Mi a baj a Jobbikkal?
2015. február 19. írta: Redakció

Mi a baj a Jobbikkal?

jobbik.jpg

Vendégszerzőnk, Bencsik Gábor, a Magyar Krónika főszerkesztőjének írása.

Párját ritkító mutatványnak lehetnek szemlélői azok, akiket érdekelnek a magyar belpolitika fejleményei. Miután a Fidesz egyetlen évben három országos választáson meggyőző fölénnyel győzött (az egyik legnagyobb arányban, abszolút többséggel az uniós normák szerint megrendezett európa-parlamenti választásokon), a köztereken és a médiában Heller Ágnestől Schilling Árpádon át Udvarhelyi Tesszáig húzódó népfront alakult e többség lebontására. Ez rendben is van, az ellenzéknek ez a dolga – nevezettek pedig nyilván az ellenzék. A leleményes külhoni segítséget sem nélkülöző akciósorozat eredményesnek bizonyult: a Fidesz szavazóinak jelentős része elfordult korábbi kedvenc pártjától.

Még ebben sincs semmi különös – a pártok támogatottsága változni szokott, különben is messze még a választási célegyenes, és mint tudjuk, nem közvélemény-kutatást kell nyerni, hanem választást. Az egyedülálló mutatvány nem abban áll, hogy sikerült a Fidesztől sok embert elfordítani, hanem abban, hogy hová fordultak ezek után. A Heller Ágnestől Schilling Árpádon át Udvarhelyi Tesszáig húzódó népfrontnak ugyanis egy árva lelket sem sikerült a saját pártjára vonnia a kiábrándultak közül. Viszont sikerült velük feltornázni a Jobbik támogatottságát.

Mondhatnánk, hogy gratulálunk az agg filozófusnőnek és harcostársainak – ha lehetne okunk a tréfálkozásra. De nincs, a legkevésbé sincs. Veszélyes irányba fordult ezzel az ország. A legfőbb ideje, hogy szembenézzünk ezzel a veszéllyel.

Mi tehát a baj a Jobbikkal? Ne hagyjuk magunkat becsapni a látszattól, a baj nagyobb, mint ránézésre tűnik. A Jobbikkal ugyanis nem az a legnagyobb probléma, hogy a kemény magja, amelyből az egész párt kinőtt, tele van eszelős radikálisokkal – azokból úgysem lesz soha többség. Hanem az, hogy politikai értelemben fedezetlen, beválthatatlan váltóval akar hatalmat vásárolni. És keserves lesz, ha a választók akaratából az ország ezzel akkor szembesül, amikor a hatalomba emelt Jobbiktól kézhez kapja ezt a váltót.

Amúgy a nyilasok sem egy vállalható társaság. Aki járt már egy kicsit közel ennek a pártnak a hátországához, az tudja, hogy elképesztő alakok nyüzsögnek arrafelé. Hozzájuk képest a goj motorosok piros nyakkendős úttörők. A tetovált horogkereszt a legkevesebb. A nyílt zsidózás, cigányozás a minimum. A kuruc.info nap mint nap bőséges válogatást ad ebből a szellemiségből. Civilizált ember a Jobbik kemény magjának még a közelségét is nehezen viseli.

A magyar közélet lagymatagságát mutatja, hogy nem szorítják rá nap mint nap a Jobbik vezetését, hogy megtagadja ezeket az embereket, és így őket mint szavazókat leválassza magáról. De ha az újságírók és politikusok végre összeszedik magukat és sarokba szorítják, színvallásra kényszerítik Vonát és párttársait, akkor ők meg fogják tagadni a múltjukat, a régi barátaikat, akik a hatalomba emelték őket. A Jobbiknak már nincs szüksége az eszelősökre, a Magyar Gárdára, a Betyárseregre, de még a kuruc.infóra sem. A műtét fájni fog, de simán túlélik.

Hiszen kezükben az adu ász – vagy legalábbis valami, ami messziről adu ásznak látszik. Az a hit, hogy ők majd rendet tesznek. Hogy a társadalom problémáinak megoldásához elegendő a bátor elszánás. Hogy a társadalmat megosztó viták feloldhatók úgy, ha elhatározzuk, hogy feloldjuk őket. Hogy a magyar államadósság újratárgyalható (értsd: egy része eltörölhető), ha a magyar kormány akarja. Hogy a világpolitikai erőtérben a magyar kormány, ha akarja, maga határozhatja meg a pozícióját. Hogy a cigányság körüli problémák kormányzati akarattal rövidtávon orvosolhatók. Hogy a korrupció, ha akarjuk, felszámolható. És hogy mindez eddig azért nem valósult meg, mert hiányzott a bátor akarat. De majd a Jobbik.

Valójában még ennél is többről van szó. A Jobbik csodafegyvere nem az, amit mond; és végképp nem az, amit tesz. Még csak nem is az a hit, hogy ez a párt tudja a radikális megoldást azokra a problémákra, amelyekre más nem. Hanem az a hit, hogy léteznek radikális megoldások. Amelyek megvalósításához már csak egy radikális pártra van szükség.

Pedig radikális megoldások nincsenek. Társadalmi ügyekben toronyiránt nem lehet célba érni. Magyarország társadalmi problémái egytől egyig évszázadok örökségei – márpedig egy társadalmi jelenség megváltoztatásához szükséges idő egyenes arányban áll azzal az idővel, ameddig rögzült.

Alighanem a legjobb bizonyíték erre a cigányok ügye. Itt aztán végképp nincsenek radikális megoldások. A Jobbik mégis ezt mondja, ezt sugallja. Bátran kimondja, amit az emberek gondolnak – rosszul.

Amit a cigányokról a baloldali és liberális pártok mondanak, arról a választók már többször véleményt nyilvánítottak. De az elmúlt huszonöt évben a Fidesz is elmulasztott megoldani egy nagyon nehéz feladványt: a vidéki, külvárosi emberek napi tapasztalatai és a hazai-nemzetközi baloldal szakadatlan támadásai közé szorulva megelégedett az alibi-cigánypolitikával, és nem munkálta ki a valódi, érvényes válaszokat az emberek kérdéseire. Az nem mentség, hogy ilyenje a Jobbiknak sincs. Ők legalább kimondják, amit a nép gondol. És a jelek azt mutatják, hogy sok választó számára ez már valami.

A pártot választani tudó magyaroknak immár a negyede kész hitelt adni a Jobbik fedezetlen váltójára. Mentségükre szolgáljon, hogy szerte Európában hasonló pártok aratnak sikereket. A görögök most éppen egy ilyennel próbálkoznak, igaz, a Sziriza múltja, amennyire innen látszik, nem olyan penetráns, mint a Jobbiké. A görögök lelke rajta. De Magyarországot az ég óvja attól, hogy a Jobbikkal próbát tegyen. Nagyon nagy árat kellene ezért fizetnünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr287186255

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: [Bencsik Gábor]: Mi a baj a Jobbikkal? 2015.02.19. 07:26:02

A Jobbik csodafegyvere az a hit, hogy léteznek radikális megoldások. Amelyek megvalósításához már csak egy radikális pártra van szükség. Pedig radikális megoldások nincsenek.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Khonsu 2015.02.20. 15:28:09

@Sexual Harassment Panda: Ne aggódj, én sem tervezem megvárni. Mire aktuálissá válik, már nem leszek itt. Ha pedig visszaküldésig fajulna a dolog, akkor Európán kívül is van élet, azt sem kell megvárni. :)

A látszat ellenére vagyok jobbikos, csak igyekszem felhívni az emberek figyelmét, hogy valamit most már ideje lenne lépni alternatíva vonalon, mert attól hogy húdenagyonfélünk a Jobbiktól még semmi sem változik. És nem, a Fidesznek kb. semmi esélye nem lesz 2018-ban legyőzni őket, ezért beléjük hiába kapaszkodik bárki is. Itt az ideje, hogy véget vessünk a karaktergyilkolászásnak és egyéb aljasságoknak és felneveljünk végre egy ütőképes alternatívát, mert különben tetszik vagy sem jön a Jobbik.

nem nemsiker_s 2015.02.20. 15:28:30

@Khonsu:
"Mellesleg, akik tartanak a Jobbiktól, de a bukott "baloldalt" sem kívánják vissza, azoknak ajánlanám figyelmébe a PKP-t, mint lehetséges alternatívát."

Ja, akik a cigány kérdésben pl. szinte egy az egyben libsi dumát tolnak?
Szerintem a PKP libsik trójai falova.

N. Barbie 2015.02.20. 15:28:42

@nu pagagyí: Te a sokadik "nesze semmi, fogd meg jol" omlengest nyomtad. Ugy latom ballibek-nel eddig terjed a szellemi szint. "az ecceru tagnak halvagy fogalma sincs, hogy..."
De te, a hires nu pagagyi, te KIVULROL viszont priman latod a tutit :DD
Na persze, priman latod az atv szintu, szokasos ures ballib mocskolodast meg lazalmokat :) Es akkor ki szajkozik es mit :D

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 15:29:11

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: mikor köpködtem az orszàgot?
Egy nàci pàrt, aki az oroszokhoz ès arabokhoz akar minket kötni, mièrt egyenlő az orszàggal??

