Pussy Riot: orosz lányok az orosz lányokról
2012. augusztus 27. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Pussy Riot: orosz lányok az orosz lányokról

pussy_riot_vita.jpg

Nagy vihart kavart a világ körül és itthon is az orosz punk-aktivista Pussy Riot akciója és a rá adott drasztikus hatósági, igazságszolgáltatási válasz. Úgy gondoltam, érdemes lenne a nemzetközi médiafelhajtáson és a hivatalos orosz sajtón átlépve egyenesen civil oroszokat megkérdezni a Pussy Riot-jelenségről. Sajnos nem volt alkalmam Oroszországot körbejáró helyszíni riportot készíteni – de van helyette internet, és azon egy CouchSurfing nevű utazói klub. Az amerikai alapítású, világszerte 4,8 millió taggal rendelkező CS tagjai szállást kérhetnek és adhatnak teljesen ingyen a saját lakásukban; de lehet szó közös utazásról vagy városnézésről, bulizásról vagy egy kávéról, vagy egyszerűen a kapcsolattartásról, információ- avagy segítségkérésről, beszélgetésről, eszmecserékről. Mindez a kölcsönös bizalmon alapul.

Mint Európa több országát CS-szel bejáró veterán klubtag, bizalommal fordultam az orosz CS-esekhez, megkérdezve őket, mit gondolnak a Pussy Riotról. A durván túlzó ítélettel két évre elkaszált punkbanda tagjai huszonéves, városi orosz nők – én pedig kíváncsi lettem, mit gondolnak róluk más huszonéves, városi orosz nők. Felmérésem tehát egyáltalán nem reprezentatív, viszont így is tanulságos. A CS-klub céljaiból és működési elvéből is következik, hogy a világra nyitott, világot járó, idegen nyelveket beszélő, elsősorban városi, mobilis fiatalok gyűjtőhelye, így van ez Oroszországban is. Mégis, ők sem egyformán, fekete-fehéren ítélik meg a Pussy Riot-ügyet – ha egyáltalán hallottak róla. Üdítő volt olvasni sokszínű, árnyalt, érzékeny válaszaikat az Oroszországot megosztó botrányról. Következzenek az orosz lányok válaszai az orosz lányokról, a Balti-tengertől Szibériáig, Karéliától Volgográdig.

*

Az első választ Elenától kaptam, Norilszkból: „Nos, tényleg semmit nem tudok a bandáról, nem tudok segíteni neked, bocsánat... :)” A karéliai Alina külföldi tartózkodása miatt szintén nem ismerte a történetet, így nem tudott róla nyilatkozni.

Ekaterinát Norvégiában értem utol, a magyar kapcsolatokkal rendelkező moszkvai marketinges lány magyarul válaszolt a felvetésre: „Persze nem totally Ok mit csinaltak a Pusszik, de a buntetesuk tul eros, nem lehet 3 evre ezert bezarni az embert. Voltam Madonna koncerten Moszkvaban, tetszett amit o is mondott: nem jo amit csinaltak, de mar megkaptak a buntetest. (a szuleimet is megkerdeztem - azt mondtak hogy adjak nekik rongyokat es hadd tisztitjak a padlokat templomban))”

A Magyarországon dolgozó Victoriát már első posztomban is idéztem, szintén magyarul fejtette ki a véleményét: „Mivel én már nem Oroszországban lakom, híreket se mindennap nézem, azért nem követtem annyira sürün az eseményeket. De tudom, mit csináltak, hol énekeltek. Gondolom, hogy itéletben nincs semmi politika, és azért kaptak 2év börtönt, mert templomban énekeltek »átfogalmazott« imádságot, azon a helyen, ahova tilos belépni embereknek, csak templomi szolgálók beléphetnek óda. Persze, hogy ez nem büncselekmény, de a magatártásuk sok ember érzeteit sertette. Képzelj, hogy valami pankok vagy emók belépnek Szent István Bazilikába, vagy Szent Peter Bazilikába (Romába) és ott fognak énekelni és táncolni! Gondolom, őket is rendőrségbe viszik. Ezert én egyetértek azzal, hogy kaptak bírói itéletet, de maga a büntetést túl szigorúbbnak tekintem, én inkább közmunkákra küldtek lányokat.”

Anastassia Szentpétervárról azt írta: nem gondolja, hogy teljesen okés, amit a Pussy Riot csinált, de teljesen az ő oldalukon áll. Bocsánatot kértek az egyháztól és a vallásos emberektől, és ha ezek az emberek tényleg keresztények, meg kellene bocsátaniuk nekik – írja. „A legszörnyűbb ebben a helyzetben a bíróságunk. Azért vannak börtönben, mert politikusaink azt akarták, hogy börtönben legyenek.” Anastassia szerint mindenki megérti: nem annyira bűnösek, hogy ilyen büntetést kapjanak. A politikusok meg akarták mutatni az embereknek, hogy ez történhet mindenkivel, aki úgy dönt, hogy ellenük beszél vagy tesz valaki. „Még egyszer megértettük, hogy egyáltalán nem vagyunk megvédve saját országunkban a rendőrséggel és a kormányzattal szemben”.

A szentpétervári Tania sajátos, érdekes nézőpontból értékelte a Pussy Riot-jelenséget. „Ők nem bátrak, vagy ilyesmi. Ők az orosz politika tükrei: vulgárisak, sokkolóak, hiányzik belőlük a tisztelet (pl. az egyház iránt). A »történelem-csinálók« felhasználták őket, mint egy új játékot a »forradalmárok« szórakoztatására. Tudod, hogy az emberek mit mondanak Putyinról az interneten? Az orosz közösségi hálók tele vannak mocskos poénokkal, nyílt, durva kritikával – hogyhogy még szabadon van az összes Putyin-gyűlölő? A Pussy Riot tényleg átlépte a határokat? Ó, ugyan már! A határ már rég túl lett lépve. A gyökerek a mentalitásunkban keresendők. Mi, oroszok szeretjük a Szörnyű, Igazságtalan Élet hosszan tartó feszültségét. Szeretjük, ha lassan és hosszasan lázadozásra provokálnak minket. Nem szeretjük a könnyű utat. Az események tetőzését szeretjük, a zavart, a zaklatottságot. Putyin a megfelelő szálakat rángatta, az embereket tiltakozásra provokálva, így mindenki boldog lesz: Putyin folytatja, amit mindig is csinált;az emberek boldogon tüntetnek, szabadnak gondolva magukat; a külföldi megfigyelők pedig dörzsölik a kezüket, hogy az oroszok felébredtek.

