Lehetetlen a mérsékelt iszlám? Egy muszlim doktornő vallomása a hitéről
2015. december 06. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Lehetetlen a mérsékelt iszlám? Egy muszlim doktornő vallomása a hitéről

dzsihad.jpg

Simi Rahman egy egyszeri civil nő, aki a kaliforniai Pasadenában praktizál gyermekorvosként. Muszlim volt világ életében. Rahmant megrázta a pár napja történt, San Bernardino-beli lövöldözés, mely során egy Kaliforniában élő fiatal muszlim házaspár lemészárolt 14 embert egy szociális intézményben. A doktornő hosszú Facebook-posztban írta meg gondolatait az iszlámról, a dzsihadista radikalizmusról − és a mérsékelt muszlim lét lehetetlenségéről. Írását felkapta a közösségi média.

„Hogyan különböztetsz meg egy radikális muszlimot egy mérsékelt, békeszerető muszlimtól?” teszi fel a nyitó kérdést Simi Rahman. A 2001 szeptember 11-ei támadók őt a nyolcvanas-kilencvenes évekbeli Dubai-beli iskolatárs fiúkra emlékeztették, akik elég modernek voltak ahhoz, hogy popzenét hallgassanak és csajozzanak vagyis nem voltak annyira vallásosak. Rahman azon gondolkodott, mi is a különbség a dzsihadisták és közte, és hol van az a pont, ami elhatárolja őket egymástól, „amit ők megtennének, de én nem”.

Simi Rahman következtetése: „Nem, nem tudod elválasztani a mérsékeltet a radikálistól az iszlámban”.

Mi és Ők

simi_rahman.jpgA doktornő szerint amíg az illető nem húzza meg a ravaszt, nincs különbség egy mérsékelt és egy dzsihadista között. A San Bernadino-lövöldözés női tettese ott élt a kaliforniaiak között, feltűnés nélkül, normálisan, épp csak megtapasztalva az anyaságot, biztonságos közösségben élve mégis radikalizálódott.

Rahman úgy látja, ez a probléma: sokan vannak ilyenek, akik ugyanilyen nézeteket osztanak, csak még nem tüzelte fel őket egy radikális vallási vezető de ha a lehetőség megvan rá, akkor követnék őt. „Olyanok, mint egy rúd dinamit, ami arra vár, hogy begyújtsák. A TNT már benne van.”

Hogy miből jön ez a gyúanyag? Rahman szerint nem az iszlám öt pilléréből, a hitből, a jótékonyságból, az imából, a böjtölésből és a zarándoklatból. És nem is a próféta jó és igaz életről szóló szavaiból. A doktornő úgy látja, az iszlám szigorú külsőségei és megkötései az igazi okok. „Ez jelen van minden cselekedetben, ami elválaszt minket a fősodortól. Jelen van a Mi és Ők felfogásában. Ami szerint az egyedüli lehetőség, hogy Mi maradhassunk, az az Ők elutasítása. Az egyetlen lehetőség, hogy mintaszerű Mi legyünk, a nyugatiság teljes körű elutasítását jelenti.”

Simi Rahman évekig járt amerikai muszlim közösségekbe, ahol hozzá hasonló jól képzett emberekkel is találkozott, akik ugyanezeket a kérdéseket tették fel maguknak. „A hitükhöz fordultak a válaszokért. És igen, voltak próbálkozások az iszlám modernizálására, de azok csak felületesek voltak. Nem tudtuk megcsinálni. Nem tudtuk, mert van egy logikai dilemma az iszlám legmélyén. Miszerint a Korán Isten végső szava, ami tökéletes és megváltoztathatatlan. És még ennek felvetése is istenkáromlást és hitehagyást jelent.”

A falon innen és túl

Rahman szerint ahhoz, hogy megértsük a mérsékelt muszlim elmét, el kell képzelni egy radikálistól a közép felé tartó vonalat, amin a liberális megközelítés felé tartva van egy fal. Ez a határ ott van például a homoszexualitás elítélésében és a nők alávetésében. „A fal mögé nem mernek átnézni a pokol örök tüzétől és az elátkozástól való félelem miatt, pedig ott rejlik a válasz.” A doktornő úgy látja, mérsékelt muszlimnak lenni ma olyan, mintha lábbilincsben kellene versenyt futni: valójában hátrányos helyzetet jelent. Ha egy muszlim nem mer átnézni azon a bizonyos falon, akkor örökké beragad egy pontba. „Mögötted pedig ott van a dzsihadista horda, a valódi iszlámra igényt tartva, a tökéletességig gyakorolva azt, ami a Koránban le van fektetve.”

A doktornő folyamatosan olvasott és vitatkozott más muszlimokkal a megoldás megtalálása érdekében. Mint orvos, elsősorban humanistának tartja magát, így sem a homofóbiát, sem a nők alávetését nem tudja elfogadni. Az amerikai muszlim közösségekben viszont azt látja, hogy a gyerekeket olyan „tiszta”, kontextusok nélküli muszlim identitásra nevelik, amihez képest az ő gyerekkorában egy közel-keleti muszlim országban sokkal lazább volt a környezet. „A vallást a maga helyén tartottuk, valamikor az iskola, a foci és rajzfilmek után jött annak az ideje.” Rahman szerint viszont az amerikai muszlim közösségekben „nincsenek nagymamák, akik bölcsen elmondják, a Korán melyik része fölött kell szemet hunyni; nincsenek idősebb unokatestvérek, akik kihagyják a pénteki imát, hogy ehelyett a haverjaikkal hülyüljenek. Ó, nem.” Egy sötét magjára összesűrített, lepárolt iszlám született Rahman szerint.

Simi Rahman úgy látja: ez az új iszlám találkozik a muszlim tizenéves lázadó kedvével, akik így aztán a kevésbé vallásos szüleik ellen fordulnak, alacsonyabb rendűnek és rossz muszlimoknak tartva őket. A doktornő meg se tudja számolni, hány példát tud arra, hogy a muszlim lányok előbb kezdték a fejkendőt hordani, mint az édesanyjaik − akik aztán követni kényszerülnek lányuk döntését. Rahman aggódik az interneten szervezkedő radikálisoktól, akik a befolyásolható gyerekekkel veszik fel a kapcsolatot. A nyugati muszlim gyerekeket megpróbálják elszakítani a nyugati hatásoktól, ami miatt egy szakadék keletkezik. Ez a konfliktus pedig bármikor robbanhat. „Végső soron kitettük a gyermekeinket a radikalizáció veszélyeinek.”

„Az európai és amerikai lányok, akik Szíriába mentek, hogy csatlakozzanak az Iszlám Államhoz, a többi tizenéveshez hasonlóan identitást kerestek; valamit, amivel megkülönböztethetik magukat a szüleiktől; egy különleges identitást, a lázadás és a kaland élményét. Nem randizhatnak, nem ihatnak és nem táncolhatnak, hát marad nekik a Daesh”  írja Rahman.

A másik oldalon

A saját hitével mély konfliktusba kerülő Simi Rahman végül abbahagyta az imádkozást és már nem érzi magát emiatt bűnösnek. Alkoholt fogyaszt, hétköznapi ruhákat visel. És sertéshúst is eszik. „Szalonna. Komolyan mondom, szalonna. Nem kell elmagyaráznom, mennyire jó.” A doktornő úgy fogalmaz: „Most már a másik oldalról néztem arra a falra, és ez... megkönnyebbülés volt. Nem féltem többé a hit elhagyásától. Felfogtam, hogy nincs ilyen, ez csak az elmémben létezett. A bűntudat, az aggodalom, a rossz muszlimság miatti önostorozás mind eltűnt”.

Simi Rahman most már jobban megérti az emberiséget, a filozófiát, a történelmet, az emberi természetet − és magát a vallást is. „A jövő minden. Nincs mennyország és pokol. Pontosabban: nincs már szükségünk mennyországra és pokolra ahhoz, hogy erkölcsösen viselkedjünk. Fejlődtünk. Többet tudunk a világegyetemről, túl sokat, így már nem félünk tőle.” Rahman szerint most már nincs Mi és Ők, csak Mi. Tovább kell lépni, szabaddá kell válni és különösen a gyermekeinket kell védeni, ahelyett, hogy archaikus hiedelmek struktúrájának vetnénk alá magunkat, amiket nincs értelme már ebben a korban követni. Rahman tudja, hogy a hite megtagadásával az elidegenedést, a kiközösítést kockáztatja az ember, egyedül és elutasítva maradhat.

Rahman szerint ott kell kezdeni, hogy a muszlimokot bátorítsák arra, hogy biztonságos tereket hozzanak létre, amiben az iszlám és a modern világ közötti logika ellentmondásokkal foglalkozzanak. A doktornő úgy látja: az iszlám modernizációjának problémáját nem minimalizálni, hanem éppen felerősíteni kellene. Fel kell tenni a kérdéseket, hogy egy szent szöveg megváltoztatható vagy megkérdőjelezhető-e, hogy elég humanista-e az eddig gyakorolt iszlám. Tiszteli-e eléggé az ember személyiségét, vagy ha nem, mit lehet ezzel kezdeni. Simi Rahman így fejezi be a sorait: „Ki kell jönnünk a sötétből a fénybe. Mert semelyikünk sincs már biztonságban. És a régi kötelékek sem fognak összetartani, mielőtt egy olyan mészárlás veszi kezdetét, amiért csakis magunkat tarthatjuk majd felelősnek”.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr988142784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Papucsban a Teraszon 2015.12.06. 19:52:44

@batiszkáf: Néhány pont arról, hogy miért detrimentális a kereszténység (és a vallások többsége) a civilizáció szempontjából, ha már így megkérdezted.

