Putyin, a nemzeti szuverenitás és a független haza védelmezője – Ilyen ország pedig nincs CCCXCVI.
2014. március 02. írta: TuRuL_2k2

Putyin, a nemzeti szuverenitás és a független haza védelmezője – Ilyen ország pedig nincs CCCXCVI.

Vlagyimir_Putyin_szonokol.jpg

„Egyedül Oroszország képes megállítani, távol tartani a régiótól a nemkívánatos nyugati behatolást: a kíméletlen pénzvilágot, a multi cégeket, a bóvli kultúrát, a pusztító liberalizmust. Nem Ukrajnáról, Majdanról, Krim félszigetről van szó, hanem Európa jövőjéről! Putyin elnöknek hálás lehet az öreg kontinens, mert szilárdan védi az emberiség évezredes értékeit: a nemzeti kultúrát, a keresztény értékeket, a szolidaritást, és szembeszáll a világ csendőrségének szerepében tetszelgő Amerikával. Megértjük az Unióba vágyó kárpátaljai és ukrajnai embereket, de felhívjuk figyelmüket: van egy magasabb, távolabbi szempont: a nemzeti szuverenitás és kultúra, a független haza megőrzése.” – adott ki határozott állásfoglalást az ukrajnai fejleményekről a Honfoglalás 2000 Egyesület.

Az egyesület régóta aktív szereplője közéletünknek, az év elején ők üdvözölték Kerényi Imre Magyar Krónikáját, 2013-ban a Thürmer-féle kommunistákkal közösen ítélték el az Európai Uniót és utcai demonstráción álltak ki Matolcsy György jegybankelnöki kinevezése mellett. A szervezet jelentőségét mutatja, hogy az antikorrupciós civil munkacsoport résztvevőjeként a kormány partnerei.

Mostani Nyugat-ellenes kirohanásukra annak apropóján kerítettek sort, hogy Oroszország gyakorlatilag megszállta a Krím-félszigetet. Lehet azon vitatkozni, hogy a többségében oroszok lakta, eredetileg Oroszországhoz tartozó, 1954-ben azonban Hruscsov által Ukrajnának ajándékozott terület az oroszok vagy az ukránok jussa-e (és hogy pontosan mik is a magyar érdekek a kaotikus ukrán helyzetben), de egészen elképesztő az emberiség évezredes értékeinek védelmét belemagyarázni Vlagyimir Putyin Ukrajna-politikájába.

Putyin egészen magasról tesz a nemzeti kultúrára – az oroszt leszámítva, persze –, a keresztény értékekre, a szolidaritásra. A nemzeti szuverenitás és a független haza valóban fontos neki – ha Oroszországról van szó. Magasabb, távolabbi szempont?! Putyin az orosz birodalmi mentalitás képviselője. Azé a mentalitásé, ami a történelem során még sosem hozott semmi jót Magyarország számára.

Nemkívánatos nyugati behatolás és pusztító liberalizmus nélkül ma a Honfoglalás 2000 Egyesület sem lehetne itt velünk, pláne nem gyülekezhetnének és nyilatkozhatnának kedvükre a tagjaik. Ma is a Szovjetunió egyik csatlós államában tengetnénk szürke napjainkat, az orosz birodalom árnyékában.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr675840215

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ukrajna, EU, Putyin 2014.03.03. 18:34:13

Nincs olyan blog vagy politikai erő kis hazánkban ami ne foglalkozna Ukrajna kapcsán az orosz beavatkozással. A Mandiner blogja éppen úgy orosz birodalmi törekvésekről beszél, mint mondjuk a baloldali ellenzék. Egyetlen baj van a jelenlegi érvrendszerü...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

calabria007 (törölt) 2014.03.03. 16:02:47

@Virág et.:

USA hadianyag, hitelek, támogatás nélkül sohasem nyerték volna meg az I vh-t az antant-hatalmak

és azért 4 millió főt mobilizáltak az usákok...

bevezették a sorozást, stb...

valószínűleg ez volt a XX. század legkatasztrofálisabb döntése...

Virág et. 2014.03.03. 16:04:25

@bbjnick: Ne a HV-t olvasd el a teljes képhez, hanem a jogszabály szövegét. Pl. a visszaesés is aggravated homosexuality. Ha valaki tehát leül 7-et, mert meleg, aztán a börtönben sem lesz hetero, akkor ha kijön és még mindig nem tanulta meg, hogy ne legyen meleg, legközelebb már életfogytot kap.

Alfőmérnök 2014.03.03. 16:04:50

@calabria007: bbjnick és padilla szeretnének Ugandában élni, majmok között.

Virág et. 2014.03.03. 16:06:47

@calabria007: Ez világos. Egyébként a legszigorúbb izolációs politika sem tiltotta soha a hadianyag küldését, csak konkrét katonai részvételt nem tartott elfogadhatónak.

De a dolog nem működött, az I. és lányegében a II. vh. is amerikai közreműködés nélkül tört ki, tőlük teljesen függetlenül. A XX. század nem azt tanította az USA-nak, hogy a világ jobb hely, ha nem csinálnak semmit. Mert két nagy világégés volt abban a században és egyiket sem ők kezdeményezték.

calabria007 (törölt) 2014.03.03. 16:12:00

@Virág et.:

a szitu a kezdetektől kezdve kb. a következő volt:

az antant hatalmak elbattyogtak a Wall Street-re az újonnan (1913, de 1914-ben indult csak el a bolt...milyen furcsa félév múlva indul az I vh....) összegründolt FED által lehetővé tett _hitelekért_ és ebből usák hadi-cuccokat vettek...

ergo az usák bankok és hadiipar igen gyorsan roppant módon érdekelt lett az elhúzódó háborúban, ill. az Antant győzelemben és a __békediktátumokban__, amelyek de facto a _törlesztés_ zálogaként funkcionáltak...

lásd pl. horribilis német jóvátétel, azaz hogyan raboljunk le tövig egy országot...
en.wikipedia.org/wiki/World_War_I_reparations

az usák lakosság csak a debil nyáj és a potenciális ágyútöltelék szerepét kapta meg ebben a történetben

calabria007 (törölt) 2014.03.03. 16:14:36

@Virág et.:

pedig mindenki jobban járt volna ha nem csinálnak semmit

az USA lakosság 99%-a is...

calabria007 (törölt) 2014.03.03. 16:17:41

@Virág et.:

újra belinkelem ezt a remek grafit
greshams-law.com/wp-content/uploads/2012/02/Screen-shot-2012-02-12-at-21.29.57.png

a FED nélkül a Wall Street-i bankok nem tudtak volna hitelezni az Antant hatalmaknak

ergo, az Antant hatalmak nem tudtak volna usák hadi-cuccokat venni

az Antant hatalmak pedig csak a központi hatalmak __Kirablásával__ tudtak törleszteni

calabria007 (törölt) 2014.03.03. 16:20:34

@Virág et.:

ja és persze az 1914-re összegründolt pénznyomda nélkül az usák kormány se tudott volna globális hatalmat játszani

Bell & Sebastian 2014.03.03. 16:23:06

S Ukrán Lilla vót-e mán? Itt Juropba mindenki az ukrán maffiával bótól, aki csak kétszárú gatyába jár. Jajmosmilesz? Megmondom, ugyanez, csak hivatalosan.

