A marhák éve - 2009 a Reakció TV-n (2. rész)
2010. január 04. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

A marhák éve - 2009 a Reakció TV-n (2. rész)

  2009 első hónapjaiban a nyilvános politikai események zömét a radikáljobb hozta össze, s mint kiderült, a hiperaktív Morvai Krisztina kikukázása és végighurcolása az országon rendkívül ügyes lépés volt a Jobbik részéről. Aztán április táján, miután a mókás miniszterelnök-csere lezajlott, megkezdődött az EP-választási kampány. A jobbosokat már untuk, úgyhogy ebben az időszakban az MSZP-re, s mindenekelőtt az SZDSZ-re zúmoltunk eldobható automata kameránkkal. A választások éjszakája is az SZDSZ-székházban ért minket, ahol valaha óriási pofájú, de ekkorra teljesen meghunyászkodott figurákat, illetve egy óráscsirkét kaptunk lencsevégre.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr131643996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kackia 2010.01.07. 22:37:45

@tewton: Mivel kiirtotta őket egy nagy szentünk.
Jobb híján így ismét be kell érnie Bognárral.
www.ujjobboldal.hu/node/1796

bz249 2010.01.07. 22:40:06

@tewton: az ortodox pátriárka nem olyan fontos pozíció, mint Róma püspöke (nyilván, ha be lehet húzni, akkor azt is megpróbálják megszerezni, de azért Ming-Wang Fao, mint XXIV.János... szerintem a párt már tervezi az ügyet)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.01.07. 22:42:19

@tewton:

Én nem tudom, ki hiteles buddhista és ki nem.

Csak úgy érzem, hogy a buddhista és hinduista gondolkodással nemigen harmonizál a természet átalakításának gondolata és a világot átalakító speciális emberi tevékenység középpontba helyezése, ami az európai ipari civilizációban alaptétel, és a keresztény gondolkodással akár még össze is csenghet. Hogy a japán kultúra alapja a buddhizmus lenne, azt cáfolni nem tudom, de kétségeim azért lennének egy ilyen kijelentéssel kapcsolatosan.

Sebastian Knight 2010.01.07. 22:45:54

@Elpet: Úgy jön, hogy Németország és Japán is eléggé fejlett iparilag.

@bz249: Én is meglepődve olvastam, hogy Dél-Koreában van a világ legnagyobb református közössége.

kackia 2010.01.07. 22:46:38

@Talon Karrde: "Tudja maga egyáltalán mit beszél?"
Tudom mit beszélek."

Nagyon jó de az én ízlésemnek egy kicsit szofisztikált,viszont az első magyar és a második magyar zsidó figyelő zenéje az nagyon ott van.

www.youtube.com/watch?v=GVXdL2el5iA&feature=related

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.01.07. 22:52:08

@Sebastian Knight:

Már most csak annak kijelentése van hátra, hogy a japán kultúra szamurájostul, harakiristül, kamikázéstul, mindenestül buddhista alapokon nyugszik. Én tényleg nem vagyok ennek szakértője, de ezt azért nem tudom elhinni.

tewton 2010.01.07. 22:53:08

@Alfőmérnök: Newton emellett hülyevallásos ariánus is volt.
@kackia: bizonyos szempontból lényegtelen, hogy ki irtotta ki őket. A helyzetet úgy hívják: forráshiány.

azért elég nagy bajban lennénk, ha Bognárban kéne megbízni. elolvastam. féligazság, igazság, nyilvánvaló hazugság keveredik egybe. Olyan, mint egy félig képzett bölcsész.

mondom, az a bajom, hogy ha filozófiát-vallást akar valaki csinálni, akkor minek hamisít hozzá történeti előzményt.

ha én itt és most real boszorkányt akarok meg táltost, nem ilyen papírból meg fantasy-ból összegyúrt new agés izét, akkor megkérdezem a néprajzos ismerőseimet.
Vannak még itt-ott a magyar vidéken olyan boszorkányok, akik nem ilyen kóklerektől meg wicca-könyvektől azok, hanem hagyományosan. Persze ezek magyar falusi vénasszonyok, akik nem értenek a trendi ezo-izékhez.

tewton 2010.01.07. 22:55:45

@Sebastian Knight: "Dél-Koreában van a világ legnagyobb református közössége"

re-for-má-tus?
komolyan? a zászlósbárányos debrecenies értelemben?
nem valami neoprotestáns evangelikál valami volt az?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.01.07. 23:00:58

@tewton:

Az egész európai kultúra és civilizáció abból áll, hogy rész szerinti, speciális dolgokat ragadunk meg, beléjük csimpaszkodunk, kielemezzük a legapróbb részletekig, és nekiállunk technológiát gyártani egy speciális célhoz illő megváltoztatásához, és ezt végig is csináljuk. Az európai civilizáció akár okkult akár keleties tagadása az univerzalitást hiányolja ebben és hát bizony ez a specializáció a nyugati civilizáció lényege. Ha valaki keleti vallás híveként menedzser akar maradni egy nagyvállalatnál, sok szódával kell higítsa ezt a bírálatot.

kackia 2010.01.07. 23:06:18

Isten őrizze meg a maguk éleselméjűségét,jó éjszakát mindenkinek.

