Egy sziget lehetősége
2008. augusztus 19. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Egy sziget lehetősége

 (fotó: index.hu)

 Elkövettem azt a hibát, hogy nyárközép idején olvastam el Michel Houllebecq francia író Egy sziget lehetősége című regényét. A végtelenül pesszimista írás okozta letargiából kigyógyulandó, elmentem saját szigeteim egyikére, oda fel, Óbudára.

 Az idei fesztivál számokban: 385 ezer látogató hat nap alatt; rekordszámú, 70 ezer vendég a szombati, R.E.M. fémjelezte napon; mintegy százmilliós nyereség adózás és mintegy tíz deka por a végtagokon hazamenetel után. Sorok írója tizedik éve jár ki a háromkerbe, először vidéki gimisként, majd fővárosi egyetemistaként, ma már zsurnalisztaként – de még mindig csak egyszer sikerült ingyenjegyet szereznie a belépéshez. Ez bizonyos fokú lúzerségre vall, de ettől még vidáman pengettem ki mindig az évről évre dráguló belépőjegyek árát. Mert megérte. A Sziget – ahogy azt tavaly megírtam - már nem divat és nem kúlság kérdése, nem a magyar ifjúság fertője: a Sziget ma már intézmény, tízezrek életének része, mint egy délutáni sörözéssel egybekötött esti koncert avagy előadás.

 A fesztivál is erről szól, csak mindenből túladagol. Gyakorlott fesztiváljárók ezért meg sem próbálják már körberohanni a kiválasztott 27 programot egy este alatt. Nem éri meg. A tempóból kicsit visszavéve inkább szemlélődjünk kicsit: nézzük az elképesztő embertömeget, a visszafogott és elszabadult fiatalokat, a jó fej és tahó külföldieket, a hagyományos közösségi kukadobolást és a még mindig mocskos vécéket. A permanens telefonálás az „itt vagyok a sátornál – milyen sátor? – mi milyen? – a sátornál? – hol?” jellegű párbeszédekkel sem maradhat ki. Gyakorlott szigetezők viszont a lemondás keresztény erényének gyakorlásával rengeteg energiát, idegbajt és rohanást spórolhatnak meg.

 A Sziget mára intézmény lett: nem nosztalgiázni megyünk ki, hiszen minden évben ugyanazt a hangulatot – és gyakran ugyanazokat a fellépőket kapjuk – a fesztiváltól. Velünk együtt nőtt, velünk alakultak ki hagyományai, amikre, ha egyszer rákaptunk, már úgysem fogunk otthon maradni. Pedig már megfogadtuk néhányszor. De azért egy-két napot minden évben kint töltünk, és nézzük, ahogy a hamvas elsőszigetezők összekeverednek az őszülő első szigetezőkkel. Ki tudja, lehet, hogy olyan srácok is buliznak már a fesztiválon, akiket az első, ’93-as összejövetelen hoztak össze egy félreeső sátorban.

 Ahogy Uj Péter írta, a Sziget valószerűtlenül normális hely egy abnormális országban. Szesztilalomtól, klubbezárásoktól, kőhajigálásoktól és egyéb extrém tevékenységektől sújtott hazánkban egy élvezhető, örök zsongással (és örök problémákkal) megáldott mikrovilág. Egy sziget lehetősége. Az idei év veterán kedvencét, az R.E.M.-et idézve: a jó élet lehet a legjobb bosszú.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr32623120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hcrules 2008.08.19. 14:41:37

Nem tudom, nekem a kisebb fesztiválok valahogy jobban bejönnek. A Sziget túl drága, túl kommersz, és nagyon vegyes. Ennyi pénzből inkább olyan fesztiválra mennék ki Németországba vagy Ausztriába, ahol szinte csak olyan együttesek vannak amiket tényleg szeretek. Idén nem is voltam.

Persze ettől függetlenül nagyon jó hely, sok nagy koncerten voltam ott az utóbbi években.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.08.19. 14:41:53

akkor menjünk bosszút állni! :)
(jó duma)

irrelevant 2008.08.19. 14:58:36

Naja, a kisebb fesztiválok jobbak, bár én keveset ismerek, főleg csak a Hegyalját. Ami zenei felhozatalát tekintve lényegesen szegényesebb a Szigetnél, de a hangulata sokkal jobb. Igaz, az utóbbi években már ott is annyian voltak, hogy meg sem lehetett mozdulni sem a kempingben, sem a városban.

