Matolcsy gyors sikere, háborús újjáépítése – Ilyen ország pedig nincs CCC.
2011. november 25. írta: TuRuL_2k2

Matolcsy gyors sikere, háborús újjáépítése – Ilyen ország pedig nincs CCC.

  Nemes sorozatunk igazi kapitális darabbal jubilál. Csütörtökön reggel jelent meg a Heti Válasz legfrissebb száma, benne Matolcsy György Fordulópont című publicisztikájával a másfél éves gazdaságpolitikai sikersztoriról. Csütörtök éjjel a Moody's leminősítette Magyarország hosszú távú devizaadósságát, ezzel a hitelminősítő 1996 óta először nem ajánlja befektetésre a magyar állampapírokat. Bóvli kategóriába kerültünk.

  Érdemes ide idézni a gazdasági miniszter irodalmi munkásságát, hogy hogyan is éli meg ezeket a nehéz időket:

  „Magyarország példátlan sikerrel állította helyre az állam pénzügyi egyensúlyát az elmúlt 18 hónapban. Sem a 2008-as válság előtt, sem utána nem találunk arra példát a globális gazdaságban, ezen belül az unióban és az eurózónában, hogy ilyen rövid idő alatt ilyen mértékű pénzügyiegyensúly-javulást ért volna el egy ország, ráadásul megszorítások nélkül. Egyetlen időszakhoz hasonlítható ez a gyors siker, az 1945-1947 közötti gyors, háború utáni újjáépítéshez: akkor a fizikai világot, most pénzvilágot építettük újjá.

(...)

Az első csatát megnyertük, most azonban fordulóponthoz érkeztünk: a pénzügyi egyensúly helyreállítása után helyre kell állítanunk gazdaságunk növekedési képességét. A pénzügyi egyensúlyhoz gyorsuló növekedésre, bővülő foglalkoztatásra, csökkenő munkanélküliségre van szükségünk. Még nem tartunk itt, sőt újabb vállalati csődhullám jöhet, stagnálásba fordulhat a gazdaság és jelentősen csökkenhet a hitelkínálat.”

  Egészen elképesztő. A kormány elmúlt másfél éves gazdaságpolitikája a legfinomabb jelzők szerint is vitatott, Matolcsy viszont megnyert csatát és gyors sikert emleget, amit egyenesen a háború utáni újjáépítéshez hasonlít. A leminősítést is elintézi annyival a tárcája, hogy az a Magyarország elleni spekulációs támadás része.

  Eközben hogyan is állunk? A Moody's-nál már az összes volt szocialista EU-tagországnak jobb a besorolása, mint nekünk. Az összesnek. Romániát és Lettországot egy, Bulgáriát két, Litvániát három, Lengyelországot öt, Csehországot, Észtországot és Szlovákiát hat, Szlovéniát pedig hét kategóriával jegyzi magasabban a hitelminősítő, mint minket. Amiben az elmúltnyócévben összehozott államadósság szerepe a meghatározó, de másfél év alatt legalább egy halvány kiút felmutatásáig illett volna eljutni. Nem sikerült. A gyakorlatilag IMF-kormányzás alatt álló Románia a Moody's-nál már jobb besorolásba esik, mint Magyarország, a Fitchnél egy kategóriában (BBB-) vagyunk, s csak a Standard & Poor'snál előzzük meg őket (mi BBB-, ők BB+). Könnyen lehet, hogy 2012-ben a gazdasági növekedés is nagyobb lesz Romániában, mint nálunk.

  Ennyi példátlan siker után Kövér Lászlóval kérdezhetjük: és Matolcsy még miniszter?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr263410057

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ez is eljött 2011.11.25. 21:51:12

Mióta eljöttünk otthonról, elég szép ívet ír le az én hazavágyódásom, de nem is ez a jó szó, mert nem vágytam haza, hanem inkább ahogy az én és Magyarország viszonyát láttam, hogy mennék-e haza.A legelején volt, hogy még nagyon erős kapcsok voltak haza...

Trackback: Néztünk, mint a vett malac 2011.11.25. 20:59:37

Leminősítették Magyarországot, méghozzá a bóvli kategóriába! Hogyan tálalták az ország leminősítését a nagy hazai hírportálok? Segítenek a ma délután készült nyitóoldali képek! Indítanám a sort a reggeli Index-címlappal, azért éppen ezzel, mert a fős...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2011.11.25. 20:57:24

Nemzetgazdasági miniszterünknek (pénzügyminiszter) soha nem volt versenyszférás állása, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és tanácsadással. Céget nem vezetett, pénzét sose kockáztatta, hivatalnoki állásokból, ...

Trackback: Mintaváros 2011.11.25. 17:39:41

p { margin-bottom: 0.21cm; }Esztergomban csütörtökön megszűnt a közvilágítás. A közétkeztetés két napig még működik, de hétfőtől annak is vége. A közösségi közlekedés is megszűnt már hetek óta.   Aki nem értené, mit jelent egy államcsőd, az menjen...

Trackback: Mintaváros 2011.11.25. 17:39:09

p { margin-bottom: 0.21cm; }Esztergomban csütörtökön megszűnt a közvilágítás. A közétkeztetés két napig még működik, de hétfőtől annak is vége. A közösségi közlekedés is megszűnt már hetek óta.   Aki nem értené, mit jelent egy államcsőd, az menjen...

Trackback: Védelemre, szorulunk 2011.11.25. 14:43:46

Hát bekövetkezett. A szokásos péntek esti bóvlingozásra hívó sms ma rosszul mutat a telefonok kijelzőjén, és jobbra-balra dűlő bábukat sem akarunk látni. Különben is, az egész hét tele volt köddel meg ködösítéssel, javítani kell majd a hangulatunkon. H...

Trackback: Bóvliország hajósainak 2011.11.25. 11:14:43

Most annak kellene jönnie, hogy hehe, mi megmondtuk, matolcsi, holnaphúzcsi, illetőleg orbántakaroggy. Hát, nem az fog jönni....

Trackback: Breaking: Nemzetközi hitelminősítők és az IMF leminősítését fontolgatja a kormány 2011.11.25. 09:01:24

A kormányszóvivő ma reggel 7:00kor a Kossuth téren tartott, Magyarország bóvlivá minősítésével kapcsolatban tartott sajtótájékoztatón  bejelentette, hogy a Kormány drasztikus lépésre szánta el magát a szabályokat folyamatosan áthágó,&nbs...

Trackback: Bóvliba sorolta Magyarországot a Moody's 2011.11.25. 08:43:02

Az eddigi „Baa3”-ról „Ba1”-re rontotta a magyar kormánykötvény-osztályzatot a Moody's, és fenntartotta a további leminősítést valószínűsítő negatív kilátást is. A hitelminősítő indoklása szerint növekszik a bizonytalanság a gazdaságpolitikai célkitűzések…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Archenemy 2011.11.26. 01:04:08

@adamis.ivan:
"az vallási fanatikus.
UI: Kerüld légy szíves a libás, libsi és egyéb jelzők default használatát,"

Lol

Tehát először kicsit címkézel, de már jóelőre felháborodsz azon, hogy majd biztos téged is :p

2011.11.26. 01:07:07

@Lev Menachem:" 2008-ban nemtudtuk magunkat finanszírozni a piacról (magasabb kamattal sem (ezt hívják csődnek)), most tudjuk."

Most sem. Három kibocsájtás volt sikertelen. Az államkötvény 9,2%-os kamaton forgott reggel.
Tudod mit jelent? Olyan 7.5-8 %-ig finanszírozható. Utána csak spekuláns veszi, mert arra játszik, hogy még tovább fog nőni, rövid időn belül"

"Költségvetési hiányunk 3% alatt lesz jövőre (is), ez még 0,5% GDP növekedés mellett is tartható (az EKB szerint is)."

Tartható. Új adókkal, csökkenő kiadásokkal. Csökkentik?

"Nem, abból csökkentette az államadóságunkat, ami technikai okokból van 80% fölött, gyakorlatilag meg nincs, de ha ez nem tetszik akkor azt számold ki hol tartana ma az államadósságunk és a cds felárunk, ha nem erre fordítja a kormány a manyup pénzeket."