Khonsu 2015.02.20. 15:29:39

@Khonsu: helyesen: A látszat ellenére nem vagyok Jobbikos.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 15:31:23

@Khonsu: ne beszèlj hülyesèget.
A fidesz 45, a jobbik 25%_on àll.

kvadrillio 2015.02.20. 15:33:08

Nincs se stadion, se szegénység, se tandíj
Az elmúlt napokban több helyen is megjelent, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériumában (EMMI) egy belső levelet küldtek ki arról, milyen szavakat lehet, és milyeneket tilos használniuk a munkatársaknak. A tiltott szavak között van például a stadion, a szegénység és a segély, valamint a tandíj is.
A lapunkhoz eljuttatott lista szerint két oszlopban szerepelnek a szavak és kifejezések, aszerint, hogy „használható”, és „NEM használható”. A több mint száz pontból álló gyűjtemény olykor ellentmondásokba is ütközik, például:

Nem lehet azt mondani, hogy „rászoruló”, mert ilyenkor a „segítségre szorulót” kell alkalmazni. Pár sorral lejjebb azonban a „szegénységben élő” kifejezést tiltják meg, és helyére a „rászorulót, nehéz helyzetben élőt” ajánlják.

A kifejezések egységesítése jól láthatóan azt a célt szolgálja, hogy a minisztérium ne használjon szegénységre, elmaradottságra, betegségre konkrétan utaló szavakat, magyarán inkább kerülgessék a forró kását. Ám sok esetben úgy tűnik, nincs is lényegi értelme a változtatásoknak.
Ilyenek vannak benne:
tandíj – tandíjmentes felsőoktatás
röghöz kötés – hallgatói nyilatkozat
keretszám – ponthatár+kapacitásszám
esélyegyenlőség – esélyteremtés
szekta – vallási közösség
lakosság - közösség
stadion - sportkomplexum, többcélú sportcsarnok, sportlétesítmény

A lista a következő témakörök szerint oszlik meg, melyeket további alkategóriákra is bontottak:
Felsőoktatás
Köznevelés
Szociális ügyek, társadalmi felzárkózás
Egyházi, nemzetiségi és civil ügyek
Kultúra
Család- és ifjúságügy
Sport
Miniszter
EU

Íme néhány szó, amit nem lehet használni:
tandíj, röghöz kötés, keretszám, reform, spórolás, napközi, esélyegyenlőség, etnikum, kisebbség, felzárkóztatás, fogyatékos, rászoruló, szegénység, szegény, tolókocsi, tolószék, süket, segély, anyaotthon, árva, működési engedély, szekta, kiszervezés, lakosság, kisnyugdíjas, rokkantnyugdíjas, nyugdíjemelés, elöregedés stb.

De mindez nem elég: vannak olyan ajánlott kifejezések is, melyeknek nincs rossz alternatívájuk. Tehát használatuk csak úgy általában lehet javasolt, mint valami propagandagépezet motorja. Ilyen a „hatékony felsőoktatási képzések”, a „változatlan állami támogatás”, a „hozzáférést mindenkinek biztosítjuk”, a „duális, gyakorlatorientált képzés” stb.

A listát ide kattintva tölthetik le.
BALOGH ZOLTÁN INISZTER FIGYELMÉBE:
"hülye" szinonimái:

zizi, gyagyás, lüke, naiv, balgatag, oktalan, tökéletlen, oktondi, buta, ostoba, bugyuta, korlátolt, agyilag zokni, bumburnyák, tökfilkó, síkagyú, agyatlan, félnótás, süsü, pupák, sötét, dinka, flúgos, csacsi, balga, tökkelütött, féleszű, idióta, eszetlen, gügye, bolond, tyúkeszű, eszement, eszefogyott, dőre, fafej, gyökér, butus, tompaagyú, fajankó, együgyű, botor, paprikajancsi, egyszerű, üresfejű, butuska, ügyefogyott, hígvelejű

+ !

háborodott, dinnye, hangyás, kerge, elmezavarodott, abnormális, félkegyelmű, ostoba, tökfilkó, eszeveszett, kelekótya, habókos, ketyós, ökör, dili, agyilag zokni, flepnis, barom, értetlen, diló, tökfej, lütyő, normálatlan, dilibogyó, buta, zizzent, zakkant, esztelen, suta, agyalágyult, zizi, eszement, bugyuta, kasu, debil, gyagya, félnótás, dilinyós, hibbant, tökkelütött, balga, retardált, kretén, degenerált, bolond, ütődött, zavarodott, tébolyult, tébolyodott, elmeháborodott, elmebeteg, golyós, idióta, őrült, elmebajos, eszelős, flúgos, lüke, dinka, buggyant, lökött, dilis, gyogyós, gyagyás, gyengeelméjű, féleszű, eszetlen, ügyifogyi, nem százas, félcédulás, birka, csacsi, nincs ki a négy kereke

Khonsu 2015.02.20. 15:37:37

@nem nemsiker_s: Nem éppen. Egy jobbközép párt, pont ideális azoknak, akik egy nem radikális jobboldali pártra vágynak. A radikalizmus elutasítása nem azonos a libsizmussal.

kvadrillio 2015.02.20. 15:38:01

AKI MEG ÚJRA AKARJA ÍRNI ÉDES ANYANYELVÜNKET.....AZ EGY VADBAROM. :)

EBBEN AZ ORSZÁGBABAN NEM EGY MINISZTÉRIUMRA VALÓ EMBERKE ÉL, HANEM KB 8,5 MILLIÓ !!!!!

ÉS EDDIG IS...., A JÖVŐBEN IS TUDTAK, TUDNAK KOMMUNIKÁLNI EGYMÁSSAL...., A TÖBB PÁRT ELLENÉRE IS !

AKI MEG ANNYIT JÁRKÁLT IZRAELBE "kommunikálni" mint a balogh, az sajnos a végén megbuggyan !!!!! :O)

N. Barbie 2015.02.20. 15:39:28

@Sexual Harassment Panda: "Egy nàci pàrt, aki az oroszokhoz ès arabokhoz akar minket kötni, mièrt egyenlő az orszàggal??"
Habar azonnal utalnam a Lipotba, akinek addig terjed az ertelmi szinvonala, hogy nacizik egy jot, azert megkerdezem (nem vagyok naiv, ballib ostobaktol sosem erkezik konkret valasz): a fenti ragalmaidra tudnal esetleg ertelmes bizonyitekkal szolgalni?

kvadrillio 2015.02.20. 15:40:20

@kvadrillio: ...JAJJJJJJ !....DE SZÍNES IS AZ ÉN ANYANYALVEM !!! :)))))))))

Khonsu 2015.02.20. 15:40:23

@Sexual Harassment Panda: Egy év, mínusz ~1 milla szavazó. Van még 3 évük, és olyan helyzetbe kormányozták magukat és az országot, hogy abból csak egy csoda húzná ki őket.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 15:49:35

@N. Barbie: mièrt, szerinted ők egyenlőek az orszàggal??

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 15:50:20

@Khonsu: simàn kihùzzàk.
Az elmùlt ciklusban is voltak még lejjebb is.

N. Barbie 2015.02.20. 15:53:19

@Sexual Harassment Panda: "mièrt, szerinted ők egyenlőek az orszàggal??"
Ez most nem tudom mire volt valasz...

kvadrillio 2015.02.20. 15:54:34

@kvadrillio: ...RÁSZORULÓ VAOK, MINT PIMPŐKE A BALOGH...PHASZÁRA !

bocsika...phéniszére,...durungjára..., pohalloszára..., tökérehhh.....nem birom :::)))))...nem birom...:O)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

kvadrillio 2015.02.20. 15:55:57

@kvadrillio: ekkora..FASZ...NINCS IS A VILÁ-GON !!:DDDDDDDDD

döovannnnnn...:O)))))

búvár kondér 2015.02.20. 15:58:59

@kvadrillio: a geci-t azt ki lehet mondani? ...és a Geci-t?
S nevezhetjük-e pl Orbán Viktort gecinek vagy Gecinek kell nevezni?
Annyira zavarodott most a világ!
....vagy csak le szabad írni? .....de pl Simicska az ki is mondhatja és le is írhatja? S a nemzet miért nem ....vagy igen? ....ha kimondhatja akkor majd zúghat ,hogy "Geci, Geci, Geci ....? He?

kvadrillio 2015.02.20. 16:01:23

KÖZÖSSÉG:

Közösségről több értelemben beszélhetünk, így biológiai értelemben az élőlények közösségéről, társadalmi értelemben emberi közösségről, politikai értelemben pedig államközösségről.

Az emberi közösség az embereknek a családnál nagyobb, együtt élő, illetve szoros társas kapcsolatokat fenntartó csoportja. A közösségre jellemző, hogy tagjai a magánéletüket önként megosztják egymással, segítik egymást, pénzüket és szabadidejüket a közösség javára fordítják. Általában nem nevezzük közösségnek az egyesületeket, társadalmi szervezeteket és politikai vagy társadalmi mozgalmakat, amelyek ugyan szintén sok önkéntes munkát igényelnek, de tagjaik elsősorban csak egy-egy konkrét tevékenységre, feladatra szövetkeznek. Ugyancsak nem hívjuk közösségnek azokat az egyházakat és politikai pártokat sem, amelyek a hivatásszerű, fizetett munkára épülnek.

A közösség kifejezést sokszor egyszerűen a szoros egység értelmében használjuk, például vagyonközösség, életközösség, nemzeti közösség.

TEHÁT A KÖZÖSSÉG, NEM EGYENLŐ A LAKOSSÁG MEGFOGALMAZÁSSAL !!!!!