OM-MA-NI-PE-ME-HUNG !

tewton 2010.01.07. 23:10:29

hoppá. Dél-Korea. Na ezzel megleptek.
"üdvözöljük önöket Szöulban, a keleti Debrecenben"

bz249 2010.01.07. 23:12:01

@tewton: de itt a honlapjuk, nézegesse, ha kíváncsi rá

www.pck.or.kr/Eng/Main/engMain.asp

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.07. 23:19:42

@tewton: "Példaként állhat előttünk Dél-Korea, ahol is ma a világ legnagyobb számú református közössége él, és ahol a hívek élenjárnak a bibliaismeretében és tanításainak megtartásában."
tiszantul.reformatus.hu/tart/farticle/1/856/1

HIHETETLEN, nem tudtam...

Sebastian Knight 2010.01.07. 23:24:38

@tewton: Én konkrétan reformátusra emlékszem.

@Elpet: Japánban a sintoizmus és a zen buddhizmus a két "történelmi egyház".

Amit az európai kultúráról és civilizációról ír, abben egyetértek. Félreért, én nem tagadom vagy bírálom.
Egyetértek azzal, hogy "Európa vagy keresztény lesz, vagy nem lesz".

Várkonyi 2010.01.07. 23:55:09

Miközben dokumentumfilmet néztem a SZU összeomlásáról, hogy megszaladtak a kommentek...

@Alfőmérnök: itt csak az a baj, hogy az alkímiának jelentős zsidó kabbalista gyökerei is vannak... mondjuk engem nem érdekel, de nektek nem gáz?
Vona és Nietzsche? Erről nem hallottam még...

Egyébként is kedves mérnök, olvasta ön a Lúdláb királynőt? Kötelező!
Mindenki másnak is mondom! a kereszténység ugyan méltatlanul van benne ábrázolva, de az alkímiát nagyon jól bemutatja D'Astarac úr személyében, valamint a vén kabbalista zsidó - Mosaide - alakja is zseniális.

Alfőmérnök 2010.01.08. 00:08:11

@Várkonyi: "Van sok olyan szerző - pl. Hamvas Béla, Friedrich Nietzsche, Konrad Lorenz -, akik ugyan már jó pár évtizede halottak, de úgy érzem, nagyon jó barátok vagyunk. Ez ugye még nem kóros?..."
barikad.hu/node/32846

Amúgy tök mindegy, engem nem érdekel, mit mond Vona, csak fricskának szántam.
Az alkímiának vannak kabbalista gyökerei, mint ahogy a reneszánsz filzózófiára is nagy hatást gyakaorolt a kabbalizmus. Szerintem ez nem gáz, bizonyos elemek értékesek lehetnek egy olyan rendszerben is, amit úgy egészében nem tartok követendőnek.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.01.08. 08:11:56

@Alfőmérnök:

Az alkímiának és a mai európai tudományoknak nagyjából annyi köze van egymáshoz, hogy az alkímista műhelyében is volt lombik meg retorta.

Az alkímista okkult tudományok művelőjeként kozmikus hatalmak tevékenységét kívánja in vitro szolgálatába állítani. Az európai tudomány részekre bont és elemez. ha eltörik egy acél alkatrész, annak okaként nem az égi szférák befolyásának mikéntjét kutatjuk, hanem csiszolatot készítünk belőle, mikroszkóp alá helyezzük, és megállapítjuk, hogy az adott pontot túl sok volt a martenzites szövetelem.
Ez a fajta tudományosság világformáló erővé lett, a másik nem. Nagyon regényes az a magyarázat, hogy a papok üldözték és megakadályozták annak fejlődését, egy Dan Brown tollára való. Én megelégszem azzal, hogy az okkult tudományok nem tudtak az élet egészére vonatkozó, lényegi megállapításokat tenni és gyakorlati következményekkel járó eredményeket létrehozni. Vegyi üzem nem épülhet arra az eljárásra, hogy az anyag átalakításához segítségül hívjuk a őselemek szellemeit.

bz249 2010.01.08. 08:38:16

@Elpet: "Vegyi üzem nem épülhet arra az eljárásra, hogy az anyag átalakításához segítségül hívjuk a őselemek szellemeit."