Szóval miért is vált a Pussy Riot az igazságtalanság ikonjává? A kormány totálisan ignorálhatta volna őket, ahogy mindenki mással is így tesznek. Senki sem tudta volna, mi az a Pussy Riot. De a »történelem-csináló« részleg figyelői megindítónak találták őket: annyiféle kisebbséget képviselnek, hogy az elnyomás megfelelő tárgyaivá váltak, bemutatva őket a tévében. Nem hiszek az oroszországi szabad sajtóban (emlékszel Politkovszkajára?), tehát egy random dolgot nem mutathatna be a tévé” – írja Tania, aki apolitikussága ellenére azt szeretné, hogy a Pussy Riot szabad legyen, és szerinte jobb egy olyan nemzet imázsa, amely megpróbál lázadni, még ha ez megtervezett is.

*

Oksana HR-es Jekatyerinburgban: úgy gondolja, nem egyszerű a Pussy Riot-csajok ügye. „Nem érdemelnek két év börtönt amiatt, amit tettek.” Szerinte ez csak a kormány és nem a vallás elleni tiltakozás volt. „Persze, túl sok volt, és jobb lett volna, ha más helyet választanak a tiltakozásukhoz”. Oksanának a templom szent hely, még akkor is, ha turisztikai látványosság. „Az embereknek tisztelniük kellene egymás vallását és szent helyét. De az embereknek joguk van arra is, hogy tiltakozzanak és elmondják a véleményüket”.

A volgográdi, világjáró Anna hisz Istenben és az ortodox egyház tagjának tartja magát. „Azt hiszem, elég lett volna, ha pénzbüntetést kapnak. Ha így történt volna, lehetőségem lett volna megvitatni azt, hogy milyen ostoba, erkölcstelen és undorító volt az akciójuk”. Anna viszont úgy érzi, most nem teheti ezt, mert a kormányzat és az egyház ilyen őrült módon reagált, és most csak szánalmat, sajnálatot érez a lányok iránt. „Ez a helyzet megosztja a társadalmat és rombolja az egyház imázsát”. Anna szerint mivel az orosz egyház részt vesz a politikában, elfelejtette a legfőbb dolgokat, amikért felelősnek kellene lennie, és egyfajta politikai párttá vált. „Természetesen az ítélet ellen vagyok, ezért vettem részt egy aláírásgyűjtésben a banda mellett”.

A vitorlással óceánokat járó, újságíró és extrém sportoló Ekaterina Szentpétervárról azt írta: „Hmm, azt hiszem, a lányok rossz helyet választottak. A fő céljuk az volt, hogy Putyin politikája ellen tiltakozzanak. Nagyon konzervatív, és többségében szűk látókörű a társadalmunk”. Ekaterina szerint az ortodox vallás mindig is erőteljes politikai eszköz volt, amit a hatalomban lévők gyakran használtak a kezdetek óta (kivéve a szovjeteket, akik Hitler-szerű propandával és terrorral léptek fel). „Putyin arra használja a vallás eszközeit, hogy a lehető legteljesebben uralja az országot." Ekaterina ugyanakkor nem csak az elnököt akarja vádolni, szerinte a társadalom többsége tökéletes birka, pásztorok számára (különösen a kisvárosokban és a falvakban). „Van egy Moszkva és egy Szentpétervár, és van a másik Oroszország.” A világjáró szentpétervári lány szerint a Pussy Riot a katedrálisban való performansszal túl sok embert sértett meg, birkákat és pásztorokat is. Ráadásul szerencsétlenül is jártak, mert a hatóságok őket választották ki áldozatnak, mivel a Pussy Riot az ő szemükben pont jó helyen, jó időben volt. Ekaterina bevallja, nem toleráns az intézményesített vallással és az orosz politikával szemben, ugyanakkor a lányoknak sem volt joguk megsérteni a hívőket, gondol itt a jogra és a vallással szembeni türelemre. „Ahogy mi mondjuk, nem menj a saját szabályaiddal mások kolostorába.” A Pussy Riot tehát bíróságr került, ahová kerülniük kellett. „Csak azt nem értem, miért kell ilyen show-t csinálni belőle. Az én ítéletem: műveld magad, és válassz egy okosabb, ravaszabb utat.”

A Szentpéterváron élő, céges titkárnő Anya szerint az ügy egyik résztvevőjének sem volt igaza, de a helyzet létező problémákra mutatott rá, és megnyílt a lehetőség a vitára. „A Pussy Riot rossz és ostoba dolgot csinált, nem anyaként, hanem tinédzserként viselkedtek” – írja, szerinte még a Putyin-ellenes imádságuk szövege is infantilizmusnak tűnik. Az egyházról is megvan a maga véleménye: „minden magas rangú papnak drága kocsi jár, értékes órákat viselnek és sok pénzük van”. Anya szerint a papok a megbocsátás helyett csak vádolják a lányokat, és ez szörnyű. A szentpétervári lány úgy véli: az orosz elnök nagyon fél a vele szembeni hangoskodásoktól, nem csak a lányok ügyében, hanem általánosságban is, és ez nagyon rossz. „Évekig jellemző volt, hogy cárként mutatták be őt. Talán Oroszországban csak egy cár képes politizálni, talán nem a mi országunknak találták ki a demokráciát.” Anya mindenestre ostobának tartja az ítéletet, ami nincs összhangban azzal, amit tettek.

Valentina, egy rádiós műsorvezető Jekatyerinburgból már alapból számos nézőponttal találkozott. „Nem tudom megmondani, szeretem-e a Pussy Riotot vagy sem, hiszen újságíró vagyok, és túl sokat vitatkoztam róluk az éterben. Nagyon sok nézőpont van, és nincs kevesebb érv sem a különböző gondolatok mellett, amit meg is értek.” Valentina szerint a Pussy Riot az orosz társadalom tükre, hogy milyen is mostanában. Az oroszok szerinte nem szeretik a dolgok jelenlegi menetét az országban, de nem tudják megváltoztatni azokat. És amikor ezt megpróbálják, az történik, mint a Pussy Riot esetében. „Valami hangos, figyelemfelkeltő, de egyúttal kaotikus és céltalan.” A rádiós úgy gondolja, az ítélet túl kegyetlen, szinte semmiért kapták, miközben gyermekeik is vannak.

