Hol nemzet süllyed el
2008. november 15. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Hol nemzet süllyed el

 Hahh, micsoda képi megvalósítása Vörösmarty látomásának az infografika korában! Íme, az olimpiai éremtáblázat interaktív térképe 1952 és 2008 eredményeivel. Hová tűnt Magyarország? Hová tűnt Magyarország?

(strangemaps.wordpress.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr77768407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Francois Pignon 2008.11.15. 09:17:54

Tudom, meg kellene hagynom Téglagyári Megállónak ezt a kérdést, de csak nem bírom megállni: Mégis mitől interaktívak ezek a térképek?

Vidéki 2008.11.15. 09:29:11

A zuhanó tendenciában meg kell látni a demográfiai okokat is.
Manapság a magyar nők nem akarnak szülni, ezért a mai demográfiai tendenciák a jelenleg itt élő népesség gyors kihalásához vezetnek.
Az egyes évjáratok létszámát jellemző „korfa” a társadalom hatalmas arányú elöregedését jelzi. Régebben sokkal nagyobb létszámú volt az a korosztály, amiből a kiváló sportolók kikerülhettek.
Mielőtt megszüntették a hadkötelezettséget, statisztikai adatok kimutatták, hogy a fiatal férfiak túlnyomó része orvosi szempontból alkalmatlan a katonai szolgálatra.
Ez azt mutatja, hogy az élsportra alkalmas korosztályoknak nem csak a létszáma fogyatkozott meg, hanem egészsége, erőnléte is vészesen leromlott, durva szóval élve általános elkorcsosodás tapasztalható!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.15. 09:30:25

Semmitől sem inaktívak, úgynevezett átbaszás, továbbá az 52-esről hová tűnt Kína, muhaha.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.15. 09:34:05

Vidéki, te idióta fasz, Magyarországon nem volt profi sport, most is elég kevéssé, az amatőr pedig az az ötvenes években elég volt, most meg nem. Továbbá nem tűnt fel, hogy a második képen nagyjából háromszor annyi biszbasz van?

Megalol, hogy valaki egy ilyen szar viccen, mint ez a post még okoskodjon is ..

Francois Pignon 2008.11.15. 09:36:15

Szerintem Kína 52-ben még nem vett részt az olimpián.

Vidéki 2008.11.15. 09:58:46

Mavo, inkább te vagy az idióta fasz, ha képtelen vagy felfogni, amit a két „infografikai kép” ábrázol.
Az 1952-es képen jól látható, hogy az olimpiákon elért eredmények alapján Magyarország az élbolyban (talán a második helyen ) tartózkodott, míg 2008-ban helyét egy apró köröcske jelzi, ami már olyan pici, hogy nem alkalmas arra, hogy Magyarország nevét beleírják!
Ha képtelen vagy észérveket előhozni, inkább ne szólj hozzá, mint durva mocskolódással próbálj másokat lejáratni!
Ez egy kocsmában, részegek között helyénvaló lehet, de egy értelmes vitában nem!

Steve the Great 2008.11.15. 10:01:20

Az interaktivitáshoz inkább ezt kellene hivatkozni: www.nytimes.com/interactive/2008/08/04/sports/olympics/20080804_MEDALCOUNT_MAP.html

Ti. lehet húzgálni a csúszkát az évszámnál...

Steve the Great 2008.11.15. 10:11:27

Meg lehet klikkolni az egyes körökre, amire kiírja, hogy az ország miben szerzett mit...

Francois Pignon 2008.11.15. 10:14:32

Kezdem érteni Téglagyári Megálló aggályait a szó használatával. Tudom, elég sokszor használják hasonló esetben a kifejezést, az ígymegúgy nézegethető térképekre is. A csúszka miatt? Hmm. A könyv interaktív, mert lapozni lehet?

Steve the Great 2008.11.15. 10:17:44

És az értékelésnél azt sem kellene elfelejteni, hogy 1952-ben kiosztottak kb. 150 aranyérmet, 2008-ban meg vagy 280-at (ill. hasonló számban ezüstöt és bronzot). Szóval persze, hanyatlás van, de azért értelmezni is kellene a látott adatokat...

