Az 1-es számú főklón
2009. március 30. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Az 1-es számú főklón

 Hétfő hajnalban felszállt a fehér füst a Gizella utcából. Pontosabban nem füst volt az, hanem pára, a frissen gőzölgő szar párája, de hát nekünk ez jutott. S már egész megszoktuk. Igazi déjà vu élményben lehetett részünk: már nem is tudjuk, hányadszor fordult elő az utóbbi években, hogy arra vártunk éjszakába nyúlóan, hogyan dönt a bő egytucatnyi Gábor és nem Gábor az ország sorsáról egy zárt szobában, az éjszaka közepén, ragacsos pizzásdobozok felett.

 Persze mindig is felesleges volt várnunk, az eredményt minden alkalommal előre tudhattuk. Az SZDSZ ugyanis a legkiszámíthatóbb a magyar pártok közül. Még soha, egyetlen egyszer sem hozott olyan döntést, amely ne elitjének és holdudvarának hatalmi és anyagi érdekét szolgálta volna közvetlenül és leplezetlenül. Összebútoroztak Horn Gyulával, kiálltak amellett a miniszterelnök mellett, akinek a neve most nem jut az eszünkbe, de akiről kiderült, hogy ügynök volt. Megszavazták a legeszetlenebb osztogatást, asszisztáltak a gazdasági adatok meghamisításához, megveregették az emberi jogokat rendkívül súlyosan megsértő rendőrök vállát, közreműködtek a szólásszabadságot korlátozó törvénymódosításokban. A koalícióból is úgy szálltak ki, hogy a pár miniszteri és államtitkári széken kívül minden pozíciót megtartottak, s azóta is minden fontos törvényt megszavaztak, amely a kormányt a helyén tartotta. Persze időnként eljátszották, hogy még futnak néhány kört a kakas elől, nehogy kurvának nézzék őket, de aztán amikor a kakas kezdett kifáradni, ők készségesen lassítottak, hogy nehogy dugatlanul maradjanak. Ezt a kiszámítható elvtelenséget az elmúlt héten a csúcsra járatták: ultimátumot szabtak, aztán nem törődtek vele, elutasították, majd pajzsukra emelték Bokrost, elhatárolódtak a klónok támadásától, aztán keblükre ölelték az 1-es számú főklónt. Ha pávatollal a seggükben kellene végigcigánykerekezniük a körúton az előrehozott választások elkerülése vagy három forintnyi haszon érdekében, azt is megteszik, persze csak hosszas picsogás és „viták” után.

***

 Amúgy mindentől függetlenül meg kell jegyeznünk, hogy az 1987-es egyetemi menzabojkott szervezőjének eddig kiszivárgott programja imponáló. A szociális kiadások és a nyugdíjak megnyirbálása a jelenlegi helyzetben elkerülhetetlen, s ha ezt Bajnai megteszi, akkor máris jobb kormányfő lesz, mint a töketlen Gyurcsány. Az persze az eddigi programpontokból nem derül ki, hogy ugyan mi a büdös francért indulna be a gazdasági növekedés a megszorítások után, de hátha erre is lesz valakinek valami ötlete.

***

Csakhogy. Bajnai sikeres kormányzásának több akadálya is van.

Az első maga Bajnai Gordon. A fiatalember, akivel kapcsolatban Gyurcsány a „közös focizásokra, sörözésekre és hosszú esti beszélgetésekre” emlékezett a '80-as évek végéről, ugyanannak az MSZP-SZDSZ-es gazdasági-hatalmi csoportosulásnak az oszlopos tagja, sőt egyik frontembere, amelyik Magyarországot az elmúlt években ide juttatta. Pont olyan, mint Gyurcsány vagy Kóka, csak nincs szemüvege. Ízlelgessük csak ezt a nevet: Wallis Rt.! Aztán politikus lett, mint régi barátai: 2006-tól a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséget (NFÜ) vezette, majd 2007-től az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztériumut, 2008 májusától pedig a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztériumot. Az NFÜ Bajnai vezetése alatt (és azóta is) lassúságáról, átláthatatlanságáról, hatékonytalanságáról és a pénzek kreatív kezeléséről volt híres - csupa olyan tulajdonság, amely kurva jól fog jönni a válságkezeléshez. Bajnai önkormányzati miniszterkedéséréről csak annyi maradt meg bennünk, hogy ő túrta ki Lamperth Mónikát, ami némi bizakodásra ad okot; a gazdasági tárca vezetőjeként azonban olyan frankó gazdaságpolitikához adta a nevét, hogy azon röhög az egész világ. Tehát Bajnairól mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy sikeres politikus lett volna.

 A másik akadály még nagyobb. Ezt azok az emberek jelentik, akikkel Bajnainak együtt kell kormányoznia. Ugyanazok fogják őt hatalomba emelni és - amíg a kedvük tartja - ott tartani, akik az elmúlt hét év bohóctréfának is rossz kormányzását elkövették. Még Gyurcsány képviselő úr is ott fog kavarni, plusz pár száz ember, akiket egyenként is súlyos felelősség terhel mindazért, ami itt van. A rossz törvényekért, a katasztrofális gazdasági és pénzügyi politikáért, a jogsértésekért, a mindent átszövő korrupcióért. És ezek az emberek rettegnek - épp ezért teszik meg miniszterelnöknek Bajnait. A kormányfő és néhány miniszter személye változni fog, de az alap - a képviselők és a gazdasági-szellemi háttér - ugyanaz marad. Erről semmi nem mond el többet, mint az, hogy lehetséges MSZP-elnökként három embert emlegetnek: Szekeres Imrét, Kiss Pétert és Lendvai Ildikót. Na még egyszer, ha nem értenék: Szekeres Imrét, Kiss Pétert és Lendvai Ildikót.

És ezek az emberek, ahogy a mostani válság elmúlik, és Damoklész kardja egy időre elhúzódik a fejük fölül, néhány hét múlva - miután egy évvel meghosszabbították az Audi-bérletüket - már a jövőn kezdenek el gondolkodni. „Igaz, hogy megszavaztunk, meg aláírtunk valamit, de nem-e lehetne, hogy... Hogy mégse szúrjuk tökön saját fő bázisunkat, az inaktívokat? Hogy esetleg mégse töröljük el a 13. havi nyugdíjat, hanem valami más jogcímen mégiscsak folyósítsuk? Hogy esetleg BAZ megyére ne vonatkozzanak ezek meg ezek a rendelkezések? Hogy esetleg mégis építsük meg a viaduktot Szolnok és Békéscsaba között? Hogy az EU-választás utánra halasszuk a döntéseket? A nyár utánra? Az új évre? 2010 áprilisa utánra?”

És ekkor már - ez előéletéből látszik, hiszen három év szarakodás alatt egyetlen egyszer sem csapott oda az asztalra - Bajnai is meg fogja szeretni, hogy Miniszterelnökúrnak szólítják, hogy az eddigieknél is nagyobb pénzeket osztogathat annak, akinek csak akar, hogy az ő anyját szidja mind a hat Kossuth téri nyugdíjas. S azt fogja mondani: „De, végülis lehetne...”

 És akkor ugyanakkora szarban leszünk, mint eddig. Illetve még nagyobban.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr81034410

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: MALACKA NEWS 2009.03.30. 22:05:41

A Bajnai gaLIBA élesítve Azért "csípem" ezt a hülye (mások szerint kurva) országot. Csak itt történhetik meg, hogy a politikai lekvár elteszi (a lúzerségre kárhoztatott) nagymamaországot. Hogy jön ez a "futottak még" kategóriájú, magát - lassan egy éve…

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.03.30. 18:44:35

Csonka Pici, Magyarország új miniszterelnöke - Nem tudom tisztán megmondani, hogy hívják a nevit... - Az új miniszterelnökjelölt mit csinál most? - Elszökött? - Ki ő? - Szerintem a... Csonka? Az egyik kisebb portál munkatársai gondoltak egyet, és lement…

Trackback: Sárdobáló 2009.03.30. 18:26:41

Meghalt a király, éljen a király!Íme Magyarország új miniszterelnöke. Ez a képe neki. (Ne anyázzatok, hogy miért nem a magyar Szent Koronát rajzoltam a fejére, mer' azt rajzoltam, csak korlátozottak a képességeim.) Fodor Gábor éjszaka bejelentette, hogy a…

Trackback: POLémia 2009.03.30. 11:50:55

Kiszel Tünde for President

Trackback: Konzervatórium 2009.03.30. 11:46:26

Régiek új embereUgyan van még néhány – normális körülmények között érdektelen – bizonytalanító tényező (pölö, hogy pontosan milyen mértékű támogatást is kért a szocialista miniszterelnök-jelölt az SZDSZ-től), azonban talán kimondhatjuk: a hátr…

Trackback: Konzervatórium 2009.03.30. 11:40:09

Yuppie-Döbrögi, mint válságmenedzser Ugyan van még néhány – normális körülmények között érdektelen – bizonytalanító tényező (pölö, hogy pontosan milyen mértékű támogatást is kért a szocialista miniszterelnök-jelölt az SZDSZ-től), azonban talán…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reality 2009.03.30. 23:26:07

@heima: A 2. ponttal én is egyet tudok érteni. Végül is. :)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.03.31. 00:08:35

@heima: vicces látni, hogy heima mással is hasonló stílusban vitatkozik:)

Viszont annyit tennék hozzá, hogy ha a gyerek nem jár iskolába azt ma is lehet szankcionálni. (Igen, itt egyszer szoptam, nem a csp-n keresztül.) A jegyzőn keresztül pénzbírsággal.

