Elrugaszkodtunk – Mandiner2012 X.
2013. január 01. írta: Szelli

Elrugaszkodtunk – Mandiner2012 X.

tüntetés.jpg

A tavalyi év során számos jel utalt az elkerülhetetlen világvégére, a maják minden bizonnyal előre látták a gangnam style világhódítását, vévé Cristofel zenei karrierjét (sic!) és Schmitt Pál untergangját. Kiadtunk egy baltás gyilkost hazájának, EU-zászlót égettünk, forradalmi törvényeket hoztunk, ellentmondást nem tűrve megreformáltuk a felsőoktatást, visszahívtuk a megváltó Gordont. A Lánchídon bazmegelő Dopemant választottuk alternatív köztársasági elnökké és Fletó is éhségsztrájkolt értünk a Kossuth téren. Az elrugaszkodás éve, képekben. Az internetes világháló mémjeiért külön köszönet: szarvas, kilgoretrout42.

malév_hummer.jpg

Erősen kezdtünk. Hummerek a Balaton jegébe szakadva, kinyírt légitársaság, éber közmédia.

schmitt.jpg

Volt, akinek ajtót mutattunk, eltemettük a remek pálgiumos szóvicceket.

szőcs.jpg

Akinek hiánya terebélyes űrt hagyott szívünkben.

áder.jpg

Ám lett egy tökös, új államfőnk.

gyurcsány.jpg

És akadt, aki friss lendülettel tért vissza kedvenc demokratáihoz.

kuncze.jpg

De olyan is, aki megmaradt gyökereinél.

izsdb.jpg

Végre-valahára Novák Előd is elmondhatta magáról, hogy van zsidó barátja.

orbán_táska.jpg

Persze van, ami nem változik.

imf.jpg

Ahogyan az önállóságunkba vetett sziklaszilárd, betonkemény hitünk sem.

simicska_ikeamajom.jpg

A háttérből irányítottunk.

Kolber_Vadai_Varju_sarga_csillag.png

Zsidóztunk, cigányoztunk, listáztunk. Majd mindezt ízlésesen meglovagoltuk.

tél.jpg

Végre körültekintően felkészültünk a télre.

matolcsy pötty.jpg

Új dolgokat tudtunk meg.

milla_tuntetes_felazsiai_hazaarulo.jpg

Tüntiztünk.

tüntetés1.jpg

Tüntiztünk.

békemenet.jpg

Öntudatosan tüntiztünk.

tünti3.jpg

Kukorelly Endre is tüntizett.

labamba.jpg

Hiszen együtt bármi lehetséges.

kerényi.jpg

Bizonyíték rá új Alaptörvényünk, melyet büszkén lengethettünk.

fekete_batman.jpg

És a Színes lakások, lakásszínek kavalkádjából végül felemelkedtünk a művészet fellegvárába. Isten hozott, felemelkedés éve, 2013!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr774987490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.01.01. 16:51:08

és ez még csak a kezdet, véreim

ropppppppant mókás év lesz 2013

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.01.01. 16:59:18

Nagyon szép :)

És még mondja valaki, hogy a jobboldalnak nincs humora, sőt: nincs ÖNiróniája!

anonymand 2013.01.01. 17:06:39

Tisztelt Szelli!

Ez az elrugaszkodás éve volt.
Nem kétséges.
Mostantól joggal viselhetjük a világ legnagyobb bázisugrója címet.
Azt azért szeretném tudni, hogy az IMF védőhálón (ami Pénelopé szőtteséhez hasonlatos, tán soha el nem készül) kívül számíthatunk-é valamiféle mentőernyőre?
Is.

Tisztelettel:
anonymand

DezInf 2013.01.01. 17:08:10

Kormánypárti humor? Az milyen perverzió?

user792 2013.01.01. 17:32:38

@OrangeOrder: Háháhá, tényleg, mekorra poéncunamik, háháhá! :DDD

...

Akkor esetleg idén a sok móka, kacagás, pirospötty meg tündérmese után végre valaki komolyan is vehetné a dolgokat egy kicsit.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.01.01. 17:34:23

@user792: Jó, hát nem lehet olyan vicces, mint mondjuk a Varánusz, de elmegy.

Nyugi, 2014-ben fényes győzelmet arat Bajnai és szakértői csapata, már csak 500-at kell aludni kb.!

_pataj 2013.01.01. 17:39:42

tüntizni. hihihi
bárcsak tudnám hogyan éritek el az indexcímlapot.

Watchdog 2013.01.01. 17:39:56

@anonymand: "...számíthatunk-é valamiféle mentőernyőre?"
Először ugrás, a részletek később jönnek...

M_R 2013.01.01. 17:40:55

2010-2012 a szakadék megközelítésének évei voltak, most elrugaszkodunk...

rágógumó 2013.01.01. 17:47:12

@_pataj: biztos úgy, ahogyan a Magyar Nemzet Online-on is objektiven publikálnak más nézőpontokat! :D
Amúgy a Mandiner hozta a szokásos formáját, csúsztatnak, hazudnak, elkennek - ez az igazi mélyenmagyar mélykeresztényi konYzervativ erkölcs :D

laci0011 2013.01.01. 17:52:57

@OrangeOrder: Mi közöd a jobboldalhoz,fideszmagyar?Töletek balra már nincs senki,ráadásul a magyar nyelvvel is csak küszködtök.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.01.01. 17:54:09

@laci0011: Lehet, hogy semmi. Rossz hírem van viszont: az én szavazatom is ugyanannyit ér, mint a magadfajta intelligens, művelt demokratáké.

