A rőzsegyűjtő ember és a készenléti rendőrök
2013. december 09. írta: TuRuL_2k2

A rőzsegyűjtő ember és a készenléti rendőrök

Nagykoru_kivagott_tolgy_fatolvajok.png

Kettős Mérce, 2013. december 9.: Büszkén számol be a police.hu, hogy a készenléti rendőrök elkaptak egy nagyon súlyos bűnözőt, aki Nagykörű külterületén, »a Tisza gát partján lehullott faágakat gyűjtött össze és tulajdonított el«.″

MTI, 2013. december 5.: „Ágoston Gyula erdész fatolvajok által kivágott, évszázados kocsányos tölgy feldarabolt törzsét nézi Nagykörű és Kőtelek között az ártéri erdőben 2013. december 5-én. A tolvajok, akik nyolc, évszázados kocsányos tölgyet vágtak ki, csak a vékony ágakat tudták elszállítani, mert időközben a tulajdonosok észrevették a falopást és feljelentést tettek a rendőrségen.″

Szeretem Nagykörűt, így megmaradt bennem az ottani tölgyfadöntő akció december 5-i híre (no meg készenléti rendőrök sem járőröznek minden nap a Tisza-gáton, legalábbis nekem még sosem volt szerencsém hozzájuk, amikor arra jártam).

A Kettős Mérce rőzsegyűjtő embere talán tényleg csak a lehullott ágakat szedte össze. Egy kedves ismerősömnek van egy kis ártéri nyaralója arrafelé. Túl a gáton, a Tóalja nevű részen. Ez az ismerősöm meséli, hogy nem nagyon van már kedve lejárni a nyaralójához. A szép nyárfákat már korábban kivágták ismeretlen és hívatlan vendégek, aztán idén az összes többi fát is letarolták, egy szál diófa úszta meg valahogy a pusztítást.

A nyaraló épületét rendszeresen feltörték, és elloptak mindent, ami mozdítható. Meg azt is, ami kevésbé: kiszaggatták a csöveket a falból, az ablakkereteket is kifeszegették. A lábasház alsó részén tartott salgó polcokat néhány száz méterre, a szántóföldön találták meg egy alkalommal: a tolvajok addig vonszolták magukkal, aztán meggondolták magukat és ott hagyták.

A Tóalja elsősorban horgászüdülőkkel van tele. Nem érdemes itt horgászpalotákra gondolni: jellemzően szolnoki nyugdíjasok fordították megtakarításaikat, néhány százezer forintot arra, hogy öreg napjaikban ott töltsék majd a hétvégéket, tegyenek-vegyenek a ház körül, meg persze horgásszanak. De egyre többen adják fel a nyaralójukat, annyira reménytelen a küzdelem a mindennapi lopásokkal szemben. Az egyik üdülőtulajdonos például földkábellel húzatta be az áramot az épületbe, hogy ne zavarják légkábelek a természet szépségét. Egyik nap beásták a vezetéket – másnap meg ellopták az egészet.

De nemcsak a nyaralók kiszolgáltatottak: sokszor a falunak hírnevet és tisztes jólétet hozó cseresznyésekben sem a gazdák szüretelnek, még csak nem is az ő megbízásukból dolgozó idénymunkások. És aligha saját fogyasztásra szedik a cseresznyét rekeszszámra, teherautók platójáról a hívatlan látogatók.

Hát így zajlik az élet ott, a körűi gátakon túl. Az egész történetben egyetlen reménykeltő mozzanat van: a készenléti rendőrség megjelenése a gáton. Jó lenne, ha mindenhol számítani lehetne a feltűnésükre, ahol a falu végén idős nénik és bácsik várják rettegve az éjszakát, hogy csak a tüzelőjüket viszik-e el aznap éjjel, vagy az ajtót is rájuk törik. És nem a náculhatnékjuk miatt örülnek a Magyar Gárda érkezésének, hanem mert úgy érzik, a magyar állam magukra hagyta őket, és hálásak bárkinek, aki – akár csak egy kis időre is – nyugalmat hoz az éjszakákba. Ahol a rendőrség és a magyar állam garantálja polgárai és magántulajdonuk biztonságát, a kutyának nem hiányoznak a gárdisták.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr805683381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 14:11:49

@hoplita: No, hát a széles országos gyakorlatot, ami a tulajdon elleni szabálysértések büntetését illeti, nem ismerem. Te ismered, van valahol erről hozzáférhető statisztika?

Mindenesetre ezek szerint alkalmas jogi eszközök vannak, semmi sem indokolja, hogy a tyúklopásokból vádirat, táblabíróságig menő fellebbezések és harmadfokon meghozott ítéletek szülessenek. Mint ahogy ez célja értelmes embernek nem is lehet. A cél az, hogy végrehajtható büntetés legyen a vége, minél gyorsabban és olcsóbban.

A bírságolási előirányzatok és napi intézkedési normák teljesen abszurd módszerek, alighanem többet ártanak a közbiztonságnak a rendőri erőforrások félreterelésével és félreszoktatásával, mint a rőzsegyűjtés.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:12:06

@belgabela: Ketről tudható, hogy azt valaki tulajdonolja. Erdőről talán, de még csak a határai sincsenek jelezve.

hoplita 2013.12.10. 14:12:43

@ColT:
Mer'? Mit vársz?
Ha valami csak úgy 'magától' terem azt viheted, bazmeg?
Kinn a fődön elvetem a tengerit, oszt csak úgy terem, te meg szedheted? Magadnál vagy????

belgabela 2013.12.10. 14:14:03

@ColT: Minden valaki (minimum az állam, de az itt ugyanolyan mint a magánszemély) tulajdona. Nincsenek gazdátlan földek, telkek, még tárgyak sem.

Minek erőlteted?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:14:18

@hoplita: Te megpróbálod értelmezni amit olvasol?
A letört gallyakat nem kell termeszteni. Viszont az elszállításuk pénzbe kerül.

hoplita 2013.12.10. 14:14:44

@Counter:
Én csak lokális, helyi szintem ismerem a dörgést, mivel első kézből kapom az infókat, lévén a fiam csapattársa a helyi kapitány csemetéje és elég jó haverok vagyunk. Hihetetlen dolgokat hallok, a fejem fogom, hidd el.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:15:53

@belgabela: Ezt tudom, csak az a kevéssé érthető, hogy miért kell mindent pénzben mérni. Mondom, ennyi erővel a levegőt is lehetne. A tenger vizét is. Az esőt is.
Idióta egy társadalom ez na.

