Így telt a választás éjszakája az LMP-nél
2010. április 12. írta: bukovics

Így telt a választás éjszakája az LMP-nél

  Értelmetlenül meghosszabbított kampánycsend, lassan szállingózó szavazóköri adatok, az ezekkel titkolózó politikusok, Schiffer András első mosolya és hatalmas öröm - ezzel a pár szóval nagyjából le lehet írni a választás éjszakáját az LMP-nél. A Mandiner.hu-n és a Mandiner Tumblr-oldalán végig lehet olvasni, miket írtunk - most Kocsis Janka képeit mutatjuk meg az LMP nagy napjáról.

Jávor Benedek nyilatkozik

Schiffer András gondterhelt

Karácsony Gergely végig széles mosollyal beszél

Vágó Gábor a Tumblr győzelméről beszél

Schiffer András még gondterheltebb

Borbély Tamás kapuvári LMP-jelölt kérte ezt a fotót tőlünk saját magáról

Ivády Gábor 6,7%-ot kapott egyéniben

A Kampánykoordinátor és Az Ember, Aki Kihívta Vitázni Bokros Lajost

Felváltva ment az MTV és a Hír TV

Az LMP történetének valószínűleg eddigi legnagyobb molinója

7,5%: a pillanat, amikor Schiffer András végre mosolyog

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr851913447

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Másnaposan 2010.04.12. 12:55:01

A fél ország álmosan kóvályog, hisz szinte mindenki éjfél után is még a tévé és/vagy számítógép előtt ült, vagy talán épp egy pártbuli helyszínén örült vagy bánkódott az eredményeken, esetleg kínjában röhögött az OVB orbitális töketlenkedésén (de most ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

m.logic 2010.04.12. 19:46:35

@La Serenissima: Pl az LMP, Szdsz, Mdf (megélhetésiek), Mszp.

tevevanegypupu 2010.04.12. 19:50:37

@iii:
Cohn-Bendit nem valtozott. Ugyanolyan mint volt. Radikalis, kirekeszto, nagypofaju. Es megteveszto, mert nagyon intelligens.(-:

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.12. 19:53:46

@tevevanegypupu:

"Cohn-Bendit nem valtozott. Ugyanolyan mint volt. Radikalis, kirekeszto, nagypofaju. Es megteveszto, mert nagyon intelligens.(-:"

És pedofil/pederaszta:-(

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.12. 19:57:58

@La Serenissima:

Hogy jön ide Houston???

Houston, jelentkezz!:-D (...) :-D (...) :-D ...

Aki individualista, az nem tud nemzetben gondolkodni. Ha magyar individualista, akkor nem tud magyar nemzetben gondolkodni, ha amerikai individualista, akkor nem tud amerikai nemzetben gondolkozni.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.12. 20:05:07

@iii:

"Olyan nem létezik, hogy nemzetben gondolkodás. Az egy maszlag. A nemzetRŐL lehet gondolkozni, nemzetben nem lehet." --- írod.

Hoppp, a fogalmi gondolkodás!

És, mondd csak, családban sem lehet gondolkodni, csak családról?

"Aki magyar, az mindenképpen magyarként gondolkozik, akkor is, ha a felfogása esetleg teszem azt internacionalista. Ő is a nemzet része." --- írod.

Ez így elég misztikus:-)

ü
bbjnick

bryan 2010.04.12. 20:22:14

@bbjnick:
Egy individualistának is be kell látnia, hogy közösségben létezik, a gyerekes csínyek után rájön, hogy nem lehet nonkonformista az idők végezetéig, mert az sehová nem vezet.
A nemzet a közösség egyik szintje, ahová születik, vagy amihez csatlakozik az ember. Ahhoz, hogy neki ne legyen rossz, a közösségnek sem szabad rosszul működnie.
(Vannak szélsőséges esetek, de a legtöbb esetben idáig az individualisták, így én is el szoktunk jutni.)

Szerintem a kollektivizmusoknak van inkább egy súlyos csapdája (ez lehet nacionalizmus, kommunizmus, vagy fasizmus ebből a szempontból mindegy), mert a felelősség elhárítása felé hat, soha nem használja az önreflexiót, mindig "valakikben" keresi a hibát, (nagytőke, zsidók, Habbsburgok, mindegy) ez általános emberi jellemvonás, de az individualizmus mintha valamivel kevésbé támogatná ezt a fajta felelősségáthárítást. Tudom, hogy nálunk gyakran összekeverik a "progressziót" a liberalizmussal, vagy az individualizmussal, kérlek, te ne tedd meg.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.04.12. 20:34:40

@caralho voador:

Az alkupozíciót nem én találtam ki. Hónapokon keresztül írogattak a jobbikos blogszereplők arról, hogy a pártjuk legfőbb feladata lesz a Fideszt nemzeti szempontból ellenőrizni és rákényszeríteni arra, hogy kellően radikális politikát folytasson. Egy ellenzéki párt az alkotmányos keretek között azonban semmire nem kényszerítheti a kormányzó pártot, amint ezt az elmúlt sok év, de legfőképp az utóbbi egy esztendő mutatja. Ilyen helyzetben, ha kétharmados törvénykezéshez esetleg nem elég biztos az egypárti fölény, felértékelődik az ellenzéki szerep. Valóban zavaró, ha vetélytárs is adódik ilyenkor, aki más alkukat ajánl és nemzetközileg is vállalható. Tetszettek volna nem szalonképtelenné tenni magukat, akkor bizonyos elképzelésekből ezt-azt meg is lehetne valósítani.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.12. 20:50:51

@Elpet:

Te ne látnád, hogy mi az LMP?

"Valóban zavaró, ha vetélytárs is adódik ilyenkor, aki más alkukat ajánl és nemzetközileg is vállalható." --- írod.

