Kultúrcicaharcosok
2013. május 28. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Kultúrcicaharcosok

marko.jpg

Nézem ezt a két figurát, Markó Ivánt és Gulyás Mártont, halk sóhajt hallatok a fejcsóválás közepette. Még egy epizód az örök magyar kultúrharcból, amit egykor évszázados, autonóm szellemi nagyságok vívtak egymással, s amiből mára állami csecsért ácsingózó, egyébként jobb sorsra érdemes művészek kicsinyes hercehurcája lett. És már nem csak a minisztériumi tárgyalók meg a média különböző zugaiban megy a könyöklés, az egymást lehurrogó adok-kapok, hanem odabent, a színpadon, a nézőtéren, a kultúra szentélyében is.

Nézem ezt a két figurát, Markó Ivánt és Gulyás Mártont. Az előbbi korszakos, világhírű, világjáró táncművész, koreográfus, egy életművel a háta mögött. Ettől függetlenül, nem tehetek róla, de kiráz a hideg a mai karakterétől. Markó egyrészt kiharcol saját magának egy akkora állami támogatást, ami majdnem annyi, mint az övéhez hasonló táncegyüttesekre fordítható állami pénzek összege; másrészt az ezt firtató újságírói kérdésekre a legirritálóbb ájtatossággal invokálja a Jóistent, a születendő gyermeket, Káint és '56-ot egy zavaros monológban. Ahogy ősszel is írtuk, hiába emelte fel szavát a miniszterelnöknél neves táncművész-koreográfusok egész sora, Frenák Páltól Gergye Krisztiánig, Juronics Tamástól Novák Ferencig („Nem sajnálom Markótól, kapjon pénzt. De az, hogy szinte az egész magyar táncművészet halálra van ítélve mostanában, elfogadhatatlan”). A magaskultúra elefántcsonttornyában bakancsos elefántként mozgó kormányzati kultúrpolitikába (bár ez utóbbi fogalmat az elmúlt három év teljesítménye alapján kevéssé használnám) belefért Markóék vastag kitömése. A pénz megérkezett, ebből pedig lett egy produkció.

Itt jön a képbe a másik figura, Gulyás Márton Krétakör-ügyvezető, dramaturg és rendező. Valljuk be, Gulyás még nem rendelkezik akkora életművel, mint Markó Iván, de hát évtizedek állnak rendelkezésére, hogy művészi teljesítményben és hírnévben felnőjön hozzá. Kár, hogy Markóhoz hasonló mértékben irritáló figura – igaz, az ájtatos manó póza helyett a permanens forradalmárság hevében izzik. Valószínűleg jól érezte volna a weimari Németországban, félévente újabb izmusok kiáltványait fogalmazva elvtársaival. De neki azonban a 21. század eleji Magyarország jutott, itt próbálja kimaxolni a kultúrharcot. Ez megy is neki, olyannyira, hogy többet hallunk arról, mi az ő privát véleménye az aktuális kulturális államtitkár aktuális döntéseiről, a Nemzeti Színház igazgatóválasztásáról vagy éppen a táncszínházak helyzetéről, mint arról, hogy ő művészként mit is alkot időközben.

Igazán rendezhetne egy vetélkedőt a sirályos Schönberger Ádámmal, hogy ki az egyetlen forradalmár a városban.

Gulyás most is egy kultúrharcos akcióval hívta fel magára a figyelmet: nem minisztérium vagy más intézmény előtt, nem a tévéstúdiókban vagy az újságok hasábjain, hanem Markóék előadásának végét megzavarva fejtette ki mondandóját egy megafonban, megküzdve a biztonsági őrökkel és végül a színpadra is felmászva.

„Nincs tehenem. Francba. De ha már nincs, a szomszédé dögöljön meg legalább. Szerencsétlen Gulyás Marci azért zavarja meg egy másik művész bemutatójának végét, mert az több állami támogatást kapott mint ő a Krétakörrel” – írja a válaszos Stumpf András kolléga a Facebookon. „Színházi előadásokat nem zavarhatunk meg azért, mert politikai vitánk van a művészekkel... Teljesen elfogadhatatlan az, amit Gulyás művelt. Képzeljük el, mi lenne, ha Andrei Serban zseniális Angyalok Amerikábanjának végén kezdene el őrjöngeni egy bigott majom a Nemzetiben” – írja a magyarjobboldalisággal nehezen vádolható jotunder a Vincent blogon.

Mindkettejükkel egyetértek. Gulyás kultúramentőnek szánt, valójában pont a kultúrát romboló partizánakciójával viszont nem. „A most kialakult helyzet megint egy lose-lose szituáció: a kiválasztottnak keleti kegyúri döntéssel megnyitott pénzcsap és a többiek kóros pénztelensége rombolja a kollegialitást, a magyar kortárs táncművészet világát, miközben a konfliktus elveszi a figyelmet, az energiát az alkotástól. Marad a petíciózások, a kölcsönös sértettségek, a porcelánboltban végrehajtott nagypolitikai elefánttáncok jól ismert, begyakorolt koreográfiája. Unjuk” – írtam ősszel. Most is itt tartunk.

