André Goodfriend: „Nem akarjuk, hogy úgy tűnjön, mintha Magyarország rendőrei lennénk”
2014. november 27. írta: Redakció

André Goodfriend: „Nem akarjuk, hogy úgy tűnjön, mintha Magyarország rendőrei lennénk”

goodfriend_mandiner.png

Az amerikai ügyvivő szerint más EU-országok tisztviselőit is tiltották már ki az Egyesült Államokból, a hat magyar magánszemély kitiltásáról is csak azért értesült a nyilvánosság, mert valaki ezt nyilvánosságra akarta hozni. André Goodfriend arra készül, hogy januárban érkezik az új nagykövet, Coleen Bell, aki mellett helyettesként dolgozik majd tovább. A Mandinernek adott interjúban az ügyvivő azt is elárulta, miért ment el Bitó László nappalijába, és hogy elmenne-e újra.

A napokban különféle hírek láttak napvilágot az új nagykövet, Colleen Bell érkezéséről és arról, hogy ez milyen hatással lesz az Ön pozíciójára. Mire számít, mikor érkezik majd?

A szenátus a tervek szerint december elsején szavaz róla előzetesen (az angolul „cloture”-nek nevezett előzetes szavazás célja a vita lezárása, a formális szavazás lehetővé tétele), és ha minden jól megy, december másodikán megerősítik a kinevezést. Ezután még fel kell készülnie az útra, tehát nincs az érkezésére pontos nap kitűzve, szerintem valamikor januárban érkezik majd.

Mi történik, ha nem támogatja a szenátus Bellt?

Az nagyon szokatlan lenne, de akkor úgy folynának a dolgaink tovább, ahogy eddig is.

Ez azt jelentené, hogy új eljárás kezdődne egy új jelölttel? Tehát Colleen Bell számára ez az utolsó esély?

Tényleg nagyon szokatlan, elképesztően szokatlan lenne, ha nem erősítenék meg. De lehetséges. Ha nem támogatnák, az egy ítélet lenne. Olyasmi, amiről nehéz előre spekulálni. Ha a szenátus nem akar megszavazni egy jelöltet, akkor általában ki se tűzik a szavazást, hanem halogatják. A szenátus vezetője ismeri, hogy milyen a hangulat a testületben. Általában az ehhez hasonló esetekben nem tűznék ki a szavazást, ha nem úgy tűnne, hogy megkapja a támogatást. Vagyis, ha kérdéses a támogatás, halasztanák a szavazást. Mivel napirendre került a döntés, kicsi az esélye, hogy nem szavazzák meg. De persze lehetséges. Semmi sem lehetetlen.

Mi lesz, ha megérkezik az új nagykövet? Tovább szolgál helyettesként?

Én leszek a misszióvezető-helyettes – azt fogom csinálni, amivel eredetileg megbíztak, csak egyelőre még nem volt rá alkalmam, mivel mire megérkeztem augusztusban, addigra Kounalakis nagykövet már távozott júliusban. Szóval itt lesz a lehetőség, hogy azt csináljam végre, amiért ideküldtek.

Lát bármiféle okot, ami miatt mégis a visszahívása mellett dönthet az amerikai külügy? Két lehetséges okra gondolok: Egyrészt, ha a magyar kormányzat küld olyan jelzéseket, miszerint ez segítené a két ország közti együttműködést. Másrészt Ön eléggé ismert lett Magyarországon – egy politikai híresség, vagy valami hasonló. Furcsa helyzetet teremthet az újonnan érkező nagykövet számára, hogy már van itt valaki, egy szinte-nagykövet, aki sokkal ismertebb a magyar közéletben, mint ő.

Csapatként dolgozunk együtt. Nem tehetjük meg, hogy nem végezzük el a munkánkat csak azért, mert épp nincs nagykövet. Nem mondhatjuk, hogy addig nem foglalkozunk a politikával, nem nyilatkozunk a médiának, és csendben maradunk. Szóval amit eddig csináltam, az az, amit a kormányom elvár tőlem. És amiben egyébként is hiszek. És az, hogy erről ekkora vita folyik, azt mutatja, hogy talán érdemes ezekről a dolgokról beszélni. Ha megérkezik a nagykövet, akkor ő is része lesz ennek a párbeszédnek. Ennek nem személyiségekről kérdésekről kell szólnia. Nem rólam vagy bárki másról, hanem ügyekről: a társadalmaink közös értékeiről; a konstruktív szövetségesi, partneri együttműködésről és arról, hogy hogyan lehetne továbbfejleszteni ezt a kapcsolatot. Milyen társadalmat akarunk a jövőben? Én erről folytatok párbeszédet. Mikor a nagykövet megérkezik, be tud csatlakozni ebbe párbeszédbe, és átveheti az irányítását.

Kounalakis asszony még nagykövet volt, mikor megérkezett?

Ő júliusban távozott, én augusztusban érkeztem. Mielőtt idejöttem, egy évig tanultam magyarul, és 2013 márciusában jártam Magyarországon, hogy gyakoroljam a nyelvet, akkor találkoztam a Kounalakis nagykövet asszonnyal. Azóta is leveleztünk, és jelen volt akkor is, mikor visszaadtuk az államnak Táncsics Mihály volt börtönét.

Általános gyakorlat, hogy az ügyvivő kapcsolatot tart a korábbi nagykövetekkel?

Majdnem mindegyik korábbi budapesti nagykövetünkkel találkoztam, aki Blinken nagykövet úr óta itt szolgált. Találkoztam Blinken nagykövet úrral, Foley nagykövet asszonnyal, Walker nagykövet úrral és Kounakalis nagykövet asszonnyal is.

Ez egy állandó kapcsolat, vagy inkább alkalmi?

Alkalmi. Ez azokról szól, akik ismerik a helyzetet, dolgoztak korábban ebben a feladatkörben, és arról, hogy megbecsülöm mások szakértelmét és tapasztalatait. Ezért beszélek velük és az itt élő magyarokkal is: a jelenlegi kormány tagjaival épp úgy, mint a korábbi kormányokéval, korábbi magyar nagykövetekkel, és mindenkivel... úgy értem, mindenkinek megvan a maga nézőpontja és tapasztalata, és számomra értékes, hogy megértsem mindezt.

Hogy látják az amerikai diplomácia munkatársai a politikai kinevezettek térnyerését a nagyköveti posztokon? Van ezzel bármi problémájuk?

