Szegényedünk (Tamás Gáspár Miklós) – Mandiner négyévértékelő V.
2014. április 01. írta: Redakció

Szegényedünk (Tamás Gáspár Miklós) – Mandiner négyévértékelő V.

A választás előtti utolsó héten a Mandiner különböző irányultságú, meghatározó magyar véleményformálókhoz fordult; rövid, tömör válaszokat kérve tőlük egy kérdésre: hogyan értékelik a 2010-2014 közötti ciklust? Válaszaikat a napokban közöljük.

*

tamas_gaspar_miklos.jpgTamás Gáspár Miklós: Szegényedünk

Nem akarom részletesen megismételni az ellenzéki értelmiség baloldali részének – összesen ennyi baloldal van ma Magyarországon – ismert (igaz) állításait, az olyan emberekét, mint a nélkülözhetetlen Ferge Zsuzsa. (A magyar nép nagyon szegény, és egyre szegényebb. A fölső egymillió mintegy fele úgy-ahogy elboldogul, a másik fele gyarapodik valamennyire. A többit eszi a fene, vagy kivándorol.)

Orbán Viktor második kormánya ugyanakkor hatalmas társaslélektani sikereket ért el. Ezekhez hozzájárult ugyan a leghatékonyabb médiák átállítása és brutális cenzúrázása, a magyar értelmiség tönkretétele vagy megfélemlítése, a civil társadalom (pl. a szakszervezetek) semlegesítése, de ez nem elégséges ok, ráadásul banális: minden félig-meddig autoritárius, etnicista rezsim így viselkedik, nincs ebben semmi új.

A magyarországi jobboldalnak csakugyan sikerült elérnie, hogy a közvélemény a nemzettel azonosítsa. Az a kérkedő kijelentés, amely szerint „a haza [azaz Orbán] nem lehet ellenzékben”, szórul szóra igaznak bizonyult. Ezt sem a dualizmus korában, sem a Horthy-korszakban, sem 1949 és 1989 között nem tudták ráerőltetni a magyar népre az akkori állampártok, akkor se, ha nem volt hatékony és népszerű ellenlábasuk (és többnyire nem volt). Az ellenzékiség – szemben a korábbi helyzettel, minden régebbi kormányzati hegemónia ellenére – eddig nem érződött valamiféle hűtlenségnek, illojalitásnak, ha nem is épp honárulásnak. De most igen.

Igaz, hogy a Fidesz nem mozgósít, hanem demobilizál és depolitizál, de az Orbán iránti lelkesedés, a „közügynek”, a „közüdvnek”, a „közjónak” és a „közérdeknek” (ez négy különálló képzet) a hegemón apparátusban való megtestesülése (a nép szemében) aligha vonható kétségbe. Ennek következtében a választások jelentősége viszonylagos. Ebből persze az is következik, hogy ha a nép ráébred: választások révén semmit nem tud megváltoztatni, különös gondolatokra juthat.

A szerző filozófus.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr985887160

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tevevanegypupu 2014.04.01. 12:13:46

A szegényedés az tényleg igaz és szemmel látható, na de a brutális cenzúra meg ilyesmik..ne hülyéskedjen már.

Bell & Sebastian 2014.04.01. 12:26:56

Azt akarta mondani, hogy egy párt van, eszi - nem eszi. Ezt tojta a népképviseleti agymosoda. Aminek ugyibár Gazsi is részese volt a sétapálcájával. Most már piszkálhatja vele kedvére, bizonyára van alatta ibolya, csak nem érezni.

wantaan 2014.04.01. 12:30:16

Gazsi az hogy Orbánnak sikerült 1989-óta annyi cikk-cakkon át megőrizni "hitelességét" az pont a Ti árulásotoknak is köszönhető. Nektek régi liberálisnak és demokratának hazudott örök megmondó embereknek.
Neked, Tölgyesi Péternek, Hack Péternek, Sólyom Lászlónak és a többi így vagy úgy megvett "gondolkodónak".
Sajnálatos de a túlságosan nagy ego-tok okán könnyen kiismerhetőek lettetek s Orbán és a Fidesz a saját céljai megvalósítására tud s tudott benneteket fölhasználni.
... kár értetek??? .... de inkább értünk hogy meg tudtatok bennünket vezetni.

Bell & Sebastian 2014.04.01. 12:31:52

@tevevanegypupu: Mondjuk úgy, hogy a Kelet Népe most is jobban fogy, mint a Nyugat. Vagy fordítva, kinek melyik fontosabb?

Bell & Sebastian 2014.04.01. 12:33:46

@wantaan: És ezek mindnyájan Vereckénél lovagoltak be, mi? :)

Virág et. 2014.04.01. 12:33:52

@tevevanegypupu: A cenzúra nem csak azt jelenti, hogy fent ül egy pártdelegált, aki majd jól megmondja, hogy mi mehet ki és mi nem.

Az is cenzúra, ha pl. egy közmédium nem kérdezi meg egy bizonyos kérdésről a legnagyobb ellenzéki pártot. Vagy ha egész másképp kérdez, ha neki szimpatikus párt vagy ha neki nem szimpatikus párt tisztségviselője ül vele szemben.
Az is cenzúra, ha pl. egy kereskedelmi adó lényegében inkább nem is mutat be közéleti híreket, max. az MTI egysorosait beolvassák 5p-ben és 25p-ben meg megy a bulvár és folyik a vér.

Ezekben mind óriási zuhant magyar média. Nem véletlen, hogy Szellemi Honvédelem díjat adtak egy elvileg hivatásából eredően pártatlan újságírónak.

