Az új törésvonal − Mandiner jövőváró VII.
2014. április 12. írta: aba

Az új törésvonal − Mandiner jövőváró VII.

jovovaro_11.jpg

A Mandiner az elmúlt napokban különböző irányultságú véleményformálók cikkeit közölte az elmúlt négy év értékeléséről. A választás után rátérünk a következő, 2014-2018-as ciklusra: egy új cikksorozatban a Mandiner szerzői, bloggerei mondják el, mire számítanak, mit várnak, mit várnak el a következő évektől a magyar politikában.

*

Ablonczy Bálint: Az új törésvonal

Fényes jövő vagy nemzethalál lesz, ha a budapesti Havanna-lakótelep egyik szavazókörén mégis összejön a Fidesz parlamenti kétharmada? Az új szabályokon, az ostoba vidékieken, az időjáráson, a kis zöld emberkéken kívül ki felelős még a baloldal vereségéért? Meddig kell néznie a közvéleménynek egy volt miniszterelnök kínosságában csak gyorsaságával vetekedő leépülését? Vajon milyen további cinikus kormányzati lépések (vö. konszolidáció) következnek még a német megszállási emlékmű felállítása után?

E témák uralták az április 6-ai voksolás után a sajtót, pedig az elkövetkező négy évet alighanem inkább meghatározza a választás kevesebbet emlegetett következménye. Az eredmény ugyanis újabb törésvonalat rajzolt az eddig sem egyhangú magyar tektonikai térképre. A népi-urbánus, antikommunista-posztkommunista ellentét után immár a reménytelenség is elválasztja egymástól a magyar társadalom nagy csoportjait.

Mára kisebbségben vannak azok, akik bármit várnak még a mainstream pártoktól – legyen az pusztán a gyűlölt másik oldal legyőzése. A kiábrándultság egyik jele, hogy a mostani volt – 1998 után – az elmúlt negyedszázad második legalacsonyabb részvétellel lezajlott voksolása.

A Jobbik további erősödése azt mutatja: Vona Gáborék végleg kitörtek az egytémájúság ketrecéből és a nagy pártokkal, valamint az élethelyzettel kapcsolatos elégedetlenségek becsatornázói lettek. (Azt ugyanis senki nem gondolta, hogy a párt a kormányzás közelébe juthat.) A radikálisok nem pusztán a négy évvel ezelőttinél kaptak százezerrel több szavazatot és javítottak északkelet-magyarországi eredményeiken. Megerősödtek a Dunántúlon is; olyan helyeken futottak be a második helyre ahol a cigány-magyar együttélésből fakadó konfliktusok – a Jobbik korábbi fő témái – nem léteznek. Ellenben az elvándorlás, a munkanélküliség, a szegénység a mindennapok csontig hatoló gondja.

A vizslakölykös aranyoskodás ellenére ízig-vérig szélsőjobboldali pártra szavazók a hisztiliberális nénik véleménye ellenére nem nácik, csak mindenből és mindenkiből kiábrándultak. Azt az erőt támogatták, akiről a leginkább el tudták képzelni az elviselhetetlennek érzett status quo felborítását.

Ha a Fidesz komolyan veszi sokat emlegetett történelmi küldetését, akkor az elkövetkező négy évben nem a szervezeti szempontból kimúlt posztkommunizmust tartja lélegeztetőgépen ostoba és káros múltvitákkal. Hanem a reménytelenek, a bizalmatlanok és a kiábrándultak hatalmas táborát próbálja – munkahelyteremtő, közbiztonság-erősítő, ipartelepítő, oktatásjavító – tettekkel meggyőzni arról, hogy nincs még minden veszve.

Most már tényleg csak Magyarország számít.

A szerző a Heti Válasz újságírója, a Kommentár felelős szerkesztője.

Fotó: Fortepan.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr546001379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bell & Sebastian 2014.04.12. 12:25:28

Egy hét alatt sok minden történt, ezért ez már nem igaz, a következtetéseivel egyetemben. Ritka eset, amikor az olvasó okosabb az írónál.

Helló! Beakadt a tű, beakadt a tű, beakadt a tű. És még csak nem is Shure.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.12. 13:09:51

@Bell & Sebastia: itt ez elég gyakori, de az egész médiánál elég gyakori, a 444-en, mandineren meg főként, h egynémely a kommentek okosabbak az posztnál.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.12. 13:14:47

Azt ugyanis senki nem gondolta, hogy a párt a kormányzás közelébe juthat."

de én gondolom, ugyanis nem volt elszámoltat, lusztr, föld nnav, stbsbtbstbstb

dehát, ezek nem közérdeklődésre számot tartó témák a fideszes ifjútanoncoknak! b.tok + a k. a.

"A vizslakölykös aranyoskodás ellenére ízig-vérig szélsőjobboldali pártra szavazók a hisztiliberális nénik véleménye ellenére nem nácik"

de bloncikám én mért szavaznék egy szélsőjobboldali pártra, ha nem vagyok az?
mi az szjobb? nekem van egy fogalmam róla, ahogy a nácizmus, fasizmusról is, blonci, megvitatjuk? tedd félre most a pénz számolásást és figyelj ide. mert szerintem a szélsőjobb szálasit meg hitlert élteti. röviden ennyi lenne, úgyhogy lehet menni írogatni a népszabadágba, vidd magaddal a jóelvtárs marxista apádat is, aki hülyeségekre tanított

Bell & Sebastian 2014.04.12. 13:17:24

@tesz-vesz: Hát ja, földalatti-mozgalmi fedőnéven könnyebb megírni az igazat. Sokat segít, ha nincsen tétje. És a lelket is tisztíccsa.

Bell & Sebastian 2014.04.12. 13:22:32

@tesz-vesz: Nemzeti-radikális, a Nagy Brehm szerint. Ha már, akkor inkább old school -fasiszta, míg a Fidesz falangista. Nyomokban. Egyikben sincs központi helyen a zsidókérdés, ezt csak a zsidók álmodják hozzá.

F. A. Hayek 2014.04.12. 13:30:33

Az igazi cinizmust nem a német megszállási emlékmű felállítása tükrözi (cinikus lenne, mert nem hódol be egy párbeszédképtelen, hisztérikus értelmiség kisebbség akaratának?), hanem a szerző próbálkozása, hogy "ostoba és káros múltvitának" bélyegezzen minden próbálkozást, amely a kommunizmusban megszilárdult egysíkú történelemszemlélet megváltoztatására irányul.

