Népliget – Gányország VI.
2012. március 25. írta: dobray

Népliget – Gányország VI.

  Szeretem a Népligetet, jókat lehet benne sétálni, kellemes hely, gyerekkorom játszótere is EU-kompatibilissé fejlődött az évek alatt. A virágos, lombos tavasz előtt viszont még bőven akad gánybűnjel a hatalmas parkban. Így jártunk.

  A Népliget Budapest legnagyobb közparkja a X. kerületben, a VIII. és a IX. kerület határán. A parkot az 1860-as években alakították ki Ilenczfalvi Sárkány József városi tanácsos indítványára, végleges méretét 1942-ben érte el. Fás, virágos, pázsitos pihenőhely belső sétányokkal, szobrokkal, emlékművekkel 129 hektáron.

  A park területe teljes egészében Kőbányán van. A kőbányai futóhomok megkötésére 1855-ben akácfákkal kezdtek beültetni a poros területet. 1868-ban született meg a terv egy park létrehozására az Üllői út mellett. Itt azelőtt homokbánya, majd szeméttelep volt. 1870-ben platánfákat, hársakat, amerikai kőriseket, juharfákat ültettek, s ezzel létrejött a park.

  A Mutatványos tér volt a Népliget egyik legnépszerűbb része, itt gyorsan megszülettek a színesre festett, lampionos díszített szórakozóhelyek: volt mozi, vendéglők, dodzsem, cirkusz, céllövölde, barlangvasút, kör- és hajóhinta. Itt állt Kemény Henrik Bábszínháza és Közép-Európa legnagyobb és leghosszabb hullámvasútja is, A Kárpátoktól az Adriáig szlogennel.

  A Magyarországi Tanácsköztársaság idején a parkban játszótereket alakítottak ki.  Az 1930-as évektől egészen a 1980-as évekig rendeztek a Népligetben autó- és motorversenyeket. 1930 és 1935 között a Népligetet újraformálták. A parképítés mellett a MÁVAG 3 kilométeres próbapályát épített ide, kipróbálni frissen elkészült mozdonyait. A Népligetet, amelynek gúnyneve „a Nepcsi” volt, a tehetősebb polgárok Városligetével szemben inkább a munkásosztály látogatta.

  A Népliget 1942-ben érte el mai méretét. A II. világháborút követő államosítások idején a mutatványosbódékat egyik napról a másikra megsemmisítették, csak Kemény Henrik Bábszínháza maradt meg. Az évtizedekig üresen álló bábszínházat 1982-ben kultúrtörténeti emlékké nyilvánították, majd 1989-ben felújították és egy díszelőadással újra átadták, de később már nem tartottak benne előadásokat. A bábszínház 250-300 négyzetméteres faszerkezetű épülete 2011. október 3-a éjjelén teljes terjedelmében leégett. A Mutatványos tér, az óriáskerék és a hullámvasút hűlt helyét ma mindössze emléktábla jelzi.

  A Népliget egyik része a Centenáriumi Park, amelyet a három városrész, Pest, Buda és Óbuda egyesítésének 100 éves évfordulóján (1973) hoztak létre. Itt látható – más emlékművek mellett – a 2010-ben felújított Göcsej című dombormű, amely Németh János alkotása. A Népligetben található az 1977-ben megnyitott Planetárium is, amelynek 23 méter átmérőjű kupolájában csillagászati előadásokat és pop-, illetve klasszikus zenével kísért lézerbemutatókat tartanak.

  A Népligetben található az 1987-ben megnyitott Jurta Színház, amely társulatának (Magyar Színkör) egy évvel későbbi feloszlását követően a rendszerváltás egyik kitüntetett helyszíne lett, ahol politikai gyűléseket tartottak. 1991-től 2008. július 17-ig működött a Jurta Színház épületében az E-Klub, amelynek helyére, még ugyanabban az évben a Diesel Club költözött be. Az épület alsó szintjén 1997 óta található a Láthatatlan Kiállítás. 