BALOGH.......NEM MAGYAR !!!!!

kvadrillio 2015.02.20. 16:02:10

@kvadrillio: AVAGY NE AKARJON NYELVÚJÍTANI, AKI NEM ÉRT HOZZÁ !e!!!!

Szilárd vélemény 2015.02.20. 16:02:59

@N. Barbie: azt gondolom, hogy egy ertelmes ember nem kerdojelezi meg a tenyeket. A Jobbik oroszbarat ez teny. Tenyekre nem kell bizonyitek, mert gondolom azt sem kerdojelezed meg hogy a nap reggel felkel es lenyugszik.

Nacinak nem feltetlen naci de demagog es populista. Tegyuk fel hogy elfogadom hogy ki akarnak lepni az eu-bol. Ne populista magyarazattot adjanak, hanem konkret szamokat. A multik helyett ki fog munkat adni pl. az embereknek. Az unios tamogatas nelkul a gyengelkedo magyar gazdasag hogy fogja fenntartani magat, ne adj isten fejlodni, noni. Hogy kepzelik el az eü. esna felsooktatas tamogatasat? Honnan lesz erre keret? Milyen adorendszert szeretnenek? Milyen munkaugyi torvenyeket?

Ahogy ezekre elfogadhato valaszok lesznek azt mondom miert ne kapjanak egy eselyt, de addig nem alternativa egy part aminek semmi konkretum nincs a programjaban csak ures jelszavak.

Szilárd vélemény 2015.02.20. 16:03:50

@Szilárd vélemény: bocs a nap termeszetesen este lenyugszik.

kvadrillio 2015.02.20. 16:04:46

...ANNAK MEG KÜLÖN ÖRVENDEK, HOGY NEM KÁROMKODTAM.

Khonsu 2015.02.20. 16:08:23

@Sexual Harassment Panda: Nem kétlem, hogy kihúzzák, de hogy a következő választáson nem nyernek, abban is biztos vagyok. Nagyjából ballib forgatókönyv 2006-2010. Négy év küszködés után egy bukta.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 16:15:13

@Szilárd vélemény: az eubòl nem akarnak kilèpni.komolyan.
Engem is +lepett, de olvastam a programjukat.szò sincs arròl h akkor màsnap kilèpünk.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 16:16:20

Ha a jobbik tovàbb konszolidàlòdik, akkor lehetsèges h vàlyòpàrt lesz.
De ehhez el kell figadtatnia magàt Nèmetorszàggal.

N. Barbie 2015.02.20. 16:18:35

@Sexual Harassment Panda: Tehat arra a kerdesre, hogy hol a bizonyitek ra, hogy a Jobbik az oroszokhoz es arabokhoz akar minket kotni, az a valasz, hogy "mièrt, szerinted ők egyenlőek az orszàggal??".
Azt hiszem nincs tobb kerdesem, felesleges :DD

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 16:22:48

@N. Barbie: ja az volt a kérdès!
Elnèzèst.
Azt hittem arra vonatkozott, hogy mièrt ők az orszàg.
Vona többször is kijelentette hogy Oroszorszàg a legbagyobb szövetsègesünk.
a nàculàs pedig egyèrtrlmű, a jobbikhoz köthető HVIM, gàrda, stb, Gyöngyösi cigànyozàsa, sajnos ezek miatt a jobbik elgogadhatatlan nyugaton.
Ès ìgy nem sok esélyük van, mivel a fazdasàgi kiyettsègünk Németorszàg fele igen nagy.

N. Barbie 2015.02.20. 16:32:48

@Szilárd vélemény: Valoban, az ertelmes ember a tenyeket nem kerdojelezi meg. Ahogy egy ertelmes ember csak a valos tenyekre epitkezik, nem pedig gyartja maganak oket. Magyarul attol valami nem teny, hogy ballibek sokszor ismetelgetik.
A Jobbik "oroszbarat" (de mar ezt sem lehet ertelmezni, ha nem allunk be a begeto birka sorba, mert most az a meno nyugaton, hogy nem allunk szoba a csunya oroszokkal, inkabb elvesztunk rengetek penzt, akkor maris oroszbarat? A ketto kozott azert van sok atmenet.). De hogy ebbol ballibek levezetik, hogy Oroszo. penzeli a Jobbikot, hatalomra kerulesuk eseten mar-mar kervenyezni fogjak az Oroszo-hoz csatolast az mar nem teny, az egyszeru, szanalmas talalgatas es riogatas.
Ahogy szinten ostobasag az EU-bol kilepessel riogatni, meg azzal, hogy minden multit elzavarnak. Azon egyszeru oknal fogva, hogy nem mondtak ilyet.
Az EU-s pozicionk ujratargyalasanak felvetesebol azt almodni, hogy ki akarnak lepni, az szinten nem teny, az ismet csak riogatas.
A munkajogokat semmibe vevo egyes multik elzavarasabol eljutni oda, hogy mindet ki akarjak hajtani, szinten nem teny, csak csusztatas es riogatas.

N. Barbie 2015.02.20. 16:44:05

@Sexual Harassment Panda: Vona többször is kijelentette hogy Oroszorszàg a legbagyobb szövetsègesünk.
a nàculàs pedig egyèrtrlmű, a jobbikhoz köthető HVIM, gàrda, stb, Gyöngyösi cigànyozàsa, sajnos ezek miatt a jobbik elgogadhatatlan nyugaton.
Ès ìgy nem sok esélyük van, mivel a fazdasàgi kiyettsègünk Németorszàg fele igen nagy.

Ertem, tehat ha Vona kijelenti, hogy valaki a szovetsegesunk, akkor vegul ahhoz akar kotni minket.
Brillians logika. Ja nem, csak ostoba talalgatas.
Elobb kerhetnem, hogy a naculast magyarazd mar el mit is jelent ballib korokben? Csak mert amig nem tudom, addig azt se tudom mi rosszat kene latni a HVIMben vagy a Gardaban.
Masreszt Gyongyosit nem zsidozassal szoktak az ertelmi fogyatekos, felremegyarazo megelhetesi rettegok vadolni? Ez a ciganyozas nekem uj.
Es vegul, mint mar sokszor emlitettem, a libsik imadnak a tobbseg, a demokratak, a joerzesu emberek es a nyugat neveben beszelni, de hogy erre honnan goldoljak, hogy van barmi alapjuk azt sose ertettem. Az alig merheto tamogatottsagukbol? Nevetseges.
Ezt csak azert irom, mert te is nagy magabiztossaggal irod, hogy mi elfogadhato meg mi nem nyugaton. Szerinted nem elfogadhato. Csak akkor nem kene a nyugat neveben beszelni, mert semmi alapja sincs.

nu pagagyí 2015.02.20. 16:55:19

@N. Barbie: Ahogy a Fidesz-fanok sem tudják, hogy Orbán mit akar, te sem tudod, hogy mi Vona célja. Bele nem szólhatsz, mert aki visszabeszél kiesik az akolból. De azért időnként megállhatnál egy percre, mert lehet, hogy megesik az a csúfság, hogy holnap ugyanezzel a lendülettel kommunista leszel, pedig ma még fasiszta vagy. Úgy játszanak veled sunyi gazemberek, ahogy akarnak, alakítható vagy mint a gyurma. Próbálj valami önálló értékrendet kialakítani, akkor hamarabb észre veszed, ha kihasználnak.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 16:58:11

@N. Barbie: sajnos elbeszèlünk egymàs mellett.te is tudod h a HVIM miket művel, milyen szèlsőjobboldali alakokkal vannak kapcsolatban.Ezt egyszerűen letagadod.Gyöngyösi legutòbb a twitteren cigànyozott, amikor a Rikàrdò nevű vaba szüleyett.
Aztàn akit legutòbb megvàlasztottak, valami önkormànyzati testületbe, kb egy hete? A facebookon nyìltan cigányozott.Gondolom neked ez rendben van, de nekem nem.
Èn egy nèmet eredetű csalàdbòl szàrmazom, a nevdm is olyan.
nem szeretnèm megèlni hogy ebből mèg bajom kegyen.
Mert neked ez ìgy egyszerűbb.
Ès sajnos esèlyes h a jobbikot ny.euròpàban a faszra el fogjàk hajtani, nem tàrgyalni velük.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 16:59:12

@nu pagagyí: sajnos ő "hìvő".
Fölösleges meggyőzni.

igazi Ténytár 2015.02.20. 17:08:42

@midnight coder: ha beleszületsz egy cigány családba megnézlek mit tudtál volna tanulni a szegregált sulikban!

Ja, hogy bocs az nem zavar?

Meg a szülők nem dolgoznak? Kik voltak a rendszerváltás legnagyobb vesztesei? Kik vesztettek el a munkájukat azonnal és semmit sincs azóta se? Igaz-igaz azért mert képzetlenek voltak, a hülyék hogy nem tudtak mi lesz ...

végül pedig könnyen beszelsz ha nem cigány származású vagy ami eleve kizáró tényező meg a tanultaknál is.

Es ezt nem más mint a Fidesz EP képviselője JÁRÓKA Lívia állítja !

Biztos hazudik mint minden fideszes és az MNO is ;-)

____
mno.hu/migr/jaroka_a_melyszegenyseg_nem_kizarolag_romakerdes-315883

Több mint 27 ezer egyetemet, főiskolát és középiskolát végzett, illetve végző roma fiatal van Magyarországon ... döntő többségük roma származása miatt (!) nem kap munkát

(...)

