Akiket az anyjuk meg az apjuk rendszeresen megcsapott (RTV)
2008. október 25. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Akiket az anyjuk meg az apjuk rendszeresen megcsapott (RTV)

 Október 23-i ünnepi körutunkat folytatva nagy nehezen eljutottunk a Sok-Sok Vármegye Ifjúsági Mozgalom rendezvényére, a rendőrpalotához. Tónitól a rendőrök elvették a körtepálinkáját, de miután megígérte, hogy nem fog vele gyújtogatni, visszaadták. Roberto Fiore a buzik és az ötvenhatos hősök viszonylatáról értekezett, Toroczkai például zsidókról beszélt, Budaházy meghívást kapott Patrubánytól. Négyágú szegek az újlipótvárosi flaszteren, s egy egész szakasznyi rendőr szopóálarcban. 

  Az Astoriánál a Magyarok Világszövetsége rendezett csütörtök esti filmkoktélt, de ez olyan unalmas volt, hogy a szkinhedek inkább a Gourmand Cafét és a közeli török étkezdét szállták meg. Lefilmeztük Patrubány Miklóst, de ezzel nem akarjuk terhelni Kedves Olvasóinkat. Éjszaka Barcs Miklós HVG-tudósítót kérdeztük, hogy mit üzen a Reakció közönségének, majd ittasan ugráltunk a Flash együttes muzsikájára. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr54731175

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kettős mérce 2008.10.27. 21:59:58

Egyszerüen odabasz Tessék szerda este elmenni az A38 hajóra, és jól érezni magukat. Kötelező!Persze ha nem szeretik a katarzist, nem kíváncsiak a Lajtán túl legjobb zenekarára, nem akarnak egy jótékony erekciót (lányok pedig pont ezért jöjjenek), az…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.25. 16:43:19

első videó: szánalmas, nulla intellektussal bíró fröcsögés.

Come back, Csurka!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.10.25. 16:56:32

Kálmánom,

rendben van, a jobbikosok birkák, a Budaházy-Toroczkay társaság ditto, az OVi beszéd szánalmas volt.
Bátor, kritikus hozzáállás - a hatalomban nem lévőkhöz.
Esetleg lesz egy Ferkó 23-i szerepléseit, operett librettóját tárgyaló poszt is? Tudod, a végrehajtó hatalom fejére gondolok.
:)

Bladecatcher 2008.10.25. 17:02:58

Budaházy öltözködését teleitalálat volt lefilmezni.

:-)

Azt sajnálom, hogy arról nincs sehol fotó, mikor szeptember 20-án csikós nadrágban egy Decathlon(!)-szatyorban vitte a csikós kalapját az Andrássy közepén.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.25. 17:04:32

Tölgy, szerinted beengedtek kamerázó kínaiakat, nem hogy az Operába, de annak közelébe egyáltalán? :)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.10.25. 17:04:49

tölgy:
Sajnos Kálmánék megveszekedett gyurcsányisták, így persze este, az Operaházban nem videóztak, mert akkor nem bírtak volna tapsolni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.10.25. 17:06:24

Turul


a tv adta Ferkó beszédjit, nem? A nagyi vagy a szomszéd csak felvette?

CrL 2008.10.25. 17:15:56

azt a beszédet láttam hallottam, abban kérte Feri a Jótündér segítségét:

- Ha lenne három kívánságot teljesítő tündér - ahogyan nincs -, akkor azt kérném tőle, hogy adjon nekünk, magyaroknak erőt a változáshoz - mondta a kormányfő. Gyurcsány Ferenc először ahhoz kérne erőt, hogy "ne higgyük, az a demokrácia, ha az ország egyik fele legyőzi a másikat".

jó mi?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.10.25. 17:19:01

CrL
Ferkó szeretne megtérni. A következő beszédében az istenélményeiről fog szólni, én már nagyon várom!

Francois Pignon 2008.10.25. 17:29:43

CrL, ezért nem te vagy a miniszterelnök, mert amilyen egyszerű gondolkodású vagy, még véletlenül egy valag pénzt kérnél a költségvetésbe. Felelősség ez, kérem.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.10.25. 17:43:37

Azért a nemzet színésze címre van egypár pályázó a töketlen bőgatyások között is.

Tölgynek igaza van, OV gyenge volt, de némiképp javított a péntek8-ban.

