Szobrot kap Reagan Budapesten
2011. június 24. írta: Redakció

Szobrot kap Reagan Budapesten

 

  Ronald Reagan néhány nap múlva szobrot kap Budapesten. A szobor az egykori elnököt séta közben ábrázolja, amint az Amerikai Nagykövetség épületétől tart a Parlament felé. Reagan tisztelőinek egy csoportja, Molnár Attila Károlytól Nyitrai Zsoltig, Rétvári Bencétől Szilvay Gergelyig blogot indított az esemény alkalmából.

  „Reagan, ez a huszadik századi kereszteslovag a hidegháború sorsát nem atomfegyverekkel döntötte el. Fegyverei a hit és a humor voltak, amelyekkel győzedelmeskedett a kétségbeesésen és a fásultságon - Amerikában és a nemzetközi küzdőtéren egyaránt” – írja Baranyi Márton, lapunk és a Konzervatórium szerkesztője a blog Beköszöntőjében. „A ’80-as évek végén Amerika önbizalmában megerősödött, gazdaságilag prosperált és a Szovjetuniót végzetesen sarokba szorította. Reagan visszatekintve »amerikai ikon« lett, hiszen az ország legjobb hagyományait személyiségében egyesítette, pedig nem tett mást – amint búcsúnyilatkozatában mondta –, mint újra felfedezte a józan észt és a jókedvet” – vélekedik Békés Márton, a Jobbklikk szerkesztője a Mosolydiplomácia című írásában. Idézi Barack Obamát is, aki demokrata politikusként Reagan születésének századik évfordulóján arról beszélt: „Ronald Reagan hittel teli elnök volt. Tudta, hogy mindannyiunkban – nemzetekben és egyénekben – ott van az erő, hogy formáljuk sorsunkat. Hitt az amerikai ígéretben, és abban, hogy értékeinket meg kell erősíteni.”

  Kontinenseken, határokon, egykori Vasfüggönyökön átívelő gondolat az értékeink megerősítése, s ma is ugyanakkora szükség van erre, mint harminc éve. Reagan szobra emlékeztethet majd mindenkit e feladatra.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr13008786

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Eustace Mullins: ROCKEFELLER SZINDIKÁTUS 2011.06.24. 18:30:00

ROCKEFELLER SZINDIKÁTUS Sok amerikai konzervatív meggyőződéssel hiszi, hogy a Rockefellerek és a Külügyi Kapcsolatok Tanácsa teljes hatalmat gyakorolnak az Egyesült Államok kormánya és népe felett . E tétel elfogadható működési formulaként, de csak akk...

Trackback: Eustace Mullins: ROCKEFELLER SZINDIKÁTUS 2011.06.24. 18:29:56

ROCKEFELLER SZINDIKÁTUS Sok amerikai konzervatív meggyőződéssel hiszi, hogy a Rockefellerek és a Külügyi Kapcsolatok Tanácsa teljes hatalmat gyakorolnak az Egyesült Államok kormánya és népe felett . E tétel elfogadható működési formulaként, de csak akk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lew Archer 2011.06.24. 07:15:20

Egyszerű amerikai ember volt, aki tudott lőni a coltjával és lőtt is. Nem volt értelmiségi. Ha az lett volna, lefogja kezét a bénító gondolat, hogy tulajdonképpen van-e neki joga lőni.
Az a férfi volt, aki előre tör és lehetőségeket teremt, szemben azokkal, akik az előretörők óhatatlan hibáiból próbálnak maguknak zavaros hátterű előnyöket szerezni.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.06.24. 07:35:49

Szemét állami spicli volt az ötvenes években, az elnökséget is ezért kapta. Ezen az alapon Pinacsettnek is állíthatnánk szobrot :)

kill004 2011.06.24. 07:46:43

" Egy tehetségtelen pojáca, aki azt sem tudja mi a politika."

Noam Chomsky

:)

tevevanegypupu 2011.06.24. 07:47:20

Erdekes, valahogy ugy emlekszem ra, hogy nem is volt tul jelentos, es ahogy akkor pletykaltak, a neje iranyitotta a hatterbol. Asztrologusokkal konzultalt (megjegyzem Hillary Clinton is targyalt Eleonora Roosvelttel a konyvtarszobaban) es inkabb butanak tartottak. Hogy aztan neki koszonhetjuk (meg Gorbacsovnak), hogy ide jutottunk? Nem is tudom a mi (magyarok) szempontjabol melyik amerikai elnoknek kellene szobrot allitani..ha kell egyaltalan.

tevevanegypupu 2011.06.24. 07:47:21

Erdekes, valahogy ugy emlekszem ra, hogy nem is volt tul jelentos, es ahogy akkor pletykaltak, a neje iranyitotta a hatterbol. Asztrologusokkal konzultalt (megjegyzem Hillary Clinton is targyalt Eleonora Roosvelttel a konyvtarszobaban) es inkabb butanak tartottak. Hogy aztan neki koszonhetjuk (meg Gorbacsovnak), hogy ide jutottunk? Nem is tudom a mi (magyarok) szempontjabol melyik amerikai elnoknek kellene szobrot allitani..ha kell egyaltalan.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.06.24. 08:12:45

@kill004:
nem volt egy nagy lumen, de azért csomszkíjnál értékesebb volt a világ számára.
azért érdekes, hogy a "konzi" blogelit milyen elszántsággal ünnepli egy viszonylag tökös érdek és erőcsoport idomított majmát. :)

jan 2011.06.24. 08:17:25

Olyan ez a magyar jobber Reagan-imadat, mint amikor egy magyar srac a Fradi vagy Ujpest helyett a Chelsea meg a Barcelona szurkolojanak szegodik.

A mi hoseink nem Amerikaban vannak.

sztrelnyikov 2011.06.24. 08:56:34

VÉGRE!!!!
Amikor ment a balhé Roosevelt körül, hogy ajvé, átnevezik a teret, én már akkor sem értettem, hogy mire a nagy hűhó. Az egyetlen amerikai elnök, aki tett is valamit ezért a kis országért az Reagan volt. Neki kell szobrot állítani és róla kell utcát elnevezni, nem a Rooseveltről.

Gyani · http://skypesuli.hu/ 2011.06.24. 09:22:02

God Bless You Mr. President! :)

GGG77 2011.06.24. 09:32:26

A talapzatát majd rabszol..., bocsánat közmunkások fogják majd ásni?

Démonmac1 2011.06.24. 09:41:34

@jan: "A mi hoseink nem Amerikaban vannak. "

Az elbukott szabadságharc után, rengeteg honvédtiszt jutott át amerikába, hogy aztán harcoljon, az ottani polgárháborúban.

"sztrelnyikov 2011.06.24. 08:56:34
Az egyetlen amerikai elnök, aki tett is valamit ezért a kis országért az Reagan volt. Neki kell szobrot állítani és róla kell utcát elnevezni, nem a Rooseveltről. "
Ha Roosevelt nem lett volna, akkor Magyarországot bekebelezi a náci németország, és sok jobboldali reménykedővel ellentétben, a farok rosszabbik oldalára kerültunk volna. (Szolgafaj)

Arp1 2011.06.24. 09:44:04

www.infocobuild.com/books-and-films/social-science/all-watched-over-by-machines-of-loving-grace.html

Ajánlom azoknak a libsiknek, akik szerint Reagan volt a mostani világgazdasági gondok beindítója. Nem róla szól, de nagyon tanulságos. Az egész liberális, internetes-demokráciás, atheista világnézet melléfogásait szépen dokumentálja.

