III/2014 − Ilyen ország pedig nincs CDI.
2014. június 23. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

III/2014 − Ilyen ország pedig nincs CDI.

ujratemetes.jpg

Ment-e a rendszerváltás által az ország elébb?

Tasnádi László a rendszerváltás, 1989 előtt III/2-es százados volt. Alosztálya feladata az Index cikkének táblázata szerint elsősorban a kiemelt népgazdasági objektumok védelme volt.

Tasnádi László a második kétharmados Orbán-kormány, a rendszerváltás utáni ötödik jobboldali kormányzat új rendészeti államtitkára, 2014-ben.

Orbán Viktor 1989. június 16-án beszédet mondott Nagy Imre újratemetésén. Mondott valamit egy hatodik koporsóról és az elkövetkező húsz vagy ki tudja, hány évről.

Tasnádi László 1989. június 16-án szolgálatban volt, az összeomló kommunista államhatalmi gépezet titkosszolgájaként. Tasnádi mindenre büszke, amit 1989 előtt csinált. Azt mondja: „Nem mondok le, mert nincs miért”. Ismerős mondat ez a mögöttünk hagyott húsz vagy ki tudja, hány évből.

Mint az a bizonyos „Na és?”

És mi lesz a mi következő húszegynéhány évünkkel? A rendszerváltás ígéreteivel? A második, nemzeti együttműködős rendszerváltás fogadkozásaival?

Mit is írt az ügy kapcsán Bayer Zsolt? „Valaminek azért muszáj maradnia... Tudni kell valamit mondani a legvégén, valami érvényeset...”

Meghallgatnánk akkor, mi is az, ami maradt. Meghallgatnánk, mi az, ami még érvényes.

Addig pedig éljünk és tevékenykedjünk annak jegyében, hogy a mi következő húszegynéhány évünk ne kerüljön abba a bizonyos koporsóba.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr376404257

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: III/2014 − Ilyen ország pedig nincs CDI. 2014.06.23. 11:26:02

Meghallgatnánk akkor, mi is az, ami maradt. Meghallgatnánk, mi az, ami még érvényes. Addig pedig éljünk és tevékenykedjünk annak jegyében, hogy a mi következő húszegynéhány évünk ne kerüljön abba a bizonyos koporsóba.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.24. 16:47:54

Én már csak röhögök ezen, de legalább jót :-D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.24. 16:56:19

@Counter:

Mert nem elég intelligens ahhoz, hogy értse a problémát.:-)

Sokkal jobb, ha itt kerül megvitatásra egy ilyen kérdés (én ezért vagyok internetpárti és ezért vetem meg azokat, akik "IRL-eznek"), mintha internálótáborokba kerülnének tömegek efféle ügyek miatt (ahogy az a XX. században többször is előfordult).

komolytalan samu 2014.06.24. 17:06:27

@bbjnick: Nem világos: IRL maga küldene internálótáborokba az ellésért, vagy a parasztokat félti Recsktől a fialás miatt?

Az elsőre válaszul az Ellés zenekar!: nem gondold című számát küldi Juhász Ellőd.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.24. 17:06:42

@bbjnick: Mint már kikötöttem:

"Nem tévedtem. Móricz tévedett."

Csak akkor vagyok hajlandó folytatni a magasreptű diszkussziót, ha legalább egy hozzászólást posztol ez alatt a nicknév alatt úgy, hogy abból azonosítható: a hozzászólás gazdája bbjnick, majd ezt bbjnick néven is megerősíti.

Ha megtette, folytathatjuk. Addig vergődjön csak!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.24. 17:20:40

@komolytalan samu:

Van ez olyan komoly kérdés, minthogy "cigány" vagy "roma" vagy hogy "holokauszt" vagy "vészkorszak". S például az utóbbi forszírozásáért ma számos országban, így nálunk is, börtönbüntetés jár(hat).

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.24. 17:31:17

@komolytalan samu:

"Nem világos: IRL maga küldene..."

A IRL úgy került képbe, hogy az itt vitázó nickek közül többek aktívan részt vállaltak egy nick IRL-jének nyilvánosságra hozatalában, ill. védelmükbe vették az eljárást, aminek következtében a nick állítólagos gazdája elveszítette egyetemi állását. Pont.

komolytalan samu 2014.06.24. 17:52:23

@bbjnick: MAK. Persze. Nem tudom, ki milyen szerepet vállalt vincentéken túl a dologban, de a Fialás - Vészkorszak (bármelyik) jogi párhuzam roppant érdekes ötlet. Véleményért büntetni baromság, de a párhuzam még érdekes. Rendben van az emésztése, esetleg szédülés, hányinger?

Ebben a korban a prosztataproblémák már okozhatnak egyensúlyzavarokat, aztán az ember csak úgy nekiesik a billentyűzetnek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.24. 18:21:01

@komolytalan samu:

Hogy a prosztatám miért izgatja arra még csak kíváncsi sem vagyok; ha ilyen irányú az érdeklődése, inkább @Kurzorkánál próbálkozzék!

Ami viszont a fogalmi vitákat illeti: nem volt az olyan rég, amikor egy intézetvezető történészt följelentettek holokauszttagadásáért, mert idegenrendészeti eljárásként és nem deportálásként emlegetett egy idegenrendészeti eljárást. Ilyenek ezek a lényegtelen fogalmi viták! Nem mindegy, hogy ellés vagy fialás, ha ugyanarra a folyamatra utal? Nem mindegy, hogy idegenrendészeti eljárás vagy deportálás, ha ugyanarra az eseménysorra utal?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.24. 19:19:31

@bbjnick: Tehát Móricz, Móra és Romhányi nem tudnak jól magyarul, ellenben bbjnick és kies falucskája az egész nemzet nyelvét a lehető legjobban beszéli, amiből következik, hogy bárki és mindenki más csakis rosszul.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.06.24. 19:43:48

Miért nem tudtok végre beletörődni, hogy amiről bbjnick a maga paraszti kultúrájával nem hallott, AZ NINCS IS!!! A f*omat már ebbe a parlamentarizmusba. :)

Bell & Sebastian 2014.06.24. 19:51:54

Attól, hogy sokan nyomják a hülyeséget, az még nem válik valóra. Az itt felsorakozott véleményellenzék ezt a tételt csak a Fideszre tartja érvényesnek, magára nem. Semmiképpen!

Pedig egyszerű, ezúttal is Bébéjének van igaza, nem pedig a pejoratív parasztoknak.

Alvarez 2014.06.24. 21:04:33

@bbjnick: "Nem tévedtem. Móricz tévedett."

