A Felcsút-szindrómáról
2016. május 01. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

A Felcsút-szindrómáról

pancho0.jpg

„Vigyázz, el ne császárosodj!”jutott eszembe Marcus Aurelius római császár kétezer éves figyelmeztetése a mindenkori hatalmasoknak két éve, amikor felavatták a felcsúti, makovecziánus csodastadiont, természetesen Orbán Viktor, annak családja, no meg Mága Zoltán hegedűmaestro, ejtőernyősök, katonazenekarok, és az elnöksége utáni Schmitt Pál jelenlétében. Hogy Orbán Viktor elcsászárosodása hol tart most, két évvel később, ítélje meg mindenki maga; az viszont látszik: tömegek rötyögnek teli szájjal azon, hogy a felcsúti Puskás Akadémia FC kiesett az NB I-ből. Mi is ment itt félre?

A válasz nagyon egyszerű: a mérték elvesztése, az aránytévesztés a probléma.

Annak idején, amikor a miniszterelnök (majd ellenzéki politikus) Orbán Viktor újra felfedezte a szülőfaluját, nagyon is szimpatikus, lokálpatrióta tevékenységnek tűnt az, hogy a közismert focirajongó politikus kisebb futballakadémiát hoz létre ifjú tehetségek nevelésére az egykori lakóhelyén, egy poros, útmenti faluban.

De a dolgok nem mentek innentől a maguk logikusan elvárható menetében. Úgy alakult, hogy a fociakadémiából nagyra törekvő focicsapat lett, amihez aztán pénz, paripa, fegyver − és új név rendelődött. A legendás Puskás neve, aminek a keletkezéstörténetét miszerint Puskás felesége még Puskás életében Orbán Viktor kérésére hozzájárult a névhasználathoz ugyan ismerjük; de ettől még máig megmagyarázhatatlan, miért is kellene egy futballtörténelem nélküli, Puskás pályafutásához, munkásságához semmilyen szálon nem kapcsolódó falu fociakadémiájának használnia a legnagyobb magyar futball-legenda nevét. Leszámítva persze Orbán Viktor személyes vágyait.

Aztán megszületett a tao-rendszer, minden sportrajongó politikus álma, amiben önhatalmúlag kiválasztott sportágakba önthetik a cégek az erre a célra biztosított adókedvezményeket. Nem mintha nem lenne egyszerűbb egy alacsonyabb adóteher és emellett egy szélesebb támogatási lehetőség a sportágak egészére vagy egészen más közhasznú célokra. Tíz- és százmilliárdokról beszélünk itt, kérem szépen. A tao szépen hangzó céljai mögött ráadásul a gyakorlatban átlátszó politikai machinációk torzítják tovább a szűk sportági választási lehetőségek miatt amúgy is torz sporttámogatási rendszert. A Felcsút a rendszer 2011-es indulása után a Népszabadság információi szerint több mint 11 milliárd forintot kapott vállalkozásoktól. Ne nézzük egymást hülyének: nagyon is jól veszi ki magát az, ha a miniszterelnök kitüntetett figyelmét élvező futballklubot támogatja egy kitüntetett összeggel egy nagypályán játszó, magyarországi tervekkel rendelkező cég. Ömlik a pénz a Felcsútba, és ne mondja senki, hogy nem ez Orbán Viktor személyes vágya.

Ha már van pénz, akkor azt el is kell költeni valamire: például egy csodálatos stadionra, ami 3500 férőhellyel rendelkezik egy 1600 lelket számláló faluban. A stadion nyomasztóan tornyosul a falu fölé a már emlegetett aránytévesztés és mértékvesztés kirívó fizikai példájaként. Nem volt elég egy szükséges, arányos méretű, praktikus kis stadion felépítése, ahogy a funkcionalitás sem volt elég: Makovecz Imre stílusában kellett felépítményt hozzá építeni nem mintha a makovecziánus, jellemzően templomokhoz használt spirituális szimbolikának bármi köze lenne korunk pénzesőben fürdő gladiátorjátékához, a focihoz. De a makoveczes, az olyan jobbos és nemzeti, legyen inkább ilyen a stadion szólhatott Orbán Viktor személyes vágya.

S amin sokan megütköztek, és ez a tény letagadhatatlan: ez a túlméretezett falusi stadion szó szerint pár méterre épült Orbánéknak a fotók alapján egyébként tüchtig, hangulatos vidéki parasztháza mellé. A stadion méretei, a kiszolgáló környezet az aszfaltcsíkoktól a parkolókon át a további focipályákig agyonnyomják és tönkreteszik az egyébként korábban nyilván pihenésre alkalmas csendes, faluszéli környezetet. Tegyük már fel a 11 milliárd forintos kérdést: milyen ember az, aki focistadiont akar a pihenésre szolgáló hétvégi házának tőszomszédságába? Nyilván egy olyan, akinek tényleg pontosan ez a személyes vágya.

Mindehhez már csak hab a tortán a most elindult kisvasút, ami persze alapjáraton megint egy cuki lokálpatrióta kezdeményezés csak aztán mi lesz majd belőle? Leesett az állam, amikor azt olvastam, hogy a hangulatos alcsúti arborétumon túl egyáltalán nem turisztikai célpontnak számító völgyben, Alcsút és Felcsút között pár kilométert végigporoszkáló kisvasúthoz a tervekben napi 10 vonatpárt és írd és mondd − 2000-7000 utast számoltak. Összehasonlításul: a két település összlakossága mintegy 3000 fő. S ha inkább a víziók szerint meginduló turistatömegekben bízunk: a közismert, népszerű budai Gyermekvasút éves forgalma mintegy 350-370 ezer utas, átlagosan tehát mintegy 1000 ember utazik rajta naponta. S végül: itt sem bírták ki, hogy a végletekig fokozzák az aránytévesztést: elkészült a kisvasúthoz egy „luxus” vagon is, tárgyalásokra is alkalmas berendezéssel, műbőr fotelekkel, amit újságíró kollégám találóan nevezett a „gázszerelők Orient expresszének”. Na vajon kinek lehetett egy ilyen kisvasúti luxusvagon a személyes vágya?

Mindaz, amin Felcsúton történik, az értelmes, támogatható, szimpatikus kezdeményezések nyilvánvalóan hatalmi szándékokból és egyéni vágyakból történő aránytalan, mértékvesztett és fölösleges túlméretezése. Mert az egy dolog, hogy van egy politikai tapasztalata és éleslátása miatt szinte teljhatalommal rendelkező miniszterelnök; az már a nagyobb baj, hogy számító, cinikus hatalomtechnikusok és belátás nélküli rajongó lelkek veszik körbe (és mindez megismétlődik alsóbb szinteken); s senki nincs, aki időben figyelmeztetett volna, lehűtve az ágaskodó ambíciókat. S mivel megtehette, meg is tette, ennyi. De nem csoda, ha sokan kisszerű vágyak megalomán megvalósítását látják ebben az egészben.