Ha egy ember tud spontán is beszélni, sőt még jobban, mint papírból, akkor mi a ló büdös fingjáért erőlteti az előre megírt lózungjait?

plastik02 2008.10.25. 18:01:58

az Orbán beszéd elaltatta az amúgy is csekély számú tömeget. Kiki előtt viszont énekelt valami csajszi akinél konkrétan féltettem a sok műemlék épület ablakainak épségét.
a többi szónok is rém gyenge volt amúgy...

smalladam 2008.10.25. 18:51:23

engem két percen belül kibasztak a hatvanvalamennyi vármegye rendezvényéről, úgyhogy visszamentem a belvárosba italozni:)

az én forradalmam:D

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.10.25. 19:18:50

KK és TT:
Csatlakoznék Tölgyhöz. Hiányolom Gyurcsány elvtárs megnyilvánulásainak elemzését. Például nekem nagyon tetszett Ferencünk azon beszéde, amelyet a Nagy Imre Emlékházban ejtett meg. Ahol kifejtette, hogy már csak ő jár a parcellához, mások meg elmaradoznak. Lehet, hogy ő nem látja a kordonakt, meg a rohamrendőröket, amelyek visszatartják a népet?

ÁrPi 2008.10.25. 19:47:11

Mr Falafel 2008.10.25. 19:18:50

ggyurcsányi-
"kifejtette, hogy már csak ő jár a parcellához, mások meg elmaradoznak."

Járnak még oda kellemetlenkedők...

Klári a kisunoka legalább odapillantott arra a gyászoló hozzátartozó hölgyre aki ott a sírnál csöndesen megkérte őket kettejüket hogy "Miniszterelnök úr, térdeljen le és kérjen bocsánatot" a kivégzett miniszterelnöktől.
www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=241026

Falafel, (sztenderd évődés következik KK TT felé:) a temető például kívül esik a kiskörúton és eleven jónők sem gyakoriak ottan, szóval ott se filmezgettek :-).

Alfőmérnök 2008.10.25. 19:49:50

Az operatőr kolléga lehetne egy kicsit merészebb! Vegyüljetek el a tömegben, olvadjatok fel! Az hagyján, hogy Budaházyékat nem lehet szemből látni, de még a tolmács csajt se?!?
Egyébként nekem is Csurka-nosztalgiám támad az első videót nézve.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2008.10.25. 20:11:06

Alfőmérnök, Kálmán elvegyült a tömegben - ő szittyának adta ki magát -, de a kamerát Tóni kezelte, s ő a kippájával, állig érő pajeszával és rózsaszín tüllszoknyájával nem igazán mert közel menni a kopasz fiúkhoz.

Tölgy és Falafel, ha ti azt kívánjátok tőlem, hogy bő egy hónapon belül immár harmadszor is terjedelmes közeli videót készítsek egy Gyurcsány-performaszról, akkor én azt kívánom nektek, hogy zárjanak titeket össze egy hónapra a Sirály férfivécéjébe.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.10.25. 21:53:28

Kedves Trágár Kálmán,

kiestél a szerepedből :)

"azt kívánjátok tőlem"
"én azt kívánom "

Quicksilver 2008.10.25. 22:12:49

"A tv adta, a tv elvette. :]"

God is in the TV


ááááááááááááááááá [ez privátim]

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2008.10.25. 22:25:14

ennek a Barcsnak mi értelme vagyon, azon kívül, hogy csak úgy tesz ?

___________________________ (törölt) 2008.10.25. 22:45:15

Tölgy,

"A következő beszédében az istenélményeiről fog szólni"

Hiszen mindig arról beszél, valahányszor kiejti az "én" szócskát :-)))))

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.10.25. 23:01:35

kikvagytok ti?
ott voltatok Flashen videóval? És nem látalak titeket?
Hu anyátok!

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.10.25. 23:07:34

Egyébként meg topler macskagyilkos végi ott ugrált a kamerátok elött:D

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2008.10.26. 00:27:21

Tölgy, Kálmánnal munkamegosztásban dolgozunk. Ő páros, én páratlan napokon alkotok, ő kínai-konzervatív, én liberális vagyok. Azt hittem, ez már kiderült az eddigi posztjainkból.

Manfréd Huba, miért van az, hogy Flash-koncertre csak zsidók járnak?

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.26. 00:38:27

Hu hú, Flash-rajongókat pukkasztani, na az a művészet! :D

Hajrá fiúk!

