Semmi sem igaz a dühös táborlakók kitöréséből – politikai korrektség megalkuvás nélkül
2015. június 30. írta: TuRuL_2k2

Semmi sem igaz a dühös táborlakók kitöréséből – politikai korrektség megalkuvás nélkül

debrecen_menekulttabor_gyujtogatas.png

Volt ez a hétfői affér a debreceni menekülttábornál: husángokkal felfegyverkezett táborlakók, kődobálás, kukagyújtogatás, úttorlasz, komoly rendőrségi felvonulás, oszlatás. Szerencsére nem minden nap történik itthon ilyesmi, a bevándorló-kérdés amúgy is forró téma, így nem csoda, ha gyorsan bejárta a balhé híre a médiát – a 444 és a hvg.hu azonban elég sajátos módon számolt be a történtekről.

Kezdjük a kevésbé erős produkcióval, a 444 híradásával„Egyelőre nem tudni sokat, a helyi hírportálok is mind csak rengeteg odasereglett rendőrről írnak. Valószínűleg a tábor lakói a túlzsúfoltság miatt tiltakoztak, a 800 fősre tervezett táborban jelenleg 1600 embert tartanak összezárva. (...) Erről az MTI környékbeliek beszámolójára építve ír, ahogy arról is, hogy felgyújtották az út menti kukákat. A helyi lapok többsége ebből annyit erősített meg, hogy menekültek valóban kimentek az útra, többen le is ültek ott.”

A később többször is frissített hírbe nem került bele, hogy valóban volt gyújtogatás és a táborlakók sem csak üldögéltek az úton (ahogy arról például a Hajdú Online is beszámolt, fényképekkel bőségesen illusztrált tudósításában). Kapott ellenben három bekezdést a Helsinki Bizottság menekültügyi programvezetője, aki a magyarországi befogadótáborok túlzsúfoltságát kárhoztatta.

Jóval nagyobbat dobott a politikai korrektségi versenyben a hvg.hu, ahol még szerda reggel is ebben a formában számol be a történtekről:

„A rendőrség megerősítette, hogy migránsok egy csoportja kijött a táborból, és botokkal, kövekkel felfegyverkezve autókat dobált meg, bár a hvg.hu információi szerint nem így történt az eset.

(...)

A hvg.hu egy menekülttábori hivatalos forrásból másképp értesült. Úgy tudjuk, nem vallási, hanem üzleti konfliktus támadt egy török férfi és egy afgán társaság között. A rendőrség közleményével szemben nem vált több száz fős lázadássá az eset, bár az igaz, hogy egy kukát felgyújtottak – tájékoztatták a hvg.hu-t a táborból.

(...)

A hvg.hu úgy tudja, semmi sem igaz abból, hogy a tábor feldühödött lakói kitörtek volna a befogadó állomásról és a helyieket fenyegették volna, a konfliktus a kerítésen belül maradt.”

A cikket utoljára este 8 körül frissítették, eddigre már bőven elérhetőek voltak akár a helyi sajtó, akár – hogy két, kellően eltérő orgánumot említsek – az Alfahír, akár az atv.hu helyszíni tudósításai. 

Minden további kommentár helyett álljon itt Kőszeghy Ábel (Alfahír) néhány fotója és az atv.hu által közölt amatőr videó a kerítésen belül maradt konfliktusról:

 

*

A poszt illusztrációja az Alfahír fotójának részlete.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr597584422

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Balogh Ákos Gergely: Semmi sem igaz a dühös táborlakók kitöréséből – politikai korrektség megalkuvás nélkül 2015.06.30. 09:52:01

Szerencsére nem minden nap történik itthon ilyesmi, a bevándorló-kérdés amúgy is forró téma, így nem csoda, ha gyorsan bejárta a balhé híre a médiát – a 444 és a hvg.hu azonban elég sajátos módon számolt be a történtekről.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DFK 2015.06.30. 11:43:39

A sok liberális vigye haza a debreceni "békés" menekülteket.

freehckr 2015.06.30. 11:45:34

@Jean Sol Partre: „Ha végre felgyorsítanák az ügyintézést...”

A Fidesz-KDNP harmadik koalíciós partnere a Bürokrácia.

Jean Sol Partre 2015.06.30. 11:48:23

@DFK: te meg fizesd ki Paks 2-t :)

S=klogW 2015.06.30. 12:01:36

MANDINER Szerkesztőség!

Ide elmehetne közületek valaki,

vagy szólhatnátok valami illetékes ismerősötöknek, akinek az ilyesmi szakterülete, és be tudna számolni az eseményről egy posztban:

tomlantosinstitute.hu/content/workshop-hungarian-minorities-international-perspective

Bell & Sebastian 2015.06.30. 12:03:51

@freehckr: Azért az elképesztő, hogy mennyire gátlástalan lettél. Ha ebben a témában sem értünk egyet soha, ráfanyalodom arra, hogy beikszeljem azt, aki gondoskodik a munkatáborba deportálásodról. Oszt lehetel sikeres filmrendező, ha nem a tábori zenekarba osztanak be, szórakoztatni a medencében, úszógumival lubickoló népséget.

Bell & Sebastian 2015.06.30. 12:08:36

@S=klogW: Nem szeretnék kibaszni senkivel. hátha mérgezett a pogácsájuk. Ezért Stumpf Andris megy.

Robinzon Kurzor 2015.06.30. 12:11:38

@Holger Hartland:

Az elejétől kezdve részt vesznek (mármint a Mandiner) a plakátkampányban, orrba-szájba jönnek fel a kék színű hirdetések, egyszerre több is (oldalt, felül, középen).

Innentől kezdve, ahogyan a klasszikus vicc poénja is szól, nem a foglalkozásuk a kérdés, legfeljebb az árfolyamuk.
Oké, hát családos emberek, nekik is meg kell élni valamiből ... és hát mégsem mehetnek közmunkában kapálni valamelyik helyettes államtitkár szőlőjébe ... na ugye!

Most még érezhetően szégyenlősen csinálják, nem mernek beleállni férfiasan; egyelőre csak az ellenzéki média pellengérre állítása megy, amiért nem hittek el és közöltek le minden egyből, amit a csorbít(hat)atlan hitelességű állami média közreadott.

WhyCantITouchIt? 2015.06.30. 12:11:52

@Jean Sol Partre: Te jó ember, naponta több száz újabb ügy keletkezik, a már meglévők mellé, ami már gondolom hegyekben áll, nincs annyi erre szakosodott hivatalnok, aki ennyivel fizikailag elbírna, az ügyintézés pedig nem 5 perc, törvényileg szabályozott eljárási rendje van.
Persze, gyorsítsuk fel az eljárást, de azért a BÁH legyen körültekintő, és minden apró részletre kiterjedő eljárást folytasson le, különben jön a Helsinki Bizottság, és jól helyre teszi a magyar államot...hjaj, könyörgöm.

Robinzon Kurzor 2015.06.30. 12:15:00

@freehckr: "Mondjuk rendvédelmi szempontból mennyire vérprofi 800 férőhelyes táborba 1600 főt bezsúfolni?! "

Vannak ilyen véletlenek.
Egy működő T-34-es itt, egy túlzsúfolt menekülttábor ott ... előfordul a legjobb családban is.

Aztán csak oda kell menni az egyik Fenerbahcse-szurkolóhoz, hogy ott az a másik, az a Galata-drukker szidta az anyját ... és már csak hátra kell dőlni és élvezni a műsort.

vizipipa 2015.06.30. 12:29:32

@TG69:

Ez a cikk arról szól, hogy Berlusconi lezáratta a tunéziai partokat, de csak annyit ért el, hogy Líbia összeoml(aszt)ása óta onnan jönnek.

Azt, hogy a töksötét, libsi Földes ezt hogyan tálalja, azt meg illene felismerni.

freehckr 2015.06.30. 12:42:52

@WhyCantITouchIt?: „naponta több száz újabb ügy keletkezik, a már meglévők mellé, ami már gondolom hegyekben áll”

Tavaly már a tízszeresére nőtt a déli határainkon beáramló menedékkérők száma, ennek ellenére csak idén májusban jutott el a kormányzatig a probléma létezése, és még csak nem is a menekülttáborok esetleges bővítése, vagy az adminisztráció létszámának esetleges növelése volt napirenden, valamint ezek költségvetési forrásainak előteremtése akár további uniós forrásokból, hanem egy ~1.5 milliárdos szórólap- és plakátkampány... majd ebből váltottak egy 20-25 milliárdos kerítésre, aminek a védelmét persze nem tudják majd biztosítani, hiszen ha tudnák, akkor nem pofáznának arról, hogy alig van már most is emberük akiket a déli határainkhoz vezényelnének. Márpedig védelem nélkül a kerítés csak egy könnyedén leküzdhető akadály, nem pedig valamiféle határzár.

A legtöbben nem azt állítjuk, hogy ölelje keblére a menekülteket a Zország, hanem hogy a probléma súlyát tekintve a kormányzat egyáltalán nem működik megfelelően, sőt, még tovább is élezik az egyébként is előforduló feszültségeket. Lásd ha már most napi kicsit több mint ezer menekült gondot okoz a rendvédelemnek, akkor mi lenne ha egy a Szigethez hasonló fesztivált akarna valaki szervezni a déli országrészben, amelyen egy héten át naponta több tízezren, több százezren jelennének meg?! Jelenleg úgy tűnik, hogy egy százezres tömeg szervezetten, az ország különböző pontjain felkelést kiváltva megbéníthatná az országot, akár átvehetnék a hatalmat is, mert a rendvédelmünk nincs felkészítve... és akkor nem ettől hangos a sajtó, bazmeg?! :)

Ebben a témában szakmailag leszerepelt többek közt a belügy és a titkosszolgálat, az egyéb rendvédelmi szervek, emberileg és erkölcsileg pedig a Fidesz-KDNP, a szánalmasan buta szimpatizánsaikról nem is beszélve.

