Végjáték tizenkét keréken
2009. november 25. írta: Novák Tamás (spanyol)

Végjáték tizenkét keréken

 Mottó: „Szívem szerint egy hazai gyártású elektromos miniautóval közlekednék”
/Derce Tamás/

  Nehéz idők járnak a régi SZDSZ-es polgármesterekre. Mintha valami megrendezett film utolsó jelenete lenne. Őszülő férfiak hang nélkül ráznak egy pofonfát. Mellettük piknikes kosár, pokróc, régi választási plakátok és ételmaradék. 

  Demszkynek már se inge, se gatyája, se többsége, se macskája. Messzibe révedő tekintetéből ítélve már sokkal inkább Naconxypán főpolgármestere, mint Budapesté. Gegesy alól előbb folyt el a pártja, mint ahogy az hivatalosan is az enyészeté lett volna. Csécsei Béla Józsefváros örökös polgármestere az ősz elején megvilágosodásszerűen lemondott. Ezen a héten pedig ütemes csicskalángos csattogás hangja hallatszik Újpestről. Aki kapja, nem más mint a polgármeseterek Háry Jánosa, a kreatív nagyotmondó ember: Derce Tamás.

  A történet egyszerű és ezért zseniális. A Blikk megszellőztette Derce Tamás hivatali autóflottáját. Van egy Toyota Priusa a hivataltól, amit magáncélra is használhat, van egy  Skoda SuperB-je, amihez sofőr is jár és most nyáron kért még magának a gazdasági bizottságtól egy Subaru Legacyt, arra az esetre, ha valamelyik kocsit szervizelni kéne. (Gondolom, mindenkivel előfordult már, hogy ha otthon egyszerre kellett szervizelni a két kocsit, milyen nehéz volt az élet a családban.) Ebből lett volna egy minuszos hír, de Újpest nagy kommunikátora nem volt rest és magabiztosan elkezdett körözni a politikai pofonfa körül.

  A Blikk kérdésére kijelentette, hogy azért kell neki a terepjáró, mert „Nagymaros és Kismaros között lakom, a Börzsöny lábánál, hetente négy-öt alkalommal onnan járok be a hivatalba. De ha nagy a sár vagy a hó, a Toyotával nem jutok haza. Ezért van szükségem a Subarura.” A sofőrös kocsi nélkülözhetetlenségét pedig abban látja Újpest polgármestere, hogy „én csak a belvárosba szoktam azzal menni, ha arra van dolgom. A parkolás miatt sokkal jobb az a belvárosban, mert sofőr vezeti, így nem kell parkolóhelyet keresnem. A vezető köröz, amíg végzek az ügyintézéssel.” Hoppá, hoppá, itt csap a magabiztos pökhendiség erős önalázásba, a szégyenlősebbek pirulva félrenézhetnek. De a polgármester úr még mindig nyeregben érzi magát. A Blikk cikkén felbuzdulva, elszáguldott Újpestre a TV2 stábja is. A polgármester fogadta őket, nagy dirrel és durral elmagyarázta nekik is, hogy miért járt neki ennyi autó. (Járt, mert hát most hétfőn ő mindent visszaadott az Újpesti Vagyonkezelőnek.) Meg hát, hogy ott van az a vidéki ház, meg hát a megoldatlan parkolás. Közben Subarurájól úgy beszélt, mint amit már 2-3 éve használ. Magáncélra is. Igen ám, de ennek a használatát csak most nyáron engedélyezték neki. És nem magáncélra.

„Elmondta továbbá, hogy az autókat jogszerűen használta, mert a gazdasági bizottság megszavazta. Igaz, ő azt mondta, a kocsit 2-3 éve használta, magáncélokra is. A gazdasági bizottság ezt csak most nyáron engedélyezte, ráadásul az engedélyben nincs benne, hogy magáncélra is használhatja. Mikor megkérdeztük, hogy ez hogy lehetséges, a polgármester letiltotta az interjút.”

De ha már ezt az interjúját letiltotta a polgármester úr, nézzük meg a neten, miket mondott korábban az autókról és az autóvezetésről.

Pallas Klubháló, 2006. 

„...politikusként bizonyos magatartási mintaként szolgálok. Amióta polgármester vagyok, autóvezetés közben sose káromkodok, mindig türelmesnek igyekszem látszani, pedig hamar felszalad a pumpám, ha szerencsétlenkedő autóvezetőket látok.”

„A napom egyik részét a hivatalban töltöm, a másikat kint, az emberek között. Nyaranta biciklivel vagy kismotorral közlekedem, gyakran megállok és becsöngetek a házakba, megkérdezem, mi újság; megállítok embereket, tudakolom, milyen problémáik vannak, miben segíthetek. Ötből egy ismerős, de ez nekem természetes, hiszen ugyanazokban az utcákban járok, ahol gyerekkoromban jártam, és az utcák jó részéhez valamilyen emlék fűz. Tehát nem idegenül járkálok itt, szó szerint itthon vagyok. Kinézek az ablakon, látom annak a háznak a gerincét, ahol születtem (mert én szó szerint otthon születtem a testvéreimmel együtt).”

Vasárnapi Hírek, 2008. június 1.

