Wahorn panasza
2008. szeptember 25. írta: Francois Pignon

Wahorn panasza

 „Kelet- Magyarországon más a helyzet, mint a II. kerületben.

 A Klubrádióban kedden műsort vezető Bakáts Tibor valószínűleg nem azt kapta, amire Wahorn András felhívásakor számított. Mint világlátott embert kérdezte a hétvégi zúzásról, ám elítélő mondatok helyett váratlanul megértő panaszáradatot hallhattunk.
 A tíz nap alatt háromszor kifosztott néniről, aki egész évben dolgozott az ellopott krumplijáért, a közömbös rendőrökről, és az elkövetőkről, akiknek parabolaantennájuk van, de budijuk nincs.

 Ez, és egyéb érdekességek a felvétel 23. percétől itt hallhatók (zero a Vastagbőrről kiszerkesztette a beszélgetés ominózus részét, itt meghallgatható). CrL-t illeti köszönet, hogy felhívta rá a figyelmünket.

 Ezúton figyelmeztetünk mindenkit Mezőszemerén, Wahorn pisztollyal és karddal várja a telkére behatolókat, és nem fél használni azokat. Reméljük, nem az uborkái közé áramot vezető bácsi cellatársaként végzi majd.

 Viszont erős gyanúnk, hogy Wahorn Andrást utoljára keresték a Klubrádióhoz hasonló, haladó szellemű médiumtól.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr99680253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CrL 2008.09.25. 10:21:43

Orosz Józsi Árokásós riportja után a Klubrádió kihagyhatatlan ;]

Wahorn extrémitása azért meglepett, ennyire súlyos lenne ott a helyzet?

Francois Pignon 2008.09.25. 10:22:38

Bár Bakáts is erősen próbálta terelni a témát, de messze van még Bolgártól.

Drágabolgárúr valószínűleg a megbízható számokat rejtő telefonkönyvével együtt ment szabadságra. Vele biztosan nem történhetett volna meg, hogy mindenféle kétes mondanivalójú alakok adásba kerüljenek.

Téglagyári Megálló 2008.09.25. 10:24:20

Bakáts egy seggfej, röhög más baján. A II. kerületből tényleg nem érteni, mi van Mezőszemerén.

szpal 2008.09.25. 10:29:27

azért vegyék észre magukat az itteni nagyokosok, hogy Wahorn az interjúban azt mondja, hogy MEGÉRTI a mostani helyzet miatt csalódott radikálisokat, miközben itt és máshol annyiszor lehülyézték és nevetségessé tették már a nemzeti radikálisokat.

CrL 2008.09.25. 10:41:37

én nem értem meg azokat akik szétkapják a várost mert semmi értlelme, úgy meg főleg, hogy ezzel segítik azt aki ellen épp tetrisesnek.

Ahhoz viszont, hogy a Wahorn leírta problémával kezdjenek egyáltalán valamit, úgy tűnik nem elég 1-2 segélykiáltás vagy tragédia, ami önmagában tragédia.

buckafej 2008.09.25. 10:43:11

Zavar van az erőben?
A "civil a pályán" műsorban egy szegény kis, abszolút elméleti jogvédőt és Dési Jánost kenték a falra verbálisan a kesznyéteni bácsi kapcsán, és most Wahornban is csalódni kell.:)
Ami a vidéki helyzetet illeti jó kis szociográfiákat lehetne írni róla, némelyeknek olyan revelációval bírna, mint a Puszták Népe anno.
A kereskedelmi tévéknek Borsodba, vagy Szabolcsba kellene túlélőtúrát szervezni Afrika helyett, főleg ballib jogvédőknek és médiamunkásoknak.
Kíváncsi vagyok meddig bírnák...