Steve the Great 2008.11.15. 10:26:52

Francois Pignon: Valóban, sokszor tényleg fölöslegesen használják az interaktivitást (is). Ez az alkalmazás viszont legalábbis elég jól megközelíti ezt. Szerintem a nem-interaktív változatot az éremtáblák sorozata jelenti. Esetleg még ha az adatokat ráírjuk egy térképre.
Itt viszont kaphatunk egy térképközpontú és egy rangsorközpontú nézetet, követhetjük az egyes kontinensek előretörését, ill. az egyes országok adatait is visszanyerhetjük. Ha még egy országot végigkövethetnénk az időben, akkor szerintem elértük volna a maximumot a témában...

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.11.15. 10:41:04


ergé.

Pár hete Stockholmban egy magyar kapta a matematikai Schock-díjat. Valamennyit talán írtak róla a magyar lapok, mondjuk a huszadát mintha mellúszásban szerzett volna valaki egy olimpiai aranyat. Ami rendben is van, mert az embereket az jobban érdekli. Mindazonáltal itt az ifjújobber elit itéli meg az országot a mellúszás eredményei alapján.

states 2008.11.15. 11:05:57

Ha csak az olimpiai éremtáblázatról tűntünk volna el, de Európában aligha van még egy nép, amelyik ekkorát zuhant volna a semmibe 100 év alatt, mint a magyar...

Francois Pignon 2008.11.15. 11:14:13

Csak jelezném, amerikai gyártmány szóval itt is az összes érem alapján rangsorolnak, mert aszerint USA idén megelőzte Kínát.
De ezért ne ítéljük el őket, mi meg használjuk a senki által nem ismert "olimpiai pontokat", ha éppen az jobban mutat.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.11.15. 11:17:17

Nem kell a Fekete Gyula Olvasókör tagjának lenni ahhoz, hogy valaki megértse: az a nemzet, mely nem szaporodik, ahol a halandóság nagyobb, mint a születések száma, előbb-utóbb elfogy, amennyiben ez a jelenség állandósul. Nem kell nagyon mélyreható ismeretekkel rendelkezni az emberi erőforrás menedzsment területén sem annak belátásához, hogy szűkebb körből kisebb a válogatás lehetősége. Mindazonáltal a jelenség nem kezelhető pusztán demográfiai problémaként, hiszen ez esetben az olimpiai helyezések száma egyenes arányban kellene álljon az illető nemzet lélekszámával, aminek cáfolatát éppen Magyarország 1952-es szereplése adja.

Von Siebenbuergen · http://koszelet.blog.hu/ 2008.11.15. 11:52:52

T. Vidéki!

„Infografikai kép” értelmezését illetően: '52-ben Magyarország harmadik, az '52-es Olimpián elért eredményei alapján. Nem összesített eredményekről van szó.
2008-ban lényegében ugyanakkora a kör, mint Lengyelország (alatta balra), csak valamiért nem írták rá. Nyilván az amerikai készítő pont leszarja. Egyébként ez is kizárólag az adott Olimpia eredményei alapján készült.

: ))))))

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.11.15. 13:03:00


states,

Száz évvel ezelőtt Magyarország egy mai értelemben véve rettentően szegény ország volt, egy meglehetősen erős elittel. A kvantummechanikához szükséges matematikai apparátust jórészt magyarok dolgozták ki. Az atombomba esetében is hasonló volt a helyzet. És így tovább, és így tovább.

Ezek az emberek általában zsidók voltak. Vagy németek. Vagy a magyar felső-középosztályhoz esetleg az arisztokráciához tartoztak. Magyarországon a különböző roppant okos rezsimek kiirtották, elüldözték, eltiporták a zsidóságot, a németeket és a felső-középosztályt. Ezeknek a csoportoknak erős hagyományaik voltak, amelyek kedveztek a különleges tehetségek kialakulásának. Természetesen az nem igaz, hogy más csoportokban nem alakultak ki tehetségek, de amikor a három legerősebb elitképző csoportot nyírja ki egy ország, akkor az bizony nagyon meglátszik. Magyarország a zsidótörvényekkel, a németek kitelepítésével, az 56-os exodus-sal végződő hortobágyi, recski, kistarcsai kitelepítésekkel elintézte a jövőjét.

smalladam 2008.11.15. 15:05:12

rákosi alatt itt rendvót!

