Áder János (lehetetlen) küldetése
2012. május 11. írta: TuRuL_2k2

Áder János (lehetetlen) küldetése

  Orbán vazallusa. Marionettbábu. Fidesz-lojalista. Áder János jelölésének és megválasztásának fogadtatása a nemzetközi sajtóban jól mutatja, milyen nehéz helyzetből indul a hivatalát tegnap megkezdő fideszes politikus elnöki pályafutása. 

  Áder számos dologban különbözik elődeitől. Először is: sokkal fiatalabb. Göncz Árpád 68, Mádl Ferenc 69, Sólyom László 63, Schmitt Pál 68 éves korában lépett hivatalba. Áder 53 éves. Míg elődeinél egyértelmű volt, hogy az elnöki megbízatás addigi (politikai) pályájuk betetőzése, lezárása, addig Áder még öt év múlva is messze lesz a nyugdíjkorhatártól. Mivel korábban fel sem merült a kérdés, így nincsenek kapaszkodóink: van-e az elnöki megbízatás után visszaút a napi politikába?

  Lényeges különbség az is, hogy Áder mögött nem áll jelentős teljesítmény a politikán kívüli világból, míg elődeit komoly tudományos vagy éppen sportkarrierjük is hitelesítette. Bár szerintünk a politikai teljesítmény is elismerésre méltó és egyáltalán nem másodrangú, tudjuk, hogy a szélesebb közvélemény ezt egészen-egészen másként látja, a pártpolitikus terminus közel annyi megvetést hordoz, mint az uzsorás vagy a szakszervezetis. Pedig elődei közül Göncz Árpád is pártpolitikus volt, még ha ez kevésbé is maradt meg róla a köztudatban: az SZDSZ Országos Tanácsából került 1990-ben előbb az Országgyűlésbe, aztán az Országgyűlés elnöki posztjára, végül a köztársasági elnöki székbe. Elnöki pályája sem mondható éppen pártatlannak. Kemény, aktív és erős elnökként lépett fel, amikor a jobboldal kormányzott, és sokkal megengedőbben, rugalmasabban, amikor a bal-. Göncz szinte az volt a Horn-kormánynak, mint Schmitt Pál a Nemzeti Együttműködés Rendszerének (de mennyivel jobb PR-ral!): ha nem is motorja, de semmiképpen sem féke/ellensúlya a kormányzásnak. Ahogy Szomszéd Orsolya dolgozata szépen megmutatja számokkal is: míg az MDF-kormány idején Göncz hét alkalommal élt vétójogával kinevezési, személyi kérdésekben, addig a Horn-kormány idején egyszer sem. Az MDF-kormány idejében hét, az Orbán-kormány alatt egy törvényt küldött alkotmánybírósági normakontrollra (igaz, utóbbit a kormány kérésére) – az MSZP-SZDSZ kormányzása idején egyet sem (azaz tucatszám írt alá később alkotmányellenesnek bizonyult jogszabályokat ebben a ciklusban). A teljes képhez az is hozzátartozik, hogy Horn kormányzása alatt viszont kétszer politikai vétóval élt, azaz törvényt küldött vissza újratárgyalásra az Országgyűlésnek.

  Göncz példája azt mutatja ugyan, hogy lehet valaki sikeres, szép emlékű elnök pártos előzmények után is, de azt is látni kell, hogy Áder sokkal hosszabb időt töltött el fideszes politikusként, mint Göncz SZDSZ-esként. Ráadásul olyan helyzetben került a Sándor-palotába, amikor a Fidesz Európában valóban párját ritkító módon szinte minden jelentős közhatalmi pozícióban saját emberét tudhatja, ami az ő kinevezésének indíttatását illetően is érthető kételyeket ébreszt.

  A sors iróniája, hogy mindezek ellenére Áderben megvan a lehetőség, hogy a mértéket tartani nem nagyon tudó (és nem is akaró) kétharmad lelkiismerete, önkontrollja legyen, hogy megálljt parancsoljon, amikor a példátlan felhatalmazástól megrészegült párttársai éppen rossz irányba rángatják az ország gyeplőjét. Mert megtehetik.

  Áder ugyanis mindig önálló szereplő volt a Fideszben, teljes tévedés Orbán-vazallusként elkönyvelni. Ezt mi sem mutatja jobban, mint Horváth Zsolt klasszikussá vált, Schmidt Mária ante portas? című (és A nagytőke egyes köreivel szövetkeznek Orbán Viktor politikai ellenfelei alcímű) publicisztikája 2007-ből, melyben a neves szerző Ádert nevezi meg a szerveződő új jobboldali párt vezetőjeként: „A beindult szervezés ellenére az új párt elnökének kilétét még homály fedi. A bennfentesek a korábbi frakcióvezetőt, Áder Jánost nevezték meg, aki még általuk sem ismert feltételekhez köti esetleges szerepvállalását.”

  A megválasztásakor, illetve a beiktatásakor mondott beszédéből hiányzott a jól ismert fideszes elbizakodottság, és a Schmitt-stáb gyors felmentéséből is sejthető, hogy nem közvetlen elődje útját akarja járni. Ezek azonban egyelőre nem többek biztató előjeleknél. Hogy valójában milyen köztársasági elnök lesz a csornai politikusból, az majd az éles helyzetekben, a konfliktusok során fog eldőlni. Várható, hogy nem egy esetben lesz rajta komoly ellenzéki, esetleg nemzetközi nyomás, és ahhoz sem kell különösebb jóstehetség, hogy a baráti tűzből is kijut majd az elnöknek, ha úgy van.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr634383092

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Telefonadó: hihetetlenül nagyvonalú gesztusra készül a kormány 2012.05.11. 10:50:36

Ma reggel Matolcsy György az M1 Ma reggel című hitéleti műsorában igyekezett eloszlatni azokat a kételyeket, melyek a sátáni suttogó propaganda nyomán az új adókkal, köztük is leginkább a telefonadó lakosságbarát jellegével kapcsolatosan a napokban töb...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viktus 2012.05.11. 09:20:56

@TH:

Igazából tök jó köztársasági elnöknek a legkönnyebb lenni. Az a csoda, hogy Schmitt Pali még ehhez is hülye elvtárs volt.
Nézd csak meg a "nagy" elődöket a mostanság szentté avatott Göncz Árpád nem csinált semmit csak elmosolygott magában néha kisegítette az ellenzékben az övéit aztán annyi.
Áder helyében én is segíteném az árvákat meg néhanapján egy-egy törvényt visszadobnék.

bruhahahahihihi 2012.05.11. 09:27:03

Rohadt büdös parazita ez is csak..az adófizetők pénzén gazdagszik tengeti az életét..és még élete végéig is a magyar Nép tartja el családjával együtt jólétben.
A Másik kettő közjogi sutyerákkal, Buga Jakabbal együtt a Kádár rendszer kitaníttatta az adófizetők pénzén és nem dolgoztak egy percet sem a tanult szakmájukban. Csak élősködnek rajtunk, uszítanaik, hazudnak, becsapják az embereket, hatalmat kergetnek, saját jólétjüket építik... EZÉRT A NÉPNEK FELELŐSSÉGRE KELL MAJD VONNI HA ENNEK A FIDESZ DIKTATÚRÁNAK VÉGE VAN !!!

turulpina 2012.05.11. 09:27:12

Orbilla szerencsére drschmittel már plasztikusan bemutatta, hogy mit gondol a köztársasági-elnöki pozícióról: de facto egy feltétel nélküli aláírásbélyegző, akinek jár díszőrség, kocsi és villa.

Nem értem a színjátékot amúgy, faszér nem íratta bele a tákolmányába ez a testi-lelki törpe, hogy a törvényeket vagy ő, vagy a szíjjártó, vagy a habony, vagy a simicska ellenjegyezheti, oszt jónapot.

Ők legalább állandóan a Kossuth-téren vannak, nem kell futározni a hegyre a reggel benyújtott törvényjavaslatokat aláírásra. Olcsó állam, ugye.

bruhahahahihihi 2012.05.11. 09:28:38

@TH: előlegezz...mint ahogy Orbánnak is megelőlegeztétek a 2/3 ot...s Diktatúra lett belőle ..barom !

turulpina 2012.05.11. 09:29:22

@TH: még a drschmittnél is jobban tud aláírni? Vagy még nála is nagyobb motorja a törvényhozásnak? Vagy még nála is nagyobb fideszes?

Ugyan mitől lenne jó köztársasági elnök egy kibaszott pártkatona, aki nem a nemzet egységét testesíti meg, hanem a törpe azon véléményét, hogy bármit megtehet, szarik bele, ha akarja, egy németjuhászt is kinevezhetne KE-nek (az legalább nem írna alá mindent).

bruhahahahihihi 2012.05.11. 09:29:52

Nem ismeritek még a FIDESZ ÁLLATOKAT?????
köpönyegfogatók...hazugok, azt mondják amit hallani akartok,é s azt teszik ami nekik jó.. ROHADT EMBEREK SALAKJA EZEK !

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.05.11. 09:48:29

Szerintem Schmitt Pál is tök jó elnök volt:-) A balibbanditák hót hülyék voltak, hogy kinyiffantották, mert Áderrel kaptak egy par excellence Fidesz-közt. elnököt. Áder virtigli nyolcvankilences, a Fideszben szocializálódott, azon kívül, hogy ő fideszkeménymag-politikus soha életében semmi mást nem csinált, gyakorlatilag a fideszkeménymag-politikusságon kívül semmihez sem ért, semmiről nincs fogalma. Ha csak lazán önmagát hozza majd, az épp elég lesz ahhoz, hogy az összes "nemfideszes" megháborodjon az áderi közönytől, fölényességtől, flegmától és arroganciától. Bár ez utóbbi (annak ellenére, hogy nem vagyok "fideszes") engem egyáltalán nem ríkat meg:-)

Ami viszont ha nem is zavar, de meglep, hogy eddig senkinek nem tűnt fel, hogy Áder alkatilag (és nem utolsó sorban elég komoly hangképzési problémái miatt) teljességgel alkalmatlan a protokolláris szerepre. Megjelenése, megnyilatkozásai mindent sugároznak, csak nem tekintélyt, méltóságot, ünnepélyességet: rendesen feszeng, topog, dünnyög is ebben a méltóság szerepben. Ez egy idő után kínos és idegesítő lesz mindenki számára (legfőképp pedig neki magának). Szerintem.

ü
bbjnick

2012.05.11. 09:49:05

@bruhahahahihihi: Téged viszont láthatóan nem taníttatott ki a Kádár rendszer (sem).

labrabbit 2012.05.11. 09:52:40

Én ellenzék vagyok. A véleményem: Áder eddigi beszédei korrektek. ezek alapján lehetne jó elnök, csak lássuk mit fog majd csinálni.

Erről eszembe jut Navra hét elején arról beszélt, hogy rendeletekkel hatékonyabb lenne kormányozni (persze nem így mondta).

Az elnöki pozíciókat is hatékony lenne összevonni. Ah, rémes az egész.

tevevanegypupu 2012.05.11. 09:55:21

Miert ne lehetne utana meg egy ciklusra megvalasztani? Merthogy minden bizonnyal jo lesz. Annak a Magyarorszagnak mindenfelekeppen jo lesz ami Magyarorszag.

tevevanegypupu 2012.05.11. 09:55:21

Miert ne lehetne utana meg egy ciklusra megvalasztani? Merthogy minden bizonnyal jo lesz. Annak a Magyarorszagnak mindenfelekeppen jo lesz ami Magyarorszag.

kalamajka49 2012.05.11. 09:55:43

@bruhahahahihihi: Benned kinek a faszát tisztelhetjük?

tevevanegypupu 2012.05.11. 09:59:48

@bbjnick:
Persze, Schmitt is jo elnok lett, bar eleinte nem nagyon talaltam jo otletnek, hogy o legyen. Mindenesetre nagyon sokat segitett a fidesznek es az orszagnak is az uj torvenyeknel, remelem ezt a fidesz - es Orban - nem fogjak elfelejteni. Es ha mar mast nem is, de azt kideritik, ki volt a hvg nagyszeru tudositoja, aki olyan bator, hogy nevtelensegbe ohajt burkolozni tovabbra is, ahelyett - ha annyira meggyozodott az igazarol - eloallna es nyiltan kozolne, hogy o tette tonkre Schmitt Palt. vagy esetleg segitene egy valodi csalo - Gyurcsany Ferenc - leleplezeseben. Ennyivel tartoznak az orszagnak is meg Schmitt Palnak is.

