Hős
2010. augusztus 23. írta: Redakció

Hős

Pappné Ábrahám Judit (1978-2010)

Nyugodjon békében.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr702241574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2010.08.23. 20:44:09

Ezért leszek ideges mindig, amikor arról áradozik a sportrovat, hogy hősiesen játszott a csapat, hazatértek a hős sportolók. Hős az, aki az életét kockáztatja másokért. A sportoló küzd, de alapesetben nem kockáztatja az életét. És nem másokért verekszik.

Tehát ők maradjanak kimagasló sportolók, és a hősök legyenek hősök.

betyár (törölt) 2010.08.23. 20:49:04

irodista volt. hazafelé tartott a kislányához.

Steppenwolf 2010.08.23. 20:53:19

@betyár: Nem volt kislánya, gyermektelen volt.
Miért kell már történeteket gyártani?

betyár (törölt) 2010.08.23. 21:01:02

@triumphator: @Steppenwolf:

katona volt, de irodista - még drámaibb a halála, erre gondoltam.

hát a híradó szerint a férjével volt kinn, aki 4 napja tért haza és volt egy öt éves kislánya.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.08.23. 21:05:13

@betyár:
sztem, aki bevállal egy afgán missziót, az tisztában van vele, hogy ő ott nem irodista, hanem katona - a talibánnak meg ellenség - lesz. a halál mindig drámai, még ha a katona sorsa a harctéri halál is.

teemur · http://teemur.blog.hu 2010.08.23. 21:05:45

Hiába jössz a sötétséggel, Magyarországnak Afganisztánban semmi keresnivalója nem volt.

— Nem a hősi halott voltját kérdőjelezem meg, csak hát, idézlek: "katona volt, (bammeg) honvéd.". Érted?

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.08.23. 21:07:06

Hát igen...
Jól megfizetik az Afganisztánban szolgáló katonákat, amiből ha hazaérnek, akkor vígan élhetnek. De sajnos nem kis kockázatot vállalnak, mert a halál erősen benne van a pakliban.
Az meg, hogy valakit az elesését követően posztumusz előléptetnek, számomra mindig is furcsa volt.

Mindezektől függetlenül nyugodjék békében!

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.08.23. 21:09:20

@teemur:
részemről bájbáj. szájkaratézz mással.

Steppenwolf 2010.08.23. 21:16:53

@betyár: Szerintem teljesen mindegy, hogy irodista munkát végzett-e, mivel háborús területen volt, ugyanolyan életveszélyben a nap 24 órájában, akárcsak pl. a felderítők.

Hende azt mondta, nem volt gyermekük.

Egyébként pedig nem tudom hogy vagy vele, de nekem egy nem irodista halála is ugyanolyan drámai.

lorantka_a_gall 2010.08.23. 21:21:25

@Pallos Levente: "És nem másokért verekszik. "

Ezt komolyan gondoltad? Kizárólag a saját dicsőségéért? Érted is verekszik és értem is. Azért van rajta nemzeti mez. Egy-egy élsportolónk sokkal többet tesz a hazáért, Magyarországért, mint valaki, aki (magas fizetésért) elmegy harcolni olyan helyre, ahol nem kérnek belőle, aztán belehal. Nem lebecsülni szeretném a hősiességét, de elég random volt, hogy ki hal bele a robbantásba, vagy egyáltalán belehal-e valaki.

Afganisztánba beletörik az usa bicskája is, csakúgy, mint a szovjeteké. Csak ez jobban fáj, mert mi is bele vagyunk rángatva.

___________________________ (törölt) 2010.08.23. 22:19:55

"Afganisztán az a hely, ahova a hadviselésről alkotott teóriák meghalni mennek".

Meg a katonák is. Nyugodjék békében.

nullnick 2010.08.23. 22:55:33

@betyár:

te viszont egy tuskó

háborús övezetben volt

nullnick 2010.08.23. 22:57:14

@lorantka_a_gall:

a nem pénzdíjas versenyeken

zachar 2010.08.23. 23:07:17

Afganisztán megszállói vagyunk.
Sajnos ezeket az áldozatokat nem Magyarország védelmében hozzák honvédeink...

Ahogyan az Irakban "hősi halált halt" amerikai katonák túlnyomó része a megélhetés és a jó kereset miatt vállalta a kockázatot, és nem hazaszeretetből, úgy az afganisztáni magyar tevékenység sem feltétlenül tartozik a haza védelméhez...
Amit Afganisztánban kavarunk, azt nehéz másként látni, mint politikai ÉRDEKBŐL, önkéntes, jól fizetett zsoldosokkal megoldandó katonai feladatot.

martonx 2010.08.23. 23:08:49

Sajnálom, hogy meghalt, de hősnek azért nem nevezném.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.08.23. 23:28:09

szerencsétlen szegény asszony. ilyen külszölgálatra mindenki a pénzért megy. 2-3 millió?
honvéd.

Karcolt lendület 2010.08.23. 23:45:08

Afganisztánban szolgálatot vállalni kb. pont ugyanolyan, mint meredek hegyoldalon szűzhóban lesíelni: vagy sikerül lavínát indítani vagy nem.

Ez nem hősiesség, ez vakmerőség, amit kihasznál a politika, amikor odaígér embereket egy ilyen misszióhoz. Nem tudunk mit kezdeni azzal, hogy a tálibok fanatikusok és nincs is ezzel semmi dolgunk.