Azé az teccik, hogy minden marxista egyben buzi és Putyin -ellenes.

Virág et. 2014.03.03. 16:24:41

@calabria007: Nincs vita köztünk, hogy az USA sokat nyert az I. vh-val, ezután lett világhatalom lényegében. Ettől függetlenül a háborúról a döntést nem ők hozták meg, az érett a levegőben már a XIX. sz. vége óta. Gyakorlatilag mindenki várta már, mindkét oldalon. Amit a törlesztésről mondasz, az már a háború következménye volt, de a németek nem a "kirablást" okolták, nem emiatt volt II. vh., hanem elsősorban a francia bánásmódot, a területi igényeket. Németország a II. vh. alatt nagyon örült volna egy semleges USA-nak.

calabria007 (törölt) 2014.03.03. 16:26:35

@Virág et.:

a kontinentális háborúból különben az Egyesült Királyság csinált világháborút

The Pity of War: Explaining World War I
www.goodreads.com/book/show/116866.The_Pity_of_War

calabria007 (törölt) 2014.03.03. 16:29:57

@Virág et.:

a kirablás egy humanitárius katasztrófa volt

kb. 700 ezren haltak addig éhen amíg aláírták a békediktátumot

en.wikipedia.org/wiki/Blockade_of_Germany

a sztori pedig szépen ment tovább az államcsőd és a hiperinfláció irányába

onnan már csak egy ugrás adolf bácsi

calabria007 (törölt) 2014.03.03. 16:30:38

@Virág et.:

az I vh alatt is nagyon örültek volna egy semleges USÁ-nak

Bell & Sebastian 2014.03.03. 16:35:47

@calabria007: Hülye angolbuzi, tanultál volna inkább szakmát, akkor nem vernéd itt a... kommunistákat.

bz249 2014.03.03. 16:37:25

@calabria007: amugy Anglia is egy erdekes tortenet volt ebben az esetben, mert a tortenelmuk korabbi korszakaival szemben ugyesen szovetsegesnek valasztottak azokat az orszagokat (Francia- es Oroszorszag, kesobb az USA) akikkel komoly erdekkonfliktusuk volt es szembeszalltak azokkal, akikkel csak minimalis (Nemet- es Jappaniorszag).

Persze az 1900-as elso szamu vilaghatalombol ugyesen fel is kuzdottek magukat 3. szamu europai szereplove.

Bell & Sebastian 2014.03.03. 16:53:48

@bz249: Szerintem Adolf fejébe sem ütött lyukat a fölismerés, hogy nem állnak az oldalára. Pedig még futni is hagyta az expedíciós seregüket és csak ímmel-ámmal mardosta őket.

Kétszer követték el ugyanazt a hibát, mert nem hitték el, pedig Goebbels pont eleget hirdette, hogy kik irányítják a világot. (Hát az illumináltak, vagy mik?)

Bell & Sebastian 2014.03.03. 16:55:31

Calabria, ne húzza fel az orrát, elég közönséges a humorom. :)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.03.03. 17:15:27

@Alfőmérnök:
részemről nem biztos, de még az ugandai nigger is értékesebb a kommunistáknál, liberálisoknál, és a többi buzinál :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.03.03. 17:32:51

@calabria007:

Ismeri az ugandai aids- és megrontásviszonyokat, hogy ezt ilyen kategorikusan kijelenti?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.03.03. 17:33:49

@Virág et.:

Hol olvasható a jogszabály szövege?

pocaklakó minimanó 2014.03.03. 17:57:14

Virágozzék száz... rafflesia! :)

Veridicus76 2014.03.03. 18:05:49

A Honfoglalás 2000 Egyesületnek tökéletesen igaza van. Hajrá Putyin!

2014.03.03. 18:32:18

Most nem Ukrajnáról van szó, hanem a Krímről. Már a cárok is oda jártak nyaralni. Hruscsov 1954-ben egy pajkos pillanatában az Ukrán SZSZK-hoz csatolta. Most a cár atyuska visszaveszi, mert megrendült a bizalma a kisorosz tesvérkékben. Fel van fújva ez a válság.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.03.03. 18:33:47

@Veridicus76:
nem kell itten elmélet. izrael már a grúz üggyel is ottan kavart a térségben, most meg itten. és izrael nem szerette volna, hogy a 2017-ben lejáró ukrán-orosz flotta egyezmény az orosznak kedvező folytatást kapjon.
ezt előzte meg putyin. helyesen.

tevevanegypupu 2014.03.03. 18:39:38

@Veridicus76:

Hát igen..még szerencse, hogy tényleg megbízható forrásból van. Külföldi adók már szintén mondták. csak Isten őrizz, hogy az ember ilyet meg merjen említeni csak úgí..

@Virág et.:

Amíg nem lehet tudni, hogy a nacionalisták mit is akarnak, addig a legjobban azért a nyelvtörvény eltörlése adhat elég aggodalmat és mutathat valamiféle bizonyosságot..

2014.03.03. 18:42:39

A Fekete-tenger alatt fog húzódni a Déli Áramlat vezeték, amin Oroszország Európába - köztük Magyarországra - akarja exportálni a gázt. Flotta nélkül nem garantálható a vezeték biztonsága. Jelenleg ez a gáz Ukrajnán keresztül közlekedik, ami az ukránoknak zsarolási potenciál. Ha lesz Déli Áramlat, nem tudják elzárni Oroszországot európai piacaitól. A Déli Áramlat projektet úgy tudnák csak megfúrni, ha az orosz flottát kitúrják a Krímből - mondjuk felmondják a kölcsönbérleti szerződést Szevasztopolra.
Ezt előzi meg most Putyin.

