Ha már nem az ész diktál − Migráció és mi XXIV.
2015. szeptember 17. írta: Redakció

Ha már nem az ész diktál − Migráció és mi XXIV.

migrans_24.jpg

Migráció és mi címmel körkérdést és cikksorozatot indít a Mandiner: vezető magyar véleményformálókat kérdezünk meg arról, mit gondolnak az egyre forróbb témává váló migrációról és a kapcsolódó jelenségekről. Az eddig megjelent írások ezen a linken keresztül olvashatók.

*

Eret vágni magunkon

Forgács István írása

 

Hetek óta hallgatom, hogy mennyire van és mennyire nincs párhuzam a menekült-válság és a hazai cigánykérdés kapcsán. Van párhuzam, vélik a „demokraták”, mert a szerintük kirekesztő és befelé forduló, elutasító magyar társadalom idegenellenes hozzáállása és magatartása megint felszínre kerül. És még sincs párhuzam, mondják újfent ugyanezek a „demokraták”, mert minket, cigányokat ne vegyenek egy kalap alá olyan emberekkel, akiket kvóta szerint kell majd elosztani. És különben is, mi, cigányok ne legyünk indokai annak, hogy miért is okozna gondot a kormánynak rengeteg, a többségi magyar társadalomtól különböző embernek a gyors és eredményes társadalomba integrálása; miközben pedig nekik sokszor nemcsak a bőrük színe más, de minden esetben más a nyelvük és gyakran a vallásuk is. A gyűlölt kifejezésként használt „szociokulturális” háttérről nem is beszélve.

Azaz, ha a magyar társadalom rasszizmusának kell egy külföldi lap hasábjain szerepelnie, akkor a cigányok és menekültek egy dimenzióba kerülnek azonnal, hiszen mind a két csoporttal szemben ellenségesek a „magyarok”. Ha viszont arról szól bárki, hogy a hazai cigányság társadalmi felzárkózása komoly nehézség, és a kormányzatnak még azzal sem sikerült igazán szembenéznie – azaz, ebből fakadóan lesz gondja, nehézsége határokon belül is bőven –, akkor azonnal külön kell kezelni a két csoportot, kérik a hazai jogvédők.

Én viszont mégis egy másik megközelítésről írnék, hogy miért és hogyan is kellene, lehetne párhuzamot találni; és mit kellene talán kicsit másképpen látnunk, másképpen megértenünk cigányok és menekültek párhuzama kapcsán – még akkor is, ha elfogadnunk és támogatnunk egy másodpercre sem szabad.

Az elkeseredett ember igenis gyereket dob át a kerítésen. És nem azért, mert nem szeretné a saját gyermekét. Nem azért, mert kivesztek volna belőle, vagy akár soha nem ébredtek volna benne emberi érzések. Az ember az ember. Még ha a vallás sokszor meg is határozza a döntéseit vagy akár ki is mossa az agyát. És utóbbiakkal sincsen sem gond, ha csak azt írják elő, melyik napon ne egyél húst vagy merre fordítsd az imaszőnyeget. Akkor van baj, ha az emberi jogokat háttérbe szorítja valaki a bigottnak tűnő, de valójában a vallásba oltott egyéni önkény javára; és utóbbira hivatkozva zsarnokoskodik a saját családján, feleségén, gyermekén, közösségén − és erre sajnos az iszlám alkalmas. Mielőtt bárki felháborodik, gondolja végig, mi elől menekülnek valóban Szíriából és Afganisztánból az emberek.

*

Az elkeseredett ember bármire képes. Van a léleknek az az állapota, amikor nem az agy diktál. Amikor nem azért fenyegetőzik a saját maga csonkolásával valaki, mert racionálisan abban bízik, hogy annak eredményeként történik valami, ami neki az érdekét szolgálja. Az önmagát az önkormányzat vagy az adóhivatal előtt felgyújtó ember – volt erre példa korábban sajnos nálunk is – abba az állapotba jut el, amikor nem képes kontrollálni önmagát; és bármennyire hihetetlen, de saját indulata vezérli abban, hogy magában is kárt tegyen vagy akár a saját életét is érdemben kockáztassa.

A hazai cigány közösségekben számos alkalommal néztem végig én is azokat a helyzeteket, amelyekben nem lehet racionálisan felfogni a történéseket. Egészen döbbenetes azokat a pillanatokat közelről megélni, amikor egy eltorzult lélekállapot nem engedi a racionalitást, és amikor már minden, de minden mindegy. De az indulatnak valahol ki kell csapódnia, mert egy másodpercig sem tudja tovább hordozni, tovább cipelni valaki – a saját normái szerint.

És hogy miért nem? Mert úgy nőtt fel, hogy a saját indulatát, a saját érzelmi alapokon meghozott döntéseit soha nem kellett igazán megbánnia, legalábbis saját maga és a saját közössége előtt. Soha nem kellett átértékelnie. Vagy éppen a következő alkalommal máshogyan kezelnie. Soha nem tanult belőle. És itt megint elő kell, hogy jöjjön a szociokulturális háttér. Itt kultúrák különbségéről van szó. És ebben az esetben ez azt jelenti, hogy a túlélésért, jobb életért folytatott küzdelemben egyes csoportoknál, és egyes csoportokon belül egyes embereknél máshol vannak a saját belső határok. Máshol jelennek meg és majd fogynak el az indulatok. És ez a különbség egészen döbbenetes méreteket ölthet.

Most a magyar társadalom ezzel a különbséggel találkozik és ezt próbálja felmérni, megérteni, feldolgozni. Nyugat-Európa már találkozott vele, csak mindig szégyenlősen félrenézett − ahelyett, hogy felháborodott volna vagy formálta volna. A magyar társadalom most csodálkozik rá erre. Holott eddig is itt volt. Csak a szociális munkások hétköznapjaiba kevesen látnak bele Borsodban. Mert kevesen nézték eddig végig, kevesen láthatták, milyen egy cigány kendőzésen törött pohárral eret vágni magunkon. És hogy miért is? Mert ott, akkor ezt éli meg az ember, erre veszi rá valami ott bent a lelkében, legyen bármennyire is eltorzult az a lélekállapot, amelyben cselekszik. Vagy milyen lehet könnyek között átkot szórni a csatkai cigánybúcsúban úgy, hogy azt valóban komoly veszi az átkozódó. Milyen egy cigány temetésen valóban megélni a másiknak az elvesztését, milyen odafeküdni a koporsóra vagy ruhát szaggatni a hantolásnál. És ezeken lehet mosolyogni. Vagy éppen elborzadni. És persze felfogni sem sikerül, de miért is sikerülne, hiszen ez valami olyan, ami egy másiknak látszó, a miénktől különbözőnek tűnő kultúrából, kultúrkörből érkezik.

Hiába akarjuk azzal elintézni, hogy ez nem európai, nem civilizált, menjél vissza vele a Közel-Keletre meg Indiába – az egész ugyanarról a tőről fakad: az elkeseredett ember sok mindenre képes. És akár gyereket, feleséget, férjet, szülőt is öl, majd magával is végez. A  kérdés az, hogy ezt az önmagunk által kialakított társadalmi rend mennyire tartja elitélendőnek; illetve mennyire tartja szükségesnek, hogy az egyénben bármikor gerjedő indulatokat a normák, a társadalmi elvárások és a törvények olyan mértékben törjék le, fojtsák el, hogy azzal a magunk által kívántnak tetsző társadalmi relációkat segítsük elő. És ez nem genetika-függő. Az indulat és a frusztráció okozta irracionális cselekedet nem jellemezhetnek egy adott népcsoportot: sem olyat, amely több száz éve él itt; sem olyat, amelyik most jelent meg a déli határon. De azt ki kell mondani, hogy egyes helyzetekben maga az ember kerül sokszor nehéz helyzetbe, és a döntéseihez csakis azt tudja felhasználni, amit korábban tanult. Amit korábbról hoz magával. Amit korábban látott és megélt. És ez bizony igenis sokszor más, mint amit a többség normálisnak tart. És ez a másság, ez a különbözőség pedig lehet, hogy egy ponton túl ebből a megközelítésből adódóan már nem tolerálható. Most az ország nagyobbik fele ezt éli meg. Jogosnak tűnően.

*

 

Liberális barátaim ne csóválják a fejüket. Én is látom a rettegő, elkeseredett asszonyokat, gyerekeket és férfiakat. Ugyanolyan szemekben ugyanolyan félelmek és bizonytalanság tükröződnek, mint számos helyen, ahol magam is dolgozom – a saját határainkon belül. Sőt, néha még az indulatot és felfoghatatlannak tűnő döntéseket is megpróbálom megérteni valahol, egyéni sorsokról, egyéni tragédiákról van szó. De a normáknak meg kell maradniuk. A törvényeknek, a többségi elvárásoknak egy országot kell működtetniük.

