Mértékletességet – Wishful thinking III.
2010. április 23. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Mértékletességet – Wishful thinking III.

  Wishful thinking: vágyvezérelt gondolkodás; olyan érvelés, melynek premisszája a konklúzió igazságára irányuló vágyat fejezi ki.

  A keresztény művészetben Temperantia, vagyis a Mértékletesség figurája jellemzően homokórát tart a kezében. A homokóra földi dolgok mulandóságát, és az ennek tudatában gyakorolt mértékletesség és önuralom erényét jelképezi. Más régi mesterek (például a fenti képen Andrea Pisano Firenzében) olyan figuraként ábrázolják Temperantiát, aki kardját a hüvelyében tartja: a hatalom biztos birtokosa, de azzal nem él vissza. Lehetnek egy mai kormányzat vezérelvei a régi szimbólumok?

  Az amúgy is vérszegény 2010-es választási kampány két forduló közé eső szakasza nem szólt másról, mint a szocialisták egyszerre kétségbeesett és cinikus hadakozásáról a Fidesz túlhatalma ellen. A Jobbik alig ad életjelt magáról, az LMP a szociktól történő elhatárolódással van elfoglalva, a Fidesz pedig továbbra sem állít semmit - ha mégis, akkor rögtön két ellentétes állítást tesz, ugyebár.

  A választási kampány már az első forduló előtt kifulladt, a húsvéti ünnepek után már csak a kubatovozás hozott némi izgalmat, leginkább az izguló fideszes fan club életébe. Az eredményeken már keveset változtatott az ügy. A kampány hangulata jól tükrözte az ország állapotát, és - wishful thinking - jó példaként szolgálhat a leendő országvezetőknek, hogy miként fogjanak bele a kormányzásba. Az elszámoltatás kényszere és a kétharmad lehetősége után nézzük, mi ágyazhat meg a leendő új kormányzat mértékletességének.

*

  A választópolgárok kiábrándultak, fáradtak és feszültek. Nyolc éve, 2002-ben egy jól teljesítő gazdaság idején volt idő, energia és kedv az ideológiai csatározásokhoz, a szekértáborosdihoz. Az egységes jobboldali tábor is az emlékezetes 2002-es tavasszal és nyáron szervezte össze magát, hogy négy évvel később a gyurcsányi mozgalom leheljen - mint kiderült, csak ideiglenes - életet a baloldalba. Más kérdés, hogy az évtized eleji polgári tábor ma hogy áll, mind szervezetileg, mind szellemileg.

  2010-ben sajnos nem a saját szellemi kiskertek gondozása áll első helyen a választópolgárok fejében. Az emberek nem akarnak ideologikus csatározásokat, jó részük nem kér a szimbolikus politizálásból.  A frissdiplomás városi fiataltól a falusi szakmunkásig mindenki örül, ha egyáltalán van munkája, és tud dolgozni. Akinek pedig nincs, az végképp nem kér a gyakorlati, racionális politizálást helyettesítő látszattevékenységből. Az amúgy is választói fókuszcsoportok és közvéleménykutatások aprólékosan kielemzett eredményeire épülő kampány ezért is tükrözte jól az ország állapotát.

*

  A választók hangulatán túl a Bajnai-kormányzat egy éves tevékenysége is megalapozott egy másfajta, visszafogottabb kormányzásnak. Gyurcsány öt évig tartó, reformot reformra halmozó, ötletrohamokra épülő, (az egyébként szimbolikus konfliktusokat szívesen vállaló Orbán-kormánynál is jóval megosztóbb) kormányzása kimerítette a szellemi szekértáborok tartalékait. Bajnai Gordon, aki persze részben felelős volt a 2009 elejére kialakult gazdasági és politikai helyzetért, a kormányrudat átvéve Gyurcsány mediális személyiségének teljes ellentéteként visszafogottan, nagyívű társadalmi és politikai víziókat mellőzve, az IMF kényszerű mentőövébe kapaszkodva visszarántotta az országot az államcsőd peremétől. Nem szándékozom megírni Bajnai apoteózisát, de el lehet ismerni: a legforróbb időszakban is lehet mértékletességgel intézni az ország ügyeit, még akkor is, ha a tűzrakók egyike lett a tűzoltó.

  A közhangulat és az elmúlt egy év kormányzata is a mértékletesség lehetőségére hívja fel a figyelmet, és akkor még nem beszéltünk a Fidesz kampányüzeneteiről.

*

  A fideszes minimálkampány egyik fő üzenetévé ugyanis a józan ésszel történő kormányzás vált, ami egyúttal a Fidesz józanságára is utal. A választások estéjén Orbán Viktor arról beszélt: az ország problémáira a törvényes rend fenntartását és a jó kormányzást tartja a legjobb megoldásnak.

  A jó kormányzásnál tartunk tehát, ami a legvonzóbb buzzword azoknak, akik bíznak a konzervatív politika lehetőségeiben. Hogy egy hozzáértőt idézzünk: „A legtöbb, amit az állam tehet, hogy önmagát korlátozza, teret enged az emberek minél szabadabb és alkotó erejének a kibontakoztatásához” - írja Lánczi András a Magyar konzervatív töprengések című kötetben.

  A mértékletesség tehát a jó kormányzat egyik ismertetőjegye lehet. Arisztotelész szerint a mértékletesség az ember cselekedeteit meghatározó erény, amely biztosítja az akarat uralmát az ösztönök fölött. Mondhatjuk: politikai akarat kérdése a hatalmi ösztönök kordában tartása is. Ha kétharmadot, tehát kormányzati teljhatalmat szerez a Fidesz, akkor még inkább fel kell ismernie kell saját felelősségét, amit nem győzök elégszer hangsúlyozni.

  S ha már régi bölcseknél tartunk: réges-rég, egy messzi, meszi országban, egy teljesen különböző kultúrkörben is errefelé kapizsgálták a jó uralom kulcsát. Mikor máskor, ha nem ezekben az átmeneti napokban ajánljuk éppen bukó és éppen győző politikusoknak a régiek bölcsességét? A Tao-Te-King 2500 évvel ezelőttről figyelmeztet minden hatalomra törőt:

    Manapság
szeretet nélkül merészkednek,
mérték nélkül vezérkednek,
tartózkodás nélkül hatalmaskodnak:
ezért elpusztulnak.

Aki tapintattal vezet hadat,
gyõzelmet arat”

*

  A most hatalmas támogatásnak örvendő, egyedül kormányképes erő belátásán múlik, hogy mennyire tudja meggátolni az egyébként természetes hatalmi ösztönök elszabadulását. 2010 Magyarországán, feszült társadalmi viszonyok között és az internetnek köszönhetően minden korábbinál szabadabb médiatérben nagyon hamar a Fidesz támogatásának olvadását hozhatja minden olyan hír, amely a mértékletesség helyett az új kormányzat, vagy annak egyes szereplőinek mértéktelenségéről szól.