Arp1 2011.06.24. 09:47:08

@kill004: Noam Chomsky pedig egy nyelvész, aki semmit nem tud a politikáról.

MP 2011.06.24. 09:50:43

Érdekesek egyesek történelmi ismeretei. Mondjuk ezen nem csodálkozom ismerve a viszonyokat. De azt gondolom ha neki szobrot állítunk akkor Gorbi is megérdemelne egyet. Nem azért mert tettek vagy nem tettek közvetlenül értünk de azt amit tettek nem lehet elvitatni.

kill004 2011.06.24. 09:51:46

@Arp1: Persze, hogy nem. Meg amúgy is komcsi.

Ettől függetlenül: Reagan egy tehetségtelen pojáca, aki azt sem tudja mi a politika.

Patkany 2011.06.24. 09:52:24

Biztos az űrfegyverkezési programja miatt kapja a szobrot.
Sztálinnak is voltak a fegyverrendszerek fejlesztésében elévülhetetlen érdemei, lehet hogy vissza kéne tenni őt a csizmájára

VI. Béla 2011.06.24. 09:54:37

@kill004:

Ellentétben kill-nulla-nulla-néggyel, nyöhehe.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2011.06.24. 09:55:40

sikerült a talán legidiótább blogszolgáltatót kiválasztanotok :P

sztrelnyikov 2011.06.24. 09:56:59

@Démonmac1:
Így is a farok rosszabbik oldalára kerültünk. És onnan Ronald Reagan kapart ki minket úgy, hogy - ellentétben Roosevelttel - egyetlen magyart sem ölt meg. Sőt, egyetlen amerikait se! Amiből Obama tanulhatna, hogyan kell egy megszállt országot felszabadítani, nativ és amcsi áldozatok nélkül.

kill004 2011.06.24. 09:59:19

@VI. Béla: kill-nulla-nulla-négy nem is volt az usa elnöke, és nem is akarnak neki szobrot állítani. Muhhahha!

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2011.06.24. 10:01:40

@jan: miért ne lehetnének Amerikában IS?
@Gasper @sztrelnyikov: sőt, Reagan sétány is van, keresztezi a Churchill sétányt a Városligetben, ha jól emlékszem.

Serio (törölt) 2011.06.24. 10:01:42

>> " Egy tehetségtelen pojáca, aki azt sem tudja mi a politika."
Noam Chomsky <<

Noam Chomsky pedig egy félőrült kommunista, aki arra használja a tudományos tekintélyét, hogy vadbolsi politikai nonszenszt nyilatkozzon minden adandó alkalommal.

kill004 2011.06.24. 10:22:18

@Serio: Ne HAZUDJ!!!! Noam Chomsky egy lángelme, a világ legokosabb embere!!!!!

A második legokosabb pedig Michael Moore!

Lew Archer 2011.06.24. 10:28:40

@málnási:

Alighanem a neolib gondolat magyarországi terjesztéséhez keresnének erős hivatkozást, nagyjából hiába.

bdi 2011.06.24. 10:31:40

Azért vannak más magyarázatok is a Szovjetunió megbukására, mint, hogy Reagan belehajszolta őket a fegyverkezési versenybe a csillagháborús fejlesztésekkel.

Pl. a szovjet olajcsúcs elmélet sokkal reálisabb:
www.theoildrum.com/node/7878

záporjózsi 2011.06.24. 10:35:35

Ez az indoklás a megfogalmazóiról mond el nagy véleményt. Reagan egy középszerű színész, aki briliánsan alakította az amerikai elnököt 8 évig.

Csezmiczei Vitéz János 2011.06.24. 10:40:49

Reagen szobrot kap. Értem, szóval a Fidesz és a KDNP nyíltan is azonosul a neoliberális gazdaságpolitikával. Ez engem nem lep meg, csak nem értem, akkor miért neoliberálisoznak folyton.

záporjózsi 2011.06.24. 10:41:49

@MP: Gorbacsov még él, szerintem elég sokat lehet neki köszönni. Érdemes lenne. Amúgy semmivel nem volt nagyobb történelmi alak, mint Reagan - két közepes egyéniség, akiket a történelem felnagyított.

sztrelnyikov 2011.06.24. 10:49:49

@Kettes: Bevitte őket a saját utcájába. A barom muszka meg utána ment, aztán meg kapkodta a fejét, hogy csődbe ment a kommunizmus. Zseniális taktika volt.

kanbatu 2011.06.24. 10:54:06

Reagan lecsökkentette az adókat, visszavonta sok helyen az állam részvételét a gazdaságban, ezzel állította helyre egy időre a gazdaságot. Tanulhatna tőle a magyar vezetés. Tanulhatott volna az előző is. Nem itt tartanánk.

A hidegháborúban pedig jó lóra tett valóban.

záporjózsi 2011.06.24. 10:56:35

@Csezmiczei Vitéz János: Csak annyira utálják a neoliberális gazdaságpolitikát, amennyire a PPP-t. Névleg.

Lew Archer 2011.06.24. 10:58:01

A magyar kormány lecsökkentette az adókat:

"Idén május végéig 598,6 milliárd forintnyi személyi jövedelemadót fizettek be az állampolgárok, miközben tavaly az első öt hónapban 763,7 milliárd folyt be ezen a címen az államkasszába."

"A költségvetési előirányzat szerint az idén nagyjából 400 milliárd forint marad az emberek zsebében az egykulcsos 16 százalékos személyi jövedelemadó (szja) bevezetésével. A pluszpénz a KSH által közölt bérstatisztikákban is látszik, hiszen áprilisban az adóváltozásoknak köszönhetően 7,6 százalékkal nőttek a nettó átlagbérek, ami 4,7 százalékos infláció mellett 2,9 százalékos reálbér-növekedésnek felelt meg. "

www.mfor.hu/cikkek/Ot_honap_alatt_165_milliard_forintrol_mondott_le_a_kormany.html

Lew Archer 2011.06.24. 10:59:19

Az előző erre a hozzászólásra adott válasz:
@kanbatu:

devuscka 2011.06.24. 11:18:51

@Lew Archer:
Ez a 165 milliárd ezek szerint az embereknél maradt. Jól meg vannak szorongatva.
Hol fog meg jelenni? Vásárlóerő? .-)
Akkor most rosszul jártak, vagy nem jártak rosszul az emberek?

valójábannemberci 2011.06.24. 11:20:53

És majd az általa méltatottak, támogatottak szoborkoszorúja veszi körbe?
Mondjuk Ceaușescu, Ferdinand Marcos, Mobutu Sese Seko, Leopoldo Galtieri, Augusto Pinochet, Szaddam Husszein, Oszama bin Laden?
Alattuk pedig a mártírok szobra? Oscar Romero érsek és Jean Donovan misszionáriusnő és a többiek?