Ráadásul arról sem beszélve, hogy itt van egy újabb ügy, aminek kezelésével kicsit javíthatnánk a Fidesz-KDNP öt éve alatt a nullára amortizált nemzetközi megítélésünket, de már ez sem fog összejönni. Az öklöt rázó, elvörösödött fejű „bevándorlózások” közben nem ártana nem elfelejteni, hogy az „illegális határsértők” nagy része valójában menekült, akik inkább a legkisebb gyermekeiket is a vállukra véve gyalog vágnak neki több ezer kilométeres sétának, mint hogy otthon maradjanak háborúk és terrorszervezetek által sújtotta hazájukban... Legalább egy is emberség lenne ezen a posztkommunista balkáni korrupt szeméttelepen...

Jean Sol Partre 2015.06.30. 12:46:21

@WhyCantITouchIt?: meggyőztél, tényleg csak az óriásplakátok az egyedüli megoldás, minden más lehetetlen.

Jean Sol Partre 2015.06.30. 12:47:21

@WhyCantITouchIt?:
@Jean Sol Partre: "minden más lehetetlen"

természetesen a rohadt liberálisok miatt (lásd Helsinki bizottság)

Zb74 2015.06.30. 13:01:41

"még szerda reggel is ebben a formában számol be a történtekről"

Ezt honnan tudod így előre? Még csak kedd van...

Amúgy ez a balhé lehetett titkosszolgálati provokáció is.

TG69 2015.06.30. 13:06:15

@vizipipa: Ezt nem Földes mondja:

"Ráadásul a migránsoknak Lampedusa érdektelen, 6000 ember lakik itt, nincs munka, mindenki a kontinensre tart – miért állnának meg a szigeten? Ez politikai döntések sorozataként alakult így, a döntések oka pedig nem a menekülthelyzet megoldása volt, hanem hogy az adott kormány politikai előnyökre tegyen szert belföldön és az EU-nál."

Politikai tőkét nálunk is a habony-orbán kommunikációs rezsim akar ebből az ügyből és nem egy szakmai megoldást.

Bloodscalp 2015.06.30. 13:24:21

@Virág et.: kispest mezt kellett volna fölveniük, ennyi.

@Holger Hartland: ez meg milyen nezmettámadó hozzászólás lett a végére? Könnyen beperelhetnek ám ezért manapság!Ha nem, én mindenesetre elmentem a kommented és a TEK figyelmébe leszel ajánlva.

Bloodscalp 2015.06.30. 13:28:35

Korábban volt már hívatkozás kurucról vagy alfáról?:) Kemény harc megy a szélsőjobb szavazatokért:D

A Román 2015.06.30. 13:34:18

2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 2006 :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.06.30. 13:43:56

@Robinzon Kurzor: Nem az zavar, hogy mi van itt a Mandineren, hanem hogy mi nincs.

Ma csak az egyik politikai oldal beszél a fideszes lopásról és inkompetenciáról, de közben tolja bele a képembe a számomra elfogadhatatlan ballibségeit is. A másik oldal szépen lobogtatja a nemzeti zászlót, de közben a másik kezével csak lop és elkúr.

Bell & Sebastian 2015.06.30. 14:18:49

@freehckr: Ez azért már súlyos! Ki hinné, hogy semmiféle egyezményt nem kell senkinek betartani, csak pont nekünk, de mindet - szerinted.

Mi hát a megoldás? A permanens seggnyalás.

Ki bujtogatja ezeket és pénzeli? Erre válaszolj!

Atacama 2015.06.30. 14:19:01

Azt gondolom, ebben a migráns-kérdésben sokat segíthetne, ha több hiteles tájékoztatás jelenne meg hazai médiánkban az arab helyzetről. Ennek hiányában nagyon is elképzelhető, hogy a lakosság döntően nagy része azt hiszi, hogy pl. a szírek ugyanazért igyekeznek Németországba, Ausztriába, Svédországba stb., mint amiért a magyarok: több fizetésért, jobb életkörülményekért. És nem biztos, hogy tudjuk, hogy Szíria - ahol valami két éve dúl a polgárháború - gyakorlatilag államként már nem is létezik, a kormányerők kezén talán már egy tizede sincs a kb 5 részre szakadt országnak, amelynek legnagyobb részén már a szunnita Iszlám Állam tartja féktelen terror alatt a maradék lakosságot. Az eredeti szír lakosság kb. 10 %-át kitevő keresztényeknek menekülniük kell, de menekül a síita kisebbség is. Nem véletlen, hogy Törökországban milliószámra vannak szíriai menekültek.

Bell & Sebastian 2015.06.30. 14:23:19

@Holger Hartland: Ez még súlyosabb! Az a kinövés a nyakadon azért van, hogy a sokféle propaganda közül kiválaszd a magad igazságát. Ha megtaláltad, ideírhatod, teljesen ingyen.

Mit akarsz még? Az Égi Királyság sosem volt itt, a földön. Vagy ha mégis, azt elfüstölte Adolf.

Bell & Sebastian 2015.06.30. 14:27:35

@Atacama: Van ilyen tájékoztatás, továbbá az idelátogatóknak internetje. Ne képzeld, hogy tömegek tájékozódnak csak az Indexről / Mandinerből.

Aki igen, annak már úgyis mindegy.

Albu 2015.06.30. 14:30:21

Én nem így szoktam viselkedni vendégségben. (Tőlük eltérő kultúrájú vagyok? : )

Aki ezután 444 vagy HVG cikkre hivatkozik, ezt kell a képébe dörgölni.

freehckr 2015.06.30. 14:41:14

@Bell & Sebastian: „semmiféle egyezményt nem kell senkinek betartani, csak pont nekünk, de mindet”

Hát ha már így alakult, hogy egy szánalmas, jelentéktelen és kiszolgáltatott kis koszfészek vagyunk a Balkánhoz közel, akkor túl sok mozgásterünk sincs a többségétől eltérő érdekek érvényesítéshez... főleg ha még a saját vélt vagy valós érdekeink sem túl világosak... ráadásul a helyzeten tovább ront, hogy évtizedek óta külpolitikánk sincs, Göncz elvtársnő után Szijjártó elvtárs inkább egy újabb mélypontnak tekinthető ezen a téren... mindamellett, hogy mára nem csak az uniós bürokráciával és felügyeleti szervekkel, de kivétel nélkül minden szövetségesünkkel is összerúgtuk a port, és inkább bratyizunk elmebeteg posztszovjet ügynökökkel és diktátorokkal... szóval így nem könnyű a helyzetünk, még akkor sem, ha elvétve egyes témákban igazunk is lenne... :)

Én csak a kormányzat kommunikációjához próbálnék bizonyos intézkedéseket kötni, egyelőre csak elméletben, mert a gyakorlatban a gyújtó hangvételű és/vagy a vérforralóan ostoba kormányzati kommunikáción kívül nem látunk semmit. Pedig ha olyan nagy a baj, akkor valamit tenni is kéne a kampányoláson kívül, nem?! Valamint pont annak tükrében érthetetlen a kormányzat tehetetlensége, hogy mint az „köztudott”, tavaly a választások idejére már sikerült iszonyatosan megerősítenünk a rendvédelmünket, több ezer új rendőr teljesít szolgálatot, a Zország jobban teljesít és nagy a jólét, minket irigyel fél Európa, saját lábunkra álltunk, [random bullshit kampányszlogen helye]... :)

A kormányzati kommunikáció már nemzethalált vetít előre, a svájci bicska elméjű fideszes szimpatizánsok terrorizmust látnak a határ menti bokrokban, féltik a gyermekeiket, főleg a lányokat (ne menjünk bele miért, mert ez a része már nem érdekel), rettegnek hogy a magyarul tüsszenteni is képtelen menekültek elhappolják a magyarok elől a busásan fizető 250 EUR nettós munkahelyeket... szóval nem látom a megoldást, az intézkedések sorozatát, pedig mint említettem, nem idén májusban, a fideszes brókerbotrányok egyik csúcspontján került elő a semmiből a menekültprobléma, hanem már tavaly. :)

Robinzon Kurzor 2015.06.30. 14:46:32

@Holger Hartland: "Nem az zavar, hogy mi van itt a Mandineren, hanem hogy mi nincs."

Semmi sincs a jobb ellen [Mr. Spigott]!
Az a baj, hogy mellette sem!
(Mondjuk engem zavar, hogy a Mandiner lement kutyába ebben a kérdésben. Vagy innen már mindenben?)

"de közben tolja bele a képembe a számomra elfogadhatatlan ballibségeit is"

Miért, mi mást csináljon?
Függetlenül attól, hogy mit értünk a "ballibségeik" alatt, szerintem teljesen irreális elvárás, hogy az MSZP és maradványpártjai környékéről bármiféle értelmes politikai kezdeményezés jöjjön.
Ők már csak arra jók, hogy amikor minden kötél szakad, legyen valami önigazolás, hogy miért legyen mégis a Fidesz.

freehckr 2015.06.30. 14:47:49

@freehckr: „tavaly a választások idejére már sikerült iszonyatosan megerősítenünk a rendvédelmünket”

2014. február 21.: coub.com/view/72yq9

„... itt a megyében körülbelül 15 ezer embert tudunk fektetni ... ennek a felállása négy óra”

Szóval nem tudom mi történt az elmúlt alig másfél évben, de úgy tűnik ennyi idő alatt újra olyan szintre amortizálódott a rendszer, hogy ma már 1600 menekült elhelyezése problémát jelent. :)

Fenehorizont 667 2015.06.30. 14:49:51

ez nem politikai korrektség, hanem sima, tervezett, és már az egyéni, mindegyik ilyen civilfüggetlen hülyének a fejében meglévő, automatice beinduló cenzúrán átvezetett hírhamisítás.
az alapja az, hogy mivel a gyűlölt orbánék negatív kontextusban emlegetik a menekülteket, ezért a demokrata, pártfüggetlen, objektív individuumnak, aki nem mellesleg saját bevallása szerint minden bizonnyal "híreket szerkeszt", csak és kizárólag, ha a rohadt fene fenét is eszik, pozitív kontextusban szabad említenie őket.

freehckr 2015.06.30. 14:52:19

@Fenehorizont 667: Lásd mint hogy az 1.6%-os infláció többek közt azt jelenti, hogy ennyivel nőnek a nyugdíjak... nem?! :) coub.com/view/709bm

Fenehorizont 667 2015.06.30. 15:03:42

@freehckr:
mi ezzel a gond? fidesznyaló, orbánbérenc köztévést linkeltél, aki azt csinálja a talán 150 ezres nézettségének, ami a dolga.
node fennebb civilfüggetlen, párt-, ideológia, elvsemleges, elköteleződés nélküli, függetlencivil, civildemokrata, civilcivil, európai értelmeben vett függetlendemokratacivil hírszerkesztőkről van szó, akik a függetlenséget és a civilséget az anyatejjel szívták magukba.
ha nem érzed a különbséget, akkor gondok vannak.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.06.30. 15:04:39

@Robinzon Kurzor: A Mandiner nem azzal megy le kutyába, hogy miről és hogyan ír, hanem azzal, hogy miről nem. Azért zavar, hogy mindkét oldalon a szemét közül kell kiguberálnom a számomra elfogadható igazságokat, mert itt valahol arról is van szó, hogy merre menjen az ország és ki vezesse, és már előre unom, ha 2018-ban megint az LMP-re kell majd szavaznom.

