S. tanár és a szektásodás − Az értelmiség útja az útvesztésig III.
2014. július 18. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

S. tanár és a szektásodás − Az értelmiség útja az útvesztésig III.

S_tanar.jpg

Az év talán legnyomasztóbb riportját közölte a minap a 444 arról, hogyan folytatta a budapesti elitgimnáziumban tanító S. tanár − majd tévés szerkesztő − szexuális játékait, üzelmeit, visszaéléseit különböző kiskorú diákjaival elzárt táborokban vagy épp a lakásán − és hogyan maradt mindez évtizedeken keresztül titokban, elszámoltatás, felelősségre vonás nélkül. A következmények nélküli ország, ugye.

Nem akarok most kifejezetten a személlyel, a médiában már egyre inkább teljes nevén emlegetett S. tanárral foglalkozni. Lehet, hogy a tettei jogilag már elévültek, de ő most is itt él közöttünk. Pontosabban, egyes információk szerint most már leginkább a társadalmon és régi baráti és munkahelyi kapcsolatain kívül, minden nap arra ébredve, hogy a fél ország, és annak nyilvánossága − vagyis az ő régi közege − róla és tetteiről beszél. „Vidéken élek, egy hegyoldalban van a házam, nem kell a társadalommal érintkeznem. Ez büntetés, de felszabadulás és megtisztulás is” − állítja maga S., és utána botrányos flegmasággal teszi hozzá: „Csúnya kudarctörténet ez az egész. De ezt dobta a gép”.

De hogy tudta ezt − és mindössze ennyit − dobni a gép? Ezért fontos S. tanár ügyéről az értelmiségi elit és annak útvesztése kontextusában beszélni. Tűnhet távolinak ez a kapcsolat, de feltevésem szerint van miről beszélni ennek kapcsán. Mert ahogy Konrád értelmiségi önhittségről és az európai valóság meg nem értéséről tanúskodó mondata („Az autonóm értelmiségeknek szellemi felügyelet alatt kell tartaniuk a nemzetállami kormányokat”), ahogy a Pásztor Albert körül immár a baloldalon belül dúló valóságértelmezési és szóhasználati vita, úgy az intellektuális elit S. tanár ügyében mutatott csődje is az értelmiségi útvesztés egyik mostanában felbukkant epizódja lehet.

*

Mert mit is tudunk az ügy körülményeiről? Adott az egyik budapesti elitgimnázium, amibe a budapesti elit egy részének egymást követő nemzedékei járnak. Ugyanez az elit versengett azért, hogy gyermekei azokba a nyári táborokba (nyaraltatásokra) jussanak el, ami az elit ifjú nemzedékeit fogta össze a nyári hetekre. Ezeket a táborokat a szélesebb társadalom nem is ismerte, sőt, olyan zárt közegek voltak, amiből még maguk az érintettek sem beszélhettek ki túl sokat.

Egy párhuzamos valóságot létrehozó, elkülönült közösség jött létre a táborban, ahol beavató rítusokon, szerepjátékokon keresztül formálták és manipulálták a belső viszonyokat. Akik mindent végrehajtottak, hamar irányító, vezérlő pozícióba kerültek. Az alternatív mikrotársadalom hangadóinak, véleményvezéreinek igazat kellett adni, ha jót akart magának a kis táborozó. A kibeszélésért, kivonulásért másként gondolkodásért, a belső viszonyok kiteregetéséért büntetés járt. Azt sem volt ildomos kimutatni, ha rosszul esett, ha fájt a büntetés. A tábort megjártak között megmaradtak a közös titkok, a táboron kívül rekedők pedig irigykedhettek a szerencsés kiválasztottakra.

S. tanár táborokon belüli üzelme csak a hab egy nagyon rosszízű tortán; hiszen sajnálatosan egyáltalán nem egyedi eset, hogy elzárt közösségekben (legyen szó hippikommunáktól a katolikus egyház legsötétebb epizódjaiig) hatalmat szerezhetnek és vissza is élhetnek azzal a szexuális tévelygők. S. tanár táboraiban a visszaemlékezések szerint tulajdonképpen a Legyek Ura világa találkozott A hullámból ismert, ijesztően torzító hatású, gyerekeken folytatott társadalmi kísérleteivel.

*

Kérdések sorakoznak bennünk. Milyen hatással lehetett mindez a jellemzően fővárosi értelmiségi elit formálódó személyiségű gyermekeire? Milyen magatartásmintákat tanultak el, hogyan rögzültek ezek az élmények bennük? Hogyan hat ez vissza felnőtt korukban, az értelmiségi elitbe való belépés után a társadalmi kapcsolataikra, más társadalmi rétegekkel, más, idegen közösségekkel kapcsolatos megértési képességeikre, egyáltalán, a valóságérzékelésükre? Tényleg a szektásodás tüneteiről kell beszélnünk?

És bár egyáltalán nem akarok egyenes kapcsolatot teremteni S. tanár ügye és politikai ideológiák között, de az tény, hogy ezt a fővárosi értelmiségi elitet leginkább a baloldali-liberális attitűd jellemzi, ezt hozták otthonról, ebben érzik magukat otthon, ezen belül folytatják saját belső vitáikat, és ebből kibeszélve vitatkoznak az ő köreiken kívüli társadalomról a csak lassan újraépülő párhuzamos (jobboldali, konzervatív, whatever) értelmiségi elitekkel. Utóbbi körök egyébként jóval sokszínűbbek, de egyúttal töredezettebbek az előbbieknél, hiszen a mai „jobboldali elit” tagjai magyar társadalom legkülönbözőbb rétegeiből, az ország legkülönbözőbb pontjaiból érkeztek. Eredendő összetartó közösség nélkül és a jobboldali, konzervatív eszmék elmosódottsága, tulajdonképpeni ideológiamentessége miatt nem is jellemző rájuk a „balliberálisokon” viszont sokszor felismerhető, elkülönült elittudat.