- a földi ökoszisztéma teljes negálása. a keresztény diskurzusnak nem része (oké, Ferenc pápa) az emberi lét alapjait képező földi rendszerek megőrzése, a nem-emberi élet integritásának fontossága. Ez önmagában öngyilkosság.

- kódolva van viszont a keresztény diskurzusban a folyamatos konfliktus, az túlszaporodást gátló faktorok kiiktatásán keresztül (ne légy meleg, ne maszturbálj, ne használj gumit, csak szülj és szülj), semmilyen utalás nincs viszont arra, hogy hogyan lehetne - vagy egyáltalán kellene - társadalmi stabilitást, a környezettel összhangot megvalósítani

- kódolva van a keresztény diskurzusban a társadalmi stratifikáció és a magántulajdon. Igen, ez is baj.

- egy alapvetően fals világképek propagál, és gátat emel az ismeretek megszerzése és proliferációja elé (ld te), ezáltal gátolja a - nagyrészt a keresztény gondolkodásmód által indukált - problémák megoldását, a társadalom lebutítására törekszik

Hirtelen ezek ugrottak be.

midnight coder 2015.12.06. 19:55:29

@batiszkáf: "Nem hiszem, hogy Platón, Lao-ce, Boethius, Szent Ágoston, Sankara, Milarepa, Szent Bernát, Eckhart mester, Ávilai Szent Teréz (hogy csak néhány személyt említsek az Ön által sötétnek gondolt időkből) kevesebbet tudtak volna a világegyetemről, mint a "leghülyébb modern ember"."

Ezek azért elég vegyes társaság. Milrepa, Lao-ce, Sankara és Platon, Boethius vagy Szent Ágoston eléggé más csapat. Az elsőbe nyugodtan oda lehetne tenni még mondjuk Jézust is. Ha valóban azt tudták amiket a legendák tartanak felőlük, akkor ők valóban sok mindent tudhattak - olyasmiket is, amiket mi ma nem. Csak hát, a legendáknak az az egyik tulajdonsága, hogy nem feltétlenül fedik tökéletesen a valóságot. Nekem vannak pici kételyeim azzal kapcsolatban, hogy Sankara valóban a kezéből kicsapó lánggal temette el az édesanyját, vagy hogy Milarepa át tudott alakulni madárrá vagy lánggá...
A másik csapat viszont szerintem nagy-nagy örömmel vett volna kezébe egy általános iskolás fizika, kémia, matek könyvet...

Papucsban a Teraszon 2015.12.06. 19:56:22

@midnight coder: Mi van? Egy forduló, egyszerű többség. A fideszes jelöltek 30-40%-okkal nyertek. Ha csak egy jelölt állít volna velük szemben, nem disszeminálódtak volna a szavazatok, most nem lenne fideszes a parlamentben. Khm, esetleg néhány. De némi aprópénzzel nagyszerűen lehetett ösztönözni minden majmot, hogy induljon képviselőnek. Ezért van most kétharmad.

Papucsban a Teraszon 2015.12.06. 20:00:31

@batiszkáf: Ki írta le? Mi által derült ki róla, hogy hülyeség? Mi ad releváns választ a kurrens kérdésekre?

- pl a niceai zsinat. a Bibliára gondoltam ofkorsz.
- 1800-as évek közepével kezdődően, Newton, Galieli, Tycho de Brache, Darwin és a többiek munkássága által
- hosszú lenne elmagyarázni, és egyébként sem férne bele a kis keresztény agyadba. az első lépés, egyfajta rite of passage, hogy nem vagy keresztény, bocs.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.06. 20:06:45

@batiszkáf:
"Kérem, fejtse ki, mennyiben ártott a kereszténység az emberiségnek! "

Például miattuk vezették be a vasárnapi boltzárat.

Papucsban a Teraszon 2015.12.06. 20:07:02

Egyébként tök jó, hogy egy liberális média outlet lehoz egy véleményt, ami szerint az iszlám menthetetlen. Legyetek konzisztensek srácok. A fentiek alapján a menekültek támogatása hazaárulás.

vajdasagi 2015.12.06. 20:11:13

@Counter: Érdekes felvetés a szerbek kísérletéről, mi tagadás. Persze a dologból sokat levon, hogy a saját területüket akarták ezzel növelni.

De tényleg, a nyugat valóban kiegyensúlyozatlanul kiállt a másik fél mellett - meg is lett az eredménye: lesznek majd szép számmal balkáni iszlám terroristák is. (Már jelentkeznek néha-néha, de ez még csak a kezdet.)

Egyébként az én szívemnek az fáj, hogy még Magyarország is a muzulmán oldalt támogatta, holott jól látszott, hogy ha ők győznek, akkor a szerbek fognak elmenekülni onnan, és sokan közülük sajnos Vajdaságba menekülnek. Ennek meg a magyarok további Vajdaságból való kiszorítása az egyik eredménye. Szóval nemcsak hogy a kereszténység érdekeit nem láttuk meg ott, hanem még a magyarság érdekeit sem. A magyar politikusok igen gyengén muzsikálnak már több mint 100 éve.

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2015.12.06. 20:28:25

Azért annak van egy nagyon érdekes bukéja, hogy ergé beállt a John Lennon fanok közé, és a hölggyel együtt éneklik, hogy "nincs mennyország és pokol." ... juhúúú...

már persze, ha a pillanatnyi politikai érdek úgy kívánja, hogy ehhez szolgáltasson ideológia alapot. Persze itt is érdekes kérdés, hogy a magát már nem muszlimnak tartó hölgyet miért kell muszlimnak hívni, dehát hiába... van az a helyzet, amikro ergének is korpásodik a haja...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.12.06. 20:41:03

Röviden összefoglalva tehát: ugyan utáljuk a terrort alkalmazó iszlamizmust és jajveszékelünk a kereszténységre, bocsánat, a fehér fajra leselkedő veszély miatt, de ez efemer és végsősoron parciális – hiszen minket ugyan lefejeznének, de a Szakralitást ettől még sértetlenül és életerősen fenntartanák a muszlimok is – veszély ahhoz képest, amit a hitehagyás züllése jelent az emberiség egészére nézve.

Inkább egy tucat dzsiháddzsoni, mint egyetlen, bármiféle vallásosságát félretevő akárki.

Hari Seldon 2 2015.12.06. 20:49:17

@Papucsban a Teraszon:
MIért szerinted nem menthetetlen? El kéne már oda jutni, hogy nem azon agyalunk hogy ki a liberális, meg konzervatív, ha egy dolgot értékeljük, akkor azzal fogalakozzunk.
Fel kéne ismerni, hogy ITT Európában egymásal nem a konzaervatívoknak, és a liberálisoknak között van problámájuk (ha így értelmezzük a helyzetet). Hanem az európai konzervatív ÉS liberális szemléletnek (együtt) van problémája muzulmán vallásal szemben.
Attól, hogy Magyarországon a liberális szitokszó, és a kik képviselik azok is hülyén politizálnak, attól még a lényeg nem az, hogy a liberálisok és konzervatívok mennyire utálják egymást, és eljátszuk egymásnak a "ki szólt először" játékot. - Nem mindegy, ki szólt? Van egy helyzet, ezt kell megoldani.

1000bocs 2015.12.06. 20:50:56

@TG69: igen, a liberalizmusnak van még mit tennie a középkori rendszerben élő arab nők életének javításáért.

Mivel az európai nők ezen messze túl vannak, nem is értem a libsik miért európában osztják az észt, ahelyett hogy ott dolgoznának ahol van mit.

Ja, megvan. Az araboknál ezért senki nem fizet, sem pénzben, sem alapítványi vagy civiljogvédő állásokban. Viszont nagy taslikat osztogatnak.

Ezért van hogy a libsik inkább a fehérek között akarják megváltani a világot.

Ami kicsit furcsán hat, hogy európában a világmegváltást a muszlimok korlátlan számú betelepítésével gondolják újabban elérni:)

A liberalizmus, és az ő tiszta logikája.

batiszkáf · http://batiszkaf.blog.hu 2015.12.06. 20:59:13

@Papucsban a Teraszon:

- - "a földi ökoszisztéma teljes negálása. a keresztény diskurzusnak nem része (oké, Ferenc pápa) az emberi lét alapjait képező földi rendszerek megőrzése, a nem-emberi élet integritásának fontossága. Ez önmagában öngyilkosság"

Tehát a környezetszennyezés, a globális felmelegedés a kereszténység, és véletlenül sem a materialista szcientifizmus és az abból eredő ipari forradalmak számlájára írható. Okos.

- "kódolva van a keresztény diskurzusban a társadalmi stratifikáció és a magántulajdon. Igen, ez is baj."

Nem, nem baj, mivel az ideális társadalom hierarchikusan szerveződik, a magántulajdon pedig az emberi méltóság integráns része. Hadd idézzek Hamvas egyik esszéjéből: "a hagyomány rendje, hogy az emberiség éppen olyan hierarchikusan éljen, mint az ember. A szellem vezesse, az erő pedig a szellem szavát kövesse, az ökonómia az erőnek engedelmeskedjék, az anyag pedig az ökonómiának. Ez a négy életfunkció a társadalomban a négy kaszt. A szellem a bráhman, az erő a ksatrija, az ökonómia a vaisija, az anyag a súdra. A pap, a harcos, a kereskedő és a munkás. A legmagasabb rendű tevékenység a papságé, mert a szellem mindent megelőz és mindenek fölött áll. A papi rend funkciója „a hagyomány tanításainak megőrzése és továbbadása, s ez a hagyomány őrzi a szociális organizáció törvényeit és az alapvető elveket”. A bráhman öröksége a tiszta metafizika. Nemcsak Indiában volt így. Minden ősi társadalom ebben a rendben élt. Guénon azoknak a párhuzamoknak felsorolásában, amelyek ezt a tényt igazolják, kifogyhatatlan."

