Index 10
2009. május 22. írta: TuRuL_2k2

Index 10

  Idén (pontosabban: a napokban) ünnepli 10. születésnapját az Index. Annak idején olvastam az iNteRNeTTót, de elsősorban a Törzsasztal politikai fóruma érdekelt, szerettem ott vitatkozni. Aztán az iNteRNeTTo egyszercsak látványosan megzuhant - mint kiderült, majdnem a teljes szerkesztőség felállt, csak a jó Andrassew Iván vitte tovább a boltot -, s elindult az Index. Az első néhány napot nem számítva, az átmenet annyira zökkenőmentes volt, hogy nem is sok mindenre emlékszem belőle. A fórumon nem sok minden változott, csak folyt a mindennapi verbális dzsungelharc. Az Index meg azóta is (változó intenzitással ugyan, de) mindennapi olvasmányom. Boldog születésnapot!

  Ti olvastatok akkor iNteRNeTTót, Indexet? Hogy emlékeztek a váltásra?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr411137368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.05.22. 13:42:36

azokban az ősidőkben kattantam rá a freestartos internetezésre, de az internetto valahogy kimaradt az életemből és egyből a zindexet kaptam a pofámba. jó sokáig a kezdőlapom volt, de mostanság megváltam ettől a szokástól.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2009.05.22. 13:45:33

iNteRNeTTó-ztam, akkor kezdtem el politizálni :)
Az indexre valahogy csak később álltam át.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.05.22. 13:46:06

@triumphator:
Nekem az Alarmixnál volt előfizetésem. :)

Király, még ma is ugyanúgy néz ki a weboldaluk, mint 10 éve:
www.alarmix.hu/

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.05.22. 14:02:45

Én sehogy nem emlékszem a váltásra, ti. akkor még csak nem is neteztem. Először 1997-ben használtam a netet egy számtechtáborban, akkor olvasgattam az Internettót, de utána évekig nem jártam netközelben. Alkalmanként Magyar Nemzetet olvastam, annak is a hétvégi magazinját. De leginkább Z Magazint meg Wantedet, abban mondjuk benne voltak UP-ék. Végső soron viszont akkoriban, 17 évesen jobb elfoglaltságaim akadtak, mint az újságolvasás :)

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.05.22. 14:02:51

Utáltam az indexet akkoriban. Tevékenyen részt vettek a 2002-es szoci győzelemben, bár most már erősen tagadják. Igaz viszont, hogy a szoci kampányrendezvény meglátogatása az verhetetlen.

teknős 2009.05.22. 14:06:49

Nem is nagyon lehetett mást nézni, ha magyar nyelvűt akartál. Csak az Internettót. A váltás után meg egyértelműen az Index vol a nyerő, hiszen az Internetto leült.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.05.22. 14:10:46

@TuRuL_2k2:
előfizetésre nem futotta, de volt olyan májer haverom, akinek isdn-es modemja volt. appám, az volt a beszarás. én meg töltögettem le a 96 kbps mp3-as zenéket, egy szám kb. egy óra alatt lejött... ha nem szakadt meg a vonal. de arra meg ott volt a flashjet, ha jól emléxem.

Naumov 2009.05.22. 14:21:09

Nekem az internettó még kimaradt az életemből, bár 1995 óta netezem aktívan. Indexet 1999 végén olvastam először, híreket meg polfórumot elég aktívan, és már akkor is folyamatosan csitítottam a Tótától és egyéb pszeudofüggetlen zorbángyalázó
megmondóemberektől ejakuláló ismerőseimet, hogy majd várják meg hogy ha 2002-ben az MSZP kerül kormányra, az indexesek akkor is ugyanilyen intenzitással élik-e bele magukat az ellenzéki sajtó szerepébe. Túl sokat nem is tévedtem, bár az indexesek 2002 után azért erősen igyekeztek, hogy minden hatodik orbánozás után azért egyet medgyessyzenek vagy kovácsozzanak is.
Az utóbbi időszak hangvételi váltása mögött nem tudom pontosan milyen okok húzódhatnak meg, a tulajdonosváltás, netán felismerték hogy a Medgyessy-Gyurcsány éra ikszedik évében még mindig főállásban fideszezni azért már tényleg elég ciki, esetleg már pozicionálják magukat arra az esetre ha a fidesz betegre nyerné magát 2010-ben, mindenesetre mostanában lényegesen fogyaszthatóbb az index. Bodoky túlkapásos cikkeihez, vagy Szily legutóbbi írásaihoz hasonlók anno biztos nem jelenhettek volna meg. Árpád még küzd hogy fokozatosan fogyatkozó számú rajongótáborának bebizonyítsa a Joseph Ratzingertől Semjén Zsoltig tartó keresztényfasiszta tengely létezését, és hogy a Modern Képmesék egy független szabadgondolkodó pártokon felül álló művei voltak, de egyre kevesebb reménnyel.

