Dicsértessél
2008. július 05. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Dicsértessél

 Agyondicsértek a szüleim. Nem csak engem, hanem egymást és a nővéremet is. Esténként leültünk vacsorázni és dicshimnuszokat zengtünk. Ilyenkor kiderült, hogy anyukám zseniális és rettentő okos, apukám a világ legeredetibb embere, aki rendkívül keményen és ügyesen intézi a munkahelyi konfliktusait, a nővérem a világon a leglogikusabb, akit még csodálatos művészi tehetséggel is megáldott a sors, én pedig frenetikusan adom elő, hogy mennyire utálom az iskolát. Pszichiáter gyerek vagyok, kísérleti alany. Nem bánom, hiszen a szakma legkiválóbbja kísérletezett velem. Elég kellemesen.

 Ez az egész dicsérgetés aztán folytatódott. Dicsérünk mindenkit: barátokat, kollégákat, rokonokat. Szemtől szembe, gyorsan. Sőt, a szidást blokkoltuk. Van, akit nem lehet szidni. Ha egy barátom véletlenül megjegyzést tesz a tökhülye haveromra, akkor kifakadok, hogy ő tabu, őt nem lehet szidni. Tökhülye, ezt mindenki tudja, de nem kell hangoztatni is.

 Van még egy duplacsavar a történetben. Anyám megmondta, hogyha megházasodom, onnantól mindenben a férjemmel ért egyet. (Még egy kísérlet.) Ez így is lett. Ha véletlenül elejtek egy kis megjegyzést, akkor anyám rögtön rámripakodik, hogy: neki van igaza!

 Ezért alacsony lett a kritika ingerküszöböm. Nagyon szúr, de gyorsan elmúlik. Ha nem múlik, akkor megkérdezem az apámat, hogy igaza van-e az illetőnek, és megnyugtat: gonosz az, aki egy ilyen tündért bánt.

 Tehát ti mind elképesztően kedvesek vagytok, sokkal okosabbak, mint én. Hoch-intellektüel bagázs. Nagy megtiszteletetés.

 Jobban is írtok. Na, csá.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr22553663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ignora 2008.07.05. 12:51:20

lola,

ez mind szép és tökéletes(nek) tűnik. Mintha a barátnőmet olvasnám, akit szeretek. De egyszer valahol betelik ez a ,,mindenkibencsakakedvesetlátom,, pohár. Remélhetőleg simán fog menni!

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.07.05. 13:27:04

ignora, persze, hogy betelik. De most nyár van. Ez csak egy ilyen idealizált állapot.

ignora 2008.07.05. 13:35:13

Ez igaz, tuti nyitottabbak vagyunk , tele D-vitaminnal:)
Amúgy meg egyáltalán nem baj, ha gyerekeink is ilyennek látnak bennünket, meg mindenki más...

szubjektiv 2008.07.05. 15:30:02

Jah még annyit, hogy aki Réber László rajzait szereti, az rossz ember nem lehet:)

zsemlye 2008.07.05. 16:16:39

Klassz, hogy tényleg itt a nyár, és ezért mindenkit szeretünk, de ha ennél komolyabb a poszt, akkor...
1. Mi van, ha két barátod között van komoly konflikt, és neked kellene igazságot tenni köztük? Hogy simogatod meg egyszerre mindkettőjük fejét?
2. Tényleg helyes, ha valakit szeretünk, akkor mindenhez helyeslünk?
3. Helyes-e, ha egyetértésünket státushoz kapcsoljuk és nem helyzethez, személyekhez? (Gondolok itt a férjednek mindig igaza van, a tanár mindig hülye állításokra)
4. Jót teszünk -e azzal, ha valakinek minden cselekedetét helyeslően megerősítjük, soha nem szembesítjük kudarcával, hibáival? (azt hiszem, valami ilyesmit kérdeztem a 2. pontban is:)) ).
5. Én is örülök a nyárnak!!

Kenguru 2008.07.05. 18:45:00

Nem bántásból, de mostmár mindent értek.

"Pszichiáter gyerek vagyok, kísérleti alany."

"nyám megmondta, hogyha megházasodom, onnantól mindenben a férjemmel ért egyet. "

Így is van, az igazág relatív, érzelmekkel felülírható.
Értem hogy született a Morvai Krisztinás írás.

ignora 2008.07.05. 20:18:51

zsemlye

3. Egyetértésünket szerintem mindig az adott szituációhoz kapcsoljuk, legyen szó a legjobb barátról, családtagról. Jól néznénk ki, ha mindig a tanár lenne hülye, s netán a férjemnek lenne állandóan igaza? brrr:)
4. Saját gyerekeimet sem erősítem meg cselekedeteikben, ha látom, hogy nagy marhaságot tesznek. Itt jön a képbe az önkritika, meg
egyebek.
Szerencsés a helyzet akkor, ha a reális, kritikus gondolkodás a neveléssel alakul ki az évek során.
de gondolom ez amiket írok, már közhely...

zsemlye 2008.07.05. 20:26:02

Ignora,
az általam feltett kérdésekre én is tudni vélem a helyes választ, amelyek nagyrészt megegyeznek a te válaszaiddal. De a kérdések alapvetően lola posztjára reflektáltak, ezért írtam már rögtön az elején, hogy annyiban adekvátak a kérdéseim, amennyiben komoly válaszokat vár. ebben az esetben viszont provokatívnak szántam a kérdéseket, hiszen lola épp ezek ellenkezőjéről írt.

