Első veteményes főzőbemutatóm
2009. július 01. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Első veteményes főzőbemutatóm

  Felmerült az olvasótáborunk elemzésekor, hogy talán több lány érdeklődne a blog iránt, ha néha receptek is lennének benne. De nem ez motivált, hanem az, hogy elkészítettem első kétfogásos menümet, kizárólag azokból a növényekből, amiket én termesztettem. Recept, képek és VIDEÓ!

  Íme az alapanyagok: borsó, hagyma, répa és zöldbab, meg petrezselyem. 

  Menü:

Borsós zöldségleves

 Hozzávalók

- zöldborsó (amennyi termett)

- sárgarépa (amelyik már értékelhető méretű)

- zöld hagyma (6 db)

- két kicsi petrezselyemgyökér és a petreszelyem zöldje

- egy saját termesztésű, átlagos méretű paradicsom

- két evőkanál oliva olaj

- majoranna, só, bors

 ízlés szerint lehet bele tenni egy kanál tejfölt is

 Elkészítés

  Legalább másfél óra. (Macerás a bébirépák pucolása, a borsószemezgetés, a hagymavágás.)

  Az olajon átlátszóvá sütöm a hagymát, beledobálom az apróra vágott répát és  a borsót, aztán az apróra vágott petrezselymet is. Kicsit kavargatom, felöntöm vízzel és fűszerezem. Majd beledobom a karikára vágott paradicsomot. 

  Zöldbab főzelék tükörtojással

 Hozzávalók

- zöldbab

- zöldhagyma

- oliva olaj

- só, bors, majoranna

- házi tejföl

 Elkészítés

 (A zöldbab még macerásabb, mint a többi zöldség. Csomót kell vágni, nekem legalább egy óra volt.) Olajon pár percig kavargatom a hagymát, amíg üvegessé válik, ekkor beledobom a megpucolt, összevágott zöldbabot. Felengedem vízzel, puhára főzöm, ekkor belekeverem a szuper, házi biotejfölt. Egy tükörtojást csaptam mellé. 

   Az egész procedúra itt tekinthető meg videón: 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr1001218878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cziffra plachta zasztava · http://www.cziffra.blog.hu 2009.07.01. 12:42:40

ez jo. megfozetem asszonnyal. elotte kotelezoen beul a reakcioblog ele.:D

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.07.01. 12:57:31

na most már tényleg éhes lettem, irány az étterem :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.07.01. 13:01:59

Lola, ez most nagyon tetszett. A videjó és címe különösen.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.07.01. 13:02:44

ja, azért tanulj meg sűrű rántást készíteni a főzelékbe - sokkal jobb. :)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.07.01. 13:24:21

Lola, a petrezselymet sose dobd rá a forró olajra, a zöldséggel együtt. Csak a főzés felénél, vagy a legvégén szórd bele. A fűszerezést, sózást viszont már a felöntés előtt érdemes megtenni.
Ja, és a zöldbabhoz elengedhetetlen a babérlevél . )

gloire, the chef

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.07.01. 13:24:48

És bármilyen furcsa, a bejegyzésnek *van* köze a konzervativizmushoz. ;) Nem is kevés.

Széna Tomi 2009.07.01. 13:28:17

Persze, hiszen minden alapanyag friss. Csak a tivizmus konzerv.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.07.01. 13:30:37

@murci/szamárfül: Sűrű rántásal, fasírttal, egy kis ecettel lazítva, kenyérrel: az a komolyabb verzió. Ez csak egy laza, nyárias, gyors tízórai . )

betyár (törölt) 2009.07.01. 13:32:31

Lola,
paprika nem termett? A borsólevesbe főzz bele egybe egyet, aztán el lehet dobni. Kipróbálom ezt a zöldbabfőzeléket is. Én mindig fokhagymával (a habarásba)főzöm, és a végén apróra vágott petrezselymet teszek bele.

Übermayer 2009.07.01. 13:40:38

ajánlom még: horoszkóp, smink-tipp, sztárpletyka és kötésminta topikokat

haha..

Király Zsolt (Körkép.sk) · http://korkep.sk 2009.07.01. 13:42:21

Lola az egyik nagy kedvencem a Reakción, többek között az ilyenekért! :)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.07.01. 13:43:17

A borsóleves hagyma nélkül (!), pirospaprikával (a borsóval pirítod picit) és édesen (két teáskanál cukor, kevés só),
csipetkével, répával, fehérrépával, sok borssal: úgy a király!

betyár (törölt) 2009.07.01. 13:49:44

@gloire:

csipetke a csülkös bablevesbe és a gulyásba való, a borsólevesbe csurgatott galuska kell!

