Egy nagy győzelem
2008. november 05. írta: TuRuL_2k2

Egy nagy győzelem

 Nem csak hype volt, Barack Obama tényleg megnyerte. Bár szerkesztőségünk többsége nem rá szavazott volna, azt el kell ismerni, hogy hatalmas győzelmet aratott, gratulálunk neki!

 Két éve még így nézett volna ki a McCain-Obama meccs a felmérések szerint:

 Igen, összesen két államban + Washington D.C.-ben szavaztak volna többen a fekete demokrata jelöltre, mint a háborús veterán republikánusra. De még az idei év elején is több támogatója volt McCainnek országosan, mint riválisának:

 A kezdeti hátrányból aztán elsöprő győzelem lett:

 Az biztos, hogy egy ideig Obama kampánya lesz az etalon (fiatalostól, költségvetésestől, internetestől, kerékpárostól): tanítani és utánozni fogják világszerte.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr16750770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dolphin · http://adlibitum.hu 2008.11.05. 08:23:40

Nincs valakinek egy fenykepe Seres megnyult fizimiskajarol, pl. kb. amikor Virginiat Obamanak itelik ...? ;-DDD

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.11.05. 08:32:08

Nem tudom, hogy Seres milyen képpel nézte, arra sem emlékszem, hogy McCain győzelmét jósolta volna. Azt hiszem, Seres arca az enyémmel együtt akkor nyúlik majd meg, amikor Obama valóra váltja azt a rengeteg vágyat, ami miatt megszavazták, és közben sikeresen felvirágoztatja az Egyesült Államokat. Ez az idő még nem jött el. Amerika most valóban az ígéret földje. Egyelőre csak az ígéreteké. Ezeket az ígéreteket azonban nem az Örökkévaló tette.

Zetek 2008.11.05. 08:32:51

Én már várom a sok ütődött kijózanodását. Azt még a legelfogultabb elemzők is elismerték, hogy Obama ígéreteinek töredékét sem tudja teljesíteni. Amúgy nem vagyok biztos abban, hogy a józanabb Európában lehetséges ekkora átverés.

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.11.05. 08:39:01

Érdemes megemlékezni a McCain-kampány teljesítményéről. Egy megalázó 2000-es próbálkozás és 8 év Bush után, egy 2007-es majdnem-kampánycsőd után, egy gazdasági válság közepén, rég nem látott média-ellenszélben, a nemzetközi közvéleménnyel szemben, 72 évesen. Ha Obama kampánya hozta a technológiai bravúrokat, akkor McCainé a teljesítményét.

Quicksilver 2008.11.05. 08:53:39

A 'sok ütődött' mitől fog kijózanodni, ha szabad kérdeznem? Mert amióta a világ világ és a választások választások, azokat mindig mindehol ígéretekkel nyerték meg, és szinte soha nem valósították meg azokat - csak eladták a részteljesítéseket jó kommunikációval. Mitől lenne ez most másképpen?

Józanabb Európa... ehh, erre inkább nem mondok semmit. Elvégre mi is Európában vagyunk. :-)

plastik02 2008.11.05. 08:58:28

McCain remek formában volt és végig jól nyomta, anélkül, hogy átlépte volna a határokat. minden tiszteletet megérdemel.
egyszerűen az amerikaiak nem benne látták most a garanciát a változásra, ennyi.

melyik ígéretekre gondolsz elpet egészen pontosan?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.11.05. 09:25:12

Amit én írok, az mindig szigorúan az én magánvéleményem, amelyet viszonylag kevés információ és rengeteg intuíció segítségével alakítok ki. A hatásból érzékelem, hogy egyéni módszeremmel időnként egész jól beletalálok a tábla közepébe.

plastik02 2008.11.05. 09:30:29

okés, én csak arra vagyok kiváncsi melyik ígéretére gondoltál amikor ezt leírtad.

macskatv · http://www.macska.tv 2008.11.05. 09:38:19

Az amerikai elnök győzelmében a macskák is vastagon benne voltak!!
macskatv.blog.hu/2008/11/05/macskak_segitettek_obama_gyozelmeben
:-D

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2008.11.05. 09:47:03

McCain Palinnal szúrta el, na meg azzal, amivel a mi drágajó miniszterelnökünk is. Két héttel a Lehman Brothers csőd előtt még arról szónokolt, hogy nem gyűrűzik be...

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.05. 09:49:04

Igen a redneck vidéki szavazók, akik akárhogy is nézzük McCain egyik fő bázisát adják, biztosan sokkal jobban átlátják a politikát, mint az "Obama ígéretei" által meghülyített szavazók. Ehe ehe.

Szerintem egyszerűbb ez ennél, a bizonytalanok inkább Obamában látták a lehetőséget. Ennyi. Amerikában meg bárki lesz is elnök, úgy sem lesz "szociáldemokrácia" mert azt hál' Istennek nem szeretik. Ahhoz teccik tudni keményen meg kéne adóztatni a középosztályt, amit ott a középosztály nem hagy.

eN 2008.11.05. 09:52:16

Józanabb Európa? Melyik? akik Schrödert hatalomban tartották vagy akik a mi Ferinket? lol

eN 2008.11.05. 09:54:06

jvizkeleti 2008.11.05. 09:49:04

vidéken suttyó parasztok élnek a világ minden táján, ugye?

basque 2008.11.05. 09:58:08

tényleg nem értem, hogy mit kell ezen elemezni. Teljesen érdektelen ki az elnök és teljesen érdektelen mit írok én...

szabiaki (törölt) 2008.11.05. 10:01:06

Értelmes társaság ez a petíció blog vagy mi a franc a nevetek?