Erről komoly vita folyt a nagy nyilvánosságban tavaly és idén év elején. Ez a karrierdiplomaták és a politikai kinevezettek kérdésköre mellett arról is szólt, hogy milyen képességekkel kell rendelkezniük azoknak, akik az elnököt nagykövetként fogják képviselni. A politikai kinevezetteknek ugyanolyan kritériumoknak kell megfelelniük, mint a karrierdiplomatáknak abban a tekintetben, hogy képesek legyenek meggyőzően közvetíteni az amerikai kormány politikáját és képesek legyenek felügyelni egy nagykövetség működését. Az egyes területeken – legyen szó a Külügyminisztérium 15-20 éve szolgálató karrierdiplomatáiról, vagy azokról a nagykövetekről, akik a magánszférában, a közszférában vagy a civil szervezetekben futottak be karriert – mindannyian különböző tapasztalatot és szakmai tudást hozunk magunkkal. Éppen az teszi az Egyesült Államok külügyi szolgálatát és a nagyköveteinket olyan élővé és Amerikára jellemzővé, hogy a társadalom különböző szegmenseiből érkezünk. Nem csak karrierbürokratáink vannakk, hanem kívülről érkező, eltérő látásmóddal rendelkező embereink is, ez tesz minket élettelivé és sokszínűvé.

Az elnevezés ellenére a legtöbb politikai kinevezett nem politikus, hanem az elnöki kampány támogatója.

Valójában ők maguk nem támogatók. Legtöbben nem a saját zsebükből adtak pénzt.

Vannak közöttük támogatók és adománygyűjtők is.

Ez nagy különbség! A diplomaták munkája arról szól, hogy meggyőznek más embereket egy nézőpontról, hogy elmagyarázzák, valami miért fontos. Alkalmasnak kell lennünk arra, hogy elmagyarázzuk: ez az, amiben hiszünk, és azt szeretnénk, hogy te is higgy benne, és hadd mondjuk el, miért fontos ez. És ha te is fontosnak gondolod, akkor támogasd. Ez pont az, amit egy adománygyűjtő is művel. Képes rá, hogy beszéljen egy politikai kampányról, és elmondja, hogy itt van ez a kormányzati politika, vagy ez az elnökjelölt, és hisz benne, hogy ez fontos. Támogatja ezt az elnökjelöltet, és neked is ezt kellene tenned: azt szeretnék, ha támogatnád ezt a kampányt. Gondoljon bele, mit csinál egy nagykövet, amikor az Egyesült Államok politikájáról van szó, és arról, hogy az országaink hogyan működnek együtt, és hogy a közös alapelveinket kellene támogatunk! Mi ezeket a dolgokat támogatjuk, hadd magyarázzuk el, szeretnénk, ha ti is támogatnátok. Ez egy fontos képesség egy nagykövet számára.

Mindez igaz az adománygyűjtőkre, ellenben a támogatókra...

A legtöbben valójában adománygyűjtők. Akiknek megvannak a saját forrásaik, ilyenek is akadnak... azokkal szemben is vannak bizonyos alapvető elvárások. Ha valaki történetesen elég vagyont gyűjtött össze a munkájával, hogy maga is támogasson egy jelöltet, akkor ez a személy mit tett? Vállalkozók? Olyan emberek, akik az üzleti szférában futottak be, és értik a vállalati világot, és képesek lehetnek elősegíteni a kereskedelmi érdekeink érvényesítését, amikor kereskedelmi megállapodásokról van szó. Olyan emberek, akik értik a nemzetközi üzleti légkört és a nemzetközi pénzügyi környezetet, akiknek képesnek kell lenni megvitatni a vállalati pénzügyeket, a vállalatok együttműködését, hogy milyen nemzetközi megoldások segíthetik a nagyvállalati és a kormányközi kooperációt, és arra is képesnek kell lenniük, hogy egy stábbal dolgozzanak, hogy olyan emberekkel dolgozzanak, akik segítik a munkájukat...

Tehát az amerikai közvélemény szemében mindez nem a korrupció egy fajtája?

Nem igazán. Ez egy olyan rendszer, amiben a pénz is szerepet kap. És ahol a pénz szerepet kap, az emberek beszélnek róla. Ez valójában azért cserébe jár? Ezért fontos, hogy legyenek szabályok, és hogy beszéljünk a kritériumokról, biztosítsuk, hogy ne legyen érdekütközés, valamint hogy a kiválasztási folyamat a lehető leginkább átlátható legyen. Mert amikor valaki ilyen juttatásban részesül, az emberek meg fogják kérdezni, hogyan jutott hozzá. Spekulálni fognak róla. Ezért fontos az átláthatóság, az elszámoltathatóság és a megfelelő folyamat, amiből kitűnik, hogy ez az adott személy megfelelő képességekkel bír az adott tisztségre.

Ön szerint jelenleg melyek a legfontosabb ügyek a magyar-amerikai kapcsolatokban?

Nos, mostanában akad jó néhány. Az egyik az ukrajnai események – Magyarország hogyan működik együtt a szomszédos Ukrajnával a szeparatista mozgalmak ellenében, biztosítandó az ország területi integritását. Magyarország egyik szomszédjáról van szó. Szövetségesként az EU-n belül és az Egyesült Államokkal együtt dolgozva próbáljuk biztosítani, hogy Oroszország ne tudja tovább destabilizálni a helyzetet. Egy másik ügy a kereskedelem. Olyan kereskedelmi környezet biztosítására törekszünk, ahol közös normák mentén kereskedhetünk az EU és az USA között. Könnyebb egy olyan környezetben bővíteni a magyar termékek, az európai termékek és az amerikai termékek piacát, ahol az emberek biztosak lehetnek benne, hogy azonosak az előírásaink. Erről szól az EU és USA közötti szabadkereskedelmi és beruházási megállapodás (TTIP, azaz Transatlantic Trade and Investment Partnership). Katonai kérdésekben is együttműködünk, mint NATO-szövetségesek. Számítunk Magyarországra, és Magyarország általában jó szövetségesként helytáll olyan NATO-műveletek támogatásában, legyen szó akár a Közel-Keletről, akár a Balkánról, és most is, amikor azt figyeljük, mi történik Ukrajnában.

Képes megérteni és tiszteletben tartani az Egyesült Államok Magyarország különleges helyzetét, ha Ukrajnáról van szó? Az ott élő magyar kisebbség általában ugyanazt kapja az ukrán kormánytól, amit a sokkal népesebb orosz kisebbség.