  Azt sem hisszük el, hogy sajtóhírek szerint a melegek jogai körüli babrálással vagy épp az adócsökkentés elhalasztásával (vagyis az emberek alkotó erejének megkötésével) kezdene a Fidesz; olyat pedig el sem tudunk képzelni, hogy egy hatalom küszöbén álló konzervatív párt beleszólna sajtótermékek szerkesztésébe, interjúk publikálásába. Az egész ország érdeke, hogy józansággal, felelősségteljesen, és a jó kormányzás alapvető, jól ismert szabályainak betartásával kezdődjön el a jobboldali-konzervatív kormány munkája. Az idő szorít, és keskeny a járható út.

  Gondoljunk csak a homokórára.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr971901266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a nyugalom megzavarására alkalmas · http://www.youtube.com/watch?v=NBszQFz6buA 2010.04.23. 08:00:56

"Az amúgy is vérszegény 2010-es választási kampány"

nekem
ez is bőven elég volt

98-tól 2006-ig állandó kampányban élt az ország

KÖSZÖNÖM FIDESZ,
HOGY BEFOGTAD A SZÁDAT ÉS A
HÜLYSZOCIKNAK NEM VOLT MIRE CSAHOLNIA!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.23. 08:02:16

sajnos ez puhapöcsű üzenet. mértékletességre szükség van a gazdaságban és a külpolitikában.
és nincs mértékletességnek helye a számonkérésben, az ellenséges értelmiség felszámolásában, vagy hűségynyilatkozatra kényszerítésében, bűnmegelőzésben és büntetésben, és még sorolható.
erre kaptak felhatalmazást és nem lankadt fasszal matatásra.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.23. 08:17:41

@a nyugalom megzavarására alkalmas:
kérem, ha azt mondjuk hűségnyilatkozat az nem azt jelenti, hogy egy üres ígéretet várunk. hanem egy hűségnyilatkozatot követő bűnbánó életutat. ha hamisság történik a hűség napi gyakorlatában, hát jöhet az ellehetlenítés, állásvesztés, apeh vizsgálat. tök egyszerű.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.23. 09:06:40

Ez bölcseletnek kevés, etetésnek sok:-/

Nem ilyen/olyan antallista hasbeszéd ez? Szegény Antall, nyakán a nagyhatalmak és a globáltőke késével, oktatta (ki) így az "izgágákat".

Persze, fontos a mértékletesség, legalább annyira, mint az igazságosság - az igazi mértékletesség és az igazi igazságosság!

ü
bbjnick

Pelso.. 2010.04.23. 09:19:51

@Grift: A számonkérésben a törvényességnek van helye. Egyéb mérlegelési szempont nincs, nem lehet.

Mégis, kiknek, s ki felé kellene hűségnyilatkozatot tenni?
A máshogy gondolkodó értelmiséget meg küldjük esetleg Recskre, ugye.

tevevanegypupu 2010.04.23. 09:20:12

Csak azokat kell felelossegre vonni, akik bizonyithatoan voltak kartekonyak. Sajnos attol felek eppen ezert valoban eleg mertekletes elegtetelt kaphatunk az elmult nyolc evert. Annyi eszuk mindig volt a baloldali ertekeket kepviseloknek, hogy a bizonyitekokat idoben eltuntessek.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.04.23. 09:33:37

A mértékletességet maga az élet fogja kikényszeríteni. Hétfőtől ugyanis nem a peckes járású, bajuszpödrő diadalmenetek, hanem a munkás hétköznapok sora fog következni, amikor is végre azzal kezdünk majd foglalkozni, amivel foglalkozni kell. A feladatok súlya kényszerítő erő.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.04.23. 09:55:58

Meglehetősen nagyfiú voltam már az Antall-kormány idején, így van némi fogalmam arról, hogy az ilyesfajta mértékletesség gyakorlása majdhogynem a bűnnel egyenértékű cselekedet volna.

Először egy határozott kormányzással konszolidálni kéne ezt a nyolc év alatt tönkrevágott országot, aztán visszatérhetünk a mértékletesség kérdésére is.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.04.23. 09:59:39

@Gasper: szerintem nem ugyanazt értjük a mértékletesség alatt

Pelso.. 2010.04.23. 10:07:20

@rajcsányi.gellért (ergé): Jó ez az írásod. De hangsúlyozom, elszámoltatás vonatkozásában kizárólag a törvényesség jöhet szóba, a mértékletesség nem egészen ide illő kifejezés, mert mérlegelést vélelmez.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.04.23. 10:10:12

@Pelso..: természetesen a törvényesség jöhet szóba, egyébként az elszámoltatásról írtam az első cikket:

mandiner.blog.hu/2010/03/22/elszamoltatast_wishful_thinking_i

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.23. 10:11:18

@Gasper:

Így:

okosság
mértékletesség
igazságosság
lelki erősség

Így igen. Mindenelőtt ki kell mondani, hogy a fehér fehér, a fekete fekete, számot kell adni az elmúlt hatvan évről. Nem hiányzik mégegyszer, hogy Magyarország miniszterelnöke a pofájába vágja saját népének, hogy "Teccetek volna forradalmat csinálni!", majd belehaljon a kétségbeesésbe, a fájdalomba és a szégyenbe.

ü
bbjnick

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.04.23. 10:16:29

@rajcsányi.gellért (ergé): szerintem ugyanazt értjük mértékletesség alatt. :)
De ahogyan @bbjnick: fenti kommentjében nagyon helyesen leírja, a mértékletességet előzze meg az okosság, mert különben megint baj lesz.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.04.23. 10:19:36

OV mondá:

"A valóságtól teljesen elrugaszkodott elképzelésnek tartom, hogy az emberek majd azért adnak felmentést a gyenge kormányzati teljesítmény alól, mert sikerül valaki másra áttolni a felelősséget. Ez súlyos tévedés. Bújhatnék én, ahová akarnék… Ha nem lesz rend, nem lesz rendőr, nem lesz közbiztonság, a választópolgárok ugyanúgy lapátra tesznek majd, mint most a szocialistákat. Hivatkozhatnék én világgazdasági válságra, IMF-megállapodásra, ha az emberek azt tapasztalják, hogy nem tettem meg minden tőlem telhetőt az érdekükben, ha nem lesz adócsökkentés, ha nem lesz egyszerűbb adórendszer, ha marad ez a mostani állapot, amelyben bárki elszórhatja a pénzét a játékautomatákba, és nem történik semmi, ám ha ugyanezt a pénzt arra fordítja, hogy vállalkozzon, munkát adjon néhányaknak, akkor azonnal vizsgálják, nyaggatják, megbüntetik, szóval magyarázkodhatnék meg kommunikálhatnék éjt nappallá téve: lapátra fognak tenni. És igazuk lenne. A felhatalmazás mértéke tehát a legkevésbé sem rettent vissza, sőt arra sarkall, hogy a tőlem telhető legjobb teljesítményt nyújtsam."