Nézem ezt a két figurát, Markó Ivánt és Gulyás Mártont a nyitóképen. Markó és Gulyás tulajdonképpen megérdemlik egymást. De az előttük helyet foglaló, művészetre és kultúrára kíváncsi közönség (a közösség), mögöttük a kultúrharcról mit sem tehető, fiatal, tehetséges táncművészek vajon megérdemlik ezt?

Markó és Gulyás mögött csak a feketéllő sötétség látszik. Minden kultúrát sértő, romboló, kaszaboló akció egy lépés e sötétség felé.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr615330459

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kultúrcicaharcosok 2013.05.28. 15:26:01

Markó és Gulyás tulajdonképpen megérdemlik egymást. De az előttük helyet foglaló, művészetre és kultúrára kíváncsi közönség (a közösség), mögöttük a kultúrharcról mit sem tehető, fiatal, tehetséges táncművészek vajon megérdemlik ezt?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szemethy 2013.05.28. 15:07:37

Jújdebátor.
Bezzeg ha Novák Előd akciózik, akkor nácifasiszta.
www.youtube.com/watch?v=pCQRcPZfq4o

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.05.28. 15:32:51

Mit fanyalogsz, ergé? A nézők egy jegy áráért még kortárs performance artot is kaptak a balett mellé. Abból is egészen visszafogottat - végül is vér, vizelet, ürülék nem folyt.

De a következő lépésben a femenes ukrán csajokat kell meghívni, hogy ők tiltakozzanak, mert még egy ugyanilyen már nagyon unalmas lenne.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2013.05.28. 15:36:18

hát, megy a kultúrkampf
pff
csak offban, nehogy bekerüljek vele a véráramba: épp most CsehTamás is le lett rasszistázva, csak úgy. pavelolvas.blog.hu/2013/05/22/des_mihaly_pesti_barokk

marko11 2013.05.28. 16:17:08

Adalék gulyás marcika "életművéhez":
Sikerült elérniük az engem támadóknak, hogy letettem arról, bárki is legyek ebben az országban. A munkámban is annyi bántás és akadály került elém a Trafó vezetői posztjának elnyerése után...
... sosem leszek túl azon a gyűlölködésen, amelyet tavaly kaptam. Talán majd egyszer könyvben megírom részletesen. Az a helyzet, hogy ha az ember beszél róla, akkor is rajta csattan az ostor. Akit a most regnáló kormány kinevez, mindegy, milyen szakmai múlt van mögötte, egyből idiótának minősítik. Egy pillanat alatt alkalmatlanná váltam, holott addig hatalmas művésznek tartottak. Az egész történet vígjátékba is illene, de én kis híján belehaltam. (Bozsik Yvette )

Google 2013.05.28. 16:21:53

Orbántól elfogadni semmit/pénzt, kávét nem illik - akkor tovább marad, gondolják. És kiabálni sem lehet aztán, hogy gyerekek, nem megy a klubrádió, ilyenek.
Legjobban azokra haragszanak, akik szerintük az ő oldalukon vannak, mégis toleránsak (eltűrik, hogy támogassák őket).

Gyuri bá 2013.05.28. 16:28:33

Undorít ami Markó Ivánból lett. Sajnos úgy tűnik az öregedési folyamatok az agytekervényeket is elérték már. Nevetséges pojáca lett belőle, az imára kulcsolt kéz pedig valószínű, hogy a pénz imádatának szól és a pénz küldője felé szóló hála jelképes üzenete. Gulyás már sok helyen próbálkozott írt, kérdezett, tiltakozott, mindenhol lepöckölték válaszra sem méltatták. Akkor most mit kellene csinálni? Ha nem történt volna ez a figyelemfelhívás akkor most ez a blog sem született volna meg. Azt írja, hogy a "most kialakult helyzet". A helyzet nem kialakult, hanem így alakították ki, nem véletlenül.

mitmiért? 2013.05.28. 17:15:16

@Gyuri bá:
Az állati es emberi farkas törvények szerint az öregeknek félre kell állniuk, hogy hagyják a következő generációt érvényesülni. Ha ez magától nem megy, akkor az ilyen torz alakításokat szül. Valamilyen szer meg tuti van, nemrég láttam őt közelről : ijesztő

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.05.28. 17:28:26

néztem volna tovább a videót, azért van abban vmi kurázsis finesz, hogy kihívják a színpadra utána.

hol a többi?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.05.28. 17:37:10

@marko11: ez a Bozsik Ivett nagyon szánalmas egy féllénynek tűnik sajnos, szedje már össze magát!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.05.28. 17:42:46