Atacama 2015.06.30. 15:08:30

@Bell & Sebastian: Nem a "csak az Indexről/Mandinerről" tájékozódókra gondolok, hanem azokra, akik még ezekről sem. És gyanítom, hogy ők vannak többségben.
És nem mindegy, hogy mit gondolnak.

freehckr 2015.06.30. 15:09:14

@Fenehorizont 667: „mi ezzel a gond?”

Nincs gond, csak mutatom, hogy az általad említett jelenség nem igazán egyedi Kádár országában. :) BTW, a Fidesz-KDNP által a Fidesz-KDNP-nek privatizált, ennek ellenére máig évi több mint 80 milliárdos közpénzt felemésztő, már csak nevében közmédia vezetői is magukat többnyire szuperfüggetlennek és überobjektívnek tartják... ez már csak így megy... :)

freehckr 2015.06.30. 15:13:03

@Atacama: „gyanítom, hogy ők vannak többségben”

2006-ban újra megszavazták az MSZP-SZDSZ-t, majd 2014-ben újra a Fidesz-KDNP-t... és ezek után még mindig csak „gyanítod”?! :)

annamanna 2015.06.30. 15:21:41

Ezt egy utcai segítő írta a társainak:

"Fontos!!!!
Kérlek titeket,bár tudom,hogy furcsa kérés,de amennyiben ez lehetséges,kérjétek meg a nagyfai menedékkérőket, hogy ha telefonálnak a táborban rekedt társaiknak, ne említsék meg azt, hogy most veletek még Nagyfát is megszégyenítő ellátásban van dolguk kint az "utcán" ,mert ez,amint megtudtam óriási konfliktusokat gerjeszt köztük bent a táborban, ami csak az eljárásukban segítő szociális munkások,ügyintézők feladatát nehezíti meg,akiknek rengeteget kell küzdeniük ebben a dömping időszakban, és ők jóval kevesebben vannak, mint ti (gyakorlatilag 2 fő jut 600 emberre,ami embert próbáló munka), ők is azon vannak, hogy mindenki a leghamarabb kikerüljön onnan, de ha lázadás van, az nagyon lehúzza a munkát(nem lehet úgy dolgozni,hogy 5 másodpercenként nyitogatnak be az irodába a menedékkérők,hogy ők menni akarnak erről a helyről ki az utcára történet...),nem elfeledkezve arról,hogy aki lázad arra még bántalmazás és zárt tábor is várhat,tehát kérlek titeket,hogy amikor megérkeznek a nagyfai buszok,a kaja osztás előtt,ezt mindig mondjátok el,a menedékkérők érdekében is....Köszönöm a megértést...Kitartást a segítéshez!!!"

Robinzon Kurzor 2015.06.30. 15:28:11

@Holger Hartland: "A Mandiner nem azzal megy le kutyába, hogy miről és hogyan ír, hanem azzal, hogy miről nem"

A Mandiner az én szemben azzal megy le kutyába, hogy egy szerény, de nem sértő összeg fejében tolja a kormány plakátkampányát (hirdetésként) és közben pedig látványosan egyoldalú a saját (szerkesztőségi) tartalom ebben a kérdésben.

Ez a 90-es évek ballib médiájának működési modellje.
A Magyar Narancs nem írt a Postabank ügyeiről, mert az akkori kormány a Postabankon keresztül pénzelte a Magyar Narancsot.

Most annyi a különbség, hogy nincs Postabank; közvetlenül állami hirdetés fut egy témában, amely témában egyébként aristo őrjöngésére és az egyébként teljesen irreleváns ellenzéki sajtó basztatására futja.

Hogy a Fidesz egyéb ügyeiről sincs szó, azon pedig ezek után nincs mit csodálkozni.

freehckr 2015.06.30. 15:35:48

@Robinzon Kurzor: Most ne ragadjatok le a fideszes (azaz közpénznyelő) Mandinernél... nyilvánvalóan egy komplett piacbarát, adófizető párti, européer jobboldali értelmiség hiányzik az országból, a megfelelő szakpolitikusaikkal és véleményformálóikkal, közszereplőikkel együtt. A szavazóikban már nem vagyok biztos, gondolom nem véletlenül „bizonytalan” a választókorú lakosság többsége. :) Nem tegnap óta, nem múlt hét óta, de a Fidesz-KDNP 2011-12-es radikális/szélsőbalos populista ámokfutásának kezdetétől igen látványos a hiányuk...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.06.30. 15:50:26

@Robinzon Kurzor: A Mandineren volt írás a migrációról más megközelítésben is - Pintér Bencétől. A plakátkampányt nem tartom olyan szörnyűnek, mint sokan, és önmagában azt sem, ha valaki bevállalja hirdetésnek. Az már csúnya, ha ez a hallgatás ára.

InTheGajd 2015.06.30. 17:34:42

Tök mindegy mi okozta a problémát, nem az a megoldás, hogy kimegyünk az utcára és gyújtogatunk, őrjöngünk és törünk-zúzunk ami az utunkba kerül. Mint a csodálatos usában, ahol úgy fejez ki együttérzésüket a feketék a lelőtt "fajtabelijükkel", hogy lopnak, törnek-zúznak és összecsapnak a rendőrökkel...

Bell & Sebastian 2015.06.30. 18:45:52

@freehckr: Azért kösz, hogy nekem, mint gyengeelméjűnek tartottnak, szépen összeszkeccselted, amit már számtalanszor leírtál. Természetesen van benne sok részigazság. De valljuk be bátran, ha közös csónakban evezünk a Nyugattal, ezt a barbár hordát mi is megszívjuk, ha nem primer, szekunder.

Nem megyek vissza a kályhához, hogy elmagyarázzam, kinek az érdekeit szolgálja a folyamat? A normálisan gondolkodókét nem, az egyszer biztos!

Tőlem aztán fújhatod a nótádat itt napestig, de attól még ez a kormány marad, ami úgy kénytelen harcolni, mint egy csavaros eszű cigány legény a lóvásáron, vagy minden hájjal megkent rabbi az ökumenikus hitvitán.

Orbánnak ez nagyon megy, személyisége lényege.

Az egy másik kérdés, hogy nekem sem tetszik sok minden, de ezt speciel jól kezeli.

Majd, ha kitakarította innen az utolsó „bevándorlót” is, meglátjuk, kinek jól képviselte-e az ország érdekeit?

Ha még hozzáképzeljük, a libsik mit tennének ilyen helyzetben, szerintem nagyon elégedettek lehetünk.

Most bejátssza az egész pályát. Már ez is baj?

szárny 2015.06.30. 18:55:48

@DFK: Amúgy is testvérek. Ha balkézről is.

freehckr 2015.06.30. 19:45:12

@Bell & Sebastian: „nekem, mint gyengeelméjűnek tartottnak, szépen összeszkeccselted, amit már számtalanszor leírtál”

A látszattal ellentétben ezek egyébként érvek lennének egy valamiféle vitában, az, hogy most monológnak tűnnek, nem az én hibám, hanem ezt az ellenérvek hiánya okozza. Még akár a „részigazságaimmal” szembeni érveket is szívesen megvitatnám, ha akadna megfelelő vitapartner, aki az ellenkezőjére tud érveket felhozni. :)

„ezt a barbár hordát mi is megszívjuk”

Kétségtelen, hogy okoznak, és okozni is fognak némi nehézséget, kényelmetlenséget, főleg a menekülttáborok környékén élőknek némi kellemetlenséget is. Viszont ellentétben a nyugati uniós tagállamokkal, attól nem nagyon kell tartanunk sem most, sem a várható közeljövőben, hogy majd a szociális ellátórendszerünk bőkezűségét, és esetleg a munkaerőpiacunk kapacitását fogják kihasználni azok, akik menekültként nálunk maradnak majd, mivel a kormányzati kommunikációval ellentétben mindkettő romokban van jelenleg. Arról nem is beszélve, hogy ha ezek a menekültek már pár ezer kilométert legyalogoltak, hogy idáig eljussanak, akkor még egy-két száz kilométer már meg se fog kottyanni nekik, hogy Magyarországról tovább utazva valamelyik környező országban a magyarországinál jóval bőkezűbb szociális ellátórendszert, és hatékonyabb munkaerőpiacot találjanak... ha már állítólag ez a céljuk.

Mivel szerencsés lenne ezt is, vagy legalább ezt az unió tagállamaival együtt közösen megoldani, jelenleg az tűnik az egyik menekülő útvonalunknak, amíg az uniós bürokrácia felébred szokásos Csipkerózsika álmából, hogy villámgyorsan regisztráljuk őket, és hadd menjenek tovább. Addig is talán nem kellene közpénzek további milliárdjait elverni olyasféle kampányokra, amelyek féltik a nem létező magyarországi munkahelyeket a magyarul nem tudó munkaerőtől, mivel ez nettó ostobaság, és nem hiszem, hogy ezeknek az ostoba kampányokra elvert milliárdoknak nem lenne jobb helye máshol...