A rövid válasz: igen. Azt gondolom, értjük Magyarország álláspontját a nemzeti kisebbségek kérdésében, a szomszédos országokban, köztük Ukrajnában élő magyar kisebbség ügyében. Megvitattuk a kérdést a magyar kormány képviselőivel, és az EU-ban is folyik erről egy párbeszéd. Hogyan biztosítják Ukrajnában a nemzetiségi jogokat? Hogyan biztosítják a nemzeti kisebbségi jogokat az Unión belül?

Adott egy olyan furcsa helyzet, hogy Ukrajna nyugatbarát elitje nem igazán kisebbségbarát. A nyugatbarát pártok néha nacionalisták, néha antiszemiták, magyar- és oroszellenesek. Ez egy nagyon különös politikai keverék.

Ez egy nagyobb vita a nemzetiségi kisebbségek jogairól és arról, hogy hogyan biztosítsuk ezeket. Jelentős viták szólnak arról, hogy ezeket az állam által garantált egyéni jogokként kell-e kezelni, vagy sem, vagy hogy itt közösségi jogokról van-e szó. Mi a nemzet és mi az etnikai közösség? Hogyan állunk mindehhez a második világháborút követően? Volt egy váltás ezen koncepciók némelyikét tekintetve. Ha megnézzük a XIX. századot, a századvégi nacionalizmust és az első világháborút és a kisebbségi ügyeket, a közösségi ügyeket, ezek valamilyen módon abban is szerepet játszottak, ami a második világháborúban történt. A világ máshogy közelíti meg ezt a kérdést a második világháború óta: ez vonatkozik az egyéni jogokra és az ENSZ szerepére is, illetve arra hogy hogyan őrizzük a kisebbségi közösségek és egyének jogait, és hogy mi az állam szerepe ebben. Ezt csak azért mondom, hogy rávilágítsak: tudatában vagyok, és hazám is tudatában van ezeknek az ügyeknek. Ez egy olyan kérdés, amiről több helyen folyik a diskurzus. Ez egy teljesen külön, hosszas beszélgetés lehetne, amivel nem jutnánk el a megoldáshoz, hiszen a második világháborútól kezdve mind a mai napig folyamatos vita folyik erről. Mi azt mondtuk, hogy Ukrajna területi egységét és az állam létét, egy erős, minden állampolgára jogait tiszteletben tartó állam létét biztosító erőfeszítéseket kell támogatnunk, ahelyett, hogy külön jogokat keresnénk az ott élő különböző nemzeti közösségeknek, és a nemzeti autonómiáról szóló vita lehetőségét keresnénk egy olyan Ukrajnában, ami pillanatnyilag a túlélésért küzd.

A Fideszt és a magyar kormányt sok kritika éri arroganciája miatt, és azért, mert önkényesen módosítja a szabályokat a saját érdekében. Hasonló kritikákat kap az Egyesült Államok globális szerepvállalása is. Lát bármi hasonlóságot? Egyes területek domináns játékosai hajlamosak erőt használni a tárgyalás helyett.

Értékeljük a nyitott vitát, és talán kicsit különbözünk is más országoktól abban, hogy rendkívül fontosnak tartjuk a szólásszabadságot, a véleményszabadságot, és igyekszünk biztosítani, hogy minden nézőpont meghallgatásra találjon. Az Egyesült Államokban előnyünk származik a megosztott kormányzásból. Kétkamarás törvényhozásunk van, ettől elkülönült végrehajtó hatalommal. Tehát néha rá vagyunk kényszerítve, hogy ezeket a vitákat lefolytassuk, mivel ellentét van a különféle pártok és az elnök között. Például ez lesz a helyzet januártól, amikortól az elnök egy másik párthoz fog tartozni, mint a szenátus és az alsóház többsége.

Ez előny?

Úgy gondolom, hogy ez előny. Megerősíti a viták szükségességét. Néha nincs egyetértés, és ez talán megnehezíti, hogy valaki keresztülvigyen egy törvényt, de kiemeli a konstruktív vita fontosságát. Nem csak annyi, hogy: „nem értek egyet”, vagy hogy „egyetértek”. Megnézzük, melyek azok a területek, ahol egyetértünk, és ez alapján megpróbálunk továbblépni, hiszen az államok érdeke mindannyiunknak fontos. Ha csak egy párt lenne – ha egy pártból kerülne ki a szenátus, az alsóház és az elnök –, akkor senki mással sem kéne beszélniük. Szerintem ez hátrányos lenne. Nem lenne muszáj vitázniuk és olyan törvényt hozhatnának, amilyet csak akarnak. Pillanatnyilag az Egyesült Államokban nem ez a helyzet.

Beszéljünk pár helyi ügyről. Először is: még mindig hat ember van azon a bizonyos listán?

A lista nem változott – ha listának akarja hívni.

Nem frissítik naponta?

Nem frissítjük naponta. Rendszeresen próbájuk előmozdítani a közös munkát közös értékeink, az átláthatóság és az elszámoltathatóság mentén. Nem akarjuk, hogy úgy tűnjön, mintha Magyarország rendőrei lennénk. Fontos, hogy ezt megértsék. Nem azt próbáljuk megmondani Magyarországnak, hogy mit csináljon ezekkel a korrupt személyekkel.

Elárulják a magyar kormányzatnak, hogy kik ezek a személyek? Az ezt szabályozó törvényük, a National Immigration and Nationality Act alapján van lehetőség rá, hogy a külügyminiszter adott esetben kivételt tegyen, ha az Egyesült Államokban is büntetendő cselekményről van szó. Gondolom, a korrupció ebbe a kategóriába tartozik.

Erre van egy külön eljárás. Általában erre akkor lenne lehetőség, ha lenne egy bírósági ügy, egy hivatalos eljárás, nyomozással, ahol az ország kéri...

Ez egy ördögi kör, mivel a kormány azt mondja, Magyarország nem indíthat bírósági eljárást, ha nincs alapos gyanú.