A másik meg, hogy a hereszaporítás, amit itt mindenki mond, szóval azt honnan lehet tudni, hogy tényleg így van? Mármint demográfiai adatokkal, ha már folyton hivatkoztok.
Most lehet, hogy rosszul emlékszem, csak kérdezem, de nem a csp a legnagyobb kiadás a költségvetés szociális részében?
Az utolsó, amit kérdezni akarok, hogy ha a csp helyett családi adókedvezmény van (amivel ugye gondok lennének: ott lakó nagymama, nagypapi, hugica stb. beleszámít-e?), hogy a legszegényebbek nem kapnak semmit. És nem csak azok akik nem dolgoznak (bár a csp a gyerek pénze, ha jól tudom), hanem akik minimálbéren, vagy akörül vannak? Szóval tök sokan szívnának ezzel, nem?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.03.31. 00:39:52

@calam: természetesen csak úgy tudom, hogy lehet szankcionálni.:)

nnpeter 2009.03.31. 00:40:44

Bajnai Gordon,
nevében is ott a baj és majdnem még a kordon

tevevanegypupu 2009.03.31. 00:48:18

Meg a "don" is..Keresztapa.

devuscka 2009.03.31. 09:48:05

'szakértői kormány' ? Milyen már?
Szakértői kormány, szakértői vezetője , egy általa vezetett cég(!) 'gazdasági' bukását (..libák..) egy kézlegyintéssel úgy konferál: "..nem értettünk hozzá.." (?!)
Nem egy jól menő gazdasági vezetőről beszélünk?
Nem a nemzeti fejlesztési és 'gazdasági' miniszterről?
Mihez ért akkor, ha egy gazdasági céghez nem? Ministránsághoz?
Ha nem hoz semmit az elkövetkező - EU-s választási kampánnyal megtűzdelt - kevesebb, mint egy évben a politika mentes gazdasági megszorítása, akkor is csak széttárja a kezét:
".. n e m é r t e t t ü n k h o z z á.." (?)

Egyébként, ha jól tudom (érzem) 2006-óta folyamatosan növekvő m e g s z o r í t á s o k vannak..
Hol van ezek eredménye? Most miért lesz?

tevevanegypupu 2009.03.31. 10:30:01

Kivancsi vagyok maradhat-e Gyurcsany elnok? Vajon tenyleg zsarolja az szdsz? Hova nem jutottak..na nem Gyurcsany miatt, hanem mennyire lealjasultak. Nem akarnak politikai kollektiv ongyilkossagot elkovetni, nyilatkoztak. nem is ertik, hogy azt mar regen elkovettek a szavazoikkal egyutt. Csak nem politikai hanem moralis ongyilkossagot..Micsoda nepseg.

devuscka 2009.03.31. 10:59:19

@tevevanegypupu:

Az SZDSZ-szel próbálják sakkban tartani Gyurcsányt a szocialisták
Üvöltözésbe forduló vita után döntöttek a liberálisok Bajnai mellett
www.hirszerzo.hu/cikk.az_szdsz-szel_probaljak_sakkban_tartani_gyurcsanyt_a_szocialistak.103020.html

devuscka 2009.03.31. 11:02:41

a lényeg itt van:
"mérlegelnünk kellett, vajon a választóink megbocsátják-e nekünk, hogy Orbán Viktor idő előtt, kétharmados többséggel besétál a hatalomba".

tevevanegypupu 2009.03.31. 11:10:41

@devuscka:
nem tudom milyen valasztokra gondolnak.Azokra-e akikben maradt a becsuletnek egy szikraja meg, es ezt a Bajnai fele cirkuszt mar nem kerik, vagy azokra akik anyagilag fuggnek toluk? Ez utobbiak letezik, hogy vannak 200000+1-en??

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.03.31. 11:21:05

@tevevanegypupu:
Az szdsz szavazóbázisa 94'. óta állandó. Akkor vallottak színt, és alakultak etno-financiális értdekcsoport politikai szócsövévé. Itt az a kérdés, hogy értelmét látják-e az USA-ból és Izraelből Magyarországra utazni egy mindenképpen elbukott szavazás kedvéért. Eddig jöttek, ez kétségtelen, de most más a helyzet.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.03.31. 11:26:41

@tevevanegypupu:
"Nem akarnak politikai kollektiv ongyilkossagot elkovetni, nyilatkoztak. "

Inkább Mo-t áldozzák fel, mint magukat. Érthető.

devuscka 2009.03.31. 11:30:28

@tevevanegypupu:
párom szerint vannak.. sok ismerősünk ilyen. Most azt mondják: nem mennek el szavazni... meglepődnék: eddig ők mindig szavaztak (oda)
- persze náluk bejöhet még a Bokros (ez a szdsz-nek baj!)
Most kezd lágyabb húrokat pengetni - belehúzott szereplésbe:
www.hirszerzo.hu/cikk.bokros_lajos_mar_semmit_nem_var_a_kormanytol.102907.html
Még a végén bejön az mdf-nek az 5%(EU) - de ezt leginkább a szdsz fogja bánni.. Szent-Iványinak el kellene gondolkoznia valami ütős dologról. (veszélyben lehet a helye)

tevevanegypupu 2009.03.31. 11:40:23

@Mr Falafel: @devuscka: @tölgy:

Ez az egesz attol fugg, hogy melyik szavazo mivel kapcsolodik az szdsz-hez. Aki anyagilag, annak erdemes szavazni. Aki erzelmileg, az nyilvan szemelyekhez ragaszkodik nem elvekhez. Kulonben jellemzo, hogy egy ongondoskodasra buzdito part az allamba, az allami vallalatokba kapaszkodva el tul mindent. Ocska banda, tehat nyilvan maradnak es vegigtapsoljak azt, hogy Bajnaiek hogyan tesznek tonkre tarsadalmi retegeket.

devuscka 2009.03.31. 12:01:19

@tevevanegypupu:
Lehet,hogy így lesz..
"Kormányválság percről percre: Bajnai el sem jut a parlamentig?"
www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=3&k=3&i=112613

Olyan mint egy folytatásos horror film..
Jöhet a 2.3.4 rész...csak ezek mindig rosszabbak szoktak lenni mint az első rész. 'A' kategóriásból 'B', majd lassan 'C' kategóriás lesz.. ezzel együtt a szereplők is egyre gagyibbak... és eljutunk a nézhetetlen kategóriába. ;)

devuscka 2009.03.31. 12:06:37

nincsenek csodák:
Lendvai Ildikó az első áldozat...