Beviszik az embert az őrsre, mit követett el? Gallyakat szedett. Waze.

hoplita 2013.12.10. 14:17:20

@ColT:
A letört "gallyak" mázsája jelenleg fafajtától függően 1800 és 3000 között van. Tudtad?
Na, akkor innen indulj, hogy mi az, ami "ingyen" van és mi mibe fáj itt vidéken, ahol a tojást meg a tyúkot gyártják...vagy terem az árokparton? A faszom se tuggya mán...:)

belgabela 2013.12.10. 14:17:55

@ColT: Lopott vazze. Az én erdőmben az szed bármit, akinek arra engedélyt adok.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 14:18:37

@ColT:

Az erdő tulajdon. Az erdő nem valakinek a tulajdonát képező földterületen terül el, az erdőt nem telepítették, az nem jelent munkát, az erdőt nem tartják karban (van neked fogalmad arról, hogy milyen kötelezettségei vannak egy erdőtulajdonosnak a tulajdonát képező erdő karbantartására vonatkozóan?!)? Ennyi erővel bemehetek a házadba és ezt-azt, amihez kedven támad, elvihetek, mert nem tudtam, hogy a tiéd!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 14:19:04

@belgabela: "Minden valaki tulajdona."

Kinek a tulajdona pl. az állami erdőben vadon termő gomba, gyógynövény, vadgyümölcs?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:19:05

@hoplita: Itt vidéken -> ahol én is élek, jó reggelt.
Na most abban azért nem vagyok teljesen biztos, hogy ha valaki nem nagyüzemben szedi, akkor akár 1 mázsát is hazavisz.

micsoda? 2013.12.10. 14:19:20

@Rive: "Ügyesen időzitett ellencsapás jobbról, szokásos gusztustalan formában. "

Helyes fogalmazás, és igaz!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:21:06

@bbjnick: Tudom, milyen kötelezettségei vannak egy erdőtulajodnosnak. De azt azért nem hiszem, hogy a letört ágak akkora pluszt jelentenek egy erdőben, hogy ne lehetne _magáncélra_ gyújtósnak, tüzelőnek gyűjteni.
De oké. Akkor mondjuk be szabad menni a valakinek a tulajdonába? Szabad ott nézelődni? Netán turistaként átmenni rajta? Hát azzal károsítod.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 14:22:30

@hoplita: Azért azt nem kéne vetíteni, hogy a gallyaknak hasábfaára van :-)

hoplita 2013.12.10. 14:22:56

"... Ahol a rendőrség és a magyar állam garantálja polgárai és magántulajdonuk biztonságát, a kutyának nem hiányoznak a gárdisták...."

Erre meg még nem is reagáltam, kedves szerző.
Baszódj meg, te kis sunyi majom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:23:08

@Rive: Ezeknek mondhatod, nem értik. Mondjuk jobban fogalmaztad mint én.

vantaan 2013.12.10. 14:23:37

@ColT: a nagy lófaszt ennek a sok éhen korász erdő tulajdonosnak.
Államosítani kell az erdőket és kész. S állampolgári jogon minden magyar állampolgár pl. 20 q hullott gallyat szedhessen.
Ezzel javul az erdők növény egészségügyi állapota s segítenének a magyarokon is.
Nem kell ide magán tulajdonú erdő. csak mindig a gond van vele.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:26:07

@vantaan: Nem talált, semmi ilyesmire nem gondoltam. Nem kell mást belemagyarázni, mint amit leírok.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 14:27:12

@vantaan:

Nem vagy te egy kicsit kommunista?:-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:27:20

@Counter: Szerintem nekem akart görbe tükröt tartani, hátha helyeselni fogok. Hülye nem vagyok, csak kicsit emberségesebben állok a dologhoz.

hoplita 2013.12.10. 14:27:33

@Counter:
Mit nevezel gallynak?
Az ujjnyi kis szarokkal senki nem törődik, a csuklónyi ágak már hasábértéken vannak. És egy mázsa akác jelenleg 3 ezer.
Lécci, ne vitatkozz már ezen, pár száz mázsányit már megforgattam ezekből is...meg rönkből is.

@ColT:
Gond nélkül összeszdnék itt a Hortobágy-Berettyó galériáiban napi tíz mázsát, de nem tehetem. Pedig egész jó kis napszám kijönnek a kocsányos tölgy leszakadt, száraz ágaiból.
Van még valamid...vagy már elég volt?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.12.10. 14:29:40

"Az egyik üdülőtulajdonos például földkábellel húzatta be az áramot az épületbe, hogy ne zavarják légkábelek a természet szépségét. Egyik nap beásták a vezetéket – másnap meg ellopták az egészet."

ez tutti hazugsag!!!
szerintem asot es kapat se lopnak a nem ma barnultak, de hogy egy komplett arkot kiassanak a kabel kedveert ezt nem hiszem el!!!

foldkabelt teglakkal kell lerakni es nem csak leb.szni...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 14:31:13

@ColT:

Nem a letört ágakról van szó, hanem legalább a fél ország erdőinek letarolásáról és a vidék módszeres lerablásáról, földigrombolásáról. A jelenlegi büntetőpolitikai ugyanis ide vezet.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.12.10. 14:31:58

bemasolnam a gally ertelmezest...

www.bama.hu/baranya/kozelet/lejart-a-fatolvajok-ideje-328685
"Gombát, gyógynövényt az egyéni szükségletekre

A tavaly megjelent erdőgazdálkodásról szóló törvény szerint az egyéni szükségletet meg nem haladó gomba, vadgyümölcs, gyógynövény az állami erdőkben szabadon, magánerdőkben a tulajdonos engedélyével gyűjthető. Ha a mennyiség több, és eladásra szánt, akkor a tételért ki kell fizetni azt az összeget, amit az erdészet megállapít. A tüzelőanyag gyűjtése a vágástakarításban (az erdészet fakitermelése utáni helyszínen) az illetékes kerületvezető erdész utasítása alapján, az erdészet igazgatója által aláírt, névre és erdőrészletre szóló engedéllyel lehetséges. Mindennemű fát, gallyat, rőzsét is csak írásos engedély alapján, az érték kifizetése után lehet elvinni. Erdőben ne hordjunk magunknál fél kilónál nagyobb fejű baltát vagy fűrészt, mert tilos. A helyi erdész a fagyűjtési lehetőségekről minden információt megad."

tehat volt egy helyzet amire VEGRE a retek torvenyhzoas valaszolt es kepes volt torvenyt hozni ra!!!
igy kerem szepen gallyat nem szabad gyujteni, es ezt koszonjuk meg a sok nem magancelra gyujtogeto kisiparosnak...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:33:30

@hoplita: Hát a fene tudja, szerintem inkább fát lopnak nagyüzemben, mint rőzsét. De oké, nagyüzemben legyen bűncselekmény, de gyanítom, akit most elkaptak, az nem nagyüzemben szedte. VAlahogy nem tűnik olyannak az egész ügy.