Lukács Csaba Magyar Nemzetben megjelent írásában az olvasható: S. tanár jobboldali kormányok idején aláírt, aggódott, kiszolgáltatottságot érzett, baloldali-liberális kormányok idején meg a közmédiában dolgozott komoly szerkesztői pozíciókban. De vajon hányan érezhettek kiszolgáltatottságot S. tanár perverz közeledései során?

Ahogy Socialdance mikroblogger írja számos megfontolandó felvetést tartalmazó posztjában: „De senki nem foglalkozik azzal, hogy ebben a Kádár-kori, elméletben liberális közegben éveken keresztül − talán előtte és utána is  egy merőben antiliberális, antidemokratikus (fasiszta?) átnevelőtábort szerveztek a gyerekeknek ezek a liberálisok és azon az alapon védik a jelenlegi liberálisok, hogy micsoda nagyszerű »fantáziajátékok« voltak ezek, mennyire el lehetett rugaszkodni »az általános konvencióktól«. Nekem a sztori leírásából sokkal inkább az tűnik fel, hogy a kádári, gerontokráciára és szocialista tapasztalatra, valamint a vasökölre és a félelemre építő tekintély helyébe egy másik, már-már vallásos kultuszt emeltek, amely egy másfajta zárt rend elfogadását kérte és követelte a gyerekektől mindenféle jutalomért, de többségében a hierarchiában való előmenetelért cserébe, amely ugyanúgy nem tűrt ellentmondást, mint bármilyen más autoriter játékszabály. (...)

Azt is értem, amikor azt mondják, hogy ezek a fajta keretjátékok csak az életet modellezik, az életre készítenek fel, mert végeredményben az egyetemtől kezdve ez vár rád, jó, ha hozzászoksz és azon dolgozol majd, hogy te mondhasd meg, milyen rendet kell szeretni.

Visszatérve a liberálisnak mondott közeghez. Ha a liberalizmus annyit jelent, hogy a hagyományos kötelékek (család, Isten, haza, Kádár, állam) helyett mostantól valami mást kell feltétel nélkül ünnepelni, és ebben nincsenek külön utak, mert meg van mondva, hogy mit, akkor nekem nagyon nehezemre esik erre azt mondani, hogy liberális. Ez valami egészen más, vagy én nem vagyok az és mindent félreértettem eddig.”

Sokan sok mindent félreértettünk eddig.

*

Akkor egészséges egy társadalom, ha minél organikusabban szerveződő közösségek hálózata szövi be minél több rétegben, s ezeket a közösségeket a belső bizalom és a más közösségekkel szembeni nyitottság és türelem jellemzi. A társadalom alapja, legkisebb közössége persze a család: ha szülő és gyermek között nincs meg a bizalom, ha a család és más közösségek, vagy éppen az államhatalom és az igazságszolgáltatás között nincs kölcsönös bizalom, akkor  az egérutat jelent a mindenkori S. tanároknak és a hasonszőrű figuráknak.

De nézzünk túl S. tanáron! Minél több organikus közösség nyúl minél mélyebben a társadalom különböző rétegeibe, annál több visszajelzést, visszacsatolást kaphatnak mindannyian a társadalom valódi állapotáról. Minél több ilyen közösség van, féken lehet tartani az állam bürokráciáját és a politikumot is, megakadályozva azok túlzott beavatkozását a társadalmi folyamatokba.

Minél több ilyen közösség van,  annál inkább működhet a valódi, autonóm, polgári, szabad társadalom.

Ha ez nem történik meg, marad egy széthulló, bizalmatlan, nem szolidáris roncstársadalom, és marad benne néhány elzárkózó, szektariánus elitcsoport a maguk álomvilágaival, délibábjaival és eltorzult valóságképükkel, amíg végképp útvesztőbe nem vezérlik magukat.

Az ilyen bizalom, önvédelem és önvisszacsatolás nélkül maradt roncstársadalmakból nőhetnek ki aztán az elszámoltathatatlan S. tanárok és más társadalmi, közéleti, politikai Cipollák.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr1006520691

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: S. tanár és a szektásodás − Az értelmiség útja az útvesztésig III. 2014.07.18. 14:39:01

Széthulló, bizalmatlan, nem szolidáris roncstársadalom, benne néhány elzárkózó, szektariánus elitcsoporttal és a maguk álomvilágaival. Az ilyen önvédelem nélkül maradt roncstársadalmakból nőhetnek ki aztán az elszámoltathatatlan S. tanárok és más társadal…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egysmás 2014.07.19. 17:45:27

@bbjnick: "Megy a nagy ihajtyuhaj a magdalénázáson, és felfüggesztették a teljes ir katolikus egyházat, a vezetői előzetesben, és mint Biszku, várják a büntetésüket?"

he?

Benn csücsülnek a böriben?
Jah, nem!

Ennyi.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.07.19. 18:31:04

@egysmás:

Neked vannak adataid arról, hogy hány eljárás van folyamatban és hány embert ítéltek már el?

picur3ka 2014.07.19. 19:02:16

@egysmás:

Tudjuk, utálod az egyházat, a katolikusokat, a papokat, de ezt így beköpködhetnéd minden logika és összefüggés nélkül, akármelyik topikba.

Nem is a papok közt van a legtöbb pedofíl. Ja, akkor nem is az a baj, hanem az, hogy titkolják, rejtegetik. Ha rejtegetnék, nem tudnál róla, az elég valószínű.

Téma: S Pál, kommunista-szocialista-liberális, állami oktatási intézményben diákokkal buzeráló, támogatott világi értelmiségi. A nemzeti televízió oszlopos munkatársa, kollegái tudják a hobbiját és annyira nem történik semmi, hogy még soha senki feljelentést nem tett, vizsgálatot se nem indított. Te személy szerint pedig annyira rejtegeted, hogy a papokat vitatod meg helyette.