Magyarországon még mindig van 3 ezer cigány iskolai osztály, 178 cigány iskola?” az ilyen elkülönítést az összes európai direktíva kifejezetten tiltja.
____

Kasperl 2015.02.20. 17:17:24

nem szavaznék a Jobbikra mert nem a stílusom a párt, de
1: a jobbik nem nácipárt. ha a baloldal meg a kormány azt hiszi, hogy elég lesz annyi a Jobbik ellen hogy : azok nácik, akkor baromi nagy meglepetésben lesz részük.
2: Az embereket nem nagyon érdekli hogy nácipárt-e. Antiszemitizmussal való ijesztgetés annyira el lett használva feleslegesen az elmúlt 25 évben, hogy ha lenne egy antiszemita párt (a Jobbik nem az), akkor sem hallaná már meg senki, mert ugye a gyerek aki farkast kiáltott....
3: Vona beszéde jobb volt mint bármelyik Orbán vagy Gyurcsány beszéd bármikor, bárhol. Nem mondom, hogy egyetértek Vonáva, de el kell ismerni, hogy nem az Orbán féle, rossz beszélőkészségű falusi írnok beszél zavaros mégis unalmas humbugot a kedves falusiaknak, és nem is a népe által cserbenhagyott önjelölt Mózes pózába begubózott Feri túlmozgásos paneljei a "nyugatos baloldalról" (értsed piac és nagytőke barát baloldal:):):):)) egyiktől megfáradt dakota meg sosem volt székely mondásokkal, meg nyugativitorlakeletiszél hülyeségekkel a másiktól sudájsztéjörsudájgós tekergés meg böszmézés. Vona veri mind a kettőt intellektusban és kik , akik beugorhatnának segíteni a két megfáradt dinoszaurusz mellé? Egy kontra-produktív furagyerek a futszal csapatával , nemtudokegymondatotrendesenelmondanifémkupak Kósa, vagy annyitértekamennyitekvan szuperhős esetleg nőalakásomdenemválaszolokakorrupciósvádakrahanemolcsókiflifelszerzekszimpátiát bulvár sztár? Esetleg Szanyi kapitány a goj motorosaival majd lenácizza a Jobbikot, vagy Szigetvári Viktor lecigányellenségezi Vonát Pásztor Albival a háta mögött? Ne már.
3: Az embereknek elege van ebből a két leégett pártcsaládból. Fidesznél sem lesznek már új szavazók hanem a régiek rohadnak le róluk mint ahogy az Mszpről is lerohadtak. Nincsenek már nagy pártok. Van két közepes párt. fidesz és Jobbik, meg pár kisebb, amkiből össze tudnak tákolni egy középpártot a baloldalon hogy aztán együtt pofozzák fel őket huszadszorra is. A választási rendszer olyan lett kényszerűségből, hogy a Fidesz akkor is két harmadot kapjon ha 1 szavazattal többet kap mint a második helyezett ebből a hármas versengésből (az LMP-t nem szémolom, ők tényleg csak arra vannak tartva hogy a Fidesznek biztonságosabb legyen a választás és pár protest szavazat oda menjen. ezért néha erőtlenül nyafognak valamit arról, hogy mennyivel jobb lenne ha földgáz helyett tündérek által termesztett ibolyaszörppel menne a gazdaság). Most ugye az a gondja a szerzőnek, hogy mi van akkor ha a Jobbik kapja azt az egy plusz szavazatot, ugye nem támadhatja meg a jobboldali sajtó azt a választási rendszert aminek felnyalt egy évig. nem szidhatja a Jobbik oroszbarátságát, mert ugye most volt itt VVP. Nem mondhatja hogy a Fidesz jobban védi a nemzet szuverenitását mert Merkel idejött és lepofozta a kormányt, aki visítva , farkát behúzva kotródott le az RTL elleni nyilvánosan vállalt konfrontációtól, majd nem tudták megakadályozni, hogy VVPutyin ne koszorúzza meg az itteni látogatásnál a felirat szerinti ellenforradalom ellen küzdő hős kommunista szovjet katonák mártír emlékművét. Nem mndhatják, hogy a jobbik veszélyes a cigányokra mert a fidesz is az összes szociális rendszert érintő átrendezésénél kikacsintva cigányozott. Nem mondhatják, hogy gáz az EU-t meg az USA-t ganézni mert ezzel próbálják ők is egyben tartani a rohamosan oszló táborukat. Nem mondhatja a Fidesz hogy antiszemita a Jobbik, mert ugye folyton a Soros alapítvány, meg ballibsi, new york- újlipótvárosi pénzemberek és bankáros összeesküvés elmélettel etették a kedves földműveseiket. A baloldal nem mondhatja hogy gáz az oroszbarátság mert ők ugye pulikkal hódolnak a cárnak, nem mondhatják Pásztor Albert után, hogy cigányozik a Jobbik. Antiszemitázni ugyan antiszemitázhatják a Jobbikot baloldalról, de ők már leantiszemitázták itt a turulmadár szobrot is az elmúlt 25 ben, így ha ők mondják azon már csak kacag mindenki. A korrupció meg csak Jobbikra meg az LMPre nem égett rá.
Mint mondtam nem szavaznék a Jobbikra de tisztán látszik miért szavaznának egyre többen rájuk.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 17:28:12

@Kasperl: a jobbik -ha kilèpne az eubòl- gyakorlatilag 1èv alatt becsődölbe.
A kivitelünk 80%-a oda megy.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 17:28:47

@Kasperl: a fidesz meg simàn hùzza 18-at, az lmpvel .

N. Barbie 2015.02.20. 17:32:54

@nu pagagyí: 6 sort irtal a semmirol. Esetleg valami ertelmest is fogsz irni vagy csak nyomod tovabb az okoskodo, de semmi konkret dumat?

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 17:34:14

@Kasperl: amit idehànysz, az nettò hülyesèg.
A fidesz is ugyanazt csinàlja mint a jobbik, ez igaz, de bem annyira radikàlisan.szìdja az eu-t, de nem lèp ki pl.

Kasperl 2015.02.20. 17:44:05

@Sexual Harassment Panda: nem hányok semmit. Illene itt pár embernek elmenni néha templomba vagy olyan iskolába ahol tanítanak valami jó modort, mert prolisodik az úgynevezett "polgári tábor" stílusa.
A Jobbik ha nem ovastad volna a vona évértékelőt nem akar kilépni az EU ból, ugyanazt a gumicsontot tolja mint a Fidesz: a mostani EU rossz, de majd mi magyarok felépítünk egy jobb EU-t és ezt persze a nagyobb uniós országok hagyják nekünk és hálásak lesznek érte.
Szóval a Jobbik ugyanúgy nem lép ki az EUból, ahogy a sziriza sem az euró-övezetből.
De mint mondtam nem szimpatizálok ezekkel a gondolatokkal csak mivel a kormánypárt a szakmai hibáit ilyen ellenségképekkel fedezi mint az EU vagy nemzetközi tőke a kommunikációjában, míg Orbán ha mer is beszélni, akkor is akkora hibákat lő mint az illiberális zagyvaság, meg orosz , török, kínai modell a rothadó nyugat ellenében, így az egyszeri szavazó nem fog azzal törődni, hogy amúgy meg hason csúszkál a német nagytőkének hogy életben tartsa a magyar gazdaságot meg az Eu előtt , mert az eu-s pénzek nélkül minuszos lenne a GDP.nk megint, a közös európai piac nélkül meg game over önálló Hungary és úgy még az oroszokat, arabokat, kínaiakat sem érdekeljük ha nem vagyunk EUs ország. csak ezt a neki szimpi kuruckodást (a kodás képző nagyon szépen leírja mekkora bohócKODÁS ez az egész) és mikor éppen visszapávatáncol a fidesz akkor mindig otthagy 100 ezer szavazót a Jobbiknál.

Kasperl 2015.02.20. 17:52:36

@Sexual Harassment Panda: nincs időgépem, fogalmam nincs ki nyeri a 2018 as választást, de az LMP nek az volt az utolsó választása ha összeáll a Fidesszel. Egyenlőre a kérdés, hogy meg tud- e állni a mostani 1,7 milliónál a Fidesz tábor vagy tovább csökken. Illetve hogy a Jobbik megáll-e 1,3 milliónál vagy tovább nő.Azt kell látni hogy nincsenek nagy pártok már. van a fidesz 1,7 millióval, a Jobbik 1,3 milliónál meg van egy kb1.4 milliós baloldali valami, ami semmit nem tesz le az asztalra de még így is többen szavaznának rá mint tavaly. Itt már bármelyik nyerhet és ezt tavasszal még senki nem gondolta volna. ha jobban alszol attól, hogy ezzel nem nézel szembe még 3 évig, akkor rajta. a tendencia szerint a Fidesz rohamosan csökken a jobbik dinamikusan a baloldal épphogy nő. most belekapaszkodhat a kormány ebbe a menekült fologba, de az is csak a Jobbik programjának az átvétele, ahogy az adósmentő csomag is egy rosszabb konstrukció azt adósok szemében mint a Jobbik 2010 es javaslata az akkori árfolyamon rögzítésnél, átváltásánál és az utána elinduló perekről az egyoldalú kamatemelések miatt. itt is nevetséges most a kormány, mert úgy csinálnak mint ha nem ők lennének 5 éve kormányon és nem ők lennének képtelenek tartani a határokat (német meg osztrák segítséget küldtek hozzánk mert ez az erős , rendpárti kormány nem tudja még koszovói albánoktól sem megvédeni a határt és még büszkélkedik is vele, hogy mekkora baj van ) azt úgy tesznek mint ha most ők oldanának meg egy hatalmas problémát és nem arról beszélnek hogy alattuk alakult ki. Korrupciós vádak vannak az egyik legismertebb politikusuknál az meg előjön az "én hozok nektek olcsó kiflit" , meg "megvédelek titeket a koszovóiaktól" PR bugyutasággal? Nehéz lesz így megállítani a tábor fogyását..