Esetleg hősies lehetne még, ha a társai megmentéséért bevállal egy kilátástalan szituációban harcot, de itt "mindössze" RPG-vel szétlőtték a szerencsétleneket.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.08.24. 00:56:54

tényleg érdekes egy hősfogalmatok van.
egy szerencsétlen sorsú zsoldos volt.

Joe84 2010.08.24. 02:49:45

Haza kéne már takarodni onnan, nem értem miért kell részt vennünk Amerika gusztustalan rablóháborújában.
szörnyű, hogy ilyen aljas célokért kell meghalniuk magyar katonáknak.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.24. 06:31:37

@szamárfül/pável:
Tudtam, hogy valamelyik kis E kategóriás majd lezsoldosozza.

rognork 2010.08.24. 06:55:24

A hős fogalmát tényleg tisztáznotok kéne. Legalább magatokban.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.08.24. 06:57:30

Szörnyű tragédia, nyugodjék békében.

Mindazonáltal az én fogalmaim és értékrendem szerint ez az asszony nem hős. Cinikusan fogalmazva, borzalmas munkahelyi balesetben hunyt el. Számomra azok a magyar srácok sokkal inkább hősök, akik a kilencvenes években hazájukat és otthonaikat védve estek el Szentlászló és Vukovár környékén, a horvát hadsereg egyenruhájában.

Ez a nő viszont zsoldos volt egy olyan országban, ahol magyar katonának az égvilágon semmi keresnivalója nincsen.

Egyébként a Nyugat most pontosan ugyanazt teszi Afganisztánnal, mint azt tette korábban a Szovjetunió (vagy jóval korábban a britek). Ráadásul a veszteségek -főként értelmetlenségük miatt- hasonlóan fájdalmasak a számunkra. És az is könnyen megjósólható, hogy a kivonulás sem felbokrétázott ütegekkel és harckocsikkal fog zajlani.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.08.24. 07:28:06

@Gasper:
(addig örülj, amíg a nyugati értékrendet (aka a jövődet) az afgán sivatagban meg hegyek között kell/lehet megvédeni és nem mondjuk a tisza vonalánál.)

Valandil 2010.08.24. 08:06:43

1. Az a pénz egyáltalán nem sok. Viszont az itthoni fizetéséből frankón éhenhal.
2. Az, hogy megyünk Afganisztánba, az politikai döntés volt, nem katonai.
3. Nem attól kell félnünk, hogy az afganisztáni csapatok megtámadják hazánkat, ezt jó eséllyel (előbb-utóbb) valamelyik szomszédunktól várhatjuk.
4. Az előző pont esetén valószínű, hogy a másik fél is NATO-tagállam.
5. Ebben az esetben NATO-tagságunk annyit ér, mint csöcs a bikán.

Feltenném ugyanazt a kérdést, amit 1942-ben tett fel apám a Donnál: "Mit keresünk mi itt?"

Zetek 2010.08.24. 08:08:38

Hagyjuk a körítést, egy szerencsétlen vendégmunkás, aki rosszkor volt, rossz helyen.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.08.24. 08:12:10

@triumphator: biztos vagy abban, hogy "nyugati értékrendet" védünk az afgán hegyek között?

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.08.24. 08:14:26

@Gasper:
úgy vélem. biztos nem lehetek semmiben.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.08.24. 08:20:33

@triumphator: és konkrétan mi az alapja a vélekedésednek?

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2010.08.24. 08:41:20

@lorantka_a_gall: A focista (vízilabdázó stb.) nem kockáztatja az életét. Szavaink kicsavarása azt hősiesnek nevezni. Hunyadi volt a hős, nem Kásás. Ő egy világklasszis pólós.

sbsa 2010.08.24. 09:33:38

Kedves Hozzászólók!
Önök ismeretlenül, arctalanul mondanak jót és rosszat egy emberről, aki az életét vesztette. Vitát folytatnak arról, hogy hős volt e. Egy ember, akinek az életéről semmit nem tudnak. Fogalmuk sincsen arról, hogy az életét kioltó másodpercek előtt hogyan élt, min nevetett vagy éppen min sírt. Nem tudják, hogy miért jelentkezett missiós szolgálatra. A pénzért, vagy talán csak a párjával akart együtt lenni, vagy a segítő szándék vezette? Tényleg fontos ez Önöknek?
És hogy kit nevezünk hősnek! Tisztelt Hölgyeim és Uraim, a katona, a rendőr, a tűzoltó és igen minden válogatott sportolót, aki az Országunk címerét nap, mint nap az egyenruháján viseli, védi, vagy éppen képviseli azt, küzd érte és képes akár meghalni is érte, mindegy hogy ezt milyen körülmények között teszi az én szemembe HŐS. Bízom benne, hogy ezzel nem vagyok egyedül!