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2008.11.05. 10:04:15

Hadd indítsak egy killer szóviccel:
"Oba Ma a Legvidámabb Barack"
Egyébként pedig nekünk itt a tyúkszartól ölelt kis országunkban is hoz érdekességet napi kis belpolitikai dagonyánkba.
Nerkem is mindig kedvenc jelenségem volt a turbójobber média identitászavara az amerikához való viszonyulás kapcsán: Hiába a közös ideológiai alapok, mégis a kis Bush féle neokon politika volt a kultikus főgonosz (hozzáteszem, jogosan) a Demokrata stb. hasábjain
Viszont itt a szívemnek oly kedves Reakcióban nem gondoltam volna hogy McCainista szív dobog a haladó konzi fiatalok mellkasában.
Ezzel együtt azért a Seres pofáját én is megnéztem volna, de kapott ő publicisztikájáért eleget így is (szintén megérdemelten)
Szeretnék osztozni Amerika optimizmusában, ezért egy tanulság talán itthon is irányt mutathat: ahhoz hogy nagyon jó lehessen, ahhoz előbb nagyon rossz kell hogy legyen.

dolphin · http://adlibitum.hu 2008.11.05. 10:05:42

Zetek,
"Én már várom a sok ütődött kijózanodását. Azt még a legelfogultabb elemzők is elismerték, hogy Obama ígéreteinek töredékét sem tudja teljesíteni."

Persze, mert McCain mindent valora valtott volna, abbol amit igert. Mulatsagos, amint az objektivitas arnyekat is kerulik itt joparan...

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.11.05. 10:09:52

Zetek 2008.11.05. 08:32:51

"Amúgy nem vagyok biztos abban, hogy a józanabb Európában lehetséges ekkora átverés."

MUHAHA. Megvan a hét kommentje. Hiába próbálkoztok, ezt már nem lehet überelni.
(Nem mondok példákat, nem citálok százalékokat, ez magéáért beszél). XDDDDD
Táblára vele!

fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2008.11.05. 10:16:49

Szomorú nap ez a mai....mármint számomra. Az angolszász típusú szabad világ végének (megsemmisülésének) a kezdete. Clinton után még visszapattantak, most nem sok esélyt látok rá. A kollektivizmus uralma következik.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.11.05. 10:16:58

Karmadealer:
"Szeretnék osztozni Amerika optimizmusában, ezért egy tanulság talán itthon is irányt mutathat: ahhoz hogy nagyon jó lehessen, ahhoz előbb nagyon rossz kell hogy legyen."

Akkor az erős alapozás már nálunk is adott. :]

plastik02 2008.11.05. 10:24:35

fuxosbömi: kollektivizmus meg az USA :DDD

milner 2008.11.05. 10:30:48

"Az angolszász típusú szabad világ végének (megsemmisülésének) a kezdete."
ez azért túlzásnak érzem, bár van benne valami... mindenestre az megnyugatató, hogy a szupertöbbséget nem szerezték meg a szenátusban.

antho 2008.11.05. 10:30:52

Turul_2k2!

Ne haragudj már, de milyen elsöprő győzelemről beszélsz? 8 év katasztrofális kormányzás után, pénzügyi válság közben, úgy, hogy W. elutasítottsága 80%-os Mc Cain-nek 47%-ot szerezni, na ez a bravúr.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.11.05. 10:34:25

antho:
A megszerzett elektorok és 2004-ben republikánus államok számát nézve elsöprő. Az amerikai választási rendszerben ez a fontos, nem az országos szavazatarány.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.11.05. 10:36:15

Nagy kérdés, h mit akart a tőke egyik fajtája (na melyik?).:-)))

dolphin · http://adlibitum.hu 2008.11.05. 10:37:30

" Az biztos, hogy egy ideig Obama kampánya lesz az etalon"

Vajon, igaz-e ennek a forditottja: mindaz ami _nem_ mukodott a masik oldalon, el lesz-e felejtve? Gondolok itt elsosorban, a "real-America" tipusu szovegekre, amelyek, lassuk be, ismerosen csengenek....

Quicksilver 2008.11.05. 10:38:08

Én tudom, hogy számokkal mindent ki lehet mutatni, de McCain mostani szereplését bravúrnak hívni, az igazi mesterzsonglőrködés. :-)

ÁrPi 2008.11.05. 10:42:04

jvizkeleti 2008.11.05. 09:49:04

"" .. Amerikában meg bárki lesz is elnök, úgy sem lesz "szociáldemokrácia" mert azt hál' Istennek nem szeretik. Ahhoz teccik tudni keményen meg kéne adóztatni a középosztályt, amit ott a középosztály nem hagy. ""

Hogy lesz- é olyasmi ami úgy nevezhető nemtudom DE a kérdéshez fontos szempontként említendő hogy VAN -- tudniillik a -- középosztály. Évszázad óta megtöretlen középosztály.

Francois Pignon 2008.11.05. 10:52:14

És akkor kíváncsian várom, képes lesz-e illúziókra kormányzást is építeni a kampány után.

Mourinho már nem a király 2008.11.05. 10:57:08

Nemkell hozzá bravúr. A republikánus szavazóréteg nagy százaléka nemfog átszavazni. Éppen lehetne Micimackó is a republikánus jelölt, akkor is rá szavaznának. Demokratáéknál úgyszintén. (mondjuk nemtudom miért Micimackó, ez ugrott be, nemvolt kedvem kitalálni valami mást).

A szenátusi többség nincs meg, de elvileg még meglehet ha jól olvastam. Bár nyilván hatásos lesz majd a republikánus ellenkampány, ahol a totális uralommal riogatnak :)

Kiváncsi vagyok mindenesetre mit tesz majd Obama. Fekete főnök a fehér házban, minden rasszista felhang nélkül is viccessen hat.

sorokinV 2008.11.05. 11:04:22

Elégedett vagyok az eredményekkel :)
Majd egy éve fogadtam külpolos újságíró ismerősökkel, hogy ki lesz az elnök és betaláltam. Pedig csak szimpatikus volt ez az ismeretlen fekete csávó.

A "szocialista" típusú kormányzástól való félelmetek pedig finoman szólva is nevetséges. Baracknak annyi köze van a szocializmushoz, és a többi egalitáriánus marhasághoz, mint nálunk az SZDSZ-nek. Az eü.-ben tervezett változásoknak nem ideológiai okai vannak, Eccerűen' abból a tényből indul ki, hogy USA hiába költi a GDP 16%-át az eü.-re, az egyrészt átlagolva szar, másrészt az amik 1/3-a nem jut hozzá. Evidens, hogy meg kell változtatni. Itt az EU-ban a fejlett országok általában az USA-hoz mérten alacsonyabb GDP 10%-ból tartják fent az eü rendszereket. Szóval ott van egy hatalmas pénz, amit a "zembereknél" lehetne tartani, amiből ott tudnak vállalkozni, humánerőforrást fejleszteni, etc.