Ami a Szigetben kifejezetten szar, az a következő:

- A betondzsungel közepén van a dolog, ha valaki egy kicsit kevesebb emberszagra és zajra vágyik, legfeljebb az Auchan füvén talál megnyugvást, ami (valljuk be), nem igazán hasonlítható pl. Tokaj belvárosához :)

- In-Kalos vadállatok, anyótok.

- Nem lehet bevinni kaját - ez milyen már? Három teszkó a szigeten, ahol fél liter csapvíz egy ezres? Anyód.

- Általános drágaság. Két szem sült bébikrumpli egy köpet mustárral nyolcszázért? 4 cent HP egy ezresért? Anyód. Ilyet csak külföldiek és jólfizetett reakciós zsúrfiúk engedhetnek meg maguknak :DDD

- Toi-toi-helyzet. Persze ez nehezebb ügy mint az izraeli-palesztin béketerv, gyakorlatilag megoldhatatlan.

hcrules 2008.08.19. 15:06:03

igen, amikor írtam én is a Hegyaljára gondoltam :) Ott az általad felsorolt problémák - a biztonságiakat leszámítva - nincsenek meg, vagy könnyen kivédhetőek (mivel, ahogy írtad is, ott a belváros a híd túloldalán). Ráadásul tényleg családiasabb, lehet találkozni ismerősökkel, régi osztálytársakkal, stb. Persze az utóbbi időben tényleg kezdenek túl sokan lenni ott is.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.08.19. 15:06:31

mennyi volt a legolcsóbb "korsó" (műanyag,brrr) sör?
az is anyódkategória?

Téglagyári Megálló 2008.08.19. 15:10:53

Az anyód az a katyódnak az ellenpárja?

smalladam 2008.08.19. 15:11:00

a legolcsóbb sör 4 deci dreher volt 330 ért, az ászok meg 6 deci volt 390 ért.

ez életem legjobb szigete volt.

ÁrPi 2008.08.19. 15:15:39

"Az anyód az a katyódnak az ellenpárja?"

Ionikusan igen, de szerintem olyan inkább mint a

" .. moásnap ebédejéé kÓposztalevest .."

irrelevant 2008.08.19. 15:17:45

hcrules

Szerintem a Hegyalján a biztonságiak kifejezetten jófejek a szigeten feszítő In-Kalosokhoz képest, sosem volt velük gondom.

A toi-toi-helyzet viszont Tokajban is elkeserítő, sőt, talán még egy fokkal szarabb, mint a Szigeten. Zuhanyozni pedig kész hányinger, ugyanis már a fesztivál elejétől fogva bokáig érő sárban kell tisztálkodni. Az ellen a papucs sem véd. Asszem 16 zuhanytálca van - hány emberre is? Belegondolni is rossz. Nem véletlen, hogy korábban a Tokaj főutcáján lévő koliba szoktunk beszökni zuhanyozni, de sajnos újabban már figyel a portás.

A legjobb dolog Tokajban, amikor baromi olcsón vesz az ember valami baromi jó bort, és óvatosan, nehogy beleüljön egy otthagyott matériába, kiül borozni a haverokkal a Tisza partjára.

Szamárfül

Nem tudom, az idén nem voltam. Szerintem 300 körül lehet és vizezett, de majd ergé megmondja.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.08.19. 15:20:31

hát, 330-ért még én is vizezném, pedig... kézlevágás, amúgy.
:D

ebből nem lesz meg a nettó 100 milka haszon, nem gyanús? még hogy nem vizezik (index, 2007)... de ahogy nézem a mai kiajánlott blogot a témában, már az sem bassza fel a népet, ha "virgin" még a 4ezres koktél is...

(1 puffugó magyar :) )

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.08.19. 15:23:38

egy Hannibál blog a témában:
hannibal.blog.hu/2008/08/19/szigetrend_08
- amúltkor anniyra leugatták egyesek, hogy behúzott farokkal távozhatott :D és mostanában nem tisztel meg minjet sem jujjokkal, sem önlinkekkel...

