Több mint 8 millióan emigráltak Orbánék alatt – Ilyen ország pedig nincs CD.
2014. március 17. írta: TuRuL_2k2

Több mint 8 millióan emigráltak Orbánék alatt – Ilyen ország pedig nincs CD.

egyutt_negy_magyar_hagyja_el_hazajat.jpg

Új videóval jelentkeztek a Kormányváltás erői. Az Orbán-rezsim károkozása egy percben című műalkotás az MSZP, az Együtt és a DK csatornáján is elérhető, tehát alighanem közös szellemi teljesítményről van szó:

Az egyperces hosszúságú, az Orbán-kormány okozta károkat erre az egy percre vetítve bemutató kampányvideó egyik állítása, hogy „Orbán Viktor hivatali idejének egy perce” alatt négyen hagyják el Magyarországot – a kormány miatt, természetesen. Az annyi, mint óránként 240, naponta 5 760, évente 2 102 400 emigráns. Ha a teljes ciklust nézzük, 8 409 600-an hagytak itt minket, ami nem kis szó egy tízmilliós ország esetében.

Ezen a videón alighanem sokan és sokat dolgoztak. Ebből a sok emberből egy sem akadt, aki végiggondolta, végigszámolta volna a fentieket, és szólt volna, hogy nem biztos, hogy ez teljesen helytálló. Az időjárás-előrejelzés után a matematika is összeesküdött a maradék demokraták ellen.

Frissítés: TG69 hozzászólásában teljes joggal észrevételezte, hogy ha Orbán hivatali idejének a munkanapok munkaóráit tekintjük, akkor más eredményre jutunk. Egy miniszterelnök hivatali idejéről beszélve sajnos nem jutott eszembe ez az unortodox értelmezés. Ha így számolunk, akkor már csak évi mintegy 2 000 munkaóránk, 120 ezer munkapercünk, azaz évi 480 ezer emigránsunk marad – egy teljes ciklusban ez közel 2 millió. Ez is szép szám, ráadásul a ma külföldön dolgozó magyarok 4-500 ezresre becsülhető táborából sokan nem 2010-ben, hanem 2007-2008-ban indultak el szerencsét próbálni, amikor Orbán még legfeljebb csak ellenzékből üldözhette el őket.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr385866359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peterpapo 2014.03.18. 13:24:54

@belekotty:

Ha az apja leviszi a szemetet, akkor ki marad otthon? ;)

konrada 2014.03.18. 13:24:57

@Peterpapo: Hát még a bajai! Az ütött csak igazán!;))

Peterpapo 2014.03.18. 13:27:54

@dr kíváncsivagyok:

Nem meggyőződéses kretén. "Jutalmazott", vagy más szóval "kedvezményezett".

Peterpapo 2014.03.18. 13:30:45

@csak egy néző:

Basszus! Ezt most kellett??? Most ebédeltem.

Erdőtársulás 2014.03.18. 13:32:19

Szerintem ez szánalmas. Nem kellene ezen a témán élvezkedni. Akibe egy csöpp intelligencia is szorult, az nem azon lovagol, hogy 8 millió vagy 400 ezer. Mert a 400 ezer is iszonyúan sok a gazdaságilag aktív korú 4 milliós népességhez képest. És nagyon kellemetlen kérdéseket vet fel, hogy miért ennyi, és miért gyorsult fel az elmúlt időszakban. (Jelzem, nem a nyitás a válasz, a németországi statisztika egyértelműen cáfolja.)
És talán az ilyen szánalmas postok írása helyett azon sem ártana agyalni, hogy miért a hanyatló nyugatra távoznak, a rabszolgatartó, gyarmatosító EU-ba, és miért nem az új keleti barátaink országaiba tartanak a kivándorlóink. Hányan vándorolnak ki Azerbajdzsánba és Kirgizisztánba Magyarországról?

Peterpapo 2014.03.18. 13:33:13

@konrada:

Ja! A fideszesek jól csőbe húzták az emeszpéseket. Így jár aki nem néz körül és nem óvatos, ha szar, hazugokkal áll szembe.

Peterpapo 2014.03.18. 13:36:18

@Erdőtársulás:

Azerbajdzsánba csak a favágók mennek vándorolnak ki. Ja nem bocs! Azokat hazaengedik.

Egyébként részben igazad van. Az a baj ezzel a videóval, hogy nagyot akart mondani, mint a hazug Viktor és ettől ez is hazugnak tűnik.

Ben Franklin 2014.03.18. 13:39:16

@Peterpapo: Mármint az emeszpének kizárólaghazug, hamis vagy hamisított vidiói vannak, ügye. Ami nagyon jó eddig is sokra mentek vele.

Ben Franklin 2014.03.18. 13:49:24

@Erdőtársulás: Kivándorlás nincs, se 8 millió se 400 ezer, helyette bevándorlás van.

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/fields/2112.html

Ellentétben Szlovákiával, Lengyelországgal v. Romániával. Ez tény a többi humbug.

A nyugati külföldi munkavállalás meg jó az országnak, ezért harcoltak a rendszerváltáskor, ezért léptünk az EUba. 90% szerencsétlen a devizahitele elől menekülő nagyobb része hazajön, ha egyenesbe jön, kint is 1-2000 eurókat keresnek kemény melóval. Aki meg orvos meg mérnök és keres kiint 5-10ezer eurót azok nagy része nem jön haza, de sok pénzt küld haza. Soha semmilyen magyar kormány nem fogja az állami orvosbért 5000 euróra emelni, ezt el lehet felejteni. Akinek meg magánpraxisa van itthon is megkeresi ezt a pénzt.

konrada 2014.03.18. 13:55:07

@Erdőtársulás:
"2011. Május 1-jén Németország és Ausztria is megnyitotta munkaerőpiacát az EU-hoz 2004-ben csatlakozott közép- és kelet-európai tagállamok, köztük Magyarország munkavállalói előtt."
Természetesen ennek sincs köze ahhoz, miért nőtt, már miért lenne??