VH- Végignéztem a fővárosi és vidéki nagyvárosi polgármesterek autóhasználat-szokásait. Megdöbbentett, hogy pártállástól függetlenül, szinte kivétel nélkül kifejezetten a magamutogató és környezetpusztító luxuskategóriába tartozó autókban pöffeszkednek egyébként eladósodott települések vezetői. Amikor ön tüntetőleg egy olcsóbb és környezetbarát Priusba ült, azt hittem, elindul egy pozitív folyamat és a polgármesterek egymást tullicitálva fognak majd jó példát mutatni szerénységből és környezettudatosságból. Nem lett így. És ebben egy árnyalatnyival sem jobbak a kormányt a luxusautók miatt szintén luxusautókból ostorozó ellenzéki politikusok...
DT– Ahogy egyszerűen fittyet hányunk egy politikus kötelező szerénységére, ugyanúgy nem vagyunk hajlandók fölfogni – vagy beismerni –, hogy rohadt nagy baj van a környezetünkkel. Ezt bizonyítják a valóban vérlázítóan környezetpusztító és pazarló luxusautók. Én egyébként szívem szerint egy hazai gyártású elektromos miniautóval közlekednék. Ha végre lesz ilyen, arra váltok.
Egy városvezetőnek el kell jutni oda, ami szerencsére nekem az első pillanattól magától értetődő ecvidencia:  nem szabad elájulni attól, hogy polgármesterek vagyunk vagy attól, hogy mióta. Nos, aki ezt szem előtt tartja, bizonyosan nem vásároltat közpénzből presztízsautót a hivatalához.

  Derce Tamás titka, hogy meggyőzően tud beszélni, olyan dolgokról, ami mögött semmi tartalom nincs, hogy olyan ötletekkel haknizza végig a sajtót, amiket valójában ő sem vesz komolyan. Mert hát hogy áll Újpest elszakadása Budapestől, hogyan szavalnak verset az újpesti kofák, hogyan zárta le az M0-ás hidat, hogyan alakította meg a Polgármesterek a Változásért Szövetséget és hogyan lépett ki belőle egy hét múlva, hogy áll az önkormányzati sztrájk szervezése, hogyan beszél zengve Wass Albertről és közben benyalós interjút csinálnak vele a Vasárnapi Hírekben, hogyan működik együtt az MKDSZ-szel és a Jobbikkal és hogyan kormányoz együtt az MSZP-vel. Kérdés lenne bőven, de úgy tűnik, a nagy kommunikátor már csak csetlik-botlik.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr851550594

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 80 százalék, bazmeg! 2009.11.26. 11:04:53

Sartori szerint van az úgynevezett domináns pártrendszer, hogyaszongya: „ha egy politikai rendszerben van egy olyan párt, amely az összes többit megelőzi, dominánsnak nevezzük. Feltételezve, hogy az erősebb és a többi párt közti 10 százalékpont k...

Trackback: 80 százalék, bazmeg! 2009.11.26. 10:59:45

Sartori szerint van az úgynevezett domináns pártrendszer, hogyaszongya: „ha egy politikai rendszerben van egy olyan párt, amely az összes többit megelőzi, dominánsnak nevezzük. Feltételezve, hogy az erősebb és a többi párt közti 10 százalékpont k...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.11.25. 08:15:41

...és közben letiltja a rendőröket a kerületében a sebességmérésről, de száguldani szeret... ...és közben szabálytalanul parkol...

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.11.25. 08:39:28

"Nyaranta biciklivel vagy kismotorral közlekedem, gyakran megállok és becsöngetek a házakba, megkérdezem, mi újság"
ezt vamelyik mozgalmi filmben láthatta. besza. ha bukik, még lehet forgatókönyvíró.

egyébként káromkodom. ha már minta.

sztrelnyikov 2009.11.25. 09:01:18

Mi ez a szadeszolás. Nem meritek odaírni, hogy többet volt FIDESZ-es, mint SZDSZ-es? Vállaljátok már fel őt!

meg jó lenne ha arról is beszámolnátok - lelkesen - hogyan kötött koalát a FIDESZ az MSZP-vel Újpesten a apanamákra, amiket Derce megakadályozott. Mint újpesti, százszor inkább fizetek az adómból egy Subarut 1db Derce Tamásnak, mint Audikat 30 fideszesnek és maszoposnak.

Amíg a fidesz nem állt át az MSZP mellé és Derce mellett szavaztak, nem is volt korrupció a kerületben. Az egytlen önkormányzat volt, ami év végén azzal a problémával küzdött, hogy mire költsék a megmaradt 2mrd forintot. nem pedig azzal bajlódtak (mint most a nagykoala óta), hogy miből fizessék ki a tartozást.

Gratulálunk az újpesti fidesznek a balra tolódáshoz.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.25. 09:14:12

piha! egy polgármester kamuzik kicsit és nem dongó motoros bringával jár! a politikusok kimarkolnak maguknak a közösből! elképesztő! fel kell gyújtani a világot!
egyébként elszállt kicsit, minek őszintéskedik. azt kell mondani, hogy újpest dunamenti, árvíz, védelmi bizottság, subaru, bekaphassátok, szevasztok. :)

Aiasz 2009.11.25. 09:18:16

@sztrelnyikov: Ezt a koalát honnan a csából veszed? ATV-n láttad? Derce legnagyobb spanja a Trippon Norbi, aki MSZP-s alpolgármester. Milyen balra tolódásról beszélsz? Ha véletlen van egy-egy dolog, amiben együtt szavaz a kerület érdekében a fidesz az mszp-vel, akkor az balra tolódás? OMFG! Ha nem szavazna együtt, akkor meg az lenne a bajod, hogy képtelen a fidesz kompromisszumra a kerület érdekében. Ne gondolkozz, az árt neked...

remlato 2009.11.25. 09:18:22

ez az szdsz-es párhuzam igen erős csúsztatás, bazz 15 éve volt szdsz-es. ha jól emlékszem Derce már 2 ciklus óta független és előtte meg Fideszes volt. De mint újpesti egyetértek sztrelnyikovval, 100x inkább Derce mint valami pártkatona.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.11.25. 09:21:28

Ha Nagymaros és Kismaros között lakik, akkor csak valamelyik állomásra kell besétálnia és mehet onnan zónázó vonattal. Amúgy ismerve mindkét községet és környékét, nincs ott igazán olyan hely ami indokolna egy terepjárót. Utazzon szépen vonattal és akkor legalább lesz még egy valaki, aki ki fog állni a vasúti járműpark korszerűsítéséért.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.25. 09:24:45