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.10.26. 01:23:41

Azért mert nagy az orunk igy mi haljuk a szöveget ti meg nem.
Emelett pedig felhangzanak nagy eszményeink nevei mint rákosi, sztálin és gyurcsány, és megtudjuk, hogy szeretik egymást.
Mellesleg én nem akarom Gyurcsányt látni, meg o.v.-t se meg a jobbikot se, ezért néztem meg csak a flash videót.
Én nem adtam meg a lehetöséget.

smalladam 2008.10.26. 12:37:48

haha tóni kálmán, kapjátokbe én is járok flash koncertre pedig a pedigrémért minden hatvanpontosannnemtudjukhány vármegyés fiatal sírva könyörögne:D

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.10.26. 13:23:29

Én nem voltam. ) Majd legközelebb,
talán, ha nem a Gödörben lesznek.
Ádám, tényleg kidobtak a 64 vármegyések?

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2008.10.26. 13:49:51

Smalladam, azért valld be, ha megráznánk azt a családfát, egy-két zsidó biztos lepotyogna.

smalladam 2008.10.26. 14:48:07

tónikálmán, a dunántúli katolikus parasztok max a szatócsboltban láttak zsidót, de tőlem rázogassátok:) a pedigrén egyébként azt értettem, hogy volt nemzeti hadsereges vitéz, szent lászló hadosztályos, felvidéket, erdélyt visszafoglaló, ketten sosem jöttek haza a frontról, meg van kényszermunkás osztályellenség, meg még ötvenhatos forradalmár is. a vármegyéseknek a lábamat kellene csókolgatniuk, nem az orromra megjegyzéseket tenni:D

gloire. ja. a szentkorona rádión kitették a fotómat, gondolom az inspirálja a szervezet fiatal tagjait, meg vszeg a szemüvegem:D

csoportosan basztatni a gyengébbnek látszót ősi hun-szittya-magyar erény tudniillik

Francois Pignon 2008.10.26. 14:51:07

Smalladam, gyanús vagy te ezzel a folytonos bizonygatással ;))

smalladam 2008.10.26. 14:54:45

ja tudom párszor már elmondtam. amúgy komolyra fordítva a szót, pont emiatt baszom fel az agyam az ilyen seggfejeken. ők akarják megmondani nekem, hogy ki a magyar?? na ne már...

heki 2008.10.26. 16:13:41

Észrevettétek egyébként, hogy a legnagyobb magyarok soxor svábok?
(no nem akarok itt faji villongást, csak mint szintén ősmagyar kisnemes ivadék kérdem)

smalladam 2008.10.26. 17:01:07

mivel a kárpát-medence kb azóta átjáróház, mióta emberek élnek itt, ezért, és az utolsó időkig folyamatosan jöttek mentek itt a hódítók és a letelepülők, faji, etnikai értelemben nem sok értelme van "magyarozni"

magyar nemzet, olyan van.

csak ezek a szerencsétlenek ezeket a dolgokat képtelenek felfogni.

Francois Pignon 2008.10.26. 17:09:24

heki
"Észrevettétek egyébként, hogy a legnagyobb magyarok soxor svábok?"

Ezt van aki rögtön úgy interpretálja, hogy a sváb az náci :/
Van egyébként ennek is oka. A kollektív bűnösség elve miatt a II. vh után minden sváb automatikusan bűnös lett, az ennek megfelelő retorziókkal együtt. Nem csoda ha erős antikommunizmus alakult ki közöttük. Ebben aztán sokminden gyökeredzik.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.10.26. 17:21:09

Régebbi dolog. Állítólag a soproni népszavazás
eredményét is a Sopron környéki három sváb falu
billentette a mi oldalunkra. Sopron önmagában nem
lett volna hűséges.

tistedur 2008.10.26. 17:27:46

sopronban 77,2 % szavazott magyarország mellett..fertőboz, nagycenk és kópháza lakossága szavazott magyarország mellett még :) a többi településen a többség ausztriához szeretett volna csatlakozni

Francois Pignon 2008.10.26. 17:29:23

gloire, épp ellenkezőleg. A környező falvak közül szavazott több is Ausztriára.

tewton 2008.10.26. 17:52:31

SA,
neked identitászavarod van :)
tudod, a kentaurok is úgy lettek, hogy a thrákok meg a lovaik ... :)

A svábokat már a 20-30-as években is a legproblémamentesebben beépült embereknek tekintették, ld. Németh Lászlótól a Kisebbségben-t.