states 2008.11.15. 16:49:35

jó tündér
Hogy ide jutottunk, annak számtalan oka van, mindenek előtt Trianon, a két elvesztett világháború, a harmincegynéhány évnyi szocializmus. És végül az utolsó 20 év, ami arra volt jó, hogy kiderüljön, visszafordíthatatlan folyamatok indultak el: egy elöregedett, önpusztító, szellemileg leépült társadalom, mindenféle nemzet- és magyarságtudat nélkül vegetál még itt a Kárpát-medencében. Valameddig...

hiba 2008.11.15. 17:26:57

Ezen mindig elcsodálkozom, mikor valaki a sorozási orvosi vizsgálatokat hozza alapul nemzetünk testnevelési erodációjára. Ezek szerint ezek az emberek már nem voltak sorozáson.
Milelőtt még valaki a Herderi jóslatot is beidézné, azért kapjunk már a fejünkhöz, hogy tényleg a komcsi országdekorációnak szánt élsport visszaesése -e a nemzethalálunk legfőbb szimptómája. A pozt írója is csak látványos gegnek tekinti írásában a dolgot, amin itt páran méltóságteljesen anyázni kezdenek.

Vidéki 2008.11.15. 18:20:14

T. hiba!
Ha nem kételkedünk a vizsgálatot végző orvosok objektivitásában, el kell fogadnunk az általuk bizonyított statisztikát, miszerint a sorkatonai évjáratok túlnyomó része, a sorkatonaság megszüntetését közvetlenül megelőző években kripli (szolgálatra alkalmatlan) volt.
Ez az adat a fiatal férfilakosság életerejének csökkenésére (elkorcsosodására) utal.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.11.15. 18:20:42

>tényleg a komcsi országdekorációnak szánt élsport visszaesése -e a nemzethalálunk legfőbb szimptómája

Nem, de fenyegető jel. Mondok egy másikat: hol van most a barnaszéntermelés az 1952-es szinthez képest? Vagy az acélgyártás? Történik ma olyan, hogy egy város 3 év alatt kinő a földből? Na ugye.

hiba 2008.11.15. 19:02:53

T. Vidéki!
Volt maga sorozáson. Én voltam, több helyen is. A fővárosin és a vidékin is a megjelentek zöme helyes kis mappával érkezett, melyben pecsétes papírok igazolták kripliségüket. Ha másnak nem annak fel kéne tűnnie, hogy pont a sorkatonaság megszüntetése előtti pár évben lettek degeneráltak a magyar ifjak, mivel magyarázna ekkora hirtelen visszaesést, ha nem azzal, hogy egyszerűbben lazább és olcsóbban megvehető lett a T. Sorozóorvos.
dzsucseharcos: na ja, ha ezek az indikátorok akkor biztos tényleg a sír szélén állunk, de akkor már én inkább bele is ugranék.

Elekjano 2008.11.15. 19:23:26

dzsucseharcos, bizonyára vicceltél?!

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.11.15. 19:49:39

Ez pont itt a reakción volt az ajánlóban. )
durva.blog.hu/2008/08/21/otkarika
Látványos leépülést mutat, nem az ötvenes
évektől, és velünk összehasonlítható
országokhoz képest.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.11.15. 19:49:55

Hm, en is voltam sorozason. Amikor szolt a fofejes, hogy jo, akkor most akinek van papirja arrol, hogy o alkalmatlan, ugy 90%-a a fiataloknak egy amberkent ugrott fel a szekrol, es indult a papirkajaval. A hatso sorokban kicsit sem rohogtunk azokon a luzereken, akiknek nem volt papirjuk...

Tudod, ha lett volna ertelme, talan meg be is vonultam volna. egy ismerosom nagyon lelkes volt, bevonult. Megohzza kommandosnak. Az elso hat hetben orult is, mert sokkal kemenyebb kikepzest kapott, mint a tobbiek. Utana meg ugyanugy krumplit pucolt es agyon unta magat.

En pl. a doktorimat akartam megcsinalni, egy 'forro' temaban voltam, ha kihagyok a katonaskodasnak nevezett majomkodas miatt akar egy fel evet, derekba tort volna a karrierem.