PRT 8. SZÓLÍTOM PAPPNÉ ÁBRAHÁM JUDIT FŐTÖRZSÖRMESTERT…………PAPNÉ ÁBRAHÁM JUDIT FŐTÖRZSÖRMESTER……….PAPNÉ ÁBRAHÁM JUDIT FŐTÖRZSÖRMESTER……………………………………

NYUGODJ BÉKÉBEN.
LENSLUNA (S.B.S.A)

sbsa 2010.08.24. 09:41:05

@Gasper: Kedves Hozzászólók!
Önök ismeretlenül, arctalanul mondanak jót és rosszat egy emberről, aki az életét vesztette. Vitát folytatnak arról, hogy hős volt e. Egy ember, akinek az életéről semmit nem tudnak. Fogalmuk sincsen arról, hogy az életét kioltó másodpercek előtt hogyan élt, min nevetett vagy éppen min sírt. Nem tudják, hogy miért jelentkezett missiós szolgálatra. A pénzért, vagy talán csak a párjával akart együtt lenni, vagy a segítő szándék vezette? Tényleg fontos ez Önöknek?
És hogy kit nevezünk hősnek! Tisztelt Hölgyeim és Uraim, a katona, a rendőr, a tűzoltó és igen minden válogatott sportolót, aki az Országunk címerét nap, mint nap az egyenruháján viseli, védi, vagy éppen képviseli azt, küzd érte és képes akár meghalni is érte, mindegy hogy ezt milyen körülmények között teszi az én szemembe HŐS. Bízom benne, hogy ezzel nem vagyok egyedül!

PRT 8. SZÓLÍTOM PAPPNÉ ÁBRAHÁM JUDIT FŐTÖRZSÖRMESTERT…………PAPNÉ ÁBRAHÁM JUDIT FŐTÖRZSÖRMESTER……….PAPNÉ ÁBRAHÁM JUDIT FŐTÖRZSÖRMESTER……………………………………

NYUGODJ BÉKÉBEN.
LENSLUNA (S.B.S.A)

Zetek 2010.08.24. 10:25:34

@sbsa: Nagyon szép, de nem igaz. Ugyanis nem csak egyenruha kell hozzá, hanem az is, hogy a tevékenysége valóban az ország érdekét szolgálja. (Ha Kiss Ernő főállású rendőr és alkoholista valamelyik piatúráján életét veszti, azt ne nevezzük már hősnek.) Itt senki sem az említett nőről beszélt, hanem arról a helyzetről, azokról a körülményekről, amelyek kivitték Afganisztánba. Abban a kérdésben, hogy a mai honvédségnek nevezett bohózatban ki lép be és miért, engedtessék már meg az enyhe szkepszis.

tewton 2010.08.24. 10:31:13

@triumphator:
56-ban a szovjet csapatok a szocializmus ügyét védték Pesten. hősök? ma is? kinek?

noe7 2010.08.24. 10:52:22

Kedves Zetek!

Afganisztán egy nagyon összetett játék. A tálibok Európába irányuló kábítószerkereskedelme teszi ki az ide érkező kábítószer 67%-át. Amennyiben egy magyar katona odakint azért küzd, hogy az afgánok kábítószer terjesztés helyett a mezőgazdaságból éljenek meg, és ne a magyar gyermekeink kábítószer vásárlásából éljenek, azzal szerintem hozzájárulnak a magyar nemzet, a magyar lakosság védelméhez. Sokan persze ezt nem így gondolják, de csak addig, amíg a gyermekük nem kerül kapcsolatba az Afganisztánból csempészett kokainnal, amiből egyébként a nemzetközi terrorizmust is pénzelik. Szal ne nyissunk vitát arról, hogy jogosan vannak-e Afganisztánban a katonáink. Szerintem szép nemzetközi küldetés, és hogy sikerrel jár-e azt ne ítéljük meg előre.

bz249 2010.08.24. 10:53:54

Egyreszrol Afganisztanban semmi keresnivalonk nincs, mert az orszag gazdasagi adottsagainal fogva senkit nem tud fenyegetni (az hogy amugy akarnanak-e vagy sem, az tulajdonkeppen mindegy).

Masreszrol meg ez a katona neni megiscsak az eletet vesztette, szoval ne izetlenkedjunk mar. Szolgalatteljesites kozben meghalni definicio szerint hosi halal. Nincs de meg, ize, meg akarmi.

tewton 2010.08.24. 10:57:24

@bz249:
az afgán ritkafémkészlet permanens fenyegetés a demokratikus világra.

bz249 2010.08.24. 10:58:22

@noe7: "Sokan persze ezt nem így gondolják, de csak addig, amíg a gyermekük nem kerül kapcsolatba az Afganisztánból csempészett kokainnal..."

Sok mindent csempeszhetnek Afganisztanbol, kokaint peldaul nem, mert ahhoz kokacserje kell, az meg nem el meg ott. Ha heroinra gondoltal, akkor az mas, ugyanis makbol azt lehet eloallitani.

@tewton: aki szolgalatteljesites kozben eletet veszti az hosi halott. Akkor is, ha a Voros Hadseregben, akkor is ha a Wehrmachtban, akkor is ha Burmai Gyarmati Rendorsegnel szolgalt. Szeretni persze nem kell, de a hosi halott statust kar lenne elvitatni.