Ez csak valami nagyon rafinált, duplacsavaros poén lehet részedről, amit még én sem tudok megfejteni:-/

ü
bbjnick

flippant 2010.04.12. 20:55:12

@Higany: Látom Te is sejtesz már valamit. Ha a fidesz is csak mismásolni fogja a jelenleg még ÉK-i CB-t akkor borítékolható lesz 4 év múlva a Jobbik sikere...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.04.12. 21:19:06

@bbjnick:

Nincs itt duplacsavar. Látom, hogy a jobbikosokat mi zavarja. Csak épp az a helyzet, hogy ők kormányozták magukat olyan helyzetbe, hogy ne lehessen velük együttműködni.

A tegnapi napnak azonban egész más adja a jelentőségét. A tegnapi nap nem arról szól, hogy a Fidesznek kell keresnie egy pártot, akivel egyezkedik. A tegnapi nap azt jelenti, hogy a Fidesz végre tud saját maga, alkuk, egyezségek, gyalázatos kompromisszumok nélkül kormányozni. Jobbik és LMP nélkül.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.12. 21:36:25

@bryan:

A nacionalizmus nem kollektivista eszme.

A kollektivizmus valódi ellentéte nem az individualizmus (az egyénelvűség), hanem a személyelvűség (a méltósággal és szabad akarattal rendelkező személy tisztelete). Bízom benne, hogy érted a distinkciót. Egy személy méltóságát (személy voltát) csak közösségben élheti meg. A közösségek (akár tudomásul vesszük, akár nem) életünk létező keretei, hierarchiájuk is adott.

Az egyénelvűség (individualizmus) úgy viszonyul a személyelvűséghez, mint a humanizmus a humanitáshoz. Míg az első egy absztrakt eszme, a második az emberi létezés alapfeltétele.

ü
bbjnick

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.04.12. 21:39:15

@bbjnick:

"Te ne látnád, hogy mi az LMP?"

Persze, hogy látom. Egy olyan értelmiségi magatartás és gondolkodás szervezetbe tömörülése, amelyre nem szabad bízni emberi közösségek vezetését.

Ha hajlandóak a nemzeti politizálás céljait támogatni a Petőfi-híd két oldalára, konzolosan függesztett kerékpárútért cserébe, akkor elméletileg lehet velük alkudozni. Csak épp mindenki tart attól, hogy ezekben az alkukban nem állnak meg ezen a szinten. Jól látják, mert ez az értelmiségi szekta elsőre a jófej arcot mutatja, hogy vállára akasztott tarisznyával, biciklivel megy a romkocsmába, meg nem agresszív a külseje és fellépése, de attól még akarni fogja az emberi autonómiában, mint legvégső igazságban hívő értelmiségi összes célját, az ateista oktatást, abortuszt, nemek homogenizálását, mindent, ami ellen nekünk harcolnunk kell.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.12. 21:57:04

@Elpet:

"...mindent, ami ellen nekünk harcolnunk kell."

Pontosan:-)

ü
bbjnick

bz249 2010.04.12. 22:02:52

@Elpet: és ez a lényeg

"A tegnapi napnak azonban egész más adja a jelentőségét. A tegnapi nap nem arról szól, hogy a Fidesznek kell keresnie egy pártot, akivel egyezkedik. A tegnapi nap azt jelenti, hogy a Fidesz végre tud saját maga, alkuk, egyezségek, gyalázatos kompromisszumok nélkül kormányozni. Jobbik és LMP nélkül."

Ha a Fidesz mind a tíz "kérdéses körzetet" elveszíti, akkor 258 képviselője lesz. Plusz a magyar választási rendszer fogalommá vált képviselője: Oszi.
Ha még egy helyen b

bz249 2010.04.12. 22:04:16

@bz249: a fene

szóval ha még egy helyen beüt a krach, akkor három opciója lesz a Fidesznek a 2/3-hoz:

- LMP
- Jobbik
- Oszi

És ez is egy szinte lehetetlen eset.

2010.04.12. 22:08:09

@m.logic: Én még egyetlen ilyen elemmel sem találkoztam. Sőt, továbbmegyek, más népek/nemzetek érdekének se kell ellentétben lennie a miénkével. Az itt élő hollandok érdeke se ellentétes a magyarokéval. Nem kell ellentétben lenni se a románok,se a szlovákok érdekének a magyarokéval. Ez nem véges összegű játék, itt létezhet win-win eredmény.

Akiktől te rettegsz, azok meg ráadásul ugyanúgy magyarok, mint te vagy. Csak éppen a te és hasonlók önmeghatározódása a velük történő ellenségképen alapszik. Nekem nincs erre szükségem.

La Serenissima 2010.04.12. 22:08:52

@bz249: meglesz a 2/3. a fidesz nem hogy 10, de 3 körzetet se tud veszíteni.

2010.04.12. 22:14:59

@Elpet: Szóval te a nemzetet a hívőségen keresztül akarod megosztani? Az ateista oktatás híve az nem tartozik a nemzethez? És ezek miért kizáró dolgok?

Az abortusz is magánügy, a törvényi korlátok mellett. Ha hívő vagy, ne csináld, de nincs jogod beleszólni másik ember életébe. Az abortuszpártiak se tartoznak a nemzethez?

Olyan hülyeséget, mint nemek homogenizálása, senki nem mondott. Nemek egyenjogúságáról van szó és a nemi identitás szerinti megkülönböztetés tilalmáról. Ez nem ugyanaz. Aki ezt vallja, az nem tartozik a nemzethez?

A te nemzet fogalmad olyan szűk, hogy abba csak a te haverjaid férnek bele.

bz249 2010.04.12. 22:18:13

@La Serenissima: a d'Hondt-osztólánc végigszámolása után még a 10 bukó is belefér. Szóval a 2/3 megakadályozása szinte lehetetlen. Egyébként a tippem 56 egyéni győzelem (meg két országos lista).

2010.04.12. 22:20:45

@bbjnick: Úgy van, családban sem lehet gondolkodni. A család szerepéről lehet gondolkodni, erről lehet különböző felfogás. Ez a "nemzetben gondolkodás" egy marketing bullshit, amivel a "nemzeti oldal" akarja magát megkülönböztetni, de tartalmilag semmit nem jelent. Nem tudsz egy épkézláb példát mondani a nemzetben meg a nem nemzetben gondolkodó ember különbségéről.

