Nemortodox nemmegszorítás és nemadóemelés
2011. szeptember 17. írta: TuRuL_2k2

Nemortodox nemmegszorítás és nemadóemelés

  Mindannyian tudjuk, hogy az adóemelések az eltitkolt jövedelmekre vonatkoznak, tehát ez nem megszorításválaszolta újságírói kérdésre tegnap Matolcsy György, miután bejelentette a 2012. évi költségvetés főbb irányait. A gazdasági miniszter az szja-változások idején nagy sikert arató, ezerszeresen bebizonyosodott senki nem jár majd rosszul panelt is újra elővette. Nem tudjuk, mi értelme van még mindig ragaszkodni ehhez az álszent és hazug szómágiához, a szopás az szopás, még ha fellatiónak nevezzük is.

  Miért ne lehetne elmondani őszintén, hogy a vártnál is nagyobb a córesz, és ezért van szükség adóemelésre? Giró-Szász András, az új kormányszóvivő magyarázata szerint azért nem megszorítás, ami történik, mert együtt jár az állam nagy alrendszereinek átalakításával, hatékonyabbá tételével. Nos, minden kormány ezt mondja – majd meglátjuk.

  Ami biztos, hogy a 25-ről 27 százalékra emelt áfa-kulccsal megelőzzük a 25,5%-os kulccsal adóztató Izlandot (és ezzel mindenkit Európában), s néhány miniállamot leszámítva nálunk lesz a legmagasabb forgalmi adókulcs a világon. Nő a cégautó adó is, megszűnik az adójóváírás és a félszuperbruttó is (előbbinek adóteher-növelő, utóbbinak -csökkentő hatása van, de más-más jövedelmű társadalmi rétegeket érint). Az adóemelés mellett lesz járulékemelés is, 1 százalékponttal nő a munkavállalói járulék, ami a nettó fizetést csökkenti.

  Ami jó a Nagy Országvédelmi Csomagban, hogy a kormány eltökélt az alacsony költségvetési hiány és az államadósság csökkentése mellett (erre a forint árfolyama is ennek megfelelően reagált). A jövő évi költségvetés sarokszámai kellően óvatosnak tűnnek, a bejelentett kiigazításnak köszönhetően jelentős biztonsági tartalékokkal, így legalább abban reménykedhetünk, hogy a jövő év közepén nem kell Hatalmas Galaxisvédelmi Pakkal előállnia a kabinetnek, és esetleg ugyanazokkal az adó- és járulékkulcsokkal fejezzük be az évet, amivel elkezdtük azt.

  A fiskális egyensúly szempontjából előnyös lépések azonban határozottan érzékenyen fognak majd érinteni sokakat. Az adójóváírás megszüntetése és a félszuperbruttó kivezetése hasonló súlyú, csak éppen ellentétes előjelű költségvetési hatással bíró intézkedés, viszont előbbi kifejezetten az átlagosnál alacsonyabb jövedelműeket sújtja, ami a munkavállalói járulék növekedésével, valamint a magasabb inflációval súlyosbítva komoly reálbércsökkenést ígér. Hogy Matolcsy – az önmagába vetett erős hiten túl – mire alapozza a senki nem jár rosszul ígéretét, elképzelni sem tudjuk. Az alig növekedő gazdaság szereplői nehezen (vagy még inkább: sehogy sem) fogják tudni magukra vállalni alacsonyabb jövedelmű munkavállalóik fizetésemelését, hogy így akadályozzák meg nettó fizetésük csökkenését, legalább nominálértékének megőrzését. Emellett az adó- és járulékterhek növelése a kormány gazdaságfehérítő szándékaival is ellentétes hatású. Sőt: az áruk és szolgáltatások unión belüli szabad mozgásának köszönhetően legális kereskedelmi csatornák miatt is csökkenhetnek a költségvetés bevételei, elég csak a szomszédos Szlovákia 20%-os felső áfa-kulcsára gondolnunk.

  (És a Fidesznek arról is érdemes legalább így utólag elgondolkoznia, hogy érdemes és helyes volt-e még a Bajnai-kormányt is faék egyszerűségű logika mentén támadnia minden, a költségvetési egyensúlyt szolgáló lépéséért.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr503233295

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egykulcsos szja, most ajándék kulccsal! – Ilyen ország pedig nincs CCLXXXIX. 2011.09.21. 12:42:18

  Úgy tűnik, nem a pénteki kör volt az utolsó a szopórolleren, egy héten belül újabb 10+1 ponttal örvendeztetett meg minket a gazdasági kormányzat. Az adórendszert érintő módosításokról Az egykulcsos szja megteremtésének lépései címmel ad hírt a ...

Trackback: Országvédelem: mennyivel lesz kevesebb? 2011.09.18. 15:01:04

Közzéteszünk egy gyorskalkulációt, ami a Matolcsy-féle bejelentés jövedelmünkre gyakorolt hatásait mutatja be. A táblázatban a 2010-től kezdődően adott nettó jövedelem mellett az egyes jövedelemsávokban látható, milyen adóterhelés változás következett ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NYJetsTD 2011.09.18. 00:58:13

@SvenH.: "bocsi ha nem tudod mi is volt ez pontosan meg a lenyege az azt jelenti hogy nem tudod, elmagyarazni nem akarnam...."
ne menjünk le egy szint alá (ha még van egyáltalán), szerintem akik itt vitatkoznak, mindenki tudja mikor mi történt.

2011.09.18. 01:00:03

@SvenH.:

vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20110916-az-atlagber-alattiaknal-nagy-ervagas-a-matolcsycsomag.html

hvg.hu/gazdasag/20110917_minimum_140ezer_adojovairas

tessék itt van. Amúgy ki van számolva, hogy a nagycsaládosok is rosszul járnak. Olvasd végig, és figyelj a részletekre is, milyen idióta törvényt lép hatályba januártól. te még le vagy ragadva valahol máshol. és sztem itt hagyjuk abba

NYJetsTD 2011.09.18. 01:10:53

@Belpo: Csodálom a kitartásod, a hívőknek próbálsz adatokkal érvelni...

Mindenkinek nyugodalmas jó éjszakát, jövő hét péntek délutánig úgysem jelentenek be fontos dolgokat, kellemes pizsamázást a tovább vitatkozóknak!