Polansky egy elítélt szökevény jogállása szerint, erőszakos bűnöző. Csak mindenfélék védik, meg rejtegetik a törvény elől, s nem, egyik sem az egyház: Hollywood, a buzi művészek szövetsége, a lengyel, a francia, a svájci állam. Világiak. Mind.

Írországot pedig felesleges idehozni, az csak névben ez meg az. Valójában vagy 600 évvel ezelőtt járó társadalmi formáció, csak papíron szekuláris állam és valószínű, nem nagy túlzás azt mondani, hogy a Vatikán modernebb, mint ők.

Az ír iskolák nagy része ma is vallási iskola. Az ügy eltussolgatása az ír egyház ÉS állam közös ügye volt.
Mellesleg, 1930-tól beszélünk. Nem kell nagy ész hozzá, hogy a testi fenyítés általános jogi gyakorlat volt a vizsgált időszak jelentős részében.

Másrészt kit ítélnél el, valami halottakat?

S mégis. Képzeld el, SP tanár bácsival ellentétben, ott vizsgálatot indítottak, többet is. Az egyik vezetőjét, egy kardinálist meg kirúgták - nem az állam, nem, az egyház - mert a vizsgálat eredményét csak az egyháznak adta át, a rendőrségnek meg nem.

Próbáljál meg sipire koncentrálni, az legalább a te országodban történik ráadásul.

Bell & Sebastian 2014.07.19. 19:09:00

@bbjnick: Nagyon egyszerű a felállás. Ez is csak megideologizálja, miért kell ütni a katolikusokat (a többi ugye messze van, kit érdekelnek?), majd onnan ugrik egy nagyot és az éesz a vége, a vallásos jobboldal egy szemforgató, farizeus bagázs, le velük és éljen a liberál-bal, ugyan azok is ugyanezt csinálják, de legalább bevallják, mert lám.lám, S. ügyét is milyen jól megírták.

Amikor Holger belinkelte, abban a pillanatban világos volt, hogy leszedik róla a pedo- és buzivádat, majd jönnek a katkó papok.

A forgatókönyv mindig ugyanaz. Másról leszedni a keresztvizet, mert a mi farizeusaink / szaduceusaink / esszénusaink sokkal, de sokkal különbek!

Hát hogyne. Egyenesen vezetésre születtek, follow me, és minden jó lesz!

Bell & Sebastian 2014.07.19. 19:12:34

Picur, Tevét a retardált addig buzerálta, míg eltűnt. Legalábbis innen, máshol még összefutni vele.

picur3ka 2014.07.19. 19:13:36

"A MAJOR sex crime crackdown has led to the arrest of 660 suspected paedophiles across Britain, including 67 in Yorkshire, the National Crime Agency said today.

The six-month operation targeted internet users who access child abuse images but has already led to charges for serious sexual assault...

The NCA said suspects include doctors, teachers, Scout leaders, care workers and former police officers. In total, only 39 registered sex offenders are among those arrested.

Officers have searched 833 properties and examined 9,172 computers, phones and hard drives...

All are male, white north European and aged between 14 and 70. Some are married, some with children of their own, all of whom have been supported and have protected by child safeguarding arrangements...

The 431 children who were safeguarded were in the “care, custody or control” of the suspects, and included 127 who were deemed to be at immediate risk of harm..."

www.yorkshirepost.co.uk/news/main-topics/general-news/doctors-teachers-scout-leaders-and-ex-police-among-600-paedophile-suspects-held-1-6731996

egysmás 2014.07.19. 19:32:13

@bbjnick: A baliberális bulvármédia tudósítana róla, ha lenne ilyen.
Sőt, az igaz katolikus konzervatív kibaszottulszentéletű ifjúsági mozgalom szintén ott örvendezne, hogy megkapják a tömeggyilkosok, amit érdemelnek.
gondolom.

Ám, csak néma kuss van.
Tehát nem történik semmi, pihentetés van, hátha megnyugszanak a kedélyek és nem kell lesittelni azokat a kedves öreg néniket, bácsikat.

@picur3ka: nem, bazeg, azon megy a vita a részemről, hogy balliberális dolog-e a pedofília meg a pedofilbújtatás.

Amennyibben a katkók a szentté avatott gyerekbaszó-bújtató, magadalénizáló pápájukkal együtt liberális, úgy oké, de faszomöccse, akkor a liberális szó konzervatívul egyszerűen gyerekbaszót jelent.

Bell & Sebastian 2014.07.19. 19:53:57

@egysmás: Persze, hogy balliberális dolog a laza nemi erkölcs, méghozzá annyira, hogy teljesen nyíltan megy a szodómia. Elég megnézni, hogy merre cirkuláltak a szodomiták, amikor pont nem a ballib volt a nyerő.

Azt sem tagadja senki, hogy a katolikus egyházban erős a zsidó befolyás, sőt, még buzilobbi is van.

Remélem, kipurgálják ezeket az akolból. Mint a ballibeket a hatalomból. Nem kis feladat, az biztos.

Szerinted egy egyszerű állampolgár milyen következtetésekre jusson mindezek ismeretében? Hát még ha történetesen katolikus? Hogy egyik sem különb a Deákné vásznánál?

Ezt ti csak szeretnétek. De nem így van.

picur3ka 2014.07.19. 20:07:52

@egysmás:

Ezt mán Padilla pedig egyértelműen megfogalmazta, és igaza volt, nem valószínű, hogy te a kulturális vonatkozásokat képes vagy, vagy hajlandó lennél megérteni.

Próbálkozzunk nyelvileg! Liberális. Magyar fordítása: szabadelvű, szabados. Az. Amikor az sszony nem veled, hanem a tejesemberrel hál. Magyari polkorrekt az erkölcstelenre. Kicsapongó, laza erkölcsű.

