Szavazó szökevények – Ilyen ország pedig nincs CCXLV.
2010. október 10. írta: Doktor Kottász

Szavazó szökevények – Ilyen ország pedig nincs CCXLV.

  Nem kisdolog miatt kértek eltávot a bokorba, mint Cool Hand Luke. Nem gázoltak át egy trópusi dzsungelen, mint Pillangó. Nem szimuláltak mint a Profi. Nem bontották ki a falat Rita Hayworth mögött, mint Tim Robbins a Remény Rabjaiban. Nem párologtak a fűtőcsövön, mint Sylvester Stallone a Bosszúk börtönében. Nem adták ki magukat szerzetesnek mint Robert De Niro és Sean Penn a Nem vagyunk mi angyalokban. Nem.

  Húsz derék állampusztai elítélt október első hétvégéjén hazaugrott szavazni, és azóta nem ment vissza az intézetbe. Hát hol a pátosz, hol a szabadságért vívott heroikus küzdelem? Hol van a burleszkbe illő, cipóba sütött reszelő, hol van az akciódús helikopteres szöktetés? Minek? Gondolhatnánk persze, hogy naná: drámázzon itt az elmúlás hímtagja, ha ilyen egyszerű ez az egész, de hát ez már gyanúsan szimpla és összehangolt. Még egy Coen-filmeken edzett elmének is.

  Hasonlóan agyament sztoriról utoljára a vegetáló Mexikóból hallottunk, csak hát az nem volt ennyire kacagtató: ott a börtönőrök szabályosan bérgyilkosnak szerelték fel és alkalmazták az eltávos pizsamásokat. Nekünk viszont – állítólag – erős államunk van, betonkemény belügyminiszterrel, szóval jó lenne elbeszélgetni a vezetőséggel, persze csak miután a fiúk valahogyan visszatértek a városba.

  Ugyanis ez a – nincs rá jobb szó – röhej akkor is rombolja a honi rendvédelem amúgy sem gigászi tekintélyét, ha történetesen pitiáner tolvajokról van szó. És egyáltalán: miért szavazhatnak a rabok?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr142358633

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szavazó szökevények 2010.10.10. 08:45:58

Húsz derék állampusztai elítélt október első hétvégéjén hazaugrott szavazni, és azóta nem ment vissza az intézetbe. Mandiner blog/Doktor Kottász

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eloszto · http://eloszto.hu 2010.10.10. 08:53:42

Igen, az összes rabtól automatikusan meg kellene vonni a szavazati jogot.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.10.10. 08:56:39

"És egyáltalán: miért szavazhatnak a rabok?"

Talán mert a bíró nem tiltotta el őket a közügyek gyakorlásától? :-o

tevevanegypupu 2010.10.10. 09:06:04

Naesaztan? Husz gonddal kevesebb. Kulonben vilagos, hogy megszoktek, miert ne szoktek volna, ha lehetoseg van ra?

marós 2010.10.10. 09:31:53

A kérdés az, hogy a többit miért nem engedték haza szavazni, hol van itt az esélyegyenlőség?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.10.10. 11:46:17

@tevevanegypupu: Mert ez egy viszonylag szabad és emberi "börtön" volt, ráadásul csak néhány hónapot kellett volna még ülniük.
Most aztán ha elkapják őket, és valószínűleg elkapják őket, akkor mehetnek egy igazi börtönbe évekre.

Más kérdés, hogy a pitiáner bűnözők ritkán gondolkodnak logikusan.

Bollockbuster 2010.10.10. 12:34:15

LátszatDÖBBENET.
1. Ezek a mókusok amúgy is ki-be jrtak a kóterből, tehát nem a szavazás volt az egyetlen apropó ami miatt pár napra kimehettek.
2. Tényleg érthetetlen hogy ehhez képest ennyi eszük volt hogy nem mentek vissza.

a művésznő · http://chezoriane.blogspot.com/ 2010.10.10. 12:57:01

62. § (1) Azt, akit szándékos bűncselekmény elkövetése miatt végrehajtandó szabadságvesztésre ítélnek, és méltatlan arra, hogy a közügyekben részt vegyen, azok gyakorlásától el kell tiltani.
(2) A közügyektől eltiltott
a) nem vehet részt népképviseleti szerv tagjainak választásában, népszavazásban és népi kezdeményezésben (...)

megnyugtató, hogy ők ezekszerint nem voltak méltatlanok....

gyilkos fűegér 2010.10.10. 14:21:48

@a művésznő:

Bűnözőkre lehet szavazni, de maguk a bűnözők ne szavazhassanak???