A kígyóról szóló bölcsesség igazolódik be az MSZP frakcióvezetőjén... A hajdan Aczél György keze alatt tanult exkommunista "kultúrpolitikus" asszony rövidesen búcsút mondhat az MSZP-frakcióvezetői pozíciójának, arra ugyanis Gyurcsány Ferencnek lesz szüksége.
gondola.hu/cikkek/64410

Nincs ÉLET szónoklás nélkül? :)

tevevanegypupu 2009.03.31. 12:41:03

@devuscka:
Nem tudom valoban levaltjak-e Lendvait, akit egyaltalan nem sajnalok, mert az elso perctol kezdve kepmutato, hazug es nagyon ellenszenves nonek tartottam..Vijjogo hangjat aki egyszer hallotta feledni nem tudja soha. Viszont nem lepodnek mert, mert ezek kozott az emberek kozott nemhogy elvtarsi osszefogas, koszonet - Gyurcsany nagyon sokat koszonhet neki es szelutott baloldali noszavazok imadtak Ildikot - de a becsulet is ismeretlen fogalom. Ha levaltjak es Gyurcsanyt valasztjak a helyere ez is nevetseges, foleg Gyurcsanyra nezve: ez a hapsi mindennel megelegszik csak vonalban maradjon? Miniszterelnok, partelnok, frakciovezeto..vegul az MSZP szekhaz portasfulkeje??

steverubellreborn 2009.03.31. 12:53:31

@Elpet:
ezt a "mi lett volna ha" típusú politikai mesejátékírást a bérblogger-képző szemináriumon is bukással jutalmazták volna.

steverubellreborn 2009.03.31. 12:56:30

egyébként:

ha lúd legyen kövér-szólt a pannon puma és az ország érdekében megnyalta a száját.

heima (törölt) 2009.03.31. 13:25:30

@calam: a világ vicces, ha nem libsiként élsz benne :)

A csp a családi támogatások (gyes, gyet, anyasági támogatás, apák távolléti díjának megtérítése) közül a legnagyobb tétel.

Az a nagy baja, hogy alanyi jogon jár minden gyerek után, központilag, kontroll és szabad felhasználás nélkül. Ennek eredmény, hogy a leggazdagabbak és a "legszegényebbek" (lásd herék) is megkapják, az a két réteg, akiknek nem kéne.

A családi adókedvezmény és/vagy béren kívüli adómentes juttatás, a pénzbeli járulék fizetéshez kötött ellátások erőltetése azt eredményezi, hogy a gyermekvállalási kedv ott erősödik meg, ahol ez nemzeti szempontból a legelőnyösebb (dolgozó népek lsd polgári középosztály). Semmi szükség rá, hogy fokozottan újratermeljük a "legszegényebbeket".

devuscka 2009.03.31. 13:46:50

@heima:
..Semmi szükség rá, hogy fokozottan újratermeljük a "legszegényebbeket".

Így igaz! (ki akar ma szegény lenni?)
Mit történjen a már meglévőkkel?
Ez mit termel? www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=3&k=2&i=112705

heima (törölt) 2009.03.31. 13:48:42

@devuscka: "Mit történjen a már meglévőkkel?"

El lehet menni dolgozni, szegénység ellen a legjobb ellenszer.

devuscka 2009.03.31. 14:09:29

ja, hát a Diageo-hoz? Vagy akár hozzánk? El kellet küldeni az alkalmazottakat (nem volt sok) - nem fizették ki a munkát, amit elvégeztünk:. Esélyünk sincs, hogy megkapjuk (felszívódtak) :(
Más se jár jobban (hason szakma):
index.hu/gazdasag/magyar/megyep0119/
index.hu/gazdasag/magyar/hid090123/
index.hu/belfold/2009/03/31/nincs_nyomozas_a_megyeri_hid_ugyeben/
Már a címek is beszédesek!

"El lehet menni dolgozni, szegénység ellen a legjobb ellenszer."
Nagyon könnyű ezzel a szóval dobálózni.. sokan dolgoznak és mégis szegények... elszegényednek ( mi is)
Aki ezt ma ilyen könnyen mondja, annak nem sok gondja lehet. Még talán család se.. (havi fix?)
Mondhatni: ..annak térkép e táj... :(

devuscka 2009.03.31. 14:12:53

@tevevanegypupu:
Mondom én, hogy 'horror'- nem lehet temetni :)

devuscka 2009.03.31. 14:23:01

@heima:
ez az utolsó (csak bosszant a dolog) tessék végig nézni, és megérteni is miről beszélnek benne!
index.hu/video/2009/01/23/akik_epitettek_nem_kaptak_semmit/
Nem dolgoznak az emberek? :((

heima (törölt) 2009.03.31. 14:25:26

@devuscka: i see, akkor nem maradt más hátra minthogy mindenki kimegy a hősök terére, alkotunk egy nagy kört, megfogjuk egymás kezét, és elénekeljük a kumbaya nótát.

válság van vazz betiltották a munkát meg a kiútkeresést! aki mást mond az egy köcsög könnyenbeszélő!

heima (törölt) 2009.03.31. 14:28:38

@devuscka: sokan meg nem dolgoznak és mégsem szegények, na ezt rakd össze!

akárhonnan is nézem, ez itt még Európa, ráadásul egy EU tagállam - nem Afrika, Latin-Amerika vagy Pakisztán... na ott tényleg szegények az emberek - ha itt dolgozol, nyilván nem fogsz úgy élni mint egy amerikai vagy holland, de megélsz. aki Európában sír munkaképesen h ő milyen szegény, azt nem bírom sajnálni.

devuscka 2009.03.31. 14:42:14

@heima:
aki mást mond az egy köcsög könnyenbeszélő!
Nem kell sarkosítani. Nem mondtam, hogy köcsög.
Először munkahelyeket kell teremteni, hogy aztán tudjanak az ember munkát vállalni.
Vagyis aratás előtt előtt szántak, vetnek.. (ezekhez a munkákhoz viszont befektetés kell. a vetőmag, a gép amivel megművelhetik a földet pénzbe kerül.. ez olyan szájbarágós :( Mostanság a ezeket az 'alapokat' szeretik elfelejteni.
Van egy film:www.pestiest.hu/cikk/27599/vagta_-_seabiscuit-
a verseny mellett, a ma számára a mondani valója: a 'New Deal' hatása. (ami bizony először pénzébe került az államnak)
hu.wikipedia.org/wiki/Nagy_gazdas%C3%A1gi_vil%C3%A1gv%C3%A1ls%C3%A1g#New_Deal

"A láthatatlan kéz politikáját a cselekvő állam koncepciója váltotta fel, megkezdődött a társadalombiztosítási rendszer kiépítése, a munkások védelme állami feladat lett. A szociális intézkedések jegyében elkezdődött a munkanélküliek segélyezése, létrejött a Szövetségi Gyorssegélyező Hivatal (FERA)."

devuscka 2009.03.31. 14:57:13

@heima:
Nem kell sajnálni. Nem kérte senki. (össze tudom rakni)
Sőt vannak olyanok is akik nem is dolgoznak, mégsem szegények. Ezt is össze lehet rakni. :)

heima (törölt) 2009.03.31. 16:34:07

@devuscka: jó hát lehet Észak-Koreát is építeni, én inkább a déliek úthát választom. Ott a munkahelyet nem az állambácsi teremti, hanem a vállalkozások, akiket állambácsi úgy segít, hogy nem teszi őket ellenérdekelté őket magas adókkal a foglalkoztatástól meg nem veszi el a kedvét a munkától segéllyel a potenciális munkavállalótól.

Igazán szép komcsi toposz ez az először munkahelyet kell "teremteni", csak nem a befőtt teszi el a nagymamát, amíg mindkét fél ellenérdekelt (magas adók, sok segély) a munkában, addig nem lesz munkahelyteremtés - csak válság.

Az meg már tényleg bájos, hogy az elmúlt hat-hét év nem szólt másról, csak az egyre nagyobb államról, egyre több ellátásról és egyre több adóról, és látva ennek végkifejletét, a tömeges elbocsájtásokat a népeknek nem az jut eszébe, hogy ezen változtatni kéne, hanem az, hogy még jobban nyomatni kéne a szocializmust.

Kádár élne örülhetne...

zoli29 2009.03.31. 16:57:44

Bajnai 1 Ft-os havi fizetésért fog dolgozni.
www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=3&k=3&i=112613

Folytatódik a Gyurcsány-féle médiakormányzás. Cselekvés helyett hangzatos bejelentések.
Tegnap a "fájni fog" volt a jelszó, amivel nyilván azt szerették volna kommunikálni, hogy az őszinteség korszaka jön (kár, hogy amikor nem választások előtt vagyunk, ennek nincs különösebb sportértéke), ma meg az "egyforint".
(A TV2 valószínűleg meg is teszi azt a szívességet, hogy a vezető hírek közt említi.)