Egyébként miért hirdetik a szexuális szabadságot, a buzulást, etc.?

Ez teljesen nyílt és egyértelmű. A magyar bal-lib pedig egy tolvajok gyülekezete is. A legkorruptabb párt voltak a legkorruptabb EU-s országban.

A SZADESZ főhadiszállás a 90-es években Pesten pedig egész egyszerűen egy körbe-baszoda volt. Szó szerint.

Még akkor ilyen kérdéseid vannak, az mán röhejes.

egysmás 2014.07.19. 21:25:53

@picur3ka: fixált vagy.

Mi a baszás abban, hogy a liberális állam elismeri a katolikus egyházat, a protestánst, zsidrákot, böszörményt, hitgyülit, meg a többit?
Mi a szex az általános választójogban?
Mi a nemiség a szabad iskola- és orvosválasztásban, hadkötelezettség eltörlésében?

@Bell & Sebastian: milyen következtetésre jusson, ha szerinte láthatóan zsidóbuzi befolyás alatt áll az egyház?

Azt nem tudom, milyenre kéne jutnia, csak azt, hogy milyene jutott: tűzzel-vassal védi és következetesen kiáll a az akkori és a mai vezetők személye és politikája mellett.

picur3ka 2014.07.19. 21:53:39

@egysmás:

Az volt a kérdés, s most meg már megint témát váltottál.

Nem én vagyok fixált, te vagy egy súlytalan maszatoló.

Bell & Sebastian 2014.07.19. 22:11:08

@egysmás: "... tűzzel-vassal védi és következetesen kiáll a az akkori és a mai vezetők személye és politikája mellett."

Semmit sem tudsz erről (sem), maradjunk ennyiben.

egysmás 2014.07.19. 23:59:04

@Bell & Sebastian: Mondja nekem egy olyan ember, aki szerin a liberalizmus az a tekintélytiszteleten alapul, egyébként meg azt jelenti, hogy basszunk össze-vissza...

@picur3ka: Állítottál. Azt, hogy a liberalizmus az a magyari polkorr a (szexuális) erkölcstelenre.

Én rákérdeztem néhány liberális vívmányra, hogy abban mi a nemiség.

Most meg azt mondod, maszatolok.

Jah. Azt csinálom.
Amennyiben a konzisztencia keresése a beszélgetőpartnerem mondókájában az maszatolás, azt csinálom.

picur3ka 2014.07.20. 00:28:26

@egysmás:

Köcsoglistán fenn vagy? Mer' ott a helyed.

Bell & Sebastian 2014.07.20. 01:33:33

@egysmás: A kettő között nincsen ellentmondás.

Nevezetesen a tekintélyelvűség és a promiszkuitás között. A bonobo majmok és a liberálisok egyazon elvek alapján szerveződnek. A bonobo majmokat azért nem mutogatják állatkertben, mert a hierarchia kialakítása és fenntartása kizárólag a coituson alapul, amiben nem finnyásak (apu, anyu, gyerekek). Ha érdekelnek a részletek, majd megnézed az SZDSZ prominenseinek párválasztási szokásait, különös tekintettel a belterjességre, partnerváltásaik sűrűségére és a permutálás során követett elveikre.

A katolikusokról nagyjából annyi fogalmad van, mint liberálisnak a monogámiáról. Mindketten hallottatok már róla harangozni valamit, de nagy hülyeségnek tartjátok.

Szóval, köcsöglistás lettél.

Szentkereszti Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.07.20. 17:13:43

Nem igazán értem, mi a botrány.

Az iskola neve Ságvári volt, nem? Aki oda adta a gyerekét, az tudhatta, hogy szélőliberális, judeobolsevista nevelést fog kapni. Reklamálni annak van oka, akinek a gyerekével nem fajtalankodtak az aberráltak!

Az igaz viszont, hogy a gyerekek ezt nem érdemelték meg.

Szentkereszti Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.07.20. 17:23:05

Emlékszem, amikor a szélsőballiberálisok amiatt hőzöngtek, mert Áder közölte azt a nyilvános adatot, hogy az egyik börtön összes előzetes fogvatartottja az MSZP-SZDSZ-re voksolt 2002-ben. Mind!

Az MSZP-SZDSZ a bűnözők érdekvédelmi szervezete. Ezért szavaznak rájuk a Sipos-féle véglények is.

Szentkereszti Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.07.20. 17:30:07

Ez a Sipi amúgy ugyanaz a szélsőliberális Sipi, aki errefelé is szokott kommentelgetni, mint "citizen of the EU"?

picur3ka 2014.07.20. 17:39:18

@Szentkereszti Istóczy Győző:

Én nem tudom, majd Alfa kinyomozza. Ő a belső AVH-s.

egysmás 2014.07.20. 20:26:47

@Bell & Sebastian: akinek egynél több nője volt, az nem monogám, aki nem monogám, az köcsöglistás.
Értem!
Ennek neve is van: reakcióképzés.

hu.wikipedia.org/wiki/Elh%C3%A1r%C3%ADt%C3%B3_mechanizmus

Megértem, hiszen szar lehet állandó nyálfolyással élni, pornóra recskázni, tudva, hogy abban, amit ott látsz, sosem lesz részed.
Szar lehet érezni, hogy az idő egyre csak múlik és a remetepóz az egyetlen, amit variálni tudsz.
Lenézni, utálni azt, akinek több jutott! Ennyi maradt neked.
Azé' szánlak egy kicsit.
Úgy a magam módján.

@Szentkereszti Istóczy Győző: Mióta nyilvános az az adat, hogy mozgóurnáknak mi a tartalma?
Mióta nem kell belekeverni a többi szavazat közé értékelés előtt annak tartalmát?

picur3ka 2014.07.20. 21:12:59

@egysmás:

Jobb lenne, ha nem égetnéd magad ilyen alapfogalmak nem értésével.