Pop40 2015.02.20. 17:53:00

@Sexual Harassment Panda:

Azt nem tudom, mi lenne velük, ha valami félkegyelmű kúrmány kiléptetné az országot az eu-ból.
Sőt, nem csak én, gyanítom, hogy az eu se tudja.
Ilyenre ugyanis még nem volt precedens, bár azt azért nem hinném, hogy az x éve ott dolgozó, adott esetben már ott családot alapító magyarokat erőszakkal hazatoloncolnák.

Hogy ki adna nekik munkát?
Nyilván senki, gondolhatod.
Mennének közmunkára 70 ezerért.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 17:54:36

@Kasperl: nem olvastam az évèrtèkelőt.homlokegyenest màst mond mind tavaly.
2013ben mèg eu-s zàszlòt ègettünk, meg "ribilliò lesz", most meg "nem lèpünk ki az eubòl", meg "nem akarunk felfordulàst".
Ki èrti ezt?

N. Barbie 2015.02.20. 17:55:01

@Sexual Harassment Panda: Nem, nem tudom miket muvelnek. Lopnak, rabolnak, "oregeznek", sikkasztanak, korruptak, vagy barmi hasonlo BUNCSELEKMENYT kovetnek el? Nem. A tobbi csak kodosites.
Te Novak Elodre gondolsz szerintem, Gyongyosi nem tudok rola, hogy Rikardo-val kapcsolatba barmit mondott volna.
Az ilyen libsi muszavakkal meg amugy sem lehet mit kezdeni, hogy "ciganyozott" vagy " zsidozott". Ez ballib korokben barmi lehet, a lenyeg, hogy szerintuk ezen ket dedelgetett csoportrol csak jot vagy semmit lehet mondani, ha nem akkor jonnek ezek a muszavak, de ugy eloadva, mintha legalabbis anyagyilkossaggal felero buntett lenne. Hat nem, nem az. A tenyek kimondasa a torpe-kisebbsek szellibeknel jelent csak problemat. Hiszen abbol elnek, hogy ezek a problemak ne oldodjanak meg. Ertelmes emberek a tartalmat latjak az ilyen "ciganyozozsidozo" megnyilvanulasokban, nem kezdik a megelhetesi rettegest mint a libsik.
Szerinted eselyes, hogy elhajtjak oket. Szerinted. Hallotuk ezt mar tobb mas "szelsojobb" partol. Egyikkel se tortent semmi.

N. Barbie 2015.02.20. 17:57:36

@Sexual Harassment Panda:
sajnos ő "hìvő".
Fölösleges meggyőzni

Te es hasonszoru tarsaid nem meggyozni akarnak, hanem, hogy az altalatok mantrazott eszement hulyesegeket, feltetelezeseket, jovobe lato ostobasagokat higgyuk el. Tenyek, ervek nelkul, csak mert ti mondjatok. Na ne nevettess.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 18:00:57

@Pop40: en se tudom.qz egyik baràtommal vitàztunk ezen.
En azt mondtam h automatice visszaàllna a 2004 előtti àllapot, és aki mèg nem àllampolgàr, azt hazaküldik.
Erre ő azt mondta jogàszként, hogy aki màr kint van, arra màs szabály vonatkozna, mert visszamenőleges szabály nincs. (Kivève nàlunk)
A kilèpèskor tàrgyaljàk le mi lesz az ùjonan kitelepülni vàgyòkkal.
Vìzum, stb..
Aki màr kint van az pl ha elèg ideje van ahhoz kunt h állampolgàr legyen, az kèrheti.Mondjuk 7èv.
5èv utàn automatikusan letelepedèsi engedèlyt kaphatsz Nèmetorszàg ban.
Aki 1èvnèl règebb òta van kint az munkavàllalàsit kap, aki egy èvnél rövidebb ideje az 1èves munkavàllalàsit.
Ez tetmèszetesen a bejelentett, adòfizető, munkavàllalòkra vonatkozik.
Akinek nincs m.vizonya az semmi.
Èn ìgy gondolom.

Pop40 2015.02.20. 18:02:45

@Meridian74:

"Félreérted ezt, mivel csak a -nemmegfelelő- médiából tájékozódsz.
A Jobbik nem akar szakítani az EU-al, de a kettős mércét fel akarja számolni, addig pedig reklamálja."

Na, akkor nézzünk egy megfelelő médiát.

jobbik.hu/hireink/az-unioban-es-keleten-magyar-erdekekert

"Másrészt meg ha nem adnak más "életteret", akkor értelemszerűen oda kell fordulni, ahol adnak."

Bocs, de ez nekem értelmezhetetlen.
Ha az nem elég élettér, hogy lassan fél Mo az euban dolgozik, gyakorlatilag nem épül semmi eus pénz nélkül, akkor javaslom, tényleg keresgéljetek magatoknak életteret valahol az Urálban.
De szigorúan csak azokkal, akik titeket választanak, akik a "haldokló eu-t", azokról lesztek kedvesek leszállni.

"Három hete az EU–orosz interparlamentáris ülésen Kalinyingrádban az egyik orosz felsőházi szenátortól megkérdeztem, a jövőben lehet-e mód arra, hogy egy esetlegesen EU-s tagállam csatlakozási tárgyalásokat kezdeményezzen az Eurázsiai Unióval."
" Az Eurázsiai Unió kizárólag gazdasági és nem politikai közösség. EU-shoz hasonló pénzügyi és egyéb diktátumok, közvetlen politikai nyomás nélkül. Leginkább az egykori EGT-re hasonlít. Ezekről a dolgokról nem ártott időben tudomást szerezni, ha már ez a lehetőség összhangban van a Jobbik keletre nyitási politikájával és a haldokló Európai Uniótól való megszabadulás gondolatával."

"Az ázsai felé nyitás pedig gazdasági érdekünk is"

Az igen. De a " haldokló Európai Uniótól való megszabadulás" már enyhén szólva nem.
Ha az idióta Jobbik nagyon meg akar szabadulni a "haldokló" eu-tól, húzzanak a picsába Moszkvába, vagy Azerbajdzsánba, az ország kiválóan meglesz nélkülük.

N. Barbie 2015.02.20. 18:04:16

@igazi Ténytár: csak a szokasos, unalomig ismetelt hulyesegek. A ciganyok soha semmiert nem hibasak, csak azok a csunya naci magyarok nem engedik oket tanulni, dolgozni, pedig ok aztan annyira akarnak. Ugyan mar, ne nevettesd ki magad.
Jahogy a Jaroka Livia azt mondja. Es akkor mi van? Lattal mar partallastol fuggetlenul egyetlen cigany "ertelmisegit" aki beismerte volna a sajat hibaikat es ne csak abbol elt volna meg szepen, hogy mindenert a naci magyarok a felelosek? Na ugye...

Pop40 2015.02.20. 18:05:29

@Pop40: Elnézést, ez kicsit kusza lett, így néz ki sorrendben a hsz:

@Meridian74:

"Félreérted ezt, mivel csak a -nemmegfelelő- médiából tájékozódsz.
A Jobbik nem akar szakítani az EU-al, de a kettős mércét fel akarja számolni, addig pedig reklamálja."

Na, akkor nézzünk egy megfelelő médiát.

jobbik.hu/hireink/az-unioban-es-keleten-magyar-erdekekert

"Három hete az EU–orosz interparlamentáris ülésen Kalinyingrádban az egyik orosz felsőházi szenátortól megkérdeztem, a jövőben lehet-e mód arra, hogy egy esetlegesen EU-s tagállam csatlakozási tárgyalásokat kezdeményezzen az Eurázsiai Unióval."
" Az Eurázsiai Unió kizárólag gazdasági és nem politikai közösség. EU-shoz hasonló pénzügyi és egyéb diktátumok, közvetlen politikai nyomás nélkül. Leginkább az egykori EGT-re hasonlít. Ezekről a dolgokról nem ártott időben tudomást szerezni, ha már ez a lehetőség összhangban van a Jobbik keletre nyitási politikájával és a haldokló Európai Uniótól való megszabadulás gondolatával."

-------------
"Az ázsai felé nyitás pedig gazdasági érdekünk is"

Az igen. De a " haldokló Európai Uniótól való megszabadulás" már enyhén szólva nem.
Ha az idióta Jobbik nagyon meg akar szabadulni a "haldokló" eu-tól, húzzanak a picsába Moszkvába, vagy Azerbajdzsánba, az ország kiválóan meglesz nélkülük.

"Másrészt meg ha nem adnak más "életteret", akkor értelemszerűen oda kell fordulni, ahol adnak."

Bocs, de ez nekem értelmezhetetlen.
Ha az nem elég élettér, hogy lassan fél Mo az euban dolgozik, gyakorlatilag nem épül semmi eus pénz nélkül, akkor javaslom, tényleg keresgéljetek magatoknak életteret valahol az Urálban.
De szigorúan csak azokkal, akik titeket választanak, akik a "haldokló eu-t", azokról lesztek kedvesek leszállni.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 18:07:26

@Pop40: szòval akkor a jobbik hazudik a programjàban.
Nem akarunk kilèpni az eubòl, pedig de.