@Grift:
Autóban meglehetősen jó vagyok. Derce három autója nem került annyiba, mint Kocsis (MVM-BKV) terepjárója.
Néztem reggel a Mokkát (nem árt tudni, mit sunyiskodnak a zsidók), Kárász Mózes két kézzel gesztikulálva ordított a Fidesz kerületi elnökével, hogy szégyelljék magukat, amiért a válság kellős közepén így pazarolnak. A TV2 beszállt a ringbe. Kíváncsi vagyok, a választások után hogyan száll ki.
Nem árt tudni, hogy Derce nem kizárólagosan használta az önkormányzati kocsikat, amelyeket nem az ő kérésére vettek, hanem azok egyébként is az önkormányzati flotta része voltak. Viszont Derce egy unintelligens gyökér, mert egy ilyen piti vád alól sem volt képes kimenteni magát. Nincs helye a nagypolitikában. Menjen szépen Nagymarosra kacsázni.

is 2009.11.25. 09:28:14

ebből sorozatot kellene csinálni. mondjuk minden megyei jogú város vezetőjére. meg linkekkel a miniszterelnöki autókra, 1990-től. volt egy ilyen kimutatás, hogy Antall, Horn, Orbán, Medgyesi, Gyurcsány hány és milyen autót tartott fenn. ha jól emlékszem Orbán nyert 9(!?) autóval. megvan az valahol?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.11.25. 09:28:28

hát, ez legyen a legnagyobb mutyi az országban.

Aiasz 2009.11.25. 09:29:18

Milyen megértő itt mindenki. Hozzászoktak, hogy olyan szinten megy a lopás, hogy egy ilyen kis 3 autós visszaélés már szinte jócselekedet és hálásnak kell lennünk érte, hogy nem 3 darab A8-as audit használ. Tényleg milyen rendes és ti meg milyen furcsán álltok ehhez a dologhoz. :-/

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.25. 09:30:23

Nabazmeg, most pirulok egy cseppet, én isten bizony azt hittem, hogy Derce most is fideszes.
Egyébként örömmel látom, hogy olvassátoka szlengblogot, tesauk!
Ami még eszembe jutott, hogy baszódjon meg az összes polgármester, aki nem ott lakik, ahol führer! Micsoda dolog ez?
A következő az lesz, hogy a kormány kiköltözik Szlovákiába, mert ot jobb a levegő, meg szépek a hegyek!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.25. 09:31:47

@Mr Falafel:

valahogy így. amúgy meg a legócskább populizmus, és "szegényember a kirakathoz nyomott orral" ugatás ez a milyen autója van. :)

tevevanegypupu 2009.11.25. 09:32:31

Nyaranta becsonget a hazakba? Ezzel az erovel nyugodtan kezbesithetne a leveleket vagy leolvashatna a villanyorat, vegezne valami hasznos munkat is.

@is:

Bizony Orban nyert, sot kiderult, hogy az egyik terepjaroval neha meg a gyerekeket is viszi iskolaba. El is vesztett ket valasztast a pazarloja.

haifisch 2009.11.25. 09:34:33

@is: nem, a zorbánnak 125 autója volt, és azt mind a te pénzedből vette. ;)

Dercze meg 1 kicsit demagóg, 1 kicsit nagyképű, de ha körülnézel újpesten, láthatod, hogy fejlődik. Ez a tag igenis sokat tesz azért a kerületért, nem úgy, mint Hajdu (XV.) a sajátjáért.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.11.25. 09:35:28

Törvényjavaslat: 5000 főnél nagyobb település(rész) polgármestere csak az lehet akinek a bejelentett lakcíme a településen van.

haifisch 2009.11.25. 09:36:31

@br: egy támogatód már van! :)

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2009.11.25. 09:38:24

De miért nem lakik a kerületben? Egy polgármesternek szerintem a fő téren kell laknia és akkor csak besétál a munkahelyére. A belvárosba meg 15 perc alatt ott a metró. Naiv-e vagyok?

tanarseged ur 2009.11.25. 09:38:37

Kik jelölték Derce Tamást?
Forrás: www.valasztas.hu

1990: a www.valasztas.hu-n nincs adat (nekem az SZDSZ rémlik)

1994: Újpestért Egyesület - Fidesz - MDF - KDNP

1998: Fidesz - FKGP - MDF - Újpestért Egyesület

2002: Újpestért Egyesület - Fidesz - MDF

2006: Újpestért Egyesület
(és ekkor már volt külön Fidesz-jelölt: Wintermantel Zsolt)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.25. 09:39:04

@tevevanegypupu:
dercét szeretik újpesten. miért ne nézne be ide oda, marika, van friss tojása? feri bátyám, hogy vannak? ez nem normális dolog? még ha le is szarja őket. jó kedvük lesz, érdeklődött felőlük a polgi. a népekkel bánni kell.

