Érpatak: modell helyett gumiszobát!
2014. augusztus 04. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Érpatak: modell helyett gumiszobát!

erpatak.jpg

Fotó: Móricz Csaba.

Merészet lépett a szabolcsi zsákfalu zsebvezére: Orosz Mihály Zoltán érpataki polgármester bizarr performansszal fejtette ki véleményét világpolitikai kérdésekről a község főterén a hétvégén. A hiperaktív faluführer már eddig is szívesen játszott különböző beöltözős szerepeket: emlékezetes tavalyi előadása, amikor nehézsúlyú katonai felszerelésben (bónusz síszemüveg) adott elő a szerinte jó rendről; de volt, amikor betyárnak öltözve méltatta az érpataki modell eredményeit; legutóbb pedig a melegfelvonulás egyik kamionjára akart darutollas fövegben felmászni. Úgy tűnik, Orosz úrnak minden nap egy farsang.

De azért ideje egy fokkal komolyabban venni az akcióit, hiszen egy község vezetőjeként süpped bele az eddig leginkább a közhatalmilag ártalmatlan Molnár F. Árpádék által képviselt nézetek világába. Mivel az érpataki polgi eddig bármifajta következmény nélkül építgethette egy jórészt neki kiszolgáltatott kisközösségen belül a saját szerepjátszós mikrovilágát, benne az ő természetesen megkérdőjelezhetetlen vezéri és ideológusi szerepével; nem csoda, hogy úgy tűnik, egyre inkább úgy érzi, mindent megengedhet magának.

Az érpataki modellt propagálni szándékozó oldalon például az alábbi közleményt olvashatjuk: „Érpatak Község Önkormányzata és az Érpataki Modell Országos Hálózata demonstrációt tart 2014. 06. 17-én 8.00 órától a Nyíregyházi Törvényszék és az Ügyészség épülete előtt. A demonstráción jelképesen akasztásra kerül egy bűnöző ügyész és egy bűnöző bíró, majd megízleltetik velük a pokol tüzét, ami várni fog rájuk haláluk után világromboló és nemzetpusztító tevékenységük miatt”.

Az atavisztikus, vudus, pokoltüzes akasztósdi olvastán már azon gondolkodtam, mikor jön majd egy jó kis éjszakai, megfélemlítő fáklyás felvonulás á la Ku-Klux-Klan. Aztán eszembe jutott, hogy már ezt is kipipálta Érpatak fura ura, hiszen a tavaly ősszel megtartott falusi becsület-napi megemlékezés záró programjaként kisebb fáklyás tömeg élén ment a polgármester a helyi TASZ-aktivista háza elé, verbálisan zaklatva őt. Az ügyből per lett: a felvonulókat vezető polgármester ellen garázdaság miatt szabálysértési eljárás indult, a TASZ a pert a munkatársuk vélt világnézeti, illetve politikai meggyőződése miatti hátrányos megkülönböztetése és zaklatása miatt indította.

Ehhez képest már csak hab a barnás árnyalatú tortán, hogy Orosz Mihály Zoltán a hétvégén újra akasztós kedvébe került, s ezúttal az izraeli politika ellen emelte fel a szavát. Önmagában az Izrael-kritikával nincs baj: Izraelt lehet kritizálni, lehet az ország politikája ellen tüntetni, ez a vélemény szabadsága. Ezt is teszik mostanában szerte a világban − sőt, az látható, hogy a korábbinál jóval szélesebb körben születik tiltakozás a zsidó állam háborús tevékenysége, tettei ellen. Bár erről és a gázai konfliktusról állítólag, Orosz szerint nem számol be a cinkos, szabadkőműves média.

Érpatak begőzölt polgármestere pont az Izrael-kritikus tüntetések erejét és hitelét rontja azzal, hogy egy antiszemita heccelde keretében egyszerre gagyi, parodisztikus és ízléstelen, atavisztikus performansszal tapossa a szabadkőműves jelképpel dúsított izraeli zászlót; majd pedig hóhérnak öltözött, csuklyás emberrel akasztja fel az izraeli politikusokat jelképező bábukat − a „hóhér” közben láthatóan ügyel arra, nehogy eldőljenek a játékakasztófák. Mindehhez a hátteret kommandósnak látszani akaró sameszok, valamint a hivatalos magyar nemzeti lobogó és a történelmi árpádsávos zászló adják. A performansz összképe és hangulata a kései, kaotikus Jancsó-filmek hangulatát idézi; sőt, Orosz polgármester olyan, mintha a nemrég elhunyt ősz rendező találta volna ki két pipázás között, felrajzolva a tökéletes szélsőjobb-paródiát.