Nem akarok olyan világot magam köré, ahol az indulat jogosnak látszó reakció lehet az érzelmi kiszolgáltatottságra. Nem lehet elfogadni és nem lehet megtűrni, hogy gyereket dobáljon bárki is határ-kerítések fölött, még ha egyesek párhuzamot is látnak azonnal a vonatokból utolsó pillanatban kilökött gyerekek sorsával. Nem fogadható el semmilyen torz érzelmi állapot olyan cselekedetekre, amelyekben mások sérülnek, legyen valaki bármennyire is frusztrált és elkeseredett. És még kevésbé lehetne emiatt másokat, mondjuk döntéshozókat hibáztatni.

Meg fogom érteni az apát egyetlen másodpercre, aki a gyermekkel a karján nekiszalad a szögesdrótnak vagy nekifeszül a kerítésnek. Meg fogom érteni az anyát is egyetlen másodpercre, aki rozoga csónakba száll, mert menekülni akar. Sőt, retteghetek a legmélyebb felismeréstől, hogy hasonló helyzetben talán nekem is ez járna a fejemben. De megköszönöm, ha bármilyen égi vagy földi hatalom ezt mégsem engedi. És itt a földi hatalom most mi kell, hogy legyünk, az a társadalmi morál, amely a normákat megengedi normákként kezelni.

Nem véletlen a magyar nyelvben az „eret vág magán” kifejezés. Mélyebb tartalma igenis arra utal, hogy van az a pont, ahol nem az ész diktál. De azt a világot, amelyben ez lenne az általános, csak nagyon kevesek szeretnénk megélni. Határokon kívül és határokon belül egyaránt.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr997794856

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A migráns invázió kockázatai 2015.09.17. 17:50:56

  Egyelőre beláthatatlanok a hosszútávú következményei  a jóléti európai államokba irányuló menekültáradatnak. A szinte kaotikus helyzetben ránk zúduló információk korrekt, higgadt és főleg reális feldolgozása sem egyszerű feladat. A médiumok által kö...

Trackback: A migráns invázió kockázatai 2015.09.17. 17:50:11

  Egyelőre beláthatatlanok a hosszútávú következményei  a jóléti európai államokba irányuló menekültáradatnak. A szinte kaotikus helyzetben ránk zúduló információk korrekt, higgadt és főleg reális feldolgozása sem egyszerű feladat. A médiumok által kö...

Trackback: Forgács István: Ha már nem az ész diktál − Migráció és mi XXIV. 2015.09.17. 12:13:03

Meg fogom érteni az apát egyetlen másodpercre, aki a gyermekkel a karján nekiszalad a szögesdrótnak vagy nekifeszül a kerítésnek. De a normáknak meg kell maradniuk. A törvényeknek, a többségi elvárásoknak egy országot kell működtetniük.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 12:57:53

@Kandeláber:
" Majd ha ráérek, nagyon fogom sajnálni a szerb firkászokat."

Magát se fogják sajnálni, ha véletlenül maga kerül egy elhibázott rendőri intézkedés útjába. Ha ez normális, akkor bárkivel megtörténhet, bárhol. Mondjuk ha meg akar nézni egy meccset vagy részt vesz egy politikai nagygyűlésen (mint 2006 őszén történt).

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 13:01:50

@IdomitottFoka:
"A rendőrség nem ment át Szerbiába. "

Még szép, az lett volna az igazi botrány.

A kérdés nem ez. Az a kérdés, miért lettek agresszívek a menekültek, hogyan kezdődött a csata. A rezsimszolgák most azt sulykolják, hogy azért, mert "ezek" eleve agresszív bajkeverők. A szerb stáb esete azt mutatja inkább, hogy a menekültek azért váltak agresszívvé, mert megtámadták őket. Innentől pedig erősen felmerül a kérdés, hogy egyszerű balfékség volt-e az ok (nem lehetetlen) vagy a rendőrség szándékosan provokált, hogy erőszakos menekültekről szóló sztorikat szállítson.

Az utóbbi lehetőség eléggé ijesztő és 2006 jut az ember eszébe.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 13:07:17

A kormányszóvivő megmagyaráz.

24.hu/kozelet/2015/09/17/a-dobalozas-es-vizagyuzas-utan-nyugodtan-indult-a-nap-a-hataron-elo/#thank-you-skandaltak-a-menekultek-majd-jott-a-konnygaz-2
" “Thank you” – skandálták a menekültek, aztán jött a könnygáz
A kormányszóvivő ugyan lehazugozta azokat, akik szerint félreértés miatt tört ki a balhé szerdán Röszkén, ennek ellenére helyszíni beszámolók szerint sokan azért futottak bele a könnygázzal visszatámadó rendőrökbe, mert azt hitték, a hatóságok nyitották meg a határt. Vannak videóink az incidens kirobbanásáról, nézze meg itt."

Ezt nem kellene megmagyarázni.

gyalog.galopp 2015.09.17. 13:16:54

@Doomhammer:

Hogyan kezdődött, úgy, hogy a rendőrök megunták az órák óta tartó kődobálást, kicsit magukra engedték őket magyar területre és jól elverték a hangadókat, ahogy illik . Láss csodát vége is lett a műsornak.
Amelyik tévés olyan hülye, hogy bekeveredik a sűrűjébe, az legközelebb a fejőnőkről készítsen riportot.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 13:20:04

@gyalog.galopp:
"Hogyan kezdődött, úgy, hogy a rendőrök megunták az órák óta tartó kődobálást, kicsit magukra engedték őket magyar területre és jól elverték a hangadókat, ahogy illik ."

Ha ez maga szerint normális, akkor meglehet, legközelebb magával fog megtörténni.

Akkor majd gondolja meg, most mit mondott.

Kandeláber 2015.09.17. 13:22:53

@Doomhammer: Már előfordult velem, még az ántivilágban, egyetemista koromban. hogy egy rendőr többször megütött gumibottal.
Azt a szituációt azonban nem lehetett összehasonlítani a tegnapival.
@gyalog.galopp: Bezzeg a demokratikus és toleráns, Merkel mutti által vezetett Németországban a rendőrök tűrik, hogy a menekültek az Iszlám Állam zászlójával üssék őket.
Mert ők európaiak...:D

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 13:30:48

@Kandeláber:
"Már előfordult velem, még az ántivilágban, egyetemista koromban. hogy egy rendőr többször megütött gumibottal."

Ezért most úgy gondolja, hogy helyes visszaadni a menekülteknek?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 13:31:56

Sikerült őket agresszívvá tenni.

24.hu/poszt-itt/2015/09/17/rohadt-nehez-volt-de-sikerult-elerni-hogy-agresszivak-legyenek-ezek-a-migransallatok/
"Szeptember 16. (never forget) úgy marad majd meg a magyar történelemkönyvekben, mint a nap, amikor a magyar fegyveres erők a testükkel védelmezték a hazát az egyre agresszívabb, együttműködni képtelen, csecsemőkkel és pillepalackokkal felszerelt brutális állatoktól.

Nem volt egyszerű elérni, hogy brutálisak legyenek ezek az állatok, de végül csak sikerült. Hónapok kemény munkája van benne."

Nem is felejtük el, ahogy a többit se.

gyalog.galopp 2015.09.17. 13:46:23

@Doomhammer:

Minden nemzetközi kézikönyv szerint az ilyen esetekben elsődleges feladat kiiktatni a kép és hangfelvevő eszközöket.
Aki ezen elcsodálkozik, az vegye már ki a kezét a biliből.

Kandeláber 2015.09.17. 13:50:35

@Doomhammer: "Azt a szituációt azonban nem lehetett összehasonlítani a tegnapival."
Tetszett volna tovább olvasni...
Egyébként a 2016-os brutális fellépés során a rendőrör a saját polgáraikat és védtelen turistákat is ütöttek-vertek-lőttek-vízágyúztak, most viszont az ország határát védték/védik egy betolakodó csürhétől.
Amennyiben Ön nem tudja vagy nem akarja felfogni a különbséget a két helyzet között, akkor a hiba az Ön készülékében van.
Ha nem tart igényt a határvédelemre, csatlakozzon a migránsokhoz, és bolyongjon velük, mint a Kakuk nevű dékás firkász.

Sir Galád (már foglalt) 2015.09.17. 14:01:37

Pfff. Nem a különböző kultúrákról van szó. Ha több ezer kilométert utáztál volna a háború elől elhagyva az otthonod, családod, barátaid, te is ki lennél, ha lezárják előtted a rólót, te meg ott állsz a semmi közepén. Próbáld ki magadon, aztán kérd számon a törvényeket....

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 14:08:33

@gyalog.galopp:
Akkor ezt elkúrták, ugyanis bôven van kép- és hangfelvétel. Az okostelefonok korában lemaradtak egy brossúrával.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 14:11:49

@Kandeláber:
Tisztára úgy tûnik, azt a betolakodó csürhét ôk maguk, a rend ôrei hergelték fel. Hogy szándékosan vagy csak balfogásból, az a nagy kérdés. Sok múlik rajta, büntetési tételek például.

gyalog.galopp 2015.09.17. 14:32:48

@Doomhammer:

Kedves Doomi! Rendszeresen elsikkadsz a lényeg fölött.
Gyerekkorodban nem bunyóztál, nem volt olyan, hogy két csapat szemben áll egymással és hergeli egymást, gyere, ha mersz, gyere te, ha mersz, meg egyebek?