És bizony fogok szavazni, nem egyedül.

Link Elek 2013.01.01. 17:54:38

2012 az elrugaszkodás éve
2013 a zuhanás éve
2014 a becsapodás és a (politikai) halál éve

rohadjmegARCgeci 2013.01.01. 18:08:03

El kéne rugaszkodni ettől az országtól már végre.
Irány Kongó.
Ott legalább a megfagyástól nem kell tartani.

rohadjmegARCgeci 2013.01.01. 18:15:25

@Link Elek: 2014 a DÖGLÖTT KUTYA éve lesz.DDD

NA YA! 2013.01.01. 18:29:38

A báránybőrbe bújt gőzgépmanki, na az beszarás!:))))

user792 2013.01.01. 18:32:34

@OrangeOrder: "Nyugi, 2014-ben fényes győzelmet arat Bajnai és szakértői csapata, már csak 500-at kell aludni kb.!"

Há' szabad neked ilyen eretnek gondolatokat leírni?! A 100 ezres pénzbüntetést ki a fene fogja kifizetni, mi?!
Én nem adok kölcsön, bocs.

(egyébként a világot kritikátlan fideszhívőkre vs szarszemétballibekre felosztó erőlködés most szólok, hogy már nem nagyon fog működni.

Ha nem vetted volna észre, a kritika már rég nem csak a baloldalról érkezik. És aki ki meri nyitni a száját, az nem bajnait vagy gyurcsányt akarja vissza.

Sőt! Pont azért beszélünk, hogy a most zajló dilettantizmusnak ne megint egy baloldali comeback legyen a vége...)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.01.01. 18:40:43

milyen szomorú képet vágnak a sárga csillagos képen, dögöljek meg, ha ez a külföldi zuglapokban nem úgy fog megjelenni, hogy ez itt kötelező a zsidóknak :) újra :)
ilyenek ezek a náci magyarok, ilyenkor irigylem a szlovákokat...

coni 2013.01.01. 19:50:12

Ennyit nem nevettem mint tavaly, volt téma bőven.
Év vége is mozgalmas volt, OV. félóránként nyilatkozott oktatásügyben, de mindig úgy mintha az előző nyilatkozatánál ő maga ott se lett volna. Kezdek gyanakodni, hogy mint egykori román kollegájának neki is vannak alteregói. Ha Varga Mihályból legalább kettő van (az újságok szerint), akkor Orbánból nagyon sok, ezek közül az egyik korábban nagyon ellenezte a tandíjat, az újabb meg nem érti mi a fene az a keretszám.
Szóval ha az alteregókat is beszámolom nem kétharmad, hanem minimum nyolcharmad van uralmon.

coni 2013.01.01. 19:55:06

Ja, és a Gyurcsány Bajnai kép nagy melléb@szás volt, évek óta nem jelent meg politikusokról olyan kép, amelyiken emberek voltak láthatóak. Ez most egy olyan.. és jól áll nekik Péterfy Bori is.

is 2013.01.01. 20:02:20

@OrangeOrder: Ez tényleg rossz hír. És ha elegen vagytok, akkor még 4 évig fog rossz irányba menni Magyarország. Ez talán még rosszabb hír.

is 2013.01.01. 20:05:02

@OrangeOrder: "Rossz hírem van viszont: az én szavazatom is ugyanannyit ér, "

Ja. Ez ugye nem igaz. A választási törvény összes lépése arról szól, hogy a FIDESZre szavazók szavazata kb. 20-30%-kal többet érjen, mint a többieké.

Vitéz László 2013.01.01. 20:24:05

a vég kezdete....

a fidesmafia tönkretette az országot
mindent szétrabolnak, lerombolnak...

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2013.01.01. 20:30:39

@is: végszükségben meg jöhet a rendkívüli állapot. Minden szükséges lapot leosztottak már hozzá endresy.blogspot.hu/2012/12/evzaro-tendenciavizslatas.html

niklex 2013.01.01. 20:35:19

Az elrugaszkodás éve volt.
A kormányzat elrugaszkodott minden normálistól.

Pelso.. 2013.01.01. 20:40:59

@niklex: + a valóságtól, - próbálja elszigetelni a jónépet. Mi hálátlanok meg nem tudunk mit kezdeni a sok sikerrel.

Bell & Sebastian 2013.01.01. 20:45:54

Több rakkendrol kéne, gójlepkék!

(Ezúton kijelentem, hogy fenti jelmondatot -amit az újévre választottam- Tevvtontól plagizálom, de nem győzöm majd eleget hangoztatni - ennek ellenére.)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.01. 20:53:25

Ezt az utsót még nem láttam korábban, de üt :-)

Anti Anyag (törölt) 2013.01.01. 21:32:37

"Visszahívtuk a megváltó Bajnait"

A végén még tényleg elhiszi és magyarázkodhattok neki 2014-ben, amikor másodszor is fenéken rúgjuk.