Mi0 2008.09.25. 10:46:07

Bakáts és Wahorn nagyjából százezer éve vezetnek közös rádióműsort, a Honty és Hannát a Tilos rádión, péntek délutánonként; tessék hallgatni :)

Francois Pignon 2008.09.25. 10:47:42

Azért számomra Wahorn nem egy igazodási pont politikai kérdésekben.
A dolog azért érdekes, mert ezeket a mondatokat napjában ezerszer elmondják, csak sokaknak elmegy a fülük mellett. De más dimenzió, amikor egy elismert fővárosi (vagy szentendrei) művészember mondja a Klubrádióban, akinek a véleményére (eddig?) odafigyelnek a jobb társaságokban.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.09.25. 10:48:00

Aki Bakáts Tibort hallgat, sikeres ember nem lehet.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.09.25. 10:52:27

A végén a kép címe? "Béla nagyon ideges mert Ica mindig hisztizik".

LOL. Wahornon mindig szétröhögöm magam, sztem kurva jó arc!

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.25. 10:52:44

szpal:
Az, hogy az alapprobléma szerintünk is létezik, még nem jelenti azt, hogy a radikálisok megoldási elképzeléseivel (?) is egyetértenénk.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.25. 10:58:43

Őrnagy Őrnagy:
CrL 2 órával a kuruc.info cikk megjelenése előtt írta a kommentjét. A kurucok reakciós törzstopikot olvasnának? :] Persze lehet, hogy Klubrádiót hallgatnak.

Téglagyári Megálló 2008.09.25. 10:59:17

Franszoá,

lehet, hogy nem politikus, de egy lényeges dolgot mondott: azt, hogy a törvény nem úr Mezőszemerén. Ennél PC-bben nem lehetett ezt megfogalmazni.

Francois Pignon 2008.09.25. 11:06:50

Nem is tudom, mi rosszabb, kurucot olvasni vagy Klubrádiót hallgatni. ;) Szerintem azért jó dolog sokfelől tájékozódni.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.09.25. 11:09:01

Akkor bocsánat. De akkor CLR hallgat Klubrádiót .:)

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.09.25. 11:09:53

Én a Klubbon csak B. Györgyöt szoktam élvezni, más műsort képtelen vagyok.

Francois Pignon 2008.09.25. 11:11:11

TM,
hát ha az PC, hogy "valaki bejön, lelövöm." ;)
Amúgy persze igaza van, de attól még ítélhet meg rosszul politikai dolgokat. Abban nincs is kivetnivaló, hogy azt mondja, a tüntetők elkeseredett emberek. Ettől a megoldásaik még nem lesznek automatikusan jók.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.09.25. 11:14:42

Két hete, a fehérvári, szombati piacon, a késes sátornál két macsétét forgatva, s Tömörkény kubikosához hasonlóan töprengve, megállt mögöttem egy fiatalember, talán kicsit túl közel, mint aki hasonló vásárláson gondolkodik. El kellett gyorsan döntenem melyiket válasszam: a pallosszerű fényes nekezebbet, vagy a keskenyebb pengéjű jobban kézreállót, mer' az nem mindegy ám, ahogy a talicska szarvának is illik kézre állania.
Na ekkor lépett közbe, izgatott kérdéseivel a fiatalember. Amolyan rövidre vágott hajú szemüveges bölcsészforma, mondjuk kultúrantropológus, esetleg könyvtáros vagy esztétika és angol szakon végzett munkanélküli....minek...? Minek ez magának...? Mit fog vele csinálni...? és ehhez hasonló izgatott kérdései megleptek. Sem a bomberdzsekim nem volt rajtam, sem a piros csíkos nyakkendőm, igaz egyik sincs, de a kérdéseiből, kényszerű vigyorgásából és az izgatott tekintetéből azt véltem kiolvasni, Ö engem most leleplezett, amint fegyverkezem. Hát elmondtam neki a prózai valóságot. Arra fogom használni amire való. Van egy kaszálóként vett elhagyott gyümölcsösöm, amit szinte teljesen befedett a lián.
Nem nagyon hitte, gyanús voltam neki. Nem lesz háború, tudom, de előbb utóbb azért nagy bajok lesznek. Wahorn megtette azt amiről az szadesz csak messziről pofázik .Kétlakiként nem tudom valóban jól tette e? Mindazonáltal amióta közelemben van a 44 cm pengehosszúságú bozótvágóm jobb a közérzetem.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.25. 11:17:31

Üdv Reakció!