Tilikov (törölt) 2012.05.11. 10:04:44

Tény, hogy Áder nem magától érdemelte ki rögtön a vazallus, marionett, lojalista jelzőket, de nem is alaptalanul kapta meg ezeket, tulajdonképp a fidesznek köszönheti, aki megteremtette a vazallus bábelnök intézményét, és ez bizony létező dolog volt, tehát Ádernek ha nem is a saját hibájából, de komoly munkát kell belefektetnie ha le akarja magáról kaparni ezt az elődjétől ráragadt szégyent.

Neki kell bizonyítania, hogy nem olyan mint a palibáb volt, mert azt, hogy bemondásra elhiggyék neki, azt csak a párthívektől lehet elvárni.

2012.05.11. 10:12:05

Orbán vazallusa. Marionettbábu. Fidesz-lojalista.

ennyi

napi mondás:
A tranzakciós adó előnyös lesz az embereknek

ennyi

Szevasztok 2012.05.11. 10:17:48

@tevevanegypupu: "Mindenesetre nagyon sokat segitett a fidesznek es az orszagnak is az uj torvenyeknel, (...)"

Ha már érettségi időszak van, akkor egy kicsit ilyen stílusban reagálok:

Az állításod első fele igaz, a másik hamis, a kettő között szoros az összefüggés. Elégtelen.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.11. 10:18:58

Írja a cikk szerző:

"Lényeges különbség az is, hogy Áder mögött nem áll jelentős teljesítmény a politikán kívüli világból,..."

Ez meg is felel a valóságnak

"Pedig elődei közül Göncz Árpád is pártpolitikus volt..."

Ez pedig már csúsztatás, mert senki nem azt mondta, hogy nem volt az, azt állítják, joggal, hogy nem CSAK az volt, ellenben Áderrel aki CSAK az volt, nem több, nem kevesebb. Ahogy a cikk írója is megjegyzni két mondattal előbb.

bgp 2012.05.11. 10:20:30

Minek jönne vissza a napi politikába. Mire véget ér a megbízatása, valószínűleg nem sokat kereshetne vele.
Csak azon kell majd izgulnia, hogy a szélsőjobberek, akik arra az időre már elfelejtik Gyurcsányt és Simicskával lesznek elfoglalva, ne az ő villáját gyújtsák fel.

peti6 2012.05.11. 10:23:15

@bruhahahahihihi: Te pojáca!!! Ahol mocskolódni lehet, te mindenütt ott vagy???? Te lejjebb vagy a Török Zsoltinál, pedig az már nagy teljesímény.
Mennyit fizetnek neked ezekért a baromságokért????

tevevanegypupu 2012.05.11. 10:28:12

@Szevasztok:

Keszseggel elhiszem, hogy maganak elegtelen. Nekem elegseges.

KG2000 2012.05.11. 10:31:14

@bbjnick: Mindig azt mondom, hogy nem maga a blogos írása, hanem a kommentek összessége teljes képet ad a helyzetről. Pl. itt is megjelennek a vérgőzös MSZP-SZDSZ-ÁVHs terroristák, akik okádék stílusukkal és politikájukkal közvetve a Fidesz politikáját igazolják: vannak olyanok ebben az országban, akikkel nem lehet és nem is kell együttműködni, de attól még ők is élvezik az alapvető szabadságjogokat, nem úgy, mint 1990 előtt vagy 2006-ban az egész nép ill. a másik oldal.

De a valódi ok, amiért írok neked az, hogy valami olyasmit vetettél fel, amely nagyon lényeges, és eddig még mástól nem olvastam. Néztem a TVben Áder tegnapi beiktatását, és pontosan az volt a megfigyelésem, mint neked. Áder nem tud úgy viselkedni, mint egy "született" király vagy akár köztársasági elnök, a szó színészi értelmében. Ilyen szempontból rosszabb, mint bármelyik elődje 1990 óta. Érdekes, hogy ezt, mint politikus nem tanulta meg, holott nyilvánvaló, hogy pl. az USÁban a politikusokat egy egész csapat tanítja a mozgásra és általában színészkedésre. Tényleg úgy viselkedik, ill. olyan benyomást kelt, mint egy takarító, aki éppen arra somfordált. Egyrészt a "méltóságteljességet" még 52 évesen is lehet tanulni, másrészt ki tudja, nem is olyan biztos, hogy ez hátrány. Ő más, nemcsak Magyarországon belül, de a nemzetközi porondon is, és a "mássg" (nem SZDSZes értelemben) pozitív visszhangot is kiválthat. Mindenesetre neki szüksége van ilyen irányú professzionális tanácsokra és csapatra.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.11. 10:34:38

Mindkét eddigi beszéde tartalmi szempontból komoly bizakodásra adhat okot.

KG2000 2012.05.11. 10:36:52

@tevevanegypupu: Szerintem tökéletesen mindegy, személyesen ki nyomta fel Schmitt Pált, a lényeg az, hogy az egész ballib apparátus, a III/III-as apparátus mögötte állt a projektnek. A lényeg az, hogy ezt már most bebukta a ballib, mert Gyurcsány ezt akkor is megszívta, ha soha a büdös életben nem kerülnek elő a diplomamunkáinak a hiteles példányai. Ha viszont Gyurcsány megszívta, akkor az egész ballib is megszívta, mert Gyurcsány személye informálisan még mindig fontos összefogó erő a ballib oldalon, legalábbis a választóik nezőpontjából.

közösperonos átszállás 2012.05.11. 10:37:59

@tevevanegypupu: Schmitt Pált saját maga tette tönkre, meg a technikai haladás.

közösperonos átszállás 2012.05.11. 10:41:08

Amúgy a poszt hazuizé ferdít Gönczöt illetően, és ezt saját maga is elismeri (ami így különösen vicces). Ha a jobboldallal keménykedett volna, akkor Orbánékkal is keménykedett volna, miközben, ugye, nem.

közösperonos átszállás 2012.05.11. 10:41:49

@közösperonos átszállás: Később alkotmányellenesnek bizonyuló törvényeket meg minden közt. elnök aláírt, úgyhogy ezt csak Göncznél kiemelni megintcsak elég érdekes.