A nyomtatott vagy elektronikus sajtó jobboldali fele is borzalmas állapotban van. A baloldalinak titulált index, 444, de még a hvg és a nol is címlapon hozta a baloldali botrányokat. Az index újságírója kergette Simon Gábort, ők nyomoztak Welsz ügyében, de annak idején ők voltak az élen a 2006-os rendőrségi túlkapások terén is (Bodóky).
Ehhez képest a MN-en nem is hír Rogán ingatlanügye, el sem jutnak Zsigó dupla költségtérítéséig.

Amíg baloldali újságok véleményrovatában a "ballib" újságírók ostorozzák a baloldalt (pl. a múlt héten a mandiner ostobaságból jeles, helyesen írni képtelen, de modorosan magázódó törzsközönsége által annyira gyűlölt Tóta W. Árpád), addig EGYETLEN kormánykritikus vélemény nem jelenik meg egyetlen újságban sem. Se MN, se MH, se Heti Válasz. Sehol. A jobboldal összezár.

Ez tragikus. Ez öncenzúra.

PistolStar 2014.04.01. 12:37:14

Jajj olyan aranyosak ezek a magukat értelmiséginek aposztrofáló festéktüsszentőhapcibenők. :) A bácsinak véletlenül sem tetszik balról finanszírozott bértollnoknak lenni ugye? Simán meg tetszene élni akkor is, ha a cikkeit nem megrendelésre hanem piaci viszonyok között kellene kitermelni?

Valóban megdöbbentő, hogy az elmúlt négy év alatt ennyi ember szegényedett el, gondolom azelőtt nem voltak szegények ezek az emberek, és nem csak azért látszott kevésbé, mert a jelenlegi ellenzéki összefogás hitelből fizetett, de munak nélkül adott segélyekkel elfedte a problémát, miközben semmit sem tett, csak lejjebb taszította így ezeket az embereket és így velük együtt minket is.

Jajj, hova is gondolok, biztos nem így volt... :)

Bell & Sebastian 2014.04.01. 12:37:39

@Virág et.: Mint az el nem csókolt csók, a végén a nagyobb orrúaké az előny, ha ráhúzás van.

Bell & Sebastian 2014.04.01. 12:41:04

@PistolStar: Ez így, ebben a formában nem egészen igaz. A nyomor nem válogatós, ha kúszik, fölfelé teszi, harap egy nagyot a közepéből is. Nem hiszi?

Virág et. 2014.04.01. 12:43:48

@PistolStar: Nem akarlak kirángatni a rózsaszínködös világodból, ahol őzikék szökkennek és nyuszikák ugrabugrálnak és Magyarország egy meseország, de most is hitelből él az ország és most is segélyt osztunk, csak épp el lett nevezve közmunkának, így nap 2-3 óra zsebre tett kézzel történő ácsorgás szükségeltetik ugyanahhoz az összeghez.

Az elszegényedés meg nem most kezdődött, ez tény. Most viszont nem állt meg, sőt legalább olyan gyorsan folytatódik, mint előtte. Ha nem gyorsabban.

Bell & Sebastian 2014.04.01. 12:46:38

@Virág et.: Mint öreg marxista, igazán elmagyarázhatná a tőkekoncentráció fogalmát ennek a mediterrán nyikhajnak.

Virág et. 2014.04.01. 12:52:27

@Bell & Sebastian: Nem vagyok és soha nem is voltam marxista. Marx tézisei azon kevés ideológiák körébe tartozik, amelyen papírja van arról, hogy a valóságban nem működik. Minden ezen túl felesleges maszatolás.

Ennek a folyamatnak meg semmi köze a tőkekoncentrációhoz. Ennek ahhoz van köze, hogy a szegény embereket lényegében mindenki lesz.rja, oldaltól függetlenül. Mert őket a legolcsóbb megvenni: ígéretekkel, üres ideológiával, rezsicsökkentéssel, meneteléssel, jó hírem van Budapesttel és társaival.

PistolStar 2014.04.01. 12:54:06

@Virág et.: Mondtam volna én olyat, hogy Orbánék nem gázosak már? Szerintem nem. Csak nagyon érződik a bácsin, hogy ki fizeti... :)

gyalog.galopp 2014.04.01. 12:59:31

@PistolStar:
A bácsin egy dolog érződik, a szarszag, ami abban való félelmében öntötte el, hogy a nyugdíjából kellene megélnie.

Kandeláber 2014.04.01. 13:03:22

A szegényedés stimmel, amúgy Ferge Zsuzsa vagy harminc éve firkálgat a témában.
A"cenzúrát" nem tudom értelmezni, talán be van tiltva a Népszabi, Népsava/Amerikai Népsava, Klubrádió, ATV, index, origó, stb...?
Az miért baj, ha a "jobboldalt"azonosítják a nemzettel?
A régebben internaciszoci, jelenleg globalista ballerek már réges-régen idejétmúltnak minősítették a nemzetfogalmat, prüszkölnek a "magyarkodásra", fintorognak a nemzeti zászló láttán és a Himnusz hallatán.
Egyébként Gazsit valahol csipázom, néha megmulattatnak a megnyilvánulásai.

Bell & Sebastian 2014.04.01. 13:04:39

@Virág et.: Nono, nem vonzódik a kabbalisztikus hagyományhoz? Ez nem szép magától. De akkor mondja meg, hová tűnik a lóvé? Pesten elnyeli a szingularitás, hogy Bécsben kiköpje?