Valandil 2010.08.24. 11:04:32

@noe7: Érdemes felidézni, hogy az afganisztáni kaland előtt a nyugati világban súlyos hiány volt heroinból, ugyanis a barbár tálibok nem tartották a Korán szellemiségével összeegyeztethetőnek a kábítószert, és tűzzel-vassal írtották a mákot. Szerencsére a művelt nyugati országok fegyverrel beavatkoztak, odavitték a demokráciát, és újra van heroin a világpiacon. A tálibok idővel persze felismerték, hogy mekkorát tévedtek mákügyben, ezért mostanra nem üldözik a kábítószertermelőket, cserébe van annyi bevételük, amiből fel tudják fegyverezni magukat. Igazi win-win szituáció.

tewton 2010.08.24. 11:05:47

@bz249:
ez def. kérdése. itt épp egy szóhasználati-moralizáló vita kezd kibomlani a szó njelentése kapcsán. de az mindenesetre túlzás, hogy a tévék úgy kezdik a hírt, hogy "meggyilkoltak egy....".

másrészt meg momentán nem látom a magyarok ottani jelenlétének a morális fölényét a szovjetek itteni jelenlétével szemben. kb. ugyanakkora erővel kérdezhetnék a magyar katonák is, hogy "szuez? szuez?"

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.08.24. 11:07:27

@Valandil:

Ennyit a hősiesség kérdéséről. Nyugodjon békében, de nekünk ott semmi dolgunk. Az új lengyel köztársasági elnök egy orosz lap kérdésére kimondottan gúnyosan nyilatkozott a grúz elnökről, erős trend a neokon vonallal való szembefordulás.
Ideje hazahoznunk a katonáinkat.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.24. 11:15:02

@Valandil:
"Feltenném ugyanazt a kérdést, amit 1942-ben tett fel apám a Donnál: "Mit keresünk mi itt?"

az hogy utána az oroszok bejöttek, talán magyarázatközei válasz a kérdésre.
az afgánok-talibánok meg nem fognak idejönni. viszont időnként odabasznak a zsidóknak-usának, azért kell ottan meghalni.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.24. 11:17:19

@noe7:

"A tálibok Európába irányuló kábítószerkereskedelme...."

butaság.
ejrópától egy egész országot /koszovo/ kapott az uck akik az ejrópai heroin bizniszből finanszírozták a háborút. miről beszél?

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.08.24. 11:17:48

@Grift:

már eleve félrevezető a szóhasználat, ami miatt reménytelen a kommunikáció. Te pl. mit értesz azon, hogy "a zsidók" ? Azokat a zsidókat is beleérted, akik pl. a WTC egyszerű irodista dolgozóiként életüket vesztették, meg azokat a zsidókat is, akik kitervelték és megszervezték a felrobbantásukat? (némi iszlámhjvő kivitelezőket is igénybe véve...)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.08.24. 11:18:07

@sbsa: emlékeztetni szeretném, hogy sehol nem vontam kétségbe a tegnap történt borzalmas emberi tragédiát, főként hogy egy magyar katona halt meg. Egy közeli bajtárs elvesztése pedig különösen fájdalmas élmény lehet. Inkább a poszt címadása kapcsán felmerült gondolataim okán írtam azt a kommentet, a hősi halottá nyilvánítást nem kérdőjeleztem meg.

Azonban a tegnapi haláleset után újra felmerültek kételyeim az afganisztáni magyar szerepvállalás kapcsán, amely magyarként talán érthető reakció.

@noe7: egyes hírek szerint az afgán máktermesztés mára elérte a tálib idők szintjét. Ha fű alatt nem engedélyeznék az országos méretű máktermesztést, akkor Afganisztánban ma jóval nagyobb lenne a córesz.

kodó tamás 2010.08.24. 11:18:49

munkahelyi baleset. egy idegen ország (usa) érdekebén, önkéntes zsoldosként harcolt.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.24. 11:21:24

@ArmaGeddon Bácsi:

többször belekezdtem, hogy megválaszolom, de aztán töröltem, mert rájöttem, hogy nem éri el a kérdés azt a színvonalat ami engem válaszra késztet. bocs.

Valandil 2010.08.24. 11:22:14

@Grift: "- Azt mondták sose érnek ide.
- Ideérnek, ahogy mi is odaértünk a Donhoz, csak ez kicsit kellemetlenebb."
Már azt sem érezhették a honvédelemnek katonáink, de a Hindukus lábánál már tényleg szóba sem jöhet a magyar érdekek és a haza védelme.

fluentlime 2010.08.24. 11:32:21

Elsősorban Őszinte Részvétem . Másodsorban sajnos a háború már csak ilyen, a magyar kontingens 99%-a a legbiztonságosabbnak ítélt Baglan Tartományi Újjáépítési Csoportot vezeti. Sajnos a tálibok annyira megerősödtek hogy már Baglanban is felvállalják a gerillaakciókat,rajtaütéseket
és ez a tendencia csak tovább erősödik.

edition.cnn.com/SPECIALS/war.casualties/index.html

Viszont arról nem nagyon beszélnek hogy van egy Magyar SOF( Special Operation Force) alakulat amely
a szövetségesekkel együtt kifejezetten harci cselekményekben vesz részt ha jól tudom Helmand tartományban és Herat környékén.

Téglagyári Megálló 2010.08.24. 11:36:02

@fluentlime:

Akármennyire is nem tetszik ez a pacifistáknak, én nem tartom akkora bajnak, hogy magyar katonák élesben háborúznak. Jobb felkészültséget ad, mint egy hadgyakorlat.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.24. 11:37:54

@Téglagyári Megálló:

tudja, aki elmegy idegen érdekek mellett harcolni sok ezer kilométerre, vállalva, hogy embereket fog ölni, az simán gyilkos. fizetett bérgyilkos. ennyit a special operation force-ról.