Itt a teljes felvétel, ha más is jobban szereti a komédiát a balettnél:
www.youtube.com/watch?v=RaKvL2oWHPg

marko11 2013.05.28. 17:55:39

@tesz-vesz: hát, nem lehet mindenki azon az olymposi magaslaton, mint te

Szemethy 2013.05.28. 18:01:10

@marko11: Ezt a faszkalapot Alfőmérnök egyszer már kioktatta Schilling blogján:
kretakor.blog.hu/2010/04/09/a_feltamadas_remenyeben_1

marko11 2013.05.28. 18:45:47

@Szemethy: Kösz, ez nagyon jó, ill. nagyon szomorú!
Ez gulyás márton nevű hülyegyerek a Schilling blogján sem okozott csalódást.
De Schilling! Hogy ő, akár rögtön kimoderálhatná Alfőmérnököt (aki előtt viszont, le a kalappal!).
Na mindegy, Schillingről nem gondoltam volna, hogy ekkora hülye. (Az Új Színház balhézás kapcsán is csak ő szólt, hogy milyen érdekes, hogy a zeneszerző Márta István mellett mekkora a kiállás, az egyik legjelentősebb színházi ember, Székely Gábor eltávolításakor, a Demszky érában, meg nagy volt a kussolás.)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.05.28. 18:54:50

"Markó és Gulyás mögött csak a feketéllő sötétség látszik. Minden kultúrát sértő, romboló, kaszaboló akció egy lépés e sötétség felé."

A következő lépés a sötétség felé meg úgy tenni, mintha itt Markó meg Gulyás személye lenne érdekes. Lehet Markót köpködni, de ki is volt az, aki fáraói fényes kedvében megdobta 150 millióval, díjazva egy kamerák előtt elrebegett szerelmi vallomást? Lehet röhögni Kerényin, vagy átkozni, de mégis kinek a kegyéből járhatja vándorcirkusszal az országot? A legutóbbi kis performansza után is, ami után a nyakánál fogva baszták volna ki a pozíciójából az Univerzum összes olyan országában, ahol hallottak már a szalvétáról?
Tényleg szánalmas ez a szomorújáték, de ki húzta fel a díszletet?

vantaan 2013.05.28. 19:25:53

Nem Markó az egyedüli aki a saját életteljesítményét keni be szarral a művészvilágból. .... s a csodált nemzet büszkeségéből lesz egy megvetett nyalonc aki prostituálódót pár milláért. S ezek után ez az érzet bemocskol minden művészi teljesítményt.
Sajnos pl már nem tudom Balázs Pétert úgy hallgatni/nézni, hogy az a szolnoki színházigazgatói gerinc vesztése ne merülne fel bennem. ...s már csak az alfarcleanert látom benne. Kár értük!

Szemethy 2013.05.28. 19:32:56

@marko11: Politikailag iszonyú hülye volt mindig is Schilling. De ő legalább letett valamit az asztalra - ellentétben ezzel a paprikajancsival.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.05.28. 19:36:17

@Szemethy: kár hogy megbolondult szegény alfő

@marko11: hát nézd, számomra mindenesetre irritáló az olyan ember, akit a szél elfúj
te vagy Markó Iván? te is jelentettél?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.05.28. 19:39:48

@Szemethy: mit tett le az asztalra az egysejtű, primitív silling? a cigánysegélykiáltást párizsban?
gyanítom semmi érdemlegesen nem alkotott, ő értelmi fogyatékos, kezei közül eképpen semmiféle érték nem kerülhet ki

marko11 2013.05.28. 19:40:59

@tesz-vesz: Markó is vagyok meg jelentettem is. Persze. Előttetek nincs titok!

marko11 2013.05.28. 19:46:21

@Szemethy: Schilling legalábbis kísérletezett. Ami Alföldi esetében is helyénvaló lett volna egy kis színházban.
Schillingtől egyébként csak a Bánk bánt láttam. De inkább csak a Vakok Intézetének csodaszép dísztermére emlékszem (ahol az előadás volt).
A Hamletjüket szerettem volna még nagyon megnézni, de arról lecsúsztam. (Ternyákkal viszont láttam a Katonában. Zseniális Hamlet volt!)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.05.28. 19:51:26

@Szemethy: Ez jó volt, bazmeg! Ez a siling geci egy ostoba, aluliskolázott zsidó. Rendesen lealázta Alfő. Így kell ezt!

Szemethy 2013.05.28. 19:52:21

@marko11: Na, a Bánk Bán az pont nem tetszett. Baal, Sirály, ezek voltak a jó rendezései szvsz, legalábbis azok közül, amiket láttam. (Meg a Feketeország néhány epizódja.)

Szemethy 2013.05.28. 20:00:16

@Mr Falafel: Azok a régi szép idők. Akkor még hősként tekintettek Alfőre azok, akik ma leköpik. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.05.28. 21:05:18

gulyás marcika: "én, egy többszörösen agresszív ember (vagyok). A barátaimnak meglehetősen nehéz elviselniük mindezt, így ha máshonnan nem is, legalábbis az ő visszajelzéseikből tudom, milyen terhelést jelent az agresszív ember a környezetére."