A Lengyelország és Litvánia közé szorult Kalinyingrád melletti kisvárosban élő, egyetemista és önkéntes munkákat vállaló Yuliának nem tetszik, amit a Pussy Riot csinált. „Bár ateista vagyok és egyáltalán nem szeretem az orosz ortodox egyházat, úgy gondolom, tisztelnünk kell más vallásokat.” Yulia szerint az ügy tökéletesen bemutatja az orosz igazságszolgáltatás rendszerét: „Két év börtön egy ilyen hülye akcióért! Miközben az orosz funkcionáriusok ezrei lopják a nemzet pénzét”. Yulia úgy látja, az ügy a szólásszabadság és más szabadságjogok hiányát is jól mutatja az ügy.

*

Az egyetemista Irinát Tyumenből érzékenyen érinti az egész ügy, két levelet is küldött nekem: „Sokkolt a leveled és még inkább sokkol az, hogy elképzelem, mennyi őrült dolgot fogsz majd kapni a többi levélben. A véleményem teljesen ellentétes a nyugati tömegmédia nézőpontjával. Így is szükséged van a véleményemre? Mert, először is, azt látom, hogy az a cikked célja, hogy az ügyet felhasználva megvádold és diszkreditáld a hazámat. Ha tévedek és tényleg különböző nézőpontokat keresel, csak mondd meg, mennyi gondolat lenne elég számodra, mert egy mondatban nem tudok válaszolni neked.”

Miután megnyugtattam, hogy semmi más célom nincs a cikkel, mint hogy hétköznapi orosz fiatalok különböző véleményeit bemutassam, hosszan válaszolt eredeti felvetésemre.

„Kezdem azzal, hogy a Pussy Riot nem egy zenekar, és nem is voltak azok soha. Három otthon gyártott, rossz minőségű dal nem elég ahhoz, hogy más jó zenekarral együtt legyenek említve. Ezen túlmenően agnosztikus vagyok, ha érdekel. De nagymamám ortodox keresztény volt, mint az oroszok 80 százaléka.

Másrészt: meg kell különböztetnünk az ügy jogi és erkölcsi oldalát. Kezdjük az erkölccsel. Oroszország szekuláris állam világi hatalommal, és mindenki gyakorolhatja a maga vallását: iszlámot, kereszténységet, másokat. És most képzelj el idősebb embereket, nőket, gyerekeket a templomaikban (ahová minden nap eljönnek imádkozni, hinni, másoknak segíteni), akik azt látják, amit a YouTube-on láttál. Említhetem azt a fájdalmat, amit az ortodox hívők érezhettek? El tudsz képzelni valakit, aki a házadban táncol a rokonaid csontjain? De az ortodox keresztények könyörületesek, megbocsátottak nekik, és most a lelkük megmentéséért imádkoznak. De a kérdés még mindig nyitott: mi volt a lányok motivációja? A performanszukat nem egy mecsetben mutatták be, valahol a Kaukázusban, ahol a rendőrségnek kellett volna kimenteniük őket – a letartóztatás helyett. Nem mentek a Vörös térre sem, ahol úgy néztek volna ki, mint a bohócok; és nem mentek az elnöki hivatalhoz sem, ahol terroristáknak nézték volna őket. Bárhol kiáltozhattak volna, politikai dolgaikat kiabálva, blogolva az interneten, elindulva a helyi választásokon, vagy szociális projekteket működtetve; de úgy döntöttek, hogy fel akarják magukra hívni a figyelmet, hogy híresek legyenek. Nekik fontosabb volt a botrányokozás, hogy a következményeket és a reakciókat figyeljék. A másik megfejtés, hogy valakinek, például az ellenzéknek a parancsára cselekedtek, nem tudom.

Az ügy jogi oldala: »Két év vallási gyűlöletkeltésért és ellenségeskedésért«. Nem vagyok jó büntetőjogból, így ezt nem tudom kommentálni. Nem látom viszont az egyház nyomását ebben. A lányok azt várhatták, hogy a politikai ügy miatt lesznek letartóztatva, ea vallásszabadságra hivatkozva ítélték el őket. Egyesek szerint ez nem fair, mások szerint ez nem elég. Szerintem ez nem fair. Az ítélet szólhatott volna a közösségnek való ellenszolgáltatásról, szociális munkáról, templomok felmosásáról, hogy kapcsolatba kerüljenek a megsértett emberekkel, a szemükbe nézve – ahelyett, hogy börtönbe kerüljenek, minden nap egyenek, könyvet olvassanak és az ellenszolgáltatásra gondoljanak.

Amin meg vagyok ütközve, az az orosz fiatalság, hogy nem látják a különbséget az emberi erkölcsi elvek és a jogi interpretáció között. Tömegtalálkozókat tartanak a Pussy Riotért, DE NEM az unfair törvények vagy a demokrácia hiánya miatt. Úgy táncolnak, mint a Pussy Riot, az erkölcstelen magatartást és a vallásos érzelmek gyalázását támogatják, megpróbálnak egy kis szeletet megszerezni a Pussy Riot hírnevéből. Ez az orosz fiatalok egy részének arca, akik nem akarnak dolgozni, akik nem tanultak, akik nem is akartak soha megváltoztatni semmit.

Úgy gondolod, a Pussy Riot a szabadság szimbóluma és a demokrácia friss levegője Oroszországban? Áldozatok ők? Sajnálatot érzel az iránt a nő iránt, aki terhesen szexelt gyerekek előtt a múzeumban? Igen, nehéz Oroszországban élni, de rosszabb volt a kilencvenes években, és a családom nem akarja vissza azt az időszakot. Madonna az illegális bírósági ítélet ellen lépett fel? Támogatta a Pussy Riotot, tehát a vallás megbotránkoztatását támogatta. Kiállunk a jogaink és a szabadságunk mellett, de elfelejtjük mások jogait. Ezt gondolom a Pussy Riot ügyéről.”