Javaslom tanulmányozd a holisztikát, annak érdekében, hogy felfedezd a valós értékeidet és érdekeidet.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 14:49:49

@gyalog.galopp:
Nem tudom, mi az a holisztika és nem is érdekel. Engem az érdekel, mi történt tegnap. Tisztán önös érdekbôl, ugyanis nagyon utálnám, ha holnap rajtam próbálnák ki az elvtársak a holisztikájukat.

Én azt látom, hogy tegnap a rendôrség megtámadta a menekülteket. Ennek büntetési tétele van, ha így történt.

vizipipa 2015.09.17. 14:51:21

@Doomhammer: "a menekültek azért váltak agresszívvé, mert megtámadták őket"

Én Torockai filmjének (PROVOKÁTOROK A MIGRÁNSOK KÖZÖTT www.youtube.com/watch?v=ncgJT5rtbGk )

ismeretében néztem a tegnapi "bulit". És ennek megfelelő szemmel néztem. Láttam is kik azok akik "agresszívvé váltak". Nem volt nehéz felismerni őket. Hogy itt épp mi volt a gyújtó hatású kulcsmondat? Nyitva a kapu!
Ugyanis fel kéne tenned a kérdést, miért hitték, kinek hittek?
-----------------------------

Csak szeretnék még látni egy olyan felvételt ahol a szerb rendőrök érdeklődve nézik mi történik.

gyalog.galopp 2015.09.17. 15:04:17

@Doomhammer:

akkor nem megyünk bele a holisztikába.

Viszont , ha valaki nincs tisztában a saját értékeivel, nem tudja behelyezni magát egy adott társadalom szűkebb és tágabb közegébe, akkor az szerencsétlen módon nincs tisztában a saját érdekeivel sem.
Ez az ember többnyire szembekerül a közegével, frusztrált és a közegen kívüli kapcsolódási pontokat keres, egy másik közegnek próbál megfelelni, de valójában soha nem kapcsolódik hozzájuk, mert az a másik közeg köszöni szépen jól el van nélküle, legfeljebb időnként felhasználja őt.

Ezen gondolkozz el.

Kandeláber 2015.09.17. 15:08:57

@Doomhammer: Mond valamit az a név, hogy Robert Capa?
Ő feltehetően nem üvöltözte a spanyol polgárháborúban vagy Indokínában fényképezés előtt vagy közben, hogy "Press, Press!"
Amúgy a firkászokon miért nem volt láthatósági mellény "Press" felirattal? Mert már van ám ilyen...Továbbá miért vegyültek el az üvöltöző, kődobáló söpredék között, és miért támadtak velük együtt a rendőrökre?
És már miért "támadta volna meg a rendőrség a menekülteket"?
A magyar rendőrök Magyarország területén voltak, a söpredék Szerbiában. Utóbbiak törvénytelenül, erőszakkal be akartak törni Magyarország területére, ezt a rendőrök megakadályozták.
Köszönet illeti őket.

Kandeláber 2015.09.17. 15:24:07

Amúgy friss hír: Személyes okora hivatkozva lemondott Manfred Schmidt, a német Migrációs és Menekültügyi Hivatal vezetője. A német bevándorlási hivatal súlyos elmaradásban van, 250 ezer kérelmet nem tudott feldolgozni. Schmidtnek komoly szerepe volt abban is, hogy a menekültek tömegesen indultak meg Németország felé. Egy interjúban ugyanis azt mondta: a befogadható szír menekülteknek nincs felső határa, Németország bármennyi embert képes integrálni. Ez a nyilatkozat később számtalanszor visszaköszönt politikai vitákban, amikor Budapest azzal vádolta Berlint, hogy szabályos meghívólevelet küldött a menekülteknek, akik innentől nem akartak semmilyen módon együttműködni a magyar hatóságokkal. Forrás: index
Mert ugye Németországban mindenki szép és okos, de csak ennek a Manfrednek jutott eszébe, mekkora hülyeséget is nyilatkozott, és ezért lemondott...
Mellesleg a mami is valami ilyesmit mondott...

Leskelődő 2015.09.17. 15:30:25

@Doomhammer:
"A rendőrség cáfolja azokat a médiatartalom-szolgáltatók által megjelentetett állításokat, amelyek szerint a nyomozó hatóság újságírókat vett őrizetbe a 2015. szeptember 16-án a Röszke II közúti határátkelőhelyen történt rendőri intézkedéseket követően.
A rendőrség egy ausztrál, egy szlovák és egy lengyel állampolgárral szemben folytat büntetőeljárást határzár tiltott átlépése bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt. A nyomozók a három személyt gyanúsítottként hallgatták ki, valamennyien szabadlábon védekeznek.
A rendőrség következetesen járt el.
Hivatalos közleményeiben több alkalommal felhívta az állampolgárok, így médiatartalom-szolgáltatók figyelmét, hogy ne akadályozzák a rendőri intézkedéseket és tegyenek eleget a rendőri felszólításoknak. A Röszke II. közúti határátkelőhelyen 2015. szeptember 16-án történt események során a rendőrség több alkalommal, több nyelven intézett felhívást az ott tartózkodók felé.

A rendőrség határozottan visszautasítja azokat a tényként közölt kijelentéseket, amelyek szerint a rendőrök újságírókat „vertek meg”. Az igazság ezzel szemben az, hogy a rendőrség nem „vert meg” senkit, a rendőrség a hatályos jogszabályok alapján szükséges és arányos mértékben kényszerítőeszközöket alkalmazott egy olyan agresszív csoport tagjaival szemben, akik az élet kioltására és súlyos sérülések okozására alkalmas eszközökkel folyamatosan támadták az államhatárt, az Európai Unió külső határát, és az azt védő rendőröket.
A médiatartalom-szolgáltatók munkatársai saját felelősségükre maradtak olyan területen, ahol a rendőrség - az erre történő felszólítást követően - kényszerítő eszközöket alkalmazott. "
www.police.hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/hatarvadasz/kozlemeny-15-ora-15-perc

2015.09.17. 15:37:35

@Doomhammer: elvakultság és érzelmi túltolás a részedről.

Google 2015.09.17. 15:56:41

Itt arról van szó, hogy valakik azt hitték, ha szövetkeznek a rosszal, megbuktatják végre Orbánt. És nincs az a rossz, akivel, amivel ők ne szövetkeznének...
A sok újságíró, külföldi hírügynökség sem véletlenül volt ott. Robbantani akartak - ennyi lett belőle. Aki másnak vermet ás, mondhatnánk.
Mióta keresi már az ellenzék az aktuális őszödi beszédet, az aktuális 2006-ot, aztán szül egy-egy egeret. De úgy kell neki!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 15:58:43

@gyalog.galopp:
"Viszont , ha valaki nincs tisztában a saját értékeivel, nem tudja behelyezni magát egy adott társadalom szűkebb és tágabb közegébe, akkor az szerencsétlen módon nincs tisztában a saját érdekeivel sem."

Bocsánat, de ebből egy szót se értek. Mi ez, valami pszichoblabla?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 16:59:10

www.pecsma.hu/hirzona/katonai-konvojok-jonnek-baranyaba/
"Nem tudják tartani a horvátok a bevándorlókat, és immár folyamatosan érkeznek Baranyába."

Leskelődő 2015.09.17. 17:08:27

@Doomhammer: Éppen a Brave Warrior 2015 elnevezésű többnemzeti NATO hadgyakorlat kezdődik.
A legnagyobb létszámban az Európában állomásozó amerikai haderő alegységeitől vesznek részt a gyakorlaton.
Jókor vannak, jó helyen, nemde?

pragmatika2 2015.09.17. 18:31:19

@Doomhammer:

""A rendőrség nem ment át Szerbiába. "

Még szép, az lett volna az igazi botrány."

Az igazi botrány az, hogy szerbiából, kövek záporoztak át, a magyar rendőrségre. De facto szerbia területéről támadták Magyarországot. Erre történt a könnygázas vízágyús ellentámadás.

Tudományos libsizmus 2015.09.17. 18:50:48

Így van. A mostani betolakodó hordák és a cigányok közötti párhuzam egészen kézenfekvő. Megdöbbentően ugyanazt a mentalitást tapasztalhatjuk mindkét esetben.

5perc 2015.09.17. 18:52:40

@Kandeláber:
"az ország határát védték/védik egy betolakodó csürhétől."
Ez biztosan nincs így, azok vannak most kormányon.

pragmatika2 2015.09.17. 19:00:46

Van egy még aggasztóbb dolog, ami foglalkoztat.
Az a cigányság integrációja, ami cirka 600-700 éve tart, nagyrészt sikertelenül.
Alakosságban képviselt arányuk pedig egyre növekszik.

