Mi és Ti − Üzenet a szabad világból annak ellenségeihez
2015. november 14. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Mi és Ti − Üzenet a szabad világból annak ellenségeihez

szabad_vilag.jpg

Mi élni szeretünk.

Ti ölni szerettek.

Mi békében akarunk létezni.

Ti háborút akartok.

Mi az alkotást díjazzuk.

Ti a pusztítást.

Mi a szabadságban élünk.

Ti az alávetettségben.

Mi este éttermekbe járunk, koncertekre, bárokba − vagy templomba, szabadba, önképzőkörbe vagy sehová; vagy csak egyszerűen haza, a szeretteinkhez. Vagy akihez akarunk. Választhatunk, szabad az akaratunk.

Ti nem választhattok. Nincs szabad akaratotok.

Mi azt ehetünk és ihatunk, amit akarunk.

Ti nem.

Mi tiszteljük és védelmezzük a nőket, a gyermekeket és azt valljuk, a világon mindenkit megillet az egyenlő, alapvető emberi méltóság.

Ti nem ezt valljátok.

Mi türelemmel vagyunk a más nézeteket, más hitet vagy hitetlenséget vallókkal szemben.

Ti nem bírjátok elviselni azt, aki mást gondol, mint ti.

Ti a sötétben szervezkedtek, eltakarjátok kiléteteket és nőitek arcát, gyáván támadtok ártatlanok tömegeire.

Mi a világosságot szeretjük, vállaljuk magunkat és nőink arcát, és nem támadunk gyáván ártatlanok tömegeire.

Akár hívők vagyunk, akár nem, végső soron mind hiszünk az alapvető, felebaráti szeretet parancsában.

Ti a hitetek nevében követitek el gyűlölettől telve pusztító, embertelen tetteiteket.

Mi megtanultunk békében élni polgártársainkkal, nemzettársainkkal, a szomszédos népekkel.

Ti legelső körben saját polgártársaitokat, nemzettársaitokat, szomszédos népeiteket pusztítjátok.

Mi az elmúlt évtizedekben megszabadultunk elnyomó, totalitárius, emberellenes ideológiáinktól, miközben embert küldtünk a Holdra, robotot a Marsra, a tudomány és a technika újabb és újabb csodáit találtuk fel, hogy élvezhessük annak áldásait.

Ti az elmúlt évtizedekben az égvilágon semmit nem találtatok fel és nem értetek el, csak kitaláltátok és elterjesztettétek saját elnyomó, totalitárius és emberellenes ideológiátokat.

Mi gazdagok vagyunk, jólétben élünk, mert ilyen világot teremtettünk magunknak.

Ti szegények vagytok, nélkülöztök, mert ilyen világot teremtettetek magatoknak.

Mi erősebbek vagyunk, csak ezt elfelejtettük.

Ti gyengébbek vagytok, csak ezt elfelejtettétek.

Mi 2015-öt írunk.

Ti 1437-et.

Mi tanulunk a történelem leckéiből.

Ti semmit sem tanultok belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr198077774

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Alapfokú történelem óra haladó iszlámozóknak 2015.11.16. 00:28:10

  "Mi megtanultunk békében élni polgártársainkkal, nemzettársainkkal, a szomszédos népekkel." Rajcsányi Gellért, Mandiner   Kizárólag olyan bejegyzéseket szeretek írni, amiben valamilyen egyedi szempontot, véleményt is meg tudok fogalmazni. Európa ...

Trackback: Rajcsányi Gellért: Mi és Ti − Üzenet a szabad világból annak ellenségeihez 2015.11.14. 13:13:02

Mi élni szeretünk. Ti ölni szerettek. Mi békében akarunk létezni. Ti háborút akartok. Mi az alkotást díjazzuk. Ti a pusztítást. Mi a szabadságban élünk. Ti az alávetettségben.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2015.11.15. 11:30:32

@mavo: ideges? megint liberálisan közeledett a gyerekhez?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.15. 11:32:56

@jose maria padilla:

ideges? miattad? :-DDDDD

nyugod meg bélám, megvan nekem a saját gondom.

annyi történt, hogy (immár sokadszor) az lett a véleményem, hogy egy kibaszott patkány vagy, és nézz már oda, hát le mertem írni.

küldesz rám öngyi merénylőt, mert le mertem írni? :-DDDDDDDD

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.15. 11:42:04

@jose maria padilla:

majd küldök róla videót, hogy végre ki tudd magadnak verni. :-DDDDDD ha neked ez gyógyítja az impotenciádat, én szívesen vagyok veled rendes.

maroz 2015.11.15. 11:42:17

@mavo: Elgépelte, ő nem egy szarember, mint te, idejön, és elismeri, te meg maradsz abban, ami vagy.

Kérem a papagájt!

maxval bircaman meghízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.11.15. 11:57:16

Ballibek nehezen fogják fel, amit közíróként kötelességem a világ tudomására hozni, hogy ők segítik az imperialista tőkepénzeseket szembefordulni a nemzetmentő kormányukkal, amelyik az ország eladását akarja megakadályozni.
A liberálisokkal szembeforduló Putyinnal való barátság és szövetség csípi legjobban a gazdasági gyarmatosítást fejükben forgató imperialisták szemét, akiket csak a bankszámláik hizlalása érdekli. Nekem a közírónak a világ tájékoztatása a dolgom, amellyel a szabadkőműves összeesküvést leplezem le.

maxval bircaman meghízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.11.15. 11:59:03

Hősies küzdelmemet csak a megalkuvást nem ismerő Orbán Viktor hívei értékelik, de majd a világ is fel fogja ismerni közírói munkásságom.

László Medve 2015.11.15. 12:18:09

@Disznóvári: Nem kell ahhoz éhezni, elég, ha valaki ínyenc, de nem-kaukázusi származású néphez tartozik.

László Medve 2015.11.15. 12:21:31

@kopasz barmok országa: Jó rendben, nyugodj le, neked van igazad, ha ez segít neked a lelki békéd meglelésében.

búvár kondér 2015.11.15. 12:23:22

@maxval bircaman meghízott szerkesztő: egy jó kis MTVA-as hírhamisító állással, ugye?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.15. 12:33:51

@maroz:

szóval te gondolatolvasó vagy.

geci jó neked.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.15. 12:42:19

a cucc írójának meg erre:

"Hanem az, amit Oroszország csinál Szíriában. Oda kell küldeni a hadseregeket, kegyetlenül szétbombázni, megsemmisíteni, elsöpörni a Föld színéről ezt a megszállott bandát."

igen, oroszország odament, és azzal indított, hogy szénné bombázta assad bácsi ellenzékét. úgy mellesleg civileket is, ami putyintól ezek szerint teljesen rendben van, bezzeg, ha amerikaika, horribile dictu a sátáni izrael tette volna, most menne az őrjöngés, bell és sebó meg bébézsuzsika kórusban sikoltozná, hogy mocskoszsidók.

maroz 2015.11.15. 12:43:41

@mavo: Muszáj. Nézd meg miket írnak azok, akiknek a véleménye kijön azon a lyukadon, amelyik valamiért a fejedre került, holott.

societas.blog.hu/2015/11/14/a_jozan_esz_hianya_avagy_kell_mint_egy_falat_kenyet

Bármibe lefogadom, hogy ezt egy féltucat majom írta Optima írógépen. Ezzel etetnek téged és a fejeden lévő lyukon ez jön vissza. Most mit várnál tőlem, hogy ezt a kétszer kifosott hányást kezdjem el értelmezni? Naná, hogy inkább gondolatot olvasok, hiszen az nulla másodperc munka, mert gondolat, az speciel nincs egy szál se benne. Répás nutella, az van, de gondolat nincs.

Ezekkel vagy te szimbiózisban, volt egy film, amelyikben egy őrült tudós emberi százlábút csinált úgy, hogy az emésztési rendszerüket sorba kötötte. Ilyenek vagytok, ti, ballibbé hülyült szerencsétlenek: szájjal a Societas seggére varrva, szépen, sorban, egymás után. Te még ennek a sornak is a legvégén vagy, így ami belőled kijön az tényleg olyan, hogy annál már a gondolatolvasás is egymilliárdszor jobb.

peeeteee 2015.11.15. 12:54:01

@varisztor: Te szerencsetlen paraoid liberalis...Ha mar a hulyesegedet a Fradi szurkolos hasonlatoddal probalod alatamasztani : Jartal eletdben Fradi meccsen? Olvasol hireket te idiota,hogy azt a par embert aki miatt a Fradit megbelyegeztek az ilyen majmok,mint te,mar reg kitiltottak a stadionbol.

árnyékgyuri 2015.11.15. 14:14:39

Szerintem ha németek helyet cserélnének szíriával. Kb. 20 év múlva a szírek menekülnének el a zord, terméketlen folyton háborúzó európából az olajban, napfényben, energiában, turizmusban gazdag szíriába ahol a gazdag németek élnek, mert nekik könnyű.

maxval bircaman meghízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.11.15. 15:02:37

@búvár kondér: @Herr Stacheldraht Leger: Ti nem vagytok képesek felfogni közírói küldetésemet a ballibsizmus köpönyegébe bújt imperialista tőkepénzesek ellen.
Ebben a harcban támogatója vagyok, tollal harcolok, Putyin és Orbán szövetségében, amely egy felvirágzó Európát hoz majd az IMF igájában vergődő EU halotti ravatalára.

búvár kondér 2015.11.15. 15:04:51

@maxval bircaman meghízott szerkesztő: tehát hírhamisító vagy ...ne szégyelld ha dől a lé

♔bаtyu♔ 2015.11.15. 15:08:15

@mavo: Ahogy elnézem, itt te szopsz. Legközelebb talán nem kellene összekeverni az 56-os menekültet a segéylekre optimalizált gazdasági bevándorlóval, pöcs.

♔bаtyu♔ 2015.11.15. 15:10:16

@árnyékgyuri: Azért a németekre ott is nagyon hamar rátelepülnének a Konrád félék.

♔bаtyu♔ 2015.11.15. 15:12:12

@maxval bircaman meghízott szerkesztő: Persze, némi gond, hogy te ehhez eléggé ostoba vagy, így azonnal kiböki bárki a magadfajta nicktolvajt.

Amúgy pedig egy link neked seggfej gyurcsánycsicska:

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/merkel_megbukhat_egy_honap_mulva.605922.html

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.11.15. 15:21:19

Amennyiben a "Ti" alatt nem teljes iszlámot érti a szerző, hanem csak a terrorista fundamentalistákat, akkor teljesen egyetértek, jó írás.

azértezszánalmas 2015.11.15. 16:06:27

Nálatok sivatag van és az ipari szennyezéseink miatt még élhetetlenebb lesz az országotok.
Nálunk bőségesen van víz és termékeny a föld.