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.05.28. 21:08:17

@marko11: biztosan nem tudom, csak tippelek a sok külföldi utazással, igazgatósággal, alapításokkal erős a gyanú, na.

marko11 2013.05.28. 21:42:12

@tesz-vesz: Te szdsz tört. könyvből tanultad a rendszerváltást és azt megelőző évtizedeket?
Mert, ha igen, akkor értem. Akkor joggal csodálkozol, amikor megtudod, hogy Magyarország volt az egyetlen ország a szovjet blokkban, ahonnan egy átlag polgár is utazhatott - Nyugatra is.
Én pl. rendszerváltás előtt beutaztam a fél-világot. (A másik felét azóta.)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.05.28. 23:53:14

@marko11: Nem is értem, hogy fér meg ez a két, kádárizmusról élő kép egyidejűleg.

Egyrészt ugye, ha arról van szó, akkor a kádárizmus a legsötétebb elnyomás, nemzetgyilkosság, antiklerikalizmus, tomboló zs. kommunisták stb.

Másrészt ugye, ha arról van szó, hogy konkrétan egy-egy szimpatizáns (Markó) vagy káder (Kerényi) a kádárizmus kegyeltje, netán fenntartója volt, hát akkor a kádárizmus máris egy előzékeny, kényelmes, udvarias rendszer volt, ahol az illető szimpatizáns vagy káder helyzete épp csak a minimum volt, beleértve az állami stallumot, a párttagságot, a privilegizált juttatásokat stb.

Mint a cigány meg a lova.

Bell & Sebastian 2013.05.28. 23:58:23

@Counter: Mondták már, hogy statikusan gondolkodik? De ne higgye, hogy ez dicséret.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.05.29. 07:27:17

@Szemethy: Abból tudhatod, mennyire vagy értékes, hogy mekkora a köpködőid száma. Minél több, annál büszkébb lehetsz.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.05.29. 07:58:24

@Mr Falafel: Kézenfekvő a következtetés, miszerint Gyurcsány Ferenc a legnagyobb király, de bizonyára van menekülő útvonala. Van? :-)

Szemethy 2013.05.29. 08:28:14

@tesz-vesz: @marko11: Szerintem ti teljesen félreismeritek egymást.

Robinzon Kurzor 2013.05.29. 08:30:30

Készséggel elhiszem, hogy ez Gulyás egy izgága faszkalap (egyelőre szerény művészi teljesítménnyel), akinek bár sok kérdésben valószínűleg igaza van, ebből mégis sokat elvesz, ahogyan megpróbálja felhívni a közönség figyelmét az igazára.

Aki magát művésznek tartja, az nem megy oda szétbarmolni a másik művész produktumát. Semmilyen okból.

Viszont.
Ez a poszt megint csak a velejéig romlott NER-viszonyok relativizálása.
Ebben a történetben Gulyás és Markó nem egyenrangú figurák: előbbi egy kiszámíthatóan provokálható statiszta, akinek csak az a szerepe, hogy az elvakult NER-hívők szemében a "ballib" mumus legyen.

Markó itt a főszereplő, és azok a kádári beidegződések és mechanizmusok, ahogyan Markó NER-libling lett.

Elég csak átlapozni a Kádár levelezéséből publikált részeket (Kedves, jó Kádár elvtárs! Huszár Tibor válogatásában), és máris letagadhatatlanul ott a minta.
Így ment akkor, és megy most is: a NER a velünk élő Kádár-rendszer.

És azzal is kár hitegetnie magát bárkinek, hogy ez az egész azért (is) van, mert a NER-nek nincs kultúrpolitikája.
De van, és pont ez az.

Kerényi is helyén van még, és marad is.

AlerTomi 2013.05.29. 09:52:31

Helló!

Két kérdésem van csak Gellérthez:

1. Számodra milyen tiltakozási forma lenne elfogadható Gulyás Márton, vagy bárki más részéről?

2. Amennyiben Gulyás (pl.) vaskos esszét írt volna a Mancsba, vagy kiáltványt csatlakozó aláírókkal, te megírtad volna ezt a cikket? Nem lehet, hogy pont azért volt hatásos az akció, mert aztán ebből itt cikk is született, meg videó?

Üdv,
Tomi

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.05.29. 09:58:37

@Robinzon Kurzor: a cucilista kormányok alatt is NER volt a kultúrában, csak ott a számbeli kisebbségben levő dzsobberek nem sipákoltak s akcióztak, hanem örültek, hogy van valahol fizujuk.
Az elmúlt 2 évtized tapasztalatai alapján nagyjából mindegy, hogy mérhetetlenül tahó dzsobber szoponcok, mérhetetlenül tahó baller szoponcok, vagy mérhetetlenül agresszív libbancs kultúrfasiszták vezérlik a kultúra ügyét, a végeredmény ugyanaz a F.O.S.

marko11 2013.05.29. 10:03:53

@AlerTomi: Jó nektek, ha azt gondoljátok. hogy hatásos volt Gulyás fellépése. (Persze, az ellenhatás is hatás.)

marko11 2013.05.29. 10:05:59

@Hepci: Kb. én is így látom.