Es ki miert nem akart katonanak menni, azaz krumplit pucolni.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.11.15. 19:54:55

Egyebkent a nagy vezerunk megmondta, mit kell csonalni neppusztulas ellen: 3 gyerek, negy auto, negy kerek, ugye emlekszunk. Ebbol most ugye a harom gyerek a fontos. akkor ugasson barki, ha megvan neki. En meg csak kettonel tartok, de szeretnek harmadikat, nem lesz meg gyorsan, de meglesz.

Elnezest a kivetelert, de nagyon viccesek azok az emberek, akik itt ugatnak, hogy igy nemzethala, ugy nemzethalal, aztan ha kerdezem, hogy no es hany gyerek, akkor egy vagy ketto. Az unokakkal meg meg rosszabbul alnak. Szaporodni tessek, es felvallani akkor is, ha szegeny leszel ettol. Persze mit ertunk a szegenysegen. Nagyszuleink szerrettek volna olyan szegenyek lenni, mint Te leszel, ha bevallalsz harom gyereket.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.11.15. 20:42:27

>Istvan · partofthemachine.blog.hu 2008.11.15. 19:49:55

Igen, így volt. Mármint a sorozáson.

Persze, visszatérve az eredeti témához (1952 vs. ma): megnéztem volna, hogy trükköznek az újoncok 1952-ben a Néphadseregbe való sorozáson!

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.11.15. 20:44:02

Oh, és Ratkó Annát (szintén 1952 környéke) szintén kifelejtettem az érvelésemből. Ha már demográfia. Mondom, alakul az ötvenes évek iránti nosztalgia :)

Vidéki 2008.11.15. 20:45:58

T.hiba!
Én is voltam sorozáson persze még régebben, amikor a fiatal férfiak zöme még nem volt kripli. Én akkor nem tapasztaltam semmi olyant, ami a sorozó orvosok megvesztegethetőségére utalt volna.
Ha most ilyet állít és nem tudja bizonyítani, akkor mélységes lehangolódást idéz elő lelkemben!
Kérem ne tegye ezt!

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.11.15. 21:10:15

T. Videki!

Mi a bizonyitek? Ha bemondom, hogy pl. nekem is hamis papirjaim voltak, az bizonyitek Onnek? Es Onnek hany gyereke van, ha mar itt tartunk?

Kenguru 2008.11.15. 21:32:47

Hat igen Rakosi elvtars alatt minden jobb volt. Sok gyerek, munka, kenyer, szabadsag.
Es meg az olimpian is milyen sikeresek voltunk...

De most őszintém.

M I A F A S Z T SZÁMÍT EZ!!!???

Ettől leszünk itt tíz(+2)millióan boldogabban?
Ugyan már ez csak cirkusz és önbecsapás.

Vidéki 2008.11.15. 21:45:45

T.István!
Bizonyítéka meggyőző!
Eszerint manapság nem mindenki kripli, aki annak szeret látszani!

hiba 2008.11.15. 22:04:35

T. Vidéki!
Maga hol él? Biciklibelsőben?
De legalább eggyel kevesebb dolog miatt kell pesszimistán látnia a jövőt. Nem a rohamosan romló fizikai erőnléte miatt fog eltűnni a magyarság, úgyhogy a testépítő klubbot minden faluba pontot kihúzhatja nemzetmentő programjából. :)

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.11.15. 23:00:15

T. Videki!

Elfelejtett arra a kerdesemre valaszolni, hogy hany gyereke van.

Ugye.

Vidéki 2008.11.16. 08:01:41

T.hiba!
Most, hogy István meggyőzött, hogy a sorkatonai korosztályok egészségi állapotára vonatkozó statisztikai adatok egy általános csaláson alapulnak, melyben egy-egy teljes korosztály csaknem minden férfi tagja és csaknem minden vizsgálóorvos partnerként részt vett, el kell ismernem, hogy ebben a civilizáltnak mondott országban az ebből nyert statisztikai adatok annyit sem érnek, mint a papír, amire nyomtatták őket!
Ebből az egészségi állapotra vonatkozó ésszerű következtetéseket lehetetlen levonni, de az ország mai morális állapotaira igen.

Vidéki 2008.11.16. 08:04:54

T. István!
Két gyerekem van.
Nem sok ugyan, éppen annyi, hogy továbbadtuk az életet, melyet ajándékba kaptunk szüleinktől.
De ez a szám is messze meghaladja a mai magyar statisztikai átlagot.
Remélem itt a statisztika nem csal olyan mértékben, mint a fiatal férfi lakosság egészségi állapotára vonatkozóan!