Jack Torrance 2014.03.03. 19:34:30

@bbjnick: igazad van, a fidesz rosszabb

calabria007 (törölt) 2014.03.03. 19:36:17

@bbjnick:

az aids-hez elsősorban leromlott fizikai állapotban lévő - jelentős részben beteg, alultáplált - lakosság kell

a másik rizikó-csoportot az intravénás kábszerhasználók adják

jó fizikai állapotban lévő, intravénás kábítószerekkel nem élő, ember felettébb nehezen kapja meg ezt a - rendkívül nehezen terjedő - betegséget

ezt az aids-bizniszből élő szervezetek nem nagyon szokták hangsúlyozni

calabria007 (törölt) 2014.03.03. 19:43:33

@bbjnick:

persze a homárokat is hozzá lehet csapni a fenti csoporthoz, de attól Ugandában inkább az alultápláltság, ill. a lakosság katasztrofális egészségi állapota lehet az alapprobléma

pl. egy szifiliszes vagy más "mezei" nemibetgeséggel megvert egyén - ami jóformán általános állapot afrika legsetétebb fertályain - sokkal lazábban lesz aids-es mint egy egészséges ember, kb. ilyenek mentén keresném a probléma gyökerét

calabria007 (törölt) 2014.03.03. 19:46:52

@Robinzon Kurzor:

az én "prekoncepcióm" mindössze csak arról szólt, hogy ezek az USA intervenciók általában ijesztő mellékhatásokkal járnak...

calabria007 (törölt) 2014.03.03. 19:55:47

@Virág et.:

visszatérve a kiindulóponthoz:

egyfelől az általad említett "bezzeg"-példák is igen csinos történetté válnak ha megkapargatja őket az ember, másfelől pedig a krími lakosság vhogy igencsak _orosz-pártinak_ tűnik...

(ez tulajdonképpen nem meglepő hiszen túlnyomórészt oroszok és a relatíve sok __pénz__ Oroszországban van...)

summa summarum: felettébb szkeptikus vagyok az USA intervenciókkal kapcsolatban általában katasztrófával végződnek

még a dél-koreás tuti példád is cirka 4 millió ember életébe került anno...

en.wikipedia.org/wiki/Korean_War

a komcsi remetekirályságban kinyírt milliókról nem is beszélve (az a rémtörténet is az USA intervenció nyomán jött létre...)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.03.03. 22:07:52

@Jack Torrance:

Lehet, hogy neked tényleg jobb lenne a szocializmusban!:-)

Jack Torrance 2014.03.03. 22:10:08

@bbjnick: éltem benne eleget, nem akarok mégegyszer.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.03.03. 22:10:51

@calabria007:

Afrika tízezer éve ilyen; akkor most ne hozzanak törvényt az aids tudatos-szándékos terjesztői és a gyerekmegrontók ellen, mert ezek magas penetrációja csak a történelmi adottságok következményei?

Jack Torrance 2014.03.03. 22:15:03

@bbjnick: csak épp most restaurálják.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.03.03. 22:19:51

@Jack Torrance:

Csak nem éltél te eleget a szocializmusban vagy nem figyeltél eléggé, mert különben nem mondanál ekkora hülyeséget!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.03. 22:24:12

@tevevanegypupu:

Genscher sosem volt kancellár. - Külügyminiszter és alkancellár volt sokáig.

Akire te gondolsz, az Schröder. - És a Gazpromnál dolgozik.

Bell & Sebastian 2014.03.03. 22:32:36

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Sokba fáj a németeknek Oroszország feltámasztása (még jó, hogy közeli megfigyelőt delegáltak), mire az amerikai Kunta-Kinte elbaszta az egészet, a német Brünhilda meg szépen bepucsított neki. Hát milyen német az ilyen? Alnémet, de a legaljából.

Jack Torrance 2014.03.03. 22:47:08

@bbjnick: szerintem meg te csukod be a szemed mostanság. Annyira lefoglalnak a buzik, hogy nincs időd a közéletre :)

tevevanegypupu 2014.03.04. 06:30:28

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Köszönöm, már kijavítottam, eltévesztettem a nevet, a sok sch meg r megvezetett. Csak azt akartam mondani, hogy a németek úgy tűnik elég jóban vannak Putyinnal, Angela Merkelnek is elég sok kompromisszumot kell kötnie, de azért nem ejtették a fejére, tudja, hogy Oroszország jelentős tényező a világban..Putyin vezetésével.

Virág et. 2014.03.04. 08:28:50

@bbjnick: wp.patheos.com.s3.amazonaws.com/blogs/warrenthrockmorton/files/2014/02/Anti-Homosexuality-Act-2014.pdf

Amúgy meg google.

@tevevanegypupu: Azt nem a magyar kisebbség ellen tették, hanem éppen az oroszok miatt. Mivel hatályba sem lépett, ezért nagyon kongatni a vészharangot nem kell - működött az államfői kontroll.

@calabria007: ???

A koreai háború a szovjetek által felszerelt, anyagilag támogatott, ideológiailag kiképzett és a kínaiak katonai támogatásának ígérete mellett harcoló észak-koreaiak inváziójával kezdődött. Már másfél évvel a választások előtt elkezdtek fegyverkezni, ma már olvasható Mao, Sztálin és Kim tárgyalásainak, levelezéseinek leirata. A nemzetközi beavatkozást egyébként ENSZ BT jóváhagyás előzte meg, az amerikai csapatok erre léptek harcba. Egyébként ha nem teszik meg, akkor most az egész ország egy nagy Észak-Korea, gondolom az csodálatos és kívánatos lenne neked, igaz?

Nagyon megbocsátó vagy a kommunista rezsimekkel szemben.

A kommunista é-koreaiak kb kétszeres túlerőben, modern szovjet haditechnikával és későbbi kínai katonai segítség mellett támadtak a déliekre úgy, hogy pl. a déli hadseregnek 0 db. tankja volt. Ha nincs ENSZ BT határozat és amerikai intervenció, akkor is van koreai háború, csak sokkal rövidebb és véresebb lett volna és ma nincs D-Korea, ahol vicces emberek vicces videoklipeket meg csomó okos elektronikai kütyüt csinálnak, ellenben van helyette egy nagy boldog gulág, éhezéssel, lágerekkel, Kedves Vezetővel és teljes elzártsággal.

