Lehetetlen a mérsékelt iszlám? Egy muszlim doktornő vallomása a hitéről
2015. december 06. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Lehetetlen a mérsékelt iszlám? Egy muszlim doktornő vallomása a hitéről

dzsihad.jpg

Simi Rahman egy egyszeri civil nő, aki a kaliforniai Pasadenában praktizál gyermekorvosként. Muszlim volt világ életében. Rahmant megrázta a pár napja történt, San Bernardino-beli lövöldözés, mely során egy Kaliforniában élő fiatal muszlim házaspár lemészárolt 14 embert egy szociális intézményben. A doktornő hosszú Facebook-posztban írta meg gondolatait az iszlámról, a dzsihadista radikalizmusról − és a mérsékelt muszlim lét lehetetlenségéről. Írását felkapta a közösségi média.

„Hogyan különböztetsz meg egy radikális muszlimot egy mérsékelt, békeszerető muszlimtól?” teszi fel a nyitó kérdést Simi Rahman. A 2001 szeptember 11-ei támadók őt a nyolcvanas-kilencvenes évekbeli Dubai-beli iskolatárs fiúkra emlékeztették, akik elég modernek voltak ahhoz, hogy popzenét hallgassanak és csajozzanak vagyis nem voltak annyira vallásosak. Rahman azon gondolkodott, mi is a különbség a dzsihadisták és közte, és hol van az a pont, ami elhatárolja őket egymástól, „amit ők megtennének, de én nem”.

Simi Rahman következtetése: „Nem, nem tudod elválasztani a mérsékeltet a radikálistól az iszlámban”.

Mi és Ők

simi_rahman.jpgA doktornő szerint amíg az illető nem húzza meg a ravaszt, nincs különbség egy mérsékelt és egy dzsihadista között. A San Bernadino-lövöldözés női tettese ott élt a kaliforniaiak között, feltűnés nélkül, normálisan, épp csak megtapasztalva az anyaságot, biztonságos közösségben élve mégis radikalizálódott.

Rahman úgy látja, ez a probléma: sokan vannak ilyenek, akik ugyanilyen nézeteket osztanak, csak még nem tüzelte fel őket egy radikális vallási vezető de ha a lehetőség megvan rá, akkor követnék őt. „Olyanok, mint egy rúd dinamit, ami arra vár, hogy begyújtsák. A TNT már benne van.”

Hogy miből jön ez a gyúanyag? Rahman szerint nem az iszlám öt pilléréből, a hitből, a jótékonyságból, az imából, a böjtölésből és a zarándoklatból. És nem is a próféta jó és igaz életről szóló szavaiból. A doktornő úgy látja, az iszlám szigorú külsőségei és megkötései az igazi okok. „Ez jelen van minden cselekedetben, ami elválaszt minket a fősodortól. Jelen van a Mi és Ők felfogásában. Ami szerint az egyedüli lehetőség, hogy Mi maradhassunk, az az Ők elutasítása. Az egyetlen lehetőség, hogy mintaszerű Mi legyünk, a nyugatiság teljes körű elutasítását jelenti.”

Simi Rahman évekig járt amerikai muszlim közösségekbe, ahol hozzá hasonló jól képzett emberekkel is találkozott, akik ugyanezeket a kérdéseket tették fel maguknak. „A hitükhöz fordultak a válaszokért. És igen, voltak próbálkozások az iszlám modernizálására, de azok csak felületesek voltak. Nem tudtuk megcsinálni. Nem tudtuk, mert van egy logikai dilemma az iszlám legmélyén. Miszerint a Korán Isten végső szava, ami tökéletes és megváltoztathatatlan. És még ennek felvetése is istenkáromlást és hitehagyást jelent.”

A falon innen és túl

Rahman szerint ahhoz, hogy megértsük a mérsékelt muszlim elmét, el kell képzelni egy radikálistól a közép felé tartó vonalat, amin a liberális megközelítés felé tartva van egy fal. Ez a határ ott van például a homoszexualitás elítélésében és a nők alávetésében. „A fal mögé nem mernek átnézni a pokol örök tüzétől és az elátkozástól való félelem miatt, pedig ott rejlik a válasz.” A doktornő úgy látja, mérsékelt muszlimnak lenni ma olyan, mintha lábbilincsben kellene versenyt futni: valójában hátrányos helyzetet jelent. Ha egy muszlim nem mer átnézni azon a bizonyos falon, akkor örökké beragad egy pontba. „Mögötted pedig ott van a dzsihadista horda, a valódi iszlámra igényt tartva, a tökéletességig gyakorolva azt, ami a Koránban le van fektetve.”

A doktornő folyamatosan olvasott és vitatkozott más muszlimokkal a megoldás megtalálása érdekében. Mint orvos, elsősorban humanistának tartja magát, így sem a homofóbiát, sem a nők alávetését nem tudja elfogadni. Az amerikai muszlim közösségekben viszont azt látja, hogy a gyerekeket olyan „tiszta”, kontextusok nélküli muszlim identitásra nevelik, amihez képest az ő gyerekkorában egy közel-keleti muszlim országban sokkal lazább volt a környezet. „A vallást a maga helyén tartottuk, valamikor az iskola, a foci és rajzfilmek után jött annak az ideje.” Rahman szerint viszont az amerikai muszlim közösségekben „nincsenek nagymamák, akik bölcsen elmondják, a Korán melyik része fölött kell szemet hunyni; nincsenek idősebb unokatestvérek, akik kihagyják a pénteki imát, hogy ehelyett a haverjaikkal hülyüljenek. Ó, nem.” Egy sötét magjára összesűrített, lepárolt iszlám született Rahman szerint.

Simi Rahman úgy látja: ez az új iszlám találkozik a muszlim tizenéves lázadó kedvével, akik így aztán a kevésbé vallásos szüleik ellen fordulnak, alacsonyabb rendűnek és rossz muszlimoknak tartva őket. A doktornő meg se tudja számolni, hány példát tud arra, hogy a muszlim lányok előbb kezdték a fejkendőt hordani, mint az édesanyjaik − akik aztán követni kényszerülnek lányuk döntését. Rahman aggódik az interneten szervezkedő radikálisoktól, akik a befolyásolható gyerekekkel veszik fel a kapcsolatot. A nyugati muszlim gyerekeket megpróbálják elszakítani a nyugati hatásoktól, ami miatt egy szakadék keletkezik. Ez a konfliktus pedig bármikor robbanhat. „Végső soron kitettük a gyermekeinket a radikalizáció veszélyeinek.”

„Az európai és amerikai lányok, akik Szíriába mentek, hogy csatlakozzanak az Iszlám Államhoz, a többi tizenéveshez hasonlóan identitást kerestek; valamit, amivel megkülönböztethetik magukat a szüleiktől; egy különleges identitást, a lázadás és a kaland élményét. Nem randizhatnak, nem ihatnak és nem táncolhatnak, hát marad nekik a Daesh”  írja Rahman.

A másik oldalon

A saját hitével mély konfliktusba kerülő Simi Rahman végül abbahagyta az imádkozást és már nem érzi magát emiatt bűnösnek. Alkoholt fogyaszt, hétköznapi ruhákat visel. És sertéshúst is eszik. „Szalonna. Komolyan mondom, szalonna. Nem kell elmagyaráznom, mennyire jó.” A doktornő úgy fogalmaz: „Most már a másik oldalról néztem arra a falra, és ez... megkönnyebbülés volt. Nem féltem többé a hit elhagyásától. Felfogtam, hogy nincs ilyen, ez csak az elmémben létezett. A bűntudat, az aggodalom, a rossz muszlimság miatti önostorozás mind eltűnt”.

Simi Rahman most már jobban megérti az emberiséget, a filozófiát, a történelmet, az emberi természetet − és magát a vallást is. „A jövő minden. Nincs mennyország és pokol. Pontosabban: nincs már szükségünk mennyországra és pokolra ahhoz, hogy erkölcsösen viselkedjünk. Fejlődtünk. Többet tudunk a világegyetemről, túl sokat, így már nem félünk tőle.” Rahman szerint most már nincs Mi és Ők, csak Mi. Tovább kell lépni, szabaddá kell válni és különösen a gyermekeinket kell védeni, ahelyett, hogy archaikus hiedelmek struktúrájának vetnénk alá magunkat, amiket nincs értelme már ebben a korban követni. Rahman tudja, hogy a hite megtagadásával az elidegenedést, a kiközösítést kockáztatja az ember, egyedül és elutasítva maradhat.

Rahman szerint ott kell kezdeni, hogy a muszlimokot bátorítsák arra, hogy biztonságos tereket hozzanak létre, amiben az iszlám és a modern világ közötti logika ellentmondásokkal foglalkozzanak. A doktornő úgy látja: az iszlám modernizációjának problémáját nem minimalizálni, hanem éppen felerősíteni kellene. Fel kell tenni a kérdéseket, hogy egy szent szöveg megváltoztatható vagy megkérdőjelezhető-e, hogy elég humanista-e az eddig gyakorolt iszlám. Tiszteli-e eléggé az ember személyiségét, vagy ha nem, mit lehet ezzel kezdeni. Simi Rahman így fejezi be a sorait: „Ki kell jönnünk a sötétből a fénybe. Mert semelyikünk sincs már biztonságban. És a régi kötelékek sem fognak összetartani, mielőtt egy olyan mészárlás veszi kezdetét, amiért csakis magunkat tarthatjuk majd felelősnek”.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr468142784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TG69 2015.12.06. 11:01:38

@erge: Tehát a liberalizmus igenlése mentette meg ezt a nőt. Azért ezt Békés Mártonnak, dobraynak, aristónak és a hasonszőrűeknek is megmutathatnád a mandin, mert vannak az ő kompilációik és liberalizmus utálatuk (amit persze fedősztorikkal, jelzős szerkezetben teszik, de ez kb olyan, mintha a kereszténységet az opus dei-n/ a pedofil botrányok stbstb keresztül ostoroznánk) és van egy realitás, amit ez a nő elénk tár. Mert mintha az látszana elfelejtették ezek a hülyegyerekek, hogy mi az igazi ellenség.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2015.12.06. 11:24:54

@TG69: a liberalizmus igenlése a vallás (és a hagyomány) elsődlegességének megtagadása, és az egy elég nagy ugrás. Én persze örülök, hogy a nő megtette, de ne áltassuk magunkat azzal, hogy a "liberalizmus" a "minden belefér"-t jelenti. Nem azt jelenti.

2015.12.06. 11:26:38

A doktornő már nem muzulmán, csak még ezt nem mondja ki. Hitehagyó. De a többi muzulmán ezt már tudja róla. Szegényke, remélem nem lesz baja.

Az iszlám politikai ideológia megreformálhatatlan. Így alkották meg. A reform felvetése is hitehagyás. Nincs mazsolázgatás.

"Hogyan különböztetsz meg egy radikális muszlimot egy mérsékelt, békeszerető muszlimtól?" - ahogy a radikális nácit vagy bolsevikot a mérsékelttől. Ugyanabban hisznek, de a radikális kezében ott a Zyklon-B vagy a TT pisztoly a kulák, osztályellenség fejéhez szorítva.

Örülnék, ha a nyugat eljutna oda, hogy az iszlámot ne vallásként kezelje, hanem egy totalitárius politikai ideológiaként.
A nácizmust se reformálgatták a 2. világháború után, hanem kidobták a szemétdombra. Az iszlámmal is ezt kell tenni. Csak 1400 éve ezt senki se lépi meg kollektív szinten.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.06. 11:41:24

"hogy a muszlimokot bátorítsák arra, hogy biztonságos tereket hozzanak létre, amiben az iszlám és a modern világ közötti logika ellentmondásokkal foglalkozzanak."

Micsoda??? Safe place-t propagál ez a kitért muszlim nő a mandineren, amikor pedig a safe place teljes mértékben balliberális és progresszív ötlet, amint arra dobray olyan élesen rámutatott korábban?

mandiner.blog.hu/2015/11/17/a_korrektseg_cenzorai_itt_a_tulerzekenyseg_szektaja
"A túlvezérelt politikai korrektség új szintjét jelentő szociális igazságosság (social justice) mozgalomról, a safe space-ről és trigger warningról mostanában elszaporodtak a cikkek, jobbról és balról is. Amerikában kibontakozott a nebántsvirág-mozgalom. "

Azt értem, hogy vallásháborúban áll a kereszténység az iszlámmal, de talán nem kellene az ilyen hitnélküliekkel összeállni, mert egy hét és a keresztény szélsőségesek ellen szerveznek majd safe place-t. Például megtámadhatják a kereszténység olyan bástyáit, mint a vasárnapi boltzár vagy a fogamzásgátlók elleni kíméletlen harc, esetleg még a darwinizmus mellett is kiállhatnak.

Az ellenségünk ellensége nem feltétlenül a barátunk.

batiszkáf · http://batiszkaf.blog.hu 2015.12.06. 11:42:51

"A jövő minden. Nincs mennyország és pokol. Pontosabban: nincs már szükségünk mennyországra és pokolra ahhoz, hogy erkölcsösen viselkedjünk. Fejlődtünk. Többet tudunk a világegyetemről, túl sokat, így már nem félünk tőle. - Rahman szerint most már nincs Mi és Ők, csak Mi. Tovább kell lépni, szabaddá kell válni és különösen a gyermekeinket kell védeni, ahelyett, hogy archaikus hiedelmek struktúrájának vetnénk alá magunkat, amiket nincs értelme már ebben a korban követni."