Téglagyári Megálló 2010.08.24. 11:48:11

@Grift:

A második magyar hadseregről is ez a véleménye?

bryan 2010.08.24. 11:48:55

@bz249:
Afganisztánnak elég komoly stratégiai jelentősége van, nem véletlenül hadakoznak már a harmadik nagyobb birodalommal az elmúlt százötven év alatt (angol orosz ami). Annak a térségnek a stabilitása az atomhatalom Pakisztán, meg egyebek miatt is fontos. túl kicsi már a világ ahhoz, hogy azt gondoljuk a saját határaink védelme elég a biztonságunkhoz.
Pappné Ábrahám Judit pedig nyugodjék békében.

(akik a fizetésével foglalkoznak, azok meg szarjanak sünt.)

fluentlime 2010.08.24. 11:59:36

@Grift: fizetett bérgyilkos.......hmm. Ön szerint akik megelőző csapást mérnek olyanokra akik IED-ket szerelnek össze a sufniban, vagy túszokat ejtenek, vagy
felrobbantják magukat egy civilekkel teli piactéren azok fizetett bérgyilkosok? Szerintem Önnek át kellene gondolnia ezen kijelentését vagy esetleg utánna kellene néznie bővebben ennek a témának.

fluentlime 2010.08.24. 12:07:55

@Grift: fizetett bérgyilkos....hmm.
Ön szerint akik megelőző csapást mérnek olyanokra akik IED-ket szerelnek össze egy sufniban, embereket ejtenek túszul aztán megölik őket vagy felrobbantják magukat egy civilekkel teli piacon, vagy RPG-vel támadnak pl egy magyar konvojra.....szóval azok fizetett bérgyilkosok?
Szerintem Önnek át kellene gondolnia ezen kijelentését
vagy kibővíteni az ismereteit ebben a témában.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.24. 12:10:52

@Téglagyári Megálló:
miben hasonlít ez a dolog arra? ne vicceljen mán!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.24. 12:13:48

@fluentlime:

igen, fizetett bérgyilkos. nem nemzeti érdekből, -ez az egyetlen indok ami nem teszi gyilkossá a katonát-, pénzért öl.
rátámadnak egy magyar konvojra? tejóisten, tényleg?! hát mi a bánatos lófaszt csinálnának egy bérgyilkosokból álló megszálló hadsereggel? mit?

Téglagyári Megálló 2010.08.24. 12:16:59

@Grift:

A második magyar hadsereggel kapcsolatban hallom mindig ezt a szöveget, hogy idegen földön, idegen érdekek szolgálatában. Nem magától, ez igaz, csak túlságosan is emlékeztetett erre.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.24. 12:26:18

@Téglagyári Megálló:
ugye most nem a komcsi hazaárulók silány szövegeivel jön nekem? :)

most szarakodik, de nyilvánvalóan tudja, hogy nem összevethető az ország eminens érdeke, hogy odabasszunk a szovjet veszedelemnek, mint fentebb írtam, idejövetelük igazolta is a veszedelem realitását, és az, hogy izraeli érdekek fizetett szolgáiként elmegyünk a halál vérveres faszára gyilkolászni az ottani lakosságot. mondom úgy, hogy a talibánnál undorítóbb dolog kevés van a földön. a medúza is gusztustalan, de mi dolgunk vele?

fluentlime 2010.08.24. 12:45:00

@Grift: Abban teljesen egyetértünk hogy semmi keresnivalónk ott..........De ott vagyunk!!! Az okokat most hagyjuk mondjuk szerintem ez politikai és NATO-vállalási kérdés. De ha már ott vagyunk akkor nem matyóhímzett terítőt fogunk osztogatni a táliboknak,
különben meg ki a f.sz gyilkolászgatja az ottani lakosságot? Természetesen a háború mocskos dolog és civil áldozatok mindíg is voltak és lesznek de az elsődleges célpontok azok akiket már feljebb is említettem. A pacifikációról meg csak annyit hogy az Afgán Miniszterelnöknek a hatalma Kabul széléig terjed mert az ország többi részét a tálibok és a hadurak uralják. Ráadásul az amik már pénzt sem mernek adni az "Afgán kormányzatnak" mert jó esetben zsebbe vándorol rossz esetben pedig különböző csatornákon tálib kezekbe kerül azt a kutya meg a saját farkába harapott.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.24. 12:52:49

@Grift: bejöttek, oké, de itt is maradnak ha nem lettünk volna a donnál?

ausztriából kimentek, itt se sok keresnivalójuk lett volna, és nehezebben tudtak volna megvenni minket jaltában

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.24. 12:53:47

@fluentlime:
nézze, van nekem egy székely barátom, tizenhat évet húzott le a légióban,megjárta szarajevót, afrikát, afganisztánt, miegymást dzsibutiban szentistvánkor niggerekre lövöldöztek, szóval értettek az ünnepléshez, nos ez a harcedzett veterán sosem nevezné magát hősnek, ha meghalna. :)

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.08.24. 13:38:04

@bz249: Ha Európa komolyan venné Afganisztánt, a gyógyszeriparnak, akárminek garantált, tisztes áron felvásárolná az afgánok teljes termését, és mindenki elégedett lehetne.