Vajh mi lesz a következő nagy durranás? Alighanem felkészülhetünk rá, hogy a Napló stábja épp hogy csak a wc-re nem fogja elkísérni, de mndenféle intim titkokat megtudhatunk majd a magánéletéről.
Megpróbálják felépíteni, mint annak idején Gyurcsányt. Kérdés, hogy ez mennyire lesz sikeres.

heima (törölt) 2009.03.31. 18:17:21

@devuscka: október óta az IMF fizeti a nyugdíjakat meg a segélyt, de te New Dealt akarsz... egy országban élünk?

devuscka 2009.03.31. 19:22:36

@heima:
jaja! :)
amerikai módra! (nem Észak Koreában vitték véghez) el lehet olvasni: (belinkeltem. Most még egyszer: röviden van összefoglalva, nem kell sokat olvasni: hu.wikipedia.org/wiki/Nagy_gazdas%C3%A1gi_vil%C3%A1gv%C3%A1ls%C3%A1g#New_Deal
Ajánlom a filmet is. Élvezetes.
Én Mo-n élek. Lehet, hogy egy országban, de biztos nem ugyan azt halljuk.
Én pl nem hallottam, hogy azt:.." hogy az elmúlt hat-hét év nem szólt másról, csak az egyre nagyobb államról, egyre több ellátásról és egyre több adóról,.."
Én azt hallottam az elmúlt 6-7 évben: az állam rossz gazda ezért el kell adni... (el is adtak mindent amit lehetett) 'megszorítások', iskola bezárások..kórház bezárások.. elvonások minden honnan. /idén már a gázártámogatást is kevesebben kaptak/ jelentősen csökkentették az önkormányzatok pénzét., de a feladataikat megnövelték.. sok-sok pénzzel nőtt a gáz-, víz/csatorna-, áram-, szemétszállítási díjak, társasházak közös költsége, a kombinált buszbérlet, az iskolai étkezés, a gyógyszerek árai, .. stb..
HOL itt az egyre több ellátás??
ezért mondom tapasztalatból: akinek jut annyi (innen-onnan -amonnan), hogy mindezeket nem érzi meg:.. annak térkép e táj..
Egyszerűsítve: amíg nem törik el a lábad, észre sem veszed mennyi gipszelt lábú ember jár az utcán.(ugyan ezt elmondhatom a terhesnőkről is)
Lehet 'komcsizni' - nem veszem fel.
Én egy polgári, demokratikusan működő országban szeretnék élni. Nem nagy vágy.. vagy igen?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.03.31. 19:48:45

@heima: a világ libsiként is vicces, ne félj. Én nagyon jól érzem magam, ne félts:)

Na, akkor mondok egy-két dolgot, remélem meg tudjuk őrizni ezt a hangnemet. Szóval gondolom az vagy elütés, vagy én olvastam félre, de a CSP szabad felhasználású. Asszem elméletileg itt is van arra lehetőség, hogy ellenőrizzék, hogy a szülő valóban gyerekre költi.e a pénzt. Ilyen kutatásokból lehet tudni, hogy a szegény szülők erőn felül költenek a gyerekekre, és a saját igényeiket csak azután elégítik ki.
Aztán még azon is gondolkozom, hogy azt mondom, hogy aza dkókedvezménnmyel az a baj, hogy nehéz értelmezni, másrsézt meg a nem munkanélküliek is megszívják a minimálbér miatt. (Ezt persze egy teljesen ésszerű lépéssel, a minimálbér megadóztatásával meg lehetne oldani). De ebben az esetben is jobban járnának a gazdagok, hiszen többet tudnának leírni. Valószínűleg a Gyurcsányék egyetlen igazán jó ötelete az volt, hogy a csp-t jövedelemhez kellene kötni. Ez szerintem jó, és igazságos lenne, csak az a baj, hogy a magyar bérek legnagyobb tömege az átlagbér körül sűrűsödik. Így viszont nagyon nehéz meghúzni, hogy hol legyen a határ.

Csak hogy az elmúlt hónapok vitáit kicsit helyre tegyem. Az én gondolkozásomban is az első helyet a munkaerő eladásából származó jövedelem tölti be. Az államnak/közösségnek csak akkor kell cselekednie, ha valaki hosszú távon képtelen dolgozni (rokkantak, fogyatékosok, stbstb.), vagy nem tudo elhelyezkedni, emrt bizonyos térségekben semmilyen munkahely nincsen és ráadásul az értéktelen lakása miatt elköltözni sem tud. Na az államnak egyrészt ezeken a helyeken kell segéllyel bevatkozni, másrészt képzést, költözési stb támogatást adni, de főleg képzést.

(bocs az írásért, egy gyakorlatilag használhatatlan gépről írok.)

heima (törölt) 2009.03.31. 20:34:55

@calam: persze, lehet minden család mellé egy családsegítőt helyezni, csak kérdés, hogy megéri-e. Már a jelenlegi rendszer is hatalmas adminisztrációs teherrel jár, bár gondolom ilyen kutatásokat nem igazán olvasgatsz.

Az igazi baj az, hogy a rendelkezésre álló lehetőségek közül a csp az egyik legrosszabb (mert központi és alanyi), és a mostani szigorítások ahelyett hogy elvetnék ezt a fajta visszaosztási módot, csak rontanak rajta, igazi szocialista tempó, ahol a pénzosztásig jutnak el az agyakban.

Nem olyan nehéz értelmezni a családi adókedvezményt, tfh 15k/eltartott gyerek, és nem visszaigénylős, hanem adójóváírásos rendszerben. Annyit tudsz leírni, amennyi kölyköd van, mindegy mennyit keresel, a nagy szociális igazságosság jegyében az ultraburzsujuktól még el is lehet venni ezt a kedvezményt.

Azt itt még nem írtam, de egyértelmű, hogy minden más kedvezményt (köztük a minimálbér adómentességét jelentő adójóváírást) is meg kell szüntetni, illetve a kulcsokkal is kezdeni kell vlamit (az én javaslatom: 20% szja 10% eü 10% mnyp).

A jó családtámogatás szerintem nem azt jelenti, hogy igazságos, és arra törekedünk, hogy mindenki jusson, hanem jól célzott, és arra törekedünk, hogy azt támogassa, annak jelentsen stabil előnyt, akinek nemzetpolitikai szempontból fontos.

Igazad van, elméleti rendszeremben egy minimálbéres munkavállaló minden fizetendő adóját elviszi egy gyerek, a második után nem kapna semmit. De kérdem én, szükség van arra, hogy azt támogassuk, hogy minimálbéres emberek tengődjenek 4-5 gyerekkel? Mert arra igazából a családi pótlék se jó, az egy főre eső jövedelem drámaian alacsony marad...

A többi meg mind apró kodifikációs probléma, le kell szabályozni is kel, a családtámogatási törvényben is letudták, máshol is le lehet.

heima (törölt) 2009.03.31. 20:43:57

@devuscka: nálad nem mondta be a tévé, hogy Magyarországon a legnagyobb az adóterhelés Belgium után, hogy az állam a jövedelmek több mint 50%-át újraosztja, hogy 800 000 rokkantnyugdíjas kapja minden hónapban a csekket, hogy alanyi jogon jár minden gyerek után a havi fix, hogy másfélmillió ember van minimálbéren és bír 0 azaz 0 adót fizetni, hogy ingyen utazás van az öregségi nyuggereknek....

szerinted hol vannak ilyenek egy polgári demokráciában? azért, mert fletó és neolib spanjai kedvenc szava lett a "megszorítás", nem kell eldobni a gondolkodás lehetőségét, és leszűkíteni a dolgot két pólusra. nem megszorításból meg annak elutasításából áll a világ, és "megszorítani" nem egyfajta módon lehet.

A Magyar Köztársaság költségvetése tízezer milliárd forintos nagyságrend, bevételi és kiadási oldalon egyaránt, nem úgy működik a dolog, hogy ezzel két dolgot lehet csinálni, megszorítani fletó módon meg osztogatni viktor módon.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.03.31. 20:45:32

@heima: de, az adminisztrációs teherről is olvasgatok, ne félj, ezzel nincs gond. Igen valóban alacsony, nagyon a családi jövedelem, csak itt én most a ma már megszületett gyerekekről beszélek. Azokkal nehéz a dolog, ha azoktól veszed el.

Ráadásul a családsegítőknek fontos szerepük lehet, mondjuk olyan szempontból, hogy stratégiát készítsenek a nehéz helyzet túlélésére. (Gramen-bank szerűség magyarországi felépítése esetén pláne.)

Ja, és azért nem jellemző a 4-5 gyerek+minimálbér, hiszen akkor nem lenne 1,3 a születési ráta Mo-on.

heima (törölt) 2009.03.31. 20:45:40

@devuscka: nézd, ha komolyan azt hiszed, hogy a helyzetünk ugyanaz, mint a 30-as évek Amerikájának, akkor tényleg nincs sok közös beszélgetni valónk...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.03.31. 20:49:02

@heima: na, látod ebben kurvára igazad van, mondjuk a rokkant nyugdíjasok esetében, egyébként ott van vmi kezdeményezés, hogy felülvizsgálják a korábbi döntéseket, asszem egyelőre mérsékelt sikerrel. A nyugdíjasok utazási kedvezménye nem tudom mennyi összeszerűen, de a 1,5 millió adó nem fizető nyilván sokkal nagyobb baj, akik ÁFÁN keresztül azért vmit fizetnek, nyilván kevesebbet, sokkal, mint kellene.

