Pólus Center? Az LMP szövetségi dilemmái
2012. augusztus 08. írta: pinter.bence

Pólus Center? Az LMP szövetségi dilemmái

4k_lmp_szolidaritas.jpg

Új politikai pólus alakulásáról esett szó az Ökopolitikai Nyári Egyetem utolsó napján: az LMP, a 4K!, a Szolidaritás, a Milla alkotnák ezt az új politikai csoportosulást, ami Csigó Péter cikksorozata nyomán egy 25 százalékos, főleg bizonytalan, de a tanulmány szerint a „rendszerkritikus erőkhöz” húzó választói tömb szavazataira számíthatna. Vagy nem. Milyen utak állnak az LMP előtt?

A 2010-es választás vízválasztó volt – s ilyen minőségében talán egy még nagyobb változás első jele. A szocialisták óriásit buktak, kiesett az MDF és az SZDSZ, bekerült a Jobbik és az LMP, a Fidesz pedig példátlan felhatalmazást szerzett arra, hogy kezdjen valamit a rendszerváltás eltékozolt, elherdált, ellopott húsz évével.

Az, hogy 2010 végül csak a változás előszele lett, teljes mértékben a Fideszen múlt. Két év után úgy tűnik, hogy a kétharmados legitimációt összehozó problémákra nem született érdemi megoldás. Az erőből átvitt, gyakran vitatható döntéseket hozó, s azokat általában rosszul kommunikáló kormány nem, vagy csak részben tud választ adni a szocialisták alatt leromlott, azóta pedig legjobb esetben is stagnáló gazdasági, illetve az ijesztő extremitásokba átcsapó társadalmi helyzetre.

A szocialistáktól vagy az egy éve végképp bohócüzemmódban működő Gyurcsánytól semmiképpen sem várhatunk megoldást: nagyrészt ők okozták a problémákat, Csigó véleménye szerint a Fidesszel kartellben. A balliberális értelmiség jó része és a velük szembenálló, mainstream jobboldali véleményformálók is reménytelenül beleragadtak a kilencvenes évekbe.

A két új párt, a Jobbik és az LMP viszont a nagy fülkeforradalom oldalvízén képes volt bekerülni a parlamentbe, ami azt jelzi, hogy valóban van igény a változásra. Kezdjük a Jobbikkal: miközben a párt komoly belső problémákkal küzd (így jár az, aki konteó-hívőkből szervez pártot), a fent nagy vonalakban vázolt kérdésekre faék-egyszerűségű részmegoldásokkal válaszol. Rossz gazdasági helyzet? Zsidók! Elkeserítő társadalmi helyzet? Cigányok! Miközben sokan, így Csigó is Fidesz-Jobbik koalícióval riogat, egy ilyen formáció többet ártana a két pártnak és az országnak, mint amennyit bárkinek is használna.

Az LMP viszont komoly válaszút előtt áll. Egyrészt mindenképpen igaznak tűnik, hogy a társadalom egy jelentős szelete elidegenedett a két nagy párttól, ezzel együtt nem tudja elfogadni a Jobbik egydimenziós problémakezelését, valamint demokrata, liberális, européer, ilyesmi nézeteket képvisel. Az LMP azonban egyedül nem képes ezt a feltételezett választói tömböt megszólítani. Így három út állhat Jávorék előtt:

1. Minden józan megfontolás ellenére egyedül indulnak a 2014-es választásokon. Ebben az esetben a végkimenetel kétséges, kormányra biztos nem kerülnek, de egy nagyobb ellenzéki párt, hosszútávon kormánypárt még lehet belőlük. Ez tulajdonképpen a Fidesz útja lenne, ami viszont járhatatlan némi populizmus nélkül, az pedig egyelőre nem igazán megy Jávoréknak (bár atomügyben a nuclear lobby has to go nem is olyan rossz próbálkozás). Ez a megoldás, ha a rövidtávú cél a kormányváltás, nem kifizetődő.

2. Szövetkeznek a Fidesz-kormány ellenében szerveződő társadalmi mozgalmakkal. Ennek a megoldásnak már nem csak perspektívája, de a fenti hír alapján realitása is van. Kérdés marad viszont továbbra is, hogy mennyi értelme vagy haszna van ennek. A három ilyen jellegű mozgalom a párnacsatás 4K!, az ellenzéki dalok gyártásában és a dokumentumfilmek betiltatásában hírnevet szerező Milla, valamint a szocialistákkal parádézó Szolidaritás. Egyik mozgalomnak sincs országos lefedettsége vagy presztízse, egyikük sem rendelkezik számottevő támogatottsággal, és nem tettek le semmi különösen értelmeset, előremutatót az asztalra. Az biztos, hogy az ezeket a szervezeteket támogató választók egyben potenciális LMP-szavazók is, így nyilván érdemesebb az említett mozgalmakat az LMP-hez becsatornázni vagy a pártba beolvasztani, minthogy egyszázalékos pártocskákra szóródjon el a szavazat. Nem véletlenül használtam a beolvasztani igét: szövetkezni ezekkel az inkább komolytalan, tömegbázissal nem rendelkező kezdeményezésekkel hátulütőket is tartogat, ráerősíthet a leláncolós vonalra, ami persze figyelemfelkeltő, de egy idő után teljes mértékben komolytalanná teszi a politikusokat.

3. Rendszerkritikus olajfa-koalícióként, vagy akár egyedül szövetkezni a szocialistákkal. Ez az az út, amit az LMP-nek, ha meg akarja tartani a hitelét, el kell kerülnie. Ez ugyanis az SZDSZ útja. A szocialistákkal – bármennyire is elkerülhetetlennek tűnik a kormányváltáshoz – nem szabad szövetkezni. A Csigó által feltételezett 25 százaléknyi szavazó jó részét egy ilyen lépés minden bizonnyal elijesztené.

Az LMP helyesnek tűnő útja tehát, ha csak a párt szempontjait nézzük: a kis mozgalmak beolvasztása, a szocialistákkal történő bármilyen szövetkezés elkerülése és a hosszú távú építkezés. Emellett gyorsan meg kell találni azt az emblematikus figurát, aki arccal képviselheti a pártot a választók felé. Ezt a szerepet nem vállalta az egyébként alkalmas Schiffer András, kívülről nézve úgy tűnik, Jávor Benedek sem alkalmas a szerepre. A most létrejövő formáció nem új pólus lesz, hanem a rendszerkritikus mozgalmak logikus beolvasztása az LMP-be. És ez az első lépés ahhoz, hogy így idővel létrejöjjön egy komolyan vehető, kormányképes balközép párt, és körülötte egy új pólus.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr454700060

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ördöglakat 2012.08.08. 09:48:07

A Szegedi Csanád ügy, az EU-s pénzek osztogatása és a sokak által a szekrényből már hallani vélt további csontvázak ropogása miatt mostanában mindenki a Jobbik halálát vizionálja. Az anarchista Max Lamer objektívje nem látja ilyen optimistán a jövőt, é...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kandeláber 2012.08.08. 10:44:53

@Balt: Gondolom, emlékszel, amikor Jávor Budapest főpolgármester-jelöltje volt, és megindult az agymenése.
A javaslataival simán felléphetett volna a Showder-klubban, és nagy sikert aratott volna.
Kb. ennyire lehet komolyan venni, és mondjuk Vágót, aki a többivel 35 fokban ücsörgött a betonon, amíg a rendőrök ölben el nem cipelték.@is: Hát azért Pozsgayt és Szűröst párhuzamba állítani Dopemannal és Vaccpavör Dórival, vagy a kendermagossal, nem semmi.
Ha abból indulunk ki, hogy ebben az országban szinte mindenki keresztbe lebolsizza a másikat, akkor talán a Milla, 4K kiesik, de a Szolidaritás fennakad a szűrőn.
És milyen lista lenne? Aszongya: LMP-DK-4K-Milla-Szolidaritás: öt alakulatnak egy indulója, és a helyezés nem garantált.
Ketten-hárman talán össze tudnának fogni, de többen nem hiszem.
Aztán Field bácsi is megnézi majd, hogy a kemény dollárjait mibe invesztálja.

ciccaful 2012.08.08. 10:45:50

@genyamagyar: :)))) esélye a teljes eltűnéshez....