*

A beérkezett válaszokat eredeti formájukban, teljes egészében olvashatják híroldalunkon.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr134733500

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy újabb piramisjáték omlott össze 2012.08.29. 00:17:41

Az amerikai tőzsdefelügyelet (SEC) bezárta a Zeekrewards néven működő piramisjátékot, amibe Magyarországról is sok befektető beszállt, írta a Forbes online gazdasági portál.  Az oka az volt a SEC közbelépésének, hogy a piramis játék elven működő rendsz...

Trackback: Egy újabb piramisjáték omlott össze 2012.08.29. 00:13:24

Az amerikai tőzsdefelügyelet (SEC) bezárta a Zeekrewards néven működő piramisjátékot, amibe Magyarországról is sok befektető beszállt, írta a Forbes online gazdasági portál.  Az oka az volt a SEC közbelépésének, hogy a piramis játék elven működő rendsz...

Trackback: Pussy Riot: orosz lányok az orosz lányokról 2012.08.27. 10:03:01

A nemzetközi médiafelhajtáson és a hivatalos orosz sajtón átlépve civil oroszokat kérdeztünk a Pussy Riot-jelenségről. Így válaszoltak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

horsz 2012.08.27. 08:28:55

Az utolsó hozzászólás tükrözi a legjobban mindazt, amit a normális erkölccsel rendelkező emberek gondolnak az egész ügyről.

Hogy jön ide Putyin, meg a punk???!!

Mostanában ez a trend, a perfomansz...
Letojom Nagy Imre fejét október 23-án, na az aztán a perfomansz?!

Vagy ilyet nem lehet csinálni? Megbüntetnek...
A nyugati erkölcs meg mehet pihenni...
Mert ugye látjuk, hogy hogy viszonyulnak a tömeggyilkos Breivik-hez, internet, fogadhat újságírót stb...

Mi ez, ha nem a nyugati erkölcs rohadása???

21 év a tömeggyilkosnak?!

Ez a protestantizmus és a neoprotestáns világ álmosolya.

Tudjátok, mindenki mosolyog, a hátad mögött meg lehordanak mindennek meg feljelentenek...

bagoly2 (törölt) 2012.08.27. 08:30:55

Hát, ezt minimum így kell csinálni. Egyébként meg vagyok nyugodva, a vélemények tükrözik az én véleményem lényegét és meglátásait.

Én ugyan egy nem tojó, de abszolút tojópárti bagoly vagyok, de nem lehetett volna legalább egy nem tojó madarat is találni?

horsz 2012.08.27. 08:32:30

De látjuk azt is, hogy milyen kettős mércét alkalmaznak nyugaton.
Oroszország nem demokratikus, mert vallásgyalázó nők 2 évet kapnak, ráadásul úgy, hogy már több ilyen hasonló dolog miatt rájuk szóltak. Vagy ezt nem is tudjátok???

Szaúd-Arábia meg a többi meg demokratikus, ahol nőket azért vernek meg, mert kocsit vezet, meg lefejezik a gyilkost...

Nem érzitek becsapva magatokat???

Steve the Great 2012.08.27. 09:28:04

Igazából nem látom azt a rettentő sokféle vélekedést. A hölgyek többsége nem tartja kifejezetten jó ötletnek a performance-t, valamilyen büntetést (pénz, közmunka) jogosnak tartanak, de durván túlzásnak vélik a munkatábort. (Amúgy így vagyok vele én is.)

Bell & Sebastian 2012.08.27. 09:51:05

A Megváltó Krisztus az orosz újjászületés emblematikus jelképe, lényegében a honi olajvállalattal építtette fel a politikai és gazdasági elit, a moszkvai polgármester koordinálásával, a NOSZF indulásakor felrobbantott régi helyére.
Amolyan orosz Regnum Marianum -féle.

Egy cseppet sem kell csodálkozni azon, ha Putyin személyesen szabta ki a két évet, nyilván azzal a megjegyzéssel, ha elhaltak a botrány hullámai, mehetnek haza.

(Az orosz börtönviszonyok egy kissé mások, mint az európaiak. Az Egyház is magas C -ről indított, de mára már maga is kegyelem -párti.)

Nem lényegtelen megemlíteni, hogy Putyin elég gyakran vitatkozik a tévében mindenféle művészekkel, ami mellett az is tény, hogy nyugatról szítják a lázongásokat rendszere ellen, nyilván a Demokrácia Nagy и Szent Nevében.

Nem egy cionista -barát fickó, az tény.

Viszont -mint szinte minden orosz- nagy Beatles rajongó. Hiába, még ő sem lehet teljesen hibátlan. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.08.27. 09:55:41

én már alig várom, hogy a galamuszi-csoport pussy riot módra orgiát rendezzen az újszínházban tiltakozásul a fasiszta, antiszemita darab miatt. a 6. koporsó megőrjíti ezeket.

Bell & Sebastian 2012.08.27. 10:02:13

@tesz-vesz: Ezt jól látja. Ha még a Nagy Tarlóssal is kimondatták, hogy antiszemita a darab vége, akkor képzelheti!

Pedig tényleg az. :)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.08.27. 10:03:12

miről kell itten beszélni? képzeljék el ugyanezt a performancit egy zsinagógában. naugye.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.08.27. 10:05:06

@Bell & Sebastian: miért mi a vége?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.08.27. 10:16:29

a véleményem nem reprezentatív, de ezek az orosz nők ritka ostobák:

„Nem tudom megmondani, szeretem-e a Pussy Riotot vagy sem, hiszen újságíró vagyok, és túl sokat vitatkoztam róluk az éterben. Nagyon sok nézőpont van, és nincs kevesebb érv sem a különböző gondolatok mellett, amit meg is értek.”

nem is kell megértened, hagyjuk, süss inkább egy finom süteményt. és ez újságíró, akkor milyen a többi?