Épülhet erre az eljárásra (a tudomány csak egy modell, nem a valóságot írja le!), ha és amennyiben ezt megbízhatóan képes reprodukálni. Na most itt válik el a fekália és a máj egymástól, ugyanis az őselemek szellemeit eddig még senki nem tudta beintegrálni az ipari termelési folyamatokba. A legalább ennyire nehezen elképzelhető és hihető fononokat, excitonkat, ferromagnonokat, Frenkel és Schottky-hibákat meg igen.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.08. 09:05:02

maguk éjdesek! :)

különösen tetszett, elpet, győzzük le a természetet, ejrópai harci dala! :)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.01.08. 09:15:52

@bz249:

Erről beszélek. Egyébként az okkult tudományok mindig valamiféle kiválasztottsághoz és szellemileg elkülönített környezethez kötik a reprodukálhatóságot, már csak ezért sem képezhetik semmiféle technológia alapját. Ami, jegyezzük meg, nem is céljuk.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.01.08. 09:17:14

@Grift:

Ez a helyzet. Amink itt Európában van, az ettől van.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.08. 09:21:12

@Elpet:
amink van? de hiszen nincs semmi olyan ejrópaink, amit ne kellene itt hagynia, ha eljön az órája. nincs egyáltalán semmink ami ejrópai. lol

bz249 2010.01.08. 09:57:46

@Grift: tudja az igazan lenyeges kerdes, hogy van-e elet a halal elott. Emlekszik, ezert akartunk otthagyni a cocialista paradicsomot.

@Elpet: na igen, az alkimistaknak lett volna nehany evuk az aranycsinalasra, es ha sikerul mindenki elismeri oket. (Litium-ion akkut is hasznalunk, annak ellenere, hogy nem ertjuk a mukodeset es nem ismerjuk a szerkezetet... mar nem az atlagember, ha a terulet vezeto iparvallalatai es tudosai). De azt hiszem egyetlen komolyabbnak nevezheto sikert tudtak felmutatni

hu.wikipedia.org/wiki/Johann_Friedrich_B%C3%B6ttger

Raadasul meg itt is szukseg volt egy kereskedore, aki a koztes termeket arannya konvertalta.

tewton 2010.01.08. 10:07:18

@bz249: ne becsüljük le az alkémisták eredményeit a lepárlástechnika és a laborfelszerelés-fejlesztés terén se!

bz249 2010.01.08. 10:08:53

@tewton: oh modszertani szempontbol biztos sok mindent hozzatettek a dologhoz, csak eppen a kituzott celhoz kepest ez maximum az elso ellenorzo pont.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.08. 10:09:50

@bz249:

uraim, édes drága uraim! az alkimisták lófaszt akartak csinálni, nem aranyat. az egy szimbolikus tevékenység volt. :)
ehh.

élet a halál előtt? keveseknek, nagyon keveseknek. a többség halott. lol

bz249 2010.01.08. 10:14:33

@Grift: az aranycsinalas a kutatasi tervbe kellett, hogy elnyerjek az EU-s palyazatot? :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.08. 10:16:09

@bz249:
egyrészt, másrészt a megvilágosodás fordítása köznépi értékre. :)

tewton 2010.01.08. 10:16:34

@Grift: nézze, ha én szponzorpénzből élő humanista lettem volna,
az én szponzorom egy vagyont költött volna az és becsődölt aranycsinálós hobbimra,
nehogy már ne találtam volna ki valami kis bölcsész kompenzációt!
a gondolat ingyér, a papir ingyér, a lélek üdvéhez képest meg kutyaszar az arany!

tewton 2010.01.08. 10:17:34

különben meg örüljenek velem, tanultam egy új szót:

"nyuszikampány"
:)

Sebastian Knight 2010.01.08. 11:44:11

@tewton:
Én többet is: exciton, ferromagnon.
De a mangalány is érdekesen hangzik.

Várkonyi 2010.01.08. 11:52:03

Minden gnosztikus misztériumvallás - és többé- kevésbé bizony az alkímiát is ide sorolom- hatalmas nagy titkokat ígér, aztán valahogy adós marad ezekkel a titkokkal...

Persze lehet hogy jó öreg zsidó módra kiderül, hogy az a titok, hogy nincs is titok, milyen felszabadító, hogy nem kell a titkot keresnünk, nesze semmi fogd meg jól.

Alfőmérnök 2010.01.08. 12:23:13

@Elpet: "Az alkímiának és a mai európai tudományoknak nagyjából annyi köze van..."

Egyrészt nem állítottam, hogy lenne, másrészt tudománytörténeti szempontból biztos van, de ez mondjuk nem olyan érdekes.
Ami érdekesebb, hogy ez a "világformáló erő", ami az európai tudományokat kétségtelenül jellemzi, mennyiben poztív, mennyiben vitte előre a világot.
Én erről inkább úgy 200 év múlva nyilatkoznék, a 3. VH után, mikor az emberiség nagy része patkányként fog reinkarnálódni.