Veridicus76 2014.04.12. 14:08:26

A történelemhamisító kommunsita narratíva elleni küzdelem nem ostoba és káro múltvita, hanem létszükséglet. aki ezt nem fogja fel, az akarva, akaratlanul legitimizálja a történelemhamisító kommunista narratívát.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.12. 14:14:44

@Veridicus76: A kommunista narratíva éppenséggel az, amit a szobor ábrázol. Gonosz nácik az ártatlan magyar proletariátus ellen.

A kommunista narratívában ugyanis a magyar államnak a holokausztban játszott szerepe bizony egy tabutéma volt a sok közül. Érdemes elolvasni a '89 előtti emléktáblákat e tárgyban: sohasem zsidóknak, hanem "üldözötteknek" és "mártíroknak" állították őket, bevonva őket a munkásmozgalmi keretek közé, elhallgatva a valóságot.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.12. 14:22:18

@F. A. Hayek: ó, milyen igaz, vannak itt még elébb nyalánkságok is:

"Ha a Fidesz komolyan veszi sokat emlegetett történelmi küldetését"

még hiszel a mesében királylány?
még nem derült ki meglesz-e a 2/3, az ilyen fontos dolgokat 2/3-kor kellett volna megoldani. az előző kormányban, de a "majdnem beszervezett viktor" nem csukja a saját apját börtönbe

"akkor az elkövetkező négy évben nem a szervezeti szempontból kimúlt posztkommunizmust tartja lélegeztetőgépen ostoba és káros múltvitákkal."

tehát akkor maradjon a kettészakadt ország, két történelemmel? fura, mert amúgy eddig se láttam nagy nyilvános vitákat a köztévében, ahol a konszenzusra törekednének, megbékélésre, bloncikám, mi veled, ittál?

" Hanem a reménytelenek, a bizalmatlanok és a kiábrándultak hatalmas táborát próbálja – munkahelyteremtő, közbiztonság-erősítő, ipartelepítő, oktatásjavító – tettekkel meggyőzni arról, hogy nincs még minden veszve.
Most már tényleg csak Magyarország számít."

blonci ne foglalkozz fakitermessél, inkább zongorázz, hagyd a dagadt ruhát másra

az ostoba vidékieket illene idézőjelbe rakni mondjuk, hiába értem mit akart írni, van azért egy szabály. a Magyar Helyesírás Szabályainak 272. szabálya és máris közérthető a nyelv.

"Megerősödtek a Dunántúlon is; olyan helyeken futottak be a második helyre ahol a cigány-magyar együttélésből fakadó konfliktusok – a Jobbik korábbi fő témái – nem léteznek"

meg vannak magyarok, akik szolidárisak egymással, illetve a cigány népszaporulatot, túlnépesedést se szereSSük, mi magyarok.
nektek nem probléma, nekünk igen, csak akkor nem tudom, miért ti irogattok nekünk.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.12. 14:24:26

" tettekkel meggyőzni arról, hogy nincs még minden veszve."

mondj egy ilyet tettet bloncika, mert én csak propagandát látok.
de nem is kapok fizetést a fidesz-holdudvartól, az igaz.

Robinzon Kurzor 2014.04.12. 14:38:49

Ha ezt 2010 áprilisában írta a szerző, az enyhítő körülmény.

Ha már a NER 4 évének ismeretében, akkor kellene választania egy másik, a NER világban és rendesnek számító foglalkozást; kaszálhatná például az árokpartot.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.12. 14:40:44

“430 hektáron tárcsázzák ki a bevetett földeket traktorosok. Pedig ha a bírósági tárgyalást végül ők nyernék meg, egyszerűen csak learathatták volna a terményt: őszi búzát, lucernát, tönkölybúzát. A károkat jól jelzi, hogy a terület egyetlen hektárján 4 tonnányi búza teremne. Valóban azok lennének a megfelelő új bérlők, akik a lábon álló biobúzát épp most tárcsázzák ki?”
444.hu/2014/04/12/beszantjak-a-kishantosi-biogazdasagot/

Most már tényleg csak Magyarország számít.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.12. 14:45:25

Jól mondod, csak Magyarország számít. Magyarországon pedig forradalom van – és amíg a népibalos bolsevikokat rehabilitáló és átmentő Fidesz kormányoz, addig lesz is.

A sunyin, számítón, ártó szándékkal a televény magyar földbe vetett szocialista-eszdéeszes biobúza nem hajthat ki, nem szívhatja el a tápanyagokat a gyenge, védelemre szoruló magyar nemzeti búza elől.

Nem hagyjuk!
Megvédjük a magyar búzát!
Kitárcsázzuk az idegenszívű gyomot!

belevauvau 2014.04.12. 15:00:28

Ablonczy elkezdte a többlépcsős szerecsen mosdatást.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.12. 15:11:22

@Counter:

A kommunisták azért beszéltek áldozatokról, mert, jó internacionalisták lévén, kerültek bárminemű "faji narratívát". Magácskának igénye van a faji narratívára? Mert ha a zsidók holokausztja esetében játszik a faji (felekezeti, etnikai stb.) narratíva, akkor mindenki más esetében is játszik.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.12. 15:25:03

@bbjnick: Maga már csak tudja, hogy a kommunisták mit miért csináltak :-P

A korabeli jogszabályokból is erősen kiütközik a faji narratíva. Hogy a kommunisták ezt miért tagadták el és miért tették a helyébe az emlékművön éppen rehabilitált és aktualizált gonosznácik és angyali magyarok narratívát, arról nekem csak sejtéseim lehetnek, amíg egy igazi (ex-) kommunista fel nem világosít, ugye.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.12. 15:33:59

@Counter:

Látom, megfogtam; csak inszinuációra telik magától!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.12. 15:39:29

@bbjnick: Nincs ebben semmi inszinuáció.

Egyszerűen csak belátom, hogy magának, mint volt kommunistának jobban hihetek azt illetően, hogy mi vezérelte a kommunistákat, amikor üldözötteket és mártírokat vésettek márványba és gránitba.
Hiszen ha valakitől, akkor magától nyerhetek arról pontos tájékoztatást, hogy mi jár egy kommunista agyában.