Az igazi probléma egyébként ott lehet, hogy az inaktívak közül nyilván rengetegen feketén dolgoznak és nem adóznak. Ezzel a réteggel lenne érdemes mit kezdeni, hiszen ebben lehet hatalmas tartalék, a minimálbéresek mellett.

heima (törölt) 2009.03.31. 20:58:18

@calam: @calam: nem értem a problémát, elmegy apu anyu dolgozni és kap adó-visszatérítést jól. Gondolom láttál már átlagos putrit, na ot a gyereknek édes mindegy hogy kap a család cspt vagy nem, több nem jut neki most sem :(

Magában a minimálbér nem jellemző, öreg hiba hogy ezt a szerencsétlen 72500 forintot veszik alapul mindenhol. Önmagában a minimálbér egy reálgazdasági fogalom, az az összeg, ami mellett megéri elmenni dolgozni (feláldozni a szabadidőt). Ez egyéntől, élethelyzettől, elérhető jövedelmektől különböző lehet, de a bőkezű nyugdíj és segélyrendszer tesz róla, hogy ez az összeg valójában sokkal magasabb, mint a jogszabályban rögzített.

Ezért lehet az, hogy munkaerőhiányról panaszkodnak Borsodban, Szabolcsban, és ezért kerülik még a primitív összeszerelő üzemek is a térséget - ha nincs munkáskéz baszhatod az egészet, hiába fut autópálya a kapuig meg kapsz EU pénzt rogyásig.

Ezért fals érvelés az is, hogy ha emeljük a minimálbért, akkor majd a vállalkozások keletre mennek - hiszen a valóságban a minimálbér már rég magasabb (Budapesten olyan bruttó 100k-ra rakom, vidéken egy kicsit alacsonyabb)

heima (törölt) 2009.03.31. 21:05:25

@calam: a minimálbéresek és feketézők nagyban fedik egymást :)

de itt is beteges volt a logika az elmúlt időszakban a nagy szigorodással - egyszerűen azt kéne megérteni, hogy az élőmunka jelenlegi terhei mellett nagyon kevés iparág képes kitermelni a pozitív eredményű működést - a nélkül meg nem éri meg vállalkozni.

heima (törölt) 2009.03.31. 21:12:43

@calam: igazából egy állami járadékon élő munkaképes korú minimum dupla kiesés költségvetési szempontból - ha dolgozik feketén, ha nem.

Egyszer az állami transzfer összege jelentkezik a kiadási oldalon, másodszor az az adóbevétel is kiesik, amit akkor termelt volna, ha dolgozik (alternatív költség), ami a bevételi oldalt apasztja.

És akkor van egy olyan hatása is, hogy mivel nem termelt, nem termelt értéket a foglalkoztatójának, nem növelte a vállalkozói adóalapokat stb stb...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.31. 21:26:48

@heima:

Azám, csak az igazán elmaradott térségek lakóit a munkába visszavezetni sok éves, inkább évtizedes feladat lesz. Már olyan munkára gondolok, ami valóban piacképes árut vagy szolgáltatást állít elő. Na, ehhez kellenének valódi programok, nem olyanok persze, hogy jó pénzért 20 napos tanfolyamokat tartunk munkanélkülieknek nulla eredménygaranciával.

heima (törölt) 2009.03.31. 21:33:50

@Elpet: ha a tanulatlan kínai meg indiai parasztnak megy az, hogy a rizsföldet otthagyja és bemegy a gyárba eldobható műanyag öngyújtót gyártani, akkor megy a magyar herének is. igazából a világ 80%-án nincsenek állami felzárkóztató-seggkinyaló programok, a népek mégis elmennek piacképes árut és szolgáltatást előállítani (vagy elveszik mástól), mert ha nem teszik éhen döglenek....

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.03.31. 21:42:23

@heima: igen, de ma minimálisan képzett munkaerőre van szükség Magyarországon.
Láttam putrit, és annak a gyereknek nem minegy, hogy kap-e csp-t vagy nem.
Valszeg érdemesebb lenne a minimálbéresek, feketézőket megfogni, bár ez nagy átfedésben van egymással, ahogy mondtad, és a segélyesekkel is.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.31. 21:47:48

@heima:

Ez az: otthagyja a rizsföldet. Ahol eddig is dolgozott, ha mást is, de dolgozott. Nálunk tömegével vannak emberek, akik soha nem dolgoztak még semmit.

heima (törölt) 2009.03.31. 21:51:33

@Elpet: kurva gyorsan megtanulnak dolgozni ha rá vannak szorulva...

De én támogatom a "Megtanítunk dolgozni Átnevelőtábor" koncepciót is, választható kőbánya/útépítés-földmunka opcióval, de félő hogy ezzel nem lennék nyerő liberális körökben...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.31. 21:54:17

@heima:

Viszont amíg Bajnai miniszterelnöksége egy olyan párton múlik, amelyik a munkában alulmotivált szubkultúra helyzetéért a társadalom fennmaradó részét teszi felelőssé, addig Bajnaitól sem lehet csodát várni. A segélyek maradni fognak, inkább elveszik vagy megcsonkítják a családi pótlékot minimálbér fölött.

heima (törölt) 2009.03.31. 21:55:26

@calam: hát minimálisan képzett munkaerő van bőven.

az a kemény, hogy a minimálbéres jelenség is a magas segélyeknek köszönhető:

sok segély>sok állami kiadás>ennek fedezetére magas adók>kitermelhetetlen teher>adómutyik, minimálbérre bejelentés

Az ördögi körből úgy lehet kilépni, ha kiveszed mind2 elemét, a magas segélyeket és magas adókat is. (szép ábrákat erről lsd az oriens programot)

heima (törölt) 2009.03.31. 21:59:16

@Elpet: hát igen, ez BG legnagyobb hátránya. Mondom, annyival van előbbre, mint Fletó, hogy nem a szobakonyha panelből jött, nem lelkileg beteg, aki el akarja játszani a Haladó Baloldalit, meg igazából hatalmi-újraválasztási motivációi sincsenek.

De kétségtelen, csak egy dolog tartja mögötte a frakciót, a "vagy én vagy az előrehozott választások" (az SZDSZt meg főleg)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.31. 22:07:39

@heima:

Holnap este írok még bajnairól, ha leszel, majd megvitatjuk. Elmegyek pihenni. Jól kibasztak velünk megint ezzel az óraátállítással, ráadásul munkanapot tettek szombatra, ilyet is csak a kommunisták csinálnak, hogy gyötörjék a magyart. Na. Ez félig irónia volt. Jó éjt!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.03.31. 22:07:55

@heima: az oriensről egyszer mondtam valamit, ami miatt lehurrogtak, nem merem még egyszer elmondani.

Viszont pont a magas munkanélküliségű/alacsony foglalkoztatottságú régiókban borzasztóan alacsony a képzettségi szint. Ja, és pont azokat a munkahelyeket mosta el a minimálbéremelés, ahova alacsonyan képzett emberek kellettek.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.31. 22:09:17

Elnézést: Bajnai. Elütés volt, nem írom kis betűvel azért, mert kifogásom van a miniszterelnöksége ellen.

heima (törölt) 2009.03.31. 22:09:57

@Elpet: jó pihenést. nekem már nem kell holnap korán kelnem..

heima (törölt) 2009.03.31. 22:15:17

@calam: a szokásos libsi urbanlegend, hogy nincs végigszámolva... ami esetünkben lényegtelen, mert ez egy makroelméleti fejtegetés, amit nem számolgatni kell, hanem statokra alapozni.