Az igazságtalan volna.

loláb 2010.10.10. 14:21:54

A rabok magukkal basznak ki. Gondolom pár hét alatt begyüjtik az összeset, fogolyszökés miatt kapnak plusz 1-2 évet, ráadásul ugrik a jó magaviseletes harmadolás, és a szökésért kapott, plusz a még le nem ült büntetésüket már nem az állampusztai üdülőben, hanem valami keményebb helyen (börtön, fegyház) fogják leülni.

bunko_jobbos 2010.10.10. 14:22:23

1. A börtönöknek is vannak fokozatai. Valószínűleg sokan, akik kimentek szavazni, visszatértek. Máskor is kiengedték őket, így igazából saját magukkal b*sztak ki.

2. Soha sem értetem, hogy a közügyektől eltiltás miért KEVESEBB, mint a börtönbüntetés, szerintem többnek kellene lenni.

mook 2010.10.10. 15:59:11

Ez a típusú alultájékozottság egy börtönorvostól igazán mellbevágó, ti. ez nem új történet az elmúlt húsz évben mindig előfordult ilyen. Ha nincs eltiltva a közügyek gyakorlásától (vagy nincs egyéb kizáró tényező), akkor joga van szavazni.

mook 2010.10.10. 16:01:34

@bunko_jobbos: Ezek például nincsenek eltiltva a közügyektől:
www.fmh.hu/cimlapon/20090427_leuli_buntetest_vagy_fizet

Apropó, Baracskára hányan nem mentek vissza? Mit mutatnak az országos adatok? Hány választási eltávból hányan nem mentek vissza?

csoko20 2010.10.10. 16:04:25

Szerencsétlen Hunvald meg Hagyó pedig végig benn volt előzetesben?! :)

Amúgy semmi kétség, ha majd vége lesz a mulatózásnak, ünneplésnek a frissen bejutott kisebbségi önkormányzati képviselők között, akkor az "eltávos" rokonok is kénytelenek lesznek visszamenni a jó melegre, napi 3szori étkezésre....

lutria 2010.10.10. 16:12:07

Szerintem valamelyik társuk behülyítette őket mert az nem lehet véletlen hogy egyszerre húszan döntenek úgy hogy nem mennek vissza.Majd megbánják ha visszaviszik őket pár évre egy 130%-ra túltöltött zárkába jóval rosszabb körülmények közé.

Iustizmord 2010.10.10. 16:47:08

ne legyünk már ennyire ostoba populista plebejusok.

a BV szabályok nem azért olyanok, mert a nagyközönség díjára pályáznak a BV-őrök, hanem mert a büntetésvégrehajtással foglalkozó ún nszakemberek már régen rájöttek, hogyha bebasszuk az elítéltet egy egyszemélyes sötétzárkába (vö Pillangó) akkor abból nem lesz nevelés, meg társadalomba visszailleszkedés. ezért van az hogy létezik olyan h rövid idejű eltávozás a bv-ből, persze nem mindenkinek, magda marinko vagy budaházy pl esélytelen, ill kizárt (vagy totál bezárt, de ez most nem szemantkai kérdés)

namost vannak emberek, akik jutalmul fogják fel azt a kb 3 napos eltávot (asszem a max a z 10 nap) és ezért küzdenek odabent. aki most nem ment vissza önmagával baszott ki keményen, mert ugrott minden kedvezménye. és 1hét/3 hón belül úőgyis visszaviszikl a 95%-át a szökevényeknek.

@bunko_jobbos: Soha sem értetem, hogy a közügyektől eltiltás miért KEVESEBB, mint a börtönbüntetés, szerintem többnek kellene lenni.

éppen ellenkezőleg általában hosszabb.

@a művésznő: na én pl ismertem aki anno a széna téri daruborulás (2 halott, 4-5 sérült asszem) miatt kellett h 1 évre beüljön baracskára. kicsit hibázott (rossz irányba állt a gém bontás közben, asszem), és ülnie kellett, egyébként asszem egy életre megviselte. a baleset és a bv is. na pl ő biztos nem volt méltatlan a közügyek gyakorlására. és biztos van még x hasonló.

Lapuli 2010.10.10. 17:17:26

@a művésznő: épp ez az, hogy "szándékos" bűncselekményt kell elkövetni, és méltatlanak kell lenni, és letöltendő szabadságvesztést kell kapni. Ha pl. gondatlan a bűncselekmény, már más kategória. Állampusztán tipikusan a súlyosabb (értsd: halált, súlyos sérülést okozó) közlekedési balesetek okozói vannak, ezek jellemzően gondatlan cselekmények.