Mi nem próbálunk bírósági ügyet kreálni ebből Magyarországon. Hoztunk egy döntést arról, hogy ki léphet be az Egyesült Államokba. Ennyit tettünk. Ezt a döntést nekünk kell meghozni. Mi azt mondtuk, hogy magyar emberek, magyar szervezetek átadták a megfelelő információkat a magyar kormánynak. Ez magyar belügy: a kormány feladata, hogy átnézze ezeket az információkat, amiket saját polgáraitól kapott, és megtegye a megfelelő intézkedéseket. Nem az Egyesült Államok dolga megmondani, hogy mit csináljon Magyarország ezekkel az egyénekkel.

Tehát ha elindul egy büntetőügy, akkor lehetséges, hogy az amerikai Külügyminisztérium átadja az információkat?

Innentől mindenről csak feltételesen beszélhetek. De tegyük fel, hogy Magyarország komolyan veszi a korrupciót és a kormány még akkor is nyomozni kezd, hogyha az érintett személyek a tisztségviselőik. Akkor ebből bírósági ügy lesz ezekkel a személyekkel szemben. Ebben az esetben, ha az Egyesült Államok rendelkezik információval, ami hasznos lehet az ügyben, akkor a megfelelő eljárást követve kérjük ki az információkat. Megvannak az ilyen esetekre a megfelelő eljárásaink.

Nem ismerünk olyan korábbi esetet, ahol a 7750-es elnöki proklamációt EU- vagy NATO-tagországgal állampolgárral szemben alkalmazták volna. Ez azt jelenti, hogy az Egyesült Államok szerint Magyarország a legkorruptabb állam az EU-ban?

Egyáltalán nem. Vízumügyekről általában nem beszélünk. Nem szoktuk nyilvánosságra hozni azoknak a neveit, akiket kitiltottunk az Egyesült Államokból.

Tehát ez kivételes eset, hogy az ügy nyilvánosságra került?

Igen. Valaki úgy döntött, hogy nyilvánosságra hozza. Aztán a kitiltás körüli spekulációk miatt szükség volt rá, hogy kijavítsuk a sajtóban megjelent hamis információkat. Ezután – talán azért, mert az emberek nem beszélnek olyan nyíltan ezekről a dolgokról, mint ahogy kellene vagy azért, mert olyan sok a gyanú – mindenki elkezdte találgatni, hogy kik lehetnek ezek az emberek. Ilyen esetekben sok helyen az állam maga lépett fel a saját tisztségviselője ellen és az Egyesült Államok ezután tiltotta ki az adott személyt. Az Egyesült Államok lépése az adott országét követte. Tehát vannak jelenleg is hivatalban lévő, vagy korábbi tisztségviselők sok más EU-országban, akik nem léphetnek be az Egyesült Államokba, mivel a saját kormányuk megállapította, hogy korrupciós ügyek részesei voltak. A különbség Magyarországon az, hogy ez a kormány nem lépett semmit. Mi léptünk először. És ezt senkinek sem árultuk el, csak a kormánynak. A média talán azért spekulál, mert az emberek nem látják, hogy a kormány lépéseket tenne.

Honnan jött az ötlet, hogy elmenjen Bitó László rendezvényére?

Onnan, hogy meghívtak. Sok helyre elmegyek, ha érdekesnek tűnik, ha olyan emberek vesznek részt rajta, akikkel érdekes lehet beszélgetnem...

De azt tudja, hogy Bitó körének nagy ráhatása volt a baloldali pártok politikájának alakulására, például arra, hogy ki lesz Orbán Viktor vagy Tarlós István kihívója? Egyik esetben sem sült el valami jól a dolog.

Erről nem tudtam, senki sem mondta nekem, de akár így is lehet. Olyan emberek voltak ott, akikkel érdemes beszélgetnünk.

Még Kornis Mihály – aki igazán nem barátja a kormánynak – is azt írta Facebookon, hogy „Mr. Goodfriend, don't go to Bitó's Salon”.

Nézzük máshonnan! Ha azok az emberek hívtak volna meg, akik Tarlós Istvánt vagy Orbán Viktort javasolták, akkor miért mondtam volna nemet? Ha jobban meg akarom érteni, hogy hogyan gondolkoznak Magyarországon, akkor olyan emberekkel kell beszélnem, akiket érdekel a társadalmuk jövője, politikai hovatartozásuktól függetlenül. Számomra érdekes megismerni mindazok elképzeléseit, akiknek érdekes elképzelései vannak, akik beszélni akarnak a magyar társadalom jövőjéről, legyenek akár jobb- vagy baloldaliak.

A közvélemény reakcióit látva is elfogadna egy újabb meghívást Bitó László nappalijába?

Miért ne? 

*

(Az eredeti, angol nyelvű interjú Hungarian Globe blogunkon olvasható.
Fotók: Réti Borbála)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr786937465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kandeláber 2014.11.27. 13:54:01

Akkor akarjátok jobban, te seggfej.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.27. 14:03:08

André Veesenmayer Badfriend izzadtságszagú magyarázkodása ez.

tableno 2014.11.27. 14:28:53

@maxval birca hozzászóló: Ja, mert az USA aztán kuuuurrrrvááááára be van szarva a magyaroktól! :)))))

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.11.27. 14:33:45

Szóval itt lesz a lehetőség, hogy azt csináljam végre, amiért ideküldtek.

nabaszki, eddig nem azt csináltad?

Kandeláber 2014.11.27. 15:02:01

@tableno: Még bővebb nyállal, hogy jobban essen nekik...:D

Jéghegy 2014.11.27. 15:05:31

@tableno: Nemrég még az araboktól sem voltak beszarva. :)

gyalog.galopp 2014.11.27. 15:07:16

Hát, csak nem tudtuk meg, hogy mért fontosabb neki, nekik egy szövetséges ország ronggyá alázott , marginális ellenzéke, mint a második ciklusát kétharmaddal zsinórba nyerő , a lakosság többségi támogatását élvező kormányzó erő.

Hiába no, akinek ilyen szövetséges jó barátai vannak, annak már ellenségre nincs is szüksége.

Virág et. 2014.11.27. 15:09:40

@Jéghegy: Most meg bezzeg hogy' remegnek tőlük! Például közismert tény, hogy holnap bevonul az IS Washingtonba, a fegyverletétel pedig a Capitolium előtt lesz.

@gyalog.galopp: Biztos nem vevőek ezek az átkozottak a GFG-i értelembe vett Férfiasságra. Ki érti ezeket!

gyalog.galopp 2014.11.27. 15:26:45

@Virág et.: Bocs, de most fejtem a boromat, mi a fene az a GFG?