Gloire,
szerintem sopron mellett nem sváb, hanem octrák lakosság van, volt. Tipikusan a töröktől felszabadított részekre ment a sváb telepítés.

smalladam 2008.10.26. 18:15:56

tewton

nekem?

nem értem

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.10.26. 18:26:16

Lehet, igazatok van. Engem egy ismerősöm öccse gőzködött
az ellenkezőjéről, valami dolgozatot írt a témáról. De bevallom, még nem olvastam, nem is láttam. Kiváncsi lennék, milyen forrásokat használt?

tewton 2008.10.26. 18:43:07

jaj, SA,
erre mondom
"ivel a kárpát-medence kb azóta átjáróház, mióta emberek élnek itt, ezért, és az utolsó időkig folyamatosan jöttek mentek itt a hódítók és a letelepülők, faji, etnikai értelemben nem sok értelme van "magyarozni""

amihez képest vagy dtúli stb stb

inkább olvass több néprajzot. Elméletileg lehet, hogy keveredés meg minden. Hát persze.
Gyakorlatilag meg (dtúli példa): ismerősöm ásott Vas megyében (régész) Árpád-kori temetőt. Liberális létére megdöbbent, amikor a faluban az utcán ugyanazok a koponyaformák jöttek szembe, mint amit a földből kiásott. Eléggé a hatása alá került, no.

tistedur 2008.10.26. 19:03:51

lehet,hogy az ismerősöd a vendvidéken ásott :P

tewton 2008.10.26. 19:33:30

majdnem :) savaria mellett :)

tistedur 2008.10.26. 19:37:03

:) lehe,hogy túlélő rómaiakat talált :P

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.10.26. 20:08:59

smalladam:
Ismered az ókori görög mondást? - "Ép testben ép lélek". Biztos az összes ókori görög gondolkodó náci volt.
Megfigyeltem, hogy az ilyen-olyan jogvédők általában fizikailag megnyomorodott, szerencsétlen flótások. Ezek az embercsökevények úgy próbálják saját silány mivoltukat magyarázni, hogy a nácik példájára egyfajta übermensch-et teremtenek. Felállítva azt a sztereotípiát, hogy okos csakis a tesiből felmentett, szemüveges ügyifogyi lehet. Ezért hiszed, hogy meg kell említened a nácifasiszta Szentkoronásokkal szemben, akik mind kigyúrt, kopasz izomagyú neandervölgyiek, hogy te egy szemüveges gulyásleves vagy, tehát fizikailag kevesebb, de kibaszottul okos hozzájuk képest.
A dunántúli pedigrédet pedig dugd a segged lyukába jó mélyen, mert én meg egy echte nemes Garay vagyok, és baszottul tábort megjárt zsidók ivadéka. Fizikai állapotom kiváló, és tudományos fokozat terén sem állok rosszul. Szóval, ne érezd úgy, hogy a tesi felmentésed bármire feljogosít, a pedigréd meg pláne!
A Kárpát-medencében egyébként krisztus után 200-ban már voltak zsidó telepek, a római birodalom kereskedelmi előörseként. A magyar polgári középréteget, amelynek nagy szerepe volt a feudalizmus felszámolásában, betelepült németalföldi, németajkú zsidó iparosok és kereskedők alkották. Ez utóbbiak ivadékai szeretik magukat sváboknak nevezni.
Fentiekből következik, hogy magyarnak nem azt nevezzük, aki kumiszt iszik és nyereg alatt puhított húst majszolva hátrafelé nyilaz. Ezt a képet rólunk, magyarokról a magyarok ellenségei festik. A konszangvinikus rokoni fokot ma már értelmetlen a magyarság meghatározásának alpjául venni. A magyarság egy szellemi közösség, ahogy más európai népek esetében is. A nemzet nem azonos a vérségi alapokon nyugvó nemzetséggel.
A szemüveg nem a sokat olvasás (tanulás) szimbóluma, hanem a gyengén látásé.

tistedur 2008.10.26. 20:48:30

a krisztus utáni második évszázadban a kárpát-medence nyugati fele már a római birodalomhoz tartozott :)

tewton 2008.10.26. 20:56:19

tistedur 2008.10.26. 19:37:03
:) lehe,hogy túlélő rómaiakat talált :P

igen, mondták is, hogy rómaiak.

római katolikusok

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.10.26. 21:08:13

tistedur 2008.10.26. 17:27:46
"..sopronban 77,2 % szavazott magyarország mellett.."