Nálad az alacsony képzettségű szint nem a minimális képzettséget jelenti? Kezdelek nem érteni, tegyük tisztába :)

Nem olvastál elég figyelmesen, előbb írtam hogy a valóságban a minimálbér sokkal magasabb mint a jogszabályban rögzített érték - a ballib kormányok segély és nyugdíjemelései jobban növelték a minimálbért a gyakorlatban, mint az Orbán-kormány bármikor...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.03.31. 22:28:53

@heima: igen, kurvára megnövelték, ami szar

ami szerinted urbanlegend, azt én tőle tudom:
kozgaz.tatk.elte.hu/page/munkatarsak/id/1/state/form/

heima (törölt) 2009.03.31. 22:34:22

@calam: a jelenlegi adótanáromnak is kilométer hosszú az életrajza, az órái negyedében mégis képes visszamondani a hírtvt...

heima (törölt) 2009.03.31. 22:39:53

@calam: ezért volt tisztább a Fidesz rendszer, ott ugye duplájára emelték, de egyben adóköteles is volt a minimálbér, hivatalosan, csökkentve ezzel a heréskedés terét, mivel a segély meg szinten maradt. erről lsd: www.fidesz.hu/index.php?Cikk=124307

Az viszont a legszarabb kombó, hogy a segély és a nettó minimálbér is egy szinten van, ekkor legalább a duplájára kell emelni a minimálbért, hogy megérje elmenni egyszerű droid munkára. Ez ma 72500*2. azaz kb 150k bruttót jelentene, ami egyértelmű nonszensz. Na ezt a lehetetlen helyzetet bírta kitermelni a nagy szociális igazságosság.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.03.31. 22:42:23

@heima: szerintem kérdezd meg mondjuk Turult, hogy mit gondol Petéről. De ha te közgazdász vagy, akkor tudod, hogy ő kb az igazi elvetemült piacpárti, minimálállam képviselője. És nem úgy, ahogy te gondolod, mármint olyan igazi piac párti.

heima (törölt) 2009.03.31. 22:58:24

@calam: jó hát ezen semmi meglepő nincs, nem véletlenül mondtam a libsi urbanlegendeket...

az oriens programban szereplő statisztikai adatok helyesek, az abból levont következtetések is, és számomra ezek a legfontosabbak, nem a konkrét tervezett lépések. Őszintén megvallom, hogy nekem nincs meg hozzá a képzettségem és eszközeim, hogy egy közpolitikai döntés következményeit kiszámoljam forintra pontosan, így nem tudom azt se leeelnőrizni, hogy az oriens jól számolt-e. (ami azért is nehézkes, mert módszertant nem igazán adtak hozzá, igazából csak becslésekről beszélhetünk).

De két okból nem is kell, egyrészről a cselekvési program számai azóta teljesen elavultak (válság), másrészről meg mondom hogy az elméleti alapja, a probléma feltárása és megnevezése a fontosabb, ami viszont azóta is érvényes. Sőt, egyre érvényesebb.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.03.31. 22:59:57

@heima: mármint nem értem, nem tudtad cáfolni, hogy ne lenne igaza, csak annyit, libsi urbanlegend:)

heima (törölt) 2009.03.31. 23:01:27

@heima: Példával élve a fentebb említett ördögi kör (magas adók-magas elérhető jövedelem munka nélkül) leírása fontosabb, mint az, hogy a lehetséges kitörési lehetőségek (hány százalék legyen akkor az szja, melyik segélyt emeljük mennyivel stb).

Nem véletlenül kerülöm én is, ha tehetem a százmilliárdokkal való dobálózást.

heima (törölt) 2009.03.31. 23:02:24

@calam: azt se mondtad mit állít...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.03.31. 23:03:27

@heima: hogy a minimálbér emelés miatt ment tönkre pl a könnyűipar

heima (törölt) 2009.03.31. 23:13:21

@calam: és miért van az, hogy ez kurvára nem látszik semmilyen statisztikában? hogy csinálta ezt a magyar könnyűipar?

devuscka 2009.03.31. 23:32:18

@heima:
.. " nem megszorításból meg annak elutasításából áll a világ, és "megszorítani" nem egyfajta módon lehet."
Ezt senki nem állította: néha le kellene szállni a magaslóról..
Nem mindenki bújja közgazdasági könyveket és mantrázza az nála épp 'trendi' vonalat. Én műszaki ember vagyok.
Éltem és dolgoztam az Orbán éra 4 éve alatt is, nem volt könnyű:(+ szocializmusban is) Komoly megszorításokról szólt! Beindítottak egy csomó hosszútávú programot, aminek nem lehetett kifutása.. (amelyeknél az aratás a következő ciklusban jött volna el)
Azt gondolom elindítottak egy jó irányba mutató családtámogatási programot, amelyik az iskolába való beíratáshoz (járatáshoz) közötte a juttatást..
Akkor nem jöttek Mo-ra az EU-s pénzek, volt viszont orosz gazdasági válság -akkor ez komoly anyagi veszteséget jelentett nekünk-üveges szemmel nézték a monitorokat a a brókerek - senki nem hitte, hogy ez lesz/nem tudom elfelejteni/ volt Szerbia bombázása...
Visszaállították az ingyenes oktatást, működtették azt a behemót egészségügyet, az állami nyugdíjpénztárt -megszüntették a kötelező magánnyugdíjpénztárakba való belépést (ezt csak helyeselni tudtam: miután akkortájt fúlt a tengerbe(?) a sajtómágnás Robert Maxwell - magán nyugdíjpénztára is volt- ott tüntettek az elveszett pénzükért a Londonban a tömegek) visszaállamosította a Mol-tól a gázüzletágat és hatósági árakat vezette be (és még mindig nincsenek hitelfelvételek , se EU-s pénzek) megegyezett a gyógyszerárakról, csökkent az államháztartási hiány - csökkent az infláció 2 számjegyűről egy számjegyűre, estek a kamatok..mind e mellet egy csomó alapítvány , jobb-és baloldali sajtó megkapta maga támogatását - És működött!
.. még lehetne sorolni.. de, azt hiszem kár a betűért..
Nekem bizonyítottak!
Végül: nem valóban nem az 'Ámerikában' vagyunk, és nem a '30-as években.
ettől még nem kell leminősíteni a magyar embereket és adócsalónak, 'herének' feltüntetni-összemosni!
Aki ennyire általánosít és megbélyegez , kijelent.. nem különb azoktól, akik rasszistáznak / vagy cigányoznak.. :(
Lehet számokat mormolni, téziseket, elméletek: nem szabad elfelejteni itt élő emberek vannak.. ilyen-olyan szocializálódással, tudással.
Hogy mely időben vagyunk nem is érdekes. Az emberi természet nem változik, már több ezer év óta - ez az alap.
Érdemes olvasgatni Cicero-t, olyan minta ha ma szólna hozzánk.. :)

reality 2009.03.31. 23:44:42

@heima: Amúgy most halottam, hogy soha nem látott adócsökkentést ígért be Flash Gordon.

heima (törölt) 2009.04.01. 00:34:38

@devuscka: nincs köztünk vita írásod 90%-ban.

"Végül: nem valóban nem az 'Ámerikában' vagyunk, és nem a '30-as években.
ettől még nem kell leminősíteni a magyar embereket és adócsalónak, 'herének' feltüntetni-összemosni! '

A kettő nekem nem jön össze, semmi köze nincs egymáshoz a két dolognak.

Nem tudom hol láttad azt, hogy a magyar embereket adócsalónak-herének tartom, nem fogod elhinni de a heréket tartom heréknek :) És félre értés ne essék, nem a heréket tartom felelősnek saját állapotukért, ők nem csináltak mást, mint számukra a lehető legracionálisabb döntést hozták - ha munka nélkül elheréskednek segélyből akkor nem dolgoznak ennyi. Nem ők a hibásak ezért, hanem az aki lehetővé tette, teszi...