Hogy maga erre is csak indulattal tud reagálni, azt nagyon sajnálom, de meg is értem. Sok lehet a feszültség magában ennyi eszmei kacskaringózást követően; az is lehet, hogy ilyenkor csak úgy kilötybölődik az elméje tartalma, mint mosóteknőből a szenny. Tévedni emberi dolog, nincs ezzel semmi baj.

Bell & Sebastian 2014.04.12. 15:42:11

Nagy szerencsénkre nem kínai vagy szovjet vallásúnak születtünk - tömegesen. Innen nézve jól ráfaragtak, de még így is többen vannak, mint elegen és azok különben sem emberek. Ott nem csapott át a mennyiség minőségbe.

Bell & Sebastian 2014.04.12. 15:44:28

@Counter: Az IMF valami zsidó bagage? Mert hogy ahová beteszi a lábát, ott szigorítanak a holokauszt törvényen. Már ha van, ha nincs, tesznek róla.

Kandeláber 2014.04.12. 16:34:46

@tesz-vesz: A fidibusznak nem ellenségei többé az összefosást alkotó maszoposok, dékások, "liberálisok", együtt-akárkik.
Föl kell kötniük a gatyájukat a Jobbik ellen.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.12. 16:43:40

@Bell & Sebastian: Legyen szíves és világosítson fel az argentínai holokauszt-törvények (az meg mi a túró?) és az IMF otttani működése közötti összefüggésekről...

@bbjnick: De, válaszoltam. Elismerem, hogy maga sokkal jobb helyzetben van nálam, amikor arról akarunk ismeretet szerezni, hogy mi motivál egy kommunistát.

Mondja, mi ebben az inszinuáció?

TG69 2014.04.12. 16:56:15

Igy van, a ballib oldal szarra verve, de a szeljobb mar nem ilyen egyszeru falat. Ok igazi kerdeseket feszegetnek amikre a fidesz nincs felkeszulve. Kormanyozni kellene pl...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.12. 17:53:02

@Counter:

Értem én: a maga kultúrájában egy "Magácskának igénye van a faji narratívára?"-kérdésre adekvát válasz az, ha a kérdésföltevő (állítólagos) kommunista múltjáról kezd el elménckedni. Az én kultúrámban nem az.

Bell & Sebastian 2014.04.12. 17:59:56

@Counter: Én úgy tudom, hogy Argentína amerikai gyarmat, ott terem a húspogácsa a hamburgerbe.
Mint tudom én, talán hitelből vettek gulyát (sok tehén egy legelőn), oszt járt hozzá egy púp is.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.12. 18:25:59

@bbjnick:
1. Egy olyan kérdésre, amit per "magácska" intéznek hozzám, vissza szokás szúrni. Úgy látom, elevenébe sikerült – helyes; ezzel részemről elintézettnek tekintem az elégtétel vételét.

2. A faji narratívát érintő kérdését megválaszoltam: a kommunisták valamilyen oknál fogva (amit maga érthető okokból nálamnál személyesebben ismerhet, s ennek jelét is adja) letagadták azt a faji narratívát, amely faji narratívát a korabeli törvények létrehoztak, kifejeztek. Ha megfigyeli a társalgás folyamatát, ezt egy olyan hozzászólásra említettem, amely hozzászólás azt állította, hogy a kommunista narratívának volt ez része: ezt helyesbítettem, alappal.

3. Ezek után tulajdonképpen mit akar mondani vagy kérdezni?

picur3ka 2014.04.12. 19:11:50

Pap jart hozza, de azt meg kitoloncoltak.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.04.12. 19:22:23

@Counter: És kik csinálták ezt az elhallgatást, bazmeg? Az összes bolsevik féreg zsidó. Az Arafat-csókolgató komcsik mind zsidók, legalábbis mostanában. Nincs bennetek semmi tartás.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.04.12. 20:04:11

A legnagyobb baj Magyarországon, hogy még mindig a belvárosi urbánus gettósöpredék szeretné megmondani, hogy a magyarok mit és hogy gondoljanak.

Szekfű Gyula nagyszerűen megfogalmazta, érdemes elolvasni, az ablonciakról és az összes galíciából ideszármazottról szól. Igény szerint ideidézem ha kell.

Be kéne az ablonciaknak és fajtestvéreiknek látni, hogy nem sokáig tanácsos a befogadó ország türelmével visszaélni.

Bell & Sebastian 2014.04.12. 20:05:10

Próbacemende, nem ezt a szót keresik?

Bell & Sebastian 2014.04.12. 20:06:49

(Hoppá, ez a másik poszt, de így se rossz.)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.12. 21:26:07

@Counter:

"Egy olyan kérdésre, amit per "magácska" intéznek hozzám, vissza szokás szúrni. Úgy látom, elevenébe sikerült – helyes; ezzel részemről elintézettnek tekintem az elégtétel vételét." --- írja.

Ha maga attól jobban alszik, ha ezt gondolja, tegye; nekem az nem fáj:-)

"A faji narratívát érintő kérdését megválaszoltam: a kommunisták valamilyen oknál fogva (amit maga érthető okokból nálamnál személyesebben ismerhet, s ennek jelét is adja) letagadták azt a faji narratívát, amely faji narratívát a korabeli törvények létrehoztak, kifejeztek. Ha megfigyeli a társalgás folyamatát, ezt egy olyan hozzászólásra említettem, amely hozzászólás azt állította, hogy a kommunista narratívának volt ez része: ezt helyesbítettem, alappal." --- írja.

Magának vagy halovány fingja sincs a történelemről vagy hazudik, "mint állat".

Ha tanult valaha történelmet, akkor tudja, hogy úgy a kommunizmusban, mint azt követően a történelemtankönyvek tartalmazták a faji törvényeket; a kommunistáknak eszükben sem volt tagadni azok egykori létezését, éppen ellenkezőleg, a végképp eltörlendő múlt kihangsúlyozott elemeként tanították. Mivel azonban a kommunista szép új világban semmi helye nem volt a "faji narratívának", így a fasizmus áldozatai között ugyanúgy nem hangsúlyozták egyes áldozatok zsidó voltát, mint ahogyan a határontúli magyarok kérdése is tabutémának számított.

Amikor maga a kommunista történelemszemlélet revíziója ellen ágál és/vagy párhuzamot von a jelenlegi rezsim és a kommunisták történelemszemlélete és emlékezetpolitikája között, akkor vagy hülyeségeket beszél vagy hazudik.