Egyesek nagyon a magasztosság szemüvegén át nézik a dolgokat. Le azzal a szemüveggel! ;)

kewcheg 2011.06.24. 11:28:15

Amerikai ismerőseink szerint az utóbbi száz év, -vagy még több- legjobb elnöke volt. Hogy ki tette személy szerint taccsra a kommunizmust? Hát többen is, szerintem akiknek jelentős szerepe volt benne,az II. János Pál, Walesa, Gorbacsov, Reagan....

tééényleg? 2011.06.24. 11:30:58

Az amcsik teflon elnöknek hívták. Rengeteg botrány volt körülötte, de minden balhét más vitt el. Semmi nem tapadt a nevéhez...

venszivar 2011.06.24. 11:42:39

Egy száz huszonötöd rangú SENKIBŐL lehet USA elnök!Most megy még mi szobrot,neki........
NEVETSÉGES!Csináljátok.Ha segget kell nyalnotok,hát NYALJÁTOK!

Karcolt lendület 2011.06.24. 11:48:44

@Lew Archer:
Most meg nem tudják, milyen jogilag necces módon szedjék valahogy be ezt a pénzt.
Igazán bölcs.

Karcolt lendület 2011.06.24. 11:51:06

@Lew Archer:
Ennyit sikerült leszűrni a párteligazításon? Értelmiségizés meg az eszetlen cowboy-mentalitás dícsérete? Szánalmas.

Karcolt lendület 2011.06.24. 11:55:20

Minden bizonnyal azért vannak tele az amerikai filmek Reagenről szóló beszólásokkal, mert olyan qrva jó elnök volt. Egész egyszerűen szerencséje volt, hogy a kommunizmusból addigra kiveszett az első generáció vakhite, így nem maradt, ami fenntartsa ezeket az elnyomó rendszereket. A fegyverkezési versenybe kényszerítésben pedig rohadtul nem volt semmi bölcs belátás, mindössze a mögötte álló pénzügyi csoportok kiszolgálásának szándéka.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2011.06.24. 11:57:15

Pont most, amikor úgy néz ki, hogy hamarosan ezt is le kell majd cserélni? Hiába, a magyarok a politikában sosem a jó ritmusérzékről voltak híresek.

OrrSir 2011.06.24. 11:57:47

Teller valjon mikor kap?
Kozma Ferenc u 3 on még egy tábla sincs.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2011.06.24. 12:02:28

Reagannek ügyesebb PR-ja volt, de Richard Milhous Nixon csillaga tisztábban ragyog. Bűnei nem voltak különbek másokénál, döntéseit és meg nem valósított terveit az idő igazolta. A kormány helyében én inkább az amerikai történelem e nagy alakjának állítanék szobrot és róla neveznék el közteret.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.06.24. 12:08:30

dobray felért életere csúcsára. Egy sorban lehet a neve olyan szellemóriásokkal, mint Rétvári Bence vagy dj Nyitrai Zsolt

Terézágyú 2011.06.24. 12:10:13

@kewcheg:
"Amerikai ismerőseink szerint az utóbbi száz év, -vagy még több- legjobb elnöke volt. "

Szép kis ismerőseitek lehetnek...

"Hát többen is, szerintem akiknek jelentős szerepe volt benne,az II. János Pál, Walesa, Gorbacsov, Reagan...."

Egy fenét. A kommunizmust a pénztelenség tette tönkre. A gazdasági bajok.

Régennek legfeljebb annyi szerepe volt, hogy erőltette ezt a barom csillagháborús tervet, amelyre még az amcsiknak sem volt elegendő pénzük - a ruszkiknak meg pláne nem...

Lew Archer 2011.06.24. 12:12:42

@elGabor:

Ó, abból mi lenne, a keletipart kompatibilis értelmiség szemében Nixonnál már csak Kissinger számít megvetendőbbnek.

sztrelnyikov 2011.06.24. 12:23:57

@Karcolt lendület: Csak azok a filmek vannak tele Reagan-utalásokkal, amiket az a gárda csinált, ami hasonló pl a magyar hetiheteshez. Az tök természetes, hogy ők Reaganen viccelődnek és nem a segghülye Kennedyken.

@Terézágyú: Te egy zseni vagy! Szerinted a pénztelenség az csak úgy jött? Véletlenül sem egy kitervelt, reagan-i taktika volt, hogy olyan kiadásokba kényszerítette a ruszkikat a csillagháborús programmal (amit egyébként az amcsik titokba végig se vittek), amibe belerokkant a kommunizmus anyagilag.
Nem, ez csak úgy magától jött... :)

Grigorij Pantyelejevics 2011.06.24. 12:30:52

Reagan megérdemli a szobrot. Sokat köszönhet neki a punk-zene. :)

Karcolt lendület 2011.06.24. 12:32:41

@sztrelnyikov:
Utólag mindig bele lehet magyarázni a történésekbe, hogy milyen zseniális taktikai húzás volt, miközben ott helyben köze nem volt a zsenialitáshoz, ugyanaz a mutyi eredményezte, ami mindig is része a politikának, a gazdasági érdekkörök szimpla kiszolgálása. Érdekes módon a republikánus elnökök kedvezőbbek a hadiipar számára, a Szovjetunió épp csak egy jó ürügy volt abban az időben.

sztrelnyikov 2011.06.24. 12:55:47

@Karcolt lendület: Adva volt egy háború (hideg), amit meg kellett nyerni. Az egyszerű matematika, hogy emberfölénye sosem lesz az usának. Az is egyszerű matematika, hogyha itt most elkezdünk atombombákkal dobálózni, abból senki nem jön ki győztesen. Ha viszont belehajszoljuk a muszkát egy fegyverkezési versenybe, akkor jó eséllyel ki fog purcanni. Nyilván nem egy színész számolta ezt ki, hanem pár közgazdász egy CIA bunkerben. Csakhogy ugyan ezek a szemüveges kiszámolták ezt már korábban is, azonban a puhapöcsű demokraták, az idióta Kennedyekkel képtelenek voltak ezt a pofon egyszerű taktikát követni. Ehhez egy halivúdi fogkrémreklámnak kellett jönnie, aki végigvitte és győzött és mi pedig felszabadultunk a szovjet elnyomás alól.

bdi 2011.06.24. 13:01:58

@sztrelnyikov: " Szerinted a pénztelenség az csak úgy jött?"

Egy gazdaság teljesítménye arányos az energia-felhasználással, különösen az olajjal. (a konkrét arány változhat az energiahatékonyság függvényében, de az arányosság fennáll)

A 80-as években tetőzött, majd csökkenni kezdett az olajkitermelés a SZU-ban. A világpiacról nem tudtak venni, így összeomlott a gazdaságuk, az egész keleti blokkal együtt. (A nyugati olajtechnológia beáramlása miatt, mostanra visszaállt, sőt meg is haladta az olajtermelésük az akkori csúcsot, de már látszik a diagrammokon a következő csúcs és visszaesés)

Mostanság ugyanez történik világszinten, és hasonló következmények várhatók, mint ami a SZU-val történt.

bz249 2011.06.24. 13:04:20

@elGabor: "Reagannek ügyesebb PR-ja volt, de Richard Milhous Nixon csillaga tisztábban ragyog."