"Németországban 2838 dollár az átlagbér, Magyarországon 706 dollár"
Ennek meg pláne nem lehet, hogy is juthatna valakinek is ez eszébe, a zorbán helyett??

"Azerbajdzsánban a havi átlagbér 298 manat (260 euró)." ...és ráadásul vagy 3-4 ezer km-re van Ázsiában.
De ki a fenének jutnának ezek eszébe a kivándorláskor a német kontra Azerbajdzsán között, mikor az alapvető szempont a kivándorlók számára a demokrácia???

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.03.18. 14:01:20

Hát, nyilván Matolcsy segített kiszámolni. :-)

Amúgy valóban lényeges kérdés. A Mandíner vizsgálódott, és ezt találta. Gratulálok. Sokat filóztatok rajta?

Peterpapo 2014.03.18. 14:03:10

@csak egy néző:

Attól félek lekapná a protkómat és elvinné azt is.

Peterpapo 2014.03.18. 14:03:56

@Ben Franklin:

Nem kizárólag, de van olyan is. Néhányat a fidesztől kaptak.

dingó29 2014.03.18. 14:05:51

@kunzoo: "ebbe beleszámolják a külföldön dolgozókat is " Most mégis hova számolnák őket? Van itthoni lakcímük? Van. Van munkahelyük? Van. Akkor mégis hova számolják őket, a munkanéküliek közé?

Peterpapo 2014.03.18. 14:06:46

@Ben Franklin:

Ja. Az ázsiai rokonok hazataláltak mi?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.03.18. 14:06:47

@Kalmár: Hogy tudnának kormányozni? Ha a hazugságon múlik, akkor pont mint a fidesz.

Peterpapo 2014.03.18. 14:09:44

@dingó29:

A korrekt az lenne, ha sehova se számolnák őket meló szempontjából, mivel nem itthon dolgoznak. Lehet hogy tévedek, de adót sem ide fizetnek.

Erdőtársulás 2014.03.18. 14:19:07

@Ben Franklin:
"Kivándorlás nincs, se 8 millió se 400 ezer, helyette bevándorlás van."

Ezzel a mondatoddal megütötted a főnyereményt a "szarva közt a tőgyét" elnevezésű versenyben. Bár a migráció egy olyan népmozgalmi folyamat, amit eleve nem egy év adatával vizsgálunk (ami ráadásul csak előrejelző becslés), és messze nem egy nattó szám írja le, te olyan mértékű egyszerűsítő fogást találtál a témán, amivel földbe döngölöd a témát tudományosan elemző közgazdászok és kutatók bármelyikét. Egyetlen, becsült számadat felmutatásával képes voltál azt mondani, hogy pl.: a társadalmi riport hosszú elemzései, a közgazdasági szemle tényelemző írásai, a nemzetközi kutatóintézetek és szervezetek munkája teljesen felesleges. Ráböksz szarva közt a tőgyére, és azt állítod, hogy:

"Kivándorlás nincs, se 8 millió se 400 ezer, helyette bevándorlás van."

Ugyan az általad überadatként felhozott egyetlen szám ezt az állításodat nem támasztja alá, sőt, a korrelációja is konkrétan a nullához konvergál, de azért arra jó, hogy meggyőzd magadat. Nincs semmiféle hiba a rendszerben, minden a legnagyobb rendben van, kivándorlás nincs, se 8 millió se 400 ezer, helyette bevándorlás van.
Teljesen elégedett lehetsz.

Azért kicsit árnyalja az elégedettségedet a 180 fokos fordulat a következő mondataidban, amikor arról írsz, hogy a külföldi munkavállalás amúgy milyen jó az országnak.

Nem is értelek. Mondjad csak barátom, neked mi volt a célod ezzel a láthatóan önellentmondó és dilettáns hozzászólásoddal?

Amúgy a nettó magyar migrációs adat jelentős részben azért ilyen remek, mert az elmúlt 9-10 évben Magyarország volt a belépési pontja az EU irányába mozgó menekülteknek (afgán, szír stb.), akik itt is ragadtak az EU elég sajátos menekültpolitikája miatt. Nem gondolom, hogy jó cserének számítanak a Magyarországon képzett mérnökök, orvosok, ápolók csoportjaival. Tudod, akikről te is írsz, és akik kivándorlását a kormány is megpróbálja megakadályozni a röghöz kötés jogi formájával. Amúgy semmi gond nincs, tényleg minden a legnagyobb rendben van, bevándorlás van, "ez tény, a többi humbug".

Na nem gondoltam volna, hogy van szánalmasabb attól, hogy valaki a Miniszterelnök perceit számolgatja a téma kapcsán, nagyvonalúan átlépve az alapproblémát, sőt, még gúnyt is űz belőle. Mindezt úgy, hogy jobboldalinak vallja magát.
De te rácáfoltál kedves barátom. Van szánalmasabb.

Blikknépe (törölt) 2014.03.18. 14:19:24

akiket ismerek, azok jóval 2010 előtt mentek ki.

orbánék alatt sem orbán miatt 'menekültek el', csak megnyílt az összes EU-s ország munkaerőpiaca előttünk.