Viktus 2011.09.18. 01:13:40

@SvenH.:

Nagy baromság volt az is, de ehhez is hülye vagy láthatólag ... a kényszervállalkozók tízezrei padlóztak rajta akik előtte legalább magukat eltartották lásd. cipész, kulcsmásoló stb.

Egyébként bizony bármilyen meglepő keleten az összes multi hugyért-szarért dolgoztat más munka nincsen ... nem fog semmit emelni a népeknek idén is annyit közöltek a népekkel, ha nem tetszik lehet elmenni. Modernkori rabszolgaság.

SvenH. (törölt) 2011.09.18. 01:17:45

@Belpo: bocs de en tenyleg 2 lenyeges jovedelmi tehernovelest latok ebben, a 16%os mindenkire kiterjedo SZJAt es az adojovairas megszunteteset...
es tudom hogy egy cikk az szent es serthetetlen meg egyebek, de mintha itten: www.hrportal.hu/index.phtml?page=berkalkulator_2011&edt_brutto=80000&edt_gyerekek=0&edt_egyedulnevel=0&btn_submit=+Kisz%E1mol+%3E%3E+
80e utan lenne mar SZJA...
es en komolyan mondom... iden nem kaptam az APEHtol az eletbiztositasomra!!! (ennek nem neznek utana bizonyitas szinten...)

szoval jo dolog lovagolni a Matolcsy OSSZESEN, de azt hittem most eppen a jelenleg bejelentett dologrol van szo

szoval nekem csak az a bajom, hogy ez a ket adotehernovelo tetel mintha mar meglenne :)
de javitsatok ki ha tevedek...

SvenH. (törölt) 2011.09.18. 01:20:02

@Viktus: pont a magadfajtakra gondoltam amikor leirtam hogy egy szint ala nem mennek...
tokeletes megerositest adtal...

Viktus 2011.09.18. 01:27:58

@SvenH.:

Magyarán nem tudsz cáfolni semmit ... béna droid.

Rák úr 2011.09.18. 03:44:01

Matolcsynak még a szeme sem áll jól. Biztos a bandzsasága zavarja a tisztánlátásban.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.18. 07:07:43

@Dendrobatidae:

gondolja, hogy engem lázba hoz a maga szegénysége, és emiatti dühe? nem. maga azért szop ,mert ostoba. annyit kap, amennyit ér. az alsó /meglehetősen széles/ néprétegek detto. úgy hogy pofa alapállás.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.18. 07:09:56

@acs63:
csak mondom, nem lényeges, hogy aki azt írja kishazánk, az tahó.
de a lényegre. nézzen utána, pl. gúglin, hogy az adók jelentős hányadát hányan fizetik. szóval meg fog lepődni. nem a szegény tömegek. persze prolihörögni lehet.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.18. 07:13:37

@NYJetsTD:

:DDDDD
"A feketéző pedig megint körberöhögi az egészet... "

feketéző, bazmeg, feketéző? hol szállt le maga az időgéppel? :D

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.18. 07:18:17

@NYJetsTD:

egy életviteli tanács a proliknak, túrórudi ügyben. azt mondod, hogy az elméleti szegényember nem tud megvenni egy túrórudit az étkező pulyának. látod, munkásosztály, erről beszéltem. két túrórudi áráért lehet venni fél kiló túrót, vaniliás cukrot, fizetésnapon citromhéjat is lehet bele reszelni, kanál cukor, összekever, és a gyerek túrót ehet. nem mérget rudi néven.

Bruhahahahihihi 2011.09.18. 07:22:13

Ember ez a Orbán?--NEM!!!!!
Ez az emberek "salakja", (szar).
Aki olyat mond, hogy "rájöttem, hogy ha alkalma van az embernek, hogy megölje a riválisát, ellenfelét, akkor ne habozzon"----ez egy Gyilkos, bűnöző hajlamú hazug gazember.... BÁR...

... nem tudom mit szólna ha valaki az ellenfelei közül MEGFOGADNÁ---és akinek alkalma van így eljárna vele szemben,..és nem habozna! (Hál Istennek már nem szólna semmit.)..s Magyarország fellélegezne, és Boldog ország lenne!!!!!!
....MÉG TELJESŰLHET ..., MERT EL LESZ SZÁMOLTATVA A KIS ROHADÉK

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.18. 07:27:01

@Bruhahahahihihi:

"rájöttem, hogy ha alkalma van az embernek, hogy megölje a riválisát, ellenfelét, akkor ne habozzon" --- írod.

Ez most mi ez és honnan?

ü
bbjnick

Pelso.. 2011.09.18. 08:19:13

@Viktus: Még többen fognak padlózni: az adójóváírás kivezetésével arányosan fog nőni a minimálbér (+járulék). A vállalkozások leépítenek, részmunkaidősítenek, s továbbra is fizetnek zsebbe, ha van miből.

iusvakandi 2011.09.18. 08:34:14

Nem értem mi itt a gond? A szocik legalább ennyire szivatnák a jónépet, de inkább a köbén. A nagy különbség az, hogy most már a fél ország az erdőben lakna kihajigálva a házaikból, mert se moratórium, se más erőlködés nem lenne. Sukoró már hemzsegne a kurváktól meg a gengszterektől, miközben a quurcsány agyfosásait csámcsogná a plebsz ésatöbbi ésatöbbi.