AlerTomi 2013.05.29. 10:07:25

@marko11:
Hatás-ellenhatás... Épp ezért kérdem, hogy ha ez ellenhatásos, akkor mi a hatásos?

Robinzon Kurzor 2013.05.29. 10:47:34

@Hepci: " a cucilista kormányok alatt is NER volt a kultúrában"

Talán igen, talán nem.

De még ha volt is: ez konkrétan mire is érv?

Most komolyan: tényleg azzal véded a jelenlegi állapotokat, hogy az eeemúttnyóócévben is ez volt?

Szindbad 2013.05.29. 11:22:41

Hajrá Marci! Ezeket az ájtatos majmokat ki kell hozni a sodrukból, ha már tömik őket felülről, legalább legyenek idegesek.

tevevanegypupu 2013.05.29. 11:56:28

@Szindbad:

Most nem azert, de inkabb Marci jott ki a sodrabol, a szazharmincmillio rettentoen fajt neki. Marko es mi fideszes csicskasok inkabb elegedettek lennenk..es ugy tunik, hogy ez meg majd tartani fog egy jo darabig.

Szemethy 2013.05.29. 11:57:38

@Szindbad: Téged kéne jól kitömni alulról.

Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2013.05.29. 12:15:30

Rajcsányi eltartott kisujja a mai helyzettel már nem kompatibilis.

Végig járták/-tuk az összes demokratikus lépcsőfokot. Szakmai petíciók, aláírásgyűjtés, törvényjavaslatok, szakmai programok. Mikor ezek hatástalanoknak bizonyultak, jöttek a tüntetések hivatalok és intézmények előtt, Ludwig elfoglalása, stb. Minden tökéletesen ignorálva a fidesz kormány részéről. Eljön tehát az idő, amikor már nem kérhető számon az udvarias forma, a kispolgári "jó ízlés". A demokratikus eszközkészletet végig zongoráztuk, teljesen hatástalanok maradtak. Mostanra a szalonképes tiltakozások nagyjából értelmetlenné váltak, radikálisabban kell folytatni. Tehát akár a lakájművészet működésének megzavarásával, vagy éppen polgári engedetlenséghez folyamodni.

És ez még mindig sehol nincs attól durvaságban (és nem is lesz), mint egy olyan jobb/széljobb tiltakozás, ahol kordonnal és rendőrsorfallal kell megakadályozni, hogy a tiltakozók agyon verjék a másik felet (pl. meleg felvonulás).

Robinzon Kurzor 2013.05.29. 12:19:57

@Hepci: "Az elmúlt 2 évtized tapasztalatai alapján nagyjából mindegy, hogy mérhetetlenül tahó dzsobber szoponcok, mérhetetlenül tahó baller szoponcok, vagy mérhetetlenül agresszív libbancs kultúrfasiszták vezérlik a kultúra ügyét, a végeredmény ugyanaz a F.O.S."

Ez persze nem igaz, mert teljesítmény -- mindezek ellenére -- volt.
És nem csak ballib, mert hagyták a dzsobbereket is.

Ahogy a másik poszthoz is írtam már: Kerényinek pont az a dolga, hogy az egyébként dzsobber, de saját jogon teljesítményt felmutató művészek (pl. Vidnyánszky) mögött a hidat felégesse és a rezsim szolgájává átpozícionálja őket.

Szindbad 2013.05.29. 12:52:42

@tevevanegypupu: A méhed járjon, ne a szád :)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.05.29. 13:03:09

@tevevanegypupu: Igazán önelégültnek tetszik lenni, de kérdés: mitől?

Hogy sikerült egy olyan kultúrpolitikát létrehozni, amely saját kádereket is kíméletlenül legázol a legkisebb önállóság jelére is?
Hogy sikerült a kultúra finanszírozását is ad hoc kézivezérlésre állítani, ahol a feltétlen és szervilis párthűség szükséges feltétele az elismerésnek, s egyben teljes biztosíték a fennmaradásra?
Hogy a kultúrában is a minél alpáribb, minél személyeskedőbb, minél pártosabb állásponté lett a jövő?

tevevanegypupu 2013.05.29. 13:34:20

@Counter:

Igen, ketsegtelenul nagyon tetszik es remelem igy is marad sokaig..

@Szindbad:

Pofa be..ahogy a liberalisok mondanak egy performansz kereteben, mikor magat leontik malnalekvarral es magara engedik a darazsfeszket. Vagy jobb szeretne tollban hemperegni? Csak szoljon Gulyas Marci kulturamentonek. Vitanak vege.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.05.29. 13:46:33

@tevevanegypupu: Szegényes a nyelvezete: az általam használt önelégült és az ön által használt tetszik jelentése markánsan eltér.