Ezt gondold át mégegyszer!
Akkor lenne igaz, ha a forint nem romlott volna . de romlott. Miért? Csak nem??? Ja, az unortodoxia!

Lev Menachem 2011.11.26. 01:07:34

@waszabi: "Az előző Orbán kormány 65% államadóssággal adta át a marsallbotot."

ez konkrétan hülyeség, inkább 56% volt 2002-ben... nem olyan bonyolult utánanézni, a többi ökörségre már nem is reagálok

bgp 2011.11.26. 01:10:09

@Karcolt lendület: Hmm, ha Szijjártó ezt mondta, akkor tényleg meg vannak számlálva a napjai.

vénkujon 2011.11.26. 01:10:58

@Lev Menachem: mivel viktort földönkívülinek nézik(azok, akiknek nem kellene) ezért szerintem sutba dobhatod a százalékaidat, meg a grafikonokat. ez van. baszod.

Lev Menachem 2011.11.26. 01:15:49

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Most sem. Három kibocsájtás volt sikertelen."

Még jó hogy nem, amikor felrakják a forintot a hullámvasútra, és mindenki arra spekulál hogy alapkamatot emel a jegybank. Főleg ha ezt még megtámogatják egy kis hitelminősítői leértékeléssel is.

Senki nem mondta hogy nem lehet Mo-t zavarba hozni (jóval nagyobb gazdaságokat és valutákat is be lehet hintáztatni), de épp erről van szó, hogy a hitelminősítők visszaélve gazdasági súlyukkal olyan jóslatokat tesznek aminek nincs feltétlenül alapja, de miután kimondták önbeteljesítő lesz, aztán így legyél okos.

2011.11.26. 01:17:04

@Lev Menachem: Miért nem ezzel kezdte a kormány? Az egykulcsos adó helyett a veszélyforrásokat kell megszünetni.
Most épp úgy teszel, mintha a frankhitelt a büdös kapitalista nyugat helyezte volna el, csapdának nemzeti hőseink lába elé.
Matolcsy nem tudta, mit vesz át?
Nem tudta, hogy a manyup eltüntetése a piacról növeli a külső eladósodást? Hogy ezáltal támadhatóvá válik a forint? Most kell megkérdezni az okosabbakat? Rácsodálkozva: nem értem, milyen világ ez, támadják a forintot?
Hát hol élt eddig ez a senki?

2011.11.26. 01:22:39

@Lev Menachem: "Még jó hogy nem, amikor felrakják a forintot a hullámvasútra, és mindenki arra spekulál "

Nem. Alapvető dolgokkal nem vagy tisztában.
Csak az tehető fel a hintára, aki gyenge.
A kibocsájtások szeptemberben, (az utolsó sikeres) októberben és november legelején voltak.

A hullámvasút, leminősítés meg most van!!!
Tehát ok-okozat megfordul: azért minősítik le, mert nem jut hitelhez a piacról, kitermelhető kamatok mellett.

Nem a hitelminősítő borítja be, hanem a kormány nyilatkozatai.

JumboJet 2011.11.26. 01:33:13

@Archenemy: SZövegértelmezésből kettes alá.
Leírtam, miért és kikről gondolom, hogy vallási fanatikusok. És nem előre cimkézek, hiszen, e jelzős szerkezet előtt hosszan kifejtem, miért gondolom az említetteket annak. Nagyon röviden, tehát Neked is összefoglalom. Azon emberek csoportját tartom a vallási fanatizmussal összemérhatő agyműködéssel rendelkezőnek, akik választott pártjuktól/vezetőjüktől annak minden nyilvánvaló hibája, ellenére sem képesek elszakadni. Magyarán, BÁRMIT tegyen az a párt/vezetője, ők kitartanak, és nem egyszerűen kitartanak, magunak magyarázzák meg, magukat győzik meg, hogy végső sorosn, akár, saját maguk számára is kedvezőtlen döntések, miért "jók" mégis. Ez teljesn analóg mechanizmus a vakhitű vallásossággal. Mi ebben az előre cimkézés?
És tudod, majdnem az általad idézett másik mondatommal ("légy szíves, kerüld a libsi, libás, stb jelzők default használatát") kezdtem a kommentemet, tehát, semmiféle magam féltése nem volt a dologban. Egyszerűen belenéztem hozzászólótársunk néhány kommentjébe, és mikor épp nem jutott más "érv" eszébe, bedobott egy libást, egy libsit megszólításként.
Én, pl., általában kerülni szoktam a jobber, fidesznyik, stb megszólításokat.
De látom, Te is a lényeglátás bajnoka lehetsz, ha írásomból ennyi jött le. És, ha ennyi jött le, akkor valószínűleg kedveled a jelenlegi kurzust, ami kritikai érzéked hiányáról tanúskodik. Most személyeskedtem? Ha leírom a hazugságaik, balfaszságaik listáját, akkor az már érvelésnek minősül, remélem. Vedd úgy, hogy leírtam. Túl hosszú lenne. (És nem, ezzel nem azt mondom, hogy bezzeg GYF.)
LOL

De, tulajdonképp, mindegy is.

Ben Franklin 2011.11.26. 01:34:44

A semmitmondó bejegyzések közül egy sem néz utána, hogy ki áll a Moody's mögött?

Nyilván Rt., 13%ban a Berkshire Hathaway/Warren Buffett nagybefektető/ tulajdona.

Azért elgondolkodtató, hogy a hitelminősítést, vele a vállalatok részvényeinek értékét befektető cég minősíti. Akkor lesz olcsó, ha rossz híreket terjesztenek. A hitelminősítők úgyis döntően a pénzügyi lapokban jelentetik meg az elemzéseket, a pénzügyi lapok meg ugye a kisbefektetőkből élnek.

Egész érdekes a meccs.

Lev Menachem 2011.11.26. 01:34:55

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Azért mert ezek nem olyan veszélyforrások amit egy csettintésre meg lehet szüntetni, másrészt viszont egyszerre kellett lépni olyat ami rövid, közép, és hosszútávon hat.

végletekig leegyszerűsítve:

rövidtávon:
-különadók, manyup, pénzek,lakosssági devizahitelek visszafizettetése amilyen gyorsan csak lehet (ugyanis jelenleg ez az ami leginkább megfojtja belső keresletet és ezáltal a növekedést)

középtávon:
-szerkezeti átalakítások, egykulcsos adó :van rá jópár nemzetközi példa hogy működik, nem ördögtől való

hosszútávon:
-családi adózás

Ha nem jön az euróválság , akkor most forint esésre se lenne könnyű rájátszani.

Archenemy 2011.11.26. 01:39:21

@adamis.ivan: "Aki ilyen körülmények közt bármi jót tud erről a kormányról mondani (...) az vallási fanatikus."

VS

"Azon emberek csoportját tartom a vallási fanatizmussal összemérhatő agyműködéssel rendelkezőnek, akik választott pártjuktól/vezetőjüktől annak minden nyilvánvaló hibája, ellenére sem képesek elszakadni. "

Azért kénytelen vagyok észrevenni, hogy alaposan megváltozott a definíció az előző hozzászólásod óta :p

Az meg zseniális, hogy ebből mi mindent le tudsz vezetni, hogy kiemeltem egy nyilvánvaló képtelenséget a wall of textedből :p

JumboJet 2011.11.26. 02:03:50

@Archenemy: Kedve Archenemy! Kiválóan alkalmazod a politikusi praktikákat.
A definíció nem változott, csak Te lecsippentetted az összevetésedben felhasznált egyik összegző mondatom elöl annak indoklását: "Elszakadva az egykulcsostól, a világnézeti különbségektől, a hazugság, az hazugság, a balfaszság az balfaszság, a következetlenség az következetlenség, a kapkodás, a terv- és elvtelenség, az terv- és elvtelenség, a kiszámíthatatlanság az kiszámíthatatlanság, a sumákolás, a csúsztatás, az sumákolás, meg csúsztatás, és sorolhatnám. Summa-summárum: az elkúrás az elkúrás. Márpedig, itt ez folyik a kormányzás első napja óta. A net, a blog pörgő világában 5 perc visszakeresni, és szembesíteni valakit a pár órája, pár napja, hete, hónapja, éve mondott, ígért dolgaival." És ez után jött csak a te általad idézett mondat:
"Aki ilyen körülmények közt bármi jót tud erről a kormányról mondani, aki e rövid másfél év sűrű eseményeit egymásután rakja, és csodálkozik a pénzpiacok és a hitelminősítők viselkedésén, az vallási fanatikus."