Bell & Sebastian 2014.04.01. 13:07:37

@Kandeláber: Attól nagy művész, hogy a le nem játszott hangokba teszi az igazát, Csak az hallja, kinek füle van rá.

tevevanegypupu 2014.04.01. 13:08:02

@Bell & Sebastian:

Nem mindig világos, mit is akar TGM kifejezésre juttatni egy-egy ilyen kirohanásánál. Az elszegényedés rögtön megkezdődött a rendszerváltásnál, amiben nagyon nagy része van neki magának is. Megszűnt szinte a TGM szívének oly kedves munkásosztály, ami szintén jó nagy részben az szdsz hibája, és ez akkor történt, mikor sétapálcájával tényleg ott masírozott közülük. Az mszp-szdsz kormány valóban eladósította az országot, ez nem demagógia, hanem tény. Orbánék mindent megtesznek, hogy visszafizessék amit kellene és megszabaduljanak az IMF-től, ezért aztán nyilvánvaló, hogy azoktól veszik el a pénzt akiktől még lehet, és nem csak a bankoktól, hanem a polgárság legalacsonyabban álló (anyagilag) részétől is..Nagyon rossz politika, saját támogatóikat zsebelik ki..a tömeget, ami talán még nem keseredett el annyira, hogy ne adnának nekik még egy esélyt a következő négy évre, hátha végre ők is eszébe jutnak Orbánnak..Úgy látom leginkább az elszámoltatás hiánya fáj..De vannak nagy és látványos átadások és csodaszép dolgok..enni abból nem nagyon lehet, sem ruhát venni a gyereknek. Valóban látszik, hogy le vagyunk robbanva, aki gyalog jár meg busszal az áthatja és érezheti is..Viszont azt nem látom sehol, hogy bármiféle olyan cenzúra lenne, amitől félnünk kellene vagy meggondolni, hogy mit is mondhatunk..beszélnek is sokat.:)

tevevanegypupu 2014.04.01. 13:11:49

@Virág et.:

A legnagyobb ellenzéki pártot nem is kell kérdezni, mondják ők a magukét mint a vízfolyás..bár kétségtelen, hogy nem mindenhol. Mesterházy Attilát például - mint minden miniszterelnök-jelöltet meghívták a Ma reggelbe, és nem ment el. Beszél helyette Gyurcsány az igaz, ha kell..ha nem. De olvasható és látható mindenhol, szóval nem lehet mondani, hogy bármiben is hátrányt szenvednek.

Bell & Sebastian 2014.04.01. 13:16:18

@tevevanegypupu: A farizeusok mindig is népszerűbbek voltak a tradicionális szárnynál, mivel egyetlen fegyverük a szó volt, művészi tökéletességgel forgatták. Hogy aztán minduntalan összekaszabolják magukat vele.

Amit meg le akartak vele vágni, az (megszemélyesítve) röhög a markába.

A szó veszélyes fegyver, ám azért az önmiskárolás vele világszenzáció. Ezt tudják a magyar farizeusok, de ezt legalább megbízhatóan.

Bell & Sebastian 2014.04.01. 13:19:02

@tevevanegypupu: Mit tegyünk, ha nem jutott szakállas nő a cirkuszba? Megteszi Gyurcsány is, elvégre valamit csak mutatni kell, hogy jegyet vegyenek.

Tippking 2014.04.01. 13:21:51

A liberális piacgazdaság egyenes következménye ez.Kik is képviselték ezt a legkövetkezetesebben ?

Bell & Sebastian 2014.04.01. 13:27:57

@Tippking: Aberrális piacgazdaság van, brand -et eszünk-veszünk, nem szükségletet. Kik képviselték? Hát a brand -ek főrészvényesei.

Ebben az egyben semmi nem változott. Alstom van és Siemens, a többi elfogyott, többet sosem lesz.

pocaklakó minimanó 2014.04.01. 14:29:27

„a haza [azaz Orbán] nem lehet ellenzékben”

Ha már szélsőségek, akkor jöjjön egy korábbi szélsőség. A Beszélőből. A hőskor idejéből.

Vö.: "Mucsa és félelem – vagy szabad demokrata többség. Nincs harmadik út." (Tamás Gáspár Miklós; Új reformkor vagy új Horthy-korszak? 1990. március 24. beszelo.c3.hu)

tevevanegypupu 2014.04.01. 14:33:06

@Bell & Sebastian:

Gyurcsány nagy szolgálatot tett tulajdonképpen minden pártnak, kivétel az mszp, az együtt-pm és a dk.. Na és persze Simon Gábort se felejtsük ki..ő rettentően megszívta..nesze neked világ proletárjai egyesüljetek meg együtt a harcban együtt a ..de persze Gyurcsány ott tartja a hátukba szegezve a barátfülevágót.

unionista (törölt) 2014.04.01. 14:35:26

gazdasági fejlettség alapján érdemes a kárpát-medencére egy pillantást vetni. a balkán pozsonynál kezdődik.

SK01 Bratislavský kraj 176%
-------
HU10 Közép-Magyarország 107%
AT11 Burgenland (AT) 87%
SK02 Západné Slovensko 68%
HU22 Nyugat-Dunántúl 65%
HR04 Kontinentalna Hrvatska 59%
SK03 Stredné Slovensko 59%
HU21 Közép-Dunántúl 57%
RO42 Vest 53%
SK04 Východné Slovensko 49%
RO12 Centru 45%
HU23 Dél-Dunántúl 44%
HU33 Dél-Alföld 42%
RO11 Nord-Vest 42%
HU32 Észak-Alföld 41%
HU31 Észak-Magyarország 40%

regionális összevetésben a magyarokat nem csak szlovákok és a horvátok, de a románok is verik.