Szal' nem kell megijedni a pragmatizmustól, akkor sem, ha az egy demokratától jön!

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.05. 11:25:55

Énnekem is szimpatikus volt McCain, de azért ha Obama mindent megvalósítana, akkor is max csak a közelébe érne az európai szociális hálók sűrű szövésének, köze nincs a szocialzmushoz, a kommunizmushoz meg pláne.

Egyébként az én konzervatív identitásomat nem zavarja, hogy nem szeretem Busht. A balosnek elvétve sem nevezhető John Lukacs bácsi ("világnézetünk alapjai" reakciós szeminárium anyagának egyik oszlopa) például úgy véli, hogy a mai republikánusoknak nem sok közük van a konzervativizmushoz. Ahogy Scruton szerint sincs sok köze ahhoz a mai toryknak.

A szociális hálónak pedig igenis van létjogosultsága, hogy mikor milyen sűrű, az meg olyan gakoralti kérdésektől függ, hogy mekkora a költségvetés bevétele. Daniel C. Kortennek akkor is igaza van. Serest meg utálom.

sorokinV 2008.11.05. 11:27:17

dszg 2008.11.05. 11:25:55

Nem véletlenül teszünk különbséget a kontinentális konzervativizmus és a resztli között

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.05. 11:30:43

Persze, világos ez a különbség, csak nem szeretem, amikor valaki olyan dichotómiásan gondolkofik, mint itt feljebb sokan, hogy kapitalizmus versus kommunizmus, és aki nem teljesen ért egyet a republikánusokkal, az már szerintük identitászavaros konzervatív (a Demokratát utálom). De lehet hogy félreértettem vmit és újra kéne olvasnom a kommenteket?

betyár (törölt) 2008.11.05. 11:31:07

"Zetek 2008.11.05. 08:32:51
Én már várom a sok ütődött kijózanodását. Azt még a legelfogultabb elemzők is elismerték, hogy Obama ígéreteinek töredékét sem tudja teljesíteni. Amúgy nem vagyok biztos abban, hogy a józanabb Európában lehetséges ekkora átverés"


2006. Magyarország:(

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.11.05. 11:31:39

>Itt az EU-ban a fejlett országok általában az USA-hoz mérten alacsonyabb GDP 10%-ból tartják fent az eü rendszereket.

Maga itten holmi rongyos dollárokat számol, amikor az Atlas Shrugged lehengerlő szellemisége a tét!

betyár (törölt) 2008.11.05. 11:38:58

" Karmadealer 2008.11.05. 10:04:15

Szeretnék osztozni Amerika optimizmusában, ezért egy tanulság talán itthon is irányt mutathat: ahhoz hogy nagyon jó lehessen, ahhoz előbb nagyon rossz kell hogy legyen."

Nem biztos, hogy itt erre érdemes energiát pazarolnod.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.05. 11:46:09

index.hu/velemeny/jegyzet/obamawin1105/

ez pl szerintem egy pocsék jegyzet, néhány csúsztatással megspékelve

sorokinV 2008.11.05. 11:49:03

dszg 2008.11.05. 11:30:43

Egyetértek! Csak kötözködtem...
Valóban vicces, ha valaki megpróbálja bebizonyítani, hogy az általános eü biztosítás kommunisztikus törekvés.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.05. 12:02:00

okok, ez nem is neked szólt, hisz te is leírtad már följebb, én csak rákontráztam :)

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.05. 12:04:40

amúgy az amcsik pontosan azzal riogadtak, hogy obama komcsi

www.inforadio.hu/hir/kulfold/hir-224580

Tényleg jelentős, hogy színesbőrű az elnök, de nem emiatt lesz valaki alkalmas elnöknek.

Amúgy szerintem minekünk talán a külpolitikailag tájékozottabb McCain egy árnyalatnyival jobb lett volna... bár ki tudja. Sajnos a messianiszitkus hozzáállás nem változik Amerikában, etől kezdve szinte mindegy nekünk, ki az elnök.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.05. 12:10:07

ja, dszg, én is kiakadtam reggel a Bede-cikken. Pongyola okoskodás az egész. Főleg ez:

"Bármennyire is demagóg, a kérdés, hogy mikor lesz mondjuk
Franciaországnak algériai származású elnöke, most igenis helyénvaló. Angliának trinidadi? Hollandiának marokkói? Németországnak török? Magyarországnak cigány?"

A franciáknak épp egy fél-magyar-fél görög-zsidó elnöke van. Angliának nincs elnöke, mert királyság, csakúgy, mint Hollandia. Az angoloknak viszont skót a miniszterelnöke :) Hollandiában pedig Rotterdam választott épp marokkói polgármestert magának. Magyarországon pedig volt már cigány miniszterelnök, kérdezze csak meg az MSZP-s szavazók egy jelentős részét :D

De hát az egész hülyeség: az Egyesült Államok a kül. népek folyamatos bevándorlásából jött létre, Európa viszont századok óta elsősorban nemzetállamokból áll, ráadásul a kül. államok nemzetfelfogásai is eltérőek. Meg persze: mi ez a hülye haladás-duma, hogy most az USA példát mutat, mert Európa le van maradva, és az lesz a helyes jövő útja, ha mindenki bevándorló-színesbőrű vezetőt választ magának?

Á, mindegy is, fölösleges elemezni.

Viszont vicces, hogy valszeg előre készült a cikk, lásd az "obamawint" az url-ben :)

Francois Pignon 2008.11.05. 12:13:40

És az angol uralkodó is német. ;) Bede elképesztő felületes baromságokat képes időnként írni.

eN 2008.11.05. 12:15:05

ergé, én iróniának olvastam a Bede-cikkben ezt a részt. nagy hagyománya van ny-európában mucsaizni az amcsikat a nem lesz sose fekete elnök nyomán (amint Bede is említi).