De ha már itt tartunk, amit egyébként két évtizede „szívunk”, az szerintem a Fidesz-MSZP barbár horda szavazótábora... :) Ők több kárt okoztak az elmúlt több mint két évtizedben Magyarországnak és az adófizetőknek, mint amennyit a következő száz évben a menekültek okoznának, ha napi szinten gyújtogatnának Debrecen méretű városokban. :)

„normálisan gondolkodókét nem, az egyszer biztos”

A „normálisan gondolkodó” egy igen erősen szubjektív kategória. Nem sértésként, de nekem általában nem tűnnek normálisnak, akik a „normális emberekre” hivatkoznak egyfajta érvként, de lehet az én készülékemben van a hiba. :)

„fújhatod a nótádat itt napestig, de attól még ez a kormány marad”

Ezzel tisztában vagyok, a posztkommunista korrupt bűnszervezetektől lehetetlen megszabadulni Magyarországon, de amíg erre lehetőségem van, addig néha elejtek itt-ott pár kommentet. :) Persze könnyen beszélek, Magyarországon nincs semmiféle bejelentett gazdasági tevékenységem, így ebben a formában jóval nyugodtabban szemlélem, hogyan fosztogatják az országot és az adófizetőket a posztkommunista elvtársak. :)

„ami úgy kénytelen harcolni”

Ez a permanens harc nekem a kommunistáktól ismerős. Állandóan harcolni kell, mert azzal lehet összetartani, megtartani a proletariátust a Párt mögött. Pedig ötödik éve van kormányon a Fidesz-KDNP, lassan nem harcolni kéne, hanem csak egyszerűen kormányozni. :)

„Orbánnak ez nagyon megy, személyisége lényege.... ezt speciel jól kezeli”

Mást nem is nagyon tesz évek óta, mint a legprimitívebb szavazóknak mondja fülébe a legkönnyebben emészthető egyszerű mondatos szlogeneket. Ehhez tényleg nagyon ért, ő sem az az agyonművelt értelmiségi kategória, vérében van suttyónak, simán csak parasztnak lenni a szó legpejoratívabb értelmében. :) Nem is sokan látták még kulturális eseményeken az elmúlt évtizedekben, de szotyizni focimeccsen, pálinkázni malacpörzsölésen, poharazni gulyásozáson annál többen... ez az ő pályája, az egyszerű nép még egyszerűbb, szinte legegyszerűbb fia... :) Más kérdés, hogy szerencsés-e, ha sokáig van hatalmon egy ilyen műveletlen suttyó politikai „elit”...

„ha kitakarította innen az utolsó "bevándorlót" is”

Egyelőre úgy tűnik, hogy a képzettebb és rátermettebb magyar munkaerőtől hamarabb szabadítja, szabadította meg az országot.

Koszper Gábor 2015.06.30. 20:28:51

"Minden további kommentár helyett"

Ez aztán az újságírás. Azt is írhattátok volna, hogy "minden kontextusából kiragadva."

Robinzon Kurzor 2015.06.30. 21:57:49

@Holger Hartland: "A Mandineren volt írás a migrációról más megközelítésben is - Pintér Bencétől. "

Mi volt abban a más megközelítés? Egy "Ilyen ország ..." poszt volt, természetesen az ellenzék ellenzékének hálás szerepében.
Ja, és még azt is írta, hogy rendben van a kerítés.

Ezek szerint ő már "másként gondolkodó" a Mandinerben?
Jaj, csak nehogy baja legyen belőle...

annamanna 2015.07.01. 04:13:36

Forradalmakat levernek,
Önpusztító életek
Terroristákat nevelnek,
Műholddal figyelnek,
Tiszta őrület ez,
S amíg te menekülsz,
Más itt akar lenni menekült.
Ki tehet arról, hogy beteg ez a föld,
Fertőzött, beteg ez a föld.
Azt hiszem, hogy túl késő már,
hogy valaha is megértsük egymást,
Azt hiszem, hogy túl késő már ...
www.youtube.com/watch?v=4WIf2f9W7HA

CoolKoon 2015.07.01. 12:54:44

@freehckr: Jaj már, ez volt a terv.........mintha nem az lenne inkább a gond, hogy ilyesmire eddig egy lyukas garast se költöttek mondván, hogy minek.......

CoolKoon 2015.07.01. 12:57:29

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Hát, akkor a két algír klán mehet haza a sivatagba (de csak miután letöltötték a garázdaság miatt kiszabott börtönt), a többit viszont attól még el kell helyezni valahol.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.02. 10:25:17

@Robinzon Kurzor:

cö-cö.

akkoriban az ellenzéki média sem szégyellt lenyúlni a postabankos pénzekért. d persze rögzült a fejeken, hogy csak a libsik vették fel a zsét, lásd még libásbajnai, miközben a hajdú-bétet abszolút konkrétan a fidesz verte szét. :D

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.02. 10:28:11

amúgy azért van eg finom stichje az egésznek.

megy az uszítás, ennek a közepébe beesik egy ilyen cucc, persze ettől is megy az uszítás, és amikor kiderül, hogy bocs, mégse, akkor a libsik kurva anyját. mégis csak ők uszítottak, nem?

Robinzon Kurzor 2015.07.02. 10:36:59

@Holger Hartland:

Rendben, ezekre nem emlékeztem (nem kötöttem Pintér Bencéhez), csak a legutolsóra, amiben leokézta (csak hogy a ModorosBlognak is tiszteletemet tegyem) a kerítést.

Szóval igazad van, Pintér Bence rehabilitálva ... csak nehogy ebből baja legyen.

Ettől még a Mandinernek vissza kellett volna utasítania, hogy részt vegyen ebben az ostoba, de legalább uszító plakátkampányban.

Robinzon Kurzor 2015.07.02. 10:39:30

@mavo:

Igen, biztosan az akkori ellenzéki média IS.

De nem ez a lényeg, hanem hogy a mai Mandiner szerkesztősége pont úgy áll etikailag, mint az akkori, állami pénzen működő ballib megmondómédia.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.02. 12:22:48

@Robinzon Kurzor:

sajnos sokkal szarabb a helyzet. akkor az ellenzéki médiát kábé ugyanúgy tolták, mint a másikat (már leszámítva a már akkor is szélsőséges fosokat, amiknek a szerzői ma állami pénzből delirálnak), ehhez képest a fidesz már 1998-ban is ki akarta nyírni a mancsot (persze törvénytelenül, hát hogy is másként), és most sem különb a hozzállásuk.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.02. 12:25:43

@Robinzon Kurzor:

valahol megértem őket. pénz-pénz. ők is abból élnek. ha azon múlt, hogy fizethető-e a havi villanyszámla, akkor az vesse rájuk a követ. én biztos nem.

ha nem, akkor meg majd elszámolnak a lelkiismeretükkel az ő istenük előtt. aki állítólag kegyetlen a hazugokkal szemben.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.07.03. 09:28:05

@Robinzon Kurzor: Nem. Van itt egy érdemi különbség.

A korrupciót mindenki elítéli. Legfeljebb a mértékét vitatja, vagy ha nagyon elvakult fideszes, akkor a létezését. Vagy tud róla, de hallgat.

A kampány és a kerítés támogatása ezzel szemben teljesen legitim, vállalható álláspont. Könnyen lehet, hogy a közvélemény többségének álláspontja. Ezért semmi rosszat nem látok abban, hogy a Mandiner is kitette a "Ha Magyarországra jössz"-reklámokat.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.03. 09:58:05

@Holger Hartland:

a legitim az stimmel, de a vállalhatósága erősen kétséges,

érdeklődnék például, hol a geciben van a pár hete behazudott 150-200 ezer visszatoloncolt, amire itt is mindenki hivatkozott, mint a remek kis gyűlöletkampány mögött levő valóságtartalomra? amely 150-200 ezer éppen most duzadt fel 4136-ra? már ha egyáltalán annyi is igaz belőle. :-DDD

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.07.03. 10:26:16

@mavo: A plakátkampány vállalhatóságát illetően várhatóan sosem fogunk egyetérteni (meg sok minden másban sem), vagyis kár fecsérelni az időt. Ami a számokat illeti, a ballib ellenzék nagyjából a nullával indított, mondván, hogy ez Magyarországnak nem is probléma, mert úgyse marad itt migráns, mennek tovább (érdekes volt ez a hirtelen megtalált provincializmus, mintha Európa problémája ne lenne a mi problémánk is). Jeszenszky Gézát és Lányi Andrást ajánlom a tegnapi Heti Válaszból. Valamint Kovács Tibort - nem tudom, ki ő, de a cikke jó.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.03. 10:39:01

@Holger Hartland:

"A korrupciót mindenki elítéli."

a valóságban lószart. többek között itt a mandineren is vannak jópáran, akik épppen csak el nem élveznek attól, hogy nem azok lopnak, hanem ezek. szóval nem. nem, hogy nem ítéli el mindenki, sokan kifejezetten örülnek neki.

Robinzon Kurzor 2015.07.03. 10:49:28

@Holger Hartland: "A kampány és a kerítés támogatása ezzel szemben teljesen legitim, vállalható álláspont. "

Az a kampány, ami hamisan azzal ijesztgeti az embereket, hogy a Magyarországot tranzitországként használó, alapeseteben néhány napig itt tartózkodó migránságok:
- itt akarnának maradni és elveszik a magyarok munkáját
- nem akarják tisztelni a kultúránkat (bármit jelentsen is ez)
- meg akarják szegni a törvényeinket

nos, ez vállalhatatlan.

Nem egyszerűen hazugság, mint a manyuptól a rezsicsökkentésig nagyjából minden, amivel a Fidesz kormányzása óta a népet eteti, hanem kifejezetten aljas, a társadalomra veszélyes, gyűlöletkeltő, a kereszténység tanításaival is szembemenő vállalhatatlan hazugság.
(Függetlenül attól, hogy az MSZP és (el)csatolt részei mit (nem) mondanak ebben a kérdésben.)

A kerítés csak simán egy baromi drága, de legalább teljesen értelmetlen faszság valahol a vasárnapi boltbezárás és a stadionépítések között a szép hosszú sorban.

Robinzon Kurzor 2015.07.03. 10:57:10

@Holger Hartland: "Könnyen lehet, hogy a közvélemény többségének álláspontja."

A migrációs folyamatok nem állláspont kérdése.
Nem azért történik a világban ez vagy az, mert a közvélemény többségének ez az álláspontja.

A plakátkampány nem a valódi, tényleges problémára hívta fel a figyelmet, hanem csinált mellé egy másikat.
Aljas szándékból, előre kitervelten.