  A park névtelen útjait az 1980-as években főleg magyar botanikusokról és a Főkert Zrt. régi főkertészeiről nevezték el, pl. Degen Árpád sétány, Borbás Vince sétány, Domokos János sétány, Andreánszky Gábor sétány, Illsemann Keresztély sétány, Simonkai Lajos sétány, Schilberszky Károly sétány, Trautmann Róbert sétány, Rade Károly sétány, Radó Rezső körönd stb.; de sétányt neveztek el a Népligetben Dr. Gecse Albertről (1917-2004), a Kőbányai Helytörténeti Gyűjtemény egyik alapítójáról, Lechner Ödönről, Feszl Frigyesről, Hell Miksáról, Márkus József (1852-1915) polgármesterről és Carl von Linnéről is.

  Többet érdemelnének a tisztes tudósok és kertészek ennél. A városlakókról nem is beszélve.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr994327215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.03.25. 08:09:06

4-es metró 400milliárdért, az köll ennek a városnak.

takács bálint (törölt) 2012.03.25. 09:49:41

el kellene dönteni, hogy ez ügyben melyik modellt követjük.
-- ázsia: félkatonai diktatúra. kényszerközmunkások rendezik a parkot. a hadsereg megoldja.
-- szovjet: mint minden, ez is pártfeladat.
-- európa: kulturális (térségi, régiós) önkormányzatok.
-- amerika: kapitalizmus. a kultúrát is magánkézbe adni. a piac megoldja.
-- balkán: előbbiek hiánya.

kutya vacsorája 2012.03.25. 10:42:27

@takács bálint: az hová tartozik, hogy az egyének, az egyes emberek legyenek annyira kultúrak, hogy ne szórják szét a dzsuvát, ne ürítsenek a bokorba (nem csak a kutyák szoktak ui.) stb.? pedig nem is kellene nagyon más.

Cymantrene 2012.03.25. 10:58:32

Pár évvel ezelőtt még alig jártak a Népligetbe. A régi közönsége, akik Kőbányáról, József- meg Ferencvárosból kijártak, évtizedekkel ezelőtt eltűnt. Így a X. ker. sem foglalkozott vele.
Mostanában viszont kezd beindulni. A Kőbányai úton épült mellette egy lakópark, az állandó forgalmat jelent, és máshonan is jönnek. Havazáskor a szánkódomb már túlzsúfolt. A pár hónapja átadott felnőttjátszótéren mindig vannak. Nyugdíjasklubok járnak ki "kirándulni"-madarászni (tele van olyamatosan töltött madáretetőkkel. Hajléktalanok meg szipusok még vannak, de fogyatkoznak.

bioLarzen 2012.03.25. 11:07:19

@kutya vacsorája:
Az, kérlek, az utópia körébe...

bio

takács bálint (törölt) 2012.03.25. 11:30:54

@kutya vacsorája:
ehhez marxista szöveget tudok csak hozzáfűzni. ennek az egésznek az előfeltétele talán az, hogy az emberek egyenlő viszonyok között (viszonylagos egyenlőségben) élnek. nem kell teljes egyenlősdi, csak viszonylagos. ezt mondjuk úgy lehet elérni, hogy egy tizedet egyenlő módon szétosztunk. ezek után a kapu aljba hugyozás, és a bokorba szarást lehet pénzzel bírságolni.

na most ez 10% kommunizmus konkrétan. ez az, ami generikusan oldaná a problémákat. szerintem a humanista és a pragmatikus gondolkodásból is ez következik. egy tizedet osszunk szét egyenlően. nem egy újabb tizedet. hanem a legkülönfélébb társadalmi privilégiumok helyett kellene ez a viszonylagos egyenlősdi. ez az egyik út. van egy ostoba de annál népszerűbb válasz. a 10% fasizmus. vagyis az, hogy ezeket az embereket egyszerűen fejbe kellene lőni, mint a kutyákat. ez utóbbi békeidőben nem tűnik járhatónak. szóval ehhez redukált kommunizmus kellene. a hajléktalan (vagy bárki, egy iskolázatlan suhanc) is kapjon annyit, amennyit egy átlagos házi kedvenc. a humanista és a pragmatikus gondolkodásból ez jön ki szerintem.

az európai közgondolkodásból egy duális önkormányzati rendszer következik. a város felügyeli a piacot. a közintézményeket, a közparkot pedig a régió. vannak ázsiai válaszok. a kultúrát felügyeli, a párt, a hadsereg. és ugye van az amerikai modell. privát érdekeltség kell mindenhová. így lesz mindenhol gazdi.