És minden beleölt milliárd, készen kapott luxus körülmények és határozott politikai akarat ellenére a jelenlegi végeredmény: egy futottak még jellegű magyar, ukrán, horvát, szerb és szlovén játékosokból álló csapat kiesik a híresen színvonalas magyar NB I-ből.

Mindaz, ami sokak számára nem szimpatikus Orbán Viktor személyiségében vagy politikai tevékenységében, az Felcsúton és vidékén fizikailag is látható formát ölt.

Idéztem már Marcus Aureliust, fejezzük be a Bibliával, a Prédikátor könyvével: „Felette nagy hiábavalóság, azt mondja a prédikátor; felette nagy hiábavalóság!”

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr268677072

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rajcsányi Gellért: A Felcsút-szindrómáról 2016.05.01. 12:52:02

Mindaz, amin Felcsúton történik, az értelmes, támogatható, szimpatikus kezdeményezések nyilvánvalóan hatalmi szándékokból és egyéni vágyakból történő aránytalan, mértékvesztett és fölösleges túlméretezése.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ballib Cenzúrázók Réme 11 2016.05.02. 13:42:24

@MACISAJT: "Most kezdjem idézni hogy a soros-thomas melia-victoria nuland+cia gépezet hogyan követett el mindent egy jó kis kijevipolgárháborúért?"

Mondom, hogy rohaj már az Árpihoz, mert le vagy maradva 10 évvel. A Mein Netkampf 23-ik javított változat 12. oldalán oda van írva, hogy

"Mivel nem talált a világ egyetlen amerikai katonát, fegyvert, politikusnak vagy Sziájénak látszó agitátort, egy darab amerikai vagy annak mondható képviselői ellenforradlami emailt vag akárcsak egy atlantista hamburgert sem Ukrajnában, ezért holnaptól az lesz az igazság hogy Merkel robbantotta ki az ukrán forradalmat, kergette el Janukovicsot a felbérelt 100 ezres tömeggel, csakhogy megszerezze magának a demokratikusan választott és mindenki által hőn szerett uralkodó aranyozott WC keféjét."

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.05.02. 13:42:36

Minden igaz magyar örül,
Drága kicsi vasút
Hordozza ma Felcsút körül
Zembert a nagy hasút.
:)

Mail Undelivered 2016.05.02. 13:48:16

ergé, bammeg. ennyi van az agysejtjeid közti folyadékban. qva kevés.
ez a cikk a kognitív disszonancia ékes példája.
nagyon ciki

MACISAJT 2016.05.02. 13:57:30

@Ballib Cenzúrázók Réme 11: (""Mivel nem talált a világ egyetlen amerikai katonát, fegyvert, politikusnak vagy Sziájénak látszó agitátort, egy darab amerikai vagy annak mondható képviselői ellenforradlami emailt vag akárcsak egy atlantista hamburgert sem Ukrajnában")

Á dehogy talált...
Nuland és Pyatt beszélgetését is csak kitalálta a BBC:
www.bbc.com/news/world-europe-26079957

Nyihihi

déjá vu39 2016.05.02. 14:12:37

@lehet más a handa-banda: Tévedsz: A mocsarat Viktor csinálja, hogy békakirály lehessen.

déjá vu39 2016.05.02. 14:18:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Amit a Manyup működéséről írt, az egyszerűen marhaság.

rfbzs 2016.05.02. 14:37:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Persze aki nem akarja,az nem is érti.
Gyurcsány nem szegény, és nem is saját magáról állította azt. Megfogalmazásában - értelmes ember számára - az egyes szám első személy általános alany.

nu pagagyí 2016.05.02. 14:37:58

@MACISAJT: A forint devizára váltása nem növeli a nettó adósságot. Az MNB devizatartaléka 2008-ban 18 milliárd euró volt (ez kevés volt a forint megvédéséhez és leállt a nemzetközi valutapiac, amin a forintot devizára válthattuk, ezért kellett hitelt felvenni az IMF/EU-tól), a kormányzást 2010-ben 30 milliárd euró feletti devizatartalékkal vette át a Fidesz. A különbözet az a deviza volt, amit felvettek. Papíron ez természetesen nem a kormány betéte lett, hanem a forint devizára válthatóságának fedezete az MNB-nél, mert a forint csak addig konvertibilis, amíg minden nehézség nélkül devizára váltható.

Most ezt a devizát váltja Matolcsy forintra és az akkori 270 forintos és a mostani 320 forintos ár közti különbözettel villog, mint nyereség.

nu pagagyí 2016.05.02. 14:49:14

@MACISAJT: Nem hinném, hogy a "nemzeti szocializmus" lenne az ellenzék hivatása. A nácik már így is a bőség zavarával küzdenek, ott van nekik a Fidesz és a Jobbik is. De előbb-utóbb mindegy is mit hirdetnek, a többség megutálja a sehová sem vezető erőszakos pofátlanságot és az utolsó csepp után, akár egy biciklizést felkaroló párt is agyonveri őket. Csak azért, mert ők nem olyanok, mint ezek.

Ballib Cenzúrázók Réme 11 2016.05.02. 15:07:10

@MACISAJT:

te nagyon hülye beépített balliba ügynök!!! Ezért majd Árpi kiveri a maradék fogsorodat, hogy belinkelsz egy cikket, amely pont azt bizonyítja, hogy az USA tényleg nem avatkozott bele semmilyen rejtett módon az ukrán eseménekbe, hanem aktívan közvetíteni akar, de tudják, hogy az orosz gazdáink mindent békés rendezést meg fognak torpedózni.

A szamár röhögéses nyihihid helyett végezd már el az alapfokú angolt, mert külkönben visszarak Árpi a külügyi propaganda sejtből a 3/3-as propaganda sejtbe, aztán ott már nem jár a nyelvpótlék, csak a büdös hozzánk állt kommunistákat védheted éjjel nappal.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2016.05.02. 15:23:49

Mészáros Lőrincet a nemzeti futballbizottmány (aka MLSZ) élére!
1 tehetséges ember nem maradhat ki semmi jóból.

Muzsikok közt 2016.05.02. 15:30:47

@Ballib Cenzúrázók Réme 11: az usanak semmi keresnivalója közvetitöként ukrajnában, ami orosz tulajdonban van 1000 éve

Ez egyértelmü agresszió kéretlen belepofázás oroszország belügyeibe.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.05.02. 15:32:06

@gusthy1:

"Ez nem így van. A nyugdíjkasszába történt befizetéseknek is van hozamelvárása, tehát ha korrektül számolod el, akkor ott is fel kéne tüntetni legalább a hosszú távú állampapír hozamát, mint kamatot."

