Idill és pusztulás a Szent György-hegyen
2015. január 24. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Idill és pusztulás a Szent György-hegyen

dsc_2165b.JPG

„Bízzál, s virágzóbb századokat remélj, / Elődeidnek szép kora visszatér...” (Berzsenyi Dániel: A tizennyolcadik század)

Van-e jobb környék Berzsenyi Dániel sorainak, szellemének felidézésére, mint a Balaton nyugati hátországa? Van-e környék Magyarországon, ami jobban megfelel Berzsenyi ideáljának? Van-e környék itthon, ahol annyi minden tényleg rendben lenne? És ahol pont ezért fájó az, ha valami csak úgy simán rohad lefelé, mint annyi minden, szerte az országban. Visszatér-e az elődök szép kora? 

dsc_2164.JPG

dsc_2167.JPG

dsc_2165.JPG

A Szent György-hegy és az arról nyíló kilátás vitán felül hazánk egyik legszebb pontja. A rendezett présházak, pincék, gyümölcsöskertek és szőlősorok között a Balatonra, a Badacsonyra, a Gulácsra, Szigligetre és a Csobáncra nyílik a kilátás. A legfestőibb, aranykori idillt megidéző helyen áll a Tóti-Lengyel család által épített barokk-rokokó kápolna és egy éppen Berzsenyi idejében, 1786-ban épült, echte parasztbarokk présház együttese. A Tarányi-présházról van szó, ami a hegy legszebb pontján áll, déli fekvéssel, balatoni és badacsonyi kilátással büszkélkedve − és rohamosan pusztul lefelé. Pedig úgy tűnik, pár éve még sokkal jobb állapotban volt.

A kis kúriának is beillő présház lehetne, mint aminek építették: magánház; lehetne környékbeli borászat, pincészet ékköve, látogatóközpontja; lehetne akár kis múzeum, kiállítóhely is. Sőt, egyszerűen szép és tradicionális vonalaival, összképével akár az egész Szent György-hegy vagy környékének is a jelképe, szimbóluma.

Amikor a tél elején ott jártam, nem volt egyik sem: durván pusztul az elhagyott épület. Tetőzete romokban (talán leégett?); a bozót kezd ránőni a házra, hullik a vakolat, penészesednek a falak.

dsc_2166.JPG

dsc_2168.JPG

dsc_2169.JPG

dsc_2170.JPG

dsc_2171.JPG

dsc_2174.JPG

dsc_2177.JPG

dsc_2180.JPG

dsc_2173.JPG

dsc_2178.JPG

dsc_2175.JPG

dsc_2181.JPG

Ahogy utánaolvastam az épületnek, rátaláltam egy még élőnek tűnő hirdetésre: eszerint a Tarányi-présház 105 millió forintért eladó. Nos, nekem nincs se 105, se 10,5 millió forintom a présházra, de valószínűnek tartom, hogy a Balaton-felvidéken találni olyanokat, akiknek van. Nem tudom, ki az eladó; nem tudom, voltak-e már érdeklődők. Csak remélhetjük, hogy a pusztulás időszaka után talán méltó gazdára talál az épület, aki akár csak magának megtartva, vagy esetleg a közönséget is beengedve, de felújítja és megőrzi a későbbi koroknak a Balaton-felvidék egyik legszebb pontján álló, a hely szellemét és hagyományait tökéletesen bemutató, öreg épületet.

Az oromzaton ülő, bőségszarut tartó puttók és múzsák addig is bíznak s virágzóbb századokat remélnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr157103945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.01.24. 14:19:14

"Az elődök szép kora" sajnos pontosan annyira valóságos, mint "a Megye" vagy "Völgyzugoly", és a szerepe is pontosan ugyanaz.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.01.24. 15:57:28

@Holger Hartland: Az "elődök szép kora" tanulság. És, ha nem tanuljuk, akkor tévedünk.

huKKK 2015.01.24. 17:12:35

"Nos, nekem nincs se 105, se 10,5 millió forintom a présházra..."