Ez tényleg így van, lehet én kevertem valamit össze.
Viszont ez:

"Észrevettétek egyébként, hogy a legnagyobb
magyarok soxor svábok?"

még így is érdekes, bár nem pont svábokról, hanem
"heinzékről" van szó, ugyanis 21-ben Sopron lakosságának
még fele németajkú, azaz 20% (ez kb. akkor 4000 ember),
a "németeknek" csaknem a fele mégis ide szavazott, ez
pedig figyelemre méltó tömeg.

smalladam 2008.10.27. 01:40:23

TISZTELT OLVASÓK, ITT KÖVETKEZIK AZ ÉV MONDATA, AMI EGY MONDATBA SÜRÍTVE LEKÉPEZI ZŰRZAVAROS KÖZÁLLAPOTAINKAT: "Liberális létére megdöbbent, amikor a faluban az utcán ugyanazok a koponyaformák jöttek szembe, mint amit a földből kiásott."

mivaaaan? jézusmária. apukám. itt valami nagyon el lett tolva. ha ilyen irányból közelítünk akkor lehet hogy tényleg identitászavarom van, de asszem ez esetben vállalom hogy egyedül autózom szemben az autópályán. genetika, régészet és politikai-eszmei preferenciák? wtf?

amúgy sem stimmel a dolog, mert vagy nem gondolta végig a kommentemet, vagy valamit elnézett, én ugyanis azt írtam, hogy genetikailag nem érdemes "magyarokról" beszélni. ez nem teljesen ugyanaz, mint az hogy valaki milyen mikro-makro néprajzi-szociális közegben él.

a dunántúli katolikus parasztok között pl. nagyon sok a török uralom után betelepített német területről származó a dunántúl középső részén, míg mondjuk a göcsejben jóval nagyobb arányú lehet a népvándorlás kori "magyar" gének aránya.

ettől függetlenül néprajzi szociológiai értelemben akkora különbség pl nincs közöttük, maga megfogalmazás "dunántúli katolikus paraszt" különben sem egy tudományos kategória, ez inkább csak ilyen nemzetkerakterisztika-szerűség

a genetikai és a kulturális antropológia közt nyilván van kauzalitás és átfedés is, de ettől még nem ugyanaz. pölö egy háború nem feltétlenül változtatja meg a helyi népszokásokat, de mondjuk a részegen nőket erőszakoló zsoldosok felboríthatják a génállományt. ez meg még fordítva is megtörténhet, hogy nincs génváltozás, de átvesznek valami új szokást. teccikérteni??

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.10.27. 01:52:09

smalladam:
"Liberális létére megdöbbent, amikor a faluban az utcán ugyanazok a koponyaformák jöttek szembe, mint amit a földből kiásott."
Ezmiez?

tewton 2008.10.27. 02:08:21

Turul,
semmi, smalladam rácsodálkozott egy mondatra, amely tewton egyik liberális régészismerősének a terepmunkához kapcsolódó élményét foglalta össze.
Megengedem, nem a legjobb stílusban.
Dehát ez csak egy komment.
Szerintem nem érdemelt ekkora figyelmet :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.10.27. 08:22:56

sa,
"különben sem egy tudományos kategória, ez inkább csak ilyen nemzetkerakterisztika-szerűség" -
Még hogy nincsenek libsi előítéletek!?

tevevanegypupu 2008.10.27. 10:37:43

Mindenestre a meg elo koponyaformakdbol megallapithato, hogy a magyarok mint faj sokkal kevesbe karakterisztikusak mint mondjuk a zsidok, svedek vagy akar az oroszok. Nem vagyunk fajtisztak na, bele kell torodnunk.(:

smalladam 2008.10.27. 11:29:50

nyilván nem ezen múlik a nemzet jövője, de engem eléggé megdöbbentett szó ami szó:) nekem ez a téma vesszőparipa, és éjjel fél kettőkor olvasni azt a mondatot eléggé bizarr volt:)

tölgy: lehetnek libsi előítéletek, de személy szerint a tudományos tények és az ilyen olyan előítéletek kapcsolatát meglehetősen káros dolognak tartom

a nemzetkarakterisztika szerintem nem hülyeség. csak óvatosan kell vele bánni. a libsiket meg leszarom. muszáj mindenben őket meglátni? ez már fóbiás

tewton 2008.10.27. 11:42:24

hihihi, SA,
ez valahol vicces (azt hiszem), hogy egyszerre hoztad az "átjáróház" tipikusan liberális érvét, meg a nemzetkarakterisztika ö ö ö majdhogynem nacionalistafasisztarasszista gondolatát.

Én dunántúli katolikus parasztok leszármazottjaként legalábbis jót mosolyogtam rajt :)

Manapság már kb. 300 km-es körzetben el lehet helyezni valakit a térben, európában, a genetikai anyaga alapján :) és vannak olyan markerek, amik szignifikánsabban gyakoribbak a magyarok körében, mint a szomszédos szlávok közt.