Bell & Sebastian 2014.07.20. 23:42:30

@egysmás: Nem látom be, mi dolgunk még egymással, ha én már végeztem, miközben neked is pont annyi időd volt rá, mint nekem.

pocaklakó minimanó 2014.07.21. 15:22:18

Ha egy csoportnál előjönnek a csúnya ügyek és ott az eltussolás miatt kollektív a felelősség, akkor egy másik csoportnál miért nem?

pocaklakó minimanó 2014.07.21. 17:26:29

Kisebb hírértékű...

"Boys used to come and tell me that they go the ritual bath—they’re being sodomized,” the rabbi said. “Girls used to tell me that their father sleeps with them.” Faced with mounting reports of child molestation, Rosenberg founded a free hotline to inform his community about sexual predators, as well as how to get the police involved. Other rabbis denounced the open condemnation of community pedophiles, labeling Rosenberg an “informer” against the Jewish people." (www.thedailybeast.com/articles/2014/01/27/rebel-rabbi-exposes-child-molesters.html)

picur3ka 2014.07.26. 20:39:08

Külföldre távozott állítólag, csak tudnám, mért.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.07.30. 15:17:53

@rajcsányi.gellért (ergé): Milyen érzés ennek a mocsoknak az előfutárának lenni?

valasz.hu/kultura/pedofilugy-s-pal-es-a-balliberalis-elit-belterjes-nyaralasai-102595

Mert ugyan a balliberális elitet ki nem állhatom, de ez mocsok.

picur3ka 2014.07.30. 17:02:48

@Holger Hartland:

Ez szerintem érdem. Valami, amire Ergé büszke lehet.

A közelmúlt titkainak feltárása. Az én könyvemben nagy piropont.

Már csak egy hivatalos, független bűnügyi vizsgálat hiányzik, mint azt minden esetben indítanak civilizált országokban ilyenkor.

Kéne követelni, ha ilyent nálunk a kormány vagy akárki más hivatalból nem rendel el.

picur3ka 2014.07.30. 17:04:21

@Holger Hartland:

Mer ugye, mocsok az, ami történt, nem az, hogy megírják.

Bell & Sebastian 2014.07.30. 17:16:10

@Holger Hartland: Nem szép dolog egyenlőbbnek, belterjesnek és szabatosnak beállítani más emberek régen volt gyerekeit, mai, liberális felnőtteket.

Egyenesen csúnya dolog.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.07.30. 17:19:10

@Bell & Sebastian:

"Jó tanítványok" voltak a fidesznyikek! Épp úgy lapátolják a szart egykori mestereikre, ahogyan tőlük tanulták.

picur3ka 2014.07.30. 18:03:06

Én ezt nem szardobálásként értékelném.

Ennek a kivizsgálása nagyon fontos lenne.

Persze, ha megint semmi nem türténik, akkor csak annyi, igen.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.07.30. 18:06:17

@Holger Hartland:

Ha a Schmitt-ügynél nem zavarta a szépérzékét a koncepció mocskossága, most miért fintorog?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.07.30. 18:25:02

@picur3ka:

Pontosan mit kellene kivizsgálni?

picur3ka 2014.07.30. 19:18:05

@bbjnick:

Hogy mi történt a konkrét esetben és ezen táborok szervezeti, működési rendszerét.

S mit kell kivizsgálni a 70 évvel ezelőtti ír iskolákban?

Van, ahol kivizsgálásokat indítanak ilyenkor. Valamelyik államtitkár rendelte el utóbb a UK-ban is.

Szerintem, igen helyesen. A furcsa az, hogy botrány botrány hátán és semmi nem történik.

Bell & Sebastian 2014.07.30. 19:33:46

@bbjnick: Trágya szétterítése robbantással is lehetséges. A mezőgazdaságban ezen már régen túlléptek, mert nem jött be az elképzelés.

Ha csak az eset(ek) dallamára koncentrálunk, a napnál is világosabb, hogy rendszerszintű a rohadás.

Egyébként az ügynöklista célzott szivárogtatása pontosan ez a kategória. A módszer sikeresen elveszi majd ennek az élét is. Itt sem cél a generális megoldás, csak az ellenfél defenzívában tartása. Ami igazán érdekes lenne, hogy például S. -nek kik voltak a mentorai, az sohasem fog kiderülni, a tartótisztek névsorával jól őrzik azt valahol.

Belháború lesz ez, pontosan annyira, mint Ötvenhat egyik vetülete. Része az előadásnak, amit a szórakoztatásunkra kitaláltak.

Ahhoz képest, hogy mennyit beszélünk róla, kézzelfogható értelme vagy következménye nincsen. Letelik a csoda három napja és karaván halad tovább.

Csak nehogy megmozduljon az a Gábriel, ha már egyszer odarakták.

Bell & Sebastian 2014.07.30. 19:36:49

@picur3ka: Pont ez a furcsa, hogy ismét nem történik semmi.

picur3ka 2014.07.30. 19:39:06

Hülye érzés, mindig azt hiszem,, engem szólítanak.

Sőt, honnan tudjuk, hogy ma ilyenek nem működnek?

Az USA-ban és a UK-ben több száz ilyen 'sex ring'-ről tudnak. Meglepődnék nagyon, ha nálunk nem lennének.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.07.30. 22:08:21

@picur3ka:

S. ügyében/ügyeiben vagy a bánki vagy a szendrői stb. táborban történetekkel kapcsolatban egyetlen feljelentés sem történt. Ha tömegesen kezdenék följelentgetni az egykori tanítványok/táborozók egykori tanáraikat/nevelőiket, akkor volna alapja egy akár kormányzati szintű vizsgálatnak, így...

picur3ka 2014.07.30. 22:24:29

@bbjnick:

Nem mindenhez kell feljelentés. Sehol. Csak az különbözik, hogy hol, mihez. Bizonyos ügyekben állami/akármilyen szervi hatáskörben feljelentés nélkül is nyomozást indítanak.