Úgy mégis miből, amikor a mai befizetések fedezik a mai kifizetéseket? Persze lehet kreatív könyveléssel trükközni, hogy pl. befekteted pár hónapra, de valójában ehhez is az kell, hogy legyen annyi hónapra elegendő tartalék. Ami nem volt, max. trükközéssel, mert a manyupok idején az állam hitelből fedezte a manyup-befizetések miatti fedezetlen kifizetéseit.

"A többlethozam nem ebből fakadt, hanem abból, hogy a manyupok a pénz egy részéből nem állampapírt vettek, hanem egyéb módon fektették be."

Dehogy. A többlethozam abból fakadt, hogy a manyupoknak csak bevételeik voltak, kifizetéseik még csak alig, hiszen a fiatalabb korosztály számára tették csak kötelezővé a manyupot.

Ugyanez a lehetőség az állami nyugdíjpénztárnak nem állt rendelkezésére, hiszen a szocialista időszakból származó kifizetési kötezettségeit is teljesítenie kellett. Ilyen kifizetési kötelezettségeik a manyupoknak nem voltak.

Persze 20-30 év elteltével lett volna könnyebbsége az állami nyugdíjpénztárnak a kezdődő manyup-kifizetések miatt, ám addig is fizetnie kellett volna a kieső járulékbefizetések miatti kamatterhet. Lényegében arról volt szó, hogy az állam hitelt vett fel, a felvett pénzt pedig odaadta a manyupoknak, hogy fektessék be. Csakhogy a manyupok eredményének bemutatásakor senki nem vette figyelembe a felmerült állami kamatterheket, hiszen azok nem a manyupokat, hanem az államot terhelték.

Nem hiszem, hogy olyan nehéz ezt megérteni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.05.02. 15:32:43

@déjá vu39:

"Amit a Manyup működéséről írt, az egyszerűen marhaság."

Gratulálok, ez aztán a frappáns érvelés.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.05.02. 15:34:50

@rfbzs:

Értem én, mit AKART mondani. Csak épp nem azt mondta. Mellesleg Gyurcsány szájából a "tisztesség" szó elég furán hangzik, kellene küldeni neki egy magyar nyelvi értelmező szótárt. Biztos olyan szegény, hogy nincs pénze megvenni.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.05.02. 15:37:21

@nu pagagyí: Kösszy! :)
A titka az, hogy sokat kell termelni és a dialektikus materializmus tanítása szerint a mennyiség idővel átcsap minőségbe... :)

2016.05.02. 15:51:18

A "tao-rendszer" az MNB előfutára , mint utólag érzékeltük.....és még lesz ilyen.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2016.05.02. 15:55:06

@kobalt: A mosógép-pályáztatás meg a Nemzeti Szükségletkielégítő Bizottságok előfutára?

Lesz itt még olyan szocializmus...

BiG74 Bodri 2016.05.02. 15:56:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Ön hülyeségeket írogat többek közt a manyupokról is. Vérlázító baromságokat, de láthatóan vagy ilyen szinten áll agyilag, vagy csak ilyen véleményért fizetik, mindegy, mert ilyen egy tipikus droid.

Veridicus76 2016.05.02. 16:08:18

1.) Jó, hogy az ország számos részében történt kisvasútfejlesztés keretében Felcsúton is újjáépült a kommunisták által elpusztított kisvasút.

2.) Jó, hogy Felcsúton szép stadion épült.

3.) Szemérmetlen einstandolás Kispest szülötte, a kispesten világsztárrá lett és hazatérte után Kispesten élő, a Bozsik stadion tribünjéről szeretett klubja meccseit néző Puskás Ferenc nevének, legendájának, szellemi és tárgyi örökségének lenyúlása.

4.) Még szemérmetlenebb az a történelemhamisító törekvés, aminek egyik fő megtestesítője egy Szőllősi György nevezetű arrogáns, senkiházi, cinikus, szarházi üzletember, akinek cége egyszerűen levédette Puskás nevét és arcmását, mint valami brandet, és guccses ajándéktárgyakkal házalva anyagi hasznot generálnak belőle. Ez gyomorforgató és undorító. Ezért örömteli, hogy a tolvajok kiestek az NB1-ből.

Muzsikok közt 2016.05.02. 16:18:14

@BiG74 Bodri: kötelező manyupok, sőt egyetlen egy kötelező manyup sem létezik az egész világon

Mon ugyanúgy megszünt ahogy mindenhol máshol (k-eu) ahol bevezették.

BiG74 Bodri 2016.05.02. 16:25:57

@Muzsikok közt:
Oszt?
A pénz einstandolása mögé rakott hazugságokkal van tele a faszom.

BiG74 Bodri 2016.05.02. 16:29:07

@Veridicus76:
Jó, persze, hogy jó, pláne, hogy pont felcsúton, mert hát hol is, sehol nem lehetett ilyen égetően fontos.

BobAlice 2016.05.02. 16:32:57

Orbán a magyarok Ceaușescu-ja. A futballprojekt már ugyanazon az úton van:

index.hu/sport/futball/2013/09/28/ennyi_maradt_ceausescu_futballkalandja_utan/

A népítélet is hasonló lesz.

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.02. 16:47:35

@a nagy hohoohooo: "a 2010-2014 közti kormány volt Magyarország utolsó, legálisan megválasztott kormánya."

Igen.

Azt hozzátenném, hogy nem a fidesz nyerte meg a 2010-es választásokat (még programja se volt), hanem az emeszpé vesztette el. Kétharmadra. Teljesen megérdemelten.

Ballib Cenzúrázók Réme 11 2016.05.02. 17:01:09

@Muzsikok közt: "az usanak semmi keresnivalója közvetitöként ukrajnában, ami orosz tulajdonban van 1000 éve
Ez egyértelmü agresszió kéretlen belepofázás oroszország belügyeibe"

Természetes, hogy ez egy förtelmes agresszió a testvéri szovjet tesvtéreink ellen. Ugyanezt csinálta ez az agrasszív USA, amikor 1989-ben is belefofázott a szovjet testvérünk belügyeibe, hogy már pedig legyen Magyarországon liberális elhajlás, úgy mint elenzéki pártok meg gyülekezési szabadságok, meg sajtszabasdágok emg ilyenek. Már akkor is kavarták a szart, hogy gyengítsék országunkat, amely valójában mindig is az oroszok hazája volt!

De aztán nyomult Orbán Viktor előre sen. Georg Bushhoz (aki nem akarta fogadni, de aztán meg kellett gondolnia magát), aztán jól megmondta neki Orbán Viktor, hogy ne bomlassza ki Magyarországot a Szovjetorosz hazánkból holmi liberális világba, mert mi úgyis visszatérünk az orosz gazdáinkhoz.