Szerintem sokkal nagyobb baromság, például a fűnyirózás amiről ezek se bírtak leszokni. A kriptoliberális szőcsgézák meg a feltörekvő huszonéves vezérigazgatók és más hasonszőrűek. Sokkal költségesebb a folyamatos fontosság-bizonyítási kényszerben lévő gazdasági és más csomagtervkreáló bürokraták grasszálása az életünket közvetlenül érintő kérdésekben. Az elzárt belvárosokat élhetetlenné és ezzel együtt elértéktelenítő biciklimániákusok és más álzöldek lobbizása. Ezek a problémák és az hogy továbbra is ennek a szellemi posványnak iszapját szopjuk, amíg élünk.

acs63 2011.09.18. 08:52:33

@málnási: Csak mondom, nem lényeges, de engem nem zavar hazám mérete. Szeretem így is, nem kell ehhez "ősinek", vagy "nagynak" lennie. :-P
Tehát Ön a guglival kiszámolta, hogy több áfa folyik be az országban eladott Doxák, mint pl. a Túró Rudik eladásából? (Ha már másoknál szóba került.)
Azt, hogy a "gazdagok halmaza" összességében több adót fizet, mint a "leszakadók halmaza", sokszor hallottam, de mindig csak rész-számokat láttam. Egyénre lebontva persze, hogy igaz, de összességében is? (Ritka forint, sűrű fillér...)
Aki áfával akarja kifehéríteni a gazdaságok, annak nincs ki a négy kereke! A leghatékonyabb mód (nem tökéletes) még mindig a kp. forgalom minimalizálása. Általában azokban az országokban virágzik a korrupció is, ahol túlsúlyban van az ellenőrizhetetlen pénzforgalom. (Mondjuk épp most adnak a bank-ügyfél bizalomnak. ...Vagy épp ez a cél?)

Azoknak meg, akik számolgatják a gyermek utáni kedvezményt, megsúgom: aki nem érzelmi alapon vállal gyereket, annak anyagilag jobb, ha az államra hagyja felnevelését. Az ott rájuk fordított összeg többszöröse, mint ami családi körülmények között "kap" az államtól. A gyerek "ráfizetés", nem azért "tartjuk" őket.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.18. 09:08:43

@acs63:
nézze, a gúglit azért ajánlottam, hogy konkrétan megkereshesse amiről eddig csak részszámokat... és megint zagyválnak, az áfa nem fehérít, hanem sarcol. és a gazdagokat. azt meg felejtse már el, hogy fehérítést mondanak. :)
és a kishazánk, mint kifejezés, nyelvi fordulat prosztó.

Manyi Béci 2011.09.18. 09:10:08

Hm, ennek a kis Lázár-imitátornak tulajdonképpen igaza is lehet, bár talán kicsit túlértékeli a szoci felsővezetést, (és akkor az SZDSZről ne is beszéljünk).
Szerintem Gyurcsány annyival nem ér többet Orbánnál, mint amennyivel többet kapott, és azért azon is el kellene gondolkodni, hogy pl. az a szerencsétlen, aki negyven felett nem jutott el anyagilag odáig, hogy ne a belvárosban, a szmogban-ratyiban tologassa a gyerekét a babakocsival, azért lehet, hogy nem egy senki szar, hanem csak egy mezei lúzer pöcs.

acs63 2011.09.18. 09:28:31

@málnási: Nem, itt és most Ön zagyvál!

- "...az áfa nem fehérít, hanem sarcol. és a gazdagokat. "
A szegényeket nem és amúgy is le vannak ejtve.
- Állított valamit és amikor adatokat kértem, ajánlotta a guglit. ÉN keressem meg az ÖN állítását alátámasztó adatot? Keressem azt, ami (szerintem) nem igaz, tehát nem is létezik? ENYÉM a bizonyítási kényszer? ÖNNEK (Matolcsyval együtt) elgurult a gyógyszere.

A mellékszálról meg csak annyit, hogy aki a "kicsinyítő kedveskedés"-t, mint stílust "prosztónak" tartja, vagy nem ismeri fel, az visszaadhatná az érettségijét! (Már ha van!)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.18. 09:35:29

@Manyi Béci:
milyen érdes ma, ribanckám. de egyet mondok magának. az a sok műmájer tahó aki ki-be költözött a környező hegyekbe, pilisbe budába mifaszomba, hát az kétszer annyi szart szív be miközben a kocsijában tötyög, az idegbajról már ne is, szóval kétszer annyit mint én. és ha én az eltitkoltakról, gazdagokról, egyebekről beszélek, akkor nem magamról. :)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.18. 09:36:21

@acs63:

vezetőnek születtem, feladatokat osztok.

cutcopy 2011.09.18. 09:52:44

"Mert imádom nézni, ahogy szenvedsz a kognitív disszonanciától"

Hát ha csak ezt imádod akkor ilyet nem sokat fogsz látni drága @Kettes: barátom..

acs63 2011.09.18. 09:54:42

@málnási: Én másik szólást ismerek:

"Mindenki rendőrnek születik, csak van, aki továbbtanul." :-)

tyto 2011.09.18. 10:15:47

hát ezt így reggel végigolvasni.......:))) totál OPNI

@tevevan....egy pont nulláról téged felhozni gyakorlatilag reménytelen. igen. magyarországon sok a kövér. mert rossz=olcsó dolgokat esznek, főleg kenyeret meg tésztát, vagy ugyanezeket felvágottnak, stb-nek álcázva. és sokat. stresszevők, a bizonytalanság meg a szegénység okozza egyrészt, ahogy az alkoholizmus jelentős százalékát is. az alkoholisták száma is emelkedett a rendszerváltás óta. másrészt van a hülye trakta-hagyomány. olyan ez mint az időjárás. megszokod, aztán ha megváltozik, sokáig szar. aztán azt is megszokod. de itt még nem tartunk. és igény sincs rá. ezt nem érted. nem baj. (nálunk sincsenek kövérek. kövér gyerek meg végképp nincs. de a biztonságérzet, meg a jövőkép is fényévekkel tér el.)

málnási megint öndefiníciós tripben. ismét el kell mondania hogy gazdag. privatizációs milliomosoknál ez gyakori. (én a pszichológust jobb ötletnek tartom, könnyebb lenne feldolgozni a feldolgoznivalót) azt hiszik hogy übervalakik a pénz miatt. pedig csak jókor volt jó helyen, a kapcsolatai is jók voltak hozzá, és meglehetősen kevés morális skrupulussal.........tipikus eset......"elnézést komolyan gondolták, hogy ez az üzem/gyár/épület...stb........ilyen olcsó? ezzel nem károsítjuk az országot?"-ilyeneket nem mondtak. inkább még alkudtak. aztán most a métermázsa vajjal a fejükön szívesen grasszálnak a napon. és üvöltenek a civil megafonba. szuper. (ja, nem giró a neve.....valaki azt hitte. rosszul)
viszont túró rudi ügyben igaza van. a szemétevést abba kellene hagyni. keveset, de minőségit. valaki csinálhatna belőle új népdivatot.
az új családi vacsi a nagy húsleves töltöttkáposzta vajas torta kombó helyett: jégsaláta, és néhány hajszálvékony szelet prosciutto. pár szem gyümölcs. gazdagabbak meg pár morzsányi szarvasgombát is tehetnek a nyelvük alá.
(elállhatna az eső, mert akkor nem itt olvasgatnám a gáz dolgokat)

a fidesz ország olyan mint az ismert tanmese......csak a végét írom.......ne vetkőzz, csak szopni fogsz.
(szóval lenyelni muszáj, de élvezet az nem lesz benne.........viccet magyarázok....ez a vég.......meteopata lennék?.........)