Elköltötte tán rolexre meg philip patekre?
Akinek telik philip patekre, annak fussa présházra is, ergé bácsi...

annamanna 2015.01.24. 18:07:32

@Holger Hartland: Hja. Az elődök szép korában Berzsenyinek is összedőlt a háza:

Nikla, junius 5-d. 1811.
Ledőlt a vén ház fejem felett…
Aranyam semmi… üres ól… mező…
Reményem összedőlt

"Testileg beleöregszik, „lelke bágyadt”, és rázúdul a jégverés és háza sincs. „Az én vén házam is féligre ledőlt.” És az újrakezdés, építkezés gondjában így tör ki: „kies szerelem, édes poézis, mi is az ember nélkületek!… Te azt írod, hogy még ifjú vagy. Köszönd ezeknek a kegyes istenségeknek! akit így (úgy) kedvelnek mint Téged, az örök ifjúságot talál”. Magáról pedig ezt írja megindító melankóliával: „Ma rakódtam új szobáimba, letettem nyoszolyámat azon szegletben, melyben én haldokolni fogok, elgyújtottam kandallómat, melynél életemnek örömeit, boldogságait gyakran vissza fogom kérődzni, s vénségemet melengetni.”"
dia.jadox.pim.hu/jetspeed/displayXhtml?docId=0000007284&secId=0000769253&mainContent=true&mode=html

Mellesleg a Kádár villa is csak az utóbbi pár évben indult pusztulásnak, 10 éve még így nézett ki:
www.youtube.com/watch?v=aGG4Kk2R1_Y
Most pedig így: feol.hu/hirek/eletveszelyes-a-kadar-villa-1638793

Na nem mintha bárki is visszasírná azokat a régi szép időket.

S=klogW 2015.01.24. 20:15:22

Az anyagi lét rendje, hogy elenyészik.

Üdvözlettel:

Entrópia

S=klogW 2015.01.24. 20:29:00

Egyébként meg:

- először is a tulajt kellene megbüntetni, hogy hagyja romosan a tetőzetet majd megcsináltatni vele
- másodszor pofátlan ár érte ilyen állapotban a 105 milla (még akkor is ha föld/szőlő is jár hozzá)
- harmadszor a déli fekvésnek csak úgy lenne értelme/értéke, ha az épület hosszanti oldala nézne délnek.

Valójában nem csoda, hogy nem érdekelt senkit, maga az épület sem egy nagy szám. Egyedül talán a cserépkályha képvisel valamicske értéket, de az sem akkorát, hogy megérné kibontani.

Az ilyen épületeknek csak felszínes, szentimentális divatkonzik dőlnek be. Kb. olyasmi ez, mint az urbánus gerillakertészkedés meg a többi hasonló nyáladzó, városi majomság.

huKKK 2015.01.24. 20:55:23

@S=klogW:
"először is a tulajt kellene megbüntetni, hogy hagyja romosan a tetőzetet majd megcsináltatni vele"

Nem túl szigorú?
És ha nincs rá pénze?

"másodszor pofátlan ár érte ilyen állapotban a 105 milla (még akkor is ha föld/szőlő is jár hozzá)"

Miért lenne pofátlan ár?
Mihez képest?

"Valójában nem csoda, hogy nem érdekelt senkit, maga az épület sem egy nagy szám. Egyedül talán a cserépkályha képvisel valamicske értéket, de az sem akkorát, hogy megérné kibontani."

Nem szép dolog így leminősíteni egy magyar épületet, magyar földön.
Egy fűszál is többet ér azon a helyen.
Magyar földön jársz ember!
Oldd le a saruidat labaidról!

annamanna 2015.01.25. 00:07:00

@huKKK: szerintem Orbán Ráhelnek, a Legtanultabb Magyar Turistának kéne felajánlani megvételre, miatta aztán dőlne belőle a zsé. Amúgy ancikája is előszeretettel adja-veszi a viskókat, legalábbis úgy hallottam.

kvadrillio 2015.01.25. 00:18:33

Budapest arculatának formálására új fővárosi céget alapítanának, ami egyebek mellett marketinggel, programszervezéssel, pr- és lobbitevékenységgel, illetve "humán erőforrások építésével" foglalkozna - és minderre persze költene. "Kidomborítanák" a főváros páratlan értékeit és egyedi karakterisztikáját is.