Nálatok termékenyek az asszonyok.
Nálunk karriert építenek és a műköröm, fodrász, flabelos háromszögben élnek. Persze lassan kihalunk de teljes egyenlőségben és büszkén!

Nálatok egy 15 éves is képes gátlástalanul ölni.
Nálunk egy 25 éves ecsethajú srác azt sem tudja melyik végén veszélyes az AK. Már ha meg tudjuk mondani ránézésre, hogy ki a fiú és ki a lány.....hogy az LMBTIQZHSTRVBN neműeket már ne is mondjam!

Ti százezrével özönlitek el a kontinenst, mi viszont aranyos lufikkal, tapssal és idióta migránsköszöntő énekléssel fogadunk titeket.

Ti beálltok a menekültek közé, hogy átsétálhassatok minden határon!
Mi bezzeg simán átengedünk és adunk gyógyszert, enni és innivalót, hogy amikor elkezded a mészárlást, nehogy frusztlát legyél valaminek a hiánya miatt. Remélem elégedett leszel amikor szétlövöd a fejünket!

Mi megdöntöttünk minden diktátort!
Ti megköszöntétek és átveszitek a fél világot!

Jujj! Annyival jobbak vagyunk mint ti!

jágör68 2015.11.15. 16:52:41

@azértezszánalmas:

Ez így is van- de inkább az NSA- ügynök kormány/ államfőkkel megáldott Nyugatra igaz.

Magyarországnak nem sok köze van hozzá.
Jobb is kimaradni ebből a CIA- projektből.

pamut 2015.11.15. 16:59:09

Milyen szép liberális kiáltvány lett ez egy antiliberális fideszblogtól :)

Szabadság, emberi méltóság, vallásszabadság, komolyan, Fodor Gábor oda van meg vissza a gyönyörűségtől :))

"Mi gazdagok vagyunk, jólétben élünk, mert ilyen világot teremtettünk magunknak."
Hát ti mandinerfideszesek lehet hogy kurva nagy jólétben éltek, sőt teljesen biztos is vagyok benne, naná, hisz a haverjaitoknál van a közpénz, de közben az ország fele a szegénységi küszöb alatt él, egymillióan meg nyomorognak, köztük sok gyerek is, aki tud menekül az országból.
Nem tudom mire ez a nagy mellényetek, találtok egy sötét gyilkos terrorszervezetet ami ellen lehet kurva nagyokat mondani, igazi fotel-hősiesség, de amikor a kormány aljasságait és lopássorozatait kéne elővenni akkor KUSSOLTOK. Na ez a ti nagy mellényetek. Még hogy ti 2015-öt írtok? 2015 nektek azt jelenti hogy a kormány a korrupció központja? 2015 nektek az hogy egy "demokratikus" országban a kormány megakadályozza a magyarok népszavazási jogát?
Ugyan miről beszéltek?
Miért nem akkor vagytok ilyen kurva nagyfiúk amikor a maffiakormányt kéne kritizálni? Pont azt a maffiakormányt amelyik azokat a jogokat korlátozza amikre ti most annyira veritek a melletek?
Most bezzeg ti vagytok a nagy européerek meg liberálisok....

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2015.11.15. 17:14:18

milyen modoros, klisés, mint egy elsőéves gimnazista

azértezszánalmas 2015.11.15. 17:15:51

@pamut: Mert nem korlátozza és mert nagyszerű kormány, az eddigieket mind figyelembe véve :)
Nyugi föl ne robbanj!

maxval bircaman meghízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.11.15. 17:18:49

@♔bаtyu♔: Gorombáskodásod nem ér fel hozzám, a közíróhoz, aki a liberalizmus elleni harc hegyes dárdája vagyok. Én a nemzetmentő kormány támogatom, tollam fájón vág a ballibsik véknyába, ez közírói munkásságom célja. Te pedig hiába is reménykedsz, te fajtalan homoklobbista, Merkel bukásában!

pamut 2015.11.15. 17:22:28

@azértezszánalmas:
Nyugi, nem robbanok föl, csak lesajnálom ezt a képmutató, önmagát felfújt békaként nagy európaiként tetszelgő bandát, akik nagyot dumálni tudnak.... de amikor a maffiakormány tolja vissza a már nem is a XX., de a XIX. századba az országot, akkor olyan hősiesen kussolnak hogy azt öröm nézni.

azért persze a mandiner maga a nagy és büszke liberáldemokrata Európa, naná :D

zafir38 2015.11.15. 17:30:44

Nem ezt hívják xenofóbiának?

shaggyman 2015.11.15. 17:52:47

@pamut: milyen jogok lettek korlátozva?

pamut 2015.11.15. 17:55:54

@shaggyman:
Ezt írtam:
"2015 nektek az hogy egy "demokratikus" országban a kormány megakadályozza a magyarok népszavazási jogát? "

Nem tudod elolvasni, nem beszélsz magyarul? Milyen nemzetiségű vagy és miért érdekel téged a mi magyar belügyünk?

shaggyman 2015.11.15. 17:57:23

"maffiakormányt amelyik azokat a jogokat korlátozza amikre ti most annyira veritek a melletek? "

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2015.11.15. 18:01:04

@Herr Stacheldraht Leger: Úgy tűnik, nagy vonalakban végső soron sok kérdésben egyetértünk. Az nem értem, miért kell folyamatosan basztatni ezeket a mandineres fiúkat, lányokat?

netrunner71 2015.11.15. 18:09:07

@fehérfarkas:

Az érvelésed teljesen korrekt, gondolom, a felsorolt adatokat sem az ujjadból szoptad ki.
Nyilván nem lehet az egész iszlám közösséget hibáztatni a szélsőséges megnyilvánulásokért.
Azonban " a vétkesek közt cinkos aki néma".
Mivel a radikálisok lényegesen kevesebben vannak, talán helyben többet lehetne tenni a békés többségnek.
Tudom, ezt könnyű innen a fotelból tanácsolni de gondolom, érted mire is gondolok.
Jól mutatja azonban a békés többség hozzáállását, amíg be nem jutnak Európába: békés, szegény menekültek.
Ahogyan megerősödnek valamilyen mértékben, már követelik az európai kultúrától idegen jogaikat.
És itt nem arról van szó, hogy alapvető emberi jogokat kérnek.
Egyszerűen nem akarok olyan környezetben élni, ahol
bármikor bekattanhat egy allh u akbarozó alak, aki bármikor fegyvert ránt és lepuffant.

maroz 2015.11.15. 18:44:41

@netrunner71: "Mivel a radikálisok lényegesen kevesebben vannak, talán helyben többet lehetne tenni a békés többségnek."

A radikálisok gyártódnak, nézd meg ennek a mostani migrációs hullámnak az előzményeit:

www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2013/09/10/drought-helped-caused-syrias-war-will-climate-change-bring-more-like-it/

2006-tól bébaszott egy hosszú aszályos időszak. Hogy ezt mi okozta ma egyelőre hit kérdése, én azt hiszem, hogy a nyugati kultúrkör túlfogyasztása, de ez most nem annyira lényeges, mert a jelenség megtörtént és az lett a hatása, hogy a szír parasztok 75%-a csődbe ment. Szíria egy erős agrárállam volt, Magyarország hozzá képest a kanyarban sincs ami a mezőgazdaság foglalkoztatóerejét illeti.

Parasztok milliói indultak el a már amúgy is mindenféle egyéb hatásoktól sújtott nagyvárosokba, ez ott akkora feszültséget okozott, hogy sorra robbanásokhoz vezetett, ezt a hatalmi aktorok erőből próbálták megoldani, ami csak fokozta a problémát, és ma ott tartunk, hogy egy szűk évtized alatt keletkezett vagy hatmilliónyi potenciális radikális.

És nem, nem elsősorban az a paraszt fog robbantani, mert neki nincs semmije se hozzá, hanem mint mindenhol itt is az elit fog lépni, azok, akik jobb helyzetben élnek ugyan, mondjuk pont Franciaországban, de érzelmileg és ideológiailag azonosulni tudnak azzal a mesével, amit az amúgy jogos igazságtalanság-érzet táplál és tölt meg tartalommal.

Van tehát több millió potenciális szélsőségesed, ezek egy jelentős része Európában él, sokszor másod- vagy harmadgenerációs bevándorló ő is, és akkor most jöjjön valaki, és mondja el a megoldást.

Ja, és alapvető emberi jogai a magyar polgárok bő 80%-ának sincsenek. Illetve deklarálva és leszarva, mert már ide is csak ennyi jut. És amint az várható, még ennél is kevesebb fog jutni, ha nő nyugaton a szűkösség.

fehérfarkas 2015.11.15. 19:58:29

@netrunner71:

A muszlim vallási vezetők elítélik az ISIS-t és a többi terrorista szervezetet:

2006-ban az Ammani Nyilatkozatban több mint 500 muszlim vallási vezető jelentette ki, hogy mi számít az Iszlám vallás részének, és a terrorizmus megszegi az iszlám vallás törvényeit.

Az Iszlám Konferencia Országai (OIC), a Muszlim Világ Liga és az Arab Liga elítélték a terrorizmust és az ISIS-t.

Tavaly az ISIS miatt a Letter to Bagdhadi címmel nyilt levelet írt több mint 120 muszlim vallási vezető, amelyben elítélik az ISIS és a terrorizmust.

Az aláírók között ott van a szunnita iszlám legrangosabb vallási intézménye, a kairóai al-Azhar Egyetem és Mecset vallástudósai, a legnépesebb arab ország Egyiptom főmuftija, a világ legnépesebb muszlim országának Indonéziának 2. legnagyobb vallási intézménye a Muhammadiyah intézmény vezetője, vagy Afrika legnépesebb muszlim országának, Négériának muszlim szellemi vezetője. Indonéziától Marokkóig az egész iszlám világból + az olyan országokból is, ahol jelentős muszlim bevándorló népesség él: USA, Anglia, Franciaország, Belgium.

A "Council on American Islamic Relations (CAIR)" az amerikai médiában jelentette meg és a szándéka nemcsak az IS-hez szólni, hanem elsősorban a potenciális amerikai csatlakozókhoz, hogy a levelet elolvasva meggondolják megukat és mégse csatlakozzanak az IS-hez.

Novemberben Ferenc pápa az isztambuli nagymuftival közösen fohászkodott a Kék mecsetben, majd utána a sajtótájékoztatón elítélték a terrorizmust és az ISIS-t.

Decemberben a kairói al-Azhar Egyetem és Mecset (a szunnita iszlám szellemi központja) rendezett konferenciát, ahol 100 ország több mint 700 vallási vezetője (keresztény és muszlim közösen) ítélte el az ISIS-t és a terrorizmust.