NYJetsTD 2011.09.18. 10:47:37

@málnási: "vezetőnek születtem"

Így már teljesen érthető orbán imádata. Mindkettőjükben megvan a kellő egoizmus és szerény elfogadása annak, hogy világmegváltásra születtek...
Már csak a - harc, háború, ütközet, megvívunk, puskaporszag, győzelem, nem hagyjuk - szavakat kell mondataiba beépítenie és kész a klónozott Kedves Vezér...

hoplita 2011.09.18. 12:10:55

@málnási:
Téged vissza kéne plántálni anyádba....de lehetőleg kis, hüvelyknyi darabokban.:((((
Mi a francra van ilyen óriási arcod?
Ki a fasz vagy te, hogy így mersz beszélni...?

2011.09.18. 13:27:20

Orbán és bandájának szövegei:

vastagbor.blog.hu/2011/09/17/emlektoredekek#more3233313

ennyit rólatok, fidesznyik talpnyalók

Viktus 2011.09.18. 14:11:48

'www.tmcfirst.hu/wp-content/uploads/2011/09/jovedelem.jpg

Az Orbán-kormány lépéseinek hatása a jövedelmekre. // Vigyázat, sokkoló adatok!'

hoplita 2011.09.18. 16:07:31

@Viktus:
A Dunától keletre a fidesz már el is bukta a 2014-es választást.
Ha jól tévedek hevesi vagy -mármint Heves megyei- én meg JNSZ megyei.....és egyetértek a fentebbi burús jóslataiddal, amit a keleti országrészre prognosztizáltál.
Ez itt, keleten katasztrófához vezethet....Ezek ennyire hülyék, vagy ekkora lelketlen gazemberek?
Rövidesen felénk tripperes kurvának trendibb lesz lenni, mint fityiszesnek.:)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.18. 16:41:06

@tyto:
maga meg kit olvasott, andere ribanc? én a szegényekről beszéltem, meg a nem én,eltitkoltakról. maga huncut, maga képzelődik rólam! :)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.18. 16:55:04

@hoplita:
úgy sem értené. maga proli, mi dolga a nagysággal? ugye!

tyto 2011.09.18. 16:57:07

ajaj köcsög. nem vetted be a cavintont. meg a pálinka is megszaladt kicsit, mert lett egy értelmetlen mondat.:))
amúgy nem fantáziálás, teória. és meglehetősen nagy a találati arányom ebben a műfajban.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.18. 17:03:33

@tyto:
találati arány? maga egy lankadt faszt sem találna meg egy szűk nadrágban.

hoplita 2011.09.18. 17:53:54

@málnási:
Pont az nem vagyok, baszki. Szabad kun pásztorok, parasztok és katonák leszármazottja vagyok....ezt meg te nem értheted, te degenerált paréj.
Na ugye...!

Robinzon Kurzor 2011.09.18. 18:53:19

Turulkám, ott bent, legbelül, már megvan a felismerés, hogy ez az egész Fidesz (=Orbán) egy nagy üres semmi?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.09.18. 19:26:14

@hoplita: :)) Szerintem a hét mondása volt!

Egyet felejtenek el még csórikáim! Sok narancskomcsi elfelejti, hogy nagyon sok ember 80-110e forint között visz haza. Nekik hatalmas érvágás következik. Ők egy verset fognak rövidesen favorizálni:

"Még kér a nép, most adjatok neki!
Vagy nem tudjátok, mily szörnyű a nép,
Ha fölkel és nem kér, de vesz, ragad?
Nem hallottátok Dózsa György hirét?
Izzó vastrónon őt elégetétek,
De szellemét a tűz nem égeté meg,
Mert az maga tűz; ugy vigyázzatok:
Ismét pusztíthat e láng rajtatok!

S a nép hajdan csak eledelt kivánt,
Mivelhogy akkor még állat vala;
De az állatból végre ember lett,
S emberhez illik, hogy legyen joga.
Jogot tehát, emberjogot a népnek!
Mert jogtalanság a legrútabb bélyeg
Isten teremtményén, s ki rásüti:
Isten kezét el nem kerűlheti.

S miért vagytok ti kiváltságosok?
Miért a jog csupán tinálatok?
Apáitok megszerzék a hazát,
De rája a nép-izzadás csorog.
Mit ér, csak ekkép szólni: itt a bánya!
Kéz is kell még, mely a földet kihányja,
Amíg föltűnik az arany ere...
S e kéznek nincsen semmi érdeme?"

Oszt húzhatja az arany erét a "politikai elitünk"!

Viktus 2011.09.18. 19:39:56

@hoplita:

Így van ... az államtitkár is ilyet szólt, hogy ezzel akarják motiválni az embereket. Na Jászfényszarun pl. a samsungnál dolgoztatnám egy kicsit aztán leshetne, hogy hiába dolgozik 8-10 órát a bére nem nő semerre, ha meg nem tetszik annyit mondanak neki, hogy mehet elfele. Oda szállítok be nem semmi ami itt zajlik felénk. Mindez fűszerezve a munkaerő bérlésesdi világ finomságaival.
Nálunk a Bosch szintén hasonló ott is az eredeti boschosoknak még viszonylag jó, de már oda is munkaerő bérléssel veszik fel a népet.
Itt a környékben nyugat-heves, észak-jászság nem nagyon talál ilyen 200 ezres állásokat ...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.09.18. 20:45:53