Hallgassatok ti is Kossuth rádiót, ott szoktak ilyen tudósokkal beszélgetni mitokondriális DNS.ről, meg ilyenféle TTK-s dolgokról. Ott hallottam.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.10.27. 11:46:39

tewton,

300km? Akkor még lehetünk horvátok vagy osztrákok is.

smalladam 2008.10.27. 12:05:12

ez valahol vicces (azt hiszem), hogy egyszerre hoztad az "átjáróház" tipikusan liberális érvét, meg a nemzetkarakterisztika ö ö ö majdhogynem nacionalistafasisztarasszista gondolatát.

igen de mondjuk épp az a poén hogy ilyen esetekben nem a politikai-eszmei kategóriák felől közelítek. pl. az nekem újdonság, hogy az átjáróház érv tipikusan liberális. igazából nem is értem, hogy mi benne a liberális. én ezt a történelmi tanulmányaimból vezettem le, pusztán a tényekre alapozva.

a nemzetkarakterisztika meg. nos igen, a nacionálfasiszta kommunisták kicsit lejáratták a dolgot az elmúlt száz évben, pedig némi ironikus éllel, és szigorúan nem tudományos kategóriaként szerintem van létjogosultsága. attól függetlenül, hogy mit mondanak erre a liberálisok.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.10.27. 12:20:28

"a nacionálfasiszta kommunisták kicsit lejáratták a dolgot az elmúlt száz évben"

sa,
kommunisták nálunk beszéltek a nemzeti karakterről? komolyan nem tudom kire gondolsz.

" pedig némi ironikus éllel, és szigorúan nem tudományos kategóriaként szerintem van létjogosultsága."
erre írtam, hogy vannak némi előítéleteid. Miért ne lenne tudományos? Mitől kezvésbé tudományos, mint az "osztályharc" vagy a "kizsákmányolás" esetleg a "társadalmi struktúra" metafórái?
Mert az 1948-ban átmosott akadémiai életből kiesett ez a fogalom? Mert a nemzetközi trend nem ez volt jó sokáig? (most meg mintha megint ez lett a nemzetközi tudományban a trend, csak a hazai ballerek nem tudják mit is kezdjenek vele. Muhahaha)

smalladam 2008.10.27. 12:32:22

tölgy

szerintem az nem előítélet, csak óvatosság. éppen amiatt, hogy a dolgot alaposan kiforgatták. amúgy meg pont a kommunisták ne használták volna a nemzetkarakterisztikát? (nálunk vagy nem, édesmindegy) mondjuk esetükben pontosításra szorul a dolog: nemzet- és osztálykarakterisztika.

elég csak a tőkés államok (amerika) lakosságáról en bloc gyártott elrettentő képekre gondolni, vagy a komcsi háborús propaganda németekről készült anyagaira.

szerintem épp azért kell vele óvatosan bánni, mert nem olyan egzakt, mint egy koponyaforma. éppen ezért sokkal könnyebben ki lehet forgatni, illetve bele lehet tuszkolni mindenféle ideológiákat és magyarázatokat. lásd fent.

smalladam 2008.10.27. 12:34:57

amúgy meg konkrétan emlékszem rákosinak egy szövegére, ahol a magyar parasztról, mint olyanról értekezett. azért az eléggé nemzetik karakter jellegű..

tewton 2008.10.27. 13:00:03

SA,
én az átjáróház-érvet én tipikusan olyan liberális arcoktól hallottam, fitymáló hangsúllyal, akik mindenáron tagadni akarják, hogy van olyan, hogy "magyar:" nekik kb. minden magyar állampolgár magyar, a cigánytól a szír pénzváltóig. A következő érv az, hogy "mert itt senki nem Árpáddal jött be," aztán esetleg némi röhögcsélés a nemesi nemzetfelfogás efféle emlékein (höhö, és ha annyira magyar vagy, tudsz hátrafelé nyilazni?).

Ezek a vicces fiúk sokszor olyan származással rendelkeznek, amiről nem szívesen beszélnének fennhangon. Részint mert személyes identitásproblémáik vannak. Például mert az ősök zsidók voltak, de ők maguk nem vallásosak (a holokausztot túlélők ezt a vallásos nevelést nem is erőltették) és nem tudnak mit kezdeni azzal, hogy beleszülettek egy ilyen pizsamába. Lelkileg erősen terhelt háttér, nagy kihívásokkal, amiből szerintem csak kevesen tudnak olyan sikeresen kijönni identitásilag, mint a judapestes gyerekek.