Tehát EZ, ÍGY EGYÜTT , VS:

"Azon emberek csoportját tartom a vallási fanatizmussal összemérhatő agyműködéssel rendelkezőnek, akik választott pártjuktól/vezetőjüktől annak minden nyilvánvaló hibája, ellenére sem képesek elszakadni. "

Már gyakorlatilag ugyanazt jelenti. Pusztán annyi a különbség, hogy az első esetben a nevén neveztem a kurzust, aminek nyilvánvaló hibáit, vétkeit, bőséggel felsoroltam, és megengedtem magamnak, hogy egy ilyen objektív lista után még mindig erőteljes szimpátiával bírókara alkalmazzam a vallási fanatikus jelzős szerkezetet, míg a másik esetben általánosan foglaltam össze neked a gondolatot.

Semmi képtelenséget nem emeltél ki.
Az a képtelenség, hogy bármi képtelenséget érzel benne.

Ha kedved van, behelyettesítheted oda Gyurcsány kormányt is és felsorolhatom azok vétkeit is. A fanatikus GYF hívők ugyanez a kategória, csak, mint írtam, belőlük tized annyi van, mint Orbán fanból. Lehet, hogy azért, mert OVI 10-szer jobb, mint Fletó?

Tudod mit, lehetőséget adok Neked Orbán Viktor és Matolcsy György munkássága nagyszerűségének érvekkel és tényekkel alátámasztott igazolására. Elég, ha addig jutsz el, hogy 5-ször jobb mint Feri és bandája.

LOL

Archenemy 2011.11.26. 02:12:36

@adamis.ivan: "csak Te lecsippentetted az összevetésedben felhasznált egyik összegző mondatom elöl annak indoklását:"

Mert fölösleges, hiszen ott az összegző mondat. Jó hogy nem azt kéred, hogy az egész vitát idézzem be előtte.

"Már gyakorlatilag ugyanazt jelenti."

Tehát szerinted ugyanazt jelenti a két állítás:
1. "ha bármi jót tudsz róluk mondani, akkor X"
.2 "ha foggal-körömmel ragaszkodsz mindig az ő igazukhoz, akkor X"

Hát, szerintem nem ugyanaz a két feltétel, de hát én nem is vagyok olyan okos, mint Te :p

2011.11.26. 02:18:28

blöeeeee, ergé nem vagy u2-us, kurva fideszes vagy

JumboJet 2011.11.26. 02:35:51

@Archenemy: Kedves argumentációs partner!
Nyilván, nem kérném Tőled az egész vita "beidézését", csak amennyit a helyzet indokol. És ismét! A kulcsszó nélkül idézel.
Az 1. pontodbeli idézet úgy kellene szóljon:
"HA EZEK UTÁN, bármi jót tudsz róluk mondani, akkor X". Egy "ezek utánnal" induló mondat önmagában való idézése, nyilvánvalóan sántít. Ugye érzed? Kiált legalább valamennyért a mi utánból. Úgy teljes a gondolat.
Fura, hogy ezt magyarázni kell.
Jelen, konkrét esetben, ha a felsoroltak után jót tud valaki mondani a kormány eddigi tevékenységéről, az szinte egyenértékű az igazukhoz való foggal-körömmel ragaszkodáshoz.
Talán a "bármi jót" irodalmi túlzás, változtassuk emígyen hát meg, "Aki ezek után jónak ítéli a kormány eddigi tevékenységét, az vallási fanatikus".
Emlékeztetőül: folyamatos hazugságok, balafaszkodások, sumákságok, következetlenség, kiszámíthatatlanság, elv- és tervtelenség, summa-summárum: elkúrás. Tehát. Ha ezeket egy kormány, - bármelyik kormány, a világon bárhol - napi szinten gyakorolja, és mindezek kedvezőtlen hatása kívülről, belülről érződik, és egyre erősödik, akkor Te hogyan jellemeznéd egy ilyen kormányban töretlen bizalommal bíró emberek csoportját?

mialenyeg 2011.11.26. 02:53:19

Itt a Karácsony, mit kell ilyen pénzközpontúan gondolkodni? ;)

Archenemy 2011.11.26. 02:54:04

@adamis.ivan: "Talán a "bármi jót" irodalmi túlzás"
=
(belátod, hogy a "bármi jót tud róla mondani" nem egyenlő az "összességében jónak ítéli meg"-gel, és pláne nem egyenlő a "foggal-körömmel ragaszkodik a tarthatatlan állásponthoz"-zal)

Tehát ugye ha ennek a totálisan triviális logikának a belátása vagy öt kommentet igényelt, akkor miből gondolod, hogy téged bármiről is meg lehet győzni belátható időn belül? Ennél ezerszer szerteágazóbb és szubjektívebb témákban? Mi értelme van úgy a veled való vitának, ha ennyire képtelen vagy belátni a saját hiányosságaidat?

Természetesen lehet a kormányról jót mondani, pl. a családi pótlék iskolába járáshoz kötését, ami nekem ilyen szívem csücske téma. Attól, hogy valaki tud a kormányra jót is mondani, attól még lehet, hogy nem elégedett az összteljesítményével, és pláne nem lesz vallási vagy bármilyen egyéb fanatikus.

Annak a fanatizmusán viszont érdemes elgondolkodni, aki ilyen sommás kijelentéseket tesz :p

Viktus 2011.11.26. 02:57:23

@Corporate Soldier:

A nagy egyetértés közben sikerült felfedezned a bruttó, és a netto közti különbséget? :D

SPU 2011.11.26. 04:25:30

Minden hiteltörlesztés azonnali leállítása és görög mértékű adósságleírás kell. Nem kell félni az államcsődtől: féljenek inkább a hitelezőink. Meg kell lépni, már nincs vesztenivalónk, nincs hova hátrálni.

Jenő_bácsi 2011.11.26. 06:17:52

@SPU: Tetszik, nem tetszik függünk a körülöttünk levő világtól ( olaj, villany, etc. ) Ha pénzhiány okán elzárnák a csapokat, akkor anarchián kívül vajon mi teremne még meg kicsi országunkban?
Ezen kívül amíg nagy embereink keserves munkával megkeresett dollárjai, eurói külföldi bankoknál vannak elhelyezve, vajon meg mernék-e lépni?

2011.11.26. 07:29:58

IMF please have Matolcsy go!

baloo112 2011.11.26. 08:08:51

A szörnyű az egészben az hogy a FIDESZ-KDNP olyan történelmi lehetőséget kapott az ország rendbetételére amiről csak álmodni lehet.
És katasztrófálisan nem tudtak vele élni. Provinciális, kifejezetten buta gazdaságpolitika ami ide vezetett, a többi hatalomhalmozás, zsebtömés ami megy az is kritikátlan, viszont a legszükségesebb változásoknak nyoma sincs.
Persze lehet a környezetre fogni, de csókolom! Nézzenek már körül. pl a szomszédoknál, a volt szoci országokban...
Szegény szegény Magyarország.

Link Elek 2011.11.26. 08:24:59

ahhoz, hogy ujja lehessen epiteni, eloszor porig kell rombolni mindent.
ez zajlik most.

akinek ez nem tetszik az eltakarodhat, ezentul Mo-n csak az tortenhet, ami orbannak tetszik, ez pl. ez a rombolas

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.11.26. 08:30:32

Hát, már csak egy dolgot leet tenni:

Januárban mindenünket odatenni a Liszt Ferenc reptérre érkező Bruce Willis lába elé, csak mentsen meg minket.

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.11.26. 08:45:30

A BÓVLI KORMÁNY ÉS BÓVLI MINISZTERELNÖK TÁVOZZON!