Virág et. 2014.11.27. 15:33:06

@gyalog.galopp: gfg.blog.hu/2012/10/09/ferfiassag_651

Nem tudni ki a GFG az egy megrovás a NER üzenőfüzetedbe.

gyalog.galopp 2014.11.27. 15:36:28

@Virág et.:

Ha, ha, a többiek már úgyis utáltak a sok piros pont miatt.

István József 2014.11.27. 15:40:49

A nem akarást nem kell nem akarni. Vili!?

vizipipa 2014.11.27. 16:03:13

Egy követségen sok mindent olvasnak, ezt egész biztosan. Lehet tehát nyalni vagy rúgni, ki-ki ízlése szerint.

"Nem akarjuk, hogy úgy tűnjön, mintha Magyarország rendőrei lennénk."

Pedig úgy tűnik. Tűnik? És csak nálunk? Hisz a Magyarország szó sok más országra kicserélhető.

Ha ez - és sok más az interjúban - nem csak púder szöveg lenne, akkor akár vitatkozhatnánk is. Így viszont teljesen értelmetlen.

Kandeláber 2014.11.27. 16:07:27

Erre mit lép a jóbarát:
"Több mint két hét eltelt már azóta, hogy Schiffer András levelet írt André Goodfriend ideiglenes amerikai ügyvivőnek. Az LMP-társelnök érdeklődésünkre arról számolt be, hogy választ mindmáig nem kapott.
Levelében Schiffer felhívta Goodfriend figyelmét, hogy a Magyar Köztársaság Kormánya és az Amerikai Egyesült Államok Kormánya – felismerve, hogy az információ-megosztás a bűncselekmények elleni küzdelem lényeges eleme – 2008. október 1-én megállapodást kötött a bűncselekmények hatékonyabb megelőzése és leküzdése érdekében történő partneri együttműködés fokozásáról. A megállapodást a magyar jogban a 2008. évi LXVI. törvény hirdette ki.

A Megállapodás 11. cikk 1. bekezdés c) pontja alapján a bűncselekmények megelőzése és leküzdése érdekében a felek, vonatkozó nemzeti jogukkal összhangban, egyedi esetekben erre irányuló megkeresés hiányában is átadhatják a másik fél megfelelő nemzeti kapcsolattartó pontja számára azokat a személyes adatokat, illetve azon feltételezésre okot adó körülmények leírását, miszerint az érintett bűncselekményt fog elkövetni, vagy követett el, vagy egy szervezett bűnözői csoportban vagy bűnszervezetben vesz részt.

Schiffer ez után arra kérte az ügyvivőt, hogy tájékoztassa arról, „a belépési korlátozással érintett személyekkel kapcsolatban felmerült-e bűncselekmény elkövetésére történő előkészület, bűncselekmény gyanúja, illetve szervezett bűnözői csoportban vagy bűnszervezetben történő részvétel, s amennyiben igen, úgy az érintettek személyes adatai, illetve az eset körülményeinek leírása a Megállapodás alapján eljárva átadásra került-e a magyar fél nemzeti kapcsolattartó pontja számára?”

Mivel már a Schiffer-levél után került nyilvánosságra az a kormányzati körökben csak fecniként emlegetett papír, amelyen az amerikaiak sérelmeiket sorolják a trafikmutyitól az étolaj-ügyig, elvileg lehetséges lett volna, hogy Schiffer már nem tart igényt a válaszra. Nem ez a helyzet.

Továbbra is várja Goodfriend válaszát."
Válasz.hu

gyalog.galopp 2014.11.27. 16:21:17

@Virág et.:
Ha már férfiasság, ez a faszi kb annyira férfias, mint a Bajnai, kb annyira zseniális és hatalmas, mint a kisegér, mikor az elefánt mellett dübörög a hídon.

Kandeláber 2014.11.27. 17:04:35

Egyébként érdekes, hogy a világcsendőr állam tisztviselője csak ilyen gyengén képes hazudni. :D

homoródkarácsonyfalváért 2014.11.27. 17:43:03

@jose maria padilla: He-he, egy ki elszólás. Amiért ideküldték...

Veridicus76 2014.11.27. 17:48:18

Rég ki kellett volna utasítani ezt a CIA-s köcsögöt.

wantaan 2014.11.27. 18:10:41

Az osztrákok a határnál kiírták pár éve hogy, MAGYAR NE LOPJ!

Pár hónapja az amerikaiak kitiltanak pár tolvaj erkölcsiségű magyart.

Miért is engedjen be az USA erkölcstelen tolvaj korrupt bagázst a területére?
..... nem kellett volna csalni s lopni!!! .... s a kormánynak fel kellett volna lépni a tolvajlás és a korrupció ellen! De ha a fejétől bűzlik a hal?????

MOST AKKOR MIÉRT CSODÁLKOZTOK????

mrZ (törölt) 2014.11.27. 18:50:10

@wantaan:

Akkor miért nem szivárognak ki az nsa/cia féle korrupciós gyűjtemények?
Korrupció ellen a nyilvánosság a védekezés. Így még az orbánnál is korruptabbak.

A korrupció jó, amíg nekik jó.

wantaan 2014.11.27. 19:02:55

@mrZ: megnyugtatlak, ki fognak szivárogni.
szerintem még hang és kép felvételük is lehet. ......

.... de mond csak neked nem furcsa ,hogy pl. Rogánnak nagyobb a havi ktsg-e mint a jövedelme ....vagy a Lázár gyarapodás ....vagy Mr. 20% vagyona????

picur3ka 2014.11.27. 19:23:34

Nagyon meg akarják buktatni az Orbán-kormányt, ezért küldték ide.

Ki rontotta el 5 forinttal az adóbevallását 20 éve történetekre lehet számítani.

Ennyi semmit ilyen hosszan, unalmasabb, mint egy kommunista szónok.

Egyébként nagyon sok embert kitiltanak az USA-ból, annyi igaz.

Pelso.. 2014.11.27. 19:46:36

@Kandeláber: Csodálkoznék, ha Schiffer nem ismerné azon törvényeket, hogy ilyen esetben az amik pontosan mit tehetnek, s mi az, amit nem. Már a levél megírásakor tudta, hogy nem fog (érdemi) választ kapni.

@Veridicus76: Tüntessetek éjjel-nappal a nagykövetség előtt, egységben az erő:)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.27. 19:52:37

@Pelso..:

Gondol! Gondol! Gondol!