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.08.19. 15:45:51

Ádám, idén nekem is jobban tetszett valamiért, mint az elmúlt években. A tavalyi kifejezetten szar volt, de azért leginkább egy kiadós bőrig ázás és egy tuctuc Chemical Brothers volt a felelős.

hcrules 2008.08.19. 15:47:57

otvospeter

nekem sem volt bajom még a biztonságiakkal Hegyalján, csak meséltek. A Toi Toi nekem nem adja, azt szoktam csinálni, hogy reggel felkelek, átmegyek a hídon a városba, beülök valahova egy kávéra és ott mindent el lehet intézni. A Szigeten ezt nem tudom megtenni. A zuhany tényleg gáz, de a Szigeten talán még rosszabb. Ot mindíg azt csináltuk hogy mentünk a medencéhez, pancsoltunk egy kicsit, aztán utána lehetett sokkal jobb körülmények között zuhanyozni. Jaja, a Tisza partja az tényleg nagyon jó. De szeretem a borozókat is, főleg az olyanokat ahol a lugasban lehet ücsörögni és a tulaj néha körbevisz egy tálca zsíros deszkát. Volt olyan hogy végül a fesztiválra be sem mentem, kint voltunk egész este Tokajban :)

smalladam

mekem életem legjobb Szigete az volt, amikor a Slayer volt a nagyszínpadon, talán négy vagy öt éve. Valamilyen szinten sajnálom hogy idén nem tudtam kinézni, de tényleg nagyon drága lett volna, és amikre kíváncsi voltam persze mind más napokon voltak...

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.08.19. 15:53:47

srácok, mik az eddig megélt legjobb Sziget-koncertjeitek?

Nekem:
'99 - Faithless
'03 - Massive Attack
'06 - Radiohead
'08 - R.E.M.

+ valami drumandbass buli reggel 8-ig, talán 2000-ben a Tilos sátorban :D

smalladam 2008.08.19. 16:08:34

nemtom, én valahogy sosem a koncerteken mértem az élményt, hanem úgy általában az összhatáson. sokszor szívfájdalom nélkül kihagyok nagyszínpados gigasztárokat, (idén pl a remet a jamiroquait meg a tanksapkát) és helyette mondjuk elmegyek a pestiest-MR2 a haverjaim rokendrólbandájára, vagy egy öregecskedő gödör alter-zenekarra, vagy elmegyek inni.

amúgy idén a legjobban nekem talán a sex pistols, a maiden, meg a danko jones tetszett. ja meg subscribe.

irrelevant 2008.08.19. 16:33:00

Az ilyen megagigakoncerteket sosem tudom annyira élvezni. Nem sok kiemelkedőt tudnék mondani a Szigetről, de azért van pár.

- Illés a Nagyszínpadon
- International Noise Conspiracy a Wan2-ban (2005?)
- KFT tavalyelőtt, zseniális volt, életem legjobb KFT-koncertje
- Mando Diao, Nagyszínpad, 2005?
- Franz Ferdinand a Nagyszínpadon, 2005?
- Children of Bodom, 2004

Ebből is látszik, hogy eddig nem sok Szigeten voltam. Általában jobban rá tudok hangolódni az olyan koncertekre, amik nem fesztiválkörnyezetben vannak, hanem csak úgy önállóan egy csarnokban vagy egyéb bulihelyen.

Legrosszabb koncertek a Szigeten:

- Sickratman, 2005
- The Hives, 2005?
- Radiohead, 2006, amennyit láttam belőle
- Korn, 2006, amennyit láttam belőle

hcrules 2008.08.19. 16:34:26

Pontos időpontokat nem tudok, de az a Slayer nagyon jó volt, aztán vagy két éve a Sick Of It All, olyan 2003-4-5 fele egy Ignite, és a legelső Szigetemen a Freshfabrik, még Pityesszel. Aztán nekem a Tankcsapda eddig talán mindig bejött, és persze rengeteg haveri koncert haveri zenekarokkal :D

hcrules 2008.08.19. 16:35:37

ja, és volt egy nagyon jó Apocalyptica, az is vagy 3-4 éve

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.08.19. 16:37:28

azon volt, hogy a fél koncert alatt a gitárokat hangolták és le-fel vonulgattak a színpadról a tagok?

irrelevant 2008.08.19. 16:37:46

Legröhejesebb koncert: Stress, Metal Hammer színpad, 2006.