A Fidesz-frakció olyan új kormányfőt válasszon, aki "kellően hiteles" ahhoz, hogy megoldja a problémákat. A kétharmados kormánypárti parlamenti többség bír kellő támogatással egy ilyen személyi változtatáshoz, valamint ahhoz is, hogy a kormány egy olyan programot hajtson végre, amelyik kivezeti az országot "ebből a zsákutcából".
Az ország érdekében tegyenek félre minden személyes és pártpolitikai érdeket, "viselkedjenek hazafiként, ne pedig egy hűbérúr szolgáiként".

Orbán Viktor kormányfő teljesen elveszítette a hitelét a világban, ezért mennie kell. Elég volt a nagyképűségből, az arroganciából és a háborús politikából, mert ez vezetett oda, hogy másfél évvel a választások után Magyarország nagyobb bajban van, mint 2008-ban vagy 2009-ben volt.
Orbán Viktoron és Matolcsy György nemzetgazdasági miniszteren kívül ma mindenki látja, hogy Magyarország nem összeesküvés, hanem "két ember hülyeségének az áldozata" lett. A miniszterelnök által választott "szabadságharcos politika teljes zsákutca", ami a csőd közelébe vitte az országot. A nem ortodox gazdaságpolitika napról napra hozza egyre nehezebb helyzetbe a családokat, ezért ki kell, hogy mondjuk, nemzetellenes!

Itt az idő, Orbán takarodj!

2011.11.26. 09:08:34

@Lev Menachem:

"1, 2008-ban nemtudtuk magunkat finanszírozni a piacról (magasabb kamattal sem (ezt hívják csődnek)), most tudjuk."

MOST még éppen! És ez tartható is lenne IMF nélkül is a következő hónapokban. Ugye azért fordult az IMF-et elutasító kormány mégis hozzájuk, mert szerintük sincs gond ezen a téren? Ugye te is így gondolod?

2, Költségvetési hiányunk 3% alatt lesz jövőre (is), ez még 0,5% GDP növekedés mellett is tartható (az EKB szerint is).

És? 2008-ban (csak mert te is ezzel hasonlítod, egyébként fölöslegesen) ugyan ez pl. 4.5%-os hiány lenne. Ugye látod, hogy azért, mert akkor a manyupba betolták kb. a GDP 1.5%-át megtakarítását, míg most ilyen nincs?

3, Ez az "ellopott a fidesz 3000 milliárdot" annyira gagyi proliduma.. mégis hogy lopta el? hogy hazavitte a kiccsaládnak? Nem, abból csökkentette az államadóságunkat, ami technikai okokból van 80% fölött, gyakorlatilag meg nincs, de ha ez nem tetszik akkor azt számold ki hol tartana ma az államadósságunk és a cds felárunk, ha nem erre fordítja a kormány a manyup pénzeket.

Akkor számoljunk, ahogy kérted:

manyup GDP 11%-a -> bukjunk 1%-ot eladásnál 10%
MOL (megmaradt IMF pénz) GDP 1.5%

Váltáskor a hiány 81%

A kettő különbözete 69.5%

Erre jön a válságfaktor (mondanád te technikai okok)
EUR/FT -10% 270 Ft -> 307 (nem zuhant volna ekkorát normális gazdaságpolitika mellett!!) GDP hiány +5%

Vagyis kb. 75% a hiány technikai faktorral leértékeléssel együtt!!!

Hiány most: 82%

Hmmm. Eltapsoltuk a GDP 7%-át másfél év alatt!!
Jót számoltunk??? Ha valami nem érthető szívesen kifejtem!

4, ez a 68% kurva vicces csak lófaszt se érdekel, inkább azt írd meg mekkora volt az államadósság, amikor átadták kormányt.

Ez érdekes! Mert egyébként téged akkor csak a fő számok érdekelnek, ami mögötte van nem. Ez mondjuk persze butaság, de ha éppen "politikus" vagy, akkor azért: "ami technikai okokból van 80% fölött," te is mögé néznél ügye?
Hallottál már arról, hogy következetes?

alfacharlybravo 2011.11.26. 09:10:52

@Link Elek: Szerinted nem Megyesi kezdte meg a totális ország rombolást? A 2002 első fordulóban Orbánnak még voltak normális tervei elgondolásai a gazdasági problémák kezelésére. A második fordulóban már csak politikus lett, amire a szocik csak rátettek egy nagy lapáttal. A Fidesz meg csak cukkolta őket. Nem tudom, hogy hogyan gondolták, ha tönkre megy minden akkor ők itt csodát tesznek. Én a helyükbe ilyen reménytelen helyzetben el sem indultam volna a választásokon. Megmondták az ATV bölcsei, hogy milyen bátor a Fidesz, pedig csak egyet kell füttyenteniük és szétrúgják Mo.- t mint tyúk a töreket. Jöhetne a népfelkelés (amiről Dr. Göbbels álmodott) ami elfújná a spekuláns rendszert és a pénz visszakapná a valós értékét.

Ringlósztár 2011.11.26. 09:12:15

"ráadásul megszorítások nélkül". LOL
Még jó, hogy csak a ballibsik szoktak hazudni.

Ha nem tekintjük megszorításnak a különadókat és a bankadót, amik a termékekbe épített díjjal fogyasztási adóként működnek, az egészségügyből kivont pénzt, ami miatt rákgyógyszerek váltak hiánycikké, a járulékemelést, ami drágítja a magyar munkaerőt (hogy fogunk így a kétkezi kínai munkaerővel versenyezni?), a manyupokból ellopott 2800000000000 forintot, amiért cserébe semmit nem tudnak felmutatni, bár a teljes összeget elkúrták, na akkor tényleg nem voltak megszorítások.

Mr. Waszabi 2011.11.26. 09:21:44

@Lev Menachem: igazad van, ők örököltek 65%-ot Hornéktól, összekevertem a 2 számot. Azért az érdekes, hogy a hibát észrevetted, a tényeket meg hülyeségnek minősíted. Matolcsy is ezt csinálja, látható is az eredménye. Pénz beszél, a kutya ugat.

lariflari 2011.11.26. 09:31:37

@SPU: Én is pont erre gondoltam.Szopjon az eu is,az euro meg bezuhanna kicsit de ki nem tojja már le ezekután?

lariflari 2011.11.26. 09:33:54

@SPU: Ugyan is a bóvliba sorolás azt jelenti,hogy nem tudjuk fizetni a hiteleinket.Ergo akkor mi a francnak fizetjük,ha a minősítő szerint úgy sem tudjuk fizetni?Költenék inkább másra,mondjuk a gazdaság rendbetételére.Az imf-el meg már fölödleges bárminemű tárgyalás ezekután!

Borenbukk 2011.11.26. 09:35:29

@lariflari: Szerintem nem igazan jo bosszuterv kiugrani a tizedikrol, hogy pocsek melo legyen majd eltakaritani a szetkenodott hullankat.

2011.11.26. 09:38:23

@Lev Menachem: Nem tudom, feltűnt-e, hogy pont ez bukott meg?
Mert: az egykulcsos okos dolog, csak egy működő, konjunkturális gazdaságban.
Az egyszeri intézkedések okosnak tűnnek, de van veszélye: bizalmatlanság. Tudod, ha visszamenőleg hoznak törvényeket, nincs olyan hülye, aki a pénzét ott parkoltatná.
Ez nem átgondolt, hanem idegbeteg gazdaságpolitika!

Oka egyszerű: Matolcsy azt hitte-mint sokan mások-, hogy véget ér a válság. Nem látta előre, hogy politikai válsággá fejlődik. Én se.
Erre épült az egész. Ezért volt érthetetlen, hogy miért nem hagyja elszállni a hiányt az EU, miért nem ad hitelt az IMF, csak szigorú feltételek mellett, miért hoztak egyszeri hatású intézkedéseket(szektorális adó, manyup), vállalva a kockázatot.

lariflari 2011.11.26. 09:43:42

@Borenbukk: No de ha egy ország nem tud fizetni,akkor többnyire jönnek és elviszik amiről úgy gondolják hogy jár nekik.Azaz háború szokott lenni.De ki jön ide háborúzni?

xenuka 2011.11.26. 09:45:57

A hitelminősítők a bankok bérencei.