Téglagyári Megálló 2010.01.08. 12:28:00

@Grift:

Az ön előtt villódzó monitort valami bölcsész gyártotta, miközben Schellinget olvasott?

bz249 2010.01.08. 12:31:08

@Alfőmérnök: van egy rossz hirem Alfomernok ur, 5 milliard ev mulva a Nap felfuvodik es a Fold felszine olyan forro lesz, hogy az atmoszfera nem marad meg rajta. Ha nincs a nyugati technologiai forradalom akkor a termeszettel nagy bekeben elo nepek pont ekkorra kihalnak. Az ember elete szempontjabol 200 es 5 milliard ev egyarant belathatatlan messzesegben van, szoval nagyjabol egyforma sullyal kell oket merlegelni.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.08. 12:34:02

@Téglagyári Megálló:
most ezt meg mire? arra, hogy nincs semmi olyan érték ami ejrópai és magunkkal vihető? akkor a válaszom az, hogy számomra nem érték a net és a monitor/inkább magának az, már csak azért is, mert engem olvashat/. és a nagyszerű ejrópai magnóm is áll vagy tizenéve a sufniban, mert leesett az erősítője, és nem vettem újat. pedig fussa rá. a tévénk sem lapos. :))

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.01.08. 12:35:20

@Alfőmérnök:

Akkor ezt majd 200 év múlva megbeszéljük.

Engem mindig meglep, milyen szenvedéllyel vagytok képesek elutasítani azt a civilizációt, amelynek semmiféle előnyét nem utasítjátok vissza. Én nem kívánom ezt az attitűdöt értékelni, maradjunk annyiban, hogy furcsának találom.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.08. 12:38:51

@Elpet:
mindig mellé megy. a civilizáció nem technikai haladás. sőt.

Alfőmérnök 2010.01.08. 12:40:25

@Elpet: Én meg nem találom furcsának. Ha más korban élnék, más technológiákat használnék, ennyi. Ebbe a korba születtem, el kell fogadnom bizonyos játékszabályokat. Ebből még nem következik, hogy minden úgy fasza, ahogy van és ne lehetne, kellene kritizálni.

Alfőmérnök 2010.01.08. 12:41:12

@bz249: A nagy reccset hogyan fogják megakadályozni a tudósok?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.01.08. 12:46:56

@Grift:

Ne fejlesszen ködöt. Létezett civilizáció a technikai fejlődés alacsonyabb fokán is, az másfajta civilizáció volt. Ennek a mi mostani civilizációnknak része a bennünket körülvevő technikai és technológiai színvonal.

@Alfőmérnök:

Ki is léphetsz belőle, és használhatsz más technológiákat, ha ez annyira ellenszenves.

Téglagyári Megálló 2010.01.08. 12:48:38

@Grift:

Nézze, ideje van az elmúlásról való értekezésnek, meg ideje van a hétköznapi életnek. Amit maga művel, az a mérnököket és a technikai civilizációt lenéző bölcsész-arrogancia.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.08. 12:50:09

@Elpet:
része. de nem a civilizáció maga, és nem is a lényege. csak a materialistákéknál. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.08. 12:54:47

@Téglagyári Megálló:
nem, dehogy. egyrészt, bölcsész a faszom. másrészt, nem nézem én le az ejrópai magnetofont, de a házioltáromon nem található. :)
szóhasználata szenvedélyt árul el: művel, lenéz, arrogancia. maga szerelmes belém. nem baj, de remélem nem színezi érzelmeit szexuális felhang. :))

Alfőmérnök 2010.01.08. 12:57:53

@Elpet: Nem léphetek ki belőle, csak ha az egész társadalomból kilépek.
Milyen techológiákra gondolsz? Feltételezésem szerint a számítástechnikára, mivel csak arra van bizonyítákod, hogy használom.
Lehet egy techológiának pozitív oldala is, és nyilvánvalóan vannak értelemes technikai fejlesztések. A számítástechnika alkalmazható jó célokra is. Persze boldogabbak nem lettek tőle az emberek. Egy jotányit sem.

Várkonyi 2010.01.08. 12:57:57

@Alfőmérnök: Nem is lesz nagy Reccs. A jelenlegi ismereteink szerint a világegyetem fokozatosan gyorsuló (!) ütemben tágul. Vagyis semmi sem lesz, csak kihűlnek egy idő után a csillagok, és kész. A világegyetem -jelenlegi tudásunk szerint- végtelen ideig fog tágulni.

Téglagyári Megálló 2010.01.08. 13:00:10

@Grift:

mondtam már, hogy dobja a sutba ezt a vulgárfreudizmust!

Alfőmérnök 2010.01.08. 13:00:52

@Alfőmérnök: "A jelenlegi ismereteink szerint nem lesz Reccs"
Hú, bazmeg köszi, megnyugodtam. :)
Látja ezt imádom a tudósokban. Majd 10 év múlva meg azt mondják, hogy lesz. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.08. 13:12:32

@Téglagyári Megálló:

a vulgárfreudizmus kifejezést leírni, még egy hetvenes évek béli ÉS páratlan oldalán is másodrendű humornak számított. csak szólok! :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.08. 13:14:15

@Várkonyi:

egy tök hülye kérdésem van. a végtelen hogyan tágul?