"Következő számunk a SZELLEMKASTÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉLY!!!! JÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ!!!!!"

irrelevant 2008.08.19. 16:41:17

Ja, ami még nagyon rossz volt, az a Toy Dolls volt 2005-ben. Büdös, sörszagú, dagadt germán disznókkal a hátam mögött. Plusz még a szar zene. :)))

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.08.19. 16:43:17

nekem legrosszabb: a tavalyi Chemical Brothers, meglepetésre lakossági technóval, tucctuccal jöttek, ennek megfelelően kopaszok és kurváik szeleteltek a nézőtéren

smalladam 2008.08.19. 16:46:26

akkor olyan lehetett mint Fatboy Slim az idei soundon. a cb-t nem néztem végig, fatboyt igen, de kurvára untam.

smalladam 2008.08.19. 16:47:39

justicen volt valaki? én a sátorponyva alatt másztam be:)

smalladam 2008.08.19. 17:10:07

egyrészt nem, másrészt már amúgy sem számított:)

hcrules 2008.08.19. 17:15:51

Nekem ami nagyon rossz volt a Szigeten az egy Clawfinger koncert, amikor vagy háromszor ment el a hangosítás. A dagadt germán disznókhoz pedig H-Blockxon volt szerencsém.

A Balaton Sound vagy az a teknófesztivál? Vagy az a Balatone?

smalladam 2008.08.19. 17:21:00

balaton sound az elektro. balatonén a hagyományos magyar fesztiválzenekarok játszanak

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.08.19. 17:36:52

Én 7 éve vagyok kint, de nekem ez volt az egyik legjobb.
2004 Deti Picasso
2005 Franzi
2008 Másfél + Gaja
2 órás masziv hasitás
2007 Leningrad
2008 Beshodrom
itt valaki fejbedobott egy WC papiral, aminek 5-8 fajta kreativ felhasználást fejtetem ki a koncerten és utána.

smalladam 2008.08.19. 18:08:48

üres műanyag söröspoharat szoktatok dobálni?

2008.08.19. 18:52:12

Én már akkor se mennék ki, ha fizetnének.
Kiöregedtem, piha! De ideológiailag se igen jön be már.

ami jó volt:
'96 Prodigy (csak annyit erről, hogy leesett a cipő a lábamról..., ott keresgéltem utána)
'98 Goldie

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.08.19. 21:28:33

otvosp,

International noise conspiracy nem 2006-ban volt? Most hirtelen nem vágom én sem.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.08.19. 22:50:40

Slayer, New Model Army, Motörhead, Nick Cave and the bad seeds, Bad Religion, Flash, Mystery Gang Dátumokat nem tudok. De én is kiöregedtem már. Ha lenne egy min ***-os hotel bárral a Szigeten akkor talán.

Charme 2008.08.19. 23:01:42

Faith No More 1997-ben.

11 éve??? ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

Amúgy érdemes lenne a Sziget történetét a harmadik kerületi nyugger terror győzelme előtti és utáni időszakokra osztani. A kilencvenes években még leszakadt a fejem a színpadtól száz méterre, most pedig beszélgettünk (!) Iron MAiden (!!) alatt!! Tragikus.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.08.19. 23:12:05

a '97-esre akartam először menni, de nem engedtek a szülők :-)))

CrL 2008.08.19. 23:21:08

97esen voltam volt Rollins Band ;]

csi, Goldie inagy volt és akkor még nem nosztalgia buli volt hanem frissnek számított emberünk.

Charme 2008.08.19. 23:33:22

Ki volt ott 1994-ben??? Tessék, tessék!! Amikor még kazincbarcikai pánkok voltak többségben. Nem a nosztalgiázó harmincasok, mint mi :)

Emlkészem egy bulira, 1994-ben, hajnali 4 körül a zenekarvezető srác bejelentette, h mára ennyi, mert másfél óra múlva bevonul katonának :))

suski 2008.08.19. 23:39:03

legjobb : Nick Cave (már 3 éve?)
legrosszabb: az ezt megelôzô (nagyszínpados! ) Sziámi

további emlékezetesek: Franz Ferdinand, New Model Army és egy fergeteges francia ska-punk zenekar, a nevét elfelejtettem

Charme 2008.08.19. 23:40:57

M.P.Sziámiról sztem azt hiszik a külföldiek h vmi McDonalds paródia :))

theo 2008.08.20. 01:28:49

'95-ben elöször. Legjobb a '96-os Prodigy volt sztem.
Sok számomra unalmas nagyszinpados volt úgyhogy nem tudok legrosszabbat választani, de évek óta már nem a nagyszinpadért megyek ki. Az csak extra hozzáadott érték a bulihoz :)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.08.20. 01:58:21

a drágaság/nemdrágasághoz:

1 dl Ráspi(!) rozé 200(!)