Pop40 2015.02.20. 18:08:25

@N. Barbie:

"Masreszt irod, hogy feled nem divat a Jobbik, mikor valakinek meg azt irtad, hogy kulfoldon dolgozol. Akkor hogy is van ez? "

Neki nem szabad külföldről irkálni, csak neked?

Mellesleg nagyon elszaladtál a múltkor, mikor érvelni kellett volna. :-)

Kasperl 2015.02.20. 18:10:00

@Sexual Harassment Panda: hát mit mondjak erre. orbán szerint 2010 elején szinte hazaárulás oroszokkal üzletelni Paksra engedni őket meg még nagyobb bűn. tavaly az RTL klub egy szemét külföldi tolvajbanda akire névreszólóan állíttatta rá Vargával a hivatalt most meg Merkel kettőt rászólt hogy "keinertlsteuer, einverstanden?!?" az meg behúzta a fülét farkát és most az RTL barát lett. pár éve aki simicska birodalmat szídta az a szükséges magyar nagytőke ellen volt, és a miniszterelnök szerint , akit a Közgép dolgairól kérdeztek: "Nincsenek oligarchiák" és " aki a magyar tőke ellen beszél az labanc politikát folytat , amit én elutasítok", Na most meg a kormány szerint 1 éve az van, hogy a Simicska nevű oligarcha fojtogatja nemzetünket és mégis csak baj hogy mindig Simicska nyer. van kb 100 ugyanilyen szélkakas marhaság a kormánynál.nem leszünk gyarmat, de Putyin ellenforradalmazhatja 56-t, a kormány meg nem tesz semmit, Merkel leállíthat egy magyar adó bevezetést 20 perc látogatás alatt, majd mikor kiosztotta a pannon helytartót akkor elmegy inkább gyerekekkel beszélgetni mert azok beszélnek németül, a helytartóját meg ráncba szedte pár perc alatt. A földeket oda kell adni az ottani családoknak hogy helyben maradjanak a vidékiek (amúgy ez egy jó ötlet volt) de aztán 3-4 család nyeri az összeset. Van azért itt bőven összevissza beszéd. Ki érti ezt?

N. Barbie 2015.02.20. 18:10:08

@Sexual Harassment Panda: Az a pici kulonbseg ne zavarjon, hogy te es tarsaid osztjak a Jobbikot mindenfele lazalmaitokkal es nem forditva. Megjelentek minden Jobbik-rol szolo cikknel, bebofogitek a szokasos ragalmaitokat es ennyi, valodi tenyek, ervek nelkul. Aztan persze a masik a hulye, hogy ezeknek nem hisz...

Pop40 2015.02.20. 18:13:06

@Sexual Harassment Panda:

Ja. Nem akarunk kilépni az euból, csak "meg akarunk szabadulni a haldokló európai uniótól."

Mellesleg a gugliban a "jobbik eurázsiai unió" keresésre ez az első(!!!!) találat, amelyik feljön.

Sebaj, majd a tökagyú, ruszkisegget nyaló nácik megmagyarázzák, hogy a vezérük azt nem is úgy gondolta.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 18:15:25

@N. Barbie: te hazudtál.mèg hatalomra se kerültetek de màr hazudtok.
Szèp kezdès nàci.

N. Barbie 2015.02.20. 18:18:14

@Pop40: "Masreszt irod, hogy feled nem divat a Jobbik, mikor valakinek meg azt irtad, hogy kulfoldon dolgozol. Akkor hogy is van ez? "

Neki nem szabad külföldről irkálni, csak neked?

Mellesleg nagyon elszaladtál a múltkor, mikor érvelni kellett volna. :-)

Latom az erto olvasas meg most sem erosseged :)
Megprobalom elmagyarazni a legegyszerubben, hogy meg te is megertsd:
Azt mondja fele` nem divat a Jobbik. De ha kulfoldon el akkor ez abszurd. Az adott kulfoldi varosban nem divat? Meg jo hogy nem. Ha meg az otthoni varosarol beszel akkor meg honnan tudja mi a divat mikor egy jo ideje nincs is ott?
Na, sikerult felfogni? Ha nem, akkor bocs, egyszerubben nem tudok fogalmazni.

Nem szaladtam el, egyszeruen nem volt eddig se idom se kedvem a ket oldalnyi ostobasagaidra irogatni.
Ugyan az vagy, mint Panda, csak pepitaban: irogatjatok a feltetelezeseiteket, a sajat gyartasu "teny"eiteket, kovetkezteteseket es ha ezeknek nem hisz valaki akkor persze a masik a hulye...

N. Barbie 2015.02.20. 18:20:17

@Sexual Harassment Panda: Nocsak, mar hazudtam is? :DD
Idezned kerlek, hogy mit is?

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 18:25:03

@N. Barbie: nem tudsz olvasni?
A jobbik nem akar kilèpni az eubòl, ami a programjàban is benne van.
Közben kg bèla màr szervezi az euràzsiai uniòt.
de a jobbik független, nem akar minket oroszorszàghoz kötni.
Ès mèg van pofàd ezeket leìrni.

Pop40 2015.02.20. 18:33:35

@N. Barbie:

"Nem szaladtam el, egyszeruen nem volt eddig se idom se kedvem a ket oldalnyi ostobasagaidra irogatni."

Muhahaha:-)
Időd meg kedved, az lett volna. Érved, na az már nem.
Pl igencsak elhúztál, mikor az állítólag lázálmaimban létező 2006-os tomboló csürhéről belinkelt képet meg kellett volna magyaráznod. :-D

" irogatjatok a feltetelezeseiteket, a sajat gyartasu "teny"eiteket"

Igen, a Jobbik.hu gondolom a mi feltételezéseinkkel, és saját gyártású tényeinkkel van tele.

jobbik.hu/hireink/az-unioban-es-keleten-magyar-erdekekert

"Ezekről a dolgokról nem ártott időben tudomást szerezni, ha már ez a lehetőség összhangban van a Jobbik keletre nyitási politikájával és a haldokló Európai Uniótól való megszabadulás gondolatával."

Másfél éve nyilatkozta a fentieket kgbéla.

Remélem, be tudod linkelni a cáfolatot.

Kasperl 2015.02.20. 18:47:21

@Sexual Harassment Panda: Merkel és sok mértékadó európai politikus is támogat egy Eu és az orosz eurázsiai gazdasági közösség közötti szabad-kereskedelmi egyezményt. értem hogy a Jobbik szerintem is ideológiailag van oda az oroszokért, ami nekem nem jön be (bár Tusványos óta tudjuk hogy a fidesz és a miniszterelnök is szimpatizál ezzel a bizánci feudális rendszerrel) szóval ez nem ugyanaz mint amit a németek akarnak. Bár Merkelnek azért is lenne fontos belengetni egy EU-orosz gazdasági együttműködést, hogy erősebb helyzetből tárgyalhasson az amerikaiakkal a transzatlanti gazdasági szerződésről. de ugye a németeknek van külpolitikájuk meg kultúrájuk hozzá hogy különválasszák az érdekeket meg az értékeket és van ebben egy nemzeti közös minimumuk, nálunk meg ez a disznóvágás utáni bepálinkázott összeverekszünkösszecsókolózunk surmózás megy külpolitika terén, teremfocisokkal meg nagyot vagy kicsit álmodni merő bohócokkal.

Pop40 2015.02.20. 18:48:48

@Kasperl: "Merkel és sok mértékadó európai politikus is támogat egy Eu és az orosz eurázsiai gazdasági közösség közötti szabad-kereskedelmi egyezményt."

Nincs is ezzel gond, ha valaki az eu MELLETT, és nem HELYETT akarja az ilyen bizniszt.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 18:52:36

@Kasperl: kereskedni az oroszokjal, nem gond.Jò 5let.eu tagkènt.

Kasperl 2015.02.20. 18:57:12

@Pop40: nem fogok ezen veled vitatkozni mert ebben egyetértünk:)
De Vona is visszatáncolt az Eu kilépéstől. Most elsőlépésben az van mint a fidesz kommunikációjában: "nem az EU a baj hanem hogy pár bürokrata fogságban tartja az EU-t de majd mi, magyarok felszabadítjuk és felépítjük Európát annak az igazi identitására fókuszálva". Marhaság, az. Okos húzás volt? Igen, mert ezt a lépcsőt kihagyva sosem tudna kormányzóképes párt lenni (Eu-s támogatások nélkül már nominálisan is minuszos lenne a GDP, az hogy az exportunkra meg az ide befektetett tőkére hogy hatna ha kikerülnénk a vámmentes unióból azt nem is ecsetelném, ráadásul a nem EU-s keleti nyitás is arról szól, hogy EU-n belülre települhet a keleti tőle).
Szóval most van az egyik oldalon a bármi ami EU-s az tökéletes hülyeség a másikon meg az előbb említett hőbörgünk mert azt a törzskocsmánkban erősembernek gondolják aki ilen a bálteremben meg le sem sz9r minket senki, mert csak egy kerekítési hiba vagyunk az EUnak hülyeség.
Ki nem lépünk, mert azt Putyin sem engedné meg sem a jobbiknak sem a fidesznek (a két Oroszországnak elkötelezett párt) a többi meg feltétel nélkül imádja az EU-t.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 19:09:44

@Kasperl: vonànak engednie kell ha kormànyozni akar.
Ez van most.puhulàs.
Idővel, HA a nàci jelzőtől meg tudnak szabadulni, ès konszolidàlòdnak, esèlyesek lehetnek.