Aztán 2010 után jól meg is mutatta Orbán Viktor az amerikai agresszoroknak, hogy elbuktak, mi megyünk vissza az orosz anyához, ahova tartozunk. Győztünk!!

Infamous 2016.05.02. 17:01:48

@MACISAJT:
Te aztán meg vagy vezetve,mint a faszom öcsém.
Ami súlyos az az,hogy nincs senki a környezetedben,aki erre rávilágítana: joggal feltételezem,hogy mindenki síkhülye körülötted. Na ez itt a baj öcsém,hogy mint a büdösszar léteztek a nagy semmibe,agyatlanul,bután.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.05.02. 17:23:05

@BiG74 Bodri:

"Ön hülyeségeket írogat többek közt a manyupokról is. Vérlázító baromságokat, de láthatóan vagy ilyen szinten áll agyilag, vagy csak ilyen véleményért fizetik, mindegy, mert ilyen egy tipikus droid."

Csodálatosan logikus, közgazdaságilag abszolút meggyőző az érvelésed.

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.02. 17:29:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A többlethozam abból fakadt, hogy a manyupoknak csak bevételeik voltak, kifizetéseik még csak alig, hiszen a fiatalabb korosztály számára tették csak kötelezővé a manyupot. "

Inkább abból, hogy befektették a pénzt, és nem szétlopták, elszórták, stb.
Így károsított meg engem a goooonosz bank úgy, hogy 366 ezres befizetésből 475 ezret csinált... Majd ebből az állam lenyúlt 400 ezret, én meg kaptam 75-öt...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.05.02. 17:34:20

OFF:

index.hu/belfold/2016/05/02/ausztria_hatarellenorzes_kormend_menekulttabor/

Nem értem, hol vannak a virágcsokrok és a "Refugees, Welcome!" vagy "Flüchtlinge, Willkommen!" feliratú táblákat Dirndlben lobogtató fogadóbizottság?

Tetszetek még emlékezni, amikor Fájman bennünket nácizott?

turulpina 2016.05.02. 18:02:23

@BircaHang Média szerkesztősége: te hontalan geci állat, a hazaáruló kurvaanyádba takarodjál el

turulpina 2016.05.02. 18:04:04

@MACISAJT: alapvetően egy hazug hazaáruló vagy, az áljobboldali stockholm-szindrómás pribék fajtából

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.02. 18:04:10

@turulpina:

Nyugodj le, már nem kell sokat várni a pedó-homok menetre, ott majd megtalálod a lelki békédet Sátánnal.

turulpina 2016.05.02. 18:06:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: és ki nekem a gyurcsány, te egybites rongyember?

a Mi meg Ti nem a jobboldali / ballibsi felosztás mentén értelmezendő, hanem az egybites, hazaárulók faszát szopkodó droidgecik és oldalfüggetlenül a többiek viszonylatában

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.05.02. 18:06:50

@fidesz maszop dk egykutya:

"abból, hogy befektették a pénzt"

Azt a pénzt, amit az állam pótolt ki az állami nyugdíjpénztárnak, és ami után a manyup az államnak nem fizetett kamatot, miközben az állam hitelre vette fel.

Nem nagy kunszt ingyen pénzből nyereséget elérni.

Értsd meg, a fiatalabb dolgozók a nyugdíjjárulékuk egy részét a manyupoknak fizették be. Ennyivel csökkent az állami nyugdíjpénztár bevétele, miközben a kiadásai változatlanok maradtak, hiszen a manyupok még senkinek nem teljesítettek nyugdíjkifizetést. A nyugdíjkifizetéseket pedig nem csak nálunk fizetik a folyó befizetésekből. Könyvelésileg éppen el lehet ezeket választani egymástól, de csak papíron.

A manyupok a dolgozók befizetései révén közvetve kamatmentes "hitelt" kaptak az államtól - persze csak gyakorlatilag, mert elszámolásilag nem így nézett ki -, amit befektettek, történetesen nagyrészt épp államkötvényekbe. Ezt a hitelt akkor kezdték volna fokozatosan törleszteni, amikor ők is elkezdték volna a kifizetéseiket, vagyis jó 20+ évvel később. De akkor is hatalmas veszteség lett volna az államnak az, hogy kb. 20+ évig kamatmentesen nyújtott hitelt.

Vagyis az állam a nyugdíjjárulék-befizetések egy részét ingyen átadta a manyupoknak. Mivel azonban ez a pénz hiányzott az állami nyugdíjpénztárból, a hiányzó pénz egy részét rögtön kölcsön is vette a manyupoktól kamatra. A hiányzó pénz azon részét, amelyet a manyupok máshol fektettek be, az állam kénytelen volt más forrásokból, pl. külföldi hitelből fedezni. Ez jó üzlet, csak nem az államnak.

Tegyük fel, hogy van 10 millám, amiből házat akarok venni. Te azt mondod nekem, hogy adjam neked kölcsön ezt a 10 millát kamatmentesen, de mivel akkor nekem nem lesz 10 millám a házvásárlásra, ezt a 10 millát rögtön vissza is kölcsönzöd nekem x% kamatra. Aztán még dicsekszel is, milyen jól befektetted a pénzemet, miközben én csak elköltöttem volna házvásárlásra. Normálisnak tartanál, ha ebbe belemennék?

turulpina 2016.05.02. 18:07:18

@BircaHang Média szerkesztősége: hontalan pribék, hol is élsz te, honnan ugatsz?

tarackos 2016.05.02. 18:07:18

@MACISAJT: 3ra: momentan ez egy faszsag. Barmelyik parlamenti tobbseggel rendelkezo ero kormanykepes. Hihetetlen, h most a jobberek szajkozzak amit a ballib kitalalt.

turulpina 2016.05.02. 18:08:22

@nagybalfasz: a gerinc és a magyarországi jobboldaliság sosem járt kéz a kézben

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.05.02. 18:08:55

@turulpina:

"te egybites rongyember?"