Aiasz 2009.11.25. 09:41:09

Der@haifisch: "Dercze meg 1 kicsit demagóg, 1 kicsit nagyképű, de ha körülnézel újpesten, láthatod, hogy fejlődik. " Ugorj ki a Károlyi parkba és csekkold a nagy fejlődést, ahogy a 100 éves egészséges fákat vágatja ki Derce, hogy a buzi főterének ne legyenek útba. Persze ültetnek másikat, ami alatt a dédunokád kellemes peceket tölthet majd nyáron.

nénike · http://mandiner.hu 2009.11.25. 09:41:30

Hugh Grant volt Derce után a másik politikus, aki az Igazából szerelem c. film brit elnökeként becsöngetett több, véletlenszerűen kiválasztott lakásba. Neki mondjuk az volt a fedőszövege, hogy a csaját keresi.

nyg 2009.11.25. 09:47:12

Mivel a közelben lakom, megtapasztaltam magam is, bizony szükség van terepjáróra. Különösen télen. Derce tényleg sok időt tölt kint, valóban onnan jár be. Az SZDSZ-es polgármesterek közé besorolni pedig egyszerűen vicc, Derce kifejezetten utálja őket és a komancsokat is. 1994-ben éppen azért lépett ki az SZDSZ-ből, mert az összebútorozott az MSZP-vel. Ekkor lépett ki egyébként Tellér és Tóth Gy. László is. Véleményalkotás előtt illene tájékozódni, kedves spanyol. Legalább egy kicsit. És nem csak a Blikkből.

sztrelnyikov 2009.11.25. 09:47:55

@betegvilág: Na az pont a fidesz-maszop sara. Ezt nem kéne már dercére tolni.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.11.25. 09:48:25

Prága főpolgármestere egy időben személyesen vadászott a turistákat átvágó taxisokra, álruhában. Populizmus vagy sem, jót tett a városnak. A közvetlen kontakt tehát egy szintig rendben van.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2009.11.25. 09:49:14

@nyg:
"Derce tényleg sok időt tölt kint, valóban onnan jár be. "
DE MIÉRT???

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2009.11.25. 09:49:19

Derce még igen elkötelezett zöldként ült asztalhoz sok jó (szak)emberrel a 2006-os önkormányzati választás előtt. Talán jobb, hogy akkor és úgy nem jött létre együttműködés.

Majdnem OFF: a nép nagyon egyszerű fiai emlegetik a Skoda nagykocsiját SuperB-ként. Nem az, nincs A,B,C.
Az angol superb ("szupörb")a latin SUPERBUS3 melléknévből jön, annak meg első jelentése: GŐGÖS, éppen passzol az utashoz :-)

bz249 2009.11.25. 09:52:09

@nénike: brit elnok nincsen, azok maradi kiralysagban elnek ;)

kafferbivalybalamber 2009.11.25. 09:52:29

@triumphator: "...és közben letiltja a rendőröket a kerületében a sebességmérésről"
Ez konkrétan marhaság. A Megyeri úton eléggé rendszeres a trafi, a Vácin is, a Rózsa utcában is... Meg biztos még van pár helyük, de ezeket látom sűrűn.

haifisch 2009.11.25. 09:53:10

@betegvilág: no pain, no game... :(

A hivatalos oldalon nem ezt írják.
<url> www.ujpest.hu/nyomtathato/hir/575/Megujul_a_Karolyi_park/ </url>

De ha értesz a fákhoz, inkább neked hiszek.

nénike · http://mandiner.hu 2009.11.25. 09:53:24

@bz249:

Természetesen miniszterelnök. Az van.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.25. 09:55:20

@bz249: meg vagyok döbbenve.
Ezt a Feri tudta és nem szólt a Tonynak?

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.11.25. 09:57:55

@tölgy: A Feri most már csak a Gordonnak szólogat...

ehe-ehe-ehe.

garizim 2009.11.25. 10:02:15

Spanyol!
Illene hozzászólni és elismerni a tévedéseket. Pl., hogy Derce nem Szdsz-es, Csécsei a betegsége miatt mondott le (Szerencsére - persze ez a lemondásra vonatkozik), stb.
Az egész cikk a szadeszolásról szól, ami nekem nem probléma, ha nincsenek benne ilyen tévedések. De így...

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.25. 10:04:52

@garizim: bizonyára nálam jobban értesült szadeszes ügyekben.
Ha Csécsei betegsége miatt mondott le, akkor hogyan tud még tanácsokat adni az önkormányzatnak?
A halálos ágyán is a nyóckert szolgálja? Tiszteletreméltó ez a libbant hivatástudat.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.25. 10:05:17

@garizim:

szerintem tévedsz, ez egy sorozat kezdete, spanyol tökös gyerek, ilyeneket fog szakmányban írni a fideszes polgikról is! :)

bz249 2009.11.25. 10:06:46

@tölgy: sot, tudta, hogy Tonynak vannak arisztokrata haverjai? Azok az ingyenelok, akik olyan vicces ruhakban szoktak lenni. Mondjuk Tony mentsegere legyen mondva, amikor osszehaverkodtak, akkor meg nem voltak arisztokratak.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.25. 10:07:22

@tölgy:

A lába tört el és azóta is azzal bajlódik. Pöcsfej!

Grafithuszar 2009.11.25. 10:09:52

@sztrelnyikov: Egyetértek. Ez a post elég mellélövés.
1. Derce 90-94 között volt SZDSZ-es de amint koalícióra lépett az SZDSZ az MSZP-vel kilépett a pártból. Utána Fideszes, vagy Fidesz által támogatott volt, egészen 2006-g, onnantól a kezdve a független "Újpestért egyesület" színeiben indult. (Volt Fideszes, MSZP-s vetélytársa is)

2.
Derce jól vezeti a kerületet, Újpest az egyik legkevésbé (ha nem _A_ legkevésbé) eladósodott kerület.

3.
Demszky meg sok más kerület is példát vehetne hogyan kell egy EU-s városrekonstrukciós projektet levezetni. Ugyanis most folyik a Főtér felújítása, és bár a Fideszes Helyi témában folyton sározzák, hogy el vannak maradva, de én csak azt látom hogy a főtér épül, (kb 100x gyorsabban mint a metró), és ahogy olvasom pénzügyileg is rendben van a projekt, nincs sem idő, sem pénzbeli csúszás..

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.25. 10:11:55

@El Topo (Sgt. Elias): lábtörés miatt még nem pöcsfej.
Akkor az ágyban fekve ad tanácsot az önkormányzatának?
Hihetetlen munkabírás.