Az USA abban a tudatban írt volna alá Magyarországgal egy kétoldalú megállapodást, hogy a rá vonatkozó kötelezettségeket nem teljesíti?

Kandeláber 2014.11.27. 21:08:03

@Pelso..: Talán olvasd el néhányszor a szöveget, esetleg megértesz belőle valamit...
Schiffer egy nemzetközi egyezményre hivatkozott, amely törvény formájában a magyar jogrendszer része.
Ja, hogy a jenkik mit tehetnek? Egy szuperhatalom azt tesz, amit akar. Például évek óta fenntarthat egy Guantanamot. Kormányokat buktat, ellenzéki csoportokat pénzel és fegyverez fel.Anno kitiltotta az USA területéről Kurt Waldheim osztrák kancellárt azzal az üürüggyel, hogy a Wehrmacht katonája volt. Nem válaszol egy magyar országgyűlési képviselő kérdésére.
Kinyalatja a fenekét a magyar ellenzékkel.
És még számtalan dolgot tehet. :D

Bell & Sebastian 2014.11.28. 00:54:53

Leszögezem, Coleen Bell sem rokonom.

Szabadon engedett pulykák...

Naná, hogy Orbánt buktatni küldték ide a szorgos katalizátort. Elég hatékony a legény, mert máris eredményt tud felmutatni.

Sajnálattal igazolom vissza, hogy a kétkamarás parlamentet O. szalasztotta el, miként a O. haverjaival is alaposan elszaladt a lovacska, mit ló, egész ménes! Az APEH & Vám és Pénzügyőrség frigyébe is belekódolták a dicstelen véget. Az adósmentés sem éppen sikersztori. A külügy a csendes osonás helyett rendre a csörtető hantabanditázást választja és még jól el is gőzgépesedtünk. Van itt baj - nem kevés!

Bokréták ezek a nemzet kalapján, úsznak a csőben a tisztítóműbe, míg derékba nem kapja őket egy aprítókés.

Virág et. 2014.11.28. 07:40:16

@gyalog.galopp: Arról nem tehet, hogyan néz ki. Arról viszont igen, hogy miket ír.

2014.11.28. 10:51:27

Jobb lenne ,ha amerikai nagybácsik lennének inkább!

imres 2014.11.28. 11:21:05

Goodfriend elvtárs! Akkor nagyon rosszul csináljátok, mert úgy tűnik.
:)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.11.28. 11:51:17

andré! menj haza a picsába amíg szépen mondjuk! :)

gigabursch 2014.11.28. 12:10:31

Egy golyót megérdemelne.
De minimimum azonnal ki kellett volna utasítani.
A fél követséggel és konzulátussal együtt.
S bevezetni az AEÁ-val szemben a vízumkényszert.

Baromi unalmas, hogy állandóan az atlantizmus valagát kell nyalni.

A drágalátos vezetés meg az ellenzéke meg annyit sem tud, hogy "amíg pina van, segget nem nyalunk".

gyalog.galopp 2014.11.28. 12:25:47

Vegyünk neki egy jó kis nyakkendő készletet, olyan jó kis cigánymintásat.

♔batyu♔ 2014.11.28. 12:44:15

Szerintem ki kell utasítani ezt a faszkalapot és annyi. A libsi haverok pedig mehetnek utána.

A többi hasonló pedig kizárólag ujjlenyomat és ha nem tetszik az orcája, nem jön be. Ahogy az USA is csinálja, így ha a libsik ajvékolnak lehet odamutogatni.

Bánatos Exkavátor 2014.11.28. 12:56:09

"... a lakosság többségi támogatását élvező kormányzó erő..."

Nemá' tényleg???

"...bevezetni az AEÁ-val szemben a vízumkényszert...."

Roppant komoly lépés lenne: Pistike a homokozóban duzzog.

Mielőtt savat hány rám bárki, jelzem, nincs politikai kötődésem. Az egész politikai elitünket ego- és hatalommániás paprikajancsik gyülekezetének tartom és szégyent érzek miattuk.

Lehet itt hőbörögni, hölgyeim és uraim, de azon semmi nem változtat, hogy a bili csurig van szarral.

gigabursch 2014.11.28. 13:06:33

@Bánatos Exkavátor:
Csurig van, az igaz.
De néha ki is kell üríteni a pöcét...
...ennek egyik elengedhetetlen feltétele, hogy pl. gondoskodok arról, hogy újabb adag szar már ne érkezzen ide.

Ezekhez nem csak neked nincs politikai kötődésed, bár az elmúlt tizenévben voltam én már mindenféle bérenc egyes megmondók között az index blog kommentposztjain...

Egyébként meg hogy is van az, hogy a nagy és okos és szép AEÁ az vízum nélkül jöhet ide majd negyedszázada, de ha én ki akarnék oda menni, akkor kis túlzással nemzetbiztonsági átvilágításon kell átessek?
A mi nemzetünk/államunk/országunk biztonsága az smafu?

Na épp ezért lenne szükség erre az egy apró lépésre.
De idáig a csak a seggnyalás jellemezte hazai politikai "elit"-ünket, s véletlenül sem a gerincesség.

gyalog.galopp 2014.11.28. 13:13:32

@Bánatos Exkavátor:

A szervilis személyiség velejárója, hogy az állandósult alacsonyrendűségű komplexusai miatt csak tekintélyes segget kíván nyalni.

♔batyu♔ 2014.11.28. 13:22:54

@gigabursch: Teljesen egyetértek és még abban sem vagyok biztos, hogy rákényszerülünk.

Csak éppen senki nem akarja (balliberálisok) vagy meri (polgári kormány) ezt megszakítani.

A dologban ráadásul az a felháborító, hogy Orbánék az égvilágon mindent megtettek az ügyben, hogy az amerikaiak ne köthessenek beléjük. Ömlik a pénz a zsidóknak, minden nap holokausztmegemlékezés, valamelyik kormánytag, de leginkább Orbán naponta tesz hitet az USA mellett, jó fiúk vagyunk a NATO-ban, akármennyire is kilóg a lóláb, hogy az USA érdekeknél mi adjuk a nevünket, hogy nemzetközi legyen és a többi.

És mégis most az index hibáztatja Orbánékat a hintapolitikájuk miatt. Úgy, hogy ha Horthy nem folytatott volna annak idején hasonlót, ma nem lenne az indexben zsidó újságíró.