Polgárlány 2009.07.01. 13:50:30

Én női olvasó vagyok, de egy percig nem hiányoltam a recepteket. Ezután sem fogom, ha esetleg mégis úgy alakulna, hogy a Reakció képes lesz kitörni a "nők a fakanál mellett"-paradigmából.

kispufi 2009.07.01. 13:58:33

Tojás is saját? Kapirgálnak és tojnak a tyúkocskák, Lola? :-)

betyár (törölt) 2009.07.01. 14:12:04

@Polgárlány:

Most éppen betörni próbál, várd meg, hogy sikerül-e! A "nők a barikádokon-paradigma jobban tetszene?

Polgárlány 2009.07.01. 14:20:47

@betyár: Visszaolvastam azt a bejegyzést, amihez érkezett hozzászólások alapján a Reakció arra a következtetésre jutott, hogy receptek közlésével lehet megfogni a potenciális női olvasótábort. Pontosan annyian javasolták ezt, amennyien ellenezték.

Őszintén szólva: nem tudom, miért kellene megkülönböztetni a női olvasókat - ráadásul ilyen módon. Aki eddig sem olvasta a Reakciót, az értelemszerűen nem fog tudni róla, hogy most receptekkel "erősítenek". Aki olvasta, azt már nem kell megfogni. Akinek pedig speciálisan ez az érdeklődési köre, az erre a témára szakosodott blogot fog keresni.

Aki Reakciót olvas, az a közéletre kíváncsi, legyen az illető nő vagy férfi. Én egyértelműen a blog silányulásának élem meg ezt a fordulatot, és nem is igazán értem, hogy miért gondolják azt, hogy engem a konyhaművészet izgat fel, csak azért, mert nő vagyok.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.07.01. 14:27:14

@Polgárlány:
Pax & nyugalom! :)

Lola feltette az életét arra, hogy több nő olvasson Reakció-blogot. A receptes vonalban nyilván legalább annyi [ön]irónia van, mint komoly szándék - de mindegy is, Lola bármiről posztol, biztosan több rajongó/utálkozó komment születik hozzá, mint bárki más írásához. :D

Karcolt lendület 2009.07.01. 14:29:27

@murci/szamárfül:
Szerintem pedig semmi szükség rántásra a főzelékekben, az csak egy rossz megszokás.

@Polgárlány:
Félreírás volt, ahogy kitűnik, a férfi-olvasókat érdekli a főzés igazán. Vagy legalábbis az evés. ;-)

Polgárlány 2009.07.01. 14:33:20

@TuRuL_2k2: Ha ez a cél, akkor nyilvánvalóan téves a stratégia. :) A felmérésből kitűnik, hogy az olvasók többsége férfi, akik vélhetőleg az unikalitása miatt tisztelik meg a jelenlétükkel Lola posztjait. Na, most mi lesz, ha több nő lesz a blogon? :P

2009.07.01. 14:49:15

A zsenge zöldborsóleves nagy kedvencem. Anyám galuskát is főz bele, hogy tartalmasabb legyen.
Ezért szeretem a júniust, meg a meggy miatt.

betyár (törölt) 2009.07.01. 14:51:57

@TuRuL_2k2:

Az igazi emancipáció az lenne, ha a női szerepek azonos súlyúak lennének mint a férfiszerepek, és nem az, ha a nők férfiszerepeket, férfias habitust vesznek fel. Épp az az emancipáció, ha ennek a posztnak a témáját egyenrangúnak ismerjük el a többiével és nem gondoljuk, hogy ez marginális, hiszen olyan nőies.

betyár (törölt) 2009.07.01. 14:55:28

@Polgárlány:

Javaslom, hogy ne különböztessük meg a férfiolvasókat se, olvassák csak a veteményest és a levesreceptet.

ILLED 2009.07.01. 14:55:30

@Karcolt lendület: Szerintem a rántástól lesz főzelék a főzelék, anélkül párolt zöldség.

Angliában ettem olyan milánói makarónit, ami gyakorlatilag pirított darált hús volt tésztán.

Az ilyen szósz (plazma) nélküli ételek nem mennek le a torkomon, megakadnak.

night hawk · http://mandiner.blog.hu 2009.07.01. 14:56:44

lola, én ezzel nem laktam ám jól! :))

és a tojást tojó tyúkot is te nevelted? :)

betyár (törölt) 2009.07.01. 14:59:40

@TuRuL_2k2:

Az előbbi nem neked, hanem szüfrazsett polgártársnak ment:)

plastik02 2009.07.01. 15:25:56

férfi olvasó vagyok és receptet még!