zoli29 2009.05.22. 14:27:58

Az internettóról én csak hírből hallottam, Akkor még se netem nem volt, sem a hírek nem mozgattak meg túlságosan.

Az indexet kb másfél éve olvasom rendszeresen, egyértelműen a legjobb, legszínvonalasabb hírportál.
A TBG és társai által elkövetett videók szinte mindig jók, és korábbi előítéleteim ellenére az index egyáltalán nem kíméli a kormányt, sőt...
http://index.hu/velemeny/jegyzet/bruhuhu/

Mindenféle vélemény megfér náluk, és ez szerintem jó.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.05.22. 14:43:33

Hirtelen az jutott eszembe, hogy ha valahogyan az összes magyarországi cég összes rendszergazdája valahogyan letiltaná az Indexet munkaidőben (tudom, nem lehet, anonymouse.org, etc., de tegyük fel), akkor az Index 1, vagy csak 2 hét múlva menne csődbe?

Szerény becslésem szerint a forgalmuk 70-80%-át a munkaidőben netezők teszik ki. ;)

zoli29 2009.05.22. 14:56:25

@Úlfhéðinn:

Én sem a 20-30%-hoz tartozom... :))

érdektelen 2009.05.22. 15:08:15

Nekünk nincs tévénk. Az baj, ha az indexből, és a blogokból meg a fórumokból szedjük össze a hírek háromnegyedét? Mostanra már lehet tudni, melyiket kell szódával fogyasztani.

De az internettó teljesen kimaradt, 2000-ben kezdtem indexezni, mert külföldön voltam.

Később váltották a külalakot, sokat utálkoztak.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.05.22. 15:51:16

Volt ám beszélgető-szoba is az Internettón, úgy volt realtime, hogy egy piros gombot kellett megnyomni, és akkor frissült. Este 10 körül 8-10 ember is nyüzsgött benne. Szép idők voltak.

rognork 2009.05.22. 16:04:06

96 óta netezek, egyetemi szélessávval kezdtem. internettót nem olvastam, kb 2002-től indexet folyamatosan. akkor még jó volt, komolyan lehetett venni gazdasági, politikai elemző cikkeiket. mára az egészből egy kupac híg szar maradt. blikk magasságú bulvárhírek, köpködés, vannak napok, hogy értelmes hírrel nem is frissítenek. egyetlen pozitív kezdeményezésük a blog.hu (illetve vételük), ma szinte csak onnan olvasok komoly dolgokat. internettó előtti időszakban az extra.hu-t olvastam, akár privát oldalakat is. én is szerkesztettem a magamét. az volt akkoriban az egyetlen oldal, amelyik 50k/s töltést adott és elég változatos volt, utána nem sokkal befutott hirek.hu.
az utóbbi időszak második pozitívuma, hogy a szupersztár tótawé baromállatot kicsit leszedálták. vagy feletették a disznókkal.