Ben Franklin 2014.03.18. 14:20:27

@Erdőtársulás: 'Bár a migráció egy olyan népmozgalmi folyamat, amit eleve nem egy év adatával vizsgálunk (ami ráadásul csak előrejelző becslés),'

Akkor miért nem nézegeted a megelőző évek adatait ugyanott?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.03.18. 14:20:50

ez is a bajai méregkonyhában készült?
LOL
számolni? minek?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.03.18. 14:22:08

Nem is tudtam, hogy Orbán Viktor napi 24 órában dolgozik az évi 365 napjában. Ilyet még Rákosi se csinált!:)

belekotty 2014.03.18. 14:22:59

@Erdőtársulás: Pont ezzel a @Ben Franklin: -al állsz le vitázni? Narancslé van a fejében.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.03.18. 14:24:54

Egyébként annak nem mertetek utána számolni, hogy SImicska valójában mennyit einstandolt, ugye?:)

belekotty 2014.03.18. 14:25:14

@Peterpapo: Az tényleg gáz. Akkor nem lesz aki meghámozza neki a banánt. :-))

Peterpapo 2014.03.18. 14:25:17

@FILTOL:

Ja. A fidesztől kapták az adatokat.

belekotty 2014.03.18. 14:26:40

@Brendel Mátyás: Arra sincs sohase válaszuk, hogy 3000 milliárd manyup eltűnése és 2700 milliárd megszorítás mellett hogy nőtt az államadósság több mint 4000 milliárdot. Ilyenkor mindig kussban vannak.

belekotty 2014.03.18. 14:27:29

@♔batyu♔: jaja, mint kiderült kiabáltak is az IMF-nek 2011-ben.

belekotty 2014.03.18. 14:28:19

@♔batyu♔: "Mert az első ciklusban a ballibsi kormány szarát lapátolják el. "
- A másodikban pedig a sajátjuk fog rájuk borulni.

belekotty 2014.03.18. 14:29:57

@♔batyu♔: Szóval ha ballibsi vezetők vannak a kukában, akkor elküldöd apádat kukázni? :-))

Peterpapo 2014.03.18. 14:30:10

@belekotty:

Nincs rá szükség. Ha az apja leviszi a szemetet, akkor nem lesz kinek banánt hámozni. ;)

dingó29 2014.03.18. 14:31:12

@Peterpapo: Renkívül jó ötlet. Szóval aki külföldön dolgozik az számodra már nem is létezik

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.03.18. 14:34:56

Jó lenne, ha a Mandiner még megkritizálná párszor ezt a videót. Én se szeretem az ilyen kis videócskákat, ezt ugye anno Greyhound-ék kezdték el csinálni, most a Fidesz visszakapja.

Mindenesetre nagy öngól volt ez a post, mert reklámnak jó reklám. Ja, nem 8 millió ember emigrált, csak 500ezer, akkor Orbán jó miniszterelnök volt. :)

Peterpapo 2014.03.18. 14:35:18

@dingó29:

Te nagyon buta vagy. Attól, hogy becsukod a szemed, mások még látnak téged. Attól, hogy nem itthon dolgoznak miért ne léteznének? De munkavállalók szempontjából nem számítanak.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.03.18. 14:36:10

@Brendel Mátyás:

"Ja, nem 8 millió ember emigrált, csak 500ezer, akkor Orbán jó miniszterelnök volt. "

Ezzel párhuzamosak ugye az olyan "érvelések"? hogy nem 6millió zsidó áldozat volt a Holocaustban, csak 500ezer. Kb ennyire fontos a kérdés.

dingó29 2014.03.18. 14:43:22

@Blikknépe: akiket ismerek, azok jóval 2010 előtt mentek ki.

orbánék alatt sem orbán miatt 'menekültek el', csak megnyílt az összes EU-s ország munkaerőpiaca előttünk.

Ne hazuggyá mán! Oszt a Dániel Pétör? Az neköd smafu? He?

Erdőtársulás 2014.03.18. 14:46:43

@konrada: A 2011-es adatokat még a Tárki is vizsgálta, és elégedetten dobta a tanulmányt a kormánysajtó asztalára arról, hogy nincs migrációs exodus. Majd jöttek a friss adatok: 2012-ben 31%-kal több magyar vándorolt be Németországba, mint az előző nagy csinadrattával nyitogatott évben. 2013-ban pedig még növekedett 26,3%-ot a magyarok aránya az összesen 5,3%-os növekedésből...
Mindezt úgy, hogy valójában a németországi munkavállalásnak (mint amúgy bármelyik másik EU belinek) minimális adminisztratív akadályai voltak, aki nagyon akart, simán mehetett. Különösen a jól képzettek. Sőt, maga az EU-s csatlakozásunk előtt sem volt ezzel olyan nagy probléma.
Szóval kapóra jön a "nyitás", de mintha kevés köze lenne hozzá.
Csak olvasd ell a saját írásodat: természetesen - leegyszerűsítve - a bér miatt mennek el az emberek. Vagy sokkal inkább a szubjektív elemeket is tartalmazó jólét érzése miatt. Remekül leírod azt, is, hogy a demokrácia alapigény. Csak valahogy nem kapcsolod össze ezeket. Az elmúlt 3-4 évben mi volt itthon az irány? A magas egy főre jutó GDP-vel és HDI mutatókkal rendelkező nyugat felé közeledés, vagy a te általad is jelzett alacsonyabb jóléti szintű, kvázi önkényuralmi berendezkedésű de legalábbis nem túl demokratikus rendszerekkel való közös jövőépítés? Én nem mertem volna leírni, de te megtetted helyettem is.

dingó29 2014.03.18. 14:47:13

@Peterpapo: Mért ne számítanának? Két kategória van a:dolgozik b:nem dolgozik. Na most a és b összegének illik lefedni a magyar állampolgárok tömegét. Bonyolult?