Nem én írtam, úgyhogy idézem:
"2010. május, közvetlenül a kormányváltás után:
NETTÓ államadósság (devizabetétben akkor még ott volt az IMF pénz 1318.8 Mrd értékben):
18 614,6 Mrd Ft
2011.július (legfrissebb adat) :
19 337,3 Mrd Ft.
Nem annyira látszik a csökkenés.
Közben 4,25 Mrd USD értékben kibocsátottak államkötvényt, ebből 30 évre 7,62% hozamszinten 1,25 Mrd USD-t vettek fel. a 330%-át kell visszafizetni dollárban. 1,25 Mrd USD helyett 4,1 Mrd-ot.
Aztán még kiment 1 Mrd EUR szintén elképesztő hozamszinten.
És ami a vicc, a fidesznyikek rendre védik az IMF pénzből MOLocska vásárlást, mondván, hogy nincs veszteség, mert a kormány úgyse akarja eladni.
Na igen, de az IMF-nek nem MOL-al, hanem kőkeményen devizában kell visszafizetni az eltőzsdézett pénzt, ami akkor 500 Mrd volt, most az árfolyamváltozásoknak köszönhetően még több. A teljes árfolyamveszteség jelenértéken meghaladja a 160 Mrd Ft-ot."
Tehát a kormány "dógozik"... Ja... Meg is van az eredménye! :(

SvenH. (törölt) 2011.09.18. 23:00:21

@Boli: hat igen a kormanynak inkabb CHFet kellett volna vennie akkor es most felajanlani midnen devizahitelesnek hogy a ra eso reszt most HUFban torlesztheti, pont azon az arfolyamon amin meg tudtak venni

ja hogy az mar spekulacio lenne :)

amugy meg nekem 200e -s judas penzem jott, na most ha nem a legjobb idoben jott volna akkor 0 lenne most
azon is bukott a kormany legalabb 100 Mrd -t... hogy maganzoktol atvettek reszvenypakettet az eppen aktualis aron es az most szepen elolvadt, most meg ulnek a tozsdei reszvenyeken...

mondhatnam ezt is hogy spekulacio :)

tyto 2011.09.18. 23:27:40

@málnási: te akartad. szóval ha te, aki láthatóan hiú ember vagy, nem büszkélkedsz sem szakmai nagysággal, sem arisztokrata ősök örökségével, akkor a nagy zseton szerintem csak így lehetett: komcsi érában középvezető lehettél, esetleg kicsit feljebb. élelmes, törtető. a rendszerváltáskor meg szétkaptátok a céget, jó összeköttetésekkel privatizáltatok, aztán ebből lett a zsé. hát hova ne szarjak. amúgy nekem mindegy. csak ne játszanád a csekonics bárót. vagy játszanád jól.

2011.09.18. 23:54:09

Cséfalvay aszondja:
Az egykulcsos előnye, hogy aki SOKAT dolgozik, többet keres. SOKAT (aszongya)!
Na ja, napi 10 órázó tesco dolgozók, 12 órázó nővérek orvosok, tűzoltók, rendőrök, plázákban dolgozók, ,mezőgazdaságban reggeltől estig robotolók stb stb stb többet keresnek, há persze. :D:D:D:D:D
@tyto:
:) jól szóltál :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.09.19. 00:10:18

@tyto: Grift/málnási szegény, bár jóravaló családban született valami borzalmasan lepukkant környéken. Mezítlábas utcakölyökként az élet egyetlen örömét az jelentette neki, amikor titokban elszívhatta az eldobott csikkekből sodort cigarettákat. Innen küzdötte fel magát szorgalma és ügyessége révén odáig, hogy ma már kényelmesen és biztonságosan él tőkejövedelmeiből. Van annyi szabadideje, és kapott annyi leckét az élettől, hogy a Mandiner és egy-két másik blog rövid hatótávolságú, de nagy tűzerejű megmondója legyen, aki bizonyos kellemetlen igazságokat - és kellemetlen igazságtalanságokat - minél felháborítóbb körítéssel tálal a meghökkent közönségnek.

Legalábbis ez a szerep, amit játszik. A reakciókból ítélve jól. :D

tyto 2011.09.19. 00:14:47

@Holger Hartland:

jujujjj.
én elég komoly összegbe fogadnék, hogy nekem van igazam. te meg ne legyél pszichológus. felkopna az állad.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.09.19. 00:21:49

@Holger Hartland: málnási nélkül ez a kommentfolyam is érdektelen lenne.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.09.19. 00:43:42

@tyto: Engedd meg, hogy kinevesselek:

:DDD

@tölgy: -nek igaza van.

tewton 2011.09.19. 02:19:22

@Holger Hartland:
kihagyta, hogy az utca közepén laktak, családostul, egy cipősdobozban :))))

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.19. 07:14:38

@tyto:

szívem, ne képzelődjék. nincs nagy zsé. polgári közép van. a privatizációs történet sem stimmel. a csekonics sem játszik. a rendszerváltás leginkább alkoholos és tudatmódosítós abúzusban talált rám. :)
szóval, keresse csak a lankadt faszt.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.19. 07:17:53

@Holger Hartland:
hülye maga és hazudós! mikor ezer forint jó fizetés volt, én napi húszat kaptam zsebpénznek, ebből futotta cigarettára. a pakli felét én szívtam el, a többit elosztogattam a nagyoknak. szerettek is érte. a nomenklatúra gyerekeknek jól ment a sora. :)

Manyi Béci 2011.09.19. 07:24:54

@tölgy:
Hát, most meglepett, tölgy.:)
És mondja, mi az izgalmas a kommentjeiben? Azt találgatni, hogy éppen a büdös proli, büdös cigány, büdös kurva vagy a büdös zsidó paneljeit veszi elő? Olyanokat mond ki, amit maguk nem mernének? Ez az izgi? Vagy a megütközött reakciókon lehet jókat vihorászni?
Tényleg érdekelne, maga intelligens ember, szeretném tudni, miért tetszenek ezek a böfik magának.:)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.19. 07:30:51

@Manyi Béci:
libuska! /nem érdekelnek a feltételezések miszerint maga férfi, mert nem az. női lélek. lehet, hogy van valami pöcörője, de nem férfi, na mindegy is csak szoknak nekem szólni, hogy mi van, ha maga nő/
szóval könnyű ám az igazságbeszédet panelekkel való dobálózásnak hívni.
én meg kérdezem tölgyet, mit zabál ezen a hülye picsán? :)

Manyi Béci 2011.09.19. 07:34:49

@málnási:
Magához nem szóltam, leléphet.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.19. 07:36:01

@Manyi Béci:
ennyire futotta? :)
de megyek, vár a bringa meg a medence. puszilom.