- "egy alapvetően fals világképek propagál, és gátat emel az ismeretek megszerzése és proliferációja elé (ld te), ezáltal gátolja a - nagyrészt a keresztény gondolkodásmód által indukált - problémák megoldását, a társadalom lebutítására törekszik"

A rációnak, a logikának különös jelentőséget tulajdonító keresztény gondolkodás (ld. tomizmus) mennyiben emel gátat az ismeretek megszerzése elé?Egyáltalán: milyen ismeretekről van szó? Túl sok az általánosság.

- "1800-as évek közepével kezdődően, Newton, Galieli, Tycho de Brache, Darwin és a többiek munkássága által"

A fent említett tudósok munkássága (melyet nem kis részben megcáfolt azóta a Szt. Tudomány) hogyan bírta semmisé tenni a létezés egészét átölelő isteni kinyilatkoztatást? Tudományos felfedezéseik netán ellentmondanak egyes bibliai passzusoknak? Ez elég gyenge érv, hisz szimbolikus szövegekről van szó, a tradicionális teológia mindig is így kezelte őket.

Messzi Vetek 2015.12.06. 21:23:35

@Doomhammer: maga általában vicces szokott lenni, de ez a vasárnapi boltzár - úgy látom - valahogy nagyon beakadt.

azért az magának is elég világos, hogy a keresztényi érvelés a kormány részéről egy - amúgy elég átlátszó - ál ok. mégsem mondhatják, hogy az élelmiszer kiskereskedelem több, mint felét uraló féltucatnyi multinacionális áruházláncnak szeretnének egy kis versenyhátrányt okozni (korrigálnék: ők ugye csak pozitívan diszkriminálnak némely kiskereskedelmi formát (amibe - minő véletlen - a CBA franchise-használók is pont beletartoznak)), nem igaz?
pontosabban megpróbálták azt is - elég bután (ilyen különadókkal) -, de végül jobbnak tűnt inkább stratégiai szövetséget kötni némelyikkel, mert jött az ejnyebejnye (az EU Bíróság utólag el is kaszálta az egészet).
ha nem lenne túl pofátlan, akkor a Sabbath-ra hivatkozva a szombati zárvatartást is bevezetnék, elhiheti.

szóval ezt így maga is nagyon jól tudja, úgyhogy a magam részéről most már csak azt nem értem, hogy mégis mit lovagol ezen annyit? tényleg ennyit romlott a komfortérzete mióta vasárnap nem plázázhat a családdal?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.06. 21:36:03

@Messzi Vetek:
Maga túlkombinálja és összeesküvésteóriákban hisz.

Én a kormánynak, pontosabban a miniszterelnök-helyettes úrnak hiszek, aki arra hivatkozott, hogy ez így keresztényi.

Tehát az van, hogy keresztények mondják meg a többieknek, vásárolhatnak-e vasárnap. Ráadásul tisztán láthatóvá tették, hogy a Fidesz az illiberalizmus nevében kiiktatta a népszavazás intézményét.

Tisztára mint valami teokráciában.

Papucsban a Teraszon 2015.12.06. 21:37:09

@Hari Seldon 2: Két dolgot kéne megtanulnod. Magyarul és olvasni.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2015.12.06. 22:05:23

A fehér (egyesek szerint civilizált) emberfaj, mint első és megkerülhetetlen rassz a bolygón elég sokat tett azért, hogy ne csak a muszlimok, de az afrikai négerek vagy a keleti ferdeszeműek (rizs-zabálók)(és akkor hogyan legyünk nem rasszisták?) is megutálják és megvetésüknek manapság, erőt kapva és gyűjtve hangot is adjanak. Többségében géppuskalövések vagy robbantások hangját.
Erre mi, a "békeszerető" fehér rassz szörnyülködünk - holott nem kéne. Éppen ma beszélgettünk feleségemmel arról, hogy az USA-fiatalok jelentős részének semmi kilátása arra, hogy főiskolára menjen, csak ha jelentkezik önkéntes katonának. Igen ám, de ezzel, hogy egy zsák pénzt kap (ha túlélte a bevetéseket a világ másik felén), végeredményben a világ legagresszívebb terrorszervezetét, az USA hadseregét támogatja.
Ezzel vajon tisztában vannak-e?

É s az USA hadereje (még) javarészt fehér emberekből áll. Vagyis a hülye muszlim, a távol-keleti merénylő vagy a negro odalenn "Feketében" azt látja, hogy a fehér katona jön és öldös. Miért ne akarna fellépni ez ellen?
Méghozzá a saját eszközeivel.

Amennyiben száz meg száz évekkel ezelőtt hupikék színű rassz lepte volna el a bolygó addig felfedezetlen vidékeit és most ők lennének a "civilizáltak", mi fehérek is be-beszivárognánk közéjük, ahogy a lányka tette San Bernandóban, és élnénk közöttük egy pillanatig - amíg nem kezdenénk ölni, pusztítani közöttük. Ez nem radikalizálódás kérdése - ez túlélési, visszavágási és történelmi kérdés. Nem más. Nem vagyok okos, de értem és érzem az embereket. Nem vagyok a fehér rassz ellen, de érdemes lenne végre belátnunk, hogy a bunyó nem úgy kezdődött, hogy a muszlimok ránk vetették magukat. Előbb mi piszkálódtunk.

Most védekeznünk kell(ene). Csak elfogyott hozzá az erőnk.

És az eszünk is.

Messzi Vetek 2015.12.06. 22:22:40

@Doomhammer: teokrácia - demokrácia; chinese - japonese; iceberg - Goldberg - Rosenberg: it's all the same.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.12.06. 22:51:28

A mérsékelt és fundamentalista hívőket az iszlámban is úgy nem nagyon lehet megkülönböztetni, mint a keresztényeknél. Persze mindkét vallásra igaz, hogy a többség nem öldös embereket, csak páran, akiket viszont nehéz előre megmondani, hogy kik lesznek.

Anders Breivik is bizonyára szeretett csajozni, és szerette a zenét.

miketbeszéltek 2015.12.06. 23:00:44

@bbjnick: "Ócska vallásellenes propaganda. Az efféle szemét irományok csak még jobban megerősítik a hívőket hitükben." Milyen hívőket, milyen hitükben? Pld. a muszlimokat abban, hogy Istennek nem lehet fia, Jézus csak egy próféta, aki nem halt meg a kereszten és fel sem támadott?

Papucsban a Teraszon 2015.12.06. 23:03:33

@batiszkáf: Nyilván nem számítottam decens válaszra. Mond arról valamit a kereszténység, hogy hogyan kéne az embernek egyensúlyban élnie a környezetével? A válasz az, hogy nem. A kereszténység célja az, hogy a birkák engedelmeskedjenek, nem a fenntartható társadalom. Nyilván, megfelelő technológiával könnyebb taccsra tenni a bolygót, de a kereszténység pályafutása is elég volt ahhoz, hogy egyszerű eszközökkel (fél)sivatagot csináljanak a termékeny féloldból, Görögörszágból, Spanyolországból, etc. Nem mondta senki, hogy az erdők kellenek az élethez. Isten sajnos nem tudott erről.

Ahhoz, hogy a második pontot megértsd, sajnos nem rendelkezel elég információval. A magántulajdonnak semmi köze az emberi méltósághoz. Roman Abramovicsnak nem attól lesz méltósága, hogy megveszi az MU-t. Attól lesz emberi méltóságod, hogyha elég tisztességes vagy ahhoz, hogy beismerd, ha hülye voltál. Hamvas 'CTRL-C CTRL-V' Béla meg egy idióta, egy önálló gondolata nem volt, csak fordított.

Aztán. 'Túl sok az általánosság.' vs 'a létezés egészét átölelő isteni kinyilatkoztatást'. A keresztény diskurzusban meg túl kevés a konkrétum, mivel amikor megpróbálkoztok vele, azonnal bele van verve az orrotok. Ha nem érted milyen ismeretekről van szó, keress rá az egyház által meghurcolt tudósokra. Az infantilis kérdések jobb, ha közted meg a google között maradnak. A google-t egyébként, mint a tudomány eredményét nem is használnád, ha hű lennél a saját hülyeségedhez. Az az ördögtől való.

Ez a szimbolikus bullshit pedig, amit a végén bedobsz, a létező legnagyobb probléma a kereszténységgel. Pontosan mi a haszna valaminek, úgy értesz, ahogy akarsz? Manipuláció, nyilván, meg a tudatlanság elmaszkolása.

Még egy pár szó az utolsó bekezdésről: 'Ez elég gyenge érv, hisz szimbolikus szövegekről van szó, a tradicionális teológia mindig is így kezelte őket.' Ennyire senki nem lehet hülye. Tényleg, ez ellentmond minden ismert természeti törvénynek. Ha valóban ennyi az IQ-d, akkor nem vagy képes kitörölni a feneked, és csak PC korszak előtti fogalmakkal lehetne jellemezni téged. Imbecil, debil, mi jön utána? Azzal.