Alfőmérnök 2010.04.23. 10:24:47

"réges-rég, egy messzi, meszi országban, egy teljesen különböző kultúrkörben is errefelé kapizsgálták a jó uralom kulcsát"

Kína sehova sem jutott volna az ilyen Lao-Ce Tungokkal, a konfucionizmusnak sokkal többet köszönhet. De ha már a misztikusoknál tartunk, idézzük inkább William Blaket:

"Homéroszi hős aligha vagyok,
Ellenségemnek pardont nem adok,
Jóságomra csak barát érdemes,
Barátságáért bére éppen ez;
Ki ellenséghez jó: javára tesz,
S ezzel barátja ellensége s árulója lesz."

tölgy1 2010.04.23. 10:29:37

Kedves ergé,

a mértékletesség egy tök jó metafóra. De a gyakorlatban használhatatlan. A MAdöf is próbált erre rájátszani. De a mértékletesség csak véletlenül található el, néha-néha.
És nem tud mit kezdeni a Gonosszal, merthogy a Platóny-Arisztotelész számára az nem létezett, nem ismervén az Ószövetséget, sem a komenistákat.
Ezért inkább javaslom: törekedj a decorumra (Cicero), a helyénvalóságra. Bizony, ha betörnek a lakásodba és erőszakoskodnak a családoddal, akkor nem a mértékletesség a helyes válasz, hanem a helyénvaló: erőszakosan kell ellenállnod.
Mutatis mutandis...

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.04.23. 10:29:52

@Gasper: ...és mindez nem zárja ki azt, hogy a felelősöket felelősségre kell vonni.

lorantka_a_gall 2010.04.23. 10:39:25

@Pelso..: természetesen törvényesen. Viszont ha fehéren-feketén kiderül, hogy lenyúlt az illető pár tíz/száz/ezer milliót, és nem lehet beperelni, akkor elvárnám, hogy naponta járjon a nyakára az apeh, amíg vissza nem büntetik az egészet.

Tündér_Lala 2010.04.23. 10:46:28

Elnézést, de napok, hetek óta csak mosolygok a posztokon és a kommenteken.
Éppen 2/3-os meghatalmazást készülünk adni egy politikai erőnek, amelytől az ország rendbe tételét, az iszonyatos ballib által okozott kártételek konszolidálását várjuk.
Természetes, hogy megfogalmazzuk elvárásainkat, gondolatainkat, esetleg javaslatainkat, de megmosolyogtató amikor boldog boldogtalan, elenfél és barát tanácsokat ad Orbánnak.
Ők hónapokkal ezelött létrehoztak kiváló gondolkodókból tímeket, amelyeknek feladatul tűzték, hogy járható alternatív utakat dolgozzanak ki a kilábalásra, dolgozzanak ki intézkedési teveket ezek megvalósítására.
Igen szükség van okosságra,kompromisszumokra,törvényességre, mértékletességre, igazságosságra és mindezekre a maguk helyén.
Hiba nélkül nincs vezetés és csak reménykedhetünk benne, hogy ezekből viszonylag kevés lesz, az eredmény pedig az ország felemelkedése felé mutat a lépésről lépésre haladás és az esetleges korrekciók nyomán.

Nem vagyok Orán fan, de szerintem az egyetlen ember a mai magyar közéletben,aki a siker reményében vállalkohat vállalkozhat a feladatra. Minyájunk érdeke, hogy sikerrel járjon és én bízok benne és bizok a bölcsességében is.

vizipipa 2010.04.23. 10:49:28

Vicces ez a Bajnai értékelés. Nem tudom mércének elfogadni, hogy aki nem folytatja az elqrást az már egyből jó volt.
Komoly döntést nem kellett hoznia, ment a kijelölt IMF pályán. Másod- és harmadszinten meg ment minden tovább változatlanul. Frekvenciaelosztás, kinevezések, pályázatok.
Az új kormánytól meg nem mértékletességet, hanem határozottságot várok. Nem háttérben maradni kell, hanem egyértelműen irányt szabni. Majd ez után jöhet a figyelő álláspont.

Bloodscalp 2010.04.23. 10:53:06

@rajcsányi.gellért (ergé): és amit OV mondá mintha Isten mondaná..csak még az ecceri magyar polgár is megérti:)

tevevanegypupu 2010.04.23. 10:55:09

Torvenytelensegre nem lehet torvenytelenseggel valaszolni, pofont esetleg ott a helyszinen vissza lehet adni, ket het mulva mar nem biztos, hogy szabalyos es jogos. Lopast, csalast be kell bizonyitani, politikai tevedest pedig helyre lehet hozni, de pusztan csak bosszu kedveert megalazni valakit nem lehet. Egy polgar nem engedheti meg maganak, hogy kicsinyes legyen. Letezik tarsadalmi itelet, erkolcsi megsemmisites. Nalunk is megvalosithato a kikozosites es a moralis itelet is.

Pelso.. 2010.04.23. 10:55:59

@lorantka_a_gall: Az Apeh dolog nem megoldás. Ha valaki lenyúlt, az bűncselekmény, az igazságszolgáltatás feladata lépni. Olyan nincs, hogy "feketén fehéren kiderül" valami, helyette: bizonyítékok alapján jogerős ítélet, se több, se kevesebb.

tölgy1 2010.04.23. 11:00:17

@tevevanegypupu: láthatóan magabiztosak:
vastagbor.blog.hu/2010/04/23/szabadsagon_van_a_rektor_a_bortonben#c9564729

A mértékletesség nem a törvénytelenség ellentéte, csak szólok. Törvényesen is lehetek mértéktelen. A törvényt pedig emberek hozzák, noch dazu. Mennyi idő megváltoztatni egy törvényt?

"Letezik tarsadalmi itelet, erkolcsi megsemmisites. Nalunk is megvalosithato a kikozosites es a moralis itelet is." - sajnos téved. A szégyen már régen nem hat, legalábbis nem nagyon a demokráciában, és még kevésbé a posztszoci Mo-n. Lásd Horn Naés Gyula esetét és az ügynöktörvény kudarcát.

Pelso.. 2010.04.23. 11:12:44

@tevevanegypupu: Egyetértve. Hozzátenném, hogy a morális társadalmi ítélet csak az igazságszolgáltatás döntése után következhet.

Tündér_Lala 2010.04.23. 11:21:10

@tölgy1: "A szégyen már régen nem hat, legalábbis nem nagyon a demokráciában, és még kevésbé a posztszoci Mo-n. "

Sajnos ez igaz. Hallotam én is olyan vélekedést Ferivel kapcsolatban, hogy "Akinek lehetősége van lopni és nem lop, az barom."