Viktus 2011.09.19. 08:25:19

@Belpo:

Együtt rezdülnek az országgal :D látszik mennyire is vannak tisztában a magyar valósággal ...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.09.19. 08:25:41

@málnási: Most hogy mondja, a maga sztorija ugyancsak tökéletesen passzol a karakteréhez. :)

Alfőmérnök 2011.09.19. 08:43:41

@Manyi Béci: "Olyanokat mond ki, amit maguk nem mernének? "

Jól látja. Nem merik kimondani, amit gondolnak. Gyávák. Szégyellik a véleményüket, mert valahol érzik, hogy ostobaság.
Egyébként szerintem szellemesen provokál. De hát egy viccet nem lehet elmagyarázni.

tevevanegypupu 2011.09.19. 09:29:37

@Alfőmérnök:

Nem provokal, szorakozik. Es neha atmegy Totawba. Ez is van olyan ostobasag mint a tobbiek esetlegesen ostoba velemenye, amirol nem is tudhatja hogy ostoba, hiszen - maga szerint - nem is merik megmondani.

Alfőmérnök 2011.09.19. 09:35:45

@tevevanegypupu: Néha meg merik mondani.
pl.

"Ahol egy buzeráns kezébe adják az alkotmányozást, az a hatalom nem erős. És akkor még finoman fogalmaztam. Már meg ne haragudj!"

"Nézd, annyi dilinyós és beizgult zsidrák mászkál erre, akiken kiélheted hecchajlamaidat, nem hiszem, hogy velem kellene itt erőlködnöd."

(idézetek egy rajongó nicktől)

devuscka 2011.09.19. 10:10:09

@Viktus:
"
Nem tudom , de másfele sikeresebbek ... "- jaja.

Ez a Matolcsy mennyi helyről húz fizetést?
Görögország, Spanyolország, Portugália, Írország, Olaszország, Anglia, Francia...USA? (csak kapásból, de lehet, hogy még több helyen dolgozik?)
Hiszen 'mások' sikeresebbek' - még ami szocijaink is.
Az IMF 20 milliárd € gyorssegélye is a 'sikeresség' jele. (6 évi szoci gazdaságirányítás után)
Sikeresen nagyobb bevételei voltak akkoriban az államnak, ugye a többkulcsos adók , és a 'privatizációk' miatt is, és még IMF hitelt is kaptak. (Ja, törleszteni ez évtől törlesztjük, ők csak sikeresen elköltötték- mire is? )

A 'közgazdászszakma' akárhogy nézzük, úgy ahogy van megbukott az egész 'piacon', bármilyen pártállású.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.19. 10:13:34

@tevevanegypupu: @Alfőmérnök:

egyet ne felejtsenek, ahogy ezt griftnél sem tették, ön és egyéb irónia. :)

agresszív hájfej, legalább mozgott aznap valamit 2011.09.19. 10:32:24

Giró-Szászból többet néztem ki, de ő is szolga, Matolcsy is az, mi is szolgák vagyunk, szolgák népe. Talán tényleg ez a genetikánk.

Alfőmérnök 2011.09.19. 10:35:07

@málnási: Persze, ez a stílusból kiderül.

Manyika meg valószínűleg egy kedves libbant nőszemély. Legalábbis annak tűnt a képek alapján, amiket láttam róla egyszer véletlenül. Annyit talán elárulhatok, hogy kertes házban lakik és HVG-t olvas a nappaliban. :))

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.19. 11:27:12

@Alfőmérnök:

tudja, alacsonyrendű nők ezek. nem a lipótszármazást, vagy más társadalmi alávetettséget értek ezalatt, hanem valami karmikus alacsony származást. valószínűleg állatok lehettek előző életükben. azért is fontos számukra ilyen extrém mértékben az emberi méltóság. persze nem az emberi lényegét ismerve, hanem csak a felszínt.
hogy hogyan ellenőrizhetik állati származásukat, majd elmondom, ha kíváncsiak rája. :)

tevevanegypupu 2011.09.19. 11:37:01

@Alfőmérnök:
(-:
Vannak a batrak, meg a legbatrabbak.

tevevanegypupu 2011.09.19. 11:38:24

@málnási:

Ha'hogyne. Maskepp ki sem lehetne birni.((-:

TG69 2011.09.19. 13:46:02

@bz249: Ha ennyire feudális, akkor miként lehet az USA-ban olyan magas az összadón belül (10% felett)? :)
Egyébként ahány ország annyi féle megoldás, nyílván mindnek megvannak a métányolható okai és az előnyök/hátrányok szövevénye.

Viktus 2011.09.19. 15:16:11

Ez ám a határozott ellenzék:

A Jobbik szavazta meg
szept. 19. 14:25 Király András
Bár Vona Gábor sajtótájékoztatóján azt mondta, nem támogatják a Fidesz végtörlesztésre vonatkozó javaslatát, ezért nem szavazzák meg a házszabálytól való eltérést, a frakció csaknem egyhangúlag támogatta a kormánypárti előterjesztést, ami így meg is kapta a szükséges 4/5-ös támogatást.

vs.

A Jobbik nem támogatja a végtörlesztési javaslat tárgyalását
szept. 19. 13:59 Király András
A Jobbik nem támogatja a végtörlesztési javaslat házszabálytól eltérve tárgyalását. Nem értenek egyet a javaslattal, ami szerinte diszkriminál, azokat hozza helyzetbe, akik tehetősebbek és törlesztőképesek, mondta el sajtótájékoztatóján Vona Gábor.

zenador 2011.09.19. 18:21:18

Nulla a FIDEZ-kormány! Nem kell itt hátrafelé mutogatni, meg púderezni. Orbán bandája sem különb Gyurcsány szabadcsapatánál.

27 százalékos ÁFA? Ennél jobb ötlet nem volt? Egyébként van az EU-ban ennél magasabb ÁFA? Ha nincs, akkor gratulálok, végre valamiben vezetünk az EU-ban! Ugye, az EU eleve döglődik, legalább mutassuk meg, mi a magyar virtus. 27 százalékos ÁFA-val odab*szunk nekik.