Alfőmérnök 2014.04.01. 14:35:34

@tevevanegypupu: Baromi nagy cenzúra lehet, ha a fidesz-közeli mandineren megjelenthet TGM írása.

tevevanegypupu 2014.04.01. 14:40:27

@Alfőmérnök:

Na például..bár TGM annó egész jóban volt Orbánnal, még mindketten széllelbélelt liberálisok voltak.

unionista (törölt) 2014.04.01. 14:41:30

@Tippking:
ehhez képest ez a liberális piacgazdaság elég jól működik mindenfelé. csak pont a magyarokkal nem kompatibilis. persze tudom, hogy különleges nemzet vagyunk. különlegesen ostoba.

gyalog.galopp 2014.04.01. 14:53:53

@unionista:

Ha te egy ostoba nemzet tagja vagy , akkor nem meglepő, hogy ostobaságokat is beszélsz . De nem lehetsz a magyar nemzet tagja, mert én is az vagyok és tudom, hogy te nem tartozol közénk, mert ostoba vagy.
Érted?

Bell & Sebastian 2014.04.01. 15:16:06

@unionista: Az azért különbség, hogy a Mercedes áll Merkel irodaszőnyegének szélén, vagy Orbán köszöni meg a részvénycsomagját Ingolstadtban.

Még hogy egyféle? Lófasztot.

Bell & Sebastian 2014.04.01. 15:18:24

@tevevanegypupu: Bizonyára direkt nem akarnak kétharmadot összefosóék, megijedhettek a feladat nagyságától.

Kandeláber 2014.04.01. 15:22:28

@Bell & Sebastian: Elmehetne keresztrejtvény-szerzőnek.
Aztán nem létező meghatározásokat is szerkesztene a rejtvénybe.

pocaklakó minimanó 2014.04.01. 15:34:55

@unionista:

"...gazdasági fejlettség alapján..."

Kiskegyed el van tévedve a globalizáció sötét erdejében, mert összekeveri a gazdasági fejlettséget a könyvelési fejlettséggel.

Bell & Sebastian 2014.04.01. 15:37:13

@Kandeláber: Pedig az alapötlet (térségek) önmagában véve nem rossz. Csakhogy a föderatív kapcsolódás szükséges és kihagyhatatlan szervezési forma.

Amikorr Barroso beszarrt, mintha ilyesmit pöntyögött volna, de azóta már meggyőzték.

- José (the son of a bitch), shut up!

vizipipa 2014.04.01. 15:49:33

"ha a nép ráébred: választások révén semmit nem tud megváltoztatni, különös gondolatokra juthat"

Gazsikám!

Az a nép ( a te proletariátusod), amelyik kiment az utcára törni, zúzni, az kb. 1933-ban tombolt utoljára. Volt ugyan még egy-két későn jött hős (valami 56, meg 80), de azokat már gyorsan lenyomták, utána meg már csak a nihil.

Egységben az erő. A közösségben. Manapság viszont már egyesületet is bajos alapítani, hisz ahhoz is 10 ember kell.

A különös gondolatokat majd megírják egy blogban vagy FB/Twitter/stb. Úri közönség tapsol.

A fotelforradalmárok úri közönsége.

Bell & Sebastian 2014.04.01. 15:56:51

@vizipipa: TGM víziója: Európa újabb forradalmaiba rohan. Cáfolja meg, ha bírja.

unionista (törölt) 2014.04.01. 16:01:50

@pocaklakó minimanó:
tehát a többségi magyar régiók kárpát-medencei összehasonlításban fejlettek. csak a könyvelésben van a hiba.

vizipipa 2014.04.01. 16:43:46

@Bell & Sebastian:

Nem tudom megcáfolni, mert az éhséglázadás opció az él, csak nem rövidtávra van ütemezve (< 1 év), hosszabb távon meg ki tudja mi lesz? Még atom is jöhet.

tevevanegypupu 2014.04.01. 17:02:56

@Bell & Sebastian:

Nem érnének rá az ország dolgával foglalkozni, szét kellene osztani a hatalmat, Gyurcsánynak valamilyen módon el kell tenni az útból Mesterházyt - gondolom előveszi a sportügyi és Simon dossziét és kinyitja - hogy miniszterelnök lehessen, de Bajnait is valahogy félre kell állítania, talán a libaügyi dossziéban is vannak adatok - a többiekkel sok baja nem lesz, azok kinyuvasztják egymást az egyes minisztériumokért..

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.01. 17:10:14

a nélkülözhetetlen Ferge Zsuzsa :D
bár nélkülözni tudnánk! csak ennyit kérek tőled te szekus

tényleg szegényedik a magyar, de ha most mszp-s kormány lenne, annyira nem lenne ám olyan elégedetlen TGM apó.
ennyit a hitelességéről.

a magyar értelmiség tönkretétele ? ami nincs, azt nem lehet tönkretenni, mert nehogy már heller az izompólójával legyen az értelmiségi.

hogy lehet a médiákat brutálisan cenzúrázni? eddig amúgy ez nem volt? vagy eddig a lap tulajdonosa nem nézett oda?

>> „a haza [azaz Orbán] nem lehet ellenzékben”, szórul szóra igaznak bizonyult. Ezt sem a dualizmus korában, sem a Horthy-korszakban, nem tudták ráerőltetni a magyar népre az akkori állampártok <<

talán mert a komcsi megszállás előtt mindenki nacionalista volt?

"sem 1949 és 1989 között" a haza nem lehet ellenzékben? ez érti is amit ír, vagy már elitta teljesen az agyát?

"Az ellenzékiség eddig nem érződött valamiféle hűtlenségnek, illojalitásnak, ha nem is épp honárulásnak. De most igen."

nyugi, a kormányzás is most annak érződik nemcsak az ellenzékiség. aki a hazaárulót nem számoltatja el, maga is hazaáruló, hát még ha ugyanazt csinálja kormányban is.
mit is mondott orbán gyurcsánynál? ha vki titkosítja az atomügyeket, az puccsot hajt végre a népe ellen, most mit csinált? titkosította a szerződéseket 10 évre. puccs!