Téglagyári Megálló 2010.01.08. 13:15:20

@Grift:

mondom én, bölcsész-arrogancia

bz249 2010.01.08. 13:27:24

@Alfőmérnök: nem en jottem a tavoli bizonytalan jovovel eloszor :)

Egyebkent nagy valoszinuseggel sehogy, de nem is erdekel a kerdes. A jelenben a jelen es az ertelmes tavolsagban levo jovo problemait kell megoldani. 200 ev mar tul van az ertelmes tavolsagon, ami akkor lesz az nem kell, hogy barkit erdekeljen.

Egyebkent technologia es boldogsag: boldog-e a varacskos gyeszno? Boldog-e az az ember, akinek nincs szabadsaga, mert latastol mikulasig gurizik? A technologiai ugyanis azt jelenti, hogy emberi munkat valtunk ki gepi munkaval. Vagyis embernek kevesebbet kell dolgoznia es tobb ideje marad. A szabadsag persze felelosseg is, es vannak akik nem tudnak elni vele. En szeretem, hogy nem kell a banyaban dolgoznom napi 14 orat, heti 7 napot.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.08. 13:32:54

@bz249:
ejnye, ejnye, hiszen az aranyidőkben az elit egyáltalán nem dolgozott. a népnek meg jobbat tenne a napi 14, 7 napon át. nem kéne a wellnessben kiírni, hogy melegítőben /mackóruha/ nem szab vacsorálni. lol

Alfőmérnök 2010.01.08. 13:36:01

@bz249: "200 ev mar tul van az ertelmes tavolsagon, ami akkor lesz az nem kell, hogy barkit erdekeljen."

Ez zagyvaság. A gyerem (szándékom szerint lesz ilyen) gyerekei gyerekeinek gyerekei talán megérik.
Persze már most is rendelkezésünkre áll annyi atombomba, ami elég ahhoz, hogy az értelmes élet kihaljon a Földön.

Amit a technológia és boldogság viszonyáról írsz, az részben igaz, de ehhez kevesebb technika is elég lenne. Rádadásul a mai technikai civilizációban is sokan vannak, akik rabszolgamunkát végeznek. Részben azon javak megtermelése érdekében, ami a technikai civilizáció fenntartásához szükséges.

Sebastian Knight 2010.01.08. 13:37:09

@Grift:

Az "ateizmus fegyverét" forgatja a vitában?
A cél szentesíti az eszközt?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.08. 13:39:03

@Sebastian Knight:
kérem, akkor szóljon, ha szellemi képességei feljogosítják majd erre. köszönöm.

Várkonyi 2010.01.08. 13:39:04

@Grift: A bolygók közötti tér tágul, egyre gyorsuló ütemben.

Hasonló problémák:

1.Van egy szálloda, végtelen számú szobája van, szépen beszámozva, ahogy egy szállodában kell. Mindegyik szobában lakik valaki. Érkezik egy új lakó. Tudunk-e helyet biztosítani neki (üres szobát adni), és ha igen, hogy?

2. Ugyanez a helyzet, csak most végtelen számú ember érkezik a szállodába...

3. Végtelenszer végtelen ember érkezik a szállodába...

Az elsőre tudtam a választ, a másodikra is, de a harmadikra nem...
Az eredeti példában van egy hangosbemondó, rendszer, és a diszpécser igy mindegyik szobának tud mondani valamit(ugyanazt).

Na, mi a megoldás?

bz249 2010.01.08. 13:40:37

@Alfőmérnök: "Ez zagyvaság. A gyerem (szándékom szerint lesz ilyen) gyerekei gyerekeinek gyerekei talán megérik."

Az ukunokak? Cool, senki olyan, akit te lathattal volna. Ilyen idotavlatban akkor erdemes gondolkodni, ha a belathato idoben minden rendben van. Ugy erzi a belathato idon belul nem kell egyeb kihivasokkal szembesulni?

@Grift: az a helyzet, hogy apai dedapam kilenc hazat ivott el, mielott a kommunistak atvettek a hatalmat (nagy jo volt az oreg)... szoval lehet, hogy Elit lehetnek, de tartok tole inkabb nem. Ugyhogy onzo modon inkabb megtanulom, hogy mi illik. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.08. 13:43:21

@Várkonyi:
én nem tudom, azért kérdeztem. nekem a tágulás valamihez képesti dolog. persze már világosabb, hogy a bolygók egymáshoz képest távolodnak, de ez a távolodás a végtelenhez képest is távolodás? nem provokálom, tényleg gyermeki az érdeklődésem.

bz249 2010.01.08. 13:43:29

@Várkonyi: a harmadik marhasag... vegtelenszer vegtelen az vegtelen. Ha nem megszamlalhatoan vegtelen, hanem kontinuum sok ember erkezik akkor van szopcsi.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.08. 13:44:16

@bz249:

a maga dédapja helyesen cselekedett! :)

bz249 2010.01.08. 13:45:33

@Grift: a vilagegyetem csak ugy vegtelen, ahogy a Fold felszine is vegtelen (sehol nincs vege, nem tud rola hajoval lefutni, vegig rajta marad). Namost ezt ne probalja meg elkepzelni 3D-ben, mert csak beleorul, azt meg nem szeretnem. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.01.08. 13:52:11

@bz249:
ilyeneken annak idején lsd-vel, vagy gombával törtem a fejem, a józan eszem nem erre való.

egyébként meg nehogy mán tudja, hogy a világegyetem hogyan végtelen, ha egyáltalán.
:)

Várkonyi 2010.01.08. 13:57:16

A 3. példát úgy kell "elképzelni", hogy végtelen számú busz jön, darabonként végtelen számú utassal.