Priceless:))))))))))
(Móricz nyelvén már meg se merek szólalni)

Bell & Sebastian 2014.06.24. 21:33:57

@Alvarez: Minek tetszik őrülni? Hogy Zsiga bá is tévedhet, vagy annak, hogy emancipált (= szabad, önálló, független / kisugárzott, beteljesedett), városias nyelvezeten írt - alapból?
Mekegnek eleget eszement egyedek e nyelven. Melyben eben szerzett kenyere egyben teljes kegyelme veszte ezen bennfentes cemende-mesternek.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.24. 21:38:01

@Bell & Sebastian: Szóval maga szerint is Móricz, Móra és Romhányi azok, akik nem tudnak magyarul?

Csodás. Egy vers jut erről az eszembe.

"|KARESZ HÜJE|
|GYÖNGYI HÜJE|
csak én vagyok okos
énnekem a segembe is felyem van. "

Bell & Sebastian 2014.06.24. 21:43:35

@Counter: Nem nyitunk vitát. Pesten nem tudnak magyarul. Ott sok a -tikus. Sok csöcse van - fial. Ezt jegyezze meg és nézzen a jövőbe. Vagy lefelé, hogy hány kosaras?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.24. 21:45:56

@Bell & Sebastian: Ezt a megszorítást nem találom az Értelmező Kéziszótárban.

Magának van olyan szótára, amely ilyen megkötéssel határozza meg a fial/ellik szavakat?

Alvarez 2014.06.24. 21:51:06

@Bell & Sebastian: én csak azon nevetek, milyen szépen dzsúdózza le Móriczot egy nyugalmazott általános iskolai magyartanár, ha a seggoját kell védeni.

Nehogy Wass Albertnél is elljen az a disznó, mert végleg beharangoznak, Bell.

Bell & Sebastian 2014.06.24. 21:58:16

@Counter: Mondjuk evidenciát még nem kerestem szótárban. Azonkívül kívül apanyelvem a magyar és volt már mindenféle állatom. Mi, parasztok, mivel tök hülyék vagyunk a magas tudományhoz, ha ismeretlen állatot látunk (például Pesten), kiszállunk a traktorból és csöcsöt számlálunk a nőstényen. Ebből tuggyuk, fial-e vagy ellik. A módszer bombabiztos, tehénnél váltunk, amiért is megmaradtunk a négyes számrendszerben. Volna, de a biztonság kedvéért teszünk rá egy pár laufot (az kettő), így jön ki az ősmagyar hatos.

Fél tucat. Lustig ist das Zigeunerleben.

Bell & Sebastian 2014.06.24. 21:59:11

@Alvarez: Most akkor ki itt az autentikus paraszt? He?

valódi 2014.06.24. 22:02:19

.... hö-hö-hö... eperfa vagy szederfa? Jajjjjj a hátam...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.24. 22:08:34

m.magyarnarancs.hu/egotripp/sajo_laszlo_ot_es_feles_a_betegsegem_tortenete-57003/?pageId=67

"Ahogy a rokonok fölsorakoztak a kerítésen túl, látogatás persze nem volt, a nyitott ablakokban egymást taszigálták a betegek, lenn meg ordítottak: Megellett a disznó! A Ferit bevitték! Nagyanyád meghalt! Kereszték csókoltatnak! Felvettek az egyetemre!"

Hát, na most vagy a régmúltban is csupa városi népek tartották a disznót, az meg ellett nekik, pedig ha rendes magyar paraszt tartja, akkor fial; vagy a magyar narancs direkt és előrelátóan hazudik, Móriczról és tettestársairól nem is szólva.

Rontják a nyelvet, az a baj. Azt már csak bbjnick és kis faluja beszéli helyesen.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.24. 22:12:49

@Bell & Sebastian: Kár, mert csak azt találna.

Például megtalálná, hogy a disznó, bár magukfelé nem mondják, de mégis ellik. Is. Akár.

@valódi: Annak jól azonosítható tájnyelvi különbözőségei vannak, hogy hol mi micsoda, ha jól tudom. A Dunántúlon, azon belül is a nyugati határ mellett következetesen és széles körben eperfa a szederfa és szamóca az eper (de milyen szót használnak a (gyalog)szederre?), másutt _egy kicsit_ nagyobb a káosz.

Ez meg csak bbjnick részben elhibázott trollkodása. Részben meg sikeres, mert már mióta erről folyik a vita :-)

Bell & Sebastian 2014.06.24. 22:14:29

Na jó, az a magyarázat, ha nagyszámú utód várható, akkor jól fial, mint például egy befektetés, de ugyanolyan bizonytalan a végkimenetele is. A végkimenetel akár szó szerint is érthető.

A fíínom, pesti úri népek, akik a tíz körmüket megnyalják a földről felszedett túró után, nem érzik a különbséget, mondhatni, leszarják.

És ezt gondolják másokról is, sőt, kényszerítenék őket erre. De mi nem hagyjuk!

Bell & Sebastian 2014.06.24. 22:19:57

@Counter: Akarja a franc magát meggyőzni. Vagy bírja az anyanyelvét, vagy nem, vagy érzi, vagy nem, mi közöm hozzá? Nekem muszáj volt tudni, ha nem akartam, hogy lóvá (ami ellik) tegyenek a beosztottaim. Aztán vagy elhiszi, vagy nem.

Robinzon Kurzor 2014.06.24. 22:30:42

@Alvarez: "Nehogy Wass Albertnél is elljen az a disznó"

Na, hát az baszna be ...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.06.24. 22:42:29

@Bell & Sebastian: Feltűnt, hogy a magyar nyelvről magyarázol magyaroknak? Kit akarsz átverni?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.24. 23:08:47

@Bell & Sebastian:

Maga szerint az itteni nickhuszárok közül hányan és kik látták már be, hogy a disznó, minden paraszti-pásztori (ú. é. állattartási) és nyelvi logika szerint is fial?

Én már lehet, hogy meg tudnám mondani:-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.24. 23:09:47

@Bell & Sebastian: Móricz, Móra és Romhányi ezek szerint nem bírták az anyanyelvüket?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.24. 23:21:12

@Counter:

Móricz, Móra és Romhányi bírta az anyanyelvét, maguk nem bírják; erről folyik itt a purparlé már vagy két napja:-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.24. 23:30:30

@bbjnick:
I. Nem tartom hibásnak az alábbi megfogalmazást: "a disznó ellik".
A maga konklúziója: ezért én nem ismerem az anyanyelvem.

II. Különösebb stiláris megfontolások nélkül neves szerzők nem csak hogy hibásnak nem tartják, de le is írják az említett fordulatot.
A maga konklúziója: ők ismerik az anyanyelvüket, de tévednek.