Emlékeztetnék továbbá arra, hogy alig egy éve Magyarország 170 ezer (!!!) menekült fizikai elhelyezésére érezte képesnek magát.
Ezt Orbán személyesen jelentette be miután -- az összes híradóban is bemutatott akcióban -- helikopterről is megszemlélte a tájat.

Robinzon Kurzor 2015.07.03. 10:59:42

@Holger Hartland: " a ballib ellenzék nagyjából a nullával indított"

Mégis, ki nem szarja le a "ballib" ellenzéket?
Miért lenne érv bármire is, amit a kormány csinál, hogy de hát hülye az ellenzék.
Az.
És?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.07.03. 11:02:08

@mavo: "itt a mandineren is vannak jópáran"
Pár tucat vakbuzgó szerencsétlenből mi következik? Semmi.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.07.03. 11:03:12

@Robinzon Kurzor: "aljas, a társadalomra veszélyes, gyűlöletkeltő, a kereszténység tanításaival is szembemenő vállalhatatlan hazugság"

Szerintem itt fejezzük be. :) Nincs értelme folytatni.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.03. 11:21:19

@Holger Hartland:

ja értem, a gyűlöletkampány teljesen rendben van, MERT a ballib ellenzék (így, egyetlen összezárt tömbként, mondhatni kórusban, hát hogyan is másként) azt mondta, nincs menekültprobléma.

ennél azért a reflexszerű gyurcsányozás is mintha szofisztikáltabb lenne, de te tudod.

"érdekes volt ez a hirtelen megtalált provincializmus, mintha Európa problémája ne lenne a mi problémánk is"

ebben az a zseniális, hogy magyarország éppen azt csinálja, hogy a migránsok befogadásában eddig betöltött, a nullától már jelenleg is alig különböző mértékű szerepét óhajtja az európai nagy, közös problémamegoldás szellemében a nullára redukálni. :D

nyami. és gyurcsány, hogy ki ne felejtsem.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.03. 11:25:45

@Holger Hartland:

akkor ugye leszögezhetjük, hogy szerinted a menekültek

"
- itt akarnak maradni és elveszik a magyarok munkáját
- nem akarják tisztelni a kultúránkat (bármit jelentsen is ez)
- meg akarják szegni a törvényeinket
"

hiszen ha nem így lenne, akkor nem tiltakoznál, ha ezeket valaki vállalhatatlan hazugságnak nevezi.

na, legalább idáig is eljutottunk valahogy.

Robinzon Kurzor 2015.07.03. 12:02:10

@Holger Hartland: "Szerintem itt fejezzük be. :) Nincs értelme folytatni."

Arra azért kíváncsi lennék, hogy szerinted a plakátkampány nem is hazug -- tehát a migránsok itt akarnak letelepedni, azért jönnek ide, hogy nyelvtudás nélkül is elvegyék a magyarok munkáját, miközben bűnöznek és nem tisztelik a kultúránkat -- vagy pedig hazug ugyan, de nem gáz.

Utóbbi esetben szerinted azért nem gáz, mert nem is szít általános, mindenkire vonatkozó idegengyűlöletet, vagy szít ugyan, de ez sem probléma, belefér a keresztény értékrendbe, stb.

Robinzon Kurzor 2015.07.03. 12:04:20

@Holger Hartland: "Könnyen lehet, hogy a közvélemény többségének álláspontja."

Erre még egy gondolat erejéig visszatérnék: ha ez érv lehet (vö: többségre hivatkozás), akkor 2004. december 5. visszamenőlegesen legitimálta a 23 millió románozást, tehát az is rendben van.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.03. 12:43:48

@Robinzon Kurzor:

a terroristázást kihagytad. :D a kiváló nemzeti inzultáció is azzal nyitott, és jé, a plakát alján is gondosan egymás mellé lett téve a bevándorló és a terrorizmus, nehogy márvalakinek ne essen le, hogy bevándorló egyenlő féktelenül dühöngő terrorizmus.

jó is volt, amikor utána a dúsgazdag arab bácsiknak magyarázta, hogy jaj, hát mi nem is uszulunk a moszlimok ellen, sőt, de még hogy mennyire nem. :D

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.07.03. 12:59:19

@mavo: Neked is azt mondom, kár a gőzért. Kérj kölcsön valakitől egy tegnapi Heti Választ: amit az említett három cikkben írnak, az nekem kb. oké.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.07.03. 13:10:16

@Robinzon Kurzor: A plakátkampány lényege, hogy felhívja a figyelmet egy valós és komoly problémára, amely Magyarországot egyelőre tranzitországként érinti, hosszabb távon viszont fennáll a veszély, hogy célországként is. De már tranzitországként is problémával állunk szemben, egyrészt mert EU- és schengeni határországként ez ügyben feladatunk van, másrészt pedig ami a nyugat- és észak-európai városokban probléma, az Európa részeként közvetve nekünk is probléma.

Hogy a plakátokon olvasható konkrét üzenetek megfogalmazása mennyire szerencsés, illetve hogy ezzel a Fidesz közben a népszerűségét is növeli, a fentiekhez képest másodlagos.

Az ügyet a 2004-es népszavazással összemosni azért hiba, mert az a népszavazás nem idegenekről szólt, hanem magyarokról. A relatív (nagyon szűk) többség egyébként megszavazta, az abszolút többség távol maradt. Ezek szerint a 23 millió románozás nem talált másfél milliónyinál több követőre. De a mostani kormány későbbi döntése sem, amellyel aztán a kettős állampolgárságot gyakorlatilag választási csalásra használta 2014-ben.

Ez több ügy, ne keverjük őket.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.03. 13:19:08

@Holger Hartland:

arra a hetiválaszra gondolsz ugye, amelyikben szőnyi elvtárs lelkesen buzizik egy higgyülis faszarccal?

amúgy kint van a lányi-cucc ajánlója. ha tényleg stimmel az beharangozó, és te egyetértesz azzal az alapjaiban rasszista uszítással, hogy teszem azt

"A nagyrészt iszlám civilizációból érkező bevándorlók magukkal hozzák reprodukciós szokásaikat"

akkor veled nagyon nagy baj van. kibaszott nagy baj. :(

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.07.03. 13:39:56

@mavo: Igen, a te perspektívádból az az egyik lehetséges válasz úgy hangzik, hogy velem (illetve azzal, aki az én perspektívámat osztja) "kibaszott nagy baj" van. A te perspektívádat osztó emberek köreiben ez manapság gyakori, normálisnak számító, sőt, olykor kifejezetten elvárt válasz. Ez van...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.03. 13:48:34

@Holger Hartland:

"A plakátkampány lényege, hogy felhívja a figyelmet egy valós és komoly problémára, amely Magyarországot egyelőre tranzitországként érinti, hosszabb távon viszont fennáll a veszély, hogy célországként is."

ez annyira ari, de tényleg. "felhívja a figyelmet", és ahogy elnézem, nálad a figyelmem felhívása úgy néz ki, hogy terrorizmussal, a magyarok munkájának elvételésel és persze ezzel párhuzamosan ingyenéléssel vádoljuk meg "bevándorlókat".

orbán egyébként épp most hirdette meg a "magyarország a magyaroké" doktrínát. :D remélem, minden nem tiszta fajú magyart kitoloncolnak a gecibe (én londonba kérném a toloncolást), aztán széjjelnéznek mind a kétezren az itt maradó tiszta fajú magyarok, hogy de jó, végre.

idézem orbánt, mielőtt azt vágod hozzám, én ezt honnan veszem: "Nincs esély, vissza fogunk küldeni, ez a kontinens nem lesz a te hazád, van neked saját hazád, ez a mi hazánk". az, hogy az úgynevezett hazájában ezeknek az embereknek igen komoly hányadát üldözik, sokuknak veszélyben van az életük? kit érdekel, húzzon vissza megdögleni.és persze mert mi vagyunk a janik, egész európa nevében nyilatkozunk ("ez a kontinens nem lesz a te hazád"), mert megtehetjük, hiszen minekünk egész európa a hazánk, a többi errefelé tengődő törpe nemzet meg jobb, ha bekussol:-DDD

ennyike. érdemes beleolvasni, heti válasz, azt te szereted. viktor kőkeményen uszít, ahogy mostanság megszoktuk tőle, és természetesen annyit sem tud, hogy szíria vagy afganisztán nem afrikában van. miközben te arról szónokol, hogy afrika így, meg afrika úgy, meg hogy az afrikaiak hogyan akarják elfoglalni európát, aközben az úgynevezett valóságban magyarországra a menekültek többsége NEM afrikából jön. ja, hogy mondjuk a szír keresztényekkel nehezebb riogatni, mint az afrikai, terrorista, ingyenélő, munkaelvevő, aidses, nőerőszakoló moszlim niggerekkel?

remek dolog, hogy viktorka és az ő hű vazallusai "felhívják a figyelmet egy valós és komoly problémára", de ugye nem baj, ha nekem nem tetszik, hogy ezt egy milliméterrel sem űzik jobb színvonalon annál, ahogy a pomogácsinfó a "cigánykérdést" meg a "zsidókérdést" kezeli? :D

bírom amúgy benned, ahogy ehhez a témához is ideállítottál a vérfüggetlen értelmiségi álcájában, aztán mire kettőt pislantottunk, kiderült rólad, hogy a kibebaszott nagy függetlenség mögött valójában a xenofób uszítók pártján állsz, és persze tetszőleges témában bírsz reflexszerűen ballibsizni. :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.07.03. 13:56:02

@mavo: Szerintem is durva, hogy a ballib szürkeállományt ez a mai magyar jobboldal nyomja le, de nem tehetek róla és nem tudok segíteni. :) Ami téged illet, kár a gőzért.

Robinzon Kurzor 2015.07.03. 16:06:20

@Holger Hartland:

Vagyis szerinted az, hogy egy létező -- de Magyarországot közvetlenül és rövid távon nem érintő -- problémával kapcsolatban ténybeli hazugságon alapuló és általános idegengyűlöletet szító kampányt folytat a kormány, az -- bár "nem szerencsés", de rendben van.

Mert van ilyen probléma, és ha van, akkor lehet róla nagyot is hazudni, ha a kormány úgy látja, hogy ezzel ér célba az üzenete.

Hogy a jövőben akár elméletileg mi is célország lehetünk, az meg üres feltételezés, lufi.