S mondja, mi nyerte és nyeri el a tetszését az efféle voluntarista, erőszakos és öncélú kultúrpolitikában? Pusztán hogy nem tetszik a ballibbantaknak?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.05.29. 14:25:25

@Counter: Gondoltam, hogy olyan analógiát találsz, aminek semmi értelme. Sokat elmélkedtél rajta, te istenátka? :-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.05.29. 14:31:25

@Mr Falafel: Talán az általad megalkotott szabálynak nincs értelme, ha egyszer ilyen sületlenségekre enged következtetni. De ezt hiúságod aligha engedi belátni, úgyhogy még egy kicsit bele kell vernem az orrod.

Csak emlékeztetőül, az idiotizmus, amit leírtál: "Abból tudhatod, mennyire vagy értékes, hogy mekkora a köpködőid száma. Minél több, annál büszkébb lehetsz."

Tehát, mivel Gyurcsányt sokan köpködik, szerinted Gy. feltétlenül értékes ember, aki erre büszke lehet.

Hát még a zsidók milyen jól csinálják, jut eszembe!

Szemethy 2013.05.29. 14:37:09

@Counter: Kibaszott fárasztó vagy. Nyilván nem általános szabály.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.05.29. 14:51:59

@Szemethy: @Mr Falafel: A személyeskedés mindkettőtöknek jól megy, de vajon telik-e több?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.05.29. 15:37:01

@marko11: szdsz-es könyvek írnak erről? nem értem a kapcsolatot

@Szemethy: miért? szerintem a rendszeres külföldre utazóknak el kellett számolni, főleg 1970 körül.

tevevanegypupu 2013.05.29. 15:58:50

@Counter:

O, hat semmifele nem nyeri el a tetszesemet vegso soron, ha rajtam mulna nem kevernek politikat a muveszetbe vagy amit annak mondanak. Amennyi penzem lenne azt szetosztanam, mondjuk eloszor csak ugy talalomra, aztan utana megneznem, mi az ami megy igazan, amit szeretnek a nezok (felolem a judapestiek is), es annak aranyaban osztanek. Figyelemmel kisernem persze, nem valtozik-e az idok folyaman a kozizles, es ha igen, akkor aszerint valtoztatnek. Adnek egy kicsit az egeszen extrem dolgokra is, elvegre anno az impresszionistakat is megdobaltak paradicsommal aztan ime..

Viszont ami tetszik a jelenlegi szituacioban az az, hogy az ongondoskodasert kiabalo liberalisok most mennyire elkeseredtek, hogy esetleg valoban (reszben) ongondoskodniuk kell..Ez a Marci is, aki allitolag kulfoldon nepszeru, milyen hulyesegre volt kepes a penz miatt.

Es vegul megertem Orbanekat is, egy kis bosszu jot tesz mindenkinek, a karorom pedig a jajongas lattan finom.

marko11 2013.05.29. 17:04:58

@tesz-vesz:
(félre a jó modorral!)
Hülyegyerek, hány éves vagy?
Még egyszer kérdem (de, gondolom, továbbra sem érted, nem baj, én feladtam az okításod):
szdsz tört.tankönyvből tanultad a rendszerváltást és azt megelőző éveket?
Egyébként kellett elszámolni, pontosabban, beszámolni: az NDK-s barátnőmnek például (aki örült, ha Magyarországra kapott útlevelet, miközben én Olaszországba, Spanyolországba, Svédországba stb. stb. utaztam.)
Ja, és rajtam kívül, még tízezrek utaztak Magyarországról (a 60-as évek közepétől).
De nem hibáztatlak a tudatlanságodért. Amikor pl. olyan kis hazugságot is olvashattál a Népszabadságban, Bálint Andrástól, hogy nálunk nem lehetett nyugati filmeket látni a Kádár rendszerben.

Szemethy 2013.05.29. 18:23:32

@Counter: Ha alembereket köpködnek, az nem dicsőség, ha felsőbb rendű embert -- mint esetünkben --, az dicsőség. Nem olyan bonyi ez. (De ha középszerű embert köpködnek, az is inkább a köpködőt minősíti, mint a leköpöttet.)

marko11 2013.05.29. 19:02:04

@tevevanegypupu:
"Ez a Marci is, aki állítólag külföldön népszerű..."
ÁLLÍTÓLAG!
Egyébként a Krétakör Színháznak voltak külföldön is sikerei, de ahhoz Marci gyereknek nem sok köze volt.

tevevanegypupu 2013.05.29. 19:18:34

@marko11:

Akarhogy is van, meg ha esetleg talan jogos is az elkeseredes - de csak reszben! - ez akkor is nagyon nagy pofatlansag volt Marci gyerektol. Normalis ember nem ront fel egy unnepseg kellos kozepebe penzt reklamalni olyan valakitol aki KAPTA a penzt es nem ADTA. Ez sima, ostoba irigyseg.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.05.29. 21:05:46

@Counter: Nem alkottam szabályt, csak mondtam valamit. Ami bizonyos helyzetekben igaz, máskor meg nem. Gyurcsányra nem, de a fickó nem általános, inkább egyedi, ha érted, mire gondolok. Ne légy paranoiás, nafti!