Joebacsi70 2012.05.11. 10:49:02

Marhára nem érdekel, ki írja alá a fidesz baromságait, legyen az Schmitt, Áder vagy akár Kis Pisti (elnézést is kérek azonnal a névrokonoktól).
Ebben az országban 2 éven belül éhendöglik közel egymillió ember vagy anarchia lesz. Államcsődről, Unióból kilépésről, esetleg eurózóna összeomlásról nem is beszélve.
Örvendetes tény, hogy ennek ellenére az Áder kérdés a legfőbb probléma.

is 2012.05.11. 10:49:47

Elég merész tipp, de ez az 5 év elég lehet neki, hogy a FIDESZt leamortizálja, és pont 2018-ra megcsinálja a normális konzervatív pártot magának.

Viktus 2012.05.11. 10:51:38

@bbjnick:

Hülye volt szegény, mint a tök. Legalább a látszatra adott volna, ha van egy kis esze lásd. helyesírás vs. álamfő ... volt mögötte apparátus nyugodtan minden szöveget ellenőriztethetett volna, ha már szimbolikus programot hirdet.
Na meg a látszatra is adhattok-adhattak volna egy kicsit pl. nem szalad le mindjárt mindent aláírni, hanem megvárja míg legalább felviszik hozzá az aláírni valót. Nem hinném olyan nagy csúszást okozott volna a rohamtempóban. Meg néha egy-két dolgot visszaküld.
Így csak egy szervilis toll funkciót csinált az egész pozícióból.

Na ilyen alapokról újra indulva Ádernek csak felfele vezethet az út, ha nem ezeket a 'hagyományokat' követi ... néha még mosolyog párat gründol egy alapítványt a szegény-hátrányos stb. gyerekekért nem pedig gagyi kitüntetést kreál a cimbiknek mindjárt jobb lesz róla a kép.

Viktus 2012.05.11. 10:52:43

@politicus:

Orbán beszédei is mindig komoly bizakodásra adhattak okot főleg a választások után ... aztán mi lett belőle? tovább mentünk előre a kitaposott gyurcsányi úton.

hacsaturján 2012.05.11. 10:55:26

éngemet kicsit a fletora emlékesztet a zelnök úr első megnyilvánulása, ámbátor a tévedés jogát fenntartom saját magamnak, így asztán figyelni fogom igazi horváth zsoltként. mindenkit érhet baleset, elvégre.

is 2012.05.11. 10:56:08

@tevevanegypupu: "hogy o tette tonkre Schmitt Palt. "

tehát nem a tolvaj a bűnös, hanem aki elfogja? a rendőrség naponta sokak életét teszi tönkre, hiszen elfogja, bíróság elé állítja, és még börtönbe is záratja őket. ugye jól értem, hogy ezt mondod, és hogy az az ítéleted, hogy ez rossz? szerinted tehát a rendőrség egy káros szervezet, ugye?

érdekes gondolkodású emberek vannak a Földön. másképpen: nagy az isten állatkertje.

is 2012.05.11. 10:57:30

@hacsaturján: ha fenntarod a tévedés jogát, és Áder neked reminszenciákat kelt gyurcsány iránt, akkor az is lehet a tévedésed, ahogyan Gyurcsányt látod. csak a miheztartás végett.

hacsaturján 2012.05.11. 11:00:25

@is:

na, lássa kend! mihez tartok.

genyamagyar 2012.05.11. 11:05:21

Az hogy melyik közt. elnök hányszor dobott vissza törvényt, az nem feltétlenül azt mutatja, hogy mennyire lojális a hatalomhoz, hanem azt is jelentheti, hogy a hatalom mennyire tud az alkotmánnyal szinkronban lévő törvényeket hozni. Göncz azért nem dobott vissza törvényt, mert

1. eleve a Horn-kormány jó törvényeket hozott
vagy
2. elötte egyeztettek, és ha Göncz nem volt megelégedve a törvényjavaslattal, akkor azt még elötte korrigálták.

gebsi42 2012.05.11. 11:05:40

Lehet hogy egyesek pártpolitikusnak tartják Göncz Árpádot csak mert idős korában SZDSZ tag volt. (Sejtésem szerint hosszabb ideig volt kisgazda azelőtt.) Mindenesetre a cikk erősen csúsztat amikor azt sejteti, hogy csak pártpolitikus lett volna. Sikeres szinpadi szerző (Sarusok), műfordító (Tövismadarak, Gyűrűk ura) volt. Jogot végzett és dolgozott autogén hegesztőként (komoly vizsga kell hozzá!). A politikia elitből még abban is kiemelkedik, hogy magyarország védelme érdekében (nem egyszerre) lőtt németekre és szovjetekre is. Az 56 utáni - magyarország függetlenségét védő - tevékenységéért ítélték halálra. Talán azért is útálják annyira bizonyos körökben mert mellette már nagyon látszik a törpeségük és a saját hiper hajlékony gerincük.

Ne keverjétek össze a párton belüli kavarógépekkel!

genyamagyar 2012.05.11. 11:07:18

Áderrel az a legnagyobb baj, hogy végtelenül buta ember.

peti6 2012.05.11. 11:11:10

@is: Már meg ne haragudj, de ez valóban merész érv.
1., Mi oka lenne rá? /köztudott, ha nem választják újra, politikai tevékenységet nem folytathat tovább a leköszönő KE./
2., Egyszerüen nincs is módjában szervezkedés, ez összeférhetetlen a KE tevékenységével.
És még valamit Göncről. Ő is pártkatona volt, persze neki nem volt ideje hosszabb időn keresztül ezt gyakorolni, de kérdezem én, neki milyen tudományos vagy más kiemelkedő előélete volt KE -i megválasztása előtt.
Az irodalmi munkásságát én azért olyan kiemelkedőnek nemigen nevezném.

genyamagyar 2012.05.11. 11:11:31

Pontozva a közt.elnököket (0-10)

Göncz: 10
Sólyom: 6
Mádl: 4
Schmitt: 0 (nulla)

Ádert 4 pontra várom.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.05.11. 11:12:15

"ahhoz sem kell különösebb jóstehetség, hogy a baráti tűzből is kijut majd az elnöknek, ha úgy van."