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.11.16. 15:08:37

T. Videki!

A demografiakutatok szerint 2.1 kell parkapcsolatonkent, hogy stagnaljon a populacio. Mivel a populacio egy resze elpusztul, sajnos, mielott szaporodokepes lenne, nem mindenki talal part, sajnos lesznek homoszexualisok is, stb. Elnezest, hogy ennyire verhidegen, es profanul irom ezt, de ha Onnek csak ket gyereke van, akkor On is hozzajarul a nemzetpusztulashoz, sajnos. Lehet mentegetozni, hogy kevesbe, mint a nagy atlag. De ez olyan, hogy 2 masodperccel maradunk le a vonatrol vagy felorara. Tokmindegy.

Sajnalom.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.11.16. 16:16:31


Istvan, ez nem igaz. Arrol van szo, hogy szamit, hogy milyen hamar vallalnak gyereket.

Az alabbi modellbol a dolog teljesen vilagos lesz. Van egy bacilus, amelyik egy evig
el es az elete utolso pillanataban egy utodot hoz letre. Az azt jelenti, hogy van egy darab peldany az elso evben, aztan egy darab (az utod) a masodik evben es igy tovabb, stabilan egy bacilusbol all a populacio.
Aztan van egy masik rokon faj amelyik hasonloan egy evig el, de elete
elso masodperceben letrehoz egy utodot. Ebben az esetben minden egyes masodpercben letrejon egy uj bacilus, tehat az elso evben lesz kb. ketmillio bacilusod. Es ez a szam fog stabilizalodni.

Amikor egy tarsadalom elkezdi a nyugat-europai normakat atvenni, egyre tobb no jar egyetemre, es egyre tobben akarnak eloszor karriert epiteni. Utana mondjuk ugyanannyi gyereket vallalnak mint regen tettek a nok. A fenti argumentum miatt azonban ebben a modelben a populacio csokkenni fog. Es egy masik szinten stabilizalodik.

Francois Pignon 2008.11.16. 16:39:28

Ha nincs minden bakternak utóda, mindegy mikor szaporodnak, elfogynak.
Azért nemzethalált ne vizionáljunk, mindig lesznek akik több gyereket vállalnak, és értelemszerűen ők szaporodnak. Egyetlen nemzetről sem tudok, ami a kevés gyermek miatt halt ki.

kzgy 2008.11.16. 17:25:38

Pignon mesternél a pont, de ettől még igaz, hogy egy fogyatkozó-öregedő populációnak rosszak a kilátásai, mert védtelenebb a katasztrófák (mondjuk járványok) ellen.

Vidékinek, vigasztalásul: attól még, hogy a sorozási eü. statisztikák hamisak, nem következik, hogy ne lenne igaz az egyre puhányabb fiatalok tézis. (Voltam sorozáson, alkalmasnak találtak, de mire bevonultam volna, megszűnt a sorkatonaság - egyrészt legaljának éreztem volna trükközni, másrészt elvből nem mentem volna el katonának. Lehet ítélni.)

karmonadli 2008.11.16. 17:48:40

Igaz, hogy azáltal is csökken a népesség, hogy kitolódik a gyerekvállalási idő. De stabilizálódni egy új szinten csakis akkor fog, ha az egy felnőtt nőre eső gyerekszám eléri a 2,1-t. Jelenleg ez Magyarországon 1,3. Aki tud egy kicsit számolni, belátja, hogy ez ijesztően kevés. De ezek köztudott tények, kár erről vitatkozni.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.11.16. 17:54:26

Hát nem tudom.

Ha csak a Bibliát forgatom, ott olvashatok rengeteg népről, akiknek ma már se hírük se hamvuk. Nyilván nem úgy hal ki egy nép, hogy egszer csak elfogy, hanem fogyatkozik és beolvad. Egy tízmilliós nép persze nem tűnik el oly könnyen, de a demográfiai problémák a folyamatos oktatási reformokkal súlyosbítva a gazdaságot is nehéz helyzet elé állítják. A szakmunkáshiány 10 év múlva égető probléma lesz. Már most is látszanak ennek jelei.