Szerintem, így kellene, hogy legyen. Végeredményben állami iskoláról beszélünk.

Érdekes módon a két tanárt meg annyi rendőrt, akik munkakörülményeik tényeit mondták el, azonnal kirúgták, felfüggesztetták. Ki tett feljelentést az ő eseteikben? Tudtommal senki.

Bell & Sebastian 2014.07.30. 23:13:43

@picur3ka: Mi az a szex-ring? Jut eszembe, valaki a Hagyma feltörését emlegette. Az angolok ott kapták el (a mély-neten) a legutolsó razzia "áldozatait", talán maga linkelte. Mit görcsöl ezen Putyin, ha van kész recept?

picur3ka 2014.07.30. 23:22:47

Biztosan más változat, legalább. A részleteit nem tudom, de az angol rendőrség szeret beépülni.

A szex-ring szó szerint az, amit SP csinált. Definíció szerint a pedofília kutatásban (egy felnőtt-több gyerek). Ezekből szerveződnek gyakran a szindikátusok, a szex bizniszbe vezetik be így a gyerkőcöket.

A rendőrséget ezért különösen érdeklik bizonyos országokban az ilyen esetek.

picur3ka 2014.07.30. 23:24:01

@Holger Hartland:

Ne maszatoljon, most írta, hogy Ergé nem olvassa a kommenteket.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.07.30. 23:40:06

@picur3ka: Mert maguk írják azokat. :)

A nicknek címzett válaszokról érkező e-mailben bíztam.

Bell & Sebastian 2014.07.30. 23:46:45

@picur3ka: Akkor olyan többnejűség -féle. Strapás dolog lehet a szexuális bűnözés, szerintem nagy hülyeség az egész.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.07.30. 23:52:52

@Bell & Sebastian:

Nem a magunkfajtáknak való:-D

picur3ka 2014.07.31. 00:08:08

@Holger Hartland:

Kikérem magamnak. Nekem válaszolt a minap, nem is kérdeztem semmit.

Engem olvas, biztos ki akar tiltani.

ALFI · http://blog.hu/user/166725/tab/activity 2014.07.31. 00:29:26

@bbjnick: "@Bell & Sebastian:

Nem a magunkfajtáknak való:-D "

Mi az, ami közös benned és B&S-ben, ami miatt "magunkfajtának" hívod őt, és amire büszke vagy?

Bell & Sebastian 2014.07.31. 11:28:55

@ALFI: Monogámoknak a buziparty nem való, mert lehet benne lazsálni.

Pont nektek való, mert telibe kaphatod az összes személyiségedet, nyulastól, ügynököstől, bibsistől, konyhamalac 's azon is túl.

ALFI · http://blog.hu/user/166725/tab/activity 2014.07.31. 12:13:35

@Bell & Sebastian: Buta vagy náci.
És tegnap kissé elszámoltad magad, nem fog következmények nélkül maradni.
(A mandisok nem basztak ki úgy látszik, mondjuk nem lep meg.)

Robinzon Kurzor 2014.07.31. 13:52:39

@picur3ka:

Látom, igen erős igény mutatkozik arra, hogy "hivatalos" vizsgálat állapítsa meg, amit te látni-hallani szeretnél.

Végül is, az sem baj, ha nem vizsgálják ki ... elnézést, Virág elvtárs, ez már az ítélet.

Robinzon Kurzor 2014.07.31. 14:08:46

@bbjnick:

Hogy jelen esetben mi a koncepció mocskossága, azt érteni vélem.

Schmitt-ügyben mi is volt az?
Mert ott ugye volt egyfelől egy ilyen korabeli VIP-doktori, némi külsős segítséggel (nyilván nem egyedül Schmitt szerezte így, de ahogy az egyszeri tolvajnak nem mentség, hogy más is lop, úgy ez Schmittnek sem felmentés), meg volt egy jelenkori többkörös hazudozása arról, hogy márpedig ő csinálta az egészet, egyedül és/vagy csak annyit hibázott, hogy elfelejtette kitenni az idézőjelet a dolgozat első karaktere elé és utolsó karaktere után. Mert akkor már rendeben is lett volna minden.

Hogy jön mindez ahhoz képest, hogy egyedi és sajnos nagyon is későn napvilágra került esetből a HV megpróbál pedofil ügyet kreálni (ami nyilvánvaló hazugság) és egészet próbálja általánosan ráhúzni a politikai ellenfelekre.

picur3ka 2014.07.31. 14:19:16

@Robinzon Kurzor:

Nézze csak, maga ítélkezik vizsgálat nélkül:

"Látom, igen erős igény mutatkozik arra, hogy "hivatalos" vizsgálat állapítsa meg, amit te látni-hallani szeretnél. Végül is, az sem baj, ha nem vizsgálják ki ... elnézést, Virág elvtárs, ez már az ítélet."

"egyedi és sajnos nagyon is későn napvilágra került esetből a HV megpróbál pedofil ügyet kreálni (ami nyilvánvaló hazugság)"

ALFI · http://blog.hu/user/166725/tab/activity 2014.07.31. 15:33:19

@Bell & Sebastian: Csak szólok. Jól tennéd, ha leállnál, mert a saját helyzeteden rontasz az ilyen kijelentéseiddel, ostoba náci.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.07.31. 15:36:34

"Egy tényt tárt fel a Heti Válasz a "bánki gyerekekről"

Soha nem fogod kitalálni. Azt, hogy zsidók voltak."

cink.hu/egy-tenyt-tart-fel-a-heti-valasz-a-banki-gyerekekrol-1613867457

@rajcsányi.gellért (ergé): Na, milyen?

Bell & Sebastian 2014.07.31. 15:50:09

@ALFI: Idegen bácsiktól jó tanácsot nem veszek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.07.31. 15:53:59

@Holger Hartland:

A "bánki gyerekek" "zsidósága" épp annyira és épp úgy releváns, mint Jeszenszky Géza "rasszizmusa" vagy Schmitt Pál "plagiárius" volta stb.