A KÁP-os népszavazással pedig nem is próbáltam keverni, összemosni, ezt kár is cáfolni.
Az érvelésed logikájára mutattam rá: ha a kormány plakátkampánya azért van rendben, mert találkozik a magyar emberek többségének véleményével, akkor ezen az alapon bármi, ami népszerű, egyben morálisan rendben lesz. Akár a 23 millió románozás is, mert az is találkozott a többség véleményével.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.07.03. 16:36:21

@Robinzon Kurzor: Ha a kormány kampányt folytat egy Magyarországot közvetve már most, közvetlenül pedig a jövőben fenyegető problémával kapcsolatban, az nekem teljesen rendben van. Nem gondolom, hogy a kampány ténybeli hazugságra épülne, és nem gondolom, hogy "szítaná az általános idegengyűlöletet". Hogy a jövőben akár mi is célország lehetünk, az pedig nem üres feltételezés, hanem valós lehetőség.

A 23 millió románozás nem találkozott a többség véleményével: a többség nem ment el nemmel szavazni, hanem egyszerűen otthon maradt.

De a plakátkampány sem azért van rendben, mert találkozhat a többség véleményével. A plakátkampány ettől függetlenül van rendben. A többség-kisebbség viszony azért fontos, mert az ellene érvelők stratégiájára nézve adna egy tanácsot: nem biztos, hogy célravezető a többségi vélemény lebontásának azzal nekilátni, hogy hazug, aljas, és így tovább.

Látod, semmiben sem értünk egyet. Hát akkor? Mondtam, hogy fejezzük be. :)

ÁrPi 2015.07.03. 17:28:40

@mavo:

""
ha tényleg stimmel az beharangozó, és te egyetértesz azzal az alapjaiban rasszista uszítással, hogy teszem azt
"A nagyrészt iszlám civilizációból érkező bevándorlók magukkal hozzák reprodukciós szokásaikat"
akkor veled nagyon nagy baj van. kibaszott nagy baj. :(
""

Tudom hogy sokan az itteni függetlenértelmiségiek közül mint amilyen te is vagy, úgy gondolták eddig hogy Holger talán nem "rasszista", és látom is hogy Holger nem is mert a mintaszövegre reakcióként egy egyenes igen-nem reakciót nyomni.

De lényegi kérdesem van hozzád és társaidhoz:

Talán bizony már nulladik generációs menekült-bevándorlóként is elgondolkoznak a boldog európába érkező moszlim férfiak arról hogy a demográfiai mutatójuk hármas vagy még alávalóbb legyen??

Igenis ""magukkal hozzák reprodukciós szokásaikat""!

EZ csak felületesen zsuppolható be a rasszizmusba,

ez olyan demográfiai prognózis amely mondjuk az élenjáró Flansziaország statisztikákból extrapolálható: az mozlim/arab/bevándorlók --bocccs--- "szaporábbak" -- a gyerekszám vállalási szokásaik azaz ""hozott szokásaik"" alapján.

Rasszistázol, azaz mavo nagy baj van veled

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.03. 18:29:04

@ÁrPi:

ugye egyetérhetünk abban, hogy teszem azt törökország az egy egészen lehelletnyit iszlám államnak tekinthető, amit 97-99 százalékban úgynevezett moszlimok laknak. allahot imádják, mohamed a prófétájuk, nem esznek disznóhúst, hadd ne kelljen bemutatnom, mitől moszlimok.

namármost. vagy az van, hogy tényleg vannak a moszlimoknak "reprodukciós szokásaik" (aka "a moszlimok szaporodnak, mint a nyulak") vagy pedig ez nem más, mint egy előítélet, ebben remélem, kiegyezhetünk.

márpedig törökországot valami egészen fura moszlimok lakják. az a helyzet ugyanis, hogy a fejlettebb, gazdagabb, mondhatni már-már európai életszínvonalú nyugati országrészben élő moszlimok körében bőven 1 és 2 között van a fertility rate (vagyis az egy nőre eső élve születő gyerekek száma - aka fogy a török), míg az elmaradottabb, keleti területeken 3 és 5 közötti. mivel az az alacsonyabb és a magasabb fertility rate-tel rendelkező teróleteken egyaránt szinte kizárólag moszlimok élnek, érdekelne a magyarázat, hogy van az, hogy nyugaton nem egészen ugyanazok a "reprodukciós szokásaik", mint keleten.

érdekelne ezek után, törökországnak ugyan melyik feléből poláljuk extra azt a prognózist. a franciaországhoz valamennyire azért hasonló nyugati, vagy a franciához kevésbé hasonlító keleti feléből? durva probléma, mi? :D

egyébként a világ legmagasabb fertility rate-jével "büszkélkedő" országaiban egy a közös: leginkább afrikaiak és leginkább kurva szegények. és hol a legalacsonyabb a világon ez a bűvös mutató? naná, hogy a kőgazdag szingapúrban.

no mindegy, nem bírok magamhoz térni ennyi meglepetéstől. meg attól sem, hogy az előítéletekről valahogy mindig kiderül, hogy lófasz alapjuk sincs. meg persze, hogy a rasszisták ostobák, mint a sár. nahát, nahát.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.03. 18:33:20

@Holger Hartland:

"A 23 millió románozás nem találkozott a többség véleményével: a többség nem ment el nemmel szavazni, hanem egyszerűen otthon maradt."

keverni tetszik a szezont a faszomal. a 23 millió románozás ugyanis a 2002-es kampány része volt, tehát sok esélyt nem látok, hogy a 2014-es népszavazáson túl sok embert visszariasztott volna a szavazástól.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.03. 18:44:12

@Holger Hartland:

"Szerintem is durva, hogy a ballib szürkeállományt ez a mai magyar jobboldal nyomja le"

mókás dolgok ezek. a 23 millió románozás az fúj, ellenben bevándorlásról ÉS terrorizmusról plakátokat kirakni olyan felirattal, hogy idegen ne vedd el a a magyarok munkáját, (igen, a 23 milliór románozás hajszál pontosan ugyanerről szólt, azt leszámítva, hogy a szemét gyurcsányék azért mégsem terroristázták le a potenciális vendégmunkásokat), az teljesen rendben van. :-DDD

látod, ezt imádom én bennetek kőbecsületes illiberálisokban: csak addig van baj az effélékkel, amíg a csúnya, gonosz, magyarellenes ballibák csinálják. ha a fidesz megcsinálja ugyanazt (illetve nem ugyanazt, mert durvábbat), akkor varázsütésre kiderül, hogy a magyarok munkájának elvételével kampányolni, az kibaszottul rendben van, nem riogatás, stb. csiribú, csiribá. rossz volt, jó lett, ez ám a varázslat. :-DDD

és ne fáradj,mert én már 2002-ben is azt mondtam, hogy 23 millió románnal, és a magyarok munkájának lenyálásával riogatni szemétség.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.07.03. 23:47:11

@mavo: Ja hogy ez annyira régen volt? Eggyel több ok, hogy leszarjam. Az ország határain jelenleg nem románok jönnek át, vagyis ez a probléma nem aktuális. De utólag világosan látszik az is, hogy nem jöttek a románok, illetve akik jöttek, azok leginkább romániai magyarok voltak. Vagyis magyarok.

A plakátkampányban emlegetett probléma viszont nagyon is aktuális. Beszélnek a számok, beszélnek a képek. Ami a munkát illeti, a magyar pékek egy részének a munkáját már elvették a szerbek alól felszabadult Koszovóban amúgy már nem üldözött albán pékek - ha ez a kormány igényt tart a "nemzeti" jelzőre, akkor nagyon remélem, intézni fogja ebben az ügyben azt, ami egy nemzeti kormány számára kutya kötelesség.

Bocs, ha a következőre már nem válaszolok, ott a három Heti Válasz-cikk, amiket ajánlottam, azok nagyjából azt írják, amit én is gondolok. Ha nem tetszik, hát nem tetszik. :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.04. 01:09:12

@Holger Hartland:

"Az ország határain jelenleg nem románok jönnek át, vagyis ez a probléma nem aktuális."

aha, értem, ezek szerint 23 millió románnal riogatni is jófejség volt? vagy mivel éppen pont a románok most nem aktuálisak (lófaszt nem, sőt a kör éppenséggel bővült szerbekkel de legfőképpen ukránokkal és oroszokkal - ja, utóbbiak közül elég sokan tényleg bűnözők, tehát azokkal semmi baj nincs), ha nem éppen pont románokal riogatnak, az nem csúnyaság, vagy hogy értelmezed? akármelyik interpretáció is lesz az igazi, elmondhatom, egyre újabb és újabb oldalaidról ismerlek meg, holgika. :D

plusz, még te sem mered letagadni, hogy ezek jórészt csak átmenő forgalmat képeznek, miközben a plakátkampány (és ne feledjük a "nemzeti inzultációt" sem) meglehetős határozottsággal azt sugallja, hogy a) kifejezetten magyarországra jönnek, b) a magyarok munkájára fáj a foguk, c) a magyarok munkájának lenyúlása közben azért ingyenélnek is, tovább d) terroristagyanúsak.

az úgynevezett valóságban magyarország annyi menekültet fogadott be ÖSSZESEN 1990 óta, mint amennyit franciaországban egy kábé érd méretű kisváros (valójában nagy eséllyel kevesebbet, de ezen már ne vesszünk össze). erről hazudja az édesviktor és az ő csipet csapata, hogy magyarországra nehezedik egész európában a legnagyobb nyomás, tele a hajó, entestünkkel védjük meg európát a menekültektől, stb. és ez neked totálisan rendben van. :D

"Ami a munkát illeti, a magyar pékek egy részének a munkáját már elvették a szerbek alól felszabadult Koszovóban amúgy már nem üldözött albán pékek"

a mintegy 1300 pékségből plusz 1800-2000 látványpékségből van kb, 250-300 albán pékség, vagyis a magyarpékek mintegy egy tizedének elvették a munkáját az albánpékek. attól tartok, brutális magyarpékholokauszt van.