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.08.08. 10:45:51

@soproni1: EZT A DEMAGÓGIÁT! Ha látok egy kaukázusi medveölőt a tévében, ami megölt egy csecsemőt, nem veszek, mert abból a kölyökből is gyerekgyilkos lesz!!

Balt 2012.08.08. 10:52:25

@fludd: Ne a régi választási rendszerben gondolkodjunk. 2014-ben jóval kisebb lesz az esélye, hogy a győztes párt ne kerüljön 50% fölé.

bgp 2012.08.08. 10:54:12

Az atomenergia miatti hiszti az egyik legfőbb ok amiért hülyének tartom az LMP-t. Szenet meg olajat akarnak égetni? Gondolom a tóriummal működő erőmű ugyancsak tiltott náluk.

Balt 2012.08.08. 10:54:56

@nu pagagyí: Hogy lehet? Kivételesen egyetértek. :)

Ahogy Bors őrmester mondaná: Bajtársak, rossz irányba rohamoztok! :)

WhyCantITouchIt? 2012.08.08. 10:55:43

A baloldali mozgalmak szimpatizánsai nagyjából fedik egymást. Most tényleg soknak tűnik így egyben ez a sok szervezet, de egyébként ezzel semmit nem nyertek, mert aki eljárt ezeknek a szervezeteknek rendezvényére az leginkább LMP szavazó volt, néhány szocival, és nagyon kevés valóban függetlennel.
A 4k!, a Milla és a Szolidaritás pedig semmit nem tud felmutatni, csupán a vegytiszta populizmust. Ez nem alternatíva, ez csupán egy újabb belvárosi bohózat.
Koalíciós partnernek jók lesznek, de azzal meg mennek a levesbe...

Balt 2012.08.08. 10:57:56

@Kandeláber: Nem emlékszem, csak a mezitlábas Mokka interjúra (de arra is csak képről, a műsort nem láttam). Az én motivációm az volt, hogy nehogy már ne tudjanak az MSZP mellett indulni ellenzékként, mert akkor eléggé próbálta az MSZP gyalulni őket. Azzal a felkiáltással adtam az ajánlószelvényemet, hogy "itt van, tessék, ez az első, amit valaha is átadok, de szavazatot ne várjanak"... :)

ciccaful 2012.08.08. 10:58:13

@Kivlov: hagyjuk már az szdszezést... megértem, ha azt mondod, bizonyos részterületeken hasonlóan gondolkoznak, de egyenlőség jelet ne tegyünk már közéjük. semmi közük egymáshoz.

2012.08.08. 10:58:56

@Balt: Ööö, a Fideszben ki a reálértelmiségi? Vagy az MSZP-ben?

Balt 2012.08.08. 11:00:26

@bgp: Igen, ez volt az egyik első pont (Gyöngyöspata előtt?), ami miatt apránként ellenszenvvé konvertálódott a "rokonszenv-indexem". :)

dzsaszper 2012.08.08. 11:00:54

lehet hogy tudatos stratégia, hogy nem teszik ki a támadások kereszttüzének a leendő emblematikus arcukat, messze van még 2014. Ha ezt tudatosan csinálják így, akkor nagyon ügyesek...

2012.08.08. 11:01:50

@Robinzon Kurzor: Nos, ez a második stádium. Az első stádium az volt, hogy semmi szükség rájuk.

Jön majd a harmadik is. Lassan bármi jobb lesz, mint a matorbánizmus, amint elolvassák az emberek a mobilszámlájukat.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2012.08.08. 11:03:22

A cikket korrigálnám: nem az Ökopolitikai Műhely Alapítvány "jelentette be" az új pólus megalakulását, ők csak a tábort szervezték. Sőt senki nem jelentette be, csak egy beszélgetés volt.

Balt 2012.08.08. 11:03:41

@WhyCantITouchIt?: "aki eljárt ezeknek a szervezeteknek rendezvényére az leginkább LMP szavazó volt, néhány szocival, és nagyon kevés valóban függetlennel."

:) A tavaly okt. 23-i LMP-ünnepség megvan a műegyetem előtt? Talán 16-an voltak összesen. :) Úgy látszik, a "tagság" is a Milla tüntetést tüntette ki részvételével. :) Akárhogy is osztjuk-szorozzuk, ez szerintem 1-nél kisebb szorzó lesz. :))

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2012.08.08. 11:05:05

@bgp: energiahatékonyság és megújulók. Erre kell költeni a 3000 milliárdot, nem atomra. (bár a szénnél és az olajnál jobb az atom, szerintem is, de nem ez a valódi választási lehetőség)

2012.08.08. 11:05:11

@Balt: Természetesen. Ahogy az olyan ultraliberális országokban, mint az USA is, progresszív adórendszer és adójóváíráshoz hasonló dolog van. Ahogy minden normális országban.

Jóléti rendszerváltásról viszont szó sem lehet.

Karcolt lendület 2012.08.08. 11:05:25

@Balt:
Miután valahol konzervatív-liberális részen van egy rohadt nagy űr (a Fidesz a 2 év kormányzásával ezt a réteget teljesen otthagyta - biztos összeszámolták, hogy a zsidózó kádáristákra érdemesebb hajtani), de ilyen zöld-balosok mindenféle mimóza lelkű szociológusokkal és hippikkel szövetkezve sem igazán fogják ezt lefedni.

A felsoroltak ennek a bizonytalan rétegnek messze jobban bejönnek - még néhány Orbán és Matolcsy féle ámokfutás és tán Bajnai is egész elfogadható lesz volt fideszeseknek...

Robinzon Kurzor 2012.08.08. 11:06:37

@iii:

Olyat én nem mondtam, hogy semmi szükség rájuk (LMP), és bármennyire is szar ez a kormány, azért lehet még ennél is szarabb.

Tehát én a második fázissal kezdtem, és le is ragadok ott.

2012.08.08. 11:06:59

@Balt: Most ebből kire gondolsz? Ki a reálértelmiségi? A közgazdász az? A biológus ? Mutass a Fideszben egy biológust :).

Kandeláber 2012.08.08. 11:08:58

@Balt: Két éve egyesek szimpla SZDSZ-utánérzést láttak az LMP-ben, de ez igazságtalan feltételezés volt.
Az tetszett, hogy keményen elhatárolódtak az összes többi párttól, nem soroltak be az MSZP kolompja mögé, de nem lettek Fidesz-vazallusok sem.
Aztán jöttek az ügyek, a gyöngyöspatai evakuálás, hát ez gusztustalan volt, viszont Schiffer Gyurcsány-szívatója tetszett.
Mostanában erőteljes jogvédő-tüneteket mutatnak, a környezetvédelem totálisan háttérbe szorult náluk, hát ezzel a bizonyos szimpátiával szépen szórják el a szavazatokat.

