Madarat szántani
2007. június 13. írta: szamárfül/pável

Madarat szántani


Jelentésmódosulás - úgy emlékszem, így nevezik ezt a jelenséget. Lehet, hogy politikai szlogen születik? A CIKK a szerencsétlen szántóföldi (ott fészkelő) szárnyasokról szól, de én, mint ama bizonyos Móricka, csak azért nyitottam meg a Hírkeresőn, mert agyalapi gonoszság-szekrétum-csapjaim miatt csakis a hárommadarak véd- és dacszövetségére gondoltam. Persze csakis jelképesen, csakis politikai értelemben.  

Azon már lehet filózni, hogy az istenadta nép, vagy a nagy tesó pártja fogja-e az eke szarvát, de ez szinte mindegy is. Olvastam, hogy vadásznépek a szükségben elejtett, de ehetetlen húsú madár tetemét hosszabb időre elásták a földbe, hogy az elvesztette a szagát is. Analóg módon, ez talán ráférne a liberalizmusra is?  

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr6398167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bugris 2007.06.13. 18:42:57

Hát ez ténylegelég mórickás mozdulat volt. Pihenj egy kicsit politikailag.
Amúgy a probléma komoly. Nálunk például csontra telekhatárig szántják a földeket, szemben például az osztrákokkal, pedig nem lenne szabad, hogy fészkelő és búvóhelyük maradjon a madaraknak.
Amúgy ezt nem értem: "hosszabb időre elásták a földbe, hogy az elvesztette a szagát is." Később kiásták?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.06.13. 18:44:36

nem mi, ők... :D
tényleg túl nehéz? nem hiszem...
akkor nevezzük skandináv rejtvénynek.
:kéz széttár

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.06.13. 18:52:16

ok, moderálom magam :)
(mindössze asszociáltam)

krasnyovak 2007.06.13. 19:29:35

ne, haragudjatok, ez nem nekem magas.

ergé 2007.06.13. 19:41:02

"Beszántjuk a madarakat" B-D

Citrom ;) 2007.06.13. 19:47:34

A liberalizmus jó, a liberálisok okosak, kellenek, sőt még hasznosak is

ellenzékben.

___________________________ (törölt) 2007.06.13. 21:29:07

Az a baj, hogy nem tudjuk, hogy melyik liberalizmusról beszélünk egyébként - a klasszikusról (ami frankó) vagy a "progresszív"-ről, ami baromság. Az a baj, hogy az SZDSZ se tudja. Példa: ha a szólásszabadságban hiszel, klasszikus liberális vagy, ellenben ha tiltanád a "gyűlöletbeszédet", akkor "progresszív" liberális. Ahogy így elnézem a szadeszt, inkább az utóbbiak.

ergé 2007.06.13. 22:12:20

agresszív liberális?

Srí 2007.06.14. 07:14:12

Ráférne a liberalizmusra, bizony. Sokal jobb rendben, szabályok között élni, a túlzott liberalizmus szerintem előbb-utóbb anarchiához vezet. Nekem legalábbis biztonságot ad(na) a rend, egy olyan ország, ahol a szabályok (törvények) világosak, ahol be is tartják azokat, rendelkeznek arról is, mi történik akkor, ha valaki mégse, ha valaki mégse, akkor következetesen meg is kapja érte a megfelelő büntetést. És mindig, mindenki minden tettéért vállalja a felelősséget. Mindenki.

OftF 2007.06.14. 08:52:37

ergé, inkább szadista.
(bocs)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.06.14. 11:11:02

Bugris:
csak amit olvastam (én a lidlből, stb. /v/eszem a döghúst) :
a vadszárnyast ásd el 2-3 napra a puszta földbe, 1. puhul, 2. elveszíti az erős szagát, utána kiszeded, elkészíted, +eszed... Vadásznépek bejáratott módeszere... (Talán turullal is műxik :DD )

bugris 2007.06.14. 11:26:04

Vettem, kösz. Én a hosszabb idő alatt ennél jóval hosszabb időt értettem, azért nem tudtam értelmezni.
süti beállítások módosítása