...és általában úgy van :-)

genyamagyar 2012.05.11. 11:12:29

@peti6: GöncZ - ha már írkálsz róla, legalább a nevét írd helyesen.

Anyátok picsája! 2012.05.11. 11:14:14

Nem mindegy melyik pöffeszkedik ott? Sok vizet nem zavar a báb.
Mondjuk lehetne inkább egy jó kis szopós csajszi, az jobban szimbolizálná Magyarországot.

Anyátok picsája! 2012.05.11. 11:16:16

@genyamagyar: Göncz 10?? Te elmebeteg vagy.
Aki hagyta, hogy szétlopják az országot debil vigyorgással a bajsza alatt!?

Alfőmérnök 2012.05.11. 11:19:21

@genyamagyar: Ez a legócskább trollszöveg, amit a fideszgyűlölők el szoktak sütni kínjukban.
A fidesz "kemény magja" (Orbán, Áder, Kövér, Szájer, stb. ; Deutsch némileg kivétel) okos emberekből áll. Lehet róluk rosszat mondani, de hogy buták lennének, az nem igaz.

gebsi42 2012.05.11. 11:31:21

@peti6: "És még valamit Göncről. Ő is pártkatona volt, ......... de kérdezem én, neki milyen tudományos vagy más kiemelkedő előélete volt KE -i megválasztása előtt."

A pártkatona definíciója szerint minden pártutasítást végrehajt. Göncz Árpád egyáltalán nem így tett!

Ahelyett hogy csak ilyen teátrálisan kérdezgetnéd hogy milyen kiemelkedő előélete volt: először is nézz utána pl. a wikipedian! Olvass, tájékozódj! Ne csak hőzöngj, hogy mit adjak nekünk a rómaiak.

Vannak nagyon sokan akik nem tudnak az azelőtti életéről mert nem olvasnak, nem járnak színházba ötvenhat után behúzták a nyakukat és csak kurucinfó meg a haverok hőzöngése marad meg a fejükben.

mizrolist 2012.05.11. 11:33:50

@tevevanegypupu: tudom, hogy Schmitt lejárt lemez, de egy példával megpróbálom neked is megvilágítani, mit is csinált. Benevezett a maratonira, de az első kanyar után lement a pályáról, a szolgálati kocsijával elvitette magát egy étterembe (vagy beült a saját autójába és elkocsikázott oda - attól függően, hogy ő maga fordított vagy azt is megcsináltatta valakivel...), kényelmesen megebédelt, aztán visszavitette magát a futás utolsó kanyarjához, és kényelmesen befutott a célba. Ettől ő még nem teljesítette a maratonit, hanem csalt...

csárli hárper 2012.05.11. 11:34:23

kijaza káder jános,? mindegy is...
ez viszont megint fasza, olyan igazi nemzetiesch együttműködős:

index.hu/belfold/2012/05/11/erzsebet-program_szocialis_udules/

WysiWyg 2012.05.11. 11:34:35

"...de azt is látni kell, hogy Áder sokkal hosszabb időt töltött el fideszes politikusként, mint Göncz SZDSZ-esként..." - imádom az ilyen mondatokat. Az ellenkezője bizonyíthatatlan. A poszt amúgy jó.

Mindfield 2012.05.11. 11:42:09

@TH: Én is ezt teszem, csak éppen azért, mert sokkal rosszabb is jöhetne! Áder olyan semmilyen, és éppen ez benne a jó!

közösperonos átszállás 2012.05.11. 11:48:43

@WysiWyg: "Az ellenkezője bizonyíthatatlan."

Mert nem igaz? Vagy mégis, mire gondolsz?

gebsi42 2012.05.11. 11:51:24

@Joebacsi70: ".... 2 éven belül éhendöglik közel egymillió ember vagy anarchia lesz. Államcsődről, Unióból kilépésről, esetleg eurózóna összeomlás.....
Örvendetes tény, hogy ennek ellenére az Áder kérdés a legfőbb probléma. "

Pont azért probléma ő mert az ő pozíciójában egy tettrekész és becsületes ember esetleg tehetne valamit az általad is emlegetett veszélyek ellen. Ha nem kerülne ebbe a pozícióba, nem ő lenne a téma.

peti6 2012.05.11. 11:52:26

@gebsi42: Hidd el, vannak sokan, akik tudnak az előéletéről, még szerintem te is, de ezt nem szeretném itt részletesebben kifejteni.

Virág et. 2012.05.11. 11:57:04

A Gönczös részen egy picit azért gondolkozzatok még.

1. Göncz 1988 és 1990 között töltött be szerepet az SZDSZ-ben, tehát a rendszerváltás előtt és alatt. Képviselő soha sem volt és napi politikai ügyekkel sem foglalkozott, mivel mikorra erre lehetősége lett volna, addigra műr közt elnök lett.

2. Mádl miniszter volt az Antall kormányban, Sólyom meg MDF alapító. Ők akkor nem pártpolitikusok, csak a Göncz? Nagyon megy ez a kommunikáció jobboldalon, hogy Schmitt=Göncz. Ettől még nem lesz igaz.

3. Göncz első ciklusában harcos volt (személyes ellentétek miatt feltehetően), második ciklusában elnéző az MSZP-vel ÉS a Fidesszel is. Ezt azért ne felejtsük el.

caralho voador 2012.05.11. 11:57:44

Ezeken a gönckultuszos idiótákon már tényleg csak a tarkónlövés segítene...

gebsi42 2012.05.11. 11:57:50

@peti6: "Hidd el, vannak sokan, akik tudnak az előéletéről, még szerintem te is, de ezt nem szeretném itt részletesebben kifejteni. "

Mi tart vissza a kifejtéstől?

gebsi42 2012.05.11. 12:02:32

@caralho voador: "Ezeken a gönckultuszos idiótákon már tényleg csak a tarkónlövés segítene..."

Vagy akasztás? Gázkamra? Ne fogd vissza magad! Engedd ki a feszültséget! Hadd lássa mindenki hogy milyen vagy! (Én már tudom.)