Alvarez 2012.03.25. 11:43:46

A Népliget a legtutibb hely, az egyetlen, ahol gond nélkül lehetett nyilazni, mert tuti senkit nem talált el:)

nemzedeki 2012.03.25. 11:49:31

@takács bálint: Köztisztasági kérdést filozófiailag megoldani, ejj de hiányoznak a bölcsész sörözések :D

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2012.03.25. 11:54:01

@takács bálint: ahhoz hogy ne szórd szét a szemetet, semmire nincs szükség, csak egy kis jó érzésre. A karbantartás viszont önkormányzati feladata volna.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.03.25. 12:08:40

Nem itt forgatták a Holtak hajnalát? :D

takács bálint (törölt) 2012.03.25. 12:15:58

@nemzedeki:
nincs ebben egy deka filozófia sem. nem vagyok bölcsész.

TH 2012.03.25. 12:20:34

Érdekessége még a ligetnek a közvilágítás teljes hiánya, ami az esti sétákat különösen fel tudja dobni. :D

dr. Bubó 2012.03.25. 12:49:03

@Dr. Zerge: szépen sorjáznak a projektek:
Lágymányosi híd villamos sín a közepén, 4 es metro alagút + szajol-püspökladány pályafelújítás...

az utóbbi az most indul...

Püspökladány-Szajol Közgép... a vasút felújítás 20szoros áron... kavicsszórás...
67km, 162 milliárd... azaz 2,42 milliárd/km = 2,42 millió Ft/folyóméter...
ha 10m szélességgel számoljuk a kétvágányt akkor 242 ezer Ft/nm...
TÖMÖREN be lehetne építeni a vasúti pályát passzív minőségű épületekkel...
az évezred lopása... (na jó ne becsüljük le a mafiakormányzást... lesz még ennél nagyobb is... dömperrel horgyák a közpénzt)

apropó nem volt címlapos halálhír ma sem? ami késik nem múlik. a guta üsse+

Porcelán az elefántboltban 2012.03.25. 12:50:23

Aki egy rohadt bunkó szemetelő, az egy rohadt bunkó szemetelő és kész... tökmindegy, hogy nincstelen-hajléktalan vagy egy luxusterepjáróból hajigálja a szemetet az útmenti árokba. Ennyit a kommunizmusról. :D

Demszky 2012.03.25. 12:55:36

Sajnos a prolik parkja azóta tele lett buzival, cigánnyal, kurvákkal meg drogosokkal. Épeszű ember nem megy oda.

nyelv-ész 2012.03.25. 13:11:17

@Demszky: Jajj, te kis kirekesztő :-)

Mënyus 2012.03.25. 13:32:25

@Demszky: Pontosabban buzi cigány drogos kurvákkal.

Baduka 2012.03.25. 13:33:43

Voltam a gyerekekkel a Láthatatlan kiállításon és utána azt gondoltam, hogy kicsit sétálunk a környéken. Hát a gyerekeim riadt arcát látva visszarohantunk a kocsihoz és hussss! Nagyon gáz a park!

