Most akkor kijárási tilalom van, vagy mi?
2008. október 23. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Most akkor kijárási tilalom van, vagy mi?

 Egy maszkost és egy sípost elvezettek a rendőrök - adta hírül az Index. Mindez a reggeli órákban történt, a nemzeti lobogó felvonásakor.

 Nemsokára sms-t kaptam egy hagyományőrző rokontól, akit már egy korábbi tüntetésen lefotóztam nektek. (Ő a kislányával készített busó álarcban szokott tüntetésekre járni.) Azt írta: „a busót elvitték a rendőrök”. Ijedten telefonálgattam, de kiderült, hogy szerencsére csak igazoltatták és elengedték.

 Néhány barátjával elment reggel csúnyán nézni Gyurcsányra. A rendőrök megmotozták őket, majd beengedték a rácsokhoz. Kb. tízen lehettek. Amikor az egyik barátja elkiabálta, hogy: „Gyurcsány, takarodj!” - már vitték is el a rendőrök. Igazoltatták, sőt, lehet, hogy valami eljárást is indítanak ellene. A kedves rokon tovább ácsorgott, csöndesen a busó álarca mögött, amikor egyszercsak őt is kivezették a rendőrök és igazoltatták. Az igazoltatást az ünnepség végéig elhúzták, nehogy újra a rács elé állhasson az álarcával. Azt mesélte, hogy már csak két öregasszony maradt benn, de kis idő múlva őket is elvezették.

 Akkor ezek szerint a következőket nem lehet: Gyurcsány takarodjot kiabálni, busó álarcot magunk elé tartani, de csöndben ácsorogni sem, tulajdonképpen az utcára se nagyon lehet kimenni.

 Ezt nevezik kijárási tilalomnak, vagy nem?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr30728163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.10.23. 15:18:33

tegyenek panaszt a rendőri intézkedés ellen. mi volt az igazoltatás célja? oszt jónapot. üdv gyurcsányisztánban.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.23. 15:21:14

triumphator, az Indexen így magyarázzák:
"A rendőrségnek fokozott ellenőrzésre van lehetősége, ezért jogszerűen igazoltathat a hivatalos rendezvények környékén, mondta az Indexnek Tafferner Éva, a BRFK szóvivője arra a kérdésre, milyen indokkal mennek oda a rendőrök azokhoz, akik Gyurcsány távozását vagy más jelszavakat kiabálnak."

szubjektiv 2008.10.23. 15:29:25

Teljesen érthető, egy busóálarcos nagyon veszélyes elem.
Ezek bármit megtehetnek, ha nem lenne annyira siralmas, röhögnék. Video nincs az esetről?

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.23. 15:36:25

Van valami telefonos videó, de én ezeket nem tudom feltölteni, meg ilyenek. Ez a fénykép sem akkor készült, hanem egy régebbi tüntetésen.

zoli27 2008.10.23. 15:41:29

lelkylola,
Hogy mered kérdőre vonni a rendőrséget, hogy ők milyen jogszabály alapján teszik, amit tesznek? Netán antiszemita vagy? A ribbilliót pártolod a rend helyett?

Miért? Azt a vitát is elegánsan lezárták, hogy most jogszerű-e a kordon a parlament körül, vagy sem. Kordon van, és kész. Mert "nem szabad megzavarni a népképviseleti szervek munkáját".

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.10.23. 15:48:29

lelkylola:
ez így van, a törvény betűje is ezt mondja. 1994.:XXXIV. tv. 29-30. §
különösen a 29. §: "a rendőr a feladata ellátása során igazoltathatja azt, akinek a személyazonosságát a közrend, a közbiztonság védelme érdekében, bűnmegelőzési vagy bűnüldözési célból, a tartózkodása jogszerűségének megállapítása céljából, közlekedésrendészeti ellenőrzés során, továbbá az igazoltatott vagy más természetes, illetve jogi személy és egyéb szervezet jogainak védelme érdekében kell megállapítani."

namármost egy busóálarc, illetve egy bekiabálás mennyiben sérti a közrendet, közbiztonságot, mennyiben veszélyezteti vmely jogi személy és egyéb szervezet biztonságát? szerintem semennyire, és ezt a rendőrök is pontosan tudják. csak nekik ezt az utasítást adták és a törvény szellemét jól megerőszakolva ők azt végre is hajtják. lelkük rajta. ez gyurcsányisztán.