Irina Tyumenből viszont nagyon okosnak tűnik:
" templomok felmosásáról, hogy kapcsolatba kerüljenek a megsértett emberekkel, a szemükbe nézve"

igen, ez jó ötlet, de előtte min 1 év börtön, ahol kicsit gondolkozhatnak, visszavehetnek az arcukból, és a börtön után már jutalomnak tűnik a 3 éves közmunka a templomoknál. + 15 évre el kellett volna tiltani őket a közügyek gyakorlásától, közéleti szerepléstől

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.08.27. 10:22:18

@Bell & Sebastian: nem tudom, nekem ez a putyin inkább szimpatikus mint ellenszenves. legalábbis, ha a nyugat ténylegesen támadja, és ténylegesen meg akarja dönteni a rendszerét. ha nem cionista, már jó jel

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.08.27. 10:23:34

@tesz-vesz: de szerintem jóban van azért az usaval.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2012.08.27. 10:30:18

"Sokkolt a leveled és még inkább sokkol az, hogy elképzelem, mennyi őrült dolgot fogsz majd kapni a többi levélben. A véleményem teljesen ellentétes a nyugati tömegmédia nézőpontjával. Így is szükséged van a véleményemre? Mert, először is, azt látom, hogy az a cikked célja, hogy az ügyet felhasználva megvádold és diszkreditáld a hazámat. Ha tévedek és tényleg különböző nézőpontokat keresel, csak mondd meg, mennyi gondolat lenne elég számodra, mert egy mondatban nem tudok válaszolni neked."

Látom, Irina tapasztalt játékos a nemzetközi sajtóügyekben, ismeri a "külföldi lapok" korrektséghez fűződő viszonyát. Lájk. :)

jan 2012.08.27. 10:50:21

Ezek a punkoskodó csajok valójában Putyin malmára hajtották a vizet, idétlen exhibicionizmusukkal lejáratva az egész orosz ellenzéki mozgalmat.

A blaszfémia ugyanis minden ember számára visszataszító, még a nemhívők többsége számára is, amint a mellékelt vélemények mutatják.

Nem véletlen, hogy az orosz ellenzék vezéralakjai (pl. Alekszej Navalnij) semmilyen közösséget nem vállaltak velük.

Kandeláber 2012.08.27. 10:54:21

Sztem nem választottak megfelelő helyet a tiltakozásra. hiszen gyakorlatilag megszentségtelenítették a templomot. Ezzel gyakorlatilag csatlakoztak bolsevik felmenőikhez, akik a templomokból magtárakat, istállókat csináltak, amikor a Lenin által a "nép ópiumának" titulált vallást üldözték.
Nos, többek között ez a közös nevező a bolsevik és az ún. "liberális" gondolkodásban: behatolni más magánszférájába, ha nem tetszik nekik, gúnyt űzni mások hitéből.
Ettől függetlenül a lányoknak egy közmunka bőven elég lett volna, mondjuk 200 óra ápolónőként egy elfekvőben.
Talán az ágytálak hordása jót tett volna az egójuknak.

Bell & Sebastian 2012.08.27. 10:56:35

@tesz-vesz: Inkább az a kérdés, hogy beleillik-e a sorba Nagy Péter és Rettegett Iván közé, valahová?

(Ahol valahová nyilván Valahov lánya.)

Mikka-Makka 2012.08.27. 11:40:18

itt van a lényeg h miért ez a véleménye az utolsó hozzászólónak:
"Igen, nehéz Oroszországban élni, de rosszabb volt a kilencvenes években, és a családom nem akarja vissza azt az időszakot. "

maretz 2012.08.27. 12:25:29

A vélemények többségével egyetértek. Ha túl erősnek tartjuk pl. a gyilkosság elleni törvénykezést az országban, az ellen nem úgy kell demonstrálni, hogy kimegyünk gyilkolászni az utcára, majd hisztizünk, hogy a csúnya diktátorok meghurcolnak...

A csajok pontosan tudták, hogy törvényt szegnek, ráadásul primitív, ostoba, gusztustalan és visszataszító módon. (Egyébként egyéb performanszaikra, pl. a múzeumban rendezett orgiára is ez jellemző.)

Tehetségtelen semmirekellő pánkok, zenélni nem tudnak, szövegírási képességeik egy 5 éves kisgyerek szintjén vannak, de gondoltak most csinálnak egy nagy durranást, kapnak egy kis ejnyebejnyét, az ámerikai jogvédők úgyis kimentik őket, aztán jól ellesznek néhány évig a celebségből.

Hát tévedtek. Az ítélet talán túl erős, de aki szarral dobálózik, az ne csodálkozzon ha szaros lesz a keze. Ennyi.

kispufi 2012.08.27. 12:31:42

@tesz-vesz: te ezt várod?! fene az ízlésed... még ha a nemtetszikarenceresek - mi is épp a nevük? - tennék ugyanezt, na de a múmiacsoportosulás...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.08.27. 12:36:11

@Bell & Sebastian: egész jó ez a 6. koporsó

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.08.27. 12:42:02

@kispufi: nem élvezeti okokból várom, csak annyiban, hogy ők is megmutathassák már végre a szellemi prostituált színvonalukat, fizikálisan, leplezetlenül. moráltalanul.

Foxtrotty 2012.08.27. 12:43:36

Attól, hogy egy repedt sarkú kurvát Madonnának neveznek, még nem válik egyházi ügyekben illetékessé. Egyébként se illik mindenbe belepofázni, az elnyomott romániai cigányoktól kezdve az ártatlanul meghurcolt moszkvai puncikirálynőkig

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.08.27. 12:44:54

@Mikka-Makka: tehát a többieknek akiknek más a véleményük most is rossz?
de akkor miért buták?

flora 2012.08.27. 12:50:00

Hálás vagyok, hogy ezt összehoztad, Ergé! Köszi! Nagyon orosz véleményeket kaptál, és nagyon megnyugodtam, hogy a gyévuskák nem változtak sokat, amióta nem voltam Oroszországban:) Őszinték és mindig megpróbálnak a dolgok mélyére is látni!

Egy kis kritika: Biztos nem oroszul leveleztél velük, gondolom angolul, de az orosz nevek magyar írásában az a szabály, hogy fonetikusan írjuk át a cirill betűket. Tehát: Jekatyerina, Ánya, Tánya, Okszána, Valentyina.

miskabá 2012.08.27. 12:56:02

Hallgatom épp a déli krónikát a Kossuthon, hogy aszongya " elítélték a lányokat akik gitár kísérettel imádkoztak a templomban Putyin leváltásáért" atyaúristen, valaki ebből akar képet kapni az eseményről?