Azon csak nevethetünk, hogy az érpataki ökölrázás befolyásolja-e Izrael és a világpolitika alakítóinak tetteit − viszont az, hogy a polgármester falusi embereket hergel egy falusi lakos ellen, sokkal súlyosabb és veszélyesebb jelenség.

Oda kéne már figyelni erre a szerepjátékos, szerepzavaros, viszont egy kisközösségben tényleges hatalommal rendelkező figurára, ha már eddig nem tették az illetékesek. Talán még idejében meg lehetne állítani ezt a wannabe Arturo Uit. Érpatak többet érdemel. És tényleg elképesztő, hogy ez folyik 2014 (2014!) Magyarországán.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr146572317

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Érpatak: modell helyett gumiszobát! 2014.08.04. 13:13:01

Az érpataki polgi eddig bármifajta következmény nélkül építgethette egy jórészt neki kiszolgáltatott kisközösségen belül a saját szerepjátszós mikrovilágát.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

calabria001 (törölt) 2014.08.06. 11:24:38

visszatérve az érpataki polgármesterhez:

az a legviccesebb, hogy tulajdonképpen az "elvtársai" fölött "ítélkezik"

Robinzon Kurzor 2014.08.06. 11:47:06

@picur3ka:

Tipikus rögeszmés reakció.
Félsz, hogy meginogna a jól felépített légvárad.

Az emberek közötti lényeges különbség ebben a kérdésben sem ott húzódik, hogy egyesek megértőbbek Izreallel, mások meg (mondjuk úgy) kevésbé.

A valódi különbség abban áll, hogy vannak egyrészt a monomániások, és ezen belül már sokadrangú részletkérdés, Izreal-barát vagy -ellenes monomániásokról beszélünk; és vannak az értelmes emberek, akik szerint a világ egy kicsit bonyolultabb ennél.

Nem mintha eddig bármilyen kétség merült volna fel abban a tekintetben, hogy te melyik halmazba tartozol.

Robinzon Kurzor 2014.08.06. 11:52:04

@calabria001:

Te vagy az agit-prop titkár az alapszervezetben?

Kicsit több tűzzel, szenvedélyesebben ... ez így nagyon langyi.

I_Isti 2014.08.06. 12:13:53

@Robinzon Kurzor: "Szív teljességéből [túlcsordulásából] szól a száj"
-- ez azt jelenti, hogy van az embernek egy "szív"-nek nevezett alkatrésze, amelyikben van "valami", ami nem feltétlenül az emberhez tartozik, és az a "valami" ami az ember "szívében" van a száján keresztül képes és tud, és ráadásul akar is megnyilvánulni. Ebből a megnyilvánulásból pedig tulajdonképpen meg lehet mondani, hogy mi van az ember szívében. Másképpen fogalmazva: "A jó ember az ő szívének jó kincséből hoz elő jót; és a gonosz ember az ő szívének gonosz kincséből hoz elő gonoszt: mert a szívnek teljességéből szól az ő szája."
Ha valami elfoglalja az ember szívét, akkor - annak ellenére hogy az életének akár a 99.99%-a is normális mederben folyónak mondható, van valami, amelyik területen abszolút irracionális és megdöbbentő módon viselkedik és/vagy vélekedik.
Sajnos ez kimondással még terjed is, vagyis amikor azok az emberek, akiknek a szívében ilyen gonosz kincsek vannak állhatatos, és kitartó munkával terjesztik is azt, ami a szívükben van, akkor mindazok, akik ezzel a hatással szemben nem fejtenek ki ellenállást, a hatása alá kerülhetnek.

picur3ka 2014.08.06. 12:22:11

@Robinzon Kurzor:

Igen, tele vele a tudomány, úgy hívják, axióma.

calabria001 (törölt) 2014.08.06. 12:24:19

@Robinzon Kurzor:

miért kéne "megértőbbnek" lenni Izraellel?

különösen 70 éven át?

picur3ka 2014.08.06. 12:25:08

@I_Isti:

Tudománíos tételeknek nincs morális értékük.

Vagy igazak, vagy sem.

Bell & Sebastian 2014.08.06. 13:05:09

Azért az már haladás, hogy legalább nem magyar jelentette fel (vagy be, esetleg küldték rá...) a polgit, hanem az izraeli nagykövet, hivatalból.

Ha alaposan meghurcolják, szerintem el is érte a célját, megszerezte az Elsőosztályú Ellenálló -minősítést, ami még jól jöhet neki. Nem mind buta, aki nem pösti bőcsész.

gyalog.galopp 2014.08.06. 13:11:18

@Bell & Sebastian:
jó, de ha a polgi nem buta, minek minősül a nagykövet?:)

Bell & Sebastian 2014.08.06. 13:15:22

@gyalog.galopp: Lúzer. :) Az intelligencia mindig a tárgyi tudás és kombinációs készség szorzata, így fordulhat elő, hogy egy gumicsizmás polgármester túltesz a nagyköveten.

gyalog.galopp 2014.08.06. 13:16:55

@Bell & Sebastian:
szerintem a jelmezkölcsönző átalánydíjat számol a csapatnak

Bell & Sebastian 2014.08.06. 13:19:06

@gyalog.galopp: A népszínművészet örök, a szent hagyomány része.