zoli27 2008.10.23. 16:24:27

CrL,
Az eset garantáltan központi témája lesz a vasárnapi Naplónak, és persze a ma esti tényekben Máté Kriszta vagy Pachmann Péter megdöbbent arccal fognak róla beszámolni.
A baloldali média pedig nagy egyetértésben levonja a következtetést: Inkább egy hazug miniszterelnök vezesse az országot, minthogy egy ilyen beteges mentalitás kerüljön kormányra.

zoli27 2008.10.23. 16:28:56

"A Magyar Gárda megvédte az ATV operatőrét"
index.hu/politika/belfold/2k8okt23/

:DDDDDD

Kíváncsi vagyok, az ATV beszámol-e erről.

tevevanegypupu 2008.10.23. 16:34:01

Hat..ezt hivjak abszolut gatlastalansagnak. Es teheti.
Nezem az 56-rol keszult felveteleket, a tomeget, ahogy vonulnak. Es nem is tudom hanyadik alkalommal mar megallapitom, milyen joarcu, jololtozott fiatalok es idosebbek vonulnak osszekarolva az utcan. Azok az emberek valoszinuleg nem turnek el, hogy ez az ember alljon az o koporsojuknal es mondjon felettuk gyaszbeszedet.
Ez az ember ellopja az unnep es a visszaemlekezes hangulatat, tisztatalanna valik minden a kozeleben.

zoli27 2008.10.23. 16:46:00

"Orbán szerint annyi a dolga a tenni vágyó magyaroknak, hogy ugyanúgy kiengedjék a szellemet a palackból, ahogy '56 hősei tették."

Kíváncsi vagyok, ez szó szerint hogy hangzott el. Ha valóban így, akkor Orbán megint adott egy magas labdát a baloldalnak. Csak tudnám, mi szükség van erre.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.10.23. 16:53:57

OFF

Azt hol kezdték el terjeszteni, hogy Sólyom nem lesz itthon az ünnepen, hanem külföldre utazik? Egy csomó förmedvényt olvastam erről mindenfelé....

ON

tevevanegypupu 2008.10.23. 17:01:49

Nagy valoszinuseggel Europa demokratikusan fejlettebb orszagaiban - ha egy oszodi beszed nyilvanossagra kerult volna - az emberek rogton kiengedtek volna a szellemet a palackbol.
Magas labdanak azt talalom, ahogy Gyurcsany vegigbognizza az emlekhelyeket, meg csak szolnia sem kell egy szot sem.

zoli27 2008.10.23. 17:15:08

tevevanegypupu,
"Nagy valoszinuseggel Europa demokratikusan fejlettebb orszagaiban - ha egy oszodi beszed nyilvanossagra kerult volna - az emberek rogton kiengedtek volna a szellemet a palackbol.
Magas labdanak azt talalom, ahogy Gyurcsany vegigbognizza az emlekhelyeket, meg csak szolnia sem kell egy szot sem."

Minden szavaddal egyetértek, ezzel együtt nagy hülyeség lenne Orbán részéről, ha ilyen magas labdákat adna fel a baloldalnak. Persze az is lehet, hogy a szövegkörnyezet egyértelműbbé teszi, hogy miről beszélt OV.

betyár (törölt) 2008.10.23. 17:40:04

Azért az az orcátlanság csúcsa, hogy a 301-es parcellához az asszonnyal ment el az áldozatokra emlékezni.

CrL 2008.10.23. 17:52:06

az index ha jól látom főoldalon bojkottálja a zötvenhatos témájú blogokat ;]

tevevanegypupu 2008.10.23. 18:01:41

zoli2
Nyilvanvalo hogy nem gyakorlati hanem szellemi ellanallasrol van szo. Es hogy azok a baloldali ujsagok es ujsagirok mit irnak es mit mondanak a televizioban akik a rendszervaltas elott is mukodtek, ellenforradalomrol beszeltek es helyeseltek amit a kommunista rendszerek muveltek, nem szamit.

Hattory Hanzo 2008.10.23. 18:04:50

"Vona Gábor ötszáz-hatszáz ember előtt az Andrássy út és a Deák tér között, a Bajcsy-Zsilinszky út egy kordonokkal teljesen körbezárt részén elmondta, hogy a 2010-ben esedékes parlamenti választásokra Mahmúd Ahmadinezsád iráni elnöktől kér megfigyelőket. Mint fogalmazott: ha majd az iráni forradalmi gárda tagjai cirkálnak a fővárosban, meglátjuk, hogy ki meri eltüntetni a Jobbik hirdetményeit.