No ez is az elkövetkezendő hatalom egyik feladata (legalább hosszú távon), hogy az egyéni és közmorált, erkölcsöt visszaállítsa, hogy a bűn ne legyen relativizálható, azt közmegvetés sujtsa.

Tündér_Lala 2010.04.23. 11:24:42

@Pelso..: Nem. Szerintem van a törvényesség szélén álló - még nem büntethető - magatartás, amely igenis közmegvetést érdemel. Lásd "törvényes, bár erkölcsileg kifogásolható".

tevevanegypupu 2010.04.23. 11:25:21

@tölgy1:
"Törvényesen is lehetek mértéktelen. A törvényt pedig emberek hozzák, noch dazu. Mennyi idő megváltoztatni egy törvényt?"

Gondolom ketharmaddal talan nem tart sokaig, de itt is ovatoskodni kell, fideszek onhibajukon kivul kerultek olyan szorszalhasogato figyelem kozeppontjaba - hala az ugyes szoclib mediakoknak - hogy nemigen tevedhetnek.

"A szégyen már régen nem hat, legalábbis nem nagyon a demokráciában, és még kevésbé a posztszoci Mo-n. Lásd Horn Naés Gyula esetét és az ügynöktörvény kudarcát."

Ez valoban ido kerdese, teljes tarsadalmi atalakulas szukseges, valoszinuleg egy-ket ev nem lesz ra eleg. De azert majd eljon, ha rendben mennek az orszag ugyei, ha rendes polgari demokraciava sikerul fejlodnunk. Erre valoszinuleg mindenhol igeny lesz, nalunk sem rosszabbak az emberek mint mashol.Jo lenne vagy 12 even keresztul polgari kormany, ahol politikusokkal, civil szervezetekkel es igenis az Egyhazzal is osszefogva megprobalhatunk kitorni vegre abbol a hatvan eves szornyu lelki, tarsadalmi, gazdasagi nyomorbol amit rank kenyszeritettek.

tevevanegypupu 2010.04.23. 11:28:04

@Pelso..:
"morális társadalmi ítélet csak az igazságszolgáltatás döntése után következhet."

Egyreszt, masreszt pedig a hetkoznapi tarsadalmi szerepvallalasbol valo eltavolitas is szukseges.

tölgy1 2010.04.23. 11:46:41

@tevevanegypupu: "nalunk sem rosszabbak az emberek mint mashol."
VAlószínűleg nem, de máshol van elit. Itt meg nincs, csak gazdagok és gátlástalan törekvő modernek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.23. 12:01:52

Áll!:-) Hatvan év ideológiai terror után rehabilitálni kell a nemzetet! Itt és most nem működnek a polgári demokráciák bevett rutinjai (húsz évünk volt rá, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy nem működnek). Itt és most az a "nyerő", aki helyesen diagnosztizál és hatékonyan gyógyít egy olyan kórt, aminek még nincs protokolja. Eddig még csak annyit láttunk, tapasztaltunk, hogy a Fidesz üres dumával nyugtatta a beteget: most meglátjuk, van-e több is a tarsolyban, mint az altatás... Én nagyon kíváncsi vagyok. De hozomra azt a kétharmados többséget nem szívesen adom oda:-(

ü
bbjnick

tevevanegypupu 2010.04.23. 12:02:12

@tölgy1:
"máshol van elit."

Az nalunk is kialakult, az ment a leggyorsabban.(:

A tehetseg ha jellemtelenseggel parosul negativ csodakra kepes.Ha oket sikerul megcafolni - es sajat erdekunkben minden alkalommal muszaj lesz, maskeppen nem megy - akkor lassan eltunnek. Ha a polgari kormany engedi szohoz jutni az eddig elhallgattatott vagy a liberalisok altal nevetsegesse tett muveszeket, politikusokat, civileket, akkor lesz melto elit is. Volt nekunk sokszor, igaz eleg regen.De csak elo kell venni oket es mercenek allitani.

hiba 2010.04.23. 12:30:30

"A most hatalmas támogatásnak örvendő, egyedül kormányképes erő belátásán múlik, hogy mennyire tudja meggátolni az egyébként természetes hatalmi ösztönök elszabadulását."
Hát igen, ezért ugrott kicsit görcsbe a gyomrom a szavazásnál. A fülke magányában lepergett előttem az ismerős és potenciális hatalom várományos fidesz káderek életútja. De aztán azzal bátorítottam magam, hogy ha van aki kordában tartja őket, akkor végül is a kommisszárok is lehetnek hasznosak.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.23. 12:55:47

igaza van tölgynek, mi a lófasz köze van a mértékletességnek a törvényességhez? ki beszél törvénytelenségekről? /jó, mondjuk én, mert a komcsik végleges kiirtására, nem szószerint, megengedhetőnek tartom a törvénytelenséget is./
itten arról van szó, hogy ha jól értem, és mások is, akkor rajcsányi úr valamiféle antalli szarakodást, valami rózsaszín tegyük is meg ne is úgy, meg nemárhogy mindenkit börtönbe kúrunk, mert hát ugye azért mégsem vagyunk férfiak.
ahogy viktor mondta, gellért idézte, és az következetesen és kíméletlenül. ugyanis csak úgy lehet.

gentry 2010.04.23. 13:06:39

Tetszik az írás. Jó lenne, ha Orbán Viktor is elolvasná!

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.04.23. 13:16:58

@Grift: nem erről írtam, sokkal inkább a hatalom megszerzése utáni mértéktelenség veszélyességéről, sőt, önveszélyességéről. A mértéktelenség ezer dologban jelentkezhet.

nem a börtönbe kúrásról van szó.

az egyébként nem a kormány, hanem a független igazságszolgáltatás dolga, csak hogy egy néha mellőzött tényt megemlítsek.

az elszámoltatás kötelességéről már írtam korábban.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2010.04.23. 13:17:15

Ezt a „Bajnai azért mégiscsak egy szimpatikus technokrata” dolgot már elég régóta hallom Mandíner- és Konzervatórium-szerte, de _nagyon_ nem értem.

tevevanegypupu 2010.04.23. 13:19:13

@Loxon:
Nyilvan ugy ertik, hogy Bajnai csak egy szimpla tisztviselo aki vegrehajtotta a szukseges intezkedest, semmi tobb annal.
Kovetkezeskeppen fusson csak, ot nem terheli felelosseg.