Az utópikus gondolkodás mintapéldája ez: az emberi haladás szükségtelenné teszi a hagyományos vallási tanokat. És hozzá még az a nevetséges állítás, hogy a mai ember (az egydimenziós, a fogyasztás puszta fogaskerekévé alacsonyított, az anyagon túllátni képtelen ember!) "többet tud a világegyetemről"...

Az iszlámot nem kell modernizálni, ahogy - tegyük hozzá rögtön - a kereszténységet se kellett volna a fentihez hasonló gondolatok nevében szétrombolni. (Molnár Tamás "Keresztény humanizmus" című könyvében kiválóan leírja, hogyan fertőzte meg az eretnek emberbálványozás az egyházat.) A fundamentalizmusra nem a vallás pszeudo-humanista felhígítása, hanem a tradíció újrafelfedezése a helyes válasz, ahogy azt például Ahmad al-Alawí megfogalmazta a múlt század elején. (Sokatmondó a szélsőségesek gyűlölete a szúfi miszticizmus, az iszlám talán legmagasabbrendű irányzata iránt. Világosan kitetszik ebből, hogy a fundamentalizmus alapvetően modern, tradícióellenes jelenség.)

hívőlélek 2015.12.06. 12:45:24

Nincs radikális Iszlám ahogy nincs radikális Kereszténység sem. Van az Iszlám és van a Kereszténység . S ezeken kívül van az Iszlám nevében az iszlámmal mint a hittel visszaélő bűnbandák és vannak a kereszténység tanaival visszaélő bűnbandák. A probléma hogy ezeknek a bűnbandáknak a tagjai beférkőztek az egyházak vezetésébe s ezért a tevékenységük könnyen tűnhet a vallási tevékenységnek.

Pelso.. 2015.12.06. 12:48:14

@peetmaster: Hagyomány, mint elsődleges, netán kötelezően? Melyek azok?

TG69 2015.12.06. 12:51:00

@peetmaster: Csakhogy a liberalizmus tulkapasai nem vezetnek oldoklosbe max. minden normalos ember kineveti ezeket, vallasi fundamentalizmus embereletekbe kerul. A tradicio tullihegese is tragikus fordulatokat vett a tortenelemben. Ezt minden Molnar fannak uzennem.

2015.12.06. 14:03:13

@hívőlélek: nincs olyan, hogy iszlám egyház, az iszlámot nem térítette el senki, nincs túszul ejtve a muzulmán hívők egy része.
Az iszlám ilyen. Olvasd a Koránt.
A kereszténység, mivel alapjában véve nem evilági céljai vannak, nem politikai hatalom és az állam szervezése a feladata, félreállítható volt.
Az iszlám nem hisz a jézusi mantrában, hogy add meg Istennek, ami az Istené, a császárnak, ami a császáré. Az iszlám totalitárius. Az élet minden területére kiterjedő politikai, társadalmi, jogi rendszer.
A kereszténység sötétebb évszázadaiban se alapult a Biblián az európai jog, hanem helyi jogok, germán, római, frank, bizánci világi jog volt érvényes a parasztra. Az egyház belépett a feudális társadalomba, de sose volt egyeduralkodó, ki lehetett onnan rakni a felvilágosodás után.
Az iszlám totalitárius, nem lehet kivenni belőle a sariát (jog) vagy a társadalomszervezési elveit. Ez hitehagyás lenne.
Az iszlámot csak egy csomagként lehet kezelni a muzulmánok szerint. A nyugatiak próbálják csak a vallást látni benne, de ez tévedés, a muzulmánok se így tekintenek rá. Mindent behálóz, egyeduralomra tett szert, nincs rajta kivül semmi.

Az iszlámot vagy komplett módon eltörlik, vagy uralni fogja a világot. Legalábbis sose fog megszűnni a terjeszkedése.

Conchobar 2015.12.06. 14:09:55

"Simi Rahman következtetése: 'Nem, nem tudod elválasztani a mérsékeltet a radikálistól az iszlámban'" - Kicsit aktualizálva és 'europaizálva': nem tudod elválasztani a muzulmán migránst a terroristától

hívőlélek 2015.12.06. 14:38:16

@tiller foch: tévedsz. Igenis van iszlám vallás ...és van a vallási álca mögött megbúvó bűnözői társaság, ugyan úgy ahogy a kereszténységnél is. Az indonéz iszlámista vallásos, az egyiptomi iszlamista vallásos, az afgán iszlamista drogtermesztő a pakisztáni iszlamista drogtermelő bűnöző. Az hogy vallási álcát használnak ez eléggé megszokott a bűnözői és politikusi körökben.
.... de ugyan úgy vallási álcát használ a magyar politikus bűnöző is mint a szunita politikus bűnöző.
Elég csak a mostani álkeresztény kurzusra gondolni. Vajon miért támogatja a magyar katolikus egyház vezetése az Orbán rezsim nemzet gyilkos politikáját ? -PÉNZÉRT!
Ahogy az afgán tálibok is a pénzért a kábítószer bizniszért harcolnak . NEM A HITÉRT A PÉNZÉRT.
A hit a vallás csak álca. Lásd Balázs plébános templom gyalázását vagy Erdő és Kis Rigó vagy Osztie urak ténykedését.
A hit sokadlagos a PÉNZ ELSŐDLEGES.

2015.12.06. 15:09:31

@hívőlélek: nincs igazad, nyugaton élő fiatalok, akik kereshetnének pénzt, lehetne fogyasztói társadalomban egy nyugis életük, csatlakoznak az IS-hez. Áttérnek az iszlámra. Pedig ez most a nehezebb út nekik.
Az indonéz mérsékelt muzulmánok azért néha pogromokat rendeztek a helyi hitetlen kínai kisebbség ellen. Meg feldaraboltak keresztény kislányokat.

Az afgánok tálibok alatt kevesebb ópiumot termeltek, mint az amerikai megszállás alatt.

Az iszlám nem vallás, a hit másodlagos, egy társadalmi és állami modellt, saját jogrendszert propagál. Politikai ideológia.

A kereszténység végre vallásként viselkedik (hosszú harc árán sikerült visszaverni őket), nincs hatalma azok felett, akik nem tartoznak közéjük. Sajnos az iszlám következetesen azokra is szabályokat alkot, akik nem a követői. Tehát nem vallás.

dandergrimnebulin 2015.12.06. 15:59:11

"Egy valóságos szikla és egy kemény hely"

Komolyan? Újságíróként azért illene annyit tudni, hogy az idiómákat nem fordítjuk le szó szerint, különösen, ha magyarul nincs semmi értelme :)

hívőlélek 2015.12.06. 16:08:10

@tiller foch: Egy egész vallást néhány deviáns viselkedésű fiatallal összekeverni súlyos tévedés. ....s mennyi olyan fiatalról tudhatunk akik már ott hagynák az iszlám államot? elég csak a meggyilkolt osztrák lányokra gondolni. Az iszlám vallás ahogy volt időszak amikor a keresztény vallás is sajnálatosan kiszolgált bűnözői érdek csoportokat, sőt még most is előfordul akár még a katolikus egyházon belül is hogy pl egyházi ingatlanokban bordélyházak és szerencsejáték termek üzemelnek, ... de pl a szlovén püspökségnek? pornó tv -ben volt részesedése, talán emlékezünk még egy egy felkapott hírre a Vatikán bankjával kapcsolatban. .... gyanús halál esetek, gyilkosságok?, pénzmosás.
Ezek alapján akkor nem lenne vallás a kereszténység? .... de vallás! S a vallásos tömegek feladata megtisztítani a bűnözői csoportoktól vallásukat mind az iszlám s mind a kereszténység tekintetében.

osze 2015.12.06. 16:51:24

Ajánlom mindenkinek, hogy egyszer olvassa el Germanus Gyula Allah akbar c. könyvét.
1936-ban adták ki, és az 1920-30-as évek arab világa van benne: Germanus megpróbálta belevinni a nyugati gondolkodást az iszlám környezetbe.
A mostani problémák szemszögéből nézve szomorú konklúzióként látszik a művében, hogy a hívő muszlimok esetében akkor is a Korán egy olyan "bunkósbot" és ultima ratio volt minden kérdésben, amivel szemben egyáltalán nem lehetséges a kritikai értelmezés.
Ne jöjjön senki azzal, hogy a kereszténység is ilyen: nem ilyen. (Nyilván akinek a kereszténység a középkorról alkotott saját szocializmusbeli általános iskolai tévképzeteivel azonos, azzal nehéz erről beszélni.)
Amikor Benedek pápa Regensburgban pont erről, vagyis az iszlám mélyén és alapjaiban jelen lévő kérlelhetetlen radikalizmusról beszélt, mekkora volt a liberálisok felhorgadása:
magyarnarancs.hu/kulpol/xvi_benedek_vitatott_kijelentesei_ex_cathedra-66032
Kívánom tehát a kedves liberálisoknak, hogy a keresztények helyett (akiket folyton szapulnak), a muszlimokkal éljenek együtt. Lehet fogadásokat kötni az életben maradási esélyeikre.

midnight coder 2015.12.06. 16:57:57

@batiszkáf: " És hozzá még az a nevetséges állítás, hogy a mai ember (az egydimenziós, a fogyasztás puszta fogaskerekévé alacsonyított, az anyagon túllátni képtelen ember!) "többet tud a világegyetemről""

A leghülyébb modern ember, aki elvégezte a 8 általánost, többet tud a világegyetemről mint 500 éve a legnagyobb bölcsek. Nem beszélve az akkori átlagpolgárról aki írni és olvasni sem tudott.

"Az iszlámot nem kell modernizálni, ahogy - tegyük hozzá rögtön - a kereszténységet se kellett volna a fentihez hasonló gondolatok nevében szétrombolni. "

De igen. A kereszténység épp eleget ártott az emberiségnek amikor még nem volt "szétrombolva". Nem mellesleg, Jézus maga lett volna az első aki az egyház "fénykorában" nekiállt volna "szétrombolni" azt.

Hari Seldon 2 2015.12.06. 16:59:59

@tiller foch:
"Örülnék, ha a nyugat eljutna oda, hogy az iszlámot ne vallásként kezelje, hanem egy totalitárius politikai ideológiaként."
Egyetértünk. És el is fognak jutni oda. Nálunk tiltják a szientológiát, szerintem el fog mindenki oda jutni, hogy ez sem más mint egy hasonló veszélyes ideológia. Az hogy 1 milliárdan vannak? Kit érdekel? Ismerjük a viccet a legyek számáról, nem?

Exploiter 2015.12.06. 17:03:25

@hívőlélek:

Nem érted, vagy nem akarod érteni. A kereszténység az emberek spirituális életét határozta meg régen. Nem a pápa uralkodott, nem a papság mondta meg a frankót. A királyok, császárok isten felhatalmazásával uralkodtak, de nem szakrális hatalomként. A papság és a világi elit összefonódó, de jól különválasztható réteg volt, az egyik jobbára nem szólt bele a másik dolgába.
Ezért tudott a kereszténység jobban idomulni az új korhoz, amikor már nem nemesek, királyok viszik a világi hatalmat: lényegében mindegy is, hogy ki uralkodik, a vallás része függetlenül működik.
Az iszlámban a világi és spirituális hatalom egy és ugyanaz. Egy igaz hitű muzulmán nem fogadhatja el azt, hogy hitetlen, demokratikusan választott elit határozza meg a törvényeket, uralkodjon az élet dolgai felett. Amelyik elfogadja, az megtagadta a saját vallását. Nem véletlenül öli az, aki szerint az ilyen megtagadás halállal büntetendő.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.12.06. 17:06:38

@midnight coder: +1. Batiszkáf vallásmagasztaló hablatya szánalmas.

midnight coder 2015.12.06. 17:08:14

@hívőlélek: Te gondolom a Holocaustot is csak néhány deviáns német fiatal egykorvolt deviáns viselkedési problémájának tartod. Ha esetleg mégsem, akkor rossz hírem van: ugyanez jön hamarosan, csak nagyban.

Hari Seldon 2 2015.12.06. 17:11:48

@osze:
Én nem szapulom a keresztényeket. Legfeljebb nevetségesnek tartom a 21-ik században, ennyi. A muzulmánokat tartom veszélyesnek, és azokat nem szeretem. Igaz én nem is Magyarországon élek. Bár itt ahol élek, már pont inkább a jobbközép pártokat támogatom.

bgp 2015.12.06. 17:25:40

@batiszkáf: "Világosan kitetszik ebből, hogy a fundamentalizmus alapvetően modern, tradícióellenes jelenség"

Ja, persze. Mintha nem lett volna vahabizmus régen. Nekem azért a 18. század nem "modern", bár mondhatjuk, hogy viszonylagos. És mi az, hogy tradícióellenes? Egyszerűen, amíg a társadalom nem volt egy kicsit sem befogadó, nem kellett hangoztatni a keményvonalas elveket. De az elvek ott voltak minden fejben.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.06. 17:28:23

@tiller foch:
"A kereszténység végre vallásként viselkedik (hosszú harc árán sikerült visszaverni őket), nincs hatalma azok felett, akik nem tartoznak közéjük."

Nem egészen, például a vasárnapi boltzárral igencsak beleszól a nem vallásos lakosság életébe is.