A "faji narratíva" kérdése a német megszállás-emlékmű kapcsán teljességgel jogos, hiszen nem a magyarok azok, akik különbséget óhajtanak tenni a német megszállás zsidó és magyar áldozatai között, hanem a zsidók, nem a magyarság tiltakozik a zsidó áldozatoknak emléket állító emlékművek ellen, hanem a zsidóság egy valamennyi áldozatnak emléket állító emlékmű ellen. Külön pikantériája a dolognak, hogy még csak egységes zsidó álláspont sincs e tekintetben, csak (jól) lereagálhatatlan csoporthisztéria: bbjnick.blog.hu/2014/02/28/_ha_van_rajta_sapka_az_a_baj_ha_nincs_akkor_az

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.04.12. 21:41:31

@tesz-vesz:

"Ha mármost a keletről menekülő zsidóság álláspontjára helyezkedünk, a három ország közül Magyarországot kell megjelölnünk, mint amely leginkább kecsegtető volt a bevándorlásra. Nemcsak azért, mert országunk kapitalizmusa úgyis szinte teljesen zsidó kézen volt, ami ilyen mértékben a német kapitalizmusról nem mondható el; nemcsak mert a mi kultúránk kisebb és hajlékonyabb, ellenállásra fajilag is kevéssé predesztinált volt, holott a német lélekben évszázadok óta nem hamvadt el az antiszemitizmusnak egy bármi kis szikrája; mindez csak másodrendű jelentőséggel bírt azzal szemben, hogy a mi liberális illúzióink az oroszlengyel bevándorló zsidónak az első lépést olyan mértékben könnyítették meg, miként sehol másutt a diaspórától érintett államokban. A Kárpátok hágóit átlépve a galíciai és orosz zsidó, ki az ázsiai állapotok közt, ahonnan jött, emberszámba is alig ment, kellemes csodálkozással vette észre, hogy íme csak nemzeti ruháját kell levetnie, csak a közönséges érintkezésre szükséges magyar beszédet kell elsajátítania, máris éppen olyan jó magyar, tagja új magyarországi nemzeti közösségének, mint generációk óta bentlakó zsidó polgártársai, vagy akár a magyar föld autochtonai, ősi családok nemes vagy paraszt leszármazói. Az idegen elemeket a belső átalakulás kötelessége alól a magyar közhangulat elvileg, változhatatlan érvénnyel felmenté: a határt akadálytalanul átlépő galíciai hosszabb-rövidebb tanyázás után rutén-tót vidéken, az Alföld magyar városaiba megérkezve, már magyar-számba ment és joggal elhihette magáról, a közhangulat hatása alatt, hogy éppoly jó magyar, mint bárki más ez akkor még széles országban. Az államilag szervezett névmagyarosító akció segélyével eldobja nevét, újat vesz fel, boltot nyit, kis házat szerez, ezzel a magyar illúziók: az állam és nemzet formalisztikus felfogása szerint valóban és egészén magyarrá vált, gyarapítá a magyarság számát. Eggyel megint többen vagyunk, mondottuk, ráfér szegény, testvértelen fajtánkra. Ez az érzelmi alapja annak, hogy a bevándorlótól csak felületes és merőben külsőleges, de annál gyorsabb átalakulást kívántunk. Lelkébe óvakodtunk beletekinteni, megelégedvén ruha- és beszédkülsőségeivel, végleg áldozatává esvén a tévedésnek, melytől Széchenyi halálos félelemben, kezét tördelve óvott bennünket: összetévesztettük a nemzetiséget a nyelvvel, a magyarságot a magyarul csevegéssel, a halhatatlan lelket a múlandó, színét váltó külsővel. Vétkünk a legsúlyosabb, mert az Ige, a Lélek ellen való."

Három nemzedék, 289-290. old.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.04.12. 21:45:50

@tesz-vesz:

"A nemzeti érzésű magyarság ezen felfogását ismerve, nagyfokú méltatlanság volna, ha a már bennlakó, honos zsidóságnak rónánk fel vétkéül, hogy a galíciai bevándorlást meg nem akadályozta. A magyar közhangulat liberalizmusában a magyar zsidó Eötvös József óta szívvel-lélekkel liberális volt és semmi oka nem lehetett éppen a zsidó bevándorlással szemben akasztani szögre liberális elveit, mikor még hozzá a keresztény magyarság minden módon megkönnyíté e bevándorlást. Az újabb fejlemények világánál felismerhető, hogy a zsidóság e magatartása hibás és önmagára káros volt: előrelátó, a zsidó faji szempontoktól függetlenebb, magyarabb zsidó politika észrevehette volna a veszedelmet, mely a dunántúli, generációk óta jó magyar zsidóság és a galíciai jövevények egy kalap alá vételéből származhatik. A honos magyar zsidó azonban testvéri érzéssel nyújtá kezét fajrokonai felé – kik némelykor ugyancsak távoli rokonai voltak, amennyiben a dunántúli zsidóság egy része nyugati bevándorlás – s fajszeretetét szabadjára eresztve, a betóduló idegeneknek önmagát és magasabb kultúráját is kiszolgáltatta.