Milyen mércéje van magának? :-D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.24. 23:49:07

@Counter:

Maga már rég belátta, hogy a koca fial:-) Nem is azt forszírozza, hanem az én emberségemet:-)

Bell & Sebastian 2014.06.25. 00:08:27

@Kettes: Egységes magyar nyelv nem volt, nincs és sohasem lesz. Ha fingot óhajt fűrészelni (irodalmi nyelv), ám tegye, attól még számtalan olyan íratlan szabály létezik, amiről itt még nem is hallottak.

Vagy mind hülye, aki nem a filoszemita hébert ugassa magyarul? Ezt azért nem hinném.

Bell & Sebastian 2014.06.25. 00:13:57

@bbjnick: Ha nem eszi, honnan tudná? Ha nem veszi a malacot, honnan tudná? Ha nem neveli, honnan tudná? Ha nem vágja le, honnan tudná? Ha nem dolgozza fel, honnan tudná?

Innen, mert ez volt rá az utolsó esélyük, ha el nem játszották volna.

Bell & Sebastian 2014.06.25. 00:26:17

@Kettes: Erről jut eszembe, egy bizonyos budapesti középiskolát már nagy biztonsággal fülön tudok csípni az ott végzettek beszédmodoráról. A Vincentről például sokan érettségiztek ott, elég jó az alnémetjük is, nemcsak a matek megy.

Hát maga meg tudja-e mondani, melyik téeszcsében irtottam a gazat nyaranta lovasekével a kukoricasorok közül?

na ez azért mindennek a teteje 2014.06.25. 07:10:23

@Counter:

Városon akár még ellhet is a koca:

erre te a legjobb bizonyíték.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.25. 07:31:10

@bbjnick: Azt se tartom hibásnak, hogy a koca fial. Az egy ilyen állat. Akár egy mondaton belül is tud elleni is és fialni is.

Maga kardoskodik amellett, hogy egy jelenségre egy szó legyen.

@Bell & Sebastian: Nem is tudtam, hogy Móricz "filoszemita héber" nyelven írt.

Remélem, már fogalmazzák a tiltakozó levelet az MMA-hoz, s az aláíróik is szépen gyűlnek!

huntingpress.eu/magazin/hatezer_ozet_lonek_le_bekesben

"A fővadász becslése szerint az idén már több száz vaddisznót ejtettek el, ám vélhetően mégsem fog csökkeni az állomány, mert egy-egy koca 4-6 malacot is ellik."

huntingpress.eu/magazin/gerendasi_vaddiszno_tur_burgenlandban

"Mitől másabb a gerendási farm?

– A legfontosabb, hogy a kocák (néhány kivételével) egyedi fiaztatóban ellenek és ott is tartózkodnak a malacokkal a választás napjáig."

epa.oszk.hu/02300/02327/00171/pdf/EPA02327_magyar_vadaszlap_2006_01.pdf

"Általában 4-5 -, de ritkán elõfordul, hogy tíz csíkos malacot is ellenek."

valasz.hu/gasztronomia/holt-lelkek-pogacsaja-56612

"A családban ilyenkor megterítenek számukra az asztalnál, elmesélik, mi történt az esztendő alatt, ki született, ki halt meg, mennyit ellett a koca."

ujszo.com/cimkek/riport/2003/08/06/diszno-modon-elbannak-a-sertestenyesztokkel

"„Itt nincs olyan, hogy ha nyár van, elmegyünk egy hétre kirándulni, de télen sincs egy nap szabadunk sem. Az istállóban szilvesztereztünk, mert éppen akkor ellett a koca, előtte a karácsony másnapját szintén ott töltöttük. Aki ezzel dolgozik, tudja, hogy ez olyan munka, amivel az ember január elsejétől december harmincegyedikéig le van kötve” – panaszolja Pápes Józsefné negyedi lakásukban."

Őrület! Mindenki szembejön az autópályán!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.06.25. 07:36:15

@Bell & Sebastian: Én nem óhajtok fingot fűrészelni. A bbjnick nevű ápolt ragaszkodik hozzá, hogy az az egyetlen magyar nyelv, amit a fatornyos falujában beszélnek.

na ez azért mindennek a teteje 2014.06.25. 07:45:24

@Kettes:

a lényeg, hogy meglátszik, ki beszéli a szemitomagyart

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.25. 07:55:57

@na ez azért mindennek a teteje: A falun kívül mindenki zsidó.

Móricz zsidó.
Móra zsidó.
Romhányi zsidó.
Az állatorvosok zsidók.
A vadászok zsidók.
A kisszigeti sertéstenyésztő zsidó.

Csak én vagyok keresztény magyar
énnekem a segembe is felyem van.

Tehéntőgy 2014.06.25. 09:51:16

@bbjnick: Egyébként, ha el is fogadnánk, elméletben, hogy az ellés a koca lefialására tényleg valamiféle állatorvosi/agrárelméleti/biológusi szakzsargon lenne, és eredetileg nem volt a köznyelv része, akkor is felmerülne a kérdés, hogy mitől lenne "helytelen" használni. Van rengeteg szakszó, ami nem épült be a köznyelvbe, de ettől a használatuk nem szakmai közegben helytelen lenne? Miért is? Vagy ha el is fogadjuk, hogy az idézett szépirodalmi szövegekben az ellés tényleg egy urbanizált vagy irodalmi nyelvhasználati közeget tükröz (ami a Romhányi-bökvers, a Légy jó mindhalálig, az Aranykoporsó vagy Györffy visszaemlékezése esetén esetleg hihető, viszont egy olyan témájú és nyelvezetű regény, mint az Árvácska szövegében azért minimum furcsa lenne, de legyen így) akkor helytelen a használata a mai köznyelvben, vagy blogkommentekben? Miért is? Csak?

valódi 2014.06.25. 10:11:48

@Counter:
Boldogult ifjú katonakoromban Zala és Szabolcs megyei kiskatonák csaknem megbicskázták egymást heves vitájukban... Nálunk Hevesben is eperfa, de a legjobb megfogalmazást Bodrogközben hallottam: fai eper!

Jack Torrance 2014.06.25. 12:01:02

@Counter: amíg egy kocát (rendes vidékit!) be nem idézel, nem hiteles

Bell & Sebastian 2014.06.25. 12:44:00

@Kettes: Nem spéci hajdúsági, hanem hagyományos, legeltető szakzsargon, állattenyésztés-szaporítás.

@Counter: De ráér. Egyszerűbb lenne és ennél kevesebb energia befektetésével járna, ha csak belátná, ez a szóhasználat egy olyan gondolkodásmód terméke, amely már nem a sajátunk, keveseket leszámítva.