Úgy kell az USA-val viselkedni, ahogy ők velünk, ez evidens.

♔batyu♔ 2014.11.28. 13:24:10

@Bánatos Exkavátor: Kölcsönösségi alapon. Ebben mi a gond?

♔batyu♔ 2014.11.28. 13:27:46

@wantaan: De ostoba vagy te b+

Először is az osztrákok a határnál nem írtak ki semmit.
Másodszor pedig az USA nem a korrupció visszaszorításáért gyakorol nyomást Orbánékra, hanem azért, hogy Orbánék azt csinálják, ami USA érdek.

Ha nem így lenne kedvenceidet már 1989-től kitiltották volna.

Bánatos Exkavátor 2014.11.28. 13:28:24

@gyalog.galopp:

Bátor Közhelyberci megmondta a frankót.
Köszönjük a célszemély alapos ismeretére épülő, kontextusba helyezett bölcsességet.

vajdasagi 2014.11.28. 13:40:25

@gigabursch: Tévedsz, vagy hazudsz.
Nem kell semmilyen komoly átvilágításon átesned. Kitöltesz az interneten egy űrlapot, és 1 percen belül megkapod az engedélyt. Legalábbis azok, akik nem korruptak így szokták. Vannak persze akiket okkal, másokat ok nélkül visszautasítanak, de nem kürtölik ezt szét a nagyvilágba.

♔batyu♔ 2014.11.28. 13:46:53

@vajdasagi: Érdekes, a Gyermekrák alapítvány elnöke is megkapta. Pedig ő éppen egymilliárd adóval nem tud elszámolni.

Azért is húzott ki Floridába, mert nyilván nem is akar.

gigabursch 2014.11.28. 13:49:30

@vajdasagi:
tévedni tévedhetek, de nem hazudok.
stílusod lenyűgöző... :-)

Viszont amit az 1 percről hadováltál, na az igencsak közel van az általad használt elég erős kifejezéshez.

Pláne, hogy ezév júniusában bejelentették a fokozott ellenőrzést. na...

gigabursch 2014.11.28. 13:54:16

@♔batyu♔:
...mert az a rohadt korrupt sorstestvér vida nem tudta, hogy neki nem szabad adóznia...
:-)))
S ez volt az utolsó csepp az AEÁ-nak, mert nem tudta megakadályoztatni egyes egyének belépését...

gigabursch 2014.11.28. 13:55:26

@♔batyu♔:
Talán erre mondják azt sokan, hogy a narancs meg a vörös között csak árnyalatnyi a különbség...

gyalog.galopp 2014.11.28. 13:55:34

@Bánatos Exkavátor:

Magyarország nem tétel az USA számára, ez a felfokozott érdeklődés egy lobi csoport által gerjesztett műhiszti...
A többit meg rakd össze.

tavolirokon2 2014.11.28. 14:29:58

Ez nem az a csavo a szomszedokbol, aki beszallt az internetbe?

Amugy az amerikaiak finomkodasa a szohasznalatban koncentralodik, a sorok kozul kell kiolvasni a kurvaanyazast. Pl ott egy lista a kovetseg nyilvanos weboldalan azokrol a helyekrol, ahol rendszeresen leraboljak a turistakat es a rendorseg nem tesz ellene semmit:
hungary.usembassy.gov/tourist_advisory.html#clubs

Meh, lekerult rola a szentendrei Labirintus, vege a vilaghirunknek :-/

tavolirokon2 2014.11.28. 14:34:46

@gigabursch:
Az otvenegyedik lehetoseg pedig az ESTA, tenyleg egy perc online urlapkitoltes es parezer forint az egesz:
hungarian.hungary.usembassy.gov/vwp_hu.html

vajdasagi 2014.11.28. 16:50:49

@gigabursch: Nézd, hatalmas tévedésben vagy, csak égeted magad. Az USA-ba való utazáshoz valóban 10 perc alatt kitölthető az internetes űrlap, és valóban 1 perc alatt kapod meg az ESTA engedélyt. Te olyanról írogatsz, amihez nem értesz.

Aki turistaként megy, annak ennyi munka ez, mert az EU (értsd Brüsszel) kiharcolta ezt a nekünk, mint EU-tagoknak. Ha Te ezt nem tudod, akkor miről beszélgetünk?

Bell & Sebastian 2014.11.28. 17:09:05

@vajdasagi: Ebben lehet valami, mert a rovott múltú, áfacsaló cimbit simán beengedték, igaz, General Lee -t ment venni, ami egy Dodge Charger. Meglehet, vasas cigó -számba vagyunk véve.

huKKK 2014.11.28. 18:14:47

Nem volt még unió se, meg amerika se, de mi már akkor hartzoltunk ellenük:
Pl. "Feheru hazu, rea meneh hodu utu rea."
(@!)

huKKK 2014.11.28. 18:29:07

@♔batyu♔:

Elnézést biztos úr, de hogy jutott ki
Floridába kiutazási engedély nélkül?

huKKK 2014.11.28. 18:51:44

@gigabursch:

Nálunk nem volt wtc-,vagy metrómerénylet,stb.,
Amúgy lehet, mi is mikroszkóppal vizsgálnánk a babapopsikat.

wantaan 2014.11.28. 18:53:21

@♔batyu♔:De bizony az osztrák határnál kiírták, hogy "Magyar ne lopj!"

Az USA meg nem csinál mást ,mint védi érdekeit. Nem jó ha korrupt magyarok rontják a légkört.

Ennyi.

picur3ka 2014.11.28. 18:57:14

@huKKK:

Azt akarja mondani, hogy minket nem utál mindenki az agresszióinkért?

picur3ka 2014.11.28. 18:59:49

@gyalog.galopp:

Ez lehet nem realisztikus látásmód. Van, aki 3 centért meg§aszik mindenkit.

Herr Schwarze Liste 2014.11.28. 20:38:52

@jose maria padilla: szokás szerint nem vágod, mire megy ki a játék:

- We must declare war on the United States.
- But we can never win such a war!
- Of course not, but we could win the peace. I've given this a lot of thought gentlemen and I'm perfectly positive that I am right. You must remember, the Americans are a very strange people. Whereas other countries rarely forgive anything, the Americans forgive anything. There isn't a more profitable undertaking for any country than to declare war on the United States and to be defeated.

/the mouse that roared/

nnna kezded már kapisgálni? semmi sem übereli a csavaros magyar észjárást, ihaj!