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.03.25. 13:45:44

érdekes. mikor dobrayt lebuzizták az ávós blogon, nemigen hittem. erre kiderül, hogy a népligetbe jár. mit mondhatnék? :)

takács bálint (törölt) 2012.03.25. 13:53:30

@dobray:
itt nem az a probléma, hogy a neveletlen szülők, és a gyerekeik eldobják a jégkrémes papírt. hanem arról, hogy egyesek a közparkokat fiziológai szükségleteik kielégítésére használják. a másik dolog. magyarországon nincsenek önkormányzatok. direkt pártirányítás alatt álló városi, és falusi köztestületek vannak.

bovilc 2012.03.25. 13:55:22

a népliget fő ellensége a főkert. Pusztitja a bokrokat és a fákat. Régen ha liget közepén voltál alig lehetett hallani
a város zaját. most pedig - nyáron is - ki lehet látni az Üllöi útra vagy a Hungária körútra , mert az ott levő bokrokat mind kivágták. Most ömlik be a bűz a kosz és a zaj.

dr. Bubó 2012.03.25. 13:55:43

ahol a miniszterelnök egy fődakota lehet?

cigánykodás minden szinten... szinte minden

ez a mérvű cigánykodás már HUNGARIKUM...

ci-gányország

Szobadísz 2012.03.25. 14:24:40

A Népliget rossz helyen van!
Mint a büfé az Üvegtigrisben...........

igazi hős 2012.03.25. 14:32:24

Én naponta átmegyek ott és nem tűnik ennyire rémesnek a helyzet. Az hogy a kertészek jól csinálják-e a dolgukat, ahhoz nem értek, de legalább dolgoznak (most is túrtak valamit), azaz van remény, hogy ha értelmesebben irányítják őket, akkor jobban fog kinézni. Gyanús, hogy a homelessek miatt lett ilyen csupasz, hogy átlátható legyen. Azt mondjuk nem értem, hogy ha a 8 m széles úton két 5 m-es lombkupacot csinálnak, akkor azt miért a két oldalra, nehogy egyenes el lehessen menni mellettük.
Egyébként szeretem mindkét "ligetet", nyáron gyakran kerülök, hogy a Népligeten és a Városligeten keresztül kellemesebb és hűvösebb környezetben mehessek.

[c] 2012.03.25. 15:07:00

@bioLarzen: A németeknek egész jól megy. Mármint, a nemszemetelés és saját környezetük rendben tartása.

dr. Bubó 2012.03.25. 15:08:41

@tea fan: ez a különbség a cigány dakoták és a fehér árja fajta között... az első reménytelenül koszos és büdös fajta, míg a másik nagyon pedáns és tiszta...

2012.03.25. 16:15:06

Aki szeretne tenni valamit, annak mondom, hogy a Főkert március 31-én várja az önkénteseket a Népligetbe.

www.fokert.hu/rajtad_is_muljon_

evacat 2012.03.25. 16:30:21

Évek óta naponta sétálok a Népligetben. Határozottan látom a fejlődést. Persze csak a régi állapotokhoz képest.

A kertészek folyamatosan dolgoznak télen-nyáron, Nagyon sok munkát adnak az elöregedett fák, bokrok, a sok balesetveszélyes, korhadt ág. Nyáron folyamatosan nyirják, locsolják a füvet.

Sokszor találkozom szemetet szedő munkásokkal, persze csak a kiemeltebb területeken. Ugyanakkor egyes helyeken egyáltalán nincsenek kihelyezett szemétgyűjtők, más helyeken is csak nagyon kevés, még régi időket túlélt darab árválkodik.

Nagyon sokan járnak kutyával sétálni. Egyre több az olyan gazda, aki a kutyaürüléket összeszedi, összeszedné, viszont nincs hova tenni. Tavaly megkeresték a kertészetet / ott van a telephelyük a Mutatványos téren/, hogy helyezzenek ki gyüjtőket. Ez azóta sem történt meg, ezért aztán néhányan egyes helyeket kineveztek maguk között gyűjtőhelynek és odateszik a bekötött kis csomagocskákat. Ezek igen dekorativak a lámpaoszlopok és fák tövében.
A kertészek ezt látják, mert bármi a napi feladatuk, ott mennek el a kupacok mellett, de sem fel nem szedik, sem gyűjtőt nem tesznek ki.