Anti Anyag (törölt) 2013.01.01. 21:37:12

Üldözött zsidók ülnek a magyar parlamentben.

Janikám, neked nem volt nehéz kivágni a sárga csillagot?
Nem, még meg volt a vörös, csak át kellett festenem.

komissarlajos 2013.01.01. 22:44:02

Szégyen, de ezt kellett írnom az Örülünk Vincentnek, kiről most kiderült, hogy totál fidesznyikov:
„A jó kurva anyád, te fidesznyikov állat!!!!!!!!“
Pedig csak kövérről, rogánról, és a gazdájukról írtam.

komissarlajos 2013.01.01. 22:45:05

Ja, és azt írta: Ön most nem szólhat hozzá.
Ez a bunkó fidesznyikov!!!

komissarlajos 2013.01.01. 22:47:23

@Bell & Sebastian: Te nem-é buzi vagy? He? Esetlegesen.

komissarlajos 2013.01.01. 22:48:26

Meg a BKV-és fasiszta állat! Nincs itt?

Pop40 2013.01.01. 23:29:58

@Anti Anyag:

"A végén még tényleg elhiszi és magyarázkodhattok neki 2014-ben, amikor másodszor is fenéken rúgjuk. "

Te kevered a seggeket, akiket rugdosol, mondjuk nem csoda, elég sok van felétek belőle.

1, Bajnait nem az agyhalott birkamenetesek rúgják fenéken, hanem max a balosok meg a középen lévők. Ők jelenleg valaki egészen mást akarnak "fenéken rúgni".
2, Hogy rúgsz valakit másodszor fenéken, aki először indul választáson?:D

Bell & Sebastian 2013.01.01. 23:43:16

@mk27soundmaster:
- Mit énekel a molylepke a szekrényben?
- Eddablúzt...

Bell & Sebastian 2013.01.01. 23:44:23

@komissarlajos: Asszem inkább leszbi, ha jobban meggondolom.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.01. 23:53:56

örülnétek ti, ha a felcsúti paraszt csak fele olyan jól kormányozna, mint a "megváltó" bajnai. pontosan tudjátok, hogy ezért ugatni 8 éven keresztül kár volt, ott legbelül azért biztosan megvan a szégyenérzet, hogy ennyit tud a szeretett vezér és csapata. de legalább anyagilag jól jártok, ez is valami

Bell & Sebastian 2013.01.02. 00:01:39

@Anti Anyag: A veres az ötágú volt (magyarázatát lsd. a Nagy Munkásmozgalmi Zsebkönyvben, ami, amint a nevéből is kitűnik, orosz nyelven érhető már csak el, korlátozott számban), a hexagram meg inkább az ellentétek kettősségét jeleníti meg.

Ha pejoratívan fogalmaznék -amit általában véve nem teszek, de ezúttal talán indokoltan tehetek kivételt-, a dugást és harcolást jeleníti meg.

A bolsevista eszmerendszer ehhez képest határozott visszalépés, amennyiben -nem egészen indokolatlanul- kontinuitást feltételezünk a kettő között.
A munkásmozgalmi szakirodalom -e, szóban forgó dávidi pajzs csillogásának fényében- eléggé egyoldalúra sikeredett, tömeges orgiákról csak erősen korlátozott keretek között esik szó benne, hacsak nem létezik egy bővített, szerzői kiadás, amit csak a Vöröszászló -rend tulajdonosai kaphatnak meg, az meg nekem nincs.

Bell & Sebastian 2013.01.02. 00:06:05

@balage_81 reloaded: Szerencséd, hogy pont tegező nexusban vagyok egy Bajnai -nevezetű, bajai CIA -ügynökkel. Azt üzeni, rajtam keresztül tenéked, hogy pont szarik terád, különben is, csak a pénz érdekli, a magyarokról meg akkor hallott először, amikor az éhes -szó fordítását nézte el a szolgálati szótárában.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.01.02. 00:30:19

@Bell & Sebastian: és nekem erre a magasröptű agymenésre válaszolnom kéne? beszéld meg a magyarok érdekeit simicska úrral, érdekes dolgokat fogsz hallani

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.02. 00:32:36

@balage_81 reloaded: ejnye, Balázs, összemérted a kukidat az oviban simlicska úréval és második helyen végeztél? :D

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.02. 06:12:40

Amit most a ballibbanditák művelnek, engem (egy az egyben) a nyolcvanas évek végének mszmp-s (a párt az élcsapat, ugye!) hőzöngésére, virnyákolására, üres fölényeskedésére emlékeztet. Akkor is, ott is, bebukott a rendszer és azok, akik annak a rendszernek a létrehívói, működtetői, haszonélvezői voltak igen nehezen élték meg, vették tudomásul, hogy az úgy, ahogy addig volt, márpedig, nem megy (mert nem mehet) tovább. (Mondjuk, el is követtek mindent, amit tudtak, hogy a régi trutymóból minél több átkerüljön az új szutyiba is.)