Szegény imádkozó fejkendős lánykákat kiráncigálják a padsorok közül Putyin templomszolgának álcázott pribékjei, atomot rájuk!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.27. 12:58:25

Nem értem, hogy a 3 buta orosz liba miért hivatkozik a demokráciára, mikor ők maguk leninista punkok.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.08.27. 13:07:31

@rajcsányi.gellért (ergé):

Most látom, @flora: nick már megelőzött, de ha már beléptem, akkor, csatlakozva hozzá, én is elmondom:

A magyar nyelv szabályai szerint a nem latin ábécét használó nyelvekből a neveket fonetikusan írjuk át (Jekatyerina, Ánya, Tánya, Okszána stb.). Te újságíró vagy, neked ezt illik szem előtt tartani (szerintem). Nem kekeckedni szeretnék, csak nyelvünket szeretném védeni a nyelvromlástól/nyelvrontástól:-)

ü
bbjnick

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.08.27. 13:15:40

@bbjnick: a nyelvápolás dicsérendő! :)
én arra is kitérnék, hogy olyan idegen szavakat se használjunk, amik már megvannak a magyar nyelvben: love, random, hoax

k trout 2012.08.27. 13:19:02

@Kandeláber: "Nos, többek között ez a közös nevező a bolsevik és az ún. "liberális" gondolkodásban: behatolni más magánszférájába, ha nem tetszik nekik, gúnyt űzni mások hitéből."

Nos, ezzel a mondattal te gúnyt űztél a liberálisokból. :)

Nagyon szeretném megtudni, hogy mért pont a vallásos emberek érzelmeire kell figyelemmel lenni?

Veridicus2012 2012.08.27. 13:32:18

Ó be szép, hogy mindenki szabadságjogokról óbégat!
De miért nem szólal fel senki a sok tízmillió keresztény hívő szabadságjogainak védelmében?
A három nyomorult pontosan tudta, mit csinál, és azt is, mit kockáztat. Megkapták, amit kerestek maguknak. Megérdemlik a büntetést. Igen, ez példastatuálás is. Ideje volt. Meg kell húzni végre a határt a tolerálható és a tolerálhatatlan között.
Csak úgy megjegyzem, ha, teszem azt, Magyarországon egy skinhead zenekar becsattog a Dohány utcai zsinagógába, és ott egy dalmű keretében arra kéri Mózest, hogy szabadítsa meg a világot Efrájim Zurofftól, akkor senki nem sipákolna az ő szabadságjogaik védelmében, ellenben agyvérzésig turbóznák magukat a Pussy Riot hős védelmezői, hogy gyűlöletbűncselekményért példásan büntesség meg őket.
Ennyit az egyetemes szabadságjogokról és arról a bizonyos mércéről, amely kissé deformált.

Tricia McMillan 2012.08.27. 13:40:38

@k trout:
A hit épít, a liberalizmus rombol.
A rombolás rombolása építés.

Mikka-Makka 2012.08.27. 13:52:43

@tesz-vesz: az egzisztenciájához ragaszkodik, azért védi
mint nálunk aki csak azért ragaszkodik orbánhoz mert a gyurcsány alatt még rosszabb volt..

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.08.27. 15:24:53

"A rendőrségi körözés elől külföldre menekült a Pussy Riot punkegyüttes két szabadon lévő tagja - adta hírül vasárnap a Vedomosztyi című orosz lap internetes változata.

Az újság a Twitteren közölt bejegyzésre hivatkozott, amely szerint: "Két résztvevőnk a körözés miatt sikerrel az ország határain kívülre távozott. Külföldi feministákat verbuválnak, hogy új akciókat készítsenek elő.""

www.barikad.hu/kulfoldre_menekultek_a_pussy_riot_tagjai-20120826

Több oroszországi ortodox keresztet is elfűrészeltek a hétvégén. Az elkövetők feltételezhetően az elítélt orosz női punkzenekar, a Pussy Riot szimpatizánsai lehettek. Az együttes elítéli az egyházellenes vandál cselekményeket.

A Pussy Riot feltételezett, de még ismeretlen támogatói a hétvégén feszületeket döntöttek ki Oroszországban is – az esetekről hétfőn számolt be a Nyezaviszimaja Gazeta című orosz lap. A független újság szerint a Femen ukrán szervezet Pussy Riot melletti, augusztus 17-i, kijevi akciója – amikor egyik aktivistájuk fotósok előtt fűrészelte le a kijevi Függetlenség tere közelében álló emlékkeresztet – „fertőzhetett”. Az oroszországi ortodox feszületek elleni támadásokról előbb a moszkvai patriarchátus internetes oldalán jelent meg a hír.

Szombaton a Cseljabinszk megyében lévő Szmelovszkij faluban ismeretlenek három fakeresztet fűrészeltek szét. Arhangelszkben, az északi Fehér-tengeri kikötővárosban ismeretlenek ugyancsak elfűrészeltek és ledöntöttek egy közterületen álló feszületet.

A Nyezaviszimaja Gazeta szerint az esetek összefüggésbe hozhatóak a Femen ukrán szervezet múlt keddi bejelentésével, amely szerint Kresztopoval (Keresztdöntés) elnevezésű csoportjuk – úgymond – fellépést tervez az oroszországi ortodox egyházi faépítészeti központokban. Az oroszországi Femen szervezet tagadta közvetlen részvételét a LiveJournal című közösségi oldalon meghirdetett „Fűrészeld a kereszteket – mentsd meg Oroszországot” elnevezésű akcióban, de a keresztek ledöntését üdvözölte. Vezetőjük, Anna Gucol szerint „a keresztdöntés korszakának az orosz egyházi maffia alkonyává kell válnia, amelyek keresztjei a sánta Putyin-rezsim mankójául szolgálnak”.

Az orosz lap ugyanakkor megjegyzi, hogy a Pussy Riot orosz punkegyüttes augusztus 17-én nem jogerősen két év javító-nevelő táborban letöltendő büntetésre ítélt tagjai nem értenek egyet az egyházellenes vandál cselekményekkel. Egyikük, Marija Aljohina a múlt szerdán azt nyilatkozta, hogy a kereszt elfűrészelése nem vált ki belőlük szolidaritást. Egy ellenzéki aktivista a Twitteren közölte, hogy a punkegyüttes tagjai a keresztdöntő és templomokat meggyalázó akciókat elítélő nyilatkozatot készülnek kiadni.

kereszteny.mandiner.hu/cikk/20120827_kereszteket_dontottek_ki_oroszorszagban

Aki a Pussy Riot (magyarul: drogos prostituáltak) közbotrányokozásában emberjogi akciót lát, az annyira értelmes, mint (hogy egy nagy magyar költőt parafrazeáljak) a zsidó kurvák szétbaszott segge.