@bz249: ezeket nevezte Lenin et. munkásarisztokráciának?

tlac 2009.11.25. 10:12:39

Nincs zöld mezem, nem vagyok honvédos és nem hordok Loki mezt. A világ egyik leggusztustalanabb és legundorítóbb csapatának szurkolok, és rajtam kívül még több millióan értik, hogy mire gondolok, mikor azt mondom: Kisteleki István. A hírnevünk megelőz bennünket és nem örülök, mikor összekeverik Foxit Pákóval. Büszkén gondolok Tokodyra, az öngóljára, a Vaduzra és bajnoki címeinkre. Szeretem a kongó stadionunkat, a tippmixet, a bundát és a játékosügynököket. Itt élek egy büdös város szélén, csalásban mi vagyunk a császárok és igenis velünk vannak az MLSZ bírói. Újpest, én így szeretlek!"

Grafithuszar 2009.11.25. 10:13:46

@Grafithuszar: Ja a konlzúziót lemaradt:

_lesz@rom_ hány autót vett az én adómból, amíg a kerületet jól vezeti... és én úgy látom hogy nagyon is jól teszi a dolgát

flora.a 2009.11.25. 10:14:55

Minden politikus tolvaj. És Derce sokat tett Újpestért, többet mint Lovas Zsámbékért, akármilyen köpönyeg legyen is épp rajta. Újpestért, hangsúlyoznám, mert Káposztásmegyeren már eladott a IV. ker. önkormányzat minden zöld felületet, sőt pár hete a természetvédelmi erdő területére is kitették az Eladó táblát... Gondolom a Pilisi Parkerdőnek majd utólag fog feltűnni. Közben meg semmit sem fejlesztenek (tömegközlekedés, posta, bölcsőde, óvoda, rendelők, stb.). Káposztásig is elrobogózhatna néha.

tevevanegypupu 2009.11.25. 10:16:31

@Grift:
Nagyon eloiteletes lettem amiota egyik rokonom korzeteben az szdsz-es Weinek Leonard a polgarmester.((: Demszkyrol mar nem is szolok, beteg emberrol vagy jot vagy semmit.Ugy tunik ezt a Dercet felig szeretik, felig nem. Csak most meg azt nem tudom, hogy fideszes-e tenyleg, ez valahogy nem vilagos. Mert ha igen, akkor nem problema, csinalja csak ahogy neki jonak teccik, biztos, hogy az ugy van jol!(:

kispista2 2009.11.25. 10:20:27

A polgármesteri hivatal 3 percre van a metróvégállomástól. Azzal derogál utazni?

Ha nehezen megközelíthető helyen lakik, vegyen magának saját autót, nem kötelező ott lakni.

Nagyon környezetbarát megoldás órákon keresztül körözni a belvárosban. A priussal nem tud bemenni és leparkolni egy mélygarázsban?

De a legjobb a füvön parkoló skoda.

org 2009.11.25. 10:22:13

Ez a csóka már indult szerintem minden párt "támogatásával, függetlenként". Egy igazi köpönyegforgató, Tarlós Broki országos cimborája.

Egyébként a végjátékra vonatkozó felvetés nagyon ül. és szerintem még bőséges a termés azon a pofonfán :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.25. 10:22:45

@kispista2:
igazán üdítő a proletariátus tisztán csengő hangja! :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.11.25. 10:22:48

"Ezt bizonyítják a valóban vérlázítóan környezetpusztító és pazarló luxusautók. "
A Superb pedig mint tudjuk, nem az.
A Legacy sem fogyaszt sokat.

Hattory Hanzo 2009.11.25. 10:29:25

A régi SZDSZ-es polgármestereket nyomonkövető sorozatban mikor jön Tarlós István?

Téglagyári Megálló 2009.11.25. 10:31:44

@br:

Nem értem miért kellene határ.

Téglagyári Megálló 2009.11.25. 10:32:49

@elGabor:

Állítólag Mátyás király is megtette ezt.

soseleszekelső 2009.11.25. 10:37:01

@ColT:
Nem is az autó méretével van a gond (bár belvárosba bejárni akár még egy Octavia is megteszi...), de mondjuk 2009-ben azt nyilatkozni, hogy amíg én tárgyalok addig az autó kőröz, szerintem elég nagy butaság.

Pár éve olvastam, hogy a brit királyi család "carbon footpring neutral" utazási rendszert/módszert vezet be, miszerint kiszámolják, hogy az utazásaikkal mennyit szennyeznek, és annyi fát telepítenek, ami ezt képes ellensúlyozni.

Érzed a különbséget ugye?

Amúgy meg vegyen smartot, azzal a belvárosban is talál parkolót. Superbbel nehezebb.

cserenkov 2009.11.25. 10:38:01

@nénike: Emlékszem. Az volt az a film, ahol mindenki szerelmes volt.
Mellesleg Ferenc testvérre is nagy hatással volt. Alapgiccs.

muskotály küvé 2009.11.25. 10:40:31

@El Topo (Sgt. Elias): meg több marad nettóban a fizetésből, és az autó is olcsóbb, ha szlovák a rendszám. Három autónál már nem mindegy!

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.25. 10:42:18

@Grift:

És te mióta vagy ekkora arisztokrata, kisvirág? Anyád, apád proli-e volt?

gabcigirl 2009.11.25. 10:43:02

Persze lehet, sok mindenben ő sem különb a Deákné vásznánál, azért összességében nem olyan rossz arc ő...Vannak rosszabbak is...

navracsacsi 2009.11.25. 10:44:06

a reakcijo idiotai megint belefutottak a pofonba. :DDD

durci-derce kokemeny fideszes...

Pszt! 2009.11.25. 10:54:17

Ez a faszi fidesz-es.
Amúgy a vikinek hány autója volt?

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.25. 10:56:54

@Grift:

Tiszteltetem őket. Neked viszont lófasz a seggedbe!