Az, amit nálunk, itt, az elmúlt húsz évben, liberális demokráciának hívtak besz_rt, kif_ngott (nem műxik) és ezt sokan nehezen vagy éppen sehogyan nem képesek tudomásul venni. Válaszaik ugyan nincsenek a problémák kezelésére, de az esetleges veszteségektől, s méginkább az újtól való félelem elég motivációt jelent számukra, hogy fröcsögjenek, köpködjenek, ordibáljanak, mocskolódjanak, átkozódjanak és minden egyebet, ami belefér.

Pedig (ha fröcsögnek, köpködnek, ordibálnak, mocskolódnak, átkozódnak stb.), azzal, azt, ami volt, már bizonyosan nem tudják visszahozni. Max. azt érik el, hogy azok szemében, akik valamiért nem túlságosan kedvelték azt, amit nálunk liberális demokráciának hívtak, viselkedésükkel még utálatosabbá teszik.

Pop40 2013.01.02. 06:29:05

@mk27soundmaster:
Igen, engem is arra emlékeztet, egy kiegészítéssel, hogy itt a banditák magukat jobboldalinak hazudják, a sok retardált hívük meg ezt el is hiszi.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.02. 08:24:11

@mk27soundmaster: az olyan konzervatív "értékek" is kif*nogtak, mint Schmitt Pál. :)
Akkor hogy is van ez, BBJ?

németh györgy 2013.01.02. 08:31:37

Az elrugaszkodás valóban még várat magára, pedig 2012-ben is sok erőfeszítés volt! Mégis, a társadalmi igazságosság irányába ívelő út valahogy továbbra is zárva maradt. De ne csüggedjünk, a ködfelhőbe burkolódzott emberi lehetőségek felett előbb-utóbb, mindig kitisztul az ég. Könnyebb szívvel és lélekkel vágjunk bele a 2013. évbe, mert így egészségesebb! Amúgy meg, az univerzumban minden lehetséges (Fred Hoyle után szabadon). Ja, és szerencsére a világvége is elmaradt.

Kandeláber 2013.01.02. 09:21:04

Új, rettegős év kezdődött egyeseknek.
Vagy ketteseknek is?

maskep 2013.01.02. 09:41:20

@Anti Anyag:
"Janikám, neked nem volt nehéz kivágni a sárga csillagot?
Nem, még meg volt a vörös, csak át kellett festenem."

Nyilván ezért állít a Jobbik meg a radikális jobber gárda keresztet karácsonykor: Az igazi karácsonyi keresztény jelképnek, a betlehemi csillagnak sem bírnák ötnél tovább számolni az ágát... Kettőig a kettőskeresztnél még megy, és az, hogy az a kereszt kettős még nem változtat a kivégzőeszköz-jellegén, amire a Megváltó születésnapján bizonyos kettős állampolgárokat figyelmeztetni kell...

hoplita 2013.01.02. 09:45:14

@OrangeOrder:
Ez nagyon megnyugtató, droid....húzott vóna apád a faszára.:)

Tökös elnök?

Szegény kéderjani úgy fogja azt az áememeszt, mint szűzjány a zapja faszát...

maskep 2013.01.02. 09:47:42

@mk27soundmaster: "Amit most a ballibbanditák művelnek, engem (egy az egyben) a nyolcvanas évek végének mszmp-s (a párt az élcsapat, ugye!) hőzöngésére, virnyákolására, üres fölényeskedésére emlékeztet. Akkor is, ott is, bebukott a rendszer és azok, akik annak a rendszernek a létrehívói, működtetői, haszonélvezői voltak igen nehezen élték meg, vették tudomásul, hogy az úgy, ahogy addig volt, márpedig, nem megy (mert nem mehet) tovább. (Mondjuk, el is követtek mindent, amit tudtak, hogy a régi trutymóból minél több átkerüljön az új szutyiba is.)"

Mintha a nyolcvanas évek végén az MSZMP kormányzásának a végét jelentette volna?... Persze, a hasonlat még így is sántít: Mindent ők (t.i. a komenisták) azért nem követtek el, "hogy a régi trutymóból minél több átkerüljön az új szutyiba is". Például nem hoztak kétharmados átmeneti rendelkezéseket...

hoplita 2013.01.02. 10:07:17

@maskep:
Téged nem ártana mán valamelyikre felszegezni, de minimum alátemetni.:)

Kandeláber 2013.01.02. 10:09:30

@maskep: Azt nem is, de GT-t, átalakulási törvényt és egyéb nyalánkságokat, amelyek az egyáltalán nem spontán privatizációt elősegítve megalapozták a gazdasági hatalom átmentését, bizony hoztak.
Hab a tortán, hogy az MDF-es paktumkormány az ex-KISZ -es Csepi Lajos vezette ÁVÜ létrehozásával segítette az MSZMP/MSZP nomenklatúrátebben a törekvésében.

maskep 2013.01.02. 11:06:03

@Kandeláber: A mostani kormány ezt is sokkal hatékonyabban oldja meg, a kilencszáz évre kinevezett főtisztviselőkkel...