Exploiter 2015.12.06. 17:36:35

@Doomhammer:

Amit az emberek nem is akarnak elfogadni és jó eséllyel nem is fognak tudni sokáig nyomni.
Nincs meg hozzá a társadalmi támogatás, amit egy vallásos tömeg adna. Ráadásul jézus sose mondta, hogy vasárnap be kell zárni a tescot, bár nem olvastam végig a bibliát, lehet, hogy valahol benne van.

midnight coder 2015.12.06. 17:41:02

@Doomhammer: A vasárnapi boltbezárás pár infantilis politikus baromsága, és bár okoz kellemetlenséget, de alapvetően nem szól bele az életedbe. Nem ugyanaz a kategória, mint amikor a nők nem mehetnek férfi kísérő nélkül az utcára, vagy fedetlen arccal vagy Pl. nem vezethetnek autót. Ráadásul Orbánékat egy arra alkalmas párt simán elküldheti a picsába a következő választásokon - ahogy már eddig is megtehette volna, ha van kis hazánkban normális, szavahihető, a többség számára elfogadható elveket követő ellenzéki párt. Ez az iszlám állammal egy picit nehezebben menne.

Bilbo 2015.12.06. 17:50:17

A cikk mellélövés. Sok vallás van, amely azt hirdeti, hogy ő az egyedüli igaz vallás, mégsem robbantják fel magukat a hívei, nem követnek el vallási célú tömeggyilkosságot.
Ennek semmi köze a mondernséghez vagy a liberalizmushoz.

turbólyuk 2015.12.06. 17:52:32

"kereszténység is ilyen: nem ilyen"

A kereszténység MÁR nem ilyen. De ehhez több száz év vallásháborúja, Gallilei és társai megégetése és több száz év társadalmi változása kellett.
Ilyent volt, nagyon is ilyen a kereszténység. A Szent Bibliával nem lehetett vitatkozni.
A reformáció felvetése és gondolatai is halálos bűnök voltak.

Érdekes volt olvasni ezeket a gondolatokat az iszlámról.

Bilbo 2015.12.06. 17:54:16

Csak egy hasonlat: fundametalizmus minden vallásban lehetséges. Tehát pl. vannak a keresztény fundametalisták. Nincs nagy veszély, Jézus és az apostolok nem kaszaboltak le senkit. Ezért a fundamentalista sem fogja ezt tenni. Mohamed pedig másmilyen volt. Ő sokat harcolt más vallások képviselőivel fegyveresen, karavánokat rabolt ki, a foglyul ejtett nőket (akinek családját előzőleg megölték) "elvette" feleségül. Stb. Stb. Ezért a fundamentalizmus ebben az esetben erőszakhoz vezet.

turbólyuk 2015.12.06. 17:54:50

@Molnárgörény:
900 millióan vannak, a földgolyó kb felén. Nem lesz nehéz megoldani...
... de nem árt észben tartani, hogy a 900 millióból most csak pár ezer lő.
Ha mind a 900 millióra lőnek a nem muzulmánok, ugye könnyű belátni, hogy pár ezernél többen fognak visszalőni?

_Neville 2015.12.06. 18:05:43

Szóval a jó iszlám a kiherélt iszlám, ami nem is igazán iszlám. Háát, nem győzött meg.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.12.06. 18:06:52

@Molnárgörény: Pár éve már nekiláttak a szerbek, de sajnos akkor nem kapták meg éleslátó tervükhöz a nemzetközi támogatást.

Hja, megtanulhatták volna, amíg 600 évig Európa védőpajzsa voltak, hogy a Nyugat a döntő pillanatban mindig elárulja azt, aki fellép a hódító törökökkel szemben...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.06. 18:14:30

@midnight coder:
"A vasárnapi boltbezárás pár infantilis politikus baromsága, és bár okoz kellemetlenséget, de alapvetően nem szól bele az életedbe. Nem ugyanaz a kategória, mint amikor a nők nem mehetnek férfi kísérő nélkül az utcára, vagy fedetlen arccal vagy Pl. nem vezethetnek autót. "

Miért nem? Mindkét esetben arról van szó, hogy egy vallásos csoport az általa követett vallás tanításait ráerőszakolja mindenkire, akarata ellenére.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.06. 18:16:34

@Exploiter:
"Amit az emberek nem is akarnak elfogadni és jó eséllyel nem is fognak tudni sokáig nyomni."

Már miért nem? Amíg Orbán van, vasárnapi boltzár is van, Orbánnak meg jelenleg nincs kihívója. És ha netán a Jobbik jön, ők is boltzár-pártiak voltak, ők még a gyárakat is bezáratták volna vasárnap egy 2010-es törvényjavaslatuk szerint.

Krisz11 2015.12.06. 18:20:24

"Rahman szerint viszont az amerikai muszlim közösségekben „nincsenek nagymamák, akik bölcsen elmondják, a Korán melyik része fölött kell szemet hunyni; nincsenek idősebb unokatestvérek, akik kihagyják a pénteki imát, hogy ehelyett a haverjaikkal hülyüljenek. Ó, nem.” Egy sötét magjára összesűrített, lepárolt iszlám született Rahman szerint."

Ugyan ez igaz az ortodox zsidóságra is. Majd leboxolják egymással az Iszlámmal. Izsák és Izmael gyermekei, Ábrahám leszármazottai.
A lényeg, hogy a magyar határon túl tegyék.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.12.06. 18:56:26

Ócska vallásellenes propaganda. Az efféle szemét irományok csak még jobban megerősítik a hívőket hitükben.

Papucsban a Teraszon 2015.12.06. 19:15:57

@batiszkáf: A tradíciót már nem lehet újra felfedezni, mert egyrészt nincs elfelejtve, le van írva, kiderült róla, hogy úgy hülyeség, ahogy van. Nevetséges, primitív, és semmilyen kurrens kérdésre nem ad releváns választ. És tetszik vagy sem, a mai magyar átlagember, a hatéves herbálozó gyerekekkel együtt többet tud a világról, mint a bibliai isten.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2015.12.06. 19:17:47

A kereszténység és az iszlám között az a legnagyobb különbség, hogy a kereszténység képes volt változni. Igen, gyakran vallásháborúk, eretneküldözések árán, de képes volt idomulni a megváltozott feltételekhez. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a béke a szeretet, az elfogadás és a megbocsátás áll a középpontjában. Ezért ha az egyház szem elől tévesztette ezeket az értékeket, akkor mindig beindult egyfajta korrekciós mechanizmus, idomulás az eredeti szellemiséghez, illetve a hívők megváltozott szokásaihoz.

Ez a korrekciós mechanizmus az iszlámból teljesen hiányzik.
Egyrészt az iszlám szerves része a hitetlenek meghódítása, erőszakos áttérítése. Mohamed már eleve azért alkotta meg a vallást, hogy az arab törzsek katonai erejét egyesíteni tudja. Beszédes, hogy a legnagyobb "egyházszakadás" az iszlámban nem teológiai hanem tisztán hatalmi kérdés kapcsán keletkezett (ki legyen az új vezér).
Másrészt az iszlámban rengeteg, a hétköznapi élettel kapcsolatos merev szabály van. Ha valaki ezek közül akár csak egyet nem tart be, már hitehagyónak minősül. Ilyen merev szabályrendszer a kereszténységre sosem volt jellemző, ez is segítette az idomulást a megváltozott viszonyokhoz.

Azt gondolom, hogy a fenti posztnak is nagyjából ez a lényege: az iszlámot nem lehet megreformálni. Mert akkor az már nem iszlám lenne.

batiszkáf · http://batiszkaf.blog.hu 2015.12.06. 19:23:54

@midnight coder: Nem hiszem, hogy Platón, Lao-ce, Boethius, Szent Ágoston, Sankara, Milarepa, Szent Bernát, Eckhart mester, Ávilai Szent Teréz (hogy csak néhány személyt említsek az Ön által sötétnek gondolt időkből) kevesebbet tudtak volna a világegyetemről, mint a "leghülyébb modern ember". A szcientifizmust (a racionalista-materialista babonán alapuló, vak természettudományt) a tudás mércéjévé tenni, nos... nem túl emelkedett szellemre vall. A technológiai fejlődés (áldásos hatásait lásd a klímaváltozásban) semmivel sem vitt közelebb ahhoz, hogy megértsük a létezést, sőt sokkal inkább megakadályozott abban.

Az írás-olvasás képessége nem a tudás kritériuma, ezzel kapcsolatban ajánlom figyelmébe Ananda K. Coomaraswamy "The Bugbear of Literacy" c. kitűnő tanulmányát (www.worldwisdom.com/public/viewpdf/default.aspx?article-title=The_Bugbear_of_Literacy_by_Ananda_Coomaraswamy.pdf)

"A kereszténység épp eleget ártott az emberiségnek amikor még nem volt szétrombolva."

Kérem, fejtse ki, mennyiben ártott a kereszténység az emberiségnek! Remélem, nem olyan előrecsomagolt formulákkal él majd, mint "inkvizíció"(www.depositum.hu/inkvizicio.html) vagy "keresztes hadjáratok" (mandiner.blog.hu/2011/06/21/a_keresztes_hadjaratok_vedelmeben), melyek meglehetős intellektuális tunyaságra vallanának.

Papucsban a Teraszon 2015.12.06. 19:24:14

@midnight coder: Rólad az volt a benyomásom korábban, hogy egy értelmes gyerek vagy. Figyelj. Ha anyám (aki egy rokkantnyugdíjas könyvelő 6-8 macskával) átírhatná a választási törvényt, akkor anyám megnyerné a választásokat. Különösen akkor, ha a kollektív ellenzéknek nincs annyi agya, hogy minden választókerületben pontosan egy jelölt álljon a fideszessel szemben, és ezt nem képesek a hatalom érdekében megszervezni (ergo nem is érdemlik azt, mert ez egy drámaszakos középiskolás szintje).
Bocs az offért.

midnight coder 2015.12.06. 19:29:45

@Doomhammer: Nem. Jelenleg arról van szó, hogy egy demokratikusan megválasztott politikai párt hozott egy törvényt ami az átlagpolgárnak némi kényelmetlenséget okoz. Ezt a pártot simán le lehet váltani, ha az okozott kényelmetlenség olyan mértékű, hogy elég sok embert állítson valamelyik, a törvény eltörlését beígérő párt mellé.

Egy demokráciában soha nem lesz olyan, hogy egy-egy párt mindenkinek, vagy akár csak az emberek többségének feltétlenül tetsző törvényeket alkosson. Az sem feltétlenül tetszett mindenkinek, hogy az előző ciklusban Pl. a szent deszegregáció nevében kisegítő iskolás, többnyire roma gyerekeket tettek az átlagpolgár gyerekei közé.

De itt a dolog lényege: Orbán leváltható, ahogy a szocikat is lehet váltani. Az IS-t viszont nem.

midnight coder 2015.12.06. 19:33:10

@Papucsban a Teraszon: Orbánék akkor is kényelmesen nyertek volna, ha nem rajzolják át a választási körzeteket, max. nem lett volna meg a 2/3. Ami amúgy túl sokat nem osztott vagy szorzott a második ciklusban.
Az pedig, hogy a magyar választási rendszer olyan, hogy az erősebb kutya él nemi életet nem újdonság, a gengszterváltás óta így van. És amúgy nem is annyira rossz dolog, Pl. az olaszoknál volt olyan időszak hogy félévenként voltak választások mert mindig szétesett az aktuális koalíció.

hívőlélek 2015.12.06. 19:34:21

@bbjnick: Kivételesen egyetértek veled! .....de most ez kell a regnáló rezsimnek. .... ki tudhatja mennyi írást szemlézhettek mire rátaláltak erre a "doktornőre"? ...főleg hogy felkapta? a közösségi média!!!

batiszkáf · http://batiszkaf.blog.hu 2015.12.06. 19:34:40

@Papucsban a Teraszon: Ki írta le? Mi által derült ki róla, hogy hülyeség? Mi ad releváns választ a kurrens kérdésekre?

hívőlélek 2015.12.06. 19:42:29

@Papucsban a Teraszon: Nincs igaza s bizonyíték erre az iszlám számtalan irányzata. Lásd pl a két fő sodorvonal állandó harcát! A síita és a szunnita ellentétet. ....de ezeken belül is rengetek irányzat van. Ha annyira egységes lenne akkor nem harcolnának oly ádázul egymás ellen pont a Korán nevében. ...de harcolnak egymás ellen a különböző szunnita vahabita irányzatok is Elég csak az iszlám állam és a szaudiak közti ellentétre gondolni.

Papucsban a Teraszon 2015.12.06. 19:52:44

@batiszkáf: Néhány pont arról, hogy miért detrimentális a kereszténység (és a vallások többsége) a civilizáció szempontjából, ha már így megkérdezted.

- a földi ökoszisztéma teljes negálása. a keresztény diskurzusnak nem része (oké, Ferenc pápa) az emberi lét alapjait képező földi rendszerek megőrzése, a nem-emberi élet integritásának fontossága. Ez önmagában öngyilkosság.