I_Isti 2014.08.06. 13:20:35

@calabria001: Nem kell senkivel szemben sem "megértőbbnek" lenni. Csak aztán nem kell csodálkozni, amikor veled szemben sem lesz senki "megértőbb". Tudod, egy Jézus nevű rabbi mondott ilyet: "Mert amilyen ítélettel ítéltek, olyannal ítéltettek, és amilyen mértékkel mértek, olyannal mérnek néktek."

pocaklakó minimanó 2014.08.06. 13:26:16

@Robinzon Kurzor:

"...akik szerint a világ egy kicsit bonyolultabb ennél."

A világ kicsit bonyolultabb annál, ahogyan te véled.

Bell & Sebastian 2014.08.06. 13:44:14

@I_Isti: De ezeket is mondta az a rabbi!

- Возврати меч твой в его место, ибо все, взявшие меч, мечом погибнут.
- Всякий делающий грех, есть раб греха.

- Tedd a kardod hüvelyébe, mert ki kardot ránt, kard által vész el.
- Ki a bűnt szolgálja, maga is bűnös.

De ez a legjobb!

- Не бойся, только веруй.
- Ne félj, csak higgy.

calabria001 (törölt) 2014.08.06. 13:53:30

@biboldó:

"... hogy néhány ezer ott élő arabus 1948-ban néhány kilométerrel odébb költözött, mert nem akartak zsidó fennhatóság alatt élni."

már ne haragudj, de efféléket a __nácik__ és a __fasiszták__ szoktak írogatni...

és állítólag küzdeni kell az efféle szélsőségek ellen...

I_Isti 2014.08.06. 13:54:41

@Bell & Sebastian: "- Tedd a kardod hüvelyébe, mert ki kardot ránt, kard által vész el."

Ezzel leírtad azt, hogy Jézus szerint is Izraelnek van igaza ebben a konfliktusban.

calabria001 (törölt) 2014.08.06. 13:54:53

@I_Isti:

ilyen alapon Adolf Hitlerrel kapcsolatban is megértő lehetsz...

Bell & Sebastian 2014.08.06. 14:01:38

@I_Isti: Úgy igen, hogy ez rájuk nem vonatkozik. Elvégre karddal szerezték, azzal is kell megvédeniük. Ez is csak mese, hogy Jézust rabbiként tisztelik.

I_Isti 2014.08.06. 14:04:02

@Bell & Sebastian: Jézust nem _tisztelik_ rabbiként, hanem ő a legnagyobb rabbi(juk). Csak ezt még egy rövid ideig nem nagyon veszik tudomásul...

gyalog.galopp 2014.08.06. 14:07:28

@I_Isti:
nem vagy semmi, te még egy meztelen csigának is bedumálnád, hogy énekesmadár

I_Isti 2014.08.06. 14:12:09

@gyalog.galopp: Azér' nagy meglepi lÄsz ám, amikor meglátogatja őket - mármint a zsidókat - JK és kénytelenek lesznek neki azt mondani, hogy "áldott, aki az Úr nevében jön"
Ja, és lassan a muszlimok is jobban hisznek Izrael Istenében, mint ők maguk:
www.charismanews.com/opinion/44907-terrorist-admits-israel-s-god-changes-rocket-paths-mid-air
:)

gyalog.galopp 2014.08.06. 14:21:00

@Bell & Sebastian:

azt még elfelejtettem hozzátenni, Alsózárványos világhírűvé válásában a koreográfiát az a tesze- tasza gyerek írhatta, elvégre ő tudja mire harap a biboldó.

picur3ka 2014.08.06. 14:29:03

@I_Isti:

Maga feleslegesen idézget az Írásból. Látszik az agendája rendesen.

I_Isti 2014.08.06. 14:33:07

@picur3ka: Miért káros az egészségre antiszemitának lenni?
"1. És monda az Úr Ábrámnak: Eredj ki a te földedből, és a te rokonságod közül, és a te atyádnak házából, a földre, amelyet én mutatok néked.
2. És nagy nemzetté tészlek, és megáldalak téged, és felmagasztalom a te nevedet, és áldás leszesz.
3. És megáldom azokat, akik téged áldanak, és aki téged átkoz, megátkozom azt: és megáldatnak te benned a föld minden nemzetségei."

Kit áld meg Isten? És kit nem?

picur3ka 2014.08.06. 14:41:59

@I_Isti:

Maradjunk az előbbi megállapításomnál, az kedvezőbb magára nézve.