2012.08.08. 11:10:38

@Kandeláber: Konkrétan melyik Jávor-javaslatra gondolsz, mint agymenés? Nekem egy se ugrik be.

Balt 2012.08.08. 11:11:19

@Lastres: Paks jelenleg az ország villamosenergia-igényének 40%-át fedezi. (Sajnos ugye véges élettartammal, bár ebben van elmozdulás.) Ahhoz, hogy ezt kiváltsuk megújulókkal, azon túlmenően kb. ugyanekkora "hagyományos" beépített teljesítmény szükséges. De ez itt off.

Balt 2012.08.08. 11:12:08

@iii: Az adójóváírás (lánykori nevén: adómentes minimálbér) maga volt az őselkúrás.

2012.08.08. 11:15:02

@Kandeláber: A gyöngyöspatai evakuálás egyrészt egy derék dolog volt, másrészt viszont nem az LMP műve, hanem volt támogatójáé. Aminek általa történt túllihegését az LMP (Schiffer) anno el is utasította.

Balt 2012.08.08. 11:16:14

@Kandeláber: Schiffert háttérbe szorították, pedig ő volt az egyetlen, akiben - úgy-ahogy - megbíztam közülük, mindenféle felmenők dacára...

2012.08.08. 11:17:15

@Balt: Szerinted. Szerintem meg jogos, hogy nem a szimpla megélhetéstől vesszük el a pénzt.

2012.08.08. 11:18:40

@Balt: Ez nem így van, a mai napig az LMP frontembere, többet szerepel a médiában, mint Jávor.

rockjano 2012.08.08. 11:21:05

A Szocialisták nélkül NINCS KORMÁNYVÁLTÁS!!!!

Ez ilyen borzalmasan egyszerű...akár tetszik akár nem...

Nélkülük csak a kormányváltás megakadályozására van lehet esély.

Nekem most már szinte mindegy ki jön csak ezek menjenek mert anyagilag megnyomorítottak...

kublerek · www.vasalobolt.hu 2012.08.08. 11:24:54

Szerintem kicsit másképpen fog a fölállás lenni a választásokra. Mégpedig: Itt már nem pártokban hanem szervezetekben kellene gondolkodni. Tehát az előbb emlitett LMP is csak egy lessz a sok között. Nagy eséllyel minden ellenzék (akár párt akár szakszervezet vagy akár egy tömörülés)egy közös jelöltre fogja adni a szavazatát. Igy fognak elindulni a választásokon. Tehát egy kész kormányra és egy kész programra fogja adni a szavazatát a választópolgár. Igy már sokkal nagyobb lesz az esély.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2012.08.08. 11:26:33

@Balt: a paksi blokkok élettartamát most hosszabbították meg, azaz 2033 és 2037 között kell őket leállítani. Ez azt jelenti, hogy van 20-25 évünk pótolni, és kidolgozni az alternatívát.

"A lipcsei Európai Áramtőzsde (EEX) adatai szerint a napenergiát felhasználó áramtermelő berendezések együttes teljesítménye az előző héten pénteken és szombaton a déli órákban elérte a 22 ezer megawattot, ami nagyjából 20 atomerőmű teljesítményének felel meg. A hétköznapi fogyasztást tekintve a 82 milliós ország áramigényének nagyjából egyharmadát lehetne fedezni a napelemcellákkal megtermelt árammal. Egy átlagos hétvégi napon pedig - amikor a legtöbb üzemben áll a munka, és az irodaépületek is többnyire üresek, ezért jóval kisebb a fogyasztás - az áramigény felét lehetne fedezni a napenergiából termelt villamos árammal."

hvg.hu/gazdasag/20120529_nemet_napenergia_termeles

Persze semmilyen energiatermelés nincs mellékhatások nélkül, a nap a szél időjárásfüggő, rendszerfejlesztést követel, jobban elcsúfítja a tájat. (ezért az a legtisztább energia, amit nem kell megtermelni...)

Kandeláber 2012.08.08. 11:28:26

@iii: Városrész-régiókat akart szervezni, behajtási díjat szedni, ezek ugranak be.@Balt: Schiffer háttérbe szorításával nagyjából ki is merült az LMP potenciálja. Múltkor Kuncze gúnyolódott rajtuk, konkrétan a láncos performansz kapcsán, de Kunczén én csak akkor tudnék mosolyogni, ha ő venne be ciántablettát, mint ahogyan azt kedvesen javasolta a szoci-szadesz érában az elégedetlen polgártársaknak.

lvjtn (törölt) 2012.08.08. 11:30:31

édes, ahogy a jobberek elemzésnek álcázott vágyaikat közzé teszik, legalább annyira vicces, mint amikor a szocik akarják megmondani, milyen a "rendes jobber"

az lmp egy nagy büdös lószerszámot középbal. olyan antikapcsi/antiglobcsi szélsőbal, hogy már-már a jobbikkal ér össze a fölfogása a magántulajdont és a szabadpiaci gazdaságot illetően. nehogymár greenpeaces, ördögbotos drogosok legyenek a "középbal", vazz

kamerasmobil 2012.08.08. 11:48:14

@bgp: Kicsit engem is zavar az atomenergia-ellenesseg...

Ugyanakkor latszik egy alternativ jovo ami amerikaban mar realitasba fordult es ez a palagaz. Lenyegeben foldgaz olyan kozetretegekben amelyekbol nem tudtak kitermelni - eddig.
Most mar vannak ra modszerek es ugy nez ki hogy az USA keszletei a jelenlegi energiafogyasztas mellett tobb szaz! evre elegendoek. Plusz ez a gaz az olaj aranak otodebe-tizedebe fog csak kerulni. Raadasul az elegetese a mostanihoz kepest jelentosen csokkenti az uveghazhatast kivalto gazok kibocsatasat is es ez mar most merheto.

Europaban is vannak ilyen palagaz-keszletek foleg Lengyelorszagban es Ukrajnaban. Eppen ezert lett Putyin harcos kornyezetvedo mostanaban - Oroszorszag befolyasanak eszkoze az orosz olaj es (draga hagyomanyos) foldgaz amelynek a palagaz kitermelese veget is vetne.

De a lenyeg az hogy 1-2 evtizeden belul vilagszinten elerheto lesz az olcso energia a palagazbol. Elmarad az olaj kifogyasa miatti valsag is amivel sokan dobaloztak. Egyebkent olaj is rengeteg van meg az autok fogyasztasa is drasztikusan csokkent szoval meg a palagaz nelkul se kene annyira felni de igy meg foleg nem.

Kurgán 2012.08.08. 11:48:32

@Robinzon Kurzor: Miért szerinted a mostanira meg az előzőre volt értelme rábízni bármit is? A Matolcsynál lehet rosszabb bárki is?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.08. 11:50:13

Tévedés ne legyen: ezeknek a formációknak minimális a tömegbázisuk.
A szervezők többsége megélhetési aktivista, különböző alapítványok és egyesületek háza táján sertepertél, az államtól, valamint külföldi támogatóktól (pl. Budapesten lévő nagykövetségek) kapott pénzeken élősködik.
Mellettük van pár értelmiségi bohóc, nyugdíjas unatkozó és megvezetett, naiv diák.