heima (törölt) 2009.04.01. 00:36:30

@reality: az soha nem baj, de remélem ez nem arról fog szólni, hogy csak törli fletó adóemelési terveit

devuscka 2009.04.01. 13:32:35

@heima:
Igaza van. Elnézést. előre szaladnak a gondolataim..
Nem könnyű úgy, hogy az ember háta mögött állnak a 'türannoszauruszai', alias kamaszok: "megint politizálsz? mikor jöhetünk? kész vagy már?..."
Azt akartam csak írni: nem fekete/fehér ma az a kérdés, hogy 'dolgozz és nem leszel szegény'.
Egyszerű példa: Szeged-meghirdetett ideiglenes állás 1 db segédmunkásra. Jelentkező 40 fő (ebből 4 diplomás).. no komment.
Vagy, ugyancsak Szeged: családanya , sok gyerek után érettségivel munkát keres. Segítséggel takarítóit kap. 2 óra bejelentett, dolgozik 8-at. Kézhez kap 40.e-et
Vagy:munka 1 főre. Jelentkezik: 2 cigány -2 nem cigány (ugyanannyit tudnak) Kit vesznek fel valyon?
Könnyű-e ma 'dolgozni' vágyó (!) cigánynak lenni?
Most tegyük félre a 'bodzaszedőket'...
És még ha 'dolgozik az ember-vállalkozó (nem havi fixes )- mi a biztosíték, hogy kifizetik a munkáját? (Építőipari körbetartozások régóta megoldatlan probléma! Lehet persze visszabontani az elvégzett munkát. Mit ér vele? /csak rombolás/ bontott anyagot nehéz újra hasznosítani. ( itt nem a divatos bontott téglára gondolok)
Egyébként erre jött létre a 'VÉSZ' (szegedma.hu/hir/2008/09/bontani-kezdtek-egy-epuletet-negyvenen-szegeden/#more-4609) egyre bővülő tagsággal. Némi eredménnyel. Az idő + telik..
a 'N.D'-ről: ma egy olyan autóhoz hasonlítanám Mo.-t, amelyik beleragadt a sárba (forog a kerék és egyre mélyebbre ássa magát, közben mindent összefröcsköl...) meg kellene tolni, hogy kijöjjön belőle...
Ma csak az 'állam' lehet ez a 'tolóerő' ami a gazdaságot beindíthatja. - közmunka? beruházások.. mit t'om mi még.. ?
Ismétlem még rövidebben: hu.wikipedia.org/wiki/New_Deal ( szerintem ül.. határozott cselekvés, leszabályzó törvények.. nem ÉK jött létre belőle.)
Viszont a majd 'önszabályzó piac' működésének az eredményét most szívja a világ - mit is kér Sárközy a G20-on? index.hu/gazdasag/blog/2009/03/31/sarkozy_otthagyhatja_a_g20-ak_londoni_csucstalalkozojat/)

Szerintem 'pénzt' kell áldozni (?!) a közösből, és ideiglenes (?) védőhálót tartani az önhibájukon kívül elszegényedők fölé.
Ha már úton áll a járgány, megy magától is..
('bikázni' kell az aksit is, ha lemerült)
:)

elgondolkodo 2009.04.01. 16:17:11

Az semmi!
Nemtudom hallottátok-e hogy emberünk nem csak libát áramot is lopott.
Az ELMŰ emberei, "szabálytalan vételezést" konstatáltak nála!

Ez a szép.

elgondolkodo 2009.04.01. 16:18:36

Hogy az apjával állítólag elkövetett csődcsalásokról, már ne is beszéljek..!

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.01. 19:19:37

Nagy érv bajnai mellett, hogy sikeres üzletember, és ez garanciát jelent arra, hogy az országot is sikerrel kormányozza. Túl azon, hogy ilyen korreláció szerintem nincs, azért ennek a sikerességnek a tartalmát érdemes megvizsgálni. Nem kívánom a paraszt ismerősöktől általam hallottakat felsorolni, ezek igazságtartalmáról nem állt módomban meggyőződni. De hogy a HAJDÚ-BÉT története nem volt az a kikúrt nagy sikersztori, arról azért jó lelkiismerettel meg vagyok győződve. Még teljes jóhiszeműség esetén is rosszul cseng, ha valaki egy ilyen történet egyik főszereplője volt. Mert ez egy büdös nagy kudarc, akárhonnan is nézem, és a magyarázatok talán nem annyira érdekesek.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.01. 19:53:43

Megint Bajnai, megint nagybetűvel. Pedig tényleg nem akarattal rontottam el.

heima (törölt) 2009.04.01. 20:46:08

@devuscka: senki nem mondta, hogy könnyű munkát találni, mostanában meg végképp, de hidd el nekem hogy én nem azt akarom, hogy éhen pusztuljanak a népek. Annyiról van szó, mint már nem egyszer kifejtettem, hogy addig nem is lesznek új munkahelyek, amíg ilyen széles a "védőháló", az állami kiadások, és az ezek fedezetére szedett (élőmunkát terhelő) adók.

Szép dolog az állami mentőprogram, csak mint már említettem volt, ez itt nem az Egyesült Államok, itt az elmúlt hat-hét évben a végsőkig ki lett használva minden hitelforrás, ma már akkor se lehet növelni a költségvetési hiányt, ha nagyon szeretnénk: nincs aki finanszírozza. IMF hitelből élünk lassan fél éve, e nélkül már rég jött volna az államcsőd. Lett volna hat-hét év, amikor lehetett volna tudatos társadalom- gazdaság- és fejlesztéspolitikával egy gyors növekedési pályára állni kihasználva az olcsó hitelforrásokat és a fellendülést, ezt tette az egész régió.

Mi inkább feléltük az egészet, elhitte a 3-4 millió proli hogy lehet érdemi munka nélkül, államadósságból jól élni... ilferro-ország.

devuscka 2009.04.02. 11:58:12

@heima:

Bosszantó: háromszor válaszoltam erre, de folyton 'elszáll' a gépem :((
Estemegpróbálok még erre visszatérni.. :)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.02. 21:23:20

@heima:

Itt van a Bajnai-csomag:


www.origo.hu/itthon/20090402-bajnai-nyilatkozata.html

Nem látok benne olyan elemet, amely az üzletszerűen állami segélyből élés lehetőségeit számottevően csökkentené. Ettől az intézkedéssorozattól a megélhetési gyerekszülés háborítatlanul folyhat tovább.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.04.02. 21:43:23

@Elpet:
Ez az egész programosdi-aláírósdi csak időhúzás. Mert mi értelme olyan pénzekkel számolni, amit 2010-től, vagy még később szándékozik beszedni? 2010. második felétől nemzeti magyar kormány alakul, amely minden bizonnyal nem számol a nyugdíjkorhatár sok év alatti felfuttatásából és a 2010-ben életbelépő egyéb megszorításokból származó pénzekkel. Ebből egyenesen következik, hogy csakis azokkal a pénzekkel számolhatna gordonka is, amit 2010. májusig be tud szedni. No, ez az összeg nem 900 milliárd lesz, hanem úgy 70-120 milliárd között. Ezért görcsölnek? Alig hiszem. Nem is az előrehozott választásoktól félnek. Tudják, hogy elkerülhetetlen, és azt is tudják, hogy elbukták. Ellenben van itt némi pénz, amit el kéne tüntetni őszig. Ezt az összeget tippelem én 500-700 milliárdra.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.02. 21:45:54

Azért az némiképp hátradőlésre ingerel, hogy a Bajnai-csomag lényegében a Medgyessy-féle 100 napos program lenullázása szinte pontról pontra. Ez a 7 év kimaradhatott volna az életünkből. Ezért kellett ezt a nagy cirkuszt csinálni? Még az ÁFA-t kellene visszaemelni, akkor aztán a D-209 operettbotrányon meg az őszödi beszéden kívül tényleg nem lesz mire emlékezni MP és GYF kancellárságából.

heima (törölt) 2009.04.02. 23:56:16

@Elpet: hát ebben a szövegben valóban nincs, max a szocpol, az igazi cigánysegély

heima (törölt) 2009.04.02. 23:58:25

@Elpet: én a tévédíjat várom már nagyon :D

devuscka 2009.04.03. 07:51:06

@Elpet:
"nem lesz mire emlékezni" - azért a nemzeti vagyont alaposan megkurtították .. :)

medve2 2009.04.03. 08:42:50

Bajnai előnyei:

1. Előszőr is figyelembe kell venni, hogy egyelőre nem annyira irritáló, mint Fletó.
2. A mélypont után politikailag stabilizálódott az MSZP.
3. Most majd halljuk a Bajnai vagy halál teóriákat, lesznek aki elhiszik.
4. A forint erősödése várható, hatalmas dicshimnuszokat fogunk hallani.
5. A Morvai Krisztina féle félörültek állandóan akciózni fognak, ami sokat árt a jobboldalnak.

