Publicisták, nyugdíjasok
2007. január 15. írta: TuRuL_2k2

Publicisták, nyugdíjasok

Nincs kedvem két külön bejegyzést írni, ezért csak így, ömlesztve:
Ismét bravúrosat alakít a Világgazdaság Online újságírója: a Magyar Nemzet sci-fi rovatában megjelent Horváth Zsolt-publicisztikából azt okoskodta ki, hogy Leisztinger Tamás Schmidt Máriával, Nobilis Kristóffal és Spéder Zoltánnal együtt tör Orbán hatalma ellen. Az alaphír sem érdektelen, de az amúgy a publicisztikában csak érintőlegesen említett Leisztingerrel még izgalmasabb lesz, gondolhatta a szerkesztő. Ceterum censeo: még több funkcionális analfabétát az online médiába!
A másik, szívet melengető hír, hogy a GKM megállapodott a nyugdíjas-szervezetekkel az utazási kedvezményekről. "A nyugdíjasszervezetek ugyan jogosnak tartják a GKM regisztrációra vonatkozó törekvéseit, ám egyúttal azt kérték, hogy annak költségeit ne rájuk hárítsák. (Az ezzel járó kiadásokkal kapcsolatban Felsmann annyit közölt, hogy a regisztrációs jegy kiállítása egyenként 10-20 forintba kerül.)" Helyes. Nem szabad elviselhetetlen terhet rakni a Hévíz-Budapest buszjárat utazóközönségének nyakába! Elég baj az, hogy "csoportos kedvezményeket azonban továbbra sem vehetnek majd igénybe az idősek, a GKM ugyanis elutasította a nyugdíjasszervezetek erre vonatkozó javaslatát."

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr9728626

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: mobile hd sex 2018.01.10. 18:57:48

Brazil buszos blues - tucano

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.01.15. 22:16:42

Hmm, ha jól gondolom Turul, neked is negatívan befolyásolta a szocializációdat a reggeli 6.30-as Budapest-Hévíz-Zalaegerszeg buszjárat, a busz szállítókapacitását 10 százalékkal meghaladó meglehetősen alacsony ingerküszöbű, gyógykezelésre igyekvő nyuggerrel....D

Mr. Kieran Hayes 2007.01.16. 08:48:59

A nyuggerhírt tegnap este hallottam a hírtvben, nem hittem a fülemnek.

Ilyen híreket hallva mindig továbbéleződik bennem a generációs konfliktus.

Az egyetemistáknak - még - nincs jövedelme, de visszavesszük az utazásikedvezményüket 50%-ra és ez teljesen rendben van. A nyugdíjasoknak van jövedelme. Viszont 10-20 ft meghaladja a teherbíróképességüket.

Ez valami abszurd vicc?

Szathmáry · www.mandiner.blog.hu 2007.01.16. 08:52:04

Szeretnék szívből gratulálni a Világgazdaság online újságírójának. Nagy bajban van a magyar oktatási rendzser, ha egy ilyen egysejtű, átjutott az érettségin szövegértésből. Tipikus példája "osztogatnak-fosztogatnak" szindrómának.

Dr. Minorka 2007.01.16. 10:05:02

Kieran!
Ha a kormányzati ökrök valamilyen intézkedést hoznak attól miért lesz neked generációs feszültséged? Érdekes, nekem ebből az jut eszembe, hogy miért veszik el az egyetemisták kedvezményeit, és nem az, hogy miért nem veszik el a nyugdíjasokét is.
A kritikai olvasás nyuggerek esetén kikapcsolva nálatok?
"Felsmann annyit közölt, hogy a regisztrációs jegy kiállítása egyenként 10-20 forintba kerül."
Na, ezt elemezzük ki egy kicsit!
1. Feltéve, de meg nem engedve, hogy igaz (hiszen ugyanaz a díszpinty mondta ezt, akinek a vasútra vonatkozó számításaira ezt mondta a Magyar Vasúti Hivatal: "A szervezet szerint a vasúttársaság egyes mellékvonalakra vonatkozó utasszám-adatai teljesen hibásak, ráadásul esetükben az állam által a személyszállításra adott összeg fele egyszerűen eltűnt".)
2. Vegyünk 10 forintot. Vegyünk 1,6 millió 65 év feletti nyugdíjast.
1 utazási alkalom: 16 millió forint
vegyük azt a teljesen valószínűtlen adatot, hogy
évente van 5 X 1,6 millió "utazási esemény".
Az 80 millió forint! Erről folyt a vita. Erről folyt a vita? Dehogy! Mindenki tudja, hogy el akarják venni nyugdíjasok és nem-nyugdíjasok kedvezményeit, és nem azért, mert pénzügyi katasztrófába hajszolták az országot, hanem azért, mert ez egy elvi kérdés számukra.