@bbjnick: A fák kivágását én is keményen büntetendőnek érzem, az erdőnek ugyanis az a lényege, az adja a vagyont, nem a hullott gally. Csak hát ahogy a mellékelt ábra mutatja, azokat nehéz elkapni, nem is nagyon hajtja őket a yard.

Rive 2013.12.10. 14:35:26

@bbjnick: "Nem a letört ágakról van szó, hanem legalább a fél ország erdőinek letarolásáról"

Újraolvastam a rendőrségi közleményt, a KM és a Mandiner cikket is, de a tényanyag mindenütt csak hullott fáról szól.

Biztos vagy benne, hogy a megfelelő bogyót sikerült reggel bevenned, és nincsenek sárkányok a konyhában?

panelburzsuj 2013.12.10. 14:35:34

@Counter:
Szerezz magadnak egy bűnügyi osztályvezető ismerőst, és beszélgesd meg vele, hogy milyen a rendőrség belső ösztönzési/premizálási rendszere.

utána jöhetsz a jogaszbállyal.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.10. 14:35:54

@Counter:
"Kinek a tulajdona pl. az állami erdőben vadon termő gomba, gyógynövény, vadgyümölcs? "

Az a gyanum, ez itt maganerdo volt.
www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/kek-hirek/evszazados-tolgyfak-estek-aldozatul-528724
"– Igazán szomorú látvány fogadott bennünket, amikor felfedeztük, mekkora pusztítást vittek végbe a tolvajok a tájvédelmi körzet területén – mondta el Luzsi József, a Magánerdőtulajdonosok és Gazdálkodók Országos Szövetségének elnöke.
– Több millió forint a kár, az eszmei értékről nem is beszélve. Ráadásul mindez értelmetlenül, hiszen a fa túlnyomó részét el sem tudták vinni a rossz szándékkal érkezők. A tolvajok vélhetően a folyó túlsó partjáról érkeztek. Azon a részen, Tiszabő térségében ugyanis jelenleg 24 órában járőröznek a készenléti rendőrök – amit nagyon pozitív dolognak tartok –, így ott nemigen tudnak tüzelőanyaghoz jutni azok, akik mostanáig a környékbeli erdőből lopták a fát. Ezért aztán szervezetten, éjszakánként „kirándultak át” csónakkal a Tisza túlsó partjára, hogy a másik oldal kevésbé őrzött árterén szedjék össze a kályhába valót. Valószínűleg így vetettek szemet a hatalmas tölgyfákra is, melyeket egy éjjel méternyi magasságban vágtak derékba. Azóta jórészt a lombkoronát gallyazták le, s a könnyebben szállítható ágakat vitték el. Legutóbb azonban úgy megzavarták az illegális favágókat, hogy egyikük még a kabátját is hátrahagyta, úgy menekült – mondta."

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 14:36:07

@bbjnick: Régi szép emlékek, mi? :-P

@hoplita: A közlemény nem említ járművet, fűrészt, baltát, tehát – gondolom – kézi erővel akarta hazavinni, amit gyűjt.
Nekem az az érzésem, hogy hasábértékű vastagabb gallyakat (ágakat) egyrészt össze kell ehhez vágni, másrészt elvinni is macerás, hiszen súlyosabb, tömörebb.

De most már tűkön ülve várom a némafilmes felvételt az elfogásról és a lefoglalt zsákmányról. Tudnom kell, hogy pontosan mi is történt!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:38:40

@Counter: Te tényleg ám. Az állam kinek a tulajdona? Mondjuk mi tartjuk fent. Öööööö :D

==T== 2013.12.10. 14:39:47

@Hell István: de törvényesen kerülnek oda.

A szegénység lehet ok a bűnözésre, de nem lehet mentség.

Rive 2013.12.10. 14:40:00

@ColT: "A fák kivágását én is keményen büntetendőnek érzem..."
Hja, mindenki.

Diszlexia, diszkalkulia OK, ezeket értem. De hogyan nevezük, amikor a 'homo blogger politicus' elkezdi a tényanyagot zagyválni? Biztos erre a betegségre is van már valami szép név.

csepke 2013.12.10. 14:43:23

@ColT: "A fák kivágását én is keményen büntetendőnek érzem, az erdőnek ugyanis az a lényege, az adja a vagyont, nem a hullott gally. " Nono. A vagyont, némiképp leegyszerűsítve, az erdő fásszárú élőlényei adják ez mondjuk a tőke. Amit faanyagot időről időre kivisznek belőle az mondjuk a kamat. Szép kis fűrészfogas grafikont lehet rajzolni adott terület fatömeg növekedéséről. Monoton növekvő, majd beáll egy szintre ideális esetben. És még egy érdekesség külön neked ;) ha nem viszik ki a faanyagot az akkor sem hulladék hanem visszaforgatódik az erdő talajába az avarral együtt. Ugye nem úgy képzeled hogy a szép kezelt karbantartott erdő ahol szépen nő a pázsit alatta, és ősszel pedig összegereblyézik és kihordják a szir-szar gallyakat és a lehullott leveleket?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:45:35

@Rive: +1

@csepke: Nem, de a hullott gally kivételével pont marad elég tápanyag, illetve nem nagyon lehet _minden_ lehullott cuccot összeszedni. Legalábbis erdőszinten nem nagyon szokás mindent összegereblyézni.

Ez majdnem olyan, mintha a galamboktól visszakövetelnéd a moztsát, ami az utcán elfogyasztott szendvicsről potyog :D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 14:48:45

@Counter:

Valahonnét ismernek kellene magácskát?:-)

Rive 2013.12.10. 14:48:58

@csepke: "...'ha nem viszik ki a faanyagot az akkor sem hulladék hanem visszaforgatódik az erdő talajába az avarral együtt."

Nyári időszakban a büdös cigányt ki kell zavarni hetente háromszor az erdőre - sz@rni.