hiba 2010.04.23. 13:43:15

@tevevanegypupu: "Jo lenne vagy 12 even keresztul polgari kormany, ahol politikusokkal, civil szervezetekkel es igenis az Egyhazzal is osszefogva megprobalhatunk kitorni vegre abbol a hatvan eves szornyu lelki, tarsadalmi, gazdasagi nyomorbol amit rank kenyszeritettek."
Azért azzal vaszínűleg zorbán is tisztában van, hogy 2/3-ad ide vagy oda, a nép nem arra kérte Őket, hogy megváltsa a lelki nyomorból, csak a gazdaságiból.
Lélekátalakítási próbálkozás esetén, ugyanolyan siránkozás lesz most is, hogy lélegeztető gépen utaztatják a koronát.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.23. 13:46:11

@rajcsányi.gellért (ergé):

"az egyébként nem a kormány, hanem a független igazságszolgáltatás dolga, csak hogy egy néha mellőzött tényt megemlítsek."

a kormánynak az a dolga, hogy a "független igazságszolgáltatást" nyomás alatt tartsa. az ügyészséget meg a kormány alá!

petréteit meg bíróság elé!

tevevanegypupu 2010.04.23. 13:51:26

@hiba:
Ha a Zorban kormany tenyleg jol dolgozik, akkor par ev mulva nemigen fogja majd az embereket foglalkoztatni az, hogy ki van kormanyon. Ugyanez vonatkozik majdan a szocialistakra, liberalisokra,stb. Megszunik a lelki nyomor erre vonatkozo resze.(:

tölgy1 2010.04.23. 13:57:28

@rajcsányi.gellért (ergé): tudta, hogy senki sem születik bírónak? Azok is mennek nyugdíjba. És az ügyek kiszignálásával is tudottan játszanak a bíróságok.

@Loxon: nem csak az idetévedt ballib arcoktól hallja ezt?
A libás libás.
Sukkoró és a liba ügylet miatt meg kéne ráncigálni őt is. És nem futni hagyni.

Pelso.. 2010.04.23. 14:35:25

@Tündér_Lala: Az, hogy egyáltalán létezhet ilyen kifejezés,ilyen abszurditás, hogy "törvényes, bár erkölcsileg kifogásolható", -az a jogalkotók hibája, felelőssége. Ők s a politikai elit. Hagynak önmaguknak kiskapukat.
Erkölcsnek s törvénynek pontosan meg kellene egyeznie.

Pelso.. 2010.04.23. 14:50:14

@rajcsányi.gellért (ergé): A mértéktelenség veszélyét inkább látom a strómanok, holdudvar, "segítők" gátlástalanságában és kapzsiságában, akik ugrásra készen várnak, s benyújtják a jogos vagy vélt számlát. Kérdés, hogy az effélék visszafogására van-e szándék, illetve sikerül-e. (szerintem nem).

Tündér_Lala 2010.04.23. 14:54:12

@Pelso..: Igaz, bár határterületek mindig lesznek.
Ezért lenne fontos a morál megerősítése. Valamikor egy szóbeli megállapodás, az adott szó, többet ért mint ma egy írásos szerződés.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.23. 19:26:12

@rajcsányi.gellért (ergé):

Ugye, azt azért te is érzed, hogy ez így kevés az üdvösséghez?

Ha a kormányalakítás után Orbán és a Fidesz továbbra is hallgat (mint az a bizonyos a fűben), akkor az összes beléjük vetett bizalom úgy fog összeroppanni, mintha nem is lett volna. Nem lehet megúszni a programhirdetést és a "hitettevést" bizonyos nagyon egyértelmű és karakteres (világos, jól érthető, és mint ilyen, szimbolikus) értékek mellett.

Ha most kekec szeretnék lenni (ami nem szeretnék lenni), akkor azt is mondhatnám, hogy: ha ez a "hitettevés" már korábban megtörtént volna, ez a mértékletesség-poszt sem született volna meg: hiszen, végeredményében ezt is a bizonytalanság szülte.

Mit tudunk eddig? "Jókormányzás","a felhatalmazás mértéke tehát a legkevésbé sem rettent vissza, sőt arra sarkall, hogy a tőlem telhető legjobb teljesítményt nyújtsam", plusz a "kötcsei beszéd", valamint a személyeskedő, lényegében "tartalmatlan" mocsokkampány, ja és Mádi, Kubatov és Fritz esete.

Hány "új honalapítás" kezdődött eddig rejtőzködéssel, szlalomozással, susmusolással?

Uff! :-D

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2010.04.23. 20:47:04

Kicsit korai mértékletességet emlegetni.
Kegyetlenkedés még nem is volt!

@bbjnick:
(tegnap mi történt?)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.23. 20:58:40

@Bell & Sebastian:

"(tegnap mi történt?)"

Történt tegnap valami?:-)

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2010.04.23. 21:09:49

@bbjnick:
Thomas Mann mellé beszállt még pár jó nick. Így több jót is olvashattunk a szokottnál. :)

Gabe2 2010.04.23. 21:18:35

Egy dolgot várok, gyerekek. Hogy röhögjek az Orbán-kormány baromságain, egy újabb Torgyán-bohócon, fennakadjak a reformátusorbán horthysta katolikuspreferálásán, a hülye kurzusfilmeken, és közben menjen előbbre az orszáőg és a gazdaság, és lehessen normálisan élni, miközben morog az ember.
Na erre nem volt lehetőségem 8 évig.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.23. 21:21:03

@Bell & Sebastian:

:-D

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.24. 01:01:05

Orbán Viktor a Péntek 8-ban olyan jelentőségű változásokat ígért a politikai és a közéletben, amelyek nagyobb formátumúak lesznek, mint egy forradalom. (További részleteket, majd a kormányalapítás után.)

Pokorni a Reggelben arról motyog, hogy zseniális volt a kampányuk, mert nem vállaltak vitát, így nagyobb többséget érhettek el, mint amennyi valós minőségi különbség köztük és ellenfeleik között volt.

Ilyenkor mindig erőt vesz rajtam a kisfiús zavar. Valóban azt látom, amit látok? A fijjúk tényleg azt gondolják, hogy ez vegytisztán csak kormányzástechnológia és hatalomtechnika?

Hmmm, hmmm, hmmm...

ü
bbjnick

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.04.24. 08:13:38

@bbjnick: noha engem is irritálnak bizonyos dolgok, de szerintem türelmesen várjuk ki a végét, de legalább az új kormány első intézkedéseinek hatását. Kár előre rosálni. :)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.04.24. 08:56:50

Az alcím jó. Wishful thinking. Szegény ergé.

"A frissdiplomás városi fiataltól a falusi szakmunkásig mindenki örül, ha egyáltalán van munkája, és tud dolgozni. Akinek pedig nincs, az végképp nem kér a gyakorlati, racionális politizálást helyettesítő látszattevékenységből."

Ez itt a kulcs...

Bell & Sebastian 2010.04.24. 08:59:20

@bbjnick: @Gasper:
Nyolc évük volt gondolkodni! Valami jót csak kisütöttek, remélem!