Kasperl 2015.02.20. 19:22:03

@Sexual Harassment Panda: a náci jelzőtől már megszabadultak 2 éve, csak sem a b aloldal sem a fidesz nem hajlandó ezt tudomásul venni, mert kényelmes volt nekik azt hinni, hogy elég odanácizni egyet. De azóta a Jobbik visszavett, a Fidesz meg a baloldal meg kiment a szélre, hogy az egyre nagyobb marhaságokra rászoktatott és azzal fanatizált táborukat megtartsák, a Jobbik meg ügyesen beugrott középre miután kicsalta a Fideszt a jobb szélre. a Fidesz úgy lepofozta a jobbikot (orbán ugye hazazavarást ígért egy pofon után), hogy a majd 2 milliós szavazat különbség 5 év alatt 4 zsázezerre csökkent. Vagyis a választók vagy nácik vagy a Jobbik nem az már a szemükben. Én a másodikat gondolom. Cigányoznak? a Fidesz a szociális elosztórendszer minden lépésénél sorok között cigányozott hogy miért kell a "nem dolgozóktól", az "ingyenélőktől" elvenni a segélyeket és a "középosztálynál" hagyni. A baloldal felhozta Pásztor Albit meg Eőrsi behozta a romabűnőzést mint versenyszlogent a cigány ellenes szavazatokért. Gyurcsány is kiállt Pásztorért, szóval nem látom be mitől nácibb a számomra amúgy nem szimpatikus Jobbik mint bárki más? Pár skinhead majd szép lassan kikopik meg indít egy új "radikális jobboldali" valamit, de már most sem jellemző ez a Jobbik vezetőire.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 19:23:18

@Kasperl: az a 400.000 azt 1 kvk mèrte.
A többi teljesen màst.hagyjuk màr.

Kasperl 2015.02.20. 19:24:04

@Sexual Harassment Panda: ki mondta hogy rossz ötlet?
Az összes EU tag kereskedik velük, de Prágában nem látogat Putyin megkoszorúzni a 68 as felkelés kommunist szovjet mártírjait. meg más nem nyal fel az "orosz modellnek"

Kasperl 2015.02.20. 19:27:37

@Sexual Harassment Panda: kb azt méri mindenki a kormény propagandáért milliádokat kasszírozó Századvéget leszámítva. Nem kell elhinni, lehet homokba dugni a fejeteket, de Nézőpont meg századvég az nevetséges:). Annyit mondok 4 éve nem ismertem senkit aki jobbikos lett volna (vagy vállalta volna hogy az), most meg lépten nyomon találkozom velük, fideszt meg mindenki szégyenli pár fanatikust leszámítva. Aki be is vallja az is hebeg habog: hogy "jaj ha lenne jobb,, meg "háááát, mások is lopnak nem????", vagy "hááát már nem szavazok rájuk én sem ha holnap a választás, de a balosokra sem". Ciki lett a Fidesz, a Jobbik meg már nem az. A baloldal is ciki, de az már tú van a cikiség első 5 évén amikor vérciki valami, a Fidesz meg most kezdett belecsúszni.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 20:38:53

@Kasperl: kamu.
Csak egy, az ipsos mért 21% fidesz, 16% jobbikot.
Az összes többi 25-30% fidesz, 14% jobbikot mèrt.ùgyhogy nem kell hazudozni.
Ès azt h 18ban mi lesz előre senki se tudja.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 20:40:19

@Kasperl: ja ès bp-en a jobbik 10%-os.Bp nèlkül nem lesz semmi.
Azt màr nem is emlìtem h a fidesz az mszpvel simàn összeàll a jobbik ellen.

Kasperl 2015.02.20. 20:47:46

@Sexual Harassment Panda: te figyelj
ezt az "idehányni" meg "hazudozni" proli stílust ne nekem hanem vagy otthon ha ott ez megy vagy a kocsmában.
Az összes többi az a Századvég meg a Nézőpont. a 30 % ot ők is csak a biztos pártválasztóknál mérték ha jól emlékszem. Ez az mszp összeáll a fidesszel a Jobbik ellen dolgot meg nem mínősítem, mert akkor mi a Fidesz ha ezt megteszi meg mi az MSZp az elmúlt 15 év után nálunk nem lehet nagykoalíció mint Németországban vagy Ausztriában, ahhoz túl sok árok lett ásva hogy ne szünjön meg ez a két párt ha összeállnak. De elfogadom hogy a te tájékozottságoddal ez egy valós opció és nem kezdek el neked "hazudozol"meg "idehánysz" szintű tróger tempóban cangázni. Kérlek ha nem tudod összekapni magad valami emberhez méltó stílushoz, akkor nekem ne írj hanem levelezgess a "zsidózó", "ballibsiző", "fityeszező" dedósokkal. Tényleg röhej milyen stílus megy itt néha. Putrikban jobb neveltetés van.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 20:54:14

@Kasperl: ipsos
Fidesz 21/40
Jobbik 16/25
mszp 11/19
Dk 4/6
Lmp 3/5

Mszp+dk+lmp =28%

Szàzadvèg

Fidesz 30/45
Jobbik 16/25
Mszp 12/19
Lmp. 3/4
Dk. 3/4

Mszp/dk/lmp 27%

medián

Fidesz 27/45
jobbik. 14/22
Mszp. 11/17
Lmp. 4/5
Dk. 5/7

mszp/dk/lmp:28

Tàrki

Fidesz. 24/41
Jobbik. 12/21
Mszp. 11/19
Dk. 6/10
Lmp. 3/5

Mszp/dk/lmp. 34%

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 20:55:55

@Kasperl: idehazudsz valami szart h minden közvèlemènykutatàs azt mèri, erre bemàsolom őket, kiderül h hazudsz.
kurva anyàd.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 20:57:27

A biztos pàrtvàlasztòk között 40% az a 30, a jobbiknak + 25.
Miről beszèlünk?

Kasperl 2015.02.20. 21:04:09

@Sexual Harassment Panda: Mondom, amíg nem kérsz elnézést a megjegyzéseidért, addig hagyjál nekem békén, Elegem van, hogy mindenféle neveletlen ember azt hiszi, hogy használhat ilyen ocsmány szavakat aztán meg beszélgethet tovább a másikkal. Komolyan mintha valami moslék kocsmában lenne az ember néha. leírtam százszor. Ha neked kellenek századbéges kapaszkodók, hogy minden ok, akkor bízz benne. Nyomjad itt a fidesz összefog az LMP vel aztán a Fidesz összefog az MSZP vel dolgaidat, Hitler is azt hitte hogy majd összefog az amerikaiakkal az oroszok ellen mikor a szovjetek már a Potzdamer Platznál fényképezkedtek. Azt is leírtam hogy nem szavazok a Jobbikra. DE: ebben a stílusban te velem ne akarj társalogni. Van ezen a színvonalon épp elég ember itt, akivel összeanyázhatsz, akikkel lehazudozhatjátok egymást, akiknél a családban olyan neveltetést kaptak hogy "idehánysz" szerű szavakkal "kommunikálhatsz". Kérlek keresseg meg őket és gügyögj velük tovább.

Kasperl 2015.02.20. 21:05:51

@Sexual Harassment Panda: ja a" kurva anyád" at névvel címmel is vállalod? Kérlek küld el az elérhetőlégedet.

Kasperl 2015.02.20. 21:09:35

@Sexual Harassment Panda: na hol az a név meg elérhetőség?

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 21:12:22

@Kasperl: kussolj màr.hazudtàl azt ennyi.

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 21:14:01

@Kasperl: az Örs Vezèr terèn talàlkozzunk holnap .
Ahogy kijössz a metròbòl, van ott egy edzőterem.
Menj be, ès keresd a legnagyobb kigyùrt àllatot.Menj osa azt jòl baszd szàjba.
Az vagyok èn.DDD..

Kasperl 2015.02.20. 21:16:09

@Sexual Harassment Panda: Na eltörött a mécses? hol az a bátor, gerinces, jobboldali ember aki csak úgy bekurvaanyázik, lehazugozik, "idehányosozik"???? Egy szánalmas pandarajzfigura mögül? Kérlek névvel, elérhetőséggel tedd ezt meg . vagy egy gyáva alak vagy aki netten menőzik? Na most meg remegsz?

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 21:20:26

@Kasperl: igen!rettenetesen remegek!fèlelmetes vagy!LOL

Kasperl 2015.02.20. 21:20:46

@Sexual Harassment Panda: ne akard eljópofázni. Nem akarok én senkit megverni. nem stílusom. nem kell ettől félned. Semmi fenyegetést nem akarok én senkinek. Csak szeretném ha kiírnád a nevedet meg az elérhetőségedet, hogy lássa mindenki ki is vagy, ezzel a stílussal. hogy a szüleid szégyelljék magukat azért hogy ilyen szégyenbe hozod őket a viselkedéseddel. Akik ilyen stílust engednek meg maguknak pandamacik mögé bújva azoknak jót tenne ha saját névvel és elérhetősséggel tennék ezt mielőtt tovább romlik a stílusuk. Szóval nyugi. Eszembe sem jut senkivel verekedni. csak vajon elég bátor vagy a saját neveddel ilyen profil stílusban írni? Hogy a gyereked , a feleséged, a szüleid, a barátaid megtudják milyen vagy ha nem kell félni a felelősségre vonástól? Ehhez gyáva vagy?