Probléma megoldva.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 14:49:22

@bbjnick:

ismernek kellene= ismernem kellene

csepke 2013.12.10. 14:50:08

@ColT: De CoIT drága lehet hogy te így gondolod hogy az úgyicsak hulladék, bár nem így van, de ez akkor sem a te kompetenciád, vagy a tolvajé, megítélni hogy x földjén az ott hulladék és nem kell neki úgysem, vagy direkt szeretné otthagyni hogy visszaforgatódjon. Övé kész.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.12.10. 14:54:06

amugy otthon mar minden erdo magantulajdonban van?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:57:10

@csepke: Nem mondom el 26-odszor. Szerintem jut is, marad is. De oké, nem ítélem meg, nem ítélhetek meg senkit (ellenben te hogy ítélheted meg, hogy ez most baj az erdő tulajának?). Éljen a szent magántulajdon! Fizessetek boldogan mindenért.

Ettől még azért van egy gondolat. @hoplita: -nak meg a többieknek is.
Oké, ne lopjon senki semmit az erdőből, rá se merjen nézni. De hős rendőrségünk akciója, akiknek szent kötelessége megvédeni a valóban értékes tölgyeket, ehelyett egy nyamvadt rőzseszedő arcot találnak, ezt eéőadni sikerként, valahol szerintem netevséges.
Ez volt a másik, ami nagyon zavart.

csepke 2013.12.10. 14:57:14

@hagyma: vagy magán, vagy állami(vízügy, erdőgazdaság stb.), vagy önkormányzati

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 15:00:02

@csepke: Tényleg, ha valaki az utcán összeszedi a szemetet, az büntetendő? Honnan tudná, hulladék-e?

De mondjuk azért is megbüntetnek, ha kijavítod a házad előtt a szétmállott járdát, vagy az utat.

csepke 2013.12.10. 15:00:52

@ColT: igen, én azt gondolom hogy a magántuljadon szentségének tiszteletben tartása, és ezen ebben a kis posztszocialista országban még bőven lenne mit dolgozni hogy az emberek fejébe egyszer s mindenkorra bevésődjön, elengedhetetlen egy jól működő gazdasághoz. Most viszont már nem leszek, el kell mennem.

pocaklakó minimanó 2013.12.10. 15:00:58

Azért igazán muris az is, hogy oda-vissza milyen szervezetten működik a fakivágás elítélése.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 15:03:33

@csepke: Lennének bizonyos dolgok, ahol nem kéne ezt ennyire erőltetni. Változik a világ.

De ez pl. olyan, hogy a mecseki erdészet engedélyezi még a medvehagyma gyűjtését is, bizonyos mennyiségig, nem lehetne rőzsével is ilyet?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 15:04:53

@csepke: Eh megvan, mi a jó fogalmazás : szükség van a magántulajdon védelmére, de nem az idiotizmusig. Azt nagyon helyesnek tartom, hogy a betörőkkel szemben felléphessen a tulaj, de ilyen dolgokat, mint az erdőből hullott gallyat... eh.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.12.10. 15:27:21

@csepke: az allam en vagyok
ott miert ne szedhetnek gombat, vagy rozset?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.12.10. 15:33:04

@ColT: mondjuk kellene tudni magantulajdonu-e az erdo
ha az, akkor joga sincs belepni elvileg, nem hogy rozset szedni, de akkor a rendornek sem igazan, ha nem hivjak ki
ha allami tulajdon, vagy onkormanyzati akkor szerintem siman joga van gombaszni, vagy rozset szedni
/fat kivagni sehol semmikor engedely nelkul, az mas kerdes/
persze ha asajatja, akkor igen
azert szanalmas, hogy ilyen rozsegyujtoket begyujtenek, papirmunka, megalazas, penz, elzaras

BSz 2013.12.10. 15:36:37

@hoplita: Oszt te nemzeti kommunista bérenc Mansfeld Pétert is törvényesen lógatták fel terrorizmusért, úgy hogy az elkövetésekor nem volt 18. A (kézivezérelt) közhangulat indokolta a legsúlyosabb büntetés kiszabását. Ezért kellenek az emberi jogok te majom!

pocaklakó minimanó 2013.12.10. 15:36:38

Pár hónapja volt az, hogy beszólogattak kedves jogvédőink, mert a pasaréti ferences templom a netre felrakta a templom előkertjében levendulát és egyéb növénykéket gyűjtögető "szegényeket" bemutató kamerás felvételeket.

Ó, micsoda rasszizmus!

BSz 2013.12.10. 15:37:35

@hagyma: Belépni joga van 'elvileg', aztán a tulajdonos jogtalan eszközökkel ezt meg szokta akadályozni. Magyar gyakorlat...

BSz 2013.12.10. 15:40:33

@csepke: A balta amit a szegény ember a 'jómódú kispolgár' hátába ereszt meg a szegény emberé.

Népjólét nem azért kell, mert sajnálni kell a cigókat, öregeket, munkanélkülieket, hanem mert ha nincs népjólét, akkor a prolik meg az alattuk lévő osztály elkezd többet bűnözni, ami a kispolgárokat sújtja a legjobban.

Úgy is mondhatnám, hogy a magántulajdont csak a kispolgárok nem tudják érvényesíteni, mert a szegénynek úgysincs (veszteni valója), a gazdag meg megoldja állambácsi nélkül.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 15:43:58

@hagyma: Hát látod, erre van pénz. A magántulajdonú erdőt meg nem tudom, hogy lehet felismerni, ha nincsenek jelezve a tulajdoni terület határai...

Rive 2013.12.10. 15:47:13

@hagyma: gomba, gyógynövény, efféle szedése dolgában magán- és állami erdőre vonatkozóan is külön szabályok vannak. Nem ide tartozik.

A 'hullott fa' viszont alapesetben minden körülmények között az erdő tulajdonosáé.

Az adott esetben viszont ez a tulajdonjog a cikk szerint tisztán és egyszerűen az élet védelmével vanik szembeállitva, ráadásul olyan jogi (jogtalansági) környezetben, amikoris a csókosok nyakló nélkül, bármit: itt pedig lényegében nulla értékre szól az elkövetett 'lopás'.

Farizeus seggfejség, az.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.12.10. 15:49:26

@ColT: hat itt jelezni is szoktal
kiirjak
@Rive: OK, de azt el nem kepzelem, hogy a torveny szerint allami erdoben ne lehessen rozset gyujteni es akar gombat szedni, kirandulni stb.

Rive 2013.12.10. 15:57:40

@hagyma: mondom, gombaszedés/kirándulás más tészta, más szabályok. De rőzsét szedni (szalonnasütés helyben nem számit, ha épp nem tilos) nem szabad.
Attól, hogy állami, még csak köz, de nem közpréda.

Amúgy pl. ha jól emlékszem, egyes USA nemzeti parkokban (mittudomén, az is valami köztulajdonféle, nem?) is csak azt tüzelheted el, amit bevittél, vagy mi.