Megcsináltam Youtube-os formában a6 perces beszélgetést, illesszétek be :
www.youtube.com/watch?v=6hfHlgO5Rzo

Én is lehoztam:
vastagbor.blog.hu/2008/09/25/egy_korrekt_ciganyvajda

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.25. 11:19:07

hello zero!

köszönjük, betesszük.

jbb 2008.09.25. 11:21:19

Én élőben élveztem a beszélgetést, isteni volt. Bakáts csak kapkodta a levegőt és végig azon töprengett, miként lehetne ebből kivágnia magát, nehogy őt is még a végén megbélyegezzék a liberális oldalon. Hogy is van ez? Mint kutya a kínai konyhán?

nénike · http://mandiner.hu 2008.09.25. 11:29:44

Amikor Wahornnal csináltam interjút, még épp Pasaréten lakott egy tetőtérben a New York Szemere tengely közepén. Hát eléggé lejtős pályán mozog Bandi bá. De a land artnak ára van. Nagyon nagy ára.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.09.25. 11:48:02

"...nyilván azt csinálják, amit megengednek nekik..."

Téglagyári Megálló 2008.09.25. 11:50:11

nénike, te milyen környéken laksz?

states 2008.09.25. 11:59:34

A selejt bosszúja, avagy a Fideszes titkosszolgálat már a Klubrádióba is betette a lábát egy telefonos kisasszony képében, avagy Albán úr nem hisz a fülének...

tevevanegypupu 2008.09.25. 12:09:02

Bakacs arcat szerettem volna latni..Ugy van elottem ahogy a Kultiplex elott atkozodik. Most meg hozza ez az interju. Rajar a rud szegenykere.

Alfőmérnök 2008.09.25. 12:12:05

Wahorn ismeri belülről az egész balliberális bagázst. Indulata mögött nyilván az is van, hogy már ő is unja az állandó hazudozásukat, mellébeszélésüket, csúsztatásaikat. Ez a kis célzás a II. kerületre nyilván nekik (a haverjainak) is szólt. Egyébként meg ennek a Bakátsnak elment az esze. Jó tollú újságíró volt egyébként, de mára már csak egy kis fogaskerék a rendszerben. Azt nem tudom, hogy ő tud-e erről, de gyanítom, hogy nem.
Szánalmas volt, ahogy Wahornba folytotta a szót, meg terelt...

rkb · http://tortenelem.blog.hu 2008.09.25. 12:20:36

Sajnos a probléma valós. Éljünk a II. kerületben, vagy Mezőszemerén. Kérdés: ki érzékeli a problémát? II. kerület, vagy Mezőszemere?
És, hogy mi is a probléma, ami valós? Krumplilopás (ha budival rendelkezők követik el, ha nem), közömbös rendőrök mindenképpen.

Téglagyári Megálló 2008.09.25. 12:25:29

Wahornról, többeknek: ő nem egy politikus, hanem egy állampolgár (amerikai), akinek problémái vannak. Mondta, hogy elmegy a falugyűlésre, de lehet, hogy ott nem kap választ a kérdéseire. Indulatos, ja, de lehet, hogy ha a 80 éves szomszédoddal ezt csinálnák, te is indulatos lennél.

Alfőmérnök 2008.09.25. 12:27:33

thiers: Erre mondják a radikálisok, hogy ezért van szükség Magyar Gárdára. És - a maguk szempontjából - igazuk is van.
A SZADESZos liberális megmondóemberek meg még a nyolcadik kerületet sem ismerik, nemhogy mondjuk BAZ megyét, és a Gárdáról csak a nyilasmagyarok jutnak eszükbe.

Téglagyári Megálló 2008.09.25. 12:30:09

Egyébként meg ajánlom a Bíró Andrással készült interjút. Itt egy részlet, ami a megoldást is mutatná, csak hát ma rögtön keresztény kurzusról jajonganak a baloldali publicisták, ha ilyet javasol valaki (na jó, adventista jöhet, mert az gyengíti a katolikus egyházat).