Szóval ezek nem elmebeteg sorozatgyilkosok, de még csak nem is piti tolvajok, hanem rendes családapák , akik benéztek valamit vezetés közben, vagy mint a fentebb említett darukezelő, aki elrontott valamit, és emiatt emberek haltak meg.

Mondjuk ez a 20 fős lelépés elég érdekes ennek fényében.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.10.10. 17:52:14

Miért nem lehet a börtön egy szavazókör, és meg van oldva az ügy? Nem is értem ....

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.10.10. 18:10:45

@Lapuli: jó , de ha olyan kurvarendes apaklub tagok voltak akkor mér nem mentek vissza ultizni a cellába?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.10. 18:18:07

Mikor megláttam a hírekben, TUDTAM hogy ide való! Ilyen NIIIIIINCS!!!!!
Ja, hogy Mo.-on vagyunk? Akkor nem szóltam.

2010.10.10. 18:32:46

Közügyektöl való eltiltás nem játszik?

a művésznő · http://chezoriane.blogspot.com/ 2010.10.10. 18:44:27

@Lapuli: aha. szóval nem a csillag. persze így érthető, hogy mért nem kaptak közügyeket.
és igen: ha ez nem a baltás gyilkosok társasága, pláne remek, hogy megszöktek

Rókakígyó 2010.10.10. 19:14:18

@Jankove: Állampuszta az egyik leglazább büntetés-végrehajtási intézet. Ide nem kerülnek veszélyes bűnözők és általában nincsenek eltiltva sem.
Azért OV és PS monnyanak le, meg Illés is. Bár neki szerintem már mindenképp annyi.

Robinzon Kurzor 2010.10.10. 19:15:36

Aki jogerős szabadságvesztés büntetését tölti, annak amúgy is "szünetel" a választójoga, legalábbis ez van a Btk. 41. §-ban:

"(3) A szabadságvesztés végrehajtása alatt szünetelnek az elítéltnek azok az állampolgári jogai és kötelezettségei, amelyek a büntetés céljával ellentétesek, így különösen, amelyekre a közügyektől eltiltás kiterjed."

A közügyektől eltiltás -- ha külön kiszabtak ilyet is -- eleve onnantól ketyeg, amikortól a szabadságvesztés letelik. Erről azt mondja a Btk. 63. §, hogy:

"(2) A közügyektől eltiltás tartama az ítélet jogerőre emelkedésével kezdődik. Ebbe nem számít bele az az idő, amely alatt a közügyektől eltiltással érintett jogok a 41. § (3) bekezdése értelmében szünetelnek, valamint ..."

Szóval azt kellene tisztázni, hogy pontosan milyen jogcímen voltak fogva tartva azok, akik "kimenőt" kaptak a szavazásra és nem mentek vissza.

Tippem: szabálysértés miatt elzárásra, vagy elzárásra váltható pénzbüntetésre ítélték őket.

A témával meg vigyázni kellene, mert dr. Áder már 2002-ben is nagyon beégett azzal, amikor azt próbálta bizonygatni, hogy az elítélt bűnözők az MSZP-re szavaztak... kínos elvörösödés, majd kiviharzás lett belőle, amikor szóltak neki a sajtótájékoztató közepén, hogy tán a Btk-ba bele kellene lapozni.

spotted 2010.10.10. 19:34:28

Prison Break - Hungarian Edition :)

Robinzon Kurzor 2010.10.10. 19:39:53

Na, akkor még egyszer, "a miért szavazhatnak a rabok" kérdéshez ...

Aki jogerős szabadságvesztés büntetését tölti, annak amúgy is "szünetel" a választójoga, legalábbis ez van a Btk. 41. §-ban:

"(3) A szabadságvesztés végrehajtása alatt szünetelnek az elítéltnek azok az állampolgári jogai és kötelezettségei, amelyek a büntetés céljával ellentétesek, így különösen, amelyekre a közügyektől eltiltás kiterjed."

A közügyektől eltiltás -- ha külön kiszabtak ilyet is -- eleve onnantól ketyeg, amikortól a szabadságvesztés letelik. Erről azt mondja a Btk. 63. §, hogy:

"(2) A közügyektől eltiltás tartama az ítélet jogerőre emelkedésével kezdődik. Ebbe nem számít bele az az idő, amely alatt a közügyektől eltiltással érintett jogok a 41. § (3) bekezdése értelmében szünetelnek, valamint ..."

Szóval azt kellene tisztázni, hogy pontosan milyen jogcímen voltak fogva tartva azok, akik "kimenőt" kaptak a szavazásra és nem mentek vissza.