"a hegemón apparátusban való megtestesülése (a nép szemében) aligha vonható kétségbe"

már 2x használja a hegemon szót, adjunk már magunkra elvtársak, ne legyünk ilyen sznobok. legyünk választékosak, okosak, ügyesek.

"ha a nép ráébred: választások révén semmit nem tud megváltoztatni, különös gondolatokra juthat."

azt majd meglátjuk 2/3-os jobbiknál, vagy lmp-nél, vagy TESZ-nél.

MAXELL birkaman buzizó \\http.birkafing.org 2014.04.01. 17:44:12

Szegényedés nélkül nincs gazdagodás sem.

♔batyu♔ 2014.04.01. 17:47:30

Szerintem inkább a ballibsi oldalnak sikerült elérni, hogy őket ne azonosítsák a nemzettel, de végül is tökmindegy.

♔batyu♔ 2014.04.01. 17:50:22

"Ezekhez hozzájárult ugyan a leghatékonyabb médiák átállítása és brutális cenzúrázása, a magyar értelmiség tönkretétele vagy megfélemlítése"

Ezt épp a balliberálisok csinálták. Ezért van az, hogy sok kézhez szokott értelmiségi, pld. TGM is, diktatúraként éli meg azt, ha már nincs állami apanázs, funkció.

Ad Dio 2014.04.01. 18:20:44

Én általában kedvelem TGM-et. Tudomásul vettem a balos szemellenzőjét, de így is értékesnek találom a gondolatait, ellenben pl. Heller Ágnessel. De ez most nagyon nem talált.

A szegényedés nem valós folyamat, hanem annak következménye, hogy a 2000-es évek elején eladósodtunk, amiből egy művi jólét érzete fakadt. Mindenki vette a szajrét nyakló nélkül. Most meg törlesztenek mint a katonatiszt. Így kontrasztos a helyzet. Olyat sírunk vissza, aminek sohasem volt meg a fedezete. Evvan'.

Az értekezés többi része sem stimmel. A Fidesz kommunikációja valóban igyekszik, de össze nem lehet hasonlítani sem a Horty-korszakkal, sem a 49-89 időszakkal. A kontrasztosság sokkal inkább az ellenzék teljes impotenciájából fakad. Tessék végre előjönni végre a nyúdzsenörésönnel, aztán hajrá! Mert a Fidesz jelenlegi bénázása feketeöves harcművészetnek hat a baloldal esetlen, amatőr idétlenkedése mellett.

Jelenleg a demokráciára a baloldal töketlensége méri a legnagyobb csapásokat. Jóreggelt.

dr kíváncsivagyok 2014.04.01. 18:35:39

Ezeknek a mocsok geci fideszgyíkoknak mindent lehet ?
Az ugyészség miert takargatja a szennyesuket ?

"Kovács József az intézkedés közben felhívott egy rendőri vezetőt, akitől parancsnokot "rendelt" a helyszínre. A gázolásról a rendőrkocsiból videofelvétel is készült, ennek ellenére a nyomozó ügyészség a feljelentés után kétszer is úgy döntött, hogy bizonyítottság hiányában megszünteti a nyomozást.

Az eljárás csak akkor indult meg, amikor a videofelvétel végül nyilvánosságra került. Ez alapján a bíróság egyértelműnek és megalapozottnak találta a vádat.

dr kíváncsivagyok 2014.04.01. 18:37:16

@Ad Dio:
"A szegényedés nem valós folyamat, hanem annak következménye,"

Akkor nem a Fidesz gazdaság és szociális politikájának az kovetkezménye ?

Dehulyevagyok....

.Gordon Gekko. 2014.04.01. 18:41:36

Én eléggé ki vagyok békülve azzal hogy TGM szegényedik.

Túlélem.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.04.01. 18:58:29

@.Gordon Gekko.: Dehogy szegényedik!
Ahhoz képest, hogy mennyit dolgozik? Igazi életművész a csóka! :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.01. 19:01:40

@Virág et.: én még emlékszem, amikor a köztévék nem hozták le az szdsz-es botrányokat, ott nevettünk rajtuk a vbőrön, hogy az szdsz nem kerül be a hírekbe, mikor óriási korrupciók, hazugságok voltak.
nehogy eazt higgyük már, hogy az mszp alatt olyan nagy viták voltak a köztévébe, mikor behívtak vitazkozni egy civil nem párttag, de a holdudvartól fizetést kapó embert, meg egy valódi mszp-s, szdsz-es politikust, nehogy azt higgyük, hogy az olyan baromi jó volt ám, csak elfogultak vagytok, nem látjátok azt, belefulladtak az unalomba ezek a másorok, ez persze nem menti az ostoba fideszeseket ma a köztévében, node a mandiner is kritizálja a kormányt, ahogy tóta w a pártját, hiszen kishantosról is volt itt szó, kb olyan szinten kritizálja ahogy tóta w, most bajerzsoca is beszólt szelepként kóka miatt, csak tótáék elvileg már több párton vannak, több lábon állhatnak, mivel van dk, mszp, mely mind ua, de ezt ők lebegtetik, hogy milyen kritikusak lehetnek vele
a fidesz még nagy párt, majd ha a szavazók összetörik a fideszt is, és szétesik apró darabokra, majd akkor itt is lehet majd válogatni a "jobboldali" kritikák között

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.01. 19:04:01

@Virág et.: igen emlékszem már, a magyarok nyilai kapcsán, draskovics, vagy szilvási hazugsága:
kkbk.blog.hu/2013/09/05/draskovics_es_a_kommunista_koncepcio

mekkora botrány ez már, hogy diákcsíny videóját a magyarok nyilai ellen használják fel terror bizonyítása végett
és a magyar közmédia erről semmit se beszélt egy hétig, aztán is csak épp hogy sms-formulában.