Kandeláber 2013.01.02. 11:26:00

Emlékszem egy '89-es szdsz tüntetésre, ahová még megtévesztettként kimentem, és ahol Demszky megafonon kiabálta, hogy Next 2000 Kft-néven lopják el a KISZ vagyont a komcsik.
Aztán pár év múlva milyen jó haverok lettek.

maskep 2013.01.02. 11:36:40

@Kandeláber: Én utoljára az erdélyi falurombolás elleni tömegtüntetésen voltam ott, akkor megundorodtam az utcai tömegtől, egészen 2010-ig nem is volt semmi olyan, amiért hajlandó lettem volna elviselni...

Az MSZP-ről 1990-ben azt gondoltam, hogy "az évezredben" (az elmúltban) már nem kerülhet kormányra. Az MSZP azonban, talán azért is, mert négy évig karanténban volt az országgyűlésben, és azért is, mert az egyetlen arca, ami megmaradt, az a "szakértő" volt, különösen az Antall-kormány dilettantizmusa kontrasztjában, tehát négy év kénytelen-kelletlen tárgyilagos és visszafogott politizálás után megnyerte a többség bizalmát, miközben sikerült legyőznie a liberálisok bizalmatlanságát is.

2002. óta mondom, hogy a Fideszben akkor tudnék megbízni, ha legalább egy ciklust hajlandó nyugodt, racionális ellenzékként végigülni a Parlamentben. 2010-ben, a választások után már nem vártam el többet, mint hogy legalább legyenek méltányosak a legyőzöttekkel, majd 2011-re már csak azt, hogy legalább ne kúrják el teljesen. És végül 2012-re azt, hogy az elkúrást ne betonozzák be végleg.

Mit várhatok a bizalmamért cserébe majd 2013. után?...

Kandeláber 2013.01.02. 12:10:13

@maskep: Én talán egy-két éve tökéletesen kiábrándultam valamennyi eddigi magyar pártból.
Annak ismeretében, hogy Antall paktumot kötött az szdsz-el az ország működőképességének fenntartása érdekében, végképp érthetetlen, hogy miért szervezett taxisblokádot az szdsz.
Az viszont így már érthető, hogy miért hagyta, sőt segítette az mdf kormány az állami vagyon ellopását, amit az MSZMP kezdett, majd '94-től az mszp folytatott.
Mindegyik eddigi kormány hazaáruló és tolvaj volt, és az lesz a következő is.

maskep 2013.01.02. 12:25:07

@Kandeláber: A taxisblokádot nem az SZDSZ szervezte, de ha elég sokáig mondod, talán mindenki úgy fog emlékezni... Ha akarták volna, se tudták volna megszervezni, technikailag erre akkor szinte kizárólag a CB-rádiós taxisok voltak alkalmasak.

De még ha ők is szervezték volna: Nem prolongáltak pl. ötórai előadásokat prominens vezetőikkel, hogy hetekig-hónapokig tartson a bizonytalanság, főleg nem tartottak bármilyen erőszakos megnyilvánulást a nép jogos felháborodása kifejezésének, stb., hanem mind szavakban, mind tettekben a válság megoldását segítették. És az gyorsan meg is oldódott: Az egész szinte percre pontosan három napig tartott. Csütörtök este kezdődött, mikor a Körúton indultam moziból haza, és vasárnap este véget ért. A hétfő reggel már egy unalmas hétköznapként indult, miután nem szította a csőcseléket az SZDSZ...

bömböcz 2013.01.02. 12:38:11

@maskep:
A takszisblokádot Én szerveztem!
(Hogy végre kiszellőztessék azt az áporodott levegőjű Duna-parti giccspalotát. Az már más kérdés, hogy közben majdnem kiesett a nyitott ablakon valaki...)

maskep 2013.01.02. 12:44:52

@Kandeláber: Egyébként, a tolvajságot nem vitatom, de a hazaárulással azért csínján bánnék...

Kandeláber 2013.01.02. 12:55:55

@maskep: Kis János talán a Népszabiban simán olyat nyilatkozott, hogy "a nép elkergeti a kormányt.."
A tévében egyértelmű volt, hogy szdsz és fidesz-kitűzős
figurák hergelték a népet, mert nem csak taxisok voltak. Göncz a médiában folyamatosan adta alájuk a lovat.
Mondjuk pénteken kezdődött, nem csütörtökön, én metróval simán kiértem az Őrsre a városból. Hétvégén tévén néztem, és jókat röhögtem. Nagyon egyértelműnek tűnt, hogy hétfőre vége lesz. Nem merték tovább csinálni, mert kezdtek ellenük fordulni a "zemberek".
Vidéken egy jugó kamionos kilapított egy taxit.

bömböcz 2013.01.02. 13:04:08

@Kandeláber:
"Vidéken egy jugó kamionos kilapított egy taxit."
Egy születő demokráciában előfordul, hogy ketten vannak egyszerre rossz időben rossz helyen...főleg, ha az egyik egy dél-szláv újjászülető-ős-demokrata.

Kandeláber 2013.01.02. 13:13:11

@bömböcz: Különben akkor volt az ős-békemenet. Kormánypárti szimpatizánsok vonultak a Parlament elé. Akkor integetett vehemensen boldogult Horváth Balázs.

maskep 2013.01.02. 13:15:27

@Kandeláber: Én nem láttam SZDSZ-kitűzős hergelőket. Ha a tea- és szendvicsosztók hergelők, akkor a Molotov-koktél és a minden nap 17:00-ra meghirdetett előadásra mi a megfelelő kifejezés?