- kódolva van viszont a keresztény diskurzusban a folyamatos konfliktus, az túlszaporodást gátló faktorok kiiktatásán keresztül (ne légy meleg, ne maszturbálj, ne használj gumit, csak szülj és szülj), semmilyen utalás nincs viszont arra, hogy hogyan lehetne - vagy egyáltalán kellene - társadalmi stabilitást, a környezettel összhangot megvalósítani

- kódolva van a keresztény diskurzusban a társadalmi stratifikáció és a magántulajdon. Igen, ez is baj.

- egy alapvetően fals világképek propagál, és gátat emel az ismeretek megszerzése és proliferációja elé (ld te), ezáltal gátolja a - nagyrészt a keresztény gondolkodásmód által indukált - problémák megoldását, a társadalom lebutítására törekszik

Hirtelen ezek ugrottak be.

midnight coder 2015.12.06. 19:55:29

@batiszkáf: "Nem hiszem, hogy Platón, Lao-ce, Boethius, Szent Ágoston, Sankara, Milarepa, Szent Bernát, Eckhart mester, Ávilai Szent Teréz (hogy csak néhány személyt említsek az Ön által sötétnek gondolt időkből) kevesebbet tudtak volna a világegyetemről, mint a "leghülyébb modern ember"."

Ezek azért elég vegyes társaság. Milrepa, Lao-ce, Sankara és Platon, Boethius vagy Szent Ágoston eléggé más csapat. Az elsőbe nyugodtan oda lehetne tenni még mondjuk Jézust is. Ha valóban azt tudták amiket a legendák tartanak felőlük, akkor ők valóban sok mindent tudhattak - olyasmiket is, amiket mi ma nem. Csak hát, a legendáknak az az egyik tulajdonsága, hogy nem feltétlenül fedik tökéletesen a valóságot. Nekem vannak pici kételyeim azzal kapcsolatban, hogy Sankara valóban a kezéből kicsapó lánggal temette el az édesanyját, vagy hogy Milarepa át tudott alakulni madárrá vagy lánggá...
A másik csapat viszont szerintem nagy-nagy örömmel vett volna kezébe egy általános iskolás fizika, kémia, matek könyvet...

Papucsban a Teraszon 2015.12.06. 19:56:22

@midnight coder: Mi van? Egy forduló, egyszerű többség. A fideszes jelöltek 30-40%-okkal nyertek. Ha csak egy jelölt állít volna velük szemben, nem disszeminálódtak volna a szavazatok, most nem lenne fideszes a parlamentben. Khm, esetleg néhány. De némi aprópénzzel nagyszerűen lehetett ösztönözni minden majmot, hogy induljon képviselőnek. Ezért van most kétharmad.

Papucsban a Teraszon 2015.12.06. 20:00:31

@batiszkáf: Ki írta le? Mi által derült ki róla, hogy hülyeség? Mi ad releváns választ a kurrens kérdésekre?

- pl a niceai zsinat. a Bibliára gondoltam ofkorsz.
- 1800-as évek közepével kezdődően, Newton, Galieli, Tycho de Brache, Darwin és a többiek munkássága által
- hosszú lenne elmagyarázni, és egyébként sem férne bele a kis keresztény agyadba. az első lépés, egyfajta rite of passage, hogy nem vagy keresztény, bocs.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.06. 20:06:45

@batiszkáf:
"Kérem, fejtse ki, mennyiben ártott a kereszténység az emberiségnek! "

Például miattuk vezették be a vasárnapi boltzárat.

Papucsban a Teraszon 2015.12.06. 20:07:02

Egyébként tök jó, hogy egy liberális média outlet lehoz egy véleményt, ami szerint az iszlám menthetetlen. Legyetek konzisztensek srácok. A fentiek alapján a menekültek támogatása hazaárulás.

vajdasagi 2015.12.06. 20:11:13

@Counter: Érdekes felvetés a szerbek kísérletéről, mi tagadás. Persze a dologból sokat levon, hogy a saját területüket akarták ezzel növelni.

De tényleg, a nyugat valóban kiegyensúlyozatlanul kiállt a másik fél mellett - meg is lett az eredménye: lesznek majd szép számmal balkáni iszlám terroristák is. (Már jelentkeznek néha-néha, de ez még csak a kezdet.)

Egyébként az én szívemnek az fáj, hogy még Magyarország is a muzulmán oldalt támogatta, holott jól látszott, hogy ha ők győznek, akkor a szerbek fognak elmenekülni onnan, és sokan közülük sajnos Vajdaságba menekülnek. Ennek meg a magyarok további Vajdaságból való kiszorítása az egyik eredménye. Szóval nemcsak hogy a kereszténység érdekeit nem láttuk meg ott, hanem még a magyarság érdekeit sem. A magyar politikusok igen gyengén muzsikálnak már több mint 100 éve.

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2015.12.06. 20:28:25

Azért annak van egy nagyon érdekes bukéja, hogy ergé beállt a John Lennon fanok közé, és a hölggyel együtt éneklik, hogy "nincs mennyország és pokol." ... juhúúú...

már persze, ha a pillanatnyi politikai érdek úgy kívánja, hogy ehhez szolgáltasson ideológia alapot. Persze itt is érdekes kérdés, hogy a magát már nem muszlimnak tartó hölgyet miért kell muszlimnak hívni, dehát hiába... van az a helyzet, amikro ergének is korpásodik a haja...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.12.06. 20:41:03

Röviden összefoglalva tehát: ugyan utáljuk a terrort alkalmazó iszlamizmust és jajveszékelünk a kereszténységre, bocsánat, a fehér fajra leselkedő veszély miatt, de ez efemer és végsősoron parciális – hiszen minket ugyan lefejeznének, de a Szakralitást ettől még sértetlenül és életerősen fenntartanák a muszlimok is – veszély ahhoz képest, amit a hitehagyás züllése jelent az emberiség egészére nézve.

Inkább egy tucat dzsiháddzsoni, mint egyetlen, bármiféle vallásosságát félretevő akárki.

Hari Seldon 2 2015.12.06. 20:49:17

@Papucsban a Teraszon:
MIért szerinted nem menthetetlen? El kéne már oda jutni, hogy nem azon agyalunk hogy ki a liberális, meg konzervatív, ha egy dolgot értékeljük, akkor azzal fogalakozzunk.
Fel kéne ismerni, hogy ITT Európában egymásal nem a konzaervatívoknak, és a liberálisoknak között van problámájuk (ha így értelmezzük a helyzetet). Hanem az európai konzervatív ÉS liberális szemléletnek (együtt) van problémája muzulmán vallásal szemben.
Attól, hogy Magyarországon a liberális szitokszó, és a kik képviselik azok is hülyén politizálnak, attól még a lényeg nem az, hogy a liberálisok és konzervatívok mennyire utálják egymást, és eljátszuk egymásnak a "ki szólt először" játékot. - Nem mindegy, ki szólt? Van egy helyzet, ezt kell megoldani.

1000bocs 2015.12.06. 20:50:56

@TG69: igen, a liberalizmusnak van még mit tennie a középkori rendszerben élő arab nők életének javításáért.

Mivel az európai nők ezen messze túl vannak, nem is értem a libsik miért európában osztják az észt, ahelyett hogy ott dolgoznának ahol van mit.

Ja, megvan. Az araboknál ezért senki nem fizet, sem pénzben, sem alapítványi vagy civiljogvédő állásokban. Viszont nagy taslikat osztogatnak.

Ezért van hogy a libsik inkább a fehérek között akarják megváltani a világot.

Ami kicsit furcsán hat, hogy európában a világmegváltást a muszlimok korlátlan számú betelepítésével gondolják újabban elérni:)

A liberalizmus, és az ő tiszta logikája.

batiszkáf · http://batiszkaf.blog.hu 2015.12.06. 20:59:13

@Papucsban a Teraszon:

- - "a földi ökoszisztéma teljes negálása. a keresztény diskurzusnak nem része (oké, Ferenc pápa) az emberi lét alapjait képező földi rendszerek megőrzése, a nem-emberi élet integritásának fontossága. Ez önmagában öngyilkosság"

Tehát a környezetszennyezés, a globális felmelegedés a kereszténység, és véletlenül sem a materialista szcientifizmus és az abból eredő ipari forradalmak számlájára írható. Okos.

- "kódolva van a keresztény diskurzusban a társadalmi stratifikáció és a magántulajdon. Igen, ez is baj."

Nem, nem baj, mivel az ideális társadalom hierarchikusan szerveződik, a magántulajdon pedig az emberi méltóság integráns része. Hadd idézzek Hamvas egyik esszéjéből: "a hagyomány rendje, hogy az emberiség éppen olyan hierarchikusan éljen, mint az ember. A szellem vezesse, az erő pedig a szellem szavát kövesse, az ökonómia az erőnek engedelmeskedjék, az anyag pedig az ökonómiának. Ez a négy életfunkció a társadalomban a négy kaszt. A szellem a bráhman, az erő a ksatrija, az ökonómia a vaisija, az anyag a súdra. A pap, a harcos, a kereskedő és a munkás. A legmagasabb rendű tevékenység a papságé, mert a szellem mindent megelőz és mindenek fölött áll. A papi rend funkciója „a hagyomány tanításainak megőrzése és továbbadása, s ez a hagyomány őrzi a szociális organizáció törvényeit és az alapvető elveket”. A bráhman öröksége a tiszta metafizika. Nemcsak Indiában volt így. Minden ősi társadalom ebben a rendben élt. Guénon azoknak a párhuzamoknak felsorolásában, amelyek ezt a tényt igazolják, kifogyhatatlan."

- "egy alapvetően fals világképek propagál, és gátat emel az ismeretek megszerzése és proliferációja elé (ld te), ezáltal gátolja a - nagyrészt a keresztény gondolkodásmód által indukált - problémák megoldását, a társadalom lebutítására törekszik"

A rációnak, a logikának különös jelentőséget tulajdonító keresztény gondolkodás (ld. tomizmus) mennyiben emel gátat az ismeretek megszerzése elé?Egyáltalán: milyen ismeretekről van szó? Túl sok az általánosság.

- "1800-as évek közepével kezdődően, Newton, Galieli, Tycho de Brache, Darwin és a többiek munkássága által"

A fent említett tudósok munkássága (melyet nem kis részben megcáfolt azóta a Szt. Tudomány) hogyan bírta semmisé tenni a létezés egészét átölelő isteni kinyilatkoztatást? Tudományos felfedezéseik netán ellentmondanak egyes bibliai passzusoknak? Ez elég gyenge érv, hisz szimbolikus szövegekről van szó, a tradicionális teológia mindig is így kezelte őket.

Messzi Vetek 2015.12.06. 21:23:35

@Doomhammer: maga általában vicces szokott lenni, de ez a vasárnapi boltzár - úgy látom - valahogy nagyon beakadt.

azért az magának is elég világos, hogy a keresztényi érvelés a kormány részéről egy - amúgy elég átlátszó - ál ok. mégsem mondhatják, hogy az élelmiszer kiskereskedelem több, mint felét uraló féltucatnyi multinacionális áruházláncnak szeretnének egy kis versenyhátrányt okozni (korrigálnék: ők ugye csak pozitívan diszkriminálnak némely kiskereskedelmi formát (amibe - minő véletlen - a CBA franchise-használók is pont beletartoznak)), nem igaz?
pontosabban megpróbálták azt is - elég bután (ilyen különadókkal) -, de végül jobbnak tűnt inkább stratégiai szövetséget kötni némelyikkel, mert jött az ejnyebejnye (az EU Bíróság utólag el is kaszálta az egészet).
ha nem lenne túl pofátlan, akkor a Sabbath-ra hivatkozva a szombati zárvatartást is bevezetnék, elhiheti.

szóval ezt így maga is nagyon jól tudja, úgyhogy a magam részéről most már csak azt nem értem, hogy mégis mit lovagol ezen annyit? tényleg ennyit romlott a komfortérzete mióta vasárnap nem plázázhat a családdal?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.06. 21:36:03

@Messzi Vetek:
Maga túlkombinálja és összeesküvésteóriákban hisz.

Én a kormánynak, pontosabban a miniszterelnök-helyettes úrnak hiszek, aki arra hivatkozott, hogy ez így keresztényi.

Tehát az van, hogy keresztények mondják meg a többieknek, vásárolhatnak-e vasárnap. Ráadásul tisztán láthatóvá tették, hogy a Fidesz az illiberalizmus nevében kiiktatta a népszavazás intézményét.

Tisztára mint valami teokráciában.

Papucsban a Teraszon 2015.12.06. 21:37:09

@Hari Seldon 2: Két dolgot kéne megtanulnod. Magyarul és olvasni.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2015.12.06. 22:05:23

A fehér (egyesek szerint civilizált) emberfaj, mint első és megkerülhetetlen rassz a bolygón elég sokat tett azért, hogy ne csak a muszlimok, de az afrikai négerek vagy a keleti ferdeszeműek (rizs-zabálók)(és akkor hogyan legyünk nem rasszisták?) is megutálják és megvetésüknek manapság, erőt kapva és gyűjtve hangot is adjanak. Többségében géppuskalövések vagy robbantások hangját.
Erre mi, a "békeszerető" fehér rassz szörnyülködünk - holott nem kéne. Éppen ma beszélgettünk feleségemmel arról, hogy az USA-fiatalok jelentős részének semmi kilátása arra, hogy főiskolára menjen, csak ha jelentkezik önkéntes katonának. Igen ám, de ezzel, hogy egy zsák pénzt kap (ha túlélte a bevetéseket a világ másik felén), végeredményben a világ legagresszívebb terrorszervezetét, az USA hadseregét támogatja.
Ezzel vajon tisztában vannak-e?