Sajnos nem nagyon tudtam figyelni ennek a megfogalmazására, de talán ez is elég. Be van bizonyítva, hogy hazudtok, és ahogy egyre visszább vonultok a szimbolikusságba, annál semmitmondóbbá és irrelevánsabbá váltok.

alex4 2015.12.06. 23:25:06

Szvsz, leegyszerűsítve azt, amit itt páran már körülírtak a kommentekben, arról van szó, hogy a keresztények eljutottak oda, hogy mazsoláznak az ő különbejáratú istenkéük bibliás mesekönyvi törvényei között, míg a muszlimok szigorúan betartanak minden - akármilyen elavult és ostoba - rendelkezést a sajátjukból...

alex4 2015.12.06. 23:31:51

@Papucsban a Teraszon: „...Be van bizonyítva, hogy hazudtok, és ahogy egyre visszább vonultok a szimbolikusságba, annál semmitmondóbbá és irrelevánsabbá váltok. "
.
Sőt, ilyenkor bevágják a durcit és megpróbálják tabuvá nyilvánítani azt, amire nem tudnak válaszolni!
.
Sajnos, nagyon sok dolog megoldatlanságához hozzájárul az, hogy nem lehet róla egyenesen, őszintén, tabuk nélkül beszélni - pl. vallások, kisebbségek és azok cselekedetei.

Doubledeceker 2015.12.06. 23:35:44

@Papucsban a Teraszon:

"hogy minden választókerületben pontosan egy jelölt álljon a fideszessel szemben, és ezt nem képesek a hatalom érdekében megszervezni (ergo nem is érdemlik azt, mert ez egy drámaszakos középiskolás szintje)."

Ezzel kurvára egyetértek, képtelenek magukat egy kicsit is gatyába rázni, mit is tudnának tenni az országgal. Ma már látom csak azért volt jobb az MSZP alatt ( ha egyáltalán ), mert ahhoz is hülyék voltak, hogy csináljanak valamit. A mostani banda jól szervez, csak a szándékaik érdekesek sokszor.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.12.06. 23:38:07

Az emberi kultúra elemekből épül fel, mint valami lego. Az elemeket úgy hívják, kulturális elemek. Mint például a vallás, a politika, az étkezési szokások, a házassági szabályok, stb. Nagyon sok kulturális elem van. Magyarországon a politika, mint a kisgömböc, felzabálta a kultúrát, ezért élhetetlen az ország. Az iszlám vallás is felzabálta az őt magába foglaló kultúrát. Vagyis az iszlám nem viselkedik már csupán vallásként, hanem komplex kultúraként, tehát a kultúra szabályait kell alkalmazni rá. Aki a történésekben az iszlám vallást akarja megérteni, mert a vallásból akarja levezetni a terrorizmust, az retardált.

lol7 2015.12.06. 23:46:39

Be kell tiltani az iszlámot mint a pedofíliát. Ez az egyetlen megoldás. Amelyiket fel lehet ébreszteni a Mátrixból az maradhat, a többi meg kuka.

Doubledeceker 2015.12.06. 23:48:35

@lol7:

Ja és amióta betiltották a pedofilát, kevesebb lett a pedofil???? Nem hiszem.

Nincs messe ezt le kell majd játszani, nincs annyi időnk, hogy megvárjuk, hogy normálisak legyenek.

Aranyi Gábor 2015.12.06. 23:52:40

@turbólyuk: Atomot nekik! Túl sokan vannak ahhoz, hogy egyenként lődözzük le őket. Nincs 3 Földünk ennyi baromnak. Se cigánynak (indiainak), se arabnak. Megmondaná valaki, hogy minek egy arab/cigány/feka családban a nyomorra szülést 9 (!!)-12 évesen kezdve, nőstényenként -6-8-10-12-ig meg sem állni??

Aranyi Gábor 2015.12.06. 23:55:58

Minden vallás ab ovo baromság. A "humánus" v. humanizálódott vallások "tanításaiból" ami a gyermekek, öregek, nők, a közösség védelmére stb. vonatkozik, kb. az elefántoktól fölfelé átélik és megvalósítják az állatok, jobban, mint az ember...

batiszkáf · http://batiszkaf.blog.hu 2015.12.06. 23:57:45

@Papucsban a Teraszon: Csak néhány pontra reagálok, mert láthatólag képtelen az értelmes vitára:

"A magántulajdonnak semmi köze az emberi méltósághoz. Roman Abramovicsnak nem attól lesz méltósága, hogy megveszi az MU-t."

Ne nevettessen már. Maga is tudja, mennyire hamis ez a példa. A kommunisták által mindenükből kiforgatott szerencsétleneknek hozakodjon elő ilyen párhuzamokkal, bizonyára becsülni fogják.

"Hamvas 'CTRL-C CTRL-V' Béla meg egy idióta, egy önálló gondolata nem volt, csak fordított."

Nyilvánvalóan behatóan ismeri Hamvas munkásságát. Mellesleg azt, amit Ön kritikának szánt, Hamvas a lehető legnagyobb dicséretnek venné. Nem egyedieskedni akart, hanem az örök igazságokat újra megfogalmazni.

"Ez a szimbolikus bullshit pedig, amit a végén bedobsz, a létező legnagyobb probléma a kereszténységgel."

Ha nem érti a szimbolizmus értelmét, azzal csak a metafizikát illető végtelen tudatlanságáról ad számot.

Nem értem a többesszám használatát. Nem vagyok semmilyen közösség szószólója. Kapaszkodjon meg, még csak megkeresztelve sem vagyok. Az Ön indulata - melyre nem hiszem, hogy okot adtam volna, ha csak véleményem kifejtése nem az - komoly frusztrációról tanúskodik - és talán pont ez kérdőjelezi meg a legjobban az álláspontját.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.12.07. 00:00:51

@Aranyi Gábor: Úgy tűnik, van viszont 300 Földünk annyi atombombának, amennyivel végig lehet szórni a vidéket Rabattól Dzsakartáig, Ujguriától Kamerunig és Ádentől Szarajevóig.

Ez szerencsére elfér.

Bell & Sebastian 2015.12.07. 00:16:36

@Doomhammer: Legújabban átment genyóba? Ez nekem még új.

totalnick 2015.12.07. 00:29:33

Nem érdekel, hogy ezek ODAHAZA hogyan élnek! De aki idepofátlankodik, az térjen át a kereszténységre! Más út nincs a közös életre. Aki ezt nem teszi meg, az MARADJON OTTHON!

Bell & Sebastian 2015.12.07. 00:29:48

Ennek aa nőnek az önvallomása csak annyiban releváns (már ha egyáltalán létezik, mert számunkra csak egy Facebook bejegyzés, amit akárki írhatott), hogy lengymeleg hantába burkolja az olvasót: lám, ilyen is van, ez még csak az első fecske, de lesz majd sokkal több is. Úgy Ámerikában, ahol mindenki agysebész (nekik szól a bejegyzés), mint Európában, ahol majd mindenki agysebész lesz nemsokára, ha ebben az ütemben butul tovább, szorgalmasan.

Az iszlámmal sincsen (nem volt) semmi baj mindaddig, amíg a világ urai bele nem piszkáltak kicsit nagyon. Európában nem kicsit tájidegen ez a problémakör, ezért jogos a kérdés: fasznak kellett ide importálni?

Kövesd a zsizsiket és kérdezd meg tőle, van az a pénz, amennyiért válaszol.

kjkx (törölt) 2015.12.07. 01:17:41

Varhato volt, hogy beeszi ide is a fene a szemellenzos szentfazekakat, hogy itt is hintsek a hulyeseguket. Csak annak orulok, hogy egyenlore itthon a nagy tobbseg kizarja oket az eletebol, meg ha ilyen eroszakosan probalnak is teriteni, mint itt a kommentekben is, mert igy kicsi az eselye, hogy a kozeljovoben ok is el tudnak inditani egy olyan idiota mozgalmat, mint azok akikrol az eredeti poszt irodott.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.12.07. 06:32:24

@miketbeszéltek:

"Milyen hívőket, milyen hitükben?" --- kérdezed.

Mindenféle hívőket mindenféle hitükben. A hívők ugyanis (általában) képesek az önreflexióra, amire a(z állítólagos) facebookpost (állítólagos) írója láthatóan nemigen.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.12.07. 06:36:04

@kjkx:

"meg ha ilyen eroszakosan probalnak is teriteni, mint itt a kommentekben is" --- írod.

Hol térít és ki? Tudnád idézni?

bontottcsirke 2015.12.07. 06:45:45

Erről pofázok egy ideje. Egy írástudatlan buta posztókereskedő szavait követik milliárdnyian-tehát a probléma ekkora. Beszántani az összes mecsetet és elégetni a koránt. Talán pár szá z éve alatt eltűnik ez a pestis.

bontottcsirke 2015.12.07. 06:47:11

Nagyon fontos, hogy a gyerekeket is intoleránsnak kell nevelni más kiskortól, különben menthetetlen lesz mind.

midnight coder 2015.12.07. 07:03:52

@Papucsban a Teraszon: Ez persze akkor is igaz, ha az első körben az MSZP-s nyer 40%-kal. Csak hát nem nyert. Amúgy ne áltasd magad: ennek nem az az oka, hogy az istenadta nép annyira szereti Orbánt: az ellenzéket utálja még jobban. Azaz az istenadta nép a legkisebb rosszat választotta. Most valószínű hogy a Jobbik és a FIDESZ között fog eldőlni a csata, a balfékeknek továbbra sincs esélye. De ennek nem a választási rendszer az oka, hanem az hogy ezerfelé vannak aprózódva és az istenadta nép nem akar megint kormányképtelen kormányt mint a Megyó-Fletó kormány idején, illetve hogy nincs igazán életképes gondolatuk amivel maguk mögé állítanák az embereket. Az egész kampány alatt vagy hülyeségeket beszéltek (Paks) vagy önellentmondásban voltak (progresszív SZJA vs külföldre távozó mérnökök, informatikusok, orvosok, stb). A kampányuk középpontjában pedig a korrupció állt, ami azért a legtöbb emberben alsó hangon is ambivalens érzéseket kelt, miután ugye itt voltunk mi az előző két ciklus alatt is, meg a privatizáció idején is, és láttuk amit láttunk... Az MSZP és kisbolygói részéről nem a legjobb stratégia korrupcióval kampányolni. Azt pedig amit a migránskérdésben elkövettek már nem is említem... A következő ciklusban a balfékek erősen az 5%-ért fognak harcolni, és ezt csak maguknak köszönhetik, nem a Patásnak.

midnight coder 2015.12.07. 07:13:46

@Papucsban a Teraszon: "Mond arról valamit a kereszténység, hogy hogyan kéne az embernek egyensúlyban élnie a környezetével?"
Nem. De egy vallásnak ez nem is a dolga.