A nagypolitika jelentos reszben PR... szoval Nixon politikuskent megbukott (eleve az egesz Watergate egy teljesen ertelmetlen ugy volt egy csont nelkul megnyert valasztas kapcsan). Plusz azert megiscsak Nixon volt az aki alairta a beket Vietnammal (sokmillio del-vietnamit es kambodzsait odalokve a komenista blokkon belul is kiemelten durva diktaturaknak)... jo persze jelentos lakossagi ellenallas volt a dologgal kapcsolatban, tehat valaki mindenkeppen megtette volna, de konkretan o volt az, aki.

bz249 2011.06.24. 13:08:31

@bdi: "Egy gazdaság teljesítménye arányos az energia-felhasználással, különösen az olajjal. A világpiacról nem tudtak venni, így összeomlott a gazdaságuk, az egész keleti blokkal együtt."

A Szovjetunio energiafelhasznalasa vegig novekedett es vegig olajexportalo orszag voltak. Vagyis ez a venni nem tudtak az hulyeseg.

Ha mar mindenkeppen az olajhoz akarod kotni, akkor a kovetkezo van. A 79-es olajsokk utan az olajar lezuhant a fenebe, lasd itt:

www.fununzip.com/wp-content/uploads/2011/01/oilprice1970-500x375.gif

Amit kovetett a SZU olajexportbol szarmazo bevetele. Namost tekintve, hogy a SZU-nak nem volt egyeb piackepes termeke csak az olaj meg a gaz, ezert aztan nem kaptak eleg kemeny valutat, hogy kajat es fogyasztasi javakat importaljanak.

GGG77 2011.06.24. 13:12:10

@Lew Archer: Ehhez képest Rogán Tóni (persze nem ő találta ki) bérkommandóval fenyegeti a munkáltatókat, merthogy, akik kb 250 alatt keresnek (függetlenül attól, hogy van-e gyerekük) mind rácsesztek erre a csodálatos, új SZJA-ra. És akkor még az állam is kevesebbhez jut.
Matolcsy valóban egy géniusz...

bdi 2011.06.24. 13:21:12

@bz249: "A Szovjetunio energiafelhasznalasa vegig novekedett es vegig olajexportalo orszag voltak. Vagyis ez a venni nem tudtak az hulyeseg."

en.wikipedia.org/wiki/File:Top_Oil_Producing_Counties.png

Végy légszíves egy pillantást a piros szaggatott vonalra, különösen úgy 82 körül.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2011.06.24. 13:21:22

@bz249:

Ja. Ehhez annyit tennek hozza, hogy a SZU igazabol folyamatosan ment lefele a lejton a II vh utan. Megkaptak teljes Kozep-Kelet-Europat, ami egy oriasi fizikai es human tokeallomany. Ezt szepen elte felfele a keleti blokk, a 80-as evekben mar az emberek varhato elettartama is csokkent, a szaporulat esett. Lathato volt, hogy merre megy a rendszer. A mai Eszak-Korea fele. Ez igyis ugyis tokretette a SZU-t. Nem Reagen csillaghaboruja vitte csodbe.

De ettol fuggetlenul Reagan siman megerdemli a szobrot, mert az, hogy igy ment vegbe Kelet-Europa felszabadulasa es a nemet ujraegyesules, az nagy reszben neki is koszonheto. Lehetett volna es sokkal csunyabb is es az is lehetett volna, hogy pl a Varsoi szerzodest nem szamoljak fel csak megreformaljak a gazadasagot. Akkor most nem az EU tagjai lennenk, hanem a FAK tagjai.

teng-leng 2011.06.24. 13:22:00

Mi szükség van Reagan-szoborra Budapesten?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.06.24. 13:36:21

Jó ötletnek tartom, hogy lesz Reagan-szobor Magyarországon. Muszáj javítani a bunkó tajparaszt imidzsünket az amerikaiak előtt a Roosevelt-tér átkeresztelése miatt.

A Reagan: Budapest! blog szerzői persze nagyon gázosak. Békés, Szilvay, Megadja, tölgy, Nyitrai, Rétvári, ne már emberek. Ezek a jobberkák csak azért utálják a proletárdiktatúrát, mert nem vették fel őket prolinak. :)

Bloodscalp 2011.06.24. 13:48:54

ha holnap Orbán Viktornak állitanának szobrot, akkor is kb itt a neten vitatkozhatnánk róla hogy megérdemli e vagy sem, vitzzzz eldöntötték-megcsinálják

Bloodscalp 2011.06.24. 13:52:34

„A ’2000-es évek végén Magyaroszág önbizalmában megerősödött, gazdaságilag prosperált és az államadósságot (és szlovákiát) végzetesen sarokba szorította. Orbán visszatekintve »nemzeti ikon« lett, hiszen az ország legjobb hagyományait személyiségében egyesítette, pedig nem tett mást – amint búcsúnyilatkozatában mondta –, mint újra felfedezte a józan észt és a jókedvet”

Bloodscalp 2011.06.24. 13:54:16

szerintem állitsunk szobrot neki, pofátlanság h Kósa előbb kapott

bz249 2011.06.24. 13:54:38

@bdi: es most mit kellene latnom? Minimalisan visszaesett a termeles (de ennek ellenere exportaltak, csak most mar szare-hugye, mert annyira olcso lett az olaj a 80-as evekben), es az USA-ban is visszaesett megsem mentek tonkre par evvel kesobb, pedig az USA mar akkoris importor volt.

bz249 2011.06.24. 13:57:45

@jvizkeleti: "De ettol fuggetlenul Reagan siman megerdemli a szobrot, mert az, hogy igy ment vegbe Kelet-Europa felszabadulasa es a nemet ujraegyesules, az nagy reszben neki is koszonheto."

A nemet ujraegyesules amugy egy erdekes tortenet, ugyanis az itteniek szerint 2010-ben az mar pl. nem biztos, hogy letrejon. Merthogy mostanra az lenne a realitas, hogy ket Nemetorszag van es alig lenne olyan, aki masra emlekezne, 1990-ben meg a tobbseg szamara az NDK egy abberacio volt, es egyet ertettek, hogy kell az egyseg.

Ugyanilyen modon adjunk hozza meg 20 evet a Kadar-rendszerhez (meg a Ceau-erahoz) mennyivel hatrebb lennenk mindenfele szempontbol.

bz249 2011.06.24. 14:09:38

@bdi: egyebkent tegyuk fel, hogy az olajtermeles tetozese volt a problema. Csakhogy a korabeli Szovjetunio olajexportor volt, tehat siman atiranyithatott volna a sajat felhasznalasba az export helyett (kulonosen, hogy csak nyomott aron tudta ertekesiteni az olajat) ennek ellenere nem tette. Ket oka lehetett ra:
- volt eleg olaj a sajat fogyasztashoz (ekkor ugye az olajtermeles stagnalasa praktikusan nem szamit)
- mindenkeppen szuksege volt kemenyvalutara es ezert akar a sajat olajfelhasznalasat is hajlando volt visszafogni, hogy a vilagpiacon egyebkent alacsony aron, de dollarert eladhassa az olajat

Ha az utobbi igaz, az ket dolgot jelent:
- a penzhianyt sokkal sulyosabb problemanak iteltek meg mint az olajhianyt
- annal, hogy a termeles par %-kal visszaesett sokkal jelentosebb az a hatas, hogy az olajar a korabbi evek atlagaranak kevesebb, mint a felere zuhant, ugyanis ez a tetel onmagaban lefelezi a penzbevetelt

Redcap 2011.06.24. 14:12:35

Ugyanolyan szarházi volt mint Nixon, csak valamiért őt nem vonták felelősségre. (Iran-contra affair...)

bdi 2011.06.24. 14:17:09

@bz249: "es most mit kellene latnom?"