Francois Pignon 2008.11.05. 12:18:26

Az is érdekes, hogy most akkor az amerikai nem-rasszista lett, csak épp szó sem esik a 9x%-os fekete választói arányokról, vagy akár ahogy a latinok egyként támogatták Hillaryt, stb.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.05. 12:25:40

ergé 2008.11.05. 12:10:07

jaja, kösz hogy kifejtetted helyettem.. ráadásul a vendégmunkás török nem ugyanaz mint ha itthon egy őshonos cigány lenne az elnök. Most had csúsztassak én, tőlem lehetne, ha a Harwardon végezne... :)

Szóval az USA-ban a "kisebbségi kérdést" teljesen máshogy nézik, mint Európában. Nincsenek is itteni értelemben vett kisebbségek.

Amúgy én nem éreztem semmit ironikusnak a Bede-cikkben.

Meg hogy a lehetőségek hazája és mindenkinek egyenlő esélyt, attól meg Isten ments, megvalósíthatatlan.

heima (törölt) 2008.11.05. 12:26:30

remélem kapnak az amcsik is kétszer száz napos programot, meg több pénzt az embereknek, vagy legalább a tévédíjat eltörlik szegényeknek....

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.05. 12:34:21

Egy lépéssel arrébb: ez a rasszizmus-kérdés is felemás: attól mér rasszista vagyok, hogy keményen szigorítanáma bevándorlást az EU-ba? Amúgy Obama is a csak már bennt lévőknek ad esélyt, ő is szigorítani akar, ha jól tudom.

Nem hiába csak az őshonos kisebbségeknek vannak közösségi jogai Európában (már ahol vannak).

Még egy téma eszembe jutott: amikor mindenáron afrikai vagy dél-amerikai pápát akar a média. Közben a nigériai fekete bíboros, Francis Arinze meg Ratzinger pártján állt. :) Előtte pedig II. János Pák egyik fő tanácsadója volt. Nem biztos, hogy a ballib sajtó nagyon megéljenezte volna az ő döntéseit, ha pápa volna. Na de ez egy másik kérdés, ami csak távolról kapcsolódik ide,reprezentálván, hgoy a "rasszizmus" ellen küzdőknek sokszor sokkal fontosabb valakinek az etnikai hovatartozása, mint másoknak.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.11.05. 12:34:59

Nem az a lényeges, hogy fekete vagy nem. Powell, Rice? Az érdekes az, hogy Obama a társadalom eddig politikailag inaktív és a versenyben kevésbé sikeres rétegeinek lelkes támogatásával lett elnök. Az az érzésem, reményük arról szól, hogy a politikába való beleszólásukkal fognak az eddiginél komolyabb társadalmi sikereket elérni, és Obama ebben lesz erős fehér-házbéli támogatójuk. Nem tudom persze, milyen jövőkép tartozik ehhez, tartozik-e egyáltalán ehhez jövőkép, vagy csak annyi, hogy másképp és jobban akarnak élni? Tartok tőle, hogy a valóság ridegebb az álmoknál.

heima (törölt) 2008.11.05. 12:45:36

nekem úgy tűnik, hogy az amerikai bizonytalanok (sokszor tudat alatt persze) is ugyanúgy pénztárca alapján szavaznak, mint a magyarok.

2004-ben Bush nem volt okosabb, mint most, az iraki helyzet se volt fényesebb, csak éppen az ingatlanlufi csúcsán ült a nép, munka nélkül lehetett év 40-50k dollárokat keresni spekulációval, a trailerből 3 hálószobás házba lehetett költözni, régi szép világ...

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.05. 12:48:00

Hű, ennyire már nem mélyedtem el benne...

OftF 2008.11.05. 13:26:39

McCaint lehet nem szeretni, mint ahogy én sem csípem, de amikor elismerte a vereséget, és azt mondta, hogy a lehetőségeihez képest segíteni fogja Obamát, na akkor egy kicsit irígykedtem arra a pár száz millió emberre odaát. Még akkor is, ha netalán csak gesztus lett volna.

dolphin · http://adlibitum.hu 2008.11.05. 13:28:42

Asszem Seres mellett Talliant is megviselte egy kicsit a dolog, lasd 32. kommentet....:
republican.blog.hirszerzo.hu/index.php?todo=entry&vaep=2

plastik02 2008.11.05. 14:20:24

OftF: word!

Elpet:"Az érdekes az, hogy Obama a társadalom eddig politikailag inaktív és a versenyben kevésbé sikeres rétegeinek lelkes támogatásával lett elnök."

kire gondolsz? a nőkre? a fiatalokra? vagy a feketékre? vagy a szegényekre? vagy az aluliskolázottakra? vagy a dilpomásokra? vagy a latinokra? vagy az el nem kötelezett szavazókra?
ezeknél a rétegeknél volt nagy többsége Obamának.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.11.05. 14:34:48

dolphin 2008.11.05. 13:28:42

"Talliant is megviselte egy kicsit a dolog"

Na igen, szegény. Ez pl. elég jó:

"Az sokkal érdekesebb, hogy a huszadik század legrosszabb elnökeinek listáján hová fog majd esni a F. D. Roosevelt, Johnson és persze Carter vezette rangsorban."
republican.blog.hirszerzo.hu/?todo=entry&vid=10534

Azt persze elfelejtette említeni, hogy ez a "rangsor" egy egy személyen végzett közvéleménykutatáson alapul, aki történetesen ő. :)))

FDR, mint egy a huszadik század 3 legrosszabbja közül. LOL.

sorokinV 2008.11.05. 14:46:33

Mi volt a 32. kommentben, amit ki kellett modoznia?

wice 2008.11.05. 15:42:48

"Az sokkal érdekesebb, hogy a huszadik század legrosszabb elnökeinek listáján hová fog majd esni a F. D. Roosevelt, Johnson és persze Carter vezette rangsorban."

az még sokkal erdekesebb, h (talan csak a suta fogalmazas, talan tudatossag okan) ugy tunik, tallian eleve eldontotte, h obama rossz elnok lesz, szamara csak az a kerdes, h nagyon szar, v legendasan szar. :)

Republikánus Péter 2008.11.05. 16:38:26

No szép volt, Obama!

Orbán meg figyelhet, néhány év múlva ő kerülhet hasonló helyzetbe: hogyan lehet világos cezúrákra épített, határozott kormányzással elérni, hogy a kezdeti túlfűtött kampánylelkesedés csak csituljon, és ne csapjon át elégedetlenségbe.

A magyar 2006-tal felhozott párhuzam nem pontos, hiszen nem Obama volt eddig az elnök.