Király Zsolt (Körkép.sk) · http://korkep.sk 2009.05.22. 16:20:09

Nekem már csak röviddel a váltás utáni időszakot sikerült elkapnom. Akkoriban a Corvinusra jártam, emlékszem, az Indexről is ott szereztem tudomást. Az egyik alapoldalnak számított, mely azóta is többé-kevésbé megmaradt.

bpe 2009.05.22. 16:43:41

a könnymorzsolgatáshoz annyit bondolnék, h bár sokkal jobb nekünk, h van index.hu, mintha nem lenne, sőt(..), de mert minden kezdet nehéz, ennek is megvan a maga morális "sutasága", mármint ahogyan az internettoból index lett. nem is kell hozzá nagyon messze nézni: http://hu.wikipedia.org/wiki/Index_(internetes_újság)

felhívnám a figyelmet erre a passzusra:
"Első lépésként az iNteRNeTTóból átemelték a fórum adatbázisát, azaz a teljes fórumot az index oldalára. Ezzel jelentős forgalmat értek el már az első napon is. A működésük második napján már húszezer címlapletöltést regisztráltak. Alapító szponzorként sikerült megnyerni a Pannon GSM-et, amely mind a mai napig támogatja."

x hasonló példát tudnék még mondani, amikor is egy szerkesztőség, nem félve, h tarkónlövi őt vki, hasonló módon járt el. jahmerthogyígyazértmás. egy csöppet. :)

szintén izgalmas követni a wikis szócikkben, mennyi ideig pöfékeltek el soktízmilliót havonta, amíg 0 lett a szaldó, meg pozitív.

namind1. éljen az index. :)

Guild 2009.05.22. 17:07:20

Én még a HIX-en vettem részt vitákban, elsősorban vallási témákban. Az Internetto fórumaiban már nem nagyon szóltam hozzá. A váltásra emlékszem, de tényleg gyorsan eldőlt, hogy az index jön ki nyertesen a dologból.
Érdemes még megemlíteni Nyírő Internetto előtti próbálkozását, az ABCD-t. Ez egy CD újság volt, egész színvonalas tartalommal.

(Az internetezést a Közgáz Ursus szerverén kezdtem VAX/VMS oprendszer alatt. Nem oda jártam, de akkor minden főiskolás/egyetemista kérhetett ott hozzáférést.)

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.05.22. 17:18:37

Nosztalgiaposzt. :) Az Index Politika valaha egy jó fórum volt, Turulra határozottan emlékszem belőle (akkor asszem még Turulmadár néven), meg összegyült ott több nagyon értelmes ember - Rezső (RIP), Gorilla, az utolérhetetlen Dudith András, Galadriel, iudex és még sokan. Aztán egy idő után elromlott az egész. Azt hiszem, az volt a fordulópont, amikor Nazarene-t kitiltották, és kivitte a hisztit az offline sajtóba - pár nap múlva hatalmi szóra visszaengedték, és nemsokára keményen jobboldalellenes moderáció épült ki az oldalon. Még akkor is olvastam egy ideig, de egyre több volt az olyan hozzászóló, aki reggeltől estig szakmányban nyomta a mantráit (pl. geszthi, pvcpadló, PuPu), és ezt a moderáció sehogy sem tudta vagy akarta kezelni.

Néha még visszanézek; kicsit nosztalgikus, de nem jó ott lenni. Gondolkodom rajta, hogy egy idő után a blogokra is ez vár; szépen lassan a sok szabadidővel rendelkező őrültek és a fizetett pártmunkások dühöngőivé válnak. Akkor majd megint ki kell majd találni valami újat.

Ennyit rólam és az Index fórumairól.

Naumov 2009.05.22. 17:49:16

@elGabor: A moderációs témához annyit tennék még hozzá, hogy úgy 2001 környékén volt egy pont, ahol az akkori vezetés a polfórumozók szavazatai alapján állítottak fel egy új moderátori testületet. Ebben a jobboldalnak lett többsége, ami a hangadó balosokat (Galadriel, Pethor Donneck, Diolen Mobi és tsai) elég rosszul érintette, úgyhogy időszakosan demonstratíva ki is vonultak a fórumról, miközben mindenféle álnickeken próbálták a megválasztott moderátorok munkáját nehezíteni. A jobboldali moderátori többség aztán a testületbe szintén bejutó kurucinfós Molnár Balázsnak és társainak a fafejűségén bukott meg, mivel asszem talán három moderátor együttes fellépése vétót jelentett, ők pedig ennek révén válogatás nélkül megvétózták a legordenárébb szélsőjobbos kommentek törlését is. Ezt aztán az index vezetése idővel megunta, és feloszlatta a moderátori testületet. 2002 óta én nem nagyon jártam arra, de hallottam olyat hogy mostanában többek között például az Újbeszél, Újszövetség stb. című fideszfikázó könyvek szerzője gondoskodik a moderációról, úgyhogy alighanem túl sokat nem vesztettem.