Erdőtársulás 2014.03.18. 14:47:37

@Ben Franklin: Ismét szarva közt a tőgye. Veled befejeztem.

dingó29 2014.03.18. 14:52:49

@Brendel Mátyás:zzel párhuzamosak ugye az olyan "érvelések"? hogy nem 6millió zsidó áldozat volt a Holocaustban, csak 500ezer. Kb ennyire fontos a kérdés.

Te a "világtörténelem legnagyobb legaljasabb legmegismételhetetlenebb stb. tragédiájárol, gaztettéről, borzalmáról stb. azt mondod hogy lényegtelen az áldozatok száma? Antiszemita

VT Man 2014.03.18. 14:56:11

" teljes joggal észrevételezte, hogy ha Orbán hivatali idejének a munkanapok munkaóráit tekintjük"

Haha...

Mert ha hoznak egy rossz törvényt, akkor amiatt csak és kizárólag munkaidőben lehet távozni az országból?

Szánalmas belemagyarázás.

Egyszerűen nem tud számolni a demokratikus baloldal.

De akkor meg ne is kormányozzanak!

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.18. 14:57:44

Az emútnyócévben a legtöbb fiatal azért ment ki, hogy jól mutasson a hazai önéletrajzában. Ma akik kimennek, a visszatérés szándéka nélkül teszik. Nem véletlenül nem merült fel akkor, hogy a diplomásokat röghöz kössék, és nem véletlenül merült fel most.

Ezt felesleges ragozni, elröhigcsélni, ezen gondolkodni kellene.

Peterpapo 2014.03.18. 14:58:52

@dingó29:

Nem bonyolult és igazad van. Két kategória van. Akik dolgoznak és akik nem dolgoznak. Csak azt nem értem, hogy az erdélyi, vajdasági, satöbbi magyar állampolgárokat miért nem számolják bele? Egyébként ha tanultál matekot, akkor tudhatnád, nem mindig csak két halmaz van. Ez egy ilyen eset.

VT Man 2014.03.18. 15:00:13

@Peterpapo:
"A Bajnai videó sokkal ütősebb volt. Szerintem annyi elég lenne, hogy Viktor korábbi szövegeit összevetik a mostaniakkal, illetve a szövegeit a cselekedetivel. "

Aha. Bajnaitól elég lenne csak azt a videót felrakni, amikor kijelenti, hogy bevezeti az ingatlanadót.

nol.hu/gazdasag/kesz_a_jovo_evi_adoterv-332543
" Az átlaglakásnál 0,25-0,35 százalék, a 30 milliónál többet érő lakás esetében fél, a garázsoknál, üdülőknél az érték egy százaléka lehet az ingatlanadó jövő júliustól - a jelenlegi terv szerint. A pénzügyi kormányzat már szövegezi az adóterveket, az alapelvek biztosak, a mértékekben még lehet némi változás. A jövedelemadó és a járulékszint csökken, megszűnik az adókedvezmények többsége, adózhat az étkezési jegy, és persze jön a szuperbruttósítás is.

Jövő szerdán tárgyalja a kormány a 2010-es adótervek majdnem véglegesnek tekinthető verzióját. A kormányfő és a pénzügyminiszter most ismerteti az MSZP-frakcióval az elképzeléseket, amelyekről a Népszabadság tudomást szerzett.

A leginkább húsba vágónak az ingatlanadó bevezetése tűnik, ám ez a feltétele a járulékok és a személyi jövedelemadó jelentős csökkentésének. A jelenlegi terv szerint a termőföldeket kivéve minden ingatlan után kellene adót fizetni. A lakások után kevesebbet, az irodák, üdülők, telkek és garázsok után többet. Az adó alapja a számított érték volna - úgyanúgy az önkormányzatok határoznák meg egyes övezetek (utcák, kerületek, körzetek) négyzetméterárát, mint a luxusadóban, ezt beszorozva az alapterülettel (és korrigálva az épület korával) jönne ki az ingatlan értéke, ami az adó alapját jelenti. (Különbség azonban, hogy az értéket lehetne vitatni - vagyis fel is becsültetheti a tulajdonos az ingatlanja értékét, persze saját költségre).

A lakások esetében sávos adózást alkalmaznának. A jelenlegi terv szerint 2 millió forintig nulla kulcs volna érvényben, a 10 millióig terjedő nyolcmilliós értékre 0,25 százalék, a 30 millióig terjedő részre 0,35, az a feletti ingatlanértékre pedig 0,5 százalék adó jutna. Az egyéb ingatlanoknál a számított érték 1 százalékát kellene kifizetni, sávok nélkül. Mentesség nincs, a nyugdíjasok azonban választhatnának, hogy az adó megfizetése helyett azt kérik: terhelje rá az állam jelzáloggal az adót az ingatlanra. Ekkor az örökösök fizetnék meg az adót - vélhetően a jegybanki alapkamattal növelt összegben. A kabinet számításai szerint azonban így is minimum 60 év kellene ahhoz, mire az évek alatt összegyűjtött adóösszeg eléri a lakás értékét. Az éves teher egy tízmilliósra taksált lakás esetén 20 ezer forint volna, egy ötvenmilliós ház adója pedig 190 ezer forint lenne évente. "

Peterpapo 2014.03.18. 15:04:13

@VT Man:

Hú de sajnálom, hogy nem vezették be! Ez a szemét hazug Bajnai nem húzott le még egy bőrt az emberekről! Nem úgy mint Viktor, akinek a kormányzása alatt 30 új adót vezettek, ami mind az embereket sújtja. A lényeg, hogy a már előre megemelt rezsit csökkentették. Vakegér.

dingó29 2014.03.18. 15:05:26

@Peterpapo: Mert nincs magyarországi lakcíme azért

randomuser1 2014.03.18. 15:05:36

közbe idehaza a pincéri, feketemosogatói, csontozóvargai pozik konganak az ürességtől

komment2010 2014.03.18. 15:05:48

Néha benézek erre az oldalra de mindíg megbánom!
Ezt a rakás híg libafost amit ez az oldal produkál... :(
De ahogy az oldalt nézegetem szembetűnő a "fejlődés". Látom megéri a fideszsegg nyalása...
Ha máshogy nem is (TARTALMILAG) de kinézetre legalább kupálódik az odal. Hajrá gyerekek valahol tisztára kell mosni a lopott milliárdokat.
Hányinger egy hely...Na csá!