Ebben az esetben tényleg _kifejezetten_ az élet védelmével való szembeállitottság (meg a pitiánerkedés, plusz a blogoldali összemosósdi) az, ami dühítő.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.12.10. 16:03:17

@Rive: nemm ismerem az itteni szabalyokat, mert ritkan gyujtok rozset
a nemzeti park kulon kategoria
sima erdoben tuti szedhetnek rozset, vagyis nem tuti, csak gondolom
a nemzeti park az tulajdonkeppen egy zart terulet, kulon szabalyai vannak, rendszeresen ellenorzik, de nem egesz amerika nemzeti park
hat most nincs kedvem utananezni mi van a rozsegyujtessel:)
horgaszni lehet, de venni kell a walmartban 30 dollarert horgaszengedelyt, merhogy horgaszni jarunk nem rozsezni

es mi van a bodzaval?
azt lehet szedni?

___________________________ (törölt) 2013.12.10. 16:11:56

@bbjnick: nem mondtam, hogy ostoba, nem kell belevetíteni mindenfélét, ami nincs benne. Csak arra gondoltam, hogy ez pl. a Pest széli kertvárosokban működik. Valószínűleg a helyi rendőrök hozzállásán múlik. Én csak pozitív hozzállásról hallottam - örülnek neki, hogy ingyen javítják nekik a statisztikát, ha elkapnak pár betörőt.

Rive 2013.12.10. 16:14:01

@hagyma: arról nem tudok semmit.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.12.10. 16:20:37

az ilyen "komoly" bűnözőket évek óta üldözik.

Nem csak véletlenül elkapják, a rendőrök járőröznek a városok/faluk határában ilyenkor, hogy elkapjanak bárkit aki fát (phö, gallyat, hulladékot) mer szedni.

nem is értem, hogy ez miért éppen most lett hír, most kapta fel valaki?!

belekotty 2013.12.10. 17:00:12

@doggfather: Ugyanakkor azokat, akik nyíltan a természetvédelmi területen vágják a fát a Hármashatárhegyen, azokkal nem foglalkozik senki.

belekotty 2013.12.10. 17:04:01

@ColT: Az a gond a gally gyűjtéssel, hogyha szabad lenne, akkor szabad préda lenne. Már pedig ha mindet összeszeded, akkor azzal bizony megzavarod a természetet. A "véletlenül" letört faágakról nem is beszélve.

hoplita 2013.12.10. 17:12:13

@BSz:
Hogy kerül a csizma az asztalra, te húgyagyú faszkalap?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.12.10. 17:23:26

@belekotty: megzavarod a termeszetet
hahaha
mert sosem szedtek
az osember is a TIGAZ-tol rendelt
konnyu dumalni a computer mellol a meleg szobabol
ennek az embernek futesre kellett, mert nem volt penze fara
es gondolom nem vagott ki fat, hanem felszette a gallyat, hogy ne faggyon meg
na ezert bortonbe kell csukni
szerinted

varisztor 2013.12.10. 17:31:23

@csepke: Ökörséget írsz. A rőzsét, hulladék ágakat mindig is gyűjtögették a szegények, akik nem tudtak vágatni. Direkt szoktak nekik hagyni hátra vastagabbat is régebben, így lehett nekik juttatni úgy, hogy a méltóságukon nem esett egy fia csorba sem. A fent tárgyalt hírnél meg az a szomorú, hogy ez a készenléti izé a nagy tolvajok után jelent meg, amikor a profitra lopkodó már lelépett és megfogott egy olyat, aki rőzsézik, mert ő volt ott és rajta akarnak mindent leverni. Látszattevékenység.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 17:50:18

@belekotty: Gyakorlatilag így is az, csak néha megfognak egy kevésbé szerencsés embert.

Azonban gondolkodjunk kicsit. Amíg nem volt ez szabályozva, rendszeresen az erdőről szedték az emberek a rőzsét. Még a 20. szd-ban is.
Baja let az erdőnek?

@varisztor: De MAGÁNTULAJDON nem éééérteeeed? :D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 18:03:11

Similis simili gaudet --- ahogy a latin mondja.

Aki a tolvajt védi, azért teszi, mert maga is tolvaj. Aki rőzsét gyűjt ott, ahol az tiltva van, akárhogy is csavargatjuk a dolgot, lop. Elég szomorú, hogy

"A kis tolvajok vas-békóban járnak,
A nagy tolvajok arany-láncot viselnek.
A kis kurvát a pellengérbe verik,
A nagy kurvák az ablakból nevetik."

de ez mit sem változtat a bűnelkövetés tényén.

Ha valaki kegyes lélek és a szívén viseli a szegények, az elesettek, az éhezők, a fázók sorsát, az adakozzon, jótékonykodjon. De milyen "kegyesség" az, ami lopásra, rablásra, gyilkolásra uszít?!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 18:14:04

@bbjnick: lexikon.katolikus.hu/H/hetedik%20parancsolat.html

"a →Tízparancsolat 7. →törvénye: „Ne lopj!” (Kiv 20,15; MTörv 5,19).

Nem számít a ~ megsértésének, ha az föltételezhető, hogy az eltulajdonított dolog tulajdonosa önmagától odaadta volna azt, v. ha a tiltakozása ellenkezik a józan ésszel, ill. a javak egyetemes rendeltetésével (sürgős és nyilvánvaló szükség esetén, amikor a létfenntartás alapvető szükségleteiről van szó: élelem, hajlék, ruházat)."

Vicces Gyerek · http://macskapasztor.blog.hu/ 2013.12.10. 18:15:05

Röviden: A cikk lényege: A rőzsegyűjtő szigorúan azonos az ipari méretekben irtó fatolvajjal. (nyilván)

A magántulajdon védelme pedig a legfontosabb dolog a világon.

Van egy falu: Ebben a faluban élnek százan, az erdő mindenkié.
Az emberek egymás között veszik-adják a saját terményeiket, így mindenkinek jut minden.

Van egy rafkós ember közöttük: Azt mondja három falusinak, hogy: Itt van ez a föld: műveljétek meg Nekem, és teremjen rajta

100 kiló krumpli, 100 kiló gyümölcs.

Én pedig kifizetlek benneteket 2000 pengővel.

A munkát elvégzik, a rafkós ember eladja a terményt 10000 pengőért, a 2000 pengőt megkapják az emberei, a rafkós ember

zsebében marad 8000 pengő.

Miután a 8000 pengő elég arra, hogy a város széli erdőt megvásárolja, meg is veszi.

Az erdőben terem 15000 pengőért eladható faanyag, ami ezentúl az erdő tulajdonosát illeti meg.