2011.11.26. 09:47:21

@lariflari: Teljesen hibás gondolatmenet!
A bóvliba sorolás azért történt meg, mert nem fogjuk tudni fizetni a hiteleket. Tehát épp fordítva!
Ha nem fizetjük, államcsőd!
Minket nem fognak óvatosan kezelni. Már a rendszerváltásnál se kaptuk meg azt a segítséget, mint Lengyelország.
Márpedig, ha államcsőd, akkor nem lesz energiaszolgáltatás, megugranak az árak, az állam zárolja a számládat, nem lesz egészségügyi ellátás, mentők, tűzoltók, rendörség, lesz karhatalom, zavargás, fosztogatás, gyújtogatás, lövöldözés, hiperinfláció. A határok lezárva. (lásd Argentína, a mintaország)

Nem vagyunk az euro-övezetben, mint a görögök, mitől kapnánk többet?
Nekirohantunk mindennek, ami az eddigi struktúrát jelentette a nemzetközi gazdaságpolitikában, miért volnának megértőek?
Milyen veszéllyel járna egy magyar államcsőd az EU-ra?

lariflari 2011.11.26. 09:47:32

Véleményem szerint a csőd mint folymat egy egészséges dolog a beteg gazdaságpolitikára.Azaz gyógyírnak is nevezhetnénk,hiszen ha nem kap az ország hitelt,kénytelen kelletlen lesz a kormány más megoldásokhoz folyamodni.Azaz a valódi reformokhoz.Bővebben:
-minisztériumok leépítése
-kétkucsos adó visszaállítása
-bkv,máv reformja
-egészségügyi reform
és még sorolhatnánk.

Szóval lehet hogy nem is kell annyira betojnunk ettől a csődöléstől.

2011.11.26. 09:48:31

@lariflari: Senki. Majd hadat üzenünk mi! Illetve Orbán. Azt nagyon szeret!

2011.11.26. 09:49:35

@lariflari: Miről beszélsz? Amit felsoroltál, az az IMF hitel feltételei!

lariflari 2011.11.26. 09:51:58

@Könnyen elkaptuk, uram!: De már volt az országunk csődben és nem így zajlott a dolog ahogy felsoroltad,legalább is az általam olvasottak szerint.
A magyar államcsőd az eura szerintem megingatná az amúgy is döglődő euro-t,hiszen emlékezz vissza (asszem pont matolcsy volt)aki azt nyilatkozta a görög válságnál hogy Mo is csőd szélén áll és micsoda heves reakció volt Brüsszelből?
Tehát konkrétan betojtak Brüsszelben.
Vagy úgygondolod,hogy Svájc,Brüsszel,France mint egy bevehetetlen bástya majd talpon marad,miután körülötte minden összeomlik?Majd őket nem érinti meg mindez?

Borenbukk 2011.11.26. 09:53:55

@lariflari: Francot. Leirjak a veszteseget, meg minket is. Amugy szerinted kiknek tartozunk? Akiknek eladtuk az allampapirjainkat, vagyis befektetesi alapoknak, nyugdijpenztaraknak(mig a mieinket ki nem rabolta a kormanyunk, eleg sok allampapirunkat vettek), ilyesmiknek.

2011.11.26. 09:54:08

@xenuka: A hitelminősítő egy ország hitelképességét minősíti. Meglepő, mi?
Azt vizsgálja, hogy az adott gazdasági körülmények mellett képes lesz-e visszafizetni a hitelt.
Az USA hitelállománya óriási. De a kintlévősége is.
Valamint még egy apróság: a dollár jelenleg elfogadott a világ minden pontján. Sőt...
Az USA gazdasága annyi pénzt nyelt el külföldről, hogy egy csőd esetén bukna Kína, Japán, meg persze az EU is.

Magyarország???

2011.11.26. 09:55:20

@lariflari: Volt válságban, kapott hitelt!

lariflari 2011.11.26. 09:55:49

@Könnyen elkaptuk, uram!: A csőd gyógyszer lesz,még ha súlyos mellékhatásai is lesznek.
Majd világítunk lámpával ha nem lesz áram,tüzelünk rongyokkal ha nem lesz gáz,a banszámlámat nem féltem,zárolják csak,nincs rajta egy fitying sem,tehát féljen az,akinek van.Kenyeret meg akkor is tudtak venni,amikor bombázták Budapestet,a vidékiek akkor is felhozták Pestre az élelmiszert a népnek.Most is így lesz.De ezek a dolgok sem tartanak örökké.

lariflari 2011.11.26. 09:58:35

Már mindenről olvastam de arról még nem,hogy mit szólt Brüsszel és az eu a leminősítésünkhöz????

kvpsgb (törölt) 2011.11.26. 09:58:47

Csatlakozom azok táborához akik színtiszta politikai nyomásgyakorlást látnak a leminősítésben. Gazdaságilag semmi sem indokolta, az IMF-fel is leálltunk újra tárgyalni. Mostmár biztos, hogy a bankadót és a végtörlesztést próbálják megbosszulni az országon azok a pénzügyi körök akiknek a helyi érdekeltségeibe belegázolt a kormány és akiknek befolyásuk van a hitelminősítők munkájára. Itt a piacot el lehet felejteni, ez már régen nem erről szól. Mert a magyar bankadó még egy dolog, de mi lesz ha Spanyolország, Portugália, Olaszország stb is elkezdik bevezetni? Hol lesz akkor a profit? Tehát példát kell statuálni.
Magyarként tapsolni ehhez a gyakorlathoz egyszerűen undorító.

2011.11.26. 10:00:12

@lariflari:

Gyönyörű vízió!?? Legalább ne kezelnéd tényként, hogy ez egy gyógyír.

Borenbukk 2011.11.26. 10:01:44

@lariflari: Persze, mindenki szeretne egy kis igazi nyomort kiprobalni. Szerintem allj a nep ele, es add elo az elmeleted. Btw.: Azota sokat fejlodott a vilag, hogy ezt kenytelenek voltunk megtapasztalni.
A tavfuteses lakasban nehez lesz rongyokkal futeni, a gazkazanban sem igazan hatekony, es 10 millio embert nehezebb lesz etetni is, kulonosen, hogy volt egy kis technologiai valtas azota a mezogazdasagban is.

lariflari 2011.11.26. 10:02:17

@MikeBoy: Kicsit hasonló ahhoz,mikor eltöröd a kezedet és az feldagad és a dagadás csökkenti a fájdalmat.Vagy hasonló az öntisztító folymathoz.Minden beleavatkozás a dolgok menetébe csak elnyújtja a betegséget,de nem gyógyítja meg,mert az magától regenerálódik majd.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.26. 10:02:39

A fidesz kommunikációja remek. Legalábbis ami a híveknek megy. Kár, hogy a független minősítők nem fidesz fan-ok!

"nem süllyedünk! Nem süllyedünk! Úgy látom emelkedünk!"
www.youtube.com/watch?v=3uB3cOb5i3w

2011.11.26. 10:05:36

@kvpsgb:

"Gazdaságilag semmi sem indokolta"

De igen, sajnos indokolta. Lásd azt a 11 közgazdászt, aki tegnap tárgyalt Orbánékkal.

Nem tárgyalunk az IMF-el!

Nem megbosszulják, csak látják a politikai kockázatot az itteni befektetésekben ezek miatt.

"Itt a piacot el lehet felejteni, ez már régen nem erről szól. Mert a magyar bankadó még egy dolog, de mi lesz ha Spanyolország, Portugália, Olaszország stb is elkezdik bevezetni? Hol lesz akkor a profit? Tehát példát kell statuálni. "

Ennek így egyszerűen nincs értelme.

"Magyarként tapsolni ehhez a gyakorlathoz egyszerűen undorító. "

Ugyan, mihez?

Borenbukk 2011.11.26. 10:06:25

@kvpsgb: "Mert a magyar bankadó még egy dolog, de mi lesz ha Spanyolország, Portugália, Olaszország stb is elkezdik bevezetni?"