Republikánus Péter 2008.11.05. 16:41:39

"hogyan lehet világos cezúrákra épített, határozott kormányzással elérni, hogy a kezdeti túlfűtött kampánylelkesedés csak csituljon, és ne csapjon át elégedetlenségbe..."

Ja, az őszinte, egyenes beszédet kihagytam.

Peter252 2008.11.05. 17:13:31

"Az biztos, hogy egy ideig Obama kampánya lesz az etalon (fiatalostól, költségvetésestől, internetestől, kerékpárostól): tanítani és utánozni fogják világszerte."

Érdekes megállapítás, de én úgy emlékszem, hogy bizonyos Gyurcsány Ferenc és az MSZP már 2006 ban ezt a kampánytípust megcsinálta...sikerrel.
Emlékeztek:100 lépés, megcsináljuk(Yes, we can:)), igen-igen-igen, tegeződés, pacsizás, ingújjas-táncoló Feri...

Peter252 2008.11.05. 17:29:19

Ja, még az előzőhöz:)..Amerikai típusú kampánybevonulás zenével(U2), feleséggel kézenfogva, és a győzelem utáni ünneplés, kicsiben szinte a mai Obama ünneplés. És mekkora várakozás a lakosság részéről, szinte csodát vártak a Ferenctől...

Csak azt tudom remélni, Obamában nem fognak csalódni úgy a választók, mint a mi Gyurcsány Ferencünkben, mi....:)

br · http://www.szalaiannamaria.net 2008.11.05. 17:57:16

A republikánusok felelnek meg többé kevésbé az MSZP-nek, bár ők nem olyan durván tolják.

dolphin · http://adlibitum.hu 2008.11.05. 19:16:24

sorokin,

a 31.-re erkezo, kicsit alpari reakcio. Persze lehet, hogy csak visszaeltek a nickjevel, erre utalnak a kesobbi kommentek.

Ács Ferenc 2008.11.05. 19:59:16

McCain tud veszíteni.

Turbulencia (törölt) 2008.11.05. 20:41:27

Bede védelmében: ő nem a bevándorló-elnököt hangsúlyozta, hanem a színesbörű elnököt. Sarkozy, Brown és a többi európai vezető fehér ember, akármilyen vegyes is a származása nemzetiségi szempontból.

A vendégmunkás törökök és a többiek érdekes morális problémákat vetnek fel. Elvileg attól a ponttól kezdve, hogy megkapták az állampolgárságot, már nem törökök, hanem más színű/vallású németek (franciák, stb.), és jogos az igényük az egyenlő esélyekre. Ugyanakkor gázos körülmények között jutottak az állampolgársághoz (a vendégmunkás ugye eleve azt jelenti, hogy vendégeskedik, és idővel hazamegy), és nem is viselkednek állampolgárként (például az "algériai háttérrel rendelkező franciák" kifütyülték a francia himnuszt a Franciaország-Algéria focimeccsen)

Igazából Dubaiban kezelik jól a vendégmunkás-ügyet: max. 3 év elteltével mindenkinek mennie kell, így senki sem "ragad ott". Nyugat-Európa meg elcseszte: nemcsak ott van egy rakás nem-integrálódó, sokszor a szociális hálón élősködő idegen, de még azt is hallgatniuk kell a ballibáktól, hogy annyira rohadékok, hogy soha nem választanának meg egy fekete elnököt.

Invictus 2008.11.05. 20:58:36

br · sortores.blogspot.com/ 2008.11.05. 17:57:16
"A republikánusok felelnek meg többé kevésbé az MSZP-nek"

Max. annyiban, hogy a piros színt hozzájuk társítják :)
A republikánusok támogatói között a legmagasabb az intaktívak, segélyen élők aránya? A hangadó értelmiség többsége republikánus? A média többsége a republikánusok felé hajlik?
A kisebbségek jellemzően republikánus szavazók?
Gondolom van annyi fogalmad a dolgokról, hogy tudod, hogy mindegyikre NEM a válasz. Szóval akkor minek beszélsz hülyeségeket?:)

plastik02 2008.11.05. 21:12:41

viszont az idősek többsége a republikánusokra szavazott. :P

Gattaca 2008.11.05. 23:09:31

Én Obamának drukkoltam, és örülök, hogy ilyen simán ment. Az is bizonyos, hogy olyan mértékű elvárás van vele szemben, aminem nem fog tudni megfelelni (ha tényleg nem ő az Antikrisztus:)). De azért nem lebecsülendő, hogy mozgósította egész Amerikát, lelkesedést szított. Ez, bármerre megy tovább, nagyon jót tesz a politikai életnek. (Akik most fellelkesedtek, jobban fogják figyelni, és így ellenőrizni, mit csinál).

És egy nagy RESPECT McCain-nek, a "vereségi-beszéde" igazán lovagias volt, méltóságteljes.

heima (törölt) 2008.11.05. 23:36:52

"viszont az idősek többsége a republikánusokra szavazott. :P "

ja, csak az nem számít ott annyira mint nálunk, mert függnek közvetlenül az államtól (magánnyugdíj) a nyuggerek. Meg nem rokkant pl az USA lakosságának 8%-a, mint nálunk, meg ilyen apróságok...

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2008.11.06. 01:15:16

Még jó, hogy a fekete szavazók már nem emlékeznek arra, hogy nem épp a demokraták kardoskodtak a rabszolgaság eltörlése mellett...

br · http://www.szalaiannamaria.net 2008.11.06. 07:39:22

Invictus 2008.11.05. 20:58:36

"A hangadó értelmiség többsége republikánus?
A média többsége a republikánusok felé hajlik?"

Nem nevezném értelmiségnek, de a média nagyrésze republikánus, bár a helyzet közel sem annyira kiegyenlítetlen mint Magyarországon.

A céges lobbi, a fegyvergyártó cégek, a kőgazdagok jórésze a republikánusokat tolja. Továbbá nekik nincsenek morális gátlásaik az erőszak miatt - Guantanamo az amerikaiak 2006 okt 23.-ja.

A szabadságjogok, például a gyülekezési jog vagy a szabad utazáshoz való jog súlyos csorbákat szenvedett épp úgy az amerikaiaknál mint itthon. A lehallgatások és a Department of Homeland Security éppolyan orwelli az USA-ban, mint Magyarországon a titkosszolgálatokkal való visszaélés, a sorozatos terrorfenyegetések propagálása.