É s az USA hadereje (még) javarészt fehér emberekből áll. Vagyis a hülye muszlim, a távol-keleti merénylő vagy a negro odalenn "Feketében" azt látja, hogy a fehér katona jön és öldös. Miért ne akarna fellépni ez ellen?
Méghozzá a saját eszközeivel.

Amennyiben száz meg száz évekkel ezelőtt hupikék színű rassz lepte volna el a bolygó addig felfedezetlen vidékeit és most ők lennének a "civilizáltak", mi fehérek is be-beszivárognánk közéjük, ahogy a lányka tette San Bernandóban, és élnénk közöttük egy pillanatig - amíg nem kezdenénk ölni, pusztítani közöttük. Ez nem radikalizálódás kérdése - ez túlélési, visszavágási és történelmi kérdés. Nem más. Nem vagyok okos, de értem és érzem az embereket. Nem vagyok a fehér rassz ellen, de érdemes lenne végre belátnunk, hogy a bunyó nem úgy kezdődött, hogy a muszlimok ránk vetették magukat. Előbb mi piszkálódtunk.

Most védekeznünk kell(ene). Csak elfogyott hozzá az erőnk.

És az eszünk is.

Messzi Vetek 2015.12.06. 22:22:40

@Doomhammer: teokrácia - demokrácia; chinese - japonese; iceberg - Goldberg - Rosenberg: it's all the same.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.12.06. 22:51:28

A mérsékelt és fundamentalista hívőket az iszlámban is úgy nem nagyon lehet megkülönböztetni, mint a keresztényeknél. Persze mindkét vallásra igaz, hogy a többség nem öldös embereket, csak páran, akiket viszont nehéz előre megmondani, hogy kik lesznek.

Anders Breivik is bizonyára szeretett csajozni, és szerette a zenét.

miketbeszéltek 2015.12.06. 23:00:44

@bbjnick: "Ócska vallásellenes propaganda. Az efféle szemét irományok csak még jobban megerősítik a hívőket hitükben." Milyen hívőket, milyen hitükben? Pld. a muszlimokat abban, hogy Istennek nem lehet fia, Jézus csak egy próféta, aki nem halt meg a kereszten és fel sem támadott?

Papucsban a Teraszon 2015.12.06. 23:03:33

@batiszkáf: Nyilván nem számítottam decens válaszra. Mond arról valamit a kereszténység, hogy hogyan kéne az embernek egyensúlyban élnie a környezetével? A válasz az, hogy nem. A kereszténység célja az, hogy a birkák engedelmeskedjenek, nem a fenntartható társadalom. Nyilván, megfelelő technológiával könnyebb taccsra tenni a bolygót, de a kereszténység pályafutása is elég volt ahhoz, hogy egyszerű eszközökkel (fél)sivatagot csináljanak a termékeny féloldból, Görögörszágból, Spanyolországból, etc. Nem mondta senki, hogy az erdők kellenek az élethez. Isten sajnos nem tudott erről.

Ahhoz, hogy a második pontot megértsd, sajnos nem rendelkezel elég információval. A magántulajdonnak semmi köze az emberi méltósághoz. Roman Abramovicsnak nem attól lesz méltósága, hogy megveszi az MU-t. Attól lesz emberi méltóságod, hogyha elég tisztességes vagy ahhoz, hogy beismerd, ha hülye voltál. Hamvas 'CTRL-C CTRL-V' Béla meg egy idióta, egy önálló gondolata nem volt, csak fordított.

Aztán. 'Túl sok az általánosság.' vs 'a létezés egészét átölelő isteni kinyilatkoztatást'. A keresztény diskurzusban meg túl kevés a konkrétum, mivel amikor megpróbálkoztok vele, azonnal bele van verve az orrotok. Ha nem érted milyen ismeretekről van szó, keress rá az egyház által meghurcolt tudósokra. Az infantilis kérdések jobb, ha közted meg a google között maradnak. A google-t egyébként, mint a tudomány eredményét nem is használnád, ha hű lennél a saját hülyeségedhez. Az az ördögtől való.

Ez a szimbolikus bullshit pedig, amit a végén bedobsz, a létező legnagyobb probléma a kereszténységgel. Pontosan mi a haszna valaminek, úgy értesz, ahogy akarsz? Manipuláció, nyilván, meg a tudatlanság elmaszkolása.

Még egy pár szó az utolsó bekezdésről: 'Ez elég gyenge érv, hisz szimbolikus szövegekről van szó, a tradicionális teológia mindig is így kezelte őket.' Ennyire senki nem lehet hülye. Tényleg, ez ellentmond minden ismert természeti törvénynek. Ha valóban ennyi az IQ-d, akkor nem vagy képes kitörölni a feneked, és csak PC korszak előtti fogalmakkal lehetne jellemezni téged. Imbecil, debil, mi jön utána? Azzal.

Sajnos nem nagyon tudtam figyelni ennek a megfogalmazására, de talán ez is elég. Be van bizonyítva, hogy hazudtok, és ahogy egyre visszább vonultok a szimbolikusságba, annál semmitmondóbbá és irrelevánsabbá váltok.

alex4 2015.12.06. 23:25:06

Szvsz, leegyszerűsítve azt, amit itt páran már körülírtak a kommentekben, arról van szó, hogy a keresztények eljutottak oda, hogy mazsoláznak az ő különbejáratú istenkéük bibliás mesekönyvi törvényei között, míg a muszlimok szigorúan betartanak minden - akármilyen elavult és ostoba - rendelkezést a sajátjukból...

alex4 2015.12.06. 23:31:51

@Papucsban a Teraszon: „...Be van bizonyítva, hogy hazudtok, és ahogy egyre visszább vonultok a szimbolikusságba, annál semmitmondóbbá és irrelevánsabbá váltok. "
.
Sőt, ilyenkor bevágják a durcit és megpróbálják tabuvá nyilvánítani azt, amire nem tudnak válaszolni!
.
Sajnos, nagyon sok dolog megoldatlanságához hozzájárul az, hogy nem lehet róla egyenesen, őszintén, tabuk nélkül beszélni - pl. vallások, kisebbségek és azok cselekedetei.

Doubledeceker 2015.12.06. 23:35:44

@Papucsban a Teraszon:

"hogy minden választókerületben pontosan egy jelölt álljon a fideszessel szemben, és ezt nem képesek a hatalom érdekében megszervezni (ergo nem is érdemlik azt, mert ez egy drámaszakos középiskolás szintje)."

Ezzel kurvára egyetértek, képtelenek magukat egy kicsit is gatyába rázni, mit is tudnának tenni az országgal. Ma már látom csak azért volt jobb az MSZP alatt ( ha egyáltalán ), mert ahhoz is hülyék voltak, hogy csináljanak valamit. A mostani banda jól szervez, csak a szándékaik érdekesek sokszor.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.12.06. 23:38:07

Az emberi kultúra elemekből épül fel, mint valami lego. Az elemeket úgy hívják, kulturális elemek. Mint például a vallás, a politika, az étkezési szokások, a házassági szabályok, stb. Nagyon sok kulturális elem van. Magyarországon a politika, mint a kisgömböc, felzabálta a kultúrát, ezért élhetetlen az ország. Az iszlám vallás is felzabálta az őt magába foglaló kultúrát. Vagyis az iszlám nem viselkedik már csupán vallásként, hanem komplex kultúraként, tehát a kultúra szabályait kell alkalmazni rá. Aki a történésekben az iszlám vallást akarja megérteni, mert a vallásból akarja levezetni a terrorizmust, az retardált.

lol7 2015.12.06. 23:46:39

Be kell tiltani az iszlámot mint a pedofíliát. Ez az egyetlen megoldás. Amelyiket fel lehet ébreszteni a Mátrixból az maradhat, a többi meg kuka.

Doubledeceker 2015.12.06. 23:48:35

@lol7:

Ja és amióta betiltották a pedofilát, kevesebb lett a pedofil???? Nem hiszem.

Nincs messe ezt le kell majd játszani, nincs annyi időnk, hogy megvárjuk, hogy normálisak legyenek.

Aranyi Gábor 2015.12.06. 23:52:40

@turbólyuk: Atomot nekik! Túl sokan vannak ahhoz, hogy egyenként lődözzük le őket. Nincs 3 Földünk ennyi baromnak. Se cigánynak (indiainak), se arabnak. Megmondaná valaki, hogy minek egy arab/cigány/feka családban a nyomorra szülést 9 (!!)-12 évesen kezdve, nőstényenként -6-8-10-12-ig meg sem állni??

Aranyi Gábor 2015.12.06. 23:55:58

Minden vallás ab ovo baromság. A "humánus" v. humanizálódott vallások "tanításaiból" ami a gyermekek, öregek, nők, a közösség védelmére stb. vonatkozik, kb. az elefántoktól fölfelé átélik és megvalósítják az állatok, jobban, mint az ember...

batiszkáf · http://batiszkaf.blog.hu 2015.12.06. 23:57:45

@Papucsban a Teraszon: Csak néhány pontra reagálok, mert láthatólag képtelen az értelmes vitára:

"A magántulajdonnak semmi köze az emberi méltósághoz. Roman Abramovicsnak nem attól lesz méltósága, hogy megveszi az MU-t."

Ne nevettessen már. Maga is tudja, mennyire hamis ez a példa. A kommunisták által mindenükből kiforgatott szerencsétleneknek hozakodjon elő ilyen párhuzamokkal, bizonyára becsülni fogják.

"Hamvas 'CTRL-C CTRL-V' Béla meg egy idióta, egy önálló gondolata nem volt, csak fordított."

Nyilvánvalóan behatóan ismeri Hamvas munkásságát. Mellesleg azt, amit Ön kritikának szánt, Hamvas a lehető legnagyobb dicséretnek venné. Nem egyedieskedni akart, hanem az örök igazságokat újra megfogalmazni.

"Ez a szimbolikus bullshit pedig, amit a végén bedobsz, a létező legnagyobb probléma a kereszténységgel."

Ha nem érti a szimbolizmus értelmét, azzal csak a metafizikát illető végtelen tudatlanságáról ad számot.

Nem értem a többesszám használatát. Nem vagyok semmilyen közösség szószólója. Kapaszkodjon meg, még csak megkeresztelve sem vagyok. Az Ön indulata - melyre nem hiszem, hogy okot adtam volna, ha csak véleményem kifejtése nem az - komoly frusztrációról tanúskodik - és talán pont ez kérdőjelezi meg a legjobban az álláspontját.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.12.07. 00:00:51

@Aranyi Gábor: Úgy tűnik, van viszont 300 Földünk annyi atombombának, amennyivel végig lehet szórni a vidéket Rabattól Dzsakartáig, Ujguriától Kamerunig és Ádentől Szarajevóig.

Ez szerencsére elfér.

Bell & Sebastian 2015.12.07. 00:16:36

@Doomhammer: Legújabban átment genyóba? Ez nekem még új.

totalnick 2015.12.07. 00:29:33

Nem érdekel, hogy ezek ODAHAZA hogyan élnek! De aki idepofátlankodik, az térjen át a kereszténységre! Más út nincs a közös életre. Aki ezt nem teszi meg, az MARADJON OTTHON!

Bell & Sebastian 2015.12.07. 00:29:48

Ennek aa nőnek az önvallomása csak annyiban releváns (már ha egyáltalán létezik, mert számunkra csak egy Facebook bejegyzés, amit akárki írhatott), hogy lengymeleg hantába burkolja az olvasót: lám, ilyen is van, ez még csak az első fecske, de lesz majd sokkal több is. Úgy Ámerikában, ahol mindenki agysebész (nekik szól a bejegyzés), mint Európában, ahol majd mindenki agysebész lesz nemsokára, ha ebben az ütemben butul tovább, szorgalmasan.

Az iszlámmal sincsen (nem volt) semmi baj mindaddig, amíg a világ urai bele nem piszkáltak kicsit nagyon. Európában nem kicsit tájidegen ez a problémakör, ezért jogos a kérdés: fasznak kellett ide importálni?

Kövesd a zsizsiket és kérdezd meg tőle, van az a pénz, amennyiért válaszol.

kjkx (törölt) 2015.12.07. 01:17:41

Varhato volt, hogy beeszi ide is a fene a szemellenzos szentfazekakat, hogy itt is hintsek a hulyeseguket. Csak annak orulok, hogy egyenlore itthon a nagy tobbseg kizarja oket az eletebol, meg ha ilyen eroszakosan probalnak is teriteni, mint itt a kommentekben is, mert igy kicsi az eselye, hogy a kozeljovoben ok is el tudnak inditani egy olyan idiota mozgalmat, mint azok akikrol az eredeti poszt irodott.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.12.07. 06:32:24

@miketbeszéltek:

"Milyen hívőket, milyen hitükben?" --- kérdezed.

Mindenféle hívőket mindenféle hitükben. A hívők ugyanis (általában) képesek az önreflexióra, amire a(z állítólagos) facebookpost (állítólagos) írója láthatóan nemigen.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.12.07. 06:36:04

@kjkx:

"meg ha ilyen eroszakosan probalnak is teriteni, mint itt a kommentekben is" --- írod.