Szintén decemberben a siíta Irán is rendezett egy vallási konferenciát, ahol 72 ország 550 vallási vezetője ítélte el az ISIS-t és a terrorizmust.

Idén januárban Mekkában rendeztek vallási konferenciát, amelyen elítélték az ISIS-t.

A Charlie Hebdo merénylet után szintén elítélték a muszlim a vallási vezetők a merénylőket (még a C.H-t elítélők is elítélté a merénylőket, mondván a lapot betiltani kellene és nem pedig megölni az újságíróit).

Sőt, még a Hamasz meg a Hezbollah is elítélte a C.H. merénylőit.

Idén szeptemberben több mint ezer indiai muszlim vallástudós csatlakozott ahhoz a vallási rendelethez, amelyben iszlámellenesnek minősítették az ISIS-t.

És a mostani terrortámadást is világszerte elitélték a muszlim vallási vezetők, szervezetek és politikusok.

Éhes ló 2015.11.15. 21:51:33

@Arthur Bloch meg a többi szerencsétlen hülye:
Ennyire fontos dolog számotokra egy újabb véresen ordas buktátok után a kommentelőket fikáznotok?
Nem gáz ez hullahegyek, a két és fél évtized buktáit követően, osztódva szaporodva, viccpártocskákkal, mérhetetlenül, anyagi és szavazói bázisotok eltűnése során?

Ezzel sokra jutottatok eddig is, ezért nyomjátok blogok tucatjaiban, kommentek százaiban?
Jól látható mire jutottatok a hullákon túl:
kozvelemenykutatok.hu

Képtelenek vagytok tanulni, javítani valamit a kudarcból kudarcba csúszásaitok újabb bányaszintjeit követően?
Komolyan!
Ti gondoljátok magatokat bárminek is ezek után, teli szájjal fikázva mindent?
Nem vagytok az eszeteknél.

Hajrá, csak így tovább!

Éhes ló 2015.11.15. 21:55:58

@búvár kondér: neked is szól amit itt ennek a másik hülyének írtam.
Még valami apróságannak kapcsán, hogy te engem terrorsitázol le, amikor a kedvenceitek gyilkolnak:
A kedvenceitekkel szemben én még nem robbantottam fel és nem lóttem agyon senkit.
Ez önmagában jelentős különbség a kedvenceitek és köztem.

pitcairn2 2015.11.15. 23:46:50

@Éhes ló:

a "kik szervezték ezt valóban" meglehetősen homályos kérdésénél szerintem sokkal érdekesebb az, hogy ki húz ebből hasznot...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 00:13:04

@maroz:

ismersz te amúgy engem? tudod, ki vagyok, mit szeretek, mit nem szeretek, melyik a kedvenc könyvem, melyik a kedvenc filmem, melyik a kedvenc zeném (zenéim), kit szeretek, hány nőm volt, hány orgazmusom, hány embernek segítettem, hánynak nem, hányszor mentem végig a duna partján, hányszor utaztam metrón, hány lányra mosolyogtam, hányszor mentem koncertre, hányszor lógattam a lábamat a híd tövében, hányszor nevettem, hányszor sírtam, hányszor énekeltem, hányszor néztem mások szemébe, hányszor vizeltem, hányszor aludtam?

az ég adta világon nem tudsz rólam semmit, és mégis gyűlölsz. mert csak. mert egy szemét vincentista libsi vagyok. és azokat gyűlölni kell. aki magyar, az gyűlöl.

hoppácska, hát nem pont olyan vagy, mint az iszlamista merénylők?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 00:23:51

@Éhes ló:

még jó, hogy az iszlamista terroristák a "mi" kedvenceink, fura módon ti védtétek őket (lásd még ártatlan, a hazájukat védő palesztinok) eddig a körmötök szakadtáig, mi meg azt mondtuk, hogy hát talán nem kéne.

nagyot fordult a világ.

mondjuk azért annyi különbség van, hogy mi (én?) a legdurvább pillanatban sem mertem volna olyat mondani, hogy minden moszlim bűnös. mert nem az.

több, mint száz embert legyilkoltak aljas radikálisok, akiknek leszarom, mi a vallásuk, mert ki a faszt érdekel (igen, tudom, keresztények/hinduk/buddhisták/etc ilyet soha, de soha, de soha), és lám, te még abból is azt tudod kihozni, hogy a mocskos libsik.

fájdalom.

Jude 2015.11.16. 00:26:48

@maroz: Lehet, hogy nem keresek milliókat, de az általam fizetett adó és járulékok mennyisége nem arra utalnak, hogy a sülő hús szagáért dolgozom (már ha értesz egy kicsit az adórendszerhez ...). Kevés olyan magyar cég van, amely ilyen fizetést tudna ajánlani.
A munkahelyemmel (bár nem tökéletes), nincsenek különösebb problémáim, szerencsére elég jól össze tudom egyeztetni a gyerekek napirendjével (heti több nap munka otthonról - amit a legtöbb munkahelytől nem kapnék meg). És tudod mit? Még csak nem is védtem őket. Egyszerűen leírtam, mekkora képtelenség az ötleted (államosítani pl. interneten megtalálható szoftvereket, vagy kihelyezett telefonos ügyfélszolgálatokat), és elmondtam, hogy ezek az általad államosítandónak tartott cégek 100%-ban hivatalosan dolgoztatnak mindenkit, és fizetik utánuk az adókat, járulékokat. Ezek tények, amelyeket nem tudtál cáfolni, ehelyett személyeskedtél.

Jude 2015.11.16. 00:54:11

@maroz: "Mondd el ezt a nyolcvan százaléknak. Mondd azt, hogy ecsém, te azért dögölj éhen közmunkásbéren, hogy én, Jude bennszülöttársad továbbra is termelhessem az amerikai multinak a profitot, mert nekem egy picivel több mócsingot hagy az elém vetett csonton."

Először is nem vagyok az ecséd, nő vagyok, de húgodnak se szólíts inkább, ha kérhetnélek. Másodszor is: Miattam lenne közmunkán bárki is? Mert én az amerikai multinak hozom a hasznot, a magyar államnak fizetem a rengeteg adót és járulékot, plusz a fogyasztásaim után az ÁFÁ-t? Nem talán azok miatt vannak sokan közmunkán, akik elherdálják az adóforintjainkat és éhbérért alkalmaznak közmunkásokat, a magyar cégeket megnyomorítják (vagy éppen a jó állásokat hozó cégeket államosítással fenyegetik, így elijesztik őket innen, és kevesebb jól fizető munkahely jön létre miattuk)? Harmadszor pedig eldönthetnéd, hogy én most akkor a felső 20%-hoz tartozom, vagy a sülő hús szagáért dolgozókhoz. Több magyar vállalkozás kellene, amelyek jól fizető munkahelyeket hoznak létre, és akkor kevesebben dolgoznának multiknál, de a sorrendet nem lehet felcserélni, és saját vállalkozás helyett nem lehet a másét elvenni.

maroz 2015.11.16. 06:22:12

@mavo: "az ég adta világon nem tudsz rólam semmit, és mégis gyűlölsz. mert csak. mert egy szemét vincentista libsi vagyok. és azokat gyűlölni kell. aki magyar, az gyűlöl."

Na, ezt vártam, ezt akartam kiprovokálni. Csak hogy lásd mekkora egy bendőliberális vagy. Ha te okádod abból a kloákából az arcod közepén a lényeged rám, ha te elmebetegezel ("és elmegyógyintézetbe sem akarlak küldeni, annak ellenére, hogy úgy egyébként kibaszottul rád férne" ), az a liberális tolerancia és a humanizmus Everestje, de ha neked csúnyát mondanak, na, az más!

Ez a bajom veled, és azzal a fasiszta elitfrakcióval, amelyiknek a szara rendre kijön a szádon. Az, hogy ti a legocsmányabb egoista bendődisznók vagytok, nektek minden jár, nektek mindent szabad, az orrotok alatti fosólyukon az jöhet ki, amit ti akartok, náci, baszdemgakurvaanyád, elmebeteg, nézzél már legalább egyszer a tükörbe, te fosarcú, nézd meg magad, nézd meg a barna habot a szád körül, és gondolkodtass már el valakit, akinek szardepó helyett más is van az agyában, hogy ti, ezek a fost szóró beszélőautomaták vagytok azok, akik segítik elleplezni a kibaszott fasiszta gazdáitoknak, hogy ők is hozzátok hasonlóan aljas bendőtónik, hogy a szabadságot, a jogokat, a jólétet csak maguknak akarják, és ezért cserébe löknek elétek egy fél marék nutellás szénát, ti meg engedelmesen, bő nyállal szopjátok őket.

Nézd meg, te szarszórógép, hogy a zsidó és a német fasizmus Budapesten borul egymásra, nézd meg, hogy a német állam tulajdonolta Origoban milyen nettó fasiszta uszítás megy:

www.origo.hu/nagyvilag/20151115--iii-vilaghaboru-radikalis-iszlam-nyugati-vilag.html

Te pedig őrültül rohansz, hogy leszophasd végre valamelyik tőkés slapajának a faszát, és ha metélt, akkor még te fizetsz neki. És közben azt hiszed, hogy olyan kurvaokos vagy, mint egy profi szarszivattyú, akit azért fizetnek.

Én nem gyűlöllek téged, csak kicsit zavar, hogy a hozzád hasonló ideologikus tudatú harcipincsik miatt pár éven belül iszonyú szar lesz, nekünk. Akkor te azt fogod csinálni, amit a fasszopásban mintaadóid, elhúzol Nyugatra, és ott fogod a blankoltakat és a blankolatlanokat még intenzíven abajgatni, mert meg kell szolgálnod az a mócsingos csontot, amit eléd vetnek.

Nem gyűlölhetlek, mert te nem tehetsz minderről, a kibaszott elited tehet. A hatalmukat generációsan is átmentett komcsifattyak, akik közpénzmilliárdokból csináltak belőled szarszáj-világbajnokot, a saját aljasságukat a zsidófájdalommal leplező, közértelmiségiként még nálad is ocsmányabb, állampénzen eltartott csúcsértelmiségijeink, a gyakorló pszichopaták, akik teljes morális érzékhiány mellett a saját anyjukat is készek megbaszni a ravatalon egy kicsit nagyobb szelet kenyérért, és még sorolhatnám, de minek, mert hiába mutatom meg neked, hogy mekkora egy ocsmány ártányok, te azonnal nekem esel, és tőlem védve őket patyolatra szopod a gennyes faszukat.