Furcsa egy ember vagy te.

tevevanegypupu 2014.03.04. 09:20:26

@Virág et.:

Mindenesetre Ukrajna elég régen kopogtatott az EU ajtaján, és az csak résnyire nyílt ki, valamit mindig ígértek. érdekes módon mikor aztán Janukovits elunta a kérincsélést és Putyinnal egyezkedett, az EU-nak hirtelen nagyon fontos lett Ukrajna. És a mostani ki tudja kicsodák és honnét előkerült ellenzék leül tárgyalni az EU-val és az IMF-fel..ez utóbbiak máris kezdték sorolni feltételeiket, mármint hogy túl sok a szociális támogatás. Ukrajna milliárdokkal tartozik a Gazpromnak, az összes ipari érdekeltségét az oroszok tartják fenn és dolgoznak benne, az energiája Oroszországtól függ, tartozása az oroszok felé óriási és nincs semmi tartaléka..hát nem tudom, mennyire lesz gyümölcsöző nekik egy EU-val és IMF-fel kötött szövetség..ami kizárólag a mostani jó ég tudja honnét jött ellenzéki vezetők zsebeit meg fogja tömni az biztos, de hogy az országnak és a különböző nemzetiségieknek mit hoz..hát azt nem lehet tudni.

calabria007 (törölt) 2014.03.04. 09:28:38

@Virág et.:

Csak következetes, a háborús agresszor sztálinistákat a Roosevelt adminisztráció strafirungozta ki a lend lease program keretében (több mint 350 milliárd USD-t ajándékozott nekik 2014-es árakon…)

+ Roosevelt ajándékozta nekik kongresszusi jóváhagyás nélkül Mandzsúriát (az oda bevonuló SZU csapatok pedig Mao bácsit strafirungozták ki a japán készletekből…)

Tessék összefüggésekben látni a zseniális USA külpolitikát (amit Roosevelt alatt leginkább komcsi-szimpatizánsok irányítottak/inspiráltak…)

calabria007 (törölt) 2014.03.04. 09:33:43

@Virág et.:

Ja és az usák libling rezsim finoman fogalmazva katasztrofális renoméval rendelkezett…

en.wikipedia.org/wiki/Syngman_Rhee#Political_repression

nem szeretem a komcsikat, de azért autoriter __tömeggyilkosokat__ támogatva a demokráciáról papolni egy kissé ciki…

Jeju Massacre, 1948
en.wikipedia.org/wiki/Jeju_massacre

calabria007 (törölt) 2014.03.04. 09:37:48

@Virág et.:

+ a mai sikeres Dél-Koreának jóformán semmi köze sincsen az usák libling __tömeggyilkoshoz__, mivel őkelmét 1960-ban a dél-koreaiak elküldték a búsba…

April Revolution
en.wikipedia.org/wiki/April_Revolution

az usák libling tömeggyilkos diktátort egyébként a CIA repítette a kellemes Hawaii nyugállomány felé…

en.wikipedia.org/wiki/Syngman_Rhee#Resignation_and_exile

calabria007 (törölt) 2014.03.04. 09:49:59

@Virág et.:

és talán arról sem kéne elfeledkezni, hogy a déli diktátor is vadul fantáziált az erőszakos újraegyesítésről...

ez is hozzátartozik az északi invázió előzményeihez...

"Documents demonstrating Rhee’s interest in engaging the North in war predate the earliest record of Kim’s military ambitions by at least one month. On February 8, 1949, the South Korean president met with Ambassador John Muccio and Secretary of the Army Kenneth C. Royall in Seoul. Here the Korean president listed the following as justifications for initiating a war with the North: the South Korean military could easily be increased by 100,000 if it drew from the 150,000 to 200,000 Koreans who had recently fought with the Japanese or the Nationalist Chinese"

Neglected Questions on the “Forgotten War”: South Korea and the United States on the Eve of the Korean War1
www.japanfocus.org/-mark-caprio/3482

Jack Torrance 2014.03.04. 11:12:42

@tevevanegypupu: nehéz lehet az EU-nak is amikor a kopogtató országot épp egy diktátor vezeti és nincs rendben semmi az országban. Magyarország is eléggé megfekszi a gyomrukat, ehhez képes Ukrajna sokkal nagyobb, tehernek is.

tevevanegypupu 2014.03.04. 11:45:24

@Jack Torrance:

Izraellel nagyon jóban vannak..mármint az EU..hozzájuk képest Ukrajna..ugyan már.:)

Jack Torrance 2014.03.04. 16:36:37

@tevevanegypupu: Izraelnek a gazdasága legalább rendben van. Amúgy igazad van :)

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2014.03.06. 20:35:45

@Bell & Sebastian: "Szerintem Adolf fejébe sem ütött lyukat a fölismerés, hogy nem állnak az oldalára. Pedig még futni is hagyta az expedíciós seregüket és csak ímmel-ámmal mardosta őket."

Adolf nem szándékosan hagyta futni őket, egyszerűen hibás döntést hozott, mert azt hitte, veszély fenyegeti a tankjait.

Bell & Sebastian 2014.03.06. 23:41:31

@Siri Keeton: Ez a népszerűbb változat, a következő az, hogy Göringnek adta át a terepet, viszont az időjárás kevés felszállást tett lehetővé, a harmadik; Hitlernek esze ágában sem a volt a homokba döngölni az angolokat, az eredeti, szövetségi státuszból lazán átsorolta őket a semlegesítendőbe, azaz, esze ágában sem volt a szigetek elleni invázió.

A háború utáni, elképzelt osztozkodásban kiemelten kedvezményezett szerep jutott volna a briteknek.

Csak nem gondolja komolyan, hogy Hitler _csak úgy_ futni hagyott 300.000 ellenséges katonát?

Egyébként nemcsak a páncélosait állította meg (Guderiannak tele is lett a töke a Führerével) , hanem a körbezárás után a tengerbe nyomásukat / teljes felmorzsolásukat, vagyis a teljes támadást, ami azért különbség.

Messziről szét is lövethette volna az összezsúfolt, expedíciós hadtestet és a beszorult franciákat, mégsem tette. Minimális veszteséggel elhúzhatták a belüket, ez a lényeg,, a többi csak utólagos, történészi hozzátoldás.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2014.03.07. 00:26:40

@Bell & Sebastian: Karl-Heinz Frieser Bundeswehr ezredes könyve (The Blitzkrieg Legend, német eredetiben Die Blitzkrieg Legende) alaposan körüljárja a kérdést. Hitler meg akarta semmisíteni a körülzárt csapatokat, ezt többször említette a jegyzőkönyv szerint.