Így állott elő a bevándorlásnak példátlan megkönnyítése folytán a helyzet, hogy e szegény és Németországhoz képest elmaradt országban minden tíz magyarra egy zsidó esett, míg a diasporának szintén alávetett németek közt csak 100-120-ra egy. Ez a milliónyi zsidóság, a magyar állam és közvélemény illuzionárius intézkedéséhez alkalmazkodva, magyarnak vallá magát és egyetlen magyar zsidó réteget képezett, melyben régi honosok és ma érkezettek közt senki sem tett különbséget. A galíciai menekült ebben a rétegben egyszerre részesévé lőn mindazon előnynek, melyet a honos zsidóság a magyar faj antikereskedelmi és antikapitalista talentuma folytán élvezett. A kapitalizmus hirtelen fellendüléséhez, az indusztrializmus és pénzüzlet szédületes kifejlődéséhez a zsidóság szolgáltatta az agyvelőt és embert, míg testi munka nélkül lehetett működni. Így a nyereség is az övé volt, azaz a galíciai menekültek a zsidó kapitalizmus segélyével már az első és második generációban felemelkedtek a középosztályba, a magyar középosztályba. Közrejátszott itt a zsidó fajszeretet, a családi érzés is, mely nem nyugszik addig, míg az utódokat kényelmesebb életmódba, szellemi foglalkozások körébe nem emeli. A zsidó rétegnek szellemi pályák felé kisugárzása pedig annál valószerűtlenebb mérveket öltött, minél inkább elszegényedtek a magyar értelmiségi rétegek, melyek a kapitalizmus napjában nem sütkérezhettek s minél inkább tartózkodott az itt-ott még vagyonosabb dzsentri a produktív szellemi munkától. A zsidóság élénk gyakorlati érzékével meg sem kísérte a dzsentrivel a harcot felvenni, meghagyta neki a minisztériumok és vármegyék cifranyomorúságát, fenn az ernyő, nincsen kastekintélyét, de annál nagyobb erővel veté magát a jobb keresettel kecsegtető pályákra, minő az ügyvédi, orvosi és mindennemű ipari és kereskedelmi értelmiség. Statisztikai adatokra itt nincs szükség, inkább azt kell meggondolnunk, hogy a zsidóság térfoglalása, mely e pályákon nem egyszer annyira ment már, hogy a keresztények számát megközelíti, sőt felülmúlja (például orvos volt 1900-ban 4807, ebből zsidó 2321, tehát 48%), nem hosszú fejlődésnek eredménye, hanem néhány évtized alatt, hirtelen, kivédhetetlen betörésszerűen jött létre. Mikor tehát mi a modern Magyarország kulturális haladását dicsőítettük, ez alapjában véve nem volt egyéb, mint az értelmiségi pályáknak a zsidósággal való átitatása. Az ügyvédi kar száma például 1890 és 1900 közt 7.2%-kal, de a zsidó ügyvédek száma ugyanekkor 68.6%-kal szaporodott. Tehát a magyar kulturális pályákon működő egyének számának gyarapodása összeesik azzal, hogy a magyar elem a zsidó előtt háttérbe szorul. Mikor azután ezen jobb keresetet nyújtó pályák annyira megteltek a zsidó tömegekkel, hogy megélhetési esélyeik a túltömöttség és konkurencia folytán leszállottak, csak ekkor terjeszté ki figyelmét a zsidóság a rosszabbul fizetett tanári, bírói és egyéb pályákra.

Az új értelmiség működésének iránya is természetesen adódott a hazai viszonyokból. Láttuk, a harmadik nemzedék egészében híve volt a liberalizmusnak, nem vehetjük tehát rossz néven a zsidó értelmiségtől sem, hogy ez uralkodó ideológiához hozzásimult, mikor abból éppen neki származott legtöbb haszna. Liberalizmus mellett a magyar illúziók áttétele és ápolása jellemzi. A nemzetiség külső felfogása könnyíté meg a zsidóság számbeli megerősödését, mi sem természetesebb tehát, minthogy a formalisztikus illúziók, az érzelmek meddő, tetteket kerülő kultusza a zsidó értelmiség körében hálás és kongeniális visszhangra talált. És itt érintkezik a zsidóság kulturális szerepe az állami és nemzeti központosítás és formalizmus folytán előtérbe nyomuló Budapesttel."

ugyanott

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.04.12. 21:48:23

@tesz-vesz:

" Budapestet az állami és nemzeti illúziók éppúgy táplálják, mint a kapitalizmus. A zsidó értelmiség most, illúziók és kapitalizmus szolgálatában s mindkettőt saját érdekei szerint hasznosítva, ráteszi kezét Budapestre mint szellemi központra is. Mintha csak óriási nagyvállalat volna, magára veszi az ország ezen központi üzemének, politikai és kulturális
fókuszának irányítását és munkában tartását. Hatalma a magyar lelkeken Budapest közvetítése nélkül soha uralkodóvá nem vált volna: az ország szíve volt a közeg, melyen át az új zsidó értelmiség kultúrája egyenletes nyomással áramlott szét az országban. Viszont Budapest sem foglalhatta volna el domináló helyzetét, ha szellemi és anyagi termelését a zsidóság energiája és munkaereje nem irányítja.
Budapest anyagi termelésének, a kapitalisztikus üzemeknek kezdettől fogva zsidó voltát föntebb érintettük. A központi gazdaság ezen zsidó jellege már önmagától is kijelölte a szellemi termelés bizonyos tényeit. Mindazon kulturális tényező, mely újonnan jött létre, nem pedig örökségként szállott át a korra – aminő örökség volt például az Akadémia és kiadóvállalata, vagy az egyetemek -, mindaz tehát, minek léte az új korban pénzkérdés, tőkebefektetés volt, az most mind eo ipso a zsidó kapitalizmus és értelmiség kezébe került. Így a nyomdák, kiadóvállalatok és hírlapok, továbbá az irodalmi és művészeti termelés azon ágai, melyek állami támogatásra nem számíthatva, a budapesti pénzes emberek szükségleteit kellett hogy szolgálják. Innen festő és építőművészetünk úgynevezett nemzetközisége, innen zeneirodalmunk áthasonulása a budapesti közönség igényeihez. De Budapest és a zsidóság egyesített hatalma leginkább a hírlapirodalmon nyugodott.

Józan történetszemlélet megtanít rá, hogy a hírlapirodalom a kapitalizmus korában nem Juniusok és Swiftek foglalkozása, hanem egyszerűen üzlet, melyhez jellem és műveltség helyett üzleti szellem kívántatik. Olyan üzleti szellem, mely a közönség érdeklődését kihasználva, a termelt áruból a lehető legnagyobb példányszámot tudja piacra dobni és a kapitalista tulajdonosok profitját lehető nagyra növelni. Kapitalizmus és modern hírlapirodalom egymástól szét nem választhatók és ha a kapitalizmus zsidók kezén van, természetes következés, hogy a sajtó is zsidó lesz és zsidó ideológiát fog szolgálni. És az utóbbi korszak tapasztalatai csakugyan bebizonyíták, hogy a nagytőke profitsóvárgását zsidó újságírók jobban ki tudják elégíteni, mint keresztények – nemcsak nálunk, az egész európai világban. Azt nem merném állítani, mintha a keresztény magyarok örökölt erkölcsi felfogásuknál fogva botorkáltak volna nehézkesebben az újságírás sikamlós pályáján és a lelki és nemzeti érdekeket nem áldozták volna fel éppoly szívesen az üzleti szempontnak, mint zsidó kollégáik, – sokkal fontosabb az, hogy bennük az üzleti szellem és találékonyság kisebb volt és ősmagyar korlátlankodó, gyűlölködő természetüknél fogva a tisztesség elveiről nemcsak üzleti szempontból, amint a kapitalizmus kívánta, hanem személyi érdekeikből is megfeledkeztek, ami viszont már fegyelmezetlenség volt és esetleg ártott az üzemnek. A zsidó értelmiségnek főként friss galíciai része ilyen nehézségekbe ritkábban ütközött. Minél több bevándorolt került a hírlapcsináláshoz, annál jobban működött az üzem, annál boszorkányosabban forgott a rotációs gép, nagyobbodott a vállalkozó profitja s a jámbor magyar, ki a hírlap nyomtatott betűinek is bibliaként hitt, annál inkább alája gyűretett a budapesti zsidómagyar kultúrának."