Téglagyári Megálló 2010.01.08. 13:57:18

@Várkonyi:

Maga járt Csillebércen? Én ott hallottam ezt :-))) (sötét kommer múlt kiderül)

bz249 2010.01.08. 13:58:51

@Grift: man mer nem tudhatnam, bizonyitsa be, hogy nem!

Egyebkent nem tudom, le tudom irni ezt a szoveget maganak, de elkepzelni nem tudom. Ezert is szoktam jokat mosolyogni a szcientista bolcsesz urakon (pl. miskolci angolszakosok), akik azt hiszik birtokoljak a bolcsek kovet, es kinyilatkoznak a tudomanyrol. Egy rendes tudos, mar ha figyelt egy kicsit a tanulmanyai alatt, sokkal ovatosabban fogalmaz.

Tehetetlen Dodó 2010.01.08. 14:01:56

@Várkonyi: @bz249:
Segítek nektek: ez a David Hilbert-féle szálloda paradoxon, amelyet a prímszámok végtelenségét illető kutatásai során azért talált ki, hogy szemléltesse a matematikai végtelenek egymáshoz való viszonyát.
Itt a link, ha érdekel:
hu.wikipedia.org/wiki/Hilbert_Grand_Hotel-paradoxonja

bz249 2010.01.08. 14:06:01

@Várkonyi: akkor sincs ertelme... van
- megszamlathato vegtelen
- kontinuum sok

a kovetkezot nem tudom, hogy hivjak

es minden megszamlalhato vegtelen elemet tartalmazo halmazban ugyanannyi van.

Egyebkent, sorba allitom maganak a vegtelen busz vegtelen sok utasat.

1. elso busz elso utasa
2. elso busz masodik utasa
3. masodik busz elso utasa
4. elso busz harmadik utasa
5. masodik busz masodik utasa
6. harmadik busz elso utasa
7. elso busz negyedik utasa
8. masodik busz harmadik utasa
9. harmadik busz masodik utasa
10. negyedik busz elso utasa
11. elso busz otodik utasa
...

igy kell oket szolitani, es maris csak (megszamlalhatoan) vegtelen utasunk van

Ez egyebkent annak bizonyitasa, hogy ugyanannyi termeszetes szam van, mint amennyi racionalis a buszokat helyettesitse be nevezovel, az utasokat szamlaloval.

Várkonyi 2010.01.08. 14:09:33

@Grift: igen, a végtelen is tud még tágulni. Lásd a szállodás példákat: ha a végtelenhez lehet még hozzáadni, akkor ennek analógiájára a végtelen méret is még tud tágulni.

Egyébként:
"It is uncertain whether the size of the Universe is finite or infinite."
-mondja a zsikipédia
Tehát a világegyetem méretéről beszélve nem tudjuk, hogy végtelen nagyságú-e.

Várkonyi 2010.01.08. 14:29:39

@Tehetetlen Dodó: Csak tessék, így kell elvenni másoktól az önálló gondolkodás örömét!

@bz249: Ha erre önmagától jött rá, akkor én is szeretnék ilyen okos lenni, mint ön.

@Téglagyári Megálló: Pszt!
:)

bz249 2010.01.08. 14:32:31

@Várkonyi: nem, sajna Analizis 1. tananyag :)

tewton 2010.01.08. 14:53:56

@bz249: "5 milliard ev mulva a Nap felfuvodik es a Fold felszine olyan forro lesz, hogy az atmoszfera nem marad meg rajta"

Uraim, akkor tegyék a dolgukat!
én addigra igyekszem rég üdvözült és testetlen lélekké válni, tehát a dolog nem zavar.