Pas · http://pasthelod.hell-and-heaven.org 2008.07.05. 22:46:43

klasszikus esete a lolwut? szituációnak :`D

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.07.06. 00:08:30

Lola, ha a történeted igaz, anyád hülye.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.07.06. 11:32:05

mavo, nem hülye, a történet igaz.
zsemlye, természetesen azért kell megicsérni, amiért megérdemli.
Kenguru, igen. Morvai is tabu számomra.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.06. 12:27:13

Nem értelek most, Lola.

Bántott valaki? Úgy sejtem,igen.

Régebben néhány postodba rengeteget írtam, aztán elmaradtam sokáig, ennek okai voltak persze. De sajnálom. Sajnálom, mert sok esetben még a női témáid is férfi létem dacára elindították a gondolataimat. Nem utolsósorban azért, mert a cikkeid olvasása során megfogott az egyéniséged.
Ezt fontosnak láttam elmondani.

Szia, legyen szép a vasárnapod!
:)

TCrown 2008.07.06. 12:32:42

Gratula a szüleidnek!!!
Tök őszintén.
Anyukádnak meg nagy kézcsók és extra piros pont.

:)))

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.07.06. 13:06:34

Elpet, egyébként tényleg kritikáról akartam írni, de aztán ez sikerült.
Mi volt az oka, hogy elmaradtál? És nem értem, hogy pontosan mit sajnálsz.
Neked is szép vasárnapot!

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.06. 13:28:33

Lola
Más a kritika és más a bántás.
Az életemben volt egy nagyobb változás, ami erősen lekötötte a szellemei energiáimat, nem volt szabad kapacitásom kommentelni.
Sajnálom például azt, hogy nem vettem részt ez idő alatt az itteni szellemi nyüzsgésben. Mert azért ez egy olyan blogközösség, ahol majdnem maradéktalanul jól érzem magam, gyakori véleményeltéréseimmel együtt. Te pedig számomra az egyik sarokpontja vagy ennek a társaságnak. Embertípusukról írott sorozatod néhány darabját olvasván határoztam el ugyanis, hogy Veled mindenképp szeretnék gondolatokat cserélni. Aztán itt ragadtam, mert a dolog egésze is tetszett.
Remélem, a jövőben több időm jut Veletek gondolkodni, civakodni, arcoskodni, rengeteg észt kiosztani...

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.07.06. 14:22:51

Elpet, köszi. De nem bántottak. Remélem téged sem.
A kommentelgetés nagyon időigényes, érthető, ha valaki nem ér rá. Üdv újra itt!

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.06. 15:13:07

Lola

Nem bántottak, köszönöm érdeklődésed.
Remélem, mostanában gyakrabban előfordulok majd...

Üdv Neked is!

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.07.06. 22:39:07

Szia Elpet, rég láttunk, nézz be hozzánk ezután is, ha tudsz :-)

Tehéntőgy 2008.07.07. 15:35:56

"Morvai is tabu számomra."
Szerintem nem jó, ha egy esendő ember teljesen tabunak számít a számodra. Elég a jövőben egyetlen neked ellenszenves cselekedete, és ott a világvége, összetört a bálvány, a volt tabut csak gyűlölni lehet már, ha kiderült róla, hogy nem tökéletes (holott miért kéne annak lennie?).
Persze, lehet, hogy mindenkinek vannak ilyen tabu-emberei, nekem is.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.07.07. 21:44:30

Tehéntőgy, persze, hogy nem tökéletes. Számomra Morvai akkora hőstettet hajtott végre a civil jogászbizottsággal, hogy elég nehéz kikerülnie a tabu keretemből. Nem bálvány, hanem mély tiszteletet érzek iránta. Példakép. Büszke lennék magamra, ha valaha hasonlót tennék.
Te a csalódásról beszélsz, a tabu emberekben is lehet csalódni, de sokkal kisebbek az elvárások velük szemben. Morvaiban még nem csalódtam.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.07.08. 10:15:26

ergé, köszönöm, nagyon jól esett a figyelmességetek.
Amennyire időm és energiáim engedik, igyekszem részt venni a diskurzusban.

Üdvözletem mindannyiótoknak!
süti beállítások módosítása