{név szerint ismerem a környezetemben az összes szilárd erkölcsű, szakpolitikusnak alkalmas embert, de eddig csak a támogatásukat kérték (ha kérték), pozíciót még egynek sem ajánlottak}

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.04.24. 09:48:09

@Bell & Sebastian: tegnap néztem a HírTV-n az Orbánnal készült beszélgetést.
A Rákaifilip nettó seggnyalásával egyetemben is dögunalmas beszélgetés alatt a közeljövőre nézve azért egy-két fontos és halaszthatatlan intézkedés terve így is elhangzott.
Tehát néztem ezt a dögunalmas beszélgetést és abban kezdtem el reménykedni, hogy nagy valószínűséggel a jó kormányzás egyik ismérve talán pontosan ez a fajta dögunalom, amiben tegnap nekem is részem volt. Legalábbis ebben reménykedem.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.24. 09:55:23

@Gasper:
faszombamá! legalább annyit közölhetne viktor, hogy összesen hány év börtön van előre kiróva ezeknek a rohadékoknak.
aztán ráérünk dögunatkozni. :)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.04.24. 10:01:05

@Grift: hát az természetes, hogy mindenekelőtt szanaszét száguldozó meseautókat és mégjobban túlterhelt fog-, és fegyházakat szeretnék látni ebben az országban.

egy nik a sok közül 2010.04.24. 10:34:37

@Grift:

@Gasper:

Maguk itt teljesen HÜLYÉK!

Tényleg állami pénzen akarják kosztoltatni ezeket?

Nem kell börtönbe zárni őket. Legnagyobb ostobaság lenne.

TELJES VAGYONELKOBZÁS mellett maradjanak csak szabadlábon. Menjenek el dolgozni és fizessenek olyan albérletet amilyet a keresetükből meg tudnak engedni.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.04.24. 10:43:34

@egy nik a sok közül: a teljes vagyonelkobzás a minimum.
De menjenek csak a sittre, ott majd zsákvarrásból, vagy focilabdakészítésből, esetleg kosárfonásból és raklapkészítésből kitanulhatnak egy szép szakmát, amivel fedezik a lakhatást és a kosztot.
Tegnap egyébként Vektor arról is beszélt, hogy a tízezer forint értékű károkozásért is járjon újra a sitt, ahol mind az okozott kárt, mind a lakhatási körülményeket szépen le kell dolgozni, legyen szó egy-két napról, vagy akármennyi időről.

egy nik a sok közül 2010.04.24. 10:50:59

Egyébként

nem 8 évvel kell elszámolni

hanem 60 évvel.

Még él pár tömegbelövető meg spicli senkiházi.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.24. 17:08:01

@Gasper: & @Bell & Sebastian:

Nem rosálok előre, kérdezek:-)

Minden választás értékalapú, mi más lehetne. Ha nekem felajánlják, hogy válassz, az értékrendem alapján választok. Ehhez azonban ismernek kell a választások mögött milyen tartalmak vannak.

Olyan jelentőségű változásokat ígérek a politikai és a közéletben, amelyek nagyobb formátumúak lesznek, mint egy forradalom - mondja Orbán. Rendben van, épp itt az ideje, de konkrétan mire tetszik gondolni? - kérdem én. Ki ír alá egy olyan szerződést, aminek a tartalmát nem ismeri?

"abban kezdtem el reménykedni, hogy nagy valószínűséggel a jó kormányzás egyik ismérve talán pontosan ez a fajta dögunalom" --- írja @Gasper.

A jó kormányzás ismérve a bizalom. A bizalom alapja a nyíltság. Persze, ha nem ígérek semmit, számon sem kérhető rajtam semmi. Ez nem tiszta játék. És bizonyosan nem ez a jó kormányzás:-(

Én gyerekkoromban láttam, hogy a parasztok hogyan kötnek egyezséget. Hát, semmiképpen sem úgy, hogy az egyezség tartalmát előre nem tisztázzák.

A cél nem szentesíti az eszközt és az eredmény utólagosan nem igazolja a vállalhatatlant.

Uff!:-D

ui.: A bizalomért keményen meg kell dolgozni. Meglátjuk, lesz-e erre törekvés az új kormány részéről. Addig csak kérdezünk:-) Ha nem lesz, akkor már kritizálni is fogunk:-D

ü
bbjnick

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.04.24. 18:40:31

@bbjnick: Pedig most pont így jártunk: biankó csekket írtunk (írtam) alá. Nagyon mást nem tehettem, még akkor sem, ha nem a "válasszuk a legkisebb rosszat" alapelvből indulok ki. Ez (a szavazás) legalább egy látszat-odatevés-érzetet elindított, a dolgokat az elején elkutyulni azonban robbanással fenyeget. Szerintem tudják. Tehát: nem ismétlődik meg '89-90 nincs erre már anyag. O.V. pedig meglepően empatikusan nyilatkozik erre vonatkozóan. Nos tényleg lássunk most már valamit. Üdv. Misi

Tehetetlen Dodó 2010.04.24. 19:55:57

@Mihint: Nézzétek, tökéletes kormány nincs, az csak a saját kormányom lenne, hehe.
Ezért, ha a fő elvárásaim megvalósulnak, elégedett leszek.
Egyelőre nincs különösebb okom, hogy ne bízzam Viktorban, de ahogy mondod, tényleg lássunk valamit.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.04.24. 20:36:35

@Tehetetlen Dodó: :) olvastam Malacz-nál posttá tett hozzászólásodat, mondhatom csak azért nem írtam semmit, mert szinte semmit sem tudtam volna hozzátenni. Részemről a téma kapcsán: (ide próbáltam volna linkelni a magyarido.blog.hu-n tett hozzászólásomat, de beletört az informatikus bicskám :-)) No, sebaj. Csak azt nem szeretném, ha valami jött-ment itt azt mondaná, hogy: "mi az, maguk csak egymás f@szát szopkodni járnak ide" vagy valami. Szóval, akármi is, lesz kedves Dodó, max. respect Neked! Üdv. Misi

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.04.25. 09:08:18

@bbjnick: volt '98-ban ez a "több, mint kormányváltás, kevesebb mint rendszerváltás" féle szlogen. Igaz, akkor más volt a helyzet, mint manapság. De akkor, 1998 és 2002 között példának okáért jelentősen csökkent az államadósság és végre megtört a totális ballib kulturális hegemónia. (erről egyébként Borókai is ír a mostani HV-ban).
Ráadásul minden ellenkező híresztelés ellenére sokkal jobb mentális állapotban volt a társadalom, nagyobb volt az alkotókedv és a tenni akarás. Azt hiszem, hogy abból a négy éves kormánnyzásból pro és kontra következtethetsz egy-két dologra a jövő tekintetében, noha most eléggé más a helyzet.