Kicsit elkestel, mar be van. Persze ott nem kirablasra utaztak, hogy egy fust alatt sajat gazdasagukba is rugjanak egyet.
Jelenlegi leminositesunk oka leginkabb az, amiert egy egyszeru banki hitelbiralatot is elbukna az, aki az elso evi torlesztojeert a vesejet ajanlgatja.

kvpsgb (törölt) 2011.11.26. 10:07:00

Az azonban biztos, hogy egy ilyen helyzetben matolcsynak mennie kell. Még akkor is mennie kéne, ha egyébként jól végezte volna a dolgát. Abban pedig nagyon is igaza van a Mandiernek, hogy a kormányzati kommunikáció egyszerűen katasztrofális.

2011.11.26. 10:07:53

@lariflari:

Nem!

Ahhoz hasonló, hogy beteg vagy - gazdaság
De elutasítod az IMF-et - orvos
Mert meggyógyulsz magadtól - a csőd öngyógyító hatása.

Mondom, legalább ne hinnéd biztosan, hogy működik a víziód!

lariflari 2011.11.26. 10:08:43

@Borenbukk: A klímaváltozáshoz tudnám ezt hasonlítani .Felmelegedés->először felperzselt föld,majd a tengerekből a mégnagyobb elpárolgás felhő formájában meghozza a várva várt esőt,továbbá csökkenti a földre jutó napfény mennyiségét,így regenerálja önmagát a természet.
Na ezek a válságok is valami ilyesmik.Bármit tesznek,bárhogy avatkoznak bele,önmagától fog rendbejönni.

lariflari 2011.11.26. 10:11:15

@MikeBoy: IMF mint orvos?
Az IMF nem orvos,hanem a hadjárat a pénzvisszaszerzésre.Csak nem egy hadsereg jön ide még,hanem egy IMF delegáció.De lényegében ugyanaz.Ezekkel csak annyi a baj,hogy általában 3x 4x5x 10x annyit visznek el,mint amennyi járna nekik.

Borenbukk 2011.11.26. 10:13:06

@lariflari: Ez mukodik a ragadozo preda viszonylataban is. Ha sok a preda allat, megno a ragadozok szama is. A tobb ragadozo lecsokkenti a preda szamat, aztan a folosleg ehenhal szepen, es ismet beall egy egyensulyi allapot. A gazdasagban is megtortenne ez ugyanigy egy ido utan, csak mi elkerulnenk az ehenhalast, ha lehet, mert az nem olyan vicces.

2011.11.26. 10:15:19

@lariflari:

Hagyjuk! Fogalmad sincs az egészről.

"általában 3x 4x5x 10x annyit visznek el,mint amennyi járna nekik.

Ez nem így van: 1000x 10.000x 100.000x milliószor!
Vagy írjunk végtelent?

Nyilvánvalóan azt sem tudod, miről beszélsz!

Borenbukk 2011.11.26. 10:15:37

@lariflari: Ha legbolkapott marhasagokkal farasztasz masokat, az biztos nem megoldas. Az IMF eppenseggel olcsobban ad hitelt, mert a grundoloi(tobbek kozott mi magunk) szeretnek meguszni a csodunkkel jaro balhet.

lariflari 2011.11.26. 10:16:24

@Borenbukk: Erre van egy kifejezés,ami nem jut eszembe,de vonatkoztatható mind a természet türvényeire,mind a klímaváltozásra mind a gazdasági válságokra.

lariflari 2011.11.26. 10:20:08

@Borenbukk: Te figyelj már!Ha annyira olcsó és akciós hitelt kínáltak baromikedvező feltételekkel,akkor szerinted a kormány miért is nem élt a hatalmas lehetőséggel?????????Nem gondolod hogy azért,mert esetleg még sem volt olyan jó "orvos" ez az IMF?????

lariflari 2011.11.26. 10:24:25

Esetleg túl drága orvos volt,esetleg nem is volt szükségünk orvosra???????

röhögő 2011.11.26. 10:26:40

@lariflari: Olyan hülye vagy hogy az hihetetlen! A bóvli kategóriában vagyunk, á nem volt szükségünk orvosra! :-))
Bazz, inkább valami műköröm vagy szolárium témában értekezz inkább!

dr. trafik nomac 2011.11.26. 10:28:57

@lariflari: Csak jeleznem, az IMF legutolso kovetelesei a MAV, es BKV allami finanszirozoasanak csokketese, ugyan is itt tobb 100 milliard folyik ki a koltsegvetesbol a semmire. Ja, hogy itt veszik ki az urak a lovet, hat igen, ez egy fajo pont. (tudom mirol beszelek, lattam kozelrol mavos aktataskat, es a BKV-t sem kell bemutatni gondolom)

röhögő 2011.11.26. 10:29:04

@lariflari: "ikor eltöröd a kezedet és az feldagad és a dagadás csökkenti a fájdalmat" - Jól van, te sem leszel hülyébb még egy lobotómiával sem. :-))

lariflari 2011.11.26. 10:44:00

Oké,hülyézhettek ahogy akartok DE:
1-logikusan gondolkodva senki nem utasítana vissza egy kedvező hitellehetőséget kedvező kamattal.
2-logikusan gondolkodva senki nem vesz fel hitelt ha nincs rá szüksége,orvoshoz sem mentek ha nem vagytok betegek!
3-loptok ha van honnan és nem loptok ha nincs honnan lopni!

Egyéb kérdés?

röhögő 2011.11.26. 10:47:55

@lariflari: "1-logikusan gondolkodva senki nem utasítana vissza egy kedvező hitellehetőséget kedvező kamattal." - De igen. Egy olyan, aki tudja hogy olyan baromságokra készül, amelyet a világ nem hagyna.
Helyette feláldozza az országot, hogy a fantazmagóriáit megvalósítsa. Amikor az IMF-et kirúgták, akkor még 7 százalék hiányról álmodott a faszkalap matolcsy, amit az IMF nem engedett volna. Kirúgták. Hát az EU se engedte. Azóta azzal verik a mellüket, hogy bezzeg nálunk 3 százalék lesz csak a hiány.
Gondolkodj már! Bazz, az ilyen ostobák szavazták kétharmadba a fideszt, mint te és mi is szívunk akik tudtuk hogy orbán egy állat.

lariflari 2011.11.26. 10:50:45

@röhögő: Az a baromság a bankok megadóztatása volt történetesen.Meg volt valami affér a telefontársaságokkal is.Meg mint ha a multikat is megakarták volna adóztatni vagy ilyesmi.
Persze hogy vinnyogtak mint a fürdőskurvák,te is vinnyogsz ha ha fizetned kell,vagy tévedek?

2011.11.26. 11:02:26

@lariflari: "Majd világítunk lámpával ha nem lesz áram,tüzelünk rongyokkal ha nem lesz gáz,a banszámlámat nem féltem,zárolják csak,nincs rajta egy fitying sem,tehát féljen az,akinek van.Kenyeret meg akkor is tudtak venni,amikor bombázták Budapestet,a vidékiek akkor is felhozták Pestre az élelmiszert a népnek.Most is így lesz.De ezek a dolgok sem tartanak örökké."

Szép vízió! Orbánia. A nyereg alatt puhított magyar virtus!
Orvos neked kell. Aztán a gazdaságnak.

Borenbukk 2011.11.26. 11:04:41

@lariflari: Azert nem akarja az IMF-et, mert az elhajtotta oket, mikor hulyesegekkel hazaltak nala. Masnapra kitalaltak a gazdasagi szabadsagharcot, es hogy mi zavartuk el az IMF-et. Arcvesztes visszakuncsorogni, ennek a kormanynak meg semmi masa nincs csak arca.

stf! 2011.11.26. 11:06:19

Amikor a kutya összesz*ta a lakást, aztán kiment a lépcsőházba és ott is mindent összepiszkolt, és ezek után ha az orrát beledörgölöd, erre ő meg csóválja a farkát és jutalomfalatot vár, akkor két dolgod van:
minél előbb elajándékozni a kutyát és rögtön utána mindent alaposan kitakarítani.

2011.11.26. 11:07:29

@lariflari:

"Egyéb kérdés? "

Szerinted a gazdaságot irányító politikusaink logikusan gondolkodtak másfél évig?

"Az a baromság a ...."