betiltva.com/2006-2009/200708-szekfu-gyula-harom-nemzedek/

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.04.12. 22:02:55

@tesz-vesz:

"Keresztény lap zsidóval nem mérkőzhetik. Minél kevesebb egy-egy szerkesztőségben a keresztény tag, annál korlátlanabbul uralkodik az illető újság a magyar közvéleményen. Én itt nem lázálmokat rekapitulálok, hanem a közelmúlt valóságos lefolyását adom elő, anélkül, hogy bármit is hozzátennék. Az olvasóközönség megszerzésére és megtartására az üzleti szellem különböző eszközöket gondol ki. Egyik az úgynevezett bulvárd-irányzat mely minél piszkosabb törvényszéki drámák és utcai események széles tárgyalásával ragadta meg az olvasó alacsony ösztöneit. A másik tipikusan itthoni. Ez abban áll, hogy a lap a magyar nemzetnek – egy szóval kifejezve – mindene legyen. Tanítója és papja, politikai főnöke és orvosi tanácsadója, minden szükségletének egyedüli kielégítője, kiben neki egyedül legyen bizalma. A budapesti hírlapüzemek felismerték az utat, melyen ezt elérhetik és a hírlapirodalmat a nemzet kizárólagos, minden egyebet fölöslegessé tevő művelődési tényezőjévé avathatják. A magyar újság tartalmának csak középpontját teszi a politika s általában a közélet, körülötte pedig a legkülönbözőbb rovatok rakódnak le, melyek az olvasó és családtagjainak minden óráját kitöltik érdekes és ami a fő: nem fárasztó olvasmánnyal. Regények és lehetőleg erotikus, legjobb esetben bután üres tárcák mellett humorisztikus “karcolatok”, irodalmi, színházi, társaséleti csevegések, asszonyt és gyermeket érdeklő mellékletek töltik meg a lapot, mely célját naiv őszinteseggel leplezi le: a magyar családban minden egyéb olvasmányt fölöslegessé akar tenni. Az üzleti szellemet dicséri az eredmény: középosztályunk, valamint az ipari és paraszti népesség a harmadik nemzedékben kizárólag a hírlapokból meríté műveltségét s ehhez képest mindazt, mit bennük olvasott, megdönthetetlen nemzeti igazságnak tekintette. Így született meg a sajtó korlátlan vétójoga minden nemzeti kezdemény dolgában."

(...)

"A budapesti hírlapirodalom erkölcsisége nem egyéb, mint a budapesti kultúra függvénye. Emlékszem, vidéki magyarok milyen forró vággyal beszéltek a “pesti műveltségről” és andalogva hallgatták a hírlapok szónoklatait az “ifjú Budapest” világvárosias szépségéről és pompásan gyökeres magyarságáról. Ne tagadjuk, a művelt magyar középosztály büszke volt fővárosára, kényeztetett kedvencére és megvetéssel fordult volna el attól a korcsmagyartól, ki Budapest kultúrájában egyebet nem látott volna, mint a berlini és bécsi nagyvárosi kultúrának lerakatát, másodfokúan előkelő fióküzletét. Pedig a valóság ez volt. E három nagyvárosi kultúra a zsidó kapitalizmusnak és zsidó értelmiségnek specifikus produktuma. Üzleti szempontnak köszönve életét, legfőbb gondja a nagyvárosi zsidóság és az ahhoz asszimilált kereszténység rétegeinek kulturális szükségletét kielégíteni. Egyik ilyen réteg a gazdag zsidóság, Berlinben és Bécsben régi családok tagjai, nálunk egykét pénzarisztokrata, kik az évszázadokon át kiéhezett zsidó faj műveltségszomjával vetik magukat a nemzetközi kultúra hullámaiba, könyvtáraikban és múzeumaikban egyiptomi és etruszk dolgoktól Japánig és Kínáig minden műveltség termékeit felhalmozzák és teli tüdővel szívják magukba Velence és Róma, Párizs és Bretagne levegőjét. Ezen réteg s a körülötte csoportosuló, hasonló lábon élő kevés keresztény szükségletét elégítik ki a nagyvárosok kép- és műkereskedései, régi bútorai és luxuskönyvkiadásai, melyek egyébként a gyökeres német és magyar lelki kultúrával alig kerültek eddig kapcsolatba. A kevésbé gazdag értelmiség és az alsóbb zsidóosztályok szolgálatában áll elsősorban – a hírlapok mellett – a színház, hangverseny, énekes színház, orfeum, kabaré, továbbá a napi szükségletet kielégítő regényirodalom, aztán a legkülönbözőbb etikainak nevezett irányok, melyek teozófia s buddhizmustól kezdve a művelt zsidóságnak időnként változó bálványain át – minők a freudizmus, bergsonizmus, taylorizmus, fletcherizmus, Popper-Lynkeus filozófiája – minden sivárságot kolportálnak és divatba hoznak, ami a valódi lélek, az Ige után sóvárgó emberi vágyakat értéktelen pótanyagként elaltathatja. "

egyetmondok 2014.04.13. 00:22:05

" Ha a Fidesz komolyan veszi sokat emlegetett történelmi küldetését " ... azonnal elveszti a következő választást.

gyalog.galopp 2014.04.13. 06:37:14

Érdekes dolog ez az emlékmű hiszti.

Mert ugye egyszer van egy esztétikai kifogás, és egyszer van egy konkrét történelmi tény tagadása.