p.s. nazarene, jézuschmária. Annak az embernek a sötétségével metróalagutakat lehetett volna megtölteni.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.22. 18:05:08

Hahh, régi szép idők, amikor még pedálos generátorral hajtottuk az internetet. A moderátorválasztás, ahol minden frissen regelt nick leadhatott egy szavazatot, így nyomták be a jobbosok a haverokat a moderátori testületbe. :) Kivonultunk, bevonultunk, modus operandit fogalmaztunk... Nyírő eredetileg hallani sem akart semmiféle moderálásról. "Mi vagyok én, szellemi Mengele?" - fakadt ki egy fórumtalálkozón. Megnézném, ma mit gondol erről.

Aztán Uj Péterék lenyúlták a fórummotort és ezzel elvitték a látogatók nagyját. Az internettót meg odalökték a legalábbis eszelős Andrassew Ivánnak, aki magára rántotta a magyarul beszélő internet összes szélsőjobbos őrültjét és százasával törölte a hozzászólásokat, amíg a fórum el nem enyészett az értelmetlenség ködében.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.05.22. 18:42:16

@Naumov: Igen, ez is így volt. Molnár Balázs mint moderátor, Istenem! Az sem volt semmi. No meg speaker, akiről többen hitték, hogy ő személyesen Lovas István (szerintem nem ő volt), Hitetlen Tamáska, akiről többen hitték, hogy személyesen Bauer Tamás (biztosan nem ő volt, mert egyszer pont akkor írt, amikor Bauer a parlamentben szónokolt), végül Igazi Yossarian, aki viszont bizonyíthatóan és bevallottan Bayer Zsolt.

Naumov 2009.05.22. 18:51:29

@elGabor: speaker valóban nem Lovas volt, egyszer volt hozzá szerencsém személyesen. Lovas viszont ténylegesen írt a fórumra riverain és daisy2 nickeken, többen is azonosították. Hitetlen Tamáskáról meg azt híresztelték, hogy ő nem más mint Majsai Tamás megélhetési antifasiszta metodista lelkész, bár valójában valami másodosztályú matematikus volt. Nem semmi figurák voltak ott, ez kétségtelen.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.05.22. 19:03:22

na, én az igazi yossarian-témánál kapcsolódtam be a polidilibe. azóta többször sikerült ideig-óráig lejönnöm róla, de mindig visszaesek. nagyon addiktív a cucc.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.05.22. 23:44:20

Az internetes gyorshírcsatornák mindenesetre kitermelték azt az elkeserítően gyökér embertípust, aki naponta olvassa az Indexet és Worlukot, és azóta mindent tud a világról. Elkeserítően műveletlen és szűklátókörű ökrök, faszságuknál csak a magabiztosságuk nagyobb.

Nagy veszély amúgy ám az ilyen tájékozódás. Azt hiszed, hogy szűretlenül, elfogulatlan és moderálatlan csatornán kapod az információt, ezáltal teljes a látóköröd és az ítéletalkotáshoz minden adat rendelkezésedre áll, aztán a nagy lófaszt.

tripanek (törölt) 2009.05.23. 00:26:52

ABCD:) igazi másodvonal

TerrorNews, ha már offline.

Invictus 2009.05.23. 11:54:00

@tripanek: Hajaj a diskmag-scene... a Terror News volt a legtöbb számot megért és legszélesebb körben terjedt diskmag, a legtöbb szerzővel. Még én is küldtem be 1-2 írást, ami megjelent :)
Tomcat csinált is neki elvileg egy siteot, ahol az összes szám olvasható online, de elfelejtettem a címet és guglival sem találom, lehet megszűnt?