Tudományos libsizmus 2015.09.17. 19:01:16

Freud vajon mit mondana erre a nyilatkozatra:

'A horvát védelmi miniszter szerint nem drámai a helyzet

A jelenlegi helyzet nem drámai, közölte a horvát védelmi miniszter. Ám ha drámaivá válna, és úgy ítéljük meg, hogy be kell avatkozni, akkor gyorsan tudunk reagálni, mondta Ante Kotromanovic. „Az ország biztonságban van, nincs ok pánikra, mert senki sem támadott meg minket.”'

pragmatika2 2015.09.17. 19:05:27

@Doomhammer:

"Nem tudják tartani a horvátok a bevándorlókat, és immár folyamatosan érkeznek Baranyába."

Bizony meg kell csinálni azt a műszaki zárat egészen az osztrák határig.

Exploiter 2015.09.17. 19:07:17

@Doomhammer:

Hmm, hogy támadta meg a rendőr a migránst a határ túloldalán? Nem értem egészen, bevallom. Hogy tudott odaszaladni gumibotozni, amikor köztük volt a kerítés, ő meg át se ment?

Ebben a történetben érthető:
- a migráns, aki már idáig eljutott és k. ideges, hogy nem engedik tovább, ezért nekimegy a rendőrnek, én is ezt tenném.
- a rendőr, aki tette, amit tennie kellett, hogy megállítsa az előbbit. Én is ezt tenném.
- a sajtós, aki élete lehetőségét látja az ilyen helyzetekben, minél nagyobb a botrány, annál jobb. Én is ezt tenném.

Aki nem érthető:
- a magyar, aki szeretné mindenben akadályozni a rendőrség munkáját és elérni, hogy minél nagyobb káosz legyen az országban. Ez se nem logikus, se nem érthető, se nem tudom elképzelni, hogy ezt tenném valaha.

Tudományos libsizmus 2015.09.17. 19:07:56

A horvát védelmi miniszter szavainak liberális újbeszél nyelvről magyar nyelvre fordítása következik:

"A jelenlegi helyzet drámai, közölte a horvát védelmi miniszter. Ezért úgy ítéljük meg, hogy be
kell avatkozni. Azonban nem tudunk gyorsan reagálni, mondta Ante Kotromanovic. Az ország nincs
biztonságban, mert megtámadtak mindet."

Tudományos libsizmus 2015.09.17. 19:11:24

Azért eddig a horvátokat többre tartottam a németeknél. Erre most kiderül, hogy a németeknél is hülyébbek?

pragmatika2 2015.09.17. 19:22:06

Mikor a horvátok közölték, hogy ők hajlandóak a menekülteket fogadni, már borítékolható volt, hogy gondjuk lesz.
Megmondom őszintén én nem is értem, most meg már hordják a magyar határra a migránsokat.

desw 2015.09.17. 19:24:10

@Doomhammer:

"A kérdés nem ez. Az a kérdés, miért lettek agresszívek a menekültek, hogyan kezdődött a csata. A rezsimszolgák most azt sulykolják, hogy azért, mert "ezek" eleve agresszív bajkeverők. A szerb stáb esete azt mutatja inkább, hogy a menekültek azért váltak agresszívvé, mert megtámadták őket."

Óvasgassá', nehogy hülye maradj:

www.origo.hu/itthon/percrolpercre/20150917-kozos-europai-erohoz-adna-katonakat-es-penzt-magyarorszag.html?item=201509171540480

www.origo.hu/itthon/percrolpercre/20150917-kozos-europai-erohoz-adna-katonakat-es-penzt-magyarorszag.html?item=201509171532520

desw 2015.09.17. 19:26:51

@Doomhammer:

" Innentől pedig erősen felmerül a kérdés, hogy egyszerű balfékség volt-e az ok (nem lehetetlen) vagy a rendőrség szándékosan provokált, hogy erőszakos menekültekről szóló sztorikat szállítson."

Mer' a horvát rendőrök is provokáltak, ugyi?

Az nem baj, hogy Orbán-fóbiás vagy, de azért maradhatna úgy 10 fölött az iqud, b+!

pragmatika2 2015.09.17. 19:27:15

@Exploiter:
"a magyar, aki szeretné mindenben akadályozni a rendőrség munkáját és elérni, hogy minél nagyobb káosz legyen az országban. Ez se nem logikus, se nem érthető, se nem tudom elképzelni, hogy ezt tenném valaha. "

Hogy ne lenne érthető, ha a cél nem a instabilitás.

pragmatika2 2015.09.17. 19:27:43

Bocs ha a cél az instabilitás.

telkoe 2015.09.17. 19:28:40

@Exploiter: Van aki annyira jelentektelen, hogy egy minimalis kis siker remenyeben akar az egesz orszagot tonkretenne. Emlekszik meg valaki valami SzDSz ex polgarmesterre es megbizhato seggnyaloira, akik par hete Merkelnel levelben picsogtak el a nyomorukat?

Egyebkent a roszkei felvetelek erdekesek... van rajta egy szep uj piros megafon, meg egy szep uj fekete megafon. Gondoltam is ra, ha szetbombazzak a lakasom akkor mindenkeppen viszek magammal valami ilyen csilivili cuccost a motorcsonakban, nehogy a mar a szegeny kis media-jogvedok nyikhajoknak kelljen utanam hozni ha kell az esti adasba mindenkepp kell par hoborgos tuntetos konnygazbansirokislanyos schnitt.

Ja es lesz nalam szep friss es sima A4 papir es begyakoroljuk a menekultekkel hogy tokeletesen ugyanolyan kezirasunk legyen ha bamban vigyorogva majd NO food NO water tablakat kell tartani amikor 10 percre a arracsamborog a fuggetlen es partatlan media.

desw 2015.09.17. 19:29:27

@Doomhammer:

index.hu/kulfold/2015/09/17/berlinben_lelottek_egy_iszlamista_terroristat/

Rohadék köcsög náci németek nem haggyák má' beilleszkedni a szegény terroristát... pedig csak késsel rohangált...

Tudományos libsizmus 2015.09.17. 19:30:10

'„Már két napja folyamatosan bizonyítjuk, hogy civilizált és szervezett állam vagyunk” - idézte Milanovicot a B92.'

Két egész napja? Hű, bazdmeg!

Tudományos libsizmus 2015.09.17. 19:37:10

1995-ben felnéztem a horvátokra, amikor fegyverrel megvédték a hazájukat. Ennek most annyi. Balfasz agymosott hülyék lettek ők is, a jelek szerint. A kormányuk legalábbis.

Exploiter 2015.09.17. 19:50:45

@Tudományos libsizmus:

Hát, ez tényleg gyors volt, azt hittem azért 4-5 nap kell hozzá.

Gondolom, ha románia felé fordulnának később, ott fél nap se kéne ehhez.

pragmatika2 2015.09.17. 19:52:13

@telkoe:
"Egyebkent a roszkei felvetelek erdekesek... van rajta egy szep uj piros megafon, meg egy szep uj fekete megafon."

Viccelsz ? A megafon, a túlélőkészlet része kell legyen, nem csodálkoznék, ha a legközelebbi Bear Grylls műsorban benne lenne.

pragmatika2 2015.09.17. 19:54:34

@Tudományos libsizmus:

"Balfasz agymosott hülyék lettek ők is, a jelek szerint."

Csak a kormányuk birka, a Horvátok a legközelebbi választáson, (de lehet hogy előbb) seggbe rúgják őket.

Tudományos libsizmus 2015.09.17. 19:59:00

@Exploiter:
Jómagam kb. egy hetet tippeltem, esetleg kettőt.

Hiába, 20 év liberális agymosás ott is megtette a magáét. Azzal együtt kíváncsi vagyok, Ausztria Conchita Wurst utáni második legnagyobb szülötte, Faymann úr vajon mikor fogja lenácizni a horvátokat.

Tudományos libsizmus 2015.09.17. 20:00:06

@Voznyák Pista:
Legalábbis a kormányuk. Ezt horvát testvéreink iránti tiszteletből azért hozzátettem.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 20:18:11

@desw:
"Rohadék köcsög náci németek nem haggyák má' beilleszkedni a szegény terroristát... pedig csak késsel rohangált... "

Ez meg itt kaszával, Helvécián. Ez is pszichiátriai beteg volt, akárcsak a berlini.
tv2.hu/musoraink/tenyek/127767_kaszaval_olte_meg_a_szomszedjat.html

Pszichiátriai betegek nagyjából évi 10 gyilkosságot követnek el Magyarországon, a német számot nem tudom.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 20:19:43

@Voznyák Pista:
"Bizony meg kell csinálni azt a műszaki zárat egészen az osztrák határig. "

Hajrá, ki akadályozza meg Viktort, legfeljebb cserél még egy hadügyminisztert.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 20:20:28

@Leskelődő:
"Éppen a Brave Warrior 2015 elnevezésű többnemzeti NATO hadgyakorlat kezdődik."