Aiasz 2009.11.25. 11:12:05

A Derce annyira független, mint Debreceni József.

Ha kíváncsiak vagytok ki szavazta meg utólag Dercének az összkerékhajtásos Subarut, akkor elmondom, hogy az MSZP volt, ahogy az MSZP szavazta be zsíros állásba Derce régi haverját is :

www.blikk.hu/blikk_aktualis/alkalmatlan-elorebb-lephet-2004875/

A Derce egy igazi maszopnyik, és ha azt hiszitek Derce elvtárs nem teljesít az őt kényeztető szociknak, akkor igazán naivak vagytok.

tempefoi · http://tempefoi.blog.hu/ 2009.11.25. 11:13:03

most komolyan, nem szőrcsuhában jár a munkahelyére? fel-há-bo-rí-tó.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.11.25. 11:18:03

ez a grift mindig kihúzza valakinél a gyufát!

Hollandi · http://oranje.blog.hu 2009.11.25. 11:23:08

@tevevanegypupu: Hallod, ez kiütötte a biztosítékot. Ha annyira jól akarsz élni (fidesz uralom alatt), akkor költözz csak Egomba jó öreg Meggyeshez, ő is aztán a Városvezető mintapéldánya. Weinek meg egy senkiházi lófaszjóska, úgyis eltakarodik az anyjába jövő ősszel.

Aiasz 2009.11.25. 11:33:23

Ez a fajta autógyűjtés nem más, mint a hatalommal való visszaélés.
Ebből is látszik, hogy vannak, akiknek megárt az, hogyha hosszabb időn át vezető pozíciót töltenek be.
Amióta létrejött Újpesten a Derce-MSZP koalíció a polgármester, aki valaha legendás volt arról, hogy kiáll az emberek érdekeiért, egyre inkább a szocialista hatalomgyakorlás jegyeit mutatatja, és az újpestiekkel már nem nagyon törődik.
Persze, azt is látjuk, hogy egyes politikusok körében manapság divat lett az autógyűjtés. Persze, Derce Tamásnak bele kell húznia, ha utol akarja érni Hunvald Györgyöt.

tevevanegypupu 2009.11.25. 11:38:53

@Hollandi:
Nocsak, nem szereted a jo humoromat??
Meggyeshez majd akkor megyek, ha epittet tavat az en hazam ele is, es kinevez iskolaigazgatonak. Addig varakozo allaspontra helyezkedem. De azert maradok a fidesznel.(:

2009.11.25. 11:48:18

Ez a Derce is ugyanolyan szarházi, hazug mint a többi politikusnak önmagát nevezö éhenkórász. Ám, az a felháboritó, hogy az ilyenek beszélnek tisztességröl és demokráciáról, miközben gátlástalanok és trógerek!

Hollandi · http://oranje.blog.hu 2009.11.25. 11:54:11

@tevevanegypupu: már megbocsáss kérlek ha humorizálsz, de egy nyíltan fideszes portálnál valahogy ez nem tűnik annyira önironikusnak/őszintének.

2009.11.25. 12:08:52

Én is sokszor tapasztaltam, hogy ha valaki nagyon hosszú ideje tölt be pozíciót, polgármestereknél nem ritka a 20 év, akkor hajlamos elszakadni a valóságtól. Dercével is ez történik ebben az ügyben. Kiköltöznek a településről amit vezetnek, saját és szolgálati autókat gyűjtenek, ezek morálisan nem elfogadható dolgok. Közben meg évtizedek óta deficites az állami költségvetés.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.25. 12:15:03

@vero:
tudja, vero, törvényszerű, hogy a nagyszerű, a kisszerűből formátlan, kezelhetetlen dühöt vált ki. :)

Traffipax 2009.11.25. 12:16:05

Újpest fejlődik! Visszafejlődik.
Menjetek végig az Árpád úton. Ronda, gagyi épületek épültek. Ki engedte ezt?
Autózzatok végig a Görgey úton, és ha nem rázza szét az agyatokat kérdezzétek meg, hogy ki engedte, hogy így leromoljon?
Villamosozzatok el a Szülőotthonhoz, ami málik és rohad (bezárták). Kérdezzétek meg az lelakatolt bejárat előtt, hogy ki engedte ezt?
Sétáljatok végig a Duna-parton, vagy a Szunyog szigeten. Hogy néz ki. Ki nem foglalkozott vele?
Menjetek el az Újpesti uszodához. És tegyétek fel a kérdést, hogy miért zárták be?
Hol van itt a fejlődés? Az újpesti emberek közössége csak veszített az elmúlt 20 évben.

haggyadmá 2009.11.25. 12:22:42

Én megértem, ha valaki szereti a szép autókat, de ez emberileg elfogadhatatlan.
Alapvetően ez nem politikai kérdés, hanem morális probléma.

Súlyos válságban vergődik az ország, döbbenetes adatok látnak napvilágot nap mint nap a munkanélküliségről, szegénységről, arról, hogy az ország leromlott állapota miatt emberi életek mennek tönkre, siklanak ki.

Újpesten is hallottuk a polgármestertől, hogy nincs pénz átvenni a veszélybe került szakrendelőt. Arra van pénz, hogy a polgármesternek három autója is legyen.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.25. 12:41:22

@Grift:

Mondjuk nem törvényszerű, de előfordul. Másrészt viszont te nem tudhatod az én dühömről, hogy formátlan és kezelhetetlen-e, és önnön nagyszerűségedről is csak te tudsz.