Invictus 2009.05.23. 11:59:44

@Naumov: Tomcat pedig corporal néven írogatott oda (vagy inkább a törzsasztalra, egyik törzshelye volt a BKV-n erőszakosan nyomuló nyuggereket gyalázó topik), azóta töröltette ezt a nicket... Valahogy az akkori politikai nézetei köszönő viszonyban sem voltak a mostaniakkal (leszámítva talán a cigányokkal kapcsolatosakat), szóval megértem ha nem büszke a fórumos múltjára (vagy biztos a a TN-beli zsengéiben is találhatnának Molnár Balázsék bizonyítékot vérbolsi és zsidó származására).

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.05.23. 18:17:07

internetto, irc, netscape, zenék realaudioban.... régi letünt korok szép emlékei :)

Invictus 2009.05.23. 22:48:30

@JoeHorseDick: irc azért még létezik :))
állítólag usenet is, bár ebben nem vagyok biztos:)

icelpro (törölt) · http://mousepad.blog.hu 2009.05.24. 12:42:15

Mennyi régi ismerős név. :) Én az SZDSZ fórumáról keveredtem ide, miután ott Szabados moderátor, alias indexes Jaccuse (ma független elemző a la Political Capital) közölte velem, hogy náci Csurkista miépes vagyok és kíméljem meg e magyarfórumos f....ogtól. No, mondani se kell, a nácikról addig a történelem órán hallottam csak, Csurkáról annyi rémlett, hogy íróféle, a miépről annyi, hogy valami ilyen pártizé, a magyarfórumról meg azt hittem az az mdf. K...egyetlenül nem érdekelt tudniillik a politika, nem is figyeltem, mi folyik, csak annyit kértem volna - én kis naiv - ott, hogy kérjenek elnézést a szavazóiktól, amiért becsapták őket (bokros csomag, majd ők belülről vigyáznak az mszpre, tocsikolás). Novembertől tavaszig meggyőztek a szadi fórumán, meg az internettón, hogy én akkor mégiscsak nácinyilasmijépata vagyok. Hát így lett belőlem SZDSZ szavazóból MIÉP szavazó pár hónap alatt. Az internettóra azért kellett már átjönnöm, mert akkor még fix beazonosítható egyetemi IP-vel fórumoztam és már az egyetemi rendszergizdák untak rá az állandó felém irányuló betörési kisérletekre (Szabadosék nem csak verbálisan, de crackerekker is vívták az ideológiai harcot). Végül is két 10000 alatti nickem is volt a fórumon, ebből egyet egy ultraliberális zsurnaliszta rámszállása miatt kellett töröltetni Wágnerral (15000 hsz), a másikat Barátságos vagy valamely premoderanickje tiltotta le egy hónapra koncepciós pereket megszégyenítő módon, ez már nekem is sok volt és kértem a törlést (15000 hsz a levesbe ismét). Ez már a Medgyesy féle leváltás után, a Gyurcsány uralma alatt volt, amikor teljesen elszabadult a szélsőséges moderáció. Bár szimpla függőségből megpróbáltam visszamenni párszor, beláttam, esélytelen, hogy tényszerű is maradjak de a moderátorok se tiltsanak le. Hosszabb kihagyás után kipróbáltam az indás időszakot is, de akkora egy technikai szörnyszülemény az inda, hogy tiltás nélkül is fel kellett adni, mert a regisztrációk 10%-a, ha működőképes (azaz a 0 hsz-os fórumnick is működésképtelen), az is csak akkor, ha nem indaméles címmel teszed meg. A moderátorok pedig összelátják az inda alatti fórumnickkeket és tilják mindet, ha kiszúrtak maguknak, bár olykor maga a inda is megmakacsolja magát és csak úgy ex-has megszűnik működni. Még olvasni olykor lehet a fórumot, de csak troll-szűrővel, úgy majdnem egész jó.

Ma már inkább blogokat olvasok, van pár ami tűrhető szintet hoz, ezekből meg az alternatív hírforrásokból összerakható a valóság olyan 90%-ra. A fórum egy letűnt korszak, elavult és a jelenlegi moderáció mellett értelmetlen is.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.05.28. 09:56:00

Ezt a posztot akár én is írhattam volna :-)
süti beállítások módosítása