Te magad válaszoltad meg: csak olcsóbban tudtak exportálni, ezért csak úgy maradhattak volna felszínen, ha növelni tudják a kitermelést és az exportot.

Ehhez képest, platózott, majd csökkent a kitermelés. Vagy a hazai gazdaságnak jutott kevesebb, vagy exportra (erről nem találtam számokat), vagy mindkettő de mindenképp tönkretette a gazdaságukat.

A kitermelés visszaesése a 70-es évek végén kezdődött, és 83-ra (a csillagháborús tervek bejelentésére) már a csökkenés is bekövetkezett, szóval inkább ez ásta meg a SZU sírját.

bz249 2011.06.24. 14:29:36

@bdi: "Te magad válaszoltad meg: csak olcsóbban tudtak exportálni, ezért csak úgy maradhattak volna felszínen, ha növelni tudják a kitermelést és az exportot."

Nade ez annyit jelent, hogyha nincs az 1973/1979-es olajsokk meg sokkal korabban megpurcannak, mert akkor mar korabban is csak olcsoert tudtak volna eladni az olajat. Szerintem a valosagnak sokkal jobb leirasa az, hogy a doglodo szovjet gazdasagot az emelkedo olajarak a 70-es evekben meg egyszer kihuztak a szarbol, de amint az visszaesett a korabbi ertekre es eltunt az extra bevetel meg inkabb kiutkozott a rendszer fenntarthatatlansaga.

bz249 2011.06.24. 14:32:23

@bdi: BP Statistical Review of World Energy 2011, energiatermeles fogyasztasi adatok 1965-2010, ingyenesen letoltheto

www.bp.com/sectionbodycopy.do?categoryId=7500&contentId=7068481

bdi 2011.06.24. 15:09:37

@bz249: Tök jó ez az excel tábla.

Van benne kitermelés meg fogyasztás a SZU-ra. Ha ábrázolod egy diagramban a kitermelést, fogyasztást és a kettő különbségét (export), akkor azt mutatja, hogy az export pontosan követte a kitermelést (vagyis csökkent is), míg a belső fogyasztás platózott a nyolcvanas években. Ezek szerint a gazdaságuknak stagnálnia kellett volna csak az olaj miatt, és még ezen felül az olajexport bevételek is drasztikusan visszaestek.

sajnos ez az utolsó, mert dolgozni kell...

Zetek 2011.06.24. 17:25:31

Mi a fenének? Mert ez a duma nagyon gyenge indoklás.

betyár (törölt) 2011.06.24. 17:57:56

Öröm látni, milyen jól sikerült a mandínernek a kurzusváltás. Legalább is a kommentek tükrében.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.24. 18:32:06

egy báb volt, egy színész, aki végrehajtja a rendező utasításait.

kkbk.blog.hu/2011/06/24/eustace_mullins_rockefeller_szindikatus

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.24. 18:47:08

@Démonmac1:

"Ha Roosevelt nem lett volna, akkor Magyarországot bekebelezi a náci németország"

ez az abszolút butaság. egy kis történelemismeretet kérnék.

"és sok jobboldali reménykedővel ellentétben, a farok rosszabbik oldalára kerültunk volna."

ti lehet, a magyarok nem.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.24. 18:48:16

@Arp1: pedig egész jókat szokott néha mondani.
pl most is.
és egészen felvilágosult az usa, a nagyvállalatok ügyében

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.24. 19:01:27

@Lew Archer: a magyar kormány nem csökkentette le az adókat.
elvon mindenkitől és mindentől továbbra is. és most már orbán minden 10 szj forintból 7-et kidob az ablakon. mint bokros, ugyanúgy, de a csomagolás fogyaszthatóbb.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.24. 19:24:07

@jvizkeleti: "Kelet-Europa felszabadulasa" régennek köszönhető

felszabadulás, ugyanolyan értelemmel mondjátok, meg a pártjaitok is mondják,mint 45-ban a kommunisták.

érdekes, akármerre nézek itthon csak kommunistákat látok a politikai vezetésben, kommunista milliárdosokat és bolsevik szemléletet. köszönjünk meg régennek, és állítsunk neki szobrot, hisz wilsontól is csak wilsoni békét, ti majomkodó, okoskodó, pozőr senkiháziak. a mandiner és a konzervatórium.

romániába se jobb sokkal a helyzet, ahogy hallom.

Sztyepan Asztahov 2011.06.24. 21:42:04

Mi szükség a neokonzervativizmus amerikai ikonjának szobrot állítani Budapesten?

Szükségünk van nekünk neokonzervativizmusra???

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2011.06.24. 22:26:26

@tesz-vesz:

Az, hogy nem tudtunk egy lusztrációs törvényt hozni, vagy, hogy nem tudtuk 56 hóhérait biróság elé állitani, arról nem Amerika tehet, hanem mi.

És az sem igaz, hogy az elit, vagy az alkotmánybiróság szabotálta volna el és "nép" akarta volna.

A nép nem akart elszámoltatást 89-ben. Ez a sajnálatos helyzet. Ha 89-ben egy politikai alakulat megkisérli azt amit te akarsz, akkor a nép bizony hagyta volna, hogy a komcsik legéppuskázzák ezeket, sőt, még tapsolt is volna hozzá.

Most sem születik lusztrációs törvény pedig meg van a kétharmad. És nem is követeli senki. Miért van ez? Amerika gonoszsága miatt nem akarja a nép?

Levi71 2011.06.24. 23:21:13

@Sztyepan: Kedves Sztyepan, azért érdemli meg a szobrot, mert vallotta, jobb szabadságban élni mint rabságban. És nem csak a saját országában, hanem bárhol a világon. És ezért tett is valamit, a nyolcvanas években felpörgetett fegyverkezéssel szabályszerűen megfélemlítette a szovjet stratégiákat, akik belátták, képtelenség tartani az iramot az amerikaikkal. Ezért élünk ma szabad országban és nem egy bornírt diktatúrában. Én jól emlékszem micsoda undort éreztem a rendszer és a nagy testvérrel kapcsolatban.
Ma sem rózsás a helyzet, de a külömbséget zongorázni lehetne.

hacsaturján 2011.06.25. 07:14:41

manapság egy szobor állítás fölér egy nehézsúlyú becsület sértéssel. föl kell tehát állítani azt a régen szobrot, legföjjebb két hét múlva átkeresztelik wass albertre, ha minden kötél szakad. (ahogy éppen kezet fog elvisszel egy füst alatt)

Sztyepan Asztahov 2011.06.25. 10:24:57

@Levi71: Szia!