Szemethy 2013.05.29. 22:20:07

@tevevanegypupu: "Normalis ember nem ront fel egy unnepseg kellos kozepebe penzt reklamalni olyan valakitol aki KAPTA a penzt es nem ADTA. Ez sima, ostoba irigyseg. "

Ezt most jól megaszondtad.
Schillingéknél 10-szer nagyobb kaliberű művészek nem csinálnának ilyet. Ez jellegzetesen magyar, azon belül is budapesti, provinciális, kicsinyes hajtépkedés.

Leskelődő 2013.05.29. 23:28:25

"Ez jellegzetesen magyar, azon belül is budapesti, provinciális, kicsinyes hajtépkedés."

Ponfix így :)

"Vitatkoznak s olyasmit kiabálnak amit leírni sem lehet
Te szajha anyád büdös fattya és Ördög bújjék az apádba"
www.babelmatrix.org/works/fr/Apollinaire,_Guillaume-1880/La_Synagogue/hu/34437-A_zsinag%C3%B3ga?tr_id=396

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.05.29. 23:31:33

@Robinzon Kurzor: nem védem.
Tettem egy semleges, tényt közlő megjegyzést.
A szóban forgó tényről megfeledkezni látszottál.

Ez a magyar - ökumenikus - ún. kultúrpolitika: mindig a legprimitívebb szoponcokat tömik ki lóvéval.

Szemethy 2013.05.30. 07:50:06

@Leskelődő: Annnyira aranyos, hogy nem nekem címezte ezt. Cikinek érzi, hogy hozzám beszél?
"Nézz a szemembe, ha hozzám beszélsz!"
www.youtube.com/watch?v=bKEO0emTr48

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.05.30. 08:05:41

@Szemethy:

Nem neked címezte: te nem a címzett, csak az apropó voltál (ú. é. a megjegyzésed volt az):-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.05.30. 08:31:39

@Szemethy: Áh, s mi alapján lehet megállapítani, hogy valaki al- vagy felember?

@Mr Falafel: Mint a cigány kupecek. Amúgy de, generális szabályként közölted.

@Hepci: Azért a Kerényi- vagy Markó-féle felszopás párját ritkítja, de van igazságod, attól tartok :-( Nagyon erős a "most aztán mi jövünk"-érzés, s egyre erősödik, noha a szituáció lassan csoportos erőszaktevésre emlékeztet. De ott is mindig vár valaki a sorára...

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.05.30. 10:13:02

@Counter: csúfabb a balfelszopás, mint a jobbfelszopás?
A jelen főszereplők talán azért kirívóak, mert egyúttal zakkantnak is tűnnek.
Nagyságrendileg nem tűnik példátlannak, ha pl. a filmpénzek korábbi sorsára gondolok.

Leskelődő 2013.05.30. 10:21:59

@Szemethy:

Ki ez a rosszmodorú, csapzott és nagyon-nagyon részeg ember?

He-he, egy nicknek nem könnyű a szemébe nézni :)
Nem ismerem Magát, de a világért sem szeretném, ha bármilyen összefüggésbe kerülne a vers utolsó sorával.

"Hanoten ne Kamoth bagoim tholahoth baleoumim"
[Isten-dicsőítés • legyen torkukban, kétélű fegyver kezeikben;] 7Hogy bosszút álljanak a pogányokon, és megfenyítsék a nemzeteket!

Szemethy 2013.05.30. 10:26:48

@Leskelődő: Nem részeg, Hobő nem iszik.
(Nem ismertem a verset amúgy.)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.05.30. 10:35:47

@Hepci: Mondom, legalább ilyen ájult, nyilvános fellációt nem nagyon végeztek a megjavadalmazott tehetségtelenek vagy ex-tehetségűek.

Azért az MMA kistafírozása se semmi. De ismétlem, a lóvétömés nem példátlan jelenség. Ez a fajta fennkölt, dagályos, szinte áhítatos szoponckodás a javadalmazottak részéről viszont a jobboldali típusú kultúrpolitikának úgy tűnik, sajátja.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.05.30. 10:45:20

@Counter: hát, emlékeim szerint volt pl. Rockenbauer-féle kultúrpolitika is... de tény, hogy a dzsobber kultúrpolitika legalább annyit romlott, mint a második Orbán-korszak emberanyaga az elsőhöz képest.
Elég ránézni bárkire, aki megszólal.
Persze, van dzsobber, akinek ez az irány teccik, pl. Aristo biztos boldog, hogyaszongya: "szopattyákaballibsibibsibuzikatazokmegsikoltoznakdejó". :D

Szemethy 2013.05.30. 10:52:25

@Counter: @Hepci: Lófaszt!
Én tudok legalább két emberről, akit Orbánék neveznek ki, és egészen biztos vagyok benne, hogy alkalmas/alkalmas lesz a rábízott intézmény vezetésére (Vajna és Vidnyánszky).