Ott kezdődik a hagyománytisztelet, hogy megőrizzük és tudunk rá logikus magyarázatot.
(A villa / vella párt már említettem, ugyanez.)

Az akadémia urak faragókészsége azért nem biztos, hogy hasznos, mert irtják a hagyományos magyart, a germanizmust szó nélkül hagyják, az anglománság meg egyenesen dicséretes köreikben.

Finnugrista, kommunista fészekből általában bolond szél fú. Miattuk mekegünk, mint a kecske.

Robinzon Kurzor 2014.06.25. 12:53:58

@Counter: "A falun kívül mindenki zsidó."

Pontosítsunk: bébéjé és BS faluján kívül mindenki zsidó.

Robinzon Kurzor 2014.06.25. 12:58:23

@Tehéntőgy: "Miért is? Csak?"

A disznó ellése azért és azóta helytelen magyartalan és nyelvromboló, amióta bébéjé ezt a véleményét le találta írni egy (ma már általa is megbánt) kommentben.

Ezzel a dolog ténnyé vált és eldöntetett az örökkévalóságig bezárólagos időbeli hatállyal.

Leskelődő 2014.06.25. 13:35:17

@Counter:
Vegye ki a felyét a seggéből egy pillanatra, és olvasson!
Czuczor-Fogarasi: A magyar nyelv szótára:

ELLIK
"A nagyobbféle négylábu állatokról mondják, midőn szülnek, s melynek rendszerént csak egy szülöttet hoznak a világra, ú.m. lovak, szamarak, tehenek, juhok.
...
A disznó-, kutya-, macska-, egér-, patkány- stb. fajok, melykenek rendszerént több fiok van egyszerre, kölykeznek, megkölykeznek vagy fiadznak."

gyalog.galopp 2014.06.25. 14:23:14

@Bell & Sebastian:

" . Miattuk mekegünk, mint a kecske."

Nagyon jól tetszik mondani! Hallgatom a hatósági szóvivőt és egyszerűen nem értem mit akar mondani, mekk, makk mondatok, közöttük egy rakás őőő, khmmm, aaaa....
Aztán olvasgatom nagyszüleim leveleit, feljegyzéseit , hat elemivel, tiszta világos logikával szerkesztett mondatokkal, metaforákkal.

Robinzon Kurzor 2014.06.25. 14:50:16

@Bell & Sebastian:

Aztán mióta vagy te bébéjé fog(ad)atlan prókátora?

Vagy megsértődtél, mert rólad nem emlékeztem meg a kommentben?

Robinzon Kurzor 2014.06.25. 14:53:11

@Leskelődő:

De -- ezek szerint -- semmiképpen sem fialnak, ugye kérem?

Aki kölykezés vagy fiadzás helyett fialást használ a disznóra, az szándékos nyelvromboló, finnugrista hazaáruló.

Ehhez tartsa magát mindenki.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.25. 14:57:24

„A Kisebbségben első bírálóinak kedves szokásuk volt, hogy a 'mélymagyar' szót hallva: összehunyorították a szemüket, s olyan képet vágtak, mintha a germán ősköd köldökébe kéne az ő kristályos latin pillantásukkal letekinteni. Nem volt szerencséjük: ha valamit, hát ezt a francia szellemnek köszönhetem. Proust regénye nem az arisztokrácia bomlásáról szól, mint mondani szokták. Mély-Franciaországról szól. A laterna magica képei után induló polgári gyerek két úton tapogat ki, meseszomját követve, osztályából. Cselédjükön, Francoise-on át a parasztságba, s Guermantes hercegnő szalonjain át Saint-Simon itt csökevényedő arisztokrata világába. A nagy fölfedezés, hogy a kettő tulajdonképpen egy. Mint Combray terén az ősi székesegyház: a polgári Franciaország mélyén is ott áll egy tízszázados katedrális, melyben az üvegablakok szentjei és hercegei s a parasztok hozta galagonyagallyak ma is egymásba keverik tarkaságukat. Proust minden látszólagos sznobizmusa és asztmás túlérzékenysége ellenére azért csinált akkor forradalmat bennem (Ady és Szophoklész mellett talán a legnagyobbat), mert létünk alapjaiban ezt az ősi, patriarkális világot fölfedezte. Így hatott-e a franciákra is? Egyáltalán nem csodálnám, ha mint Féja Gézától hallom, a Mély-Franciaország kifejezés germán ködül az újabb francia tanulmányirodalomban is fölmerülne.

Arra, hogy ehhez a prousti elsüllyedt és mégis jelen lévő Franciaországhoz hasonlóan nekünk is van, idő alatt, idő fölött, egy kopárabb, inkább román 'mélymagyar' székesegyházunk: az erdélyi emlékiratírók olvasása közben gondoltam először. Egészen furcsa élmény volt XVII. századi erdélyi főurakban az én dunántúli parasztrokonaim modorára, mondhatnám, etikettjére ismerni. Bánfi Dénes és Béldi Pál mintha csak Péter bátyám és Erdélyi bíró módján ligáznának; nagyanyámban pedig egy paraszt Lórántffy Zsuzsanna ülne imájával a férfiak dolgai alatt. Bethlen Miklós-tanulmányomat ezzel fejeztem be: 'Talán az élet osztályok fölötti vagy alatti azonossága is igazabb volt abban a pálcás, kalafás világban, mint ma. Nekem legalább, ha azt keresem, hol találom meg Bethlen Miklós természetét, az ő rendjének modorát könyvén kívül, falusi atyámfiaira kell gondolnom, a jómódú parasztcsaládra, mintha az a régi úri élet a kisnemességen át ideszivárgott volna, le a helyükbe növő jobbágyságba. Ha nagybátyáin János-napon összekaptak, nemcsak vitatkozásuk módja emlékeztetett jobban a Teleki Mihály és Bethlen Miklós párbajaira, mint ma országló virzsiniás utódaiké, de a használt nyelv s a szemben álló bölcsesség is.' A fölfedezés különben nem új. Kemény Zsigmond ezzel okolta meg közel kilencven éve Szalárdi krónikájának a kiadását.”

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.25. 15:02:41

@Leskelődő: Akkor fogja meg szépen a Czuczor-Fogarasiját és üsse vele agyon Móriczot, mint barbár nyelvrontót.

Aki miatt mekegünk. Büdös finnugrista. Semmit sem értett meg a magyar paraszti hagyományból.