Pelso.. 2014.11.28. 20:40:38

@Kandeláber: Hivatkozott, na és? Schiffer kérhet, őket viszont semmi nem kötelezi, hogy Schiffer kérését teljesítsék, a bizonyos törvény nem erről szól.

picur3ka 2014.11.28. 21:15:14

@Herr Schwarze Liste:

"There isn't a more profitable undertaking for any country than to declare war on the United States and to be defeated."

Kit győztek le eddig?

Dzsentrisvihák 2014.11.28. 21:17:24

"Nem akarjuk, hogy úgy tűnjön, mintha Magyarország rendőrei lennénk” - Mission failed.

Herr Schwarze Liste 2014.11.28. 22:04:58

@picur3ka: pl csináltak a németeknek adolfos reichból angelás bundesrepublikot. látod? tiszta haszon volt nekik hadat üzenni az usa-nak :D

picur3ka 2014.11.29. 00:01:35

@Herr Schwarze Liste:

Azt nem ők csinálták, hanem a Vörös Hadsereg. Ők csak szervezkedtek, cukkoltak.

@Dzsentrisvihák:

Ezt meg akartam volna írni magam is.

@Pelso..:

Ez a legviccesebb, ez az Andris, mintha azt hinné, hogy ők, mint a legnagyobb töknyalók és egyben USA párt, számítanának bármit is az USA-nak.

2014.11.29. 02:26:15

@jose maria padilla: Marad, jó lesz Soros bohócnak.

(Shofar, so good! - üzente neki a CIA és a Maszat)

Herr Schwarze Liste 2014.11.29. 06:27:58

@picur3ka: jajj, te kisz butuszka... a zzzoroszok az ndk turmixgép verzión dolgoztak, nem gyütt be a keleti szél, kissé trabant füstös lett a produktum

sz'al nyugati frontot nyitni izibe, oszt a veresség utáni pacifikálás keretében mandiszerkesztőséggel vállvetve kollaborálni a marshall tervet követő mariska terv átültetésében!

wantaan 2014.11.29. 07:35:22

@jose maria padilla: Mán miér menne Jancsi Mariska? Miér??? Heee?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.29. 08:08:09

Irodalmi adalék a poszthoz: Graham Greene Utazások nagynénémmel c. regényének (is) van egy O'Toole nevű gizda CIA-ügynök szereplője (karaktere), aki Asunciónban követségi titkár, szociológiai kutatásokat végez Paraguayban is, mint korábban szerte a világon az alultápláltságról és közben, úgy mellékesen, alakítgatja annak az országnak a belügyeit is, ahol éppen szolgál.

Herr Schwarze Liste 2014.11.29. 09:11:47

@bbjnick: és én naíva meg szentül azt hittem, a diplomáciának a grillpartizós pezsgőszürcsölés a feladata. nem ám az állomáshelyen a dolgok lehetőség szerint minél előnyösebb kiaknázása/terelése. egy világ omlott össze bennem, hüpp-szipog-brühühü.

I_Isti 2014.11.29. 10:18:00

@bbjnick: Hát igen, kém témában biztos ő az autentikus forrás: "Greene egész életét meghatározta, hogy jó messze utazhasson szülőföldjétől, olyan vidékekre, amelyeket vadnak és távolinak nevezett. Utazásai alkalmat nyújtottak arra, hogy az Egyesült Királyság javára kémkedjen, például a második világháború alatt Sierra Leone-ben. Greene-t Kim Philby, a hírhedt kettős ügynök, a később „Cambridge-i Ötök” néven ismertté vált kémhálózat tagja szervezte be az MI6-hoz."

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.29. 11:15:38

@I_Isti:

Így jár, aki a magyar wikipédiára hagyatkozik! (Amit köztudottan a vincentblog moszadosai írnak [................./.].)

Elég lett volna átkattintanod az angol wikipédia Greene-szócikkre:-)

"(...)

Throughout his life, Greene travelled far from England, to what he called the world's wild and remote places. The travels led to his being recruited into MI6 by his sister, Elisabeth, who worked for the organisation; and he was posted to Sierra Leone during the Second World War.[24] Kim Philby, who would later be revealed as a Soviet agent, was Greene's supervisor and friend at MI6.[25][26] Greene later wrote an introduction to Philby's 1968 memoir, My Silent War.[27] As a novelist Greene wove the characters he met and the places where he lived into the fabric of his novels.

Greene first left Europe at 30 years of age in 1935 on a trip to Liberia that produced the travel book Journey Without Maps.[28] His 1938 trip to Mexico, to see the effects of the government's campaign of forced anti-Catholic secularisation, was paid for by the publishing company Longman, thanks to his friendship with Tom Burns.[29] That voyage produced two books, the factual The Lawless Roads (published as Another Mexico in the U.S.) and the novel The Power and the Glory. In 1953 the Holy Office informed Greene that The Power and the Glory was damaging to the reputation of the priesthood; but later, in a private audience with Greene, Pope Paul VI told him that, although parts of his novels would offend some Catholics, he should not pay attention to the criticism.[30] Greene first travelled to Haiti in 1954,[31] frequently staying at the Hotel Oloffson in Port-au-Prince;[32] Haiti was under the rule of dictator François Duvalier, known as "Papa Doc", where the story of The Comedians (1966) took place.[33]

(...)"

Kandeláber 2014.11.29. 12:54:17

@Pelso..: Őket semmi sem kötelezi semmire, ezt jól tudjuk. :D

picur3ka 2014.11.30. 14:27:30

@Herr Schwarze Liste:

Háborúról volt szó, nem turmixgépről.

Herr Schwarze Liste 2014.12.01. 10:06:06

@picur3ka: (facepalm) miattad romlik az ország PISA tesztje

picur3ka 2014.12.01. 15:55:34

@Herr Schwarze Liste:

Én már nem írok olyat, esetleg fordítsa le, mit akart mondani.

picur3ka 2014.12.08. 21:53:29

He previously served as the Consul General at the U.S. Embassy in Damascus, Syria, from August 2009 until the embassy suspended operations in February 2012.

hungary.usembassy.gov/dcm.html

Úgy tűnik, itt és most nem jött össze a konfliktus specialistának. januárban(?) jön az igazi diplomatikus képviselet.

2015.02.14. 02:39:04

@jose maria padilla: Csak hazatakarodott - végre.
süti beállítások módosítása