Balt 2012.08.08. 11:53:52

@Lastres: Egyelőre - úgy tudom - a fotovoltaikus technológiák energiamérlege negatív, azaz több energia kell a gyártásukhoz, üzemeltetésükhöz és ártalmatlanításukhoz, mint amit az élettartamuk alatt megtermelnek... A szükséges félfémekből viszont nincs korlátlan mennyiség, az is jórészt Kínában.

kamerasmobil 2012.08.08. 11:59:42

@rockjano: Sajnos ez az igazsag. Es ez a Fidesz egyik legnagyobb bune is hogy most megint vissza fognak jonni miattuk a szocialistak.
Vagy ha nem most akkor 6 ev mulva de addigra meg lehet hogy mar nem marad orszag...

Vizslah 2012.08.08. 12:02:57

@is: Ott a pont.
Ne legyenek erőtlenek, ne legyenek értelmiségi rétegpárt, de ne legyenek populisták se, és a közelébe se menjenek olyan alakulatnak, amibe bármilyen módon bele lehet kötni. De váltsanak azért kormányt feltétlenül. Atyaég, micsoda stratégák kommentelgetnek itt! :)
Na látjátok, ezért nem lehet más a politika, miattunk, választók miatt. A többség csak a legócskább fajta populizmusra harap, a maradék meg nyomja ezt az ostoba szűzlelkű finnyáskodást.

rockjano 2012.08.08. 12:04:44

@kamerasmobil: Amilyen anyagi helyzetbe az én vállalkozásom került az elmúlt 2 évben (és tudom hogy a szocikkal is volt gond bőven) én csak azt tudom mondani hogy ezeknél szinte mindenki csak jobb lehet (a jobbikot kivéve persze)

Ezeknél még GyFnek is jobb volt a gazd. politikája mert eladósította az országot de legalább a fejlődést nem tette ennyire tönkre.

Bajnaiék meg fényévekkel jobbak voltak.

Sajnos ez a szomorú igazság, még nekem is meglepő mert nem szeretem a fideszt de az első ciklusukban sokkal jobban muzsikáltak, nem vártam hogy ennyire gyengék lesznek

Balt 2012.08.08. 12:13:18

@Vizslah: "De váltsanak azért kormányt feltétlenül."

Őőő, ezt ki mondta...? :)

dr. Wilbur Swain 2012.08.08. 12:14:56

@rockjano: akkor vegyél fel te is 500 millió kölcsönt a vállalkozásodra - igaz, hogy eladósítod magad, de legalább a fejlődésedet nem teszed tönkre

dr. jenőke (jenőke) 2012.08.08. 12:15:40

@genyamagyar:
Az LMP Schiffer pártja. Schiffer viszont 1988-89 óta állandóan okoskodott hol Gyurcsánnyal, hol Bajnaival, hol Kiss Péterrel, vagyis - valószínűsíthető, hogy egy összeférhetetlen alak, és így lett Orbán ügyvédje. (Persze van még TASZ, Védegylet, Sólyommal, stb.)
Ezért nem sok jó várható az LMP-től, még akkor sem, most a látszat Jávort mutatja vezetőnek.

Kivlov 2012.08.08. 12:17:52

@ciccaful:
nem kell egyenlőségjel. Csak egy nyíl az egyikből a másikba. az egyik a másiknak az utódja. csak itt már nem is kell rejtegetni az orrméretet. :D

Persécuté Persécuteur 2012.08.08. 12:20:11

2014-ben a papírforma szerint Bajnai alakít kormányt, MSZP-DK-LMP támogatással. A Milla nem párt, szervezete nincs. A Szolidaritás szintén alig több egy (nem is eredeti) márkanévnél. A 4K is egy gittegylet. Ezeknek a "szervezeteknek" annyi lehet a szerepük a választási kampányban, hogy a szivárványkoalícióhoz csatlakozva a "civil összefogás a demokrácia megmentéséért" látszatát lehet kelteni velük.

2010 nem volt vízválasztó, csak a fideszesek egy része számára tűnt annak az átmeneti győzelmi mámorban. Miért nem volt? Egyszerű: baloldali szavazók millió nem tűnnek el egyik napról a másikra. A cikk szerint a Fidesz tehet erről. Szerintem nem. Egészen kivételes politikai teljesítményre lett volna szükség a baloldali ellenzék versenyképtelenné tételéhez, főleg válság közepén. Igazából azt, hogy mekkora sokk érte a mai ellenzéket 2010-ben, az mutatja, hogy gazdasági válsággal súlyosbított félidőben (amikor a kormányok a legnépszerűtlenebbek) is csak orrhosszal és nem 2.1 arányban vezet az MSZP-DK-LMP a Fidesszel szemben. Ez meglepő siker a Fidesznek, noha a győzelemhez nem lesz elég.

A poszt utolsó bekezdése kétségbeesett wishful thinking. Az LMP nem áll választás előtt, elfogulatlan szemlélő számára világos, hogy a 3. az egyetlen jó lehetőség számukra. Kormányra kerülhetnek, melyik politikus hagyná ezt ki?

Ami a rendszerkritikát illeti, azon kár lovagolni. Néhány éve divatba jött ez a szó, orrba-szájba használják. Nincs valós politikai jelentősége. Emblematikus arcnak meg ott lesz Bajnai.

Psyman 2012.08.08. 12:22:22

Az LMP nekem minidg is szimpatikus volt. Viszont a többiek komolyanvehetetlenek. A 4K semmi értékelhetőt nem mutatot fel eddig, a Milla is megragadt a nemtecciknél, de konstruktív megmozdulása eddig nem volt, a Szolidaritás az MSZP fiókszervezete. Egyszerűen használhatatlanok.
Szerintem az LMP egyetlen normális esélye, ha egyedül jut be a Parlamentbe, és nem mocskolja össze magát mindenféle nevetséges szervezettel.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2012.08.08. 12:24:32

@Balt: nekem ez eléggé városi (vidéki? :)) legenda szagú. Én nem láttam ilyen életciklus-elemzést (szemben például a "bio"-etanollal, ami tényleg át tud hajolni negatívba). A ritka földfémek tényleg ritkák :), ezért keresnek alternatívákat:
www.piacesprofit.hu/klimablog/fenntarthato_fejlodes/mernokok_mar_dolgoznak_a_ritkafoldfemek_elhagyasan.html

Ha csak 10-ed annyit fordítanának technológiakutatásra ebben az ágazatban, mint az atomenergiánál és az olajiparnál, akkor meg is lenne a látszatja, szerintem.

rockjano 2012.08.08. 12:30:23

@dr. Wilbur Swain: A világ hazugsága az eladósodást csak az egyikre lőcsölni.

Másfelől az amit ez a rezsim a fejlődéssel a beruházásokkal tett az maga egy bűncselekmény.

Körülöttem mindenki majdnem csődben..l.sorra zárnak be az üzletek, számolják fel a vállakozásokat, és még remény sincs hogy valaha valami jobb lehet.

De talán ezt te is érzed?? vagy nem??? (én igen)

soproni1 2012.08.08. 12:41:41

@rockjano: Te is ezt látod ? Nálam ugyanez a helyzet. A fidesz szavazó meg az mszp szavazó vállalkozó is nyüglődik. Ebből hogy lesz feltámadás, azt nem tudom !