Az egykulcsos adó veszteseinek további sanyargatása? Ááááá ZEMBREK, ez NEEEM megszorítás! Rosszul láttok! Valaki elmagyarázhatná nekem, hogy miért kell megszívatni az alacsony fizetésűeket. Ne jöjjön nekem senki sem azzal, hogy az alacsony fizetésűek lusták, nem dolgoznak kvázi ennyit is érdemelnek, ahogy a kiváló elme, Lázár pajtás -- a Dél Csillaga:) -- is mondta.

Hogy is van ez? Az alacsony fizetésűek között rengeteg ember van, aki keményen dolgozik. Másrészt valakinek alkalmazottnak is kell lennie, nem lehet mindenki vállalkozó. Szerintem ma rengeteg kis fizetésből élő próbál erején felül előrébb jutni és szorgalmasan dolgozni, de egyszerűen nem tud, mert nem lehet ebben a k*rva országban. Ebben a rétegben találhatók a SZAKMUNKÁSOK, akiket a kormány állítólag támogat. Tudtommal ezek a zemberek tartják el az egész társadalmat: a a gyári munkások, nővérek akik szerintem elég keményen dolgoznak sokszor ázsiai munkakörülmények között.

Így kell építeni a munkaalapú társadalmat!?!

Mintha nem az lenne a probléma ebben az országban, hogy a zemberek annyit dolgoznak, hogy megszakadnak, hatalmas a stressz. Akárhány statisztikák olvasok, mindenhol az található, hogy már most is (a munka törvénykönyve szigorítása előtt) EU-s viszonylatban szinte a legtöbbet dolgoznak a magyarok, az egészségi/pszichés állapotuk pedig katasztrofális.

Felháborító, hogy lényegében a mostani kormány is ugyanúgy hülyének nézi a zembereket, mint Gyurcsányék. Még egyszer mondom, a sok szöveg, a népnemzeti-keresztény-polgári maszlag mögött NEM LÁTOM AZT AZ INTELLEKTUÁLIS TÖBBLETET, A STRATÉGIÁT ÉS A PROFIZMUST a FIDESZ-nél a szocikhoz képest, amivel ezt az országot növekedési pályára lehetne állítani.

Megint egy kukkot sem hallok az ÉRDEMI STRUKTURÁLIS REFORMOKRÓL, csak dilettáns megszorításokat, ami esetleg tűzoltásra jó.

Hogyan lehet hosszú távon tervezni ebben az országban? Sehol nem látni egy értelmes, épkézláb politikust, aki élhető jövőképet vázolna fel, amire lehet tervezni.

Az ország valódi katasztrófájának azonban az emberek fásultságát, rezignáltságát tartom. Persze nem csodálom, a szocik alatt is szívtak eleget és a kultúra általános leépülése és a kereskedelmi médiák agyzsibbasztása is elérte a célját.

Érdekes, milyen felháborodás volt még 2006-ban az őszödi beszéd miatt. Most nincs az előbb vázolt rezignáltság miatt. Pedig ezek a mostaniak is jól átvágták a csóró népet.

Manyi Béci 2011.09.19. 20:13:52

@Alfőmérnök:
Nos, valószínűleg rosszul fogalmaztam. Tudja, taplónak lenni nem bátorság v. gyávaság kérdése.:)

Alfőmérnök 2011.09.19. 20:29:47

@málnási: Azt hittem, hogy a reinkarnáció-hívők szemében nem ciki, ha valaki előző életében állat volt. Vagy hogy önmagában nem ciki, hanem attól függ, hogy milyen. Például a csiga, a kígyó és a szarvas között biztos minőségi különbség van. A strucc mondjuk elég hitvány állatnak tűnik, biztos valahol legalul van a hierarchiában. :)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.19. 20:56:00

@Alfőmérnök:
bonyolultabb dolgok ezek mintsem képzelné. pl. az emberi butaságok, pl a nagy alvásigény, az állati létformából ered. persze cikinek nem ciki, csak hát sokkal elegánsabb sokadszori emberi születésben lenni, mint elsőben. persze ha az ember istenből születik emberré, akkor az kicsit ciki, mert szenvedésekkel is jár. tanulmányozza a szamszáráról való dolgokat! :)

2011.09.19. 21:09:36

varanus.blog.hu/2011/09/19/3_754_000_adofizeto_jar_rosszabbul

3 milla adózó jár rosszabbul, + erre rájön a magasabb áfa:
fogyasztás és gazdaság beindítása - /ha emelni kell a béreket kötelezően (bérkommandó ugye) és a minimálbért, munkavállalók kerülnek utcára/.
Az egykulcsossal tönkre vágtak mindent, amit a cucilisták még nem. Igazából a fő kérdés csak egy: mi volt az érdekük ezzel?
MERT:Miért kellet pontosan az egykulcsos rögtön , íziben? Miért hitték, hogy ettől felpörög a fogyasztás? Mit nem értettek a nemzetközi folyamatokban? Miért érdekük szétszakítani a társadalmat?
Két válasz van:
-Szándékos károkozás, az országot végleg tönkre akarják vágni, társadalmi robbanást akarnak előidézni
-Ilyen hülyék (+szavazóik dettó)

Alfőmérnök 2011.09.19. 22:30:07

@Manyi Béci: Kár. Már-már azt hittem, hogy valamiben egyetértünk. :)

Earendil 2011.09.19. 23:08:58

@málnási: Remélem, amikor Gyurcsány emelt ÁFÁt, ugyanígy vélekedtél.

klacus 2011.09.20. 07:28:16

Én nem értem elvtársak.