A ligetben az utak elég rosszak. Az átmenő közlekedés nagyon helyesen korlátozva van, most más kérdés, hogy nem tartják be. Tavaly ősszel egy szakaszt /ami egyébként zsákutca féle, mert igazából sehova nem vezet/ újra aszfaltoztak, majd azonnal beton elterelőkkel le is zártak. Akkor miért kellett felújitani?

A rosszlányok nappal csak ügyeletet tartanak, este nem járok arra. A más érdeklődésú fiúk sokan vannak, nap közben is, folyamatosan róják az ösvényeket a susnyásban, egy eléggé jól behatárolható területen. A csak sétálókkal udvariasak, megvannak a saját köreikben.

Ami nagyon hiányik: a sétautak mentén alig vannak padok, illetve ami van pár darab, az is törött, lesüllyedt,. Kellene pár kulturált ivókút. /lehet, hogy a játszótéren van, oda nem járok/ Van ugyan egy-két nyomós csap, de abból inni nem lehet.

Az egész ligetben nincs egy büfé ahol egy üditőt vagy egy fagyit lehetne kapni. A buszvégállomáson vannak üzletek, de már benn a parkban semmi. Még egy mozgóárus is jól jönne, legalább nyáron.

Persze nyilvános illemhely sem található sehol.

Ezek a dolgok pedig nagyon hiányoznak. Az utóbbi két-három évben a nyári meleg napokon észrevehetően megnőtt azoknak a családoknak a száma, akik összepakolják a kempingcuccokat, gyereket, labdát, kaját, kutyát és a megfizethetetlen strandok helyett a Népligetben töltenek néhány órát.

Asakura Hao 2012.03.25. 17:33:37

A cigicsikk eldobására az az érv nem fogadható el, hogy:
"nincs elég kuka".
A kutyaszar összeszedése ellen az az érv nem merülhet ki annyiban, hogy: "azért mert nincs elég kutyapiszok gyűjtő doboz"
de mi a faxnak folytatni a közhelyes okoskodást, ha mindig lesz aki felemelheti a lusta ujjait, hogy mutogathasson?

dex.ion 2012.03.25. 17:54:51

@nyelv-ész: nem, ez valóban így van. ez a legkifejezőbb komment az egészre: @Mënyus:

dr. Bubó 2012.03.25. 17:57:39

szerintem ezt a blog sorozatot így kéne számozni:

I. gányország
II. gányország
...
XCVIII. gányország
XCIX. gányország
C. gányország
CI. gányország

Szoruló hurok 2012.03.25. 18:00:51

@dr. Bubó:
"ha 10m szélességgel számoljuk a kétvágányt akkor 242 ezer Ft/nm..."

Azért mert szerinted egy pályafelújítás annyiból áll, hogy kapirgálunk kicsit a köveken, az a te bajod.

Ettől függetlenül ebben a pénzben benne van a felsővezeték rendszer teljes átépítése, állomási és vonali biztosítóberendezések cseréje (egy állomáson kb 2-2,5 milliárdba kerül) al- és felépítmény csere, állomások átalakítása, épületek felújítása.

Persze ezt a pénzt én sem erre a szakaszra költeném, mert itt 120-al lehetett közlekedni. Lehetne olyan szakaszon elszórni a pénzt ahol 80-nal lehet menni, ott a 160-ra emelés feleakkora menetidőt eredményezne...

dr. Bubó 2012.03.25. 18:05:52

@Szoruló hurok: nincs jelentőssége... ez a projekt is a soha el nem készülő projektek sorát gazdagítja: a 4es metro és a lágymanyosi hídi villamos után...

anynira mohók, hogy nem fizetik ki az alvállakozókat... és akkor ennek anyni... kár volt kapirgálni -szoros áron...

schdl (törölt) 2012.03.25. 18:16:44

Ide még nappal se megyek be... nem merek

schdl (törölt) 2012.03.25. 18:21:52

@schdl: ami elég szomorú. A Városliget egy fokkal jobb (nyilván a frekventáltsága miatt - erősebb a turista jelenlét).