Westernhagen 2012.08.08. 12:43:46

Nem igazán értem, hogy Karácsony Gergellyel mi a baj? Miért nem akaródzik az LMP frontemberévé válnia? Nem akar vagy más van a háttérben? Egyetérthetünk azzal, hogy ennek a pártnak - ami nem a kedvencem, de egyelőre aránylag jól politizálnak - a szocialistákkal nem szabad semmiféle párbeszédbe vagy közös ülésbe (hehe) belemenni, ha a hitelességüket meg akarják őrizni. Egy magyar pártnál ugyanis a HITELESSÉG a kulcskérdés, mert az nem igen sikerül senkinek.

Muzsikok közt 2012.08.08. 12:45:51

@rockjano: @soproni1:

Azt azért tegyük hozzá, hogy minden gazdasági recessziókor kiesik egy csomó vállalkozás. Főleg a selejt, tipikus magyar vállalkozó, aki a konjunktúra idején feji a céget, beruházni meg nem ruház be. A jó részéért nem kár, minek kéne 1100 új gépkocsi értékesítő vállalkozás 10 millió emberre? Egy nyugati 10 milliós városban ennek a tizede sincs 2-3 szoros vásárlóerőnél.

roqfort 2012.08.08. 12:50:15

Az LMP-nek, mint szavazójuk, javaslom, hogy a sok főleg politikai részben gazdasági fidesz faszságból, őrizze meg, valósítsa meg, ill. fejlessze tovább:
#0-gazdaság legyen az első!!
#1-államadósság csökkentése
#2-növekedés és foglalkoztatottság növelése
#3-gazdaság fehérítése, adófizetői réteg szélesítése
#4-egykulcsos SZJA megtartása!! - tököm tele volt h én, hülye, egyike a kb. 1 millió hivatalosan foglalkoztatottnak keresetem 50%-át beadom az adósságtörlesztésbe, EÜ, nyugdíj rendszer ingyenélők és adócsalók finanszírozására
Politika:
#0-legyen 2. a gazdaság után!!!
#1-demokratikus rendszer helyreállítása
#2-intelligens, diplomatikus külpolitika
#3-populizmus megszűntetése
#4-korrupció az felszámolása
#5-ügynök múlt tisztázása 1x és mindenkorra

Hogy kivel és hogyan csinálják? Ne a szocialistákkal, jobbikkal vagy fidesszel. Szerintem a az utcai demonstrációk rövid és közép távon jó és elvárható irány. Mellette komoly parlamenti munkával célt lehet érni, előbb-utóbb lesz kérő elég. Akár Bajnaival, esetleg Bokrossal (én speciel becsülöm a hapsit9 indulhat tiszta és racionális pártként a következő választáson. Hajrá!

Chicano 2012.08.08. 13:03:29

@Karcolt lendület: Jól látod hogy a liberális jobboldaliaknak jelenleg nincs pártjuk, de abban tévedsz hogy Bajnait ez a réteg elfogadná. Mint liberális jobboldali írom hogy a jelenlegi politikai bagázsból igazán csak olyan garantáltan jobboldali gondolkozású mérsékelt politikusokra szavaznék (pölö Pokorni) akik jelenleg éppen a fideszben vannak. Ha egyszer kieszi onnan őket a fene vagy a lelkiismeretük és csinálnak egy urbánus jobboldali (liberális?) pártot akkor rájuk szavaznék, egyéb esetben nem fogok elmenni szavazni. Az se érdekel ha visszajönnek a kommancsok, legalább hamarabb szétesik a fidesz és lesz rá esély hogy a romjain létrejöjjön valami amitől nem kell okádnia az embernek.

Balt 2012.08.08. 13:17:34

@Persécuté Persécuteur: "2014-ben a papírforma szerint Bajnai alakít kormányt, MSZP-DK-LMP támogatással."

Ha így volna, ehhez már csak azt kéne eldönteni, ő maga akarja-e egyáltalán. Nehogy aztán a 2009-es bohózattá fajuljon a dolog... :))

A jelen történés (talán) épp arról szól, hogy a DK-val semmiképpen, az MSZP-vel aligha képzel el bármiféle partnerséget az LMP. (Ez eddig rendben is volna számomra, de azért az inkriminált "szervezetek" is neccesebbek az átlagnál...)

Nagy tételben mernék rá fogadni, hogy az ellenzék semmilyen kombinációban nem fog választást nyerni 2014-ben...

Balt 2012.08.08. 13:21:05

@Westernhagen: "Nem igazán értem, hogy Karácsony Gergellyel mi a baj?"

Megmondom: ő személyében is az SZDSZ-hez köthető, ráadásul a "remek" II. kerületi választási együttműködésnek (aztán vissza nem lépésnek) köszönhetően mind a Fidesz-, mind az MSZP-szavazó számára hiteltelen.

Balt 2012.08.08. 13:25:14

@Chicano: Egyetértek, annyi "megszorítással", hogy én még itt belül is vállalhatónak gondolom Pokornit (Navracsicsot stb.), teáht semmi okom nincs arra, hogy ne árjuk szavazzak. :)

soproni1 2012.08.08. 13:39:03

@Zuckerbrot: Recesszió 10 évente van kb. Most sokkal rosszabb a helyzet. Ez már depresszió. Az emberek nem járnak el otthonról dolgozni, a meglévő vagyonosabb réteg nem mer befektetni, mert az adóhatóság már az induláskor lecsap, az állam a maradék küszködő vállalkozásokon akarja behajtani a brutális kiadásait. Ez most nem egyszerű kapacitás racionalizálás, hanem egy örvény lefele. A feketegazdaságot annyira ki akarják fehéríteni , hogy kifehérednek a munkanélküliek is.

sírjatok 2012.08.08. 13:56:08

szerintem Dopeman a legjobb alt-köztársasági elnök! bár igaz, kicsit erőltetni kellett, hogy ő legyen megválasztva, nem pedig az, aki több szavazatot kapott :)

sírjatok 2012.08.08. 13:58:05

mellesleg én alapvetően jobbos vagyok, de egy vállalkozóbarát, korrupcióellenes, európai kulturális értékeket képviselő formációt bármikor támogatnék

rockjano 2012.08.08. 14:11:27

@soproni1: Abszolúlt...a negyedére estek le a bevételeink a két évvel ezelöttihez képest úgy hogy szinte minden ügyfelem ugyanúgy megvan.

Senki nem akar rendelni SEMMIT, senki nem akar csinálni semmit, mindenki ül a pénzén alkudozik a fizetési fegyelem a béka feneke alatt, senki nem ruház be semmire.

Döbbenet mi van itt, aki munkahelyen dolgozik talán nem érzi annyira de mi magyar minivállalkozások eszetlenül szenvedünk... és ez a mi kormányunk lenne ugye elméletileg... nagy frászt...

Már a minimálbért is alig tudom kivenni a cégemből... röhej...

rockjano 2012.08.08. 14:14:00

@Zuckerbrot: Igen ebben persze van igazad... biztos hogy sokfelé túl sok vállakozás volt de ami itt van az ezen már RÉGEN TÚL VAN.

Itt egy eszetlen downspiral van kialakulóban.

Nem az hal meg aki nem ruházott (az még némileg rendben lenne) be hanem gyakorlatilag mindenki akinek nincsenek politikai kapcsolatai...