Ugyanakkor nem bírta elképzelni, mekkora győzelmet aratott (az teljesen világos, hogy Guderian és von Manstein kivételével még a német tábornokok is elhúzódó háborúra számítottak), és csak lassan esett le neki (és ami azt illeti, például von Rundstedtnek is), hogy Franciaország legyőzése nem lesz nagy ügy Dunkerque után. Mivel pedig Dunkerque után is még nagy harcokra és elhúzódó háborúra számítottak, ezért alaposan aggódtak (nem csak Hitler, hanem von Rundstedt is) a harckocsik miatt.

A végső döntést az csikarta ki, hogy Guderian nem akart megállni, a felettese, von Kleist meg igen. Guderian megszegte a parancsot, ezért von Kleist a saját feletteséhez fordult, von Rundstedthez. Aki szintén pihenőt akart elrendelni. Hogy csavar legyen a dologban, von Kleist közben meggondolta magát (vagy Guderian végül csak meggyőzte), és mire von Rundstedt kiadta a parancsot, addigra már leszarta, és védeni kezdte Guderiant, akivel teljes egyetértésben mentek tovább. Végül von Rundstedt az egész ügyet Hitler elé vitte, aki jó alkalmat látott arra, hogy a hadsereg fölött a saját autoritását biztosítsa (vagy valami ilyesmi lehetett), meg egyébként ő maga is többször aggódott a páncélosok miatt, így Hitler kijelentette, hogy von Rundstedt a felelős harctéri parancsnok, és hadbírósággal fenyegetve kötelezte von Kleistot és Guderiant a parancsok betartására. Erre Guderianék megálltak.

Von Rundstedt körülbelül másfél nappal később döbbent rá, hogy hibázott, és újabb támadásra adott parancsot. A franciák addigra megszervezték a védelmet, és védték az angolokat, akik hősiesen kimenekültek, mielőtt a franciákat is elkezdték evakuálni, viszont az angolok hálája sem maradt el, őket fedező francia bajtársaikat azóta is gúnyolják, hogy milyen gyáván megadták magukat. Nem mintha a britek 1940-ben akár csak kicsit is jobb teljesítményt nyújtottak volna, de hát a franciákat lenézni mindig jó móka volt.

A németek próbáltak áttörni, az evakuált erők jelentős veszteségeket is szenvedtek, de a túlnyomó részük átért a Csatornán. Ha akkor von Rundstedt két nappal hamarabb megérti a mozgóháborút, akkor Németország megnyerte volna a második világháborút. (Hitler szerepe marginális volt, ha a tábornokok mind egyetértettek volna, és nem viszik elé az egymás közti vitájukat, akkor soha nem avatkozik bele a kérdésbe, akármennyire is aggódott. Egyszerűen akkor még nem volt ekkora önbizalma.)

Bell & Sebastian 2014.03.07. 01:13:35

@Siri Keeton: A világháborút nem nyerte volna meg akkor sem, hiszen a magasabb rendű cél az volt, hogy a kétféle marxista entitás kinyírja egymást, a népfölösleget Európában és közösen, alaposan visszavessék a nagypofájú segédnépeket.

Nem vonom kétségbe a magyarázatát, egyszer már végighallgattam Hitler beszédeit (a Kongresszusi Könyvtárból) és egyáltalán nem úgy tűnt, az angolokat akarta buzerálni. Minden fordulóponton -szűk körben- higgadtan elemezte a hadi helyzetet, így a békekötés után is. Számomra nem úgy tűnt, hogy bánta volna az angolok kiengedését a harapófogóból, inkább lovagias cselekedetnek igyekezett feltüntetni.

Azon elvitatkozgathatnánk egy darabig, hogy elszúrták vagy így is akarta, egy biztos, _sehonnan_ nem támadták komoly erővel a körbezárt hadtestet, igazából -a körülmetélményekhez képest- alig szenvedett veszteséget.

Első látásra azt mondanám, eladta őket jó pénzért.

vantaan2 2014.03.07. 14:28:26

@Siri Keeton: Hitler sohasem nyerte volna meg a háborút! Túlontúl hülye volt a győzelemhez. Maximum elhúzta volna 46 vagy 47-ig.

Egy vezetőnek nem elég gyógykezeltetnie magát .....

Bell & Sebastian 2014.03.07. 14:40:46

@vantaan2: Meggondoltam magam, csakazértis megnyerte volna, a Szőrnek teljesen igaza van.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2014.03.07. 14:42:11

@Bell & Sebastian: A náci Németország nem volt marxista, kb. semmi köze nem volt hozzá. Ha Hitler legyőzi Angliát, akkor utána Európa uraként békésen fegyverkezhetett volna tovább, és akkor a SZU legyőzése sokkal könnyebben ment volna a számára. Anglia nélkül az USA se nagyon tudott volna belépni a háborúba, az óceánon át partraszállni nem valami könnyű, az afrikai kikötők meg kis kapacitásúak, így Hitlernek jó sok ideje lett volna a SZU ellen fordítani minden erejét. (Így kevesebb mint egy éve volt, mert 1942 tavaszára már a légierő nagy részét nyugatra kellett küldenie. A légierő és a légvédelem vitte el a német haditermelés 40%-át, ha a haditengerészetet is ide vesszük, akkor a német erőforrások bő egyharmada a nyugatiak ellen fordítódott már 1942-ben.) Azt pedig Sztálin is elismerte, hogy egy az egyben soha nem tudták volna megverni a németeket.

Hitler *utólag* persze magyarázkodott, hogy szándékosan engedte ki az angolokat, de azt nyilván nem mondhatta, hogy "elb...tam, balf...sz voltam". Ami döntő, hogy a döntés meghozatalakor fel sem merült az angolok "kiengedése". Ennek semmi értelme sem lett volna, mivel az alternatíva az lett volna, hogy fogságba hajtja a teljes angol hadsereget, és akkor az angolok békére kényszerültek volna, majd a békekötés után szépen ki lehetett volna engedni őket, és még adni is nekik csokit meg lekvárt a hazaútra. A gesztus ugyanúgy meglett volna...

@vantaan2: 1919-34 között a német belpolitika, 1933-41 között az európai külpolitika arról szólt, hogy mindenki hülyének nézte Hitlert, és ő a végén mindenkit átvágott, akit csak lehetett. A helyzet az, hogy hasonlóan más tömeggyilkosokhoz (Sztálin, Mao, stb.) Hitler is kiemelkedően intelligens volt.