A sok baromság közül mondok neked egyet: végtörlesztés

Na ezt pl. nem hagyta volna az IMF. Azt a végtörlesztést, ami gyakorlatilag csak azokon segít akiknek van pénzük és ront azok helyzetén, akiknek nincs.
Csak hogy lásd: van olyan végtörlesztő polgár, aki 500.000.000 Ft-ot végtörleszt és 150.000.000 Ft árfolyamnyereséget ér el a bankok kárára.
Ha végül az EU úgy dönt, mert per lesz, hogy ezt az államnak kell fizetnie, akkor 150.000.000 ft-ot tol majd az állam egy magyar milliárdosnak. Nem mintha a banktól odatolni neki a pénzt jó ötlet lenne.
Házi feladat: Keresd meg, mit találtak ki most az új alkotmány kapcsán zseniális politikusaink erre! Amivel gyakorlatilag eleve felkészülnek rá, hogy ezt a pert elveszítjük.

És itt meg is válaszoltam kérdésem ugyanis: Logikusan gondolkozva senki sem hozna egy olyan végtörlesztési törvényt, ami a bankokat extra pénz kifizetésére kötelezi hatalmas veszteségeket okozva közvetlenül nekik és az irdatlan bizalomvesztésen keresztül közvetve (Ft gyengülés, leminősítés, magasabb állampapír hozamok) a magyar államnak úgy, hogy ráadásul végül mégis az államnak kell majd fizetni!
Zseniálisan balfasz!

fonó 2011.11.26. 11:29:47

@adamis.ivan: Gratulálok a józan értelmes íráshoz, hasonló helyzetben vagyunk és pontosan így gondolkodunk a családommal.

puffancs 2011.11.26. 11:56:16

@3dent: egy normalis orszagban a csaladtamogatasi rendszerben is van felso jovedelemplafon. pl UK-ban nem vagy jogosult child tax creditre, ha a csalad egyuttes jovedelme 60k felett van. ez vagy egy felsokozepvezetoi fizetes egy kozepvallalatnal egy egykeresos csaladban, vagy egy ketkeresos csaladban ket atlagos munkavallalonak a fizetese. nyilvan nem bevandorlokrol beszelunk, mert azok erre a szintre ritkan jutnak el.
tehat ha te nagy kutato vagy nyugati fizetessel, az UK-ban szepen adozhatnal progressziven, es nem kapnal az 5 porontyod utan semmit, mert NINCS RA SZUKSEGED.
akinek nincs ra szuksege, miert is kapna a gyerekek utan barmit?

puffancs 2011.11.26. 11:59:52

@puffancs: bocsi, kapnal child benefitet, kb 60 fontot hetente az 5 gyerek utan, ez a csaladi potlek, alanyi jogon jar, de tax creditet nem kapnal. minek is? inkabb tamogassanak olyan gyerekeket, akiknek szuksege van ra.

Amatőr 2011.11.26. 12:02:42

@xenuka: A pár évvel ezelőtti bankcsőd előtt napokkal a hitelminősítők a Lehman Brotherset és társait az igen javasolt AAA+ kategóriába rangsorolták. A Moody's és társainak a minősítése annyira megalapozott mint az arab számlája a Józsefvárosin: el lehet olvasni , aztán kitörölheted vele....Hamis!

fonó 2011.11.26. 12:05:02

Remek út hogy javítani se tudjunk, korrigálni se legyünk képesek az önfelmentés: összeesküdött a világ, mindíg mások a hibások, előhúzunk egy ellenséget és megnyugszunk, nem kell tenni semmit, nem kell gondolkozni hiszen mások a gond okozói.

fonó 2011.11.26. 12:07:46

Utólag egy kicsit elmélázok. Amikor GYURCSÁNYÉK MAGYARÁZTÁK H NINCS INGYEN EBÉD, EÜ REFORM SÚLYPONTI KÓRHÁZ, KISPOSTA...micsoda hazaárulózás gyilkosozás mengelézés folyt!!! Rég előrébb járnánk. MÁR AKKOR IS LÁTSZOTT A PÉNZÜGYI ZSENIALITÁS: 300 TF SZÁMLÁVAL NEM, 30 EZER ZSEBBE IGEN....MATOLCSI=ORBÁN=BÓVLI

Lev Menachem 2011.11.26. 12:53:01

Még egyszer: senkinek nem tűnik fel az időzítés?

"Simon Quijano-Evans, az ING Bank elemzője szerint a Moody's időzítése nem is jöhetett volna rosszabbul, mert az USA-ban hálaadás miatt hosszú hétvége van, így a likviditás sokkal kisebb - közölte az Financial Times blogja. Ez azt jelenti, hogy a piacon lévő kevesebb pénzmennyiség nagyobb mozgást tud előidézni."

Ezen tessék egy percre épp elgondolkozni, valyh mi szükség volt épp most intézkedni, amikor a legnagyobb hitelminősítő bejelentette hogy kivár az imf megállapodás végéig, és a forint is elkezdett stabilizálódni.

JumboJet 2011.11.26. 13:25:55

@fonó: Köszönöm, kedves Fonó!
Engem meglep (talán már meg sem lep?), hogy még mindig mennyien nem látják (nem akarják látni) a nyilvánvalót, mennyien küzdenek érte és a beismerése ellen.

Viktus 2011.11.26. 13:45:50

Az új alaptörvény szövegezésére se fordítottak annyi energiát a kormánypárti frakciók tagjai, mint a képviselői juttatások feltornászására.

hvg.hu/hvgfriss/2011.47/201147_kepviseloi_juttatasok_megemelik_a_maguket

-

Na v.mi tényleg sikeres :D

Viktus 2011.11.26. 13:47:51

@Lev Menachem:

Talán nem kellett volna két napja bedobni, hogy az állami-önkormányzati szférában több tízezer embernek is finanszírozhatjuk a közösből a törlesztést.

JumboJet 2011.11.26. 13:50:26

@Amatőr: Kedves Amatőr! "Érvelésed" is teljesen Amatőr.
Ugyanis.
1.) Ha összerakod szépen az elmúlt másfél év cselekdeteit, kormányzati hazug, balfasz, random, ad hoc magatartását, és ezek eredményeit, nem kell hozzá Moody's, S&P, stb, hogy mgad is leminősítsd az országot. Vagy legalábbis megértsd, hogy miért menekül innen minnen befektető, és miért csak extra kamattal jutunk hitelhez. Ha befektető volnék, én is menekülnék onnan, ahol két őrült hajtja az ország szekerét.
2.) Teljesen indifferens, hogy Te vagy a kormány és annak szervilis médiumai minek minősítik a minősítőket. A világ mégis inkább rájuk hallgat, az ő értékelésük szerint cselekszik, és nem a kormány saját értékelése szerint. Ez van. Lehet ezen puffogni. Akkor is ez van. És volt ideje megtanulni a jelenlegi vezetésnek, hogy ez így működik. Ha Nektek teszik, akkor legyen: a világ ilyen hülye. De nem az Orbán kormány fogja "észhez téríteni" a maga velejéig hazug, a valóságtól elrugaszkodott, napi önellentmondásban levő kommunikációjával. És, komolyan meghülyülök, hogy a kormány és szimpatizánsai ezen a teljesen érdektelen dolgon rugóznak még mindig.
3.) Ellenzékben a mostani kormány, mint a biblia szavait, úgy itta a hitelminősítők verdiktjeit, és használta fel azokat az akkori hatalom elleni kommunikációjában. (A igazsághoz és a korrektséghez tartozik, hogy a mostani ellenzék pedig hasonóan kezelte a leminősítéseket, mint most a kormány, bár ilyen messze talán nem ment el.
Íme, egy tanulságos cikk:
index.hu/gazdasag/magyar/2011/11/26/leminosites_kommentar/

UI: Az meg külön vicces, hogy amikor már a bevallottan (szoft-)jobbos mandi is ennyire nyílt kormánykritikát fogalmaz meg, Ti még egy ilyen cikkre is ezeket az érdekten lózungokat mantrázzátok. Csak mert hazai pályának érzitek ezt a blogot? A posztra figyeljetek! Jelentkezz önkéntesnek Orbán seregébe, amely hadat üzen a világnak! Csak ne csodálkozz a végén, hogy nem hősöknek, hanem hülyéknek fog tartani az emberek nagy része.