Az egyetlen TGM-et szokták jellemzően az SZDSZ uszítása példaként említeni, de hát róla (minden tiszteletem mellett) tudjuk, hogy minden alkalmat megragad, mikor szónokolhat "a nép" felszabadulása érdekében...

Mondjuk csütörtök este indult a taxis sztrájk, azután, hogy a Déli Krónikában Bod Péter Ákos cáfolta a benzináremelés hírét, majd délután kettőkor fölemelték... Péntek reggel már valóban az összes híd le volt zárva.

Egy jugó kamionos kivasalt egy taxist vidéken? Tudsz mégegy erőszakos eseményről a három nap alatt? Én láttam, mikor majdnem megvertek egy taxist. A Keletinél próbált extra áron utasokat fogni. A potenciális utasok verésétől az a két gorilla védte csak meg, akik az utas extra-díjfizetés biztosításául ültek a kocsiban hátul...

maskep 2013.01.02. 13:17:40

@Kandeláber: F Havas Gábor akkoriban írt egy karcolatot a Beszélőben arról, hogy eddig nem tudta, ki az A Nép, akire a kormány hivatkozik. Akkor derült ki, hogy azok ott kétszázan, a Parlament előtt, akik a kormány mellett tüntetnek.

bömböcz 2013.01.02. 13:20:15

@Kandeláber:
Igen! Az akkori Magyarország tájékozatlan, mondhatnónk: újszülött népessége nem értette a Demokrácia lényegét:
Nincs ingyenebéd!
Közgazdaságilag olyannyira képzetlenek voltak, hogy nem értették meg az adótartalom megadóztatásának törvényszerűségét!?
Szerencsére ez mára már elmúlott...

bömböcz 2013.01.02. 13:22:34

@bömböcz:
+1 db t, mielőtt kiderül, hogy alulképzett vagyok magam is...

Kandeláber 2013.01.02. 13:41:55

@maskep: @bömböcz: Igazándiból nem volt egy nagy durranás az egész. Volt azért demagógia mindkét oldalon, a "lövetni fognak" meg Murányi a tévében, aki direkt nagyon sötét "demonstrálókat" mutatott...
Kis Jánosra mintha nem reagáltatok volna.
Egyébként az igazi röhej az volt, hogy a nyomorult Antall-kormányt áprilisban iktatták be, és október végén, cirka hat hónapos regnálás után máris egy ilyen pofont kaptak.
Aztán kabaré volt a parlamentben az amnesztia, meg hogy Göncz megígérte, hogy mindenkinek kegyelmet ad, ha valami lesz.
Akkor utáltam meg a vén faszt.

bömböcz 2013.01.02. 13:56:53

@Kandeláber:
Természetesen a SZabadDemokratákSZövetsége értelmiségi Nemzetmentő-társulásnak köszönhetjük az eddigi politikai-gazdasági sikereinket... és ez nem kevés!
Egy új, teljes nemzetet kívánó feladat követei voltak ők:
A néhai Nyugat-os megalkuvást nem tűrő felszabadult Demokrácia hatágazati csillag-keresztjét mutatták fel a Nemzetnek, mint sorsfordító szegélykövet!
Nem tudok nem hálával gondolni a szellemi nevelőapámra...

maskep 2013.01.02. 14:13:33

@Kandeláber: Kis János írását ha belinkeled, mondok róla véleményt.

Az előzetes amnesztiánál azért az viccesebb, hogy több rendőrt ítéltek el 2006. október 23. után, mint békésen randalírozó csőcselék urat...

bömböcz 2013.01.02. 14:37:32

@maskep:
Ne bolygassuk a múlt sérelmeit!
Nem zsidó-keresztény liberális demokrata az, aki azt a pár száz megtévesztett türelmetlenkedőt és az akció-reakció örök törvénye alapján adott (szintén párszáz) szociál-liberális választ fölhánytorgatja most, a siker kapujában...

Kandeláber 2013.01.02. 14:50:03

@maskep: Csak egy ilyet találtam, úgy látszik, Boross Péter is úgy emlékszik, ahogy én: inforadio.hu/hir/belfold/hir-73736

maskep 2013.01.02. 16:55:21

@Kandeláber: Egy, Boross Péternél kissé hitelesebb és árnyaltabb forrás szerint:

"A „pártos állásfoglalások” közül talán az SZDSZ nyilatkozatát előzhette meg a legnagyobb várakozás, talán még az MDF nyilatkozatát is beleértve. A legnagyobb kérdés az volt, hogy mire és mennyire kívánja az SZDSZ felhasználni a kormányellenes tiltakozásokat. Az állásfoglalás, ahogyan azt a legnagyobb ellenzéki párttól várni lehetett, hosszan sorolta a kormány hibáit: az áremelést hosszan halogatták és elkészítés nélkül vezették be, a kormány képtelen az ország gazdasági válságával megbirkózni, valamint a válságkezelésre is képtelen. A kormány erszakkal való fenyegetzését is külön kiemelte. Kis János hangsúlyozta e mellett, hogy hiba volt nem tájékoztatni a lakosságot az ország gazdasági állapotáról.63A legkomolyabb kijelentés pedig kétség kívül az volt, hogy a kormány alkalmatlanságát hangsúlyozva megállapították: „Az országnak haladéktalanul felkészült, a lakosság bizalmát megszerezni képes kormányra van szüksége…” E kijelentések után azonban újságírói kérdésre kiderült, hogy az SZDSZ a kormánynak haladékot biztosítva, nem készült azonnali bizalmatlansági indítvány benyújtására. Azt, hogy ezt az SZDSZ politikusai méltányosságból, vagy csupán a konstruktív bizalmatlansági indítvány alkotmányos nehézségei miatt nem tették meg, nem lehet biztosan tudni. Kommunikációs szempontból azonban egyértelműen érzékelhet volt, hogy az SZDSZ bármennyire is elszánt ellenzéke a kormánynak, nem fogja végskig élezni a konfliktust. Kis János és Pet Iván nyilatkozatában pontosan rögzítette, hogy milyen intézkedéseket vár a kormánytól: vagy meghátrálnak és visszavonják az áremelésre vonatkozó intézkedésüket, vagy átalakítják a kormányt. A kormányátalakítással kapcsolatban minimumnak tekintették a gazdasági posztokon, valamint a belügyi tárcánál történ változásokat. Miközben tehát a kormány politikai bukásáról beszéltek az SZDSZ vezet politikusai, hagytak „egérutat” a menekülésre. Az SZDSZ nyilatkozatában közölt feltételek gyakorlatilag a kormány számára a következket jelentették: a konfliktusból ereden ezek a legsúlyosabb következmények, amelyekkel számolniuk kell. Amennyiben a válság nem súlyosbodik, politikájuk legfőbb célja az lehet, hogy a fent közölt feltételeknél, a lehetség szerint minél kisebb veszteségeket kelljen elszenvedni. A kormányt fenyeget „kockázat” az SZDSZ részéről tovább csökkent, miután az újabb nyilatkozatokból egyre világosabban kiderült, hogy nem kívánnak kormányválságot előidézni. Kemény bírálataik ekkor már csupán a kormány tevékenységének befolyásolására irányult, illetve bizonyos személyi változásokat kívántak elérni."

(PTE BTK
TAXISBLOKÁD
A SZAKIRODALOM, A SAJTÓ ÉS A KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁSOK TÜKRÉBEN
Somorjai Miklós
2003)

www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&ved=0CDYQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.publikon.hu%2Fapplication%2Fessay%2F85_1.pdf&ei=7lTkULKUJMbwsgaUvIDwDA&usg=AFQjCNE3pgKbU6SqCZNxKNAYuuJVtuEF6Q&bvm=bv.1355534169,d.Yms

Az igaz, hogy az ellenzéki pártok közül akkor egyedül a Fidesz állt a kormány mellé, mivel az ilyen akciók a demokráciát veszélyeztetik. Nyilván a Molotov-koktélok hiánya miatt...

maskep 2013.01.02. 16:58:51

@maskep: "A kormányt fenyegető „kockázat” az SZDSZ részéről tovább csökkent, miután az újabb nyilatkozatokból egyre világosabban kiderült, hogy nem kívánnak kormányválságot előidézni."

Kandeláber 2013.01.02. 17:29:55

@maskep: Az szdsz és a fidesz egyértelműen a taxisok mellett volt. Vasárnapra azonban a "nép" lelkesedése alábbhagyott, ugyanis sokan filózni kezdtek, vajon hogyan is mennek dolgozni hétfőn ha nem lesz sem tömegközlekedés, és autót sem lehet majd használni, és végül a megegyezés hatására a "spontán polgári engedetlenségi mozgalom" elenyészett.
Utóbbi kifejezést egyébként ugyancsak az szdsz találta ki a puccskísérlet elnevezéseként.
A tanulmány akár igazat is tartalmazhat. Nem azt mondtam, hogy az szdsz vezetősége mondta, hanem hogy Kis János.

maskep 2013.01.02. 18:55:14

@Kandeláber: Jaj, de hosszú lenne ezt az egészet tételesen végigcáfolni, de nem megyek bele. Nézd, én egy dokumentum-filmes stábbal forgattam végig a blokádot péntek reggeltől vasárnap estig, elég határozott és részletes emlékeim vannak. Maradnék hát röviden a fő tényeknél, a többire úgy emlékszel, ahogy akarsz.

"Az SZDSZ és a Fidesz útja a taxisblokádnál kezdett elválni?

(...) A legnagyobb ellenzéki párt, a Szabad Demokraták Szövetsége – 1956 megismétléséről vizionálva – a taxisok mellé állt. Göncz Árpád köztársasági elnök „kilépve a pártok fölött álló államfő pozíciójából” fölszólította a kormányt a benzináremelés visszavonására és a fegyveres erők tényleges főparancsnokaként viselkedett – mondta Szécsi. Az ellenzéki Fidesz az alkotmányosság talaján maradt: nem helyeselte a kormány eljárását, de kiállt a taxisblokád fölszámolása mellett. (...)"