Bell & Sebastian 2014.03.07. 14:56:48

@Siri Keeton: Hogy nem volt marxista azt erősen vitatnám. Olyannyira az volt, hogy személyesen ismerte Lenint, Goebbels az elején még második számú vezetőnek nevezte Hitlert - Iljics után. És bizony együttműködtak jó sokáig, olyannyira, hogy még a munkatábor-szervezést is ott tanulták.

Cserébe Sztálin a Kominternen keresztül utasította az európai kommunistákat, hogy kollaboráljanak Adolffal.

Akkor lett vége a barátságnak, amikor Amerika tápolni kezdte a Szovjetuniót, megelőző csapás mérésére.

(Az előzőekhez annyit, hogy lelke mélyén, hosszútávon mindig is a szövetségeseinek tartotta a briteket ezért tartózkodott az indokolatlan vérontástól, legalábbis a Herrenvolk -ok tekintetében, azaz nyugaton. Churchill érdeme, hogy valamiképpen ki tudta dumálni Katiból a gyereket és megmentette a hadseregét. Nem volt olyan ország ezen a kontinensen, akit Churchill át ne baszott volna. A 36.000 hadifogollyal se nagyon tudtak mit kezdeni, hát még tízszer annyival?)

vantaan2 2014.03.07. 14:58:21

@Siri Keeton:Hitler kiemelkedően hülye volt! .... csak a hülye Hitlert nagyon sok okos ember vette körül mert mind azt látta ,hogy Hitler hülyeségét a saját gyarapodására tudja majd felhasználni.
Persze ez a nagyon sok okos ember nem figyelt arra ,hogy Hitlert a csúcson meg kellett volna puccsolni.

Ebben nagyon nagy a hasonlóság a jelen Magyarországával. Lásd a sok sok oligarcha hogy kihasználja a vezér böszmeségét (földek ezer Ha-rai vagy a trafikok, állami megrendelések) s csak félre állítják-e már vagy bukni fognak vele?

Bell & Sebastian 2014.03.07. 15:03:05

@vantaan2: Kommunista túlzásokra azért ne ragadtassa magát, mert beleszorul és úgy marad. Más szempontok vezérelték Hitlert, mint a törzskarát, maradjunk ennyiben. A céljait elég világosan leírta, egy jottányit sem engedve ezekből a megvalósítás fázisában.

Bell & Sebastian 2014.03.07. 15:47:31

@Siri Keeton: Azzal nagyjából egyetértek, ami ide van írva*, ha esetleg tovább faggatózna Adolf távlati terveit illetően.

Sziszifuszi munka lehetett a Hitlert támogató közvélemény átformálása Angliában és az Egyesült Államokban, de végül csak sikerült. Hogy a britek különleges státuszt foglaltak el a Negyedik Birodalomról szőtt terveiben, az főtanácsadója látszólag eszement dezertálása bizonyítja, Az USÁ -nak meg el kellett játszania a casus bellit Pearl Harbornál, a fölösleges, ócskavas dreadnought -aik beáldozásával.

* www.igazsagok-gazsagok.info/www/II.%20VILAGHABORU/02.htm

vantaan2 2014.03.07. 16:29:52

@Bell & Sebastian: " Más szempontok vezérelték Hitlert, mint a törzskarát, maradjunk ennyiben. A céljait elég világosan leírta, egy jottányit sem engedve ezekből a megvalósítás fázisában." ...én is ezt mondom, írom! Hülye volt! Hitler hülye volt a vezérkar meg későn eszmélt ,hogy a hülye Hitler lendülete tragédiába taszítja Németországot! Himmler, Göring gyűjtögette Európa kincseit addig Hitler böszme módon még terjeszkedett. Egy idő után már csak terjeszkedéssel tudta fenntartani a tudatlan tömegek imádatát. .... majd jött a csoda fegyver lózungja s persze a tervszerű visszavonulás , a frontvonalak kiegyenesítése s egyéb baromságok (tisztogatás az elvtársak/elvbarátok közt Rommel esete stb, stb, ....persze amíg dörögtek az ágyúk elnyomták a józanabbak hangját s az elesettek helyére is volt még egyideig még "éhesebb" feltörekvőbb)

Bell & Sebastian 2014.03.07. 16:51:42

@vantaan2: Maga titokban még a náciknak szurkol? Nahát. :) Örömmel látom, hogy írni tud, hát olvasni?

Ha jobban belegondol, miféle erők mozgatták Hitlert -tudtával, nem anélkül-, méltányosabb lenne inkább azokat úgy szidni, mint a csipkebokrot. Hogy félre kellett volna állítani? Persze hogy, félre. Mikor legkésőbb, csak ez a kérdés.

Az a helyzet, hogy a Blitzkrieg jelentőségével még ő sem volt teljesen tisztában, a Wehrmacht vezérkara meg egyenesen ugatta a témát.

A Wunderfaffékat meg inkább hagyjuk másra, hiszen a világ még mindig abból él, amit a nemzeti-szocialista munkásállam tudománya kitalált.

És legyártott, csak from time out lett a vége.

vantaan2 2014.03.07. 17:28:23

@Bell & Sebastian: Hitler hülye volt. (pont) Az hogy kinek szurkolok az magán ügy! .... de pl eléggé érdekes ,hogy a finn-orosz háborúban mindösszesen tízen valahány német vett részt a finnek oldalán!!!
Az meg hogy kik voltak akik mozgatták Hitlert arra csak annyi hogy talán majd XII Pius korának kutathatósága választ ad .... ha az egyház szembe mer nézni a múltjával?

Bell & Sebastian 2014.03.07. 19:08:17

@vantaan2: Gratulálok, maga ezennel új alműfajt teremtett a tudománytalan-fantasztikus irodalomban ezzel, hogy kihagyta belőle még a fantázia magóráját is.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.03.07. 19:19:37

@Bell & Sebastian: Szerintem is vantan kolléga magasan képzett fantaszta. Ismerjük őket már régen?
@vantaan2: hajrá! eddig jó, mint el pasóban.

vantaan2 2014.03.07. 19:21:08

@Bell & Sebastian: Mi az ami a Keresztény testvérem lelkivilágát fölzaklatta???