Robinzon Kurzor 2012.08.08. 14:21:11

@Kurgán:

Matolcsynak még van két éve, és most fognak hosszú hajrát nyitni.

Szóval lehet, hogy a végén már tényleg nem lehet majd annál rosszabb, de most még van.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2012.08.08. 14:21:26

Volt már egy nagyon komoly társadalmi támogatottsággal rendelkező rendszerkritikus mozgalmunk, a Fidesz. Aztán utolérte a rendszerkritikus mozgalmak tipikus sorsa: hatalomra kerülvén a kritika megszűnt, a rendszer maradt. Többet nem várnék ezektől a formációktól sem.

2012.08.08. 14:30:06

@Kandeláber: És mi a probléma a városrész-régiókkal (jobban mondva városrészi önkormányzatokkal)? Az egy nagyon szuper dolog.

A behajtási díj meg a dugódíj, amivel a mostani vezetés görcsöl, csak az LMP nem azzal a céllal akarta bevezetni, hogy ebből tartsák el a BKV-t.

Summa summárum, a Jávor-féle program teljesen korrekt volt.

2012.08.08. 14:34:33

@kamerasmobil: Mi a túrótól csökkentené a palagáz elégetése az üvegház-hatású gázokat?

A palagáz kinyerése ráadásul iszonyatosan rombolja a környezetet, rengeteg vizet és vegyszert használ fel, noch dazu abszolút nem olcsó.
www.europarl.europa.eu/news/hu/headlines/content/20120302STO39863/html/Palag%C3%A1z-a-j%C3%B6v%C5%91-energiaforr%C3%A1sa-vagy-vesz%C3%A9ly-a-k%C3%B6rnyezetre

ciccaful 2012.08.08. 14:35:48

@Kivlov: ajvé! ha így van, akkor miért nincs pénze a pártnak? miért nem tömik őket ahogy kell, hogy tovább növeljék az amúgy is mocskos-ordas befolyásukat?

különben óvatosan bánnék napjainkban ezzel a témával... a coming out bárkivel megtörténhet :)

2012.08.08. 14:36:04

@Kara kán: Ja, aki nem megélhetési aktivista, az a mostani fideszes mameluksereg. Az mind derék, jóravaló politikus. Ugye, objektív barátom?

Mudizz 2012.08.08. 14:38:46

Oszd meg a blogodat a mudizz.com közösségi oldalon is!

2012.08.08. 14:40:39

@Dr. jenőke (jenőke): De nagy marhaságot beszélsz itt össze. Az LMP nem Schifferből áll egyrészt, másrészt Schiffer 20 évvel ezelőtt volt együtt a szocikkal, csak aztán hamar kiderült, hogy ők csak szavakban baloldaliak. Utána meg semmi köze nem volt hozzájuk.

laci_52 2012.08.08. 14:41:14

Ha önállóan indul az LMP, nem jut be a parlamentbe, ha meg valakivel(pl. az MSZP-vel) szövetségben, akkor utóbb bedarálják és felmorzsolódik. Ennyi a jövője...

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2012.08.08. 14:45:55

véleményem szerint
1) kommunistaivadékoknak nem kell balközép ellenpólus
2) az LMP jelen uralkodó, Jávor-féle jogvédő-skandináv-zöldszocialista, Scheiring-féle neomarxista vonalai egyrészt önmagukat tartják távol a tényleges hatalomtól, másrészt ez jól is van így
3) a 4K! és a Milla ténylegesen komolytalan belpesti nyavalyák, dacpártok értelmes program nélkül - más esélyük nincs, mint az eggyel komolyabb LMP mögé beállniuk diverzitásfokozónak - csak persze ez a diverzitás leginkább spenótszerű masszához lesz hasonlatos
4) 4K!+LMP+Milla=SZDSZ/2 - a bukott "liberális" párt baloldala éledne újjá, mely pedig megegyezik az SZDSZ azon felével, mely bukását és kimúlását okozta
5) a Szolidaritás némileg külön kezelendő, hiszen bár pártcsíra, sőt akár múló semmiség, de beágyazottsága szakszervezeti, mely szakszervezetiség az európai baloldali pártok jellemzője, ellenben mifelénk ez nem ilyen egyértelmű - a Szolidaritás megerősödése eme anomáliát önjogán kezelné
6) az egyetlen liberális momentum (egykulcsos adó) a Fidesz népi kommunista masszájában fuldokol, az européerség pedig anakronisztikus az LMP multi- és tőkellenes önmeghatározásában (baloldaliságában), így Lehet Másék, illetve regnáló helyi Lukasenkánk külön bejáratú agybaja együttesen kötözi a világosabb eszmékhez az MSZP bukott ivadékait, ezáltal pedig a világosságot nyúzzák meg asszír módra, öntudatlan nagy egyetértésben

2012.08.08. 14:46:02

@roqfort: Az egykulcsos SZJA-t elfelejtheted, annak megszüntetése az LMP egyik legfontosabb törekvése. Az egykulcsos adó igazságtalan, normális országokban éppen ezért nem is használják, csak ezekben a félperiférián levő országokban, ahol a felső tízezernek meg van a hatalma ehhez. Ha nem tartozol ehhez a réteghez, akkor neked se érdeked ez, még ha esetleg valamivel több adót is fizetnél. Ez bőven megtérül a gazdaság fejlődésén és hogy nem kell éhező embereket kerülgetned.

Chicano 2012.08.08. 14:49:20

@Balt: Sajnos ha most rájuk szavaznék akkor orbánra meg matolcsira meg simicskára is szavaznék. Akkor meg már inkább maradok otthon. Jöjjön hát a milla meg a cucilista párt meg a nyugdíjas rendvédelmisek meg a többi isten barma és nullázzanak le végre mindent aztán el lehet kezdeni a Magyarország 2.0-ás projektet.

2012.08.08. 14:51:32

@pinter.bence: Igen, a hírt ők közölték, mint szervezők, de az ottani "bejelentést" nem ők tették. És nem volt bejelentés, hanem egy beszélgetés.

"... mondták el a szervezetek képviselői az 5. Ökopolitikai Nyári Egyetem zárónapján. "

maskep 2012.08.08. 14:53:47

"...gyakran vitatható döntéseket hozó, s azokat általában rosszul kommunikáló kormány..."

Ach, be ßépschégesch megfogalmazása ez a mindet elkúrásnak, és a bornírt hazudozásnak és önámításnak!...

2012.08.08. 14:54:02

@laci_52: Hogy a rossebbe ne jutna be a parlamentbe, amikor 10% körül van a pártválasztók között és 5%-os listás eredmény továbbra is a limit? Honnan veszitek ezt a visszatérő hülyeséget? Valaki magyarázza már el.

kamerasmobil 2012.08.08. 15:05:22

@iii: Na ez mar valoszinuleg a Putyin-fele hirtelen megtert kornyezetvedelmi lobbinak koszonheto iras :)

Ezeket olvasd vegig:
http://gurulohordo.blog.hu/tags/palagáz

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.08. 15:13:05

"a fent nagy vonalakban vázolt kérdésekre faék-egyszerűségű részmegoldásokkal válaszol. Rossz gazdasági helyzet? Zsidók! Elkeserítő társadalmi helyzet? Cigányok! "

nem láttam a posztban az LMP válaszait/megoldásait a fent vázolt kérdésekre

mik is azok?

vagy ez is ilyen értelmiségi/ateista/liberális párt, akinek semmiféle megoldási javaslata nincs, csak a nagy ködösítés a szakterülete?

kurgan 2012.08.08. 15:18:50

@Robinzon Kurzor: és orbánra 90ben mit bíztál volna rá? és mégis összehozott egy egészen vállalható 4 évet (a költségvetés elszalatását leszámítva). a mostani Orbánra nyilván én sem bíznék egy trafikot sem..
az LMP-n a kezdőségét számokérni, hogy még ne malkalmasak a korányzásra, a legnagyobb hülyeség. reméljük, hogy azok lesznek egyszer, az ország érdeke.