Anteovin 2012.03.25. 18:45:47

@dr. Bubó: Ej de vágyom arra, hogy egy ilyet (sok ilyet) olvashassak! Minden nap ezért nyitom meg a zIndexet! :-)
Állítólag van megoldás, mert egy bejegyzésben olvastam! Idézem szó szerint:
"Ennek a problémának a megoldását már csak kaliberben mérik."
Nem tudom, mit jelenthet...

midnight coder 2012.03.25. 19:17:06

Ne feledkezzünk meg a vele szemben az Üllői úton lévő hatalmas üres telekről sem, ahol anno valami katonai főiskola vagy egyetem működött, aztán lebontották, most pedig az ország legnagyobb parlagfűtenyészete. Ami azért vicces, mert ha a hétvégi házadban nem nyírod le a füvet akkor a gatyádat is lebírságolják, itt meg szarik rá az önkormányzat, pedig nem kis területről van szó.

italosztály 2012.03.25. 19:25:07

én szegedi vagyok és kb. 5 évente járok Budapesten, szóval sok alap helyszínnel nem vagyok tisztában. tavaly, közel 30 éves fejjel sikerült 1 szabadidős hetet eltöltenem fővárosunkban, és egy-két helyszínt kivéve még mindig okádtam az egésztől. Budapestben rengeteg a potenciál, de a mai napig az egész egy gépjárműközpontú posztkommunista egyveleg. például a Hősök terét sokféle bemutatásban láttam már, de élőben nagyot csalódtam benne. a szobrok szépek, de az egész tér gyakorlatilag egy kurvanagy betonplacc, amelyet többsávos jóhogynem autópálya vesz körül. miközben gyalog szabályosan alig bírtam megközelíteni és elhagyni, azért készült egy fotó, de maradt a keserű szájíz. önmagában tetszett a budai vár is, de az hogy egy nagy létszámú rendezvény alkalmával (borlovagrendek felvonulása) a rendőrök simán beengedik a felvonulók közé az autókat, akik közül egyesek még rá is dudálnak az ünneplő tömegre egy történelmi városrészben, na erre inkább nem mondok semmit. az első pár napban még BKV-t használtam (nem ismertem a távolságokat), de amikor a Deák téri sokadik dugóban ültem a buszon és a sofőr kinyitotta az ajtókat jelezvén hogy kalap-kabát, akkor kölcsönkértem egy biciklit és vagy azzal és/vagy gyalog közlekedtem onnantól (XIII. kerből). ez jó volt azért is, mert ezek után viszonylag könnyen elkerültem a nem kevés tömegközlekedésen élősködő zaklató lakosságot. nagy elánnal mentem ki a margit szigetre is, de szépsége ellenére szembesültem azzal, hogy a mai napon is le lehetne ott forgatni egy nyolcvanas években játszódó filmet, a 100Ft/hugyozás típusú "köz"vécékkel ellentétben. 30 évvel ezelőtt ugyanis 100Ft ennél többet ért...
ja, meg láttam a vidámparkot is a Róbert Károly körúton gyalogolva. balról több sávnyi bűz és zaj, jobbról meg sárga üléses csernobili óriáskerék, csak ez még mindig működik bazdmeg.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.03.25. 19:58:35

Nem tősgyökeres pesti szemével, én jobban érzem magam a Városligetben. Függetlenül attól, hogy mindkettő istenesen hanyatlik, és felújításnak se híre se hamva.