Tehéntőgy 2014.06.25. 15:13:55

@Leskelődő: Na, ez érdekes, végre valami nemellés fronton. Ezek szerint a 19. század közepi köznyelvben tényleg éreztek még egy ilyen distinkciót. Bár ettől még mindig jó kérdés, miért kéne helytelennek tekinteni ezt a szóhasználatot ma, vagy Móricznál, vagy akárhol, vagy bármiért megőrzendőnek tartani egy régebbi nyelvállapotot. Illetve ahogy Kurzor is mondja, ha Czuczor-Fogarasi az etalon, akkor fialni sem fialhat a disznó, csak fiadzik.
@Bell & Sebastian: Azért mókás hogy itt az akadémiai urak faragókészségéről hadovál, mert valójában épp azt képtelen elfogadni, bbjnickkel együtt, hogy a nyelv nem statikus, hanem organikus, és hogy nincsenek kitüntetett nyelvállapotok amik helyesebbek, vagy értékesebbek a többinél.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.25. 15:21:44

@Tehéntőgy:

"a nyelv nem statikus, hanem organikus" --- írja.

Épp azért, mert a nyelv organikus, azért fial a disznó és nem ellik.:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.25. 15:24:02

@Bell & Sebastian: @Leskelődő:

Tanulságos kis vita, nemde?!:-D

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.25. 15:27:58

@bbjnick: Ne haragudjon, de az nyelvhasználata helytelen és nyelvrontó.

Magyarul mifelénk úgy mondják, "azért fial az disznó". Gyalázat, hogy névelőnket pesti ficsurak, sehonnai tudós urak elkoptatják, megrövidítik.

Tehéntőgy 2014.06.25. 15:29:07

@bbjnick: Nem, épp azért mert a nyelv organikus, ha kialakul egy közegben olyan nyelvhasználat, miszerint a disznó ellik, akkor attól kezdve az is helyes. Legföljebb más közegben furcsán hat a használata. Kétszáz év múlva lehet, hogy már se fialni, se elleni nem fog a közbeszédben a disznó, hanem minden állat szülni fog. Az is helyes lesz, ha úgy lesz.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.25. 15:51:34

@Tehéntőgy:

Tegyük fel, hogy feltételezem magáról, hogy nem tudja, mit jelent az organikus fogalma:-)

Az organikus nem azt jelenti, hogy a nyelvben lezajló minden jelenség és folyamat természetes és pozitív, hanem azt, hogy a nyelv szerves; a nyelv elemei kölcsönhatásban állnak egymással, az új hatásokat a nyelv képes feldolgozni és a maga belső (és ugyanakkor a világot leképezni is igyekvő) logikája szerint beépíteni magába. Egy organizmus működésében azonban léphetnek föl zavarok, ha úgy tetszik, betegségek is. Konkrét esetünkben a koca fial állítás jobban kapcsolódik a nyelv belső logikájához és jobban leképezi a valóságot, mint a koca ellik (lásd pld.: a pénz is fial és nem ellik); a koca ellik egyszerű nyelvromlás következménye. Ilyen zavarok (élő volta miatt) folyamatosan előfordulnak a nyelvben, amelyek egy részét korrigálja a nyelv logikája, a nyelvhasználat révén, más részét nem. Amikor ez a korrigálási képesség gyengül, fölerősödik a nyelvromlás: pusztul a nyelv.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.25. 16:09:37

@bbjnick: Hadd találjam ki: ezt a misztikus "nyelv belső logikáját" maga alkalmas jogosult felismerni és erről másokat tájékoztatni, más (mondjuk Móricz) meg nem jogosult és nem alkalmas.

Tehéntőgy 2014.06.25. 16:31:28

@bbjnick: Persze, hogy van egy csomó belső logika a nyelvben, de teljesen természetes, ha ez idővel néha kikopik. Ez ugyanaz, mint hogy a "töméntelen" szó használatakor sem jut eszünkbe, hogy ennek köze van a "tömény" szóhoz, annak meg a tízezerhez, vagy bármiféle nagyszámú katonai egységhez, oda lett egy darabka mögöttes jelentésrendszer. Nincs olyan, hogy "nyelvromlás", igen, a nyelvben lezajló minden folyamat természetes. Az meg, hogy "pozitív", vagy "negatív"-e nem is nagyon értelmezhető. Maga érez különbséget a közt, hogy ellik vagy fial a disznó, mert így szokta meg, más meg nem. Miért képezné le jobban a valóságot? Elvész egy valaha meglévő jelentésárnyalat az egy vagy több utódról, de hát olyat sem mond ma már senki, hogy "nagyszerű lólopás" vagy "nagyszerű baleset" (mert leszűkült a "nagyszerű" szó jelentése).

na ez azért mindennek a teteje 2014.06.25. 16:37:21

@Counter:

Ami biztosan kiderült, az, hogy TE nem vagy alkalmas.

Leskelődő 2014.06.25. 16:50:57

@Counter:

Nyugodtan leszállhat Móriczról.

"De hát a kis állami gyerek olyan fából van faragva, hogy nem lehet azt még agyon se verni. Ez is túlélte, lett nagy öröme, a disznónak mégiscsak történhetett valami baja, mert másnap nem kellett kihajtani a vasútra, pedig nem is kapott a prakkerrel intést és jó leckét harmadnap sem, az is lehet, hogy a csendőrök tiltották meg, de az is lehet, hogy az volt az oka, hogy pár nap múlva egy reggel, mikor kimentek, már meg is fialt.

Nem volt amellett senki, se gépész, se gépészné. Nem értettek semmit a disznóhoz, csak beszélni, azt nagyon sokat tudtak róla, akár éjjel, akár nappal. Lett a roppant nagy hasas disznónak három malaca.

Csöre magában nagyon nevetett, mert ő tudta, hogy kellett annak lenni tizenegynek is. Nem tudta, miért lett ilyen kevés, de azt mondta, az Isten büntetése, hogy annyit kellett szaladni vele. Biztosan megette a disznó a malacait, mikor kifialta, mert senki se volt mellette."

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.25. 17:20:01

@Tehéntőgy:

Bizony, természetes, hogy egy "organizmusban" belső logika van, de ha az a belső logika "kikopik", azt úgy hívják pusztulás. A működés egyes elemei változhatnak, a logika (lényegében) ugyanaz marad.

Attól, hogy a nyelv elemei közötti kapcsolatokat, összefüggéseket, a nyelvet szervező rendet valaki nem ismeri/nem ismeri föl és úgy használja a nyelvet, attól azok még léteznek.