---
Mert helyileg történnek a dolgok, központilag ezt nem lehet intézni. Uszkán például, ebben az ukrán határ közeli faluban, ahol zömében cigányok laknak, ahol nyolc felnőtt, nyolc cigány asszony fejezte be nemrég a középiskolát, és minden roma porta kertjében csöpögtető rendszerrel termesztik az uborkát, van egy alpolgármester asszony, szintén roma, maga is felnőtt fejjel érettségizett, és most tovább akar menni egyetemre. Egyébként negyvenéves, és kétszer operálták a szívét. Megkérdeztem tőle, mi a helyzet a faluban az uzsorával. "Itt iis megjelent egy pasas, hogy ajánlatot tegyen a családoknak -
válaszolta -, én meg végigjártam a portákat, és azt mondtam: "Húzzátok meg a nadrágszíjat és ne vegyetek fel pénzt tőle." És hatott a figyelmeztetés, mert az uszkai családok nem adósodtak el.

- Ha jól tudom, ez az a falu, ahol szinte mindenki adventista...

- Erről van szó! Először én is azt kérdeztem magamtól, hogy miért ilyen különleges ez a falu. Aztán megtudtam, hogy harminc-negyven éve odakerült egy adventista lelkipásztor, majd kialakult egy roma egyházi vezetés, amely "törvénnyé" tette a tisztaságot, a szorgalmat és a becsületet.
---

A teljes interjú:

www.es.hu/pd/display.asp?channel=INTERJU0829

CrL 2008.09.25. 12:31:19

jó rendőrségre vagy rendvédelemre lenne szükség.

Téglagyári Megálló 2008.09.25. 12:40:02

CrL,

tyúklopásokat szerintem nem lehet rendőrséggel megakadályozni teljesen. Más kérdés, hogy a rendőrség nem áll a helyzet magaslatán.

CrL 2008.09.25. 12:41:45

TM: de szerinted mivel lehetne megakadályozni?

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.09.25. 12:43:01

Meg lehet azért, csak nem ide illő módszerekkel.

De már mondjuk magát az illegális behatolás tényét is lehetne jobban szankcionálni, és meg is van a megoldás.

Alfőmérnök 2008.09.25. 12:59:24

Az a baj, hogyha valaki már elkezd foglalkozni a problémával, (aminek az első lépése, hogy nevén nevezzük a dolgot), rögtön lecsap rá a ballib média.
A fidesznek volt egy rendelete, hogy a csalási pótlék kiutalását az iskolalátogatáshoz kötötték. Ez nyilvánvalóan a hazai cigányságnak szóló üzenet volt. Meg is kapták érte a magukét...
Ha valaki előállna azzal, hogy vidéken a közbiztoságot javítani kell, lefogadom, hogy alapból rasszizmussal vádolnák.

Téglagyári Megálló 2008.09.25. 13:03:43

CrL,

a morált kell megjavítani, persze nincsenek kész megoldásaim. Azért az uszkai receptet se véletlenül idéztem be.

Amúgy Őrnagynak igaza van, a behatolás (trespassing) az angol jogban főbenjáró bűn.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.09.25. 13:07:17

Elvitték a tyúkokat, meg a krumplit. És van parabolájuk is. )
Elképzelem, ahogy vasárnap délután meri az asszony
a húslevest a gyerekeknek, apu meg nézi a forma1-et
a tévében, néha böfög egyet, kapcsolgat, rtl-klub, ATV,
Cool TV, na az jó lesz, ott épp lőnek...
aztán kurjant egyet az udvarra:
- Tibikee, a kákást nem hoztad eee?

Alfőmérnök 2008.09.25. 13:09:43

ez a "csalási pótlék" jó kis melléütés volt

rkb · http://tortenelem.blog.hu 2008.09.25. 13:28:58

CrL · teaszalon.blog.hu/ 2008.09.25. 12:31:19
jó rendőrségre vagy rendvédelemre lenne szükség.

Vajon miért nincsen jó rendőrségünk vagy rendvédelmünk? Mert tegyük fel, hogy nincsen... Ezúton látszik, hogy "Lombospusztán", meg "Mezőfalván" nincsen.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.09.25. 14:51:11

Az Orbán Királyság alatt csak az a gyerek kapott családi pótlékot ,aki iskolába járt, csak ezt a szocik megszüntették a gyerek után járó adókedvezménnyel együtt.

