Ui.: Megtévesztő hirdetések a Freemailtől
2008. április 02. írta: TuRuL_2k2

Ui.: Megtévesztő hirdetések a Freemailtől

 Az utóbbi napokban többször is azon vettem észre magam, hogy a freemailes címmel rendelkező ismerőseimtől kapott levelek végén már a reklámot olvasom. A módszer meglehetősen egyszerű. A hirdetés elé odabiggyesztenek annyit, hogy Ui., s az ember úgy kezdi olvasni, mintha utóirat lenne, pl.:
Üdv: X.Y.

Ui.: Tudja, hogyan gyorsíthatja Windows XP-jét 5 perc alatt?

Mi megmutatjuk!
 Mivel a levél egy Linux-fantől érkezett, ezért körülbelül annyira tűnt életszerűnek, mint egy frankofón nyílt levél alján a saját aláírásom. Aztán megnéztem html-formátumban is az emailt, ott is vonzza a szemet az „Ui.” rövidítés, de ott legalább van hirdetést elválasztó vonal:
Üdv: X.Y.

________________________________________________________
Ui.: Tudja, hogyan gyorsíthatja Windows XP-jét 5 perc alatt?
Mi megmutatjuk!

 Azonban jó eséllyel nem csak én nem szeretem a html-formátumú e-maileket, ezért sokan olvasnak sima szöveges formában - ebben az esetben a Freemail semmilyen elválasztást nem használ, a hirdetés gyakorlatilag teljesen egybefügg a levél tartalmával (igaz, ez az „Ui.” megjelenése előtt nem volt ennyire zavaró). Máshonnan, például a yahoo.com alól érkező e-maileknél a szöveges változatban ugyanúgy elválasztják a hirdetést a levéltől, mint html-ben:
____________________________________________________________________
You rock. That's why Blockbuster's offering you one month of Blockbuster Total
Access, No Cost.
 Így a Freemail lehet, hogy növeli az átkattintási arányt és a hirdetési bevételeit (az e-mailek végén elhelyezett szöveges hirdetések listaára nettó 1,1 millió Ft egy napra), de a módszere etikai kérdéseket vet fel, esetleg a burkolt reklámról szóló szabályozást is sértheti.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr89408287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

smalladam 2008.04.02. 17:57:29

1000 éve nem használok freemailt. inkább iszom egy teát, mézzel:)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.04.02. 18:01:14

En most migraltam gmail-re egy hettel ezelott.
Ami sok az sok.
Ket napra allt le a webes felulete.

dr.minorka 2008.04.02. 18:18:40

Mármint a freeweb webes felülete?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.04.02. 18:20:35

Freemail webes felulet.
Egyebkent SMTP szerver van freemail-nel? En ugy tudom, nincs.

gabest1 2008.04.02. 19:41:17

+ a freemail rendszeresen eladja a címeket hirdetőknek.

TsK 2008.04.02. 19:56:20

en mar regota csak regisztraciokhoz hasznalom a freemailcimet... ok meg csak tarolgassak a spamet rajta... amugy az uj felulete egyszeruen borzaszto, vacak ,lassu ,kenyelmetlen ...

Pistike_ 2008.04.02. 20:12:54

jogos, az új felületét be kéne tiltatni ... Alapból is lassú a freemail, de az új "csecse" felülettel még iszonyatosabb ...

emde 2008.04.02. 20:24:36

én használok freemailt. oda mennek a regisztracioim --> meg a spammek. :D

Aki freemailrol levelez, sikeres ember nem lehet!

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.04.02. 20:30:34

nem lehet sikeres ember az aki freemailt használ.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.04.02. 20:37:10

Köhögök. Iszom mézet teával.

Ui: tudjátok hogy lehet 5 perc alatt teát csinálni?
Megmutatom!

Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2008.04.02. 20:40:15

gyerekek, ne használjatok freemailt az égszerelmére már... :)))))))) aki használja, meg is érdemli....
énis megyek teázni

egmex1 2008.04.02. 20:43:34

A freemail jó ideje most sem működik, igényes felhasználó nem rontja vele az idegrendszerét.

mr.joshua 2008.04.02. 20:44:46

Én frímélt használok, de a firefoxom elrakta a régi dizájnt, azt jobban szeretem.
Abban van a vitamin.