Ha büdös számodra a biankó kitöltése, akkor én is azt javaslom, hogy inkább tényleg maradj otthon. Persze ezzel a nemszavazással még nem dobod le magadról a felelősséget, sőt.

Amúgy nyolc év katasztrofális kormányzás után az MSZP még mindig húsz százalékon áll és a Szadi köpönyegéből egy 7.5 százalékos párt is ki bírt bújni, akik ezzel a makulátlan jófiús témázással még az ideológiai elődnél is gusztustalanabbak.
Szóval ezek a Schifferék el fognak menni szavazni és lesz még néhány demokráciaféltő maszopos is a szavazófülkékben. Ezen is gondolkodj el az egyébként jogos, de jelen helyzetben értelmetlen moralizálás közben.

tevevanegypupu 2010.04.25. 09:31:34

Csak azert, hogy egy masik part ne nyerjen, nem erdemes szavazni.
Akinek az elmult nyolc ev szocialista-liberalis kormanyzasa nem volt eleg es ugy gondolja, kell egy kis eselyt hagyni nekik ujra ahhoz, hogy egy kormanypartot zsarolhassanak, azt ugysem lehet meggyozni arrol, hogy meg immel-ammal is erdemes bizalmat adni egy olyan partnak, aki negy evig sikeresen kormanyzott. Egy pillanaig nem lehet ketseges, hogy az mszp-lmp
minden vonatkozasban arra torekszik, hogy megakadalyozza a fideszt fontos es szukseges tovenyek meghozasaban. Az mszp visszalepese negy helyen az lmp javara tokeletes bizonyitek erre, es a jovore nezve is.Eleg csak vegignezni - multjukkal egyutt - kik is kerulnek majd a Parlamentbe ebbol a ket partbol.

Alfőmérnök 2010.04.25. 10:13:00

@Gasper: Jól beszélsz.
Hibás bbj gondolatmenete, több ponton is. “A bizalom alapja a nyíltság.” - ez jól hangzik, de nem pontos. Ha mindenki nyílt lapokkal játszana (játszhatna) nem is lenne szükség bizalomra. A bizalom alapja a korábbi tapasztalat.

“De akkor, 1998 és 2002 között példának okáért jelentősen csökkent az államadósság és végre megtört a totális ballib kulturális hegemónia. (erről egyébként Borókai is ír a mostani HV-ban).
Ráadásul minden ellenkező híresztelés ellenére sokkal jobb mentális állapotban volt a társadalom, nagyobb volt az alkotókedv és a tenni akarás.” -
esetünkben ez a bizalom alapja.
Meg azon is el kéne gondolkodni, hogy ha mindenki úgy gondolkodna, mint bbj, akkor mi lenne a választás eredménye.

Én amúgy valami, a Fidesszel szembeni személyes sértettségre gyanakszom bbj esetében. Ha mondjuk - példának okáért - egy ballibbant műértelmiségi szarzsák egy ilyen sértettségen nem tudna felülemelkedni, az nem lenne meglepő, sőt; de bbj aligha tartozik ebbe a kategóriába.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.25. 10:48:04

hölgyem, uraim! bbjnick számára átláthatatlan a politika erkölcse. naná, hogy az! :)
nagyon tisztességes elvárásai, nem illenek a politika működési körülményeibe. ezért durcás kicsit. talán azt is gondolja, hogy a hallgatás, elhallgatás erkölcsi deficitjével nem tisztességes választást nyerni. én meg azt mondom, hogy a komcsik, libsik ellen minden módszer megengedhető. a lényeg a győzelem, és az azt követő mészárlás. nem fizikai értelemben.
ezért aztán menjen mindenki szavazni aki ma is megteheti, és igenis teve, valami ellen is érdemes szavazni.
aztán elkezdhetjük legfontosabb munkánkat, a komcsik, és legfőképpen az lmp módszeres, részletes, hiánytalan, mindent elsöprő, vérgőzös lemészárlását.
az lmp-t el kell pusztítani!

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.04.25. 11:10:16

@Alfőmérnök: @Grift: "nagyon tisztességes elvárásai, nem illenek a politika működési körülményeibe. "

Igen, valami ilyesmire tudok gondolni én is. :))

Egyébként pedig az elhallgatás deficitjével legfőképp a ballibbancs ellenfél szokot pörölyözni. De ebbe a sorba nem érdemes beállni, mert minden ellenkező híresztelés ellenére azért a Fidesz nem árul zsákbamacskát.

Tündér_Lala 2010.04.25. 11:26:34

@Alfőmérnök: Pontosan, egyet értek.

@bbjnick:
Beszéljünk nyiltan?
Mondjuk el, hogy csökkenteni akarják az extrém adóterheket, de ennek fejében aki adót csal, azt kőkeményen megbüntetik, sőt akár bebörtönözik (mint Amerikában)?
Mondjuk el, hogy a ballib filozófiája - a szociális juttatások járnak - helyett keresztény szociális eszme rendszer szerinti juttatásokat akarnak bevezetni, amely a bajba jutottakon, levőkön segít, de elvárásai vannak a segítségért cserében? És ezeket az elvárásokat (a segélyek beosztását, a saját akaratot a munka keresésére és a munkahely betöltésére, az utodok nevelésére és iskoláztatására stb)ki is fogja kényszeríteni?
Mondjuk el, hogy a nemzetet, családot vissza akarják helyezni jogaiba és a 60 éve módszeresen irtott nemzettudatot az emberek sajátjává akarják ismét tenni? Olyan emberekenk, akik csak a saját zsebükben tudnak gondolkodni, akiknek megmagyarázták, hogy a nemzet avitt elavult fogalom, akik Erdélyi nemzettársainkat simán lerománozzák?
Mondjuk el nekik, hogy hosszútávon a morál és az erkölcs helyreállítása igenis kemény törvények, azok kemény alkalmazása és a gyerekek valláserkölcsi nevelése útján lehetséges? Hogy a szabadosság nem azonos a szabadsággal és éppen az különbözteti meg a kettőt, hogy a szabadságot a minyájunk által betartott, betartattott szabályok betartása teszi élvezhetővé a szabadossággal szemben, amelyik a másik embert és annak érdekeit nem veszi figyelembe?

Hosszan, hosszan sorolhatnám. Szerinted az ellenfelek sajtója által kiforgatott elvrendszer nyomán, akár a győzelemért (nem 2/3-ért amire ehhez nagy szükség volna) küzdhetene bármely párt, amelyik ezt zászlajára tűzi? Nem ! Hiszen szinte minden társadalmi rétegnek valamilyen szempontból a tyúkszemére lép a program konzekvens végrehajtása, miközben mindenkinek alapvető érdeke volna annak sikere. Mert a dolgoknak ára van, minden vonatkozásban.