Én ezt nem így látom.
1.) Jó okés, szóban tényleg hirdette a szabadságot, mint minden politikus, ide értve a szovjet politikusokat is. Azonban az amerikaiak (is) mindig csak saját érdekeiknek megfelelően avatkoztak bele a világpolitikába. Szemrebbenés nélkül támogatnak/támogattak diktatúrákat, abszolút királyságokat (pl.: Szaud-Arábia), ha azok amerika barátiak voltak. Ez Reagan idejében sem volt másképp. Ennyit a szabadság szeretetről.
2.)A szovjet rendszer megdöntésében ugyan fontos szerepe volt a csillagok háborús programnak, de korán sem emiatt dőlt meg a rendszer. Sokkal inkább betudható a tervgazdálkodás működésképtelenségének. Előbb-utóbb összedőlt volna magától is, hidd el, ha Reagan semmit nem csinál. Jelenleg már csak Észak-Koreában erőltetik az egészet.
3.) Nem tudom, mennyire vagy járatos a konzervativizmus különböző ágaiban, de szerintem a neokonzervativizmus a legrosszabb az összes közül. (még mondjuk a német szociál-konzervativizmus tetszik is [Lorez von Stein és Adam Müller]) A neokonzervativizmus a szociáldarvinimus leszármazottja. Teljesen érzéketlenek a szegénység iránt. Privatizáció hívei és a minimális államé. Úgy akarják átcsoportosítani az elosztást, hogy az a gazdagoknak kedvezzen. Nem írok többet ezeknél a címszavaknál, mert ha akarsz, utána tudsz járni, az interneten :) Reagan pedig ezt a baromságot képviselte és ennek az ikonja.

No, szerintem ezért nem érdemli meg a szobrot.

2011.06.25. 16:12:10

Igen érdekes ez annak fényében, hogy Orbán közben a kínai kommunista diktatúra f****t sz*****ja. :D:D:D

2011.06.25. 16:19:22

@Belpo:
f****t jelentése: Fényes NagyságáT
sz*****ja jelentése: SZép szavakkal és megértően támogatjaJA (nem akartam kiírni, olyan hosszú :):))

(természetesen vezérünknek igaza van, ahogy a kínai pártnak is)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.25. 18:23:25

@jvizkeleti: Az, hogy nem tudtunk egy lusztrációs törvényt hozni, vagy, hogy nem tudtuk 56 hóhérait biróság elé állitani, arról nem Amerika tehet, hanem mi."

amerika tehet, ő fogadta el a régiúj elitet, pontosan tudta, hogy kommunisták. és nem tekintette szalonképtelennek a hazaárulókat, hát persze hogy nem, hisz használta a régi bejáratott kapcsolatait.
neki hasznos volt, könnyebben tudták ránkerőltetni az adósságot, ahogy banjaik az oroszokra is rátelepedtek.
mennek a tankok, jönnek a bankok ismerős.
trianon kapcsán az usa körbejárta a magyarokat, határontól, hogy ne nagyon akarjanak határmódosítást persze ez neked már történelem, a magyaroknak soha.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.25. 18:39:25

@jvizkeleti: " hanem mi."

ti? mármint a kommunista barátaid a fideszben?
egyetértek.

"És az sem igaz, hogy az elit, vagy az alkotmánybiróság szabotálta volna el és "nép" akarta volna."

de igaz. persze sólyom áruló elvtárs se jókedvéba szabotálta.

"A nép nem akart elszámoltatást 89-ben. "

ha a nép a budapesti gettó, akkor tényleg nem akart elszámoltatást

kkbk.blog.hu/2010/05/26/konya_peto_vita_az_igazsagtetelrol
kkbk.blog.hu/2009/07/15/a_fideszes_zsido_filmajanlo_letoltheto

"Ez a sajnálatos helyzet. Ha 89-ben egy politikai alakulat megkisérli azt amit te akarsz, akkor a nép bizony hagyta volna, hogy a komcsik legéppuskázzák ezeket, sőt, még tapsolt is volna hozzá."

nagyon divatos ez az érv a megalkuvó magyar állampolgárok között. olyan, mint a - gondolom szintén a gerinctelen fidesz terjesztette el - köztársaságtéri vörös csillag lebontása esetén érvénybelévő "akkor a doni emlékmű!" - érvelés. unalmas. buta.

én nem 89-ről beszélek, én a komcsi katonák kivonulása utáni időkről beszélek. a szabad Magyarország első miniszterelnük nem lett volna balek (milyen kedves vagyok, hogy nem hazaárulót mondok), és pl nem a kékszalag bizottságból választ pénzügyminisztert, vagy leváltja a komcsi tábornokokat és újságírókat, és fiatal, magyarhű , embernek is ember hadnagyokat léptet elő, akkor a kivénhedt munkásőrök fülüket behúzva menekülnek. ezt kellett volna tenni, nem lett itt volna semmi polgárháború. kimenntek a vörös katonák, ezek az árulók mindig rájuk támaszkodtak, csak akkor volt nagy a szájuk. egy demokratikus választás után nem mernek okoskodni, főleg fegyveresen nem. persze még a tolvaj, mszp-s milliárdosokat se csuktatta le. nem volt hozzá ereje ha igaz, pedig állítólag Kőrösinek mindene megvolt, ami elég bizonyíték lehetett volna a lecsukásához, de Antall gyáva volt. erős volt a kommunista gyilkos-titkosszolgálat. erős: lappangva. nyílt színen senkik se lettek volna. el kellett volna kezdeni a nyilvános kommunista koncolást, és menekültek volna a gerinctelen bolsevikok. amúgy is rettegtek, tudom, hogy nagyon féltek, hiába irányította a látszatellenzékük az szdsz a közéletet, féltek nagyon.

"Most sem születik lusztrációs törvény pedig meg van a kétharmad. És nem is követeli senki. Miért van ez? "

mert ostoba, gyáva gerinctelen, megalkuvó, hazaáruló magyar állampolgárok vagytok a mandinerrel együtt, és semmi közötök nincs a magyarsághoz.
hidd el. az értelmes emberek követelik azt, hogy gyilkos a börtönbe kerüljön, mily meglepő, még csak nem is látjátok
nekik kellett beleírni az alkotmányba, hogy nem évülnek el a bűnök, gyöngyök a disznók elé, ugyanis tett nem fogja követni a csábító szavakat.

Amerika gonoszsága miatt nem akarja a nép?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.25. 18:51:56

@Alfőmérnök: Régen nem volt más csak egy üres báb.
komolyan azt hisszük hogy egy színész, aki engedelmeskedik a rendezőnek minden egyes forgatáson, ne engedelmeskedne azoknak, akik őt elnökké tették? a minisztereinek nagyobb hatalma volt felette, mint neki a miniszterei felett, a magánszektor tette őt elnöké, és ő engedelmeskedett is a magánszektornak.
közben pedig fojt a harmadik világ kirablása, kultúrájának pusztítása, megcsonkítása a bankjaik és olajcégeik révén, akik pedig nem állami cégek voltak (tata nincs itt?), csak olyannyira jóban voltak az állam vezetőivel, hogy az már korrupciónak számít.