Vörös BLORóka · http://fulke.blog.hu 2009.11.25. 12:56:49

derce a tökéletes célpont: a szociknak fideszes, a fideszeseknek maszopos, a szadeszosonak áruló. csak az mdf bízott meg benne, bár kiváncsi vagyok, mi lesz a renegát mdf-es haverjaival. de sajnos az autós eset is jól mutatja, nem elég az, hogy egy kerületben a dolgok NAGYrésze rendben megy, jó lenne, ha a TÚLNYOMÓ része lenne rendben. újpesten, sajnos csak a dolgok nagyrésze van rendben, sajnáljátok hát ti VII, XIV, stb kerületiek a szegény-szegény újpestieket. káposztás meg már igazán lehetne külön kerület, messze is van meg nagy is a lakossága. talán akkor majd metrót is kapnak

haggyadmá 2009.11.25. 13:12:05

Azt kell mondjam, teljesen jogos az emberek csalódottsága, felháborodása, amikor azt látják, hogy a politika elfordul tőlük, a politikusok nem az ő problémáikkal foglalkoznak, hanem a saját kényelmükkel, és magánérdekeikkel. Én úgy vélem, egy újpesti városvezetőnek amiatt kéne aggódnia, hogy az újpesti emberek hogy jutnak haza a munkából, ha egyáltalán még van munkájuk. Nem azzal, hogy ő melyik autójával jut haza kényelmesebben, az 5 millióssal, a nyolcmillióssal, vagy a tízmillióssal.

tevevanegypupu 2009.11.25. 13:26:42

@Hollandi:
Ha olyan helyet szeretnel, ahol csak szidjak a fideszt, akkor bizony rossz helyen jarsz. Itt inkabb kedvelik, szoval ne lepodj meg, ha csak enyhe onkritikat vagyok hajlando gyakorolni.

haggyadmá 2009.11.25. 14:33:11

Derce Tamás teljesen érthetetlen módon nem engedélyezte például, hogy az emberek tüntessenek az újpesti polgármesteri hivatal előtt a GE-nél bejelentett tömeges elbocsátások ellen. Az tehát őt nem aggasztja, hogy az emberek elveszítik a munkahelyüket. Őt csak a saját kényelme érdekli.

Traffipax 2009.11.25. 14:47:20

@sztrelnyikov:
"Amíg a fidesz nem állt át az MSZP mellé és Derce mellett szavaztak, nem is volt korrupció a kerületben. Az egytlen önkormányzat volt, ami év végén azzal a problémával küzdött, hogy mire költsék a megmaradt 2mrd forintot. nem pedig azzal bajlódtak (mint most a nagykoala óta), hogy miből fizessék ki a tartozást."

Áruld már el, hogy akkor mire költötték az 2 milliárdot. Mit fejlesztettek újpesten?

Most költenek 1,5 milliárdot a főtérre. Lekövezik a főteret, raknak ki padokat, lesz pár szökőkút. Ennyi!
1,5Mrd-ért. Mit fognak ott csinálni az emberek? Nézik egymást?
Ez kell most, ez a legnagyobb problémája a várost vezető Derce-MSZP koalíciónak? Mindent megszavaznak egymásnak.
Derce sose volt fideszes. volt már kisgazda, szadeszos, független, és most maszopos. Mindig oda tette be a seggét ahol az erő volt. Azzal állt össze aki a hatalomba segítette, és megadta neki amit követelt. most a szocik vannak soron, mert övék a többség. Kapott is egy autót, mert úri kedve úgy kívánta.

Egy "szerencséje" van, hogy az emberek lassan jönnek rá, hogy mi történik körülöttük. lásd MDF. 8 év kellet ahhoz, hogy kiderüljön, mi is maradt a régi jobboldali pártból. Végül a sz@r mindig elválik a víztől.

statez 2009.11.25. 16:34:01

Ne legyenek illúzióink, ez a Dercze-jelenség általános a magyar, sőt a minden ország politikai elitjében. Csak a példa kedvéért hozom most ide Szijjártót, meg mert azzal a tenyérbemászó fejével időnként elviselhetetlenebb, mint bármelyik emeszpés. Na jó, Nyakó és Török Zsolt kivételével. A Dercze-jelenség elleni egyetlen orvosság pedig, hogy egy politikus se tölthessen egy ciklusnál többet hatalomban, mert a második ciklusra mindegyik elveszti minden önkontrollját...

Hollandi · http://oranje.blog.hu 2009.11.25. 17:09:45

@tevevanegypupu: hidd el, nem véletlenül vagyok itt, szoktam én is idejárni, és nem mazochizmusból, hanem mert érdekel. Nem azt mondom, hogy veszítsd el a maradék önbizalmadat is, csak hogy fikázni kelljen a fideszt, örülök, hogy legalább valaki bízik bennük, én viszont csak remélni tudom, hogy rászolgálnak erre a bizalomra.

tevevanegypupu 2009.11.25. 17:22:29

@Hollandi:
Hat nyolc ev utan valoszinuleg megerdemlik az eselyt, foleg egy ilyen nyolc ev utan.Ha tul sok hulyeseget nem beszelnek a kampany elott es a kampany soran, akkor talan nyernek. De nem ketharmaddal.

Aiasz 2009.11.25. 17:37:33

@Hollandi: "örülök, hogy legalább valaki bízik bennük" Jelenleg Csornán a szavazni hajlandó választók 79%-a bízik a Fideszben, és kevesebb mint 5%-a az MSZP-ben. Te az 5%-hoz tartozol gondolom, de azért nem kéne úgy előadnod, mintha ti lennétek többségben.
Dolgozd fel, hogy az MSZP leszerepelt a hazugságokkal, lopásokkal, stb. A Fidesz-t majd akkor gyalázd ha megtesznek akkora gennyességeket, mint a mostani vezetés. Nálatok még mindig Orbán családi bányái a példa, miközben szóra sem méltatjátok a naponta kiderülő aljasságokat, amiket a szocik művelnek.