Győr környékén, nemde? Oda minek kerítés?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 20:27:43

@Voznyák Pista:
Ideje sietni azzal a kerítéssel, mert jönnek.

www.pecsma.hu/hirzona/katonai-konvojok-jonnek-baranyaba/
"Frissítve (20:10): Információink szerint Oldon a diákszállást, Nagyharsányban és Beremenden pedig tornacsarnokokat alakíthatnak át arra, hogy az éjszaka érkező menekülteket fogadni tudják és valahol le tudjanak pihenni. Pélmonostorban megérkezett az a vonat, amely 900 migránst szállított Vinkovciból. A helyi laktanyában és tornacsarnokban helyezik el egy részüket. Egyelőre nem tudni, hogy ők tovább indulnak-e Magyarország felé.

Frissítve (19:20): Több baranyai településen is egyszerre jelennek meg a migránsok, akik új, még nem “bejáratott” ösvényeken érkeznek a magyar falvakba, azaz ők nem tudják, hogy hová lukadnak ki. Munkatársunk jelentése szerint ugyanakkor akár több ezren is érkezhetnek még az éjszaka folyamán magyar területre."

Kandeláber 2015.09.17. 20:28:27

@Doomhammer: Iszlamista állatok évente hány gyilkosságot/merényletet követnek el Európában?
Amúgy a 2005-ös év csak Londonban 56 áldozatot követelt, akik gyanútlanul utaztak a metrón, abban a tévhitben, hogy Európa egyik legnagyobb fővárosában nem történhet bajuk...
Idén januárban csak Párizsban 12 áldozat, köztük 2 rendőr...Aztán sorban jött a többi, a levágott fej kitűzése a kerítésre, és hasonlók..
Úgyhogy ne nagyon matekozz itt és ne gyere egy szem kaszás bolonddal.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 20:36:01

@Kandeláber:
"Úgyhogy ne nagyon matekozz itt és ne gyere egy szem kaszás bolonddal. "

Egy szem?
Kíváncsi a gyűjteményemre?
szeged.hir24.hu/bulvar/2012/09/19/harom-halott-egy-lakasban/
www.nyugat.hu/tartalom/cikk/gyilkossag_kunc_adolf_u_szombathely
www.blikk.hu/blikk_aktualis/a-foti-gyilkos-magyarazata-elatkozott-egy-boszorkanymester-2120367

És ezt csak 2 perc alatt találtam.

Óva inteném, hogy ezzel játszon vérmatekot, a gyilkosságok kb. 10%-át követik el pszichiátriai betegek. Bőséggel vannak esetek.

Tudományos libsizmus 2015.09.17. 20:48:19

@Doomhammer:
Mondjuk a berlini nem pszichiátriai beteg volt, de mindegy, hanem büntetett előéletű terrorista, legalábbis a bálványtok (Spiegel) szerint, de ne szólj senkinek:
www.spiegel.de/politik/deutschland/berlin-mutmasslicher-angreifer-gehoerte-zur-islamistenszene-a-1053497.html

Hozzá kéne szoknotok, hogy amíg a '90-es években még össze-vissza hazudozhattatok, addig ez ma már nem megy, mert egy-két kattintás a hazugságaitoknak utánanézni.

Advanced Flight 2015.09.17. 20:50:53

"az elkeseredett ember sok mindenre képes. És akár gyereket, feleséget, férjet, szülőt is öl, majd magával is végez. "

A probléma az, hogy a muzulmánok és a cigányok (és még jópár népcsoport a világban) ezt elkeseredés nélkül is csinálják. (mármint az öngyilkosságot persze nem). Ld. a becsületgyilkosságok, a teljesen mondvacsinált okokra történő hivatkozással elkövetett agresszió, a lincselések. Ez egyébként nem vallásfüggő, hanem teljességgel primitívségfüggő.
Márpedig ezek az emberek primitívek. Nem buták vagy tehetségtelenek, hanem primitívek. Normális szocializációban, konfliktuskezelésben nem részesültek, önreflexió, önkontroll számukra ismeretlen fogalmak, interperszonális viszonyaik teljességgel háttérbe szorulnak a nagyobb közösséghez tartozásukhoz képest, érzelmi életük fejletlen, gondolkodásmódjuk fatalista, indulatvezérelt.

De ez még rendben is lehet(ne), csak mi, európaiak nem szeretnénk ebből részesülni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.17. 21:01:21

@Tudományos libsizmus:
"Mondjuk a berlini nem pszichiátriai beteg volt, de mindegy, hanem büntetett előéletű terrorista,"

Ja, mert egy iszlamista terrorista azzal kezdi a támadást, hogy "fenyegetően lép fel a járókelőkkel szemben". A rendőrnőt egyébként a kollégája lőtte le.

Kandeláber 2015.09.17. 21:01:38

@Doomhammer: Amúgy megtudhatnám, hogy mi közük is van a magyarországi pszichiátriai betegeknek - akik netán gyilkosságot követnek el - az Európában robbantgató/lövöldöző iszlám terroristákhoz?
Persze azon túlmenően, hogy ölnek...
@Tudományos libsizmus: Bizonyos libsik manapság túltesznek még azokon az elborult elméjű szélsőjobbosokon is, akik imádták az arabokat és minden iszlamistát, továbbá mindenkit lezsidóztak, aki kritizálni merte a barátaikat.
A végén még egymásra találnak, és közösen pátyolgatják a muszlimokat. :D

desw 2015.09.17. 21:26:16

@Doomhammer:

Aha, tehát amíg van helyi hülye is, addig jöhet import is?

Az Orbán-fóbiádon kívül van egyéb -- racionális -- oka annak, hogy véded a "menekülteket"? (én is utálom Orbánt, de azért nem hagytam el az agyamat)Most a romantikus és kamu indokokat kihagyhatod, hogy háború elől menekülnek, ecet...,

♔bаtyu♔ 2015.09.17. 21:26:59

Igen, az elkeseredett ember mindenre képes, mi is el vagyunk keseredve, Orbán szabadkezet kap, nem kell több bevándorló.

Tudományos libsizmus 2015.09.17. 21:28:12

@Doomhammer:
Ugye látod, mi van odaírva az európai libsi zászlóshajó Spiegel cikkében:
www.spiegel.de/politik/deutschland/berlin-mutmasslicher-angreifer-gehoerte-zur-islamistenszene-a-1053497.html

"A Berlinben lelőtt támadó elítélt iszlamista volt"

De nyugodtan mellőzd a valóságot, hiszen libsi vagy.

♔bаtyu♔ 2015.09.17. 21:30:20

@Doomhammer: Szerintem ne görcsölj, nem azzal van gond, hogy a bevándorló amúgy micsoda, hanem azzal, hogy több százezren vannak.

Én pld kibaszott jó srác vagyok, de 100 példányban nagyon zavaró tudok lenni a nappalidban, a telkeden.

Tudományos libsizmus 2015.09.17. 21:46:14

@♔bаtyu♔:
Az origón olvastam a napokban, hogy a görög-török határon görög oldalon aknamező van + kerítés. Aknamező.

Mondjuk az sem piskóta, hogy az egész EU-ban Görögország költi a legtöbbet fegyverkezésre (természetesen dzsídípí arányosan, hogy libsi barátaink is értsék), aztán úgy megy rajtuk keresztül bármelyik cigány horda, mint kés a vajon.

Aztán Frau Merkel sem forszírozza a kérdést olyan nagyon még a görög tragikomédia ötödik felvonásában sem, miután méltóztatnak a görögök német fegyverzetet vásárolni maguknak a nagy semmire.

1000bocs 2015.09.17. 23:32:59

@Doomhammer:
"Nem volt egyszerű elérni, hogy brutálisak legyenek ezek az állatok, de végül csak sikerült. Hónapok kemény munkája van benne."

Hagyjuk már. Macedóniától Magyarországon keresztül Ausztriáig csak annyit kell mondani "regisztráció". Ezek az emberek azonnal a földhöz verik magukat, nekimennek sorfalnak, kerítésnek, elindulnak gyalog németországba. Mindegyik híradás, ami atrocitásról szól azt emeli ki. Nem akarták a regsitrációt, és nem voltak hajlandóak várni.

Nehogy már őket regisztrálja valaki.
Nehogy már várniuk kelljen.
Ami jár az jár. Legfeljebb cirkuszolnak egyet a médiának, az sem baj ha vérzik a gyerek végén: attól jobban forog a kamera...

És azonnal ugrik a liberális kórus.

Akik szerint ugyan 2006 rendőri tólkapásai jogos intézkedések voltak, hiszen dobálták a tüntetők a rendőröket.

2015 viszont nem volt jogos, hiszen dobálták a tüntetők a rendőröket. És ezek a tüntetők "mások".

