Reakciós DAC
2008. november 03. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Reakciós DAC

 „A Slovan-szurkolók vonatával egy időben érkeztünk be Dunaszerdahelyre. Ahogy jósolták, kordonok, birodalmi harcosoknak öltözött kommandósok, vízágyú, helikopter. Sürgősen megkerestük a helyi szurkolókat. Velük mentünk a stadion mellé köszönni a Slovan szurkolóknak, akik épp akkor bontották a DAC székházat...”

 Kedves olvasóink figyelmét felhívjuk az elhíresült DAC-Slovan meccsen részt vevő, az események sűrűjébe került Reakció-közeli kollégánk, Kosaras honlapunkon megjelent beszámolójára.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr11747814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyar Ugar · http://rotfl.blog.hu 2008.11.03. 23:37:02

bocs, de biztos jó az, hogy a Reakció-közeli kolléga rögtön úgy üti fel, hogy Ismerős Arcokat hallgat?

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.03. 23:58:31

már megbocsáss, de zenei ízlés alapján ítélsz meg egy cikkírót? :)

mindenki azt hallgat, amit akar.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.11.04. 00:07:01

bazz, Gál ott van a szeren:

"A szlovák rendőrök fellépését elítélő felszólalások után az MSZP-s Gál Zoltán azt firtatta: most miért volt hirtelen ilyen tömeges a magyar jelenlét, és volt-e példa hasonló csoportosulásra."

írja az index itt: index.hu/politika/belfold/szlovakbuli8/

hát a f.szért mennek át a magyarok egyáltalán?! itthon nem elég jó nekik megverődni?
egyébként is, ha már átmennek, miért nem próbálnak elvegyülni?

Magyar Ugar · http://rotfl.blog.hu 2008.11.04. 00:10:01

megbocsátok. a zenei ízlés nem érdekel, de nyilván aki Ismerős Arcokat és Kárpátiát hallgat, nem a lendületes ritmusok miatt teszi. kövképp ennek semmi köze a zenéhez.

nyilván nem lenne téma, ha Sepulturát vagy Type O Negative-ot hallgatna.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 00:28:02

mi is a baj a Kárpátiával és az Ismerős Arcokkal?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.11.04. 00:41:00

ergé:
Pl. ez:
video.xfree.hu/?n=groszmadel|88fbb091e2a657d046b9ace9e0a84eb1
Ez bizony emberiesség elleni! Eddig azt hittem, hogy ez Dobos Attila Nemzetórájának saját szignálja, erre kiderül, hogy Kárpátia...

Magyar Ugar · http://rotfl.blog.hu 2008.11.04. 00:45:39

ja, bocs, akkor nem szóltam.

a Reakcióban látni véltem a törekvést a klasszikus konzervativizmusra. nekem ebbe nem fér bele a "radikális jobboldal" "zenéje".

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 00:53:51

Magyar Ugar, a Reakció utolsó lapszámának egyik vezető anyaga volt a nemzeti rock mindenféle előítéletektől mentes körüljárása. Disztingváltunk, elemeztünk, gyökereket kerestünk.

Aki Kárpátiát hallgat, az szerinted radikális jobboldali? Tényleg érdekel, mi a bajod a Kárpátiával? (hozzáteszem, én nem hallgatom, más az ízlésem). Zenei, minőségi, esetleg szövegi problémák? Mi az, ami szerinted nem vállalható?

Milyen "zene" fér bele szerinted a klasszikus konzervativizmusba?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.11.04. 00:58:32

Magyar Ugar:
Én nem hallgatok Kárpátiát, de szerintem a radikális jobboldal zenéjének nevezni nagyon erős leegyszerűsítés. Pl. a rockerek.hu oldalon ott van a 10 legnépszerűbb rockzenekar között, és elég sok embert ismerek, aki szereti, pedig nem radikáljobbos. A kocsmák zenegépei is tele vannak Kárpátia-albumokkal (meg is lepődtem rendesen), ami a legbiztosabb jele a mainstreamizálódásnak.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.11.04. 01:03:08

Turul.

"ami a legbiztosabb jele a mainstreamizálódásnak."

vagy a kocsmák teljeskörű radikalizálódásának. :-)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 01:07:39

Még valami, mert Magyar Ugar hozzáállása tipikusnak nevezhető: nem tartanád témának, ha a brazil bennszülöttek és a rabszolgák véres múltjáról a maga egyszerű módján hörgő Sepulturát hallgatná a cikkíró, de az már kiveri nálad a biztosítékot, hogy egy focimeccsre járó, hazafias fiatalember a magyarok véres múltjáról a maga egyszerű módján éneklő Kárpátiát hallgat.

Miért?