Egyébként nagyon helyes, hogy katonáink egy minket csak igen csekélyen érintő konfliktusban, tehát az igazán súlyos veszteségek fenyegetése nélkül katonáskodnak, szokják a nyomást és a félcivil-félkalasnyikovos lakossággal való kapcsolattartást ahelyett, hogy a laktanyáikban züllenének. Ezek a képességek bármikor jók jöhetnek, ha Szerbiában vagy máshol a környéken ismét adódik valami. Ha Afganisztán nem lenne, ki kellene találni, nagyszerű gyakorlóterep!

evil overlord (törölt) 2010.08.24. 14:00:55

@bz249: Van egy kivétel (ami a jelen esetben nem áll fenn): ha civilek gyilkolászása közben kapja be a golyót.

@tewton: Mint az iraki posztban (ismétlés a tudás anyja :)) kifejtettem, USA-nak vissza kellett csapnia 11/09 miatt, ezért a NATO és a szovjet megszállás nem eshet azonos megítélés alá. Az más kérdés, hogy nem így kellett volna bosszút állni.

@elGabor: Huh, maga még nálam is cinikusabb.

z666 2010.08.24. 14:01:49

Mitől lenne hős? Zsoldos. Idegenek érdekében harcolt, pénzért...

Taktikai Atompingvin 2010.08.24. 14:08:00

@z666: Valaki már nagyon helyesen megfogalmazta itt a lényeget. Vagy ott harcolunk, vagy előbb-utóbb a Tisza partján fogunk.

bz249 2010.08.24. 14:25:37

@evil overlord: hat nem tudom, az elesett nemet/amerikai tengeralattjarosokat vagy a szovettseges bombazopilotakat is hosi halottnak szoktak tekinteni, mikozben civiliket gyilkolasztak. Meghozza tudatosan, igaz egy adott katonai strategia reszekent.

@elGabor: Europa komolyan veszi Afganisztant, mar a sokadik nemet fegyverrendszert probaljak ki felsivatagi korulmenyek kozott. Mennyivel jobban hangzik mar a talibok altal adott nev ("Tarin Kowt Szornyetege"), mint barmilyen marketingesek altal kitalalt propagandaanyag a PzH2000-re?

Taktikai Atompingvin 2010.08.24. 14:29:59

index.hu/velemeny/jegyzet/2010/08/24/magyarorszag_jo_oldalon_harcol/
Azon ritka indexes publicisztikák egyike, ami normális dolgokat tartalmaz.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.08.24. 14:35:12

@evil overlord: Cinizmus? Inkább pesszimizmus és egy kevés egészséges gyanakvás. :) Most nagyon békés környéken élünk, de ki gondolta volna 1980-ban, hogy tíz évvel később a déli határunktól öt kilométerre lőni fognak? Pár évtized alatt alaposan átalakulhat a világ. Ami minket reálisan fenyegethet, az nem egy nagy európai háború, hanem valami elszabadult helyi, vagy akár belső konfliktus. Szerintem egy ilyen helyzetre az egyedüli biztosítás egy fegyverben tartott, valódi tapasztalatokkal rendelkező, területellenőrzéshez is szokott hadsereg.

A NATO kiképzőtúrák jó alkalmat adnak arra, hogy ezek az erők legalább alapszinten rendelkezésünkre álljanak és adott esetben hazajöhessenek. Afganisztán vagy az ENSZ-missziók közvetlen haszna ezért nagyon kevés (valamennyire diplomáciai), de megtanítják a puha és kényelmes országukból kilépő magyar katonákat háborúzni, sőt, akármilyen szomorú, veszteségeket elviselni. Ha komolyan vesszük a honvédelmet, de nem akarunk felépíteni egy finn színvonalhoz közeli sorozott haderőt (na persze nem is tudnánk), akkor a NATO lehetőségeit a hivatásosok kiképzésére, gyakorlatoztatására és felszerelésére (egyben persze a hazai fegyvergyárosok gazdagítására) a mainál jobban ki kellene használnunk.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.08.24. 14:37:51

@bz249: Jól hangzik? Gyönyörűen hangzik! Persze szegény németeknek hol máshol volna alkalmuk lövöldözni úgy, hogy nem kezdene el dühösen fészkelődni a belső és külső kövzélemény? .)

evil overlord (törölt) 2010.08.24. 14:44:22

@bz249:
Szerintem szét kell választani pár dolgot:
- másodlagos károkozás: minimalizálandó, de sajnos teljesen nem elkerülhető
- a drezdai, tokiói terrorbombázásokhoz hasonló esetek: itt a politikai/katonai vezetés háborús bűnös (Harrisnek Adolf tábornokai mellett kellett volna lógnia Nürnbergben), de a végrehajtó katona kérdése már határeset: míg Drezdánál a tervezők egyértelműen porig akarták égetni a várost a benne levő civilekkel, addig a bombázó legénységek számára ez valószínűleg egy normál küldetés volt.
- parancsra történő vérengzések (melyek azért a 2. vh során mindennaposak voltak, főként a keleti fronton), melyeknél hiába cselekedtek parancsra a katonák, hadbíróság elé kell állítani őket
- a My Laihoz hasonló hirtelen jött vérengzések, ahol az elkövetőket nemes egyszerűséggel főbe kell lőni

evil overlord (törölt) 2010.08.24. 14:48:50

@elGabor: Egyetértünk abban, hogy a magyar hadsereg egy rakás szar, és javítani kell rajta, és a hadgyakorlat nem ér annyit mint egy valódi háború.
A fegyveres felkelőt nem sajnálom (azért a US és a szovjet megszállás nem azonos, azt hiszem erről bz kollegái tudnának mesélni), de a halott civilt igen.