Van a Fidesznek mit átgondolnia, mit lereagálnia. A meszorítások ellenére nem zárom ki az mszp megerősödését.

medve2 2009.04.03. 08:47:22

@Elpet: Én valahogy nem dölök hátra és nem érzek elégedettséget azért, mert a tanárokat, orvosokat, tűzoltókat, stb...ismét baszoogatják. Azért sem dőlök hátra elégedetten, mert nem fognak születni gyerekek, vagy akik megszületnek, azoknak nehezebb lesz egészségesen és értelmesen felnőni. Nekem ez a kettő fáj. Ezért vetem meg azt a fiskális, vállalati szemléletet, mely csak számokban gondol. Ezért nem szerettem Fletót, de Bajnait sem. Egy ország nem egy vállalat.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.03. 09:08:39

@medve2:
A dolgok jelen állapotában mit tudsz tenni azon kívül, mint hogy megvárod: fejezék be azt, amit elkezdtek?
Többet mondok: nekem fáj az is, hogy idős emberektől elveszik azt a kis pénzecskét, amiből talán az unokáknak akartak ajándékot venni Karácsonyra. Nem vagyok boldog ettől, elhiheted. Csak valahol törvényszerűnek érzem, hogy bedőlnek a szocialista hazugságok. És pont azokat a dolgokat vonják vissza, amik miatt zemberek jobbnak gondolták őket Orbánéknál. Ezért dőlök hátra. Helyénvaló ez így: ők fingottak a szobába, szellőztessenek csak ki, de amíg büdös van, maradjanak csak bent. Jövőre polgári kormány: ez a cél és a megoldás.

tevevanegypupu 2009.04.03. 09:39:36

Hat nem tudom..Bajnai is rettenetesen irrital, tulsagosan sima, alamuszi roka. Nem kell elfelejteni, hogy szerezte a vagyonat, hany ember tett tonkre. Gyurcsany embere, bar ez jelen korulmenyek kozott a szocialista szavazok szivet melengeti, akiknek imponalnak a milliardos szelhamosok. Kozvetve vagy kozvetlenul mindenkit erinteni fognak ezek a megszoritasok, baratok, rokonok, ismerosok kozul sokan megszenvedik, de meg azok is akik onalloak es nem szorulnak kolcsonre, segelyre, tamogatasra. Azokat egyaltalan nem sajnalom akiktol jogosan vonnak el a jogtalanul felvett penzt, csakhogy eppen oket nem nagyon fogjak bolygatni. Es a szocialista szavazok akik tuzon-vizen keresztul imadjak a szocialistakat, es annak ellenere szavaznak rajuk, hogy teljesen tonkretesznek mindent amihez csak hozzaernek, nos ok fizessek is meg az arat ennek a feltetel nelkuli bizalomnak. Aki tudatosan csalokat tamogat, az adja meg az arat. Nem kell annyira szanni a nyugdijasok jo reszet, olyan fanatikus gyulolet van nagyon sokukban, ha a fideszrol, Orbanrol, egyhazrol van szo..Az majd erot ad nekik..

medve2 2009.04.03. 09:47:23

@Elpet: Két dologra figyelmezetetnélek. Egyrészt nem vagyok olyannyira biztos a társadalmi elutasítottságában annak, ami most történik. Ismétlem: bajnai vagy halál. Ezt sokan oszthatják. Másrészt: az MSZP megújulva stabilizálódott. vagyis nem gondolom, hogy politikailag ők most olyan nagyon rosszul járnának, ami persze relatív. persze mindez spekuláció.

reality 2009.04.03. 09:48:06

"a szocialista szavazok szivet melengeti, akiknek imponalnak a milliardos szelhamosok"
Érdekes ez a szociszavazó lélektan - mennyire tudathasadásos. Megérne egy tanulmányt. Vagy mégsem. :)
Mindenkit érinteni fog a megvonás, mivel a pénzügyi egyensúlyt nem hozza el, hanem a hiányt rövidtávon újratermeli.
Még az is lehet, hogy először jól megijesztik a népességet, később viszont egy felpuhított csomagot sóznak ránk. A nép meg még örülni is fog.

medve2 2009.04.03. 09:49:18

@tevevanegypupu: Igen, a nyugdíjasokkal kapcsolatban egyetértek. Viszont Bajnaival kapcsolatban lásd: neked meg nekem van sziláűrd politikai meggyőződésem. De vannak volt és jelenlegi szoci szavazók. Sajnos ez a kettő így együtt több, mint a miénk. Ezért nagyon észnél kell lenni.

zoli29 2009.04.03. 10:10:12

Beindult Orbán lejáratása.
Az OV TV-ben elmesélte, hogy a nyolcvanas években megfordult a fejében, hogy a feleségével együtt kinnmaradnak nyugaton, de végül úgy döntöttek, hogy hazajönnek.

Ebből a média most azt emeli ki, hogy Orbán majdnem disszidált.
www.fn.hu/belfold/20090403/orban_majdnem_disszidalt/

tevevanegypupu 2009.04.03. 10:21:36

@Zoli28:

na es aztan? A nyocvanas evekben diktatura volt Magyarorszagon. Aki akkor elment az azert ment el, mert ugy erezte, hogy abban a diktaturaban nem tud elni. Nem csodalom, hogy Orban fejeben is megfordult, hogy disszidal, ez eppen inkabb mellette szol..viszont visszament es eleg sok mindent tett azert, hogy az a diktatura megszunjon.

Az ATV lelkes fenntartoi es jelenlegi tamogatoi kozul nagyon sokan azt a diktaturat es mostani utodait tamogatjak..Es kussoltak a nyolcvanas evekben. Trabantjaikban konzervekkel felszerelkezve mentek Nyugat-Europaba irigykedni. Esetleg Volgakban huztak partudulokbe a Balaton partjara..

Nem kell torodni azzal, hogy hulyek hulyeknek mit mondanak. Hallgasd az okosakat.((:

devuscka 2009.04.03. 10:28:40

@Zoli28:
nem biztos,hogy lejártás lesz ennek a vége. Így esetleg olyanok is megnézik az OV-tv-t, akiknek eddig nem jutott eszükbe, most még előfordulhat,hogy végig is hallgatják.. ;)
Orbán lejártatása kb. azóta életben van amióta elutasította a 'D.C'.-t.
Az eddigiekhez képest ez üdítő jelenség. :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.04.03. 11:00:50

@medve2:
Már megint kitettér magadért, brummogi. Először is a mélypont még nem jött el. Másodszor, a forint nem Bajnai miatt erősödik (ha erősödik), hanem azért, mert az EU faszomtudja milyen pénzügyi szerve elhatározta, hogy megsegíti a gyengélkedő forintot. Lehet, hogy a magát baloldalként aposztrofáló politikai képződmény eddig elhitette a népekkel, hogy nem baj, ha fáj, majd ettől jobb lesz, de ezer forintot könnyebb megszámolni, mint százezret. Vagyis amikora lelkes proletár ezer forintból lesz kénytelen megoldani az addigi 10 ezres problémáját, - köszönhetően gordonkának - elkezd azon lamentálni, hogy "és mi van, ha Orbán tényleg tud egy kevésbé fájdalmas módszert?". Na, akkor lesz a mélypont. Ehhez hozzájárul az is, hogy az eddig mélyen farba nyaldosóan ballib média elkezdi kiszámolni, hogy a 900 az csak 50, 50-ért meg nem érdemes szenvedni. A Jobbik pedig az egész agónia nyertese lesz, mivel egyfolytában ugat, mint egy veszett kutya. Ezért, amikor a paraszt bemegy a szavazófülkébe, és lamentálni kezd, majd az jut eszébe, hogy a legjobban a Jobbik gyepálta a népnyúzó bolsevikokat, "megérdemelnek egy esélyt".

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.09. 07:23:52

@heima:

Kezdődik:

www.fn.hu/belfold/20090408/gazdagoktol_is_aldozatot_kerne/

index.hu/belfold/2009/04/08/horn_modositana_bajnai_programjat/

Horn Gábor elővette az egyik leginkább hazug kategóriát: rászorultság. Egyszerű és világosan átlátható elvek helyett bonyolult, átláthatatlan mérlegelések és szabályozások zűrzavarába fojtani az újraelosztás ésszerűsítését. Rászorultsági elven kapnak szociális segélyt azok, akik Mercedesszel járnak érte.

Elmondtam már: nem vagyok híve a Bajnai-csomagnak. De vagy úgy csinálják, ahogy ki lett találva, vagy akár ne csináljanak semmit. Amikor egy valaki igényei szerint engednek, sorban jön a többi. Forgatókönyv-szerűen zajlik minden.

Az egyszerű és általánosan alkalmazott elveknél nincs jobb. Amint van egy kivétel, rövid időn belül mindenki kivétel lesz. Olyan ez, mint a rokkant-parkolóigazolvány.

Mennyivel jobb volt az Orbán-kormány családtámogatása! Egyszerű elv: aki fizet adót, az eltartott gyermekek után kapjon belőle kedvezményt. Pont. A Medgyessy-elv is egyszerű: mindenki kapjon családi pótlékot. Lehet vele vitatkozni, de egyszerű és világos. De a családi pótlék rászorultsági elven, az Orbán-féle megoldás inverze: zűrzavar, a jövedelemnélküliség és jövedelemeltitkolás támogatása.
süti beállítások módosítása