Bocsáss meg, de fegyvertelenekkel nem vívok szellemi párbajt.

tarackos 2016.05.02. 18:10:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Jaja, sokkal jobb allapotban vagyunk. Csak azt nem ertem miert azt mondjak, h vegre elertuk a valsag elotti szintet. Biztos nem tuggyak, h az biza zemultnyocev...;)

turulpina 2016.05.02. 18:11:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne: helyette van most egy kormányzásra képtelen kormányunk, amelyik annyit loopott el az országtól a zelmúlt 6 év alatt, mint előtte 20 évig összesen senki

BiG74 Bodri 2016.05.02. 18:12:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Totálisan lerágott, hatmilliószor kommentelt, érvekkel-tényekkel alátámasztott viták zajlottak a manyupok ügyében. Az Ön fajtája azért még újra és újra rászáll, mint légy a tehénszarra, és nyomja a kormányzati szutykot. Unalmas, pláne, hogy érthetetlen annak fényében, hogy a kormány erőszakosan végrehajtotta amit akart, kis százalék híjján. Megkapták amit akartak, de még mindig magyarázzák a bizonyítványt. Ön szerint jól történt ami történt, legyen hát boldog. Aki szerint nem jól történt, az már csak dühösen rázza az öklét, de nem kíván róla különösebben társalogni, mert attól már nem lesz jobb. De azért a fityiszdroid ismét jól rámászik a témára, bár fajtája unja, mert ő is ezt mondja, a többiek meg már rég elhajtották a búsba, mert a fityiszes álláspont háborús. Nem létezik alternatívája, nincs tárgyalási alap csak a nagy igazság, melyet a szátokba adtak.
Vagy fizetnek nektek ezért, vagy az akolmeleg miatt tényleg az is pozitívum nektek ha vitya a szátokba szarik, a lényeg, érvek hozzátok fel nem érnek. Az elvetek egyszerű:
Úgy tesztek, mintha érvelnétek, pedig csak szajkozzátok a betanult mesét. Van aki megunja és egyszerűen már nem kezd ebbe a témába, mert undorodik tőletek, de nyereség, mert látszolag fogynak az ellengondolkodók. Van aki unja, de irritálja az okoskodásotok, és elküld benneteket a bánatba, akkor meg egyből jön, hogy hol vannak az érvek. Milyen bunkók már ezek, hogy érvek nélkül káromolnak. Az érvekért bazdmeg lapozz vissza, unjuk másolni, unjuk ismételni, pláne agyatlan droidok ellenében.
Szerintem te egy fasz vagy az érveid alapján, (pedig én és még mások sokkal kompromisszum képesek voltunk, mint ti szarházi arrogáns pöcsök), szerinted meg én vagyok az ( persze csak, ha nem fizetett droid vagy). Jelenleg ezek az álláspontok. Ezek nem is fognak közeledni egymáshoz, akárhogy is okoskodsz. Leginkább csak abba az irányba konvergálok, milyen jó lenne egy stabi tárggyal adjusztálni a fejecskédet, pedig a ilyen gondolatokért szégyelni szoktam magam.

turulpina 2016.05.02. 18:18:35

@MACISAJT: a jelenlegi "kormányzás" színvonalát 10 vak németjuhász bármikor röhögve tudná hozni (random döntések bárki megkérdezése nélkül) - és közben nem lopnák el éves szintent a GDP 5-10%-át

turulpina 2016.05.02. 18:30:29

@Muzsikok közt: máshol is az elvtársaid lopták el?

röf 2016.05.02. 18:31:51

@wolves84lb:
"mindenhol ott vagy, csicska troll?"
Óh nem... csak ott, ahol ideig-óráig elviselik, ha a képükbe mondom, hogy fizetett ostobák, akiknek egy feladata van, mindent letagadni és hülyeségnek beállítani, ami Orbántól származik...
Hát, lesz munkátok, jó egészséget hozzá....

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.02. 18:55:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nem, azt a pénzt amit én befizettem, és az államnak semmi köze nem volt hozzá...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.05.02. 20:02:27

@fidesz maszop dk egykutya:

Olyannyira volt hozzá köze, hogy még az EU sem tudott jogilag belekötni a manyup-pénzek államosításába.

tarackos 2016.05.02. 20:11:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Jaja, csak kozben valtoztattak a szabalyozason: belehazudtatok a zemberek arcaba, h aki marad nem kap allami nyugdijat, mire aeu birosag ele kerult meg ugy valtozott a szabalyozas, de, kapnak. Fereg banda szekeret tolod...

Herr Stacheldraht Leger 2016.05.02. 20:33:19

@Robinzon Kurzor:

ugggyaaan, aristo? teljesen irreleváns. a manyup einstand környékén azt találta regélni, hogy a magántulajdon eredete bizonytalan, noha az első klasszikus polgári törvénykönyvek az ugyancsak konzinak számító felvilágosult abszolutizmus környékén íródtak.

Pelso.. 2016.05.02. 20:47:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A Selmeczi által ígért egyéni nyugdíj számlák hogy állnak?

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2016.05.02. 21:23:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Szerintem se nehéz megérteni azt, hogy attól még, hogy az állam nem tudja kigazdálkodni ténylegesen azt a hozamot, ami a megtakarításért jár(na), attól az még közgazdaságilag létezik, tőkeköltségnek hívják, de azt hiszem, hogy ez meddő vita.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2016.05.02. 22:47:53

@Jean Sol Partre: Küldjed. Nagy szolgálatot tennék a baloldalnak. :)

@Robinzon Kurzor: Mert az eddigi kormányok is az elszámoltatásuk hatékonyságáról voltak híresek. (Rémlik még, hogy ki az a Keller László?) Zsóti jól érzi, 2002 van. Ezért nem szabad veszíteni. Pontosabban: a ballibeknek nem szabad nyerniük. (Nem egészen ugyanaz.)

@Tibi !: Szeretem, amikor a baloldal fenyegetőzik.

Szindbad 2016.05.02. 23:18:40

@Holger Hartland: Már miért ne lenne szabad nyernie a ballibnek? Mert annyira gyűlölöd őket? Ne gyűlöld őket, annyira nem rosszak, mint a Fidesz.

Robinzon Kurzor 2016.05.02. 23:37:06

@Holger Hartland: "Mert az eddigi kormányok is az elszámoltatásuk hatékonyságáról voltak híresek"

Nem lehet, hogy a magyar emberek megelégelték már az impontens jogászkodást, és végre az igazság szolgáltatására vágynak?
Még az is lehet, hogy megkapják, amire vágynak.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2016.05.03. 00:00:57

@Szindbad: Kérlek: semmi más dolgod nincsen, szavazz a ballibre, lesztek jó sokan, másokra szavazók is leszünk jó sokan, aztán majd megszámoljuk.

@Robinzon Kurzor: A magyar emberek többségének nagyjából 25 éve elege van abból, ami nagyjából 26 éve megy. Csak ezzel senki sem nagyon tud mit kezdeni. Ők maguk sem.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2016.05.03. 00:04:59

@Robinzon Kurzor: Mintha emlegetted volna aristót. Már nem a Mandinerr ír, átigazolt ide: aristo.pestisracok.hu/

Pelso.. 2016.05.03. 06:11:41

@Holger Hartland: Az utóbbi most a favorit, valószínű jobban finanszírozott.

Herr Stacheldraht Leger 2016.05.03. 06:57:50

@Pelso..: nem a cash a bökkenő, inkább hogy a psb a mandival ellentétben a látszat kedvéért sem kurzuskritizál

Pelso.. 2016.05.03. 09:26:15

@Herr Stacheldraht Leger: Nem az a dolga.
Egyébként is, érdekli a népet, hogy hol a látszat határa, mérlegel csekély mértékben is még?