Kasperl 2015.02.20. 21:27:07

@Sexual Harassment Panda: na ennyi vagy. Egy anonimitásban bunkoskodó gyáva alak, aki attól fél, hogy valaki majd megveri (hány éves vagy? 18? ki verekszik a mi korunkban? Komolyan). nekem elég ha a szükleid megnézhetik, hogyan "kurvaanyázol" le olyanokat, akik semmi rosszat nem mondanak neked, csak nem imádják a pártodat. vagy a gyereked lássa milyen az apja ha nem kell vállalnia semmi felelősséget azért amiket mond. Nem kívánok neked semmi rosszat, fenyegetni meg végképp nem akalak se téged se senkit. Csak szánlak, és gondoltam személyiségednek jót tenne ha legalább a felelősség, hogy az ismerőseid, szeretteid láthatják mit írsz az esetleg visszatartana a bunkó viselkedéstől, ha már a neveltetésed vagy az erkölcsöd , emberi méltóságod ezt nem teszi lehetővé. ha nem teszed meg, nem teszed meg. Felőlem írogathatsz tufa dolgokat név nélkül, ha ettől jobb neked. De mint írtam. Nekem ne. Van itt elég "magadfajta" színvonalú ember. velük jól "elkurvaanyázhatsz", Elvégre te egy jobboldali, konzervatív, keresztény, elitista vagy a pártválasztásod szerint. Ennyit a "polgári értékekből" meg " konzervatív erkölcsi fölényről" a FIDESZ táborban. Micsoda stílus.....

Sexual Harassment Panda 2015.02.20. 21:27:47

@Kasperl: tőlem akàrmit csibàlhatsz, nem vagyok olyan barom h a netre szemèlyes adatokat ìrjak ki.
No way.

Kasperl 2015.02.20. 21:48:16

@Sexual Harassment Panda: Mondtam. semmi baj, akkor ne írd ki. Akar a franc verekedni, (már az fura, hogy valakinek ez jut az eszébe ha megkérdezik a nevét. A Berggasse 19 alatt vajon mit gondolnak egy ilyen reakcióról???) csak mint mondtam hátha az visszatartana attól, hogy így lealázzad magadat azzal miket és hogyan írsz. Sajnos az internet tönkreteszi sok embernél a tartást és a lelket. A névtelenség sokszor a jellem rovására megy. magamon is észreveszem néha, hogy messzebb megyek mint életben (na nem ilyen "kurvaanyád" trógerba). Érted írtam nem ellened. De amíg nem kérsz elnézést, addig kérlek ne mérgezzed a napomat tovább. Kellemes hétvégét.

Sexual Harassment Panda 2015.02.21. 09:48:53

@Sexual Harassment Panda: hozzà vok szokva a vadbarmokhoz.Engem is meglepett egy èrtelmes ember.
Azzal h nem anyàzott, gyakorlatilag lemosott a pàlyàròl.
Sajnàlom.ha lehetne, visszacsinàlnàm.De nem lehet.

Kasperl 2015.02.21. 11:08:54

@Sexual Harassment Panda: semmi gond. Az hogy sajnálod az önmagában egy győzelem számodra. Nincs harag.

Hidvégi Mihály 2015.02.21. 16:16:23

Igen, nagyon nagy árat kellene fizetni a Jobbik kipróbálásáért.

Mint ahogy nagy árat kell fizetnie Magyarországnak Orbánért is! Kurva nagyot.

Gerilgfx 2015.02.22. 04:24:59

a cikk szerintem hülyeség. nem az a probléma, amiket felsoroltál. én egy cikkemben tényszerűen, pontszerűen felsoroltam, hogy szerintem mi a probléma a jobbikkal, ez elolvasható itt:

gerilgfx.blog.hu/2014/09/14/miert_nem_jobb_a_jobbik

emellett szerintem kijelenthetjük, hogy három év múlva az országot már egy jobbik-fidesz koalíció fogja vezetni. ezt tényszerűen lehet kezelni.

____törült____ (törölt) 2015.02.23. 14:03:14

@midnight coder: dolgozni kezd - miért, van munka? Ezt tartom a cigánytémában rohadt nagy képmutatásnak: tudjuk, hogy a magyarnak sincs elég munka, hiszen nézze már meg, hogy hány gyár van a szabolcsi putrisortól elérhető távolságra és oda mennyi embert keresnek. Akkor adnának a cigánynak munkát, ha akkora munkaerőhiány lenne, hogy már kötéllel kéne fogni a magyart, és akkor sem lenne elég, és szerintem ezzel mindenki tisztában is van, csak könnyebb becsukni a szemünket és azt mondani, hogy á, lusta fajta, úgyse csinálná.

Ne legyünk már ennyire képmutatóak, hát ha TUDJUK, hogy a főiskolát végzett falusi magyar kislány is inkább Londonban mosogat, mert a falujában semmi munka, és minimum Pestre kéne költöznie (akkor meg már inkább tovább), akkor lássunk be őszintén, hogy ha minden társadalmi, neveltetési, kulturális hátrányát leküzdve a falusi cigó heroikus erőfeszítéssel elvégez egy szakközepet vakahogy, akkor sem lesz melója! Legalábbis nem ott, ahol él, és utána már innen lehet továbbgondolni.

Ez annyira nevetséges tényleg, Szent István idejében ott volt a föld, és csak művelni kellett, nem kellett senkinél állásért kilincselni, ma még azt sem lehet, mert az agrovállalkozó is csak kevés embert vesz fel, inkább automatizál, és ha nekiállna Gazsi pár hektáron ökörrel szántani, nem tudná olyan olcsón adni, mint a másik.

Adva van egy alapvető társadalmi probléma, hogy három-négymillió embernek kellene dolgoznia és kétmillió állás van. És mindneki bárki mást hamarabb venne fel, mint cigányt. És mivel ezt megoldani nem tudjuk, hát letudjuk azzal, hogy nem akar dolgozni a lusta more.

Aha.

____törült____ (törölt) 2015.02.23. 14:16:48

Én sokat gondolkoztam a zsidózáson, hogy ez mitől terjedt el, végül is megfejtettem.

A legfőbb dolog az, hogy mi egyszerűen nem vagyunk hozzászokva ahhoz, ahogy a kapitalizmusban intézik a dolgokat. Nekünk más a hagyományunk, erkölcseink, ez lehet jó, lehet rossz. Mi ahhoz vagyunk szokva, hogy ha valahol van két paraszt, akkor nem állnak neki versenyezni, hogy ha a másik hagymát termel, akkor én is, két krajcárral olcsóbban adom, hogy jól kibasszak vele, hogy ezt nem csináljuk, mert épp elég munka van a földdel, úgyhogy inkább az ellenkezője lenne a hagyomány: maga hagymát dug, földi? Akkor én ugorkát. Ezt hívja úgy a kapitalista, hogy kartellezés - persze, csak józan ész.

A lényeg az, hogy a mi régi meg a modern kapitalista értékrend nem jól összeegyeztethető. A kapitalista erénynek tartja a rafináltságot, mi inkább bűnnek.

A másik dolog, hogy hozzá vagyunk szokva a problémáink népi-etnikai eredetéhez. Ötszáz évet csatáztunk a törökkel meg a némettel. Tehát hogy így a problémáink oka nem egy ideológia vagy ilyesmi volt, hanem egy nép. Hasonló ahhoz, amikor a kapitalista furmányságok először bejöttek a 19. században, valószínűleg azt mondták a népek, hogy ez ilyen ánglius módja a dolgok intézésének, nem magyar. De a pozitív dolgokat is népekhez kötjük, a kertészkedést, zöldségtermesztést régen bulgárkodásnak hívták.

Ma a kapitalista rafináltság (és az attól irtózás) mutatkozik meg zsidózásként.

Úgyhogy jelentem, meg van fejtve. Ha valaki ugyanúgy nem érti, mint én nem értettem évekig, hogy miért érdekel legalább félmillió embert, hogy kinek van vágva a farka meg kinek nem és egyáltalán honnan tippelik meg hogy mondjuk két tökegyformán viselkedő átlagos pesti magyarból most ki zsidó meg ki nem, akkor itt van a válasz: ez nem egyénekről szól, hanem a tisztességtelenül rafkós kapitalizmustól irtózás etnicilizálásáról.

pitcairn (törölt) 2015.02.23. 22:04:38

@Gerilgfx:

az EU keretében és az uniós jog primátusa alatt:)

pitcairn (törölt) 2015.02.23. 22:07:48

@MiklósA:

+ a valódi kiváltó okokkal sem illik foglalkozni:)

vagyis azzal, hogy miért nem akarnak a vállalkozók több embert foglalkoztatni

pedig ők mindig elsírják azt, hogy ilyen viszonyok között egyszerűen nem éri meg nekik (lásd adó- és szabályozási terhek...)

Gerilgfx 2015.02.26. 05:44:24

@pitcairn: őszintén remélem, hogy nem.

htonyo 2015.03.06. 09:31:44

@cönde: Ami késik, jön! Mint én is a válasszal, mert nem vagyok világhálón nap, mint nap. Tehát, s persze ez általánosságban is igaz, a világhálón megtalálhatóak sokáig a hírek, csak keresgélni köll. Csak a böngészőjének erre szolgáló keresőjébe köll beírni és ki is adja, ha még nem töröltette egy "toleráns" valaki.
süti beállítások módosítása