Hollandi · http://oranje.blog.hu 2009.11.25. 18:15:17

@betegvilág: Nem fiam, rosszul gondolod, nem ahhoz az 5%hoz tartozom, és igen kisebbségben érzem magam, mert ami ebben az országban folyik az kabaré, aminek a fidesz aktív részese. Én nem vagyok.
Annyit mondanék a böfögésedre, ha ennyire primitív, agresszív kismalacnak érzed magad, hogy így próbálsz betaláltálni, akkor rossz emberrel kezdtél. Pont.

avus · http://avus.blog.hu 2009.11.25. 19:15:49

Az szdsz-esség túl van hangsúlyozva. Ilyen alapon a következő Tarlóst érintő cikkben is tessenek szdsz-esezni.

dragonmaster 2009.11.25. 19:18:03

@Grafithuszar:
Derce egyáltalán nem hogy jól nem vezeti, hanem egyáltalán nem vezeti a kerületét, sosem tette. Mindig odalökte valakinek a feladatot ő meg furikázott a telkére az újpestiek pénzén.
Attól meg teljesen kivagyok, "nem baj a három verda, ha jól vezeti a kerületet". Hát nem ez a dolga? Nem ezért kapja a félmilla feletti fizetését, mellé szolgálati autót, magánhasználatra is.
Minek 3 autó ???????? Ez a pökhendiség és a választóinak a lenézése.

r7zw48 2009.11.25. 21:12:30

Röhöhö-hehehej

"apanamákra, amiket Derce megakadályozott"

Hát igen: "Kinek a pap, kinek a papné".

Jelen esetben: kinek a Derce által megakadályozott panamák, kinek meg az általa elkövetettek.

Amikor panamán kapják a nagy antipanamátort.

Szinte természeti törvény: ha küzdesz a sz@r ellen, sz@ros leszel.
Ha meg csak úgy csinálsz, mintha küzdenél a sz@r ellen, akkor egyszerűen sz@rabb vagy a sz@rnál.

Szerintem jól megkövezik.
Jézus meg forog a sírjában, hogy hát akkor ő mégis hiába hagyta ránk azt a sok bölcsességet? erre az esetre például: "Az vesse rá az első követ, aki ...".

Aiasz 2009.11.25. 22:52:06

@Hollandi: "Annyit mondanék a böfögésedre, ha ennyire primitív, agresszív kismalacnak érzed magad"

Én lennék agresszív és primitív...? Biztos érted a szavak jelentését?

Syr Wullam 2009.11.25. 22:55:10

Toyota Prius? És ezt a magas labdát még nem ütötte le senki? :-))

Aiasz 2009.11.25. 22:58:32

@r7zw48: Az vesse rá az első követ? Ilyen erővel simizzük meg Cuslág buksiját és Hunvaldét is és engedjük őket vissza a haverjaik közé, mert hát melyikünk nem kérne millákat Gyurcsánytól, ha az adna nekünk? Ők elvileg nem olyan esendőek, mint mi a mezei "nép". Nekem azért 100K a nettóm mert én szemét korrupt lennék, de ők azért kapnak 10x ennyit, hogy ne legyenek azok, mert hát ők a nagy vezérek. Ha meg olyanok mint én, vagy én vagyok olyan mint ők, akkor keressünk ugyanannyit.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.25. 23:00:05

@Hollandi:
Hamarosan megszűnsz kisebbségben lenni.

Wurlitzer Ádám 2009.11.25. 23:09:15

@Traffipax: az Árpád úton ÚJ, MODERN épületek épültek. Mennyiben különböznek a város/ország/Kelet-Közép-Ojrópa más részein fellelhető új, modern épületektől? Bár ha neked ennyire szívmelengető látvány volt a düledező, elhagyott Alkotmány Mozi épülete...
A Görgey út a Fővárosi Önk. fenntartásában van, mivel BKV közlekedik rajta. Rajtuk kérd számon.
Szülőotthon: a "kórházreform" áldozata. Uszoda: szintén fővárosi kezelésben állt. Tényleg nem hallottad, hogy az önk. mennyit rinyált mindkettő bezárása ellen??

Nem mondom, hogy Újpesten járva Abu Dhabira asszociál rögtön az ember, de budapesti átlagban korántsem rossz a működése, az általad felhozott példák pedig bénák és átlátszóak voltak, bocsesz.

Ja, és ha a te legnagyobb problémád, hogy a városközpontban sétálóutca lesz önkényes P+R parkoló és néhány csövesnek otthont adó bokor helyett, akkor költözz légyszi a Határ útra...

dragonmaster 2009.11.26. 01:01:46

@Wurlitzer Ádám: Ádám Te Újpesti vagy?
Az hogy egy épület új és hogy az utcakép nem úgy néz ki, mint egy hány.s, az két külön dolog. Lehet úgy is várost fejleszteni, hogy nem hagyom garázdálkodni a befektetőket az ocsmányságaival. Igazad van, az Alkotmány mozi épülete elég sz@r volt, de most a helyén épült ház hogy kaphatott engedélyt úgy, hogy a garázsbehajtó közvetlenül a nagyforgalmú buszmegállónál van és közvetlenül hajt ki az Árpád útra. Ilyet még a világ nem látott! Biztosan sokat tejelt az építtető!
A parkoló pedig, amit a polgi lezáratott, teljesen szabálytalan volt, olvass utána. A csövesek pedig egy ideig tényleg nem mennek a Károlyi parkba, mert majdnem minden növényt kiírtottak, hogy oda mehessenek a fenyőfaárusok. Na ez a balkán!

nénike · http://mandiner.hu 2009.11.30. 18:06:43

Derce visszaadta (a szombati Blikk szerint) a szolgálati gépeket. Állítólag elővette a garázsából az SX4-et és most azzal jár.

Elhiszitek?

Sőt odavert az alpolgármestereknek is, hogy ők se használjanak hivatali autókat. Elegáns.
süti beállítások módosítása