Magyar Ugar · http://rotfl.blog.hu 2008.11.04. 01:07:53

Zeneileg nem minősítem, nem szakmám, személyes -távolról sem hízelgő- véleményem pedig nyilván senkit nem érdekel. A szöveg már problémásabb. De ami a leginkább vállalhatatlan, az a szubkultúra, ami körülöttük kialakult. Ez pedig távolról sem konzervatív. Házistatisztikám szerint peidg minimális azok száma, akik hallgatják és nem "radikális jobboldaliak".

Egyébként az eredeti írásban is lényeges momentumnak tartotta az író, hogy pont ezeket hallgatta. Én sosem mesélem a barátaimnak, hogy Pécsre mentem a rokonokhoz, közben dübörgött a Stereo MC's, Győrbe menet Apollo 440-t hallgattam, visszafele Mozart és Verdi, melóból haza meg AC/DC szólt. Ez ugyanis érdektelen, hiszen a zenéről szól. A postíró számára viszont nem volt érdektelen, mit is hallgatott.

Szerintem a klasszikus konzervativizumusba igen sokfajta zene belefér, de ezek pont nem.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 01:17:07

vigyázz Ugar, még nem találkoztál a Reakció popsznobjaival, akik leteremtenek, mert StereoMC'st és Apollo440-t hallgatsz, pedig azok tíz éve voltak csak menők :)

De hogy én is kivágjam a biztosítékot: a Hollán utcai balhé kapcsán elhíresült Hungarica zenekar Ide születtem c. száma szerintem tök jó :) Pedig ők tényleg skinek, de a zene, a klip, sőt, még ennek a dalnak a szövege is teljesen rendben van a maga műfajában.

www.youtube.com/watch?v=IC53QRC-jjw

Magyar Ugar · http://rotfl.blog.hu 2008.11.04. 01:28:13

lehet, hogy régen jártam Pécsett :)

nem vitatom, lehet, hogy van elfogadható zenéjük, de még egyszer: ez nem a zenéről szól. az eredeti postban sem.

hcrules 2008.11.04. 10:27:49

ergé,

A Hungarica gyakorlatilag a Moby Dick, kiegészülve Sziva Balázzsal. És nekem is tetszik az Ide születtem :)
Különben szerintem nincs azzal semmi gond ha valaki hallgat Kárpátiát. Nekem nem annyira tetszik, de kocsmában pár sör után elmegy. A körülötte kialakuló szubkultúra nekem sem tetszik, de a punkokat sem szeretem, de a punkzenét meg igen. És igen, nagyon sok nem radikáljobbos is szereti ismerőseim között szép számmal vannak stabil balos szavazók is akiknek tetszik. Attól hogy néha kapatosan irredenta nótákat énekelget az ember nem számít szélsőjobboldalinak (legalábbis remélem...)

Magyar Ugar · http://rotfl.blog.hu 2008.11.04. 13:24:36

szerintem pedig az irredentizmus nem fér bele a hagyományos konzervativizmusba. a mai magyar valóságot figyelembe véve persze -sajnos- ennyitől még valóban nem számít szélsőjobbosnak, mert az jóval durvább, de ez a gyakorlat - az elmélet szerint annak kéne számítania.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 13:33:49

Magyar Ugar, egészséges irredentizmus mindenkibe kellene :) Vesszen Trianon! Vagy legalábbis: tűnjenek el a határok a Kárpát-medencében. Talán jó úton haladunk efelé, ha lassan is...

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.11.04. 13:58:55

ergé 2008.11.04. 01:17:07

"a Hollán utcai balhé kapcsán elhíresült Hungarica zenekar Ide születtem c. száma szerintem tök jó :) Pedig ők tényleg skinek"

hcrules 2008.11.04. 10:27:49

"A Hungarica gyakorlatilag a Moby Dick, kiegészülve Sziva Balázzsal."

Biztos ritkult a metálhaj, ezért inkább leborotválták. (:

Magyar Ugar · http://rotfl.blog.hu 2008.11.04. 14:00:13

ergé, Trianonon ideje volna túllépni (igen, eszement igazságtalan volt, erről is a nők tehetnek :), stb - bár ott is azt látom, h széthúzás miatt sikerült a f@sz rosszabbik oldalára állnunk már megint, többségi és kisebbségi polgártársainkat egyaránt, bár nem egyformán megszopatva). utolsó két mondatoddal viszont maximálisan egyetértek, ez a megoldás egyetlen értelmes útja, és ezt kéne erősíteni (a haladást meg gyorsítani). és pont ez itt a bajom a hivatkozott posttal, hogy nem ezt szolgálja (aztán meg csodálkozik - még akkor is, ha a történések erősen aránytalanok és részben igazságtalanok, plusz magam is fel vagyok háborodva).

szeria 2008.11.04. 15:01:15

magyar ugar, nyilván a szöveg miatt is hallgatták, de hát pont ez a lényeg! én sem úgy mennék focimeccsre, hogy celine dion énekét hallgatnám....
látszólag (azért írom, mert egyelőre nincs bizonyíték az ellenkezőjére) minden indok nélkül megtámadnak magyar fiatalokat, összeverik őket, van, aki majdnem belehal, háááát, lehet, h én is előszednék egy-két keményebb lemezt, és azt hallgatnám. és nyilván nem sepulturát, mert attól nem érezném jobban magam.