"A kereszténység célja az, hogy a birkák engedelmeskedjenek, nem a fenntartható társadalom."
A fenntartható társadalom első előfeltétele, hogy a birkák engedelmeskednek. Ha nem teszik, azt úgy hívják hogy Mad Max.

"A magántulajdonnak semmi köze az emberi méltósághoz."
A magántulajdon a civilizáció fenntartásához kell. Magántulajdon nélkül semmiféle társadalom nem tudna működni, ami komplexebb egy családnál.

A legnagyobb nyomor épp ott van, ahol ezzel bepróbálkoztak, lásd Pl. Észak-Korea. Persze lehet azt mondani, hogy milyen jó hogy ezek az emberek milyen kevés villanyt fogyasztanak és húst esznek, de ugyanilyen erővel az afrikai éhezőkön is örömködhetsz.

prometheus_X 2015.12.07. 07:14:35

Nagyon erőteljes üzenet ez. (bocsánat, hogy belepof az offolásba)

Külön is érdekes, mert egy, az iszlámnál nagyságrenddel modernebb és humánusabb vallást elhagyva is hasonló problémákkal és élményekkel találkoztam. Akkor úgy gondoltam, hogy a bármilyen értelemben vett pokolnak a dogmatikus vallások ágyaznak meg. Ma már úgy gondolom, hogy leginkább a dogmatikus vallások, de szinte minden más vallás is valamekkora mértékben egy pokolnak ágyaz meg - egyszerűen azért, mert mindegyik több és nehezebben megoldható problémát termel ki a hitélet ideje alatt, mint amennyit valójában megold (és közben a megoldásnak csupán a látszatát nyújtja).

Borzongató. Súlyos.

midnight coder 2015.12.07. 07:26:31

@Tom Bobb: "A fehér (egyesek szerint civilizált) emberfaj, mint első és megkerülhetetlen rassz a bolygón elég sokat tett azért, hogy ne csak a muszlimok, de az afrikai négerek vagy a keleti ferdeszeműek (rizs-zabálók)(és akkor hogyan legyünk nem rasszisták?) is megutálják és megvetésüknek manapság, erőt kapva és gyűjtve hangot is adjanak."

A kicsi kínaiaknak vagy a japánoknak nincs különösebb bajuk a fehérekkel, és ez fordítva is igaz. Kis hazánkban sincs sok baja az átlagpolgárnak a kínaiakkal, szemben a tőlük optikailag lényegesen kevésbé különböző, a nyelvet sokkal inkább beszélő, viszont kulturálisan a mai napig sokkal eltérőbb rétinégerekkel. Pedig ez utóbbiaknak jó pár évtizedük volt az integrálódásra.

A négerek vs fehérek már más kérdés, de itt sem az a fő probléma hogy a csúnya gonosz fehérek oda hurcolták a derék afrikai őseiket az USA-ba, hanem simán a két rassz versenyez egymással. És valahol itt a dolog lényege: elég hülye az, aki azt hiszi hogy a világon csak a fehér ember a rasszista. A fő probléma pedig az, hogy a kicsi négerek afrikában úgy szaporodnak mint a nyulak. És ahol a népesség 3 generáció alatt megtízszereződik, miközben a mezőgazdaság technológiája ugyanott tart mint 200 éve, ott bizony nyomor lesz. És a szaporodás tovább tart. És a sok kicsi néger pedig ide. És igen, ha nem állítják meg akkor el fogják vágni a torkodat, de ehhez semmi köze a gyarmatosításnak: csak a pénzedet akarják, semmi mást.

Az iszlamisták pedig irtani fognak feketét, fehéret, sárgát, egészen addig amíg a világot nem a Saria alapján kormányozzák. Pont ahogy tették már ezt a keresztes háborúk idején is. Csak közben az európai civilizáció kissé túlhumanizálódott, miközben ők maradtak ugyanolyanok.

totalnick 2015.12.07. 09:29:14

Egy muszlim bekkatanásának csak egy közös oka van: GENETIKA. Minden rasszban megvan a hülyék, elmebetegek, tömeggyilkosok aránya. Az arab vérvonalban ez feltűnően magas. Nem véletlenül élnek háborúskodásban évszázadok óta.

totalnick 2015.12.07. 09:38:18

@midnight coder: az alacsonyabb IQ-val rendelkező tömegek csak erőszakkal tudják fölvenni a versenyt a magasabb IQ-val rendelkezőkkel szemben. Ezért CSAK OKOSAN SZABAD VEGYÍTENI A NÉPEKET! Egy kínai ember teljesen jól megél az európai fehérek között. Nem lesz frusztrált, hisz sikereket tud elérni. Egy primitívebb négernek viszont már gondjai lesznek. És a zsidókat is azért üldözték az európaiak, mert túl intelligensek voltak hozzájuk képest. Másképp nem lehet felvenni a versenyt velük, csak zsidótörvényekkel. A nacionalizmus kialakulása óta (1800-as évek) téma, hogy "ki van otthon?" Kinek a hazája ez a föld. És a többségnek jogos igénye, hogy az őt kiszorító kisebbséget a választott politikusok próbálják megfékezni. Akkor is, ha ez a kiszorítás fizikai erőszakkal történik (cigányság részéről), és akkor is, a tehetségesebb gének miatt (zsidóság). Mindenki húzzon haza, és ott versenyezzen a sajátjai között! Az arabokat sem szabad idekényszeríteni, mert hozzánk képest butábbak. Ettől még nem rossz emberek. Mi sem vagyunk rosszabbak a zsidóknál, csak mert nincs akkora átlagos IQ. De mindenkinek jobb, ha az eltérő tehetséggel rendelkező népek, csak minimális százalékban keverednek.

2015.12.07. 10:10:20

A Korán azt mondja, kb.: "Ne légy túlzó a vallásodban!" Azt is mondja, szintén kb.:"Allah nem megnehezíteni akarja az életedet, hanem megkönnyíteni".
Hát itt a gond. Miért a Könyv Népe (a keresztények) emelkedtek ki a világ népei közül? Mert egy idő után MEGFOGADTÁK A KORÁN SZAVÁT, hittek Istenben, és nem estek túlzásokba a vallásban. Allah még azt is elnézi nekik, hogy Jézus prófétát mellé társítják, bár nemtetszését fejezi ki emiatt.
És mit látunk az iszlám szülőhelyén? Vallási fanatizmust és lecsúszást. Allah büntet.
Allahu akbar!

Hari Seldon 2 2015.12.07. 10:19:46

@Papucsban a Teraszon:
OK. Lehet, hogy nem fogalamztam pontosan. Mentségemre szól, hogy három gyereket kell folyamatosan figyelnem, és francia bilentyűzet sem segít. A lényeg, fel kell isemrni, hogy Európának nem a hülye ideológiák mentén kell vitatkozni, hogy "bi-bi te vagy a hülye", hanem van eg közös veszély, ami ellen közösen kell fellépni. Magyarországon viszont nagyon élesen megy a "táborba rendeződünk" játék.

torró 2015.12.07. 10:45:58

Egy kis adalék, egy amerikai szájából. Kíváncsi vagyok itt meddig maradhat fenn ez a videó. A posztal szinkronban van.
huntv.info/tv/sziria-a-megtevesztes-haboruja/#.VlSJkYGyu8Y.email

2015.12.07. 11:01:45

@batiszkáf: A vallás, legalábbis a keresztény kénytelen volt megújulni időről időre. Gondolkozz el, mi lehet az oka?
Az egyház kimondottan támogatta a hatalom megnyilvánulásait. Kurvára nem érdekelte a Föld fennmaradása. Pedig Isten nem arra teremtette a világot, hogy európai királyok leigázzák.
Azért az olyan pikáns, mikor ugyanabban az Istenben hívők egymást gyilkolásszák...akár magyar példát is vehetnénk.
Tehát a vallás egy olyan ideológia, amit felhasználnak anyagi haszonszerzés céljára. Az iszlámmal sem más a helyzet.

2015.12.07. 11:17:52

@Zerwikaptur - "Egyrészt az iszlám szerves része a hitetlenek meghódítása, erőszakos áttérítése."

Nem igaz. A Korán egyik leghíresebb ájája (számozott sora) szerint "Nincs kényszer a vallásban" (Al Baqarah, 2:256). Allah azt mondja a muszlimoknak: "Nektek csak figyelmeztetnetek kell a tévelygőket, más dolgotok nincs".
Nem szabad Allahnak hazugságokat tulajdonítani. Sajnos az idióták ezt mindkét oldalon megteszik.
Olvassátok a Koránt, nincs megtiltva!

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2015.12.07. 11:49:48

@bbjnick: szerintem te vagy a legócskább vallásellenes propaganda, mert a hozzád hasonló fundamentalistákat olvasva egy jó kereszténynek azonnal kétségei támadnak.