Peterpapo 2014.03.18. 15:06:49

@dingó29: És ha nincs, akkor szerinted már nem is magyar állampolgár?

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.18. 15:10:38

Amúgy a bloggazdának is lehetne annyi esze, hogy matematikailag leleplezi a tévedést. Négy percenként a megoldás a percenként négy helyett. Ehhez csak 16-kell osztani.

További sok sikert!

konrada 2014.03.18. 15:15:32

@Erdőtársulás:
A minimális az is nagyságrendekkel több, mint a semmilyen. Mert azért van különbség aközött - a munkáltató részéről is, sőt pláne náluk - hogy bemegy az emberke, munkáért, akkor el kell menni a munkaerőhivatalba engedélyt kérni alkalmazásához, vagy felveszi az utcáról.
...még ha szerinted nincs is.

...hát valóban, elég szubjektív lehet annak az érzése, hogy ugyanazért a munkáért kapott bérért még a rezsit sem tudja kifizetni, míg ott az autót is, meg a nyaralást is... ...mert egyébként qrvára érdekelheti a kétkezi munkavállalót, hogy ki mit ugat a köztévében, vagy hogy rettenetes fasizmust lát itt a kanadai népszava...
...legfeljebb azt látja, hogy a nagy demokráciában pofánvágja a rendőr az őt meglopót, és nem sajnálgatják a tolvajt, és várják el tőle hogy tűrje ezt el.

...mert egyébként igazad van: esélyünk sincs beérni a nyugatot, mert a nagy demokráciájukban ők minket csak egy termelő gyarmatnak tekintenek és nem igazán harcolnak azért, hogy ez megszünjön. Lásd: az ő demokratikus országuknak gyárai nem fizetnek annyi bért ugyanannyiértz, mint náluk, és ha a bérszintért mocorogni kezdenénke az emberek, pakolják a gyárat konténerbe és viszik keletebbre.

...mert ők így képzelik el a jövőnket, hiába hisszük mi itt azt, hogy minden szavuk, igyekezetük arról szól, miképpen lehetne kiegyenlíteni a jövedelemkülönbségeket.

...persze ők tehetik azt, hogy azon keletiekkel üzletelnek, ahol az alacsonyabb színvonal üzleti előnyt jelent számukra, és nem kell törödniük vele, milyen demokrácia az.
De mi nem! Mi demokratikusan az ő gyarmatuknak vagyunk kijelölve, nem pedig verseny, vagy egyenlő üzlettársuknak.

Peterpapo 2014.03.18. 15:18:12

@dingó29:

Amíg gondolkozol a válaszon felteszek még egy kérdést:

Miért nem számolják bele a kormány munkahely teremtési programjába, azokat a munkahelyeket, amelyek külföldön vannak, de magyar állampolgár tölti be a pozíciót?

Szelid sunmalac 2014.03.18. 15:19:28

Jo lenne, ha nem vitatkoznanak a szamokrol, hanem megtanulnanak vegre a magyarok otthon elni es fejlodni, hogy viragozzek az orszag. Nem menekulni kell, hanem kozdeni!
Mer aztan a vegen meg itt is olyan, lesz, mint Magyarorszagon, aztan mehetek tovabb....

etruszk 2014.03.18. 15:20:21

@dingó29: Két kategória van, valóban. Akik dolgoznak és akik nem.
De minket az is érdekelne, hogy mennyi _ITTHON_ dolgozó, tehát itthon adózó állampolgárunk van. Mivel a kinti kereset után kint kell adózni, a kint keresett pénzből legfeljebb az itthon elköltött rész Áfája megy a nagy kalapba. A keresetük többi része - amit kint költenek el - olyan mintha nem is lenne. Tekinthetjük úgy, hogy a kint dolgozók itthon nem tudnának elhelyezkedni. Vagy ha ők igen, akkor azokat küldenék el akiknek a helyére jönnek.
Ezért sokkal helyesebb nem számolni, vagy a munkanélküliek közé számolni a kint dolgozókat.
Olyan emberekről van szó, akik itthon nem tudnak dolgozni, éhen halni meg nem hajlandóak. De ez nem a mindenkori kormány érdeme.

irógép 2014.03.18. 15:30:24

Jó hát mi mást lehet elvárni ezektől az iq harcosoktól!
Amúgy meg mivel újra el lesznek küldve a susnyákosba természetesen nem lesz érvényes a szavazás.
Hiába vannak sokkal kevesebben, érvényes szavazás és demokrácia csak akkor van, ha ők nyernek és vannak hatalmon:)

konrada 2014.03.18. 15:31:01

@belekotty:
Mert nem akarod elolvasni. Úgy meg nehéz.
De tessék: a 4000 mrd az 2300 mrd. Persze leírva az is sok.
Ha viszont leírjuk, hogy 20500 mrd, és 22800 mrd, akkor figyelembe véve, hogy 4 év alatt az inflácó cca. 15%, úgy látható, hogy reálértéken alacsonyabb, ezt bizonyítja a kb 2%-pontnyival alacsonyabb eladósodottsági szint is.