Hol térít és ki? Tudnád idézni?

bontottcsirke 2015.12.07. 06:45:45

Erről pofázok egy ideje. Egy írástudatlan buta posztókereskedő szavait követik milliárdnyian-tehát a probléma ekkora. Beszántani az összes mecsetet és elégetni a koránt. Talán pár szá z éve alatt eltűnik ez a pestis.

bontottcsirke 2015.12.07. 06:47:11

Nagyon fontos, hogy a gyerekeket is intoleránsnak kell nevelni más kiskortól, különben menthetetlen lesz mind.

midnight coder 2015.12.07. 07:03:52

@Papucsban a Teraszon: Ez persze akkor is igaz, ha az első körben az MSZP-s nyer 40%-kal. Csak hát nem nyert. Amúgy ne áltasd magad: ennek nem az az oka, hogy az istenadta nép annyira szereti Orbánt: az ellenzéket utálja még jobban. Azaz az istenadta nép a legkisebb rosszat választotta. Most valószínű hogy a Jobbik és a FIDESZ között fog eldőlni a csata, a balfékeknek továbbra sincs esélye. De ennek nem a választási rendszer az oka, hanem az hogy ezerfelé vannak aprózódva és az istenadta nép nem akar megint kormányképtelen kormányt mint a Megyó-Fletó kormány idején, illetve hogy nincs igazán életképes gondolatuk amivel maguk mögé állítanák az embereket. Az egész kampány alatt vagy hülyeségeket beszéltek (Paks) vagy önellentmondásban voltak (progresszív SZJA vs külföldre távozó mérnökök, informatikusok, orvosok, stb). A kampányuk középpontjában pedig a korrupció állt, ami azért a legtöbb emberben alsó hangon is ambivalens érzéseket kelt, miután ugye itt voltunk mi az előző két ciklus alatt is, meg a privatizáció idején is, és láttuk amit láttunk... Az MSZP és kisbolygói részéről nem a legjobb stratégia korrupcióval kampányolni. Azt pedig amit a migránskérdésben elkövettek már nem is említem... A következő ciklusban a balfékek erősen az 5%-ért fognak harcolni, és ezt csak maguknak köszönhetik, nem a Patásnak.

midnight coder 2015.12.07. 07:13:46

@Papucsban a Teraszon: "Mond arról valamit a kereszténység, hogy hogyan kéne az embernek egyensúlyban élnie a környezetével?"
Nem. De egy vallásnak ez nem is a dolga.

"A kereszténység célja az, hogy a birkák engedelmeskedjenek, nem a fenntartható társadalom."
A fenntartható társadalom első előfeltétele, hogy a birkák engedelmeskednek. Ha nem teszik, azt úgy hívják hogy Mad Max.

"A magántulajdonnak semmi köze az emberi méltósághoz."
A magántulajdon a civilizáció fenntartásához kell. Magántulajdon nélkül semmiféle társadalom nem tudna működni, ami komplexebb egy családnál.

A legnagyobb nyomor épp ott van, ahol ezzel bepróbálkoztak, lásd Pl. Észak-Korea. Persze lehet azt mondani, hogy milyen jó hogy ezek az emberek milyen kevés villanyt fogyasztanak és húst esznek, de ugyanilyen erővel az afrikai éhezőkön is örömködhetsz.

prometheus_X 2015.12.07. 07:14:35

Nagyon erőteljes üzenet ez. (bocsánat, hogy belepof az offolásba)

Külön is érdekes, mert egy, az iszlámnál nagyságrenddel modernebb és humánusabb vallást elhagyva is hasonló problémákkal és élményekkel találkoztam. Akkor úgy gondoltam, hogy a bármilyen értelemben vett pokolnak a dogmatikus vallások ágyaznak meg. Ma már úgy gondolom, hogy leginkább a dogmatikus vallások, de szinte minden más vallás is valamekkora mértékben egy pokolnak ágyaz meg - egyszerűen azért, mert mindegyik több és nehezebben megoldható problémát termel ki a hitélet ideje alatt, mint amennyit valójában megold (és közben a megoldásnak csupán a látszatát nyújtja).

Borzongató. Súlyos.

midnight coder 2015.12.07. 07:26:31

@Tom Bobb: "A fehér (egyesek szerint civilizált) emberfaj, mint első és megkerülhetetlen rassz a bolygón elég sokat tett azért, hogy ne csak a muszlimok, de az afrikai négerek vagy a keleti ferdeszeműek (rizs-zabálók)(és akkor hogyan legyünk nem rasszisták?) is megutálják és megvetésüknek manapság, erőt kapva és gyűjtve hangot is adjanak."

A kicsi kínaiaknak vagy a japánoknak nincs különösebb bajuk a fehérekkel, és ez fordítva is igaz. Kis hazánkban sincs sok baja az átlagpolgárnak a kínaiakkal, szemben a tőlük optikailag lényegesen kevésbé különböző, a nyelvet sokkal inkább beszélő, viszont kulturálisan a mai napig sokkal eltérőbb rétinégerekkel. Pedig ez utóbbiaknak jó pár évtizedük volt az integrálódásra.

A négerek vs fehérek már más kérdés, de itt sem az a fő probléma hogy a csúnya gonosz fehérek oda hurcolták a derék afrikai őseiket az USA-ba, hanem simán a két rassz versenyez egymással. És valahol itt a dolog lényege: elég hülye az, aki azt hiszi hogy a világon csak a fehér ember a rasszista. A fő probléma pedig az, hogy a kicsi négerek afrikában úgy szaporodnak mint a nyulak. És ahol a népesség 3 generáció alatt megtízszereződik, miközben a mezőgazdaság technológiája ugyanott tart mint 200 éve, ott bizony nyomor lesz. És a szaporodás tovább tart. És a sok kicsi néger pedig ide. És igen, ha nem állítják meg akkor el fogják vágni a torkodat, de ehhez semmi köze a gyarmatosításnak: csak a pénzedet akarják, semmi mást.

Az iszlamisták pedig irtani fognak feketét, fehéret, sárgát, egészen addig amíg a világot nem a Saria alapján kormányozzák. Pont ahogy tették már ezt a keresztes háborúk idején is. Csak közben az európai civilizáció kissé túlhumanizálódott, miközben ők maradtak ugyanolyanok.

totalnick 2015.12.07. 09:29:14

Egy muszlim bekkatanásának csak egy közös oka van: GENETIKA. Minden rasszban megvan a hülyék, elmebetegek, tömeggyilkosok aránya. Az arab vérvonalban ez feltűnően magas. Nem véletlenül élnek háborúskodásban évszázadok óta.

totalnick 2015.12.07. 09:38:18

@midnight coder: az alacsonyabb IQ-val rendelkező tömegek csak erőszakkal tudják fölvenni a versenyt a magasabb IQ-val rendelkezőkkel szemben. Ezért CSAK OKOSAN SZABAD VEGYÍTENI A NÉPEKET! Egy kínai ember teljesen jól megél az európai fehérek között. Nem lesz frusztrált, hisz sikereket tud elérni. Egy primitívebb négernek viszont már gondjai lesznek. És a zsidókat is azért üldözték az európaiak, mert túl intelligensek voltak hozzájuk képest. Másképp nem lehet felvenni a versenyt velük, csak zsidótörvényekkel. A nacionalizmus kialakulása óta (1800-as évek) téma, hogy "ki van otthon?" Kinek a hazája ez a föld. És a többségnek jogos igénye, hogy az őt kiszorító kisebbséget a választott politikusok próbálják megfékezni. Akkor is, ha ez a kiszorítás fizikai erőszakkal történik (cigányság részéről), és akkor is, a tehetségesebb gének miatt (zsidóság). Mindenki húzzon haza, és ott versenyezzen a sajátjai között! Az arabokat sem szabad idekényszeríteni, mert hozzánk képest butábbak. Ettől még nem rossz emberek. Mi sem vagyunk rosszabbak a zsidóknál, csak mert nincs akkora átlagos IQ. De mindenkinek jobb, ha az eltérő tehetséggel rendelkező népek, csak minimális százalékban keverednek.

2015.12.07. 10:10:20

A Korán azt mondja, kb.: "Ne légy túlzó a vallásodban!" Azt is mondja, szintén kb.:"Allah nem megnehezíteni akarja az életedet, hanem megkönnyíteni".
Hát itt a gond. Miért a Könyv Népe (a keresztények) emelkedtek ki a világ népei közül? Mert egy idő után MEGFOGADTÁK A KORÁN SZAVÁT, hittek Istenben, és nem estek túlzásokba a vallásban. Allah még azt is elnézi nekik, hogy Jézus prófétát mellé társítják, bár nemtetszését fejezi ki emiatt.
És mit látunk az iszlám szülőhelyén? Vallási fanatizmust és lecsúszást. Allah büntet.
Allahu akbar!

Hari Seldon 2 2015.12.07. 10:19:46

@Papucsban a Teraszon:
OK. Lehet, hogy nem fogalamztam pontosan. Mentségemre szól, hogy három gyereket kell folyamatosan figyelnem, és francia bilentyűzet sem segít. A lényeg, fel kell isemrni, hogy Európának nem a hülye ideológiák mentén kell vitatkozni, hogy "bi-bi te vagy a hülye", hanem van eg közös veszély, ami ellen közösen kell fellépni. Magyarországon viszont nagyon élesen megy a "táborba rendeződünk" játék.

torró 2015.12.07. 10:45:58

Egy kis adalék, egy amerikai szájából. Kíváncsi vagyok itt meddig maradhat fenn ez a videó. A posztal szinkronban van.
huntv.info/tv/sziria-a-megtevesztes-haboruja/#.VlSJkYGyu8Y.email

2015.12.07. 11:01:45

@batiszkáf: A vallás, legalábbis a keresztény kénytelen volt megújulni időről időre. Gondolkozz el, mi lehet az oka?
Az egyház kimondottan támogatta a hatalom megnyilvánulásait. Kurvára nem érdekelte a Föld fennmaradása. Pedig Isten nem arra teremtette a világot, hogy európai királyok leigázzák.
Azért az olyan pikáns, mikor ugyanabban az Istenben hívők egymást gyilkolásszák...akár magyar példát is vehetnénk.
Tehát a vallás egy olyan ideológia, amit felhasználnak anyagi haszonszerzés céljára. Az iszlámmal sem más a helyzet.

2015.12.07. 11:17:52

@Zerwikaptur - "Egyrészt az iszlám szerves része a hitetlenek meghódítása, erőszakos áttérítése."

Nem igaz. A Korán egyik leghíresebb ájája (számozott sora) szerint "Nincs kényszer a vallásban" (Al Baqarah, 2:256). Allah azt mondja a muszlimoknak: "Nektek csak figyelmeztetnetek kell a tévelygőket, más dolgotok nincs".
Nem szabad Allahnak hazugságokat tulajdonítani. Sajnos az idióták ezt mindkét oldalon megteszik.
Olvassátok a Koránt, nincs megtiltva!

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2015.12.07. 11:49:48

@bbjnick: szerintem te vagy a legócskább vallásellenes propaganda, mert a hozzád hasonló fundamentalistákat olvasva egy jó kereszténynek azonnal kétségei támadnak.

Conchobar 2015.12.07. 12:00:06

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Tehát a vallás egy olyan ideológia, amit felhasználnak anyagi haszonszerzés céljára. Az iszlámmal sem más a helyzet." - Így igaz. Ráadásul, az itt kommentelők meg is személyesítik az ideológiákat (bukik a liberalizmus, hódít az iszlám), holott az ideológiák az égvilágon semmit nem csinálnak, az ideológia csak zászló(és sokszor paraván), amely alá sokan össze tudnak gyűlni érdekeik érvényesítéséért

Jean Sol Partre 2015.12.07. 12:16:13

@Counter: végülis a buzikat is megölnék, ez meg sok mindent megér

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.12.07. 12:25:49

@Jean Sol Partre: Mondtam, hogy fenntartanák a Szakralitást. Inkluzíve buzik eltörlése. A buziknak nem tetszett a humánus elektrosokk- és kémiai kasztrációs terápia? Semmi baj, buzikák, akkor majd le lesztek dobva a háztetőkről! Mi szóltunk!

Hari Seldon 2 2015.12.07. 12:26:53

@Kispangit:
"Ezt írod:
"Nektek csak figyelmeztetnetek kell a tévelygőket, más dolgotok nincs"."

Hát a b* izéje akajon engem figylemezteteni. Főleg, ne egy hülyébb. Egy hülyébb mondja meg, hogy ki a tévelygő? Ez tényleg baromi jó. A következő tényleg a majmok bolygólya lesz, ha így haladunk.
Most kicsit felhúztam magam.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.12.07. 12:34:12

@Papucsban a Teraszon:

Öröm látni hogy az iszlám terrorizmus EU-t érintő problémája kapcsán, néhány magadfajta agyhalott kereszténygyűlölő is megszólal.

Igaz nem a témában, de legalább fikázhatnak, és a kommunista diktatúra által, számukra eredményesen megtanított keresztény gyűlöletüknek teret nyithatnak, itt is.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.12.07. 12:38:01

@Hari Seldon 2:
Természetesen hazudik.

A korán nagyrésze rólunk hitetlenekről szól.
Arról hogy minket EU-s őslakosokat, át lehet verni, meg lehet lopni, és bármikor fel lehet áldozni.