Legutóbb nekem az egyik blogon azt mondták, hogy aki nem tudja elképzelni a nemzetben gondolkodást, az nem gondolkodik nemzetben. Világos, nem?

hiba 2010.04.12. 22:25:08

@Elpet: "...mindent, ami ellen nekünk harcolnunk kell"
Nem is lenne ezzel semmi baj, ha úgy harcolnátok, hogy saját ideáitokat hirdetitek, de mániátok a másban hívők gyalázása. Nemek homogenizálása? Ja, botmixerrel akarják a nyomorultak mi.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.04.12. 22:31:41

@bz249:

Láttam Botkát a tévében, azt mondta, hogy megnyerik Szegeden az egyéni mandátumokat, már a kettőt, ami maradt még.

Kíváncsi lennék, mivel akarnak mondjuk engem rávenni, hogy Újhelyi Pistára szavazzak.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.04.12. 22:40:45

@hiba:

Mindenki azt hisz, amit akar. A társadalmat viszont világos elvekből alkotott szabályok alapján lehet kormányozni. Az emberi autonómia mindenekfelettisége nem olyan alapelv, amelyből működőképes, koherens szabályrendszert lehet levezetni. Az emberi társadalom kohézióját a jogok mellett a kötelességek rendszere tartja össze, a kötelességeket pedig csak transzcendens érvekkel szabad indokolni, mivel a racionális bírálat mindenfajta kötelesség relativizálásához, végső soron tagadásához vezet.

bz249 2010.04.12. 22:44:13

@Elpet: alig 3000 mínuszban vannak és a momentumhatás sem mellettük szól. De tényleg szebb állva meghalni. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.12. 22:46:53

@iii:

"Legutóbb nekem az egyik blogon azt mondták, hogy aki nem tudja elképzelni a nemzetben gondolkodást, az nem gondolkodik nemzetben. Világos, nem?" --- írod.

Aki nem tudja elképzelni a csónakban ülést, az (val'sz'eg) nem ül a csónakban:-)

ü
bbjnick

hiba 2010.04.12. 22:55:43

@Elpet: Hú, nagyon filozófia szakosba nyomod. Vegyünk egy példát, hogy én is értsem. Pl az abortuszt. A világos keresztény álláspont, hogy tiltsák be. A liberális szélsőérték meg hogy döntsön a nő. Szerintem mindkettőre és a köztük lévő kompromisszumos megoldásra is lehet jogokon és kötelezettségeken alapuló szabályrendszert alkalmazni. Szerinted nem?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.04.12. 23:11:22

@hiba:

A magzat ember vagy nem?

Ez az egy kérdés van csak. Racionálisan meg nem oldható feladvány.

hiba 2010.04.12. 23:36:56

@Elpet: szerintem nem, szerinted meg igen. Én elfogadom, hogy szerinted így van, dolgozzunk ki egy szabályrendszert ami minimalizálja az abortuszok számát, de nem tekinti gyilkosnak a nőt aki mégis rákényszerül. Mitől vagyok én akkor nemzetellenes?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.04.12. 23:38:36

Mindazonáltal a hétésfél százalékos LMP-től való misztikus rettegés értelmezhetetlen.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.04.12. 23:45:01

@hiba:

Én azt mondtam, hogy a társadalmi normákat világos elvek alapján kell meghatározni. Az elveket szofizmákkal nem lehet helyettesíteni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.13. 00:01:38

@hiba:

"dolgozzunk ki egy szabályrendszert ami minimalizálja az abortuszok számát"

Egyszerű ez: szigorú tiltás! Ha nem öltek volna meg az elmúlt ötven évben hétmillió kismagyart már az anyaméhben, talán, még volna is miről vitatkozni. De így?!

Valami nagyon nagy baj lehet a lelkekben és az agyakban!

A hetvenes években, a kádárvilágban ilyen művek jelenhettek meg (ma pedig...):

bbjnick.blog.hu/2008/12/29/mintha_en_ettelek_volna_meg_torkombol_folenekelsz

ü
bbjnick

hiba 2010.04.13. 01:20:46

@Elpet: Te, én már így is azt gondolom, hogy biztosan nagyon okos ember vagy, nem kellenek ezek a fura szavak. Fogalmam nincs mi az a szofizma, de kiguglizom. Aha, szóval álokoskodás. Hát lehet, de ha a Ti világos elveitekből nem adtok alább, akkor ott tartunk ahonnan indultunk: ez az álláspont semmisnek tekinti más emberek véleményét, holott ha értelmes kompromisszumokat kötne,saját elveit is jobban szolgálná.
bbjnick: az abortusz itt csak egy markáns példa volt, a vita azon van, hogy különböző elveket lehet -e egyeztetni közös célok érdekében, vagy ez eleve kizárt keresztény konzervatívok esetében.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.13. 06:27:34

@hiba:

"az abortusz itt csak egy markáns példa volt, a vita azon van, hogy különböző elveket lehet -e egyeztetni közös célok érdekében, vagy ez eleve kizárt keresztény konzervatívok esetében." --- írod.

Nem olyan bonyolult népek ezek a katolikus keresztények:-) És remekül lehet velük egyeztetni, ha az alapelvekben meg tud egyezni velük valaki:-)

Jézus Krisztus azt mondja: Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!

Szent Ágoston azt mondja: Röviden hangzik a törvény, mely eléd van adva: szeress és tégy, amit akarsz!

Ami a szeretet parancsának nem mond ellent, gyakorlatilag, minden belefér.

A Katolikus Egyház Katekizmusa önálló fejezetben foglalja össze, hogy hogyan is értelmezhető a "SZERESD FELEBARÁTODAT, MINT ÖNMAGADAT!" parancs. Érdemes átolvasni mert nem hosszú, de annál velősebb. Nem hiszem, hogy bárki is találhatna benne olyat, amivel ne tudna egyetérteni. A libsik mindig az egyén szabadságáról és emberi jogairól papolnak és a másik (egyén) szabadságának és jogainak tiszteletbentartásáról. No, ezek itt olvashatók, koherens módon:

www.katolikus.hu/kek/kek02196.html

(Az abortusszal speciálisan a 2270. - 2275. pontok foglalkoznak.