Az Egyház a bűnbánó bűnösnek (a valóban bűnbánó bűnösnek) megbocsá(j)t. Lát itt valaki igaz bűnbánatot?

De: az Állam nem bocsá(j)thatja meg, ha egyesek a zűrzavarra játszanak, a közrend bomlasztására törekednek. Meg kell védeni valamennyi polgárát, legyen az hívő vagy nem hívő.

Ezek a nyomorult r*bancok (és azok is, akik mögöttük állnak, mert nyilván nem a maguk urai, semmilyen értelemben, ezek a beteg k*rvák) komoly, precedens értékű és elrettentő hatású büntetést érdemelnek.

ü
bbjnick

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.08.27. 16:03:35

@k trout: nem. ő rávilágított egy tényre, amivel nem gúnyt űzött, csak bizonyította ami itt van előttünk élő példaként
ezek megsértették a vallásosakat.
kanda nem sérti meg azokat, akik megsértik a vallásosakat, azzal, hogy rávilágít arra, hogy megsértették a vallásosakat.

@Mikka-Makka: bocs, de nem hiszem hogy milliomos lett a család, csupán jobban élnek, szerintem hajszálnyival csak, nekem ez jön le.
amúgy meg nem védi a rendszert

"az egzisztenciájához ragaszkodik, azért védi" a rendszert?

"mint nálunk aki csak azért ragaszkodik orbánhoz mert a gyurcsány alatt még rosszabb volt"

nekem orbán alatt rosszabb, 18 ezres kajajegyemből csináltak 5-öt. drágult minden. adókat is emeltek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.08.27. 16:07:31

ez annyira jó komment:

"Ha nem egy keresztény templomban okoztak volna botrányt hanem egy zsinagógában, akkor most hirtelen nem a szólásszabadság hősei lennének hanem antiszemita nácik."

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.08.27. 16:51:46

@Mikka-Makka:

"itt van a lényeg h miért ez a véleménye az utolsó hozzászólónak:
"Igen, nehéz Oroszországban élni, de rosszabb volt a kilencvenes években, és a családom nem akarja vissza azt az időszakot. "" --- írod.

Nekem van egy orosz (moszkvai) tanár ismerősöm, akivel időnként elbeszélgetünk. Kérdeztem tőle ezt a "putyindolgot" is. Ő azt mondta, hogy az oroszok többsége pontosan látja, hogy kb. ki is, mi is Putyin, ugyanakkor a Putyin-éra előtti Oroszország valóban annyira szétcsúszott, kaotikus, leromlott állapotokat mutatott és ahhoz képest olyan jelentős eredményeket produkált Putyin, hogy támogatja (Putyint). Az oroszok elég dilinyós egy népség (ahogy a magyarok is:-)), de nem hülyék, a liberálisdemokrácia Oroszo.-ban a szabadrablást, a bűnözést, a nyomort, az állam eltűnését és a helyi kiskirályok tobzódását jelentette, élhetetlenné vált teljesen az ország, ehhez képest hatalmas a javulás (ami elsősorban az állam újbóli megjelenését jelenti, azokon a helyeken, ahol mindenképp ott a helye). Ugyanő, ez a moszkvai tanár ismerősöm meséli, hogy hatalmas viták is vannak, a "hogyan továbbról", de azt, ami a kilencvenes években volt, azt senki nem kívánja vissza, a politikai alternatívák (ők, nyilván, ismerik a politikusaikat) pedig komolytalanok.

ü
bbjnick

Kandeláber 2012.08.27. 17:02:18

@k trout: Szeretnéd megtudni? Próbálj gondolkodni egy kicsit, hidd el, nem olyan nehéz ...
Ha ige, hát akkor tévedtem.

Foxtrotty 2012.08.27. 17:34:37

@bbjnick:
Oroszországban soha nem lehetett fenntartani a közrendet lájtos eszközökkel. Bár sok liberális öntudatbuborék számára menő amit ezek a lányok csináltak, a mindent elsöprő anarchia és az ennek nyomán automatikusan beálló farkastörvények jelentik a reális alternatívát a keménykezű hatalommal szemben.

Oroszországot liberalizálni annyit jelent, mint szétverni az államot. Valószínűleg éppen ez a kampány valódi célja. Tisztelem a működő liberális demokráciákat (már amennyire ilyen létezik egyáltalán a világon) de az nem Oroszországba való

tudi 2012.08.27. 18:29:15

Már nem azért, de lehet mások már említették, ha ezt az "előadást" vagy mit egy zsinagógában adják elő, akkor lehet most senki nem védené őket a hírességek közül és még kevesellnék is azt a 2 évet. Arról nem is beszélve, ha ezt egy mecsetben adják elő már valószínűleg rég felkoncolták volna őket a derék muszlimok már a mecsetben.

Vidéki 2012.08.28. 08:50:36

Kik ezek a „Punciusok”, valóban Oroszország jóakarói-e és kik állnak mögöttük?

Lánykori nevén „Pussy Riot” nevezetű női punkbanda e pillanatban a „Haladó Nyugaton” a legjobb orosz márkanév Kaszparov mellett.

Hírüket szívósan építették ki.

Volt abban fagyott csirke feltolása női nemi szervbe, méretes fallosz kilógatása a KGB utódjának ablakán.

Felnőtteknek sem élvezetes performansz, ahol a 22 éves Nagyezsda Tolokonnyikova, előrehaladott terhesen nyilvánosan szeretkezik különböző pozíciókban hasonlóan tevékenykedő barátai körében.

Kiknek áll érdekében alantas eszközöket felhasználva a politikai harcban felhasználni őket?
.
1. Amikor a Szovjetúnió felbomlott, egy időre anarchikus állapotok jöttek létre. Rendszerváltás egy időre együtt járt a „gengszterváltással”. Élelemes bűnözők jogászi támogatással rátenyereltek hatalmas erőforrásokra nem törődve azzal, hogy hatalmas tömegek megélhetését bizonytalanná teszik.