Csak az a kérdés, hogy melyik iszlamista mikor kap ehez kedvet.

iszlamallam.blog.hu/2015/09/13/tudta_hogy_a_koran_nagy_resze_onrol_szol

2015.12.07. 13:05:53

@Hari Seldon 2: Ezt nem én írom, a Koránból van, ill. "a magyar nyelvű értelmezéséből" (fordításából)

2015.12.07. 13:07:26

@Ballib Cenzúra: Idézz akkor a Koránból, hol van ez benne?

2015.12.07. 13:15:52

@Ballib Cenzúra: Én hazudok? Én csak a Koránból idézgetek, ha valami nem úgy van, ahogy itt azok állítják, akik 1 sort sem olvastak belőle.
Béke legyen veled.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.12.07. 13:16:27

@Kispangit:
www.hetek.hu/hit_es_ertekek/201508/kafirok_gyaurok_ellensegek

Van a Koránban is számos ilyen utalás.
De érdemes megismerni a sáriát, és más a valláshoz tartozó verseket, leírásokat, melyek a kafírok kiirtását célozzák.

De akkor a koránból:

„Allah és követői gyűlölik azokat [a kafírokat], akik bármiféle felhatalmazás nélkül vitáznak Allah jelei felől [a Korán verseiről]. Így pecsételi le Allah az arrogáns, lenéző szíveket.” [Korán 40:35]

A kafírokat ezért ki lehet gúnyolni: „Azon a napon [ítélet napján] a hívők ki fogják gúnyolni a kafírokat, miközben nászágyukon ülnek, és nézik őket. Vajon megkapták-e a kafírok a fizetségüket azért, amit cselekedtek?” [Korán 83:34] A kafírokat le is lehet fejezni: „Ha a csatamezőn találkoztok a kafírokkal, vágjátok le a fejüket, míg fölényesen le nem győztétek őket, majd fogjátok a rabokat, és szorosan kötözzétek meg őket.” [Korán 47:4]

A kafírok ellen szabad összeesküvést szőni: „Összeesküdnek ellened és cselszövést terveznek ellened [Mohamed ellen], ám én is összeesküdök ellenük, és cselszövést tervezek ellenük. Ezért viselkedj higgadtan a kafírokkal, és hagyd őket békén egy ideig.” [Korán 86:15]

A kafírokban szabad félelmet kelteni: „Ekkor a te Urad az Ő angyalaihoz szólt és ezt mondta: Veletek leszek. Adjatok erőt a hívőknek. Én pedig rettegést fogok kelteni a kafírok szívében, le fogom vágni a fejüket, és az ujjuk hegyét is.” [Korán 8:12]

Egy muzulmán számára egy kafír nem lehet barát: „A hívők ne barátkozzanak kafírokkal más hívők helyett! Akik mégis ezt teszik, elveszítik Allah védelmét, egyedül maradnak önnönmaguk védőiként. Allah figyelmeztet benneteket, hogy féljétek őt, hisz mindenki hozzá fog majd visszatérni.” [Korán 3:28]

A kafírok gonoszak: „És mondd: Ó, Uram, nálad keresek menedéket a gonoszok (kafírok) sugalmazásai elől. És nálad keresek menedéket, Uram, az ő jelenlétük elől.” [Korán 23:97]

A kafírok végül átkozottak is: „Meg lesznek átkozva, és ahol rájuk lelnek, ott megfogják és megölik őket. Allah ugyanezt tette azokkal is, akik előttük jöttek. És nem fogtok változást találni Allah megszokott eljárásaiban.” [Korán 33:61]

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.12.07. 13:25:43

@Ballib Cenzúra:

Kiemelem a lényeget:
hitrehangolva.blogspot.hu/2015/11/bill-warner-saria-torveny-nem_30.html

"A korábbi, mekkai versek „igaz voltát” mutatja az a tény is, hogy a muzulmánok és hitvédőik a mekkai Koránt idézik. És bár érvénytelen, mégis a „Korán szent igazsága”-ként használják . Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy a korai verseket akkor használják, ha az iszlám gyenge, a későbbi verseket pedig akkor, ha az iszlám erős. Ez megfeleltethető Mohamed életével:
Mohamed pályafutásának két teljesen különböző fázisa volt – a korai és a kései Mekkában még hitszónok volt, később Medinában azonban politikus és harcos lett belőle, aki nagy hatalomra tett szert . A korai, mekkai Korán Allah azon tanácsait tartalmazza, amelyek arra az esetre szólnak, ha az iszlám még gyenge; a későbbi, medinai Korán pedig azt mondja meg, mit kell tenni, ha az iszlám már erős. Minél erősebbé vált Mohamed, annál keményebben lépett fel a kafírokkal szemben. A Korán minden helyzetre megfelelő tanáccsal szolgál minden muzulmán számára .
Valójában két különböző Mohamed és két különböző Korán van, s ezek egymásnak ellentmondanak. A korábbi, vallásos és békés mekkai Koránnak ellentmond a későbbi, politikai és dzsihadista medinai Korán . De ettől még igaznak tekintendő az előbbi is, és lehet is használni . És pontosan ezeket a korai verseket hallhatjuk az iszlám támogatóitól .
Mohamed tettei a tökéletes viselkedésmintát testesítik meg, s ez megalapozza az iszlám kétarcú etikáját. Ez a kétarcúság hihetetlen rugalmasságot és alkalmazkodóképességet kölcsönöz az iszlámnak ."

2015.12.07. 14:08:22

Nem győzött meg, ha alkoholizál és szalonnát eszik akkor innentől kezdve ne próbáljon az iszlámnak irányt szabni. Kicsit szélsőségesnek érzem, pedig pont ezek a dolgok amikkel nem fontos foglalkozni. Ateista lett, oké, ha ez neki jó akkor örülök neki.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.12.07. 14:35:26

@kesztió:

"a hozzád hasonló fundamentalistákat olvasva egy jó kereszténynek azonnal kétségei támadnak" --- írod.

Te az honnét tud(hat)nád, hogy egy jó keresztény mitől mije támad?

steery 2015.12.07. 14:41:21

Az iszlám modernizációja, megreformálása azért veszélyes (ahogy a nő írja helyesen), mert akkor nyíltan szembe kellene nézni az igazsággal. Azzal, hogy a Korán tele van hazugságokkal, tévedésekkel, ostobaságokkal és hülyeségekkel, embergyalázó és istengyalázó szövegekkel, életidegen baromságokkal és lényegében egy gonosz és romlott vallás szentesített alapjaként szolgál (nagyjából úgy, mint a keresztényeknél a Biblia, a zsidóknál a Tóra, a hinduknál egy csomó "szent könyv", stb.). Ekkor viszont föl kell tenni a kérdést: ki ezért a sok szarért a felelős? Mohamed prófétát gyalázzuk és tagadjuk meg vagy Allahot? Esetleg mindkettőt? És ha így teszünk, utána mi marad nekünk? Ha már egy gonosz, bosszúálló és rettenetes Istenfajzatban sem hihetünk? És innen egyenes út (sztráda!) vezet az ateista pokolba. Már pedig kizárt, hogy erre az ösvényre több milliárd gyáva nyúl bátran rálépjen. Szóval marad a dzsihád és a népirtás, meg a szemkendős gonoszságok elkövetése a magasztos célok érdekében. Nincs középút. Csak mi vagyunk és ők vannak. És a világon nincs mindannyiunk számára hely.

Pelso.. 2015.12.07. 14:46:05

@bbjnick: Még ha csak kétségei...:)

2015.12.07. 15:45:10

@steery: a Biblia egy összeszerkesztett könyv, nem isteni alkotás, sok ember írta, szelektált az egyház. Mondjuk, hogy a kereszténység nem tökéletes (finoman szólva), ha ezt kimondod, a keresztények megvonják a vállukat és tovább kereszténykednek, de az iszlámról ilyet mondani kész öngyilkosság. Kritizálhatatlan, megváltoztathatatlan, kizárt az update, reform. Ki kell baszni a szemétdombra, mint a nácizmust.

2015.12.07. 15:50:16

@Doomhammer: a vasárnapi boltzárat akár a Fidesz is eltörölheti, de a ballibek tuti eltörlik, ha kormányra kerülnek.
Addig is lehet ellene háborogni.
A muzulmán világban az iszlám vallás, társadalom, jog, Korán stb ellen nem lehet háborogni. Nem fognak belőle semmit eltörölni. Soha.
A Fidesz-KDNP egy klikk, junta, a legrosszabb esetben évtizedekig marad hatalmon, de nem örökre szól, akármilyen törvényt hoznak. Az iszlám picit komolyabb.

♔bаtyu♔ 2015.12.07. 16:30:59

@torró: Nem hiszem, hogy itt van olyan, aki elhiszi, hogy az USA az iszlám állam ellen van.

nemzeti.net/a-washington-vezette-ia-ellenes-koalicio-legi-csapast-mert-bassar-el-aszad-katonaira-izrael-nyomdokain-haladva-3627194.html

Japánt kellene követni, ezt az országok a ballibsik sem diktatúrázzák. Az iszlám elleni háborúban nem vesz részt, iszlám országból nem fogad be semmilyen címen bevándorlót, az iszlám hit nyilvános gyakorlása tilos.

♔bаtyu♔ 2015.12.07. 16:38:32

@Kispangit: Amúgy ezen azért nem érdemes problémázni, mert a kereszténységbe, a liberalizmusba a judeizmusba és a kommunizmusba simán belefért a népirtás és a legteljesebb béke is. Az iszlám dettó.

A muszlimok dühének forrása ráadásul kettős. Országaik az USA, Izrael, Franciaország és Anglia terepe, másrészt jelentős a vallási szélsőségesek tábora, akiket sokszor épp ezek a nagyhatalmak támogatnak az oszd meg és uralkodj szellemében. Utóbbiak nem a békés korán hívei, egy meccsnézésért fejlevágás jár.

♔bаtyu♔ 2015.12.07. 16:45:19

@Könnyen elkaptuk, uram!: A kereszténység nevében elkövetett népirtásoknak a számát nagyságrendekkel múlja felül a magukat ateistáknak nevezők népirtása.

A kereszténység már vagy 200 éve békés szakaszába lépett, amikor ezek a terrort, a megfélemlítést teljesen normális hatalmi eljárásnak tartották.

Nem véletlenül ezektől az "ateistáktól" és nem a keresztényektől tartanak az emberek.

közösperonos átszállás 2015.12.07. 17:00:20

@♔bаtyu♔: "Japánt kellene követni, ezt az országok a ballibsik sem diktatúrázzák."

Japán mondjuk sokminden, de demokrácia csak igen mérsékelten.

közösperonos átszállás 2015.12.07. 17:09:33

@Doubledeceker: "képtelenek magukat egy kicsit is gatyába rázni, mit is tudnának tenni az országgal"

Mondjuk a Jobbikon, az LMP-n meg a fideszes kamupártokon kívül a többi speciel összefogott (sőt, a PM az az LMP fele), és hát ezek nyilván nem is részei a "magukat"-nak. Nyilván így se volt meg a szavazatok többsége nekik (része ennek a bénázásuk, meg a mindenféle fideszes médiafölény, meg a célirányos törvények persze és a célirányos betartásuk stb, de hát akkor se).

közösperonos átszállás 2015.12.07. 17:11:50

@♔bаtyu♔: Guglizz kicsit, aztán fejtsd ki, miért is lenne demokrácia...

(Na jó, egy apró segítség: melyik demokráciát vezeti hatvan éven (mínusz három hónap meg három év, tehát nincs ellenzéki egész ciklus) keresztül ugyanaz(!) a párt...)

közösperonos átszállás 2015.12.07. 17:23:36

@közösperonos átszállás: (És azt, hogy vezeti, nyugodtan tehettem volna idézőjelbe.)

♔bаtyu♔ 2015.12.07. 17:25:39

@közösperonos átszállás: Ja értem, guglizzak. Majd akkor szólj, ha eltörlik a választásokat, vagy a szavazókat kényszerítik arra, hogy ugyanarra szavazzanak.

Ez semmit sem jelent, ezzel vannak megelégedve. Amit meg is értek, nézd meg hol volt Japán 60 éve és hol van most.

♔bаtyu♔ 2015.12.07. 17:44:33

@közösperonos átszállás: 2010-ben hol volt fideszes médiafölény?

Azért nyilván te sem gondolod komolyan, hogy Orbánék a médiafölény miatt nyernek zsinórban.

Az emberek az érdekeik mentén szavaznak, erről szól a demokrácia, nem pedig arról, hogy balliberális pártokat kell rendszeres időközökben beszavazni, különben nincs demokrácia.

Én nem vagyok ballibsi, nekem aztán tökmindegy, de 6 évvel 2010 után szerintem túl kellene azon lépni, hogy Orbánék azért győznek, mert itt mindenki fél.

közösperonos átszállás 2015.12.07. 17:46:59

@♔bаtyu♔: "Majd akkor szólj, ha eltörlik a választásokat, vagy a szavazókat kényszerítik arra, hogy ugyanarra szavazzanak."

Csak mondom, hogy a Magyar Népköztársaságban 1985-ben sem eltörölve nem voltak a választások, sem kötelező nem volt ugyanarra szavazni (sőt, kötelező volt a többes jelölés). Akkor hát az is demokrácia volt?

"Ez semmit sem jelent, ezzel vannak megelégedve."