A fejezetben két rövid - egy-egy mondatos - összefoglaló is található: a 2247. - 2257. közötti pontok és a 2318. - 2330. közötti pontok.)

ü
bbjnick

m.logic 2010.04.13. 07:39:26

@iii: Az ellenséget ők jelölik ki. Amúgy ki beszél hollandokról, ők be tudnak illeszkedni bárhol EU-ban. Csak az a két nép nem tud itthon. Ők a többség kárára képesek csak érvényesülni.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.13. 07:48:47

@Elpet:
drága elpet,olyan maga, mint aki a nőjének az előző nőjéről mesél. mondja már kit érdekel a jobbik? végük, ennyik voltak, ha a fidesz nem bassza el, semmivé olvadnak. vegye ki ezt a lemezt fejének vurlicerjéből!
az lmp-ről pontos képe van, de bagatellizálja őket. majd nem fogja, mikor szépen, őseik hagyománya szerint, és a tipkus ejrópai zöld-félkomcsi-kóser pártként hetente jelentgetik majd fel a kormányt. gondolja, hogy nem örökölték az szdsz-től a "nyugati" bérújságíróikat?
és akkor is semmiségnek tekinti azt, hogy mindig van olyan rongy magyar ember akinek létszükséglete a sátán romboló munkáját segítenie azzal, hogy maga fölé emel idegeneket, akik aztán ezzel a felhatalmazással és az emeszpével koalícióra menve leváltják a kormányt? négy évig szeretne fidesz kormányt látni, vagy mondjuk 16-ig?
nincs veszélyesebb jelenség ma magyarországon, mint ennek az új idegen pártnak a megjelenése. az idegenen most ne feltétlenül zsidót tessenek érteni, hanem a létezés idegenjeit. fantaszták, mozgalmárok, hamis ideológiák harcosai, istentelenek, sőt diabolikusak.
a fidesznek a kormányzás mellett, legfőbb politikai feladata az elempé szétmorzsolása. levadászás, szétszedés, megvásárlás, megfélemlítés, az elempében meglévő százféleség erősítése a széthullásig, stb.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.13. 08:00:19

annyi bája van persze a dolognak, hogy a fidesz zseniális győzelemépítése két ilyen problémát is szült, mint a jobbik és az lmp, de hát egy ilyen győzelem egy bl döntőhöz hasonlítható és olyankor kit érdekel, hogy mondjuk vannak sérültek.
a jobbikot megcsinálta a fidesz, eltüntetni a vállalhatatlan /ejróatlantban/ szélsőségeseit, aztán megnőttek, és ott az lmp akiket a fidesz is pátyolgatott, mert mi van, ha nincs meg a kétharmad és akkor a jobbikszörnyeteggel kellett volna nemzetközi botrányokat okozva kétharmadozni. kétségeim vannak, hogy mennyire tudja kezelni a kreaturáit a fidesz, hiszen a jobbik is kicsúszott a kezeik közül, de bízzunk benne, hogy kormányzati hatalomban, azért az eszközök szélesebb spektrumával rendelkeznek majd a két párt felemésztésére.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.13. 08:23:32

@Grift:

Már életkoromból adódóan elég sok fideszes pártkatonát ismerek és eszembe jutott, itt a választások első fordulója után, hogy: Úristen! Most ezek fognak a hatalomba ülni!:-D Ennyi középszerű, kicsinyes, alamuszi és irigy sz*rzsákot még összekaparni is tehetség kellett, nemhogy ezekkel kormányozni! Ahogy az évek teltek, úgy láttam, a Fideszben is végbement egy minőségmentesítő szelekció. És, tisztelet egy-két kivételnek, alapvetően az üledék maradt:-/ Ezekkel együttdolgozni nemigen lehet, legföljebb utasítani őket és keményen számonkérni rajtuk, hogy mit végeztek. Lesz elég erő a vezérkarban ehhez? és kik fognak ülni abban a vezérkarban? Nem lehet, hogy már most el kellene kezdeni a Fideszben egy szisztematikus utánpótlásnevelést? Rendes, tisztességes katolikus fiatalokból: ösztöndíjjal továbbképeztetni őket, kisebb feladatokat adni nekik, hogy tanulják a politikát, edződjenek, hogy legyen a pártnak rendes bázisa...

Egy emberre hosszú távon nem lehet pártot építeni.

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.13. 08:31:23

@bbjnick:
tudod, olyan ez mint a hadsereg. nem a legkiválóbb elmék a legjobb katonák. egy pártban sem szükséges a gondolkodó emberfők tömege. :)
egyébként ha többciklusos lesz a kormányzás, akkor valami minőségemelkedés azért elindulhat. csodákra persze ne számíts. a vezérkar számít.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.04.13. 09:17:10

@bbjnick: A Monarchiát is hašeki, korlátolt seggfejek adminisztrálták és mégis milyen jól működött. Nem elsősorban velük van a baj, hanem azokkal, akik előzetes teljesítmény nélkül már beülnének a kárpitozott Audiba és zsákszám nyúlnák le a pénzt, meg azokkal, akik Feri-féle grandiózus társadalomátalakító projektekbe kezdenének a normális és tartós építkezés helyett. Ezeket meg kell majd fegyelmezni valahogy, és tudatosítani bennük, hogy előbb a vetés jön, és csak jóval utána az aratás.

Csodák, ahogy Grift írta, nincsenek. De ki a kicsit nem becsüli, a nagyot sem érdemli.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.13. 09:36:19

@Grift: & @elGabor:

B*sszameg! Csak nem vagytok ti is...?!

:-D (...) :-D (...) :-D ...