Veridicus76 2016.05.03. 10:38:30

A felcsúti kisvasút csesztetése a következő kérdéseket veti föl: hátrányt kell-e szenvednie bármilyen fejlesztésben azon térség lakosságának, amely térségben Magyarország mindenkori miniszterelnöke él? Erre a kérdésre tessék szépen egyenesen válaszolni minden hamisan moralizálgató hisztis kislánynak!
Továbbá: aki támadja a felcsúti kivasút újjáépítését, az logikusan ellenérdekelt abban, hogy egy hazai térségben fejlődjön a turizmus. Tessék szépen egyenesen megválaszolni a kérdést: MIÉRT?

A proli irigységet tűzzel-vassal irtani kell!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.05.03. 11:33:13

@tarackos:

"belehazudtatok a zemberek arcaba, h aki marad nem kap allami nyugdijat"

Na igen, ez nagyon aljas húzás volt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.05.03. 11:35:45

@gusthy1:

Kicsim, adj nekem kölcsön kamatmentesen pár milliárdot, majd én termelek belőle hozamot. Pl. úgy, hogy visszakölcsönzöm neked jó kamatra.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2016.05.03. 11:55:44

@Veridicus76: Tehát ha nem öntik oda az ország pénzét, az: hátrány.

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.03. 12:19:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: há persze, mert a lopásra törvényeket alkotnak.

Igen annyi köze volt hozzá az államnak, hogy az lopta el. Majd amikor a bankszámlákkal játszanak el hasonlót, akkor is csak ennyi köze lesz :)

Tehéntőgy 2016.05.03. 12:28:10

@Holger Hartland: Érdemes is olvasni, mert már nem csak mindig Plutarkhoszból próbálja meg levezetni, hogy miért komcsizsidók a disznópásztorok.
Legutóbb valami olyat fejtegetett, hogy az etiópok meg a szomáliaiak igenis tudnak úszni mind, mert arrafelé nagyon sok a víz, és csak gonoszságból nem mentik ki egymást.

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.03. 13:00:10

@Veridicus76: Te teljesen hülye vagy, vagy csak teteted?

Robinzon Kurzor 2016.05.03. 13:03:45

@Holger Hartland: "A magyar emberek többségének nagyjából 25 éve elege van abból, ami nagyjából 26 éve megy. Csak ezzel senki sem nagyon tud mit kezdeni. Ők maguk sem."

Ebben teljesen egyetértünk.
A magyar emberek többsége egy kicsit jobb Kádár-rendszert szeretett volna.
És mivel azt mondták nekik, hogy ehhez nyugati tipusú többpárti demokrácia, meg piacgazdaság kell (mert hát Ausztriában is az van, és ATTÓL élnek ők jobban), ezért a magyar emberek többsége azt mondta, hogy jóvanakkó', hát legyen az, az ha az kell hozzá.
Aztán ez lett belőle.

Robinzon Kurzor 2016.05.03. 13:09:45

@Holger Hartland:

Azt tudom, hogy oda ír. Mondjuk nem tudom, hogy migráncs-onanizáláson kívül ír-e mást is: FB-ismerőseim által lájkolt írásai mind azok.

Vajon akkora sztár lett, hogy kizárólagosságot megfizetik neki ott, vagy a Mandiner nem tartott rá igényt, vagy aristonak lett túl ballib a Mandiner?

Na, ez mondjuk mindegy is, de igen érdeklődve olvasnám a cselédek és disznópásztorok koordináta rendszerében a Felcsút-szindrómáról megfogalmazott -- nyilván igen magvas -- gondolatait, különös tekintettel a "Történt egyszer ..." kezdetű, a hanyatló Róma bűnös hétköznapjait bemutató felvezető sztorira.

BobAlice 2016.05.03. 13:13:11

@Veridicus76: Ebben pont egyetértesz Ceasusescu-val. Tarts kitovábbra is a kommunista ideológiai egységfront mellett. Amit Csau elkezdett, folytatja Orbán folytatja hazánkban.

Robinzon Kurzor 2016.05.03. 13:14:12

A Felcsút-szindrómáról pedig -- "minden másra ott a Mastercard" -- jeligére küldöm mindenkinek, aki szereti:

index.hu/napirajz/2016/05/02/visszalepes/

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.03. 13:19:32

@Robinzon Kurzor: ja nem lett belőle nyugati típusú többpárti demokrácia, hanem lett belőle keleti tipusú látszattöbbpárti látszatdemokrácia.

Jean Sol Partre 2016.05.03. 13:50:27

@Veridicus76: "hátrányt kell-e szenvednie "

khm...

Robinzon Kurzor 2016.05.03. 14:10:39

@fidesz maszop dk egykutya:

Egyébként lett belőle.
Szerintem 1995-2000 között működött a legjobban, aztán azóta tart a lejtmenet, ami most már inkább zuhanás.

Robinzon Kurzor 2016.05.03. 14:12:56

@Veridicus76:

És különben is: miért fáj az neked, ha Czinege elvtársnak egy szép, új vadászházat húztak fel a sorkatonák?
Na, ugye!

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2016.05.04. 11:32:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Még mindig nem érted.
Az, hogy az ember megtakarít nyugdíjas korára (kötelező jelleggel), az nem jelenti azt, hogy ezért nem jár(na) kamat. Tehát az analógiás gondolkodás az lenne, hogy mindenki vásároljon a fizetése x%-ából állampapírt. Vagy hogy az állami nyugdíjpénztár tegye ezt, és számolja el annak kamatait az én számlámon.
A magánnyugdíjpénztár is pont ezt teszi.
Tehát NEM igaz az, hogy a manyupnak az állam által fizetendő kamat nagyobb kamatteher, mint amit az állami nyugdíjpénztárban lévő pénz után kell(ene) fizetni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.05.04. 13:23:11

@gusthy1:

Már hogyne érteném. :)

Az állami nyugdíjpénztárba tett befizetéseid után nem kapsz kamatot, mert azt rögtön kifizetik nyugdíjak formájában. DE az állami nyugdíjadat - tudtommal - a megelőző 5 évi kereseted alapján számítják ki, ez pedig automatikusan egyenértékű azzal, hogy kamatot kapsz a korábbi - kisebb összegű - befizetéseidre nézve. A továbbiakban pedig a nyugdíjadat az inflációval megegyező mértékben - gyakorlatilag nagyobb mértékben - növelik.

Mindez hivatalosan nem kamatnak számít, de gyakorlatilag azzal ér fel.