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.05.30. 11:02:51

@Szemethy: kivétel erősíti a szerájt?

Arra köllene vigyázniuk, hogy az előre kalkulálható intenzitású támadások és lejáratás ellenére őrizzék meg a normális viselkedést.
Ez Vajnának eddig sikerült, Vidnyánszkyval kapcsolatban erős kétségeim vannak (nagyonnemzeti öltözködés, a színház felszentelésének ötlete s egyebek).

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.05.30. 11:04:23

@Szemethy: Hányból jött össze ez a kettő, s milyen kínos helyzetbe hozzák őket folyton a kikezdhetetlen, sérthetetlen orbánisták?

S ugye tudunk legalább kettő másikról, akinek a produkciója viszont páratlan.

Szemethy 2013.05.30. 20:34:47

@Hepci: Hát nem éppen elhanyagolható kivételek, mivel tkp. a legnagyobb érdeklődést kiváltó terület. (Ki a faszt érdekel pl. egy kortárs képzőművészeti kiállítás? Vagy a kortárs irodalom?)
Attilának inkább az a kihívás, hogy tényleg minőségi előadások legyenek a Nemzetiben (amit a szakma is értékel) és a nézőszám se csökkenjen drasztikusan.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.05.30. 21:05:39

@Counter: Megbasszam az anyádat a hátadon, nyomorult cestoda?

Szemethy 2013.05.30. 21:21:28

@Szemethy: jav.: a két legnagyobb érdeklődést kiváltó

Robinzon Kurzor 2013.05.30. 23:32:55

@Hepci: "Tettem egy semleges, tényt közlő megjegyzést."

Nem tényt közöltél, hanem a véleményedet (~ az előző bagázs alatt is ez volt).

De akkor mondj már egy onnan egy Kerényit, Fekete Györgyöt ... mert így csak a levegőbe beszélsz.

Azzal véded azt, ami most van, hogy relatvizálod: úgy teszel, mintha korábban is ez ment volna.
Pedig nem.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.05.31. 00:19:23

@Robinzon Kurzor: hümmm, te valami balvallási fanatikus lehetsz.
Szerintem találsz itt hozzád illő partnereket (kontra-rekontra-szubkontra-kurvaanyád-gyerekiahóra-mindkettenbeszartunk etc.)... tehát további jó duntyogást kívánok...

Leskelődő 2013.05.31. 00:33:08

@Hepci:
Á, csak egy szerencsétlen, aki rendszeresen hülyeségeket beszél, és most például elfeledkezik erről:
"Az Új Színház elnevezésű intézményt 1994-ben Székely Gábor alapította. Erről a tényről a jelenlegi Új Színház honlapján nem található információ. Székely Gábor 1998-ban botrányos körülmények között volt kénytelen elhagyni a színházat, mert az akkori városvezetés (dr. Schiffer János, MSZP – kulturális alpolgármester, illetve Körmendy Ferenc, SZDSZ – kulturális bizottsági elnök) véleménye szerint „nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket”. Az akkori városvezetés – Székely ellenében – Márta István pályázatát tartotta támogatásra érdemesnek. Márta István tehát 1998 óta vezeti a Székely Gábor névadásával létrejött intézményt. Az akkori időkben a szakma egy bizonyos része szolidaritását fejezte ki Székely Gábor mellett, mert a Kossuth díjas rendező négy év utáni leváltását indokolatlannak és elhamarkodottnak tartotta, illetve felmerült a politikai alku vádja is. A szolidaritási hullám aztán – ki tudja miért – gyorsan elült."
www.revizoronline.com/hu/cikk/3654/dorner-gyorgy-az-uj-szinhaz-elen/

?duntyogás? :o)

S=klogW 2013.05.31. 01:02:06

váratlan VASCSŐ

" És olyan előfordult, hogy másokra veszélyes voltál?

Nem. Ha nagyon őszinte vagyok, akkor volt olyan, hogy megfordult a fejemben, hogy móresre tanítsak valakit egy vascsővel ..."

index.hu/belfold/2013/05/30/megjelentek_a_kamerak_kovettek_az_autok

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.05.31. 21:42:11

Gulyás Mártonnak feladták a leckét:

index.hu/kultur/2013/05/31/emmi_a_kretakor_is_kapott_100_milliot/

Ha a Krétakör is kapott soron kívül pénzt - nagyságrendileg annyit, mint Markó -, akkor Gulyás egy Schilling-előadás végére is odamegy majd a megafonnal?
süti beállítások módosítása