Nekik szabad. Mindent.
Mert csak.
Nem kell megvárni a törvényes eljárást. Nem kell betartani a törvényt. Napokról beszélünk, nem évekről.
Nekik joguk van nem várni.
Joguk van támadni.
Mert csak.
Ha tankjuk lenne, ölni is joguk lenne. Mert elkeseredettek. Ami abból is látszik, mennyire örülnek ha végre valaki segít.
Nekiugranak a torkának.

A brutális állatok nem itt lettek azzá. Ez az a kultúra, amit hoznak magukkal. Ami kultúrát ismer már Párizs népe is, meg a Londoniak.

MHE 2015.09.18. 00:28:03

A poszt szerzője mégis mi a f@szomról beszél? Ugyanis kurv@ nehéz volt egyáltalán figyelni a betűkre, nem hogy még értelmezni is a szöveget, ugyanis már két mondat után kiderült, hogy a post szerzője a nagy semmiről fog beszélni.
@Doomhammer: @Tudományos libsizmus: @telkoe: Csak szeretném megtudni, hogy nektek mégis mi a f@sz bajotok van!? Nem vagytok normálisak, vagy mi!? Remélem egyszer nektek is szétlövi valaki a házatokat, majd pedig arra fogtok kényszerülni, hogy egy török menekülttáborban rohadjatok, ahol az az összes kilátásotok, hogy kaptok kaját, meg egy sátrat. Eztán megnézném, hogy mégis hogyan döntenétek, hogyha valaki megkérdezi, hogy Európa vagy sem. @Leskelődő: Az alufóliasapkát lehet, hogy le kellene venni, aztán lehet, hogy nem látnál mindenfele illuminátus piramisokat.

Etniez 2015.09.18. 00:30:28

@Doomhammer: Én inkább azokat a magyar srácokat sajnálom, akiket börtönbe zártak hosszú évekre csak azért, mert magyarok.

Ezek a szerb firkászok kaptak egy kis verést, ami semmiség ehhez képest: mno.hu/hirtvkulfold/szabadon-engedtek-ket-termini-fiut-1121586

Etniez 2015.09.18. 00:31:16

@Doomhammer: "Az öt fiú annak idején egy részeg, bedrogozott szerb férfit vert meg, aki kötekedett velük és a környéken sétáló lányokkal. A bíróság olyan szigorú büntetést hozott, amilyeneket háborús bűnösök esetében szoktak. Csorba Béla délvidéki magyar politikus (Vajdasági Magyar Demokrata Párt) szerint a szabadulás az Orbán-kormány nyomásgyakorlásának köszönhető."

picur3ka 2015.09.18. 00:56:55

"Az elkeseredett ember igenis gyereket dob át a kerítésen. És nem azért, mert nem szeretné a saját gyermekét. Nem azért, mert kivesztek volna belőle, vagy akár soha nem ébredtek volna benne emberi érzések."

Buta vagy, Forgács. Valószínűleg azért, mert be van drogozva, mint zavargás keltésére felhasznált tömegelem.

Заграница нам поможет, запад с нами. (törölt) 2015.09.18. 02:02:38

@Doomhammer: hazudsz!

Nézd neg az index videóját, először az illegális határátlépésre készülők megfenyegették a magyar rendőröket, megafonnal, ami ugye standard felszerelése a "menekülteknek" (biztos nem a norvég álcivilektől kapták).
Ultimátumot intéztek a magyar állam képviselő rendőrökhöz, majd ennek lejárta után megtámadták az országhatárt, Magyarországot, a hivatalos személyeket, felfegyverkezve, tömegzavargás keretében, szándékegységben.
Ez minden civilizált államban terrorizmusnak számít.

Az index videóján is látható, hogy először repültek a kövek, majd rohamoztak a terroristák, erre jött a könnygáz. Aztán még több kő. Erre a vízágyú.

Az index egyik stábja ott volt a rendőrök közt, látszik, hogy a rendőrök megtámadása megelőzte a könnygázt. Amíg a rendőrökre nem támadt ez a muzulmán állat csürhe, addig a rendőrök csak álltak és néztek rájuk.

Заграница нам поможет, запад с нами. (törölt) 2015.09.18. 02:03:23

@Doomhammer: hazudsz!

Nézd neg az index videóját, először az illegális határátlépésre készülők megfenyegették a magyar rendőröket, megafonnal, ami ugye standard felszerelése a "menekülteknek" (biztos nem a norvég álcivilektől kapták).
Ultimátumot intéztek a magyar állam képviselő rendőrökhöz, majd ennek lejárta után megtámadták az országhatárt, Magyarországot, a hivatalos személyeket, felfegyverkezve, tömegzavargás keretében, szándékegységben.
Ez minden civilizált államban terrorizmusnak számít.

Az index videóján is látható, hogy először repültek a kövek, majd rohamoztak a terroristák, erre jött a könnygáz. Aztán még több kő. Erre a vízágyú.

Az index egyik stábja ott volt a rendőrök közt, látszik, hogy a rendőrök megtámadása megelőzte a könnygázt. Amíg a rendőrökre nem támadt ez a muzulmán állat csürhe, addig a rendőrök csak álltak és néztek rájuk.

picur3ka 2015.09.18. 02:05:54

@Заграница нам поможет, запад с нами.:

Nem kell begerjedni, ez természetes, hogy Doom hazudik, ebből él.

31/48 2015.09.18. 02:08:06

@MHE: az a baj, hogy megkérdezik tőlük, hogy Európa. A migránsnak igaza van. Akkor is igaza van, amikor a rendőrt kővel dobálja. Mert neki az az érdeke, mert a tetteinek nincsenek következményei. A migráns a saját jól felfogott önérdeke szerint jár el.

A libsi nem. Én is, ha mégkérdeznék tőlem, hogy elfogadom-e xy kacsalábon forgó több milliárodos belvári palotáját, vagy egy milliárdos komplett vagyonát, hát bizony azt mondanám, hogy igen.

Hálás is lennék érte. Ő meg szomorú. Na és itt van a kutya elásva. Mert az érthető, hogy másokon segíteni emberséges és jó dolog. Én személy szerint is, az ország is segíthet másokon, jótékonykodhat. Amíg az nem megy a saját élete rovására.

"Nem helyes elvenni a gyerekektől a kenyeret, s odadobni a kiskutyáknak."

A szíreken is lehet segíteni, támogatni őket az újrakezdésben, de ha itt nincs helyük, nincs rájuk szükség, akkor nem kell beengedni őket. Ha létezne ilyen morális kényszer, akkor mindenkit be kellene engednünk. Akinek Etiópiában tönkrement a kis birtoka, aki éhbérért gürcöl Bangladesben... stb.

A szíreknek most rossz, de másoknak is rossz már hosszú-hosszú ideje, és ha mi mindenkinek szétosztogatnánk azt a keveset amink van, akkor nekünk is végünk lenne. Európának a gazdasági fellendülést kellene támogatni az egész világban kölcsönösen előnyös egyezményekkel, a rablókapitalizmus visszaszorításával, a béke propagálásával.

Ehhez képest még segítettek is a "lázadók" felfegyverzésében. A szírek pedig leginkább saját maguk elől menekülnek. Nem idegen hódító, elnyomó elől. Nem egy természeti, előre nem látható katasztrófa miatt. Még csak nem is a diktátoruk elől menekülnek. A diktátor eddig is ott volt. A saját démonaik elől menekülnek. A saját erőszakos, megosztott társadalmuk és viselkedésmintáik elől. De mint a pestises aki rohan a vész elől, már magukban hordozzák a kórt. Ők tudnának Szíriából országot faragni együtt, ha sikerülne nekik, de más nem tud segíteni rajtuk.

Pop40 2015.09.18. 03:34:04

@♔bаtyu♔:

Te egy példányban is nagyon zavaró vagy :-)

Pop40 2015.09.18. 03:35:45

@31/48:

Sajnos ebben van valami.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.09.18. 05:18:30

@Sir Galád (már foglalt):

Elhiszem, hogy te gyerekekkel dobálnád a rendőröket, "ha több ezer kilométert utáztál volna a háború elől elhagyva az otthonod, családod, barátaid, (...) ki lennél, ha lezárják előtted a rólót, te meg ott állsz a semmi közepén", ám a magyarok abszolút többsége nem. Ne magadból indulj ki!

Ráérek 2015.09.18. 08:24:26

@Advanced Flight: Erre egy hatalmas LIKE és 10pont. :-)

Messzi Vetek 2015.09.18. 08:59:09

@MHE: "Remélem egyszer nektek is szétlövi valaki a házatokat, majd pedig arra fogtok kényszerülni, hogy egy török menekülttáborban rohadjatok, ahol az az összes kilátásotok, hogy kaptok kaját, meg egy sátrat."

nahát, maga a megtestesült jóindulat! mindezt azért kívánja felebarátjának, polgártársának, hogy végül "megnézhesse" megbánják-e amit ide írtak, amire elégedetten csettinthet: ugye-ugye, nem megmondtam, hogy nekem van igazam? humánus.