Francois Pignon 2008.11.16. 18:13:02

Pótolhatnánk a kieső népességet olcsó kínai importtal. Ott úgyis fordított a probléma. Asszimilálni, aztán mi leszünk a sok kis Kínai Kálmán országa.

karmonadli 2008.11.16. 18:14:21

A magyarok a jelenleginél sokkal kilátástalanabb helyzetekben is több gyereket vállaltak. Még ha ma nem is vagyunk optimisták, legalább abból erőt meríthetnénk, hogy elődeink túlélték Trianont, a világháborúkat, a szocializmust, a szovjet megszállást. Túl fogjuk élni a Gyurcsány-kormányokat is. És rajtunk is múlik, hogy a legfontosabból, a fizikai fennmaradás biztosításából kivegyük a részünket. A többi ehhez képest csak duma. Nem hencegni akarok ezzel, de nekem több mint két gyerekem van.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.11.16. 19:24:10

Jo Tunder,

persze az a vicces, ha az atlag gyermekszam 1.3, akkor pont akkor csokken a leglassabban a populacio, ha minnel kesobb vallaljak azt az 1-2 gyereket.

Nezzetek meg a parizsi zavargasokat, hogy hova vezet a bevandorlas. es viccesen nem az elso, hanem a masodik generacioval van proba. Nezzetek meg, kik robbantottak 2005-ben Londonban. Erdekes, hogy a magyarok koze is beolvadt egy csomo nep, kunok, jaszok, besenyok, stb.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.11.16. 19:27:11

Ja igen, a masodik es a tizenkettedik keruletben no a nepesseg. Ami ket dolog miatt is vicces: egyreszt, ez nem a legszegenyebb resze Magyarorszagnak, pedig tipikusan a jolet es a nepesedes forditva korrelal. Masreszt, ezek, foleg a tizenkettedik rohadtul jobboldali kornyek. Buda lesz a jovo Magyarorszaganak bolcsoje :)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.11.16. 19:34:21

"Egyetlen nemzetről sem tudok, ami a kevés
gyermek miatt halt ki."

Pedig a legvalószínűbb, hogy az eltűnt felmorzsolódott
népek igenis népesedési problémáik miatt tüntek el,
vagy olvadtak be.
A jelenség egyáltalán nem ismeretlen Magyarországon.
Egykézés, úgy hívják. Valójában a vagyon elaprózódása
elleni védekezésül csinálták, de a vége az lett, hogy pl.
Dél-Erdélyből, a Bánátból, a Bánságból így fogyottt
el a magyarság.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.11.16. 19:40:07

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_and_territories_by_fertility_rate

ez egy aránylag friss táblázat, láthatóan a kelet-európai országok nagyjából hasonlóak.

Francois Pignon 2008.11.16. 19:59:41

Az asszimilációhoz előbb kisebbségbe kell kerülni, ami elég nehéz mert Európában mások sem szaporodnak jobban.

Francois Pignon 2008.11.16. 20:09:29

Viszont a második Ratkó-generáció 30 körül jár, úgyhogy ha a következő években sem fog növekedni a születések száma, tényleg lehet aggódni.

Elekjano 2008.11.16. 20:43:09

Francois Pignon 2008.11.16. 19:59:41
Az asszimilációhoz előbb kisebbségbe kell kerülni

Kivéve mondjuk Franciaországot.