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.07.01. 15:39:10

"Vajh miért oly dühösek a a nők, répapucolás közben?!"

(elnézést a pontatlan idézetért)

Polgárlány 2009.07.01. 15:43:54

@betyár: Bocs, de a bejegyzés azt állítja, hogy női olvasó = szakácsnő. Nem kell szüfrazsettnek lenni ahhoz, hogy ezzel ne értsen egyet az ember.

betyár (törölt) 2009.07.01. 16:03:29

@Polgárlány:

jelölnéd az inkriminált szövegrészt? Azt hiszem gond lehet a szövegértésemmel.

betyár (törölt) 2009.07.01. 16:07:43

Az van a posztban, hogy a nők érdeklődnek a főzés és a konyha iránt. Mi itt a probléma? Épp erre gondoltam: igen, ez is érdekes és fontos, és igen nem gáz, ha a nők szakácsnők és az sem, ha bankárok und so weiter... és az se nem gáz, ha a férfiak bankárok vagy szakácsok.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2009.07.01. 16:32:07

Lola! Mennyit locsoltál, és hogyan oldottad meg? Nálam a növények 2/3-a ki sem kelt! Hét közben nem tudok eljutni a telekre, úgy meg esélytelen ebben az óriási aszályban.

betyár (törölt) 2009.07.01. 16:37:43

@Pallos Levente:
igaz, én csak virágmag, hagyma ültetéssel próbálkoztam, de az a tapasztalatom, hogy a gyári magoknak/hagymáknak csak egy töredéke kel ki.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.01. 17:09:04

A rögzített és a nyakbaakasztott kamerakezelés profi webcam girl tapasztalatra utalnak. Csak mondom.

Nyári Mikulás 2009.07.01. 17:41:41

@betyár: vagy Nők a pult mögött avagy Gyertek lányok traktorra - paradigmák...:-)

epa.oszk.hu/00400/00414/00009/pdf/04farkasgyongyi.pdf

Bell & Sebastian 2009.07.01. 18:28:43

www.youtube.com/watch?v=j7z0jtmbOC8

Nyanya!

Szórjá' bele DDT -t, oszt úgy egyed...

Ham -ham!

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.07.01. 18:49:09

@Polgárlány: saját veteményesből főzni és erről videót készíteni haladó dolog.
A közéletbe szorosan beletartozik a főzés egy modern nő számára :)

tistedur 2009.07.01. 18:59:36

@lelkylola: a bébirépát és petrezselymet nem kell pucolni,elég ha erősen megdörzsölve megmosod :)

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.07.01. 19:01:42

@tistedur: ok, de ilyen kis gyökérszőrök lógtak le róla és zavart.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.07.01. 19:03:02

@Pallos Levente: én is csak hetente, kéthetente locsoltam, de megmaradtak. Kivéve az eper, az kiszáradt, a salátát, pedig megették a nyulak.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.07.01. 19:05:18

nálunk most fordul termőre az összes tökféle: cukkini, patiszon, spárgatök... a fülünkön fog kijönni a cucc a szezon végére. de nem lehet megunni.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.07.01. 19:10:43

@triumphator: képzeld nőtt egy 10 cm átmérőjű patiszonom, hozzáértem és leesett, az egész el volt rohadva. Nálatok nem volt ilyen jelenség?

gidabiga 2009.07.01. 19:20:32

@lelkylola:


viszont jó :)

én a borsólevest kevés liszttel, sok fokhagymával berántom.


régi olvasó vagyok, itt kommentelni ritkán szoktam ( tán 5-ször ), de most csakazértis :D

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.07.01. 20:08:39

@lelkylola:
ilyennel nem találkoztam még. bár csak 3 éve vagyok őstermelő. nem állt sokáig vízben vagy sárban?
a borsólevest meg a csirkeaprólék-levest nagymutter mindig "staubolta". azaz egy kis szitából lisztet szórt rá és elkeverte. garantáltan csomómentes lett neki mindig, nekem meg sosem.

fasírt 2009.07.01. 21:53:07

Hajrá Lola! Polgárlány még nem hallott az új feminizmusról. Esetleg, ha eljönnél és mondjuk meg is etetnéd a kölyköket ezzel a szupi levessel, addig lenne időm kommenteket írni...
Egyébként nagyon szeretem és olvasom is a blogjaitokat, csak sajna időm nincs írni. Most éppen a josta lekvár rotyog...