A városarculattal, innovációval és kreatív iparral kapcsolatos feladatokat ellátó, új gazdasági társaságot alapítana a fővárosi önkormányzat - legalábbis ezt javasolja a Fővárosi Közgyűlés következő, január 28-ai ülésére benyújtott előterjesztésében Szalay-Bobrovniczky Alexandra humán területért felelős főpolgármester-helyettes. A városvezető szerint "Budapest közösségi kezdeményezéseinek felkarolására, a fővárosi fejlesztések elősegítésére, és ezáltal a városarculat kiépítésére és tartalommal való megtöltésére, az innovációs potenciálok kihasználására szükséges" egy új szervezet, s ennek "az idő- és forrásigényt is figyelembe véve leggazdaságosabb formája egy új gazdasági társaság".

...punkt ERRE VAN SZÜKSÉGE AZ ORSZÁG NYOMORGÓ TÖBB MINT FELÉNEK...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.25. 01:05:21

Leégett.

Tudtommal folyamatban a helyreálíltása, valahol olvaqstam is róla egy pár soros hírt, hogy a tetőzet gerendájánál tart a dolog, de most nem találom hol olvastam.

kúrórudi 2015.01.25. 01:42:03

@S=klogW:

te rettenetesen ostoba vagy

kúrórudi 2015.01.25. 01:43:56

az ingatlanokhoz meg fingod nincsen:

"Egyedül talán a cserépkályha képvisel valamicske értéket"

hát pont ez nem jelent benne semmit csak szólok te marha

huKKK 2015.01.25. 07:30:14

@annamanna:
Pletykákra nem adunk.
@kúrórudi: ejnye no.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Naugye.
@kvadrillio:
"...punkt ERRE VAN SZÜKSÉGE AZ ORSZÁG NYOMORGÓ TÖBB MINT FELÉNEK..." Erre. Innovációra.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2015.01.25. 08:31:17

te bemásztál a házba? az ajtó nincs nyitva. akkor birtokháborítást követtél el.

altimus 2015.01.25. 09:09:17

- teto nelkul az epulet igen hamar tonkre fog menni

- aki 105 millio forintert arul valamit annak legyen felmillio forintja egy sos allagmegovasra. minden egyes nappal kevesebbet er az amit amugy nem olcson arul. hogy ez igenytelenseg vagy butasag ki tudja.

CounterS 2015.01.25. 09:50:28

Hagyni, hogy az épület beázzon: ez felelőtlenség, nemtörődömség és hanyagság.
Lehet, hogy a tulajdonosnak nincsen pénze, de egy átmeneti megoldás /mondjuk lefóliázni/ is segítette volna az állagmegóvást.
Szerintem az ilyen régi, műemlék jellegű épületek esetén nem szabadna hagyni, hogy a tulajdonos tevőlegesen kárt okozzon az épületben.
Miért nincs egy jogszabály, mely védi, miért nincs egy hatóság - vagy társadalmi szervezet -, mely betartatja és ellenőrzi a megfelelő tulajdonosi magatartást?

ivcsek · http://abalaton.hu 2015.01.25. 10:27:05

Az épület külföldi tulajdonban van, vagy volt... A tető helyreállításhoz, vélhetőleg a műemlékvédelemnek van köze, villám csapot bele amúgy. Tényleg meg kellene venni az ár tűrhető annak aki tudja, hogy még úgy ennyit rá lehetne költeni... A közeli (fehér) Ify kápolna sorsa és pusztulása ennél is borzalmasabb...

bontottcsirke 2015.01.25. 10:44:09

Erre nem, csak stadionra kell pénz.

Nagy E. Györgyi 2015.01.25. 12:07:25

Az épület teteje 2015. január 20-án elkészült, tehát nem ázik tovább az épület.