Invictus 2008.09.25. 15:07:52

"És van parabolájuk is"

A dél-amerikai bódévárosok lakóinak is van. Ahogy mondta Wahorn, azt nézik, mert ráérnek, nem dolgoznak.
Mindenesetre tanulságos, hogy a személyes tapasztalat egy libsit is ki tud gyógyítani a PC-ből. Lehet, tényleg közéjük kellene költöznie egy időre mindnek. Bakátsnak is.

Cypriánus 2008.09.25. 15:14:11

Te egy fasiszta vagy!!!mármint Hazánk egyik legsötétebb koráról, az 1998-2002 közti Igazi Vészkorszakról beszélsz, amikor a Szarvas Patás Rém (a nevét ki sem merem mondani, még megjelenik) kegyetlen uralma alatt sínylődtek a Köztársaság barátai, akiket Kövér László kötele, és a mindennapos dunábalövések vártak?! Amikor a náci fidesznyikek szőlőbányái által elpusztított, döglődő gazdaság 4,5-6,5 %-al nőtt CSAK évente, (stabil államháztartás mellett)??! Pont azt súlyosan diszkriminatív, a baloldali sajtóban sokszor leleplezett adókedvezményt hozod fel, amely rasszista módon arra ösztönözte volna a romák azon egyharmadát, aki amúgy csak a tökét vakargatja otthon a TV előtt, hogy dolgozzon?!
Hová jutottunk...iszonyú... szemetel a barna eső!

Alfőmérnök 2008.09.25. 15:41:18

Én azon gondolkodom, hogy hogyan fogják átértékelni Wahornt a liberális bartátai. Azt fogják-e róla mondani, hogy megőrült, vagy utólagosan bebizonyítják az eddig általuk is nagyra tartott életművéről, hogy kamu, és estleg kimutatják benne a fasisztoid tendenciákat, amik ide vezethettek.
Nincsenek könnyű helyzetben, mert ha valami olyasmit mondanak, hogy "hát azért valamennyire igaza van", vagy hogy "meg lehet érteni", akkor - eddigi tevékenységüknek, ideológiai hadjáratuknak köszönhetően - automatikusan a nácikkal kerülnek egy platforma.

gapinthebreath 2008.09.25. 16:30:36

Azért ez elképesztő, hogy ujjongani kell, hogy egy országos, balos rádióadóban véletlenül megjelent a témában egyetlen, a valósággal egybevágó interjú.

Nem tudom, hogyan lehetne kivakarni az országot ebből a szarból, félek, a jelenlegi politikai elit (beleértve a Fideszt) susnyákolásával sehogy.
Kemény határozottság kellene, végiggondolt és következetesen végrehajtott program, rengeteg pénz és legalább 15 év.

Nem pedig erőszakosan összezárni a cigány gyerekeket a magyarokkal, mert az integráláshoz bizonyos minimál-feltételek szükségesek lennének. Hol vannak az ilyen módon kiszolgáltatott magyar gyerekek jogai? Hogy ne a 3x bukott, vele egy osztályba járó, nála 2 fejjel magasabb cigány gyerek terrorjától kelljen rettegniük?
Normálisabb országban, pl Svájc, az alsó osztályban nincs érdemjegy. Azonban felette, ha valaki kétszer megbukik, megy a spec iskolába, és nincs visszaút a normál oktatásba! Figyelembe kell venni az átlagos vagy átlag-feletti képességekkel rendelkezők érdekeit is. Vagy nekik nincsenek jogaik???

Egyébként az összezárás kierőszakolása mögött nagyon nehéz nem felfedezni azt a devalvációs szándékot, ami az SZDSZ-es oktatáspolitika legfőbb célja, és lépésről lépésre megvalósításra kerül. (az mszp pedig asszisztál ehhez, mint most is)

Francois Pignon 2008.09.25. 18:22:34

Ajjaj, bajban vagyok mostanában a nevek helyesírásával. Bakáts a tér, nem a Tibor. :(

Francois Pignon 2008.09.25. 18:26:36

Bár némileg megnyugtat, hogy a gugli több találatot ad t-re mint c-re, mégsem csak én vagyok a hülye.

mrbadger 2008.09.25. 23:29:41

Téglagyár,

az idézett Bíró András interjúban cifrábbak is olvashatóak amelyet a szöveg második felét kitevő alapos Magyar Gárdázással kompenzál.