Ja értem, hát végülis ja, tucatszámra találhatunk demokráciákat, ahol ugyanez a helyzet, évtizedekig nem rúg labdába senki más, mert a kormánynál olyan csuda csapat ül, de semmiféle diktatórikus vonás nincs sehol se.

"Amit meg is értek, nézd meg hol volt Japán 60 éve és hol van most. "

Nyilván te is tudod, csak adod most a hülyét, hogy ezt simán lehet 2-3, ad absurdum 4-5 éves (ilyen választási vagy mi a tököm) periódusokban nézni, és akkor nem lesz ilyen egyöntetű a kép.

Összefoglalva: nem nézel utána semminek, Japán demokratikus, mert először úgy gondoltad, és utána kötöd, láncolod, végül pedig lakatolod az ebet a karóhoz.

(Amúgy nagyon durva különbségek vannak a szavazatok súlyozásával is (a körzetekkel), a bíróság néha kimondja pár év után, hogy ez így nem volt alkotmányos, de hát már mindegy, aztán következő alkalommal ugyanúgy megy ugyanez. Meg még egy, lásd kivel van dolgod: alapvetően az van, hogy ott az apparátus kormányoz, a parlament meg szavazgasson csak, ha ahhoz van kedve.)

közösperonos átszállás 2015.12.07. 17:48:14

@♔bаtyu♔: "2010-ben hol volt fideszes médiafölény?"

2010-ről ki beszél?

"Az emberek az érdekeik mentén szavaznak"

Jaja, és hogy mennyi fogy egy termékből, azt az objektív kereslet-kínálat görbék metszéspontja adja meg. Ugyan már.

♔bаtyu♔ 2015.12.07. 18:16:06

@közösperonos átszállás: Szerintem zárjuk le, a japánok nagyon udvariasan, de elutasítják az USA féle demokráciát, ami csak akkor működik, ha az USA-t feltétlenül kiszolgálók a részei.

Nem antiszemiták, de nem kérnek a zsidókból, nem iszlámellenesek, de nem kérnek az iszlámból.

Azt pedig te sem gondolod komolyan, hogy ha Japán nem demokrácia, akkor az itteni ballibsik a leesett azonosítójú rendőreikkel, a kilőtt szemekkel, a presszókból kirángatott turistákkal és a sitten levetkőztetett emberekkel demokrácia. Japánban fele ilyen dolog miatt a rendőrminiszter harakirit követ el, de, ha nem, másnap lemond.

Tudod, ezért becsüli mindenki jobban a japánok, mint a balliberálisok "demokráciáját".

♔bаtyu♔ 2015.12.07. 18:20:07

@közösperonos átszállás: Terelhetsz, de az emberek, akkor is érdekeik mentén szavaznak. Az pedig senkit nem érdekel, ha a te érdekeid nem egyeznek a többségével. Ilyen a demokrácia.

torró 2015.12.07. 18:49:09

@♔bаtyu♔:
Igen! Én is olvastam róla. azt hiszem a linkje is megvan.
Amerika!? Azt hiszem kezdenek sokan ébredezni, mekkora paraszt vakítás a politikájuk. Azt olvastad, hogy Colin asszony azt a kijelentést tette, hogy a Magyaroknak joguk van megvédeni a határukat! Mi történt?

közösperonos átszállás 2015.12.07. 18:53:13

@♔bаtyu♔: "a japánok nagyon udvariasan, de elutasítják az USA féle demokráciát, ami csak akkor működik, ha az USA-t feltétlenül kiszolgálók a részei."

Szerintem meg még mindig nem hoztál olyan demokrácia-fogalmat, amelynek az 1985-ös Magyar Népköztársaság nem felel meg, Japán meg igen. Az USA bekeverése ide, na az tényleg terelés.

"Azt pedig te sem gondolod komolyan, hogy ha Japán nem demokrácia, akkor az itteni ballibsik a leesett azonosítójú rendőreikkel, a kilőtt szemekkel, a presszókból kirángatott turistákkal és a sitten levetkőztetett emberekkel demokrácia. "

Pedig ezt annyira állítottam ám, de annyira! Csak a zsidók kitörölték. Na menj már tudod hova.

(Te még mindig a szemkilövetésnél tartasz? Ember, az volt a kérdés, hogy Japánban választással leváltható-e a kormányzó párt -- látod, Feriéket sima ügy volt.)

"Japánban fele ilyen dolog miatt a rendőrminiszter harakirit követ el, de, ha nem, másnap lemond. "

Nálunk hónapokig tartott, míg lemondott. A Wiki meg ezt mondja (ami persze nem forrás, de több, mint amit te hoztál):

"In 2003, Justice Ministry formed a special team to investigate 1,566 prisoner deaths from 1993 to 2002. A preliminary report suggested that nearly one—third of the cases involved suspicious circumstances. However, in June, the Ministry announced that there was evidence of abuse only in the two Nagoya fatalities. Regarding the other suspicious deaths, the Ministry said that approximately 10 deaths could be attributed to poor medical care. The authorities reported they had lost the documentation on nine deaths in Tokyo's Fuchu Prison. The remaining deaths were determined to be "not suspicious." [9]"

Tehát tíz év alatt 1500 gyanús haláleset a börtönökben, a minisztérium szerint meg kettő tényleg gáz, tízszer nem ért ki időben a mentő, van ilyen, kilencszer valahogy elkeveredett az iratanyag a polcon, oszoljunk, nincs itt semmi látnivaló. Ööö.

(És visszakanyarodva az eredeti felvetéshez, látható, hogy a fránya ballibek mégiscsak mondják Japánra, hogy az valahogy mégse olyan, mint ami közelről hasonlít egy demokráciára.)

közösperonos átszállás 2015.12.07. 19:00:18

@♔bаtyu♔: "Terelhetsz, de az emberek, akkor is érdekeik mentén szavaznak."

Na ja, például te is mérlegre tetted 2010-ben meg 2014-ben is, hogy ki mit ígér meg kitől mi várható, aztán az alapján raktad az X-et. Hiszen a Fidesz a programjában... oh wait, nem is volt neki olyan.

Arra a felvetésre, hogy az emberek 100%-ban (vagy legalábbis elsősorban, bár te az előbbit mondtad) racionális lények, az az adekvát válasz, hogy azok ám a faszt.

"Az pedig senkit nem érdekel, ha a te érdekeid nem egyeznek a többségével. Ilyen a demokrácia. "

Egyébként ez se igaz, de igazad van, tényleg kár terelned.

Amúgy ha érdekel, hogy miről volt szó, mielőtt elterelted a témát, hát arról, hogy miért nem volt képes összeállni az ellenzék, és így mit is érdemes várni tőle egyáltalán; és arra az volt a válasz, hogy összeállt, de így se jött neki össze. Ami elsősorban a papírforma volt, másodsorban a kormány egy rakat necces (tehát törvényes, de antidemokratikus) lépése, harmadrészt meg egy adag konkrétan törvénytelen lépése. És attól még bizony elcsalta a választást, hogy valószínűleg anélkül is nyert volna, bizony.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.12.07. 19:12:51

@torró: A bejegyzéshez fűzött, megadatolt kommentek szerint súlyosan kontrafaktuális dolgokat írt le a szerző, köztük olyasmit is, aminek könnyen utánajárhatott volna...

Bell & Sebastian 2015.12.07. 20:49:16

@bbjnick: Számomra _ez sem_ életszerű önvallomás egy gyerekorvos szájából. Azoknak általában nagyon rendben szokott lenni a világképük, de ha mégsem, elmaradoznak a betegek.

Azt tudni kell, hogy a nyugati orvoslás (erős túlzással) tüneti kezelésből áll, ezért a gyógyulás legalább felerészben hiten alapul.

Ezt a megzakkant pitschát is a tudjukkik fabrikálták - nemistudjukmiért (dehogynem).

Szindbad 2015.12.07. 21:55:08

@Bell & Sebastian: "Azt tudni kell, hogy a nyugati orvoslás (erős túlzással) tüneti kezelésből áll, ezért a gyógyulás legalább felerészben hiten alapul."

Szokásos bölcsész faszság, ilyet az mond, akinek halvány gőze sincs a tudomány működéséről.

Papucsban a Teraszon 2015.12.07. 22:47:24

@Ballib Cenzúra: Az iszlám a kereszténység privilégiumait élvezi, haver. Valaki írta itt is, mindegy, hogy muszlimok a bevándorlók, csak vallásosak legyenek. Az ilyen istentagadó mocskoknál, mint én, minden jobb.

Papucsban a Teraszon 2015.12.07. 23:11:38

@batiszkáf:
"A magántulajdonnak semmi köze az emberi méltósághoz. Roman Abramovicsnak nem attól lesz méltósága, hogy megveszi az MU-t."

Ne nevettessen már. Maga is tudja, mennyire hamis ez a példa. A kommunisták által mindenükből kiforgatott szerencsétleneknek hozakodjon elő ilyen párhuzamokkal, bizonyára becsülni fogják.

Ez egy mocskosul jó példa, mert ebben az egyetlen aktusban benne volt a kapitalizmus meg a kereszténység által propagált stratifikáció minden bűne. Benne van az elnyomott tömegek reménytelensége. Ez egy olyan kibaszott jó példa, hogy még én is meglepődtem rajta. Szerencsére vannak, akik felfogják. Pl akik tudják, hogy az oligarchák a kommunisták után kerültek hatalomra, BAZDMEG.

"Hamvas 'CTRL-C CTRL-V' Béla meg egy idióta, egy önálló gondolata nem volt, csak fordított."

Nyilvánvalóan behatóan ismeri Hamvas munkásságát. Mellesleg azt, amit Ön kritikának szánt, Hamvas a lehető legnagyobb dicséretnek venné. Nem egyedieskedni akart, hanem az örök igazságokat újra megfogalmazni.

A görögök is leírtak mindent, meg mindennek az ellenkezőjét is, az utókor meg kiválogatta. Egy túszejtő akciót is meg lehet oldani bombázással. instantcoelho.com/ ajánlom szeretettel, a HB összes után pont jó.

"Ez a szimbolikus bullshit pedig, amit a végén bedobsz, a létező legnagyobb probléma a kereszténységgel."

Ha nem érti a szimbolizmus értelmét, azzal csak a metafizikát illető végtelen tudatlanságáról ad számot.

Nincs olyan, hogy metafizika.

Nem értem a többesszám használatát. Nem vagyok semmilyen közösség szószólója. Kapaszkodjon meg, még csak megkeresztelve sem vagyok. Az Ön indulata - melyre nem hiszem, hogy okot adtam volna, ha csak véleményem kifejtése nem az - komoly frusztrációról tanúskodik - és talán pont ez kérdőjelezi meg a legjobban az álláspontját.

Ez ad hominem, ami nem mond semmit arról, hogy igazam van-e. Azt árulja el, hogy te kifogytál a munícióból. Egyébként nyilván keresztény vagy, és titokban a Misztikus Szarságokban Hívő Nyugdíjasok facebook csoport ügyét szeretnéd előmozdítani. A beta-blokkolódat azért mindig kiváltod, és bízol benne, hogy nem találkozol egy csoporttársaddal a gyógyszerárban.

Papucsban a Teraszon 2015.12.07. 23:17:28

@Kispangit: Taqiyya. A későbbi passzusok felülírják a korábbiakat. A végéről idézz. Ott az van, hogy megölni vagy megtéríteni.

Papucsban a Teraszon 2015.12.07. 23:53:56

@midnight coder: Megdöbbentő, mennyire kétbites a világképed. Na mindegy.

Bell & Sebastian 2015.12.08. 00:04:19

@Szindbad: Ez is vélemény, tudományhitű. Akkor már ketten van a Vágópistával, lehet frakciókra oszlani.

Minden betegség pszichoszomatikus eredetű. -ez a következő igazság, amin elmerenghet egy fél másodpercre, mielőtt kiköpi. Szerintem fingja nincsen arról, miként működik az Ember, mint a környezetébe mélyen beágyazott biológiai lény.

Ami nem baj, csak roppant kínos.

NemNick 2015.12.08. 06:38:28

Aggódom ezért a nőért. Tulajdonképpen egy nagy szellemi felfedező, aki ismeretlen - átkozottnak mondott - területre mert menni, csak hogy lássa, ugyanolyan emberek élnek ott is, nem kutyafejűek, nem esznek embert és nem a sátánt imádják...

A gond csak az, hogy nem fogják hazaengedni, mert elmondja, hogy a király meztelen.

Elég pontos képet ad - én már jóval a mostani cirkusz előtt sokat beszélgettem muzulmánokkal ezekről a dolgokról, és teljesen hasonló kép alakult ki bennem: A fő probléma, hogy az iszlám nem pár dogmát használ alapkőül, hanem az egész egy nagy, megkövült dogmarendszer.
A másik, hogy köze nincs a szeretethez.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2015.12.08. 18:07:00

@midnight coder: Félre ne érts, én egyetértek veled, csak utálom, mikor a fehér ember jajveszékel - miközben a bajt ő kezdte el elég komolyan megalapozni. Nem jajveszékelni kell, hanem fegyveresen, erőszakkal védeni a saját földet és kultúrát.
Ne támadj, nekem nem fogják átvágni a torkomat. Előbb csapok én közéjük, hidd el (nézd meg legutóbbi blogbejegyzésemet, nem vagyok anyámasszony kis katonácskája). :-)

Sorry.
süti beállítások módosítása