Tippem: szabálysértés miatt elzárásra, vagy elzárásra váltható pénzbüntetésre ítélték őket.

A témával meg vigyázni kellene, mert dr. Áder már 2002-ben is nagyon beégett azzal, amikor azt próbálta bizonygatni, hogy az elítélt bűnözők az MSZP-re szavaztak... kínos elvörösödés, majd kiviharzás lett belőle, amikor szóltak neki a sajtótájékoztató közepén, hogy tán a Btk-ba bele kellene lapozni.

Robinzon Kurzor 2010.10.10. 19:41:24

Oké, blog.hu monnyon le ...

Rudi_ 2010.10.10. 22:34:24

Rudi: Véleményem szerint, akit börtönbe dugtak, az csak csücsüljön ott nyugodtan és ne futkározzon haza szavazni. Hogy lehet egyáltalán szavazati joga?

Paralelepipedon 2010.10.10. 22:39:13

Mivel a Mandiner blog is érintett, ezért megosztom veletek, milyen blogok vannak szintén belinkelve az indexen:
orulunkvincent.blog.hu/2010/10/09/a_vorosiszap_hype
Ezen a blogon ezt írta be a blogíró nekem:

--------------------
jotunder · orulunkvincent.blog.hu 2010.10.10. 20:40:19
@Paralelepipedon: Azt nem erted kicsiember, hogy ez nem a Mandiner. En innen minden orultet, minden nacit, minden atlagosnal kellemetlenebb faszkalapot kivagok. Mert csak. Mert ehhez van kedvem.
---------------------

Azt azért hozzáteszem, hogy semmi olyat nem írtam, soha nem zsidózok, csak persze az ilyenek zsigerből mindenkire ezt szeretik ráfogni.
De nem ezért linkeltem be, hanem azért, hogy lássátok: ez egy manipulált blog. Nekem válaszol, de az én kommentjeim nincsenek is ott, mert kiszedték. Nem azért mert kitiltottak, hanem utólag kiszedték. Ennyit a nagy liberális szólásszabadság-féltésről! Akikkel szemben nem jönnek be a zseniális érveik, azokat egyszerűen kiollózzák. Véleményem szerint ez így már hamisítás! És hozzáteszem: más is írta, hogy ott ezt csinálták (gyvy).
És a hab a tortán: most pillantottam arra a blogra - éppen megjelent egy "szakértő", aki személyesen járt a vörösiszapömlés helyszínen és, "eloszlatja a tévhiteket": azt állítja, minden hazugság, amit a FIDESZ ez ügyben kommunikál, ő ezt biztosan tudja, ott járt, látta, és tudja, hiszen ő szakértő.

Tudom hogy nem témába vág, azért írtam be, mert ráadásul a Mandinerrel dobálózott.

Nagyzee 2010.10.10. 22:55:30

@Paralelepipedon: lol, jöttél ide árulkodni?:D Személyes vélemény (mint rendszeres olvasó): a mandiner blogos bejegyzései alatt általában igen értelmes társalgás folyik, de a mandiner.hu a moderáció hiánya miatt tényleg az internet (egyik) segglyuka kommentek szempontjából.

---

Ezt a cikket nem értem amúgy. Mi a felháborodás tárgya? Hogy a bv legenyhébb fokozataiban a fogvatartottak kaphatnak eltávot? Vagy az, hogy akiket nem tiltott el a bíró a közügyektől, azok szavazhatnak? Én csak annyit látok, hogy 20 elítélt jól kitolt magával. Persze elsőre röhejesen hangzik, hogy ez előfordulhat, de ennyi.

Paralelepipedon 2010.10.10. 22:58:41

@Nagyzee: ezt nem árulkodásnak hívják, hanem nyilvánosságnak. Ez az, amiért a liberális segglyukak annyit aggódnak, és ez az, amit a fent említett módon kezelnek.

Paralelepipedon 2010.10.10. 23:13:54

@Nagyzee: ezt hívják nyilvánosságnak! Ez az, amiért a liberális segglyukak annyit aggódnak, és ez az, amit annyira tisztelnek, ahogy a fenti példa mutatja.
De megnyugtatlak, nem jött be, más helyeken is "árulkodtam", hogy minél többen megtudják, az a kommentfolyam ami ott van, hiteltelen hamisítvány. Úgyhogy most már lolozhatsz.

Paralelepipedon 2010.10.10. 23:14:45

Na, már meg kétszer is bement. Pedig negyedóráig nem akart.