:-S 2007.01.16. 12:40:08


Az MN-cikkből egy dolog biztos, hogy nem mindenki akar Viktorral mindulni legközelebb jobboldalt sem. A többi S.L. lapjában bármi leet, lehet összeesküvés-elmélteket gyártani.

Amin pl. én elgondolkodtam... Vajon Schmidt Mária valóban vezetője egy ilyen mozgalomnak - vagy esetleg csak a legjobban démonizálható tagja?!?

Mr. Kieran Hayes 2007.01.16. 13:24:02

Dr Úr,

1. Irónia volt.
2. A miért veszik el az egyetemisták kedvezményeit kérdés nekem eszembe jutott már akkor amikor elvették.
3. A kormányzat gyakorlatilag egy társadalmi réteget kímél mint a hímestojást: a nyugdíjasokat.
4. Amikor azt látom, hogy nekem / kortársaimnak elveszik az utazási kedvezményeit, tandíjat vezetnek be, nem minket tompítatlanul érint az adó és járulékemelés, a közüzemi díjak emelése, a mikrovállalkozásokat érintő elvonások növekedése, és azt látom, hogy a saját nagyszüleimet ez mind nem érdekli, csak dörzsölik a markukat, hogy ők kapnak nyugdíjemelést, meg kompenzációt, stb, akkor egy kicsit elárulva érzem magam.
5. És ehhez jön hozzá, hogy az a párt amelyik nevében képviseli a fiatalok érdekeit, 14. havi nyugdíjjal kampányol, minden sajtótájékoztatóján a nyugdíjasokért sír - akik túlnyomó része soha nem szavazna rá - akkor szintén elárulva érzem magam.

Mr. Kieran Hayes 2007.01.16. 13:25:51

A 4. pont 2. sorban bennmaradt egy nem. Bocs.

amok 2007.01.16. 13:47:05

Kedves Mr. Kieran Hayes, bajodra a megoldás: ki kell várni, hogy nyugger legyél,aztán jólesz neked is.

Mr. Kieran Hayes 2007.01.16. 13:55:17

Nem mondtam, hogy nyuggernek lenni fenékig tejfel. Azt mondtam, fiatalnak lenni elég kilátástalan.

Egyébként azt hiszem, mire én odakerülök, nem létezik majd a mai formájában nyugdíjrendszer.

Megmondom őszintén, nem is apellálok arra, hogy valaha is nyugdíjas leszek.

Mr. Kieran Hayes 2007.01.16. 13:57:02

Nem mondtam, hogy nyuggernek lenni fenékig tejfel. Azt mondtam, fiatalnak lenni elég kilátástalan.

Egyébként azt hiszem, mire én odakerülök, nem létezik majd a mai formájában nyugdíjrendszer.

Megmondom őszintén, nem is apellálok arra, hogy valaha is nyugdíjas leszek.

Mr. Kieran Hayes 2007.01.16. 14:19:03

Ja és azt viszont mondtam, hogy a nyugdíjasok - vigyázat, általánosítok - szűklátókörű és önző.

Dr. Minorka 2007.01.16. 14:35:34

"Ja és azt viszont mondtam, hogy a nyugdíjasok - vigyázat, általánosítok - szűklátókörű és önző."
Tessék????????

Dr. Minorka 2007.01.16. 14:43:08

"minket tompítatlanul érint az adó és járulékemelés, a közüzemi díjak emelése, a mikrovállalkozásokat érintő elvonások növekedése,"
Mert ezeket nyilván életkor szerint tompítják!
Ki felejtetted, hogy mennyire tompítatlanul érint téged a gyógyszerek árának emelkedése, a vizitdíj, kórházi ágyért való fizetés.