.Gordon Gekko. 2014.04.01. 19:12:41

@tesz-vesz: A ballibsik akor kezdték a vidióhamisításokat, baján meg folytatták.

azóta az útlevélhamisításon jár az eszük, mer dikktatúra lett

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.01. 19:18:46

@tevevanegypupu: még egy kávéra is meghívták egymást, innen már csak egy lépés a mandiner főszerkesztőjének lenni

kkbk.blog.hu/2013/05/13/tgm_kedves_orbantol_hogy_meghivott_egy_kavera

midnight coder 2014.04.01. 19:50:19

Az ország szegényedik - de valójában ez az egész fejlett világra igaz többé-kevésbé, csak a fejlettebb országoknak több tartalékuk van amit felélhetnek. De a mi - és ebben az egész térség benne van - problémánk ott van, hogy a világ műhelye Kína, a világ szolgáltatóközpontja meg India.

Ez az igazi probléma, és ebből nemigen van kiút, baloldali pedig végképp nem. Különösen az EU-ba lépés óta nem nagyon van válasza a baloldalnak: a nagyobb adóprés a középosztálynak és ebből osztogassunk a segílykéseknek című megoldás az EU-ba lépéssel erősen korlátozódott, mivel a potenciálisan megfejhető polgárok így is tömegesen hagyják el az országot. A másik lehetőség, hogy hitelből segílyke már Fletóék idején becsődölt. Több alternatíva meg nemigen van a baloldalon. Ezért nincs Orbánéknak ellenzéke.

midnight coder 2014.04.01. 19:57:03

Amúgy ennek a választásnak nem az lesz a tétje hogy Orbán megy-e vagy marad, hanem hogy a legnagyobb ellenzéki pártot MSZP-nek hívják-e majd, vagy Jobbiknak. Én erősen drukkolok annak, hogy ez utóbbi bizonyuljon erősebbnek - ez végleg megpecsételné az MSZP sorsát, márpedig ennek a pártnak az eltűnése a magyar politikai palettáról tényleg az ország jövőjének a kulcsa.

tevevanegypupu 2014.04.01. 20:04:39

@tesz-vesz:

Eltávolodtak egymástól..Orbán ment jobbra, TGM meg balra..egy kávét meginni bárkivel lehet.:)

Gyorgy Nagy 2014.04.01. 20:34:02

Batyu! Rogán toninak a volt Kisz titkáros paraszt gyereknek van apanàzs. ( a fél belvárosban beszélik hogy Toni gyereknek csurrant csöppent az ötkeres èpitkezésekből) igy màr nem csoda hogy a vidéki fiu URIZÀL a rózsadombi lakàsaiban!

wotan 2014.04.01. 20:36:31

@unionista: he??? Nem olvasod, amit irtál? Közép-MOt, Nyugat-Dunántúlt, Közép-Dunántúlt már átengendted a románoknak?

Alfőmérnök 2014.04.01. 20:38:27

@tevevanegypupu: TGM egy bohóc, a mostani marxista korszakát sem kell komolyan venni. Azért érdemel kitüntetett figyelmet, mert a publicisztikái megütnek egy bizonyos szintet, amitől a magyar jobboldali újságírás még fényévekre van.
Egyébként Roger Scruton TGM lányának a keresztapja.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.01. 20:49:39

@tevevanegypupu: én vagyok a hülye h hozzádszólok már megint

milyen jobb? milyen bal? hagyjuk is..

@Alfőmérnök: egy szekus páholyban lehet londonban?

tevevanegypupu 2014.04.01. 21:17:42

@tesz-vesz:

Igen, maga a hülye, és én ezért válaszolok, mert sajnálom. :)

@Alfőmérnök:

Az igen, helyezkedni tudni kell.TGM stílusa és írásai mindenféle politikai krikszkraksz ellenére is nagyon szórakoztatóak, mindig kedveltem, mindegy mit ír, jó olvasni, a stílus számít.

Alfőmérnök 2014.04.01. 21:32:14

@tevevanegypupu: És egyébként néha még igaza is van.
Most speciel nincs.
Féreg Zsuzsa helyett például talán említhette volna a szintén baller, de sokkal normálisabb Szalai Erzsébetet.

gnme 2014.04.01. 21:39:08

emón gond nélkül kinyomtatnak egy tízmilliárdos tartozást is

fn.hir24.hu/penzugy/2014/04/01/10-milliard-forintos-csekket-kapott-egy-nyugdijas-hazaspar/

német úr bemehetne az áramszolgáltatókhoz: bemutatkozni

- jó napot kívánok, én vagy a német .. akkor nézzük hogy nyomtatódott ki a tízmilliárd, a nyugdíjasoknak

rockjano 2014.04.01. 21:45:01

@tevevanegypupu: pedig az van..nem olyan direkt eszközökkel mint régebben hanem fondorlatosabban. Az ATV nem közvetíthet vitát még a fidesz nélkül sem. minden hatóságban minden testületben minden önkormányzatban MINDENÜTT a fidesz emberei bíznak.

Ebből nagyon nagy gáz lesz elöbb utóbb. Növekedni fog a feszültség és a legváratlanabb formában és időben fog kitörni…

rockjano 2014.04.01. 21:50:15

Rogán ügyei miért nem kerülnek be az MTV-be?????? EZ A CENZÚRA… az ilyen.
És ez most van és nem érdekel hogy régebben mikor mi történt és ki mire és hogyan emlékszik…

Bell & Sebastian 2014.04.01. 21:53:30

@tevevanegypupu: Ezekből csak énekes halott lesz, más nemigen. Ha egyáltalán megugorják a 15 százalékot.