WysiWyg 2012.05.11. 12:08:00

@Anyátok picsája!: Hát ez az. Különben jó nicked van! :-). Sztem is kár ezen rugózni, de most ez van a platzon!

WysiWyg 2012.05.11. 12:13:30

-ben@közösperonos átszállás: Arra, hogy nem tudhatjuk, milyen elnök lett volna Áder 1990-ben. Szerintem jobb, mint Göncz. Most akkor tessék, vitatkozz velem.

WysiWyg 2012.05.11. 12:26:51

@mizrolist: Egyszer már írtam: a kis ember nagy kabát tipikus esete.

WysiWyg 2012.05.11. 12:30:33

@tevevanegypupu: Hehe. Sztem Gyurcsány dolgozatai azért nem plágiumok, mert nem léteznek. Amúgy állítólag felvételiznie sem kellett.

közösperonos átszállás 2012.05.11. 12:30:43

@WysiWyg: Te vitatkozol magaddal. Először ezt idézted:

"...de azt is látni kell, hogy Áder sokkal hosszabb időt töltött el fideszes politikusként, mint Göncz SZDSZ-esként..."

Hosszabb időt, látod? Hosszabbat. Ennek az ellenkezője az, hogy Göncz sokkal hosszabb időt töltött el SZDSZ-es politikusként, mint Áder fideszesként. Hogy a túróba jön ide, hogy milyen elnök lett volna Áder '90-ben?

tarackos 2012.05.11. 12:31:35

Nemtom turul, ez olyan benyalósra sikeredett. A Gönczös hasonlításhoz: Áder 10-szer annyi időt töltött a politikában mint Göncz és egész életében egyebet sem csinált. Sztem semmi értelme összevetni a kettőt, mégha tény, hogy Göncz is pártopolitikusból lett KE. Persze ha mindenáron Ádert akarjuk legitimálni...

Ádert a gyalázatos választási és igazságügyi törvényekhez való asszisztálás miatt tekintik bábnak, abban az égvilágon semmiféle önállóság nincs Viktor mondta tollba.

Ettől még kapott egy esélyt, akár élhetne is vele. Vagy sitt lesz belőle mint az elődjéből...;)

közösperonos átszállás 2012.05.11. 12:31:38

@WysiWyg: Ebben a Gyurcsánydiploma-dologban a kábé a leggyakrabban használt szó lehet ez az "állítólag". :-)

WysiWyg 2012.05.11. 12:42:00

@közösperonos átszállás: Ou. Na akkor: az SZDSZ (leánykori nevén Szabad kezdeményezések Hálózata) 1990-ben két éves volt. A Fidesz ma huszonkettő. Ezek után mi értelme van annak a mondatnak???

Virág et. 2012.05.11. 12:44:45

@Virág et.: Egyébként Mádl a Fidesz utolsó két évében 3 alkalommal élt vétójogával. A Medgyessy és Gyurcsány kormányok alatt, tehát a második felében a ciklusában 13-szor. Leírom mégegyszer: 3 kontra 13.

Ennek ellenére Mádl épp annyira nem pártkatona, mint Sólyom meg Göncz.
Schmitt viszont az. Hogy Áder mi lesz, azt még nem tudni. De a pedigréje nem jó, karrierpolitikusból kellene hirtelen, egy nap alatt nemzet egészét kifejező szimbólummá válnia. Nehéz lesz. Abban sem vagyok biztos, hogy a valós szándék is adott-e egyáltalán.

Viktus 2012.05.11. 12:47:44

@gebsi42:

Szép történet, de a tevékenysége igencsak a pártvonal mentén mozgott ...

Anyátok picsája! 2012.05.11. 12:48:25

@WysiWyg: Köszi :) A tiéd sem rossz! De azért tehetnél ki egy fotót Wysi Wyg-ről, hogy jobban képben legyek. :)

WysiWyg 2012.05.11. 12:57:08

@Virág et.: Hát, igen. Sztem is jobb lett volna valami szuperokos akadémikust választani. Így könnyű valamilyen hátsó szándékra következtetni. Kb. 3 év múlva meglátjuk. Mindenesetre rossz a rendszer. Legalábbis itthon, Magyarországon nem úgy működik. A pártokra van bízva minden, aztán meg persze (velem együtt) mindenki prüszköl. Ennek a millás alternatív ke-választás lenne az ellentéte, amelyik szintén úgy működött, ahogy. Üdv.

WysiWyg 2012.05.11. 13:01:02

@Anyátok picsája!: Ez csak annyit tesz, hogy What You See Is What You Get. Kb 10 éve van meg talán az ufi-vel lehet egyidős. :-)

gebsi42 2012.05.11. 13:08:06

@Viktus: "Szép történet, de a tevékenysége igencsak a pártvonal mentén mozgott ... "

Kénytelen vagyok lassan írni, hogy megértsd. Az SZDSZ kb két éves volt Göncz Árpád meg közel volt a hetvenhez amikor megválasztották köztársasági elnöknek. Azelőtt volt volt kb tíz évig kisgazda. Az egész életével bizonyította az önállóságát. Az elveiért az élete kockáztatásával is kiállt.

Igen volt párt tagja. Remélem ezt nem azonosítod azzal hogy semmi önálló gondolata nincs és minden pártutasítást feltétlenül végrehajt?

WysiWyg 2012.05.11. 13:11:31

@genyamagyar: :-))) Két kérdésem van: 1. Mit csodálkozol ezen, mire számítottál? 2. ... ez az lett volna, hogy miért baj ez, de inkább nem teszem föl.

WysiWyg 2012.05.11. 13:13:21

@Anyátok picsája!: Köszönöm, kedves vagy, majd átnézem őket.

caralho voador 2012.05.11. 13:22:30

@gebsi42: eddig az út szélén agonizáló, félig elütött macskához szívlapáttal közelítő irgalmas szamaritánusként figyeltem a tevékenységedet, de most a lelkembe gázoltál. Szabadítsd meg magad a szenvedéstől, ahogy jónak látod.

gebsi42 2012.05.11. 13:25:25

@caralho voador: "eddig az út szélén agonizáló, félig elütött macskához szívlapáttal közelítő irgalmas szamaritánusként figyeltem a tevékenységedet, de most a lelkembe gázoltál. Szabadítsd meg magad a szenvedéstől, ahogy jónak látod. "

Megy ez! Add ki magadból és esetleg megkönnyebbülsz. Csak így tovább!