állítólag 2500 magyarpék munkanélküli. izgalommal várom, hogy olyan fél ezer albánpék milyen bravúrral volt képes elvenni 5× annyi magyarpék munkáját. igen izgalmas matek lesz. :)

ja, és a balkánon jóformán minden pék albán, így alakult jugoszláviában. a heti válaszban természetesen az olyan kínos hírek nem szerepelnek, hogy a szerbek a mai napig megnevelgetik etnikailag az albánpékeket, ami persze érthető, hiszen az nyilván nem üldözés, hanem teniszkönyök. nem tudom, igaz-e, de állítólag valami szerb faluban még a balkáni háború idején nagyon bebaszcsiztak, amitől rájuk jött a hazafiasság, ezért felgyújtották az albánpékséget, aztán amikor reggel geci másnaposan mentek volna kenyérért, hát nem volt pékség.

apró mellékszál, hogy a magyarpékek elég nagy hányadának nálam alanyi jogon járna a szigorított fegyház azért a rettenetes, műlisztből, műélesztővel, és persze vastagon adalékolt készült izéért, amivel pékáru álnéven mérgezik a magyarembereket.

"Beszélnek a számok, beszélnek a képek"

de még mennyire, hogy beszélnek. a fideszpropaganda, és hatására például a helyi törzsközönség is nyugatról visszatoloncolt menekültek százezreiről vízionált. ehhez képest jelenleg azon megy a vita a magyar és az osztrák külügy között, hogy az a 150-200 ezer lesz-e legalább 3100, vagy mégis inkább nulla. :DDDD

hol vannak azok a nyugatról százezrével visszatoloncolt menekültek, holgika, ha már neked a számok olyan fontosak?

igen, a menekültek problémát okoznak, mondjuk jórészt azért is, mert a magyar kormány baszott fogalalkozni azzal, hogy jé, ezek egyre többen vannak. a debreceni tábor mellé például simán fel tudtak volna húzni másik kettőt a nemzeti inzultációra és a plakátkampányra elbaszott milliárdokból, na de az értelmes befektetés lett volna, hát mit képzelónk, hogy olyanra kültsünk pénzt? :D orbán viktor a mellét veri, hogy lám, a magyar az tudja a megoldást, miközben a tavaly radikálisan megnövekedő menekülthullámból egy év alatt annyit sem bírtak kikövetkeztetni, hogy talán, de szigorúan csak talán, több menekültet nem lehet igazán jól a jóval kisebb forgalomra méretezett magyar táborokkal kezelni. és ez a fékezhettelen agyvelejű zseni ezt az egyetlen tábort is be akarja záratni.

továbbá persze, hát majd pont nem a heti válaszban előadott príma xenofóbiával nem értesz majd egyet, ha amúgy is a xenofób (és meglepő módon alapjaiban hazug) fideszes propagandát büfized ide tényként. suba subával, guba gubával, lám, a szőnyielvtárs is milyen hirtelen összemelegedett (ah, de vicces vagyok) a fúj "ballib", fúj ocsmányszekta higgyülivel, amikor kiderült, hogy milyen meghitten lehet velük buzizni. :-DDD

a moszlimok európába hurcibált "reprodukciós szokásainak" cáfolatára természetesen egyetlen szóval sem bírtál reagálni, hiszen mindenféle aljas tényekhez jó magyar ember nem aljasodik le.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.07.04. 01:33:48

@mavo: Miért reagálnék bármire? A párbeszédnek vége.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.04. 01:46:32

@Holger Hartland:

olyan édibédi vagy. idejössz, megszólítasz, majd amikor amikor kiderül, hogy nem csak bólogatok, akkor olyan igazi, tőrölmetszett illibsi módjára közlöd, hogy kuss, te így szállsz le a bicikliről.

egy egészen icipicit beképzelt vagy, pici fiúka, ha azt hiszed, hogy a párbeszéd szabályait te határozod meg, és én nyaljam ülve a holdat, ha te nagyon, nagyon, nagyon kegyesen engedélyezed nekem, hogy ezeket betartsam, akkor kurvára benéztél valamit. nem először, persze.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.07.04. 02:13:02

@mavo: Hazudsz: ezt a beszélgetést te kezdeményezted, ez visszakereshető itt följebb. Nekem nem volt és nincsen szükségem rá, hogy beszélgessek a magadfajtákkal. A kormány politikája nyerésre áll, párbeszédre az ellenzőinek lenne szükségük. A "párbeszéd szabályai" kifejezés itt értelmetlen, párbeszéd ugyanis nincs.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.04. 05:40:55

@Holger Hartland:

"Hazudsz: ezt a beszélgetést te kezdeményezted, ez visszakereshető itt följebb."

normális helyeken ezt úgy mondják: "tévedsz". :D egyébként valóban, rosszul emlékeztem, tévedtem. pezsgőt fogok bontani, ha te ezt egyszer leírod abban az irtózatos erkölcsi magasságban, amiben leledzeni tetszel. rád speciel sokkal jellemzőbb, hogy egy igen határozott kijelentést teszel, mert rosszul emlékszel, mikor volt a 23 millió románozás, és amikor közlöm veled, hogy köze nincs ahhoz, amihez kötni szeretnéd (de természesen nem hazugoztalak le), neked az a teljesen természetes reakciód, hogy ja, akkor te leszarod, meg hogy az ma már irreleváns, majd gyorsan az albánpékekre tereled a szót, akik bezzeg harciasan elveszik a magyarpékek munkáját, és hogy az micsoda nagy horderejű probléma. :-DDD

mellesleg természetesen a valóságban az albánpékekenek sincs túl sok köze sem a gyűlöletkampányhoz, se a kerítéshez, mert egyrészt a magyarpék-holokauszt tudtommal pont nem idén volt, másrészt a meglehetősen szigorú báh csak megadta nekik valamilyen jogon a letelepedési engedélyt (vgy az ő ügyükben minden alkalommal hibásan döntöttek, és/vagy az albánpékmaffia befolyása alá kerültek), harmadszor pedig én úgy tudom, koszovó nem afrikában van, márpedig a mi soha nem hazudós, és soha nem tévedős miniszterelnükünk az afrikaiakról ecsetelte, hogy tessenek szépen hazamenni, mert európa soha nem lesz a hazátok. az a miniszterelnök, aki egyrészt mindvégig és következetesen bevándorlókról, még pláne gazdasági, illetve megélhetési bevándorlókról beszélt, ugyanakkor alapos fejmosást is tartott azoknak, "akik a menekülteket és a megélhetési bevándorlókat nem választják szét". :-D

"Nekem nem volt és nincsen szükségem rá, hogy beszélgessek a magadfajtákkal."

akkor mi a faszért beszélgetsz a "magamfajtákkal"? ráadásul nem csak velem. :)

nekem például nem volt, és nem is lesz szükségem arra, hogy szöges ágyra feküdjek, ám ezt nem úgy oldom meg, hogy mégis ráfekszem, aztán amikor kiderül, hogy tényleg semmi szükségem nincs rá, akkor sértetten lekászálódok róla.

te viszont a sajátos elveidet folyamatosan felrúgod, és szóba állsz a "magamfajtákkal", majd minden alkalommal remekül előre kiszámíthatóan eléred előbb a verkliüzemmódot, majd közlöd, hogy te valójában nem is állsz szóba a "magamfajtákkal".

"A kormány politikája nyerésre áll, párbeszédre az ellenzőinek lenne szükségük."

ugye eleve a kormány is úgy áll ehhez, mint te, vagyis hogy más véleménye le van szarva, nincs szükségük semmmiféle párbeszédre a "magukfajtákkal", tehát ez a párbeszéd nehezen jöhetne össze, akármenyire is szeretnék ezt az ellenzői, akik természeteseb továbbra sem egy homgén valami, ami ráadásul vélhetően a bukottbaloldali ellenzékkel is azonos lenne, mert hát mi mással.

csakhogy ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy ez a politika milyen. a maga idején a 23 millió románozás is nyerésre állt, és a kettős álampolgárság elleni nem kampány is, és ide a bökőt, hogy te mindkettő ellen prüszköltél, hogy jaj, meg hogy fúj. és hát a bolsevikek politikája is nyerésre állt majdnem 80 évig. :)

ráadásul ez az egész nempárbeszéd még mindig onnan indult ki, hogy szerinted a 23 millió románozás mai megfelelője szerinted teljesen rendben van, és hogy te egyet értesz azzal, aki szerint az "iszlám civilizációból érkező bevándorlók magukkal hozzák reprodukciós szokásaikat".

ÁrPi 2015.07.04. 08:00:34

@mavo:

"érdekelne a magyarázat, hogy van az, hogy nyugaton nem egészen ugyanazok a "reprodukciós szokásaik", mint keleten."

( :-D Nupákágyi )
Egy speciális (és kőgazdag) városállam (Szingapur)fertility rate-je sosem lesz releváns egy sztenderdebb állam ilyen most köv.rövid vizsgálatához...Szerintem amúgy Törökország is világibb, ha nem épp "a legvilágibb iszlám alapkulturájú állam" és nyugati gazdagabb, ojrópaibb-nak titulálható, legvilágibb részében illetve nagyvárosaiban szintúgy -valóban- kisebb, "1-2" körüli lehet a fertility rate, de

a nyugativárosi gazdagabb világiasabb török f-rátája mondjuk másfeles értékre (1) 2, ha nem több nemzedék után áll be egy Sztambulba költöző kelettörök vallásosabb családban - abban a hangsúlyoznám azonosnyelvű,
alapkultúrájában egységes integrativ Törökországban -- "a bevándorlók magukkal hozzák reprodukciós szokásaikat"

A kritizált filozóf habár nem analitikus részletességgel szólott, de szegényebb migránsokkal riogatott minket "ostobabirkákat".
Dehát ostoba-mavo [ez csak echo(gy.k.visszhang), szinte nevetve láttam vizuálisan magam előtt a réges-régi hetihetes tudálékosan magyarázó Váncsa-bácsiját] azt aligha tudnád bizonyítani hogy (csúsztatásodba belecsúszva...)
többnyire 1-2 rátájú gazdag világias moszlim rétegek lennének azok akik adott bármely iszlám országból migrálnak.
Könnyebb és helyesebb is feltételezni hogy magasabb f-rátájú, szegínyebb moszlimok vándorolnak el, illetve gazadagabb rétegbeliek ha megteszik is, a schengeni határokon belülre az EU-ba érkezve sokkal kisebb kontingenst jelentenek (habár épp ők lehetnének akik tán versenyképesebbek és kormányplakátokkal megtámadottabbak munkahelyügyileg). S mind Az EU bér szint alá beérkezve és moszlim hitüekként is, kevésbbé tudnak asszimilálódni.. F-rátájuk (ha ezt a rátát vagyoni helyzethez kötötte expozéjában Váncsabácsi) magasabban maradóként prognosztizálható.

