Esemény utáni metróállomás - Ilyen ország pedig nincs LXXII.
2008. január 10. írta: TuRuL_2k2

Esemény utáni metróállomás - Ilyen ország pedig nincs LXXII.

Azt hittem, minden rosszat el tudok képzelni a négyesmetró nevű lázálomról. A valóság ezzel szemben az, hogy csak kullogok az események nyomában: jó eséllyel utólag építik meg a Fővám téri állomást, ráadásul az építkezés alapjaiban rázhatja meg (az Index cikkében pár körrel korábbi nevén szereplő) alma materemet.

Ceterum censeo: Állítsátok meg a fúrópajzsokat!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr4292418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Glupek 2008.01.10. 18:34:53

Közgázosként(én is) nekünk meg csak marad a szívás, a feltúrt és megközelíthetetlen Egyetem. Egyik debil szabadmadár libsi egyetemista meg azt mondta demszky újrázásakor, milyen jó mert legalább majd metróval járhat egyetemre. Már akkor hülyének néztem, most meg már tudom: még ha doktorandusznak marad is, akkor sem fog végzéséig egyetemre metróval járni. De ahogy a híreket figyeli az ember, a hídon is marad a gyaloglás csúszás miatt... Kitudja, akár diplomaosztóig.
Dejó. :(

KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.01.10. 19:18:50

Egyébként ez egy jó hír, csak tudni kell olvasni a sorok között.

A négyes metró egyik kritikája az, hogy földalatti villamos, ahol a szerelvény fels sem tud gyorsulni a két állomás között. Azzal, hogy a Közgáz elől kiveszik az állomást (mert persze, utólag nem fogják megépíteni; a sorok között tudni kell olvasni Kádár elvtárs Magyarországán), a jó irányba tesznek egy lépést. Egy fölös állomással kevesebb.

grabovsky 2008.01.10. 19:50:38

valaki nyilatkozta mostanában, hogy a gellért téri állomással is para van, mert hogy ott melegvízű források vannak.
ez aztán az észrevétel!
kiváncsi vok mikor veszik észre h a duna metszi a metró nyomvonalát, és h ez még 13 csillió ft-al megdrágítja az építkezést...

Pallos Levente 2008.01.10. 19:51:19

Erre a megoldásra mondta a hétvégén a metóépítő angol főmérnök barátom, hogy neki az a dolga, hogy bemutassa a lehetséges megoldásokat a költségükkel és a veszélyeikkel, a politikusok meg majd döntenek. De az utólagos megépítés nagyon kockázatos, nehéz és drága.

Én le mertem volna fogadni, hogy ezt választják.

gloire 2008.01.10. 21:05:58

Elég volna egyébként az aluljárót meghosszabbítani az
egyetemig, és a csarnoktól egy 150 méter hosszú mozgójárdával
meg van oldva minden. Az még úgy sincs Pesten, de máshol működik
a dolog hibátlanul egyébként (én Stockholmban láttam, tedljesen jó).

Természetesen nem lesz ilyen.
www.answers.com/topic/moving-walkway
És útólag épített megálló sem.

Bummer 2008.01.10. 22:08:18

Az SZDSZ a metróállomás-építésben érdekelt, ezért volt demszki alatt évente kétszer felújítva az összes állomás, ezért van sűrűn állomás és ezért van a Gellért téren a forrásoknál az állomás (mert így drágább, többet lehet lenyúlni)

Pallos Levente 2008.01.10. 22:29:30

Amúgy, ha valaki nem tudná, az a baj a Fővám téri állomással, hogy az állomás maga beér a meder alá. A mérnök barátom még most is elképedve nézi, hogy hogy tervezhetett valaki ilyen baromságot. Neki meg meg kellene építtetnie.

gloire 2008.01.10. 22:31:58

Ja, a 2.metróból a követ (márványt, gránitot, mészkövet)
pikk-pakk eladták, elosztották. Az alját felcsiszolták,
a falra meg raktak egy "bádoglemezt", némelyiket
csálén. Jól néz ki, főleg most, hogy már fakulnak
az ultragagyi piros-sárga táblák.
Milyen lesz ez zöldben?

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2008.01.10. 22:50:29

ezt úgy is lehetne mondani, hogy fémborítást raktak helyette, ami könnybben cserélhető, így hosszabb az állomás leromlási ideje. van elég probléma a metróval, nem kell olyanban is a hibát keresni, amiben igazából fölösleges.