De ha én ugyanolyan szarpumpát szerelek a számra, mint amilyen neked is van és visszafröcsögök, akkor kicsi aranyos mavoka már meg is találja SAJÁT MAGÁBAN az embert. Bennem nem látod meg ugyanezt, és másban sem, aki nem azt mondja, amit a gazdáid, rólunk már el sem tudod képzelni, hogy mi is hozzád hasonló kisemberek vagyunk, akik satöbbi, satöbbi, satöbbi, nem, ez csak NEKED jár.

Te csak saját magaddal vagy szolidáris, meg a komcsifattyú doktordöménypéterrel, aki nem kisember, hanem feketeöves geciputtony, a maffia oszlopos tagja, százmilliárdokkal etette a gyűlöletet szító balliberális csahosokat, elbaszta a baloldalt, miközben az ingatlanos bétéje még mindig a komcsi pribék apja budai villájába van bejegyezve.

Te, aki ha támadva érzed magad felfedezed magadban a kisembert, de másban már képtelen vagy. Hogy hány orgazmusod volt? Szerintem sok, mert te akkor élvezhetsz el, amikor leszopod a gazdáid. De ismétlem, nem gyűlöllek, csak addig akartalak provokálni, amíg el nem kezded rinyapina módon forgatni azt a kibaszott liberális szemecskédet, hogy jaaajjjajjj, báncsák mávócskát, a harmatot, a hímzettlelkű kisemberkét, ajvék-ajvék, moszadsegíccs!

A gazdáidat gyűlölöm, aki elérték azt, hogy neked már csak akkor van orgazmusod, ha őket szopod. Veled szolidáris vagyok, és sajnálom, hogy ilyen szarban pácolt szájjal kell élj, szívesen felszabadítanálak, de sajnos a posztmodern rabszolgákat így nem lehet, csak az önfelszabadítás működik, de arra sajnos téged már alkalmatlanná tettek.

maroz 2015.11.16. 06:37:45

@Jude: "nő vagyok"

Ez számomra nem elfogadható érv a szövegértési nehézségeidre, igenis milliárd ellenpélda bizonyítja, hogy a nők is képesek megérteni egy közepesen összetett mondatot.

Amúgy igen, pontosan miattad van ennyi közmunkás, miattad él a gyerekek 17%-a munkanélküli családban, miattad halnak meg vidéken az emberek 10-15 évvel korábban, mint amennyit egy német hasonló ember leélhet, te, egészen konkrétan a te személyed a hibás.

A személyednek az a része, amit gondolkodásnak nevezünk. Az sajnos nagyon durván ideologikus, mert azzá tették a centrumországok. Elhitették veled, buta gyarmati niggerrel, hogy ha téged beengednek a multi budiját pucolni és hozzádvágnak 200 euróval többet, mint amennyi egy mezei niggernek jut, akkor ezért cserébe te még a tudatodat is odaadod a multinak, totálisan azonosulsz velük, visszamondod azt a rémesen súlyos ostobaságot, amit a szádba adtak, elhiteted magadról, hogy te hordozod a válladon az ország súlyát amikor a multi elveszi tőled a munkád gyümölcsét és egy egészen elenyésző szeletkéjét odabassza egy állam nevű korporációnak, amelyik ebből a pénzből még jobban elnyomja a népet, de a te tudatod annyira egybeforrt a gazdádéval, hogy ezt képtelen vagy átlátni, és nem csak azért, mert nem vagy hozzá elég okos (ismerek nőt, nem keveset, akik női voltuk ellenére is átlátják, szóval nálam ne védekezz azzal, hogy a női voltod miatt képtelen vagy a gondolkodásra, mert ezt nem hiszem el), hanem azért, mert ha átlátnád, akkor azt is be kéne ismerd, hogy mennyire aljas vagy, amikor az egész nemzetedet romlásba taszítod és nem mellékesen a világ leprafészekké válását is megtámogatod amikor a multi által a fejedbe elültetett rendszerigazoló mantrákat kritika nélkül továbbmondod.

Bizony, te vagy a vagy a hibás, és erre az nem jó mentség, hogy nő vagyok, szőke vagyok, buta vagyok, lám, még egy összetett mondat értelmezése is kifog rajtam. Az mentség, hogy lelkileg gyenge vagy, nem mersz szembe nézni a valósággal, elutasítod a piros tablettát és inkább maradsz a mátrixban. De akkor légy szíves erre hivatkozz, és ne arra, hogy buta nő vagy te az ilyesmihez, mert ez nem igaz, két lányom is van, ők is meg tudták érteni, neked is menne.

varisztor 2015.11.16. 06:39:49

@peeeteee: Gyakorold: paranoid...paranoid

Jó példa vagy arra, hogy igazam van.

maroz 2015.11.16. 06:41:09

@bbjnick: Klasszikus: vécépapírra írva, és csak _utána_ elolvasva! ;))

Mavo így szereti, kedveskedni akartam neki. Mindjárt itt a Mi kulás!

varisztor 2015.11.16. 06:51:01

@maroz: Néha nézz körül. Hiába vagy terjengős, attól még hülyeséget írsz. Az origo.hu magyar tulajdon, ez a kormány söpörte maga alá, nem kevés közpénzt ügyeskedve oda. Most abba ne menjünk bele, hogy másolja az indexet mindenben, illetve igyekszik, csak éppen a tartalom miatt egy ovis is kiszúrja, hogy merre dumálnak.

A libsizés unalmas, általában olyan emberek élnek vele, akik azt hiszik, ha zsidóznak, akkor már igazi jobboldali gondolkodásúak...de sajnos a többségük gondolatvilága kádárizmustól terhes.

Az egészséges liberalizmus jó dolog, csak ti azt hiszitek ha az anarchistákat libsinek becézitek, akkor a liberalizmust eltörölhetitek, de nem.

A liberalizmus nem a szabadosság szinonímája, hiába szeretnétek ezt láttatni. Csak a saját fajtátok fogja így látni. A liberalizmus erős határokat húz meg és a határokat átlépőkkel szigorú is tud lenni.

Egyébként ezt a jobb- és baloldaliságot mellőzhetné mindenki ebben az országban, ahol a többpártiság régen véget ért, az a pár párt, ami maradt, gyakorlatilag egy és ugyanaz, félkommunista osztogató, atyáskodó politikát hirdető, ugyanakkor félnáci retorikával operáló gyáva tolvaj bandák. Kezdve a jobbiktól a fideszen át az mszp-ig. A töredékek pedig, mint a Schiffer féle alakulat, nem győzi a forgolódást, mert a szél hol berlin felől, hol moszkva felől fúj és a szélkakas szeretne egyszerre az összes irányba beállni, hogy végre kettőnél több szavazata legyen.

maroz 2015.11.16. 06:53:44

@varisztor: "Az origo.hu magyar tulajdon"

Hosszú és rögös az az út, ami az igazságtól a te fejedig vezet, nekem nincs erőm segíteni neked elindulni rajta.

varisztor 2015.11.16. 06:55:14

@Jude: Összekevertek dolgokat. Közmunkán azért van sok ember, mert korán inni kezdett, így az iskolából, ahol sosem tanult, mert tök hülye, kimaradt idejekorán. Az ásó forgatása nem olyan szofisztikált munka, hogy menedzseri fizut adjanak érte.

Egyáltalán nem baj, hogy amerikai multinál tolod a szekeret, ezt csak a vitapartnered szintjén állók gondolják, de szerintük az is igaz, hogy a zsidók valahogy ravaszul elveszik a fizetésükből a 47.000 forint feletti részt, ezért szegények. Pedig nem.

Az viszont jó kérdés, hogy miért él még egy is a 25 éve a Kossuth téren randalírozó "politikai elit" tagjai közül. Ők azok, akik lehetővé teszik, hogy az amerikai multi zsíros haszna itthon nem jelenik meg kellő mértékben, adó formájában. A mostani "jobboldali" kormány is hibás, ld. audi pl.

varisztor 2015.11.16. 06:59:52

@maroz: Isten mentsen a segítségedtől. Azért majd ha hozzájutsz, publikáld az Origo Média és Kommunikációs Zrt. tulajdonosi struktúráját.

maroz 2015.11.16. 07:32:09

@varisztor: Nagy ügy:

Deutsche Telekom, 59,21%.

A Deutsche Telekomban a német állam tulajdoni hányada 31,7%. Ez mintha néhány hónappal korábban több lett volna, de mindegy is.

Könnyű kiszámolni, hogy ma a német állam 18,7%-ban tulajdonosa az Origonak.

Igen, valami ehhez hasonló az a valóság, amit ember nincs, aki meg tudna ismertetni veled, mert rettegsz a következményektől, rettegsz attól, hogy összeomlik az a világkép, amit a neoliberális populizmus elültetett a fejedbe.

Hogyan is tudnád te, azzal a pöpec kis ideologikus gondolkodásoddal feldolgozni azt az információt, hogy a magyar államnak mindösszesen csak 0,01% tulajdoni hányada van a kibaszott Magyar Telekomban, míg a németnek 18,7%? Honnan vennéd le, hogy amikor a magyar átlagpolgár telefonál, akkor ezzel a német államnak küldi a profitot, amiből az ott csinál jólétet és ránk, az átbaszott, kizsákmányoltakra mutogat vissza, hogy de balkáni egy riherongyok vagytok, szégyelljétek magatokat!

Mutass már nekem még egy jelentős hírportált a világból, amelyiknek egy másik állam 18,7%-ban a tulajdonosa!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 08:01:51

@maroz:

szegénykém.

a lányom időnként aggasztóan trágár és bunkó tud lenni. nem tudom miért, ez most valami trend. nyilván nem esik jól, amikor pár perccel az után, hogy megölel, közli velem, hogy így meg úgy utál, de hát a mavók már csak olyan intoleránsak, hogy lenyelik az ilyet.

ha én nem egy bunkó mavó, hanem egy kulturált maróz lennék, akkor az ő érdekében elküldeném a tetves szájba- és seggbebaszott kurva anyjába, és hosszasan értekeznék arról, hogy mekkora tetves fasszopó geciláda az a kiscsákó akit a szünetekben le szokott szopni. száz százalékig meg vagyok győződve arról, hogy fél másodperc alatt szokna le a káromkodásról.

én viszont sajnos egy gecibunkó mavó vagyok, nem egy grál lovag maróz, ezért azt mondom neki, hogy kislányom, kérlek fogd vissza magadat. tény, hogy ez a módszer nem működik.

ki-ki a maga módján nevel illemre. de igazad van, te csinálod jól.

maroz 2015.11.16. 08:08:47

@mavo: Hehe, a magyar blogoszfera egyik legszarosabb szaju harcipincsije, aki ebben a mostani kommentfolyamban is a kurvaannyaba kuld es permanensen omlik a szar a szajabol felhaborodik, amikor kap a pofajaba egy tukrot, nem ismeri fel a stilusparodiat, atmegy decens urinobe es mimozalelekkel oktat jo izlesre, nos, ez priceless.