@31/48: szép komment, mert igaz.

Centurio Q 2015.09.18. 10:12:35

@31/48:
Jó gondolatok.

@Заграница нам поможет, запад с нами.:
Hamár orosz nick-neved van, lécci keresd meg az RT felvételét is az eseményekről.
Azon az látszik, hogy valamiért kinyitják a kaput, elkezdenek beengedni embereket, aztán egyszercsak a többit elkezdik kiszorítani. Ez a beengedés nyilvánvalóan megelőzte a kődobálást, hisz kődobálás közben nem szorul a tömeg a kerítésre és nem nyitják ki előttük. Szóval a kapunyitással-zárással elég sokat tett a magyar rendőrség az indulatok elszabadulásáért.

Sir Galád (már foglalt) 2015.09.18. 10:46:07

@bbjnick: lófaszt nem. azt se tudod, miről beszélsz, nem az elvek érvényesülnek egy ilyen helyzetben, hanem az ösztönök....

gyalog.galopp 2015.09.18. 10:51:05

@Sir Galád (már foglalt):

kaukázusi krétakör. hallottál róla?

gyalog.galopp 2015.09.18. 12:05:38

@Sir Galád (már foglalt):

nem volt semmilyen helyzet, egy nem fanatizált anya, szülő nem áldozza fel a gyermekét, a magyar társadalom bármilyen lehet, de biztosan nem fanatizált.

A szituáció nem volt áldozat köteles, a jogszabályok betartásával átjöhetettek volna a határon.

Ennyi!

telkoe 2015.09.18. 12:25:46

@MHE: Segitek kisfiam, ha nem lenne egyertelmu: engem peldaul az zavar, amikor a menekulttemara ultetett gittegyletecskek es ballibsi aktivistacskak ennyire nyilvanvaloan manipulalnak es hazudnak.

Sir Galád (már foglalt) 2015.09.18. 13:16:17

@gyalog.galopp: egyrészt nem értem mitől biztos, Brecht drámája nem reprezentatív. Másrészt nem áldozták fel a gyerekeket, mert tudtommal nem haltak meg, átemelték őket a kerítésen nyomásgyakorlás gyanánt. Lehet, hogy nálunk jobban tisztelik a gyerekeket, ami az egyébként szétpfujolt liberalizmus egyik érdeme, de kötve hiszem, hogy a mi társadalmunkból valamelyik idióta szülő ne próbálkozna hasonlóval, amikor motorra ültetik, autókat vezettetnek velük, bezárják őket a nyári melegben az autókba vagy felügyelet nélkül a bányatóba engedik őket. Ennyi?

gyalog.galopp 2015.09.18. 13:36:11

@Sir Galád (már foglalt):

Alapvetően az érzelmi, nem pedig a cselekményi párhuzamra akartam utalni, ezért nem Salamont hoztam fel.
Egy igazi (nevelő)anya, szülő a gyermekét védi, nem pedig használja, e tekintetben pedig nincs semmilyen izmus, ember van, vagy nincs.

Sir Galád (már foglalt) 2015.09.18. 13:40:10

Igen, ez az elv. Más a gyakorlat, mint látjuk. Mindenkinél, nem csak náluk. Ez egyszerűen álszentség.

gyalog.galopp 2015.09.18. 13:54:23

@Sir Galád (már foglalt):

Hát nem vagy semmi, hallod!
Holnap bemégy a hivatalba, odabaszol az asztalra egy kisbabát , torkára egy kést , aztán ha azonnal nem adnak neked xxx akármennyi segélyt elvágod a gyerek torkát. Ez lenne a követendő gyakorlat?

A migráns történetből kifelejted, hogy ők nem akarják követni a jogszabályainkat, a jogszabály kikerülése érdekében dobták át a gyereket, nem padig azért mert nincs más kiút a számukra.

Szerintem egy frissítő zuhany jót tenne.

gyalog.galopp 2015.09.18. 14:13:46

@gyalog.galopp:
@Sir Galád (már foglalt):

igen, amennyiben a példámat nagyon helyesen abszurdnak tartod, akkor légyszi állíts össze egy listát, mikor lehet gyerekkel zsarolni és mikor nem.

1. illegális határátlépést lehet
2. ?

Sir Galád (már foglalt) 2015.09.18. 16:57:14

@gyalog.galopp: NEM, ez a te tévképzeted....olyasmit akarsz rám erőltetni, amit én nem írtam. Bele akarod mosni a véleményem, valamibe, amit a kis fejecskédben kigondoltál. Ha összekevered kettőt, akkor ilyen baromságokat fogsz kérdezni.

Igen gyakori hiba a menekülteknél, hogy nincsenek felszerelve a magyar jogszabályok lefrissebb kiadásaival.

Sir Galád (már foglalt) 2015.09.18. 17:00:20

@gyalog.galopp: ok, akkor lehet zsarolni, ha..... na várj csak, de hiszen nem is erről beszéltem. ügyes húzás.....eh.

annamanna 2015.09.19. 04:43:54

@Doomhammer: nekem az tetszik, hogy az ukrán válság kapcsán még nagyon is keményvonalasak voltak ugyanezek az újságírók. "Ukrajnában nem szarral dobálóznak!" - harsogták. Teljesen odáig voltak az erőszakért, amin nagyon megdöbbentem.

Örülök, hogy most nem habzik vértől a szájuk. Most mások lihegnek azért, hogy Magyarország se "szarral dobálózzék."

Ez kicsit hasonló ahhoz a fordulathoz, amit Gyurcsány mutat be (persze neki nyilván mások a motivációi, mint az újságíróknak).
2006-ban szinte láttam rajta a náci tiszti egyenruhát, egyszerűen borzalmas volt a lövöldözés.
Ráadásul akkor még kerek-perec kijelentette, hogy "minden arab terrorista".

Mostanra sokat szelídült az álláspontja, és ez is jó.
Még akkor is, ha nem tudom, mi vezérli; de ha nem a haragot, bosszúságot, civakodást, háborúságot ingerli, akkor annak örülök.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.09.19. 22:27:07

@annamanna:
A Fidesz felfedezte magának, hogy vannak, akiknek az erő imponál. Hát erősnek láttatja magát, aki nem puhánykodik holmi tárgyalásokkal.

Aztán persze ha az állati erős legények újra és újra pofára esnek, mint most a menekültválságban, akkor lehet, hogy meginog a rajongók hite az erő mítoszában. Mi lesz, ha keresnek egy másik erős legényt?

annamanna 2015.09.20. 06:33:28

@Doomhammer: nem tudom, mit fedeztek, fel, de hogy nekik saját maguknak imponál az erő, az biztos.
888.hu/article-gfg-a-harom-nyolcason-888-hu

www.facebook.com/888ponthu/photos/pb.748348838626461.-2207520000.1442702307./751181845009827/?type=1&theater

Bár konkrétan ezt nem erőnek nevezném.
A pontos meghatározását rengeteg nő megtanulja, akik erős férfit keresnek maguknak. Aztán rövid úton rájönnek, hogy a pasi nem erős, csak erőszakos.

Az erőszakos pasi nem erős, csak erőszakos. A nők számára nagyon gyorsan leesik a kettő közti különbség.

A kettő különbsége ugyanaz, mint a pásztor és a vadász közti különbség. Az állatok szempontjából a pásztor erős, a vadász erőszakos. Nagy hiba a férfiideált a vadásszal azonosítani, ez ma már szinte közhely, hogy a férfi olyan, mint a vadász. Nagy hiba ezt sulykolni. A vadász csak erőszakos, de nem erős. Az erő ahhoz kell, hogy valaki hosszú távon meg tudja őrizni és gyarapítani azt, amit rábíztak, amit vállalt.

Ha egyre csak fogy, romlik, pusztul, gyengül, sérül, torzul, hanyatlik, mérgesedik az, ami valakire rá van bízva, akkor hogy lehetne elég erős hozzá?
Akkor túlvállalta magát; jobb lenne, ha hátrébb lépne és magába szállna, megkeresné, hogy valójában mit akar kezdeni magával. Mert ha szétesik az, amit épít, akkor nem neki való az, amit csinál.

Erős férfiak, akik jó pásztor módjára megőrzik és gyarapítják azt, amit vállaltak:
Böjte Csaba;
Bogdán László, a cserdi polgármester;
Lukács Ernő ( www.hetek.hu/interju/201102/lukacs_erno_egy_igazi_anticeleb );
Zsákai István ( www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/kozelet/nem-tudja-milyen-az-csaladban-elni-dobbentes-megis-hova-jutott-412948 );
Kiss István ( www.borsonline.hu/20150719_amputaltak_a_gyerekeket_megmento_istvan_labat );
és még sokan mások.

A kettő közti különbség konkrétabban úgy is megfogható, hogy egy pásztor típusú ember nem fog elvállalni olyan pozíciót, amiért nem képes felelősséget ellátni. Például Böjte Csaba nem megy el fociedzőnek, mert nyilvánvalóan tudja, hogy semmi értelme sem volna annak, hogy fociedzőnek állítsa be magát.