A manyuptól ezzel szemben csak a felhalmozott befizetéseid hozamát kapod. Ez jó években jó lehet, rosszabb években már nem annyira. Lehet, hogy látszólag nagyobb a hozam, de ez csak annak köszönhető, hogy a manyup ingyen kapja az államtól azt a pénzt (a befizetésedet), amit aztán befektet.

"Tehát NEM igaz az, hogy a manyupnak az állam által fizetendő kamat nagyobb kamatteher"

Hol írtam olyat, hogy a manyup kamatot fizet az államnak? Azt hiszem, semmit nem értettél abból, amit írtam. :(

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.05.04. 13:32:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Pontosabban, mert furcsa a megfogalmazásod: a manyupnak miért lenne teher az a kamat, amelyet az állam fizet neki?

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2016.05.04. 13:41:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem, az nem egyenértékű azzal. Az inflációkövetés értelemszerűen nem tartalmaz reálhozamot, a KSH infláció nyilván nem felel meg azzal a kosárral, amit egy nyugdíjas fogyszt, stb.
"Az állami nyugdíjpénztárba tett befizetéseid után nem kapsz kamatot, mert azt rögtön kifizetik nyugdíjak formájában" - hosszú távon a manyupra is igaz, hogy be- és ki is fizetnek bele az emberek. A kamat (vagyis reálhozam) nem azért jár, mert a bankban csücsül, hanem mert lemondok az azonnali elköltéséről.
A bankbetét kamata se azért jár, mert a bank "ül" a pénzen, azt a bank - a tartalékrátától eltekintve - hitel formájában "azonnal" kifizeti.
Nem a manyupnak teher a kamat, amit az állam fizet ki, hanem az államnak. És korrekt esetben az állami nyugdíjrendszerben is "járna" ez a kamat a befizetések után a - szintén állami - nyugdíjszámla után.

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2016.05.04. 13:46:41

Tény, hogy ez:
"Tehát NEM igaz az, hogy a manyupnak az állam által fizetendő kamat nagyobb kamatteher, mint amit az állami nyugdíjpénztárban lévő pénz után kell(ene) fizetni. "
Kicsit zavarosra sikerült, átfogalmazva:
Tehát nem igaz az, hogy az állam számára az a kamatteher, amit a manyupnak fizet az állampapírok után, nagyobb, mint amit a nyugdíjpénztárakban levő pénz után kellene fizetnie. (Merthogy legalább ugyanazt kéne kifizetnie hozamként.)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.05.04. 15:23:01

@gusthy1:

"hosszú távon a manyupra is igaz, hogy be- és ki is fizetnek bele az emberek."

Igen, hosszú távra, erre én is utaltam. Csak hát az indulás éppen úgy történt, hogy egy adott életkor ALATT kötelezték a dolgozókat a manyup-tagságra, ami azt eredményezte, hogy kb. az első 20 év alatt a manyupoknak gyakorlatilag semmit nem kellett (volna) kifizetniük. Ez idő alatt csak befizetés történt a manyupnál. Az állami nyugdíjpénztárnál ilyen felhalmozási időszak nem volt. Épp ez a felhalmozási időszak az, amely alatt az állam ingyen hitellel támogatta a manyupot, ahogy azt már csak itt jópár alkalommal leírtam, csak sajnos nem akarod tudomásul venni.

És még valami: Az e felhalmozási időszak alatt összegyűlt hozam/nyereség a manyupoknál marad(t volna). Ez óriási előny az állami ny. pénztárral szemben, ám nem olyan előny, amely a manyupok ügyességének vagy jó gazdálkodásának az eredménye. Ám ennek ellenére úgy állítják be, mint ha az lenne. Könnyű úgy jó hozamot elérni, ha a befektetett pénz után nem kell kamatot fizetni, hanem csak a hozamot zsebeled be.

Vond le a manyupok nyereségéből azt, amit a manyupokhoz átirányított járulékbefizetések után nem kellett kifizetniük az állam részére, és akkor már messze nem biztos, hogy a manyupok ÁTLAGOSAN elértek volna bármiféle reálhozamot. Csak mert tegyük fel, hogy a manyup úgy indul, ahogy az állami ny. pénztár is működik: a működés első évében már kell nyugdíjakat is fizetni. Azt a manyup csak hitelből tudná fizetni, ami után bizony keményen kamatot kellene fizetnie. Na, ezt a kifizetést teljesítette (volna) az állam a manyupok helyett vagy kb. 20 évig. Kamatostul.

"Az inflációkövetés értelemszerűen nem tartalmaz reálhozamot, a KSH infláció nyilván nem felel meg azzal a kosárral, amit egy nyugdíjas fogyszt, stb."

Nemrég volt egy írás, talán a portfolio.hu -n, miszerint a Fidesz az elmúlt évek során lényegében visszaadta a 13. havi nyugdíjat, mivel az évi nyugdíjemelések mértéke rendre meghaladta az inflációt. Mi ez, ha nem reálhozam? - akár annak hívjuk, akár nem.

"Tehát nem igaz az, hogy az állam számára az a kamatteher, amit a manyupnak fizet az állampapírok után, nagyobb, mint amit a nyugdíjpénztárakban levő pénz után kellene fizetnie."

Értsd már meg végre: Az állam a SAJÁT pénze után fizet kamatot a manyupnak. Ezt fel lehet úgy is fogni, hogy az állam reálhozamot fizet, na de ez a reálhozam nem a nyugdíjasoknál jelentkezik, hanem annál a manyupnál, amely majd csak 20 év múlva kezd kifizetni. És nem az államnak kellene fizetnie, hanem a manyupnak kigazdálkodnia.

Ugyanis ha az állam - a fenti elvárásodnek megfelelően - a mai nyugdíjasoknak is akar reálhozamot fizetni, akkor a manyupnak fizetett államkötvény-kamaton FELÜL kell a nyugdíjasoknak is fizetnie, pl. emelést. Vagyis az állam egyszer megfizeti a reálkamatot a mai nyugdíjasoknak - fentebb írtam, miért és hogyan -, és még egyszer megfizeti a manyupnak a SAJÁT - mármint az állam saját - pénze után. Nem érzed ennek a fonákságát?

Arról már nem is beszélve, hogy ez a kamat jórészt el is ment a manyupok működési költségeire, vagyis kidobott pénz lett. Az állami ny. pénztárnak nem lesz több működési költsége attól, hogy a dolgozók befizetéseinek nem x%-át, hanem 100%-át kezeli. És kevesebb sem lett attól, hogy 100% helyett csak x%-ot kezelt. Viszont a manyupok működése fölösleges plusz kiadást jelentett, amit végeredményben a dolgozók fizettek meg, hiszen befizetéseik egy része a manyupok működésére ment el.