De erre is érkezett felháborodott viszontválasz TGM részéről. (amit most nem keresek meg:)

A youtube viszont nálam nem forog :(

Téglagyári Megálló 2008.09.26. 09:18:47

capdick,

ugye nem baj, ha nem húzom fel magam a tgm válasszal?

a magyar gárdát különben én se tartom valami jó megoldásnak, a rendőrségnek (és más hivatalos szerveknek) lenne itt tennivalója.

mrbadger 2008.09.26. 12:49:16

Egy csipetnyi "rasszizmus" az elitben a megfelelő időben országos rasszizmusnak vehette volna elejét...

ÁrPi 2008.09.27. 10:26:32

Meghallgattam ezt a pénteki Wahorn-ot is.

9:35-től:

klubradio.hu/klubmp3/klub20080926-165809.mp3

A falusi, főleg az öregebb lakosság (a szomszédságának)
fásultságát, félelmét szeretné eltüntetni, megváltoztatni:

Alapvetően helyi, lokális polgári szerveződést, a polgárőrségek megszervezettebbé tételét kívánja.

Amit el szeretne érni hogy Ne kelljen "idehívni" a rendőrséget, a magyargárdát, """a falun kivüli külső erőket"""; nem rájuk akar számítani.

A hangfelvételen 22:30 -nál amit a Magyar Gárda ruházatáról mond, az picit megmosolyogtatott: " ... sajnos olyan ruhában vannak hogy az nekem nem tetszik; Hogyha mondjuk csikósnak öltöztek volna, akkor lehet hogy idehívtam volna őket, mert mondom tetszik ami mondanak ők, hogy (pl.) segíteni akarnak az idős vidékieken .... "


"Nemrégóta vagyok paraszt , két éve költöztem Mezőszemerére."

( Viszonyulási pontként: A "paraszt" itt az ismert cigány terminológia alkalmazása Wahorn-tól.)

Francois Pignon 2008.09.27. 10:37:11

ÁrPi,
köszi a linket, a 18 perc környékén hallható Wahorn ott.
Amúgy igaza van, nem a kívülről jövő emberek, hanem helyben szerveződő komoly polgárőrség lehet a megoldás. Meg persze jó rendőrség. Hogy ne történhessen meg például, hogy temetések alatt kirámolják azt ot levő öregek házát.
(A paraszt bizonyos terminológiában magyart, nemcigányt jelent jelent.)
Hogy a csikósruha gárdistaegyenruhaként tetszene neki, tényleg jó. ;)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.09.27. 11:59:27

Amit Wahorn a végén mond, hogy vidéken nincs munkanélküliség, stb., azért egy jobbert szétszednek. De lehet, hogy Wahorn is megy a levesbe.

CrL 2008.09.27. 12:04:03

megtesz mindent érte az biztos, kár érte

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.09.27. 12:13:34

Azt hiszem a vidéki szociknál is nagy lehet a méreg a közbiztonság miatt. Most kapnak egy kis morzsát, de ez még lófax:
www.mno.hu/portal/587577

A törvények és a rendőrség megváltoztatása kellene, arról meg nincs szó.
A fidox meg feltűnően lapít ebben a témában (IS). :(

Alfőmérnök 2008.09.27. 13:21:46

Szerintem nem biztos, hogy szétszedik Wahornt. Épp ez az undorító: ha egy - mondjuk így - jobboldal-közeli személyiség ennek a 1/10-ét mondta volna, már régen rasszistáznának, meg ráhúznák, hogy az emberi métóságot tiporja sárba, Szóval hogy kíírta magát az européerek köréből.
De egy Wahorn még az MR1-en is mondhat ilyeneket (Bakács még nem tudhatta, hogy ilyeneket fog mondani de a későbbiekben már biztosak lehettek benne!).
Ennyit számít a baráti kör, meg a kapcsolati tőke.