ü
bbjnick

tevevanegypupu 2010.04.13. 09:53:04

@bbjnick:
Tudja amit itt fentebb leirt az nem fideszes. Nem is mszp-s vagy lmp-s vagy mittudomen. Ezek vagyunk mi emberek, parfuggetlenul. Kesz. Ha tenyleg van mar maga mogott par evtized, nem hiszem el, hogy ne tapasztalta volna az elet minden teruleten.Amennyiben szerencsenk van, sikerul egy tisztan lato es jol intezkedo, kemeny kezu parancsnokot kifognunk, aki ugy-ahogy rendben igazgat, ha nincs szerencsenk - az elmult nyolc evben nem volt - akkor zullunk es butulunk, csuszkalunk lefele a lejto aljaig. Eleg meredek uton kell most felkapaszkodnunk, jo sok ev kell hozza, hogy kikukucskalhassunk az arokbol.Felteve persze, ha jol vezetnek bennunket es rajovunk, hogy erdemes kicsit erolkodni hozza. .Mert tulajdonkeppen a malackak jol erzik magukat a pocsolyaban is.(-:

tevevanegypupu 2010.04.13. 10:01:00

@bbjnick:
"Az LMP most a fiatalok között terjeszti a mételyt"

Ne is mondja. Ismeroseim kozott sikerult is megferozniuk nem egyet, megteveszti oket ez a hulye kornyezetvedo ize. Na persze mind szdsz-es volt es orultek, hogy vegre "van kire szavazni". Hiaba mondom, hogy ez a kornyezetvedelem nem a partoktol fugg, hanem az emberisegtol ugy egeszeben, ez nem hasznalt. Hiaba javasoltam azt is, hogy mivel valoszinuleg bekerulnek a Parlamentbe varjak meg mit fognak csinalni. Na mindegy.

2010.04.13. 11:02:04

@bbjnick: Csakhogy mindannyian csónakban ülünk, ez a bibi. Egy dolgot nem saját magával kellene magyarázni.

Én elhiszem, hogy van olyan, aki a nemzettel a száján kel és fekszik, ahogy vannak vallásos emberek is. Csak nem attól tartozik valaki a nemzethez, hogy ezt kétpercenként hangoztatja és döngeti a mellét a "nemzetben gondolkodással".

És nagyon szomorú, hogy a nemzetben gondolkodók (aka megboldogult Fekete Gyula) telesiránkozzák a világot, hogy fogyik a magyar, miközben önként leszeletelnék a magyarságról a felét-harmadát- negyedét (ki mennyire vérmes).

2010.04.13. 11:06:02

@m.logic: Nem igaz. A zsidóság 90%-a tökéletesen beilleszkedett, a cigányok többsége is. A cigányság 80%-a magyarnak tartja magát.

De ha nem illeszkedtek be, akkor is ugyanannyi joggal rendelkeznek magyar állampolgárként, mint te vagy én.

2010.04.13. 11:16:02

@tevevanegypupu: Nem környezetvédő, hanem ökopárt. A környezetvédelem csak egy kis szelete az ökopolitikának.

m.logic 2010.04.13. 11:18:49

@iii: A cigányság akkor tartja magyarnak magát, ha bűncselekmény elkövetése után megkérdezik tőlük, magyarok-e vagy sem. Ekkor persze magyarok.

A zsidóság is remekül beilleszkedett, mással sem foglalkoznak, mint küzdenek a többségi társadalom értékei, kultúrája ellen, gójnak tekintenek mindenkit és előjogokat követelnek maguknak.

2010.04.13. 11:20:08

@Grift: Hú, ezt gyönyörűen leírta! Én meg azt mondom: az LMP az egyetlen esély Magyarország felemelkedésére.

Fantaszták? Mekkora fantaszta volt Széchenyi vagy Kossuth?

Tündér_Lala 2010.04.13. 11:22:56

Nem jutottam el az LMP-vel kapcsolatban ilyen kategórikus elutasításig, de elképzeléseik nyomán gyanakodva figyelem őket. A szabadság és a szabadosság különbségét sok fiatal nem képes még érzékelni. Ebből a formációból még akármi lehet.
Nem tudom viszent elfelejteni az SZDSZ-t, amely hallatlan károkat okozott és az MSZP privatizálásával (a kollaboráns Feri segítségével a pártot uralma alá hajtva, azt szétkorrumpálva) az elmúlt 8 évben mit művelt. Mindezt 5%-os pártként, arrogáns pökhendiséggel. Ugyhogy csak óvatosan.

2010.04.13. 11:24:21

@m.logic: Nem, népszámláláskor. Túlnyomó részük nem is tud cigány nyelven.

A beilleszkedett zsidóság a többségi társadalom része, így ez ellen nem tud küzdeni, de nem is akar. A magyar zsidóság a magyar kultúra integráns része, a sporttól az építészetig.

Mondj egy példát arra, hogy előjogokat követelnek, én egyről se tudok. Te és a hozzád hasonlók határozzák meg magukat gójnak, én soha nem foglalkoztam azzal, ki a zsidó (származású) és ki nem, ezt mindig a rasszistáktól tudom meg.

tevevanegypupu 2010.04.13. 11:32:30

@iii:
Jaj, bocsanat. Igy mindjart mas.(-:
Hogy a zsidok es a ciganyok mennyire tartjak magukat magyarnak azt nem tudom. Volt par eve egy szervezkedes zsidok kozott, hogy onallo nemzetisegge szeretnek magukat nyilvanitani. A zsidok tobbseg akkor ezt leszavazta, szerintem igazuk volt. Termeszetesen magyarok, es ezt egeszen addig senki nem is vonja ketsegbe, amig ok maguk nem probalnak meg idonkent maskeppen tevekenykedni. A ciganyoknal is annyiban kerdes magyarsaguk, hogy evszazadok ota keptelenek legalabb annyira integralodni, hogy ne keltsenek olyan zavart mindenhol, amivel
kellemetlennek es sokszor veszelyesnek erezzuk jelenletuket.

tevevanegypupu 2010.04.13. 11:34:58

@iii:
" ki a zsidó (származású) és ki nem, ezt mindig a rasszistáktól tudom meg."