Igazából újraszületős barátaink lesznek bajban, mert már csiga formájába sem tudnak újjászületni. Nem tudom, a csillagközi por játszik-e. Persze ha ügyesek, ők is eltestetlenülnek, ha jól gondolom :)

tewton 2010.01.08. 14:56:13

@Grift: "arra, hogy nincs semmi olyan érték ami ejrópai és magunkkal vihető?"

láttam én ám olyan indiai törzseket, ahol magukkal vitték még a tévét is a sírba :) azt hiszem, ők az örök visszatérésben hisznek

tewton 2010.01.08. 15:01:53

@Grift: @Várkonyi:
"A bolygók közötti tér tágul, egyre gyorsuló ütemben."

ismerik azt a mondást, hogy "de Brooklyn nem tágul!"?

a szerzőt inkább elhallgatom:)

Sebastian Knight 2010.01.08. 15:02:09

@Grift:

A gyanuszkóp mellett az iróniaméterre is vessen néha pillantást.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.01.08. 15:07:19

@tewton:

Meséljék csak el szépen az egészet dr. Flickernek!

tewton 2010.01.08. 15:12:47

dr. flicker -- lemaradtam valamiről?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.01.08. 15:23:59

@tewton:

Így hívták a kopasz orvost.

"Doctor in Brooklyn: Why are you depressed, Alvy?

Alvy's Mom: Tell Dr. Flicker.
[Young Alvy sits, his head down - his mother answers for him]

Alvy's Mom: It's something he read.
Doctor in Brooklyn: Something he read, huh?

Alvy at 9: [his head still down] The universe is expanding.

Doctor in Brooklyn: The universe is expanding?

Alvy at 9: Well, the universe is everything, and if it's expanding, someday it will break apart and that would be the end of everything!

Alvy's Mom: What is that your business?
[she turns back to the doctor]

Alvy's Mom: He stopped doing his homework!

Alvy at 9: What's the point?

Alvy's Mom: What has the universe got to do with it? You're here in Brooklyn! Brooklyn is not expanding!

Doctor in Brooklyn: It won't be expanding for billions of years yet, Alvy. And we've gotta try to enjoy ourselves while we're here! "

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.01.08. 21:33:35

@Alfőmérnök:

"Milyen techológiákra gondolsz? Feltételezésem szerint a számítástechnikára, mivel csak arra van bizonyítákod, hogy használom."

Jó okom van feltételezni, hogy házban laksz, használsz fürdőszobát meg WC-t, ruhában jársz, tányérból eszel és nem csak tábortűzön készült ételeket, ha elmész valahová, nem gyalog vagy lóháton teszed, hanem valamilyen járművel, ilyenek. Ezekhez mind technológia kell, nem úgy veti őket partra a tenger.

Alfőmérnök 2010.01.08. 21:39:42

@Elpet: Pedig azt hittem. Kösz, hogy szólsz.

Alfőmérnök 2010.01.08. 21:42:17

Amúgy látom nem vagy képes felfogni, hogy nem a technikát magát kritizálom, hanem a technikai fejlődés hasznosságába vetett kritikátlan európai hitet.

bz249 2010.01.08. 21:45:18

@Alfőmérnök: "Amúgy látom nem vagy képes felfogni, hogy nem a technikát magát kritizálom, hanem a technikai fejlődés hasznosságába vetett kritikátlan európai hitet."

Márpedig a kettő együtt jár, ha nem tartod a technikát hasznosnak, akkor nyilván nem használod. Legalábbis én ritkán költöm haszontalan dologra a pénzemet.

Alfőmérnök 2010.01.08. 21:53:46

@bz249: Nem, ezek a technikai eljárások(készülékek, stb.) önmagukban nem hasznosak, csak ESZKÖZÖK. Régebben postagalambbal küldték a leveleket, ma emailen. Lóháton jártak, de nem is utaztak olyan messzire, egyszerűen más volt a világ. De az élet fontos dolgai nem azon múlnak, hogy emailen vagy postagalambbal küldik a leveleket, hanem hogy mi van a levélben, és nem azon, hogy 3000 kilóméterre mész-e el valakit meglátogatni, vagy 30kmre, hanem hogy kit látogatsz meg és milyen viszonyban vagy vele.

Különben befejezehetnétek, hogy a társadalom parifériájára akartok száműzni, csak azért mert csúnyát mertem mondani az európai civilizációról, húúúhaaaa.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.01.08. 21:54:42

@Alfőmérnök:

Kérdezted, milyen technológia, válaszoltam.

Nem kell tisztelned sem a technikai fejlődést, sem az európai tudományt. Tőlem pedig használhatod eközben a legfejlettebb technikát, ennek semmi jelentősége.

Hosszú ideje arra próbálom felhívni a figyelmet, hogy ez az antiindusztrialista romantika önmagában semmit nem ér. Ha bárki változtatni akar bármin, ahhoz több kell, mint az ipari társadalom bűneinek sorolgatása. Több kell, mint valami hatalomban még részt nem vett, mindent ígérő politikai erőtől várni gyökeres változást. Ahhoz alternatív életformák, eljárások, módszerek kifejlesztése és gyakorlatba ültetése kell. Enélkül ez az egész csak értelmiségi pótcselekvés.

bz249 2010.01.08. 22:03:10

@Alfőmérnök: az a helyzet, hogy a technológiát egyetlen célra találták ki: emberi munkaerőt kiváltani. Ha nincs technológia, akkor nem 35-40 órás munkahét van, hanem 60-70. És a termelékenység így is a béka valaga környékén van, vagyis a parizer helyett marad az üres kenyér.