Bell & Sebastian 2014.08.06. 15:02:36

@I_Isti: A szinkretista tévtané a jelen. A jövőt meg majd meglátjuk.

>>>
Úgy jár az egész ország – így szól az Úr –, hogy kétharmad részét kiirtják, és elpusztul, csak egyharmada marad meg. Ezt a harmadrészt is tűzbe teszem, megtisztítom őket, ahogyan az ezüstöt tisztítják, megpróbálom őket, ahogyan az aranyat próbálják. Ő segítségül hívja nevemet, én pedig meghallgatom őt. Ezt mondom: Népem ő, és ő ezt mondja: Uram, Istenem!
<<<
/Zak 13, 8-9/

I_Isti 2014.08.06. 15:24:45

@Bell & Sebastian: Attól tartok, kicsit hamarabb, mint gondolnád...
(mondjuk 1948 előtt nem létezett "egész ország" - de hát ennek a "tűzben megpróbálós egyharmados" dolog bekövetkezéséhez kénytelen Izrael állam konkrétan államként létezni. Ami azért eléggé - hogy úgy mondjam - intő jel arra nézve, hogy Isten mit is akar, meg mit nem...)

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.06. 19:12:35

@picur3ka: Ühüm, ezt tanultad a párttitkár elvtársadtól. Addig már eljutottál, hogy a komcsi múlttól szabaduláshoz a büdösbolsizás a megfelelő taktika, de ez az ócska kádárista szöveg mélyen rögződött benned.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.06. 19:17:16

@Mr Falafel: A nagyobb gond a hamasz drukkerekkel van. Nyomják a terroristákat fegyverrel paripával, aztán majd ha a buli a saját bőrükre fog menni, annak is a zsidók lesznek az okai. Még az is lehet, hogy az lesz a zsidó bűn, hogy nem irtotta ki a kegyeltjeiket.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.06. 19:21:30

@calabria001: Előkerültél, hülyegyerek? Lyutyubon guglizni minden idióta tud, minden okostojás megtalálhatja a vélt igazságát és az ellenkezőjét is. Amiket idefostál, közük nincs a témához, de legalább szerepeltél.
Akarsz mondani is valamit?

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.06. 19:28:40

@pocaklakó minimanó: Az, hogy ki, honnan, miért, mikor, az egy másik téma, lehet arról is vitát nyitni. A jelenlegi vita a mai helyzetről zajlik. Amiben Izrael állama legálisan létezik. Az arabok és seggnyalóik ugyan nem ismerik el, de ettől még ott van. Kérdés, joga van-e megvédeni magát.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.06. 19:33:16

@Bell & Sebastian: @gyalog.galopp:
Naja, a polgi a nemzeti hős, viszont ha ezzel rossz hírét kelti az országnak, annak már a zsidók az okai.
Hát, kicsit snassz álláspont.

Bell & Sebastian 2014.08.06. 19:41:59

@I_Isti: Egyenesen az Amerikai Népszavától jöttél? Ez igazán megtesztelő nekünk, tartományi bugrisoknak.

Akkor nem is kell megreklamálni a vérfürdőket, amelyek gyakorisága megegyezik a népdalok strófái mögött felbukkanó refrénével.

A népek így szoktak érintkezni, háborúval, mint a testvérgyilkosok. Legalábbis az ördög terve szerint.

Az meg semmi más, mint pénzkérdés. Esetleg ~érdek. Vagy a kettő ugyanaz.

Ekkora zsidónácit itt még úgysem láttunk. Egy ilyennek is lennie kell, persze. Csak már kicsit nagyon sok van belőletek.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.06. 19:43:34

@gyalog.galopp: Különösképp nem zavar, ha fölényeskedsz, kioktatsz, erkölcsprédikálsz. Még azon is túlteszem magam valahogy, hogy nagy igyekezetedben olyan kijelentést akarsz nekem tulajdonítani, mit nem mondtam. Viszont a témához még egyetlen érdemi hozzászólásod sem volt, ha nem vetted volna észre.

I_Isti 2014.08.06. 19:51:55

@Bell & Sebastian:
Ki a náci? Csak nem azok, akik a saját népüket lövik, aztán ráfogják a nesquicknyuszira?

Between July 8 and August 6:

Terrorists in Gaza fired 3,360 rockets at Israel.
2,303 rockets hit Israel.
115 rockets hit populated areas in Israel.
584 rockets were intercepted by Iron Dome.
119 rocket launches failed.
475 rockets landed within the Gaza Strip.

Főleg ez az utolsó sor egy kicsit kínos...
Kicsit _nagyon_ kínos...