A két pártnak ugyanolyanok a módszerei. McCain (Palinon keresztül) is azzal riogatott, hogy nehogy az a terrorista Barack kerüljön hatalomba, aki egyébként is muszlim. Nem ismerős ez egy kicsit Magyarországról? (Nehogy az a cigány Orbán kerüljön hatalomba, mert akkor itt mindennek vége...)

Az egyébként valóban igaz, hogy a demokraták hagyományos szavazóbázisa az aki segélyt kap az USA-ban, azzal a különbséggel, hogy ott működik a segélyezési rendszer - a felmérések szerint két év alatt a 80%-uk lecserélődik, egyébként nem egy valami hatalmas réteg. Főleg a republikánusok riogatnak azzal, hogy "mi tartjuk el őket", de ami Magyarországon jogos kritika ("1.5 millió ember tartja el a többit"), az az USA-ban nem, a különböző demográfiai és társadalmi viszonyok miatt.

Mindenesetre ebből jól látszik, hogy két párt bal és jobb alapján, de még a működésük alapján is csak nehezen hasonlítható össze, mégis az MSZP inkább hasonlít a republikánusokra.

dolphin · http://adlibitum.hu 2008.11.06. 10:44:30

Egy tanulsagos kis video, a Fox Newsrol (!!), hogy kis is le(hete)tt volna Amerika elso noi alelnoke:

"We're told by folks that she didn't know what countries that were in NAFTA, the North American Free Trade Agreement, that being the Canada, the US, and Mexico. We're told she didn't understand that Africa was a continent rather than a country just in itself ... a whole host of questions that caused serious problems about her knowledgeability."

www.youtube.com/watch?v=MWZHTJsR4Bc

Es meg egy dolog Elpet, robin masters, meg mindenki aki azt gondolja, hogy csak az "amerikaiak naivitasa/tajekozatlansaga" okozhatta Obama gyozelmet: egy jelolt elso igazan fontos es fajsulyos dontese, hogy kit valaszt "running mate"-nek. Ha McCain Palint valasztotta, mi szol amellett, hogy ez egy valoban "Country First" szellemben meghozott dontes volt, es nem egy egeszen rovidtavu partcelokat szem elott tarto, cinikus valasztas....?

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.11.06. 10:58:12


Érdemes megnézni az alaszkai szenátori választást. 99 százalékos feldolgozottságnál Ted Stevens vezet. Stevens a legidősebb szenátor, az egy dolog, de le kell mondania, hiszen elitélték korrupcióért. Ha lemond vagy kizárják Alaszka kormányzója jelöli ki az utódját. A kérdés az, hogy Alaszka kormányzója kijelölheti-e sajátmagát Ted Stevens utódjának :))

hhh. 2008.11.06. 14:56:00

Tolerancia?

Ha viccesen akarnék fogalmazni, azt mondhatnám, úgy tünik, az amerikaiak feltalálták a spanyolviaszt. Mármint, hogy egy fekete EMBERT is lehet elnöknek választani. És most örülnek. Na jó, azért nem teljesen feketét, de félig már az.

Hallgatom a híradót, és minden megszólaló, idézett újság kiemeli: megvan az első, történelmi, fekete elnök. Miért hallom többet ezt a szópárost még a demokrata elnöknél, vagy új elnöknél is?


Kicsit úgy hangzik ez nekem, mintha Magyarországon valaki büszkén azt mondaná: "Képzeld, tegnap felsegítettem a buszra valakit. Egy cigányt!"

Ez lenne a tolerancia? Tolerancia az, hogy ujjongunk, nini, hát kicsit sötétebb ez az elnök, mint az előző? Vagy eddig is minden elnökről részletes géntérkép és származáselemzés jelent meg? Bushban mennyi az ír-angol-német-olasz-esetleg?

Nagy dolog persze ez, abban az országban, ahol 50 éve még indiánok nem választhattak, a négereknek meg külön helyük volt a buszon.

Viszont, logikusan gondolkozva, ez nem "tolerancia". Sőt, a mai értelemben vett tolerancia szó önmagában hordozza az ellentmondást, mi szerint bár minden egyenlő és egyenrangú, azért mégis csak vannak különbségek. A tolerálás legfeljebb egy közbülső lépcső lehet az elutasítás és a teljes elfogadás között. Merthogy az lenne a cél: elfogadni mindent úgy, ahogy van. A dolog éppen azért visszás, mert épp a tolerancia jegyében emelik ki, hogy ez vagy az az fekete vagy sárga vagy albínó.

Ahelyett, hogy egyszerűen: EMBER. Egy ember lett elnök, nem pedig "az első fekete".

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.11.06. 20:01:21

hhh.

Teljesen egyetértek, a megkülönböztetés nélküliség azt jelenti, hogy a rasszt ugyanúgy figyelmen kívül hagyom, mint a haj vagy a szem színét, tehát ez egyáltalán nem kérdés. Mindazok, akik különös fegyvertényt látnak abban, hogy az új amerikai elnök félfekete, valahol ugyanabban a körben forognak, mint a megkülönböztetők, mivel ők is megkülönböztetnek. Egy hátrányosan diszkriminált emberrel akkor teszünk a legjobbat, ha észre sem vesszük, hogy bármiben eltérő lenne. Nem tudom, lehet-e valaha eljutni idáig.

dolphin, én ennek az egész kérdésnek nagyon nem vagyok ám szakértője, mint ahogy mások sem azok, kivéve Jo Tundert, aki otthonosan és bennfentesen mozog a világ valamennyi jelentős pontján. De hát vele nem is vitatkoznék. dolphin, én nem vettem a fáradságot még ahhoz sem, hogy utánakeressek érvelésemet alátámasztó internetes anyagoknak. Nem értenék a dologhoz jobban akkor sem, ha az egész kampány ideje alatt az inteneten vadászgattam volna a híreket. Amit én az Egyesült Államokról tudok, azt könyvből, filmből, zenéből szedtem össze, nyilván ez a képem is van valamilyen viszonyban a valósággal, ám nem is remélném, hogy valaha freitamási magasságokba emelkedjem.