Ja és a munkanap végén senki nem megy sehova látogatóba, mert sötét van és lehet lefeküdni, mert mást úgyse lehet.

Alfőmérnök 2010.01.08. 22:10:27

@bz249: Lehet, hogy arra találták ki eredetileg, de már túlnőtt az eredeti célján (feltehetőleg azért, mert az európai kultúrában nem volt erre vonatkozóan "negatív visszacsatolás", nem viszonyultak eléggé kritikusan hozzá). Például fegyvereket gyártanak, amivel jelentős (minél több, annál jobb) mennyiségű embert lehet megölni, "szórakozatóipari" termékeket, pl. TVt, amivel el lehet butítani és el lehet idegeníteni egymástól az embereket, autókat, amikkel környezetet lehet szennyezni, stb., stb.

bz249 2010.01.08. 22:23:41

@Alfőmérnök: óh, ez nem európai dolog, ezzel kapcsolatban szinte a világ összes embere (eddig kínai, indiai, többféle arab és szudáni kollégáim voltak nemeurópai kultúrkörből) egyetért abban, hogy a több jobb, mint a kevesebb.

Primitív valami ám az ember, és elég egyszerű vágyai vannak (mint bármely más lénynek: dagadásig zabálni, dögleni az árnyékban és a lehető legtöbb nősténnyel közösülni). A lényegi különbség abban van, hogy a többi kultúrkörben az elit az alsóbb rétegek totális szarba nézésével teremtette meg a saját kellemes környezetét. Itt Európában ezt meg annyira nem komálták, ezért egy picit kifinomultabb módon kellett hozzáállni a kérdéshez.

Várkonyi 2010.01.08. 22:46:10

@Alfőmérnök: és akkor mi a megoldás? a mai nagy birodalmak versenyében aki a környezetvédelem miatt és a munkások helyzete miatt aggódik, az lemarad, mert a másik állam fele annyiért megcsinálja ugyanazt, mert semmit nem költ környezetvédelemre, és lószart sem fizet munkásoknak.

A másik: mindenki egyre jobban akar élni, ehhez egyre többet kell termelni, ami egyre jobban szennyezi a környezetet, és az emberi testet, lelket, szellemet. Mit lehet ez ellen tenni? megállapítunk egy életszínvonalat, "amely még megfelelő"?

Az emberek sose mennének bele. Különben is mindenkinek be kéne tartania, különben igazságtalan előnyhöz jutnának egyes államok.

Bár Koppenhágában pont valami ilyenen ügyködtek, meg is bukott a dolog, bár úgyis be fogják vezetni a co2-adót valamikor...

bz249 2010.01.08. 23:07:50

@Várkonyi: az a röhej, hogy az EU tényleg érdekelt a kibocsátás-csökkentésben. Tekintve, hogy nem nagyon van a CO2 kibocsátáshoz elengedhetetlenül szükséges fosszilis energiahordozó a területén. Szóval az olaj, a gáz, a szén legalább 1/3-ban importból jön.

Emiatt az európai gazdaságoknak az a jó, ha a világ energiafelhasználása nem nagyon növekszik ugyanis ekkor az alacsonyabb kereslet miatt olcsóbban tudnak hozzájutni a szükséges nyersanyagokhoz. Másrészről az európai országok meglehetősen nagy összegeket toltak az energiahatékonyságba és a megújuló energiaforrások kiaknázásába, szóval egy alacsonyabb CO2 kibocsátású gazdasági struktúrában mehetne a technológia-export ezerrel.

Mivel pl. szén, mind Kínában, mind az USA-ban rogyásig van, ők nyilván nem ennyire izgatottak a kibocsátáscsökkentés ügyében.

Alfőmérnök 2010.01.08. 23:09:12

@bz249: Ja, aha értem nincs semmiféle különbség a kultúrák között, csak az van, amit az ember ösztönei diktálnak.

Az európai (amibe természetesen az amerikai is beletartozik) ember azt a szót nem tanulta még meg, hogy "elég".

@Várkonyi:
Passz. Ki kell találni a megoldást. Előbb persze fel kell állítani a diagnózis.

bz249 2010.01.08. 23:31:46

@Alfőmérnök: ebből a szempontból nincs vagy legalábbis aki nem-európaiakat ismerek azok szinte teljesen hasonló igényeket fogalmaznak meg, mint egy európai.

Vagy nem úgy tűnik, hogy Kínában éppen a belföldi piacra szánt autók gyártását futtatják fel ezerrel?

news.bbc.co.uk/2/hi/8141690.stm

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.02.04. 13:39:20

Kínai Kálmán és Trágár Tóni egészen analfabéta barbárok, már régóta a nyelvemen van

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.02.04. 13:48:01

@tesz-vesz:
Kérlek, ne beszélj így róluk, nagyon-nagyon érzékenyek!
süti beállítások módosítása