Vidéki 2008.11.17. 07:15:15

A hamisított egészségügyi statisztikával kapcsolatos megvilágosodás számomra nem volt teljesen fájdalommentes és egy-két kesernyés gondolatot juttatott eszembe.
Egyetemeink évente sok-sok jogászt bocsátanak ki, azzal a szándékkal, hogy a „kiművelt emberfők” azután a haza üdvéért fáradozzanak.
Lehetnek olyanok (főleg jogászok), akik azt gondolják, hogy jogász nagyhatalom vagyunk, szerepünk a világban hasonló ahhoz, amit Magyarország az olimpiai sportágakban 1952-ben elért.
Törvényhozóink szinte már-már az „egeket ostromolják”, mikor a tökéletes jogállamot már itt a földön meg akarják valósítani.
Sok intézményünk van melyek feladata a jogállam működtetése és kontrollja. Ezekben az intézményekben sok-sok kiváló jogász dolgozik, méltányos bérért, ami jóval több, mint a mindennapi kenyér, vagy a napi betevő falat.
Ehhez képest a gyakorlati eredmény elég siralmas.
Hogyan lehetséges egy jogállamban ilyen tömeges csalás, amiben egy-egy férfi korosztály(évjárat) csaknem minden tagja és csaknem minden illetékes orvos cinkosan együttműködve részt vesz és mindez következmények nélkül marad?
Ezek után nem lehet csodálkozni azon sem, ha világrekordokat döntögetünk a rokkantnyugdíjasok lakosság összlétszámához viszonyított arányszámában (is).
Azt hiszem jobban járnánk, ha jogászaink egyszerűen lemásolnák egy jól működő nyugat-európai jogállam gyakorlatát. Lehet hogy sok becsvágyó jogász ezt plágiumnak bélyegezve elítélné. Ők úgy éreznek, mint a nagy római költő, Horatius, aki azt állította, hogy műveivel ércznél maradandóbb emléket állított magának.
Én azt ajánlanám becsvágyó jogászainknak, egyenlőre sajátítsuk el csak a nyugat-európai gyakorlatot és ha az már jól megy, karosszékeikben dőljenek hátra és kezdjék el agytekervényeiket a „tökéletes jogállam” teóriája irányába tekergetni.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.11.17. 07:17:21

Egesz Europaban nepesedesi problemak vannak. Nem segit rajtunk, hogy Kelet-Europa mas orszagaiban is hasonloan alacsony a nepesedes.

A masodik Ratko generacio sem szaporodik. Szivni fogunk, es egesz Europa szivni fog. Majd Buda nehany kerulete onallo orszag lesz, egy kis Svajc Magyarorszag kozepen, a tobbiek meg bekaphatjak. Bocs, ha tul durva vagyok.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.17. 09:45:05

Hály vidéki, örvendetes, hogy az első mondatomnál nem jutottál tovább.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.17. 12:19:25

Pénzbüntetés várhat a jövő év júliusától az államnyelvre vonatkozó törvényt súlyosan megsértő tévékre és rádiókra Szlovákiában, feltéve hogy elfogadják a pozsonyi kulturális minisztérium törvénymódosítását. (parameter.sk) - kurva anyátok.

A bibliai népek kihalása más tészta, ókor meg minden, más környezet, sokukat pedig a népvándorlás söpörte el. Arrafelé olyan puszta van, hogy Petőfi mind a tíz ujját megnyalná, ezért követték egymást párszázévente a birodalmak. A nomád életmód úgyszintén kihalásveszélyes (de jó, hogy nem maradtunk olyanok).

A demográfiai probléma viszont egész Európában fennáll, ami a birodalmak összeomlásának effektusához vezethet: sok bevándorló alulról tönkreteszi. Anno pl. a bolgárokból így lett szláv nép, ha jól emlékszem - a bolgár elit a nyelvével együtt eltűnt, csak a neve ragadt rá a népre.

De minket a bevéndorlás még nem fenyeget - egyelőre. Most kell szigorítani (egyébként nemhiába van, hogy a kisebbségeket és kollektív jogokat elismerő országok is csak az őshonos kisebbségeknek adnak ilyen jogokat, a bevándorlóknak nem).

A skandináv népek pármillióan vannak csak, mégsem vizonálnak nemzethalált. A folyamataik irányát ellenben nem ismerem.

A züllés régi nóta, de talán igaz. A spanyol tanárom szerint, aki Madridból jött, viszont a magyar diákok milyen rendesek és tanulnak és motiváltak, szemben a nyugatiakkal. A német ifjúség pl. totálisan dekadens. Csak jobb kissé a gazdaságuk pl.

A fordított népességi piramis viszont okokzhat gazdasági bajokat, nyugdíj pl. ugye, mint nyugaton.

Az 52-es olimpia sikereit én nem írnám Rákosi számlájára, habár a sport az szelep volt, de nem annak a három évnek az eredménye.

Mindenesetre egész Európa önpusztító folyamatot hajt épp végre.

szpal 2008.11.17. 17:15:26

örvendek, hogy a térkép-búziknak is kedvez a reakció, ezzel a sztréndzsemaps-blogos anyaggal.
strangemaps.wordpress.com/
süti beállítások módosítása