...ha figyelembe vesszük azt, hogy 20 ezer milliárdnak a kamata évente minimum 1 000 mrd, akkor már 4000 mrd meg van, ha azt, hogy előtte átlagban 2%-pontnyival volt minimum több a hiány évente, úgy már meg van a megszorításból is a 2700 mrd-nyi, hiszen ennyivel nőve sem nőtt az eladósodottság mértéke, hanem csökkent.

Remélem elovasod, nem pedig csodálkozol mindenhová beírva...

fvipera 2014.03.18. 15:36:33

@irógép: mint 2002-ben vagy 2006-ban?

Peterpapo 2014.03.18. 15:38:09

@dingó29:

Akkor nem értelek.

"Mért ne számítanának? Két kategória van a:dolgozik b:nem dolgozik. Na most a és b összegének illik lefedni a magyar állampolgárok tömegét. Bonyolult?"

Tehát ha az erdélyi, vajdasági stb magyarok is magyar állampolgárok, akkor őket is bele kellene számolni, különben nem lesz lefedve a magyar állampolgárok tömege.

Szelid sunmalac 2014.03.18. 15:45:47

@Peterpapo: Pontosan. En egyebkent ideszamolnam tortenelmi okokbol azon torokok leszarmazottait, akik a megszallaskor tobb, mint 15 evet Magyarorszagon tartozkodtak, a sztyeppek nepeit, az afrikai magyar torzset, illetve a finneket is a nyelvi rokonsag miatt. Ja meg a japanokat a kozos potty miatt a seggunkon. Igy sokkal atfedobb es vilagosabb kepet kapnank a valos magyar foglalkoztatottsagrol.

Erdőtársulás 2014.03.18. 15:46:20

@konrada: Sajnos nem értem az írásodat. Talán nagyon elkanyarodtál a témától, én meg öreg vagyok és nehezen mozgok utánad.
Látok egy csomó sztereotip, fundamentalista félgondolatot, amikbe manapság divatos menekülni a jobboldal azon köreiben, ahol nem tudják és/vagy nem akarják megtalálni a magyarázatot a jelenségekre, amik körülvesznek minket. Pozitívra, negatívra egyaránt, de különösen a negatívra, merthát magyarok vagyunk, és kulturális programozásunk a negatívat dominálja. Pedig ezek egy része egyszerű törvényszerűség, társadalom- és gazdaságtudománnyal tökéletesen magyarázható. És többségük ráadásul olyan, hogy vallásuk (nem tudom más szóval leírni) ambivalensé tesz, mint ez az eset is. Csak fuss végig a hozzászólásokon. A tiédet is beleértve:
- nincs kivándorlás,
- nem ennyi a kivándorlás, hanem annyi,
- amiért mennek, annak csak külső okai vannak (nyitás),
- ott jobb, itt rossz,
- a belső oka a kivándorlásnak, hogy itt nem is javul,
- a kivándorlóknak demokrácia kell,
- a demokrácia az, hogy a bűnözőket megvédik,
stb.
Mindez egy témával kapcsolatban, teljes ellentmondásban, gyakran hozzászólásokon belül. Ez egy tipikus, egészségtelen védekező mechanizmus. Menekülés a tények elől. Aztán amikor a tények mégis odacsapnak, akkor újabb ellentmondások gyártása. Ez nem vezet sehova.
Azaz vezet.
Oda, hogy még többen húznak el innen, akik belátják, hogy így nem is lesz jobb.
Nem akarok belemenni azokba a dolgokba, amikről írsz, önmagukban is százezer órás vitatémák. Csak egy dolgot emelnék ki az életszinvonal kapcsán, amit te is említettél.
Nem tévedett az, aki azt állította, hogy a bérek elkezdenek a nyugati felé vándorolni. Mert ez egy természetes mechanizmus. Csak nem úgy, ahogyan azt bárki gondolta volna, nem úgy, hogy itt elszaladnak, hanem úgy, hogy akinek kevés, az szépen kivándorol. Egyéni szinten máris teljesült az állítás.
Az külön mese, hogy itt miért nem tudnak emelkedni, de közgazdaságilag annak is egyértelmű magyarázatai vannak, amik összeesküvéselmélet-mentesek. Ha azokat nem vagyunk hajlandóak figyelembe venni, akkor garantáltan nem mászunk ki a szarból. Mint ahogy azzal sem vagyunk előbbre, hogy előbb kampánytémát csinálunk a kivándorlásból, majd abból pedig rossz viccet gyártunk...

tevevanegypupu 2014.03.18. 15:50:45

@dr kíváncsivagyok:

Miért, Szegedi Csanád már nem is jó??

Szelid sunmalac 2014.03.18. 15:51:09

@Erdőtársulás: Mert amig nem ismeri fel az ember, hogy szarban van, addig nem is akar kimaszni. A kimagyarazkodas lenyege is az, hogy elhitessek, nincs szar. Sot! Az a szar valojaban illatos viragmezo.

mikka 2014.03.18. 16:07:41

@dr kíváncsivagyok: nem akarsz kivándorolni? Tudod itt már nincs demokrácia, csak és kizárólag fasizmus.. Miért vagy még itt?

Gyurcsany F. 2014.03.18. 16:15:57

"Több mint 8 millióan emigráltak Orbánék alatt"

Es akkor nem beszeltunk meg, az Orbanista Fasiszta allamgepezet altal meggyilkolt, tobb millio zsido allampolgarrol.

Gyurcsany F. 2014.03.18. 16:16:44

"Több mint 8 millióan emigráltak Orbánék alatt"

Es akkor nem beszeltunk meg, az Orbanista Fasiszta allamgepezet altal meggyilkolt, tobb millio zsido allampolgarrol.