2012.05.11. 13:32:18

@politicus:
vakondokból nem lesz szalonna.

Virág et. 2012.05.11. 13:37:58

@WysiWyg: A Millás alternatív közt. elnökválasztás egy vicc és szerintem alapból is annak indult.

@politicus: Áder eddigi beszédei korrektek. A baj a múltjával (jelenével) van. De majd meglátjuk, mindenesetre szerencsésebb lett volna egy nem aktív politikust választani vagy legalább egy olyan aktív politikust (ha már muszáj), akit elsősorban nem politikusi minősége határoz meg. Ebben a tekintetben még Fellegi is jobb választás lett volna. Tanárember, üzletember, jogász és a miniszterségét leszámítva nincs neve a politikában.

WysiWyg 2012.05.11. 14:00:26

@Virág et.: Egyetértek. Kár, hogy nem vállalta volna, mert nem hülye.

Viktus 2012.05.11. 14:28:47

@gebsi42:

Addig volt nagy önállósága míg nem az ő színei kormányoztak ...

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.11. 14:34:10

@Virág et.: fully agree, csak lusta voltam megfogalmazni ugyanezt. :)

Robinzon Kurzor 2012.05.11. 15:06:40

"Áder ugyanis mindig önálló szereplő volt a Fideszben, teljes tévedés Orbán-vazallusként elkönyvelni."

Erre egyetlen bizonyíték a hivatkozott MaNem-cikk, amellyel kapcsolatban Áder pert nyert a MaNem-mel szemben.

Ezzel szemben egyetlen olyan ügyet sem láttam bizonyítékként megnevezve, amiből arra lehetne következtetni, hogy Áder "mindig önálló szereplő volt a Fideszben".

Az lehet, hogy esetleg a kelleténél kicsit komolyabban vette például Orbán kijelentését a 2006-os választások előtt, miszerint Orbán lemond, ha a Fidesz nem nyer.
Talán emlékeztette rá egy elnökségi ülésen és ebből Orbán (helyesen vagy helytelenül) azt vette le, hogy potenciális kihívó.

Az a tény, hogy Áder készítette a NER választási és bírósági törvényét (olyanra, amilyenre), önmagában bizonyítja az "Orbán-vazallusa" státuszt. (Az időlegesen kegyvesztett vazallus is vazallus.)

Ehhez képest persze valóban váratlan és reményt keltő meglepetés volt az első két beszéde.
Hogy mi lesz ebből a hétköznapokban, azt majd meglátjuk, akár jó elnök is lehet belőle.

Mindenesetre az Áderrel kapcsolatos várakozásaimat a korábbi negatívról semlegesre módosítottam.

Robinzon Kurzor 2012.05.11. 15:12:17

@Virág et.:

Fellegi egy nulla, azt csinálja, amit mondanak neki.
Van némi rálátásom a korábban a Matávnál folytatott tevékenységére, ez alapján mondom.
Emberileg pont annyira alkalmas, mint Plagi bácsi, max. a doktorija rendben van.

Robinzon Kurzor 2012.05.11. 15:13:28

@bbjnick: "Szerintem Schmitt Pál is tök jó elnök volt"

Zsák a foltját.

Robinzon Kurzor 2012.05.11. 15:29:17

"Göncz Árpád is pártpolitikus volt, még ha ez kevésbé is maradt meg róla a köztudatban"

Turulkám, Gönczről azért nem maradt meg ez a köztudatban, mert ez bele sem került a köztudatba.

Göncz nem valami mágikus PR-trükk miatt nem volt pártpolitikus a közvélemény szemében, hanem azért, mert nem exponálta magát.

Persze OT-tag volt, aztán OGY-képviselő, meg házelnök (e minőségében viszont rögtön ideiglenes közt. elnök), de nem szerepelt olyan szituációban, ahol párt képviseletében, esetleg egy másik párt képviselőjével szemben, konfrontációban jelent volna meg.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2012.05.11. 15:49:18

egész vicces, hogy hogyan változott a jobberek dumája a Sátán regnálásának nyolc éve óta :)
anno az volt kontent, hogy gonosz ballibek a végső pusztulásba taszítják az országot.
manapság meg rendre azt olvasom, hogy X se rosszabb mint Y.

ahol
X a regnáló maffiakormány egy tetszőleges tagja
Y pedig egy random hivatkozási pont a hazaáruló a csúnya-gonosz balliberális oldalról

Anyátok picsája! 2012.05.11. 16:05:08

Göncz remekül mutatott a képeken.

Egyéb pozitívomról tud valaki?

Bell & Sebastian 2012.05.11. 17:19:36

Eddig Áder mély nyomokat nem hagyott a magyar pol. kultúrában, az sem véletlen, hogy a brüsszeli végekre száműzték a napi ki mit lop mellől.

Csúnyán néz és hablabla ... hablabla, a parodistát idézve.
(De az is lehet, csak talonban tartották, a B -terv részeként.)

Így hát találgatni tudunk csak, mivel tölti majd ki a rendelkezésére álló teret. Például legalább kettő előttem szóló is kifogásolta az arisztokratikus megjelenés teljes hiányát.

Tartalmi változásokat csak a ciklus végére várhatunk, ugyanis Orbánnak már ahhoz is két év kellett, hogy a legalkalmatlanabbakat kihajigálja a hajóról.

Ha ellensúlynak, vitapartnernek emelte maga mellé Ádert, vagy felfelé buktatta, majd kiderül.

Összefoglalva a következtetést: azóta süllyed a hajó, mióta Simicskát felszorozta, Kövért meg elosztotta Orbán.
Márpedig ők hárman a Fidesz, ideológia (Kövér), taktika (Orbán) és végrehajtás (Simicska), így van ez felcikkelyezve.

Ebből az következik, hogy Áder max. kvázi-fék/ellensúly lehet, ha hagyják.

A többi teljesen fölösleges, ezért át is rendezi a főnök most a színt kicsit, majd elválik, hogy mi célból?