Mitől lehet az, hogy egy konkrét, cáfolhatatlan történelmi eseményt és annak következményeit pont azok tagadják, akik annak a legközvetlenebb elszenvedői voltak? Mért érdeke a magyar zsidóságnak ez a meglehetősen lealacsonyító, átlátszó konfrontáció?

Ha hazai viszonylatban keressük a választ, soha nem találjuk meg, maga az emlékmű tervezet szimbolikája nemcsak a zsidóság érdekeltségeit sérti.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.13. 15:10:27

@bbjnick: Ha maga attól alszik jobban, hogy azt mondogatja, nem is fáj, hát mondogassa.

A kommerek természetesen tagadták a faji narratívát: mint már utaltam rá, az emlékműveken és a narratívában is másként értelmezték, üldözötteket és mártírokat írtak, mondtak és véstek – zsidók helyett. Tehát a kommunista narratívában faji elem nem volt, márpedig mivel az eredeti történet faji alapú volt, ezt tehát a kommunisták eltagadták.
Tehát bizony az emlékmű narratívája a kommunista narratívával rokon; az emlékművet támogatók által kárhoztatott liberális, polgári narratíva az, ami ellene megy a kommunistának.

Alfőmérnök 2014.04.13. 17:14:30

@jose maria padilla: A testvére valamivel normálisabb.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.13. 18:28:20

@Counter:

"a kommunista narratívában faji elem nem volt, márpedig mivel az eredeti történet faji alapú volt, ezt tehát a kommunisták eltagadták" --- írja.

Maga hazudik. A kommunista történetírásban, történetszemléletben hangsúlyos helye, szerepe volt a faji (nemzeti, etnikai, felekezeti stb.) szemlélet kimerítő taglalásának és kritikájának, hogy ezek után emlékezetpolitikájuk nem a faji narratívára épült, azon, ép ésszel, nem sok csodál(koz)nivaló van.

"az emlékmű narratívája a kommunista narratívával rokon; az emlékművet támogatók által kárhoztatott liberális, polgári narratíva az, ami ellene megy a kommunistának." --- írja.

Maga hazudik. A német megszállás-emlékmű narratívája nem a kommunista narratívával rokon, hanem a nemzeti narratívával rokon (ebben egyezik a nyugati demokráciák emlékezetpolitikájával). Ha szerte Európában létezhetnek a német megszállásnak emléket állító nemzeti monumetumok és emlékhelyek, vajon, miért pont Magyarország jelenti a kivételt? Ha a jelenlegi rezsim emlékezetpolitikája a kommunistával volna rokon, akkor nemcsak szimbolikája, de tematikája miatt sem épülhetne meg a tervezett német megszállás-emlékmű (hiszem nemzeti narratívában fogalmazza meg múlt egy eseményét), ahogy holokauszt emlékművek sem épülhetnének szerte az országban (még a zsinagógáknak is csak valahol a belső falán volna elhelyezhető egy apróbb emléktábla, ahogy ez a szocializmus idején szokásban volt). Ehhez képest...:-)

A faji narratíva a zsidóüldözésekkel kapcsolatos emlékezetpolitikában még csak nem is zsidó igény (hiszen, mint már fentebb is linkeltem, nincs egységes zsidó álláspont a kérdésben), hanem spec. belpesti liberálbolsi politikai hecc, ócska és aljas uszítás.

Bell & Sebastian 2014.04.13. 19:17:15

@bbjnick: Legyünk igazságosak. Marx és Engels még csak nációkat irtott volna, Lenin inkább osztályokat, Hitler ezt is - azt is, határozatlan jellem volt, na.

Még hogy a marxizmusban nincsen fajelmélet? Mondja ezt olyan, aki Engelsig el sem jutott, Leninről meg azt gondolja, öltöztetős baba a Vörös téren.

Bell & Sebastian 2014.04.13. 23:55:53

@bbjnick: Már egy ideje gondolkozom azon, hogy vajon szándékos-e egyáltalán a hecckampány és uszítás, vagy a neológ ág már annyira elhajlott az eredeti fősodortól mint a prágai Gólem?

Bukolikusan fogalmazva: félig elment az eszük a nagy jólétben, miután a helyükre kerültek, már teljesen.

Szóval, mezei ostobaságnak gondolom, szimpla jövedelemféltésből folytatólagosan elkövetve.
És nem mellékesen: a kedvenc, hivatkozási alapjuk és hamis enyhítő körülményeik elleni (vélelmezett) támadással szembeni, jogos (-nak vélt) önvédelmi reflexnek.

Akkor mi van, ha nem támadás és semmiféle gonosz szándék nincs? (Na jó, makarenkói tasli, de maximum, ami ki is járt.)

Szúrófény 2014.04.14. 07:15:49

@Bell & Sebastian: A remete levele:
Kedves komám Gábor!

Régen nem írtam már, de most múszáj! Tudod mióta meg szűntem kuriózum lenni, a városba is meg szaporodék a „remete” Nem jönnek már felém se! Szóval üldögélek, bámészkodok a Bódva, meg a világ folyásán! Arra gyüttem rá, hogy mindig vótak szegények, gazdagok. Általjában, az ügyeskedő gazemberekbűl lettek a gazdagok, akik „nemes uraknak” neveztették magukat. Aztán vótak, akik színtén gazemberek, de szegények maradtak. No ezek kitalálták, hogy fellázítják a többit, a gazdagokat elűzik, oszt maguk ülnek a helyébe! Ők lesznek a gazdagok, az urak azontúl! No mivel nagy vót az ínség, a nyomor, sok a szegény ember, sokan mellé álltak, működött a dolog. A gazdagot, elűzték, agyonütték, vagy elmenekült. Sok senkiházi, a vagyonba, hatalomba béleült, oszt megállt a tudomány! Elfogyott, a lopni „államosítani” való! Maradt a rideg való, nem értünk semmihez, leginkább ahho, amihez kéne! Elvegyük a másét, addig tiszta sor! De ha ki írtottuk a mást, nem maradt kitűl elszedni! Államosítás, utána beszolgáltatás, Békekölcsön, külföldi kőccsőn,
Hogy valahogy működjön, az ostobák uralma!
No de ez se ment, végtelenségig. Kitalálták a rendszerváltást! Mégis jobb a régi! Ami szar vót, de működött, az övék meg nem működik! No váltottak, mint a részeges váltókezelő, a „renndszerváltók” de a sínhez nem nyúltak! Az a régi maradt! Meg a masiniszták, állomásfőnökök, így maradt a régi vonal, a pálya, amely az Istennek se megy az jólét fele csak a pusztagödör fele, amerre építették majd ötven évig! Köccsön már nem kapnak, a megszorítás járja! A pórnépnek, igavonónak! Garantált minimál bér, hogy éhen ne dögöljél, azér! (a kódussá tetteknek segély, meg közmunka! Nem rabszolga, csak elrendelt, a valódi helyett! Piramis helyett meg stadion, az majd olyan régi!) Maguknak ötször annyinál kezdődik, mert ők állapítják meg!
Közreadja a címzett

gyalog.galopp 2014.04.14. 09:34:13

@Counter: @bbjnick:

Az a kérdés, hogy kommunista narratíva faji volt, vagy sem, az zsákutca.