Ben Franklin 2014.03.18. 16:33:08

@Gyurcsany F.: - 8 millió +23millió román = nettó 15 millió magyar, demokrata

aleb19 2014.03.18. 16:37:18

en is viktator uralkodasanak 2. eveben vandoroltam ki, de a maszop-szadesz benazasa miatt akik nagyon elqrtak anno

wantaan 2014.03.18. 16:42:47

@aleb19: Huuuu DE KRVA LASSÚ VAGY!

aleb19 2014.03.18. 16:56:48

@wantaan:
inkabb mint lassu qrva

mikor a sajatceged csodbe megy nem dobbantasz azonnal, hanem lezarod amit lehet csak aztan tantorogsz

ez a mesekonyvekben megy csak gyorsabban.... kicsi ovis

wantaan 2014.03.18. 17:29:09

@aleb19: Gyurcsány a hibás!
..... Bajnai a libás .... most meg jönnél haza mert a Fidesz a vállalkozókért van! Gyere!
Gyere magyar testvérem. Itt a tejjel-mézzel folyó Kánaán ... madárfütty, ..... déli-báb, ..... stadion, ..... Puszkász Akadémija, ..... NER, ..... csíkos gulyás vagy csíkos juhász s vízvezeték szerelőből 2 év alatt milliárdos.
Mi kell még? Gyere s képezd át magad víz és gáz szerelővé! S tiéd a jelen ... de inkább a jövő! Gyere haza magyar testvérem ... itt köz biztonság (van - igaz néha a rendőr gyilkol mint Izsákon)) itt jog biztonság (van - igaz milliárdokat fizetünk mert megsértik az emberek alapjogokat)) itt a fényes jövő (van) , ingyenes oktatás! (diák hitel orrba-szájba), ingyenes egészségügy (3-5 hónap várakozás s pénz a zsebbe vagy megdöglesz!)
..... mi kell még? Gyere haza .

Hajdú Peter 2014.03.18. 17:32:32

Azert az allamadosaggal peldalozni a filmben, az mar tenyleg a pofatlansag abszolut csucsa.
Mivel, az allamadosag 90 %-t a 70-es 80-as evekbe vette fol az mszp, a maradekot meg, a Gyurcsany kormany, vette fol az allamcsod miatt.
Meg all az esz, a gyilkos vadol gyilkosaggal.

MAXELL birkaman buzizó \\http.birkafing.org 2014.03.18. 17:46:14

És? 72-ben Agresszov rezsimje idején 8,1 millió menekült kapott menedékjogot a baráti Oroszországban. Aztán később, Hriszto Enyhulov idején mind meg hazatértek (bár a Ӝӡӊзклдв szélsőközepes napilap egyik 2015-ös tényfeltáró cikkében a számok meghamisításáról lehetett olvasni, valószínűleg inkább 8,2 millió emberről beszélhetünk, ezt támasztják alá az én kutatásaim is, akit érdekel: http:\maxell\nyomozasok\hanyan-vannak-kik-hazaternek.pdf).

Szóval nincs a migrációval semmi baj!

aleb19 2014.03.18. 17:58:32

@wantaan:
megyek is haza latogatoba kozel 2 ev utan,
kedves ujszulottke es kihasznalom, hogy a valasztasokra betamadtak a forintot es veszek megegy olcso pesti lakast kozben rohogok, hogy bal-jobb-bal-jobb mennek a majmok es acsarkodnak mint a barmok

wantaan 2014.03.18. 18:17:11

@aleb19: Gyere vazze! Itthon vagy otthon!
...a lakás vásárlással meg várj, mert most még drága a Ft. .... 325Ft/1euro-nál vegyél s akkor már tömegével lesznek a piacon kimenekülők lakásai is.

Gyere drága magyar testvérem!

aleb19 2014.03.18. 18:27:03

@wantaan: nyugi freshman a valasztasokra meg gyengitik a forintocskat, csak figyeld a holnapi hireket...csak arra vagyok kivancsi, hogy a holnapi FED tapir miatt melyik magyar politikust fogjak okolni az otthoni mediagecok

wantaan 2014.03.18. 18:34:37

@aleb19: Ó ne máá! Hát Te sem vagy képben? ... pedig azt hittem. Nem olvasol .... ???
Tudod amióta a Barcza György féle Napi Zuschlagot ad ki azóta Én hiszek nekik. S Heim Péter 325 Ft-ra tett olvasatom szerint! Várjál még. .... persze ha Kósa Laja előbb akarja zárni a pozicióit akkor az ellenkezője is lehet ha a Lázár nem köp a Sánthával a levesével!
Persze a Te pénzed! ...Én csak szóltam. Igaz Matolcsy valami uzsorással talizik ... úgy hogy bármi lehet fordítva is.

aleb19 2014.03.18. 19:31:49

@wantaan: kicsibabarcu/agyu nem kell mindig elhinni a meset amit az agitproposztalyodon keszitenek

holnap valszeg jon a FED tapir...megint,
es a lokalis mediagecok ismet rakenik valami otthoni politikusbaromra

wantaan 2014.03.18. 19:51:11

@aleb19: De hát drága nemzet társam Te nem itt élsz! Olvass vissza Heim Pétert! ...már 2013 decemberében 325Ft-os Euro árfolyamról álmodozott ...

Média grcik miért kennék??? S Matolcsy elftárs a Goldmannos fijuknak ingyér tett a zsebükbe pár ejro millát??? Heee ...
Naív vagy Zotya a festő és mázoló .... csak nem tudod olyan egyenesre húzni a vinklit!