Amúgy meg nem valószínű, hogy kihagyják a fővám téri állomást, ahhoz ugyanis tervet kellene módosítani, ami iszonyú hosszú procedúra, ráadásul az egész unióspénzes pénzügyi háttér ezekre a tervekre épül.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.10. 22:55:49

Nagyon egyszerű a megoldás a vízproblémára (jogdíjat kérek ezért). Beengedni a Dunát a lyukba, és tengeralattjárókkal látni el a metró forgalmát. Akkor bárhol jön a vízömlés, annál egyszerűbb dolog! Állomás se kell, csak egy nagy gödör, ahol a búvárhajó felemelkedik, és kipakolja az utasokat.

Képzelem, milyen tengeralattjárókat csinálna MA a Siemens... Nem biztos, hogy jobbat, mint Prien U-47-ese, csak úgy százszor annyiért.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.11. 00:04:23

Ez nagyon jó:)
Itthon is lehetne gyártanai Type II-eseket eredeti tevek alapján ,a Type VII túl nagy lenne. A tornyot meg le lehetne szedni. Nem is rossz 5let :)

Különben a k.u.k. Dunaflottila zsákányolt egy ruszki kis folyami tengeralattjárót,annak kéne utánnanézni.:)

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.11. 00:23:10

Ezt most OFF, de végre valami jó is történik az országban (és én nem tudtam róla):
www.zoltanalapitvany.hu/?content=lajta

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.01.11. 00:49:55

Közgázosként már az elején se értettem, hogy mi a p***ba kell a FVT-re állomás, mikor a Kálvin és a Gellért tér is megközelíthető 5 (!) perc sétával... Aztán rájöttem: valakinek a nagyanyja a BKV-nál sokat járhat a Vásárcsarnokba... Más értelmes megoldást nem látok. Pedig próbáltam keresni.

gloire 2008.01.11. 01:29:33

Számomra most derült ki, hogy ez a megálló lett volna
a fő attrakció. Panoráma Station. Akkor már értem miért
ekkora dráma ez.

"hosszabb az állomás leromlási ideje."
Na majd nézzük meg 25 év múlva. Az amit kipucoltak
onnan, az legalább az építő kor technikai színvonalának
a csúcsát jelentette.

Pallos Levente 2008.01.11. 08:38:58

smalladam!

Azok a kövek mind a környékre jellemző kőzetekből készültek, szemben a könnyen cserélhető fémborítással. Tehát egyedi és a helyhez szorosan kötődő jelleget adtak az állomásoknak.
Persze tudom, a mai világban értékes az UHT "tej" meg a színezékből és ízfokozóból álló mikrós kaja is a Te gondolatmeneted szerinti praktikuma miatt, és nem a szemét legalja, pedig oda való.

Másrészt maga a kő igenis értékes (volt).

Pallos Levente 2008.01.11. 09:01:50

Panoráma. Üveg tetejű, hogy 4(?) méter mélységbe is besüssön a nap.
A metróvezetőt meg jól elvakítja :-))

jbb 2008.01.11. 09:33:24

Én is olvastam már néhány helyen, hogy azért is ragaszkodnak foggal-körömmel A Tervhez a rablók, mert az alagútfúrás költségei nemzetközi szinten igen pontosan és egyszerűen összehasonlíthatóak, ergó nem lehet lopni korlátlanul. Nade az állomások, azok aztán nem kerülhetnek semmilyen összehasonlításba!
Látjuk is a végeredméynt, gyakorlatilag az egész M4 egy gigahosszú állomás lesz, néhányszáz méterenként áttört, unikális, teátrumos terekkel, amiknál drágább megoldás egyszerűen nincs. Ugye a régi metroszakaszok csőszerű állomásai (lásd világ metroi) nem felelnének meg az igényes közönségnek, kötelező minden gödröt bravúrok sorozatával kialakítani néhány éves tér és utcalezárásokkal. Nyilvánvaló. A 180 mrdből pedig így lett 514 mrd. Jó mi smalladam, te is kapsz belőle?

Nézzük csak, hol fejleszt még a dögkeselyűk szövetsége hasonló megoldással? Mit mondtok, autópályák? Ááá, ott nincs ilyen, Pécsre is csak alpesi pályát lehet építeni. Hiszen milyen hülyén jönne ki, ha 300 méterrel keletebbre tolnák az egészet?