A finn-orosz háború vagy Eugénio Pacelli viselt/vélt dolgai?

vantaan2 2014.03.07. 19:30:09

@Mihint: Ismersz????? Talán egy közösségbe járunk? .... nem Te vagy az a szemüveges 30-as aki mindig a sarokban jegyzetel?

calabria007 (törölt) 2014.03.07. 19:46:16

@vantaan2:

és te szembe mersz nézni magaddal?

vantaan2 2014.03.07. 19:48:51

@calabria007: Miért nem azt írod hogy mi nem tetszik vagy mit tudsz-vélsz másként?

calabria007 (törölt) 2014.03.07. 19:56:59

@vantaan2:

vhol vicces az antiklerikális műsorod

Nazi persecution of the Catholic Church in Poland
en.wikipedia.org/wiki/Nazi_persecution_of_the_Catholic_Church_in_Poland

Nazi persecution of the Catholic Church in Germany
en.wikipedia.org/wiki/Nazi_persecution_of_the_Catholic_Church_in_Germany

calabria007 (törölt) 2014.03.07. 19:58:59

@vantaan2:

adolfék kifejezetten imádták a katolikus egyház nevezetű __multietnikus__, __kozmopolita__ __univerzális__ hittérítő azaz mindenki számára __nyitott__ klubot

calabria007 (törölt) 2014.03.07. 20:00:17

@vantaan2:

hangulati aláfestésként hallgassunk egy kis __latin__ vulgatat:)

John 1, Latin Vulgate
www.youtube.com/watch?v=e_toTeFr0nk

vantaan2 2014.03.07. 20:09:24

@calabria007: Te tévedésben vagy!!!!! Nem vagyok antiklerikális! Sőt .... csak WE ARE THE CHURCH.
... elég volt a képmutató egyházból, a pornó csatornát finanszírozó egyházból, a kiközösítő egyházból, a szegényeket elzavaró egyházból, az ingatlanpanamázó egyházból, a politikai megrendeléseket teljesítő egyházból!
S remélem Ferenc pápa Szt Malakiás jóslatának beteljesítője lesz. .....s lerombolja a hét dombra épült bűnös várost. .... hogy újjá építse s minden bűntől megszabadítsa.

calabria007 (törölt) 2014.03.07. 20:46:50

@vantaan2:

akkor miért nyomulsz ilyen primkó klisékkel?

calabria007 (törölt) 2014.03.07. 20:54:18

@vantaan2:

egyáltalán tisztában vagy az antiklerikális szó jelentésével?

idegen-szavak.hu/antiklerik%C3%A1lis

Bell & Sebastian 2014.03.07. 22:46:30

@vantaan2: Hogyan jön ide a finnek megtámadása? Lényegében az osztozkodás után a Szovjet felségterületére esett, a németek meg ott szereztek rengeteg tapasztalatot és egy későbbi szövetségest.

Maga azt sugallja, hogy a Pápa kollaborált Hitlerrel.
A sejtés ide még nem elég, ám a vád is csak ebben az ideológiai rendszerben kap súlyos felhangokat, amelyben élünk.

Minden szinten és minden időben "kollaborált" minden rendszerrel az Anyaszentegyház, saját értékrendje védelmében. Akkor most mi van? Semmi, haladhatunk tovább.

Bell & Sebastian 2014.03.07. 22:47:52

@calabria007: Inkább a klerikális -szó valódi jelentése szokott problémát okozni.

Bell & Sebastian 2014.03.07. 22:51:11

@Mihint: Nem sportos a mérkőzés, mert könnyű préda, ugyanakkor emberséges szót váltani bárkivel, ha van értelme. (Ezt fűzze tovább, kedve szerint.)

calabria007 (törölt) 2014.03.07. 23:00:10

@vantaan2:

ihol lenne neked egy másik __Eugenio__

azaz Israel Zoller Róma __főrabbija__

aki a II világháborús élményei hatására 1945 február 13-án az Eugenio nevet felvéve __megkeresztelkedett__ és a továbbiakban a Vatikánban folytatta a pályafutását...

"Az üldöztetések alatt Zolli és más zsidó vezetők között feszültség támadt, ezért a főrabbit titokban 1944. februárjában felfüggesztették állásából. Amikor az amerikaiak bevonultak, már tájékozódtak a helyi ügyekről, ezért megkérték Zollit, hogy újra töltse be a főrabbi tisztét. Nagyon jól tudták, hogy a két elnök, Almansi és Foa, akik elérték Zolli leváltását, kollaboráns volt, és egy megbízható embert akartak a helyi zsidóság vezetőjének. Zolli visszautasított minden tisztséget, a meglévőkről is lemondott és sok-sok ima és elmélkedés után 1945. február 13-án Rómában megkeresztelkedett, felvette a katolikus hitet, és a keresztségben az Eugenio nevet választotta XII. Piusz iránti tiszteletből, hálát érezve, hogy annyi zsidót mentett meg."

Israel Zoller
hu.wikipedia.org/wiki/Israel_Zoller#Zolli_.C3.A9lete_Triesztben

vantaan2 2014.03.08. 01:41:48

@calabria007: .... várjuk ki a végét! Ismerhessük meg XII Pius levelezését!
pl. A 45 utáni években XII Pius kiközösítéssel, kiátkozással fenyegette az egyház minden tagját aki a választásokon egy katolikus jelölt helyett esetleg kommunistára szavazott
(a XIX. században gyerekeket is kiközösített ha nem jelentették fel szüleiket ha pl. pénteken húst ettek ..)

.@Bell & Sebastian: valóban jó lenne ha a valódi jelentéssel tisztában lennének a hívők. Azzal ami az évszázadok alatt rárakodott.

vantaan2 2014.03.08. 01:48:14

@vantaan2: (a XIX. században gyerekeket is kiközösített az egyház ha nem jelentették fel szüleiket ha pl. pénteken húst ettek ..)

vantaan2 2014.03.08. 02:02:37

@Bell & Sebastian: ... ha csak Én sugallnám! (nem a pápa - az egyház) s miért vád? Nem inkább történelem?

calabria007 (törölt) 2014.03.08. 11:41:07

@vantaan2:

az inkvizíciós-keresztesháborús-konkvisztádoros mém mikor fog előkerülni? :)

vantaan2 2014.03.08. 12:03:51

@calabria007: Mégis mire gondolsz??? Az 1574-es vagy az 1644-es netán az 1649-es nagy mexikói autodaféra gondolsz??
....vagy az 1209 julius 22.-ei béziersi (Franciaország) mészárlásra? Arnald Amaury pápai legátus ciszterci szerzetes mondására "öljétek meg mindet, Isten majd kiválasztja övéit!" 15 ezer férfit, nőt és gyermeket mészároltak le.