Az erdő tulajdonosa eladja a fát a falusiaknak, akik eddig összegyűjthették azt az erdőben.

Jól is megy az üzlet pár évig, a rafkós embert ma már becsületes embernek hívják a faluban, viszont a többi fajusi azt

tapasztalja, hogy egyre többen dolgoznak a becsületes embernek.
A becsületes ember pedig mindenkit "becsülettel" kifizet munkája után, persze minden hónap, és minden munkása után marad

valamennyi plusz a zsebében, mivel a munkások az azóta általa már felvásárolt földeken dolgoznak Neki napibérben.

Ha egyik ember valamit vesz, azt már nem a másiktól veszi, hanem a helyi boltban vásárolja. Olyan krumplit, és gyümölcsöt,

amit a szomszédja a becsületes ember vállalkozásában termelt.

Kifizeti a kiló krumpliért a 200 pengőt, amiből 100 pengő illeti a becsületes embert a kockázatvállalásáért.

A fennmaradó 100 pengő a kiló krumpli termelőjét, a szomszédot illeti, aki néha szintén vesz gyümölcsöt a helyi kisboltban,

200-ért.

A gyümölcsöt pedig épp a szomszéd termeli, aki az imént krumplit vett. A gyümölcs árából a szomszéd kap 100 pengőt.

Egyébként pedig télen mindenki havonta kétszáz pengőt költ el a helyi tüzépben tüzifára, ami egyébként a becsületes emberé,

és neki ebből egy darabig be is jön a 17000 pengő bevétel.
A becsületes ember kifizeti a favágóit minden évben, meg a tüzépest, marad neki 15000 pengő a zsebében.

A a dolgozó falusiak között lévő csere egy idő után ellehetetlenedik, mivel pár vásárlás után a becsületes ember

megtakarításai összegyűjtik a falu lakosainak megtakarításait.

Ekkor a becsületes ember pénzt hitelez a falu lakóinak, hogy a boltban tudjanak vásárolni, cserébe biztosítékként ígérik a

házukat, autójukat.

Mivel a boltban továbbra is minden egyes árucsere a becsületes ember zsebét is gazdagítja, és a becsületes ember az így

megszerzett pénzt kihitelezte, vagy boltba, csomagolóüzembe, földbe fektette, ezért az a pénz nem kerül vissza a falusiak

zsebébe, így Ők azt tapasztalják, hogy nincs már miből költeniük a boltban, ezért lassan a becsületes ember kirúgja az egyik

boltost, a csomagolók egy részét, elküld jó pár a földjén dolgozót.

Mivel nekik hitelük van a becsületes ember felé, és ezt nem tudják miből fizetni, azért sokak eladják a becsületes embernek a

házukat, vagy bedől a hitelük, így SZEMÉLYES TULAJDONUK végül a MAGÁNTULAJDONOS személyes tulajdonává válik.

De ami ennél még fontosabb, a termelésből így kiszorult falusiak télen nem akarnak megfagyni, ezért lopják az erdőből a fát,

a boltból a gyümölcsöt.

Ezt látva a becsületes ember és a falusiak rendet szeretnének, így a lakástulajdonosok (akiknek még van munkájuk és házuk)

örömmel veszik, hogy közös adót összedobva kineveznek valakit, aki ezentúl készenléti rendőrként megvédi az Ő személyes

tulajdonukat a lopós fatolvajoktól.

A mandiner blog pedig felmagasztalja őket.

Ami bűn, az kérem bűn!

És ki az a bitang, aki meg merészeli védeni ezeket a veszélyes bűnözőket?!

___________________________ (törölt) 2013.12.10. 18:30:23

@bbjnick: ez csúnya volt és övön aluli. Cseppnyi kioktató hangnem sem volt bennem. Más dolog, hogy átmenetileg hol dolgozom, és más dolog, hogy szeretnék konstruktív javaslatokkal hozzájárulni, hogy a hazám, ahol hosszú távon élni meg nyugdíjba menni szeretnék majd egyszer, működjön. Ráadásul pont vidékre szeretnék majd nyugdíba menni :-) Bécsben speciel nincs is polgárőrség, v. én nem láttam. Viszont lehet, hogy a szomszéd faluban van, és működik. Onnan lehet esetleg ötleteket venni. Akár megkérdezni, hogyan bánjanak a rendőrökkel vagy valami. Hallottam már olyan magyar falulról, ahol jól működik. Akárhogy is, konstruktív javaslatok többet érnek a végetérhetetlen panaszkodásnál, sérelmek felsorolásánál. Nem kell miattuk megsértődni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 18:32:10

@Counter:

1) Sz'val, honnan kellene nekem ismernem magácskát?:-)

2) Tudja mi az, aki olyanra hivatkozik, amiben maga nem hisz? Az egy hamis próféta.

"Mt 7.15
Óvakodjatok a hamis prófétáktól! Báránybőrben jönnek hozzátok, de belül ragadozó farkasok.
Mt 7.16
Gyümölcseikről ismeritek fel őket. Szednek-e tövisek közül szőlőt vagy bogáncsról fügét?
Mt 7.17
Így minden jó fa jó gyümölcsöt terem, a rossz fa pedig rossz gyümölcsöt.
Mt 7.18
Nem hozhat a jó fa rossz gyümölcsöt, sem a rossz fa jó gyümölcsöt.
Mt 7.19
Kivágnak és tűzre vetnek minden fát, amely nem terem jó gyümölcsöt.
Mt 7.20
Tehát gyümölcseikről ismeritek fel őket."

Mi az elmúlt évtizedek liberális szegénypolitikájának és büntetéspolitikájának gyümölcse? Még nagyobb szegénység, a vidék totális lepusztulása és a bűnözés soha nem látott mértékű elszabadulása.

"Mt 24.11
Számos hamis próféta fellép, és sokakat tévedésbe ejtenek.
Mt 24.12
A gonoszság megsokasodása miatt sokakban kihűl a szeretet,
Mt 24.13
de aki mindvégig kitart, az üdvözül."