4cl Hilltop Chardonnay törköly 350(!)

aki 390-ért vizezett(nem volt az, kóstoltam) sört meg sokezerért vödrös koktélt iszik, az meg is érdemli

a legeslegjobb bulikat meg a kisszinpadokon a full noname zenekarok nyomatják

'06-ban(?) valami bosnyák(!) hip-hop-ragga zenekar az afrika-szinpadon...
vagy idén valami feka bigbend valami múzeumos helyen
stb

Szfül, kösz

és/de nem távoztam(!:) (csak épp mostanában nem érek rá)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.08.20. 02:00:29

ja. eddig m i n d e n évben voltam kint legalább egy napot:)

és pl. '93-ban pl a Blood, Sweat and Tears pl óriási volt pl

csak rövid

Kopiás Attila Steve 2008.08.20. 03:56:16

'99 vagy 2000 óta az első sziget volt idén amire nem tettem ki a lábam. Tavaly is csak egy napot voltam (barátnőmnek volt koncertje meg zöld udvarban barátok), előtte azért kintlakva kintcivilkedve mindig végigpörögtem a hetet. Az én tapasztalatom, hogy minden évben egyre kevésbé emberibb, egyre kevésbé hangulatos (saját szubjektív ízlésem szerint psze). Annó volt ez a mondás, hogy azé jó a sziget mert az utolsó mattrészeg punk is elenged maga előtt az úton amikor keresztberohan hányni egyet a bokorba és tényleg. És azért ennek még sokáig volt egy nyoma, egyre kevesebben, de voltak egymásra odafigyelő, egymás iránt érdeklődő emberek. Biztos ma is vannak még - ugye evidens módon az itt kommentelők pl - csak százalékos arányban úgy tűnik, teljesen eltűntek. Maradt a költs-partizz-nyomulj, az meg nem igazán tud lekötni. A végső csepp két éve utolsó nap volt, én még annyi kétségbeesett tizenévest, huszast, harmincast nem láttam, aki űzött vadként járta a pusztákat, hogy ma még összehozzon egy bármilyen numerát ha már egészen eddig nem sikerült de legalábbis úgy kiüsse magát hogy arra a detoxosak örökre emlékezzenek. Semmi bajom vele erkölcsileg, ki-ki a saját ízlése szerint, csak az én ízlésem itt már sajna nem sok érdekeset talál. Egész nyáron minden pillanatban egyszerre öt fesztivál van az országban kicsitől a közepesig, nekem érdekesebbnek tűnnek mint a gigász...

irrelevant 2008.08.20. 10:43:12

Gabrilo

Én sem tudom pontosan, 2005 vagy 2006, az biztos. Énnekem inkább 2005 rémlik, de az is lehet, hogy neked van igazad.

ÁrPi 2008.08.20. 12:10:19

Sokan vannak olyanok akiknek ez egy Michel Houllebecq-féle sziget(-lehetőség?)

Én még sosem voltam ezen az "utolsónapi" szigeten:

KA_Steve írja:
""A végső csepp két éve utolsó nap volt, én még annyi kétségbeesett tizenévest, huszast, harmincast nem láttam, aki űzött vadként járta a pusztákat, hogy ma még összehozzon egy bármilyen...""

...egy bármilyen "sziget"-et. (numerát, toxikus filmszakadást stb)

A Szigetet nopersze a Duna körülfollya...tehát úgy rendesen is "sziget". Lehetőségként MAJDNEM ( :-) ) olyan mint az Aranyember c. regényben szereplő kis sziget az Al-Dunán ! :))

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.08.20. 12:14:14

Az volt eddig legjobb fesztiválélményem, mikor egy köteles kompon a Körösön összefutottunk a Sepulturával. Mezőtúrra mentek, de eltévedtek.

hcrules 2008.08.20. 12:21:59

Őrnagy Őrnagy,

:D:D:D A brazil őserdő után nem tudtak a kopár Alföldön tájékozódni?