Viszont, szerintem csöppet szerencsétlen dolog a parkos közterületeket a tavaszi lombbontás előtt fényképezni. Többek között azért, mert még ott található közszemlére téve mindaz, amit a "szél odafújt".

bgp 2012.03.25. 20:00:46

@dobray: Egy hajléktalan konkrétan leszarja a jóérzést. Mivel úgy érzi, és joggal, hogy őt is leszarják. Ez túl van az igénytelenségen, részben bosszú, részben figyelemfelkeltés is.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.03.25. 20:07:19

@bgp: Pontosan. Nem véletlenül van kés is önvédelmi eszközként egyre többüknél.

dex.ion 2012.03.25. 20:10:51

@neccharisnyás útonálló: hát én még egy késes hajléktalant se láttam.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.03.25. 20:22:12

@dex.ion:
Szvsz, fix lakhelye nincs, nem esze.
Mindamellett jó pár eset bekerült még a médiába is, mikor is magukat túlbecsülő fiatalok bandában rátámadtak 1-1 fedélnélkülire, ők meg előkapták a bicsakot.
Vagy mikor Kelenföldön a rendőr a pu. várójának ajtajában tartotta vissza a népet, mert odabent épp késelte egymást a hajléktalansereg, és el akarták kerülni, hogy másnak is baja essen.

dr. Bubó 2012.03.25. 20:22:41

@neccharisnyás útonálló: ????

"felújítás"

miért kéne felújítani? szépen karban kellene tartani fojamatosan...

hallottál ojjat hogy PARKŐR ?
max itthon a békeidőben, vagy külföldön most is akár

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.03.25. 20:28:07

@dr. Bubó:
Felújítást az ott álló évszázados épületekre értettem, amikről mállik a csempe, potyognak le a stukkók. (mielőtt megkérded, a városligeti objektumokról beszélek)

Parkőr, rendben. Én örülnék neki. Rengeteg új munkahely teremtődne. Ugyanakkor biztos lesz majd egy-két paranoiás, aki azon fog siránkozni, hogy mindenféle emberek követik, meg fel-alá mászkálnak a parkban, tiszta rendőrállam!

dr. Bubó 2012.03.25. 20:30:37

@neccharisnyás útonálló: majd 200 milliárdos számla melléklet lesz... ez a célja a lepusztításnak... hogy a nagylopás része legyen... az hogy használhatóe azt lexarja a "politika"...

Tell Vilmos 2012.03.25. 20:36:56

Hát nem egy Central Park, az már biztos!

dex.ion 2012.03.25. 20:41:01

@neccharisnyás útonálló: komolyan elkerülték a figyelmemet ezek a hírek. és személyesen sem láttam szamuráj hajléktalant.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.03.25. 20:54:04

@dex.ion:
Nekem is kellett már ismerőst kis híján erőszakkal kényszeríteni, hogy álljon le, mert beidva jó heccnek érezte, hogy nekiálljon hajléktalanokkal kötözködni. Pedig már az 1:35 arányú felállás is elgondolkodtatja jó esetben az embert.

A cinikus felhangért bocs.

dex.ion 2012.03.25. 20:58:15

@neccharisnyás útonálló: na mesélj, milyen erőszakot alkalmaztál kis híján?:)

dex.ion 2012.03.25. 21:13:06

@neccharisnyás útonálló: hú, az külön jó lenne, ha angolul írnád, mert most úgyis arra gyúrok:) és h ne offoljuk szét a témát, írd le magánban, köszi:)

bioLarzen 2012.03.25. 21:36:28

@tea fan: Na ja, nekik (meg még jó pár náció fiaiak-lányainak) valóban sikerül valahogy...

Én az utópiát a kelet-európai szcénára értettem.

bio

UI: ... bár, mintha Krakkóban nem lett volna akkora szemét meg lepukkantság...

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.03.25. 23:55:58

@takács bálint:

"... magyarországon nincsenek önkormányzatok. direkt pártirányítás alatt álló városi, és falusi köztestületek vannak. "

Igen, egyrészről ez lenne a lényeg.

Viszont, másrészt:

Olyan nagyra vagyunk (vagy voltunk) az oktatásunkkal, de egy átlagos magyarnak egy postai feladóvevény hibátlan kitöltése is gondot okoz (ez azért jelez valamit), illetve elképesztő, hogy mennyire nincsenek (nem lettek) az emberek megtanítva arra, hogy vigyázzanak arra, ami az övék - és ne csak a magán-, hanem a köztulajdon is tartozzon ide.