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 18:41:10

@Shenpen:

Nyugi!:-) Nem ellened irányult, egyszerű tényközlés volt. Ahol én élek (és azok a helyek, amiket ismerek, ott) így van, ahogy írtam. A polgárőr lehetőségei nagyon korlátozottak, gyakorlatilag csak arra terjednek ki, hogy értesítse a rendőrséget, ha bűncselekményt észlel. Nagyon sokszor halottam már polgárőröktől, hogy hiábavalóság a munkájuk, mert a rendőröktől általában kétféle választ kapnak: 1) "értjük, tudjuk, de tehetetlenek vagyunk" 2) "köszönjük, megtesszük, ami tőlünk telik" (majd rendre nem történik semmi). A bűnözők pedig a polgárőr pofájába röhögnek, nemritkán gúnyolják, megjegyzéseket tesznek rá...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 18:43:37

@bbjnick:
1. Miért, kéne? Dehogy kéne.
2. A katolikus etika ismerete nem hitbéli kérdés. Az etika meg azt mondja, hogy aki létszükségletei kielégítése céljából _lop_, az nem szegi meg a tízparancsolatot.

Maga szerint tehát az egyház, mivel csűrés-csavarással tolvajokat véd, maga is tolvaj. Mit keres maga egy olyan egyházban, amelyet tolvajnak tart?

martineden 2013.12.10. 19:01:47

@hoplita: Kinn a fődön elvetem a tengerit, oszt csak úgy terem, te meg szedheted?.........Nem kell elfeledkezni a szokasjogrol sem.Rozset lehetett szedni minden engedely nelkul.A peldadnal maradva,meg tengerit is,ha a gazda leszedte a termest,utana ami maradt a szegenyek szedtek ossze.Ugy hivtak hogy bongeszes,Ja es soha nem kellet engedely ahhoz sem.Meg a zsiros paraszt sem szolt erte.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 19:11:02

@Counter:

Szerintem ne másszon bele olyasmibe, amiről gőze sincs, mert nem tud belőle jól kijönni!

A keresztény etika, már csak ilyen, nem a maga kénye-kedve szerint tanít, hanem a Kinyilatkoztatás szerint. S a keresztény etika szerint a polgárnak kötelessége közössége törvényeinek betartása éppúgy, mint a hatalmasoknak a közrend és a közbékesség fenntartása. Ha én lopok, mert, teszem azt, az éhhalál szélén állok, az Isten szemében nem bűn, de nem mentesít engem közösségem törvényeinek hatálya alól, tehát ha ezért engem a világi hatóság megbüntet, azt tisztelettel tudomásul veszem.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 19:31:22

@bbjnick: Szerintem tisztában vagyok azzal, hogy a tízparancsolat az nem a Btk. Így is fogalmaztam: "az nem szegi meg a tízparancsolatot", s nem mondjuk úgy, hogy "az nem bűnös" vagy "az nem büntetendő". Azzal vitatkozzon, amit mondok, ne azzal, amit maga gondol rólam!

Viszont, ahogy nézem, a maga álláspontja csak a világi törvényre van tekintettel, s az ítélkezni is siet.
"Aki a tolvajt védi, azért teszi, mert maga is tolvaj" – írja. Tessék, vonja le a következtetést, ki tolvaj akkor még. Az egyház? Az úristen? Ne totojázzon, ez fontos kérdés!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 20:23:33

@Counter:

Mondom én, hogy magas ez magának!

Az Egyház soha semmiféle bűnt nem fog védeni vagy mentegetni, mert azzal a Kinyilatkoztatás ellen vétene. Jézus világosan beszél: "Az én országom nem ebből a világból való. Ha ebből a világból volna országom, harcra kelnének szolgáim, hogy ne kerüljek a zsidók kezére. De az én országom nem innen való." (Jn 18.36) A keresztény fizikailag evilágban él, lelkileg (ha így érthetőbb: spirituálisan) Isten Országában (legalábbis azzal a hittel és reménnyel, hogy méltó arra).

Akik itt arra hivatkoznak, hogy a tolvajnak a rőzse jár, azok a tolvajlás jogát mondják ki, pedig az bűn (maga a tolvajlás is és annak jogának hangoztatása is). Az igazság az, hogy anno, az akkor még keresztény közösség úgy döntött, hogy a szegények, hogy ne kelljen lopniuk, összeszedhetik (bizonyos szabályok szerint és bizonyos korlátok között) a rőzsét az erdőkben. Majd jöttek a liberális megmondók és azt kezdték tanítani, hogy neked, szegénységedből adódóan, amit elveszel, az jár. Ennek az lett az eredménye, hogy a lopás, rablás, gyilkolás egyesek számára (és egyre többek számára) életmód és életstratégia lett. Ezután a közösség úgy döntött, hogy szigorúbb szabályokhoz köti a rőzsegyűjtést, mert egyre többen úgy gondolták, ha rőzsét szabad gyűjteniük, akkor félországnyi erdőket is joguk van kivágni.

Az Egyház a Kinyilatkoztatás szerint beszél: elítéli a bűnt, védi az embert, ahol Isten kegyelmes, ott az Egyház is az kell, hogy legyen, ahol isten tilt, ott az Egyháznak is tiltania kell.

Mi nem világos?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 20:36:07

@bbjnick: Tehát akkor a létszükségleti célú rőzseszedésre az alábbiak mindegyike egyszerre igaz:
- lopás
- de a ne lopj! parancsolatot nem sérti
- bűn
- nem ítélhető el érte a tolvaj
- de elítélhető érte a tolvaj.

És még maga szidja a farizeusokat? :-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 20:51:43

@Counter:

Értem én a szándékát, de nem fog célt érni, mert nekem van igazam.

A lopás bűn, ahogy a gyilkosság is bűn, de ha a saját életedet véded (mivel ez is kötelességed Isten felé), akkor a bűn kegyelmet nyer Isten előtt. Ettől (és ezzel együtt), ha a közösség törvényei lopásnak (bűncselekménynek) minősítenek egy cselekedetet, azt (keresztényként) tudomásul kell venned és alá kell magad vetned a világi igazságszolgáltatásnak.

Vitatkozhatunk a szociális rendszerről, a büntető törvénykönyvről, akármiről, ami a mi kompetenciánk, de a Kinyilatkoztatással nem vitatkozhatunk.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 21:05:42

@bbjnick: "nem fog célt érni, mert nekem van igazam"

Ne haragudjon, ez most így egy érv? :-)

Mit tenne, amennyiben a közösség törvényei nem adnának teret jogos védelemnek, de maga jogos védelmi helyzetbe kerülne?

Nem okoz fennakadást, ha valakit (közvetve) a tízparancsolat egyik parancsának is a megsértéséért büntetnek úgy, hogy azt elvileg nem sértette?

Egyébként jelzem, hogy elkezdett tegezni, még ha nem is teljesen direkt. Jobb környéken ezt úgy szokás, hogy "tegeződjünk", csak hogy ne legyen belőle kínos egyoldalúság.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 21:21:12

@Counter:

Ne kínlódjon, nem fog menni!