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.06. 20:11:50

Namégegyszer: sok melléhablatyot leszámítva nem volt cáfolat arra, hogy Izrael néhány perc alatt nulla saját veszteséggel le tudná zárni a kérdést. Nem teszi, vajh, miért?
Ezzel szemben a hamasz nem is titkolt célja Izrael mefsemmisítése. Nincs (még) hozzá ereje, de ha lenne, habozás nélkül azonnal megtenné. Vajh, miért?

Azokat, kiket állítólag nem is érdekel a téma, mégis teljes mellszélességgel a hamasz seggét nyalják. Vajh, miért?

picur3ka 2014.08.06. 21:05:29

@biboldó:

Egy pár éve olvastam a Hamasz finanszírozásáról angol nyelvű forrásból, még tán izraeli is lehetett, ez mondjuk nem zárná ki, hogy kommunista, viszont a két első helyén a terrorista szervezeteknek a szélső balt és a muszlim fundamentalistákat tüntette fel.

Kizárt, hogy párttitkár írta volna. Nekem olyanom különben sem volt.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.06. 21:20:05

@picur3ka:

"Egyértelműen Izrael az agresszor, nincs is miről vitázni. A Hamaszt meg az USA pénzeli, aka Isr2.0, hogy legyen kifogás. Tiszta röhej. "

Ne fáradj, ez még szóhasználat, stilisztikai szempontból is a tipikus kádári komcsi duma. Olyannyira mélyen szívódott beléd, hogy még ellentmondásba is keveredsz. Zsigerből jön, szó nincs benne szélső bal, iszlám fundamentalista finanszírozásról.
Nem baj, ha meggyőződéses büdöskomcsi voltál, csak valahogy jellemtelenség az elvtársaidat folytonosan szarszapulni. Az árulókat mindenhol utálják.

Bell & Sebastian 2014.08.06. 21:20:31

@I_Isti: Asszem egy szóval nem mondtam, hogy kockás abrosszal a fejemen járkálok, akkora egy Hamasz -fan vagyok.

Néha a magyarnak is jól esik elábrándozni azon, mi lenne akkor, ha tankkal és dózerrel vennénk elégtételt az antipatikus és modortalan szomszédságon. Aztán mégsem tesszük, számtalan okból.

Erről az ősrégi vicc kifordított változata jut az eszembe:

- Mi a különbség a judaizmus és kereszténység között?
- Semmi, mindkettőt a zsidók találták ki. Az egyiket nekünk, a másikat maguknak.

Ami persze nem így van, ezt a zsidók csak gondolják.

S=klogW 2014.08.06. 22:42:44

@Bell & Sebastian: Persze, hogy nem így van, mert kapitalizmussal meg szocializmussal van. :)

picur3ka 2014.08.06. 23:12:08

Most már csak azt kéne tudni, ki találta ki a zsidókat.

De megnézném abrosszal a fején!

Bell & Sebastian 2014.08.06. 23:54:20

@S=klogW: Az ide azért nem jó, mert mindkettőt maguknak találták fel.

@picur3ka: Isten ajándékai, csak a póni elszaladt.

picur3ka 2014.08.07. 00:01:37

Azt sújtja, akit szeret.

picur3ka 2014.08.07. 11:46:13

@biboldó:

Te beteg vagy. Nem nagy fáradtság, leírom még egyszer:
Izrael megszegte és folytonosan megszegi a nemzetközi megállapodásokat Izrael állam felállításának feltételeiről.

Az, hogy azóta ki, mikor, hányat lőtt, csak porhintésre való részletkérdés, az ügyészre tartozik Nürnbergben.

A kommunista problémádat pedig vedd fel a zsidó ÁVH-val.

I_Isti 2014.08.07. 13:00:33

@picur3ka: Jé, a palesztin terroristák nem szegtek meg nemzetközi megállapodásokat, amikor 597 darab rakétát Izraelre polgári létesítmények mellől, továbbá 260 rakétát iskolákból(!) valamint 160 rakétát mecsetek, vagy más vallási helyszín mellől, 127 rakétát temetőből, 50 rakétát meg KÓRHÁZakból lőttek ki?

picur3ka 2014.08.07. 13:32:15

@I_Isti:

Mondom, nem érdekel, ki mikor mit lőtt évtizedek alatt. Részletkérdések.

Meg semmi közük Érpatakhoz, mellesleg. A polgi, amint olvasom, igen következetlen, amilyen despotikusnak mondják, az izraeli vezetést ünnepelnie kéne.

Éhes_ló 2014.08.07. 17:19:48

Itt bemutatják mi áll a polgi akciója mögött: kuruc.info/r/22/131344/

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.08.07. 20:00:47

@biboldó: Rossz a PR. Normális esetben egy ember nem emelné fel a szavát a palesztin cigányokért. Tőlem például mind megdögölhet.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.07. 20:55:56

@picur3ka: Magyarázkodhatsz, attól a dumád marad a kádári komcsi süketelés.
Milyen megállapodást szeg meg Izrael a felállításának feltételeiről?