Tehéntőgy 2014.06.25. 18:20:07

@bbjnick: Léteznek, de a nyelvet elsősorban a beszélők igényei formálják. Ha egyes formák, jelentéstartalmak kikopnak, vagy átalakulnak, azt lehet érzelmi töltettel felruházni és pusztulásnak nevezni, de ez folyamatosan zajlik. Engem pl. zavar az, mikor a paripát egyszerűen "erős, szép ló" jelentésben használják (eredetileg ugye kifejezetten herélt mént jelentett), de ez csak az én egyéni szociális problémám, ma már a köznyelvben nem azt jelenti, és előbb-utóbb minden valószínűség szerint nyelvtörténeti érdekesség lesz csak a korábbi jelentése. Nyilván volt aki annak idején kellemetlenül érezte magát, mikor már végképp senki nem nevezte a környezetében ravasznak (főnévként) a rókát, vagy páran (akik jól beszéltek szlávul is) idegesek lehettek, mikor a samostrelijt számszeríjnak kezdték mondani magyarul, mintha bármi köze lenne a szám, szer, íj szavakhoz egy szláv szónak, ami azt jelenti, hogy "önmagától lövő" stb. stb. stb. de hát ez van.

gyalog.galopp 2014.06.25. 18:44:46

@Tehéntőgy:
Az a helyes nyelvtan, amit az emberek beszélnek.

Láttam egy műsort a hantikról, ahol a hantik nyelvet beszélő apa finoman szólva elegedetlen volt gyermekét tanító, orosz anyanyelvű, orosz betűket használó hantik nyelvtanárral. Az eredeti hantik nyelvet beszélők nem igazán értették az iskolai hantikot.:)

Ettől függetlenül a mekegés és szöveg közbeni öklendezéses intonációk használata visszataszító, nem része a nyelv organikus mivoltának.

Bell & Sebastian 2014.06.25. 19:12:07

Tehéntőgy, higgadjon le. Képzelje el azt a perverz örömöt, amit akkor érezne, ha szinte hibátlanul beszélne egy holt nyelvet és nemcsak a kobakját vakargatná töredékes, írott emlékei láttán. El tudná olvasni - de helyesen.

Akkor nem mondana olyan baromságot, hogy: látjátok feleim, szümtükkel mik vogymuk. (kölcsönvéve kedves barátunk példáját)

Kó sokáig azt gondoltam, hogy a haszontalanság netovábbja 250 éves, holt nyelven karattyolni, és műszót gyártani például a benzinkútra.

Holott ez egyáltalán nem így van. A haszna az, hogy élesen kirajzolódik benne (a holt nyelvben) a belső logika / rejtett összefüggés, ami mára már régen eltűnt, elsősorban egy Kazinczy nevű, progresszív hülye ügyködésének köszönhetően.

Milyen nyelven álmodik, azt tudja-e? Az akadémiai parnevüket meg inkább hagyjuk másra, amíg finnugrista a java, terelgetnének inkább rénszarvast, mindenki jobban járna.

Bell & Sebastian 2014.06.25. 19:16:01

@bbjnick: Nincs itten semmiféle vita. Csak kötik az ebet a karóhoz, amikor az már rég megfulladt.

Bell & Sebastian 2014.06.25. 19:19:57

@Robinzon Kurzor: Legközelebb jelezze emotikonnan, hol óhajtja a belépésemet a kórusműbe, ha nem akarja, hogy elszúrjam a ritmust? Ketyeghetne is, mint egy metrógnóm, egyéb haszna úgy sincs.

Robinzon Kurzor 2014.06.25. 20:16:21

@Bell & Sebastian:

Kicsi huszár, akkor lépsz be óvni ágyasodat, amikor csak akarsz.

Én meg akkor szórakozom rajtatok, amikor én akarok.

Ilyen egyszerű ez.

Robinzon Kurzor 2014.06.25. 20:25:10

@bbjnick: "a koca ellik egyszerű nyelvromlás következménye"

Szegény Móricz, Móra és Romhányi egyszerre lett nyelvrontó, csak mert ez szükséges feltétele ama látszat fenntartásának, hogy te kompetens vagy bármilyen magyar nyelvi kérdés ex-cathedra kijelentéssel való végleges rendezésére.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.25. 20:32:04

@Tehéntőgy:

A nyelvet rég nem csak a beszélők igényei formálják. Ez még kétszáz évvel ezelőtt sem volt egészen igaz, mióta pedig közoktatás, általános tankötelezettség van, azóta a nyelv az egyik legkomolyabb politikai kérdés. A nyelv rég nem csak a maga természetes közegében, a maga logikája szerint, él és változik, hanem felülről is erősen szabályozott. Álságos arra hivatkozni, hogy egy-egy nyelvi elem vagy jelenség azért "kopik ki" vagy azért "gyökeresedik meg", mert azt a napi nyelvhasználat (így-úgy) igényli, mert ez ma már alapvetően kultúrpolitikai kérdés.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.25. 20:39:18

@Robinzon Kurzor:

Megmondom én neked, Boborján fiam, milyen egyszerű ez! Gyere énekeljünk!:-D

www.youtube.com/watch?v=ztwQzONp278

Robinzon Kurzor 2014.06.25. 20:58:47

@bbjnick:

Az oké, hogy valamilyen fura okból vonzó számodra a Besenyő Pista-szerep, szívesen képzeled maga a helyébe.

Talán azért van ez így, mert tőle mindenki röhögve elfogadja a legnagyobb baromságokat is, tőled meg nem.

De nyugodtan keress magadnak másik játszópajtást ehhez a szerepjátékhoz., esetleg fordulj egy türelmes szakemberhez, akivel közösen talán a végére járhattok furcsa vonzalmaid (Besenyő, buzik stb.) miértjére, mélyebb okaira.

És ne aggódj, ez biztosan gyógyítható, csak persze neked is akarnod kell azt a gyógyulást!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.25. 21:11:15

@Robinzon Kurzor:

Emlékeztetlek, Kurzorka, hogy ezt a szereposztást te írtad:-) De nekem nincs ellenemre, hogy kontrázz nekem, ha neked ez az ambíciód!:-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.25. 21:14:30

@bbjnick: Végsősoron tehát minden nyelvi jelenség - politikai kérdés.
Ebből rohadtul adódik a következtetés, hogy tehát a nyelvi jelenségekről az utolsó szót a politikának, azaz politikusoknak kell kimondaniuk. Azokról _is_.

Ilyen világot én már láttam valahol.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.25. 21:30:51

@Counter:

Maguk tényleg megfojtották azt a szegény kutyát, amit itt napok óta karóhoz kötnek, de ha még mindig ragaszkodnak a kötözéshez, akkor...