Nem. Altalaban a zsidoktol tudja meg az ember a legelso alkalommal, amint egy kicsit kenyesebb problema felmerul. Ha mas a velemenyunk, szempillantas alatt antiszemitaznak.

2010.04.13. 11:43:58

@tevevanegypupu: A cigányoknál ennek történelmi okai vannak. Évszázadokig nagyon jól megvoltak elkülönülve, volt kereslet a termékeikre, szolgáltatásaikra. Ez egészen a rendszerváltásig működött valamennyire, de azóta az ipar és az életforma átalakulásával tömegével váltak munkanélkülivé. Ebből pedig következik az összes többi.

2010.04.13. 11:46:35

@tevevanegypupu: Hát ha antiszemita véleményt mondanál, én is antiszemitáznék, pedig tudtommal nem vagyok zsidó származású.

Szóval előjog emlegetést nem tudsz mondani. OK, ez kipipálva.

m.logic 2010.04.13. 12:11:12

@iii: Mert nem tanítják a cigány nyelvet. Attól még lehet cigány valaki, hogy nem vallja annak magát. Sőt, általában 50% letagadja. Az afrikai néger is mondhatja, hogy ő kínai, vagy eszkimó.

Előjogok? Több költségvetési támogatás, több kárpótlás, külön törvények általi védelem. Kulturális életüket is több pénzzel, segítséggel támogatják az önkormányzatok, az állam, mint a magyart. Média védelem, kritikák elhallgatása, kifordítása. 30 embernek is külön zsinagóga...

Ok, akkor minden zsidó beilleszkedett, akinek nincs gazdasági, politikai, vagy média-hatalma. Mert akinek van lehetősége befolyásolásra, az befolyásol, negatívan.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.13. 12:26:31

@iii:

"Fantaszták? Mekkora fantaszta volt Széchenyi vagy Kossuth? "

meglehetős ízléstelenség ezeket az újlipótvárosi, taknyosorrú politikai bochereket egy lapon említeni a nemzet "nagyjaival". bár kossuth csak a nép szívében valami fontosság, egyébként meg egy hitvány rongy.
mérje csak az elempéjét a maguk hőseihez, beginhez, az irgunhoz, meg golda meir asszonyhoz! :)

tevevanegypupu 2010.04.13. 13:50:40

@iii:
OK. Ugy latom nem egy nyelven tarsalgunk, tenyleg kipipalva.(-:

Téglagyári Megálló 2010.04.13. 14:15:03

@Elpet:

Lehet, hogy az adatbázisban a "nem érdemes győzködni" kategóriában szerepelsz :-P

bz249 2010.04.13. 14:20:17

@Grift: áh ezek mind határozott, tökös csávók voltak (Golda Meir asszony is), akik fegyverrel a kézben nyomultak, nem nyirvogtak a porszívózóktól.

tevevanegypupu 2010.04.13. 15:52:50

"Az LMP listavezetője Schiffer András, aki 2004-2008 között a Társaság a Szabadságjogokért ügyvivője volt. A liberális TASZ-t vélhetően sokan ismerik, de aki nem, annak bemutatnánk röviden. 2006-ban a Magyar Nemzet munkatársa, Lovas István pert nyert a TASZ (és Schiffer) ellen, amiért azok honlapjukon Sickratman rapszövegét reklámozták, amiben a Tilos Rádióhoz köthető rapper fideszes politikusok kiirtására buzdított.
"Orbán Viktort élve megnyúzni, Lovas Istvánt kibelezni, kiherélni, Kövér Lászlót lámpavasra kötni, Csurka Istvánt jégcsákánnyal ütni, Bencsik Andrást késhegyre szúrni, az összes Magyar Nemzetest fejbe rúgni" - ez szerepelt a szövegben. Schiffer ezügyben védte a TASZ-t a bíróság előtt Lovassal szemben. Igen, egy liberális jogvédő szerint belefér a gyilkosságra való buzdítás, és még védi is ezt a bíróság előtt."

Na nezd csak ezt nem is tudtam. Hiaba, szolasszabadsag az szolasszabadsag. (-:

bryan 2010.04.13. 16:08:21

@tevevanegypupu:
Meg Orbán Viktort is védte, szörnyű nem? :)

tevevanegypupu 2010.04.13. 16:28:00

@bryan:
"Meg Orbán Viktort is védte, szörnyű nem? :)"

Egy kategoria?(-:

bryan 2010.04.13. 16:58:06

@tevevanegypupu:
Nem, én a TASZ-t jobban komálom, még az adóm egy százalékát is nekik adtam. :)
A 2006-os ügyben, korábban is, meg azóta is jól vizsgáztak nálam. Például az oknyomozó programjuk nagyon sok jót tett a magyar sajtóval.

tevevanegypupu 2010.04.13. 17:09:28

@bryan:
Meglatjuk, meglatjuk. Legyen maganak igaza.(-:

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.04.13. 21:01:51

@Grift:

Jaj, nem andalodom én ám el az elempés megjelenéstől, csapott vállú, tyúkmellű 53 kilós fiatal értelmiségi, egyszínű, vasalt pólóban, szelíd, csendes hangon beszél biciklizésről, füvesítésről- fásitásról, permetszer nélkül termelt salátáról, hogyne. Úgy van hangolva az egész, hogy ne ijessze meg a polgárt, semmi agresszió, üvöltözés, alakzatban felvonulás. Csak épp, ha beengedjük őket a napi praxissá váló alkukba, ugyanilyen szelíd hangon fogják követelni a melegházasságot és örökbefogadást, a családnak járó kedvezmények kiterjesztését minden együttélési formára, a kötelező női kvótát mindenhol, az alanyi jogon járó minimáljövedelmet, meg a hasonló városi liberálértelmiségi alapvetőket. Nem szabad lépre menni, az elején nem mondják ők a durvát. Nem mondom, hogy el kell zárkózni az együttműködéstől, ha az alku részükről a bicikliutak, biokertészet és a megújuló erőforrások támogatandó tételeiről szól, de tartok tőle, hogy ennél sokkal többről van szó.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.13. 21:08:46

@Elpet:
na, akkor maga is világosan látja, hogy az elempé a legveszélyesebb és legundorítóbb formáció.
a jobbik olyan amilyen, és meg fog szűnni. az elempé, és főleg ami mögötte van, tán sosem, pláne amíg van háromszázezer szarházi magyar, aki rájuk szavaz.

bz249 2010.04.13. 21:11:00

@Grift: majdnem leírtam, hogy az lmp-s viselkedés kiirthatatlan.