Áhoy 2008.04.02. 20:52:50

A beállításoknál törölhető ez a "plusz szolgáltatás" a "Levélvégi reklám engedélyezése igen/nem" pontban. Persze ezt a mindenkori feladónak kell megtennie...

bugger · http://buggersbugging.blogspot.com/ 2008.04.02. 21:08:25

Használhatna pl thunderbirdet. A portable-t egy pendrive-on magával cipelheted. Meg vmi rendes smtp szervert, és akkor nem kell ilyenektől hüledezni. Vagy pl gmail webes felületről küldött levelek se reklámoznak érdekes módon...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.04.02. 21:16:45

Abba azért nem sok beleszólásom van, hogy milyen címről küldenek nekem levelet. :)

sanya64 2008.04.02. 21:29:17

én kénytelen vagyok mindig a leveleim végét egy hosszú szaggatott vonallal zárni, hogy ne nézzenek hülyének a reklám miatt, akiknek küldök levelet freemailről....

isteni...
--------------------------------------------------
(ide meg ugye írják mindig a kurva reklámjaikat...)

midrovertalt 2008.04.02. 21:30:54

Nem kell a freemail, sutba vele. Gmail oszt jónapot...

Djur (törölt) 2008.04.02. 22:58:08

ha betegsegei vannak is, ket napra bizos nem allt meg :) vagy csak almodtam, hogy hasznaltam... :)

persze lehet a freemailen hüledezni, mint mindenen. nekem még a régi, kilencvenvalahányas postafiókom van, en kotodom hozza. idovel meggyogyitjak majd a mostani problemakat. addig sem szeretnem, ha idegen keresne a leveleim kozott...
a sajat postafiokodban be tudod allitani, hogy legyen-e reklám. mert egyebkent ezek a tetvek beteszik a reklamjukat...nem eleg, hogy ingyenes, meg reklam is van, komolyan mondom, szornyu.. :)

BZL 2008.04.02. 23:01:17

Egy másik magyar webes levelezőn történt, de jellemző:

Spam feljelentő gomb az ügye van, mert a Gmail-nél is van olyan - csak a lényeget, azt nem lesték el: nevezetesen azt, hogy a Google nem spammeli a saját felhasználóit.

Jött is a kéretlen reklámlevél magától a rendszertől, ahogy kell.
Én meg bekattintottam, hogy ez bizony spam. Most ilyenkor mi van? A rendszer ilyenkor melyik kezével nyúl magához? Barmok.

Gmail Gmail Gmail

Ui: Gmail

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.04.02. 23:45:58

Sőt az utóbbi hetekben nem tudom, milyen fejlesztést hajthattak végre, de belépni is alig lehet, engem folyton ledob (én is csak az ilyen feliratkozós cuccokra használom, de azért idegesít - pl. a bloghus privát üzeneteim is oda mennek...).

Mikrobi 2008.04.03. 00:00:14

Freemailes címem volt életemben először. Pár hónapig használtam, mert kicsi volt a tárhely, lassú volt, kényelmetlen volt. Azóta csak röhögök a Freemaillel kínlódokon. Illetve csak röhögtem, mert az már mindennek a teteje, hogy ha én csak kapok egy mailt egy freemailes címről, akkor is szívatnak. Milyen alapon meri hozzáfűzni a tetves reklámját a Freemail egy barátom mailjéhez?! Hogy mer nekem a barátom nevében dizlexiakezelést reklámozni?!

!GMAIL GMAIL GMAIL GMAIL GMAIL GMAIL GMAIL GMAIL!

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2008.04.03. 00:06:48

Az egyebkent gmailt használo freemail felhasználoktol kérdem...Egy szó...
POP3?? :) [egyebkent mukodik, egy ismerosnek beallitottam és amellett h freemailre weben nem tud belépni átmennek jol a levelek. Aztan meg be lehet allitani ugyanott hogy auto-label és még amit akartok.]

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.04.03. 01:55:00

Freemail spamszűrés: 5-ös fokozaton van, ami spam, úgyis átjön rajta.

Lassú, időkorlát-túllépés miatt nem engedett be, úgyh aznap még NEM jártam benn, tehát értelemszerűen baromság volt amit kiírt. (Explorerben és Firefoxban is).

Ahol lehetett, mindenhol megadtam a gmailes címet. Ez egy rakás sz...r, de gmailben nincs levél-visszaigazolás. Viszont nem teszi spambe amikor valakivel levelezek.
A Freemail lazán megtette dokumentum-mellékletes levéllel is.

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.04.03. 05:52:24

Egy kezdőnek megteszi a freemail, mely ugyabba a csapdába jutott, mint az IWIW. Felvásárolták és magára hagyták.
-------------------------------------------------
Akarsz jótanácsokat olvasni leendő miniszterelnöki karrieredhez?
republicator.blog.hu/


:)) Stílus miatt

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.04.03. 06:30:47

Felétek kötelező hülyének lenni? Tudod te, hogy mi a spam? (megsúgom, nem az, amiről eme förmedvényecskéd szól :D )

Téglagyári Megálló 2008.04.03. 11:42:35

felétek kötelező egy arrogáns felütéssel kezdeni?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.04.03. 11:51:22

a nap húszpontos képe:
Spam? Hol írtam akár csak hasonlót is? (Az Index-címlap blogajánlóját nem a bejegyzések szerzői írják.)
süti beállítások módosítása