Az épületet ténylegesen szeretném eladni, felajánlottam már több környékbeli vállalkozónak, hiszen ebből egy reprezentetív helyet lehetne készíteni. Talán olyan vállalkozásnak lenne igazán alkalmas, amely vállalkozás hungarikumokkal, borral foglalkozik. Egy cég egy ilyen reprezentatív megjelenés esetén nem csak az épület fizikai "értékével" növekedne, hanem eszmei és marketing értékkel is.

Több projektet készíttettem el, hogy az épületet pályáztatni tudjam, de sajnos egyetlen alkalommal sem nyertem. Erre az épületre nem jutott a projektpénzekből.

Saját betegségem és haláleset miatt sajnos nem tudom jelenleg saját erőből restauráltatni, ezért döntöttem arról, hogy eladnám. Ha bárkit érdekel, szívesen várom jelentkezését, a részletek megbeszélése miatt.

Elmondanám azt is, hogy külföldiek már több alkalommal megkerestek vásárlás miatt. Egyik alkalommal elküldtem egy orosz céget, mivel egy magyar jelentkező bíztatott, hogy megvásárolja az épületet. 20%-kal olcsóbb árban egyeztem meg a magyar vállalkozóval, mint az orosszal, aki az egyik magyar szénbánya tulajdonosa volt. 5 hónapon keresztül hitegetett, hogy kell neki, várjak, utána még csak egy telefonhívás sem következett, csupán szó nélkül eltűnt. Az én telefonomat nem vette fel többé- Az esetről tudott az akkori Polgármester-asszony.

Most is lenne külföldi befektető, aki hasznosítani tudná az épületet, de nem tudom elképzelni, hogy nincs olyan MAGYAR, aki hasznosítani tudná és szeretné a környék egyik legszebb épületét.

E-mail: gyoergyi.nagy@gmail.com

Pelso.. 2015.01.25. 12:22:28

ha az MNB 200 mrd forinttal kitömött oktatási alapítványaiból cseppenne egy kevés, lehet ott égőszemű ifjakat oktatni.

CounterS 2015.01.25. 12:29:26

@Nagy E. Györgyi:
A vásárló személyének kiválasztásakor talán fontosabb szempont a jóakarat és a szándék, mint a nemzetiség.

micsoda? 2015.01.25. 14:05:32

@S=klogW: "Az ilyen épületeknek csak felszínes, szentimentális divatkonzik dőlnek be. Kb. olyasmi ez, mint az urbánus gerillakertészkedés meg a többi hasonló nyáladzó, városi majomság."

- Aki szegény, az a legszegényebb- , idézném a költő szavait. Ide sorolnám a szépség iránti érzéketlenséget is.
A pusztuló Várbazár felújítása is városi majomság?

kardos.g 2015.01.25. 14:18:37

Igen, leégett a tető, nagyon fura módon: veol.hu/hirek/kigyulladt-egy-pince-tetoszerkezete-hegymagason-1654961 Egyesek szerint az sem véletlen, hogy a választások után (korábban egy humán ökológus volt a polgármester, akit talán jobban érdekelt volna, mi is történik ott). Tényfeltárás sehol, de a környékbeliek szerint eléggé hasonlóan vélelmezhető szándékosan gondatlan "ingatlankezelés" a szintén régiós jelképpé vált (mára megskalpolt) Ranolder Ház vagy a Malatinszky Kúria esetében Badacsonyban. Sic transit gloria Hungariae.

kardos.g 2015.01.25. 14:26:51

most láttam a tulajdonos kommentben leírt verzióját, ami szintén hihetőnek tűnik, sajnos. igen, az újgazdagok ilyen valódi presztízzsel bíró régi értékek megőrzése helyett inkább úszómedencés kvázitoszkán giccskúriákba invesztálnak. A sztárborászatok dettó... Mert megérdemeljük.

Nagy E. Györgyi 2015.01.25. 14:34:08

@Pelso..:

Lehetne, erre akartam használni, erre készítettem egy pályázatot a norvég alaphoz is. Oktatási projekt volt, bemutatkozási lehetőséggel.

ikke i drift 2015.01.25. 14:55:19

pár hete állapítottuk meg ugyanezt róla. sajnos ahogy halad az idő, egyre kevésbé lesz menthető.