Nem egy elfogult ballib forrás: www.nemzetiforum.hu/index.php?id=az-szdsz-es-a-fidesz-utja-a-taxisblokadnal-kezdett-elvalni

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.02. 19:44:39

@Kandeláber: Én saját emlékeimre hagyatkoznék, és a szerint nem a blokád miatt vált szét a sziámi ikerpár. A Fidesz székházbotránya miatt csaptak össze komolyabban. Ám örülhetünk, mert a Fidesz mára visszatért a gyökereihez, és tulajdonképpen nem is lehet tudni, hogy Fidesz-e még vagy már SZDSZ.

maskep 2013.01.03. 07:56:37

@Mr Falafel: ???

(Egyébként az összecsapás alapvetően arról szólt, hogy az SZDSZ mintegy atyáskodni próbált a Fidesz, mint "ifjú liberális szervezet" fölött, miközben a Fidesz nemcsak az SZDSZ-szel szakított, de még a Magyar Narancsot is kirúgta a Lendvay utcából, mert az nem volt hajlandó behódolni Orbán Viktornak, és Fidesz-pártlappá válni... És valóban, ha ezt összevetjük a Fidesz, illetve Orbán további útjával, akkor az irányt könnyen meghosszabbíthatjuk visszafelé is, kb. 1991-ig. A taxis-blokád ebbe a vonalba még tényleg kevésbé illik bele. De mi a párhuzam a mostani Fidesz és az egykori SZDSZ között?)

Kandeláber 2013.01.03. 12:18:22

@maskep: Kösz a linket, szinte teljesen egyetértek az értékelésekkel.
Puccskísérlet volt, amelyet az szdsz ha nem is szervezett, de teljes mellszélességgel támogatott, fokozatosan csökkent az irántuk érzett szimpátia (ami nálam mondjuk eleve nem is volt), az Antall-interjú valóban segített a kormánynak.
Valóban keringtek olyan mendemondák, hogy nem engedték át a mentőket, ezeknek valóságalapjuk is volt.
A legvisszataszítóbb történet, amit hallottam, ez volt: egy autóstól, aki át akarta könyörögni magát fontos ügyben, azt követelték, hogy mutassa meg a kezét, és mivel nem volt kérges "melóstenyere", nem engedték át.
Nyilas- és bolseviktempó. Igazad van a Magyar Naranccsal kapcsolatban, '89-90-ben rendszeres olvasója voltam. A választások előtt jelent meg egy "Elbocsátó szép üzenet" a lapban, amelyben gyakorlatilag levált a fidesz az szdsz-ről. Előtte is cikizték őket, "liberó-reklámnak" titulálva a logójukat.@Mr Falafel: Hát ez elég érdekes, pont 1990. októberben robbant volna ki a székházbotrány? Tévedésnek tűnik, szerintem később volt.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.03. 13:22:28

@maskep: A Fidesz ugyanannak az érdekkörnek elégíti ki az igényeit, amely érdekkör létrehozta az SZDSZ-t. A Fidesz jelenlegi politizálása a pártot Budapesten erősíti, vidéken felszámolja. Pont, mint az SZDSZ esetében. Én még jól emlékszem, amikor 90-ben a legnemzetibb párt az SZDSZ volt. Magyar Bálint nyereg alatt puhította a húst, Pethő Iván nemzeti színű alsógatyát hordott.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.03. 13:24:08

@Kandeláber: Hol állítottam ilyet? A székházbotrány valamikor 92-ben volt. Az SZDSZ támadta a Fideszt, amiért lepaktált az MDF-fel.

Kandeláber 2013.01.03. 14:55:20

@Mr Falafel: Éppen az mdf-szdsz paktum alapján volt viszonylagos mozgástere az amúgy gúzsba kötött Antall-kormánynak. Persze a paktumot az szdsz az első adandó alkalommal felrúgta , ez volt a taxisblokád. Utána '91-ben Konrád megszervezte a "Demokratikus Chartát", ahol látványosan összeborult az mszp és az szdsz, a fidesz ettől távol maradt, de korántsem paktált le a kormánnyal.
Folyamatosan támadták Antallékat a Kalasnyikov-ügy és egyebek miatt is, viszont már látható volt, hogy távolságot tartanak az egyre inkább összenövő mszp-szdsz ellenzéki koalíciótól. '92-ben a fidesz volt a legnépszerűbb párt a közvélemény kutatások szerint. Más kérdés, hogy '94-ben alig jutottak be a parlamentbe.
Mindjárt keresek egy 2010-es érdekes Kuncze-interjút, ahol nagyon magyarázkodik a rozmár, visszatekintve '90-re is.

Leskelődő 2013.01.03. 17:05:56

@Bell & Sebastian:
Küldjön egy galambot követlenül Apollónhoz, legyen szíves.

maskep 2013.01.03. 18:47:20

@Mr Falafel: Ja, értem. Tehát a zsidók.

Alfőmérnök 2013.01.03. 19:10:45

@Leskelődő: Mikor lesz az új jósda páholy beavatási szertartása?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.03. 19:20:51

@maskep: Ez ellen jó néhány derék zsidó ismerősöm ágálna. Maradjunk annyiban, hogy bolsevikok.
süti beállítások módosítása