De végül meggondoltam magam.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.13. 21:12:59

@bz249:
maga most büntetésből lemegy a dunapartra és kifényesíti a bronzcipőket! :)
/nem érdekel a kifogása, hogy a náciknál vendégeskedik/

bz249 2010.04.13. 21:14:14

@Grift: most Magyarországon vagyok, mint ez köztudott. Maga lenácizta Magyarországot. :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.04.13. 21:15:45

@Grift: @bz249: ez a viselkedés olyan, mint a nátha: a mai nagyvárosi élet elkerülhetetlen terméke.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.13. 21:17:33

@bz249:
miért, nem az? nem a nácik nyertek? :)

@tölgy:
ez igaz. de akkor sem tetszik nekem. egy diktatúrában ilyen nincs! :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.04.13. 21:23:17

@Grift: ott nincs nátha? Ha az allergiát is megszünteti, magára szavazok.

tevevanegypupu 2010.04.13. 21:30:36

Valoszinuleg Orban tudja mi az lmp. Meg a fidesz is. Egyelore ok vannak tulnyomo tobbsegben, szoval a dontes tolu fugg mit ohajtanak veluk kezdeni.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.13. 21:32:24

@tölgy:
allergia? az csak értelmiségieknek, meg károsan táplált gyerekeknek van! természetesen a diktatúrában ismeretlen.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.04.13. 21:40:07

@Grift: hát erre most rápacsált, egy diktatúrában lettem allergiás. Máramarosban, sok éve, néhány heti éhezés után a hegyekben beszédültünk egy boltba, ahol csak keksz és lekvár volt. Mint utóbb kiderült, valami lórúgás adagnyi szalicil lehetett bennük.

tevevanegypupu 2010.04.13. 21:47:33

Tisztességben is mutatnak hasonlóságot az SZDSZ-szel.

Példátlan Durva választási csalás híréről értesült Tolna megyéből a belpol.hu. A megyei területi választási bizottság elnökét, Dr. Fusz Györgyöt ugyanis egy levélben értesítették, hogy a bizottságból többen is tudhattak arról, hogy a megye 4. dombóvári választókerületének LMP-s jelöltje kétmillió háromszázezer forintért vette az ajánlószelvényeket. Szám szerint ezret. (2.300/db egész jó ár, nagyon kellhetett neki..) a levél, amelyben M. J. - a levélben teljes név és cím is szerepel-, arra hívta fel Dr.Fusz György figyelmét, hogy a Tolna Megyei Területi Választási Bizottság tagjai tudtak, tudhattak arról, hogy Máté Mihály a Lehet Más a Politika dombóvári képviselőjelöltje nem törvényes úton jutott hozzá a kopogtató cédulákhoz.. A cédulák ugyanis a közelben lakó roma állampolgároktól származnak nagyobbrészt, amit Máté- a levél tanúsága szerint-, F. János döbrőközi lakostól az Országos Cigány Önkormányzat helyi szervezetének a vezetőjétől vásárolt kétmillió háromszázezer forintért.
A levél szerint szintén OCÖ-s aktivista úgy tudja, korábban jelezték már ezt a bizottság tagjainak, akik, ennek ellenére, mindenféle vizsgálat nélkül fogadták el a nagyszámú, a bejelentés szerint hamis, törvénytelen úton megszerzett ajánlószelvényeket.
A Tolna Megyei Területi Választási Bizottság irodavezetője Bartos Georgina arról tájékoztatta a hírturmix munkatársát, hogy április 2-án, azaz nagypénteken megkapták az ominózus levelet, és azt bűncselekmény alapos gyanújával átadták a Tolna Megyei Rendőrkapitányságnak. A Tolna megyei rendőrfőkapitány nyomozást rendelet el az ügyben. Kolompár Orbán pedig gratulált az LMP-nek (rajtuk kívül csak a Jobbikot említi).

A vastagboron talaltam.(-:

2010.04.13. 22:11:04

@Grift: A te édes jó nénikéd taknyosorrú, faragatlan tuskó.

bryan 2010.04.13. 23:37:38

@iii:
Grift egy operettnáci paródia, szerintem meglehetősen szórakoztató stílussal, győzködni felesleges, viszont olvasni általában szórakoztató.
Ha felhúzod magad rajta, csak eléri a célját.

stalien 2010.04.14. 00:31:24

@iii:

Ó, ó !!
Te phából pharag.ott zsirayphi
Pedig lüfög az orrod wazze !
"De ha nem illeszkedtek be, akkor is ugyanannyi joggal rendelkeznek magyar állampolgárként, mint te vagy én."
Na, itt meg már gennyedzel is.
A felkérés másról szólt !
Ne vidd túlzásba síria melletti metéltek szopogatását, mert kiütéses leszel !

Broáááááf !

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.14. 00:57:49

@tevevanegypupu:

Jajjj, kedves jó @tevevanegypupu:, abba ne hagyja a leleplezést! Ha talál valamit ennek a báránybőrbe bújt farkashordának a valódi arcáról, ne tartsa magában, mindig tájékoztasson minket is!