Nagy E. Györgyi 2015.01.25. 14:55:45

@CounterS: Semmi bajom a külföldiekkel, sőt. Én magam is hosszú ideig éltem külföldön. Úgy gondolom azonban, hogy egy ingatlan, amely 1780-ban épült, amelyből nincs másik, amely nem egy a sokból, talán okosabban is hasznosítható lenne, mint egy hétvégi ház.

A hozzá tartozó telekkel együtt egyedülálló zenei / színházi előadásokat lehetne a területen tartani, bevonva esetleg a kápolnát is a működésbe. Néhány évvel ezelőtt beszéltem a katolikus egyház képviselőjével, a plébánossal. Nem zárkózott el a lehetőségtől.

Néhány évvel ezelőtt részt vettem a "Hungarikumok a Parlamentben" programon. Ott is próbáltam megfelelő érdeklődőt találni hasznosításra, de sajnos nem sikerült. Külső szemmel az látható, hogy áll az épület, pusztul.

Áll ugyan, de nem szeretném, hogy elpusztuljon, csak nem találtam meg azt a személyt vagy céget, aki lát ebben a helyben és épületben alternatívát.

ikke i drift 2015.01.25. 15:01:05

@Pelso..:

már 242. tartani kell a lépést.

Nagy E. Györgyi 2015.01.25. 15:46:05

@Disznóvári: Nem, nem engedtem be. Amit viszont az épület tetejének átvételekor kellett megállapítanom, hogy abban a helyiségben, ahol az asztal áll a képen, volt egy gyönyörű kovácsoltvas "lámpa", ahová égők helyett gyertyákat lehetett tenni, s most csütörtökön csak a lámpát tartó csavarokat találtam.
Eltűnt továbbá kettő szobor is az egyik szobából.
Tehát többen gondolták, hogy ha már leégett, vihetjük a maradékokat is. Egyedül ezt nem lehetett megcsinálni, ez legalább 3-4 emberes feladat volt.

A tetőről eltűntek a korábbi kerítés maradványai-

Kritizálnak az emberek, de "építés" / részvét helyett további rombolás történt a házamban. Az ajtók zárva voltak, fel kellett feszíteni, ami meg is történt idegen kéztől.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2015.01.25. 16:08:51

@Nagy E. Györgyi: Nyilván nem Gellért vitte el a cuccokat. (Bár gondolom nem is erre célzott.)

sklogw-féle tahókkal meg ne foglalkozzon.

Nagy E. Györgyi 2015.01.25. 16:23:22

Nem céloztam semmire, nem gyanakszom senkire, a helyzetet írtam le.

Hogy mennyi az épület értéke, amiről sklogw ír, azt én tudom. Nálam vannak szakvélemények, továbbá én tudom, mennyiért vettem az épületet, a hozzá tartozó részekkel együtt. Egy azonban biztos. A meghírdetett eladási ár mélyen a vételár alatt van, továbbá a becsült érték alatt helyezkedik el.

Ha egy épületben, amely 1780-ban készült el, valaki a kb. 60-70 éves cserépkályhákat tartja értéknek, az a személy laikus. Ilyen emberekkel nem szeretek diszkutálni.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2015.01.25. 16:31:31

@micsoda?:
a várbazár egy rakás szar. romosan még elhitte az ember, hogy az valami jó. a várbazár a kor lehel csarnoka.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2015.01.25. 16:34:39

gellért, hogy mutat otthon a kovácsoltvas lámpa? :)

huKKK 2015.01.25. 16:44:57

@Nagy E. Györgyi:
Imádkozom önökért, a szeretteiért, meg a magántulajdonuk védelméért.
A rosszindulatú kritikákat helyezze a megfelelő tároló eszközbe.
@jose maria padilla:
Már biztosan megbánta. Lehet, hogy ez a cikk is a vezeklést szolgálná...