A maradéknak meg jut ez a relativizálgatás. A sváboknál pl. nem tabu, hogy mikor és honnan telepítették be őket: van egy etnikus identitásuk, van egy vallásuk, van egy nyelvük. És ha megkérdezik őket, hogy "Jani, te nem sváb vagy?" nem azt válaszolják idegesen, hogy "Ez miért fontos?" :)

Mit gondolsz, miért annyira fontos az a liberálisoknak, hogy te magad definiáld magadat, és ez az egyetlen lehetséges definíciód? Mert akkor nincs előtörténet, nem számítanak az ősök, se a "genetika".

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.10.27. 13:12:14

tewtony,
a frászkarikának nem ír maga a teázóba?

tewton 2008.10.27. 13:15:40

ritján vagyok a net partjain :)
ilyenkor csak idejárok picit radikalizálódni :)

meg oda írni ö ö ö gondolatok kellenének :(

smalladam 2008.10.27. 13:26:25

de tewton, én ezt tökéletesen értem, csakhogy nem érdekel, mert én nem ez alapján gondolkozom.

az én magyar identitásomat elég szilárdnak érzem. ez egy.

amit meg gondolok az átjáróházról, meg a többi fent tárgyalt dologról, az kettő.

a két dolognak nyilván vannak összefüggése, de semmi köze ahhoz, amit fent leírtál. azokat az embereket megértem és sajnálom. szar, meg nehéz lehet gyökértelennek, meg többes identitásúnak érezni érezni magad.

tewton 2008.10.27. 13:41:38

SA,
ha érted, akkor OK. Csak azért írtam, mert nem értetted, miért mondom, hogy tipikusan liberális érv. Próbáltam egy lájtosan pszichológizáló magyarázatot adni egy beszédtípusra, amihez már volt párszor szerencsém, és ahol az "átjáróház" csak a nyitólépés. Érted?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.10.27. 13:44:55

tewtony,
akkor gépeljen be valamit latinul. egy darabig elleszünk vele :(


sa,
a helyzet az, hogy ez az átjáróházas duma, és hogy nincsenek is magyarok, mert azok már régen kihaltak, azért eléggé ment libsi színekben, mint a magyar nemzet nem létének ultima rati-ja :(

smalladam 2008.10.27. 13:53:30

tewton

így most már értem a dolgot, de remélem akkor az én hozzáállásom is érthető így

tölgy

szerintem az átjáróház történelmi tény, az abból való köbvetkeztetéseken viszont lehet vitázni.

én nem állítottam, hogy nem léteznek "magyarok", csak azt, még a vita kiindulásaképpen, hogy a magyar állam területén élők egyrészt genetikailag meglehetősen kevertek (tehát nincs tiszta magyar faj) másrészt pedig a nemzethez ugye olyanok is hozzásorolódnak, akik nem árpáddal jöttek - svábok, zsidók stb, akik egyrészt a magyar nemzet részéhez sorolják magukat ugyanakkor meg mégsem "magyarok"

a dolog szerintem elég bonyolult, és éppen azért tiltakoztam az átjáróház, mint liberális toposz ellen, mert az meglehetősen leegyszerűsíti a képet. kihagyja például belőle azokat a nem fizikai dolgokat, amik meghatároznak egy nemzetet, mint a közös történelem, hagyomány, beszélt nyelv, szokások, stb.

smalladam 2008.10.27. 13:56:42

mert ugyebár azon a logikán haladva nem létezik pl amerikai nemzet. másrészt meg az fajelmélet, és akkor ugyanahhoz a zavaroshoz értünk vissza, ahol szerencsétlen magunksemtudjukhány vármegyések is pecáznak.

tevevanegypupu 2008.10.27. 13:58:51


Meg kell nezni a tobbi nemzetet, mennyire oriztek meg osi vonasaikat? Jobbara csak azok maradtak "eredetiek" akiknek az orszagaik zartak voltak, nem haborgatta oket torok, tatar, olasz-nemet-spanyol zsoldosok, akik nem keveredtek betelepitettekel es akik csak jobbara a huszadik szazadban kezdtek szalingozni a vilagba. Majd meglatjak ket-haromszaz ev mulva a kinaiakat, feketeket, eszkimokat, arabokat milyenekke valnak..

Es ha valaki kicsit ketelkedik, eleg ha megnezi a csaladi fotokat dedszulokig visszamenoen. Mennyifele fejforma, hajszin, szem es arcforma, testmagassag es csontozat..

hcrules 2008.10.27. 14:01:32

Míg a 19. század végén a pl. románok elég erősen etnikai nemzetfogalomban gondolkodtak a magyaroknál a kulturális tényező dominált. Elég nehéz is lett volna ez másképpen egy olyan országban, ahol például a főváros etnikai összetétele olyan volt amilyen...

tewton 2008.10.27. 14:24:40

SA,
értelek, és egyet is értek sokban. Csak tudod, így négyszemközt mondva -- mint dunántúli katolikus parasztivadék a dunántúli katolikus parasztivadéknak :) -- nekem megüti a fülemet a kocsmai beszélgetésekben, hogy "nincs olyan, hogy magyar."