Micsoda? Iskolákba digitális táblák ezrei párszáz mrd-ért? Ugyanmár, ne legyetek fasziszták! Mi, hogy nincs fűtés? Talán annak jobban örülnétek?! Maradiak vagytok, haladásellenesek, itt a felmelegedés, nem kell annyit hazudozni.

Egészségügy? Bennfentes gyógyszertárprivatizáció? Lekötött többezer műtét az államtitkár rendelőjének? Ezt csak nácik mondhatják, itt vannak a spájzban, emberek ébresztő elterelik a figyelmünket holmi apróságokkal, amikor tombol az antiszemitizmus!

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.11. 10:24:18

Pallos Levente: igaz. Egyrészt értékes volt a kő (érdekes, hogy smalladam, aki metrón utazónak mondja magát, nem emlékszik ennek kapcsán "A metró kövei" című kis plakátokra, amelyek mindenhol az adott állomás köveiről adtak részletes tájékoztatást).

Másrészt remek volt, hogy a Keleti barna volt, a Blaha kiskockás zöld, az Astoria fehér, a Deák tér meg megint drapp. Olvashattam, elég volt a szemem sarkából kipislantani, tudtam, hol vagyok. Mostanában meg ha nem hallom a bemondást, ugyan leselkedhetek feliratok után... Baromság volt a csere, és valószínűleg szükségtelen is, nem volt a köveknek semmi baja.

Bummer 2008.01.11. 12:03:14

Hajrá Fővám tér. Én elég sokat mentem az ott járó villamossal, amikor még ment, és szerintem konkrétan a közgázosok miatt kell a Fővám téri állomás. A Gellért térinek nincs értelme, mivel a műegyetem központjától (pláne, hogy az informatika lágymányoson van) messze van. Csakhogy a Gellért térin lehetett a legtöbbet keresni...

gloire 2008.01.11. 12:42:17

Nem hiszem, hogy üvegtetejűre tervezték.
A Gellérthegy-Szabadsághíd látványára gondoltam,
ahogy kilépsz, kis nyíl jobbra: Váci strasse. És tényleg mi
lesz a közraktár projekttel így? Nem szeretnék lemaradni
a megnyitóról.

Pallos Levente 2008.01.11. 13:26:12

Pedig lesz üvegtetejű állomás. Csak nem ott, hanem Kelenföldön (rosszul emlékeztem):
www.metro4.hu/db/galeria/images/20060630Sye7DK_ET2-tetenyi-06.jpg

gloire 2008.01.11. 14:12:54

A fővámtériről nincs valami skicced?

mr.joshua 2008.01.12. 10:38:04

Én még emlékszem arra a bizonyos ufi-cikkre, amiben Demszkyről bebizonyítottátok, hogy valójában egy plazmatévé. Nos, a gondolat magja azóta kicsírázott a fejemben (bratyóm képzavara), már-már el is hittem, viszont múltkor valamelyik médiumban a mester gyanúsan 3D volt!
Kérem segítsetek, különben öngyilkos leszek, jól esne megnyugtatásul például egy topik a témában.
Köszönettel:
egy kétségbeesett fiú Budáról.

steal.this · http://vaningyen.tumblr.com/ 2008.01.14. 01:47:14

A közgázért annyira nem kár 4,5 év tapasztalata alapján :)

Zsuzsa 2008.01.14. 10:02:06

Azért ez meleg egy kicsit srácok! Ma megyek munkába és a Kálvinon mit látok?? Szétplakátozták a metróépítkezést! Felirat: MENJÜNK KÖZMUNKÁRA (nem biztos hogy így van írva) a 4-ES METROT ÉPÍTENI :-) :-) :-)

És hogy mindenki szarik bele a metróba, és végre tegyünk valamit együtt, civilek :-) Szerintem vicces, megnézném a csókák fejét akik erre képesek :-) Csütörtök délelőtt kezdik ásni az alagutat vagy mi...

www.negyesmetrobaratai.eu még honlapjuk is van :-) :-) Meg kéne csekkolni az arcokat...:-)

Reaktor 2008.07.17. 13:01:32

Ha kivancsiak vagytok, Budapesten miert epitik be a parkokat vallalkozok lakoparkkal, miert 15x magasabb a legszennyezettseg, mint Becsben, miert itt a legkevesebb a bringasutak szama, akkor itt megvan a valasz. Demszky erzi, mik a fontos kerdesek...
index.hu/velemeny/olvir/dg68/
süti beállítások módosítása