Gellért, Gellért... Hát szabad ilyet?

S=klogW 2015.01.25. 17:09:12

@micsoda?: A Várbazár is faluszéli giccs? (Esetleg nagyfalu közepi.)

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2015.01.25. 17:51:48

@jose maria padilla: Ráadásul valamelyik barom kitalálta, hogy attól lesz úgymond "patinásabb", ha berozsdásítják az összes fémfelületet. Tényleg kurva jó ötlet, bazmeg, még a virágágyások is rozsdásak.

annamanna 2015.01.25. 18:32:29

@huKKK: Ez mitől pletyka? Egy házat egészen konkrétan tudok, aminek egy darabig L. A. volt a tulajdonosa, megvette, aztán továbbadta. A neten meg keringett egy szöveg egy pesti lakásuk tízszeres áron való eladásáról, ott mellékelték a szerződést is, amit L. A. is aláírt. De ez teljesen lényegtelen, nekem nincs közöm hozzá, mivel tölti a napjait. Ha ingatlanozik, akkor csak rajta, nekem nyolc. Csak hát ennyi erővel éppenséggel ők is megvehetnék és rendbetehetnék ezt az épületet is, pénzük is van hozzá, meg affinitásuk is, ha egyszer Ráhelke turistának tanul. Az ő kezük alatt biztosan felvirágozna....

2015.01.25. 18:42:45

Ez nemzeti érték, kötelessége lenne gondoskodni róla (megvenni) a magyar államnak. Klasszikus állami feladat, mindnyájunk érdekét szolgálva megmenteni a jövőnek ezt a szépséget. Ez az épület még hordozza a táj lelkületét, de ahogy kardos.g írta itt az egyik megjegyzésében: az áltoszkán giccskultúráért ájul a magyar manapság.

Pelso.. 2015.01.25. 18:50:46

@Nagy E. Györgyi: Szabad tudni a pályázat elutasításának indokát?

huKKK 2015.01.25. 20:09:31

@annamanna:
Nem vagyok meggyőződve arról, hogy Ráhel tervei egyeznek az Önével.
Királyi család, királyi tervek.
Ilyen nagy nemzetnek nagyobb célokat kell elérnie kedves barátaim, tisztelt hölgyeim és uraim.
Mégegyszer mondom,
nagyobb célokat.
Európa ma olyan, mégegyszer mondom,
olyan,
mint azok a szamurájok, akik egy békává változott vakonddal találkozva tudják meg, miszerint gyenge nyúlból is lehet erős muflon ha ügyesen csinálja.

Nagy E. Györgyi 2015.01.25. 20:16:01

Az utolsó pályázatot 2014-ben a norvég alaphoz készíttettem el, amelyet egy-két nappal a leadás előtt lemondtak. Előtte négy évvel és három évvel ezelőtt adtunk be egy-egy pályázatot, sajnos nem emlékszem, milyen okkal utasították el, de nem formai hiba miatt, az biztos. Minden alkalommal a pályázatok oktatással- művészettel voltak kapcsolatosak, illetve szerettem volna a hungarikumok megjelenítését, bemutatkozását pártolni, időszakos kiállításokkal együtt.

Sajnos eddig nem értem el evvel sikert.

huKKK 2015.01.25. 21:01:25

@Nagy E. Györgyi:
Fideszes szakemberrel tetszett készíttetni a pályázatot?

Nagy E. Györgyi 2015.01.25. 21:45:25

Nem Magyarországon szocializálódtam. Nem szoktam megkérdezni az embereket a pártállásukról sem, vallásukról sem. Ez mindenkinek a saját ügye, úgy gondoltam.
Néhány évvel ezelőtt az érdekelt, hogy jó szakember legyen valaki, s azt az ügyet támogassa, amelyben hittem.
16 éven keresztül éltem Németországban, nem tudtam, ki melyik párthoz tartozik, illetve tartozik-e egyáltalán.
Rá kellett jönnöm, ez Magyarországon nem így van. Ez nekem fáj. Igazságtalan a jó szakemberekkel szemben.
Református vagyok, minden Karácsonykor elmegyek az éjféli misére. Sőt az evangélikus istentiszteleteket is látogatom időnként, mert szívhez szóló, ahogy a lelkész beszél.
Emiatt tulajdonképpen büntetendő vagyok?
Tudom, hogy áll a helyzet, a Fidesz csak a Fidesz elkötelezettségű szakember munkáját értékeli, valószínűleg az MSZP esetében is hasonló lehetett.

