Az én '56-om
2007. október 23. írta: TuRuL_2k2

Az én '56-om

Tegnap este az Urániában megnéztem A Nap utcai fiúkat. Nagyon kíváncsi voltam rá, mert régi mániám, hogy a pesti srácok történetéből meg lehetne csinálni a magyar Véres vasárnapot - aminek a vetítéséről úgy jött ki az ember, hogy indulna harcolni az angolok ellen. A pesti srácok történetében minden megvan, ami egy jó filmhez kell: hősiesség, eufória, reménytelenség, tragédia.
A Nap utcai fiúknak sajnos ebből nem sokat sikerült visszaadnia. Nincs sodrása, nézőként nem izgultam a főhősökért a szovjet tank felbukkanásakor, még a haláluk sem ütött szíven. Egyszerűen nem volt hiteles, nem volt élő az egész. Beültem, megnéztem, hazamentem. Ezerszer inkább a Szabadság, szerelem: attól is többet vártam, de ott legalább megvolt az érzés.
A nemzeti ünnepeink közül (miután a Rákóczi-szabadságharcnak nincs saját ünnepe) október 23-a áll hozzám a legközelebb, sokkal jobban megérint, mint március 15-e. Az össznépi remény (amit utólag könnyű elintézni annyival: naívak voltak), az önzetlen segítőkészség, a hősies küzdelem és a drámai vég.
A Reakció's (UFi's) Ultimate Guide to 1956-tal kívánok jó ünneplést mindenkinek:

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr2204772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ede H. Bomber 2007.10.24. 12:15:41

Sajnos, a teljes kínálatot nem láttam Okt.23.-témakörben: szerencsére már jócskán van néznivaló.

De LEGYEN minden részletről filmfeldolgozás, nagy a szükség rá: játékfilmként inkább megnézi a LEBUTÍTOTT diákság és az agymosott 50-es generáció...

Ács Feri 2007.10.24. 15:18:13

Ajánlom a Mansfeld Péter életét bemutató filmet is. Bár ismertem a sztorit, így is elég megrázó volt a film.

Istvan 2007.10.24. 20:36:25

index.hu/kultur/media/okt237052/

Elbukott a forradalom, elbukott a Tv2

A négynapos hétvégén a szokásosnál is nagyobbra nyílt a két adó nézettsége közötti olló. A Tv2 volt, hogy 35 százalékponttal lemaradt az RTL Klubtól. A nézők pedig kifejezetten büntették azt az adót, amelyik ötvenhatos műsort mert sugározni.

Magyarorszag, 2007 :(

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.10.25. 13:25:14

kicsit off
nem találom a Havasszófiás cikket, pedig oda illene: van, aki alulmúlta a Horn-rokont: Tótawé...
"Fehérek követték el az 1956-hoz kötődő legsúlyosabb bűncselekményeket: a tömegbe lövetést, a lincseléseket, a gyerekkatonák felfegyverzését. Utóbbiért ma Afrikában is halálra keresik a bűnösöket, nálunk szoborral emlékezünk." - írja a tegnapi észosztásában.
Hangsúlyoznám az idézet végét...
Normális ez a fiú?

Istvan 2007.10.26. 21:05:21

Volt egy tok jo fantasy-film Merlinrol. abban volt egy boszorkany, akit ugy gyoztek le, hogy elfeledkeztek rola. Szerintem a totawt is nyugodtan el kellene felejteni...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.26. 21:34:48

Valaki Tóta W.-t emlegette, jól hallottam?
Az az én specialitásom.
Valami gondprobléma a Mesterrel?
tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/2007/10/1956-valdi-arca.html
süti beállítások módosítása