Régen eljátszotta azt a szerepet, amit vártak tőle, az elnök szerepét, és az ilyen felszínes emberek mint békés márton, mandiner el is hiszik neki, hogy az egyesült államok nem más csak a jószándék országa, aki segít mindenkinek aki bajban van.

csakhogy én az ún. jobboldaltól többet várnék.
a baloldal degenerált tudjuk.

országok közötti jobboldaliak közötti párhuzam, főleg ilyen nagy távolságoknál általánosságban véve, pedig nem más csak üres szócséplés és affektáló pozőrködés.

amúgy csak szólok, hogy amíg Carterrel egyezményt kötött Torrijos, addig reagan hagyta őt megöletni a CIA-vel. nem is biztos hogy tudott róla, annyira egy ostoba színész volt.
mind őt, mint Ecuador elnökét, akik ketten a mai napig nagy tiszteletnek örvendnek saját hazájukban, és mindenki tudja ott, hogy kik ölték meg a hőseiket. pont múltkor beszélgettem ecuádoriakkal, meg panamaiakkal a neten.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.25. 19:00:24

@jvizkeleti:

"Most sem születik lusztrációs törvény pedig meg van a kétharmad. És nem is követeli senki. Miért van ez? Amerika gonoszsága miatt nem akarja a nép?"

tulajdonképpen - és nekifutok mégegyszer hátha sikerül kinyerni az esszenciáját a válasznak, amiből megértheted - ugyanazért ok miatt nincs most se elszámoltatás, mint 90 után:

a kommunisták vezényelték le a rendszerváltást.
ők uraltak mindent, nyilván nem fogják felakasztani magukat.
a nép nem feltétlenül számít, az igazság számít és a Nemzet ilyen kérdésekben. a nép tartalmazza a kommunistákkal szimpatizálókat is, ezért nem számít feltéltlen a véleménye.

de feltehetjük ma már a kérdést neki, okosabbak és felvilágosultabbak vagyunk, mint akkor, csak megfelelőképpen kell kérdezni, és nem hinném, ha a mostani tisztalelkő, dolgos derék nép, ne ítélné el a primitív, 8 általánossal rendelkező szadista gyilkosokat.
pl így kell kérdezni?
kkbk.blog.hu/2011/04/20/rachel_corrie
ezek az emberek jók?

kkbk.blog.hu/2010/07/12/1956_es_2006_hasonlosagai
kkbk.blog.hu/2010/11/11/face_of_the_revolution

Pelso.. 2011.06.25. 19:16:33

@tesz-vesz: Racionalizálva: jelenlegi hatalomnak (sem) áll aktuálpolitikai érdekében a lusztrációs törvény megalkotása. A jónép pedig szabadon találgathat, kinek a legvastagabb a bőr a pofáján.

fűzfavirág 2011.06.25. 22:55:43

A sok okosnak, aki a Roosevelt tér átnevezésén busong: nem Franklin Delanorol nevezték el, hanem rokonáról, Theodore-ról. Akiről a Teddymackót is :)

Frederick (törölt) 2011.06.26. 15:22:06

Baranyi Márton, Békés Márton, Böszörményi Nagy Gergely, Mándi Tibor, Maráczi Tamás, Megadja Gábor, Molnár Attila Károly, Nyitrai Zsolt, Rétvári Bence, Stumpf Anna, Szabó Eszter, Szabó Márk, Szentmihályi Gergely, Szilvay Gergely, Varga Gergely

Hogy megnevezzem a "független" értelmiségieket.

Orbán nemrég kötött szövetséget a "Gonosz Birodalmá"-val, Kínával. (Gonosz Birodalma - egy fantasy regényben még elmegy, de ezt alkalmazni a politikára... A "tehetséges" Reagan is csak ennyit tudott.) Nektek, reaganista, neokonzervatív értelmiségieknek nem az lenne a feladata, hogy bíráljátok a miniszterelnököt a külpolitikai lépéséért? Ímádni Reagen Nagyúrat, aki szembeszállt a Szovjetuinóval - asszisztálni Orbán Nagyúrhoz, aki szövetséget kötött Kínával - hogy lehet ezt egy közös nézetben integrálni? Nem vagytok híteltelenek? Valójában nem a siker, a pénz, a hatalom, a zsíros poziciók számítanak, s amit valójában intellektuális köntösben idehánytok, az valójában "kenyőcs" (Hamvas), másnéven maszlag?

Ronald Reagan, Orbán Viktor, Nicolas Sarközy - a nyugati civilizáció MEGASZTÁR-jai, akik nem érnek az igazán egyetlen keménykezű, művelt konzervatív elnök, de Gaulle árnyékába. Jellemző, hogy de Gaulle-nak nincs szobra - Ronald Reagan szoborállítása egy seggnyalás az USA irányába.

Konzervatívnak nevezitek magatokat, miközben a híteleteket rég eljátszotáttok. "Független"-nek nevezitek magatokat, miközben a FIDESZ-kormánytól kapjátok a fizetéseteket. Igazából semmitől sem vagytok különbek az MSZP csicskáinál (Ágh Attila, Lengyel László, Babarczy Eszter). Ugyanaz a szar, csak más csomagolásban! Eszembe jut Szekfű Gyula, aki a szovjet "felszabadulás" után a Szovjetunió egyik értelmiségi támogatója lett - na persze titeket, jelentéktelen kiskatonákat, nem hasonlítanák össze egy Szekfűvel.

Magyarországon nincsen konzervativizmus. Csak szemét. Amit már rég el kellett volna takarítani.

Szilvay Gergely 2011.06.27. 13:13:44

@Frederick: nézd meg a vasárnapi posztot a Mandineren Kínával kapcsolatban. :) Nyitott kaput zörgetsz. Egyébként sosem mondtuk, hogy akár függetlenek, akár értelmiségiek lennénk. Egyébként de Gaulle-t is szeretjük. Neokonok meg NEM vagyunk. Én legalábbis biztos nem. Hamár mindenképp amerikai terminusokkal kell magamat meghatározni, amitől fázok, akkor sokkal inkább paleokon.

Frederick (törölt) 2011.06.27. 13:47:53

Dobray = Szilvay Gergely (?) Ha a két személy azonos, akkor ilyen téren tévedtem.

"legalább ne nyalt volna ilyen nyíltan"

Gondolok erre. Bár azért ennél több kell tiltakozás gyanánt.

"nézd meg a vasárnapi posztot a Mandineren Kínával kapcsolatban. :)"

A Panyi Szabolcs cikkre gondolsz, ami a komment.hu-n jelent meg? Vagy a Rajcsányi Gellértnek a reagálására? Őket nem is említettem meg a névsorban.

Panyi Szabolcs amúgy elsőre ellenszenvesnek tűnt, de azt tapasztaltam, hogy ő legalább meri kritizálni a FIDESZ-t. A halvány LMP-szimpátiája is meglepett, bár ezt valamelyest nem csodálom. (lásd a Konzervatóriumon készített LMP-interjút vagy "LMP: számolni kell velük" c. cikket) Panyi Szabolcs hisz a kapitalista demokráciában, Schiffer András hisz a liberális jogállamban. E kettő között simán lehet átmenet. Az megint más kérdés, hogy olyan eszmények, mint a "liberális jogállam", a "zöld kapitalizmus" és a "kapitalista demokrácia", mennyire revelánsak. Még LMP-szavazóként is cinikus vagyok!