2. A megszerzett pénzhatalmat médiahatalommá konvertálták és ezt a nekik kedves, őket kiszolgáló politikai hatalom megszerzésére, és stabilizálására fordították.

3. Ez egy darabig sikeresen ment, de rövidlátó önzésük által motiválva, mohóságukban olyan sok embert szorítottak a társadalom peremére, hogy őket már semmiféle médiahatalom nem volt képes tovább hülyíteni és arra késztetni, hogy szabad választásokon saját érdekeik ellenében tevékenykedő politikai hatalmat támogassanak.

4. Putyin mozgalmára szavaztak, aki ígéretét beváltva a kígyó farkára lépett, amitől az elkezdett vadul sziszegni.

5. Az élelemes bűnözőket, akik jogászi támogatással rátenyereltek hatalmas erőforrásokra, szintén jogászi támogatással börtönbe zárták, vagy az élelmesebbjét külföldi száműzetésre kényszerítettek.

6. Ezek hatalmas, bűnös úton szerzett vagyonrészeket menekítettek külföldre, amiből lehetett fedezni egy drága angol futballcsapat megvásárlását is, de telik belőle Putyin ellenes kampányokra, performanszokra, arra, hogy diktatúráról hablatyoljanak, mert vége az anarchiának amikor következmények nélkül fosztogathattak.

7. Mérhetetlenül dühösek, mert „kiestek az aranykosárból”.

8. De ha dühösek is nem kell nekik feltétlenül igazat adni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.28. 12:45:12

@bbjnick:

Így igaz. Sosem értem, amikor nyugaton nem hiszik el, hogy az oroszok nem akarnak polgári demokráciát, pedig ez a helyzet. 5 oroszból átlag 1 visszatérést akar a kommunizmushoz, 1 akar polgári demokráciát, 3 pedig a legjobban éppen a Putyin-féle úgynevezett irányított demokráciát akarja: erős állam, de az emberek magánéletében nem avatkozik bele.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.28. 12:49:03

@bbjnick:

Az ajánlott orosz-magyar átírási szabály nem ez. Az ajánlás betűket ír át, nem igazán tekintettel a pontos kiejtésre.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.08.28. 15:29:03

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Nekem az is jó lenne:-) De, könyörgöm, mi ez az Yulia meg Ekaterina meg Victoria...?!

ü
bbjnick

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.28. 15:50:44

@bbjnick:

Oké, de a helyzet az, hogy manapság a legtöbb ember angol forrásokból tájékozódik, s eleve azt veszi át. Orosztudás nélkül elég nehéz az angol változatból kikövetkeztetni a magyar ajánlott átírást.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.08.28. 16:36:28

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Tudod mit gondolok erről? Ha valaki megtanult mondatokat lefordítani és helyesen magyarul leírni, akkor tanulja meg a neveket is (helyesen magyarul leírni):-)

Igaz, időbe telt, de csak megtanulták a skriblerek (is), hogy pld. Fukushima magyarul Fukusima, tanulják meg azt is, hogy a Yulia magyarul Julia vagy, hogy az Ekaterina Jekatyerina stb.:-)

ü
bbjnick

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.28. 16:52:34

@bbjnick:

A nagy helyzet az, hogy sok esetben egyszerűen szinte senki sem tudja mi a helyes írás. Orosz neveknél még vannak szakértők, de ukrán és bolgár neveknél sokszor egyszerűen senki sem tudja. Nem beszélve mondjuk arab, thai, héber, koreai, grúz, örmény, perzsa nevekről - ezeket a magyar médiák az esetek 99 %-a eleve csak angolosan adja át, mert nem is ismer mást! Pedig itt is az ajánlást kellene alkalmazni.

Amikor kirobbant a Schmitt-ügy, én napokig harcoltam különféle magyar médiákkal, hogy a bolgár emberke neve nem Nyikolaj Georgijev, hanem Nikolaj Georgiev. Mi történt? Valaki, aki tud oroszul átírta az ajánlás alapján a Николай Георгиев nevet magyarra, elfeledkezve, hogy ez nem orosz név, hanem bolgár és bolgárul nem Nyikolaj Georgijev, hanem Nikolaj Georgiev a név.

Ráadásul a magyar hatóságok külföldiek esetében sosem használják az átírási ajánlást. Ha pl. egy Влaдимир Путин nevű orosz állampolgár Mo-n letelepszkik vagy vízumot kér, a magyar hatóság Vladimir Putin névre állítja ki a papírokat és nem Vlagyimir Putyin névre, ahogy az ajánlás szerint lenne. Miért? Mert a magyar hatóság az útlevélben szereplő nevet nézi, s azt másolja le.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.28. 16:54:16

@bbjnick:

Egyébként te is hibáztál az előbb. A Yulia az ajánlás szerint Julija, s nem Julia magyarul.

:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.08.28. 17:00:50

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Igazad van, mert a név végén "já" betű van:-) De én ezt most megjegyzem és legközelebb igyekszem nem elkövetni ezt a hibát:-)

Egyébként pedig, azért tartunk fenn Akadémiát, hogy (többek között) az ilyen (nyelvhelyességi) problémákat is próbálja kezelni. Miért nincs például egy olyan hivatalos világhálós oldal, ahol a skribler megnézheti a helyes magyar átírási módot?

ü
bbjnick

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.28. 17:14:18

@bbjnick:

Van egy átírási tájékoztató ("A cirill betűs szláv nyelvek neveinek magyar helyesírása"), de ahhoz tudni kell az eredeti nevet. Ha eleve egy újságíró csak az angol változatot látja, nem tudja ezt használni, hiszen nincs kezében az eredeti.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.08.28. 17:25:42

@Gondolkodni Próbáló Birca:

:-) Az angol átírás is megszületett valahogy, nem?:-) Kérem, az újságírás is egy szakma, vannak szabályai. Aki úgy dönt, hogy újságír, az vagy tanuljon meg cirillül vagy foglalkoztasson (egy szerkesztőség legalább egy) cirillül (is) olvasó kollégát.

Nem vagyunk mi olyan gazdagok, hogy nyelvünket (ilyen módon is) hagyjuk elszegényedni!

ü
bbjnick
süti beállítások módosítása