Amiért nekiálltam kötekedni, az az volt, hogy úgy láttam, Palinre rendesen rászálltak, és az ilyesmit nem nagyon szeretem. Bárhol, bárkit ki lehet nyírni, ha valakik nagyon akarják, mindig lehet okot találni, és szándékosan nem megyek bele Sarah butaságainak elemzésébe. Mert a lényeg az volt, hogy őt bizony nagyon ki akarták nyírni, mert egy adott ponton veszélyes volt Obama sikerére, nagyon is. Hozzá még eléggé emblematikusan megtestesít egy életformát is, aminek elutasítása elég jelentős indulata lehetett a mostani választásoknak. Nem sok új van a nap alatt, ezeket a figurákat Sinclair Lewis időnként kedves és érdekes, időnként unalmasan szájbarágós könyveiben mind fel lehet fedezni, ahogy a híreket hallottam, ugyanazon gondolatok köszöntek vissza, amelyeket már ő is bemutatott). Mert nagyon győzni akart a baloldal (jobb kifejezés híján sűrítek most így), és aki nagyon akar valamit, azt el is éri.
Nagyon győzni akart, és engem ez aggaszt kissé. Győzni akart konkrét, praktikus és világos célok nélkül, hatalmas indulatokkal a keblekben, óriási hittel... Ez nagyon veszélyes. Nem lehet a világon nagyot változtatni. A dolgok mennek, ahogy akarnak.
És még jobban aggaszt a dolog hazai vetülete, mert amikor a világban egy vezető hatalomban nagy változások mennek végbe, az hivatkozási alapot jelenthet egy sor hazai őrültség és gazemberség keresztülviteléhez, Winds of Change, érezzétek a feelinget magyarok... Vannak ehhez embereink, akiknek semmi sem drága. De ne, ne. Csak lassan a testtel.
Én nagyon bízom Obamában. Nagyon bízom, hogy a hatalom megszerzése után szép lassan lehűti a kedélyeket, és demokrata párti hangsúlyokkal szép nyugodt kormányzásba kezd. És nem változtat nagyot semmin. A világmegváltó lelkesedést pedig mindenki szépen visszakasztja a szekrénybe a következő buliig. Mert ha nem, abból nagy baj lehet.

Turbulencia (törölt) 2008.11.07. 00:40:45

Látni kell, hogy az amerikai "baloldalnak" hatalmas lelkiismeret-furdalása van a feketék sanyarú helyzete miatt. Ugye baloldali az, aki minden bajért a "társadalmat" hibáztatja. Az, hogy Amerikának fekete elnöke legyen, régi balliba álom. Mindegy, hogy ki, csak fekete legyen.

Érdekes lesz megnézni, hogy az álom beteljesülése után miről fognak álmodni a ballibák. Az biztos, hogy a tőzsdék esnek továbbra is, noha sikerült a választás előtt azzal megtölteni a médiákat, hogy a Wall Street csak Obamára vár...

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2008.11.07. 12:29:10

1980-ban emigráltam ki magam Amerikába (300 dollár volt a zsebemben és egy one way ticket, és persze majdnem visszaküldtek a határról, de mivel a magyar titkosrendőrség zaklatásain nevelkedtem, nem volt könnyű dolguk velem, és persze akkor még jobban tartották ők is magukat a saját törvényeikhez, beengedtek hát...) 13 év és egy rendszerváltás után tértem haza...

Az egyik legmegdöbbentöbb tapasztalat, ami ért az USÁ-ban az a fehér-fekete, illetve fekete-fehér utálat... Engesztelhetetlen volt és túlléphetetlennek látszott. Soha ilyen kemény formában nem tapasztaltam rasszizmust. Hiába a filmek, azért mégiscsak más volt ezt élőben tapasztalni naponta..

Igy tehát utolsó pillanatig nem tudtam hogyan fog alakulni a választás. Kérdezgettem amerikai barátaimat, hogy szerintük vajon képes lesz e amerika átlépni ezt a rettenetes fajgyülöleti tényezőt...

KIVÁNCSI voltam, és együtt aggódtam demokrata barátaimmal, hogy majd a rejtett fajgyülölet lesz erősebb...

és nem. TKP még most se hiszem el. Az biztos, hogy Amerikának teljesen le kelledt pukkadnia (és hitelét vesztenie) egy felfújt spekuláns gazdaságtól, és egy rettenetes hazug iraki háború költségeitől, amelyek haszna Miszter Bokor úr családi barátainak zsebébe ment...

mindig a demokratákat vádolják a nagy költekezéssel,de a tények nem ezt mutatják egyáltalán, a repuplikánusok alatt sokkal több pénzt költenek, csak épp nem az állampolgárok jólétébe fektetik, mint a demokraták, akik szeretnek az oktatásra és alapsegítségre több pénzt adni, és kevesebbet költeni a fegyvergyárosok mohó pénzétvágyára...

szóval amerikának minden szempontból le kellett pukkadnia, és hitelét kellett vesztenie, hogy ekkora erővel végül átlendüljön a lécen Obama...

és most azt mondom, ha ez sikerült, akkor Amerika talán még sincs veszve!

nem tagadom szociálliberális vagyok, de az európai északi demokráciák értelmében, ezért jelenleg nincs Magyarországon olyan párt,ami képviselne... a magyar politikai térkép csak bosszakodásra, dühre és még nagyobb bosszankodásra ad okot... (az érzéketlen neoliberalizmust szívből utálom, dettó az agyatlan nemzetieskedést és ellenségeskedést, és a szocik tohonyasága is módfelett zavar)

McCain olyan volt, mint egy nagyon elfáradt, szimpatikus tündér- manó, rémesen elfáradt lejárt ideológiai csomagocskával púpnak a hátán, vicces volt Palin is, egy nő aki a fegverlobbi barátja és a női önmeghatározás és választás ellensége...(abortuszügy), de közben ő is egy vonzó személyiség volt... mind a két republikánus vonzó személyiség, hülye ötletekkel és eszmékkel leterhelve.. na de ez amerika: ÉRDEKES.