bz249 2010.08.24. 14:51:20

@evil overlord: azert, ha nagyon kell lehet kelloen racionalis indokokat talalni a civilek gyilkolasza mellett. Hogy a legegyszerubbet mondjam, elvenni a kedvuket a haboru ujrakezdesetol (a folytatasatol nem nagyon lehet). Ha ez parosul a rendezett, gyarapodast es biztonsagot eredmenyezo bekeidovel, akkor akar hatasos is lehet (se a nemetek, se a japanok nem akarnak haboruzni).

evil overlord (törölt) 2010.08.24. 14:58:38

@bz249: Racionálisnak racionális, de hiába vagyok cinikus, nem szimpatikus. A Ryan doktrína - Őrnagy urat kérdezze a részletekről :) - jobban tetszik: a katonai és politikai vezetőket kell megölni (mert akkor nem lesz senki, aki a népet feltüzeli a háborúra).

evil overlord (törölt) 2010.08.24. 15:02:05

@evil overlord: BTW a nürnbergi és tokiói bírósági ítéletek (bár az elítéltek tényleg megérdemelten lógtak) meghozatalához az angoloknak és az amerikaiaknak nem volt semmi erkölcsi alapja.

Valandil 2010.08.24. 15:16:13

@elGabor: "akkor a NATO lehetőségeit a hivatásosok kiképzésére, gyakorlatoztatására és felszerelésére a mainál jobban ki kellene használnunk. " Nos a hivatásos és szerződéses állomány sacc/kb. 30 percig tudná feltartóztatni az első hullámot - aztán elfogyna. Mi kell nekünk: Honvédség vagy Expedíciós Haderő?
A jelenlegi haderőnkkel már fel sem merül a kérdés, hogy hány futballpályányi területet tudna megtartani, mert alapvető képességek hiányoznak ehhez. Egyébként a kapott NATO-segély töredéke a költségeinknek, tehát csak bukunk az üzleten. Ezzel az erővel akár a honvédelmi képességeinket is lehetne fejleszteni ebből a pénzből.
@bz249: Ami az amerikaiaknak nem megy, az az, hogy maguk mellé állítsák a lakosságot (szívek és elmék megnyerése). A briteknek pl. Malájföldön ment, az amcsiknak eddig még kb. sehol. Ha egy gerilla/terrorista mozgalomnak nincs társadalmi támogatottsága, akkor könnyen fel lehet számolni - akkor viszont nem lehet a fegyveriparnak sokmilliárdos megrendeléseket nyomatni. Jaj-jaj, fogós kérdés, milyen módszerrel próbálkozzunk!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.24. 15:20:56

@elGabor:

honvédelem, expedíciós, bérgyilkos hadsereg? jó az országnak? ugyan, www.mno.hu/portal/732227 nem kellett volna 6 millió abortuszt engedélyezni. és fenntartani a lehetőséget a keresztény-kormány alatt. miről beszélnek maguk? ólomkatonázó kisdedek.

EliStone 2010.08.24. 15:30:09

Szóval a hozzászólásokból azt veszem ki aki katonai egyenruhát hord és legyen az bármilyen körülmény és életét veszti akkor hős, egy rendőr akit viszont szolgálat közben egy lövész lesből agyonlőtt az nem?
Csak kérdezem mert én ehhez hülye vagyok.
A másik! külömböző országok miért akarnak úgymond demokráciát vinni ahova nem lehet. Az ottlakó Pastuk (remélem helyesen írom) már Nagy Sándor seregét is elverték! Ez hasonlít egy kicsit a nagy keresztény hittérítésekre Dél-Amerikában a 17-18. században. Ez a sok elherdált pénz talán jobban lehetne felhasználni ahol tényleg szükség van rá. Na de mint már említettem én hülye vagyok ehhez...

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.08.24. 15:33:35

Egyszerű ez, ha egy birodalom elfoglal minket, vagy belekényszerülünk a szövetségesi (vazallusi) körébe, akkor vérezni kell érte, néha távol.
A német szövetségért a Donnál, a SZU-val nem is jártunk rosszul, bár gondolom, pár vietnami tanácsadó odaveszhetett, most az USA-birodalom vazallusaiként Irak és Afganisztán.
A Trója c. filmben mondja Sean Bean (Odüsszeusz) Brad Pittnek, aki kifogásolja, miért szolgálja az undorító Agamemnont:
"Itaka túl kicsi ahhoz, hogy megengedhetne magának akkora ellenfelet, mint Agamemnon"
És véreznek az itakaiak Trója alatt, amivel nem volt semmi problémájuk...

sertésmájkrém 2010.08.24. 15:53:08

Sajnálom, de rosszul gondolom, hogy nem véletlenül vállalta a küldetést? Hanem jó pénzért?
A hazáját védte?
...