Bell & Sebastian 2014.07.31. 16:21:11

@Holger Hartland: Hábizony, gyónás nélkül nincs bocsánat. Kommunistáknak kollektív önkritika.

Miért is van felháborodva ennyire, mert nekem nem világos. Hogy egyenesen elnézték az imatáborokat, az is ordas hazugság. Még a szocializmus végóráiban is kiszállt az elhárítás az ilyen eseteknél, ha akadt, aki felnyomja a szervezőket. Mondjuk, ha elhárítós kölke is benne volt a buliban, akkor kevésbé valószínű, az anál inkább, hogy ő jelentett.

Nem kell itt idegrohamot kapni a jobboldali kommentároktól, mert a (be)szervezési elv mintázata korábban is ismétlődött, később is és nem csak Magyarországon.

Milyen meglepő, mi?

picur3ka 2014.07.31. 17:22:00

Én ezt a Heti Válasz cikket nem tudom megnyitni, tudna valaki adni egy linket?

Bell & Sebastian 2014.08.02. 00:21:11

@picur3ka: Némi spéttel. Csak be ne avatkozzon a NYT.

picur3ka 2014.08.02. 11:24:27

Ja, mint egy kolléga frappánsan fogalmazott még nálunk is leesik egy maláj gép.

S=klogW 2014.08.06. 05:45:14

@Robinzon Kurzor:

Arról nem ír senki, hogy pontosan hány évesek voltak azok, akikkel maga S. konkrétan intim viszonyba került: ha csak középiskolásokkal, 14 éven felüliekkel, akkor az minden visszataszítósága mellett is, nem pedofília, 14 év felett már nem gyermekkorúakról van szó.

Felvetődik egyúttal egy másik kérdés is:

Bentlakásos középiskolákban, a kollégiumokban az elsősök negyedikesek általi szívatása, MEGALÁZÁSA (szeretik "beavatásnak" eufemizálni) nem szokott nélkülözni megalázó szexuális felhangokat, utalásokat, ráadásul jellemzően nyilvánosan és csoportosan.

EZ talán nem abúzus, bántalmazás?
Függetlenül attól, hogy az elkövető/k maga/uk is fiatalkorú/ak.

Robinzon Kurzor 2014.08.06. 12:44:09

@S=klogW:

Bár az életkor csak büntetőjogi szempontból lényeges, eddig minden utalás csak olyan kontextusban történt, hogy szexuálisan már érett diákok voltak a célpontjai.

Közben persze megy az erőlködés, hogy pedofilt csináljanak S. tanárból, de eddig erre semmi nem utal.

Nincs semmilyen ismeretem középiskolai koleszokról, de szerintem ott nagyon is vigyáznak arra, hogy ilyen "beavatás" ne történjen. Ettől még persze előfordulhat, de szerintem ezt nagyon próbálják fogni.
Ha általános gyakorlat lenne, akkor lett volna ebből botrány, szerintem.

S=klogW 2014.08.06. 13:03:04

@Robinzon Kurzor:

"Bár az életkor csak büntetőjogi szempontból lényeges,"

Meg pl. pszichiátriai diagnosztikus klasszifikáció szempontjából, hiszen mondjuk egy 8-10 éves gyermek össze sem vethető egy 14 feletti fiatalkorúval.

Minek jártatod a szádat, ha tudatlan vagy?

gyalog.galopp 2014.08.06. 13:08:07

@Robinzon Kurzor:

A hatályos Btk. szerint szexuális visszaélésként minősíthető S. tanár esete, de már elévült.
A pedofília az egy jól hangzó bulvár kacsa még az akkori jogszabályok szerint is.

A szexuális felvilágosítás, valahogy évszázadok óta nem működik társadalmi szinten, de nem vettem volna jó néven, ha az én gyerekemet S tanár világosította volna fel.

picur3ka 2014.08.06. 14:38:49

A serdülőkornak az időtartama mára megnőtt. Mindkét irányban. A jog, ha lassan is, de próbál erre lépést tartva reagálni.

A UK-ben 9 évesekkel kezdik a szexuális felvilágosítást és a Pedofíl törvény 16 éves korhatárral van érvényben. Mi csak próbálunk éppen felzárkózni az EU-s normához.

lényegtelen, hogy tizenévesek az áldozatok. hatalmi pozícióval való visszaélés kiskorúakkal.

lényegtelen, hogy elévült, a rendszer szempontjából.

gyalog.galopp 2014.08.06. 15:01:14

@picur3ka:

ez az, nem S tanár ügyében kell jogászkodni, hanem miatta, mivel nincs egyedül, bárhol, bármikor felbukkan belőle egy.

picur3ka 2014.08.06. 23:15:47

@gyalog.galopp:

hát, nem ártani megismerni a működési mechanizmust, az elterjedtségét, a kört, stb.

de nálunk vagy 20 plusz éve bűnmegelőzés nincs. sőt, bűnüldözés is csak módjával. csoda, hogy áll még a kóceráj, ha belegondol.

Robinzon Kurzor 2014.08.07. 00:16:57

@S=klogW:

Butuska barátom, te jöttél azzal, pedofília szempontjából az a lényeg, hogy betöltötte-e már a 14. életévet.

Erre írtam, hogy az csak büntetőjogi szempontból lényeges, egyébként nem ezen múlik, hogy pedofília vagy sem. Nem az áldozat életkora, hanem szexuális érettsége a szempont a diagnózásnál.

És akkor jössz és leírod ugyanazt ...

Szerintem előbb tanulj meg olvasni, mielőtt nagy mellénnyel hülyét csinálsz magadból.

Robinzon Kurzor 2014.08.07. 00:39:23

@picur3ka: "a Pedofíl törvény 16 éves korhatárral van érvényben"

Ez a korhatár pontosan mire vonatkozik?