Most, amikor elkészíttettem a tetőt, sem kérdeztem meg az építőipari vállalkozót, kire szavazott a választásokon?

Ez nem az én problémám. Számomra az volt fontos, hogy hibátlanul és szakszerűen készüljön el a tető.

Nem lehet ezen átlépni? Hová vezeti ez az országot?
Az embereket nézem, nem a politikai meggyőződésük érdekel. Az mindenkinek a belső ügye kellene, hogy legyen. Találkoztam már minden pártból jó és rossz emberekkel. Ha a vallásokat nézem, éppen ezt tudom elmondani. Sőt számomra az sem fontos, ki honnan származik. Magyar-e, német-e, zsidó-e vagy roma-e? Számomra az a fontos: EMBER - E ?

picur3ka 2015.01.25. 21:58:44

@Nagy E. Györgyi:

Van egy nagy hitelességi probléma a hozzászólásával: épp a Fideszt emeli ki ebből a szempontból.

Nagy E. Györgyi 2015.01.25. 22:14:48

@picur3ka: Kérdésre válaszoltam. A Fideszt és az MSZP-t is említettem. Bárkit kiemelhetek, bármelyik pártot.

Egyikhez sem tartozom.

picur3ka 2015.01.25. 22:21:26

@Nagy E. Györgyi:

Nem egészen tűnik úgy.

"Tudom, hogy áll a helyzet, a Fidesz csak a Fidesz elkötelezettségű szakember munkáját értékeli, valószínűleg az MSZP esetében is hasonló lehetett."

'Egy jobboldali doktorhoz nem vinném az apámat.'

MSZP elnöke, csak egy példa

Nagy E. Györgyi 2015.01.25. 22:30:14

A magyar politikához nem értek, nem ismerem elég alaposan, sőt nem is tartozik az eredeti témához.

huKKK 2015.01.25. 22:58:17

@Nagy E. Györgyi:
"Református vagyok, minden Karácsonykor elmegyek az éjféli misére."

Orbán úr is, tudtommal.
Áldás,békesség - így köszönt Baján az árvízi munkák során.

Ha más nemzetben kevésbé is van így, itt számít az, hogy ki kinek a kije.
Magyarhon mindig is vmilyen szinten ilyen nemzet volt, ebből a realitásból kell kiindulni.
Ezüstérmesek lettünk a cár úr után, ha belehúzunk még nyerhetünk is.
Ügyintézéskor nem árt tudni kinek kell adni a napóleonkonyakot.
Máshol teljesítményt kell felmutatni, itt kapcsolatot, vagy egyéb kenőanyagot.
Ha ön szabályszerűen szeretne eljárni, vagy elvei vannak, akkor legyen hozzá végtelen türelme is.
Ne bánkódjon ezen, és ne az ellen védekezzen ami ellen nem lehet, hanem ami ellen lehet.
Ha önnek nincs gyomra az efféle ügyintézéshez, kérjen fel valakit, akinek van.
Élni kell, még a jég hátán is:

biblia.biblia.hu/read.php?t=1&b=40&c=10&v=16#v14

(...)

annamanna 2015.01.26. 01:27:23

@huKKK: A biztonság kedvéért azért megkérdezném. Ha nem kell, és még ötletük sincs, hogy kinek kellhet, akkor lehet, hogy dafke felajánlanám az ingatlant Károly hercegnek megvételre, az úgyis ezerrel nyomul, már nem tudom, hányadik ingatlant vásárolta fel Erdélyben. És ezek gyönyörűen fel is vannak újítva, Kálnoky gróf nyilván ebből él. Pl. www.youtube.com/watch?v=Dg9Uh2-qhY0

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2015.01.26. 11:27:22

@Nagy E. Györgyi: Norvég alap? Gender-oktatási központra kell pályázni... :-)

huKKK 2015.01.26. 15:30:18

@Nagy E. Györgyi:
A javítás utáni állapotról készültek fotók?