Link Elek 2011.11.26. 15:02:46

nem ertem mi ez a fanyalgas.
ez egy igazi unortodox sikertortenet.

Amatőr 2011.11.26. 16:14:06

@adamis.ivan: Kedves Iván!
Sajnálattal és csalódottan olvastam 4 pontba szedett érvelésed, de a tényszerűség nyomaira sem leltem. Az én négysoros irományom egyetlen tényt fogalmaz meg; a bankcsőd előtt a hitelminősítő cégek becsapták, átverték, megtévesztették, sz....ban hagyták (a nemkívánt törlendő) hiszékeny ügyfeleiket, azután mosták kezeiket. Ez tény. Én erről írtam, amire Te egy betűvel sem reagáltál, tehát nem értem, hogy miért nekem címezted a mondandódat.

Corporate Soldier 2011.11.26. 16:29:40

@Viktus:

Vicces kis fikusz kukisz, sikerült felfedezni édesanyád foglalkozását?

2011.11.26. 16:51:03

@Amatőr:

"Sajnálattal és csalódottan olvastam 4 pontba szedett érvelésed, de a tényszerűség nyomaira sem leltem."

Most akkor vagy vak vagy, esetleg nem étetted meg, vagy mindkettő.
Még a reakció is ott van egyébként arra amit írtál.
Segítek: 2-es pont. Ja, és a hitelminősítők hibáztak LB esetében, sőt a "pénzüket is megérik", de az indifferens pontosan azt jelenti amit: nincs ezeknek jelentősége most Magyarország szempontjából.

Viktus 2011.11.26. 17:05:43

@Corporate Soldier:

Melyik a foglalkozás szerinted a bruttó vagy a nettó a szakma? :D

Amatőr 2011.11.26. 18:58:32

@MikeBoy: "Most akkor vagy vak vagy, esetleg nem étetted meg, vagy mindkettő."

Mindkettő.

"Ja, és a hitelminősítők hibáztak LB esetében, sőt a "pénzüket is megérik", de az indifferens pontosan azt jelenti amit: nincs ezeknek jelentősége most Magyarország szempontjából.

Már ez azért nem a hiba kategóriájába tartozik! Ha két hónappal előbb nem látták; hát nem érthetnek mindenhez. Hogy két héttel előbb nem látták; na, bumm. Na, de, hogy még az előző napon sem látták és nem szóltak;" Bocsika, de mán csak kettőA, vagy az sem". De semmi! A politikusi szó és a hazudozás szinonimák, de előbb hiszek egy sittes magyar politikusnak, mint a hiteles és független amerikai hitelminősítőknek.
És hogy indifferens? Mondhatjuk, hogy a kutya ugat, a karaván halad. Ez igaz. De nekem még nem kell mindazt megkajálnom, amit elém tesznek. Ha seggbe rúgnak, ne kelljen már a cpő fazonját is dicsérgetnem!

2011.11.26. 19:21:40

@Amatőr:

Azért az remélem már leesett, hogy nekünk nem segít az LB fiaskó.

Ez nem időtényezős kérdés egyébként.
Mondjuk, hogy magyar példával éljek. Ez a hiba nagyjából akkora volt, mint a PSZÁF a devizahitellel.
Nézett ki a fejéből, amíg beütött a krach.

"A politikusi szó és a hazudozás szinonimák, de előbb hiszek egy sittes magyar politikusnak, mint a hiteles és független amerikai hitelminősítőknek. "

Sajnos ez nem hit kérdése. Habár szerintem öreg hiba.
Ha Matolcsy egy szavát is elhiszed, akkor háááát. :-))

Pl.
"Az élen vagyunk" Na neeeeee!

collateral collector (törölt) 2011.11.26. 19:30:11

ez NEM 'Matolcsy-féle gazdaságpolitika', ez 100%-ban Orbán-gazdaságpolitika. Matolcsy egy senki, beleszólása a dolgokba nulla. Matolcsyt lecserélni értelmetlen, a probléma a miniszterelnök.

"és Matolcsy még mindig miniszter?" HELYETT az egyetlen, valóban releváns kérdés:

"orbán még mindig miniszterelnök?"

Amatőr 2011.11.27. 11:32:29

@MikeBoy:
"Azért az remélem már leesett, hogy nekünk nem segít az LB fiaskó."

Nekünk valóban nem segít, de egyáltalán nem "fiaskó".
A hitelminősítők "kussolása" szerintem a hozzájuk közel álló körök jelentős hasznát eredményezte! (vegyétek ezt a q. jó AAA+ kötvényt, miközben én eladom a teljes készletemet. ) Most az ellenkezője zajlik: ne vegyétek ezt a szart, mert összedől a magyar gazdaság!Vegyétek a tuti amerikai sz@rt, annak ibolya illata van! Miközben sz@ért-h...ért felvásárolja a magyar papírokat.
Nem gondolom, hogy Moodysék összeizélik magukat ijedtükben az irományomtól. Nem is nekik mondom, hanem Neked. Neked kell eldöntened, hogy mit hiszel el.

"Ha Matolcsy egy szavát is elhiszed, akkor háááát. :-))"

A személyes véleményem szerint Antalltól Zétényiig az elmúlt két évtized teljes politikusi állományának morális szintje a bányászbéka alfelénél leledzik(akik meg elpatkoltak, remélem, hogy forognak sírjukban, mint a ventillátor). Kár kiemelni bármelyiket, csak a kezedet mocskolod be velük. ( nagyon cuki a pocakos kiskomcsi;" Orbán Viktor mongyon le!" Jaj, de savanyú a szőlő Mesterházykám! )

És, hogy mi lesz a vége? Mit tudom én! Lehet, hogy belebukunk, de lehet, hogy kivásárolnak a kínaiak, vagy az oroszok, mert jók lennénk nekik Európa közepén kereskedelmi elosztónak. Vagy az is lehet, hogy mégis működik a kormány elképzelése. Nem tudom, de a megismerhető TÉNYEK-et próbálom összerakni és véleményt kialakítani, függetlenül attól, hogy a potentát kicsi, nagy, dagi, sovány, zsidó, cigány, komcsi, fasiszta, férfi, nő, homokos, hetero, netán biszex, vagy más egyéb.
Tehát a jelen véleményem szerint a Moodyst és a többi elemző céget birtokló amerikai pénzügyi körnek az az érdeke, hogy NE vegyék a befektetők a magas hozamot ígérő európai papírokat, hanem vegyék a lényegesen kevesebb hasznot hozó amerikait(ké'k egy kis dohány, a háborúzás sokba került). És hogy erre esetleg rámegy M:o.? Vagy a lengyelek? Vagy mások? Ki nem sz@rja le, hogy mi van az óceánon túl.Nekünk a saját ötvenvalahány államunkkal kell törődni!

Amatőr 2011.11.27. 14:15:41

@Viktus:
A hivatkozott cikkben foglaltakkal vitatkozni nem tudok és nem is akarok. Tegnap délben én csak egy tényt ajánlottam a vitázók szíves figyelmében, amiről ellenben szívesen vitázom.

"Amatőr 2011.11.26. 12:02:42
@xenuka: A pár évvel ezelőtti bankcsőd előtt napokkal a hitelminősítők a Lehman Brotherset és társait az igen javasolt AAA+ kategóriába rangsorolták. A Moody's és társainak a minősítése annyira megalapozott mint az arab számlája a Józsefvárosin: el lehet olvasni , aztán kitörölheted vele....Hamis!"

Tehát ez esetben matolcsi és mondandója, vagy gyurcsány, vagy a többi sittes számomra tárgyon kívüli.

Katzenstreu 2011.11.29. 08:49:47

Nézd Géza, hányingerrel küzdve olvastam az irományod. Meggyőztél, nem érdemes előfizetni az általad is szerkesztett Heti Válaszra. Ugyanis, ha követem a logikádat - s félreteszek minden más szempontot - akkor meg kell kérdeznem, hogy miért adtatok szót neki? Szerinted nem undorító egy portálon a saját lapon élvezkedni?
süti beállítások módosítása