A párt elnöke arra is kitért, hogy ha hatalomra kerülnek, megszüntetik az RTL Klub és a TV2 televíziókat, a székházukat pedig földig rombolják. A rendezvény végén a nagygyűlés résztvevői békésen szétszéledtek. A Jobbik és a Magyar Gárda közös megemlékezésére csak szigorú rendőri ellenőrzés után léphettek be az arra kíváncsiak."

Ez az ember teljesen hülye?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.10.23. 18:09:10

Hattory Hanzo:
Ez az iráni ötlet eddig abszurditásban visz mindent. :)
De szerintem voltak néhány ezren is (eltekertem arra), nem csak öt-hatszázan.

Hattory Hanzo 2008.10.23. 18:16:15

TuRuL_2k2

A szélsőjobbos mondakör 2010-es bővítményei az iráni forradalmi gárda és a csuklyás zsidó kommandósok összecsapásairól fognak szólni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.10.23. 18:17:09

Hattory Hanzo 2008.10.23. 18:04:50 :
"Ez az ember teljesen hülye?"

Szerintem olvasd el a programjat, ne hagyd, hogy kiforgassak Vona szavait. ;-)
13 reszben kozolte le, ez az utolso:
www.barikad.hu/node/19121
Visszafele a lap aljan navigalhatsz.

Quicksilver 2008.10.23. 18:40:42

"Ez az ember teljesen hülye?"

Annak tűnik. Bár ha kicsit kiterjesztem amit mond, mondjuk addig, hogy az összes TV-adót romboljuk földig, abban benne lennék, sőt még a sót is segítenék szórni rá.

CrL 2008.10.23. 18:45:05

de ki engedte ki a szellemet a palackból? minden ott kezdődött, hogy a Főgonosz megsemmisítette Svábyt a saját műsorában. Na ezért érzi legitimnek volt pártfogoltja Vona logikusnak a kertévék megsemmisítését.

Francois Pignon 2008.10.23. 18:49:36

Az arabok hol is állnak az elutasítottsági listán a cigányokhoz és zsidókhoz képest? Mielőtt bárki belém kötne, tudom, de a legtöbb ember számára iráni-arab egyre megy. Vagy van valami magyar-sumér-iráni tengely, és a felvetésnek semmi köze az amerika- és izraelellenességhez?

zoli27 2008.10.23. 18:51:13

tevevanegypupu,
"Es hogy azok a baloldali ujsagok es ujsagirok mit irnak es mit mondanak a televizioban akik a rendszervaltas elott is mukodtek, ellenforradalomrol beszeltek es helyeseltek amit a kommunista rendszerek muveltek, nem szamit."

Számomra sem jelent semmit, amit ezek az újságírók mondanak, csak az a baj, hogy Magyarországon még mindig ők a "mértékadó" véelményvezérek.

zoli27 2008.10.23. 18:54:25

Orbán és Vona annak idején ugyanannak a polgári körnek voltak a tagjai, vagyis: Orbán le akarja rombolni a kertévéket. Teljesen nyilvánvaló a logikai lánc.

CrL 2008.10.23. 19:01:01

zoli: Orbán katari gáza, Sólyom jordán kapcsolatai, most meg Vona irániai kapcsolata. A törülközőfejek már a spájzban vannak.

Kopiás Attila Steve 2008.10.23. 19:12:48

Mókás szitu. Két napja barátnőmet ápolom nála, sikerült olaszhonból valami két irányba tisztító vírust összeszednie. Gondoltam lassan haza kéne jönnöm, váltás alsógatya azért alap. Hát nem körbe van kordonozva a lakásom? Olyan részletes motozáson estem át, esküszöm a Parlamentet nem védik ennyire mint az én kis hugyos bérházamat. Azt meg kell hagyni, annak ellenére, hogy tetőtől talpig feketében bringáztam haza, a kékek nagyon korrektek és udvariasak voltak, ugyan kiteregették az összes szennyesemet és a standard svájci bicskám minden pengéjét leméricskélték, de a táskában figyelő láthatósági mellényem és bicajlámpám verbális buksisimit ért náluk. Lassan indulnom kell vissza, kíváncsi vagyok az milyen élmény lesz...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.10.23. 19:15:18

KA_Steve:
A legtöbb rendőr velem is normális volt, de amikor az Oktogonon megálltam fényképezni, akkor néhány jóarcú szó szerint azt mondta, hogy húzzak el.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.10.23. 19:20:53

szerintetek normális dolog, amit rendfenntartás címén a rendőrséggel elvégeztetnek ma? hol van itt az arányosság? miféle ostromra készülnek? van konkrét infójuk vmi idegen inváziós hadseregről?