Conchobar 2015.12.07. 12:00:06

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Tehát a vallás egy olyan ideológia, amit felhasználnak anyagi haszonszerzés céljára. Az iszlámmal sem más a helyzet." - Így igaz. Ráadásul, az itt kommentelők meg is személyesítik az ideológiákat (bukik a liberalizmus, hódít az iszlám), holott az ideológiák az égvilágon semmit nem csinálnak, az ideológia csak zászló(és sokszor paraván), amely alá sokan össze tudnak gyűlni érdekeik érvényesítéséért

Jean Sol Partre 2015.12.07. 12:16:13

@Counter: végülis a buzikat is megölnék, ez meg sok mindent megér

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.12.07. 12:25:49

@Jean Sol Partre: Mondtam, hogy fenntartanák a Szakralitást. Inkluzíve buzik eltörlése. A buziknak nem tetszett a humánus elektrosokk- és kémiai kasztrációs terápia? Semmi baj, buzikák, akkor majd le lesztek dobva a háztetőkről! Mi szóltunk!

Hari Seldon 2 2015.12.07. 12:26:53

@Kispangit:
"Ezt írod:
"Nektek csak figyelmeztetnetek kell a tévelygőket, más dolgotok nincs"."

Hát a b* izéje akajon engem figylemezteteni. Főleg, ne egy hülyébb. Egy hülyébb mondja meg, hogy ki a tévelygő? Ez tényleg baromi jó. A következő tényleg a majmok bolygólya lesz, ha így haladunk.
Most kicsit felhúztam magam.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.12.07. 12:34:12

@Papucsban a Teraszon:

Öröm látni hogy az iszlám terrorizmus EU-t érintő problémája kapcsán, néhány magadfajta agyhalott kereszténygyűlölő is megszólal.

Igaz nem a témában, de legalább fikázhatnak, és a kommunista diktatúra által, számukra eredményesen megtanított keresztény gyűlöletüknek teret nyithatnak, itt is.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.12.07. 12:38:01

@Hari Seldon 2:
Természetesen hazudik.

A korán nagyrésze rólunk hitetlenekről szól.
Arról hogy minket EU-s őslakosokat, át lehet verni, meg lehet lopni, és bármikor fel lehet áldozni.

Csak az a kérdés, hogy melyik iszlamista mikor kap ehez kedvet.

iszlamallam.blog.hu/2015/09/13/tudta_hogy_a_koran_nagy_resze_onrol_szol

2015.12.07. 13:05:53

@Hari Seldon 2: Ezt nem én írom, a Koránból van, ill. "a magyar nyelvű értelmezéséből" (fordításából)

2015.12.07. 13:07:26

@Ballib Cenzúra: Idézz akkor a Koránból, hol van ez benne?

2015.12.07. 13:15:52

@Ballib Cenzúra: Én hazudok? Én csak a Koránból idézgetek, ha valami nem úgy van, ahogy itt azok állítják, akik 1 sort sem olvastak belőle.
Béke legyen veled.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.12.07. 13:16:27

@Kispangit:
www.hetek.hu/hit_es_ertekek/201508/kafirok_gyaurok_ellensegek

Van a Koránban is számos ilyen utalás.
De érdemes megismerni a sáriát, és más a valláshoz tartozó verseket, leírásokat, melyek a kafírok kiirtását célozzák.

De akkor a koránból:

„Allah és követői gyűlölik azokat [a kafírokat], akik bármiféle felhatalmazás nélkül vitáznak Allah jelei felől [a Korán verseiről]. Így pecsételi le Allah az arrogáns, lenéző szíveket.” [Korán 40:35]

A kafírokat ezért ki lehet gúnyolni: „Azon a napon [ítélet napján] a hívők ki fogják gúnyolni a kafírokat, miközben nászágyukon ülnek, és nézik őket. Vajon megkapták-e a kafírok a fizetségüket azért, amit cselekedtek?” [Korán 83:34] A kafírokat le is lehet fejezni: „Ha a csatamezőn találkoztok a kafírokkal, vágjátok le a fejüket, míg fölényesen le nem győztétek őket, majd fogjátok a rabokat, és szorosan kötözzétek meg őket.” [Korán 47:4]

A kafírok ellen szabad összeesküvést szőni: „Összeesküdnek ellened és cselszövést terveznek ellened [Mohamed ellen], ám én is összeesküdök ellenük, és cselszövést tervezek ellenük. Ezért viselkedj higgadtan a kafírokkal, és hagyd őket békén egy ideig.” [Korán 86:15]

A kafírokban szabad félelmet kelteni: „Ekkor a te Urad az Ő angyalaihoz szólt és ezt mondta: Veletek leszek. Adjatok erőt a hívőknek. Én pedig rettegést fogok kelteni a kafírok szívében, le fogom vágni a fejüket, és az ujjuk hegyét is.” [Korán 8:12]

Egy muzulmán számára egy kafír nem lehet barát: „A hívők ne barátkozzanak kafírokkal más hívők helyett! Akik mégis ezt teszik, elveszítik Allah védelmét, egyedül maradnak önnönmaguk védőiként. Allah figyelmeztet benneteket, hogy féljétek őt, hisz mindenki hozzá fog majd visszatérni.” [Korán 3:28]

A kafírok gonoszak: „És mondd: Ó, Uram, nálad keresek menedéket a gonoszok (kafírok) sugalmazásai elől. És nálad keresek menedéket, Uram, az ő jelenlétük elől.” [Korán 23:97]

A kafírok végül átkozottak is: „Meg lesznek átkozva, és ahol rájuk lelnek, ott megfogják és megölik őket. Allah ugyanezt tette azokkal is, akik előttük jöttek. És nem fogtok változást találni Allah megszokott eljárásaiban.” [Korán 33:61]

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.12.07. 13:25:43

@Ballib Cenzúra:

Kiemelem a lényeget:
hitrehangolva.blogspot.hu/2015/11/bill-warner-saria-torveny-nem_30.html

"A korábbi, mekkai versek „igaz voltát” mutatja az a tény is, hogy a muzulmánok és hitvédőik a mekkai Koránt idézik. És bár érvénytelen, mégis a „Korán szent igazsága”-ként használják . Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy a korai verseket akkor használják, ha az iszlám gyenge, a későbbi verseket pedig akkor, ha az iszlám erős. Ez megfeleltethető Mohamed életével:
Mohamed pályafutásának két teljesen különböző fázisa volt – a korai és a kései Mekkában még hitszónok volt, később Medinában azonban politikus és harcos lett belőle, aki nagy hatalomra tett szert . A korai, mekkai Korán Allah azon tanácsait tartalmazza, amelyek arra az esetre szólnak, ha az iszlám még gyenge; a későbbi, medinai Korán pedig azt mondja meg, mit kell tenni, ha az iszlám már erős. Minél erősebbé vált Mohamed, annál keményebben lépett fel a kafírokkal szemben. A Korán minden helyzetre megfelelő tanáccsal szolgál minden muzulmán számára .
Valójában két különböző Mohamed és két különböző Korán van, s ezek egymásnak ellentmondanak. A korábbi, vallásos és békés mekkai Koránnak ellentmond a későbbi, politikai és dzsihadista medinai Korán . De ettől még igaznak tekintendő az előbbi is, és lehet is használni . És pontosan ezeket a korai verseket hallhatjuk az iszlám támogatóitól .
Mohamed tettei a tökéletes viselkedésmintát testesítik meg, s ez megalapozza az iszlám kétarcú etikáját. Ez a kétarcúság hihetetlen rugalmasságot és alkalmazkodóképességet kölcsönöz az iszlámnak ."

2015.12.07. 14:08:22

Nem győzött meg, ha alkoholizál és szalonnát eszik akkor innentől kezdve ne próbáljon az iszlámnak irányt szabni. Kicsit szélsőségesnek érzem, pedig pont ezek a dolgok amikkel nem fontos foglalkozni. Ateista lett, oké, ha ez neki jó akkor örülök neki.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.12.07. 14:35:26

@kesztió:

"a hozzád hasonló fundamentalistákat olvasva egy jó kereszténynek azonnal kétségei támadnak" --- írod.

Te az honnét tud(hat)nád, hogy egy jó keresztény mitől mije támad?

steery 2015.12.07. 14:41:21

Az iszlám modernizációja, megreformálása azért veszélyes (ahogy a nő írja helyesen), mert akkor nyíltan szembe kellene nézni az igazsággal. Azzal, hogy a Korán tele van hazugságokkal, tévedésekkel, ostobaságokkal és hülyeségekkel, embergyalázó és istengyalázó szövegekkel, életidegen baromságokkal és lényegében egy gonosz és romlott vallás szentesített alapjaként szolgál (nagyjából úgy, mint a keresztényeknél a Biblia, a zsidóknál a Tóra, a hinduknál egy csomó "szent könyv", stb.). Ekkor viszont föl kell tenni a kérdést: ki ezért a sok szarért a felelős? Mohamed prófétát gyalázzuk és tagadjuk meg vagy Allahot? Esetleg mindkettőt? És ha így teszünk, utána mi marad nekünk? Ha már egy gonosz, bosszúálló és rettenetes Istenfajzatban sem hihetünk? És innen egyenes út (sztráda!) vezet az ateista pokolba. Már pedig kizárt, hogy erre az ösvényre több milliárd gyáva nyúl bátran rálépjen. Szóval marad a dzsihád és a népirtás, meg a szemkendős gonoszságok elkövetése a magasztos célok érdekében. Nincs középút. Csak mi vagyunk és ők vannak. És a világon nincs mindannyiunk számára hely.