Mégis úgy látom a világ így vagy úgy hasznát látja majd Obamának, mert a harmadik világ (vagyis immár közben ELSŐVÉ FELNŐTT harmadik világ, tehát a volt harmadik világ) inkább fog tudni viszonyulni hozzá, mint a Bokor fiúkhoz, és hasonszőrűekhez, akiket alapvetően csak ellenségként tudtak meghatározni meglehetősen Önös, beképzelt és lehengerlő übermencs hozzáállásukkal.

Sok sikert Obamának és Amerikának, én átéreztem az utcán örjöngők katarzisát, és most mindannyiunknak a legjobbat kívánom...

Marad a kiváncsiság! ahogy a választások alatt is elsősorban kiváncsi és hitetlenkedő voltam.

Turbulencia (törölt) 2008.11.07. 14:03:56

oázis,

Miért ne lehetne egy nő a fegyverlobbi barátja? Milyen kis fárasztó szexista és a "női önmeghatározás és választás ellensége" vagy te... :))

Francois Pignon 2008.11.07. 15:17:45

Jujj, én is épp most néztem ezt, nehéz szavakat találni...

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2008.11.07. 20:40:00

Ki mondta, hogy nem lehet, egy nő fegyverlobbista?
Én biztosan nem.

Nagyon is lehet, mint a példa is mutatja, lehet, csak épp kár érte. Én mindenesetre a fegyverlobby ésd más már megszületett és önállóan lélegző emberek meggyilkolása ellen vagyok . Hogy kettőnk közül ki vall szexista nézeteket, az pedig elég nyilvánvaló. Ha pedig nem követted volna az eseményeket, elmondanám, Palin kifejezetten abortuszellenes eszméket vall, tehát a női szabad választás, és a saját test feletti rendelkezés ellensége. Amikor a legközelebbi barátnőd majd megtartja a babátokat, és egy életen át eltartási díjat fognak megítélni a gyerek után, amit levonnak a fizudból, akkor majd jobban megérted a problémát. Kivéve ha nő vagy, és nem mész abortuszra egyetlen gyerek után se, akkor viszont 10-12 bvagy több gyerek felnevelésében biuzgolkodhatsz, ami szintén rendben van, ha épp ezzel akarod tölteni az életed, csak tudod sokan meg nem.

Ami ugye érthető, (mármint hogy a testünk feletti szabad rendelkezés ellen van Palin), ha isten rendelkezik felettünk, és nem mi. Mert ha nem követted volna, kreacionista is és tagadja az evolcúiót.

kulalak 2008.11.08. 01:42:24

Obama nem fogja tudni megreformalni az egeszsegugyet. Clintonnak sem sikerult es belebukna ez a jogasz is. Tudja, hogy tort-reform kellene szovetsegi szinten mert ahol megcsinaltak ott estek a biztositasi dijak igy elerhetobbe valtak. De jogasz igy tudja, hogy ehhez a tobbi jogasznak engednie kell es nem fognak.
Ezentul miutan az amerikai orvosegyetemek a legdragabbak tehat az orvosoknak kesobb sokat kell keresniuk, hogy visszafizethessek (kb tiz ev) a tandijukat igy nem eshet a keresetuk.
Meg van mas resz is ami komplikalja ezt az ugyet mindenesetre Obama majd hozzanyul es megsimogatja az amerikai egeszsegugyet utana rater fontosabb temakra.
BTW ezert nem helytallo az USA GDP 16% es az EU allamok 10%-at osszevetni mert az EU-ban a tanitas sokhelyen ingyenes...
Fiatal es uj elnok kellett Amerikanak. Bukjon GyF is.

Turbulencia (törölt) 2008.11.08. 12:18:16

oázis,

Ne terelj, nem az abortuszról beszélünk, hanem a fegyverekről. Azt írtad: "egy nő aki a fegverlobbi barátja". Nyilván nem helyesled. Ha férfi lenne, akkor kevésbé zavarna, különben nem hangsúlyoztad volna női mivoltát. Ergo te szexista és a "női önmeghatározás és választás ellensége" vagy.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2008.11.11. 16:38:55

Ergo a logikádon van mit csiszolni kedves Turbulencia.

A női önmeghatározás és választás egyik legfontosabb kérdése az abortusz szabadsága, én erről beszéltem, bármire is gondoltál te (viszont Palin is erre gondolt, hidd el követtem az eseményeket a CNN-en, nálam egész nap az megy). Ami a fegyvereket illeti, én úgyanúgy ellenzem a fegyverlobbi támogatását, ha férfi propagálja, mintha nő. Ezenkívül az egész vadászat-bizniszt is ellenzem, teljesen mindegy nő vagy férfi kéápviseli, persze általában férfi képviseli. Palin, mint kiderült nagyon szereti édesapáját, aki direkt a vadászati lehetőségek miatt költözött Alaszkába. Palin szeretett édesapja nyomdokaiba lépve áll ki a fegyverlobbi és a vadászat szabadsága mellett. Én pedig mindkettő ellen vagyok.

Amúgy ha figyelmesen olvastad volna amiket irtam, nekem Palin a személyisége nem ellenszenves, ahogyan a McCainé sem, de elképzeléseiket lejártnak és veszélyesnek érzem rám és a világra. Ennyi. Ha csak megjelenés és viselkedés alapján kellene szavaznunk, de nem hallhatnánk mit mondanak a jelöltek akár rájuk is szavaznék. Amúgy pedig egy hajótörés esetén egy lakatlan szigeten lehet, hogy Obamával kevésbé jól jönnék ki mint Palinnal.

plastik02 2008.11.11. 17:08:43

tudom itt halálciki tótát reklámozni, de ez most spec. jó lett (az áltagosnál kevésbé harcos ateista, szóval talán fogyasztható).

w.blog.hu/2008/11/11/valaki_mas_amerikaja

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.11.11. 20:57:43

A szekularizáció eléggé befejezett tény Európában és Észak-Amerikában. Nincs az a keresztény fundamentalista, aki ezt visszafordítaná. Árpád sem lehet valami nagy várakozással Obama elnöksége irányában, ha egy létező dolog megőrzését tartja a legnagyobb eljövendő érdemének, amelyet egy vélt veszedelemtől óvna meg. Hát eléggé minimálprogram a baloldalnak, ezt azért lássuk be. Valószínűleg megint nem rukkolnak elő semmi nagy újdonsággal, és ez eléggé megnyugtató.
süti beállítások módosítása