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.10.23. 19:21:33

CrL · teaszalon.blog.hu/ 2008.10.23. 18:45:05

>de ki engedte ki a szellemet a palackból? minden ott kezdődött, hogy a Főgonosz megsemmisítette Svábyt a saját műsorában. Na ezért érzi legitimnek volt pártfogoltja Vona logikusnak a kertévék megsemmisítését.

Ez így nem logikus. Így észszerűbb:

"Minden ott kezdődött, hogy Sváby a műsorában megsemmisítette a Főgonoszt. Na ezért érzi legitimnek volt pártfogoltja Vona logikusnak a kertévék megsemmisítését."

Azt se felejtsük el, hogy nincs olyan, hogy VOLT pártfogoltja. Ahogy volt KGB-s sincs, úgy a fospumpának sincs volt pártfogoltja. Aki kicsit odafigyel, az tudja, hogy ezek még mindig összejátszanak!

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.10.23. 19:21:42

szerintetek normális dolog, amit rendfenntartás címén a rendőrséggel elvégeztetnek ma? hol van itt az arányosság? miféle ostromra készülnek? van konkrét infójuk vmi idegen inváziós hadseregről?

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.10.23. 19:23:22

triumphator 2008.10.23. 19:21:42

>van konkrét infójuk vmi idegen inváziós hadseregről?

Az iráni forradalmi gárda nem elég?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.10.23. 19:25:44

zoli27 · zoli27.blog.hu 2008.10.23. 16:46:00

OVi 2 hete egyfolytában hűti a híveit. A mai beszéde is ilyen volt: takarodjanak a gazok, de aaddig is dolgozzunk és fizessük be a gázszámlát.

tevevanegypupu 2008.10.23. 20:05:00

Otthon kisse feketere festik az arabokat ugy tunik..Nem is olyan regen ugyanazok akik most araboznak ott tulekedtek Arafat korul, hogy kezet szorithassanak vele. Nem kell mindent elhinni a Kozel-Kelet orszagairol sem amit a hazai sajto - kulonosen a baloldali - osszefirkal. Ahany torulkozo, annyifele gondolkodas. Nem egyformak es nagyon neki kell futnia annak aki megprobalja befolyasolni vagy plane megvezetni oket..

Invictus 2008.10.23. 22:22:30

Hát igen, érdekes volt, ahogy a zsidó újságíróink agesszorozták orrba-szájba az izraelt, meg éltették a palesztin szabadságharcot, otthon meg gondolom leköpték a tükröt...

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2008.10.23. 23:14:23

az teljesen rendben van, ha igazoltatnak bárkit, joguk van. viszont a hiradók szerint arrébb is kísértek embereket, hogy "ne zavarjanak". na, ezt milyen jogon?

kispufi 2008.10.24. 11:09:20

emberek, egyre inkább úgy érzem, hiú ábránd abban bízni, hogy itt - legkorábban 2010-ben vagy valaha is demokratikus parlamneti válaszátsok lesznek. valami más lesz helyette, valami európai értelemben vett lótúró, amit a nemzeti egység megkövetle, stb. az is lehet, hogy fejmagasságban nem gumi-, hanem éles lövedék fog röpködni. totális kilátástalanság.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.24. 11:18:15

Az elég vicces, hogy amikor bejelentik, hogy találtak 3 bombát, akkor mindenkinek az jut eszébe, hogy Gyurcsány találta ki, hogy legyen bomba is. A rendőrpalota óta krónikus önmerénylőnek tartjuk ugyanis a miniszterelnökünket.

Téglagyári Megálló 2008.10.24. 12:00:43

Lola,

láthattam magát a fasiszta Orbán beszéde után a várban?

Téglagyári Megálló 2008.10.24. 12:02:24

Lola,

láthattam magát az Orbán-beszéd után a várban?

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.24. 12:07:28

Ja. Ott voltam. De honnan ismersz meg? Miért nem jöttél oda?

Téglagyári Megálló 2008.10.24. 12:14:19

Amint kérdésemből kiderült, nem voltam biztos a dologban, idegen nőket zaklatni meg nem szokásom.
süti beállítások módosítása