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.07. 21:05:12

@Mr Falafel: A seggnyalóik felől is nyugodtam megdögölhetne mind, csak egy jóízű zsidózásra használatosak. A gond akkor lesz, ha majd saját bőrükön megtapasztalják, hogy kígyót melengettek a lógó szőrös csecsükön.

picur3ka 2014.08.07. 23:04:01

@biboldó:

Igen. Mert a kommunizmus őskorában minden nap a Hamast vitatták meg. Meg a független Kosovót.

Itt egy másik kommunista csapat (az összes közül, lényegében, hiszen csak a csehek szavaztak az USA Izrael duóval az ENSZ-ben):

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4oqOAzeMptQ

Bell & Sebastian 2014.08.07. 23:29:06

@picur3ka: Nahát, skót szoknyában nem abriktolják egymást a derék sémiták, helyette együtt tüntiznek?

Akkor a páratartalom okozza. Másikat a szárazság.

picur3ka 2014.08.07. 23:40:35

@Bell & Sebastian:

Nem egészen. Mennek a csörték itt is. De még nem jelentettek fel senkit Allah karikatúráért a zsidók.

pocaklakó minimanó 2014.08.08. 10:07:11

@biboldó:

"...lehet arról is vitát nyitni."

Hát persze. :)

pocaklakó minimanó 2014.08.08. 10:07:59

@biboldó:

"Kérdés, joga van-e megvédeni magát."

Persze. És ha fordítva lenne, akkor is lehetne ilyen kérdés, de azt hiszem, akkor nem így kérdeznél. :)

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.08. 20:38:49

@picur3ka: Mellébeszélsz, komcsi. A kérdés az volt, hogy milyen megállapodást...........?
Merthogy te állítottad.

picur3ka 2014.08.08. 22:19:58

@biboldó:

Meg azt is állítottam, hogy mindet, troll.

szóval a kérdés buta

picur3ka 2014.08.08. 22:55:12

@biboldó:

Pl. A békeszünet a minap, amit maga hirdetett. Egy.

picur3ka 2014.08.08. 22:56:34

@biboldó:

Figyu, te lemaradtál egy belső pártmemóról, most már nem komcsinak kell nevezni a Fideszeseket, hanem illiberálisnak.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.08. 23:05:13

@picur3ka: Ezt te írtad, komcsi:"Izrael megszegte és folytonosan megszegi a nemzetközi megállapodásokat Izrael állam felállításának feltételeiről"

A békeszünetet a hamasz szegte meg, de így sincs semmi köze Izrael állam felállításának feltételeihez.
Most nem az elvtársaiddal vagy agitprop előadáson, a melléduma kevés. Szóval van valami konkrét a tarsolyodban vagy csak komcsi szokás szerint simán hazudsz?

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.08. 23:06:22

@picur3ka: Nem a fideszeseket komcsizom, hanem téged.

Bell & Sebastian 2014.08.09. 00:09:46

@biboldó: Meghát, például a 2012 -es egyezményt sohasem tartotta be Izrael, ezen megy a csomagküldés. Miről is szólt a deal?

picur3ka 2014.08.09. 02:04:56

@biboldó:

Mondtam, nem érdekel, te meg különösen elmehetsz hegeszteni. Ezt is leírtam már, olvassál, ha érdekel.

picur3ka 2014.08.09. 02:05:46

@biboldó:

Áh, ha ez tesz boldoggá. Te Kertész Ákos, bameg.

picur3ka 2014.08.09. 06:36:15

"A Legfőbb Ügyészséget Izrael magyarországi nagykövete kereste meg az Érpatakon történtek miatt, mire a Nyíregyházi Járási Ügyészség közösség elleni uszítás bűntettének gyanúja miatt kedden nyomozást rendelt el, amit azóta a Nemzeti Nyomozó Iroda vett át. A rendőrök még kedden megjelentek a községben, ahol lefoglalták az említett bábukat, a bitókat, valamint több számítástechnikai eszközt."

nol.hu/belfold/eleg-volt-a-korletvezetobol-1478827

Mér' jut eszembe Gyöngyöspata? Mennyibe kerülnek ezen provatíve nagyon hülye népek az adófizetőnek?