Valójában ebből mit akar a fidesz megvalósítani azt én sem tudom, de előző kormányzásuk iránya alapján sok elem szerepelhet terveikben. Nem véletlenül gyűlölték olyan engesztelhetetlenül őket a zavaros viszonyokat kedvelő szdsz-mszp formáció.

tevevanegypupu 2010.04.25. 11:28:36

Vegulis gyozzon amire-akire a legtobben szavaznak, nekem ugyan nem mindegy, de a nepfelseg majd dont.Egyebirant tisztesseges elvarosok az elet vajmi keves teruleten ervenyesulnek, ezt majd valoszinuleg megtudjak, ha elernek egy olyan eletkort, mikor az embernek mar elvarasi es illuzoi nemigen vannak. Majd pont a politikaban lesznek.

Grift:

Lehet valami ellen szavazni, dolgozni es meg cselekedni is, csak eppen ugye ismeri a szellel szemben es az erosebb kutya sok evszazados nepi tapasztalatokra alapulo bolcsesseget. Velemenyem szerint meg ha meglesz is a ketharmad, nalunk Magyarorszagon olyan nagy szellemi es gazdasagi hatalom ellen tenni abszolut tobbsegben is nagyon nehez (szinte lehetetlen), ami az elmult nyolc evben uralta, elnyomta vagy lenyomta az orszag fejet a viz ala.
Par pillanatig ha igaz majd ma este orulhetunk, aztan..talan meg nehezebb is lesz.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.25. 11:39:59

@tevevanegypupu:
kérem, a világ hamarosan egy hatalmas antiszemita üvöltés lesz, és akkor mindent megtehet már a kormányunk a ellenséges hatalommal szemben. annyi lesz az esélyük, mint schiffer andrásnak arra, hogy kol nidrét énekeljen az al-aksza mecsetben! :)

Tündér_Lala 2010.04.25. 11:43:20

@Tündér_Lala: @tevevanegypupu: Egyébként, hogy valami olyat említsek ami nekünk sem tetszene, szigorúan az ország és népe érdekében bármely segg kinyalása lehetséges, sőt szükséges, ha azzal elöbbre jutunk, ha az érdekeink érvényesítésében segít.

tevevanegypupu 2010.04.25. 11:53:04

@Grift:
((-:

Az antiszemita uvoltes pusztaba kialtott uvoltes.

@Tündér_Lala:

Inkabb ugy modositanam, hogy barmely seggberugas szukseges es feltetlenul kivanatos. Azzal, hogy a nem kivanatos partokat eltavolitjuk a hatalom kozelebol, ezt cselekedjuk. Es megiscsak elegansabb igy, ha mar seggek kozeleben kell sertepertelnunk.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.25. 15:38:41

@Tündér_Lala: & @Grift: & @Alfőmérnök: & @Gasper: & @Mihint: & @tevevanegypupu: & @Bell & Sebastian: és akit még illet:-)

Nem akarom én senkinek az örömét elvenni:-) Csak szeretném a helyzetet olyannak látni, amilyen. Tévedek? - benne van a kalapban:-) Nem baj, majd korrigálom a tévedéseimet. Ilyen helyzetekbe, mint a mi mostani helyzetünk is, szerintem másként nem lehet "belemenni", csak ezzel az attitűddel (elvégre is, magyarok vagyunk!:-)): "Nyitott szemmel aludjatok, jó emberek!"

"VERONIKA

Egy szál virágját a máglyára dobja, majd Szervéthez rohan, sírva megcsókolja.

Istenem, doktor úr, be rossz csillagzat alatt született. Zokogva. Miért a barátaihoz? Miért nem az ellenségei közé menekült? Doktor úr, drága doktor úr, hol van ilyenkor az Isten? Hol az igazságos, a fényes Mindenható?

SZERVÉT

Ne kérdezze, Veronika, mert üres a szemem és üres az ég; nem tudom már, hol a fényes Mindenható, mert elhagyott engem, álmodozásba kergetett, és magamra hagyott a kérdő mondataimmal, és nem tudom: fölemelt-e vagy megvert engem, amidőn e városba vezérelt, és nem figyelmeztetett: nyitott szemmel aludj, Szervét Mihály. Mint a viaszbabák, mint a játékbabák! Nyitott szemmel aludjatok, jó emberek. Mint a viaszbabák. Mint a játékbabák. Jó éjszakát.

A bakó félretolja Veronikát. Szervét elindul a máglya felé. A tömeg a Gályarabok Énekébe kezd. Genf harangjai szólnak.

dia.pool.pim.hu/html/muvek/SUTO/suto00022a_kv.html

ü
bbjnick

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.04.25. 16:08:02

@bbjnick: neked nem lesz új, de azért újra előrántom az alábbi kis történetet.

Esti zsolozsmát tart egy ferences, egy bencés, valamint egy jezsuita szerzetes.
Egyszercsak elszáll a szobát világító egyetlen villanykörte, így hirtelen töksötét lesz. A ferences csendben folytatja a zsolozsmát, hiszen ő az imakönyv nélkül is kívülröl tudja az összes imát. A bencés csöndben behajtja a könyvét és türelmesen vár a sötétben, amíg valami történik. A jezsuita pedig fogja magát, feláll székéből, keres egy új villanykörtét, becsavarja a régi helyére, így újra lesz fény a szobában, a zsolozsma pedig közösen folytatódhat.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.25. 17:50:15

@Gasper:

Ebben van az Egyház ereje, hogy a különböző szemléletek, megközelítések - mivel van közös alap - egyszerre tudnak jelen lenni. Egyszerre.

És: én ismerek olyan domonkos szerzetest, aki "előtte" minősített hegesztő volt:-D

ü
bbjnick

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.04.25. 19:08:26

Ne kormozz, kedves @bbjnick: ! :)

Ezt a kis történetet nem a katolikus egyház sokszínűsége okán idéztem, ezt te is nagyon jól tudod.

Ami pedig a minősített hegesztő szerzetest illeti, én meg ismertem villanyszerelő pálosokat. De hagyjuk is, ez végképp nem tartozik ide.

tevevanegypupu 2010.04.25. 20:09:01

Mindenesetre aki a fideszre szavaz az a kdnp-re is szavaz, tehat egyet fizet kettot kap. Es remelhetjuk, hogy az egyik racionalitasa es a masik szellemi es erkolcsi ereje egymast kiegeszitve csodakra lesz kepes. Legalabbis ha a merce az elmult nyolc ev szoci-liberalis kormanyzat.(:

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.26. 03:13:42

@Gasper:

"Ne kormozz" --- írod.

Nincs itt semmiféle kormozás:-) Közel az idő (megsúgta az "álmodóm"), amikor a társadalom elengedő kötéseit a domonkosok (és a többi szerzetesrend tagjai) fogják hegeszteni.:-)

ü
bbjnick
süti beállítások módosítása