Judit Nyergek Mestere 2016.12.22. 17:02:38

Sajnálom!!!
Ezzel kezdem..az épületet sajnálom, persze kicsit a tulajdonosát is (ha valóban nincs rá keret), leírta, hogy miért pusztul ,továbbá , miért nem tud vele mit kezdeni. Anno egy kedves ismerősöm ugyan ebben a helyzetben volt. Kisemmizett nemesi családból származott, majdan kárpótlás címmel visszaszerezte amit anno elvettek. Persze addigra ő is csak egy alapbérből élő szürke egérke lett, nem tudta fenntartani, újítani, na meg jöttek a naaaagy hozzáértő műemlékesek, akik mint tudjuk abba is belekötnek amibe nem kellene. ("mit hogyan, miért, mennyiért és csak úgy csináld") különben meg kit érdekel , dőljön le...ha már tető nincs akkor le is lehet bontatni ,mert "életveszélyes" így lehet a legkönnyebben letisztázni a dolgokat---:( és mosni kezeinek)..nehéz dolog, tény és való. Ilyenkor azért mindig van egy kérdésem az ingatlanok tulajdonosához, vagy válaszol vagy nem, de általában szoktak. Nem áll szándékomban más pénztárcájában turkálni, biztos tudja a tulajdonos h mennyit ér (ami ugye mint tudjuk nem egyezik a valós eladási árral), biztosan sokat ér...DE...
Ilyen és hasonló esetekben szoktak mérlegelni, vagy csupán a NAGY vagyon megszerzése céljából adná el? Ha tényleg nincs ré pénzem, esetleg nem is itthon élek, lehet ,h idős is vagyok, lehet beteg is,na meg lehet örökösöm sincs olyan, aki felvirágoztatná kis birtokom , akkor minek is nekem? Várok az összegre, amit sosem kapok meg, és soha nem lesz belőle pénzem. Ledőlt, összeomlott a kis műemlékem. Mert ok, még most elmondhatom, h az enyém , ez meg ez történt itt, Déd, meg Ük és Szép is rakott bele. Nem kéne valamilyen módon átruháznom egy olyanra aki kedvet kapott hozzá továbbá "tehetsége " is van? Én, még 1 x írom..ÉN.. BIZTOSAN ODA ADNÁM JÓVAL OLCSÓBBAN, azzal a tudattal, hogy én így tudtam megmenteni és továbbadni az utókornak. Hogy az "én vérem" is maradjon, természetesen bizonyos kikötésekkel.
...mert fordítsuk meg a dolgokat: Itt sajnálkozik mindenki, semmit sem tudunk tenni. Így mi lesz, mi a jövője a présháznak? Még itt írogatunk élvekig, majdan jön egy fotó ahol porrá lett. Van értelme? Nincs !!! Elgondolkodtató nem? Hasonló cipőben én is jártam, jobban mondva családom. Kastélyról volt szó, nem részletezném, de adtuk (hangsúlyoznám, h nem ingyen és tulajdonjog is maradt bizonyos százalékban) és azóta is jó kezekben van, én meg szürke egérkeként büszkén nézegetem a fotóit, mert újra élet van benne. Mást úgysem tehettem, mert nem oda tartozom ahol ezeket egy szóval és vigyorral el lehet intézni.
Ennyit akartam.
Kedves tulajdonos, ha lehetséges és tehetem, biztosan meglátogatom a présházát, fotókat is szokásom gyűjtögetni, amit itthon elraktározok magamnak. Vonz minden ami régi, fene se tudja, talán valamelyik ős szelleme piszkál engem és örömmel telt el, ha azt látom, h ez is megmenekült. Hurrá!!!
süti beállítások módosítása