Ismerek jópár kutyatulajdonost, aki simán továbbsétál kutyája dolga végezte után, de ő maga fel lenne háborodva, ha ezt a végterméket háza/lakása bejárata elé helyezné el egy másik eb.
Igénytelenség, az illem és az alapvető emberi közös lét ismeretének teljes hiánya, nemtörődömség jellemző ebben az országban sok emberre, és sajnos külföldön ők ugyanígy viselkednek.

Mi magyarok egyszerűen nem tudjuk megóvni mindazt, ami a miénk, nem vigyázunk rá. Ha belegondolok, semmire sem tudunk vigyázni: a természetre sem (az ország két legfelkapottabb kirándulóhelyét, Lillafüredet vagy Dobogó-követ ajánlom egy méla rácsodálkozásra, mennyire piszkosak, szemetesek), a műtárgyainkra sem és a hagyományainkra sem.

Ez az ország óriási morál- és kultúraválságban van és ez sokkal nagyobb baj, mint a gazdasági problémák.

Budapest egy szemétkupac, pedig gyönyörű város lehetne. Csak a sok hülye, bugris kis senkiházi nem vigyáz rá. Igen jó példa erre a Népliget, de a Városliget nem sokkal marad el mögötte az igénytelenségi versenyben.

Sajnos, irtó nagy itt a baj, mert nagyon nincs rend a fejekben...

A poszt pedig remek, kár, hogy pusztába kiáltott szó csupán.

vauvauvau 2012.03.26. 00:36:57

Tarlós István szétrohasztotta Budapestet.

takács bálint (törölt) 2012.03.26. 01:34:35

@Elhárított királycsel (ex-Zébácsi):
itt többek között arról szoktam regélni, hogy régiós önkormányzatok kellenek. ahová a nép konzi, és neokon képviselőket választ. ehhez nem kellenek országos pártok. egyéni (kerületi) képviselet kell hozzá.

mondjuk kulka jános szerintem nem liberális, hanem neokonzervatív. tehát ő nem annyira hagyományőrző, hanem hagyományteremtő akar lenni. vagy mondjukalföldi róbert, geszti péter, gerő andrás, stb. a humán értelmiség, akiket a liberálisokhoz sorolnak. valójában ők a magyarországi neokonzervatívok. persze ismerem azt a fundamentalista érvet, hogy neokonok errefelé eleve nem is létezhetnek.

szerintem a konzi és neokon egyéni képviseletre kellene bízni a kultúrát. budapest régió szervezze a közparkokat, a kulturális közintézményeket, és persze budapest régió iskoláit. mindent, ami non-profit módon tartható fenn. ami nem annyira gazdaság, hanem kultúra. lánchíd, az állatkert, a libegő, vagy fogaskerekű. ezeket nem azért kell fenntartani, mert direktben profitot hoznak. hanem mert megörököltük. a múzeumból közvetlen nem lehet nyerészkedni. a multiplex moziból meg lehet. utóbbi a piac. a város ahhoz kell, hogy a piacot felügyelje. a kft-t, a tőzsdei nyrt-t. a régió meg ahhoz, hogy a kht-t, vagy a non-profit zrt-t. az első kettő ökonomikus, a másik kettő ökologikus.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.03.27. 00:17:58

@takács bálint:

Sajnos ma kissé leamortizáltam a szürkeállományomat, így nem tudok érdemben reagálni válaszodra. Konkrétan egy értelmes gondolatom sincs a témában, de azt azért látom, hogy neked jó, ráadásul saját elképzeléseid és gondolataid vannak.
Ez ebben az országban nagy kincs - vigyázz rájuk, még jól jöhetnek máskor.

Remélem több szerencséd lesz egy kis eszmecseréhez, ha legközelebb összeakadunk itt a blogtérben. Addig is, Furfangos Frigyes mester szelleme kísérjen utadon, kedves Bálint...

Részemről a szerecsen és üdv:
EhKcs (Ex-Zébá)
süti beállítások módosítása