A múlt héten az mondták, hogy az a megszorítás ami fűnyíróelv szerűen zajlik. Az Áfa az ilyennek tűnik. Most akkor mi van? A krumplileves az legyen már krumplileves... :-)

klacus 2011.09.20. 07:30:41

@Belpo: utolsó mondatoddal 2,5 millió droidot sértettél vérig. Szégyelld magad.. :-)

Aki tud vég törlesszen, aztán húzzon innen jó messzire. nagyon nagy szar látszik kibontakozni.

betyár (törölt) 2011.09.20. 14:16:29

@málnási:
"csak hát sokkal elegánsabb sokadszori emberi születésben lenni, mint elsőben."

akkor maga mááár csak egy lépésre van a Buddhává válástól?:)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.20. 16:23:03

@betyár:
ez meg hogyan következne a fentiekből? :)

Alfőmérnök 2011.09.20. 16:23:28

@betyár: Azt nem értettem soha ebben a reinkarnáció-mizériában, hogy hogyan egyeztetik össze azzal közismert ténnyel, hogy férgek és a rovarok száma rohamosan növekszik. Mert akkor nem csak lélek-cserélődésnek és körforgásnak kell lennie, hanem új lelkeknek is keletkezniük kell (ha csak nem feltételezzük, hogy a megnövekedett populáció egyes egyedei nem csak lélek nélküli robotok). Azért összességében még így is hihetőbb, mint az a mese a pokolról, meg a mennyországról, ahol minden eddig élt és jövőben élő ember elfér. Nem lehet, hogy előbb-utóbb betelik a hely? :)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.20. 17:08:08

@Alfőmérnök:
tudja, nagyon leegyszerűsítve a dolgot, azt kell mondjam, hogy a maga által is ismert világ nem egy zárt számú rendszer. a maga által ismert világon kívül a szamszárában több létforma létezik. nos ezek mindegyikének lehet olyan karmája, hogy a maga által ismert világban káprázkodik tovább. de ha kicsit veszi a fáradságot és kigúglizza ezeket a dolgokat, mint egy csomó mást is, nagyon helyesen, akkor ezt is megtehetné, ahelyett hogy értetlenkedik. :)

betyár (törölt) 2011.09.20. 18:11:19

@málnási:

örömmel látom, magának is megvannak a gyenge pontjai:)

Lew Archer 2011.09.20. 19:20:20

A miniszterelnök az érdekképviseletekkel egyeztetett.

"Orbán Viktor elmondta: a gazdasági átalakítás kulcspontja az adórendszer átalakítása, és elfogadta a munkaadók és munkavállalók azon álláspontját, miszerint az adórendszer átalakításának úgy kell megtörténnie, hogy ne csökkenjen senkinek sem a jövedelme, ennek megoldási lehetőségét a kormány szeptember 28-án véglegesíti. "

www.hirado.hu/Hirek/2011/09/20/18/Orban_az_atalakulo_adorendszerrel_nem_csokken_senki_jovedelme.aspx

Alfőmérnök 2011.09.20. 21:32:27

@málnási: Elég szkeptikus vagyok a keleti cuccok európai interpretációival kapcsolatban, mivel nincs minimális tudásom sem, és teljesen más kultúrkör, a gúglizás itt kevés. Mondjuk a Malacka és a taót olvastam vagy 10 évvel ezelőtt, meg megvan a Kínai filozófia fekete borítós válogatás, a komcsi Tőkei Ferenc előszavával és fordításában. :))

Gábor217 2011.09.21. 11:04:01

A mai hírekből úgy tűnik, ezt az évet nem fejezzük be ugyanazokkal az szja kulcsokkal.

Csak halkan mondom, hogy ilyen böszmeséget európában kormány még nem csinált, mint amit az elmúlt 1,5 évben ezek az országvédelmi csomagolók.

Csomagolhatnának, aztán mehetnek.

Sapika 2011.11.11. 23:50:20

@Alfőmérnök: "Annyit talán elárulhatok, hogy kertes házban lakik és HVG-t olvas a nappaliban. :)) "

Miért, mit kéne olvasnia [Manyikának]: a barikádot?

Alfőmérnök 2011.11.12. 00:17:53

@Sapika: Mondjuk a heti választ. De nekem aztán mindegy, mit olvas, csak megjegyeztem, hogy én hvg-t láttam az asztalán. :)

Sapika 2011.11.13. 20:14:48

@Alfőmérnök: "Mondjuk a heti választ."
Úgy rémlik, hogy a főszerkesztő b. neje államtitkár lett. A lap meg a többi kormányközeli laphoz hasonlóan százmilliós nyereségekkel dolgozik a fülkeforradalom győzelme óta. Így nem biztos, hogy független, és tárgyilagos :-(

Alfőmérnök 2011.11.13. 20:22:36

@Sapika: "Így nem biztos, hogy független, és tárgyilagos "

Nem is állítottam, hogy az. A barikád helyett ajánlottam, mint egy aránylag színvonalas jobboldali sajtóterméket. (Én sem olvasom, csak néha-néha.)

Sapika 2011.11.13. 20:23:20

@Alfőmérnök: "kedves libbant nőszemély":

Szerintem ez a legjobb jelző, amit egy személy itt kiérdemelhet, gendertől függetlenül.

A második legjobb a "kedves, de apologetikus": az, aki érzelmileg még mindig kötődik a valamelyik oldalhoz (itt a mandineren a fideszhez) és görcsösen igyekszik bizonygatni, hogy ezek nem is akkora faszok, mint amilyennek mi egy páran gondoljuk őket.

A fenti két kategória után következik a "kedves, de hülyeségekben hívő".

És a legrosszabb kategória az "undok/gonosz, gyűlölködő".

-----------
Aztán van itt még a nem. Ha valakinek az avatarja a lábai között büszkén meredező tankágyú, akkor a nem természetesen nem kétséges. De ha az avatár kevéssé gender-specifikus, és focimeccsről sem szokott írni az illető, akkor ezt a felületes szemlélő nem tudja eldönteni. Például én nem tudom magáról, hogy milyen nemű, csak azt, hogy kulturált, emelkedett, de kicsit pletykás lény. [A HVG és a kertes ház kikotyogására gondolok. Ha egyszer rólam is talál fényképet, kérem, ne mesélje el :-)]

Alfőmérnök 2011.11.13. 21:02:47

@Sapika: A kertes házáról meg a virágjairól Manyi is szokott írni különböző blogokon. Sőt, a kutyájáról is szokott képeket közölni. Az meg, hogy hvg van az asztalán, nem egy olyan információ, ami alapján a személyére lehet következtetni (pl. nekem is volt már az asztalomon hvg). Meg aztán az sem biztos, hogy igaz, amit írok.
süti beállítások módosítása