Nagyzee 2010.10.10. 23:21:49

@Paralelepipedon: Most komolyan kiakadtál azon, hogy egy blogtulaj a saját szempontjai szerint moderálja a kommenteket a saját blogján?:o

Paralelepipedon 2010.10.10. 23:54:03

@Nagyzee: ne csúsztass, a kiollózás nem moderálás, hanem hamisítás. Moderálás az, ha valakit kitiltanak, és megindokolják. Az utólag megnyirbált "olvasói vélemények" már nem olvasói vélemények, hanem a blogtulaj véleménye, másokénak álcázva. Ez pedig csalás. De ha ez megnyugtat, nem akadtam ki. Nem szokásom, mert - ahogy bölcsen mondják - a harag rossz tanácsadó. Sokkal többet ér, ha közzéteszem, hogy lássák: így féltik a liberók a szólásszabadságot. Remélem te se akadtál ki.

Paralelepipedon 2010.10.10. 23:57:31

@Nagyzee: most viszont előre megnyugtatlak, hogy ma már ugyan nem fogok ide írni, de nem azért mert innen is kitiltottak, hanem mert mára befejeztem :-)

Nagyzee 2010.10.11. 00:13:58

@Paralelepipedon: A moderálásba simán beletartozhat kommentek törlése is. A szólásszabadság meg nem azt jelenti, hogy bárhova odaírhatsz bármit. Attól még, hogy egy blogon moderálnak, semmivel nem csorbul a szólásszabadság.

gitáros 2010.10.11. 01:42:26

@Paralelepipedon:
Kedves nemliberális nemsegglyuk (legyen mondjuk ... faszkalap?), az "olvasói vélemények megnyirbálása" és a kommentek kidobása kurvára nem ugyanaz, érted-e?

Paralelepipedon 2010.10.11. 08:46:10

@Nagyzee: igen, de a szólásszabadságba az is beletartozik, hogy én meg közzéteszem azt az információt, hogy azok ott manipulatívan nyirbálják a kommenteket. Én most ezt teszem. Mindenki a maga módján, tudod.

Paralelepipedon 2010.10.11. 08:51:03

@gitáros: jó, akkor válasszunk neked is nevet, legyél te a Degenerált hülye, aki nem érti, amit olvas. Ismétlem neked Degenerált hülye, ott bizony megnyirbálásról van szó. Utólag kiszedik azokat a véleményeket, amelyek nem illeszkednek abba a képbe, amit láttatni akarnak. Ezt több helyen, mások is sérelmezték, itt van például egy másik blog linkje:
recklamal.blog.hu/2010/10/10/az_okrok_szajarol_veres_nyal_csorog
És fenntartom: hiteltelen olyanoknak a szólásszabadságért való folytonos aggódása, akik így kezelik (akár joguk van hozzá, akár nem).

Paralelepipedon 2010.10.11. 08:53:13

És még annyit hozzáteszek, hogy ha egymás közt hazudoznak egymásnak, az magánügy. Ha viszont az index címoldalán ki van téve a linkjük, akkor már nem.

mook 2010.10.11. 08:58:43

Ha esetleg még a poszthoz is hozzá lehet szólni, akkor (a tavaszi választások kapcsán):
"A börtönökben is voksoltak - Választás 2010

Az ország bv. intézeteiben is urnához járultak a választójoggal rendelkező fogvatartottak.

A 2010. évi országgyűlési választások első fordulójában szavazásra jogosult - 5218 fő,
ebből igazolást kért - 1882,
igazolást kapott -1461
és szavazott - 1376 fogvatartott.

Az előzetesen letartóztatottak és ideiglenes kényszergyógykezeltek, az elzárást, a pénzbírságot helyettesítő elzárást töltő elkövetők, valamint a pénzbüntetés, a pénzmellékbüntetés és közérdekű munka helyébe lépő szabadságvesztést töltők gyakorolhatják választójogukat.

A bv. szervek vezetői úgy szervezték meg a szolgálatot a szavazás napjára, hogy a beosztott személyi állomány is gyakorolhassa választójogát."
www.bvop.hu/?mid=49&cikkid=1136

OftF 2010.10.11. 15:34:53

Szerintem meg az lesz, hogy 10 napot mondott nekik valami hölye, amikor eltávra indultak, nem pedig 3-at. Majd megtudják a hírekből, hogy keresik őket, aztán visszamennek :)

egy másik senki 2010.10.24. 22:32:16

Máskor is eltávoztak a normálisnál hosszabb időre (mindenkinek jobb, ugye), viszont most valaki "buzgómócsing" tudomására jutott a dolog, és addig kavarodott, amíg hír lett belőle.
süti beállítások módosítása