Bell & Sebastian 2014.04.01. 21:57:47

@vizipipa: Ha már mindkét patája az ajtón belül lesz az amcsi ördögnek, akkor majd meglátjuk. Jobb későn vagy soha. Ugyanis az atlanti meszidzs röviden; aki nem áll a zsidók oldalára, az rövid úton megdöglik.

randomuser1 2014.04.01. 22:39:47

végülis.. néha az értelmiségi is kell közhelyeket pufogtasson a maga és mások örömére.

tevevanegypupu 2014.04.01. 22:40:44

@rockjano:

Gondolja, hogy szükség van olyan stílusu politizálásra és politikusokra mint Gyurcsány vagy Mesterházi? Nem hinném, hogy igen. Ha ők eltűnnének , lehet, hogy sírnának páran utánuk de azért nem sokan, hiszen még az Unióból sem jött senki pár szót szólni mellettük, rettentő zsenánt volt a szereplésük . Maradna ellenzéknek az lmp és a jobbik, esetleg Szili és Thürmer, Schmuck, akik azért normálisan képesek kiállni, van valami programjuk és el is tudják mondani átkozódás nélkül. Velük lehet civilizált módon vitatkozni..De a Gyurcsány féle vegyes felvágott megérett arra, hogy eltűnjön, és ehhez még a fidesz közreműködése sem kell..

Bell & Sebastian 2014.04.01. 22:50:50

@tevevanegypupu: Szili fél kézzel lenyomná ezeket.
(ez egy ízléstelen vicc, akárkinek nem is nézné el)
Sosem értettem, mit keres a korpában? Nem is bírta sokáig, mivel virtigli szocdem.

tevevanegypupu 2014.04.01. 23:28:54

@Bell & Sebastian:

Na! Szegény nő..
Különben tényleg Szili egészen elfogadhatóvá vált, lehet, hogy mindig is az volt, csak hát ugye a pozició meg egy kis hatalom megszédítette, az vesse rá az első követ stb..de minden mostani nyilatkozata elfogadható..drukkolok, hogy bekerüljenek.

Pipas 2014.04.01. 23:32:57

"A szerző filozófus."

Fenét, mama, a szerző SzDSz képviselő. :(

Ad Dio 2014.04.02. 07:32:20

@dr kíváncsivagyok:

Nem bizony. De azért ne légy túl kemény önmagaddal szemben.

unionista (törölt) 2014.04.02. 11:32:21

@wotan:
pozsony környéke jóval fejlettebb, mint közép-magyarország (budapest). nyugat-szlovákia fejlettebb, mint nyugat-magyarország. közép-szlovákia fejlettebb, mint közép-magyarország. keleti országrészben még a románok is ránk vernek. délen a horvátok. az összes uniós tagország. körbe lenyomták a magyarokat. és onnantól kezdve csak nőni fog a leszakadás. ha nem lesz nyitás a szomszédok felé (uniós megyék, eurorégiók formájában), akkor a magyarok egyre csak lecsúsznak.

pocaklakó minimanó 2014.04.09. 10:28:04

@unionista:

Nem, csak mivel a Pusztadöbrögösön sokcsilló eurós beruházásból létesített nápolyigyártó üzem bejegyzésileg fővárosi székhellyel nyomul, így a zsetonok is ott csapódnak le - számszakilag.

pocaklakó minimanó 2014.04.09. 10:34:23

@unionista:

"pozsony környéke jóval fejlettebb, mint közép-magyarország (budapest)."

Ez is csak arra utal, amiről beszéltem. Nem azért fejlett, mert annyira penge lenne, hanem azért, mert pl. a szlovákoknál a legtöbb (nagy) cég oda van bejelentve, ott jelennek meg a pénzügyi adatok, ott veszik őket számításba.

Csak hogy ne bután halj meg: "Az Eurostat adatai szerint Pozsonyban 2011-ben az egy főre jutó GDP összege az EU átlagának 186 százalékát tette ki, és ebből a szempontból a szlovák főváros az unió ötödik leggazdagabb régiójának számít. A lista első helyén London végzett, ahol az egy főre jutó GDP az uniós átlag 321 százalékán volt. A második helyen Luxemburg szerepel 266 százalékkal, majd Brüsszel (222 százalék) és Hamburg (202 százalék) következik. A kimutatásban Pozsony megelőzte a holtversenyben hatodik helyen végző francia Ile de France régiót és a holland Groningent (ezekben az egy főre jutó GDP az uniós átlag 182 százaléka volt) valamint Stockholmot (173 százalék) és Prágát (171 százalék) is."

Lenyomja Párizst, lenyomja Berlint, Barcelonát... hű, tényleg hatalmas a fejlettség, ugye?

És még (szintén engem erősítő): "Szlovákiában a gazdasági fejlettség regionális aránytalanságait mutatja az is, hogy nagyon egyenlőtlenül oszlanak meg az országban beszedett adóbevételek. A szlovák pénzügyi felügyelet korábban közzétett statisztikái szerint 2012-ben az ország adóbevételeinek háromnegyedét Pozsonyban szedték be, holott a fővárosban az ország csaknem öt és fél millió lakosának csupán mintegy egy tizenkettede él."