Explicit faji narratívák nyilvánvalóan nem voltak, implicit annál inkább.
A kommunista ideológia lényege az anyagi javak, erőforrások újra elosztása volt, ami semmi mást nem jelentett., mint tulajdonos és vezető elit cserét.

Ilyen körülmények között a kommunizmus nyilván nem lehetett más, mint explicit faji semleges.

A kommunista ideológia és narratíva explicit semlegessége csupán az implicit faji megkülönböztetés takarását szolgálta.

Nem véletlen tehát, hogy a faji eredetű népirtás a kommunista ideológiában megbocsájthatatlan bűn, míg az osztályharcos népirtás az anyagi javak igazságos elosztását jelenti. Hurrá!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.14. 11:48:53

@gyalog.galopp: Rögtön a vita témáját se értette meg. De utána is badarságokat hord össze.

Mondjuk nem csoda, feltűnően foximaxis fogalmazási és gondolkodási módszereket villogtat.

Aztán csodálkozik, hogy semmit se ért, s megtapsolja a hasonszőrű torzszüleményeket.

Bell & Sebastian 2014.04.14. 11:53:30

@gyalog.galopp: De voltak. Ha alsóbbrendűnek tartom a szolganépet és rájuk sütöm, hogy slave, akkor az lehet, északi-, keleti-, délszláv, tök mindegy a nemzetisége, faji alapon ítélek. Márpedig Engels elvtárs ezt vallotta, fölösleges és kiirtandó, alsóbbrendű népségnek tartva a szlávokat. Az oroszok nem szlávok, ezt érdemes nem feledni.

Bell & Sebastian 2014.04.14. 11:55:54

@Counter: Magának erről nem sok fogalma van, mert olvasatlan a témában, de feszt okoskodik. Nyomja a cionista triblit, ezerrel.

gyalog.galopp 2014.04.14. 12:10:45

@Counter

Kedves Counter Ön tetszett belezavarodni a saját narratívájába:

"üldözötteket és mártírokat írtak, mondtak és véstek – zsidók helyett. Tehát a kommunista narratívában faji elem nem volt, márpedig mivel az eredeti történet faji alapú volt, ezt tehát a kommunisták eltagadták."

Mondjuk én nem a faji, hanem az etnikai meghatározást használnám.
Amennyiben a kommunisták belemennek az etnikai meghatározásokba, akkor egyrészt minden üldözöttét , plusz a saját etnikumukat is meg kellett volna határozniuk. A kommunista rendszerben igen furán nézett volna ki az üldözöttek és a vezető értelmiségi elit etnikai grafikonja, tehát ilyet visszamenőlegesen sem készíthettek.
Kár ezen rugózni, hagyni kéne a fenébe.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.14. 12:18:20

@gyalog.galopp: Hogy érinti a maga fajvédő-szocialista felfogása azt, hogy az emlékmű pont hogy nem tagadja, hanem rehabilitálja és leporolja a kommunisták hamis narratíváját?

Bell & Sebastian 2014.04.14. 12:26:54

@gyalog.galopp: Nem úgy van az! Mert akkor hogyan számol el Counter a holodomorral? Ott kulákot irtottak vagy ukránokat, esetleg mindkettőt?
(Ukrán gabonával fizették ki az USÁ -nak a fegyverszállítmányokat.)

Az autentikus, kommunista narratíva után ne a szocialista-magyar történelemkönyvekben tessenek kutakodni.

A szocializmus ideje alatt is zavartalanul működhetett a zsidó Vörös Segély, a társadalom bármely területén. Nyilvánosan ugyan nem beszéltek erről, de azért a kabaréban elsült erről egypár vicc, amit mindenki értett.

Az lehet, hogy üldözötteket és mártírokat véstek márványba, de ezt mindenki zsidónak értette. Tipikusan farizeus hozzáállás akkor is - most is.

Bell & Sebastian 2014.04.14. 12:28:50

@Counter: Szerintem fogadja el, hogy Bébéjé álláspontja az igaz, hiába hóhmecol itt napestig.

gyalog.galopp 2014.04.14. 12:29:36

@Bell & Sebastian:

Szerintem nincs közöttünk ellentmondás.:)

gyalog.galopp 2014.04.14. 12:31:48

@Counter:

Engem plurális demokrata szellemben neveltek, számomra nem okoz megrázkódtatást, ha egy általam elutasított irányzatban találok valami használhatót.:)

gyalog.galopp 2014.04.14. 15:05:48

@Bell & Sebastian:

Igen, csapongunk térben és időben, de az ne feledjük el, hogy a XIX.sz-i narratívákat nem szerencsés XXI.sz-i kontextusban értelmezni. Akkor a pórnép is alacsonyabb rendű volt az uralkodó elit szemében, mai szemmel Apponyi Albert trianoni védőbeszéde is tartalmazott rasszista elemeket.

A márványtáblák felirata több szempontból sunyiság volt, hiszen válogattak az áldozatok között, de ez már elsősorban hatalom gyakorlási kérdés volt.

___________________________ (törölt) 2014.04.17. 18:19:03

@Counter: hát én a Berkesi regényekben (Sellő a pecsétgyűrűn stb. stb.) nem pont így olvastam. Pedig annál kommunistább propaganda ritkán volt.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.17. 21:35:18

@Shenpen: Olyat nem olvastam. Az emléktáblákat (nem mindet) viszont igen.

Gondolom, a regény rossz.
süti beállítások módosítása