Pláne ha olyantól hallom, akinek még a nevét is németből fordították, és akinek a familiája 150 éve még nem magyarul beszélt. Ez engem annyiban zavar, hogy az összes ismert ősöm magyarul beszélt, magyar paraszt meg kisnemes volt. Szóval az ilyen vicces fiúk valahogy az én és az én őseim identitását vonogatják kétségbe, úgy érzem.

Persze ez egy erősen archaikus és érzelmi alapú megközelítése a "mi a magyar?" kérdésének.

tewton 2008.10.27. 14:26:03

u.i.
örülök, hogy sikerült belopnom ide a koponya- és fejformákról szóló diskurzus elemeit :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.10.27. 14:41:39

tewton,
a Lombroso-kérés még csak most jön.

smalladam 2008.10.27. 15:02:04

tewton, ezt mondom én is, csak belőlem nem a libsik hozták elő, hanem a kis zsebnáci hülyegyerekek, akik úgy gondolják, hogy a saját torz magyarságképük alapján megmondhatják nekem, hogy magyar vagyok-e, és ebből kifolyólag fizikailag is korlátozhatnak, bántalmazhatnak (ami már megtörtént)

nyilván nekem is ilyenkor az érzelmi részt piszkálja fel a legjobban dolog, erről szólt a vita elején a pedigrés komment.

Karcolt lendület 2008.10.27. 15:29:41

Szerintem is a Kárpát-medence egy átjáróház volt az utóbbi 1000 évben és genetikailag magyar nemzetről beszélni nincs értelme. Liberális-e vagyok?

Annak az esélye, hogy az itt élő emberek bármelyike genetikailag tiszta magyar, akinek az összes őse Árpád apánkkal érkezett, nagyjából nulla. Csak akik eszembe jutnak: körülöttünk élő szlávokkal - szlovákok, horvátok, bosnyákok, szerbek, csehek, lengyelek -, románokkal folyamatos volt a keveredés, betelepítések: kunok, szászok, később svábok, sőt görög kommunisták befogadása - bár ennek hatása még nem annyira érződik :-). (Bővebben ezt találtam: hu.wikipedia.org/wiki/Betelep%C3%BCl%C3%A9sek_%C3%A9s_betelep%C3%ADt%C3%A9sek_Magyarorsz%C3%A1gra )
Ezekhez még hozzájön a különböző haderők átvonulása, megszállása a keresztesháborúktól a tatárjáráson, törökökön keresztül az oroszokig.

Ez nem az identitás kétségbevonása - pl. sváb faluban született, román középiskolát végzett embernek is kialakulhatott magyar identitása. Persze erősíti az identitást, ha valaki több száz évre visszamenűleg látja, hogy az ősei is mind ehhez a közösséghez tartoztak. De a honfoglalásig visszavezetni talán néhány ember tudja (vszeg ők sem az összes ágon), innentől pedig elég felesleges arról beszélni, hogy magyar az, akinek az ősei kergették a Csodaszarvast. Magyar az, aki valahogy ide került, valamikor elkezdett magyarul beszélni és ezzel belekerült ebbe a közösségbe ill. alakította ezt az igen heterogén kultúrkört.

Igen, az én őseim nagyobb része néhány generációra visszamenőleg már nem magyar - bár mindkét nagyapám meglehetősen fontosnak tartotta, hogy ő magyar ember -, nem nemes, sőt valaki még felekezetet is váltott (katolikusról reformátosra ;-), biztos ezért ez a véleményem a témáról.

Téglagyári Megálló 2008.10.27. 16:08:11

Lendület, szerinted ki beszél genetikai magyarságról? A Reakció biztos nem.

Téglagyári Megálló 2008.10.27. 16:12:20

CrL,

Fletó tündérmeséje ezt juttatta az eszembe:

– Ha találkoznál az aranyhallal, mi lenne a három kívánságod?

– Mesének szép, de nem hiszek benne. Persze a mesének mindig van tanulsága: a szegénylegény kitartó munkával királyfi lett. Ha tisztességesen dolgozunk, elérjük célunkat.

mpcsepel.blogspot.com/2008/10/interj-nagy-jnossal-szabadsgban.html
süti beállítások módosítása