ü
bbjnick:-)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.14. 07:42:44

@tölgy:
nézze! maga értelmiségi! a szalicil allergia a legjobb lakmuszpapír az értelmiségi kimutatására! :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.14. 07:46:53

@iii: "A te édes jó nénikéd taknyosorrú, faragatlan tuskó."

erre mondják, hogy úgy ütsz mint egy buzi.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.04.15. 07:46:37

Megfejtésre vár még az a kérdés, hogy a független értelmiség, amennyiben a pártszerűen működő LMP-t támogatja, mitől marad a továbbiakban is független?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.15. 07:56:45

@Elpet:

Ó, alakul ez, mint púpos gyerek a prés alatt:-) Tegnap már a mandiner.hu-n a hírszerző @smalladam leelmebetegezett minket (@teknősnénit és jómagamat), mert paranoiásan bizalmatlanok vagyunk ezzel az új, tiszta, reményteljes párttal:-) S ha ő mondja, akkor annak úgy is kell lennie:-) (Szegény Tóta Árpi jutott eszembe, nagyon fájdalmas lehet neki is ennyi büdös, ostoba mucsai és elmebeteg között tengődni:-))

ü
bbjnick

bz249 2010.04.15. 09:59:46

@Elpet: majd befogják az orrukat és a legkevésbé pártszerű pártra szavaznak.

@bbjnick: ezek az arcok léteznek, kb. ennyien vannak, vagy mondjuk a bokrosistákkal együtt 10%-nyian. Normál körülmények között ennyien rájuk fognak szavazni, ezzel olyan sok mindent nem lehet kezdeni.

Ami viszont nem törvényszerű, hogy ez az 5-10%-nyi ködevő komoly beleszólást kapjon az ország irányításába.

Tündér_Lala 2010.04.15. 10:36:56

Az LMP olyan fiatalok réteg pártja, akik kellő élettapasztalat híján nem tudnak különbséget tenni a szabadság és a szabadosság között, akik íróaszal modellek alapján képzelik el a társadalom szervezését. Akármi lehet belőle később.
Ugyanakkor jogos gyanakvással szamlélni tevékenységüket több oknál fogva. Pld vezetőjének családi kötődései miatt (aki azt mondja, hogy nem számít az súlyosan téved), a neoliberalizmus kártékony, minden közösséget romboló volta miatt. Ha erre a formációra rátelepszik az SZDSZ gazda nélkül maradt holdudvara, ugyanolyanná válhatnak, mint az SZDSZ, amely ne feledjük 5%-os pártként uralma alá hajtotta kollaboráns vezetőin keresztül az MSZP-t és velük közösen tette tönkre az országot.
Érdemes tehát figyelni, de túllihegni, túltámadni kontraproduktív, mert egyekőre feltételezéseken alapul (mint a FIDESZ-től való rettegtetés).

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.15. 13:50:04

@Tündér_Lala:

"Az LMP olyan fiatalok réteg pártja, akik kellő élettapasztalat híján nem tudnak különbséget tenni a szabadság és a szabadosság között, akik íróaszal modellek alapján képzelik el a társadalom szervezését."

Nem olyan fiatalok már ezek a hölgyek és urak! A vezetés többsége jóval harminc felett jár. Orbán ilyen idősen (vagy fiatalabban) már miniszterelnök volt.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.15. 13:53:43

@bz249:

"Ami viszont nem törvényszerű, hogy ez az 5-10%-nyi ködevő komoly beleszólást kapjon az ország irányításába."

Nem volna szabad, de a Fidesz már küldi feléjük a huncut kacsintásokat:-/

ü
bbjnick

Tündér_Lala 2010.04.15. 13:54:14

Ez igaz a pártvezetésre, de a szavazóik nem ilyen idősek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.15. 14:41:08

@Tündér_Lala:

Annál ocsmányabb dolog, hogy az LMP-vezetők érett emberként átverik a tudatlan, tapasztalatlan kölyköket:-(

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.15. 15:06:03

@bryan:

Annál kínosabb a dolog, mert ez az új SZDSZ-teóriát támasztja alá. Aki negyvennégy évesen az LMP-re szavaz, az vagy gyagyás vagy ex-SZDSZ-es:-(

ü
bbjnick

bryan 2010.04.15. 15:34:15

@bbjnick:
Vagy csak kiábrándult a szocikból, az SzDSZ-ből, az MSZP-ből, a Fideszből, az MDF-ből és látja, hogy a Jobbik tarthatatlan, veszélyes hülyeségeket beszél.
Az új SzDSz szöveg egy klisé. Annyiban van értelme, hogy a kétpártrendszerből kiábrándultak szavazatait begyűjti ez a párt. A Jobbik is ezeket gyűjti, csak ahhoz, hogy a Jobbikra szavazzon az ember, ahhoz nagyon kétségbeesettnek és/vagy hülyének kell lenni.
Nagyon rámentél erre az új szdsz dologra, ideje lenne kicsit jobban utánanézned magának a pártnak. Úgy értem a politikusaik nyilatkozatait, meg a programot olvasni, beszélgetni néhány LMP szavazóval, ilyesmi. Én is ezt tettem, amikor aggasztani kezdett a Jobbik és megérte. Sokkal tisztább képet kaptam róluk. Azóta is veszélyesnek tartom ezt az irányt, de legalább nem annyira fekete-fehér a kép amilyenben látom őket.
Lehet, hogy így is a veszélyérzeted marad hangsúlyos, de legalább jobban látnád, mitől félsz és kiegyensúlyozottabb képet kapnál róluk.

tevevanegypupu 2010.04.15. 15:43:19

@bbjnick:
Vegtelen orommel teszem. Egyre gyanusabbak.(-:

bz249 2010.04.15. 16:23:00

@bryan: az új SzDSz-en kár rugózni, nagyon valószínű, hogy az egykori SzDSz szavazók, vagy valami nagyon hasonló szociokulturális közegből érkezett arcok szavaztak rájuk. Emiatt valszeg az SzDSz-hez hasonló politikai vonalat fognak képviselni, ha beáll a rendszer. Mondjuk SzDSz-ből is legalább kettő volt és az arrogancia sem volt kötelező kellék ám az érdekképviselethez, sőt a szocik seggébe sem kötelező bebújnia a liberálisoknak. Szóval az LMP egy más karakterű párt is lehet. Majd az idő eldönti, hogy valójában mi lesz.

tevevanegypupu 2010.04.15. 17:10:14

@bz249:
Mindenesetre a fidesz nem szamithat egyik partra sem.
süti beállítások módosítása