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.07.01. 22:24:14

@gidabiga: @fasírt: nagyon örülök nektek, de nem csodálom, hogy csak hosszú csalogatás után kerültetek elő, hiszen az igazi nő titokzatos :)

Pistákom 2009.07.01. 23:53:43

A saját zöldségből főzött leves mellett találkozik az ökohippi és a konzervatív. Talán egy LMP és egy Jobbik szavazó is ülhetne egy asztalnál?

Gyanús, nagyon gyanús.

betyár (törölt) 2009.07.02. 08:04:44

@Őrnagy Őrnagy:

Lola még nem tudja, melyiket vágja le: a húsvéti tojást tojó, saláta faló vadnyulat vagy a tükörtojást tojó tyúkot.

mildi 2009.07.02. 10:01:53

lola,
jól néz ki :) borsóleves alá nem kell a hagymát apróra vágva megdinsztelni. a kifejtett borsót, az újhagymát és a bébirépákat kevés olajon saját gőzükben előpárolni kicsit, liszttel meghinteni (elmaradhat), fűszerezni, vízzel felengedni és készre főzni. tudod ki vacakol vele másfél órát ?! :)
én a zöldséget, répát, hagymát se szoktam darabolgatni. ha nagyon zsenge, egyszerűen csomókba kötözöm. ha szép a borsó héje, bele lehet főzni a levesbe, persze tálalás előtt ki kell szedni

párolt zöldbab, nyam...kár hogy ezt a család torkán nem lehet lenyomni, mert a pasik rántásért kiabálnak! :) kompromisszum a tejfölös habarás

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.07.02. 10:05:34

@mildi: A tejfölös habarásért kitiltás jár!
:(

mildi 2009.07.02. 10:09:26

@tölgy: a rántásért is...
egyébként honnan vok kitiltva? nem enged be a saját konyhámba? abból nem lesz harag, megeszem én a rántott főzeléket is, ha nem nekem kell megcsinálni, nem is vok olyan válogatós :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.07.02. 10:10:59

@mildi: @tölgy: aki elit, és olvassa a bűvösszakácsékat, az tudja, hogy a cuccokat saját magukkal (kivesz, pürésít, visszatesz) kell behabarni, ránatni stb.

mildi 2009.07.02. 10:19:27

@murci/szamárfül: tom én azt magamtól is, de a család ragaszkodik a liszthez . még a végén borsó íze lenne a borsófőzeléknek, hogy néz az ki?! :)

gidabiga 2009.07.02. 10:42:31

@mildi:

a család az ilyen :)

ha főzelék akkor rántás, vagy habarás :)

viszont ha zöldséget grillezek, úgy is megeszik.
ki érti ezeket? :D

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.07.02. 11:33:35

@tölgy: pedig a habarás (és a rántás) elsősorban a dualizmus korának Óperenciás tengeren túlról érkezett gasztronómiai hozadéka :]

Amúgy szerintem sem szükséges sem a habarás, sem a rántás ezekbe az ételekbe, főleg egy tikkasztó nyári napon.

tevevanegypupu 2009.07.02. 11:53:23

Egy kis tejszin feldobja siman a zoldbabot is, meg mindenfele nyari fott zoldseget. Persze a fuszerek mellett.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.07.02. 12:00:28

@mildi:
Vigyázzon, Tölgy egy falangista ügynök. Franco utálta a tejfölt.

Szerintem egy kis minimális tejföl elég. Ha valakinek liszt kell, egyen kenyeret.

Leskelődő 2009.07.02. 12:15:36

@Őrnagy Őrnagy:
Ó, Őrnagy úr... pedig nincs annál szebb, mikor a jó vastagon berántott főzelékben mint a cövek, úgy áll a kanál ;-)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.07.02. 12:22:26

nu, csak szét ne szakaggyon a Zelit a tejfel mentén!

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.07.02. 12:28:39

@murci/szamárfül: nem a tejfel, inkább a liszt a neuralgikus pont :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.07.02. 13:01:25

akkor sem kéne megosztani az erőket! :)

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.07.02. 13:20:28

@murci/szamárfül: Ha már szakad, akkor szakadjon valami fontos szempont mentén. Nem kell a liszt.

betyár (törölt) 2009.07.02. 13:37:39

@tölgy:

hát pedig azt úgy kell! Legalább is a zöldbabbal.

Mária 2009.07.03. 12:55:49

Képes voltál megenni a saját zöldségeidet, amik a kertedben gyanútlanul élték az életüket?

Én SOHA nem lennék képes megenni a kertből a macskáimat!

Cypriánus 2009.07.03. 16:06:27

és a zöldségeidnek is raksz ki tejet?
süti beállítások módosítása