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2016.05.04. 17:37:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nem, az állam nem a saját pénze után fizet. A leendő nyugdíjasok pénze után, amit ők (a leendő nyugdíjasok) nem költöttek el, hanem levonták tőlük. Az állampolgárok pénze nem az "államé". Általában is bajom van azzal, hogy "az állam pénze".

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.05.04. 18:23:48

@gusthy1:

"Nem, az állam nem a saját pénze után fizet. A leendő nyugdíjasok pénze után"

Ez is egy valid értelmezése a dolognak. Csak ehhez az értelmezéshez hozzátartozik annak megmagyarázása is, vajon az állam a _nyugdíjasok_ pénze után miért a _MANYUPNAK_ fizet kamatot?

Vagy ha ki akarod hagyni az államot, mert szerinted semmiféle pénz nem az államé, akkor:

- a nyugdíjasok, akik soha egy fillért nem kaptak és fognak kapni a manyuptól,

- a nem manyup-tagok (adott életkor fölött nem lehetett belépni a manyupba), akik soha egy fillért nem fognak kapni a manyuptól,

- a manyup-tagok a saját állami járulékbefizetésükből

- és mindenki más is a befizetett adójából, ÁFA-jából

miért fizet kamatot a manyupoknak?

Mindezt úgy, hogy az állam - vagyis az egész társadalom - helytáll minden jelen nyugdíjas nyugdíjáért, miközben a kifizetésel fedezetéül szolgáló befizetések egy része a manyupokhoz kerül, akik SEMMIT nem fizetnek ki senkinek kb. 20 évig.

Fogd fel: A manyupokkal nem lenne semmi baj, ha a befizetésekkel egyidőben elkezdték volna a kifizetéseket is, a befizetések rájuk eső részével arányos mértékben. Na de nem ez történt.

Következetesen nem válaszolsz arra a többször feltett kérdésemre, vajon hol állt volna a manyupok hozama, ha abevételeik után - ahogy az államtól elvárod - REÁLkamatot fizettek volna, ezen felül pedig rögtön kifizetéseket is teljesítettek volna, ahogy az állami ny. pénztár teszi évtizedek óta.

Mivel pedig makacsul nem válaszolsz, a további vitának sem sok értelmét látom.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2016.05.04. 22:29:44

@Tehéntőgy: @Robinzon Kurzor: Szeretem a posztjait, akkor is, ha sokszor nem értek egyet vele. (Sokszor meg igen.) Kár, hogy elment a Mandinerről.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2016.05.04. 22:38:40

@Robinzon Kurzor: Kábé. Jól el is lett rontva. Ezért is ne lepődjünk meg pl., ha az emberek nem mennek az utcára "megvédeni a jogállamot" - ha egyszer a jogállam a többségüknek azt jelentette, hogy a gazdag és befolyásos embert úgyis kimosdatják az ügyvédei, az átlagember meg választhat, hogy kicsiben csaló legyen ő is, vagy maradjon balek. A "jogállamért" síró balliberálisok nagy része valójában az elvesztett előnyeit szeretné visszakapni, és még van képük a népet és az országot megvetni és gyűlölni azért, mert nem kaparja ki nekik a gesztenyét.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.05.05. 16:39:38

@Holger Hartland:

A jogállam lényegében mindenütt ezt jelenti. Gondolj csak Patricia Hearstre, O. J. Simpsonra vagy arra a nem is olyan régi esetre, amikor egy dúsgazdag fiatalt azért mentett fel a bíróság, mert olyan gazdag volt, hogy a gazdagsága miatt állítólag "nem volt képes felfogni tette súlyát":

index.hu/kulfold/2015/12/29/tul_gazdag_hogy_bortonbe_kuldjek_szokesben_affluenza/

Igazából nem is a jogállam, hanem az állam ilyen. Az állam egy elnyomó szervezet, a hatalom birtokosainak uralma az alattvalók fölött. Ezt lehet mismásolni, tagadni, szépíteni, demokratikus mázzal bevonni, de attól még ez marad a lényege. A hatalom biztokosai mindig a törvény felett fognak állni. A törvényt velük szemben csak akkor alkalmazzák, ha valamilyen belső hatalmi harc ezt indokolja.

Szóval lehet a Fideszt ezért gyalázni, és igazatok is lesz. De akkor ugyanígy gyalázzatok minden kormánypártot, beleértve a hőn szeretett szoclibeket, de a demokrácia mintaképeinek számító országokat is.

Szindbad 2016.05.06. 20:27:40

@Holger Hartland: "A "jogállamért" síró balliberálisok nagy része valójában az elvesztett előnyeit szeretné visszakapni"

Ez pl. tökre nem igaz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.05.06. 21:33:21

@Szindbad:

Na ja, ha te mondod, akkor biztos így van. :P

Véletlenül sem arról van szó, hogy mivel belátható ideig nem kerülnek a húsosfazék közelébe, hirtelen fellángolt bennük a demokratikus buzgalom.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2016.05.06. 23:30:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Abból a szempontból nem érdekel, hogy máshol mit jelent, hogy én itt élek, és nem máshol. Abból a szempontból viszont érdekes, hogy megmagyaráz valamit a Trumpra és az osztrák FPÖ-jelöltre adott szavazatokból.

@Szindbad: De, tökre igaz. Ez a fő motiváció.

Pelso.. 2016.05.07. 09:50:56

@Holger Hartland: A "de bezzegés" sehova nem vezet ugyan, mégis: a jelenlegieknek mi volt (s maradt) a fő motivációja?

Szindbad 2016.05.07. 14:13:04

@Holger Hartland: Démonizálod az "ellenséget", ezzel legitimálod a háborúd. Ez fundamentalizmus.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2016.05.08. 00:08:32

@Pelso..: Neked mindegy.

@Szindbad: Nem kell a háborúnak legitimáció - benne vagyunk.

Pelso.. 2016.05.08. 08:18:57

@Pelso..: Nekem (nemcsak) szerencsémre valóban mindegy. Azoknak, akik meg oda voksoltak, egyenesen boldogság, amennyiben picit is tudatosul bennük a nihilbe merülés szintén nem hanyagolható öröme mellett.

annamanna 2016.05.13. 21:44:00

444.hu/2016/05/13/aki-maganyra-vagyik-mindenkeppen-menjen-egy-kort-a-felcsuti-kisvasuttal

"Az iho.hu újságírói megnézték, mennyire kaptak rá a vicinálisra. A válasz nem túl meglepő:
semennyire.

Nem látták nyomát a napi több ezer utasnak, de még százaknak sem, mert egy átlagos szerdai napon teljesen üresen döcögött."

"Ebből kell kihozni pár éven belül egy olyan utasszámot, ami meggyőzi az Európai Uniót, hogy értelmes beruházásra adták a támogatást. Ha ez nem jön össze, vissza kell fizetni a pénzt."
süti beállítások módosítása