1) Nem kezdtem el tegezni, a "tegezős mondatok" alanya általános. Ez a magyar nyelv, ez a magyar nyelv!:-)

2) Ha jogos védelmi helyzetbe kerülnék, megvédeném magam.

3) A lopást nem azért tiltja a hatályos magyar jog, mert tiltja a Tízparancsolat is. Vagy tévednék?

Robinzon Kurzor 2013.12.11. 11:53:50

@bbjnick: "Majd jöttek a liberális megmondók és azt kezdték tanítani, hogy neked, szegénységedből adódóan, amit elveszel, az jár."

Nyilván tudsz idézni ilyet "liberális megmondótól", különben nem csinálnál ismételten hülyét magadból.

Egyebekben pedig érdeklődnék, hogy a keresztény etika érvényes-e a "fizilai evilágban"?

Ha esetleg igen, akkor etikátlannak kell-e tartani azokat a törvényeket, amelyek olyan bűnt rendelnek büntetni, ami a keresztény etika szerint bocsánatos.

vantaan 2013.12.11. 12:10:54

@bbjnick: kommunista? Én? Maximum keresztény kommunista. Aki Jézust fogadja el szellemi vezetőjének.
No persze nem az a "katolikus vagy református 30 ezüst pénzes haszonleső, képmutató keresztény" hanem a bibliai értelemben vett Jézusban hívő keresztény. ..... mert, Jaj néktek .... (Máté: 23/13-25.)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.11. 12:13:22

@varisztor:
"hogy ez a készenléti izé a nagy tolvajok után jelent meg, amikor a profitra lopkodó már lelépett és megfogott egy olyat, aki rőzsézik, mert ő volt ott és rajta akarnak mindent leverni. Látszattevékenység. "

Talan. A gyanu szerint a fak kivagasa utan a tolvajok visszajartak (a Tiszan keresztul) levagni az agakat. A rendorok gondolhattak azt, hogy a tolvajok egy cinkosat kaptak el. Innen lehetetlen megallapitani, mennyire volt alapos a gyanu vagy mennyire volt latszattevekenyseg.

Untermensch4 2013.12.12. 01:07:05

az arab emirátusok egyikében igen sok vendégmunkás dolgozik, kevés pénzért. a pakisztáni/egyéb két kolléga együtt vesz egy nagy zsák legolcsóbb rizst, a szállásukig haladván az utakat szegélyező pálmafák mellett lépdelnek melyek ehető termése leesik majd lassan elrothad. nem nyúlnak hozzá. a fák az emír tulajdona. a lehullott datolya is. ha felvesz akár egyet is kézlevágás-korbácsolás-takarodás lehet a vége.

Alfőmérnök 2013.12.12. 20:55:25

@jose maria padilla: Ez egy igazi buddhistához méltó böfögés volt.

hoplita 2013.12.15. 10:27:01

@martineden:
Rosszul tudod, mindig kellett és máig is kell engedély a böngészéshez.
Nem igazán vagy te képben, úgy látom.
Mi az a zsíros paraszt, te faszfej?

McTalaaltamSzaamiitaasomat 2013.12.29. 15:57:28

@bbjnick:
Megkerhetem arra, hogy idemasolja a Tizparancsolatot?
Megkoszonnem.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.29. 16:18:18

@McTalaaltamSzaamiitaasomat:

Kiv 20.1
Az Úr ezeket jelentette ki:
Kiv 20.2
"Én vagyok az Úr, a te Istened, én hoztalak ki Egyiptom földjéről, a szolgaság házából.
Kiv 20.3
Senki mást ne tekints Istennek, csak engem.
Kiv 20.4
Ne csinálj magadnak faragott képet vagy hasonmást arról, ami fent van az égben, vagy lent a földön, vagy a vizekben a föld alatt.
Kiv 20.5
Ne borulj le ilyen képek előtt és ne tiszteld őket, mert én, az Úr, a te Istened féltékeny Isten vagyok. Azoknak a vétkét, akik gyűlölnek engem, megtorlom fiaikon, unokáikon és dédunokáikon.
Kiv 20.6
De ezredízig irgalmasságot gyakorlok azokkal, akik szeretnek és megtartják parancsaimat.
Kiv 20.7
Uradnak, Istenednek a nevét ne vedd hiába, mert az Úr nem hagyja büntetlenül azt, aki a nevét hiába veszi.
Kiv 20.8
Gondolj a szombatra és szenteld meg.
Kiv 20.9
Hat napig dolgozzál és végezd minden munkádat.
Kiv 20.10
A hetedik nap azonban az Úrnak, a te Istenednek a pihenő napja, ezért semmiféle munkát nem szabad végezned, sem neked, sem fiadnak, sem lányodnak, sem szolgádnak, sem szolgálólányodnak, sem állatodnak, sem a kapuidon belül tartózkodó idegennek.
Kiv 20.11
Az Úr ugyanis hat nap alatt teremtette az eget és a földet, a tengert és mindent, ami bennük van; a hetedik napon azonban megpihent. Az Úr a hetedik napot megáldotta és megszentelte.
Kiv 20.12
Tiszteld apádat és anyádat, hogy sokáig élj azon a földön, amelyet az Úr, a te Istened ad neked.
Kiv 20.13
Ne ölj.
Kiv 20.14
Ne törj házasságot.
Kiv 20.15
Ne lopj.
Kiv 20.16
Ne tégy hamis tanúságot embertársad ellen.
Kiv 20.17
Ne kívánd el embertársad házát, ne kívánd el embertársad feleségét, sem szolgáját, sem szolgálólányát, sem szarvasmarháját, sem szamarát, sem más egyebet, ami az övé."

jimmy69 2014.01.02. 11:24:07

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Csak hogy világos legyen: én voltam az, akitől a kábelt ellopták (jó régen). 50 cm mély, 60m hosszú árkot ásattam a dupla szigetelésű földkábelnek helyi "alkalmi munkásokkal". A kábelt én fektettem le úgy, hogy az egyik vége kilógott a földből, mert be kellett kötni a villanyoszlophoz és a villanyszerelő nem kegyeskedett kijönni. A kábel kilógó végét természetesen elrejtettem. Az ellopása pedig elég egyszerű volt: a tolvaj a végét egy autó után köthette és így elég egyszerű volt feltépnie.
A rendőrség elég gyorsan lezárta a nyomozást, eredmény nélkül.

McTalaaltamSzaamiitaasomat 2014.01.06. 13:17:44

@bbjnick:
כוח ובריאות. שנה טובה. יין, שלום חיטה.
süti beállítások módosítása