Ezt tettek veled. Ezert gyulolom OKET. Nem teged, oket.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 08:39:38

@maroz:

odáig sem jutottál el, hogy felfogd, nem az a bajom, hogy trágár voltál. még csak az sem, hogy egy picsarészeg kőbányi proli szintjén vagdalkoztál össze-vissza, természetesen azért, hogy megmutasd, milyen csúnya dolog picsarészeg kőbányai prolinak lenni.

vettem az adást, ráadásul elsőre (csoda!!!néégy!!!44!!! csoda!!!!!!mirikül), ne aggódj (pedig hú, de szofisztikált módon üvöltötted a pofámba, aztakurva, de nehéz volt felfedezni azt a káprázatosan kifinomult humort, komolyan, hú, de gecinehéz volt), és most többek között az az egyik problémám, hogy miközben elvörösödött fejjel arról üvöltözöl, mekkora tragédia, hogy ÉN nem értelek meg TÉGED aközben még csak kisérletet sem teszel arra, hogy te megérts engem.

szegénykém.

ha majd eljutsz odáig, hogy ezt felfogd, beszélünk. igazából talán még jó is lenne. nem ismerlek, akár még az is lehetne, hogy jól elbeszélgetünk, és nem öljük meg egymást csak mert más a kedvenc sörünk.

így teljesen off azért kérdezhetek valamit? a buzikat te úgy szoktad leszoktatni a buzulásról, hogy seggbekúrod őket?

maroz 2015.11.16. 09:29:23

"A hozzászólás elküldése sikerült."

Mivan????

maroz 2015.11.16. 09:35:09

@mavo: Írtam egy 4500 karakteres választ neked, elküldtem, de tele volt linkekkel ezért a blogmotor automatikusan moderálta. Most ott van Turulmadár előtt, a moderálásra váró kommentek között.

A kommentben nagyon csúnyákat mondtam a mandinerről.

Újraírni nincs lelkierőm, ott van a moderált kommentek között, nem szándékosan tették oda a mandineresek, ez egy régi blog.hu bug, ha túl sok link van egy kommentben valami automatizmus beteszi a moderáltak vagy a moderálásra várók közé, így ha Turulék beengedik, akkor látni fogod, ha nem, és mégis kíváncsi vagy rá, akkor újraírom, de csak a saját bologomon, mert ott pofán tudom sederíteni a blogmotort az admin-oldalon, ha nem akarja beengedni.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 09:41:42

@maroz:

oké. részemről nincs harag.

Void Bunkoid 2015.11.16. 09:51:49

@jose maria padilla: semeddig. Csak mivel messze vannak, leszarom az arabokat. És ugyanígy tőlük is elvárom, hogy szarjanak le minket, és ne akarják megmondani, hogy szerintük hogyan kellene jól csinálni, pláne nem nekiállni büntetni itt, amiért szerintük én nem jól csinálom.

Jude 2015.11.16. 10:00:19

@maroz: Hiába személyeskedsz, ha annyit nem sikerül megértened, hogy nem a közmunkás adójából fizetik a versenyszférát, hanem fordítva, és hogy az egész megalázó közmunkát nem a multiknál dolgozók, hanem az adójukat elsikkasztó politikusok találták ki, ha nem reagálsz arra, amit mondok, csak mantrázod tovább ezt a "mindenért te vagy a hibás" dumát, nem tudlak komolyan venni.
Persze, a világégésért is én vagyok a hibás. Egy kétgyerekes anyuka, aki egy multinál dolgozik, és kétszáz (vagy több) euróval többet keres, mint a magyar átlag, és az után fizet be a közösbe adót és járulékokat. Te pedig vagy a nagy jótevő, ugye? Miért is? Mit is csinálsz, ami jobb, mint amit én csinálok?

Jude 2015.11.16. 10:06:09

@varisztor: Veled értek egyet, de annyit azért hozzáfűznék, hogy a közmunkások közt van olyan, aki magasabb bérért végezhetne normális munkát is, ha lenne neki való munkahely.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 10:11:45

@Jude:

hehe, maroz csak görbe tükröt tartott eléd. ocsmány módon személyeskedtél vele, és ő csak visszaadta.

oh, wait ... :-DDDDDDDDDDDDDDD

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 10:13:24

@varisztor:

"Közmunkán azért van sok ember, mert korán inni kezdett, így az iskolából, ahol sosem tanult, mert tök hülye, kimaradt idejekorán."

a moszlimok pedig terroristák. bizony, mind.

maroz 2015.11.16. 10:21:43

@Jude: Visszaloptam egy gépet egy multitól, elvittem egy vidéki kisvállalkozóhoz, 15 éve az gyártja, átlag 20 alkalmazottal, hazai, kistulajdonosok kezében lévő kiskereskedések árulják és én ezt a projektet menedzselem.

Ne érts félre, nem te vagy a személyedben a hibás, mert nem tudatosan teszed amit teszel, és persze nem is nagyon tehetnél mást.

Az a rendszer a hibás, amelyik téged erre kényszerít, és a neoliberális populizmus segítségével létrehozza benned a hamis tudatot, amelyik megakadályoz abban, hogy felismerd a tényleges helyzetet és rájöjj, hogy a neoliberális berendezkedésű világrendszer az igazi terrorista, hogy a multinacionális, hihetetlenre koncentrálódott tőke a technológiai rezsimen keresztül halomra gyilkol, de jobb esetben csak nyomorékká tesz minket. Olvasd el például ezt az írást:

kakukkfeszek.blog.hu/2015/11/10/videki_hatarertek

Ezt teszi velünk a multinacionális tőke és így. Nem a politikusok, mert őket ma már a multinacionális nagytőke még csak meg se veszi, nem is lízingeli, hanem időnként bérbe veszi, de még arra sincs szükség. A multinacionális nagytőke az igazi terrorista, az pusztítja el a világot, nem az arabok. Ez játszi könnyedséggel bebizonyítható, csak annyi kell, hogy érdeklődő legyen az ember.

maroz 2015.11.16. 10:24:24

@mavo: A kommentemben elmondtam, hogy "otthon", a saját blogomon mindenkivel igyekszem udvarias lenni, és ajánlottam volna neked vagy tíz olyan posztomat, amit szerintem érdemes elolvasni. Azt is elmondtam, hogy ott még veled is tök udvarias lennék.

Itt én is egy járókelő vagyok, és többet megengedek magamnak. Aki mást szeretne azt nagy örömmel látom a blogomon.

Éhes ló 2015.11.16. 10:31:14

@pitcairn2: ebből hasznot csak az embervágóhidak üzemeltetői, befektetői, finanszírozói és beszállítói húznak.
Évszázadok óta már.

maroz 2015.11.16. 10:32:11

@Jude: De nincs, mert a multinacionális nagytőke elfoglalta ezeket a helyeket és technológiára cserélte a munkást. Ezért kénytelen ma Magyarország lakosságának a legalább 80%-a iszonyúan rosszul fizetett bérrabszolgaként tengődni. Ez is gyönyörűen bizonyítható, számokkal, adatokkal, esettanulmányokkal.

Éhes ló 2015.11.16. 10:40:03

@mavo:
Nem szóltam hozzád.
A fajtádhoz sem.
Nem írtam a zsidó testvéreid által 100 éve szakmányban gyilkolt palesztínokról sem.
Sehol nem írtam semmiféle iszlámról, arról írtam, hogy olyan hülyék vagytok mint a segg és ezért lassan még törpe minoritásként sem lesztek jelen a demokratikusan választható "alternatívák" között.

A magadfajtáknak még egy hete se fájt, az orosz gép felrobbanbásakor, hogy több, mint száz embert legyilkoltak aljas radikálisok, és nem, hazudhatsz bármit mert nem szarod le mi a vallásuk, mert bizony amikor a zsidó tesóid öldökölnek, maikor usrael öldököl ártatlanokat azt nagyban leszarjátok - szintén nem tegnap előttől.
Ettől vagytok a mocskos, kettős mércés libsik, nem attól, hogy ezt én - a te szavaid nyomán - ide leírom.

Rák vagytok a népeken élősködve, amióta a világ világ.

varisztor 2015.11.16. 11:02:52

@maroz: Látom, a csúsztatás a kenyered. Nem a telefonos vagy az adatátviteli, hanem kizárólag a tartalomszolgáltatói részről beszéltünk, hát maradjunk is annál.

Idézlek: "Könnyű kiszámolni, hogy ma a német állam 18,7%-ban tulajdonosa az Origonak. "

Most már csak a maradék és a mennyisége miatt mellékes 81,3%-ról kellene fellebbenteni a fátylat a tisztánlátáshoz. ...és még mindig ne hozd elő az adatátvitelt, a telefont, a tartalomszolgáltatás egyéb területeit, mint a TV és a többi. Nem ide tartozik. Ha így jobban érted, akkor irreleváns a társalgásunk kifeszített fonala tekintetében.

Vagy...csúsztatgass, de akkor ne szólíts meg. Faszkalapokkal nem szeretek erőlködni, nem vagyok sem elmeorvos sem gyógypedagógus. Ezzel szemben olyan liberális vagyok, aki nem osztja, hogy a hozzád hasonló, a szellemiek terén kihívásokkal küszködő púpokat IGENIS AZ ÚT SZÉLÉN KELL HAGYNI! A Magyar Nemzet ne cipeljen olyan púpot, amiből nincs haszna.

varisztor 2015.11.16. 11:04:49

@Éhes ló: Kedves mini hitler elvtárs! Ezzel a buta zsidózással fáradj már át a hasonszőrűek által preferált kurcziassy infóra vagy bárhová máshová. Szarok a palesztin őseidre és az oroszimádatotokra is. Fontos idecitálni őket? Mindenki sírdogáljon otthon a saját nyomorán. :)

varisztor 2015.11.16. 11:09:07

@mavo: Tőlem azok is lehetnének. Az én liberalizmusom nem engedte volna ezt a legújabb kori népvándorlást, mert szükségtelen volt. Mit is akartál ezzel mondani? Az általánosításra biztos nem hívhattad fel a figyelmet, mert a közmunkások tekintetében sajnos jobban képben vagyok mint te, alkalmazunk belőlük itt is eleget. Ha nem az állam adná a fizetésüket, akkor inkább fele létszámmal működnénk, de mégis csak jobban.

2015.11.16. 11:32:07

@varisztor:

Mintha te állítottad volna, hogy az origo.hu magyar tulajdon, de ezt semmivel nem támasztottad alá.