Tessék olvasni az elbulvárosodott hvg-t.

unionista (törölt) 2014.04.09. 12:01:45

@pocaklakó minimanó:
ez azt jelenti, hogy budapesten nincs olyan erős tőkekoncentráció, mint pozsonyban. miközben magyarország ennél nem már nem nagyon lehet centralizáltabb. minden nagyvállalat központja pesten van. nem debrecenben, vagy miskolcon. amik ugye a sorban következő városok. a nyereség itt is budapesten könyvelődik, vagy offshore. de ebből mégis csak lehet következtetni, hogy szlovákia előrébb áll. a szlovák főváros és a szlovák régiók is. romániában is minden multicég központja bukarestben van. és a határ menti régiók vásárlóerő paritáson hasonló gdp adatokat mutatnak. a románok leszakadása megszűnőben van. a hátrányuk, hogy ceausescu nem építetett olyan infrastruktúrát mint kádár. vö. magyar és román falu. akármennyire is szidjátok kádárt, kivakarták a vidéket a szarból. az megint egy másik kérdés, hogy a szocialista iparosítás nem volt túlságosan sikeres. pártirányítással nem működik a gazdaság. és gdp arányosan 60% volt eladósodottság a rendszerváltás idején. most 80%. és a nép továbbra is a pártirányítástól várja a jólétet. szerbia felzárkózásával majdnem teljesen be fog záródni ez a kör. ami azt jelenti, hogy ha minden így marad, akkor a magyarok leginkább ukrajna felé terjeszkedhetnek. ami most ugye az új irány. az évszázad üzletét kötöttük az oroszokkal. na most azt az irányt se feledjük, de ez így nem lesz jó elvtársak.

pocaklakó minimanó 2014.04.15. 15:18:03

@unionista:

Az akut nostradamitisben szenvedőknek/senyvedőknek nem tudok segíteni.

Arra viszont emlékszem, hogy miféléket jósoltak nálad ismertebb (és vélhetőleg okosabb) emberek a magyar gazdaság szomorú és sivár jövőjéről - és aztán meg csodálkoztak, hogy mégsem lett önbeteljesítő a jóslatuk.

Olli Rehn meg forog a sírjában, pedig még meg sem halt a szerencsétlenje. :)

pocaklakó minimanó 2014.04.15. 15:25:20

@unionista:

"de ebből mégis csak lehet következtetni, hogy szlovákia előrébb áll."

vö: "Lenyomja Párizst, lenyomja Berlint, Barcelonát..."

Jósolj már ezeknek a szerencsétleneknek is valamit, hogy lássák, mennyire lúzer egy szerencsétlen párizsi egy menő pozsonyinál.

Biztos a fejükhöz kapnak majd, te meg bezsebeled az elismerő közgazdász-pillantásokat. :)

unionista (törölt) 2014.04.15. 15:30:23

@pocaklakó minimanó:
ugyan már. magyarországon mindig az a siker, hogy nincs összeomlás. nagyjából 21-ig le vannak már osztva a lapok/pénzek. ha az ország az első két európai költségvetési ciklust átlagosan évi 0.5% növekedéssel zárja, akkor már jó lesz. és ez lehetett volna évente akár 5% is.

a magyarok hülyébbnél hülyébbeket választott vezetőknek. olyanokat, akik egyszemélyben akarták az egész országot átformálni. ebből egy elcigányosodó balkáni ország lesz. ha utána nem lesz változás, akkor magyarország románia és bulgária szintjére süllyed. egy kibaszott emléktáblát nem tudtok helyesírási hiba nélkül összehozni. ezt kellene rá felvésni: ORBÁN VIKTOR. ezt tán csak nem tévesztenétek el.

pocaklakó minimanó 2014.04.15. 16:00:54

@unionista:

Mindjárt gondoltam is, hogy hirtelen fontosabb lesz elterelned a szót arról, hogy Pozsony lenyomja Párizst, hiszen felétek az a menő, ha Magyarországon lehet egyet rúgni.

unionista (törölt) 2014.04.15. 16:44:45

@pocaklakó minimanó:
éppen ezért kell regionális összehasonlítás. és abban pozsony brutálisan lenyomja budapestet. mondhatod, hogy ez csak könyvelési trükk. mert errefelé mindent fővárosba könyvelnek. rendben. de pozsony akkor is lenyomja budapestet. a magyar régiók európai uniós szomszédai rendre fejlettebbek. szerveződik egy gazdasági kisantant.

pocaklakó minimanó 2014.04.16. 10:12:15

@unionista:

"de pozsony akkor is lenyomja budapestet."

És Párizst. És Berlint. Tényleg VALÓS értékek állnak a teljesítmény mögött. Te már csak tudod. :)

pocaklakó minimanó 2014.04.16. 10:49:40

@unionista:

Te meg nem veszel tudomást a "valóságról" miszerint Pozsony TÉNYLEG LENYOMJA Párizst és Berlint.

"Az Eurostat adatai szerint Pozsonyban 2011-ben az egy főre jutó GDP összege az EU átlagának 186 százalékát tette ki, és ebből a szempontból a szlovák főváros az unió ötödik leggazdagabb régiójának számít. A lista első helyén London végzett, ahol az egy főre jutó GDP az uniós átlag 321 százalékán volt. A második helyen Luxemburg szerepel 266 százalékkal, majd Brüsszel (222 százalék) és Hamburg (202 százalék) következik. A kimutatásban Pozsony megelőzte a holtversenyben hatodik helyen végző francia Ile de France régiót és a holland Groningent (ezekben az egy főre jutó GDP az uniós átlag 182 százaléka volt) valamint Stockholmot (173 százalék) és Prágát (171 százalék) is."

unionista (törölt) 2014.04.16. 10:59:11

@pocaklakó minimanó:
ezt hajtogatod, de ez nem cáfolja azt, hogy regionális összevetésben magyar régiók rendre elmaradnak az európai uniós szomszédaitól. képtelen vagy következtetni. egyszerűen hülye vagy.

pocaklakó minimanó 2014.04.23. 10:30:14

@unionista:

De mi Pozsonyról beszéltünk, valamint arról, hogy annak menősége csupán számszakilag az, nem pedig valóságosan.

És te még erre hivatkozol, mint fejlettségre.

Egyszerűen hülye vagy. :)
süti beállítások módosítása