Nagyon sajnálom hogy elment a Wan2 Mezőtúrról. Csak egyszer voltam - pont a Sepulturán - de nagyon tetszett.

smalladam 2008.08.20. 15:09:36

érdekes. sokan szenvednek ettől az elüzletiesedéses basztól. a magas árak engem is zavarnak, de én még egyszer nem éreztem semmilyen konzumkényszert - sőt megkockáztatom semmilyen más külső kényszert - a szigeten. csak mikor vasárnap este egy biztnosági őr elvette a széket, amit szereztem, némi halálos fenyegetéssel körítve:D ráadásul nem is inkálos volt.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.08.20. 15:41:50

Bementek hcrules Szarvasra várostnézni :)
Nagyon jó volt Mezőtúron a New Model Army is.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.08.20. 16:19:14

Hm
Stevnek kedves bloger társamnak abban igaza, van, hogy az odafigyelés kicsit elmult.
Hiltopnál itam végig.
kb 50-60 ember ült le melém, és ebből egy kérdezte meg, hogy szabad e a hely.
A ciki az volt, hogy álalában max 3-an ültünk le, de 1 óra mulva mindig minimum7-en 8-an voltunk.
Aztán én kértem elnézést, pedig ha megkérdezik?
Mondjuk a legdurvább egy 40-es csávó volt, aki beült két barátom közé a kajájával, majd amikor mondtuk neki, hogy maradjon egye megmaradjon egye, elküldöt a fenébe és közölte, hogy te engem ne magáz.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.08.20. 19:06:56

Eric Burdon & the Flying Eyes, '94.

Mondjuk azota sem voltam :)

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.08.20. 19:16:06

Hannibal,

Blood, Sweat & Tears is '94-ben volt, szerintem. De annal mar a Jefferson Starship is jobb volt, meg a Jethro Tull is (pedig ez utobbi kicsit csalodas volt). Eric Burdon nem a nagyszinpadon volt, hanem a kettes nagyszinpadon, szakadt az eso, a gitaros csavo a fogaval szolozott, de nem ugy, mint Jimi Hendrix anno, hanem olyan futamot levagott, mint pl. Stevie Ray Vaughan, csak a fogaval. Es iszonyat hangulata volt az egesz koncertnek.

Devil Inside 2008.08.21. 15:13:11

Legjobb koncertjeim:

- tavalyi Gogol Bordello
- anno egy Blues BR Others Show
- szintén régebben egy Deák Bill
Persze voltak még jó koncertek - pl. nagyszínpadon tavaly a Mando Diao-t, Quimbyt is bírtam, idén a Flogging Molly is tetszett -, a kisebbekből a legemlékezetes, mikor még régen, mikor ezt még lehetett három srác a civil sor környékén lévő sátruk elé kiált blues-rockkot játszani és elég komoly közönség gyűlt össze náluk...

Azt már nem tudom, mikor voltam kint először - az nem volt olyan nagy élmény: vaksötétben botorkáltunk és mindenhol depresszív zenekarok játszottak -, '98-tól vagyok kint minden évben, volt hogy csak a blues-sátornál ücsörögtünk végi, volt, amikor a világzenei színpadnál, volt egy-két gyenge év, hogy csak a Balaton-grillnél, mostanában jobban felkészülünk, mit szeretnénk egy nap kapkodás nélkül megnézni.

Régebben jobban el lehetett beszélgetni bárkivel, akivel egy asztalhoz került az ember, a lányok is közvetléenebbek voltak - de lehet, csak öregszünk. ;-)) Azért idén is sikerült egy breton sráccal "újra felosztanunk Európát" (most speciel bunkókra és olyanokra, akik nem utálják azokat, akik más nyelven beszélnek. :-)).

sitcom 2008.08.27. 14:12:52

Rengeteg jó koncert volt, idén akik a legjobbak voltak szerintem: Rhoda Scott, Besh O Drom, Danko Jones, The Kooks (tőlük nem vártam mondjuk sokat, kellemes meglepetés), Barabás Lőrinc, Mantra Porno, Fish!, Jose Gonzales. Az Iron Maiden is odatette, Jamiroquai szintén, de ők szerintem tudtak volna többet is, legalábbis a ráadás sázmokból ez derült ki.
Akiket nem értek, hogy miért kerülnek fel a Nagyszínpadra, az a Tankcsapda és a Kispál.

ÁrPi 2008.08.29. 14:41:02

Index - Tudósítás:
"Megverték a Szigeten, mert lejárt a jegye"

index.hu/politika/bulvar/sziget080827/
süti beállítások módosítása