1) Nem azt írtam, hogy minden nyelvi jelenség politikai kérdés, hanem azt, hogy mióta közoktatás, általános tankötelezettség van, azóta a nyelv az egyik legkomolyabb politikai kérdés, valamint azt, hogy álságos arra hivatkozni, hogy egy-egy nyelvi elem vagy jelenség azért "kopik ki" vagy azért "gyökeresedik meg", mert azt a napi nyelvhasználat (így-úgy) igényli, mert ez ma már alapvetően kultúrpolitikai kérdés.

2) A magukfajta P(ol)C(orrect)-huszároknak nyilván sokkal komolyabb tudásuk és tapasztalatuk van a nyelv politikai eszközként való használatáról, mint egy magamfajta genetikusan alattvaló mucsainak, úgyhogy, nem is értem a problémáját!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.06.25. 22:26:18

@Bell & Sebastian: "Hagyományos, legeltető szakzsargon, állattenyésztés-szaporítás", az. Ezt hallottad otthon, tehát így helyes. Más meg mást hallott otthon, alnémetesen, baszd meg, úgy, annak meg úgy helyes.

A piros csapat eddig két hagyományos legeltető, állatszaporító mandiner-hozzászóló családi emlékeit és egy százötven éves, egészen vicces szavakat tartalmazó szótárat, a kék csapat meg szépirodalmi és kortárs forrásokat hozott. Egészen hülyének kell lenni, hogy valaki ne vegye észre, hogy százötven év alatt megváltozott a szó jelentése. Ezt a jelenséget lehet kárhoztatni vagy a komcsik ármányának tartani, de a létezését tagadni egyszerűen ostobaság.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.25. 23:23:45

@Kettes:

"Egészen hülyének kell lenni, hogy valaki ne vegye észre, hogy százötven év alatt megváltozott a szó jelentése." --- írod.

Mit jelentett százötven éve az "ellik" és a "fial" és mit jelent ma? Miben áll a jelentésváltozás?:-)

Bell & Sebastian 2014.06.25. 23:41:08

@Kettes: Kezdem sejteni, miért nem örvend nagy népszerűségnek. Maga most itt a nettó hülye ezzel az érvkészlettel. Még jó, hogy nem ausztrál zsebes jószággal hál, mert azzal nagyban megbonyolíthatná a felmerült, szemantikai problémát.

Bell & Sebastian 2014.06.25. 23:44:19

@Robinzon Kurzor: Tévedésből kerülöd a beszélgetés tárgyát, vagy csak elfelejtetted?

komolytalan samu 2014.06.25. 23:54:34

@Counter: Nem azért mondom, de maga egy marha. bbjjnek az ellenérv, olyan mint egy kondér zsíros moslék. Egyenesen szüksége van rá.

Vagy egy érzékeny pontjára lépve letrollkodja, és akkor feledve az SZDSZ elnökségi attitűdjét, még az ellés szót is leírja két basz0dj meg között (egyik fialja a másikat) , vagy keres magának értelmesebb elfoglaltságot.

Van akit nem lehet se meg, se legyőzni, legfeljebb meghámozni. Régi motoros, tudhatná.

komolytalan samu 2014.06.26. 00:19:45

@bbjnick: Ehhez azért hozzátenném kedves unatkozó ( mihaszna, libsi, betűbasztató etc.) professzorom, hogy itt egyedül maga követelt a hülye szavának kizárólagosságot, meg vizionált disznóholokausztot.

Magán kívül (úgy is), kb. senkit (magát se) érdekel, ki mit mond a kocának, - ról másnap a kocsmában, állatorvosnak.

Igazából maga az egyetlen polkorrekt itt, egy historizáló gendernyelvész. A F-et meg tetesse be a védendő betűk közé az LMBTQ-ba (vagy mi a túró), már alig várják.

@Counter: ha érvel, legalább szórakozzon.

Robinzon Kurzor 2014.06.26. 00:25:58

@bbjnick:

Mit csináljak, egyszerűen megláttam a benned szunnyadó Besenyő Pistát.
Te meg boldogan, csillogó szemmel és csorgó nyállal élvezed az idióta szerepét.
Hogy közben egy Boborjánt is odaképzelsz magad mellé, az pont azért van, ami miatt a buzik is kiolthatatlan vonzalom tárgyát képezik nálad ... hogy ezt milyen gyermekkori trauma vagy ifjúkori csalódás okozza nálad, azt tényleg csak egy szakember tudná megfejteni.

Robinzon Kurzor 2014.06.26. 00:38:42

@Bell & Sebastian:

A beszélgetés tárgya az, hogy vajon miféle lelki defektusok késztetnek embereket arra, hogy a legnyilvánvalóbb érvek dacára is kitartsanak kezdeti (óvatlanul elfoglalt, azóta már kegyetlenül megbánt) álláspontjuk mellett, akár azon az áron is, hogy gigantikus és egyre nagyobb hülyét kell csinálni saját magukból, képtelenebbnél képtelenebb magyarázatokat hozva a nyilvánvalóra.

Bébéjé már ott tart, hogy az ellés ugyan elterjedt szó a disznóra is, de ez nem csak úgy magától történt, hanem politikai szándék által vezérelve, mégpedig és egészen pontosan azért, mert csak. És erre az a bizonyíték, hogy ezt ő leírta.

A beszélgetés tárgya az, hogy hogyan lesz Móricz egy aljas, elfajzott, alnémet finnugrista, csak azért, mert munkássága kommentárt és magyarázatot nem igénylő ellenérv egy korlátolt ex-KISZ-titkár neofita túlbuzgóságával szemben.

Bell & Sebastian 2014.06.26. 00:53:31

@Robinzon Kurzor: Csak nem hiszed, hogy ezek a kérdések? Sokadszorra sültök fel csúfosan és mented az irhádat körbeforgó köpködéssel.

Értekezzünk inkább inkább Móricz Zsigmondról és az irodalmi stílusáról, ha már egyszer ő lett itt és most a bezzeg-író, újmagyar körökben? Attila már smafu? :)

Hiányzik egy kis személyi kultusz? Javasolnám Orbán Viktort, borulj le négyszer naponta, Felcsútra tájolva.
Vagy Bajnait, esetleg Lenint.

Ó te szerencsétlen, itt vered a szabadidődet és nem ragad rád semmi, csak a kosz. Öreg vagy te már ehhez, lásd be.

gyalog.galopp 2014.06.26. 06:08:13

Megint sikerült a ködön reszelni egyet. Ha pl. az angolból kiszednénk a jövevényszavakat akkor bárki megtanulhatná a nyelvet egy lajtos hétvégén.
A szeretnélek megbaszni kifejezés még házastársak között sem feltétlenül célravezető, pedig valamikor igen megtisztelő volt a kiszemelt hölgyre nézve.