bryan 2010.08.24. 16:35:35

@EliStone:
Ha a rendőrt azért lőtték le, _mert_ rendőr, akkor hősi halott, ha más oka volt, akkor olyan áldozat, mint a móri bankrablásban a pénztárosok.
Nem az egyenruha tesz hőssé valakit, hanem az, hogy tudatosan felvállalja azt a kockázatot amit az egyenruha viselése jelent (katonáknak ellenséges területen, rendőrnek akárhol), és ez az életébe kerül.
Nem értem, mi ebben a bonyolult.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.08.24. 20:10:42

@Valandil: "Feltenném ugyanazt a kérdést, amit 1942-ben tett fel apám a Donnál: "Mit keresünk mi itt?" "

Akkoriban a magyarok az újraegyesített, nagy Magyarországért harcoltak, legalábbis ennek a reményében teljesítettek mindent, amit a Harmadik Birodalom kért tőlük, amibe beletartozott a nekik nyújtott segítség is.

zachar 2010.08.24. 21:06:57

42-ben a náci Németország Európa nagy részét elfoglalta, és világossá tette (többször bizonyította), hogy amelyik ország nem áll mellé a harcban, azt megszállja.
Magyarország, ha tetszett, ha nem (NEM!), csapatokat kellett küldjön a frontra. Horthy addig húzta a dolgot, amíg tudta, de nem húzhatta tovább.
Akárhogy is volt, a II. Magyar Hadsereg doni katasztrófája Horthy döntésének következménye, akkor is, ha az ellenkező döntés akár jóval jelentősebb nemzeti katasztrófához vezet (pl. Magyarország 1942-es megszállásához).

Wikipedia:
"1942. januárban Magyarország német követelésre... megbízta a 2. magyar hadsereg-parancsnokságot egy ... hadsereg összeállítására. A hadsereget teljes egészében német irányítás alá helyezték, alkalmazásának módját, területi és időbeli hatályát nem korlátozták. A hadsereg a német Déli Hadseregcsoport (Heeresgruppe Süd) alárendeltségébe került."

Namost ezzel a kikényszerített és szégyenteljes magyar véráldozattal, amit egy nem demokratikus kormányzat rendelt el egy nem normális (=világháborús) környezetben, ezzel kell összevetni az afgán missziót?

Valamelyik baromarcú írja, hogy azér kell ott lennünk, mer a kábítószer.
Mióta Afganisztánban ezerrel megy a békefenntartás, FELFUTOTT az ópiumtermelés. Most már Afganisztán GDP-jének 50 %-át az ópiumtermelés adja!
Hahó, a fél ország abból él!
Tudjuk ezt sikernek nevezni X év megszállás után?
Ugye, hogy nem tudjuk?
... de ideológiának nem rossz, hogy többek között a kábítószer elleni harc miatt küldjük a katonákat arra hardcore vidékre.

Elismerem frankó edzőtábor, de mire is?
A békefenntartásra?
A katonai táborok őrzésére ellenséges környezetben, és az agyaggalamb-vadászat célpontjai, a katonai konvojok közlekedtetésére?
Afgán KRESZteszt, faszom?

Hogy profitál ebből a Magyar Honvédség, milyen tapasztalatokat szerez a haza megvédéséhez?
Kedves honvédeink, az afgán rulett szabályai szerint Önök most "küldetést hajtanak végre" (az idézőjeleket mutatni kell a nyuszifül-jellel), komfortos páncélmellényeikben beülnek macsó terepjáróikba, páni félelemben elautókóznak néhány tucat kilométert, és imádkoznak közben, hogy a helyi menő csávók máson akarjanak bosszút állni az amerikai által kilőtt haverjuk múlt heti haláláért.

Bell & Sebastian 2010.08.24. 23:26:19

Gondolom a törzsszövetségi társadalom- és a stratégiailag kitüntetett hely-, geopolitikai metszéspont fogalmát nem itt és most beszéljük meg.

Elég az hozzá, hogy aki oda becsücsül, közvetlen szomszédja a potenciális ellenségnek, bárkit is értsünk ezalatt, de atomfegyver tulajdonost - elsődlegesen.

A cél elérése érdekében eddig sem volt rest -egyik megszálló sem- irtani az afgán írástudókat, butaságban és szegénységben tartani a sokszínű lakosságot.

Hogy mi közünk mindehhez? Lehet mondani, az EU -val, NATO -val együtt jár a kalandozás is a cionista érdekekért. Ehelyett az az igazság, akárhol is csaholtunk nagy lelkesen ezekért az idegen érdekekért, valahogy a biznicből mindig kihagytak.

Az a jutalom, hogy nem vágnak még jobban pofán!
Mai hír, hogy a német -adózás előtti- átlagjövedelem 850.000 Ft. És ezért még izzadniuk sem kell agy páncélozott HMMWV -ben, a kumulatív hatású páncéltörő rakétákról elmélkedve. Akár még a közüzemi számláikat is ki tudják fizetni mocskos providentek nélkül.

Azért valaki ott kint nagyot hibázott, ha csapdába tudták csalni a konvojt. Ideje hazajönni.

atoszbá · http://rogbixv.blog.nepsport.hu/ 2010.08.25. 00:22:29

Biztos mársokan megírták, de akkor is:

Nyugodjon békében! Hazáját szolgálta!
süti beállítások módosítása