2012.08.08. 15:21:10

@kamerasmobil: Ez érdekes, meg fogom nézni.

Kivlov 2012.08.08. 15:25:54

@ciccaful:
Még náluk is válság van. :D
Ezért kell mostanság jobban menedzselni 1-2 97 éves bácsika "vadászását."

maskep 2012.08.08. 15:26:57

Az LMP egyszerre próbál kívül-belül egeret fogni. Talán rednebn is volna, de: Ki az a 4k!? Elnézést, nem is ki, hanem kik azok? És mind a ketten tagok-e? Vagy hárman?

És ki az a Milla? Illetve kik és mit akarnak? Hogy mit NEM akarnak, az nyilvánvaló: Ugyanazt nem akarják, mint az LMP, a 4k!, a Szolidaritás, az LMP... meg az MSZP, vagy a DeKo: A rendszerváltás során kialakított demokrácia intézményeinek a szétrombolását.

A kívül-belül egerészésnek persze sok oka van. Kell például egy vakok szövetsége, ahol a félszemű LMP is király lehet. Meg persze kellenének a Fidesztől elfordult, de az MSZP-től vagy Gyurcsánytól lezárkózó szavazók is. És ím, aki nem a Fideszt, a komenistákat vagy a nácikokat akarja, annak a parlamenten belül az egyetlen alternatíva az LMP - és már talán a parlamenten kívül is...

Jó taktika lenne. Két bökkenője van: Egy elvi és egy gyakorlati. És ha ezt a kettőt nem ismeri föl az LMP (vagy a többi kívül és/vagy belül egerésző párt vagy pártocska), az bizony Orbán hatalmának a meghosszabbítását jelentheti, évtizedekre.

Az elvi bökkenő pont ez a taktikázás: Nem az elvek fontosak, hanem a szavazatok. Hogyan szerezhet az LMP több szavazatot: Ha összefog a Szolidaritással, vagy ha nem? Ha szóba áll az MSZP-vel, vagy ha nem? Mint Orbán Viktor és Kövér László huszonnégy évvel ezelőtt: Az előnyösebb-e a Fidesz számára, ha "politikai ifjúsági szervezetként", vagy ha "szocilista ifjúsági szervezetként" definiálja önmagát? Mert az egyik kőkemény elvi kérdés a KISZ-pénz, a másik kőkemény elvi kérdés meg a népszerűség, és ez egy kőkemény elvi dilemma, hogy hogyan járunk jobban...

A másik, a gyakorlati probléma a helyzet teljes félreértése: Mind a 2010-es, mind a 2012-es, illetve 2014-es helyzeté. Az, hogy az MSZP 2010-ben ekkorát bukott, ahhoz nem az őszödi beszéd vagy a korrupciós vádak vezettek elsősorban, mert akkor hajj, hol lenne már a Fidesz eddigre! Az MSZP a töketlenkedése miatt bukott, legalább is ekkorát. Hogy nem tudott erőt mutatni, nem tudta elhitetni, hogy képes nyerni és hogy képes lenne kormányozni. Vagyis nem az taszítja el elsősorban a szavazóit, hogy kokettálna az MSZP-vel, hanem az, hogy nyilvánvalóan vesztes, lúzer - akárhány lúzerrel is fog össze, azok csak lúzerek maradnak mind.

Én jelenleg se parlamenten belül, se parlamenten kívül nem látok egyetlen pártot sem, amelyik bejelentkezett a 2014-es versenyre, és tudnék rá szavazni. Sem az LMP, sem az MSZP, sem a DeKo, hogy a többit kívül-belül ne kelljen részletesen ócsárolnom. Nem, mert mindegyik visszataszító, ezért-azért hiteltelen, és főleg, mert mind a saját tyúkszaros szavazatainak a maximálásával van elfoglalva.

Az egyetlen esélye az LMP-nek (és a többieknek) a szavazat-maiximálásra, a győzelem esélyének az elhitetése és a saját hitelüknek-arcuknak a megőrzésére a Karácsony Gergő által megfogalmazott stratégia (mínusz Jobbik): Egy jól körülhatárolt megállapodás az összes "demokratikus szervezet" között azzal a céllal, hogy legyőzzék a Fideszt, megmentsék az alkotmányosságból és a demokratikus intézményrendszerből azt, amit meg lehet, méltányos választási törvényt alkotni, majd föloszlatni az ideiglenes koalíciót, és kiírni az új választásokat.

ERRE, és csak erre tudnék jó szívvel szavazni 2014-ben. Külön-külön egyikükre sem. És ez baj, mert én a vérmesebbek közül való vagyok...

A fentiekhez persze kellene mindegyikük (LMP, MSZP, meg a futtotak-még) részéről egyfajta türelem és alázat, a feladatuk nagysága és fontossága előtt. Egyikük sem lehet a koalíció veeztője. Kizárólag a "legnagyobb elvi és akciós nevező" mentén kooperálnának, a demokrácia (2010. előtti formájának) helyreállítása, ez őszinte, ebbe nem kell és nem is lehet többet belehazudni - vagy elhazudni belőle. Persze, az LMP-nek és a többieknek nem lenne szabad kétpercenként gyurcsányozniuk meg elmúttnyoóccévezniük... És erre az ideiglenes koalíciós időre szükség volna egy pártokon kívüli-felüli kormányra is, amelyik el-ügyvezetné az országot addig, amíg a politikusok nem énének rá elrontani a kormányzást, mert az alkotmány helyrehozása lenne a vállalt kötelességük.

Persze, sokan ellene vannak az ilyen "olajfa-koalíciónak". Például azok is, akik "gyakran vitatható döntéseket hozó, s azokat általában rosszul kommunikáló kormányról írnak blogbejegyzéseket. Nyilvánvaló, hogy ennek a tagadásával erősíthető a komcsizás, megosztható az ellenzék, távol tarthatók az (ellenzéki impotenciától és széthúzástól is) elkeseredett szavazók, és talán valamikor benő a Zorbánnak is a feje lágya, és idővel, néhány év múlva, miután minden baromságot végigpróbált, és minden ellenfelét ellehetetlenítette, majd csak kezd "kevésbé vitatható döntéseket is hozni és jobban kommunikálni."

Kivlov 2012.08.08. 15:27:23

@iii:
"...nem kell éhező embereket kerülgetned. .."

inkább kerülgetném őket, minthogy őket is én finanszírozzam...

kurgan 2012.08.08. 15:27:55

@wmiki: feltételezem hogy a fidesztől tanulták a ködösítést. ők aztán rengeteg megoldási javaslattal jötek ellenzékben. különösen hatékony volt a "nem akarunk vizitdíjat", megoldotta a gazdasági problémákat. a választási programjuk pedig merő gazdasági matematika volt ugyebár, kár hogy a végeredmény egy nagy nulla..