Tudod mit? Inkább adj egy linket erre a törvényre, ha már állandóan ezzel jössz.

S=klogW 2014.08.07. 06:42:11

@Robinzon Kurzor:

"Erre írtam, hogy az csak büntetőjogi szempontból lényeges, egyébként nem ezen múlik, [...]

És akkor jössz és leírod ugyanazt ..."

Én eleve nem fogalmaztam úgy, hogy "csak".
Na, menjél, játssz magaddal, vagy keress vitapartnert a saját súlycsoportodból: pl. egy csigát vagy gombát.

Robinzon Kurzor 2014.08.07. 10:51:02

@S=klogW:

Össze-vissza beszélsz, nyuszó-muszó!

Mondjuk vitalépesség szempontjából tényleg nem vagyunk egy súlycsoportban, el is menekültél gombászni.

picur3ka 2014.08.07. 13:36:22

@Robinzon Kurzor:

Másodszor és utoljára. Tanulja meg használni a guglit, nem olyan nehéz.

"The Sex Offenders Act 1997 defined paedophilia as a sexual relationship between an adult over 18 and a child below 16."
www.theguardian.com/society/2013/jan/03/paedophilia-bringing-dark-desires-light

www.legislation.gov.uk/ukpga/1997/51/contents

en.wikipedia.org/wiki/Sex_Offenders_Act_1997

picur3ka 2014.08.07. 13:37:23

@picur3ka:

Módosítás:

"Section 45(2) changed the definition of "child" in the Protection of Children Act 1978 (which applies to child pornography) from a person under 16 to a person under 18."

"The Home Office says legalising consensual sexual activity between children "would damage a fundamental plank in our raft of child protection measures".

en.wikipedia.org/wiki/Sexual_Offences_Act_2003

www.legislation.gov.uk/ukpga/1997/51/contents

picur3ka 2014.08.07. 13:38:35

@picur3ka:

A nemi bűncselekményeket elkövetők regisztrációjáról és nyilvántartásáról szóló törvényerejű rendelet:

www.unafei.or.jp/english/pdf/RS_No72/No72_11VE_Middleton3.pdf

Tájékoztató a hivatalok, szervezetek kötelességeiről:

content.iriss.org.uk/throughcare/files/pdf/f1_legis2.pdf

Robinzon Kurzor 2014.08.07. 13:55:41

@picur3ka:

Az elsőről lemaradtam, ezt meg köszöntem!

picur3ka 2014.08.07. 14:18:33

@Robinzon Kurzor:

Szívesen. A tavalyi hazai törvény egyik elemzésében az illető jogász kitért erre, hogy az új törvény az EU-s harmonizáció jegyében született.

S hasonlóképpen, bizonyos feltételek, körülmények meglétekor uo. súlyosan értekeli a nemi erőszakot a 14-18 korosztályban, valamint kitér a fiatalkorú felnőttekre is, ha jól emlékszem, 21-ig.

Nem tudom mióta, de orvosilag ma már a tinédzser kort valami 8/9-től 20-on egynéhány éves korig terjedő időszakként határozzák meg. Amint látom, ehhez idomulnak fokozatosan a törvényeink.

Robinzon Kurzor 2014.08.14. 15:25:01

Éppen házkutatás zajlik Cliff Richard egyik házában egy állítólagos megrontási ügyben, ami még a 80-s években történt, ha igaz.

www.bbc.com/news/uk-28790718

Hogy ez miért nem évült el, azt nem tudom.

picur3ka 2014.08.14. 21:07:57

@Robinzon Kurzor:

"Hogy ez miért nem évült el, azt nem tudom."

Mert a UK-ban nem évül el.

Robinzon Kurzor 2014.08.14. 21:37:09

@picur3ka:

Akkor ezt jól csinálják a júkéjben.

picur3ka 2014.08.14. 21:49:40

@Robinzon Kurzor:

azért kérdeztem hetekkel ezelőtt viccelődvén, hogy nem értem, mért megy külföldre

Robinzon Kurzor 2014.08.14. 21:56:19

Na tessék, az MTVA-ban sem évül el!

index.hu/kultur/media/2014/08/14/az_mtva_varja_s._aldozatainak_jelentkezeset/

Miért gondolják, hogy majd pont egy MTVA-ás etikai (!!!) bizottság előtt fog megnyílni az, aki ezt 25 éve temeti magában.

Eleve micsoda Monty Pythonba illő ötlet, hogy az MTVA-ban etikai bizottságot csinálnak.

Bell & Sebastian 2014.08.15. 12:48:14

@Robinzon Kurzor: A katolikusoknál első kanyarban az Egyház vizsgálja, gondolom, a libsi felekezetben is így van, ha kiborul a köcsög. A TA olyasmi nekik, mint nekünk a bíborosak zsinata.

bömböcz 2014.08.15. 12:59:29

@Bell & Sebastian:
Le kéne szoknia a zsidó-keresztyén-muszlim-budaista megvezetés bódító ópiumáról...

Robinzon Kurzor 2014.08.15. 13:13:37

@Bell & Sebastian:

Ha a katolikusoknál valahogy van, akkor mások is biztos egy felekezet és náluk úgy van.

Hát hogyne ...

bömböcz 2014.08.15. 13:19:28

Felkészül: bojárivánandrás

jm padilla · http://gozdom.blogspot.com 2014.08.15. 14:00:40

@bömböcz: a bia ügy sajtószellőztetése undorító. az ilyen esetek 90%-ban az asszony szörnyűlelkű bosszújáról van szó.

bömböcz 2014.08.15. 14:10:14

@jm padilla:
Ebben most nem vagyok biztos...(de nézze csak meg a látható ékszereit...)
(Bár az asszonyállat mindenre képes, sőt azon túl is...!)
süti beállítások módosítása