Na ha ennyire voltál penge a vállalkozásodba is akkor becsődölöd a nyugatot.

kunzoo 2014.03.18. 19:59:31

@dingó29:
Adófizetési szempontból Magyarországon inaktívak.
Hiába nő a foglalkoztatási ráta, adóbevétel, TB járulék ebből itthon nem keletkezik. Ezért nem ugyanaz ha itthon vagy külföldön vállal valaki munkát.

Szerinted akkor a bérüket beleszámolják a magyar átlagkeresetbe is?

Jobb lenne országonként nézni ezt. Lehet hogy így kiderülne hogy Ausztriában már valóban megvalósult Viktorunk álma, a teljes foglalkoztatottság. Sőt, lehet túl is szárnyalták.

aleb19 2014.03.18. 20:06:30

@kunzoo: tavaly a kulfoldon elo magyarok hazautalasai a magyar GDP-hez 2.5%-t adott hozza

kunzoo 2014.03.18. 21:21:18

@aleb19:
A TB egy külön történet. A befizetésekből gyógyítanak minket (elvileg).
Tehát aki kint dolgozik az ide nem fizet, de magyar állampolgárként egészségügyi ellátásként kivesz belőle.

A 2,5% szerintem nem valami sok figyelembe véve hogy akik kint vannak azok átlagkeresete jóval a magyarországi fölött van, ás az arányuk a munkaképes lakosságon belül nagy. (úgy értem hogy aki valóban dolgozhatna. Nem tanul, nem rokkant, nem nyugdíjas, nincs gyesen, gyeden)

A hazautalások szerintem nem jelentenek mást mint az ideutalt hiteltörlesztőket.

pocaklakó minimanó 2014.03.19. 17:19:48

@wantaan:

Te kis butus! Pont azt mondom, hogy te ezt a zagyvaságot nyeríted bele a netes ájerbe, miközben az egésznek az a legnagyobb problémája, hogy forrásmentes hazugság. Igyekeztél "forrásokat" hozni, de funkcionális analfabéta PISA-szökevényként azt sem vetted észre, hogy még azok is ellentmondanak a te állításodnak. :)

pocaklakó minimanó 2014.03.19. 17:21:33

@wantaan:

"...azóta Én hiszek nekik."

A modoros minden személyes névmást nagybetűvel ír a beírásaiban, kivéve az "én"-t.

Az ostoba az "én"-t is. :)

wantaan 2014.03.19. 18:54:42

@pocaklakó minimanó: modoros és ostoba???? A zannyja vagy mi?
Hogy miket nem tud magácska??? Annyira meglepődtem, hogy hirtelen a világirodalom egyik leg verse jutott eszembe. Egy igazi szeinrú. (...ha tudod mi az?)

" Nem tudtam, hogy ily szorosan
összefüggnek a dolgok.
A bokrok közt hugyoztam
és lekéstem a kompot."

Tehát modoros és ostoba. ...... csak ennyi???

pocaklakó minimanó 2014.03.20. 18:04:47

@wantaan:

"Tehát modoros és ostoba. ...... csak ennyi???"

Ha még csak ennyi lenne... :)

De hiába írnám le, nem értenéd meg, mert te még azt a leírt szöveget sem értetted meg, amit a hazug állításod alátámasztására citáltál. Nem értetted meg, hogy ellentmond az állításodnak.

Ez a fajta vakság már mások számára is kínos látvány. :)

wantaan 2014.03.20. 18:24:33

@pocaklakó minimanó: Mi kínos Kedves pocaklakó? Nem tetszenek a számok? Javítsa ki őket!
No had lássam mennyi igaz magyar ember volt kénytelen elhagyni hazáját Orbán miatt!
No ? Várom a hivatalos adatokat!

pocaklakó minimanó 2014.03.24. 07:58:19

@wantaan:

Milyen szánalmas proletármentalitás is az, amikor benyögsz egy nagyívű hazugságot, majd

a) nem tudod azt forrásokkal alátámasztani és
b) a mégis hozott forrásaid pont NEM támasztják alá a hazugságodat és

ezért úgy próbálkozol, hogy a bizonyítás kényszerét másra kívánod rátolni.

Szánalom, wantaan a neved. :)

wantaan 2014.03.24. 08:07:41

@pocaklakó minimanó: 500 ezer akit elüldözött Orbán. Mit nem értesz piciagy?
Ötszázezer igaz magyart üldözött el Orbán Viktor szeretett hazánkból.

Nem száz, nem kétszáz ... ötszáz ezer igaz magyar embert. Nyalhatod Orbán seggét de akkor is bizony 500 ezer magyar embert üldözött el.

De ha te piciagy többről tudsz vagy kevesebbről hozd a statisztikát!

wantaan 2014.03.24. 12:49:33

@Bell & Sebastian: ennyire megtapostalak? .... jaj kedves keresztényieskedő embertársam, ennyire kommunista befolyás alatt nem lehet!

Bell & Sebastian 2014.03.24. 13:12:01

@wantaan: Ez lenne a célod? Ejnye, csacsi lány.

pocaklakó minimanó 2014.03.27. 08:03:37

@wantaan:

"500 ezer akit elüldözött Orbán. Mit nem értesz piciagy?
Ötszázezer igaz magyart üldözött el Orbán Viktor szeretett hazánkból. "

Nos, ÉPPEN ERRE NEM tudtál forrást mutatni, de NEM ZAVAR abban, hogy továbbra is kamuzz. :)

wantaan 2014.03.27. 08:12:58

@pocaklakó minimanó: Keress kutass s a haza fényre derül ha nem Orbán/Simicska és trsa-i lesznek hatalmon.

pocaklakó minimanó 2014.03.27. 08:43:02

@wantaan:

Forrásmentes szánalom, wantaan a neved. :)
süti beállítások módosítása