Francois Pignon 2008.09.27. 13:27:46

"ha két éve nem költözöm ide, én is azt mondanám, mint ti ott Pesten" (nem szöveghű idézet)

Ennyi.

CrL 2008.09.27. 13:33:43

abszolút igaz. a vicc pedig az, hogy ez az ország nagyon kicsi és mégis mintha kontinensnyi lenni a távolság a két világ között.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.09.27. 13:36:52

CrL
a távolság nem földrajzi, hanem szemléletbeli. Az óriási.

CrL 2008.09.27. 13:37:40

persze, erre utaltam.

Francois Pignon 2008.09.27. 13:51:53

Wahornnak tetszik, amit a Magyar Gárda mond, csak a ruhájuk nem tetszik neki.
Aszem most láttuk, hogyan írja ki magát valaki a "felvilágosult emberek köréből".
Wahorn ezután csak "paraszt" marad. :(

ÁrPi 2008.09.27. 18:13:42

Múltkor a "Political Incorrect" blogter.hu-s blogon olvastam utána
mi s ki a "paraszt" .

poinc.blogter.hu/?post_id=152317

"(A paraszt a magyar neve romongróul, romául gádzsó)"

Szerintem amikor egy ILY ( sic! :"ilyen" :) elitértelmiségi mint Wahorn parasztnak nevezi magát, az analóg jelenség azzal mikor motorosok csoportja gójmotorosoknak nevezi magát. A "paraszt" önmagára ritkán használja (már mainapság) a paraszt szót.

mrbadger 2008.09.27. 18:26:39

Alfőmérnök

hát ez nem egészen így van. Számít a "kapcsolati tőke", de az is, hogyan fogalmazod meg az állításodat. Wahorn az első interjúban visszafogott és szerény hangon beszélt, nem baromállatozta le direktbe Bakátsot.

Persze így is kirívó eset, nem mondhatta volna el akárki. Fábry ennél arcbamászóbban, harsányabban beszél. És hogy egy szélsőséget említsek: Döbrentei Kornél össze sem hasonlítható Wahornnal.

... de ugyanúgy az Index újságírójára is rászálltak már "rasszista" cikkért, illetve ahogy fent írtam, Bíró Andrásra is az ÉS interjújért.

Alfőmérnök 2008.09.27. 19:56:52

capdick:
Igazad van, Wahorn elég visszafogottan fogalmazott. Azaz nem nevezte nevén dolgot...
(Mindazonátal én azon a véleményen vagyok, hogy fontosabb az ember monanivalójának a valódi tartalma, mint a stílusa. A nyers, szélsőséges megfogalmazásokat is tudni kell a helyén kezelni.)
Egy dologra mindenképpen ráirányítja a figyelmet ez az eset: hogy nincsen megfelelő nyelvünk sem "ennek" a problémának a leírására. Mert óhatatlanul rasszista felhagok vegyülnek a mondandónkba...
De ez azt is jelenti (szerintem), hogy ha valaki "cigányozik", nem feltétlenül rasszista, hanem lehet, hogy csak felhívja a figyelmet egy problémára, aminek még nyelvünk sincs a leírására, nemhogy megoldási stratégiáink..

szamarhegy 2008.11.17. 16:38:28

1. Nem Wahorn és a Magyar Gárda viszonya (mert ha jól értettem semmi ilyenről szó nincs) itt a téma, hanem a szegénység, a cigányság, a falusi társadalom szövetének gyengesége, értékrendi különbségek és a jogállamiság, illetve annak betartasáért felelős rendőrség szerepe, erőforrásai.
2. A média inger küszöbét nyilván nem töri át Juli néni, annak csak örülni lehet, ha egy ismert ember kapcsán bekerül a hírekbe.
3. Aki veszi a fáradtságot, az megtapaszhatja, hogy az a rádió, amelynek egyik műsorkészítője Bakács Tibor, az egyik legérzékenyebb a társadalmi problémákra.
süti beállítások módosítása