A vadász típusúak viszont bármit elvállalnak, mert úgy gondolkoznak, nem baj, ha nem értek hozzá, majd kerítek valakit (egy beosztottat), aki elmondja, hogy mit is kell csinálni, én meg majd kiadom az utasítást.

Úgy is mondhatnám, ők kvázi királyok, hiszen a királynak ugyebár nem kell értenie semmihez. Mihez ért II. Erzsébet? Neki nem az a dolga, hogy bármit is tudjon, hanem hogy ő legyen felül, és ennyi. Ehhez pedig semmit sem kell csinálni azon túl, hogy biztosítani kell azt, hogy legyenek alattvalók, tehát legyenek beosztottai. Ő azért uralkodó, mert vannak, akik elfogadják annak, tehát vannak, akik hajlandóak az alattvalói lenni.

Ha erre senki sem lenne hajlandó, mégis mire alapozná a fölényét?
Ha a vadásznál nem lenne fegyver, mégis mire alapozná az állatokkal szembeni fölényét?

A pásztort viszont önként követik az állatok, mert ismerik, és ő is ismeri az állatokat, ő biztosít számukra élelmet és szállást, gyógyítja a beteget, elűzi a vadakat stb.

Tehát az emberek között azért megy az ilyen elöl, mert ő tud a legtöbbet biztosítani a többiek számára, ő képes másokat biztonságban tartani.

Akinek van kutyája, az tudja, mit jelent, hogy az állatok követik a pásztort. A legtöbb kutya zavarbaejtően követi a gazdáját; és nagyon kevés jóindulat is elég ahhoz, hogy bízzon benne.

Épp emiatt szerintem szükség lenne arra, hogy a minden gyereknek legyen valamiféle kis állata, amiről gondoskodhat, hogy beleivódjon a pásztori mentalitás. Tanulja meg mindenki már gyerekkorban, hogy más élőlények szükségleteit tiszteletben kell tartani, az élőlényekkel nem lehet bármit megtenni, mert igenis vannak határok és korlátok, amiket nem szabad áthágni.

Vagy például tanulják meg a gyerekek azt is, hogy a kutya jobban viselkedik, ha tanítják, és nem hagyják vadulni. Az oktatás volna a migránskérdés megoldásának egyik kulcsa is (nyelv, szakma, országismeret oktatása, ezek nélkül lehetetlen elvárni az integrációt), és számomra felfoghatatlan, hogy a szervezett oktatás egyetlen európai politikusnak sem jut eszébe, sőt nem jutott eszébe senkinek már évtizedekkel hamarább.
Minden gyerek képes volna megtanulni, hogy a tanulással pozitívan lehet befolyásolni még az állatok viselkedését is; amelyik állatot tanítják, azzal később könnyebb lesz együtt élni, nem nem nehezebb.

Hogy ez a gondoskodó pásztor mentalitás hiányzik a kormányzat részéről, az számomra már csak azért is meghökkentő, mert a jelenlegi politikai garnitúra igen jelentős része vidéki, falusi származású. Orbánéknak konkrétan 200 tyúkjuk volt, és Viktornak kellett etetnie őket, tehát volt alkalma már gyerekkorában hozzászokni ahhoz, hogy az élőlények általában minden nap esznek (és ürítenek), az etetés mellett takarítani is kell utánuk stb. Gyerekként nem mondhatta, hogy nem csinálja meg, felőle megdögölhetnek a tyúkok;

annamanna 2015.09.20. 06:35:29

@Doomhammer: az apja szigorúan fogta (a saját bevallása szerint). De a többiek is józan paraszti vidéki származásúak: Rogán, Kósa, Lázár etc.

Saját gyereke meg aztán pláne mindenkinek van, Kövér is megmondta, a fidesz már nem is érdekli, csak az, hogy a gyerekei boldoguljanak. Mindenki tudja, akinek gyereke van, hogy róla is minden nap gondoskodni kell.
A saját gyereke felé minden szülő pásztor, és nem vadász (na jó, majdnem minden szülő, mert itt is akadnak kivételek, sajnos).

A témánál maradva, már csak ennek a garnitúrának a vidéki háttere miatt is megdöbbentő, hogy Hegedűs Zsuzsára bízták a cigányoknak való malacosztogatást. A nő Párizsban volt egyetemi tanár, nem sok köze van a magyar faluhoz. Vagy az első kormány idején Torgyán lett a földművelésügyi miniszter, egy olyan ügyvéd, akinek nyilván konyhakertje sincs.
Ez a fajta szakértelem más területeken is megfigyelhető: Vajna eredetileg fodrász, Habony műbútorasztalos, Balog esztergályos, Mészáros Lőrinc gázszerelő, Pintér Sándor sofőr. Persze lehet innen fejlődni, mindenki a tarsolyában hordja a marsallbotot, ugye. Csak hát ilyesmi számomra nem pont az erő benyomását kelti, inkább valamiféle erőltetett kompenzációt: jaj, csak észre ne vegyék, hogy gyenge vagyok. (Észre ne vegyék, hogy loptam a doktorimat stb).

Ángyán valóban érti a dolgát, Horváth András valóban érti a dolgát, Simicska valóban érti a dolgát, Pokorni legalább valóban dolgozott tanárként.... ezek az emberek sorban félre lettek állítva.
És most ebből következtessek arra, hogy a fidesznek az erő imponál?
Ebből inkább az következik, hogy a gyengeség imponál.
Lázárra, az erős emberre rá lett tolva Rogán. Miért? Mert a fidesznek imponál, hogy Lázár erős?

Az egyik kutyánk jut eszembe: öreg is, vaksi is, süket is. Van egy fiatal kutya is, és "öreg csacsi medvém" rászokott, hogy utánozza. Mivel a fiatal rakétaként lőne ki minden macska után, és elég gyakran húzza lihegve a pórázt (látszik rajta, hogy jólnevelt :)), az öreg kutya is gyakran ész nélkül lihegve húzza a pórázt, minden ok nélkül. Nem lehet nevetés nélkül kibírni a produkcióját, ahogyan menőzik. Aztán amikor a fiatal kutya tényleg szagot fog és nekiiramodik, az öreg kutya rittig másik irányban indul el, amíg csak el nem esik a lendülettől. Nagyon vicces kívülről nézni, hogy próbálja magát még lendületesnek, erősnek, fiatalnak eladni.
GFG erőkultuszáról is kb ennyit mondhatok. Kívülről nézve igazán vicces. Ha ők is poénnak veszik ezt, akkor jó. De ha komolyan gondolják magukat, akkor sajnos nem tudják, hogy mit nem tudnak.

Amikor Orbán Luther Mártonnak próbálja eladni magát vigyazo.blog.hu/2015/09/13/_itt_allok_maskent_nem_tehetek_luthert_idezte_orban_viktor_menekultugyben objektíven nézve az is vicces. Luther pl. még csak véletlenül sem volt eretnek (mint ahogyan Orbán állítja), sőt Lutherhez képest volt eretnek a katolikus egyház, ő pont az eretnek, hamis tanításokra próbálta felhívni a klérus figyelmét.

Megpróbálhatnám én is elhitetni, hogy olyan vagyok, mint Palvin Barbi, de azon kívül, hogy jól körberöhögnének, mást nem érnék el vele.
Nem tudom, miért képzeli azt Orbán, hogy őt bárki 16. sz-i eretneknek fogja nézni (ez alatt Luthert értve, aki nem eretnek volt, hanem reformátor).

Azt sem tudom, hogy GFG-t és tsait ki fogja erősnek látni. Ha épelméjűnek látszanának, már az is épp elég volna.

annamanna 2015.09.21. 02:06:17

@Doomhammer: még az a történet jutott eszembe, hogy egy nagyon híres zongoristához koncert után odament egy hölgy, és hízelgően ezt mondta neki: "A fél életemet odaadnám azért, hogy úgy tudjak zongorázni, mint Ön!"
A zongorista így válaszolt: "Én is odaadtam."

Luther az egész életét a vallásnak adta. Ha Orbán Lutherként óhajt tetszelegni, csinálja utána azt, amit ő végigküzdött.

Uj Péter és csapata nem most kezdte a szakmát. Ha Habony és GFG Uj Péterként óhajtanak tetszelegni, akkor csinálják végig azt, amit eddig ők végigcsináltak.

A narcisztikus személyiségzavarban szenvedőkre az jellemző, hogy úgy várnak el sikert és elismerést, hogy valami kivételes szerencsében, csillagok állásában, lottóötösben, mágiában, ráolvasásban stb bíznak, csak egyben nem: az odaszánt, kitartó munkában.
Na ez az, amire nem hajlandóak, nekik a siker munka nélkül jár, mert megérdemlik, mert ők kivételesek.

Hát csak hajrá.

www.youtube.com/watch?v=OKFbB_kqpDI
süti beállítások módosítása