Robinzon Kurzor 2012.08.08. 15:47:50

@kurgan:

Orbánra 90-ben ugyanúgy nem bíztam volna semmit, de ők akkor még fiatalok voltak.

Az LMP-vel pont nem az a baj, hogy kezdők... mert akkor még esetleg tanulhatnának.

2012.08.08. 16:56:50

@Kivlov: Jellemző, önző válasz, a jóllakottak önteltségével. Majd a nép eldönti, melyik a helyes. Orbán sajnos titokban tartotta, mire készül, így nem szavazhattunk róla.

Egyébként meg csacsiság, a telefon-, bank-, chips- meg ki tudja még hányféle adóval a gazdagoktól is beszedik ugyanezt, ugyanis hiányzik a költségvetésből. A különbség, hogy az egész jóval rosszabb hatásfokú.

2012.08.08. 16:58:19

@wmiki: Azért nem láttál, mert nincs rá egyszavas válasz. Nem olyan egyszerű, hogy ujjal mutogatunk az ellenségre és minden megoldódik.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.08. 17:08:43

@kurgan: arra célzol, hogy az LMP programja is egy nagy 0?

@iii: több szavas választ is leírhattok
...már ha van... :x

kurgan 2012.08.08. 17:13:53

@Robinzon Kurzor: nem, arra, hogy a fideszé volt nagy nulla. ráadásul nem csak a nyilvános választási programja nem szólt semmiről, hanem - a borítékolható győzelem ellenére - láthatólag a háttérben sem készültek az égvilágon semmivel, azon kívül, hogy orbán személyes gazdasági sámánjára bízta az egészet. és persze kiderült, hogy sámántáccal a gazdasági esőcsinálás is csak fantazmagória. remélem, hogy mire az lmp odakerül. lesz kiforrott programja. de ha nem lesz legalább abban biztosak lehetünk, hogy sámájuk nem lesz. már ez is több, mint amit a fidesz kínál.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.08. 17:37:47

:(

de azt még mindig nem tudjuk, hogy az LMP-nek milyen válaszai/programjai lennének...
az ember azt gondolhatná, hogy semmilyen, még annyi válasza sincs, mint a jobbik-nak...

vagyis még a fidesz-jobbik koalíció lenne a legéletképesebb kormány...

ha esetleg mégis lenne LMP válasz, akkor jó lenne látni...
ahogy van a mondás:

ne terelj, érvelj!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.08.08. 18:01:56

@pinter.bence:

Az LMP teljesen arra a srófra jár, mint az SZDSZ. S szinte centiméterre ugyanazt az utat járja be. "Demokratikus ellenzékezik", "független kezdeményezések hálózatázik", "civilezik", "jogvédőzik-érdekvédőzik", "környezetvédőzik", majd, miután minimális társadalmi "bázisra" tesz szert, "rácuppan" a posztkomcsi nómenklatúrára és hálózatra (MSZP és házatája) és élősködik azon és manipulálja azt. Ahogy a dolgok állnak, ez már valószínűleg 2014-ben bekövetkezik.

ü
bbjnick

zipe moha 2012.08.09. 00:40:21

....végig olvastam a kommenteket..az összeset! csupa brilliáns politikai-és gazdasági szakértő, megannyi válságban is sikeresen vállalkozó, éleslátás és magabiztos véleményalkotás hogy is nőhetnék fel HOZZÁTOK egy egyszerű vélemény kifejtésével:
Ugye a helyzet nem jó...SENKINEK nem jó! Egy változásra váró közegben kettő lehetőség adódik:
1.lehetőség
Bizalommal vagy legalább is várakozással fordulni a frissen porondra lépők felé .
A Szolidaritást, a Millát, a 4!K-t bohócoknak, ördögbotos drogosoknak,szdsz árváknak stb nevezni ....miután a változásra NEKÜNK van szükségünk...lehet,de vajon értelmes is?
Ugye jó lenne ha még is hoznának változást a korrupció a kontrszelekció..és egyáltalán az egész bedöglött rebdszerváltás posványába...NEKTEK is???
És mindezt azelőtt mielőtt letették volna a névjegyük...miért ez a dühödt gyűlölet..máshonnan ,mindenhonnan tudhatod már mire számíthatsz (ha megfelel ám legyen)....itt viszont a minimum a várakozó álláspont..nézzük meg....max egy száraz kórót meg egy rohadt narancsot veszíthetsz!
2. lehetőség
Ha nem tetszik a formáció és úgy ítéled meg ,hogy TE jobbat tudnál...nosza állj neki szervezz egy saját alakulatot ahol a véleményed a nagy nyilvánosság számára pártprogrammá alakítod .Persze ne felejts el erről másokat is meggyőzni...és igen pénzedet ,idődet is belerakni....előre szólok, bírnod kell majd a kritikát, úgyhogy ne légy sértődékeny!
Sok sikert!

Szúrófény 2012.08.09. 03:01:52

@Kandeláber: Nem baj, hogy büdösség van! Benn vagyunk a buliban! Vagy budiban? Egész politika, úgy szar, ahogy van!

maskep 2012.08.09. 07:40:26

@zipe moha: "miért ez a dühödt gyűlölet..." A düh stimmel, a gyűlölet nem. Ez inkább önreflexiód...

A korrupció és a kontraszelekció nem a rendszerváltás posványának a része, több évszázados nemzeti hagyomány. És nem biztos, hogy a becsületességet igazolja az, ha valakinek (még) nem volt alkalma lopni.

Főleg, ha kormányozni sem tudna, nemhogy győzni...

"Ha nem tetszik a formáció és úgy ítéled meg ,hogy TE jobbat tudnál..." - hát akkor megírom itt. És megírtam: Nincs jelenleg olyan párt, szervezet, formáció, személy, akire lehetne szavazni jó szívvel, külön-külön. Csak az összes ellenzékre (minusz Jobbik) együtt. De a töketlen fanyalgás, az ellenzéki széthúzás, a tyúkszaros (földszintes), önző szavaztamaximálás csak azt a keserűséget igazolja, hogy nem lehet más a politika. Ezekkel, így, semmiképp.

Nézd meg, hogy kik azok, akik elsősorban a teljeskörű ellenzéki összefogással szemben a fragmentálódást éltetik: Azok, akik Orbánt, vagy legalább a Fideszt szeretnék a hatalomban tartani.

Észre kéne venni, hogy 2010. elmúlt, egészen más most mind a helyzet, mind a tét!

Tehát a düh azok ellen szól, akik "még nem teték le a névjegyüket", de a szakadék szélén, nullkilométerrel mögöttük kapkodnak a kormány után; Akikre, ha a jelenlegi széthúzáshoz ragaszkodnak, néhány év múlva a mégújabbak majd azt fogják a mostani ellenzéki acsarkodás miatt skandálni, hogy "El-kúúr-táá-tok!..."

Sok siker! - ahogy helyesen megjegyezted...

Kivlov 2012.08.09. 08:19:14

@iii:
"Egyébként meg csacsiság, a telefon-, bank-, chips- meg ki tudja még hányféle adóval a gazdagoktól is beszedik ugyanezt, ugyanis hiányzik a költségvetésből"

Miért szedné be? csipszadót az fizet, aki csipszet vesz. Telefonadó irrelevenás céges telónál. Bankadó detto, meg egyébként is potompénz.
süti beállítások módosítása