Az origo.hu kiadója az Origo Zrt. Az Origo Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt. Ennek közvetve 59,21%-ban a Deutsche Telekom AG a tulajdonosa. Ebből kéne valahogy kihoznod, hogy az origo.hu magyar tulajdonban van, ami csak úgy lehetséges, ha a Deutsche Telekom AG is magyar tulajdonban van. Ez persze elég valószínű, de azért valami bizonyíték csak kéne rá.

Éhes ló 2015.11.16. 11:42:57

@varisztor: te ki a fasz vagy itt, hogy parancsolgatnál bárkinek?
Otthon az ávhás kurva anyádék talán hozzászoktattak a parancsolgatáshoz rosenfeld, eisenberger, appel, cswermanek idejében, de hidd el az a kor már régen elmúlt az ávhs retkes felmenőid hatalmával együtt, bár a vagyon amit loptatok még a tiétek és a kiemelt nyögdíjaitok is.
Mégsem vagytok hálásak érte, hanem itt nyomultok ezerrel.
A véretekben van a rombolás, pusztítás, parancsolgatás.

Az pedig negyon nem zavar, ha a pléesztingyilkolás kapcsán emlegetett zsaidó testvéreitek kapcsán itt bármiféle zsidózást ajvákoltok.
Ez a ti gondotok, nem az enyém.

Szóval csak türelem, tolerancia és szólásszabadság.
Gyakoroljátok, mert még túl erős az ávhs beidegződésetek.
Ez hiba.
Ettől mentek a kukába pártostól, médiástól, mindenestől.
No pont erről írtam.
Nem arról, hogy ebben a lecsúszó és bukó bandában a kedves zsidó tesóitok túlreprezentáltak.
Sajnos ez általános gond felénk, nem pártjellemző.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 12:41:07

@Éhes ló:

"Otthon az ávhás kurva anyádék talán hozzászoktattak a parancsolgatáshoz rosenfeld, eisenberger, appel, cswermanek idejében, de hidd el az a kor már régen elmúlt az ávhs retkes felmenőid hatalmával együtt, bár a vagyon amit loptatok még a tiétek és a kiemelt nyögdíjaitok is."

már várom, ahogy marózka beszól neked, hogy valamelyik jelződ talán mégsem kellett volna. upsz, a fene vinné, az az érzésem, csalódnom kell, amikor azt várom, hogy marózka több ezer karakteres "görbe tükörben" reagáljon az ékes magyarságodra. z fenn van tartva a fasszopó mavóknak. én kérek elnézést. :-DDDDDD

de tudod mit? egy illemoktatást tőled is elfogadok, hiszen olyan gyöngyöző szépségűen beszéled a nyelvemet.

külön tetszett, ahogy öblös zsidózás közepette utasítottad vissza a mocskos libsik zsidózásvádjait. annyira frappáns volt, de tényleg. mondjuk én azért cifráztam volna némi "ausvicban megdögölhetett volna a nemlétező hollókosztban a bibsi nagyapád neked, akit éppen most nem zsidóztalak le" nemzsidózással, de hát ez van, gyakorolnod kell még.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 12:42:08

@mavo:

elnézést, nekem kell gyakorolnom. te már remekül nem zsidózol.

maroz 2015.11.16. 12:55:08

@varisztor: Jó, de mit akartál mondani?

Mi ez a teleadatáttartalomvitel, miről beszélsz egészen ponotsan, mert nem világos.

maroz 2015.11.16. 13:03:34

@grundigg: A DT pedig 31,7%-ban német állami tulajdon.

A mi balliberálisaink viszont azt mondták, hogy az "állam" nem jó tulajdonos, mindent a tőkének most!

Nemrég volt hír, hogy az MT profitja 28 milliárd. Ebből a német államé minimum 5,25 milliárd forint. Ezt mi, magyar munkások és magyar fogyasztók küldjük szeretettel a német kincstárnak, hogy abból ott csináljon oktatást, közigazgatást, jólétet.

Ma egy Izsák méretű, hatezres magyar kisváros éves közösségi forrása 600 millió. Csak a DT-n keresztül kiment Németországba tavaly nyolc magyar kisváros egész éves forrása. Nahát, vajon miért is vagyunk mi ilyen balkáni aljadék nép, akik nem tudnak jó oktatást, közigazgatást, egészségügyet, infrastruktúrát, vidéki tömegközlekedést, ésatöbbit csinálni?

Hát azért, mert ilyen másodosztályú népek vagyunk, akik alkatilag is hülyék a tisztességes közügyek viteléhez. Nem ám azért, mert a centrumországok elviszik a megtermelt munkánk hasznát és ott költik jólétre, nem. Aki ilyent mond az áruló, elmebeteg, komcsi!

varisztor 2015.11.16. 16:03:08

@grundigg: A magyar telekom nyrt részvényei milyen tulajdonosi struktúrában léteznek?

Az origo egy zrt tulajdona, ott nem is nagyon tudhatod a részvények eloszlását...de a zrt nem azt jelenti, hogy egy kézben van, hanem azt, hogy nem lehet vele kereskedni az értékpapír piacon. Ettől még a részvény eladható....ó

varisztor 2015.11.16. 16:06:11

@maroz: Én áruló vagyok. Szerintem az állam rossz gazda ebben a kis országban, így a telekomos dolgokat is jobb olyan piaci szereplőnél tudni, ahol nem mutyista karrieristák kanalazzák el az utolsó fillért is, hanem ahol tudják, hogy a tehenet etetni kell a fejés előtt. Ettől még nem megy el a haszon, ha a fentebb említett mutyista karrieristák helyén rendes emberek ülnének a törvények meghozásakor, hiszen az adózás olyan eszköz, hogy a keletkezett hasznot ügyesen itt tarthatná az országban ilyen-olyan formában...de persze nem csak a balliberálisok tudnak megegyezni a tőkével, hanem a jobber komcsik is, csak ők közben azt mantrázzák, amit hallani akarsz...de ettől még az audi megkapta a támogatást...nem is egyszer.

2015.11.16. 16:41:29

@varisztor:

Az Origo Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt. Nem azért, mert az Origo egy zrt., hanem csak egyszerűen így van. Ez benne van a cégnyilvántartásban.

A Magyar Telekom Nyrt. tulajdonosi szerkezete:

www.telekom.hu/rolunk/befektetoknek/magyar_telekom_reszveny/tulajdonosi_szerkezet

maroz 2015.11.16. 17:47:32

@varisztor: Az állam fogalmilag nem rossz gazda, ez egy neoliberális populista hazugság.

Az az állam rossz gazda, amelyiknek a gyarmatosítók nem engedik meg, hogy gyakorolja a szuverenitását a saját országa fölött és még ráadásul azt sem engedik meg, hogy az állam működéséhez szükséges forrásokat összegyűjtse. Az ilyen állam tényleg rossz gazda, de hát hogyan is lehetne bármilyen gazda jó gazda, ha nem rendelkezhet a jószágai fölött?

Az állam fogalmilag igenis egy jó gazda.

Az államosítás szűkösség idején egy remek, kipróbált, bevált eszköz. Soha nem látott jólétet hozott el a kisemberek számára, valódi prosperitást, olyan korszakot, amire még ma is úgy emlékeznek, hogy a "dicső harminc év". A piacgazdaság nem egy természeti törvény, simán el lehet a tervgazdálkodáson is gondolkodni, mert az is egy kipróbált és jónak bizonyult alternatíva.

Mindezekről persze nem lehet beszélni, mert a neoliberális dogmatizmus lehetetlenné teszi. Jobboldalról ezt a dogmát támogatni megfontolatlanság, mert emiatt, a gyarmati sorunk miatt, a multinacionális tőke világhegemóniája miatt megy szarrá a nemzetünk, és persze nem csak a miénk, hanem a legtöbb hozzánk hasonló sorsú nemzetek is, ezért szóródunk szét a világban, és ezért fogyunk, mert ma a tőkének kell szülni erőforrást, és érthető, ha egy magyar anya követi a tőke logikáját, mérlegeli a befektetés/haszon egyenleget és úgy dönt, hogy nem éri meg. És nem lehet elítélni, mert ma nincs egy olyan megnyugtató jövőkép, egy olyan vízió, amibe bele lenne érdemes szülni egy-két gyereket. Azt látjuk, hogy a gyerekeink is hiába küzdenek, nekünk nem lett jobb, de mi már lemondunk bármiről, de amikor azt látom, hogy a gyerekeimnek sincs jövője akkor nem fogom őket unokaprezentálásra noszogatni, mert megértem, ha nem akarnak a tőkének erőforrást gyártani.

De nem, mert nálunk a megtévesztett kisember a német állammal, a német polgárral és leginkább a nagytőkével, a multinacionális hegemónnal szolidaráis, nem a polgártársaival, nem a nemzetével. Ez ma szerintem botrány. A jobboldalon is. De persze ott most Párizzsal szolidarítanak, ő dolguk.

varisztor 2015.11.16. 19:03:30

@maroz: Bár vannak igazságok abban, amit írsz, de pl. a tervgazdálkodás sehol nem vált be igazán, így ne menjünk arra, ha lehet. A piacgazdaság azért jó, vagy talán a legjobb az eddig kipróbált működési modellek közül, mert versenyalapú, azaz mégis természeti törvény...szerű. Szerű, mert sokminden torzítja a vad természetiségét, de mégis közelebb áll hozzá. Elvileg egyensúlyra törekvő rendszer, tehát önszabályozó is tud(na) lenni.

De, mindezekről nemcsak lehet, hanem szükségszerű is beszélni. Én úgy látom - ez abszolút személyes vélemény - hogy a mai társadalmi berendezkedések felett eljárt az idő, túlhaladottá vált mindegyik kivétel nélkül. Ezért kell ezekről beszélni. Meg kell keresni egy olyan új rendszert/módszert, amit konszenzusos alapon ki kell próbálni vagy el kell kezdeni kipróbálni.

A piacgazdaság működhetne is egy újraelosztás után. Jelenleg a tőkefelhalmozás elérte azt a szintet, amikor már tömegeknek kényelmetlen és egy nagyon szűk rétegnek praktikus, előnyös.

Amiben maradéktalanul azonosulni tudok az írásoddal az ez:

" mert ma nincs egy olyan megnyugtató jövőkép, egy olyan vízió, amibe bele lenne érdemes szülni egy-két gyereket. Azt látjuk, hogy a gyerekeink is hiába küzdenek, nekünk nem lett jobb, de mi már lemondunk bármiről, de amikor azt látom, hogy a gyerekeimnek sincs jövője akkor nem fogom őket unokaprezentálásra noszogatni, mert megértem, ha nem akarnak a tőkének erőforrást gyártani."