Pelso.. 2015.12.07. 14:46:05

@bbjnick: Még ha csak kétségei...:)

2015.12.07. 15:45:10

@steery: a Biblia egy összeszerkesztett könyv, nem isteni alkotás, sok ember írta, szelektált az egyház. Mondjuk, hogy a kereszténység nem tökéletes (finoman szólva), ha ezt kimondod, a keresztények megvonják a vállukat és tovább kereszténykednek, de az iszlámról ilyet mondani kész öngyilkosság. Kritizálhatatlan, megváltoztathatatlan, kizárt az update, reform. Ki kell baszni a szemétdombra, mint a nácizmust.

2015.12.07. 15:50:16

@Doomhammer: a vasárnapi boltzárat akár a Fidesz is eltörölheti, de a ballibek tuti eltörlik, ha kormányra kerülnek.
Addig is lehet ellene háborogni.
A muzulmán világban az iszlám vallás, társadalom, jog, Korán stb ellen nem lehet háborogni. Nem fognak belőle semmit eltörölni. Soha.
A Fidesz-KDNP egy klikk, junta, a legrosszabb esetben évtizedekig marad hatalmon, de nem örökre szól, akármilyen törvényt hoznak. Az iszlám picit komolyabb.

♔bаtyu♔ 2015.12.07. 16:30:59

@torró: Nem hiszem, hogy itt van olyan, aki elhiszi, hogy az USA az iszlám állam ellen van.

nemzeti.net/a-washington-vezette-ia-ellenes-koalicio-legi-csapast-mert-bassar-el-aszad-katonaira-izrael-nyomdokain-haladva-3627194.html

Japánt kellene követni, ezt az országok a ballibsik sem diktatúrázzák. Az iszlám elleni háborúban nem vesz részt, iszlám országból nem fogad be semmilyen címen bevándorlót, az iszlám hit nyilvános gyakorlása tilos.

♔bаtyu♔ 2015.12.07. 16:38:32

@Kispangit: Amúgy ezen azért nem érdemes problémázni, mert a kereszténységbe, a liberalizmusba a judeizmusba és a kommunizmusba simán belefért a népirtás és a legteljesebb béke is. Az iszlám dettó.

A muszlimok dühének forrása ráadásul kettős. Országaik az USA, Izrael, Franciaország és Anglia terepe, másrészt jelentős a vallási szélsőségesek tábora, akiket sokszor épp ezek a nagyhatalmak támogatnak az oszd meg és uralkodj szellemében. Utóbbiak nem a békés korán hívei, egy meccsnézésért fejlevágás jár.

♔bаtyu♔ 2015.12.07. 16:45:19

@Könnyen elkaptuk, uram!: A kereszténység nevében elkövetett népirtásoknak a számát nagyságrendekkel múlja felül a magukat ateistáknak nevezők népirtása.

A kereszténység már vagy 200 éve békés szakaszába lépett, amikor ezek a terrort, a megfélemlítést teljesen normális hatalmi eljárásnak tartották.

Nem véletlenül ezektől az "ateistáktól" és nem a keresztényektől tartanak az emberek.

közösperonos átszállás 2015.12.07. 17:00:20

@♔bаtyu♔: "Japánt kellene követni, ezt az országok a ballibsik sem diktatúrázzák."

Japán mondjuk sokminden, de demokrácia csak igen mérsékelten.

közösperonos átszállás 2015.12.07. 17:09:33

@Doubledeceker: "képtelenek magukat egy kicsit is gatyába rázni, mit is tudnának tenni az országgal"

Mondjuk a Jobbikon, az LMP-n meg a fideszes kamupártokon kívül a többi speciel összefogott (sőt, a PM az az LMP fele), és hát ezek nyilván nem is részei a "magukat"-nak. Nyilván így se volt meg a szavazatok többsége nekik (része ennek a bénázásuk, meg a mindenféle fideszes médiafölény, meg a célirányos törvények persze és a célirányos betartásuk stb, de hát akkor se).

közösperonos átszállás 2015.12.07. 17:11:50

@♔bаtyu♔: Guglizz kicsit, aztán fejtsd ki, miért is lenne demokrácia...

(Na jó, egy apró segítség: melyik demokráciát vezeti hatvan éven (mínusz három hónap meg három év, tehát nincs ellenzéki egész ciklus) keresztül ugyanaz(!) a párt...)

közösperonos átszállás 2015.12.07. 17:23:36

@közösperonos átszállás: (És azt, hogy vezeti, nyugodtan tehettem volna idézőjelbe.)

♔bаtyu♔ 2015.12.07. 17:25:39

@közösperonos átszállás: Ja értem, guglizzak. Majd akkor szólj, ha eltörlik a választásokat, vagy a szavazókat kényszerítik arra, hogy ugyanarra szavazzanak.

Ez semmit sem jelent, ezzel vannak megelégedve. Amit meg is értek, nézd meg hol volt Japán 60 éve és hol van most.

♔bаtyu♔ 2015.12.07. 17:44:33

@közösperonos átszállás: 2010-ben hol volt fideszes médiafölény?

Azért nyilván te sem gondolod komolyan, hogy Orbánék a médiafölény miatt nyernek zsinórban.

Az emberek az érdekeik mentén szavaznak, erről szól a demokrácia, nem pedig arról, hogy balliberális pártokat kell rendszeres időközökben beszavazni, különben nincs demokrácia.

Én nem vagyok ballibsi, nekem aztán tökmindegy, de 6 évvel 2010 után szerintem túl kellene azon lépni, hogy Orbánék azért győznek, mert itt mindenki fél.

közösperonos átszállás 2015.12.07. 17:46:59

@♔bаtyu♔: "Majd akkor szólj, ha eltörlik a választásokat, vagy a szavazókat kényszerítik arra, hogy ugyanarra szavazzanak."

Csak mondom, hogy a Magyar Népköztársaságban 1985-ben sem eltörölve nem voltak a választások, sem kötelező nem volt ugyanarra szavazni (sőt, kötelező volt a többes jelölés). Akkor hát az is demokrácia volt?

"Ez semmit sem jelent, ezzel vannak megelégedve."

Ja értem, hát végülis ja, tucatszámra találhatunk demokráciákat, ahol ugyanez a helyzet, évtizedekig nem rúg labdába senki más, mert a kormánynál olyan csuda csapat ül, de semmiféle diktatórikus vonás nincs sehol se.

"Amit meg is értek, nézd meg hol volt Japán 60 éve és hol van most. "

Nyilván te is tudod, csak adod most a hülyét, hogy ezt simán lehet 2-3, ad absurdum 4-5 éves (ilyen választási vagy mi a tököm) periódusokban nézni, és akkor nem lesz ilyen egyöntetű a kép.

Összefoglalva: nem nézel utána semminek, Japán demokratikus, mert először úgy gondoltad, és utána kötöd, láncolod, végül pedig lakatolod az ebet a karóhoz.

(Amúgy nagyon durva különbségek vannak a szavazatok súlyozásával is (a körzetekkel), a bíróság néha kimondja pár év után, hogy ez így nem volt alkotmányos, de hát már mindegy, aztán következő alkalommal ugyanúgy megy ugyanez. Meg még egy, lásd kivel van dolgod: alapvetően az van, hogy ott az apparátus kormányoz, a parlament meg szavazgasson csak, ha ahhoz van kedve.)

közösperonos átszállás 2015.12.07. 17:48:14

@♔bаtyu♔: "2010-ben hol volt fideszes médiafölény?"

2010-ről ki beszél?

"Az emberek az érdekeik mentén szavaznak"

Jaja, és hogy mennyi fogy egy termékből, azt az objektív kereslet-kínálat görbék metszéspontja adja meg. Ugyan már.

♔bаtyu♔ 2015.12.07. 18:16:06

@közösperonos átszállás: Szerintem zárjuk le, a japánok nagyon udvariasan, de elutasítják az USA féle demokráciát, ami csak akkor működik, ha az USA-t feltétlenül kiszolgálók a részei.

Nem antiszemiták, de nem kérnek a zsidókból, nem iszlámellenesek, de nem kérnek az iszlámból.

Azt pedig te sem gondolod komolyan, hogy ha Japán nem demokrácia, akkor az itteni ballibsik a leesett azonosítójú rendőreikkel, a kilőtt szemekkel, a presszókból kirángatott turistákkal és a sitten levetkőztetett emberekkel demokrácia. Japánban fele ilyen dolog miatt a rendőrminiszter harakirit követ el, de, ha nem, másnap lemond.

Tudod, ezért becsüli mindenki jobban a japánok, mint a balliberálisok "demokráciáját".

♔bаtyu♔ 2015.12.07. 18:20:07

@közösperonos átszállás: Terelhetsz, de az emberek, akkor is érdekeik mentén szavaznak. Az pedig senkit nem érdekel, ha a te érdekeid nem egyeznek a többségével. Ilyen a demokrácia.

torró 2015.12.07. 18:49:09

@♔bаtyu♔:
Igen! Én is olvastam róla. azt hiszem a linkje is megvan.
Amerika!? Azt hiszem kezdenek sokan ébredezni, mekkora paraszt vakítás a politikájuk. Azt olvastad, hogy Colin asszony azt a kijelentést tette, hogy a Magyaroknak joguk van megvédeni a határukat! Mi történt?

közösperonos átszállás 2015.12.07. 18:53:13

@♔bаtyu♔: "a japánok nagyon udvariasan, de elutasítják az USA féle demokráciát, ami csak akkor működik, ha az USA-t feltétlenül kiszolgálók a részei."

Szerintem meg még mindig nem hoztál olyan demokrácia-fogalmat, amelynek az 1985-ös Magyar Népköztársaság nem felel meg, Japán meg igen. Az USA bekeverése ide, na az tényleg terelés.