Mér jut eszembe Kövér? A 'buzik odaláncolták magukat valami gőzgéphez' demonstráció (termelés bojkottálása) kapcsán: szerintem, ha a liberálisok meg akarják veretni magukat, ne közpénzből tegyék, hanem fogadjank fel egy privát biztonsági céget a saját pénzükön.

picur3ka 2014.08.09. 06:46:50

Szőllősi Gábor TASZ-os nem ijjesztő intelligencia újságíró elvtárs fotóját mindenképpen javasolnám megtekinteni a cikkben.

picur3ka 2014.08.09. 07:04:37

És a jól ismert zsidó népszokás, amely állítólag minden törvényt felülír, az aláírásgyűjtés:

nol.hu/belfold/eleg-volt-a-korletvezetobol-1478827

rámenős 2014.08.09. 21:22:43

Na kedves kommentelők. Had dobjak a vízbe egy kis kavicsot.
Annyi magát okosnak vélő ember mond itt véleményt és dorongolja le a másikat, aki csak egy kicsit is nem az ő mantráját fújja.
Találkoztatok OMZ-vel? Ismeritek, hogy ilyen sommás véleménnyel vagytok róla? Vagy csak a média miatt eleve nem szimpatikus.
Kérdéseim: Kik éltek kb 1000 évig Izrael földjén? Kik zavarták el, gyilkolták le az ott élőket?
Kik terrorizálják az ott élő palesztinokat?
Kiket ítélt el az ENSZ népirtásért és háborús bűncselekményekért?
Na most lehet hülyézni és ledorongolni.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.09. 21:31:28

@Bell & Sebastian: Tény, hogy a 2012-es ornitológiai szimpózium záródokumentjének nem lett minden pontja szóról szóra betartva, de ennek mi a túró köze van Izrael állam fennállásának körülményeihez?

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.09. 21:37:05

@picur3ka: Ne görcsölj, komcsi, lebuktál! Vedd tudomásul, elmúltak a körömletépős idők. Szajkózhatod nyugodtan a begyakorolt mantráidat gonosz agresszor Izraelről, de már idejétmúltak veled együtt.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.10. 21:31:53

@picur3ka: Nem is rossz, kommentjeid alapján randábbnak képzeltelek. Persze figyelembe véve a komcsi múltadat, tuti, hogy egy fiatalkori képeddel vagánykodtál.

picur3ka 2014.08.10. 22:22:22

@picur3ka:

Miközben már az Index is ilyen címeket ad:

Bemásztam a pincébe, boroshordót lopni
Utánam jött a rendőrség, hátba veregetni. Tovább »
forrás: Index.hu

calabria002 (törölt) 2014.08.11. 13:32:07

@rámenős:

"Kik éltek kb 1000 évig Izrael földjén?"

a palesztinok valószínűleg sokkal régebben élnek ott...

Palestinians Are the REAL Jews!
rockthetruth.blogspot.hu/2009/02/palestinians-are-real-jews.html

calabria002 (törölt) 2014.08.11. 13:34:00

@rámenős:

különben a fenti cikkben citált könyvet egy tel-avivi (zsidó) történész-professzor követte el...

Shlomo Sand
en.wikipedia.org/wiki/Shlomo_Sand

calabria002 (törölt) 2014.08.11. 13:49:16

@rámenős:

Azt pedig jóformán senki sem vitatja, hogy a zsidó diaszpóra már több száz évvel a jeruzsálemi templom lerombolása __előtt__ létrejött…

Early diaspora populations

en.wikipedia.org/wiki/Jewish_diaspora#Early_diaspora_populations

és azt sem, hogy a judaizmus kezdetben __aktív térítő__ vallás volt

mi több, meglehetősen sikeresek voltak…

Jewish tribes of Arabia
en.wikipedia.org/wiki/Jewish_tribes_of_Arabia

Khazar theory of Ashkenazi ancestry
en.wikipedia.org/wiki/Khazar_theory_of_Ashkenazi_ancestry

szóval valószínűleg van abban vmi, hogy - genetikai értelemben - sok palesztinnak több köze van az ókori zsidókhoz, mint pl. az Európából bealijázottaknak

calabria002 (törölt) 2014.08.11. 13:52:59

@rámenős:

ez a történelem-interpretáció különben még a cionisták között is felbukkant időről időre...

Arabs of Jewish Descent in Israel

www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/132800#.U-iuHeN_tKo

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.08.11. 20:01:45

a mandineren majdnem átlépte a törzsközönség ingerküszöbét, hogy pár száz kilométerrel arrébb valóban népirtás kísérlete folyik, és még nincs happy end.

picur3ka 2014.08.12. 00:07:51

@mavo:

Na nem. Csak vigyázni kell, mert amint láthatja, az közösség elleni izgatás.