A kommentek viszont elkeserítők. Panyi Szabolcs, Rajcsányi Gellért, Szilvay Gergely, mivel nem értenek egyet a magyar-kínai paktummal, "bolsevikok". Mármint köztudottan FIDESZ-szimpatizáns, magukat konzervatívnak tartó emberek "SZDSZ- és MSZP-katonák". "Beteg"- ahogy egy ismerősöm kommentálja az ilyen eseményeket. Most vagy bértopicolók osztják itt az észt, vagy egyszerűen tényleg ilyen "egyszerű" a FIDESZ-szavazóréteg.

"Egyébként sosem mondtuk, hogy akár függetlenek, akár értelmiségiek lennénk."

Mivel a FIDESZ bármilyen "pragmatikus döntés"-re kész a hatalom érdekében, a KDNP pedig sajnálatosan halványan merészel tiltakozni a negatív tendenciák esetén, lehet, hogy nem ártana az a "függetlenség". (Az "értelmiségi" kategóriát nem a baloldali értelemben használom, hanem tágabban. "Értelmiségi" vagy, mert egyetemet végeztél, diplomával rendelkezel, művelt ember vagy, közügyekkel foglalkozol stb.)

"Neokonok meg NEM vagyunk. Én legalábbis biztos nem. Hamár mindenképp amerikai terminusokkal kell magamat meghatározni, amitől fázok, akkor sokkal inkább paleokon."

A probléma az, hogy a FIDESZ-t körülveszik a paleokonzervatívok, neokonzervatícok, szociálkonzervatívok, liberális konzervatívok, talán egy-két ókonzervatív is. Vagy hát ez a pluralizmus nem is baj, a pluralizmus sosem baj. De én azt látom, hogy ezt a plurális tömörülést is eluralja Orbán Nagyúr "tekintélye", aki ha akarja (és általában akarja), végigviszi minden áron a döntését.

Egy Lánczi András vezette FIDESZ nem képzelhető el? :)

A definiálási probléma pedig ismerős. Én jelenleg szociálkonzervatívnak nevezem magam - egyelőre. (Mindenképpen konzervatívnak tartom magam mellesleg.)

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2011.06.27. 23:57:37

@Frederick: jó, akkor nézzük az összefüggéskutató intézetet. Van ugye két link a Reagan blogon: Jobbklikk meg Konzervatórium.
Aztán:
konzervatorium.blog.hu/2011/06/23/elindult_a_reagan_blog
Aztán: konzervatorium.blog.hu/2007/10/01/impresszum_35#more1456909
Én maradnék az egyszerű konzervatívnál, ha előtagokat teszek hozzá, egy idő után eszmetörténeti karácsonyfa leszek.
Egyébként még van ez is: konzervatorium.blog.hu/2010/11/10/orban_viktor_es_a_kelet_varazsa
A függetlent mint objektívet értettük úgy, hogy nem vagyunk azok, és hogy nem vagyunk pártfüggők. De egyébként emlékeim szerint a Mandineren és a Konzin is volt régebben is több cikk, ami a kelet felé fordulást kritizálja (a kormányt meg a Fideszt meg rengetegszer kritizálták többen is a Mandiner-Konzi-VV-Jobbklikk univerzumban. Meg szerintem biztos lesz még megszólalás ezen ügyben.
Mostanában már nem nagyon olvasok kommentet, úgyhogy nem tudtam, hogy bolsevik lettem, bár elég fura következtetés azon kommentelőktől, akik nagy valószínűséggel találkoztak már a Konzin pár cikkemmel. De hát egészségükre. :)

Frederick (törölt) 2011.06.28. 07:15:19

Huhogó János cikkéről nem tudtam.

"ja, bocs, hogy néha ellenvéleményt fogalmazunk meg. A seggnyalást meghagyjuk magának."

"És Cameron lenne a mérce, vagy mi? :D Egyik kedvenc lapunkban, a Salisbury Reviewban, ami old school konzik gyűjtőhelye, elég sokat szapulják Cameront. De a cikk sem a kínai kapcsolatok léte ellen emelt szót, hanem eltúlzása és egy szerintünk hibás szemlélet ellen."

Látom, ez a kínai szövetség kibaszta nálad a biztosítékot. :)
Érthető.

"A függetlent mint objektívet értettük úgy, hogy nem vagyunk azok, és hogy nem vagyunk pártfüggők."

Objektív én sem vagyok, felvállalom a szubjektív nézőpontomat.

"Mostanában már nem nagyon olvasok kommentet, úgyhogy nem tudtam, hogy bolsevik lettem, bár elég fura következtetés azon kommentelőktől, akik nagy valószínűséggel találkoztak már a Konzin pár cikkemmel. De hát egészségükre. :)"

Az emberi fanatizmus és az emberi hülyeség határtalan. A Panyi-cikk alá írt kommentek félelmetesek. A "hogy merészelsz beszólni Orbán Viktor Nagyúrnak, te senki, jobbágygeci?"-féle hozzászólásokkal nem tudok mit kezdeni, s nem is akarok.

csi szi 2011.06.28. 19:04:01

@bdi: Kérdés, hogy azért csökkent-e az olajtermelés, mert kimerültek a mezők, vagy mert lerohadt az infrastruktúra, meg mivel a gazdaság is pangott, a belső felhasználás sem nőtt, hanem csökkent.
A Reagani fegyverkezés, majd a csillagháborús tervek nem azzal tették tönkre a SZU-t, hogy fokozniuk kellett a katonai kiadásaikat, hanem egyértelművé tette a szovjet vezetés és a világ előtt is, hogy lemaradtak az USA mögött, és a különbség évről évre nő. A szovjet tervgazdaság képtelen volt tartani az iramot a kapitalista világban végbemenő elektronikai és számítástechnikai forradalommal. Mire lemásoltak egy technológiát, és képesek voltak gyártani is, addigra az elavult. Ennek a haditechnikában is megvoltak a következményei. Amikor pedig a '91-es Öböl-háborút az USA elenyésző emberveszteség árán, totális légi fölénnyel nyerte meg Irak ellen, akkor már egyetlen szovjet tábornok sem hihette, hogy nem maradtak le végzetesen a nyugat mögött. Ennek pedig demoralizáló hatása volt azok számára, akiknek azt tanították gyerekkoruktól kezdve, hogy a szovjet tudomány és technika élenjáró, a szovjet fegyverek legyőzhetetlenek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.30. 08:47:34

@Frederick: na, te ilyet is tudsz?

de Gaulle, igen-igen, neki se, se Horthynak nem mernének szobrot állítani ezek a gumigerincűek

2014.10.18. 07:16:04

Obama és Biden = ti gecire meghülyültetek. Sajnos :( :D

2014.10.19. 03:43:36

@Lion K: Hozzátenném még John F. Kerry külügyért.

(Mondjuk ő tényleg sosem volt egy túl nagy lángelme.)
süti beállítások módosítása