No????

calabria007 (törölt) 2014.03.08. 12:07:34

@vantaan2:

pl. a protestánsok és az ateisták által költött sekélyes legendákra

Timewatch: The Myth Of The Spanish Inquisition (BBC)
www.youtube.com/watch?v=QnAToomzc00#t=188

calabria007 (törölt) 2014.03.08. 12:10:43

@vantaan2:

a mexikói inkvizíció 200 év alatt max 50 embert végzett ki

Mexican Inquisition
en.wikipedia.org/wiki/Mexican_Inquisition

az indiánok felett pedig joghatósága sem volt

calabria007 (törölt) 2014.03.08. 12:19:18

@vantaan2:

az a kathar izébizé véletlenül nem vmi proto-komcsi banda volt?

" Tanításuk: az emberhez méltó élet kizárólagos alapja a tökéletes szegénység és önmegtartóztatás"

lexikon.katolikus.hu/K/katarok.html

ismerve az antikatolikus/ateista körök __legendateremtő__ képességét a "statisztikádban" se lennék teljesen biztos...

calabria007 (törölt) 2014.03.08. 12:25:39

@vantaan2:

+ mintha ez az albigens izébizé a pápai legátus kinyírásával kezdődne...

"In 1207 he was in the Rhone valley and in Provence, where he became involved in the strife between the count of Baux and Raymond, count of Toulouse. Castelnau was assassinated on 15 January 1208, quite possibly by an agent of Raymond. His murder was the immediate cause of Raymond's excommunication and the start of the Albigensian Crusade.[2]"
en.wikipedia.org/wiki/Pierre_de_Castelnau

vantaan2 2014.03.08. 12:34:28

@calabria007: Legenda???? Az egyházi iratok hazudnak???? .... vagy a magyar katolikusok újra írják az egyház történelmét is?
pl. IV. Sixtus pápa a spanyol püspökök panaszaira kibocsájtott egy bullát s így ír :
"Az inkvizició egy idő óta már nem a hit iránti lelkesedés és a lelkek megtisztulásának folyamata kötötte le hanem a gazdagság utáni vágyakozás"

"...sok igaz és őszinte keresztényt ellenségeik följelentése alapján, minden jogos bizonyíték nélkül ...megfosztottak ingó és ingatlan vagyonuktól és átadták őket a világi fegyvereseknek, hogy kivégezzék őket"

No mit találnak ki az ateista négyzetek???

S minő párhuzam az 1944-es zsidótlanítással!!!! Itt a mandíneren is téma volt az elkobzott zsidó ingó és ingatlanokra milyen mohon csapott le még az egyház is!

calabria007 (törölt) 2014.03.08. 12:51:24

@vantaan2:

hitelesnek tűnő forrásokat is mellékelhetnél a fantaziálásodhoz

az inkvizíció egyébként nagyon precízen dolgozott jóformán mindent ledokumentált és megőrzött ennek alapján pl. a spanyol inkvizíció max 3-5 ezer ember halálért okolható több mint 300 év alatt...

en.wikipedia.org/wiki/Spanish_Inquisition#Death_tolls

és ebben sok minden benne volt pl. pedofilok, erőszaktevők, stb. is...

calabria007 (törölt) 2014.03.08. 12:53:33

@vantaan2:

annyi hülyeséget hordasz össze, hogy az már szinte fájdalmas

Spanyolország ma is tele van _áttért_ zsidókkal...

DNA study shows 20 percent of Iberian population has Jewish ancestry
www.nytimes.com/2008/12/04/world/europe/04iht-gene.4.18411385.html?_r=0

mondhatni egy naagy boldog katolikusnak maszkírozott zsidó ország:)

calabria007 (törölt) 2014.03.08. 12:55:26

@vantaan2:

néha komplett népcsoportok esetében en block is igazolni lehet a zsidó hátteret pl. lásd az alábbi példát a Baleárokról...

Xueta
en.wikipedia.org/wiki/Xueta

ezek akár bealijázhatnának Izraelbe:)

calabria007 (törölt) 2014.03.08. 13:03:08

@vantaan2:

IV Sixtus kapcsán is mintha megfeledkeztél volna egyről másról...

pl. __zsarolásról__, ill. arról, hogy a a spanyol inkvizíció __állami__ biznisz volt......

"Ferdinand II of Aragon __pressured__ Pope Sixtus IV to agree to an Inquisition __controlled by the monarchy__ by threatening to withdraw military support at a time when the Turks were a threat to Rome."

és a spanyol inkvizíció későbbi __pápai elítéléséről__...

"Sixtus IV promulgated a new bull categorically __prohibiting___ the Inquisition's extension to Aragon, ,"

"In 1484 Pope Innocent VIII attempted to allow __appeals to Rome__ against the Inquisition"

""In 1498 the pope was still trying to...gain acceptance for his own attitude towards the New Christians, which was generally more moderate than that of the Inquisition and the local rulers"

en.wikipedia.org/wiki/Spanish_Inquisition#The_start_of_the_Inquisition

vantaan2 2014.03.08. 17:11:24

@calabria007: ...... hitelesnek tűnő forrásokat is mellékelhetnél a fantaziálásodhoz!!!!!!

" A Wikipédia projekt három alapvonása:

"A Wikipédia elsődlegesen enciklopédia, vagy célja azzá válni (kalendárium és napi hírek adatokkal bővítve);
a Wikipédia egy wiki, és így (néhány kivételtől eltekintve) bárki által szerkeszthető ......"
"a Wikipédia nyílt tartalmú ....."

"A Wikipédia tágra nyitottságának van néhány hátránya. Például azon cikkek esetén, melyek a legtöbb résztvevő számára ismeretlenek, a pontosság és a pártatlanság sokszor megkérdőjelezhető.!!!!!!"

"Egy másik hátrány az, hogy sok szerkesztést olyan emberek végeznek, akiknek nem céljuk az, hogy hasznosan vegyenek részt a munkában, hanem mindenféle értelmetlenséget („fghfhgf”) vagy elfogadhatatlan tartalmat („hüje aki ólvasa”) adnak a cikkekhez."

No ÉRTED-e? Tudom, hogy NEM. ...úgyhogy rajzold magad újra.
süti beállítások módosítása