Ezt hangoztatni is szoktam és megvetés a jutalmam érte, mert mindenféle nemzeti érdekre hivatkozva kéne gyártani a gyerekeket, ami számomra nonszensz vagy csak simán lehülyéznek, mert a "gyerek köll" érvrendszerrel bírnak.

Az emberek azzal szolidárisak vagy afelé törekednek, ahonnan jót vagy jobbat remélnek. Ez nem a plakátháborút vívó farizeus magyar kormány, hanem a tőkeerős EU-s tagállamok szövetsége. Ha a magyar kormány olyan alternatívát tudna kínálni, ami a könnyebb boldogulást, de legalább a jó szinten való boldogulást vetítené előre, ha nem fosztogatna, hanem az élni és élni hagyni elve mentén segítené a szavazóit, erősebb késztetés lenne a szaporodásra és a lojalitásra. Ezt gondolom.

varisztor 2015.11.16. 19:06:21

@maroz: Ezt korrigálom:

"Én úgy látom - ez abszolút személyes vélemény - hogy a mai társadalmi berendezkedések felett eljárt az idő, túlhaladottá vált mindegyik kivétel nélkül."

Nem csak túlhaladottá vagy nem túlhaladottá, hanem inkább úgy fogalmaznék, hogy elérték a teljesítőképességük határait. A tőkés rendszer a tőke koncentráltsága okán el fogja veszíteni a tőke szabad(?) áramlásából eredő rugalmasságát, innovatív mivoltát, lemerevedik. Pl. (Próbálok plasztikusan fogalmazni, ha nem sikerült, akkor sry)

maroz 2015.11.16. 19:27:51

@varisztor: Az, hogy bevált a tervgazdálkodás, de pláne a nagyfokú államosítás nem véleménykérdés, hanem tény. Ma is államosítani kéne, nagyon durván és azonnal. Nincs más út. Tudom, ez se járható, de más nincs.

Ma egy globalizálódott világrendszer van, a hatalom a hihetetlen mértékben koncentrálódott tőke kezében van, az a tőke természetes érdekéből, a profittermelésből fakad és a hatalmat jellemzően egy szűk menedzseri réteg gyakorolja, egyetlen kontroll fölöttük csak az, hogy megtermelik-e az elvárt profitot, vagy sem.

A munkamegosztás is globalizálódott, a centrumállamokban vannak az elit, jó minőségű, jól fizetett munkahelyek, míg a periférián a bangladeshi melós lábujjközös papucsban vágja szét a tankert. Ez nem a rendszer kiküszöbölhető hibája, hanem elválaszthatatlan sajátossága, hiszen a rendszer nem tudna működni, ha a centrum nem rabolná le a perifériát és a félperifériát, illetve ha a keletkezett károkat nem tudná kitolni szintén ugyanígy.

Ez a mai világrendszer egy szigorúan felvett ökoszisztéma modellben kimutathatóan fenntarthatatlan, tippem szerint lehet neki még úgy 5-10 éve, de a jelek szerint talán már annyi sem.

Berendezkedést hiába keresünk mi, mert nulla a hatalmunk, nem tudjuk alakítani a világot, illetve csak annyira, amennyire egy lepke csapkod a szárnyaival.

Pontosan látod, ma akkora a tőkekoncentráció, hogy szinte emberi ésszel fel sem fogható. De észre kéne venni, hogy ez egyúttal hatalomkoncentráció is. Itt, nálunk a félperiférián az elitünknek nincs organikus hatalma, mert egyik frakció sem alakított ki fundamentális szövetséget semmiféle tömeggel.

A balliberális elitfrakció antipopulista, vagy más szóval népgyűlölő, ők nem is akarnak szövetséget senkivel, nekik elég az, ha a nyugat garantál nekik valamekkorácska hatalmat, mikor, mennyit, rájuk nem lehet számítani. A "jobboldali" elitfrakció ugyanúgy a neoliberalizmus ideológiáját képviseli, csak annak egy lokalizált, szimbolikusan nemzeti, és a szó pejoratív értelmében populista változatát. De a lényeg, hogy Magyarország szuverenitása mélyen lent van a pincében, nincs érdemi alakítási lehetősége egy kormánynak sem, és ez nem a véletlen műve, ez így lett kialakítva.

Szerencsére nem kell mindezekkel hosszan foglalkoznunk, mert úgy néz ki, hogy ez a világrendszer hamarosan úgyis lábon lövi saját magát, de úgy, hogy akkor már nem filozofálgatni fogunk egy blogon, hanem jobb esetben sátrakban didergünk.

varisztor 2015.11.16. 19:46:01

@maroz: "Szerencsére nem kell mindezekkel hosszan foglalkoznunk, mert úgy néz ki, hogy ez a világrendszer hamarosan úgyis lábon lövi saját magát, de úgy, hogy akkor már nem filozofálgatni fogunk egy blogon, hanem jobb esetben sátrakban didergünk. "

Pont ezért kell ezzel foglalkoznunk. Amikor azt írom, hogy foglalkoznunk, akkor nem arra gondolok, hogy nekünk itt, hanem nekünk, mint emberiség. Mi nyilván nem sok vizet zavarunk az itt leírtakkal és a különféle demokratikus eszközeinkkel sem tudunk nagy változást generálni.

"De észre kéne venni, hogy ez egyúttal hatalomkoncentráció is."

Nem gondoltam, hogy ezt le kell írni vagy ki kell mondani, hiszen a pénz, mint univerzális erőforrás (pénzed van, mindened van) egyben hatalom is. Ez így volt, így van és mindig így lesz. Aki birtokolja az erőforrásokat az osztja a lapokat. A koncentráltságán kell változtatni, egyenletesebbé kell tenni vagy nem is tudom...ez nem a szakmám, tehát csak a partvonalról ordítozok bele...ami biztos és amit én is látok, hogy elérkeztünk egy ponthoz, ami vagy forduló pont lesz vagy a szakadék széle...jobb lenne, ha csak forduló pont lenne.

Az államosítás és a tervgazdaság lehet alapja egy újraelosztásnak vagy egy olyan dolognak, ami az erőforrások egyenletesebb eloszlását segíthetné elő...ez szerintem kikerülhetetlen lesz. Fenntarthatónak nem gondolom, hiszen mindenhol széthullott az így létrehozott rendszer. (Tudomásom szerint.) Tehát szerintem jó lépés lenne, ha a nemzetállamok állami kézbe vennék a fő erőforrásokat és az elosztórendszereiket és azokat csak üzemeltetésre adnák bérbe...ez lehetne egy pozitív kimenetelű intézkedés. Példa: A magyar piacról kiszorította az állam a gázszolgáltatókat és lesz egy főgáz nevezetű már most döglődő mamut cég. Én ezt nem erőltetném. Én a főgázt létrehoznám, a tulajdonába helyezném az elosztórendszereket a magyar tulajdonú mezőket és azok üzemeltetését tisztességes profitszázalékért odaadnám piaci szereplőknek. A főgáz az én értelmezésemben egy nagy tulajdonos és felügyelő bizottság lenne. Nem tudom, hogy érthető-e amit el akarok mondani. Azt tudom, hogy fura :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 19:47:32

@maroz:

"Az, hogy bevált a tervgazdálkodás, de pláne a nagyfokú államosítás nem véleménykérdés, hanem tény."

elfelejtetted hozzátenni, hogy mocskos komcsik. pedig úgy az igazi.

a bevált tervgazdálkodásba ugyan egy cseppet belerokkant magyarország, de hát ki a gecit érdekelnek az úgynevezett tények. jó vót a tervgazdákodás? hát már hogyne lett volna jó. na jó, kicsit voltak hátrányai, de azok nem számítottak. jó vót az álamosítás? hát már hogy ne lett volna jó. picit tönkre mentek bele az államossított cégek, de ez semmi a társadalm haszonhoz képest.

nagyon, nagyon fontos, hogy te egy úgynevezett BALlib (ezt te hangsúlyozod mindig, nem én) blogból kibaszva szajkózod markszék legalább egy évszázada megbukott baromságait.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 19:53:56

@maroz:

kibaszott egyszerű amúgy.

volt ez az ausztria izé, ahol abbamaradt a marxista kísérlet, meg volt magyarország.

a tervgazdaság működött, tehát mi élünk jobban.

és amúgy is a tervgazdaság hiányától szenvedő hanyatló nyugat kajtatott mindig is a rakéta sebességével szocializmus után, nem csoda, hogy a kádár rendszer azért bukott meg, mert nem követte a nagyon fejlett ötéves rendszert.

még, még, még még kérek tőled antikomancs szövegeket. mi lesz a következő? komancs az, aki szerint észak korea mégsincs tejesen rendben?

maroz 2015.11.16. 20:28:32

@varisztor: Érthető, és ennek alapján nincs is köztünk akkora véleménykülönbség, mint elsőre tűnt. ;)

Nézz meg egy felületes modellszámítást, nem frissek az adataim, de nem öregebbek három évesnél. A magyar kiskereskedelmi forgalom 57%-át hat darab multi viszi el, évente kábé 2000 milliárd forint forgalommal. Ha ezt a hat céget kipicsáznánk, akkor ezen a forgalmon 20 000 kisvállalkozó osztozhatna, átlag éves százmilliós forgalmat feltétezve, ami húszéves kisvállalkozói tapasztalataim alapján emberi önértékelést, életértelmet is adó módon el tudna tartani kisvállalkozásonként legalább öt embert, és ezt nem én mondom, hanem nyugati lapokban publikáló közgazdászoktól olvastam, hogy pont ez az organikusan a társadalomba beépült tényleg kisvállalkozói réteg az, amelyik egy válság idején stabilizálni tudja egy ország gazdaságát.

Szépen leírták, hogy húszezer, a településébe, a társadalomba ezer szállal bekötött kisvállalkozó, kisboltos nem fogja azt meglépni válság idején, amit egy olyan multi, akinek a magyarországi leányáról valahol Londonban döntenek, talán pont olyanok, akik életükben háromszor jártak Magyarországon.

Semmi ésszerű okát nem látom annak, hogy miért ne követelhetném, hogy ezeket a multikat most azonnal államosítsuk, a vagyonukat ellentételezés nélkül kobozzuk el és fokozatosan adjuk át a piacukat egyenként átlag százmilliósra belőtt forgalmú kisvállalkozásoknak.