Mr. Kieran Hayes 2007.01.16. 14:50:39

Drága doktor komám, szerinted a kisgyermekes fiatal házasokat nem érinti a gyógyszer vizitdíj stb? Emlékszem, hogy amikor kicsik voltunk gyakorlatilag havonta felváltva voltunk betegek az öcsémmel.

A nyugdíjasokat pedig értelemszerűen nem érinti az adó és járulékemelés, és viszonylag kevesen vannak köztük aki kisvállalkozást visz.

Mr. Kieran Hayes 2007.01.16. 14:54:59

Bocs doki, igazad van figyelmetlenül küldtem ki a kommentet. Szóval arra gondoltam, hogy a nyugdíjasok többnyire - és ez az én benyomásom, tévedhetek - szűklátókörűek és önzőek.

Azért írtam ezt, mert úgy tapasztaltam, hogy az idősebb generációt egyszerűen nem érdekli a fiatalabbak helyzete, sorsa. Mégegyszer mondom, ez a saját szubjektív tapasztalatom.

Ombudsmanyus 2007.01.16. 15:03:27

Orbán alatt jobb volt!

Dr. Minorka 2007.01.16. 15:11:59

"Drága doktor komám, szerinted a kisgyermekes fiatal házasokat nem érinti a gyógyszer vizitdíj stb? "
Én nem azt mondtam, hogy csak az időseket érinti!
Most nem beszélve arról, hogy sajnálatos módon ez a réteg (fiatal, gyereket nevelő) egyre kisebb...
Abba azonban megegyezhetnék, hogy az átlagos idősebbek költségvetésében sokkal nagyobb tételt foglalnak el az egészségügygel kapcsolatos kiadások.

"Azért írtam ezt, mert úgy tapasztaltam, hogy az idősebb generációt egyszerűen nem érdekli a fiatalabbak helyzete, sorsa. " Ez lehet, hogy igaz. Mint ahogy az is, hogy erre megjegyeznék a nyugdíjasak, hogy a fiatalabb generációt egyszerűen nem érdekli a az idősebbek sorsa.

Mr. Kieran Hayes 2007.01.16. 15:17:47

Igen, mindkét esetben igazad van. Valóban tapasztalomazt is, hogy a fiatalabb generációt nem érdekli az idősek sorsa, mi több egyre inkább a nihilizmus uralkodik el, azonban nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a mi generációnk felneveléséért a mai idősebb generáció felelt.

Guild 2007.01.16. 15:54:43

Vannak tompítások itt is ott is:
- Gyerekeknek nincs vizitdíj.
- x db vizit után szintén nincs díj.

Én egyébként egy csomó reformmal egyet is értenék, ha
1. ne lenne ilyen bonyolult, bürokratikus eljárásokkal terhelt, ezer kiskaput tartalmazó a rendszer (hogy akarnak így leépíteni a közszférában?)
2. ne lenne ennyire megalapozatlan, átgondolatlan és kaotikus az egész
3. ne lenne egy álcázott megszorítás csomag, ami mindenkit minden szempontból terhel, hanem a negatív és pozitív oldal nagyjából kiegyenlítené egymást

amok 2007.01.16. 16:48:08

Mr. Kieran Hayes, én sem hiszek abban, hogy jólesz mire nyuggerek leszünk, csak vicceltem.

A vízióm: 30 év múlva a fittebb nyugdíjasok baseballütővel fogják elhajtani a kevésbé fitteket a "gazdagabb" kukák mellől, miközben a müzzeinek imára hívnak Magyarisztán mecseteiben.

A gyógyszer, orvosi kezelés témához még egy érdekesség: az eddig 5 helyett már csak 2 lombik beavatkozást finanszíroz a TB. Nekünk már 2 volt, most eldönthetem, hogy alklamanként 500-600 ezerért folytatom, vagy lemondok a témáról.

Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2007.01.16. 17:32:43

hm, fiúk, azért ebben az ügyben talán nem a VG publija az izgalmas, illetve az eddigiek alapján az asztalotokra tartozó...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.01.16. 17:42:01

Persze, ez csak az én mániám.
A "publicisztika" zavaros és aljas. Ráadásul nem is világos, hogy mi a célja.

Dr. Minorka 2007.01.16. 20:19:35

És annyira hihetetlen lenne?
süti beállítások módosítása