A nyelvet a saját belső logikája elleni erőszaktól kell megvédeni, a szakmainak nevezett bikfa nyelvezettől.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.26. 19:23:55

Látom a kocák ügyét levette az ENSZ napirendjéről:-]

Bell & Sebastian 2014.06.27. 11:30:50

@bbjnick: Mert előbb plenáris ülésen eldöntik, hogy a koca viselős, terhes vagy vemhes. De a telibe vágták se rossz.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.27. 13:27:21

@Bell & Sebastian:

Azért azt még @Ketteskétől meghallgattam volna, hogy milyen jelentésváltozásokon esett át az "ellik" és a "fial" az elmúlt százötven évben!:-)

Bell & Sebastian 2014.06.27. 13:50:22

@bbjnick: Erről ő nem sokat tud. Inkább arról kérdezze, hogy mi lett a pénzzel? Korábban még megkeresték vagy szerezték, manapság inkább "csinálják".
De hogyan, ez nagyon érdekelne.

Leskelődő 2014.06.27. 21:34:36

@bbjnick:
Különösen annak fényében lenne ez érdekes, hogy a (Kálmán László fémjelezte) nyest.hu pont az ellenkezőjét állítja. Szerintük semmiféle változás, jelentésbővülés nem történt az idők folyamán:

"De igaza van-e olvasónknak azzal kapcsolatban, hogy új jelentésbővülésről van szó, mely a vidéki életmódtól elszakadt városiak beszédére jellemző? Nos, ha így lenne, akkor a szótárakban (melyek meglehetősen konzervatívak) nyomát találnánk ennek.
Nos, ilyen nyomra nem sikerült bukkannunk, az általunk megvizsgált szótárak sehol nem említik, hogy a szót akár csak nagy testű, akár csupán egy utódot világra hozó állatokkal kapcsolatban lehet használni."
www.nyest.hu/hirek/mi-az-hogy-ellik

Külön pikantériája a dolognak, hogy úgy látszik, a nyelvészblogon nem ismerik a Czuczor-Fogarasit.

Szegény ellést és fialást keverők! Nagyon nehéz lehet nekik seggben tartott fellyel passzátszelet fújni.

S=klogW 2014.06.27. 23:25:39

@Leskelődő:

Ha a szótárszerkesztésbe még nem sikerült beférkőzniük az új undokaknak, megpróbálják kívülről "szerkeszteni" a hazudozás módszerével.

Eme a rákhoz hasonlóan agresszíven infiltratív viselkedést s annak elterjedtségének mértékét látva kezdek arra gyanakodni, hogy ezek elsősorban nem is tudatosan, hanem inkább genetikusan ilyenek: ahogy a rákot is a degenerált genetikája vezérli.

bömböcz 2014.06.28. 04:32:47

Kábszi, vagy kábó legyen az új ellés-fial megabaszomság?!
Egyébként: a cigány ellik, a zsidó szaporodik, a magyar világra hoz.

wantaan 2014.06.29. 11:07:18

@bömböcz: A magyar őstörténet szerint a magyarok ősanyja Emese. ...az az emse .....vagyis nőivarú sertés, disznó is lehetne ....ha ebből vezetnénk le akkor bizony ellik vagy fial a magyar. ....persze az innen onnan betelepültek hatással voltak a magyar nyelv fejlődésére is és ezek ráhatásától szaporodik és világra hoz.

wantaan 2014.06.29. 11:18:44

@Robinzon Kurzor: Történelmi tény pl ,hogy a magyar falvak cc. 60%-ban élt zsidó vallású magyar pl az 1850-es években.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.07.05. 13:44:19

@Kettes:

hát már nem azért, de hogy on topic dolgokat is hozzak, de egy a cikkben szereplőhöz kísértetiesen hasonlító úriembert loppert elvtárs 12 éve úgy lehazaárulózott, hogy egyből viktor belső köreihez került, ez a másik úriember meg egy kibaszott jó szakember.

és te ehhez képest olyan apróságokon vagy képes kiakadni hogy bébézsuzsika szerint mi a szart csinál a nőstény disznó amikor kiesik belőle a malac ha az a fontos hogy semmiképpen se azt amit mások mondanak? te tényleg nem tudod, hogy ha a többiek a fialással indítottak volna, bébézsuzsika maga idézte volna némethet mint egyedüli ajtentikus forrást, hogy de, igenis ellik?

bébézsuzsikánál ilyen alapvetéseken meglepődni, komolyan mondom elképesztő.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.07.05. 14:14:52

@Tehéntőgy:

amúgy ez a bébézsuzsika egy az egyben emlékeztet egy szerencsétlen sumimogyi ismerősömre.

aki közölte, hogy az ómagyar és a jelenleg beszélt magyar között nulla a különbség (ez náluk arra a bizonyíték, hogy a magyar az valami übernyelv mert évezredek óta változatlan olyan tökéletes) vagyis bárki ma is olvasni tudja az ősmagyart. kicsit meglepett, mert hát ugye az oskolásoknak az átirat átiratát teszik ki hogy legalább sejtsék miről van szó, ezért beraktam neki az ómagyar mária siralmat, hátha.

és nyert. valahonnan bekopizta a halotti beszéd modern átiratát azzal a kommentárral hogy őneki ezt felismerni másodpercek kérdése volt, lám, lám mennyire igaza volt. ekkor sírtam be először.

amikor szembesítettem azzal, hogy egy egészen icipicit tévedett (ne feledjük, azzal dicsekedett, hogy felismerni neki másodpercek kérdése volt a halotti beszédet ami valójában nem is az volt) közölte hogy az oszk fotója szar. megláttam a magyarázkodását besírtam a röhögéstől immár másodszor.

és nem ám, hogy ő felfogta volna hogy mocskosul elkúrta, nem, ahányszor megemlítettem ő ezt győzelemként fogta fel.

és ezek ilyenek, ők így élnek. ők soha nem tévednek. csak van ez a szar világ körülöttük, na az tévedik folyton és ilyen homályos halotti beszédeket rak eléjük ami igazából ómagyar mária-siralom, na de az kurvára nem az ő hibájuk.

ja, ugyanez a szerencsétlen idióta dicsekedett azzal, hogy ő ugyan soha egy percig sem tanult angolul, de tökéletesen beszél. és tényleg.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.07.05. 14:34:38

viszont így utólag azért ótvar amatőrök voltatok. ilyen szar móricokkal jöttetek hát atom tré.

helyetekben minimum egy wasalbi, aztán arra mondja a bébézsuzsika hogy nem ajti. :-D
süti beállítások módosítása