De van, aki rutinosan megoldja. Így foglalta össze valaki a helyzetet egy blogon:

"Nyomoroszágok, askik mendegyikükkerl szerparatista trüérezrkkrl hasrcoln
sk. Brsazílias nem tniksilag, a tártsdadalom edsett sdzét. enjnxyit tóluk."

rámenős 2014.08.12. 04:10:54

@calabria002: Köszönöm a válaszaidat.
Tudod apróságokon változik az ember véleménye.
Évtizedeken keresztül jó véleménnyel voltam a zsidókról. Azután Izraelben belecsöppentem egy razziába. A taknyos géppisztolyos katonakölök úgy vágta a falhoz a 90 éves arabot, hogy a taknya, nyála, orra vére összefolyott a falon.
Kiabáltam akkor rá mindent. Angolul, franciául, németül, magyarul, ami épp eszembe jutott.
Azóta is bennem van ez a kettősség.
Ismeret. Nagyon lényeges momentum. Lehet, hogy a katonagyerek szüleit robbantották fel.
Érpatakon is mi történt? Nem egészen az és nem egészen úgy ahogy a médiában lejött és amiről itt rugóznak.

I_Isti 2014.08.12. 19:33:06

@calabria002: a magyarok meg a kazár birodalomhoz tartoztak, amikor a teljes kazár elit zsidó hitre tért, ezért elég valószínű, hogy jóban voltak a zsidókkal... egyébként a Templomot kétszer rombolták le: először ie. 586-ban, másodszor isz. 70-ben. Akkoriban a római birodalomban éltek kb 68 millióan, ebből kb 8 millió zsidó. Olyan ez, mint ha ma 40-50 millió zsidó élne az EU -ban.

pocaklakó minimanó 2014.08.13. 10:15:45

@biboldó:

Aha. Mindig úgy, ahogy neked tetszik. :)

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.13. 19:56:44

@pocaklakó minimanó: Bocsika, nem tudtam, hogy egy kérdés felvetése előtt a jóváhagyás reményében egyeztetnem kellett volna veled.

pocaklakó minimanó 2014.08.18. 14:33:33

@biboldó:

Nem, felétek nem szokás az egyeztetés. Ti mindig tudjátok. Ti mindig jobban tudjátok. Ha meg nem tudjátok mégsem, akkor az is a másik hibája.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.18. 15:11:24

@pocaklakó minimanó: Így van. Te viszont minden esetben egyeztetsz a pártközponttal, majd jóváhagyás után megmondod az önálló tutidat.

pocaklakó minimanó 2014.08.21. 13:29:24

@biboldó:

Nem, bogaram, én vagyok az, akit a magatokfajta nem szokott megérteni: az önállóan gondolkodó.

Örülök, hogy segíthettem egy lúzerfalvi menekültnek. :)

GOLAZ111 2014.09.21. 08:47:09

Eisenberger Benjámin pedig békés nyugdíjasként halt meg, senki által nem háborgatva. Valamit valamiért.

2014, (2014!, 2014!!, 2014!!4) Magyarországán meg lehet csinálni. 2005, vagy 1963 Magyarországán nem lehetett volna. De még mindig jobb, mint Düsseldorfban, vagy Londonban, vagy máshol.

Pozitívan kellene hozzáállnotok és nyitottnak kellene lennetek a világra.

Éhes_ló 2014.10.13. 20:20:19

Hunhír.info
Hálás köszönetem azoknak a településünkért és nemzetünkért felelős érpataki személyeknek, akik nem hagyták félrevezetni magukat és tudták, hogy melyik út vezet a RENDre és az erős közbiztonságra alapozott, biztos jövőt garantáló, gyarapodó, virágzó, a közösség tagjainak megnemesítését és felemelését szolgáló egészséges településhez.

A neoliberális hazugsággyárak terrorbobázása ellenére is stabilan és rendíthetetlenül tartja harci állásait az Érpataki Modell országos hálózatának központi bázisa! Az Érpataki Modell újból bizonyított: a brutális eltiprására szövetkező, anarchista-nihilista balliberális és az álnemzeti-álkeresztény-áljobboldali erők szinergikus szövetsége, ördögien alattomos, mindent bevető, a totális lejáratására és végső megsemmisítésre törő támadássorozata ellen. Bevált modellünk a negyedszeri ütközetben is felmutatta társadalomszervező és közösségfelemelő erejét, a társadalmi problémák gyógyítása vonatkozásában kimagasló elixír jellegéről, életképessége tekintetében pedig az elpusztíthatatlan voltáról és a pusztító neoliberális rendszert kiváltó alternatív jellegéről is hiteles tanúbizonyságot tett!

Érpatak negyedszer is megválasztott polgármestere, Orosz Mihály Zoltán

Jah, és bekaphatjátok, nem csak az enyémet, az övét is, ha hagyja.
Patkányok vagytok, azok is maradtok.

calabria04 (törölt) 2014.10.18. 22:52:02

@Éhes_ló:

a jóformán minden fronton állami transzferből élőt kifelejtetted ebből a remek felsorolásból...

mi lenne ezzel a "modellel" ha magára hagyná az állami és az uniós költségvetés?:)
süti beállítások módosítása