"Azt pedig te sem gondolod komolyan, hogy ha Japán nem demokrácia, akkor az itteni ballibsik a leesett azonosítójú rendőreikkel, a kilőtt szemekkel, a presszókból kirángatott turistákkal és a sitten levetkőztetett emberekkel demokrácia. "

Pedig ezt annyira állítottam ám, de annyira! Csak a zsidók kitörölték. Na menj már tudod hova.

(Te még mindig a szemkilövetésnél tartasz? Ember, az volt a kérdés, hogy Japánban választással leváltható-e a kormányzó párt -- látod, Feriéket sima ügy volt.)

"Japánban fele ilyen dolog miatt a rendőrminiszter harakirit követ el, de, ha nem, másnap lemond. "

Nálunk hónapokig tartott, míg lemondott. A Wiki meg ezt mondja (ami persze nem forrás, de több, mint amit te hoztál):

"In 2003, Justice Ministry formed a special team to investigate 1,566 prisoner deaths from 1993 to 2002. A preliminary report suggested that nearly one—third of the cases involved suspicious circumstances. However, in June, the Ministry announced that there was evidence of abuse only in the two Nagoya fatalities. Regarding the other suspicious deaths, the Ministry said that approximately 10 deaths could be attributed to poor medical care. The authorities reported they had lost the documentation on nine deaths in Tokyo's Fuchu Prison. The remaining deaths were determined to be "not suspicious." [9]"

Tehát tíz év alatt 1500 gyanús haláleset a börtönökben, a minisztérium szerint meg kettő tényleg gáz, tízszer nem ért ki időben a mentő, van ilyen, kilencszer valahogy elkeveredett az iratanyag a polcon, oszoljunk, nincs itt semmi látnivaló. Ööö.

(És visszakanyarodva az eredeti felvetéshez, látható, hogy a fránya ballibek mégiscsak mondják Japánra, hogy az valahogy mégse olyan, mint ami közelről hasonlít egy demokráciára.)

közösperonos átszállás 2015.12.07. 19:00:18

@♔bаtyu♔: "Terelhetsz, de az emberek, akkor is érdekeik mentén szavaznak."

Na ja, például te is mérlegre tetted 2010-ben meg 2014-ben is, hogy ki mit ígér meg kitől mi várható, aztán az alapján raktad az X-et. Hiszen a Fidesz a programjában... oh wait, nem is volt neki olyan.

Arra a felvetésre, hogy az emberek 100%-ban (vagy legalábbis elsősorban, bár te az előbbit mondtad) racionális lények, az az adekvát válasz, hogy azok ám a faszt.

"Az pedig senkit nem érdekel, ha a te érdekeid nem egyeznek a többségével. Ilyen a demokrácia. "

Egyébként ez se igaz, de igazad van, tényleg kár terelned.

Amúgy ha érdekel, hogy miről volt szó, mielőtt elterelted a témát, hát arról, hogy miért nem volt képes összeállni az ellenzék, és így mit is érdemes várni tőle egyáltalán; és arra az volt a válasz, hogy összeállt, de így se jött neki össze. Ami elsősorban a papírforma volt, másodsorban a kormány egy rakat necces (tehát törvényes, de antidemokratikus) lépése, harmadrészt meg egy adag konkrétan törvénytelen lépése. És attól még bizony elcsalta a választást, hogy valószínűleg anélkül is nyert volna, bizony.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.12.07. 19:12:51

@torró: A bejegyzéshez fűzött, megadatolt kommentek szerint súlyosan kontrafaktuális dolgokat írt le a szerző, köztük olyasmit is, aminek könnyen utánajárhatott volna...

Bell & Sebastian 2015.12.07. 20:49:16

@bbjnick: Számomra _ez sem_ életszerű önvallomás egy gyerekorvos szájából. Azoknak általában nagyon rendben szokott lenni a világképük, de ha mégsem, elmaradoznak a betegek.

Azt tudni kell, hogy a nyugati orvoslás (erős túlzással) tüneti kezelésből áll, ezért a gyógyulás legalább felerészben hiten alapul.

Ezt a megzakkant pitschát is a tudjukkik fabrikálták - nemistudjukmiért (dehogynem).

Szindbad 2015.12.07. 21:55:08

@Bell & Sebastian: "Azt tudni kell, hogy a nyugati orvoslás (erős túlzással) tüneti kezelésből áll, ezért a gyógyulás legalább felerészben hiten alapul."

Szokásos bölcsész faszság, ilyet az mond, akinek halvány gőze sincs a tudomány működéséről.

Papucsban a Teraszon 2015.12.07. 22:47:24

@Ballib Cenzúra: Az iszlám a kereszténység privilégiumait élvezi, haver. Valaki írta itt is, mindegy, hogy muszlimok a bevándorlók, csak vallásosak legyenek. Az ilyen istentagadó mocskoknál, mint én, minden jobb.

Papucsban a Teraszon 2015.12.07. 23:11:38

@batiszkáf:
"A magántulajdonnak semmi köze az emberi méltósághoz. Roman Abramovicsnak nem attól lesz méltósága, hogy megveszi az MU-t."

Ne nevettessen már. Maga is tudja, mennyire hamis ez a példa. A kommunisták által mindenükből kiforgatott szerencsétleneknek hozakodjon elő ilyen párhuzamokkal, bizonyára becsülni fogják.

Ez egy mocskosul jó példa, mert ebben az egyetlen aktusban benne volt a kapitalizmus meg a kereszténység által propagált stratifikáció minden bűne. Benne van az elnyomott tömegek reménytelensége. Ez egy olyan kibaszott jó példa, hogy még én is meglepődtem rajta. Szerencsére vannak, akik felfogják. Pl akik tudják, hogy az oligarchák a kommunisták után kerültek hatalomra, BAZDMEG.

"Hamvas 'CTRL-C CTRL-V' Béla meg egy idióta, egy önálló gondolata nem volt, csak fordított."

Nyilvánvalóan behatóan ismeri Hamvas munkásságát. Mellesleg azt, amit Ön kritikának szánt, Hamvas a lehető legnagyobb dicséretnek venné. Nem egyedieskedni akart, hanem az örök igazságokat újra megfogalmazni.

A görögök is leírtak mindent, meg mindennek az ellenkezőjét is, az utókor meg kiválogatta. Egy túszejtő akciót is meg lehet oldani bombázással. instantcoelho.com/ ajánlom szeretettel, a HB összes után pont jó.

"Ez a szimbolikus bullshit pedig, amit a végén bedobsz, a létező legnagyobb probléma a kereszténységgel."

Ha nem érti a szimbolizmus értelmét, azzal csak a metafizikát illető végtelen tudatlanságáról ad számot.

Nincs olyan, hogy metafizika.

Nem értem a többesszám használatát. Nem vagyok semmilyen közösség szószólója. Kapaszkodjon meg, még csak megkeresztelve sem vagyok. Az Ön indulata - melyre nem hiszem, hogy okot adtam volna, ha csak véleményem kifejtése nem az - komoly frusztrációról tanúskodik - és talán pont ez kérdőjelezi meg a legjobban az álláspontját.

Ez ad hominem, ami nem mond semmit arról, hogy igazam van-e. Azt árulja el, hogy te kifogytál a munícióból. Egyébként nyilván keresztény vagy, és titokban a Misztikus Szarságokban Hívő Nyugdíjasok facebook csoport ügyét szeretnéd előmozdítani. A beta-blokkolódat azért mindig kiváltod, és bízol benne, hogy nem találkozol egy csoporttársaddal a gyógyszerárban.

Papucsban a Teraszon 2015.12.07. 23:17:28

@Kispangit: Taqiyya. A későbbi passzusok felülírják a korábbiakat. A végéről idézz. Ott az van, hogy megölni vagy megtéríteni.

Papucsban a Teraszon 2015.12.07. 23:53:56

@midnight coder: Megdöbbentő, mennyire kétbites a világképed. Na mindegy.

Bell & Sebastian 2015.12.08. 00:04:19

@Szindbad: Ez is vélemény, tudományhitű. Akkor már ketten van a Vágópistával, lehet frakciókra oszlani.

Minden betegség pszichoszomatikus eredetű. -ez a következő igazság, amin elmerenghet egy fél másodpercre, mielőtt kiköpi. Szerintem fingja nincsen arról, miként működik az Ember, mint a környezetébe mélyen beágyazott biológiai lény.

Ami nem baj, csak roppant kínos.

NemNick 2015.12.08. 06:38:28

Aggódom ezért a nőért. Tulajdonképpen egy nagy szellemi felfedező, aki ismeretlen - átkozottnak mondott - területre mert menni, csak hogy lássa, ugyanolyan emberek élnek ott is, nem kutyafejűek, nem esznek embert és nem a sátánt imádják...

A gond csak az, hogy nem fogják hazaengedni, mert elmondja, hogy a király meztelen.

Elég pontos képet ad - én már jóval a mostani cirkusz előtt sokat beszélgettem muzulmánokkal ezekről a dolgokról, és teljesen hasonló kép alakult ki bennem: A fő probléma, hogy az iszlám nem pár dogmát használ alapkőül, hanem az egész egy nagy, megkövült dogmarendszer.
A másik, hogy köze nincs a szeretethez.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2015.12.08. 18:07:00

@midnight coder: Félre ne érts, én egyetértek veled, csak utálom, mikor a fehér ember jajveszékel - miközben a bajt ő kezdte el elég komolyan megalapozni. Nem jajveszékelni kell, hanem fegyveresen, erőszakkal védeni a saját földet és kultúrát.
Ne támadj, nekem nem fogják átvágni a torkomat. Előbb csapok én közéjük, hidd el (nézd meg legutóbbi blogbejegyzésemet, nem vagyok anyámasszony kis katonácskája). :-)

Sorry.
süti beállítások módosítása