Nem rasszizmusról , illetve rasszista uszításról szól amit szólott tehát a gonoszpatás szolgája, QED.
(Holger meg lehet hogy megfáradtabb vagy ismer téged régebbről, s azért nem próbálkozott elméd megvilágításával)

ÁrPi 2015.07.04. 08:15:58

@mavo:

"keverni tetszik a szezont a faszomal. a 23 millió románozás ugyanis a 2002-es kampány része volt, tehát sok esélyt nem látok, hogy a 2014-es népszavazáson túl sok embert visszariasztott volna a szavazástól. "

Két év sok idő a feledtetésre de lehet két év nem elég idő.
2004-ben akár élénken is élhetett egy akkori aktiv ellenzék révén a 2002-es kampány. (Micsoda az a 2014-i?)

2002-ben a 23M románozás (GyF) segítségével is csupán 1százalékon belüli különbséggel nyert a ballib Parlamenti választást, illetve "állt nyerésre" :-D az a románozás.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.04. 11:02:19

@ÁrPi:

nos, akkor ugye kezdjük azzal, hogy milyen ügyesen megcsonkítottad az idézetet, nehogy benne legyen az a nem elhanyagolható részlet, hogy az emlegetett bevándorlók nem akármilyenek, hanem "nagyrészt iszlám civilizációból érkező bevándorlók", nem véletlenül esett azonnal törökországra a választásom.

állításodal ellentétben a bács az ominózus részletben nem szegény migránsokkal, hanem abszolt konkrétan "nagyrészt iszlám civilizációból érkező bevándorlókkal" riogatott, akiknek ebből fakadóan "reprodukciós szokásaik" vannak. ha csak azt írta volna le, majd utána megáll, hogy "Azokban az országokban, ahol ma a legtöbb gyerek születik és az emberek a legszegényebbek, évről-évre rohamosan fogy a művelhető föld, az erdőterület és az elérhető ivóvíz", akkor nem lenne vitám vele, hiszen ez nagyjából igaz. meg persze akkor sem, ha nem mondaná azt, hogy ebben a kérdésben ő orbán viktorral maradéktalanul egyetért.

azzal az orbánnal, aki feketén fehéren kimondta, hogy afrikai "bevándorlók" húzzatok innen a gecibe, asse tudjuk mit akartok, milyen betegségetek van (!), de azt bezzeg mindezen, fél mondattal korábban hiányolt ismeretek nélül, becsukott szemmel, hatvan fényévről is meg tudom modani, hogy soha nem tudtok alkalmazkodni európához, bla-bla-bla. ha nem tudnánk, ki mondta, és egy vicces kedű szerkesztő azt írta volna az interjú alá, hogy sneider tamás a jobbik cukifiú alelnöke, vagy a még cukibb kötél jános száján potyogtak ki ezek a kedves szövegek, simán el lehetne hinni. márpedig lányi saját nyilatkozata szerint egyetért orbánnal, holgika meg ővele.

visszatérve az inkriminált állításra (utána a túlszaporodásról is ejtek pár szót). az állíáts fényében ugyanis elég furcsa, hogy adott egy echte, elvben szekuláris (gyakorlatilag éppen most tett kísérletek ennek a megszünttéséré ki is hát nédda, viktor egyik példakápe. ha adott egy moszlimokkal teli állam, amelyben a moszlimok egyik fele ha talán nem is sokkal, de replacement rate alatt szül, a másik fele meg bőven felette, akkor ott a moszlimoknak nincsenek moszlimságukból fakadó "reprodukciós szokásaik", tehát nincs mit idehurcoljanak. természetesen már ennyi is elegendő lehetne, hogy kitegyem a q.e.d feliratot, és nagyot röhögjek azon, hogy szerinted a legütősebb érv az ostoba-mavózás.

ezért nézzünk másik példát, van bőven. szándékosan nem derék demokráciák lesznek.

szingapúr esete annyiban releváns, hogy a fertility rate teljesen véletlenül inkább az olyan szegény államokban magas, mint mondjuk niger, burkina faso vagy elefáncsontpart, ellenben szintén a véletlenek különös véletlenje folytán inkább az olyan helyeken alacsony, mint teszem azt hongkong, bahrein, vagy brunei.

az arab olajparadicsokok közül egyedül kuvait fertility rate-je van pár tizeddel a világátlag felett. az összes többi hasonló már a világátlag alatt van. a moszlim álamok nem is kis hányada pedig még a 2,1 tizedes ún. replacement rate-et sem éri el, vagyis fogynak. ott van a már említett bahrein, moszlimok, nem szegények, nem demokrácia, az emberi jogokat magaról lefossák, és lám ugyanúgy fogynak, mint a hanyatló nyugat, éppen tavaly esett a fertility rate 1,85-re, vagyis már megelőzte őket észak-írország, nagy britannia izland, norvégia és svédország is. ja, és azdag ország. bruneiben kb ugyanannyi a fertility rate, holott az viszont már csont nélkül szunnita állam, ráadásul abszolút monarchia van, a homárság illegális, a nem moszlimság meg addig tekinthető úgy-ahogy szabadnak, amíg a 4 fal között csinálod. ja, viszont gazdag.

általában elég biztonsággal kimondható, hogy a fertility rate a moszlimok között is inkább az érinett állam jólététől függ, mint az állam és vagy az ott lakók vallásától.

nem száz százalékos az egybeesés a jólét és a fertility rate között, de legalábbis jóval erősebbnek látszik, mint az iszlám civilizáció hatása, ugyanis az esetek többségében felülírja, már ha valóban van tényleges összefüggés.

holott egyszerűen jellemzően szegény országokból érkeznek, ahol általában persze, hogy magasabb a fertility rate.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.07.04. 11:10:46

@ÁrPi:

a második generációs bevándorlók azonban már ebből a szempontból is magukévá teszik az európai kultúrát, amit olyan bőszen számon kérnek tőlük. "The childbearing patterns of women born in the Nordic and EU countries are very similar to that of Swedish-born women. The variation between different nationalities is little." van különbség, még, és a tanulmányok szerint erősen függ az asszimiláció mértékétől, az iskolázottságtól, és persze a munkába állás idejétől, ám az például magyarországon is igaz, hogy a képzettebb nők később és kevesebbet szülnek.

vagyis a lányi által is rettegve emlegetett úgynevezett túlszaporodás, eliszlamizálódás és effélék nem egyebek xenofób babonáknál. a második generációtól kezdve ezek a bevándorlók nagy általánosságban asszimilódnak, levetkezik "reprodukciós szokásaikat" és ők is elkezdenek fogyni, mint azok, akik közé befurakodtak. iszonyatos mennyiségű moszlimnak kellene az eu-ba jönnie ahhoz, hogy a túlszaporodás veszélye tényleg megálljon, ám mint szíria példája is mutatja, nem jönnek. a szegény, képzetlen, tehát problémás többség inkább környékbeli, vagy nem túl távoli moszim vagy kevert vallású országokban megáll, hogy ott próbálja kibekkelni amíg talán hazatérhet, és ez afrikában sincs másként. ide pont, hogy a tanultabb, tehetősebb, kockázatvállalósabb afriaiak és ázsiaik jutnak el.

még egy apróság. németországban csak török bevándorlóból olyan 3 millió van (rettegés indul, egy kettő: ezek moszlimok!!!!), ami a népesség bőven több, mint 3 százaléka, nekik talán még lenne is okokuk rettegni (volt és olyan is), míg magyarországon az itt letelepedő, méltán rettegett (nem magyar származású) migránsok aránya nagyjából fél ezrelék körül van. számukat és arányaikat tekintve is sereghajtók vagyunk, és nem csak az eu-ban. de a hajó nálunk telt meg, és az eu-ban jóformán mi rettegünk a legjobban a migránsoktól, ahogyan orbán és lányi példája is remekól mutatja. mondjuk nem csoda: magyarországon egy nem is létező kisebbséget sem néz jó szemmel az emberek többsége (!).

Imrebá 2015.07.07. 18:34:40

"Semmi sem igaz..."

Akkó most vót "kitörés" vagy nem vót?
Igazoggyon el az ember...

Imrebá 2015.07.07. 18:57:10

@mavo:

"...vagyis a lányi által is rettegve emlegetett úgynevezett túlszaporodás, eliszlamizálódás és effélék nem egyebek xenofób babonáknál."

Szerintem nem rettegve emlegette.
Ez a "rettegés" már az ön értelmezése, hozzáfűzése.
Nyilván nem lehet általánosítani ebben önnek igaza van.
Az állítása azokra vonatkoztatható akikre
és nem azokra akikre nem.
Az a "xenofób babona" billog el lett kapkodva.

ÁrPi 2015.07.07. 19:21:57

@Imrebá:

Címadásában "Turul" mandifőszerki öcsém csupáncsak az irónia fegyverével akarta porbasúlytani a megújult Gavra-news (HVG) polkorrektséggel szükség szerint operáló nagyhatású, bizonyos közvéleményt formáló kiadványt.

Imrebá 2015.07.12. 08:19:19

@ÁrPi:

Sejtettem.
Köszönöm.

picur3ka 2015.07.12. 19:13:26

" a 800 fősre tervezett táborban jelenleg 1600 embert tartanak összezárva. "

Párosával szállásolják óket, hátha szaporodnak is.

Imrebá 2015.07.14. 19:32:44

@picur3ka:
Az én verzióm az vóna, hogy ha kétszer annyian távoznak, mint ahányan jönnek, akkor jut hely bőven a babáknak is.

picur3ka 2015.07.14. 19:50:23

@Imrebá:

Maga csak nem squat-olós vagy kommunista?

Aki külföldre megy, annak mindjárt el lehet venni a vagyonát?

De ne aggódjék, van ilyen e nélkül is, láttam riportot, annak is szétszedik, belakják a házát, aki kórházban van.
süti beállítások módosítása