Tán csak nem lóvét akar mégis?

Kandeláber 2012.05.11. 18:49:51

Göncz mögött milyen tudományos karrier állt, hogy megkérdezzem a T. szerzőt?
Műfordító volt.
Vajon hány műfordító élt 1990-ben az országban, aki jobb volt, mint Göncz?
Ja, hogy azok nem voltak SZDSZ alapító tagok, így nem érintette őket a paktum?
Ezt mondd, atya, ne tudományoskarrierezz itt.

Kandeláber 2012.05.11. 18:54:16

@Robinzon Kurzor: Milyen közvéleményről beszélsz?
Amikor kifütyülték a papát a Kossuth téren, tudjuk, kik zokogtak.
Amúgy a papátok elszaladt a Corriera Della Serához beleböfögni a világba, hogy Mo.-on nincs sajtószabadság és veszélyben a demokrácia.
Göncz volt az eddigi legvisszataszítóbb közt. eln, persze azért Károlyi, Tildy és Szakasits sem volt kutya.

Bell & Sebastian 2012.05.11. 19:32:23

@Kandeláber: Ne húzza fel magát, a bankvilág, a sötét-biznic -szektor és egyéb szimbióták maximálisan meg voltak vele elégedve. Sok embernek sok hasznot hozott, míg összességében ráfaragtunk, nem kicsit - nagyon.

A keze Moszkváig, Tel Avivig, New Yorkig elért, kell-e ennél több nekünk, puszták népének?

Olyan ember volt, aki elől még az ördög is menekülőre fogta, ha felmutatta az igazolványát.
Ha idejében kikeresztelkedne, elragadtatással távozna csak közülünk, teste romolhatatlanul várná az utolsó ítéletet.

Mondjon még egy sikeres hármasügynököt, akit nem fojtott idejekorán fürdőkádba az ő népe? Vagyis nem az ő népe.

ghavin 2012.05.11. 19:33:43

Áder ne lenne vazallus? Nem ő adta a nevét az újraírt választási törvényhez? Ahhoz a törvényhez, amit így pár hónap távlatából már csakis a legelvetemültebb, legfanatikusabb kurzuslovagok védelmeznek? Természetesen Gönczre hivatkozva minden kritika érvényét veszti, vagy legalábbis semmibe vehető. Zseniális, basszátok meg, zseniális. Majd szóljatok, ha eljutottatok a cinizmus azon szintjére, ahol meghúztátok magatoknak a határt, oké?

Mindettől függetlenül Áderrel kapcsolatos legfőbb problémám, vagyis inkább személyes kifogásom, hogy minden megnyilvánulásából süt: ez az ember tőmondatokban gondolkodik. Egy morózus csinovnyik küllemével megáldott/megvert neander-völgyi, aki annyira ostoba, mégis, ostobaságában annyira határozott, hogy még csak nem is tudatosul benne, mennyire nehéz őt hosszútávon komolyan venni. Karakterének kvintesszenciája egy 40 másodperces paródia-rutinnal összefoglalható, ami nem is lenne probléma, csak hát ezen kvintesszencián túl nincs semmi árnyalat a személyiségében, ami emberivé tenné -legalábbis az én szememben. Én próbáltam végignézni az elnöki beszédét, igazán, komolyan megpróbáltam, de pár perc után... www.youtube.com/watch?v=Lv81k22OtPI&feature=youtu.be&t=2m32s

Kandeláber 2012.05.11. 20:01:26

@Bell & Sebastian: Az a baj, hogy szaporodott is, a mosónő-külsejű pszichiáter-külügyminiszter-EU-képviselő ivadéka méltó a papához.

Robinzon Kurzor 2012.05.11. 20:23:46

@Bell & Sebastian:

Mindig jól szórakozom ezeken a "zseniálisat húzott megint a Viktor, de már megint nem értem, hogy miért" önámításokon.

Robinzon Kurzor 2012.05.11. 20:27:39

@Kandeláber:

Értem, hogy számodra a legvisszataszítóbb volt, viszont messze a legszélesebb körben volt elfogadott, a leginkább ő testesítette meg a nemzet egységét.

Amikor ezt szánalmasan primitív "papátok" és "tudjuk kik" dumát nyomod (mi mást is nyomhatnál), akkor eszedbe sem jut (honnan is jutna), hogy a Fidesz kétharmadban vastagon benne vannak azok is, akik anno Gönczöt nagyon is tisztelték és ez a véleményük nem is változott.

Kandeláber 2012.05.11. 20:56:17

@Robinzon Kurzor: Nekem pusztán Göncz köztársasági elnöki tevékenysége nem tetszett.
'56-os helytállása és a börtönévei miatt tisztelem.
De: semmiféle nemzeti egységet nem testesített meg '90 után, sőt, a legszorgalmasabb árokásók egyike volt.

Bell & Sebastian 2012.05.11. 21:05:10

@Robinzon Kurzor: Háát, ha semmi sincs a spájzban, abból nehéz jót főzni, vagy előre megmondani, mit eszünk holnap?

Ez csak addig húzható, amíg a városokban béke van és a vidék nem éhezik, amúgy igaziból. Elvileg már Fletó alatt összedőlt a tákolmány, gyakorlatilag csak recseg-ropog. Valamit csak tudhat, amit mi nem, ha rokonszenves - ha kiütést kapni tőle.

Bizony nemtom, mi lenne jobb? De hogy a TESCO -ban már nem tapossák egymást halálra az emberek, csak azt jelzi, nincs fejlődés, sőt!

ebfül 2012.05.12. 01:07:43

Üres lufi - maga az intézmény.

Ádert szívesebben látnám aktív pártpolitikusként.

Mondjuk Lázár, Rogán helyett.

ebfül 2012.05.12. 01:11:20

Emlékezzünk meg Árpi Bácsiról, a hősről is, aki nem enegedte, hogy a fasiszta Horváth belelövessen a demokratikus jogaikat gyakorló taxiügynökökbe.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.05.12. 23:06:16

@Viktus: "volt mögötte apparátus bőven" (Schmitt).
Csak sajna komplett idiótákat válogatott maga köré-mögé.
süti beállítások módosítása