És akkor nézd meg azt, hogy hogyan basztunk el 6,4 milliárdot:

kakukkfeszek.blog.hu/2015/10/30/progresszio_es_kozjo

Azt kéne belátni, hogy _ez_ a mostani, létező kapitalizmus nem jó a többségnek. Keveseknek jó vagy jobb, de a többségnek rossz vagy szörnyű. Az, hogy a kapitalizmus ideája milyen, meg hogy a verseny az elviekben jó-e vagy rossz szerintem most csak félrevinne minket, mert nem az a kérdés, hogy egy elvi kapitalizmus milyen, hanem hogy ez, amelyik hágóvasalt bakancsban a tökünkön ugrál milyen.

maroz 2015.11.16. 20:38:15

@varisztor: Valójában a második világháború után Franciaország azért tudott akkora ütemben fejlődni, mert őrült módon államosítottak. Hö, Rönókám, nácultál, nácultál? Államosítunk! És az ötvenes évek táján bizony Franciaországban a gazdaság 50%-a állami tulajdonlás mellett működött, államkapitalizmus vagy államszocializmus volt, ki minek nevezi, de tény, hogy a franciák piszkosul szerették azt az időszakot, trente gloriouse, dicső harminc év, és még ma is bepárásodik a szemük.

De ugyanezt a modellt követte Németország is, azzal az eltéréssel, hogy ott már eleve divat volt a korporatív kapitalizmus, például a minket ledézsmáló nagy energiacégek is ilyen municipális összefogással jöttek létre, és miután minket rábeszéltek a teljes állami vagyon átadására, mert az állam az fogalmilag is rossz gazda ma nem szabad leírni azt, hogy ezzel szemben a nagy német cégek többségében jelentős tulajdonnal rendelkezik vagy a német állam, vagy valamelyik szövetségi állam vagy települések, önkormányzatok mindenféle kombinációi.

A történelemnek ezt a szeletkéjét mára tökéletesen kitörölte a tudatunkból a neoliberális dogmatizmus, helyette elültette azt pavlovi megbízhatósággal, hogy államosítás=kommancs, és a tájékozatlan átlagember vígan szajkózza is, hogy: komcsi vagy! szovejtúniót akarsz! padláslesöprő!, és egyéb, a szájába adott hamisságot. Miattuk nem lehet ma államosítani, és megingathatatlanoknak tűnnek.

varisztor 2015.11.16. 20:44:25

@maroz: A modellszámításokkal nincs bajom, akár igaz is lehet...de az ellentételezés nélküli államosítás már vegyes érzéseket kelt bennem, mégpedig azért, mert rá lehet kapni az ízére. 50-es évek ugye. Tehát itt ugyanúgy határt kéne húzni és az államosítást végrehajtókkal ezt a határt be kéne tartatni, azaz a fékek és ellensúlyok rendszerére szükség lenne itt is. akkor már kjönnyebb a mostani rendszerbe limiteket építeni és a limitek alá visszabontani a tőkekoncentrációt, majd ennél a pontnál a versenyt elengedni. Vagy nem. Ezt eldönteni nem tudom...ami biztos, hogy sajnos az én életemben még kiderül, hogy mi lesz itt és nem jóra számítok.

Ráadásul a népességrobbanás is aggodalomra ad okot...már nagyüzemi módszerekkel is képtelenség gondoskodni annyi ember ellátásáról, ahány éhes száj van...mi lesz itt pár generáció múlva?

A most létező kapitalizmus valóban nem jó a többségnek...de egy tervgazdaság sem jó, ott talán úgy kellene fogalmazni, hogy nem jó senkinek. Nincs benne ösztönző, olyan igazi...

varisztor 2015.11.16. 20:50:26

"De ugyanezt a modellt követte Németország is, azzal az eltéréssel, hogy ott már eleve divat volt a korporatív kapitalizmus, például a minket ledézsmáló nagy energiacégek is ilyen municipális összefogással jöttek létre, és miután minket rábeszéltek a teljes állami vagyon átadására, mert az állam az fogalmilag is rossz gazda ma nem szabad leírni azt, hogy ezzel szemben a nagy német cégek többségében jelentős tulajdonnal rendelkezik vagy a német állam, vagy valamelyik szövetségi állam vagy települések, önkormányzatok mindenféle kombinációi. "

Ez egy érdekes rész. :) A német módszert(?) én úgy próbáltam leírni, hogy ami nem sikerült nekik európában fegyverrel, az most sikerült pénzzel...az EU fő tőkéseiként piacot kellett nyerniük, hogy dolgozhasson a pénzük, felpöröghessen a gazdaságuk. Ez sikerült is nekik, hála a balkáni országok felelős elitjének. Most lesz baj, mert a piacnyerés mellett egy füst alatt a konkurenciát is eltüntették - áram, víz, gáz, telekom, stb. - így most területileg óriási piaccal bírnak, de ott fizetőképes keresletük a nullával egyenlő lassan. Ezért kell tolniuk belénk a pénzt...lassan ott tartunk, hogy adnak pénzt vásárolni. :) Hogy ez meddig tartható? Semeddig. Fordulópont ez is.

"A történelemnek ezt a szeletkéjét mára tökéletesen kitörölte a tudatunkból a neoliberális dogmatizmus, helyette elültette azt pavlovi megbízhatósággal, hogy államosítás=kommancs, és a tájékozatlan átlagember vígan szajkózza is, hogy: komcsi vagy! szovejtúniót akarsz! padláslesöprő!, és egyéb, a szájába adott hamisságot. Miattuk nem lehet ma államosítani, és megingathatatlanoknak tűnnek. "

Ez így van. Reflex. Az államosításnak is van létjogosultsága, bár én kötöm a karót az ebhez, hogy a tulajdonjog megszerzése lehet cél, főleg stratégiai erőforrások esetén, de az üzemeltetést szakértőkre kell bízni, itt kaphat szerepet a piaci vállalkozások köre.

maroz 2015.11.16. 21:01:45

@varisztor: "már nagyüzemi módszerekkel is képtelenség gondoskodni annyi ember ellátásáról"

Sajnos ez is egy olyan közkézen forgó gondolat, amit viszonylag könnyű cáfolni. Az, hogy a népesség hogyan alakul többnyire bejósolhatatlan. Tisztességes szerző csak úgy tesz modelljóslatot, hogy sormintaként minden harmadik sorban leírja, hogy ez az egész kábé nem más, mint béljóslás.

De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a technológia megvan, tehát eszközünk van az intenzív gazdálkodásra, a probléma az, hogy ezt annyira egyenlőtlenül elosztva használjuk, hogy míg a világ kilenctizede csak szív miatta addig a maradék egytized valami hihetetlen pazarló módon dőzsöl. A dőzsölés haszna a kurvakevés nagytőkés zsebében landol, abból újból tőkét képez, azt megint munkába állítja, a technológia ártópotenciálja ma már egy hidrogénbombához mérhető csak, és pár év alatt szikesre rabol mindent.

Holott egy nem a mai értelemben vett piaci alapú gazdaságban a mai technológiával tisztes jólétben simán el lehetne tartani annyi embert, amennyi ma a Földön él. De ez öt év múlva már nem lesz igaz, mert addigra már annyira szikes lesz minden, hogy baszhatjuk.

A tervgazdaság önmagában valószínűleg tényleg nem jó, de ne feledd el, hogy a verseny is olyan, hogy van egy kitűzött cél. Tudjuk-e, hogy milyen célt lenne jó kitűzni? Az látható, hogy a mai versenyfogalom szerinti létezés egy önpusztító, konkrétan egy öngyilkos stratégia. Mint a lemmingek, versengve rohanunk a szakadékba. Én óvatosabban bánnék a versennyel, de legalábbis kritikusan.

Veder1 2015.11.16. 22:32:51

@maroz: Szedd már össze magad, és ha szar a munkád, válts! Ha szart se keresel, de szeretnél többet, válts! Ha itthon nem megy menj külföldre!

Egyet ne tegyél, még csak gondolatban se vedd el ami a másé! Nem a tiéd (az ítélet sem)! Ha mégis megteszed, szar emberré válsz. Ébredj fel!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.17. 04:29:17

@maroz:

"A tervgazdaság önmagában valószínűleg tényleg nem jó, de ne feledd el, hogy a verseny is olyan, hogy van egy kitűzött cél. Tudjuk-e, hogy milyen célt lenne jó kitűzni? Az látható, hogy a mai versenyfogalom szerinti létezés egy önpusztító, konkrétan egy öngyilkos stratégia. Mint a lemmingek, versengve rohanunk a szakadékba. Én óvatosabban bánnék a versennyel, de legalábbis kritikusan. "

most az egy dolog, hogy az imént még azt állítottad, a tervgazdaság gecijó, és magyarország valósággal szárnyalt a rákosista tervgazdasában. ami egyébként még annyira nem is volt szar, mint a nagy szú tervgazdasága, amiben a mocskos kapitlizmus hibájából megdöglött pár tízmillió ember, hiszen magyarországon csak éheztek miatta, de többnyire nem döglöttek bele.

az ún. verseny amúgy tudod miben különbözik a tervgazdaságtól? abban, drága maroz, hogy a tervgazdaság kötelezően mindenkinek megmondja, mi a jó neki (lásd még maroz kétségeit arról, hogy tudjuk-e milyen célt érdemes kitűzni - upsz, hát pont az állam esetében ez teljesen jól van, és hát az ukránok millióinak éhhalála is milyen jól mutatja, mennyire remek a tervgazdaság - amerikában viszont verik a négereket, mindig elfelejtem), míg a versenyben mindenki saját magának próbálja meghatározni, mi a jó neki. igen, a versenyben sem okosak az emberek, de legalább nem akarják a többi embernek meghatározni, hogy mi a jó nekik.

komolyan mondom, egy remek komédia, hogy magyarországon minden harcos antikommunista a komancs elveket szajkózza.

"Holott egy nem a mai értelemben vett piaci alapú gazdaságban a mai technológiával tisztes jólétben simán el lehetne tartani annyi embert, amennyi ma a Földön él."

7 milliárd ember él ma a földön (száz éve még a fele sem volt), a bolygónk elég nagy eséllyel nem erre van tervezve, és ezek többsége NEM piaci alapú társadalomban, hanem ilyen-olyan diktatúrákban él. TERMÉSZETESEN nem az őket nyomorban tartó diktatúrák a bűnösök abban, hogy nyomorognak, hanem a tetves geci nyugat. mondjuk ezt ők is érzik, hiszen pont a tetves geci nyugatra szeretnének menekülni, de akkor meg pláne a kurva anyjukat, hiszen gazdasági bevándorlók.

de oké, persze, nyilván te is tudod, hogy az emberek a jobból szeretnek a rosszabb irányába menni, ezért van az, hogy a fejlett keleti társadalmakból a hanyatló kapitlizmus felé vándorolnak. ilyenek az emberek, ostobák, ezért szeretnek szarabbul élni, fogadd el.

maroz 2015.11.17. 07:00:33

@Vödör: Védi a teszkót. Eszem megáll. :))))

Merciless 2015.11.17. 18:41:05

@árnyékgyuri: Ez tetszik - és igaz is lenne!
süti beállítások módosítása