Magyar Ugar · http://rotfl.blog.hu 2008.11.04. 15:14:47

szeria, én hajlandó vagyok prejudikálni, a videók alapján jogszerűtlenül (nem ok és indok nélkül! de biztosan vállalhatatlanul) verték meg őket. a "zenét" viszont nem (csak) visszafele hallgatták, innentől pedig hiteltelen a sztori, és legfőképp nem konzervatív az írója.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.11.04. 16:07:18

"Az eseményre a témának megfelelő zenével hangolódtunk: odafelé Ismerős Arcok, visszafelé már a Kárpátia is belefért."

www.youtube.com/watch?v=Hh4In2lqavE&feature=related
"...a jéghideg Küküllőben
hűtöm az üveget..."

"innentől pedig hiteltelen a sztori, és legfőképp nem konzervatív az írója."

Ezt érti valaki? MU, magyarázd már el nekem, hogy ettől
ugyan miért hiteltelen a sztori, és miért is nem lehet
konzervatív aki ezt hallgatja?

szeria 2008.11.04. 16:48:30

hát, szakadjak meg, ha értem, miért gáz, ha vki ismerős arcokat hallgat, és miért lesz ettől hiteltelen az elbeszélése.
kedves magyar ugar, most elképzeltelek, amint otthon ülsz, és pötyögsz a gépeden, és amikor meghallod a tv-ben, h egy rokonodat szarrá verik a rendőrök (ahogy írtad, prejudikálunk) ALAPTALANUL, akkor te felteszel egy cuki uhrin benedek lemezt, és nem akarsz bosszút állni.

szeria 2008.11.04. 17:03:05

amúgy, ha egész focimeccsen azt hallgatnál a szomszédos slovan táborból, h "a bi, a bi, a bi madara do hlavy" (üsd, üsd, üsd a magyart fejbe), akkor lehet, h másképp gondolkoznál.
merem feltételezni, h ilyen események közelében még egyszer sem jártál. nem téged szidnak naponta, nem te vagy a qva magyar, nem neked kell menned a határon túlra. könnyű neked magyarnak lenned.
szerintem nem csoda, ha mi, határon túliak egy kissé másképp látjuk a dolgot, és megkockáztatom, lehet, h kissé nacionalistábbak vagyunk.

molaris 2008.11.04. 18:30:46

Gyerekek. A Nol- on nyilatkozott egy szervező(!!!), hogy már a határ előtt elkezdődött a cirkusz. Volt ott valami nemzeti jellegű politikai action, és gondolom, hogy a meccsen ennek az eseménynek volt a prevenciója. Ment valami 2- 3 együttes is, és hát ezt nem szeretik sem ott, sem itt. A hangulat, meg mifene, nem tesz jót a baloldali vezérek vérnyomásának. A rendőrség meg olyan, hogy mindig követi az ukázt. Mikor, milyet? Hát az azért attól függ. Néha eszembe jut Nagyapám, aki azt mondta: kisfiam, a laktanyában bróm, a harctéren rum, kell a katonának. Csak azt nem tudom, miért kell azt a vackot belekeverni a rumba, amit az orvos ad. A világ keveset változik. Ezt már a régi görögök is megmondták. Amit meg nem mondtak meg az nincs is.

Stenk 2008.11.04. 22:25:59

Ugar! Ott ültem én is az említett autóban. Látom, van gondod a szavakkal meg a gondolatokkal, ezért segítek: valószínűleg mindenkinek leesett rajtad kívül, hogy a zenéről szóló mondat azt próbálta érzékeltetni, hogy milyen volt a hangulatunk odafelé, és milyenre változott visszafelé. Ha valójában mást hallgattunk volna, arra azt mondhatnánk: "hiteltelen". Ha egyáltalán nem ismernénk az Ismerős Arcokat, és azt mondanánk, hogy aki ismeri az mind szélsőséges, akkor meg Bolgár Györgyök lennénk. Hallgattunk még: Eddát, Aebsence-t. "Konzervatív"?
süti beállítások módosítása